Nee het Westen is eindelijk goed omgegaan met dat gechanteer. We hadden die hele bende al in 2014 moeten bombarderen en de zwarte zee vloot moeten laten zinken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
En daarom had er dus onderhandeld moeten worden over dat conceptverdrag. In plaats van de deur dichtgooien, en Poetin voor het blok zetten zodat Rusland wel iets moest doen of eeuwig de looser zou zijn.
Het lijkt misschien of ik Poetin aan het verdedigen ben. Maar ja, het Westen is eind vorig jaar ook totaal verkeerd omgegaan met Rusland, waardoor Poetin gedwongen werd om zijn ding te doen.
Ik weet niet. Misschien dacht Biden dat Poetin blufte ofzo. Typisch cowboy gedrag. Een wereldleider onwaardig.
Vreemde redenatie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je het bij voorbaat leugens noemt, zul je vast wel kunnen onderbouwen waarom je vindt dat Poetin een leugenaar is.
En graag dan een onderbouwing die uitgaat van de situatie in december 2021. Want nu er oorlog is, is Poetin natuurlijk een leugenaar, net als Zelensky. In liefde en oorlog is alles geoorloofd.
Ja, ook zo maf, Poetin werd gedwongen om de Oekraïense bevolking te vermoorden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee het Westen is eindelijk goed omgegaan met dat gechanteer. We hadden die hele bende al in 2014 moeten bombarderen en de zwarte zee vloot moeten laten zinken.
Ik zit nu al handenwrijvend te wachten op een Tweet van Medvedev: het ene Nazi-land helpt het andere.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:19 schreef capricia het volgende:
Dat er maar snel meer mogen volgen!!
[ twitter ]
Dat je de belachelijkheid en kronkels van je eigen logica niet ziet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik had me al verontschuldigd. Het was geen ultimatum, alleen onze eigen pers en onze leiders hebben het een ultimatum genoemd.
Het was een conceptverdrag, en het was zo onbespreekbaar voor het Westen dat ze het tot ultimatum bombardeerden en het niet serieus namen. En dat is ontzettend kinderachtig voor mensen die zich de leiders van de wereld noemen.
Dat eeuwige gejengel dat Poetin gedwongen werd, niets anders kon doen. Kotsziek word ik ervan. Poetin had ontelbare andere opties dan overgaan tot een barbaarse aanvalsoorlog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
En daarom had er dus onderhandeld moeten worden over dat conceptverdrag. In plaats van de deur dichtgooien, en Poetin voor het blok zetten zodat Rusland wel iets moest doen of eeuwig de looser zou zijn.
Het lijkt misschien of ik Poetin aan het verdedigen ben. Maar ja, het Westen is eind vorig jaar ook totaal verkeerd omgegaan met Rusland, waardoor Poetin gedwongen werd om zijn ding te doen.
Ik weet niet. Misschien dacht Biden dat Poetin blufte ofzo. Typisch cowboy gedrag. Een wereldleider onwaardig.
Zijn moeder zei nog! Doe het nou niet!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin zei dat ie Ukraine niet ging binnenvallen. Dat was overduidelijk een leugen.
Bedankt Noam, doen we niks mee.quote:
Je vergeet helemaal dat Stalin half Rusland heeft geëxporteerd naar die voormalige Soviet landen, en dat die mensen bescherming nodig hadden nadat de Soviet Unie uit elkaar viel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
quote:
------------------------------
Moscow openly argued that "several countries that spent some time being a part of either the Soviet Union or the Russian Empire cannot be considered fully sovereign (this is a rather old Russian approach) and so have no right to join any other military alliances except those of which Russia itself is a part."
------------------------------
Belachelijk natuurlijk. Natuurlijk word dit soort onzin onmiddellijk verworpen.
Overigens stel dat het echt zo is dan nog zijn er heel veel stappen tussen discriminatie constateren en een land binnenvallen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je vergeet helemaal dat Stalin half Rusland heeft geëxporteerd naar die voormalige Soviet landen, en dat die mensen bescherming nodig hadden nadat de Soviet Unie uit elkaar viel.
Het alternatief was om een ruil te doen, a-la wat er tussen Griekenland en Turkije gebeurde na WOI. Maar dat eindigde in een genocide op Grieken in Turkije, en ik neem aan dat Rusland dat wilde voorkomen.
Er was veel haat tegen alles wat Russisch was, nadat de Soviet Unie uit elkaar viel. Een grootschalige genocide op etnisch-Russen had in 1991 een levensgrote kans. Rusland probeerde dat te voorkomen door de etnisch-Russen in die landen te laten blijven, maar ze wel de bescherming van Rusland te beloven.
Overigens had Rusland nog een reden om al die etnisch-Russen niet naar Rusland te laten komen. Ook in Rusland gingen in de eerste jaren na 1991 de mensen op straat dood van de honger. Dus het zou toch geen verbetering zijn geweest voor die etnisch-Russen. De meeste etnisch-Russen wilden toch al liever dood gaan op hun eigen geboortegrond.
Ik vraag me werkelijk af waarom je me telkens voor niets laat typen. Lees even terug waar ik schrijf dat Poetin helemaal nooit gezegd heeft dat hij Oekraïne niet ging binnenvallen. Integendeel zelfs: hij had het juist gezegd. Geen woord van gelogen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hou toch op joh. De voorbeelden liggen voor het oprapen. Laten we beginnen met de leugen dat hij Oekraïne heus niet ging binnenvallen.
https://tass.com/politics/1419745quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af waarom je me telkens voor niets laat typen. Lees even terug waar ik schrijf dat Poetin helemaal nooit gezegd heeft dat hij Oekraïne niet ging binnenvallen. Integendeel zelfs: hij had het juist gezegd. Geen woord van gelogen.
Andere leugens kunnen best waar zijn hoor, maar deze niet. Dat is dan denk ik dan propaganda waar je in getrapt bent.
Kijk naar de datum.quote:ANTALYA, March 10. /TASS/. Russia has not invaded Ukraine and doesn’t plan to attack other countries, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said on Thursday after talks with his Ukrainian and Turkish counterparts, Dmitry Kuleba and Mevlut Cavusoglu.
Echt non stop poep komt eruit die monden. Zelfs Goebels wist dat je er ook een tintje van waarheid in moest draaien.quote:MOSCOW (AP) -- Russia's top diplomat angrily rejected U.S. allegations that Moscow was preparing a pretext to invade Ukraine, as Russian troops that are amassed near the Ukraine border launched more drills Monday.
Tja als het kalf verdronken is dempt men de put.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:36 schreef OllieA het volgende:
"In liefde en oorlog is alles geoorloofd" is een al even debiele uitspraak als "Waar er twee vechten hebben er twee schuld" of, nog erger "Je verdedigen is ook agressie".
Allemaal uitspraken die getuigen van geestelijke luiheid en morele onverschilligheid,
Als je met je rug tegen de muur gezet wordt, kun je alleen nog maar vooruit om van die muur weg te komen, nietwaar? Als je naar links of naar rechts gaat, sta je nog steeds met je rug tegen de muur.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand heeft Rusland gedwongen om Oekraine binnen te vallen. Dat was een keuze. Enkel Putin's keuze, daar zijn we in het westen niet verantwoordelijk voor.
Oekraïne was niet bij de NAVO maar heeft wel een speciale status. Dus blijkbaar is er wel ruimte voor onderhandelingen met de NAVO.quote:Het is ook niet aan de NAVO om te onderhandelen met Rusland over een niet-Navo land.
En na het schijten moet je vegen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja als het kalf verdronken is dempt men de put.
Ze zeiden dit nog een week voor de invasie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://tass.com/politics/1419745
[..]
Kijk naar de datum.
https://apnews.com/articl(...)1cccf74ebd4be68484e8
[..]
Echt non stop poep komt eruit die monden. Zelfs Goebels wist dat je er ook een tintje van waarheid in moest draaien.
Hier een heel artikel met specifiek deze leugens
https://www.polygraph.inf(...)ine-war/6743309.html
Waarom blijf jij onzin typen. Er was geen muur waar hij tegen stond. Hij manoeuvreert zichzelf enkel telkens verder de hoek in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je met je rug tegen de muur gezet wordt, kun je alleen nog maar vooruit om van die muur weg te komen, nietwaar? Als je naar links of naar rechts gaat, sta je nog steeds met je rug tegen de muur.
[..]
Oekraïne was niet bij de NAVO maar heeft wel een speciale status. Dus blijkbaar is er wel ruimte voor onderhandelingen met de NAVO.
Je claimt volwassen te zijn. Gedraag je er dan naar, ipv voortdurend met je schijtlolligheden te komen in dit topic.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja als het kalf verdronken is dempt men de put.
Dan moet je het ook eens zijn dat de gevolgen volkomen terecht zijn. Anders ben je met twee maten aan het meten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee het was volkomen terecht om die onzin af te wijzen.
Lees dit eens:quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan moet je het ook eens zijn dat de gevolgen volkomen terecht zijn. Anders ben je met twee maten aan het meten.
Maar wat terechter was geweest, was om het conceptverdrag van meet af aan serieus te nemen, en het niet van de hand te wijzen en Oekraíne voor de gevolgen laten opdraaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |