FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Gratis hotelovernachting na klacht over hotelovernachting?
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 13:15
Geachte leden,

Afgelopen weekend een hotelletje geboekt bij een niet nader te noemen [keten]-hotel. Ik wist dat het niet top vd markt was, maar het zou goed moeten zijn.
Nu was dit kortgezegd niet het geval. Het was erg vies, slecht, muggenplaag, gordijnen kapot, vetvlekken op de muur, vieze badkamer, oud, goor, stof, slechte douche, alles afgebrokkeld, lelijke kamer, geen uitzicht. Ik voelde me na het douchen viezer dan ervoor. Etc etc. (ik heb ooit in oost europa in een snelweghotel geslapen voor 14 euro en dat was beter dan dit)

Ik had me al voorgenomen verder niet te klagen en dit verlies te pakken. Nooit meer bij [keten] logeren. Prima!

Anyway, toen ik de volgende ochtend bij vertrek na de vraag 'was alles naar wens' reageerde met de feiten zoals hierboven gesteld, werd ik eigenlijk gewoon afgesnauwd en voor leugenaar uitgemaakt. Op mijn voorstel om samen naar de kamer te kijken werd niet gereageerd, ik had de dag ervoor maar moeten klagen dan had ik misschien een upgrade gekregen. De kamer was vorig jaar nog geschilderd, er was niets mis met de kamer, een muggenplaag is niets aan te doen en er was dus eigenlijk niets kapot. Ik vond daarentegen dat een kamer eigenlijk altijd wel gewoon schoon mag zijn, per definitie. Daar betaal je tenslotte rond de 100 euro voor. Toen de receptioniste hierop wilde reageren ben ik vertrokken. Ik ben tenslotte gekke henkie niet.

Gevuld met een diepe haat door dit gesprek besloten om een mail te sturen naar corporate HQ. Daarop kreeg ik vandaag, de volgende dag, een ultra-standaard mail terug waarin het enige verweer was, dat ze druk waren met het opknappen van hotels en dat deze hopelijk binnenkort ook aan de beurt is. Oftewel, men weet dat het kut is.
In de verder volledige onpersoonlijke mail werd mij vervolgens een nieuwe overnachting aangeboden in een hotel naar keuze, op enkele hotels na (geen idee waarom).

Enerzijds natuurlijk wel ok, dat ik dat krijg. Anderzijds wil ik eigenlijk gewoon een persoonlijk antwoord waarin men aangeeft te betreuren dat men een goor hotel runt en mij mijn geld terug geeft. Maar ja, die verwachting is wellicht te hoog bij [keten]-hotel.

Wat zou u doen? Op gepaste wijze reageren en geld terugeisen; principieel nooit meer een euro bij deze keten uitgeven, of accepteren en in een andere vestiging een vergelijkbare ervaring ervaren, waarmee je enerzijds een leuke gratis nacht hebt in een vies hotel en anderzijds een gebrek aan ruggengraat toont. Question?

Gegroet,

K.
Marsenaldinsdag 11 oktober 2022 @ 13:22
Ik zou een volledig vergoeding bij een volgende overnachting wel accepteren, omdat je zelden tot nooit iets teruggestort ziet. Waarschijnlijk gebruik je dat niet eens, maar soit.

Misschien dat je 40 euro kan krijgen als je blijft zeiken, maar zo'n hotelketen denkt toch al gauw 'je hebt toch kunnen slapen?' en dan loopt een gesprek al gauw vast.

100 euro voor een nacht is niet veel, tegenwoordig, welke regio ben je geweest?

Ik sliep laats in Limburg voor 6 tientjes per nacht, toen heb ik tijdens mijn LSD trip kunnen luisteren naar een ruziënde familie, en mezelf in en uit gecheckt omdat er gewoon geen personeel te vinden was die 2 dagen :')
MisChrartindinsdag 11 oktober 2022 @ 13:22
Nog een nacht in een slecht hotel? Zou ik geen trek in hebben.

Ik zou (een deel) van het geld terugvragen. Geen reactie? Dan slechte recensie schrijven.
Als ze weten dat het hotel gerenoveerd moet worden moet je ook coulant zijn als bedrijf. Nu is het centen schrapen met aftandse zooi.
Tja..1986dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:22
Hmm.. Met deze ervaring was ik op de dag van aankomst al gaan klagen. Nu je dat pas achteraf doet lijkt een gratis overnachting mij heel redelijk. Als het dan weer vies en kapot is niet wachten tot uitchecken maar gelijk klagen.
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 13:29
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef Marsenal het volgende:
Misschien dat je 40 euro kan krijgen als je blijft zeiken, maar zo'n hotelketen denkt toch al gauw 'je hebt toch kunnen slapen?' en dan loopt een gesprek al gauw vast.
Ja, dat verwacht ik ook. 40 euro voelt dan toch als verliezen. Dit was overigens in de regio West Europa.
En nee, 100 euro is niet extreem duur. Ik verwacht ook geen luxe. Maar ook voor 100 euro mag het wel schoon zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef MisChrartin het volgende:
Nu is het centen schrapen met aftandse zooi.
Ja, precies.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef Tja..1986 het volgende:
Hmm.. Met deze ervaring was ik op de dag van aankomst al gaan klagen. Nu je dat pas achteraf doet lijkt een gratis overnachting mij heel redelijk. Als het dan weer vies en kapot is niet wachten tot uitchecken maar gelijk klagen.
Dat heb ik in de OP al uitgelegd. Ik werd echter steeds bozer (woest) in het gesprek met de receptie. Daarvoor had ik mijn verlies al geaccepteerd. Nu niet meer.
Ik vind het 1 vd meest merkwaardige gedachtenkronkels ooit, overigens. "je had eerder moeten klagen." Ze hadden gewoon een schone kamer moeten verhuren.
Tja..1986dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:32
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:29 schreef Kreator het volgende:
Ik vind het 1 vd meest merkwaardige gedachtenkronkels ooit, overigens. "je had eerder moeten klagen." Ze hadden gewoon een schone kamer moeten verhuren.
Hoezo? als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 13:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:

als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?
Lees anders de OP nog even.
Marsenaldinsdag 11 oktober 2022 @ 13:35
Even advocaat van de duivel: Tuurlijk moeten ze gewoon een schone kamer aanbieden maar omdat je achteraf klaagt ipv vooraf, ontneem je ze bijna alle manieren om iets op te lossen, behalve een monetaire. En er zijn nou eenmaal veel losers die daar misbruik van maken, dus zo'n hotel gaat dan al gauw met de hakken in het zand.
Dus tja, gelijk hebben en gelijk krijgen enzo. Het is toch al gauw een beetje Quichote tegen windmolens, ik denk dat een volledige gratis nacht dan al best meevalt. (Er van uitgaande dat de keten niet over de gehele breedte compleet kut is)
sjorsie1982dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:35
Voor 100 eur kan je ookniet veel verwachten

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:04:02 ]
mailydinsdag 11 oktober 2022 @ 13:35
Heb je foto's gemaakt?
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 13:37
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef Marsenal het volgende:
Even advocaat van de duivel: Tuurlijk moeten ze gewoon een schone kamer aanbieden maar omdat je achteraf klaagt ipv vooraf, ontneem je ze bijna alle manieren om iets op te lossen, behalve een monetaire. En er zijn nou eenmaal veel losers die daar misbruik van maken, dus zo'n hotel gaat dan al gauw met de hakken in het zand.
Dus tja, gelijk hebben en gelijk krijgen enzo. Het is toch al gauw een beetje Quichote tegen windmolens, ik denk dat een volledige gratis nacht dan al best meevalt. (Er van uitgaande dat de keten niet over de gehele breedte compleet kut is)
Eens. En ik heb ooit 1 goede ervaring gehad in deze [keten]. Dus wellicht dat we daar naartoe kunnen. Maar ik zou er nooit meer iets zelf boeken.
Ik zou overigens die 100 piek gewoon als verlies pakken, als ze me niet als een mongool had behandeld de volgende ochtend.
Lienekiendinsdag 11 oktober 2022 @ 13:38
Dat ze je bij de receptie zo schofterig te woord stonden is misschien nog wel het ergste.

Maar het lijkt me moeilijk om genoegdoening te krijgen bij een hotel waar dus niks aan deugt.
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 13:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voor 100 eur kan je ookniet veel verwachten
Het mag schoon en niet-kapot zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:09:54 ]
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 13:38
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef maily het volgende:
Heb je foto's gemaakt?
Uiteraard.
mailydinsdag 11 oktober 2022 @ 13:40
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:38 schreef Kreator het volgende:

[..]
Uiteraard.
Wat ga je ermee doen? Slechte google-recensie schrijven? :P
Fe2O3dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Hoezo? als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?
Doe ik ook altijd in het buitenland. Als het hotel vies is, direct terug naar de luchthaven en naar huis.

:')

Ik zou de overnachting pakken, geld terug ga je toch niet krijgen en een gratis overnachting och veel slechter kan niet volgende keer toch ^^
Marsenaldinsdag 11 oktober 2022 @ 13:53
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:37 schreef Kreator het volgende:

[..]
Eens. En ik heb ooit 1 goede ervaring gehad in deze [keten]. Dus wellicht dat we daar naartoe kunnen. Maar ik zou er nooit meer iets zelf boeken.
Ik zou overigens die 100 piek gewoon als verlies pakken, als ze me niet als een mongool had behandeld de volgende ochtend.
Dat is een enorme ergernis ja.
Troeldinsdag 11 oktober 2022 @ 13:56
Kun je het accepteren en dan in de mail vragen om aanbevelingen voor hotels waar ze hun zaakjes wel op orde hebben?
Tja..1986dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:46 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Doe ik ook altijd in het buitenland. Als het hotel vies is, direct terug naar de luchthaven en naar huis.

:')
Wie zegt nou weer dat je dat moet doen? Maar als je iets niet bevalt aan je kamer ga je dat toch gewoon even bij de receptie melden? Heb dat zelf al zo vaak gedaan en meestal wordt dat bijna direct opgelost. Heb ook wel eens een andere kamer gekregen.
Tja..1986dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:04
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:34 schreef Kreator het volgende:

[..]
Lees anders de OP nog even.
Je hele klacht was er de volgende ochtend niet meer geweest als je ze de kans had gegeven het direct op te lossen. Dat je je onheus benaderd voelt dat heeft met de kwaliteit van de kamer natuurlijk niets te maken.
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 14:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Wie zegt nou weer dat je dat moet doen? Maar als je iets niet bevalt aan je kamer ga je dat toch gewoon even bij de receptie melden? Heb dat zelf al zo vaak gedaan en meestal wordt dat bijna direct opgelost. Heb ook wel eens een andere kamer gekregen.
Je kunt wel een kras op de plaat hebben, maar dat maakt het niet beter. Ik ging er niet vanuit dat andere kamers beter waren, gezien de staat van het hotel. Wat heb ik aan een andere kamer als die ook al helemaal verlept en verrot is.
Ik zou sowieso niet geklaagd hebben als de receptie niet gevraagd had hoe het was, danwel ontkende dat het erger was dan een crackhotel in Chicago.
Lonaadinsdag 11 oktober 2022 @ 14:10
Oh dus we hadden wel bier kunnen drinken dit weekend? }:|
Marsenaldinsdag 11 oktober 2022 @ 14:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Je hele klacht was er de volgende ochtend niet meer geweest als je ze de kans had gegeven het direct op te lossen. Dat je je onheus benaderd voelt dat heeft met de kwaliteit van de kamer natuurlijk niets te maken.
Maar mag je in een mail naar het hoofdkantoor wmb wel bij je klacht bundelen.
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 14:16
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:10 schreef Lonaa het volgende:
Oh dus we hadden wel bier kunnen drinken dit weekend? }:|
Euh, nee.
FlippingCoindinsdag 11 oktober 2022 @ 14:18
Een passende review schrijven.
Lonaadinsdag 11 oktober 2022 @ 14:19
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:16 schreef Kreator het volgende:

[..]
Euh, nee.
Oh.
RM-rfdinsdag 11 oktober 2022 @ 14:20
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Kreator het volgende:
Anderzijds wil ik eigenlijk gewoon een persoonlijk antwoord waarin men aangeeft te betreuren dat men een goor hotel runt en mij mijn geld terug geeft.
en dat krijg je verder niet... dus waarom daar verder naar hengelen en daarbij enkel je eigen ontevredenheid verder opkloppen?
Prima als je klaagt en daarmee ook wat bereikt... maar dat lijkt nu niet het geval te zijn en je nu eerder je eigen tijd zit te voldoen en eerder nóg ontevredener aan het worden bent.

In het begin gaf je terecht al aan te weten wat de makkelijkse optie is: "Ik had me al voorgenomen verder niet te klagen en dit verlies te pakken. Nooit meer bij [keten] logeren. Prima!"
HSGdinsdag 11 oktober 2022 @ 14:24
quote:
Het was erg vies, slecht, muggenplaag, gordijnen kapot, vetvlekken op de muur, vieze badkamer, oud, goor, stof, slechte douche, alles afgebrokkeld, lelijke kamer,
quote:
Ik had me al voorgenomen verder niet te klagen en dit verlies te pakken. Nooit meer bij [keten] logeren. Prima!

Anyway, toen ik de volgende ochtend bij vertrek na de vraag 'was alles naar wens' reageerde met de feiten zoals hierboven gesteld,
Ik denk dat het hier al mis is gegaan. Je had gelijk naar receptie moeten om aan te geven dat je dit niet accepteert.
Sunshine1982dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:42
Ik zou het nachtje weg ook aannemen. Even de reviews checken van de hotels en je weet gelijk welke fijn is en welke niet. Leuk weekendje weg ervan maken :)
Kreatordinsdag 11 oktober 2022 @ 14:45
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:24 schreef HSG het volgende:
Je had gelijk naar receptie moeten om aan te geven dat je dit niet accepteert.
Nogmaals, dan moet je wel het vertrouwen hebben dat een andere kamer beter is. Ik had die avond weinig alternatief in de omgeving daar om zomaar ongezien te vertrekken om 23:30.
Halcondinsdag 11 oktober 2022 @ 14:49
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:45 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nogmaals, dan moet je wel het vertrouwen hebben dat een andere kamer beter is. Ik had die avond weinig alternatief in de omgeving daar om zomaar ongezien te vertrekken om 23:30.
En d'r moet een andere kamer beschikbaar zijn natuurlijk. Als het over keten X gaat, dan liggen die hotels vaak ook nog eens wat afgelegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:06:28 ]
HSGdinsdag 11 oktober 2022 @ 17:12
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:45 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nogmaals, dan moet je wel het vertrouwen hebben dat een andere kamer beter is. Ik had die avond weinig alternatief in de omgeving daar om zomaar ongezien te vertrekken om 23:30.
Dat weet je pas als je bij de receptie staat.
Inboxdinsdag 11 oktober 2022 @ 22:02
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:40 schreef maily het volgende:

[..]
Wat ga je ermee doen? Slechte google-recensie schrijven? :P
Dat is dé oplossing. Slechte publiciteit daar zit geen bedrijf op te wachten.
Sunshine1982dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:02 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat is dé oplossing. Slechte publiciteit daar zit geen bedrijf op te wachten.
Koude douche in radar :P
Halcondinsdag 11 oktober 2022 @ 22:23
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:10 schreef Inbox het volgende:

[..]
Mwah, als je teveel slechte recensies hebt bij één locatie, zullen er toch mensen wwgblijven en voor de concurrent kiezen. Je bereikt er dus wel wat mee.

Als het één van de weinige is echter wordt het een ander verhaal.
Weet het niet. Zolang het niet richting 'n gemiddelde reviewscore van 1 of 2 sterren gaat, blijven er wel budgetslapers dit soort hotels boeken.

Zat nu ook in 'n bepaalde stad te kijken. Dan zit X al redelijk vol voor de meeste dagen en spring Y er qua prijs wel uit in vergelijking met veel andere hotels. Dat blijft toch wel mensen aantrekken.

Y Hotel hier in de buurt zit ook altijd redelijk vol, terwijl de locatie ruk is, reviews niet best en mijn indruk (op basis van wat ik heb gezien vanuit de lobby, restaurant en buiten) is dat het oude troep is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:07:41 ]
Inboxdinsdag 11 oktober 2022 @ 22:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Weet het niet. Zolang het niet richting 'n gemiddelde reviewscore van 1 of 2 sterren gaat, blijven er wel budgetslapers dit soort hotels boeken.

Zat nu ook in 'n bepaalde stad te kijken. Dan zit X al redelijk vol voor de meeste dagen en spring Y er qua prijs wel uit in vergelijking met veel andere hotels. Dat blijft toch wel mensen aantrekken.

Y Hotel hier in de buurt zit ook altijd redelijk vol, terwijl de locatie ruk is, reviews niet best en mijn indruk (op basis van wat ik heb gezien vanuit de lobby, restaurant en buiten) is dat het oude troep is.
Die recensie is zo gezet en blijft staan. Al bij één iemand die erop afhaakt is er 'winst' en heb je een stukje genoegdoening van je recensie.

Als het echt heel slecht is en je voor die prijs veel meer mag verwachten, zouden ze van mij die recensie krijgen met bovenstaande reden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:08:01 ]
Halcondinsdag 11 oktober 2022 @ 22:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef Inbox het volgende:

[..]
Die recensie is zo gezet en blijft staan. Al bij één iemand die erop afhaakt is er 'winst' en heb je een stukje genoegdoening van je recensie.

Als het echt heel slecht is en je voor die prijs veel meer mag verwachten, zouden ze van mij die recensie krijgen met bovenstaande reden.
Dat eerste is zo. Er zullen ook wel mensen op afhaken, maar blijkbaar is er toch gewoon aanloop voor dit soort troep.

Qua prijs. Zie sommige hotels op soms voorbijkomen met prijzen van ¤ 40 p.p. of zo. Die arrangementen zijn vaak ook behoorlijk goedkoop. In alle redelijkheid kun je daar niet heel veel van verwachten. X ga je niet vinden voor ¤ 40 per nacht. Wel vind ik dat het schoon moet zijn.

Net over de grens met Oostenrijk in Hongarije heb je ook van die doorreishotels die soms ¤ 15 kosten of zo. Dan weet je ook gewoon dat het een hele smerige bende is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:08:34 ]
Speekselklierdinsdag 11 oktober 2022 @ 22:55
Eerlijk gezegd, ik heb ooit een slechte recentie op booking.com gezet. Een week later kon ik hem met heel veel moeite terugvinden .

De sorteringen in booking.com zijn zo dat slechte reviews vlot verdwijnen.
Leandradinsdag 11 oktober 2022 @ 22:58
Mijn gedachte is idd ook F, maar ervaring leert dat die heel erg kunnen verschillen, ik heb zelf in een aantal prima F-hotels geslapen maar heb mijn zusje een keer in Limburg moeten ophalen in een vreselijk flea bag hotel van de F hotelgroep.
investeerdertjedinsdag 11 oktober 2022 @ 23:18
Echte service bij een klacht achteraf kan je alleen bij A-hotels verwachten. Denk dan aan Michelin restaurant bevattende hotels. Dat is althans mijn ervaring.

Verder moet je bij zo een gebrek altijd vooraf aangeven dat er iets is en bij de "sociale beleefdheid vraag" aan de receptie altijd gewoon met ja antwoorden als je niet geklaagd hebt. Dit is waar je m.i. de fout in ging.

Beetje alsof je bij een gyneacoloog om postnatale abortus vraagt.
golferdinsdag 11 oktober 2022 @ 23:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:18 schreef investeerdertje het volgende:
Echte service bij een klacht achteraf kan je alleen bij A-hotels verwachten. Denk dan aan Michelin restaurant bevattende hotels. Dat is althans mijn ervaring.

X levert over het algemeen prima service als je een klacht hebt, met goed opgeleid vriendelijk personeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:09:11 ]
Ferdinsdag 11 oktober 2022 @ 23:44
Het is een keten, een groot bedrijf. Je gaat nooit een persoonlijk antwoord krijgen. Immers het is ook geen persoon, maar een organisatie en daar werken mensen die zich niet persoonlijk betrokken voelen.

Dus bespaar je de moeite, je zal er niets mee winnen.
investeerdertjewoensdag 12 oktober 2022 @ 00:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:36 schreef golfer het volgende:

[..]
X levert over het algemeen prima service als je een klacht hebt, met goed opgeleid vriendelijk personeel.
Geen idee. Ik klaag alleen over nachtelijk overlast. Niet over een brakke kamer als ik er al geslapen heb of als mijn eten niet lekker was als ik mijn bord op had.

S nachts is mijn ervaring dat ze daar ook weinig doen. Ik ken ook een higher level hotel die na een klacht extra beveiliging op de gang plaatste. Tja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:09:29 ]
Tinkepinkwoensdag 12 oktober 2022 @ 06:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voor 100 eur kan je ookniet veel verwachten
Dat is onzin. Voor 100 euro (misschien tientje meer) kan je prima schone, mooie en grote hotelkamers krijgen.
Tinkepinkwoensdag 12 oktober 2022 @ 06:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:18 schreef investeerdertje het volgende:
Echte service bij een klacht achteraf kan je alleen bij A-hotels verwachten. Denk dan aan Michelin restaurant bevattende hotels. Dat is althans mijn ervaring.

Verder moet je bij zo een gebrek altijd vooraf aangeven dat er iets is en bij de "sociale beleefdheid vraag" aan de receptie altijd gewoon met ja antwoorden als je niet geklaagd hebt. Dit is waar je m.i. de fout in ging.

Beetje alsof je bij een gyneacoloog om postnatale abortus vraagt.
Ik kies meestal voor normale middenklasse hotels of iets lager en word altijd prima geholpen bij klachten. Hoeft je niet voor naar een >eur 250 per nacht hotel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:10:50 ]
damscowoensdag 12 oktober 2022 @ 07:30
Mocht je ooit nog eens in zo’n bende terecht komen gewoon een grote drol in de pot achterlaten.
Hexagonwoensdag 12 oktober 2022 @ 08:23
Tja volgende keer dus gewoon vooraf klagen als je de kamer aantreft in plaats van achteraf. Dan kunnen ze nog wat voor je doen. En "geen vertrouwen hebben dat andere kamers beter zijn" maakt niet hard dat je geen betere kamer had kunnen krijgen.

Maar een gratis nachtje is lekker meegenomen toch? Als je dan een beter filiaal neemt.
AnneXwoensdag 12 oktober 2022 @ 08:26
Als het zó erg was, zou ik ook de matrassen Thuis eens controleren op bedzwantsen.
En de koffer uitmesten.

Een tip, die ik onlangs las, was om de koffer bij een verblijf in het bad te plaatsen 🤪. De beestjes zitten in de kieren langs de plinten in de kasten en kruipen in de
koffer.😳 En onder het bed te kijken.
Sch.moeder sloeg bij binnenkomst als eerste de bedden open.

Wat een vervelende ervaring @Kreator
Hexagonwoensdag 12 oktober 2022 @ 08:39
Ik denk dat slechte recensies maken weinig gaat helpen tegen zo'n keten. Dit soort hotels worden vaak even snel geboekt voor een nachtje en weinigen zullen een compleet vooronderzoek doen.
opgebaardewoensdag 12 oktober 2022 @ 11:10
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:37 schreef Kreator het volgende:

[..]
Eens. En ik heb ooit 1 goede ervaring gehad in deze [keten]. Dus wellicht dat we daar naartoe kunnen. Maar ik zou er nooit meer iets zelf boeken.
Ik zou overigens die 100 piek gewoon als verlies pakken, als ze me niet als een mongool had behandeld de volgende ochtend.
Ik zou me aan het plan houden. Aangezien je ook aangeeft dat je een persoonlijke reactie wenst, zou ik op die mail reageren (of opnieuw contact zoeken) en aangeven dat je nog steeds niet geïnteresseerd bent in die gratis overnachting maar dat je wel verlangt dat je klacht (behandeling receptie) serieus genomen wordt.
baskickwoensdag 12 oktober 2022 @ 11:53
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zou me aan het plan houden. Aangezien je ook aangeeft dat je een persoonlijke reactie wenst, zou ik op die mail reageren (of opnieuw contact zoeken) en aangeven dat je nog steeds niet geïnteresseerd bent in die gratis overnachting maar dat je wel verlangt dat je klacht (behandeling receptie) serieus genomen wordt.
Wat verwacht je daarvan dan? Veel verder dan "We betreuren het zeer en zullen dit met de medewerker in kwestie bespreken" kom je niet. En wat ben je dan wijzer?
YoshiBignosewoensdag 12 oktober 2022 @ 11:55
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Eens. Maar de klacht meld je het beste wel op het moment dat de klacht ontstaan en niet pas bij het uitchecken.
Precies. Normaal zou ik zeggen:

1. Kamer is goor --> direct melden en zeggen geef me een normale kamer --> geld terug
2. Kamer is goor --> nachtje slapen en achteraf melden --> geen geld terug

Bij eten in een restaurant vind ik dat hetzelfde. Als je het op eet en achteraf zegt het was niet lekker dan kan je soms wel coulance verwachten, maar ik zou geen geld terug verwachten. Als je 2 hapjes hebt genomen en dan aangeeft dit is niet te vreten ik wil m'n geld terug is dat acceptabel.

Je hebt betaald voor de dienst en de dienst hebben zij geleverd, een overnachting (hoe karig dan ook). Dan hoef je geen geld terug te verwachten. Kortingsbon lijkt me een prima gebaar. En er een persoonlijke kwestie van te maken door chagrijnig personeel is echte verspilling van tijd.
opgebaardewoensdag 12 oktober 2022 @ 15:43
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef baskick het volgende:

[..]
Wat verwacht je daarvan dan? Veel verder dan "We betreuren het zeer en zullen dit met de medewerker in kwestie bespreken" kom je niet. En wat ben je dan wijzer?
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuit

Lees jij zijn posts anders?
baskickwoensdag 12 oktober 2022 @ 15:53
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuit

Lees jij zijn posts anders?
Nee, ik lees dat niet anders. Ik snap ook dat hij die benadering die ochtend als ongepast heeft ervaren. Wat ik niet snap is wat hij nu verwacht. Dat iemand op het hoofdkantoor een standard-mailtje gaat zitten verbouwen alsof het persoonlijk en gemeend overkomt (of hem even belt, en dat riedeltje afdraait)...? Medeleven veinzen? Het is gewoon standaard niet gemeend en het blijft standaard en niet gemeend. Ze zijn geen therapeut he.

Maar het is ook de toon die de muziek maakt. Het gedrag kan prima zijn geweest hoe het was door de benadering van TS. We waren er niet bij he.
Halconwoensdag 12 oktober 2022 @ 15:55
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuit

Lees jij zijn posts anders?
Hij wil dat een van de medewerkers van deze budgetketen even 'n minuut of 10 steekt in een mail waarin hij doet alsof hij het heel vervelend vindt?

En anders komt Kreator niet meer. Zelfs niet als het gratis is.

Dan wordt het dat laatste. En dat vinden ze echt geen drama.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:02:08 ]
Alan_Bastardwoensdag 12 oktober 2022 @ 16:23
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Kreator het volgende:
Wat zou u doen? Op gepaste wijze reageren en geld terugeisen; principieel nooit meer een euro bij deze keten uitgeven, of accepteren en in een andere vestiging een vergelijkbare ervaring ervaren, waarmee je enerzijds een leuke gratis nacht hebt in een vies hotel en anderzijds een gebrek aan ruggengraat toont. Question?
Geachte @Kreator

Helaas kunnen weinigen hier goed lezen en lees ik veel reacties, maar weinig antwoorden op je vraag.
Wat zou ik doen? Ik zou de gratis nacht accepteren; ik vind een gratis nacht elders geen slecht aanbod en ik vind dus ook niet dat je daarmee geen ruggengraat toont. Immers, als de receptioniste je verhaal had aangehoord, excuses had gemaakt en het toen had aangeboden had je het wellicht zelfs afgeslagen als in: "dat hoeft nou ook weer niet".

Met hartelijke groet,

A.
Halconwoensdag 12 oktober 2022 @ 18:29
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:23 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]
Geachte @:Kreator

Helaas kunnen weinigen hier goed lezen en lees ik veel reacties, maar weinig antwoorden op je vraag.
Wat zou ik doen? Ik zou de gratis nacht accepteren; ik vind een gratis nacht elders geen slecht aanbod en ik vind dus ook niet dat je daarmee geen ruggengraat toont. Immers, als de receptioniste je verhaal had aangehoord, excuses had gemaakt en het toen had aangeboden had je het wellicht zelfs afgeslagen als in: "dat hoeft nou ook weer niet".

Met hartelijke groet,

A.
In veel woorden zeg je gewoon wat de meesten zeggen. Er valt niks meer te halen dan die gratis nacht in een van de andere hotels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:01:36 ]
noodgangwoensdag 12 oktober 2022 @ 19:01
dit topic gaat niet over WELKE keten dit is, dan wordt t snel een groot naming en shaming topic
Alan_Bastarddonderdag 13 oktober 2022 @ 07:38
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
In veel woorden zeg je gewoon wat de meesten zeggen.
@Kreator stelde een vraag wat wij zouden doen. De meeste mensen antwoorden wat hij zou moeten doen ;-)
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 08:14
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 07:38 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]
@:kreator stelde een vraag wat wij zouden doen. De meeste mensen antwoorden wat hij zou moeten doen ;-)
Nou ja, dat blijkt vaak wel uit de antwoorden. Klagen doe je m.i. nadat je die vieze kamer hebt gezien. Ik zou dan al niet eerst daar overnachten en dan achteraf gaan klagen als reactie op de routine-beleefdheidsvraag.

Is 'n kamer gewoon echt ranzig? Dan geef maar 'n andere die niet ranzig is en als die er niet is, dan weer de sleutel en betaalde centen terugwisselen.
Sunshine1982donderdag 13 oktober 2022 @ 08:24
Ik zie bij een recensie dat er bij een bepaalde keten extra geld moet worden neergelegd als je niet tevreden bent met je kamer. Dan krijg je zogezegd een betere kamer. Misschien mikken ze daar wel op om zo extra omzet te genereren.
blomkedonderdag 13 oktober 2022 @ 09:10
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 08:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie bij een recensie dat er bij een bepaalde keten extra geld moet worden neergelegd als je niet tevreden bent met je kamer. Dan krijg je zogezegd een betere kamer. Misschien mikken ze daar wel op om zo extra omzet te genereren.
Van de week hotel geboekt, kwam met de bevestiging een extra email om de kamer "op te waarderen": groter, luxer, met diner etc.
Speekselklierdonderdag 13 oktober 2022 @ 09:12
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Van de week hotel geboekt, kwam met de bevestiging een extra email om de kamer "op te waarderen": groter, luxer, met diner etc.
Dat is niet zo gek toch?
Het zou gek zijn als er in de mail stond dat de geboekte kamer 'oud en smerig' is en dat opwaarderen wordt aangereden.
blomkedonderdag 13 oktober 2022 @ 09:24
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat is niet zo gek toch?
Het zou gek zijn als er in de mail stond dat de geboekte kamer 'oud en smerig' is en dat opwaarderen wordt aangereden.
Ik zeg toch niet dat het "gek" is? Het is gewoon een marketingstrategie.
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 09:45
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik zeg toch niet dat het "gek" is? Het is gewoon een marketingstrategie.
Ja.

En je hebt niet tevreden en niet tevreden.

Als ik iets boek, ik kom die kamer binnen en wil bij nader inzien een andere kamer, omdat er geen ligbad is, de kamer wat klein is, geen balkon heeft of geen uitzicht op zee of zo, dan vind ik dat nog wel wat anders dan wanneer je de kamer binnen komt en overal is schimmel, viezigheid, etc.
Sunshine1982donderdag 13 oktober 2022 @ 09:52
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja.

En je hebt niet tevreden en niet tevreden.

Als ik iets boek, ik kom die kamer binnen en wil bij nader inzien een andere kamer, omdat er geen ligbad is, de kamer wat klein is, geen balkon heeft of geen uitzicht op zee of zo, dan vind ik dat nog wel wat anders dan wanneer je de kamer binnen komt en overal is schimmel, viezigheid, etc.
Als het goed is staan deze punten gewoon in de omschrijving van de kamer die je boekt. Als er dan geen ligbad is, is dat gewoon een slechte zaak. Je hebt immers betaald voor een kamer met ligbad.
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 09:54
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als het goed is staan deze punten gewoon in de omschrijving van de kamer die je boekt.
Klopt. Maar dat leest niet iedereen, denkt niet iedereen vooraf bij na en sommige mensen proberen ongegeneerd een upgrade te scoren.

Als je gewoon krijgt waarvoor je hebt geboekt en betaalt en je bent ontevreden, dan vind ik het niet per definitie raar als je moet betalen voor een upgrade, waar het in feite dan op neer komt.
Speekselklierdonderdag 13 oktober 2022 @ 10:17
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat leest niet iedereen, denkt niet iedereen vooraf bij na en sommige mensen proberen ongegeneerd een upgrade te scoren.

Als je gewoon krijgt waarvoor je hebt geboekt en betaalt en je bent ontevreden, dan vind ik het niet per definitie raar als je moet betalen voor een upgrade, waar het in feite dan op neer komt.
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.

Tegen betaling ben ik toen naar de nieuwe kamers verhuisd, geen probleem verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:33:43 ]
Sunshine1982donderdag 13 oktober 2022 @ 10:21
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.

Tegen betaling ben ik toen naar de nieuwe kamers verhuisd, geen probleem verder.
Ik had ook zoiets een tijdje geleden. Via booking een kamer geboekt in een hotel wat een oud en nieuw gedeelte had. We kwamen voor een mooie prijs in het nieuwe gedeelte terecht. Dat was echt heerlijk. Omdat het zo goed bevallen was, een jaar later weer een Kamer daar geboekt. Toen een beetje van een koude kermis thuisgekomen. Meer betaald en we zaten in het oude gedeelte. Wat echt een aanzienlijk verschil was.

Ben de moeilijkste niet, zolang het schoon is vind ik het allemaal wel best. Je slaapt er immers alleen maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:33:28 ]
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 10:27
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.

Tegen betaling ben ik toen naar de nieuwe kamers verhuisd, geen probleem verder.
Je had een nieuwe kamer geboekt of per ongeluk een oude kamer?

Meestal staat het bij een bepaalde keten er wel duidelijk bij. Ook als ze bezig zijn met verbouwen in een bepaald hotel. Als je gewoon moet slapen en verder niks, dan boeit dat niet zo natuurlijk. Maar weekendje weg dan kan ik me wel voorstellen dat je liever niet in een bouwput zit met beperktere faciliteiten dan normaal.

Vind de oude kamers bij deze keten overigens vaak gezelliger. Laatst in een hotel een nieuwe kamer geboekt (je hebt daar oude en nieuwe kamers). Dat was van die hippe pseudo-lounge meuk. Geef mij dan maar zo'n oude kamer. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:33:14 ]
Speekselklierdonderdag 13 oktober 2022 @ 10:27
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik had ook zoiets een tijdje geleden. Via booking een kamer geboekt in een hotel wat een oud en nieuw gedeelte had. We kwamen voor een mooie prijs in het nieuwe gedeelte terecht. Dat was echt heerlijk. Omdat het zo goed bevallen was, een jaar later weer een Kamer daar geboekt. Toen een beetje van een koude kermis thuisgekomen. Meer betaald en we zaten in het oude gedeelte. Wat echt een aanzienlijk verschil was.

Ben de moeilijkste niet, zolang het schoon is vind ik het allemaal wel best. Je slaapt er immers alleen maar.
Wij zouden er een week zitten en hadden nu bijvoorbeeld geen TV bij het bed.
Ik boek een keten altijd rechstreeks, heb ook een loyality-card.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:30:52 ]
Speekselklierdonderdag 13 oktober 2022 @ 10:28
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je had een nieuwe kamer geboekt of per ongeluk een oude kamer?

Meestal staat het bij keten er wel duidelijk bij. Ook als ze bezig zijn met verbouwen in een bepaald hotel. Als je gewoon moet slapen en verder niks, dan boeit dat niet zo natuurlijk. Maar weekendje weg dan kan ik me wel voorstellen dat je liever niet in een bouwput zit met beperktere faciliteiten dan normaal.

Vind de oude kamers bij keten overigens vaak gezelliger. Laatst in een hotel een nieuwe kamer geboekt (je hebt daar oude en nieuwe kamers). Dat was van die hippe pseudo-lounge meuk. Geef mij dan maar zo'n oude kamer. :)
Ik had dus per ongeluk een oude kamer. Deels omdat we niet eens wisten dat er een oud gedeelte was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:31:12 ]
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 10:31
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik had dus per ongeluk een oude kamer. Deels omdat we niet eens wisten dat er een oud gedeelte was.
Ah, op die manier. Ja, dan is het niet raar als je bij moet betalen. Als dat niet hoeft is dat erg netjes van het hotel, maar wat mij betreft is dat geen 'morele verplichting' voor ze.

Goed voorbeeld van wat ik bedoelde met je hebt 'niet tevreden' en 'niet tevreden'.
Niznodonderdag 13 oktober 2022 @ 10:34
Het is niet nodig om namen van hotels er in te gooien, wil je een ander iets duidelijker laten weten welke keten het is dan omschrijf je het maar, echter ik zie de meerwaarde niet van in om steeds weer een naam er in te gooien, zelfs niet als het niet bedoelt is om te achterhalen waar TS gezeten heeft. Gewoon niet.
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 10:35
Wel heel veel angst hier voor de hotelketens :)
Speekselklierdonderdag 13 oktober 2022 @ 10:39
quote:
6s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ah, op die manier. Ja, dan is het niet raar als je bij moet betalen. Als dat niet hoeft is dat erg netjes van het hotel, maar wat mij betreft is dat geen 'morele verplichting' voor ze.

Goed voorbeeld van wat ik bedoelde met je hebt 'niet tevreden' en 'niet tevreden'.
Dat bedoelde ik ook. ik had er dan ook geen problemen mee. De oude kamer was verder gewoon netjes.
jeroen25donderdag 13 oktober 2022 @ 11:30
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 08:14 schreef Halcon het volgende:
Nou ja, dat blijkt vaak wel uit de antwoorden. Klagen doe je m.i. nadat je die vieze kamer hebt gezien. Ik zou dan al niet eerst daar overnachten en dan achteraf gaan klagen als reactie op de routine-beleefdheidsvraag.
Waarom zou een routine-beleefdheidsvraag alleen een routine-beleefdheidsantwoord mogen krijgen?

De medewerker vraagt hoe de kamer was, die was smerig.
Dan kun je beleefd zeggen dat alles naar wens was maar ook naar waarheid dat de kamer smerig was.

Dat heet feedback en kan het hotel gebruiken om de dienst te verbeteren.
Voor het verbeteren van de dienst in de toekomst maakt het niet uit wanneer die feedback komt.
Bij professioneel werken hoort ook feedback aan kunnen nemen.

Alleen als die achteraf komt kan er in het specifieke geval niets meer gedaan worden omdat de dienst al geconsumeerd is.
Dan ontstaat er paniek want in plaats van dat je nog snel de schoonmaker naar de kamer kan sturen rest je alleen nog het maken van excuses en restitutie in de vorm van geld of een gratis herhaling van de dienst.
Dat wil het hotel liever niet want dan maakt het verlies.

Dan is het makkelijk on de feedback terug te kaatsen met de vraag waarom dat niet meteen was gemeld.
Dan leg je het weer bij de klant neer.
XLdonderdag 13 oktober 2022 @ 11:57
Ik zou de gratis nacht aannemen, want geld terug gaan ze toch niet doen. Als de gratis nacht dan goed is kun je het vertrouwen in de keten opschroeven tot niet principieel uitgesloten. Bij herhaalde slechte ervaring neem je terecht afscheid.

Ik kan je sowieso de booking.com check aanbevelen. Alles wat een booking.com rating onder 8.5 heeft categorisch uitsluiten.

Uit nieuwsgierigheid wat is de booking.com rating?
Net geen 8 slecht of 5,5 eigen schuld dikke bult slecht?
Leandradonderdag 13 oktober 2022 @ 12:56
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 11:30 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom zou een routine-beleefdheidsvraag alleen een routine-beleefdheidsantwoord mogen krijgen?

De medewerker vraagt hoe de kamer was, die was smerig.
Dan kun je beleefd zeggen dat alles naar wens was maar ook naar waarheid dat de kamer smerig was.

Dat heet feedback en kan het hotel gebruiken om de dienst te verbeteren.
Voor het verbeteren van de dienst in de toekomst maakt het niet uit wanneer die feedback komt.
Bij professioneel werken hoort ook feedback aan kunnen nemen.

Alleen als die achteraf komt kan er in het specifieke geval niets meer gedaan worden omdat de dienst al geconsumeerd is.
Dan ontstaat er paniek want in plaats van dat je nog snel de schoonmaker naar de kamer kan sturen rest je alleen nog het maken van excuses en restitutie in de vorm van geld of een gratis herhaling van de dienst.
Dat wil het hotel liever niet want dan maakt het verlies.

Dan is het makkelijk on de feedback terug te kaatsen met de vraag waarom dat niet meteen was gemeld.
Dan leg je het weer bij de klant neer.
Eens, bij dit soort dingen kun je de beleefdheidsvraag prima met de waarheid beantwoorden.

Als de receptie dan gereageerd had met "Wat enorm vervelend en wat jammer dat u dat gisteren niet gemeld heeft, dan hadden we er direct wat aan kunnen doen", was TS waarschijnlijk tevreden geweest en had niet meer gemaild naar het hoofdkantoor, de reactie van de receptie is imho wat zijn melding aan het hoofdkantoor veroorzaakt heeft.
Leandradonderdag 13 oktober 2022 @ 12:58
Ik zou de gratis overnachting ook aannemen, maar in een hotel naar keuze.
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 13:06
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 11:30 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom zou een routine-beleefdheidsvraag alleen een routine-beleefdheidsantwoord mogen krijgen?

De medewerker vraagt hoe de kamer was, die was smerig.
Dan kun je beleefd zeggen dat alles naar wens was maar ook naar waarheid dat de kamer smerig was.

Dat heet feedback en kan het hotel gebruiken om de dienst te verbeteren.
Voor het verbeteren van de dienst in de toekomst maakt het niet uit wanneer die feedback komt.
Bij professioneel werken hoort ook feedback aan kunnen nemen.

Alleen als die achteraf komt kan er in het specifieke geval niets meer gedaan worden omdat de dienst al geconsumeerd is.
Dan ontstaat er paniek want in plaats van dat je nog snel de schoonmaker naar de kamer kan sturen rest je alleen nog het maken van excuses en restitutie in de vorm van geld of een gratis herhaling van de dienst.
Dat wil het hotel liever niet want dan maakt het verlies.

Dan is het makkelijk on de feedback terug te kaatsen met de vraag waarom dat niet meteen was gemeld.
Dan leg je het weer bij de klant neer.
Omdat er dan niet veel meer aan te doen is. Als een kamer echt te ranzig is en je meldt dat meteen, dan kan het hotel er (misschien) nog wat aan doen.

Het hele stukje over professioneel werken klinkt goed in theorie, maar dat soort vliegers gaan niet op bij sommige budgetketens. Die overleven op dat er toch elke keer wel weer mensen zijn die er boeken omdat het zo goedkoop is. Niet zo zeer op het heel goed afhandelen van dit soort klachten.

Dat boeit ze simpelweg niet zo heel veel en medewerkers hebben wat anders te doen dan zich bezig te houden met dit soort dingen.

Daarom ook dat sommige bedrijven absoluut niet klantvriendelijk zijn en andere bedrijven daar veel beter in zijn.
Leandradonderdag 13 oktober 2022 @ 13:18
Daar gaat het niet om, als ze vragen hoe je verblijf was en het was kut dan hoef je niet te gaan liegen dat het prima was.
Als ze niet willen horen dat het kut was moeten ze niet de obligate "alles naar wens?" vraag stellen.
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 18:42
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:18 schreef Leandra het volgende:
Daar gaat het niet om, als ze vragen hoe je verblijf was en het was kut dan hoef je niet te gaan liegen dat het prima was.
Als ze niet willen horen dat het kut was moeten ze niet de obligate "alles naar wens?" vraag stellen.
Je hoeft niet te liegen, maar je kunt dan ook niet heel veel meer verwachten. Gratis overnachting is op zich dan nog wel ok zelfs. En als er dan een ander hotel uit de keten is wat je wel prima vindt en die overnachting geldt ook daarvoor... dan zou ik er niet al teveel tijd en energie meer in steken.

De keten die ik vermoed die weet wel dat het kut is en dat boeit ze niks. De opvatting is daar immers dat je voor een appel en een ei boekt en dus vooral niet al teveel hoeft te verwachten.
Leandradonderdag 13 oktober 2022 @ 18:49
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je hoeft niet te liegen, maar je kunt dan ook niet heel veel meer verwachten. Gratis overnachting is op zich dan nog wel ok zelfs. En als er dan een ander hotel uit de keten is wat je wel prima vindt en die overnachting geldt ook daarvoor... dan zou ik er niet al teveel tijd en energie meer in steken.

De keten die ik vermoed die weet wel dat het kut is en dat boeit ze niks. De opvatting is daar immers dat je voor een appel en een ei boekt en dus vooral niet al teveel hoeft te verwachten.
Het punt is dat TS ook niet veel verwachtte maar hij vervolgens voor leugenaar werd uitgemaakt.
Dat lijkt me per definitie al ongepast gedrag voor een receptionist van een hotel.
Halcondonderdag 13 oktober 2022 @ 18:52
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het punt is dat TS ook niet veel verwachtte maar hij vervolgens voor leugenaar werd uitgemaakt.
Dat lijkt me per definitie al ongepast gedrag voor een receptionist van een hotel.
Bij de receptie zeggen ze in feite van als het echt zo erg was, was dan meteen komen klagen. Als de kamer zo was als TS beschrijft hier, dan was daar ook alle reden toe.

Als je 'n rauwe kipfilet krijgt in 'n restaurant, stuur je dat ook meteen terug naar de keuken en ga je niet eerst die troep opeten om dan te klagen als je de rekening krijgt.
Troelvrijdag 14 oktober 2022 @ 09:05
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bij de receptie zeggen ze in feite van als het echt zo erg was, was dan meteen komen klagen. Als de kamer zo was als TS beschrijft hier, dan was daar ook alle reden toe.

Als je 'n rauwe kipfilet krijgt in 'n restaurant, stuur je dat ook meteen terug naar de keuken en ga je niet eerst die troep opeten om dan te klagen als je de rekening krijgt.
Maar dan nog was het het minste geweest als ze toch even waren komen kijken.
exvrijdag 14 oktober 2022 @ 10:23
Toevallig net mee gemaakt in Parijs, brandalarm om 1 uur 's nachts, (onnodig) en daardoor flinke storing, geen water etc, en ook nog is veel andere overlast.

Booking.com een mail gestuurd dat ze 5 dagen hebben, en anders claim ik me geld terug via m'n creditcard.. Daar zijn die dingen voor. Betaald voor een kamer + douche etc, niet gekregen = terug boeking.
Halconvrijdag 14 oktober 2022 @ 10:31
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar dan nog was het het minste geweest als ze toch even waren komen kijken.
Denk dat dat dan vaak niet meer gebeurt. Meer een reactie van "Bedankt voor de feedback, we nemen het mee"... ook weer uit routine/beleefdheid.

En zeker zo'n budgetketen met oude meuk zijn er wel aan gewend dat het mensen tegenvalt, ondanks dat de prijs er meestal ook wel naar is.
baskickvrijdag 14 oktober 2022 @ 10:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 10:23 schreef ex het volgende:
Toevallig net mee gemaakt in Parijs, brandalarm om 1 uur 's nachts, (onnodig) en daardoor flinke storing, geen water etc, en ook nog is veel andere overlast.

Booking.com een mail gestuurd dat ze 5 dagen hebben, en anders claim ik me geld terug via m'n creditcard.. Daar zijn die dingen voor. Betaald voor een kamer + douche etc, niet gekregen = terug boeking.
Maar Booking is toch helemaal geen partij in de overeenkomst? Je hebt via Booking maar bij het hotel geboekt, is het niet? Dit laat onverlet dat je de betaling terug kunt draaien, maar waarom zou je daarover met Booking communiceren?
Halconvrijdag 14 oktober 2022 @ 11:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 10:48 schreef baskick het volgende:

[..]
Maar Booking is toch helemaal geen partij in de overeenkomst? Je hebt via Booking maar bij het hotel geboekt, is het niet? Dit laat onverlet dat je de betaling terug kunt draaien, maar waarom zou je daarover met Booking communiceren?
Je betaalt aan Booking. Toch wel netjes om het dan aan hen mede te delen?
baskickvrijdag 14 oktober 2022 @ 12:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 11:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je betaalt aan Booking. Toch wel netjes om het dan aan hen mede te delen?
Zij innen namens het hotel. Maar soms betaal je ook ter plekke. Maar in beide gevallen: geen partij in de overeenkomst, ze bemiddelen alleen.
Halconvrijdag 14 oktober 2022 @ 14:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:25 schreef baskick het volgende:

[..]
Zij innen namens het hotel. Maar soms betaal je ook ter plekke. Maar in beide gevallen: geen partij in de overeenkomst, ze bemiddelen alleen.
Ja, als je ter plekke betaalt, zal het hotel een commissie betalen aan Booking.com en als ze zelf innen, houden ze die wellicht automatisch in.

Wat je zegt klopt (uiteraard), maar snap wel dat 'ie het Booking.com meldt. Zij hebben de incasso gedaan. En hij krijgt waarschijnlijk van hen ook bericht als er iets wordt teruggeboekt en ze dus ergens een betaling missen.
exvrijdag 14 oktober 2022 @ 23:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 10:48 schreef baskick het volgende:

[..]
Maar Booking is toch helemaal geen partij in de overeenkomst? Je hebt via Booking maar bij het hotel geboekt, is het niet? Dit laat onverlet dat je de betaling terug kunt draaien, maar waarom zou je daarover met Booking communiceren?
Omdat booking dan ook voor je bemiddeld bij de terug boeking, hoef ik het zelf niet te doen. Ze namen het wel netjes op eigenlijk en gingen gelijk met het hotel in overleg.
flipsenvrijdag 14 oktober 2022 @ 23:21
Wat een onzin dat de hotelketen wordt gecensureerd _O- Mag booking.com wel genoemd worden? Gelijke monikken, gelijke kappen toch zeker?

Enniewee, bovenstaande zal ook wel worden wegge-edit, maar als een kamer niet bevalt, klaag je direct bij de receptie, in de hoop op een andere kamer. De volgende dag klagen geeft weinig kans om het goed te maken. Ik vind dat het hotel "van die ene keten die niet genoemd mag worden" het uitermate netjes probeert op te lossen, dat zullen veel andere hotels echt niet aanbieden. Dus, wat anderen ook al zeiden, kijk of die keten ook een hotel heeft in de plaats waar het volgende ESF wordt gehouden, check even de reviews op booking.com of TripAdvisor en ga lekker een nachtje gratis slapen :Y
Bugno3zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:43
Meer genoegdoening willen dan een gratis kamer :')

Niet los kunnen laten van een matige ervaring :')

Onbegrijpelijk hoe mensen met iets rond willen blijven lopen en er niet gewoon overheen kunnen stappen. Een van de redenen waarom een groot deel van de mensen (vooral in Nederland) zo bitter en zuur zijn, zeker vanaf 50+. Al deze irritaties en gevoelens tekort gedaan te zijn stapelen zich op, totdat niets anders overblijft dan een concentraat zuur.
Lienekienzaterdag 15 oktober 2022 @ 08:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 07:43 schreef Bugno3 het volgende:
Meer genoegdoening willen dan een gratis kamer :')

Niet los kunnen laten van een matige ervaring :')

Onbegrijpelijk hoe mensen met iets rond willen blijven lopen en er niet gewoon overheen kunnen stappen. Een van de redenen waarom een groot deel van de mensen (vooral in Nederland) zo bitter en zuur zijn, zeker vanaf 50+. Al deze irritaties en gevoelens tekort gedaan te zijn stapelen zich op, totdat niets anders overblijft dan een concentraat zuur.
Overdrijven is ook een vak.
Bugno3zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:17
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 08:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak.
Inderdaad, nog meer genoegdoening verwachten dan een gratis overnachting van een matig hotel is flink overdreven.
Lienekienzaterdag 15 oktober 2022 @ 08:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 08:17 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Inderdaad, nog meer genoegdoening verwachten dan een gratis overnachting van een matig hotel is flink overdreven.
Ik bedoel jou.
Sunshine1982zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:26
Wat ik dan weer niet snap (of heb ik wat gemist?) is als TS graag persoonlijk geholpen wil worden met de klacht TS dan niet belt naar het hotel om de manager te spreken.

Ik vind achteraf mailen sowieso wat makkelijk.
Gunnerzaterdag 15 oktober 2022 @ 08:36
TS reageert niet meer. Is waarschijnlijk aan het genieten van z'n gratis overnachting.
Kreatorzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:21 schreef flipsen het volgende:
Wat een onzin dat de hotelketen wordt gecensureerd _O- Mag booking.com wel genoemd worden? Gelijke monikken, gelijke kappen toch zeker?
Er wordt niks gecensureerd. Men wil niet dat er gegokt wordt en ik heb bewust de keten niet benoemd omdat dat irrelevant is voor de vraag.
Kreatorzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:03
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 12:58 schreef Leandra het volgende:
Ik zou de gratis overnachting ook aannemen, maar in een hotel naar keuze.
Dit heb ik gekozen, maar achteraf blijkt dat je via een speciale website een overnachting mag uitzoeken. Echter blijkt dan dat ze hier kennelijk andere voorwaarden voor hanteren en krijg je zeeeer beperkte keus in data en is alles.volgeboekt. dat is natuurlijk niet zo, maar wel via die website.
Word je dus eigenlijk nog een keer genaaid. 8-).
Kreatorzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 07:43 schreef Bugno3 het volgende:
Meer genoegdoening willen dan een gratis kamer :')

Niet los kunnen laten van een matige ervaring :')

Onbegrijpelijk hoe mensen met iets rond willen blijven lopen en er niet gewoon overheen kunnen stappen. Een van de redenen waarom een groot deel van de mensen (vooral in Nederland) zo bitter en zuur zijn, zeker vanaf 50+. Al deze irritaties en gevoelens tekort gedaan te zijn stapelen zich op, totdat niets anders overblijft dan een concentraat zuur.
Je faalt.
Kreatorzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:07
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 08:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik dan weer niet snap (of heb ik wat gemist?) is als TS graag persoonlijk geholpen wil worden met de klacht TS dan niet belt naar het hotel om de manager te spreken.

Ik vind achteraf mailen sowieso wat makkelijk.
Dat vroeg ik uiteraard meteen maar "die was niet op locatie en niet bereikbaar. U moet het mij doen vandaag."

Ik ga niet achteraf nog eens bellen met een hotel dat me slecht behandelde. Fuck dat hotel.
Leandrazaterdag 15 oktober 2022 @ 11:08
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:03 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dit heb ik gekozen, maar achteraf blijkt dat je via een speciale website een overnachting mag uitzoeken. Echter blijkt dan dat ze hier kennelijk andere voorwaarden voor hanteren en krijg je zeeeer beperkte keus in data en is alles.volgeboekt. dat is natuurlijk niet zo, maar wel via die website.
Word je dus eigenlijk nog een keer genaaid. 8-).
De fuckers :{
Halconzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:13
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:00 schreef Kreator het volgende:

[..]
Er wordt niks gecensureerd. Men wil niet dat er gegokt wordt en ik heb bewust de keten niet benoemd omdat dat irrelevant is voor de vraag.
Sommige ketens kun je wel verwachten dat het oude, goedkope meuk is.
Kreatorzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Sommige ketens kun je wel verwachten dat het oude, goedkope meuk is.
Voor bijna 100 euro exclusief ontbijt mag je in elk Nederlands hotel een schone kamer verwachten met een normale douche.
Sunshine1982zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:37
TS, weet je wat je ondertussen gaat doen? Neem je de gratis overnachting aan?
Halconzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:39
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:33 schreef Kreator het volgende:

[..]
Voor bijna 100 euro exclusief ontbijt mag je in elk Nederlands hotel een schone kamer verwachten met een normale douche.
Dat zou je zeggen, ja. Maar ken wel 'n keten waar je grote kans loopt op oude meuk. Ook al kost soms eens 'n dag richting de ¤ 100.
Kreatorzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:44
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS, weet je wat je ondertussen gaat doen? Neem je de gratis overnachting aan?
Ja dat is wel wat ik een paar posts hierboven zei.
Helaas bleek dat dus zoals gezegd ook niet helemaal wat ze beloofden.
Sunshine1982zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:55
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:03 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dit heb ik gekozen, maar achteraf blijkt dat je via een speciale website een overnachting mag uitzoeken. Echter blijkt dan dat ze hier kennelijk andere voorwaarden voor hanteren en krijg je zeeeer beperkte keus in data en is alles.volgeboekt. dat is natuurlijk niet zo, maar wel via die website.
Word je dus eigenlijk nog een keer genaaid. 8-).
Dit doet me denken aan de actie bij Kruidvat mbt de Fletcher hotels :+
Halconzaterdag 15 oktober 2022 @ 11:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dit doet me denken aan de actie bij Kruidvat mbt de Fletcher hotels :+
Da's geen ¤ 100 toch? Volgens mij was dat een tientje of zo. Geeft ook wel aan wat je ongeveer kunt verwachten bij deze keten.
Leandrazaterdag 15 oktober 2022 @ 13:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's geen ¤ 100 toch? Volgens mij was dat een tientje of zo. Geeft ook wel aan wat je ongeveer kunt verwachten bij deze keten.
Nee, maar de beperkingen die TS heeft bij het kiezen van een gratis overnachting komen wel behoorlijk overeen.

En volgens mij was dat ¤ 25 pp
Halconzaterdag 15 oktober 2022 @ 14:00
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, maar de beperkingen die TS heeft bij het kiezen van een gratis overnachting komen wel behoorlijk overeen.

En volgens mij was dat ¤ 25 pp
Denk dat veel van die weekend-weg acties wel van dat soort voorwaarden hebben. Beste boek je gewoon zelf los.

Ik dacht 10 - 15, zoiets, maar ik geloof het meteen. In elk geval een flutbedrag voor een hotelkamer in Nederland.
Pregodinsdag 18 oktober 2022 @ 02:24
@Kreator : stel dat dit je nogmaals overkomt, hoe ga je dat dan aanpakken?