Wat verwacht je daarvan dan? Veel verder dan "We betreuren het zeer en zullen dit met de medewerker in kwestie bespreken" kom je niet. En wat ben je dan wijzer?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou me aan het plan houden. Aangezien je ook aangeeft dat je een persoonlijke reactie wenst, zou ik op die mail reageren (of opnieuw contact zoeken) en aangeven dat je nog steeds niet geïnteresseerd bent in die gratis overnachting maar dat je wel verlangt dat je klacht (behandeling receptie) serieus genomen wordt.
Precies. Normaal zou ik zeggen:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens. Maar de klacht meld je het beste wel op het moment dat de klacht ontstaan en niet pas bij het uitchecken.
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuitquote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat verwacht je daarvan dan? Veel verder dan "We betreuren het zeer en zullen dit met de medewerker in kwestie bespreken" kom je niet. En wat ben je dan wijzer?
Nee, ik lees dat niet anders. Ik snap ook dat hij die benadering die ochtend als ongepast heeft ervaren. Wat ik niet snap is wat hij nu verwacht. Dat iemand op het hoofdkantoor een standard-mailtje gaat zitten verbouwen alsof het persoonlijk en gemeend overkomt (of hem even belt, en dat riedeltje afdraait)...? Medeleven veinzen? Het is gewoon standaard niet gemeend en het blijft standaard en niet gemeend. Ze zijn geen therapeut he.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuit
Lees jij zijn posts anders?
Hij wil dat een van de medewerkers van deze budgetketen even 'n minuut of 10 steekt in een mail waarin hij doet alsof hij het heel vervelend vindt?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuit
Lees jij zijn posts anders?
Geachte @Kreatorquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Kreator het volgende:
Wat zou u doen? Op gepaste wijze reageren en geld terugeisen; principieel nooit meer een euro bij deze keten uitgeven, of accepteren en in een andere vestiging een vergelijkbare ervaring ervaren, waarmee je enerzijds een leuke gratis nacht hebt in een vies hotel en anderzijds een gebrek aan ruggengraat toont. Question?
In veel woorden zeg je gewoon wat de meesten zeggen. Er valt niks meer te halen dan die gratis nacht in een van de andere hotels.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:23 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Geachte @:Kreator
Helaas kunnen weinigen hier goed lezen en lees ik veel reacties, maar weinig antwoorden op je vraag.
Wat zou ik doen? Ik zou de gratis nacht accepteren; ik vind een gratis nacht elders geen slecht aanbod en ik vind dus ook niet dat je daarmee geen ruggengraat toont. Immers, als de receptioniste je verhaal had aangehoord, excuses had gemaakt en het toen had aangeboden had je het wellicht zelfs afgeslagen als in: "dat hoeft nou ook weer niet".
Met hartelijke groet,
A.
@Kreator stelde een vraag wat wij zouden doen. De meeste mensen antwoorden wat hij zou moeten doen ;-)quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
In veel woorden zeg je gewoon wat de meesten zeggen.
Nou ja, dat blijkt vaak wel uit de antwoorden. Klagen doe je m.i. nadat je die vieze kamer hebt gezien. Ik zou dan al niet eerst daar overnachten en dan achteraf gaan klagen als reactie op de routine-beleefdheidsvraag.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 07:38 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
@:kreator stelde een vraag wat wij zouden doen. De meeste mensen antwoorden wat hij zou moeten doen ;-)
Van de week hotel geboekt, kwam met de bevestiging een extra email om de kamer "op te waarderen": groter, luxer, met diner etc.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie bij een recensie dat er bij een bepaalde keten extra geld moet worden neergelegd als je niet tevreden bent met je kamer. Dan krijg je zogezegd een betere kamer. Misschien mikken ze daar wel op om zo extra omzet te genereren.
Dat is niet zo gek toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Van de week hotel geboekt, kwam met de bevestiging een extra email om de kamer "op te waarderen": groter, luxer, met diner etc.
Ik zeg toch niet dat het "gek" is? Het is gewoon een marketingstrategie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek toch?
Het zou gek zijn als er in de mail stond dat de geboekte kamer 'oud en smerig' is en dat opwaarderen wordt aangereden.
Ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het "gek" is? Het is gewoon een marketingstrategie.
Als het goed is staan deze punten gewoon in de omschrijving van de kamer die je boekt. Als er dan geen ligbad is, is dat gewoon een slechte zaak. Je hebt immers betaald voor een kamer met ligbad.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja.
En je hebt niet tevreden en niet tevreden.
Als ik iets boek, ik kom die kamer binnen en wil bij nader inzien een andere kamer, omdat er geen ligbad is, de kamer wat klein is, geen balkon heeft of geen uitzicht op zee of zo, dan vind ik dat nog wel wat anders dan wanneer je de kamer binnen komt en overal is schimmel, viezigheid, etc.
Klopt. Maar dat leest niet iedereen, denkt niet iedereen vooraf bij na en sommige mensen proberen ongegeneerd een upgrade te scoren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als het goed is staan deze punten gewoon in de omschrijving van de kamer die je boekt.
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat leest niet iedereen, denkt niet iedereen vooraf bij na en sommige mensen proberen ongegeneerd een upgrade te scoren.
Als je gewoon krijgt waarvoor je hebt geboekt en betaalt en je bent ontevreden, dan vind ik het niet per definitie raar als je moet betalen voor een upgrade, waar het in feite dan op neer komt.
Ik had ook zoiets een tijdje geleden. Via booking een kamer geboekt in een hotel wat een oud en nieuw gedeelte had. We kwamen voor een mooie prijs in het nieuwe gedeelte terecht. Dat was echt heerlijk. Omdat het zo goed bevallen was, een jaar later weer een Kamer daar geboekt. Toen een beetje van een koude kermis thuisgekomen. Meer betaald en we zaten in het oude gedeelte. Wat echt een aanzienlijk verschil was.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.
Tegen betaling ben ik toen naar de nieuwe kamers verhuisd, geen probleem verder.
Je had een nieuwe kamer geboekt of per ongeluk een oude kamer?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.
Tegen betaling ben ik toen naar de nieuwe kamers verhuisd, geen probleem verder.
Wij zouden er een week zitten en hadden nu bijvoorbeeld geen TV bij het bed.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had ook zoiets een tijdje geleden. Via booking een kamer geboekt in een hotel wat een oud en nieuw gedeelte had. We kwamen voor een mooie prijs in het nieuwe gedeelte terecht. Dat was echt heerlijk. Omdat het zo goed bevallen was, een jaar later weer een Kamer daar geboekt. Toen een beetje van een koude kermis thuisgekomen. Meer betaald en we zaten in het oude gedeelte. Wat echt een aanzienlijk verschil was.
Ben de moeilijkste niet, zolang het schoon is vind ik het allemaal wel best. Je slaapt er immers alleen maar.
Ik had dus per ongeluk een oude kamer. Deels omdat we niet eens wisten dat er een oud gedeelte was.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je had een nieuwe kamer geboekt of per ongeluk een oude kamer?
Meestal staat het bij keten er wel duidelijk bij. Ook als ze bezig zijn met verbouwen in een bepaald hotel. Als je gewoon moet slapen en verder niks, dan boeit dat niet zo natuurlijk. Maar weekendje weg dan kan ik me wel voorstellen dat je liever niet in een bouwput zit met beperktere faciliteiten dan normaal.
Vind de oude kamers bij keten overigens vaak gezelliger. Laatst in een hotel een nieuwe kamer geboekt (je hebt daar oude en nieuwe kamers). Dat was van die hippe pseudo-lounge meuk. Geef mij dan maar zo'n oude kamer.
Ah, op die manier. Ja, dan is het niet raar als je bij moet betalen. Als dat niet hoeft is dat erg netjes van het hotel, maar wat mij betreft is dat geen 'morele verplichting' voor ze.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:28 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik had dus per ongeluk een oude kamer. Deels omdat we niet eens wisten dat er een oud gedeelte was.
Dat bedoelde ik ook. ik had er dan ook geen problemen mee. De oude kamer was verder gewoon netjes.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ja, dan is het niet raar als je bij moet betalen. Als dat niet hoeft is dat erg netjes van het hotel, maar wat mij betreft is dat geen 'morele verplichting' voor ze.
Goed voorbeeld van wat ik bedoelde met je hebt 'niet tevreden' en 'niet tevreden'.
Waarom zou een routine-beleefdheidsvraag alleen een routine-beleefdheidsantwoord mogen krijgen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:14 schreef Halcon het volgende:
Nou ja, dat blijkt vaak wel uit de antwoorden. Klagen doe je m.i. nadat je die vieze kamer hebt gezien. Ik zou dan al niet eerst daar overnachten en dan achteraf gaan klagen als reactie op de routine-beleefdheidsvraag.
Eens, bij dit soort dingen kun je de beleefdheidsvraag prima met de waarheid beantwoorden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:30 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom zou een routine-beleefdheidsvraag alleen een routine-beleefdheidsantwoord mogen krijgen?
De medewerker vraagt hoe de kamer was, die was smerig.
Dan kun je beleefd zeggen dat alles naar wens was maar ook naar waarheid dat de kamer smerig was.
Dat heet feedback en kan het hotel gebruiken om de dienst te verbeteren.
Voor het verbeteren van de dienst in de toekomst maakt het niet uit wanneer die feedback komt.
Bij professioneel werken hoort ook feedback aan kunnen nemen.
Alleen als die achteraf komt kan er in het specifieke geval niets meer gedaan worden omdat de dienst al geconsumeerd is.
Dan ontstaat er paniek want in plaats van dat je nog snel de schoonmaker naar de kamer kan sturen rest je alleen nog het maken van excuses en restitutie in de vorm van geld of een gratis herhaling van de dienst.
Dat wil het hotel liever niet want dan maakt het verlies.
Dan is het makkelijk on de feedback terug te kaatsen met de vraag waarom dat niet meteen was gemeld.
Dan leg je het weer bij de klant neer.
Omdat er dan niet veel meer aan te doen is. Als een kamer echt te ranzig is en je meldt dat meteen, dan kan het hotel er (misschien) nog wat aan doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:30 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom zou een routine-beleefdheidsvraag alleen een routine-beleefdheidsantwoord mogen krijgen?
De medewerker vraagt hoe de kamer was, die was smerig.
Dan kun je beleefd zeggen dat alles naar wens was maar ook naar waarheid dat de kamer smerig was.
Dat heet feedback en kan het hotel gebruiken om de dienst te verbeteren.
Voor het verbeteren van de dienst in de toekomst maakt het niet uit wanneer die feedback komt.
Bij professioneel werken hoort ook feedback aan kunnen nemen.
Alleen als die achteraf komt kan er in het specifieke geval niets meer gedaan worden omdat de dienst al geconsumeerd is.
Dan ontstaat er paniek want in plaats van dat je nog snel de schoonmaker naar de kamer kan sturen rest je alleen nog het maken van excuses en restitutie in de vorm van geld of een gratis herhaling van de dienst.
Dat wil het hotel liever niet want dan maakt het verlies.
Dan is het makkelijk on de feedback terug te kaatsen met de vraag waarom dat niet meteen was gemeld.
Dan leg je het weer bij de klant neer.
Je hoeft niet te liegen, maar je kunt dan ook niet heel veel meer verwachten. Gratis overnachting is op zich dan nog wel ok zelfs. En als er dan een ander hotel uit de keten is wat je wel prima vindt en die overnachting geldt ook daarvoor... dan zou ik er niet al teveel tijd en energie meer in steken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:18 schreef Leandra het volgende:
Daar gaat het niet om, als ze vragen hoe je verblijf was en het was kut dan hoef je niet te gaan liegen dat het prima was.
Als ze niet willen horen dat het kut was moeten ze niet de obligate "alles naar wens?" vraag stellen.
Het punt is dat TS ook niet veel verwachtte maar hij vervolgens voor leugenaar werd uitgemaakt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hoeft niet te liegen, maar je kunt dan ook niet heel veel meer verwachten. Gratis overnachting is op zich dan nog wel ok zelfs. En als er dan een ander hotel uit de keten is wat je wel prima vindt en die overnachting geldt ook daarvoor... dan zou ik er niet al teveel tijd en energie meer in steken.
De keten die ik vermoed die weet wel dat het kut is en dat boeit ze niks. De opvatting is daar immers dat je voor een appel en een ei boekt en dus vooral niet al teveel hoeft te verwachten.
Bij de receptie zeggen ze in feite van als het echt zo erg was, was dan meteen komen klagen. Als de kamer zo was als TS beschrijft hier, dan was daar ook alle reden toe.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het punt is dat TS ook niet veel verwachtte maar hij vervolgens voor leugenaar werd uitgemaakt.
Dat lijkt me per definitie al ongepast gedrag voor een receptionist van een hotel.
Maar dan nog was het het minste geweest als ze toch even waren komen kijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de receptie zeggen ze in feite van als het echt zo erg was, was dan meteen komen klagen. Als de kamer zo was als TS beschrijft hier, dan was daar ook alle reden toe.
Als je 'n rauwe kipfilet krijgt in 'n restaurant, stuur je dat ook meteen terug naar de keuken en ga je niet eerst die troep opeten om dan te klagen als je de rekening krijgt.
Denk dat dat dan vaak niet meer gebeurt. Meer een reactie van "Bedankt voor de feedback, we nemen het mee"... ook weer uit routine/beleefdheid.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dan nog was het het minste geweest als ze toch even waren komen kijken.
Maar Booking is toch helemaal geen partij in de overeenkomst? Je hebt via Booking maar bij het hotel geboekt, is het niet? Dit laat onverlet dat je de betaling terug kunt draaien, maar waarom zou je daarover met Booking communiceren?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:23 schreef ex het volgende:
Toevallig net mee gemaakt in Parijs, brandalarm om 1 uur 's nachts, (onnodig) en daardoor flinke storing, geen water etc, en ook nog is veel andere overlast.
Booking.com een mail gestuurd dat ze 5 dagen hebben, en anders claim ik me geld terug via m'n creditcard.. Daar zijn die dingen voor. Betaald voor een kamer + douche etc, niet gekregen = terug boeking.
Je betaalt aan Booking. Toch wel netjes om het dan aan hen mede te delen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:48 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar Booking is toch helemaal geen partij in de overeenkomst? Je hebt via Booking maar bij het hotel geboekt, is het niet? Dit laat onverlet dat je de betaling terug kunt draaien, maar waarom zou je daarover met Booking communiceren?
Zij innen namens het hotel. Maar soms betaal je ook ter plekke. Maar in beide gevallen: geen partij in de overeenkomst, ze bemiddelen alleen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je betaalt aan Booking. Toch wel netjes om het dan aan hen mede te delen?
Ja, als je ter plekke betaalt, zal het hotel een commissie betalen aan Booking.com en als ze zelf innen, houden ze die wellicht automatisch in.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:25 schreef baskick het volgende:
[..]
Zij innen namens het hotel. Maar soms betaal je ook ter plekke. Maar in beide gevallen: geen partij in de overeenkomst, ze bemiddelen alleen.
Omdat booking dan ook voor je bemiddeld bij de terug boeking, hoef ik het zelf niet te doen. Ze namen het wel netjes op eigenlijk en gingen gelijk met het hotel in overleg.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:48 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar Booking is toch helemaal geen partij in de overeenkomst? Je hebt via Booking maar bij het hotel geboekt, is het niet? Dit laat onverlet dat je de betaling terug kunt draaien, maar waarom zou je daarover met Booking communiceren?
Overdrijven is ook een vak.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 07:43 schreef Bugno3 het volgende:
Meer genoegdoening willen dan een gratis kamer
Niet los kunnen laten van een matige ervaring
Onbegrijpelijk hoe mensen met iets rond willen blijven lopen en er niet gewoon overheen kunnen stappen. Een van de redenen waarom een groot deel van de mensen (vooral in Nederland) zo bitter en zuur zijn, zeker vanaf 50+. Al deze irritaties en gevoelens tekort gedaan te zijn stapelen zich op, totdat niets anders overblijft dan een concentraat zuur.
Inderdaad, nog meer genoegdoening verwachten dan een gratis overnachting van een matig hotel is flink overdreven.quote:
Ik bedoel jou.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 08:17 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Inderdaad, nog meer genoegdoening verwachten dan een gratis overnachting van een matig hotel is flink overdreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |