abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206295257
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zou me aan het plan houden. Aangezien je ook aangeeft dat je een persoonlijke reactie wenst, zou ik op die mail reageren (of opnieuw contact zoeken) en aangeven dat je nog steeds niet geïnteresseerd bent in die gratis overnachting maar dat je wel verlangt dat je klacht (behandeling receptie) serieus genomen wordt.
Wat verwacht je daarvan dan? Veel verder dan "We betreuren het zeer en zullen dit met de medewerker in kwestie bespreken" kom je niet. En wat ben je dan wijzer?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206295279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Eens. Maar de klacht meld je het beste wel op het moment dat de klacht ontstaan en niet pas bij het uitchecken.
Precies. Normaal zou ik zeggen:

1. Kamer is goor --> direct melden en zeggen geef me een normale kamer --> geld terug
2. Kamer is goor --> nachtje slapen en achteraf melden --> geen geld terug

Bij eten in een restaurant vind ik dat hetzelfde. Als je het op eet en achteraf zegt het was niet lekker dan kan je soms wel coulance verwachten, maar ik zou geen geld terug verwachten. Als je 2 hapjes hebt genomen en dan aangeeft dit is niet te vreten ik wil m'n geld terug is dat acceptabel.

Je hebt betaald voor de dienst en de dienst hebben zij geleverd, een overnachting (hoe karig dan ook). Dan hoef je geen geld terug te verwachten. Kortingsbon lijkt me een prima gebaar. En er een persoonlijke kwestie van te maken door chagrijnig personeel is echte verspilling van tijd.
Facts don't care about your feelings
pi_206298420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef baskick het volgende:

[..]
Wat verwacht je daarvan dan? Veel verder dan "We betreuren het zeer en zullen dit met de medewerker in kwestie bespreken" kom je niet. En wat ben je dan wijzer?
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuit

Lees jij zijn posts anders?
pi_206298564
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuit

Lees jij zijn posts anders?
Nee, ik lees dat niet anders. Ik snap ook dat hij die benadering die ochtend als ongepast heeft ervaren. Wat ik niet snap is wat hij nu verwacht. Dat iemand op het hoofdkantoor een standard-mailtje gaat zitten verbouwen alsof het persoonlijk en gemeend overkomt (of hem even belt, en dat riedeltje afdraait)...? Medeleven veinzen? Het is gewoon standaard niet gemeend en het blijft standaard en niet gemeend. Ze zijn geen therapeut he.

Maar het is ook de toon die de muziek maakt. Het gedrag kan prima zijn geweest hoe het was door de benadering van TS. We waren er niet bij he.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206298591
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het was TS niet te doen om een nieuwe overnachting of geld. Dat herhaalt hij drie keer. Het is het gesprek in de ochtend en de standaard knip-plak-reactie op zijn klacht dat hem tegen de borst stuit

Lees jij zijn posts anders?
Hij wil dat een van de medewerkers van deze budgetketen even 'n minuut of 10 steekt in een mail waarin hij doet alsof hij het heel vervelend vindt?

En anders komt Kreator niet meer. Zelfs niet als het gratis is.

Dan wordt het dat laatste. En dat vinden ze echt geen drama.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:02:08 ]
pi_206298904
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Kreator het volgende:
Wat zou u doen? Op gepaste wijze reageren en geld terugeisen; principieel nooit meer een euro bij deze keten uitgeven, of accepteren en in een andere vestiging een vergelijkbare ervaring ervaren, waarmee je enerzijds een leuke gratis nacht hebt in een vies hotel en anderzijds een gebrek aan ruggengraat toont. Question?
Geachte @Kreator

Helaas kunnen weinigen hier goed lezen en lees ik veel reacties, maar weinig antwoorden op je vraag.
Wat zou ik doen? Ik zou de gratis nacht accepteren; ik vind een gratis nacht elders geen slecht aanbod en ik vind dus ook niet dat je daarmee geen ruggengraat toont. Immers, als de receptioniste je verhaal had aangehoord, excuses had gemaakt en het toen had aangeboden had je het wellicht zelfs afgeslagen als in: "dat hoeft nou ook weer niet".

Met hartelijke groet,

A.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_206300186
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:23 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]
Geachte @:Kreator

Helaas kunnen weinigen hier goed lezen en lees ik veel reacties, maar weinig antwoorden op je vraag.
Wat zou ik doen? Ik zou de gratis nacht accepteren; ik vind een gratis nacht elders geen slecht aanbod en ik vind dus ook niet dat je daarmee geen ruggengraat toont. Immers, als de receptioniste je verhaal had aangehoord, excuses had gemaakt en het toen had aangeboden had je het wellicht zelfs afgeslagen als in: "dat hoeft nou ook weer niet".

Met hartelijke groet,

A.
In veel woorden zeg je gewoon wat de meesten zeggen. Er valt niks meer te halen dan die gratis nacht in een van de andere hotels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:01:36 ]
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 19:01:48 #58
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_206300849
dit topic gaat niet over WELKE keten dit is, dan wordt t snel een groot naming en shaming topic
pi_206306034
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
In veel woorden zeg je gewoon wat de meesten zeggen.
@Kreator stelde een vraag wat wij zouden doen. De meeste mensen antwoorden wat hij zou moeten doen ;-)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_206306188
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 07:38 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]
@:kreator stelde een vraag wat wij zouden doen. De meeste mensen antwoorden wat hij zou moeten doen ;-)
Nou ja, dat blijkt vaak wel uit de antwoorden. Klagen doe je m.i. nadat je die vieze kamer hebt gezien. Ik zou dan al niet eerst daar overnachten en dan achteraf gaan klagen als reactie op de routine-beleefdheidsvraag.

Is 'n kamer gewoon echt ranzig? Dan geef maar 'n andere die niet ranzig is en als die er niet is, dan weer de sleutel en betaalde centen terugwisselen.
pi_206306261
Ik zie bij een recensie dat er bij een bepaalde keten extra geld moet worden neergelegd als je niet tevreden bent met je kamer. Dan krijg je zogezegd een betere kamer. Misschien mikken ze daar wel op om zo extra omzet te genereren.
pi_206306556
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 08:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie bij een recensie dat er bij een bepaalde keten extra geld moet worden neergelegd als je niet tevreden bent met je kamer. Dan krijg je zogezegd een betere kamer. Misschien mikken ze daar wel op om zo extra omzet te genereren.
Van de week hotel geboekt, kwam met de bevestiging een extra email om de kamer "op te waarderen": groter, luxer, met diner etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 09:12:52 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206306575
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Van de week hotel geboekt, kwam met de bevestiging een extra email om de kamer "op te waarderen": groter, luxer, met diner etc.
Dat is niet zo gek toch?
Het zou gek zijn als er in de mail stond dat de geboekte kamer 'oud en smerig' is en dat opwaarderen wordt aangereden.
Tot nooit .......
pi_206306645
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat is niet zo gek toch?
Het zou gek zijn als er in de mail stond dat de geboekte kamer 'oud en smerig' is en dat opwaarderen wordt aangereden.
Ik zeg toch niet dat het "gek" is? Het is gewoon een marketingstrategie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206306812
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik zeg toch niet dat het "gek" is? Het is gewoon een marketingstrategie.
Ja.

En je hebt niet tevreden en niet tevreden.

Als ik iets boek, ik kom die kamer binnen en wil bij nader inzien een andere kamer, omdat er geen ligbad is, de kamer wat klein is, geen balkon heeft of geen uitzicht op zee of zo, dan vind ik dat nog wel wat anders dan wanneer je de kamer binnen komt en overal is schimmel, viezigheid, etc.
pi_206306861
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja.

En je hebt niet tevreden en niet tevreden.

Als ik iets boek, ik kom die kamer binnen en wil bij nader inzien een andere kamer, omdat er geen ligbad is, de kamer wat klein is, geen balkon heeft of geen uitzicht op zee of zo, dan vind ik dat nog wel wat anders dan wanneer je de kamer binnen komt en overal is schimmel, viezigheid, etc.
Als het goed is staan deze punten gewoon in de omschrijving van de kamer die je boekt. Als er dan geen ligbad is, is dat gewoon een slechte zaak. Je hebt immers betaald voor een kamer met ligbad.
pi_206306876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als het goed is staan deze punten gewoon in de omschrijving van de kamer die je boekt.
Klopt. Maar dat leest niet iedereen, denkt niet iedereen vooraf bij na en sommige mensen proberen ongegeneerd een upgrade te scoren.

Als je gewoon krijgt waarvoor je hebt geboekt en betaalt en je bent ontevreden, dan vind ik het niet per definitie raar als je moet betalen voor een upgrade, waar het in feite dan op neer komt.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 10:17:30 #68
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206307109
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat leest niet iedereen, denkt niet iedereen vooraf bij na en sommige mensen proberen ongegeneerd een upgrade te scoren.

Als je gewoon krijgt waarvoor je hebt geboekt en betaalt en je bent ontevreden, dan vind ik het niet per definitie raar als je moet betalen voor een upgrade, waar het in feite dan op neer komt.
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.

Tegen betaling ben ik toen naar de nieuwe kamers verhuisd, geen probleem verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:33:43 ]
Tot nooit .......
pi_206307156
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.

Tegen betaling ben ik toen naar de nieuwe kamers verhuisd, geen probleem verder.
Ik had ook zoiets een tijdje geleden. Via booking een kamer geboekt in een hotel wat een oud en nieuw gedeelte had. We kwamen voor een mooie prijs in het nieuwe gedeelte terecht. Dat was echt heerlijk. Omdat het zo goed bevallen was, een jaar later weer een Kamer daar geboekt. Toen een beetje van een koude kermis thuisgekomen. Meer betaald en we zaten in het oude gedeelte. Wat echt een aanzienlijk verschil was.

Ben de moeilijkste niet, zolang het schoon is vind ik het allemaal wel best. Je slaapt er immers alleen maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:33:28 ]
pi_206307208
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Bij ketenX wel gehad dat we voordelig een kamer hadden geboekt in een nieuw gedeelte met mooie kamers. Bij aankomst kwamen we er achter dat er ook een oud gedeelte bestond dat op het punt stond om gerenoveerd te worden. Foto's van de oude kamers stonden niet op de site. De omschrijving gaf weinig verschillen, behalve wat kleiner.

Tegen betaling ben ik toen naar de nieuwe kamers verhuisd, geen probleem verder.
Je had een nieuwe kamer geboekt of per ongeluk een oude kamer?

Meestal staat het bij een bepaalde keten er wel duidelijk bij. Ook als ze bezig zijn met verbouwen in een bepaald hotel. Als je gewoon moet slapen en verder niks, dan boeit dat niet zo natuurlijk. Maar weekendje weg dan kan ik me wel voorstellen dat je liever niet in een bouwput zit met beperktere faciliteiten dan normaal.

Vind de oude kamers bij deze keten overigens vaak gezelliger. Laatst in een hotel een nieuwe kamer geboekt (je hebt daar oude en nieuwe kamers). Dat was van die hippe pseudo-lounge meuk. Geef mij dan maar zo'n oude kamer. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:33:14 ]
  donderdag 13 oktober 2022 @ 10:27:49 #71
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206307209
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik had ook zoiets een tijdje geleden. Via booking een kamer geboekt in een hotel wat een oud en nieuw gedeelte had. We kwamen voor een mooie prijs in het nieuwe gedeelte terecht. Dat was echt heerlijk. Omdat het zo goed bevallen was, een jaar later weer een Kamer daar geboekt. Toen een beetje van een koude kermis thuisgekomen. Meer betaald en we zaten in het oude gedeelte. Wat echt een aanzienlijk verschil was.

Ben de moeilijkste niet, zolang het schoon is vind ik het allemaal wel best. Je slaapt er immers alleen maar.
Wij zouden er een week zitten en hadden nu bijvoorbeeld geen TV bij het bed.
Ik boek een keten altijd rechstreeks, heb ook een loyality-card.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:30:52 ]
Tot nooit .......
  donderdag 13 oktober 2022 @ 10:28:58 #72
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206307221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je had een nieuwe kamer geboekt of per ongeluk een oude kamer?

Meestal staat het bij keten er wel duidelijk bij. Ook als ze bezig zijn met verbouwen in een bepaald hotel. Als je gewoon moet slapen en verder niks, dan boeit dat niet zo natuurlijk. Maar weekendje weg dan kan ik me wel voorstellen dat je liever niet in een bouwput zit met beperktere faciliteiten dan normaal.

Vind de oude kamers bij keten overigens vaak gezelliger. Laatst in een hotel een nieuwe kamer geboekt (je hebt daar oude en nieuwe kamers). Dat was van die hippe pseudo-lounge meuk. Geef mij dan maar zo'n oude kamer. :)
Ik had dus per ongeluk een oude kamer. Deels omdat we niet eens wisten dat er een oud gedeelte was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 13-10-2022 10:31:12 ]
Tot nooit .......
pi_206307237
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik had dus per ongeluk een oude kamer. Deels omdat we niet eens wisten dat er een oud gedeelte was.
Ah, op die manier. Ja, dan is het niet raar als je bij moet betalen. Als dat niet hoeft is dat erg netjes van het hotel, maar wat mij betreft is dat geen 'morele verplichting' voor ze.

Goed voorbeeld van wat ik bedoelde met je hebt 'niet tevreden' en 'niet tevreden'.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 13 oktober 2022 @ 10:34:32 #74
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_206307271
Het is niet nodig om namen van hotels er in te gooien, wil je een ander iets duidelijker laten weten welke keten het is dan omschrijf je het maar, echter ik zie de meerwaarde niet van in om steeds weer een naam er in te gooien, zelfs niet als het niet bedoelt is om te achterhalen waar TS gezeten heeft. Gewoon niet.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_206307287
Wel heel veel angst hier voor de hotelketens :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')