Ja, dat verwacht ik ook. 40 euro voelt dan toch als verliezen. Dit was overigens in de regio West Europa.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef Marsenal het volgende:
Misschien dat je 40 euro kan krijgen als je blijft zeiken, maar zo'n hotelketen denkt toch al gauw 'je hebt toch kunnen slapen?' en dan loopt een gesprek al gauw vast.
Ja, precies.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef MisChrartin het volgende:
Nu is het centen schrapen met aftandse zooi.
Dat heb ik in de OP al uitgelegd. Ik werd echter steeds bozer (woest) in het gesprek met de receptie. Daarvoor had ik mijn verlies al geaccepteerd. Nu niet meer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef Tja..1986 het volgende:
Hmm.. Met deze ervaring was ik op de dag van aankomst al gaan klagen. Nu je dat pas achteraf doet lijkt een gratis overnachting mij heel redelijk. Als het dan weer vies en kapot is niet wachten tot uitchecken maar gelijk klagen.
Hoezo? als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:29 schreef Kreator het volgende:
Ik vind het 1 vd meest merkwaardige gedachtenkronkels ooit, overigens. "je had eerder moeten klagen." Ze hadden gewoon een schone kamer moeten verhuren.
Lees anders de OP nog even.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:
als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?
Eens. En ik heb ooit 1 goede ervaring gehad in deze [keten]. Dus wellicht dat we daar naartoe kunnen. Maar ik zou er nooit meer iets zelf boeken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef Marsenal het volgende:
Even advocaat van de duivel: Tuurlijk moeten ze gewoon een schone kamer aanbieden maar omdat je achteraf klaagt ipv vooraf, ontneem je ze bijna alle manieren om iets op te lossen, behalve een monetaire. En er zijn nou eenmaal veel losers die daar misbruik van maken, dus zo'n hotel gaat dan al gauw met de hakken in het zand.
Dus tja, gelijk hebben en gelijk krijgen enzo. Het is toch al gauw een beetje Quichote tegen windmolens, ik denk dat een volledige gratis nacht dan al best meevalt. (Er van uitgaande dat de keten niet over de gehele breedte compleet kut is)
Het mag schoon en niet-kapot zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voor 100 eur kan je ookniet veel verwachten
Doe ik ook altijd in het buitenland. Als het hotel vies is, direct terug naar de luchthaven en naar huis.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo? als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?
Dat is een enorme ergernis ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eens. En ik heb ooit 1 goede ervaring gehad in deze [keten]. Dus wellicht dat we daar naartoe kunnen. Maar ik zou er nooit meer iets zelf boeken.
Ik zou overigens die 100 piek gewoon als verlies pakken, als ze me niet als een mongool had behandeld de volgende ochtend.
Wie zegt nou weer dat je dat moet doen? Maar als je iets niet bevalt aan je kamer ga je dat toch gewoon even bij de receptie melden? Heb dat zelf al zo vaak gedaan en meestal wordt dat bijna direct opgelost. Heb ook wel eens een andere kamer gekregen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:46 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd in het buitenland. Als het hotel vies is, direct terug naar de luchthaven en naar huis.
Je hele klacht was er de volgende ochtend niet meer geweest als je ze de kans had gegeven het direct op te lossen. Dat je je onheus benaderd voelt dat heeft met de kwaliteit van de kamer natuurlijk niets te maken.quote:
Je kunt wel een kras op de plaat hebben, maar dat maakt het niet beter. Ik ging er niet vanuit dat andere kamers beter waren, gezien de staat van het hotel. Wat heb ik aan een andere kamer als die ook al helemaal verlept en verrot is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wie zegt nou weer dat je dat moet doen? Maar als je iets niet bevalt aan je kamer ga je dat toch gewoon even bij de receptie melden? Heb dat zelf al zo vaak gedaan en meestal wordt dat bijna direct opgelost. Heb ook wel eens een andere kamer gekregen.
Maar mag je in een mail naar het hoofdkantoor wmb wel bij je klacht bundelen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je hele klacht was er de volgende ochtend niet meer geweest als je ze de kans had gegeven het direct op te lossen. Dat je je onheus benaderd voelt dat heeft met de kwaliteit van de kamer natuurlijk niets te maken.
Euh, nee.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:10 schreef Lonaa het volgende:
Oh dus we hadden wel bier kunnen drinken dit weekend?
en dat krijg je verder niet... dus waarom daar verder naar hengelen en daarbij enkel je eigen ontevredenheid verder opkloppen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Kreator het volgende:
Anderzijds wil ik eigenlijk gewoon een persoonlijk antwoord waarin men aangeeft te betreuren dat men een goor hotel runt en mij mijn geld terug geeft.
quote:Het was erg vies, slecht, muggenplaag, gordijnen kapot, vetvlekken op de muur, vieze badkamer, oud, goor, stof, slechte douche, alles afgebrokkeld, lelijke kamer,
Ik denk dat het hier al mis is gegaan. Je had gelijk naar receptie moeten om aan te geven dat je dit niet accepteert.quote:Ik had me al voorgenomen verder niet te klagen en dit verlies te pakken. Nooit meer bij [keten] logeren. Prima!
Anyway, toen ik de volgende ochtend bij vertrek na de vraag 'was alles naar wens' reageerde met de feiten zoals hierboven gesteld,
Nogmaals, dan moet je wel het vertrouwen hebben dat een andere kamer beter is. Ik had die avond weinig alternatief in de omgeving daar om zomaar ongezien te vertrekken om 23:30.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:24 schreef HSG het volgende:
Je had gelijk naar receptie moeten om aan te geven dat je dit niet accepteert.
En d'r moet een andere kamer beschikbaar zijn natuurlijk. Als het over keten X gaat, dan liggen die hotels vaak ook nog eens wat afgelegen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nogmaals, dan moet je wel het vertrouwen hebben dat een andere kamer beter is. Ik had die avond weinig alternatief in de omgeving daar om zomaar ongezien te vertrekken om 23:30.
Dat weet je pas als je bij de receptie staat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nogmaals, dan moet je wel het vertrouwen hebben dat een andere kamer beter is. Ik had die avond weinig alternatief in de omgeving daar om zomaar ongezien te vertrekken om 23:30.
Dat is dé oplossing. Slechte publiciteit daar zit geen bedrijf op te wachten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:40 schreef maily het volgende:
[..]
Wat ga je ermee doen? Slechte google-recensie schrijven?
Koude douche in radarquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:02 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat is dé oplossing. Slechte publiciteit daar zit geen bedrijf op te wachten.
Weet het niet. Zolang het niet richting 'n gemiddelde reviewscore van 1 of 2 sterren gaat, blijven er wel budgetslapers dit soort hotels boeken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:10 schreef Inbox het volgende:
[..]
Mwah, als je teveel slechte recensies hebt bij één locatie, zullen er toch mensen wwgblijven en voor de concurrent kiezen. Je bereikt er dus wel wat mee.
Als het één van de weinige is echter wordt het een ander verhaal.
Die recensie is zo gezet en blijft staan. Al bij één iemand die erop afhaakt is er 'winst' en heb je een stukje genoegdoening van je recensie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet het niet. Zolang het niet richting 'n gemiddelde reviewscore van 1 of 2 sterren gaat, blijven er wel budgetslapers dit soort hotels boeken.
Zat nu ook in 'n bepaalde stad te kijken. Dan zit X al redelijk vol voor de meeste dagen en spring Y er qua prijs wel uit in vergelijking met veel andere hotels. Dat blijft toch wel mensen aantrekken.
Y Hotel hier in de buurt zit ook altijd redelijk vol, terwijl de locatie ruk is, reviews niet best en mijn indruk (op basis van wat ik heb gezien vanuit de lobby, restaurant en buiten) is dat het oude troep is.
Dat eerste is zo. Er zullen ook wel mensen op afhaken, maar blijkbaar is er toch gewoon aanloop voor dit soort troep.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die recensie is zo gezet en blijft staan. Al bij één iemand die erop afhaakt is er 'winst' en heb je een stukje genoegdoening van je recensie.
Als het echt heel slecht is en je voor die prijs veel meer mag verwachten, zouden ze van mij die recensie krijgen met bovenstaande reden.
X levert over het algemeen prima service als je een klacht hebt, met goed opgeleid vriendelijk personeel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:18 schreef investeerdertje het volgende:
Echte service bij een klacht achteraf kan je alleen bij A-hotels verwachten. Denk dan aan Michelin restaurant bevattende hotels. Dat is althans mijn ervaring.
Geen idee. Ik klaag alleen over nachtelijk overlast. Niet over een brakke kamer als ik er al geslapen heb of als mijn eten niet lekker was als ik mijn bord op had.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
X levert over het algemeen prima service als je een klacht hebt, met goed opgeleid vriendelijk personeel.
Dat is onzin. Voor 100 euro (misschien tientje meer) kan je prima schone, mooie en grote hotelkamers krijgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voor 100 eur kan je ookniet veel verwachten
Ik kies meestal voor normale middenklasse hotels of iets lager en word altijd prima geholpen bij klachten. Hoeft je niet voor naar een >eur 250 per nacht hotel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:18 schreef investeerdertje het volgende:
Echte service bij een klacht achteraf kan je alleen bij A-hotels verwachten. Denk dan aan Michelin restaurant bevattende hotels. Dat is althans mijn ervaring.
Verder moet je bij zo een gebrek altijd vooraf aangeven dat er iets is en bij de "sociale beleefdheid vraag" aan de receptie altijd gewoon met ja antwoorden als je niet geklaagd hebt. Dit is waar je m.i. de fout in ging.
Beetje alsof je bij een gyneacoloog om postnatale abortus vraagt.
Ik zou me aan het plan houden. Aangezien je ook aangeeft dat je een persoonlijke reactie wenst, zou ik op die mail reageren (of opnieuw contact zoeken) en aangeven dat je nog steeds niet geïnteresseerd bent in die gratis overnachting maar dat je wel verlangt dat je klacht (behandeling receptie) serieus genomen wordt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eens. En ik heb ooit 1 goede ervaring gehad in deze [keten]. Dus wellicht dat we daar naartoe kunnen. Maar ik zou er nooit meer iets zelf boeken.
Ik zou overigens die 100 piek gewoon als verlies pakken, als ze me niet als een mongool had behandeld de volgende ochtend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |