Ik lees op wikipedia:quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe kom je aan 400, net als een andere user is het getal dat ik lees 250.
quote:Russia
Russian Air Force – Russia's reduced fleet of Su-25s is operated by assault aviation (штурмовой авиационный, literally ground-attack aviation) regiments. The major variants used are the single-seat Su-25, the twin-seat Su-25UB, and the Su-25BM target-towing version. In addition, the Russian Air Force received a small number of the Su-25T anti-tank variant, which has been tested under combat conditions in Chechnya. Overall, 286 Su-25s were in service with the Russian Air Force as of 2008.[40] A modernisation programme of single-seat Su-25s to the Su-25SM variant is underway.[37] The first modernised Su-25SM was delivered in August 2001.[41] By March 2013, over 60 Su-25SMs were scheduled to be delivered.[citation needed] The modernisation programme is to conclude in 2020 with over 80 examples upgraded.[42] As of 2021, 192 Su-25s were operational with the Russian Aerospace Forces, and four with the Naval Aviation.[43]
18th Guards Assault Aviation Regiment, 11th Air and Air Defence Forces Army, Eastern Military District
368th Assault Aviation Regiment, 4th Air and Air Defence Forces Army, Southern Military District
899th Assault Aviation Regiment, 16th Air Army, Moscow Military District (disbanded 2009)
960th Assault Aviation Regiment, Primorsko-Akhtarsk, 4th Air and Air Defence Forces Army, Southern Military District
999th Aviation Base, Kant, Kyrgyzstan
Russian Naval Aviation – the Russian Navy operates an adapted version of the Su-25UB two-seat trainer, the Su-25UTG. This is a carrier-capable version used to carry out deck-landing training aboard the Russian aircraft carrier Admiral Kuznetsov.
Wagner PMC[44]
quote:Russia
Russian Air Force – 80 Su-24M2s and 79 Su-24MRs were in service in 2017.[79]
Russian Naval Aviation – 18 were in service in 2012.[80]
Nou ja, in hoeverre laat je ze niet in de steek als je alleen wat wapens over de schutting gooit?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onze (wapen/)magazijnen verder uitruimen en plaatsmaken voor wat maar nodig is om defensieve hulp te bieden.
Ook als dat wordt gezien als provocatie en ons dan moeite kost.
Het was en is voltrekt onacceptabel dat een Rusland zich hier op burgerdoelen gaat richten om een wil te breken.
Vooral zorgen dus dat we Oekrane, ongeacht - onze - omstandigheden, niet en nooit in de steek zullen laten.
En dan hopen dat (dit beeld) in het Kremlin doordringt dat hun "speciale operatie" een kansloze missie is.
Ik denk dat het westen nog altijd hoopt dat een en ander intern implodeert bij de Russen. Als bodybags met conscripts thuiskomen, of conscripts simpelweg missing in action gaan. De bevolking zich daar gaat roeren.Daarnaast muiterij binnen het Russische leger. Aanslag op Putin Afvallige regio's die zich weer gaan roereren. You name it. Genoeg interne troubles behoren daar tot de mogelijkheden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb er allemaal geen verstand van. Nu zie ik echter ingrijpen wat ook overduidelijk niet werkt. Wapens over de schutting gooien en kijken hoe het escaleert tot bommen op burgers en de grootste nuclaire dreiging in weet ik het hoe lang is ook niet echt de oplossing.
Men heeft ervoor gekozen passief in te grijpen in de hoop dat dit genoeg zou zijn om het conflict te beperken, maar ik vraag me af of dat genoeg is en stel nogmaals de vraag; waar ligt dan de grens wanneer we stoppen met passief ingrijpen
Dat laatste stukje quote zijn specifieke modellenquote:
Nee hoor, dat is helemaal niet toegegeven. Dat verhaal van een nb. anonieme bron ging ook... Daar is nog niks aan veranderd.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:54 schreef ExTec het volgende:
Misschien moet je het daar nou juist niet over hebben, meneer op dag 1 "jank jank jank de NAVO kan niks!", waar je natuurlijk mee bedoelde dat dat europese krijgsmachtigen niks konden, maar de NAVO beslist wel, en "Ja maar dat zijn hun eigen wasmachines!" en dan achteraf dom-arrogant doubledownen "ja maar met de kennis van toen zou ik dat nog steeds zeggen!" en "Ja, stike op Saki luchthaven was SOF, want dat is de consensus!" en Oekraine achteraf toe geven dat het raketten waren
Omdat het bedienen van zo'n systeem niet door 1 persoon gedaan wordt en het niet losstaand werkt, je hebt allerlei systemen nodig die met elkaar moeten werken en verbonden moeten zijn...quote:Maar goed, mocht je nog inhoudelijk willen gaan uitleggen waarom het louter bedienen (ik herhaal: louter het bedienen) niet binnen een dag ofzo kan, horen we het graag
Hoe lang is de adem van Russische Beer? De oorlog duurt inmiddels al bijna 8 maanden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat het westen nog altijd hoopt dat een en ander intern implodeert bij de Russen. Als bodybags met conscripts thuiskomen, of conscripts simpelweg missing in action gaat. De bevolking zich daar gaat roeren.Daarnaast muiterij binnen het Russische leger. Aanslag op Putin Afvallige regio's die zich weer gaan roereren. You name it. Genoeg interne troubles behoren daar tot de mogelijkheden.
Ik zou zeggen pas 8 maanden maar ze gaan dit geen jaren volhouden op dit tempo.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe lang is de adem van Russische Beer? De oorlog duurt inmiddels al bijna 8 maanden.
SA steunt rusland niet; SA is vooral bang voor het instorten van de olieprijs. Die is namelijk al een paar maanden dalende. En een recessie zorgt voor nog minder vraag naar olie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, nu SA een geintje flikt door Rusland te steunen met hun productieverlaging
Ik ben het met je eens dat enkel wapens leveren waarschijnlijk ten lange leste onvoldoende zal zijn. Oekrane wordt natuurlijk ook geholpen met zeer goede militaire inlichtingen, zeer gedegen militair advies, opleidingen in het buitenland en naar ik aanneem ook met geheime operaties in Oekrane zelf.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb er allemaal geen verstand van. Nu zie ik echter ingrijpen wat ook overduidelijk niet werkt. Wapens over de schutting gooien en kijken hoe het escaleert tot bommen op burgers en de grootste nuclaire dreiging in weet ik het hoe lang is ook niet echt de oplossing.
Men heeft ervoor gekozen passief in te grijpen in de hoop dat dit genoeg zou zijn om het conflict te beperken, maar ik vraag me af of dat genoeg is en stel nogmaals de vraag; waar ligt dan de grens wanneer we stoppen met passief ingrijpen
Dat klinkt leuk, maar bedenk je wel dat dit rakettenoffensief vermoedelijk komt omdat het intern een beetje lijkt te verzwakken. Nogal een gok dus, want wat gooit hij volgende keer als hij sterk wil voorkomenquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat het westen nog altijd hoopt dat een en ander intern implodeert bij de Russen. Als bodybags met conscripts thuiskomen, of conscripts simpelweg missing in action gaan. De bevolking zich daar gaat roeren.Daarnaast muiterij binnen het Russische leger. Aanslag op Putin Afvallige regio's die zich weer gaan roereren. You name it. Genoeg interne troubles behoren daar tot de mogelijkheden.
Dit lijken me niet goed vergelijkbare situaties. Saoudie-Arabi is geen ander land binnengevallen, en het helpt de de regering van Jemen, die internationaal als zodanig wordt erkend. Je kunt natuurlijk wel morele vraagtekens plaatsen bij de wapenverkoop...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij schreef 'Dit is in de hele wereld het geval.'.
Waarom leggen wij wel sancties op Oekrane, maar verkopen wij 100 miljard dollar aan wapens aan Saoedi Arabi om de vrijheidsstrijders in Yemen kapot te maken?
Ik absoluut tegen het bombarderen van burgerdoelen. Buiten dat zal dit een zeer gevaarlijke en noodlottige escalatie tot gevolg hebben met bombardementen op steden hier.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Iig nu zoveel mogelijk helpen om het afweer geschut in Oekrane op peil te krijgen (indien mogelijk) zodat het aantal slachtoffers naar beneden kan.
Lukt dat niet en Putin blijft bommen dumpen op Oekrane dan lijkt me een massa bombardement op een paar groote Russiche steden me een "mooie" wake up call voor de Russen.. Is wel heel drastisch maar dit moet stoppen.
Dat is dan ook het dingetje met deze aanvallen van vandaag, het lijkt heel erg omdat het aantal de frequentie op deze ene dag zo hoog is maar het is in principe niets dat ze niet eerder hebben meegemaakt. Burgerdoelen in Oekraense steden worden al aan de lopende band aangevallen sinds de oorlog in februari begon.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:09 schreef Ulx het volgende:
Al met al is het dus weer een faal van Poetin.
[ twitter ]
Ik geloof niet dat de aanval veel indruk heeft gemaakt op de burgers. Wel op andere landen die nu dus veel meer zullen gaan leveren.
De opleiding zal zeker verkort kunnen worden waarbij ook het vermijdbare risico toeneemt op (verwijtbare) fouten met fatale gevolgen die een professional met grote weerzin zal (en ws niet zou) willen accepteren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je het daar nou juist niet over hebben, meneer op dag 1 "jank jank jank de NAVO kan niks!", waar je natuurlijk mee bedoelde dat dat europese krijgsmachtigen niks konden, maar de NAVO beslist wel, en "Ja maar dat zijn hun eigen wasmachines!" en dan achteraf dom-arrogant doubledownen "ja maar met de kennis van toen zou ik dat nog steeds zeggen!" en "Ja, stike op Saki luchthaven was SOF, want dat is de consensus!" en Oekraine achteraf toe geven dat het raketten waren
Maar goed, mocht je nog inhoudelijk willen gaan uitleggen waarom het louter bedienen (ik herhaal: louter het bedienen) niet binnen een dag ofzo kan, horen we het graag
Niemand wil zich branden aan boots on the ground, in deze fase. Oekraine redt het opzich ook "prima" zelf. Buiten terreur tactiek spelen de Russen militair gezien weinig klaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar bedenk je wel dat dit rakettenoffensief vermoedelijk komt omdat het intern een beetje lijkt te verzwakken. Nogal een gok dus, want wat gooit hij volgende keer als hij sterk wil voorkomen
De oorlog lijkt juist verder te escaleren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:17 schreef raptorix het volgende:
Ik denk persoonlijk dat dit een oorlog is die langzaam leegloopt, eigenlijk is dat nu ook al een beetje het geval, want sommige dagen heeft NOS niet eens iets over Ukr. op de voorpagina. Ik denk dat we uiteindelijk op een reset komen zoals voor de oorlog, er zal een staakt het vuren ontstaan, en wellicht een nieuw soort koude oorlog die lang kan duren afhankelijk hoe lang Putin blijft zitten en wie hem opvolgt.
Oekraine gaat nooit en te nimmer akkoord met een staakt het vuren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:17 schreef raptorix het volgende:
Ik denk persoonlijk dat dit een oorlog is die langzaam leegloopt, eigenlijk is dat nu ook al een beetje het geval, want sommige dagen heeft NOS niet eens iets over Ukr. op de voorpagina. Ik denk dat we uiteindelijk op een reset komen zoals voor de oorlog, er zal een staakt het vuren ontstaan, en wellicht een nieuw soort koude oorlog die lang kan duren afhankelijk hoe lang Putin blijft zitten en wie hem opvolgt.
Dus moeten we Rusland lekker zijn gang laten gaan... je gaat er uiteindelijk toch niet aan ontkomen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik absoluut tegen het bombarderen van burgerdoelen. Buiten dat zal dit een zeer gevaarlijke en noodlottige escalatie tot gevolg hebben met bombardementen op steden hier.
Zodra ze op de grenzen van 1991 zijn denk ik.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oekraine gaat nooit en te nimmer akkoord met een staakt het vuren.
Kom op, dit soort tweets zijn ook pure propaganda. 1 foto van een stel wat buiten zit moet laten blijken dat de Oekrainers echt niet bang zijn hoor. Zo werkt het niet toch, dit zegt niks over de algehele (begrijpelijke) angst die er mogelijk is onder burgers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:09 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik geloof niet dat de aanval veel indruk heeft gemaakt op de burgers. Wel op andere landen die nu dus veel meer zullen gaan leveren.
Wordt een lastig verhaal denk ik...quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zodra ze op de grenzen van 1991 zijn denk ik.
Je zult nooit namens of voor een ander, een ruzie definitief kunnen beslechten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, in hoeverre laat je ze niet in de steek als je alleen wat wapens over de schutting gooit?
Als de Russen hier binnen vallen, zou ik me danig in de steek gelaten voelen als de enige hulp die ik krijg een raket is om terug te schieten. Dus dat is natuurlijk wel aan enige intepretatie onderhevig.
Hoe is wat dat betreft de stemming eigenlijk in Oekraine? Voelen ze zich gesteund door het Westen met alle wapenleveringen of vinden ze het niet genoeg en voelen ze zich in de steek gelaten?
Laat staan wanneer die foto genomen is. Wat een onzinnig nieuws.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:25 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Kom op, dit soort tweets zijn ook pure propaganda. 1 foto van een stel wat buiten zit moet laten blijken dat de Oekrainers echt niet bang zijn hoor. Zo werkt het niet toch, dit zegt niks over de algehele (begrijpelijke) angst die er mogelijk is onder burgers.
Je bedoelt dat Westen waar Duitsland onderdeel van is dat zelf beestachtig te keer is gegaan in Oekrane? Onder de Oekraners zaten zelf communisten en nazi sympathisanten. En zelfs lang vr nazi-Duitsland dat land binnenviel kenden Oekraners een geschiedenis van massaslachtingen onder joden, Polen en eigen mensen. Het zijn zelf ook geen lieverds geweest. Daarnaast hebben de Russen net zo geleden onder het communisme als andere landen. Rusland is echter allang geen communistisch land meer net zoals Duitsland geen nazistaat meer is. De enige reden waarom Zelensky toenadering zoekt tot het Westen/EU is vanwege de poen , net zoals ieder ander Zuid- of Oost-Europees land. Door Oekrane in onze invloedsfeer te willen trekken, bij de NAVO en in de EU, zijn we zelf bezig dat land te vernietigen, want daarvoor moeten ze nu "tot de laatste Oekraner" vechten tegen Rusland.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen uitslag van verkiezingen...
Wat in Oekrane al vanaf de instorting van het Sovjetregime speelt is een zelfgezochte toenadering tot het Westen, een logische ook, gezien de wijze waarop Rusland met tsaren en communisten gepoogd heeft dat land te vernietigen.
Durf zelfs te stellen dat die toenadering al in 1917 werd gezocht. Nog zo'n voorbeeld hoe de bolsjewisten dat vakkundig in de kiem hebben gesmoord. Toen al.
Je moet wel heel simpel zijn om allemaal conclusies te trekken aan de hand van 1 foto op twitter.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:09 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Die grens is wmb relatief simpel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:11 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dit lijken me niet goed vergelijkbare situaties. Saoudie-Arabi is geen ander land binnengevallen, en het helpt de de regering van Jemen, die internationaal als zodanig wordt erkend. Je kunt natuurlijk wel morele vraagtekens plaatsen bij de wapenverkoop...
Een betere vergelijking zou zijn tussen de huidige inval in Oekrane en die in 2014. Waarom worden er nu wel sancties opgelegd worden en militaire hulp gegeven? Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het Rupsje-nooit-genoeggedrag van Poetin, maar waar ligt de grens precies? En waar ligt de grens tot actieve deelname? (Het lijkt me dat die niet in Oekrane ligt, tenzij er gebruik wordt gemaakt van massavernietigingswapens.)
Akkoord, maar daarmee verplaats je de vraag (enigszins). Wanneer wordt onze bestaanszekerheid fundamenteel bedreigd?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die grens is wmb relatief simpel.
Actieve deelname in/met die hulp in de vorm van een (re)actiemacht, is pas wanneer je eigen bestaanszekerheid door plannen of gevestigde acties, fundamenteel wordt bedreigd (en dan bedoel ik niet dat we het koud hebben omdat we weigeren te heulen met een agressor).
Nee.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:37 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Westen waar Duitsland onderdeel van is dat zelf beestachtig te keer is gegaan in Oekrane? Onder de Oekraners zaten zelf communisten en nazi sympathisanten. En zelfs lang vr nazi-Duitsland dat land binnenviel kenden Oekraners een geschiedenis van massaslachtingen onder joden, Polen en eigen mensen. Het zijn zelf ook geen lieverds geweest. Daarnaast hebben de Russen net zo geleden onder het communisme als andere landen. Rusland is echter allang geen communistisch land meer net zoals Duitsland geen nazistaat meer is. De enige reden waarom Zelensky toenadering zoekt tot het Westen/EU is vanwege de poen , net zoals ieder ander Zuid- of Oost-Europees land. Door Oekrane in onze invloedsfeer te willen trekken, bij de NAVO en in de EU, zijn we zelf bezig dat land te vernietigen, want daarvoor moeten ze nu "tot de laatste Oekraner" vechten tegen Rusland.
Hoezo zou Belarus nu klaar zijn met Loekasjenko (t.o.v. gisteren)?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
Belarus is klaar met Loekie? Is dit het einde?
[ twitter ]
Dus?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:37 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Westen waar Duitsland onderdeel van is dat zelf beestachtig te keer is gegaan in Oekrane? Onder de Oekraners zaten zelf communisten en nazi sympathisanten. En zelfs lang vr nazi-Duitsland dat land binnenviel kenden Oekraners een geschiedenis van massaslachtingen onder joden, Polen en eigen mensen. Het zijn zelf ook geen lieverds geweest.
Zou Wit-Rusland niet gewoon geannexeerd worden door Rusland?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
Belarus is klaar met Loekie? Is dit het einde?
[ twitter ]
Met welk leger?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou Wit-Rusland niet gewoon geannexeerd worden door Rusland?
De EU heeft in 2014 ook sancties opgelegd, en die zijn nog steeds van kracht. Een studie van enkele jaren geleden schatte dat die sancties (en de sancties die Rusland als reactie erop invoerde) de EU zo'n 700.000 jobs gekost hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:11 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dit lijken me niet goed vergelijkbare situaties. Saoudie-Arabi is geen ander land binnengevallen, en het helpt de de regering van Jemen, die internationaal als zodanig wordt erkend. Je kunt natuurlijk wel morele vraagtekens plaatsen bij de wapenverkoop...
Een betere vergelijking zou zijn tussen de huidige inval in Oekrane en die in 2014. Waarom worden er nu wel sancties opgelegd worden en militaire hulp gegeven? Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het Rupsje-nooit-genoeggedrag van Poetin, maar waar ligt de grens precies? En waar ligt de grens tot actieve deelname? (Het lijkt me dat die niet in Oekrane ligt, tenzij er gebruik wordt gemaakt van massavernietigingswapens.)
Dat zijn al een tijdje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:44 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Hoezo zou Belarus nu klaar zijn met Loekasjenko (t.o.v. gisteren)?
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in!quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De EU heeft in 2014 ook sancties opgelegd, en die zijn nog steeds van kracht. Een studie van enkele jaren geleden schatte dat die sancties (en de sancties die Rusland als reactie erop invoerde) de EU zo'n 700.000 jobs gekost hebben.
Laten we ook niet vergeten dat er heel wat meer nazi's in Rusland leven n in bijvoorbeeld de (onderdrukte) oppositie zitten dan in Oekraine.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De enige hoek die ik over nazi's in Oekrane hoor is de Russische...
Zou mij niets verbazenquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou Wit-Rusland niet gewoon geannexeerd worden door Rusland?
Ah, nee, dat is niet zijn adviseur. Podolyak is Zelensky's adviseur.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn al een tijdje.
Maar dat zijn adviseur hem tegenspreekt geeft wel aan dat het goed rommelt daar.
Denk niet dat dat luktquote:
Waarom niet? Kremlin plaatst daar net zo makkelijk een ander poppetje lijkt me?quote:
Ah stom! Ja je hebt gelijk!quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:48 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ah, nee, dat is niet zijn adviseur. Podolyak is Zelensky's adviseur.
Korte rokjes argumenten uit een inmiddels vergaan verleden waar altijd wel iets te vinden is om mee te rechtvaardigen. Nofi, zijn het stuk voor stuk drogredenen die hooguit een gevoelsmatige snaar raken om te kunnen klinken. Gevoel is zeker belangrijk maar mag niet lijdend gebruikt worden om de symfonie hier om te leiden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:37 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Westen waar Duitsland onderdeel van is dat zelf beestachtig te keer is gegaan in Oekrane? Onder de Oekraners zaten zelf communisten en nazi sympathisanten. En zelfs lang vr nazi-Duitsland dat land binnenviel kenden Oekraners een geschiedenis van massaslachtingen onder joden, Polen en eigen mensen. Het zijn zelf ook geen lieverds geweest. Daarnaast hebben de Russen net zo geleden onder het communisme als andere landen. Rusland is echter allang geen communistisch land meer net zoals Duitsland geen nazistaat meer is. De enige reden waarom Zelensky toenadering zoekt tot het Westen/EU is vanwege de poen , net zoals ieder ander Zuid- of Oost-Europees land. Door Oekrane in onze invloedsfeer te willen trekken, bij de NAVO en in de EU, zijn we zelf bezig dat land te vernietigen, want daarvoor moeten ze nu "tot de laatste Oekraner" vechten tegen Rusland.
De eerste weken waren er ook dagelijks bombardementen op Burgerdoelen in de grote steden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:18 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
De oorlog lijkt juist verder te escaleren.
Kim is met zijn kruistocht tegen de Amerikaanse overheid een useful idiot voor Poetin. Negeren die man.quote:
Kim Dotcom en de amerikaanse overheid, daar was toch iets mee, mmmmh?quote:
Enig bewijs dat het een recente video is?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:
Duizenden Tsjetjenen op de been.
[ twitter ]
Nee, niet meer te vinden op een kaart.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:57 schreef Monolith het volgende:
Sowieso wel een goede grap om te stellen dat burgerdoelen nu geen taboe meer zijn. Marioepol wel eens bekeken?
Het zal eens niet een FvD'er zijnquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bizarre post door iemand van Europees Parlement....
Satanistische elite die babybloed drinken! Hoeveel roebels krijg je hiervoor, Marcel?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:00 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het zal eens niet een FvD'er zijn
Forum voor Communisme zal binnenkort wel een naamsverandering doorvoeren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Inmiddels vind ik niks meer bizar wat van een FVD'er komt, totale idioten zijn hetquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lol, wat een gewensdroom gebrabbelquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:57 schreef Aether het volgende:
Ik dacht dat het allemaal broeders waren?
[ twitter ]
Zelfs in Harry Potter werd de Hitlerjeugd van Zwadderich toen puntje bij paaltje kwam gewoon in een kelder opgesloten. Binnen de EU kun je je ook afvragen hoelang dit soort figuren, net als Baudet (die deze mening deelt), nog een mogelijkheid tot een podium moeten krijgen. Landverraad is net als oorlog geen spelletje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit soort tweets ontkrachten zichzelf: als De Graaff werkelijk in een communistische dictatuur zou leven met digitale surpressie, zou hij deze tweet niet kunnen plaatsen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Als je dan kijkt wie dat liken, stuk voor stuk mensen waar een balk doorheen looptquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het denken van sommige ontspoorde mensen op die posities, blijft onnavolgbaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Op zijn visitekaartje staat niet voor niks 'bereid alles te roepen voor roebels'quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja die snapte ik ook al niet. Die zijn al vanaf 2014 de sjaak.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:57 schreef Monolith het volgende:
Sowieso wel een goede grap om te stellen dat burgerdoelen nu geen taboe meer zijn. Marioepol wel eens bekeken?
Shit data input in je geest zorgt voor shit data output uit de mond . Maakt niet zo gek veel uit welke positie iemand zich bevindt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het wel jammer dat ie twittert met mijn vlag achter zijn naamquote:Op maandag 10 oktober 2022 17:02 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Inmiddels vind ik niks meer bizar wat van een FVD'er komt, totale idioten zijn het
Als we op een dag besluiten om Rusland uit Oekrane te vegen, dan stel ik voor dat we Transnistri ook meteen meenemen, inderdaad.quote:
Ja joh, dat gaat helemaal goed komen. Dat escaleert naar MAD.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we op een dag besluiten om Rusland uit Oekrane te vegen, dan stel ik voor dat we Transnistri ook meteen meenemen, inderdaad.
Ja, Transnistri gaat voor MAD zorgen ja?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja joh, dat gaat helemaal goed komen. Dat escaleert naar MAD.
Moldavi kan natuurlijk gewoon even assistentie vragen aan Oekrane. Geen NAVO, geen EU. Wij weten dan van niets. Moldavi daarna direct bij Roemeni en Rusland kan niets terugdoen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we op een dag besluiten om Rusland uit Oekrane te vegen, dan stel ik voor dat we Transnistri ook meteen meenemen, inderdaad.
Echt bizar deze tweets. Echt bizar. Heb er geen woorden voor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Er zijn wel veel gekke Henkies tegenwoordig.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom mag Rusland Oekrane binnenvallen maar mogen wij niet terugslaan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja joh, dat gaat helemaal goed komen. Dat escaleert naar MAD.
Enkele decennia geleden werd zo iemand gewoon opgepakt en geexecuteerd voor landverraad. Nu krijgen ze een podium, helaas.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lekker vegen achter het toetsenbord.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Dat helpt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Op het nieuws
Rutte heeft Zelensky gebeld om te zeggen dat ie blijft steunen.
Nou dat helpt zeg.
Geeft niet. Oekrane krijgt het vanzelf koud.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Kim is met zijn kruistocht tegen de Amerikaanse overheid een useful idiot voor Poetin. Negeren die man.
Wij doen het uit imperialisme. Rusland niet. Of zo.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom mag Rusland Oekrane binnenvallen maar mogen wij niet terugslaan?
quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Alpha0 het volgende:
Hmm, #nietmijnoorlog trending op Twitter.
Hun soldaten krijgen tenminste nog winteruniformen, Bij de Russen zijn die verkocht voor een warme villa door een of andere officier.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:34 schreef YoungDriller het volgende:
Oekrane krijgt het vanzelf koud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |