Want afspraken met elkaar maken en samenwerking zorgt ervoor dat je je soevereiniteit kwijt bent?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Aan de hand van welk geschiedenisboek denk jij te kunnen pretenderen dat soevereiniteit een feit blijft voor leden van de EU?
Westerse landen tolereren dit ook niet: ze leggen sancties op en ondersteunen Oekraïne militair - zij het niet direct. Landen als China en India tolereren het (vooralsnog) wel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Burgers worden overal afgeslacht natuurlijk. Dit is in de hele wereld het geval. Het westen kan dat prima tolereren als het zo uitkomt.
Ik ben benieuwd waar hier in de eigen achtertuin de grens getrokken word
De Global Hawk (Sigonella) draait al sinds het begin van het conflict zijn rondjes daar...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:29 schreef Rodgrod het volgende:
Forte10 hangt er boven, dus men zal wel intel hebben wat er gaat komen.
Dit is dus niet waar. Al eerder is stelling genomen waardoor de gasprijs niet betaalbaar meer is. Wat ik overigens prima vind.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:40 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Zolang onze gasprijs maar betaalbaar blijft maakt een paar honderd/duizend meer doden in Oekraine het westen weinig uit hoor
Ik denk niet dat hij daar de ballen voor heeft, getuige zijn paranoide angst voor covid, de man hecht iets teveel waarde aan zijn luxueuze leventje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, nou, ik hoop ook dat Putin zegt "okee, jongens, we houden ermee op, zand erover."
Maar ik heb er een hard hoofd in.
Volgens mij blaast-ie liever zichzelf en zijn hele familie op dan te verliezen.
Sterker nog: We zijn nu zelfs soevereiner dan we voor vergaande Europese integratie waren. Toen betekende soevereiniteit voor een land als Nederland volledig overgeleverd zijn aan de nukken van Duitsland zonder daar ook maar enige inspraak in te hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Want afspraken met elkaar maken en samenwerking zorgt ervoor dat je je soevereiniteit kwijt bent?
Su-24 hadden ze er 1400 van Su-25 1000 ongeveerquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Ben echt benieuwd hoeveel Su-24 en 25 Rusland nog operationeel heeft.
Ja... die waren er zeker NSB'ers bijvoorbeeld.. Tevens zijn er nu nog lui die de schuld van WOII bij de UK en Frankrijk leggen omdat die uiteindelijk de oorlog verklaarde...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef TheJanitor het volgende:
Zou dit van alle tijden zijn? Zouden er kritische denkers zijn geweest voor WO2 die vonden dat Sudetenland en daarna heel Tsjechië bij Duitsland hoorde om de vrede te bewaren? Daagde Polen Hitler uit?
Vast wel, maar ik blijf het bizar vinden.
Best een aardig lijstje wat ze tot nu toe hebben geleverd. Ze hangen het alleen niet zo aan de grote klok.,quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Woohoo Frankrijk komt ook even om de hoek kijken hoor.
Nou ja, in landen als China is het ook aan de orde van de dag helaas. Ik vermoed dat de Oeigoeren en Rohinya eerder uitgeroeid zijn dan Oekrainers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:41 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Westerse landen tolereren dit ook niet: ze leggen sancties op en ondersteunen Oekraïne militair - zij het niet direct. Landen als China en India tolereren het (vooralsnog) wel.
Zoveel zijn er ooit in totaal gebouwdquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:44 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Su-24 hadden ze er 1400 van Su-25 1000 ongeveer
Voor de luchtmachtquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Vliegtuigen hebben ze nog genoeg, goede piloten zullen een stuk belangrijker voor ze zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
ik denk dat Putin nu met raketten gaat reageren tegen deze terreurdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Vraag is natuurlijk ook of ze allemaal inzetbaar zijn, onderhoud is ook niet onbelangrijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:46 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Vliegtuigen hebben ze nog genoeg, goede piloten zullen een stuk belangrijker voor ze zijn.
En reserveonderdelen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Voor de luchtmacht
SU-25: 192
SU-24: 273
Allemaal in dienst.
Dus toestellen genoeg maar het gaat er vooral om of je nog genoeg piloten hebt.
Bommen op Moskouquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik denk dat Putin nu met raketten gaat reageren tegen deze terreurdaad.
Klopt die zijn veel kostbaarder, geen idee hoeveel ze er daar van nog hebben en ook lastig te zeggen hoeveel piloten een crash overleven, veel kunnen nog wel optijd hun jet verlaten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Voor de luchtmacht
SU-25: 192
SU-24: 273
Dus toestellen genoeg maar het gaat er vooral om of je nog genoeg piloten hebt.
Ik begreep dat hun donatie bestaat uit tanks met achteruitkijk spiegels.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Woohoo Frankrijk komt ook even om de hoek kijken hoor.
Gezien de staat van hun voertuigen boeit onderhoud ze niet zo heel veelquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk ook of ze allemaal inzetbaar zijn, onderhoud is ook niet onbelangrijk.
Nope viel mij ook opquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:48 schreef polderturk het volgende:
Ik heb geen mobiele view meer op het fok forum.
Jullie wel?
Ah ben dus niet de enige...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:48 schreef polderturk het volgende:
Ik heb geen mobiele view meer op het fok forum.
Jullie wel?
In beide situaties wordt er niet ingegrepen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:48 schreef timmmmm het volgende:
Nu worden we wakker met bommen in Kiev, maar wanneer hem het nog lastiger gemaakt wordt en de interne onrust in Rusland nog groter, worden we dan een keer wakker met een kernbom op Kiev? Grijpen we ervoor of erna in?
Die krijgen ze al van de Russen. Die tanks die hebben 6 versnellingen: 5 achteruit en 1 vooruit. Dat laatste voor het geval ze in de rug worden aangevallen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik begreep dat hun donatie bestaat uit tanks met achteruitkijk spiegels.
Ik hoop ervoor....quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:48 schreef timmmmm het volgende:
Nu worden we wakker met bommen in Kiev, maar wanneer hem het nog lastiger gemaakt wordt en de interne onrust in Rusland nog groter, worden we dan een keer wakker met een kernbom op Kiev? Grijpen we ervoor of erna in?
Que?quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap deze vergelijking(en) nooit zo goed, zie weinig overeenkomsten..
Ik heb het over het vergelijk einde WO2 en deze fase van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.. totaal niet te vergelijken gewoon.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat jij die godwin niet ziet.
Het westen is geen politieagent. Helaas, waarbij het aan het land zelf is om dit op te lossen en zij kunnen/mogen blijven rekenen op alle mogelijke hulp om zich te verdedigen tegen het vertrappen van hun soevereiniteit en mensenrechten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:37 schreef Sunri5e het volgende:
Het westen kan dit niet tolereren. Burgers worden afgeslacht zoals dat gebeurde in de tijd van Hitler.
Hoe zie je dat ervoor ingrijpen voor je?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:48 schreef timmmmm het volgende:
Goh hij moet ook eens wat zeggen hoor.quote:
Misschien moet je het daar nou juist niet over hebben, meneer op dag 1 "jank jank jank de NAVO kan niks!", waar je natuurlijk mee bedoelde dat dat europese krijgsmachtigen niks konden, maar de NAVO beslist wel, en "Ja maar dat zijn hun eigen wasmachines!" en dan achteraf dom-arrogant doubledownen "ja maar met de kennis van toen zou ik dat nog steeds zeggen!quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:01 schreef AchJa het volgende:
Jij hebt het wat dat betreft nog geen enkele keer bij het juiste eind gehad.
Geen idee. Ik heb er allemaal geen verstand van. Nu zie ik echter ingrijpen wat ook overduidelijk niet werkt. Wapens over de schutting gooien en kijken hoe het escaleert tot bommen op burgers en de grootste nuclaire dreiging in weet ik het hoe lang is ook niet echt de oplossing.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:52 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat ervoor ingrijpen voor je?
Iig nu zoveel mogelijk helpen om het afweer geschut in Oekraïne op peil te krijgen (indien mogelijk) zodat het aantal slachtoffers naar beneden kan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:52 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het spijt me voor je dat het terroriseren van de Oekraïense burgerbevolking niet zal leiden tot overgave.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Goh hij moet ook eens wat zeggen hoor.
Dank voor je bijdrage Dmytro Kuleba.
Honderden. Ze hadden voor februari nog dik 400 SU24's en 200 SU25's...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Hij schreef 'Dit is in de hele wereld het geval.'.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:41 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Westerse landen tolereren dit ook niet: ze leggen sancties op en ondersteunen Oekraïne militair - zij het niet direct. Landen als China en India tolereren het (vooralsnog) wel.
Onze (wapen/)magazijnen verder uitruimen en plaatsmaken voor wat maar nodig is om defensieve hulp te bieden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:52 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan 400, net als een andere user is het getal dat ik lees 250.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Honderden. Ze hadden voor februari nog dik 400 SU24's en 200 SU25's...
Oh, nu SA een geintje flikt door Rusland te steunen met hun productieverlaging komt daar waarschijnlijk wel een eind aan. Ik geloof niet dat Biden nog veel zin heeft in het gekloot van MBS.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij schreef 'Dit is in de hele wereld het geval.'.
Waarom leggen wij wel sancties op Oekraïne, maar verkopen wij 100 miljard dollar aan wapens aan Saoedi Arabië om de vrijheidsstrijders in Yemen kapot te maken?
quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik begreep dat hun donatie bestaat uit tanks met achteruitkijk spiegels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |