Ooh dat wist ik niet. Ik dacht dat het al maanden klaarstond voor transport. Maar als het net uit de fabriek komt is de timing dus puur toevalquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Deze waren al lang geleden beloofd, ze rollen net uit de fabriek (iets voor op schema ook).
Zonder deze oorlog hadden we het nu gewoon over Covid, The Great Reset en MI6 spion Kaag.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
BNW-poort staat weer open hoor... De demonische EU, NAVO, Verenigde Staten (sinds de val van messias Trump uiteraard) en VN, die hebben schuld...
Complotvolk, dodelijk vermoeiend. Zou alleen al hopen dat die oorlog klaar is zodat ze zich weer op de tirannie van Rutte en de dictatuur van D66 kunnen storten.
Nu worden we gedeeltelijk economisch geraakt vanwege onze eigen keuze om sancties in te stellen natuurlijk. Niet dat we dat niet hadden moeten doen hoor, maar ook niet zo dat we geen keuze hadden en dat ons die economische klap is aangedaan.quote:
Dat het een erger is dan het ander staat vast, maar ik snap best dat mensen flink balen dat ze hier financieel hard geraakt worden. Dan kan je wel zeggen dat anderen het erger hebben, maar daar heeft Pietje die z'n rekeningen niet kan betalen en potentieel op straat komt te staan weinig aan natuurlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is ook echt het belangrijkste op dit moment ja. Ik weet niet of je het hebt meegekregen tijdens het overwerken voor je Essent-rekening maar Oekraïne is vanochtend massaal terroristisch aangevallen...
Lol da's makkelijk gezegd. Als je precies doet wat Rusland wil, kan je je verdedigen tegen Russische agressie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:54 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Zelensky had makkelijk Oekraïne kunnen 'verdedigen' door geen lidmaatschap van een militaire alliantie die Rusland vijandig gezind is na te streven en etnische Russen niet te onderdrukken en af te slachten.
Natuurlijk is die ellende er, maar de veiligheid van Europa staat simpelweg op het spel momenteel. De oorlog maakt in die zin dus indirect slachtoffers ver buiten Oekraïne.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Dat het een erger is dan het ander staat vast, maar ik snap best dat mensen flink balen dat ze hier financieel hard geraakt worden. Dan kan je wel zeggen dat anderen het erger hebben, maar daar heeft Pietje die z'n rekeningen niet kan betalen en potentieel op straat komt te staan weinig aan natuurlijk.
De 10-20% die we inleveren valt allemaal wel mee als je dat tegenover een oorlog zet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu worden we gedeeltelijk economisch geraakt vanwege onze eigen keuze om sancties in te stellen natuurlijk. Niet dat we dat niet hadden moeten doen hoor, maar ook niet zo dat we geen keuze hadden en dat ons die economische klap is aangedaan.
[..]
Dat het een erger is dan het ander staat vast, maar ik snap best dat mensen flink balen dat ze hier financieel hard geraakt worden. Dan kan je wel zeggen dat anderen het erger hebben, maar daar heeft Pietje die z'n rekeningen niet kan betalen en potentieel op straat komt te staan weinig aan natuurlijk.
Wat zei ik in april ook alweer?quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:59 schreef StateOfMind het volgende:
Voor de PzH2000's was ook een gedegen opleiding nodig.
Dat hebben ze uiteindelijk in kunnen korten tot een paar weken.
Dus dat zal hier ook mogelijk moeten zijn.
En wanneer werden de PzH's ongeveer ingezet in Oekraine?quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:
Nu sturen is over 2 maanden een beetje effectief in te zetten... Men doet net alsof het AK-47's zijn die elke idioot binnen 10 minuten kan bedienen...
https://mil.in.ua/en/news(...)ukrainian-frontline/quote:27 June, 2022
BILD journalist and Ukrainian serviceman near PzH 2000 in the combat zone.
BILD shows first footage of PzH 2000 howitzers at Ukrainian frontline
The publication quoted Ruslan, one of the ACS operators, saying they spent 36 days mastering PzH 2000, although they initially planned to study the weapon in 10 days.
Wel vanuit Russisch perspectief. Kwestie van verdraaien en als dat maar vaak genoeg wordt getoond, gaan misdadigers die zienswijze zelf(s) geloven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het raken van doelen op Russisch grondgebied is wel degelijk escalatie. Nee, ik heb het niet over de Krim. En het raken van doelen op bezet grondgebied, zoals de Donbass is geen escalatie.
Sozquote:
Dat de veiligheid van Europa belangrijk is betwist ik dan ook niet. Ik ben er alleen niet zo dol op wanneer mensen eigenlijk zeggen dat mensen die hun rekeningen niet meer kunnen betalen gewoon niet moeten zeuren, omdat er belangrijkere problemen spelen. Je zou zelf maar in zo'n positie zitten. Je kan ook én begrip tonen voor de veiligheid van Europa en begrip tonen voor de mensen die hier getroffen worden. Zonder er de spot mee te drijven. Maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk is die ellende er, maar de veiligheid van Europa staat simpelweg op het spel momenteel. De oorlog maakt in die zin dus indirect slachtoffers ver buiten Oekraïne.
Dat mag jij vinden. De meeste mensen denken daar (gelukkig) anders overquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dan lijkt het me verstandig dat de EU zn neus niet in andermans zaken stopt.
Forte10 hangt er boven, dus men zal wel intel hebben wat er gaat komen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:27 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Het is nog niet klaar blijkbaar
quote:
Vervelend dat de verdeel tactiek van Rusland en haar useful idiots nog niet helemaal lijkt te werken he.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Woohoo Frankrijk komt ook even om de hoek kijken hoor.
Aan de hand van welk geschiedenisboek denk jij te kunnen pretenderen dat soevereiniteit een feit blijft voor leden van de EU?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Door toenadering te zoeken tot het liberale Westen en verbanden aan te gaan met organisaties die de soevereniteit van je land beschermen, 'hef je je soevereiniteit op'.
Laat gewoon dat complotsprookje nu eens los over een dom blondje (Oekraïne) dat door smerige Westerse verleiders een bepaalde kant is opgedreven, en vervang het met een echt geschiedenisboek.
Want in EU/NATO verband zou en kan je niet soeverein zijn ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het spreekt inderdaad boekdelen wanneer je je soevereiniteit wilt beschermen door deze op te heffen. Ik denk dat ze nooit meer zoveel soevereiniteit zullen ervaren als ze pre-2014 hebben megemaakt. Ongeacht Rusland of NATO/EU op Oekraïns grondgebied wint.
Burgers worden overal afgeslacht natuurlijk. Dit is in de hele wereld het geval. Het westen kan dat prima tolereren als het zo uitkomt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:37 schreef Sunri5e het volgende:
Het westen kan dit niet tolereren. Burgers worden afgeslacht zoals dat gebeurde in de tijd van Hitler.
Zolang onze gasprijs maar betaalbaar blijft maakt een paar honderd/duizend meer doden in Oekraine het westen weinig uit hoorquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Burgers worden overal afgeslacht natuurlijk. Dit is in de hele wereld het geval. Het westen kan dat prima tolereren als het zo uitkomt.
Ik ben benieuwd waar hier in de eigen achtertuin de grens getrokken word
quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Burgers worden overal afgeslacht natuurlijk. Dit is in de hele wereld het geval. Het westen kan dat prima tolereren als het zo uitkomt.
Ik ben benieuwd waar hier in de eigen achtertuin de grens getrokken word
Jup, zie Saudi-Arabië en Jemen. Het westen verdient veel geld met Saudi-Arabië dus tolereren ze dat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:40 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Zolang onze gasprijs maar betaalbaar blijft maakt een paar honderd/duizend meer doden in Oekraine het westen weinig uit hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |