Want afspraken met elkaar maken en samenwerking zorgt ervoor dat je je soevereiniteit kwijt bent?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Aan de hand van welk geschiedenisboek denk jij te kunnen pretenderen dat soevereiniteit een feit blijft voor leden van de EU?
Westerse landen tolereren dit ook niet: ze leggen sancties op en ondersteunen Oekraïne militair - zij het niet direct. Landen als China en India tolereren het (vooralsnog) wel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Burgers worden overal afgeslacht natuurlijk. Dit is in de hele wereld het geval. Het westen kan dat prima tolereren als het zo uitkomt.
Ik ben benieuwd waar hier in de eigen achtertuin de grens getrokken word
De Global Hawk (Sigonella) draait al sinds het begin van het conflict zijn rondjes daar...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:29 schreef Rodgrod het volgende:
Forte10 hangt er boven, dus men zal wel intel hebben wat er gaat komen.
Dit is dus niet waar. Al eerder is stelling genomen waardoor de gasprijs niet betaalbaar meer is. Wat ik overigens prima vind.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:40 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Zolang onze gasprijs maar betaalbaar blijft maakt een paar honderd/duizend meer doden in Oekraine het westen weinig uit hoor
Ik denk niet dat hij daar de ballen voor heeft, getuige zijn paranoide angst voor covid, de man hecht iets teveel waarde aan zijn luxueuze leventje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, nou, ik hoop ook dat Putin zegt "okee, jongens, we houden ermee op, zand erover."
Maar ik heb er een hard hoofd in.
Volgens mij blaast-ie liever zichzelf en zijn hele familie op dan te verliezen.
Sterker nog: We zijn nu zelfs soevereiner dan we voor vergaande Europese integratie waren. Toen betekende soevereiniteit voor een land als Nederland volledig overgeleverd zijn aan de nukken van Duitsland zonder daar ook maar enige inspraak in te hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Want afspraken met elkaar maken en samenwerking zorgt ervoor dat je je soevereiniteit kwijt bent?
Su-24 hadden ze er 1400 van Su-25 1000 ongeveerquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Ben echt benieuwd hoeveel Su-24 en 25 Rusland nog operationeel heeft.
Ja... die waren er zeker NSB'ers bijvoorbeeld.. Tevens zijn er nu nog lui die de schuld van WOII bij de UK en Frankrijk leggen omdat die uiteindelijk de oorlog verklaarde...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef TheJanitor het volgende:
Zou dit van alle tijden zijn? Zouden er kritische denkers zijn geweest voor WO2 die vonden dat Sudetenland en daarna heel Tsjechië bij Duitsland hoorde om de vrede te bewaren? Daagde Polen Hitler uit?
Vast wel, maar ik blijf het bizar vinden.
Best een aardig lijstje wat ze tot nu toe hebben geleverd. Ze hangen het alleen niet zo aan de grote klok.,quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Woohoo Frankrijk komt ook even om de hoek kijken hoor.
Nou ja, in landen als China is het ook aan de orde van de dag helaas. Ik vermoed dat de Oeigoeren en Rohinya eerder uitgeroeid zijn dan Oekrainers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:41 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Westerse landen tolereren dit ook niet: ze leggen sancties op en ondersteunen Oekraïne militair - zij het niet direct. Landen als China en India tolereren het (vooralsnog) wel.
Zoveel zijn er ooit in totaal gebouwdquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:44 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Su-24 hadden ze er 1400 van Su-25 1000 ongeveer
Voor de luchtmachtquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Vliegtuigen hebben ze nog genoeg, goede piloten zullen een stuk belangrijker voor ze zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
ik denk dat Putin nu met raketten gaat reageren tegen deze terreurdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Vraag is natuurlijk ook of ze allemaal inzetbaar zijn, onderhoud is ook niet onbelangrijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:46 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Vliegtuigen hebben ze nog genoeg, goede piloten zullen een stuk belangrijker voor ze zijn.
En reserveonderdelen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Voor de luchtmacht
SU-25: 192
SU-24: 273
Allemaal in dienst.
Dus toestellen genoeg maar het gaat er vooral om of je nog genoeg piloten hebt.
Bommen op Moskouquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik denk dat Putin nu met raketten gaat reageren tegen deze terreurdaad.
Klopt die zijn veel kostbaarder, geen idee hoeveel ze er daar van nog hebben en ook lastig te zeggen hoeveel piloten een crash overleven, veel kunnen nog wel optijd hun jet verlaten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Voor de luchtmacht
SU-25: 192
SU-24: 273
Dus toestellen genoeg maar het gaat er vooral om of je nog genoeg piloten hebt.
Ik begreep dat hun donatie bestaat uit tanks met achteruitkijk spiegels.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Woohoo Frankrijk komt ook even om de hoek kijken hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |