Alsof Putin iets om zijn eigen bevolking geeftquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
In Rusland en ondergronds? Daar lijkt me wel wat voorbereiding voor nodig. Of gaat hij bovengronds een test doen? Dat is makkelijker voor elkaar te krijgen, maar het geeft wel flink wat rotzooi. Er wonen tenslotte aardig wat Russen daar.
Er waren afgelopen week ook geruchten dat hij Poseidon zou testen in de zwarte zee. Maar dat zou ik niet kleinschalig willen noemenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
In Rusland en ondergronds? Daar lijkt me wel wat voorbereiding voor nodig. Of gaat hij bovengronds een test doen? Dat is makkelijker voor elkaar te krijgen, maar het geeft wel flink wat rotzooi. Er wonen tenslotte aardig wat Russen daar.
Kijk uit met die gast. Zijn duim is nog groter dan zijn hoofd en gebruikt twitter als zijn inside bron.quote:
En dan? Wat verwacht hij dat er gebeuren? Realistisch gezien?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog niets zinnigs vanhem gezien. Enkel inside info die al op Twitter te vinden was, of pure brainfarts als bron beschouwen. Krijg de kriebels van die vent.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, zegt Isa Yusibov op basis van ingewijde bronnen. Benieuwd wie dat zijn, want volgens andere ingewijde bronnen vertelt Putin zelfs zijn eigen ministers niet meer wat hij gaat doen, dus dan heb je nog ongeveer een handvol mensen over die een 'ingewijde bron' van Yusibov kunnen zijn, lijkt me
Niet dat hij doorgaans uit z'n nek lult, maar dit lijkt me wat overdreven, ik geloof hier nog altijd niks van en verwacht dat de bommen op Japan ook over twintig jaar nog de enige nucleaire wapens zijn die daadwerkelijk in een conflict zijn gebruikt. En ja, als ik het fout blijk te hebben geef ik dat gewoon toe
Je hoeft hem niet te volgen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:46 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog niets zinnigs vanhem gezien. Enkel inside info die al op Twitter te vinden was, of pure brainfarts als bron beschouwen. Krijg de kriebels van die vent.
Ik heb sterk het vermoeden dat het Russische leger nauwelijks kernwapens operationeel heeft klaar staan. Het is allemaal bluf en grootspraak.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, zegt Isa Yusibov op basis van ingewijde bronnen. Benieuwd wie dat zijn, want volgens andere ingewijde bronnen vertelt Putin zelfs zijn eigen ministers niet meer wat hij gaat doen, dus dan heb je nog ongeveer een handvol mensen over die een 'ingewijde bron' van Yusibov kunnen zijn, lijkt me
Niet dat hij doorgaans uit z'n nek lult, maar dit lijkt me wat overdreven, ik geloof hier nog altijd niks van en verwacht dat de bommen op Japan ook over twintig jaar nog de enige nucleaire wapens zijn die daadwerkelijk in een conflict zijn gebruikt. En ja, als ik het fout blijk te hebben geef ik dat gewoon toe
Precies, er wordt telkens gesproken over een off-ramp voor poetin, maar men vergeet dat Oekraine in een nog diepere put zit. Die hebben letterlijk alles te verliezen. Dus voor hun is het niet een keus tussen vrede en nukes, het is eerder een keus tussen of dood gaan door russische soldaten of dood gaan door een nuke.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
En dan? Wat verwacht hij dat er gebeuren? Realistisch gezien?
Oekraïne kan niet stoppen want dan is het het einde voor hun, en het westen kan ook niet stoppen met hun steunen, want dan is dat een vrijbrief voor inzet van nucleaire wapens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn wel ingewijd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel een behoorlijk bewering, hopelijk snapt Isa dit en controleert hij zijn bronnen goed.
Ja want hij belt persoonlijk elke luitenant of commandant op en zet elk klein onderdeel in beweging..quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou... Dat Willem zijn instructies uit het Kremlin geleverd krijgt is best mogelijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:51 schreef RipCity het volgende:
Isa retweet willem Engel nog als ingewijde als die iets post over Oekraïne
Zo'n zonnekoning-paleisje van Poetin in Sochi is ook een prima locatie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:53 schreef Gehrman het volgende:
Tijd voor een nucleaire test boven Moskou.
Hoho, aan de grens van Moskouquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:53 schreef Gehrman het volgende:
Tijd voor een nucleaire test boven Moskou.
Dat noem je een nucleaire aanval.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:55 schreef capricia het volgende:
Steeds een stapje verder. Steeds wat verder escaleren.
Nu dus al een nucleaire test boven een ander land, boven grondgebied wat niet van Rusland is?
Als je fout zit kun je dat misschien niet meer toegevenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Juist. Ja.quote:
Ja het is wel wat om dit te gaan beweren als dit puur op speculatie van een aantal twitteraars/telegrammers is gebaseerd. Wat zijn "Ingewijde bronnen"quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel een behoorlijk bewering, hopelijk snapt Isa dit en controleert hij zijn bronnen goed.
Niet alles geloven dat iemand op Twitter zegt..quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:55 schreef capricia het volgende:
Steeds een stapje verder. Steeds wat verder escaleren.
Nu dus al een nucleaire test boven een ander land, boven grondgebied wat niet van Rusland is? Of doet ie het op zijn eigen land?
Aan welke grens? De grens ligt volgens Putin iets anders dan dat wij vindenquote:
ATACMS? Wat is dat voor diegene die niet veel verstand hebben van Leger-lingo?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:47 schreef Ulx het volgende:
Mocht hij zoiets bij de grens gaan voorbereiden denk ik dat de ATACMS heel snel in Oekraïne staat.
Een raketquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:03 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
ATACMS? Wat is dat voor diegene die niet veel verstand hebben van Leger-lingo?
Je kan wel lekker met dit soort afkortingen strooien maar leg het ook ff uit.
Hij kent iemand in het Kremlin.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja het is wel wat om dit te gaan beweren als dit puur op speculatie van een aantal twitteraars/telegrammers is gebaseerd. Wat zijn "Ingewijde bronnen"
korte-afstands tactische ballistische raket. Kan vanuit HIMARS worden afgevuurd. Ze hebben een bereik tot 300km.quote:
HIMARS is ook een afkortingquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
korte-afstands tactische ballistische raket. Kan vanuit HIMARS worden afgevuurd. Ze hebben een bereik tot 300km.
https://en.wikipedia.org/wiki/MGM-140_ATACMS
Dat is voor de bühne. Hij weet zelf ook wel dat niemand die nieuwe grens accepteert.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Aan welke grens? De grens ligt volgens Putin iets anders dan dat wij vinden
We gebruiken vanaf nu Army Tactical Missile System en High Mobility Artillery Rocket Systemquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:03 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
ATACMS? Wat is dat voor diegene die niet veel verstand hebben van Leger-lingo?
Je kan wel lekker met dit soort afkortingen strooien maar leg het ook ff uit.
Vraag mij dan wel af waar aan de grens en dan zal het sowieso een tactical nuke zijn lijkt mij. Je gaat niet even een grote bom droppen in een gebied waar dorpen liggen.quote:
'Der Untergang Putin edition' met Zelensky die zichzelf speeltquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu hij niemand meer wil vertrouwen, dan hebben we nog een week of 2 voor hij zelfmoord pleegt in de bunker?
Zee van Azov?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vraag mij dan wel af waar aan de grens en dan zal het sowieso een tactical nuke zijn lijkt mij. Je gaat niet even een grote bom droppen in een gebied waar dorpen liggen.
Dorpen met 'nazi's he'...maakt niet veel uit voor de Russen danquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vraag mij dan wel af waar aan de grens en dan zal het sowieso een tactical nuke zijn lijkt mij. Je gaat niet even een grote bom droppen in een gebied waar dorpen liggen.
Gezien het enorme gepruts moet het dan wel een zwarte komedie worden. À la Death of Stalin.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
'Der Untergang Putin edition' met Zelensky die zichzelf speelt![]()
![]()
Vreemd.... .want hun liveblog is altijd vrij toegankelijk....quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zie OP NWS FB
Trouw en Volkskrant willen niet dat we quoten - mogen we niet gebruiken - is al heeel lang zo... en die doen echt moeilijk met boetes etc.
alleen een linkje naar hun kan nog wel maar waarom dan reclame voor ze maken
Maar met de grens bedoelen ze toch de grens met Oekraïne en Rusland? Althans zo lees ik het.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dorpen met 'nazi's he'...maakt niet veel uit voor de Russen dan
En dat ze niet onder de indruk zijn van water extra onschuldige slachtoffers dat blijkt wel uit de massagraven etc.
Het is meer de vraag wat het effect van zon bom op de grond heeft en qua fall-out.
Er werd al gesuggereerd dat de fallout aangrenzende landen kan bereiken en dat kan worden gezien als een aanval op de NAVO.
Ook al gaat hij testen, het gaat niks veranderen.quote:
Hij heeft mooie nieuwe kleertjes gekregenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:21 schreef TLC het volgende:
Welke cadeautjes zou vladje nu hebben gekregen ? ben wel benieuwd eigenlijk, en welke taart of vlaai hebben ze gegeten ? vragen vragen vragen
Dat neem ik aan, mogelijk dus ook op/boven Oekrains grondgebied of in de zee en met de juiste wind denken ze dat ze er misschien zelf geen last van hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar met de grens bedoelen ze toch de grens met Oekraïne en Rusland? Althans zo lees ik het.
Tactical zegt meer over de locatie van de explosie dan de kracht ervan. Over het algemeen zijn ze kleiner dan een ‘strategic Nuke’ maar het hoeft zeker geen klein bommetje te zijnquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nee, een oud-generaal heeft dat gezegd. Het is niet dat Biden dat geroepen heeftquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als hij het doet overigens is zijn militaire operatie vast ook ten einde, want de VS heeft al aangegeven dan de Russen op Oekraiense grondgebied te bestoken.
Een kaartje uit Oekraïne met het bericht dat alles volgens plan gaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:21 schreef TLC het volgende:
Welke cadeautjes zou vladje nu hebben gekregen ? ben wel benieuwd eigenlijk, en welke taart of vlaai hebben ze gegeten ? vragen vragen vragen
aww staat hem goed hoor !quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij heeft mooie nieuwe kleertjes gekregen[ afbeelding ]
Ik neem aan dat de Russen ook wel iets van Dial-a-Yield hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tactical zegt meer over de locatie van de explosie dan de kracht ervan. Over het algemeen zijn ze kleiner dan een ‘strategic Nuke’ maar het hoeft zeker geen klein bommetje te zijn
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tactical_nuclear_weapon
We gaan zien wat die strontkoppen in Rusland gaan doen. Ik ben inmiddels wel zo klaar met die gasten, voor mijn part gaat de VS er met gestrekt been in.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ook al gaat hij testen, het gaat niks veranderen.
Oekraine gaat gewoon door met terugnemen van wat haar afgenomen is.
En ze laat zich niet tegenhouden door die nucleaire dreiging.
Dus als Poetin een kernbom op Oekraine wil flikkeren gaat hij zijn gang maar. Als hij het doet overigens is zijn militaire operatie vast ook ten einde, want de VS heeft al aangegeven dan de Russen op Oekraiense grondgebied te bestoken.
China: Het is de schuld van het Westen dat het zover gekomen isquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd wat China er van gaat vinden. Mocht het zo ver komen dat die klootzakken echt nucleair gaan.
Tja..wat een wereld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
China: Het is de schuld van het Westen dat het zover gekomen is
Westen : psstt... China, we doen niets met Taiwan als jullie daar last mee krijgen okay?"
China: Onacceptabel wat Rusland gedaan heeft, sancties etc
Is dit het 'verzin hier dingen ivm de oorlog' topic? Misschien moet je de topic-pointer even lezen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
China: Het is de schuld van het Westen dat het zover gekomen is
Westen : psstt... China, we doen niets met Taiwan als jullie daar last mee krijgen okay?"
China: Onacceptabel wat Rusland gedaan heeft, sancties etc
Hoera!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je fout zit kun je dat misschien niet meer toegeven
Shoigu.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is daar precies mis mee? Zo'n Memorial is nou niet bepaald een Oekraïne-aanvallend clubje. Alleen maar goed dat het juist aan mensen en organisaties uit die drie landen is gegeven ipv één persoon of club.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mmmjah. "Kijk eens, ze horen bij elkaar"-vibes,
Valt mij nog mee dat Wierd niet 'wilt' zegtquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Wierd Cuck is weer aan het roeptoeteren voor de clicks.
Sure, maar het geeft wat gemengde gevoelens. Memorial is volgens mij al opgeheven,quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is daar precies mis mee? Zo'n Memorial is nou niet bepaald een Oekraïne-aanvallend clubje. Alleen maar goed dat het juist aan mensen en organisaties uit die drie landen is gegeven ipv één persoon of club.
Maakt helemaal niet uit. Sommige landen accepteren geen inzet van atoomwapens. Het maakt verder niet uit wat er in het NATO handvest staat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, een oud-generaal heeft dat gezegd. Het is niet dat Biden dat geroepen heeft
Het zal belangrijk zijn of de NAVO inderdaad een atoomwapen zal beschouwen als aanval op zijn grondgebied vanwege de fallout
Valt mij nog mee dat Wierd niet 'wilt' zegtquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Wierd Cuck is weer aan het roeptoeteren voor de clicks.
Hoe dan ook, die overtocht maken is wel echt een bazenactiequote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:44 schreef oheng het volgende:
Even een update over de 2 russische bootvluchtelingen in Alaska: volgens het officiele persbureau RIA vluchtten deze 2 mannen niet voor de mobilisatie, maar omdat ze vluchtten voor de russische justitie ivm drugssmokkel.
Nog niet eens van de landmacht, het zwakste onderdeel van NAVO, de luchtmacht en marine, waar de NAVO veel sterker in is zijn totaal niet ingezet geweest. (verdwaalde mijnenveger misschien)quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Volgens Wierd is het Navo leger al aan het vechten tegen de Russen.
Half het materieel wel ja.
Als het klopt dat Wladimir zijn ministers niet bijpraat is de kans op nucleaire escalatie wel kleiner. Althans ik ga er wellicht naïef van uit dat meerdere mensen akkoord moeten geven daarvoorquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het klopt dat Wladimir zijn ministers niet bijpraat is de kans op nucleaire escalatie wel kleiner. Althans ik ga er wellicht naïef van uit dat meerdere mensen akkoord moeten geven daarvoorquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit heb ik gemist. Heb je daar een link van of iets?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ook al gaat hij testen, het gaat niks veranderen.
Oekraine gaat gewoon door met terugnemen van wat haar afgenomen is.
En ze laat zich niet tegenhouden door die nucleaire dreiging.
Dus als Poetin een kernbom op Oekraine wil flikkeren gaat hij zijn gang maar. Als hij het doet overigens is zijn militaire operatie vast ook ten einde, want de VS heeft al aangegeven dan de Russen op Oekraiense grondgebied te bestoken.
Het was David Petraeus die dat verkondigde, dus geen officiele statement ofzo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:32 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als het klopt dat Wladimir zijn ministers niet bijpraat is de kans op nucleaire escalatie wel kleiner. Althans ik ga er wellicht naïef van uit dat meerdere mensen akkoord moeten geven daarvoor
[..]
Dit heb ik gemist. Heb je daar een link van of iets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |