Shoigu.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, zegt Isa Yusibov op basis van ingewijde bronnen. Benieuwd wie dat zijn, want volgens andere ingewijde bronnen vertelt Putin zelfs zijn eigen ministers niet meer wat hij gaat doen, dus dan heb je nog ongeveer een handvol mensen over die een 'ingewijde bron' van Yusibov kunnen zijn, lijkt me
Niet dat hij doorgaans uit z'n nek lult, maar dit lijkt me wat overdreven, ik geloof hier nog altijd niks van en verwacht dat de bommen op Japan ook over twintig jaar nog de enige nucleaire wapens zijn die daadwerkelijk in een conflict zijn gebruikt. En ja, als ik het fout blijk te hebben geef ik dat gewoon toe
Wat is daar precies mis mee? Zo'n Memorial is nou niet bepaald een Oekraïne-aanvallend clubje. Alleen maar goed dat het juist aan mensen en organisaties uit die drie landen is gegeven ipv één persoon of club.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mmmjah. "Kijk eens, ze horen bij elkaar"-vibes,
Valt mij nog mee dat Wierd niet 'wilt' zegtquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Wierd Cuck is weer aan het roeptoeteren voor de clicks.
Sure, maar het geeft wat gemengde gevoelens. Memorial is volgens mij al opgeheven,quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is daar precies mis mee? Zo'n Memorial is nou niet bepaald een Oekraïne-aanvallend clubje. Alleen maar goed dat het juist aan mensen en organisaties uit die drie landen is gegeven ipv één persoon of club.
Maakt helemaal niet uit. Sommige landen accepteren geen inzet van atoomwapens. Het maakt verder niet uit wat er in het NATO handvest staat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, een oud-generaal heeft dat gezegd. Het is niet dat Biden dat geroepen heeft
Het zal belangrijk zijn of de NAVO inderdaad een atoomwapen zal beschouwen als aanval op zijn grondgebied vanwege de fallout
Valt mij nog mee dat Wierd niet 'wilt' zegtquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Wierd Cuck is weer aan het roeptoeteren voor de clicks.
Hoe dan ook, die overtocht maken is wel echt een bazenactiequote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:44 schreef oheng het volgende:
Even een update over de 2 russische bootvluchtelingen in Alaska: volgens het officiele persbureau RIA vluchtten deze 2 mannen niet voor de mobilisatie, maar omdat ze vluchtten voor de russische justitie ivm drugssmokkel.
Nog niet eens van de landmacht, het zwakste onderdeel van NAVO, de luchtmacht en marine, waar de NAVO veel sterker in is zijn totaal niet ingezet geweest. (verdwaalde mijnenveger misschien)quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Volgens Wierd is het Navo leger al aan het vechten tegen de Russen.
Half het materieel wel ja.
Als het klopt dat Wladimir zijn ministers niet bijpraat is de kans op nucleaire escalatie wel kleiner. Althans ik ga er wellicht naïef van uit dat meerdere mensen akkoord moeten geven daarvoorquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, zegt Isa Yusibov op basis van ingewijde bronnen. Benieuwd wie dat zijn, want volgens andere ingewijde bronnen vertelt Putin zelfs zijn eigen ministers niet meer wat hij gaat doen, dus dan heb je nog ongeveer een handvol mensen over die een 'ingewijde bron' van Yusibov kunnen zijn, lijkt me
Niet dat hij doorgaans uit z'n nek lult, maar dit lijkt me wat overdreven, ik geloof hier nog altijd niks van en verwacht dat de bommen op Japan ook over twintig jaar nog de enige nucleaire wapens zijn die daadwerkelijk in een conflict zijn gebruikt. En ja, als ik het fout blijk te hebben geef ik dat gewoon toe
Als het klopt dat Wladimir zijn ministers niet bijpraat is de kans op nucleaire escalatie wel kleiner. Althans ik ga er wellicht naïef van uit dat meerdere mensen akkoord moeten geven daarvoorquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit heb ik gemist. Heb je daar een link van of iets?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ook al gaat hij testen, het gaat niks veranderen.
Oekraine gaat gewoon door met terugnemen van wat haar afgenomen is.
En ze laat zich niet tegenhouden door die nucleaire dreiging.
Dus als Poetin een kernbom op Oekraine wil flikkeren gaat hij zijn gang maar. Als hij het doet overigens is zijn militaire operatie vast ook ten einde, want de VS heeft al aangegeven dan de Russen op Oekraiense grondgebied te bestoken.
Het was David Petraeus die dat verkondigde, dus geen officiele statement ofzo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:32 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als het klopt dat Wladimir zijn ministers niet bijpraat is de kans op nucleaire escalatie wel kleiner. Althans ik ga er wellicht naïef van uit dat meerdere mensen akkoord moeten geven daarvoor
[..]
Dit heb ik gemist. Heb je daar een link van of iets?
Zulke cadeaus wil ook welquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:04 schreef xpompompomx het volgende:
Foto van een cadeautje voor Putler dan wordt in- of uitgeladen:
[ afbeelding ]
Er is maar één realistische optie, Rusland trekt zich volledig terug uit Oekraïne inclusief de Krim.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:36 schreef Momo het volgende:
Ik vind het al niks dat er wordt gesproken door verschillende partijen als een "realistische" optie.
quote:Ruslandkenner Sauer: voor het eerst openlijk ruzie in inner circle Poetin, machtspositie ernstig verzwakt
Voor het eerst sinds de heerschappij van de Russische president Vladimir Poetin wordt er openlijk geruzied tussen mensen uit zijn inner circle.
Dat vertelt journalist en Ruslandkenner Derk Sauer in het WNL-programma Sven op 1. "Er is openlijk kritiek op het beleid van Poetin en op zijn naasten. Dat heb ik nog nooit meegemaakt."
Eens, lijkt wel dat de vrienden van Poetin die niet gelieerd zijn aan de regering totaal radicaliseren, en die lui die in de ambtelijke top werken of in de regering zitten zijn niet extremer dan Poetin zelf.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:04 schreef capricia het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat er twee kampen zijn rondom Poetin.
1. De koude berekenaars, die niet op alles escaleren.
Sergei Shoigu (min van def) en Nikolai Patrushev reken ik daar onder. Valeri Gerasimov ook.
Shoigu en Gerasimov (naast Poetin) zijn nodig om een kernoorlog te starten, begreep ik?
2. En daarnaast zijn er de gekken zoals Kadyrov en Aleksandr Dvornikov (butcher of Aleppo) en nog zo wat. En vergeet de extreem nationalisten niet. Igor 'Strelkov' Gerkin, Solovyev en die vrouw Margarita Simonyan.
Die willen generaals tegen de muur zetten en Oekraïne nuken. En vinden dat Poetin lang niet ver genoeg gaat.
Aanvullingen welkom!
Ik zou namelijk eigenlijk wel een soort lijstje willen hebben van de hoofdrolspelers.
Dat zou heel goed nieuws zijn! Want we hebben bij Hitler kunnen zien, wat een inner circle die idolaat zijn van de een dictator; de boel flink kunnen laten escaleren.quote:
Je hebt nog de baas van Wagner, Jevgeni Prigozjin.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:04 schreef capricia het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat er twee kampen zijn rondom Poetin.
1. De koude berekenaars, die niet op alles escaleren.
Sergei Shoigu (min van def) en Nikolai Patrushev reken ik daar onder. Valeri Gerasimov ook.
Shoigu en Gerasimov (naast Poetin) zijn nodig om een kernoorlog te starten, begreep ik?
2. En daarnaast zijn er de gekken zoals Kadyrov en Aleksandr Dvornikov (butcher of Aleppo) en nog zo wat. En vergeet de extreem nationalisten niet. Igor 'Strelkov' Gerkin, Solovyev en die vrouw Margarita Simonyan.
Die willen generaals tegen de muur zetten en Oekraïne nuken. En vinden dat Poetin lang niet ver genoeg gaat.
Aanvullingen welkom!
Ik zou namelijk eigenlijk wel een soort lijstje willen hebben van de hoofdrolspelers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |