Molo | zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:11 |
SCHIPHOL - De problemen op Schiphol zijn, met de zomervakantie steeds dichter aan de horizon, nog altijd verre van verholpen. Zondag kwam het tot knokpartijen, maandag tot urenlange rijen. Tot overmaat van ramp kan Schiphol de aanvragen voor Privium, een peperdure nooddeur, ook niet meer aan. Schiphol waarschuwt inmiddels onomwonden dat het de komende weken tot urenlange rijen kan komen. Dat gebeurde ook maandag, aldus een woordvoerder. Soms stonden er rijen van vijf uur. „Er was minder personeel dan gepland en het was wel een erg drukke dag. De komende tijd is het ongeveer net zo druk als tijdens de meivakantie. Het aantal passagiers ligt echter nog onder het niveau van 2019, maar omdat er niet genoeg handjes zijn bij de bagagecontrole, zijn niet alle controleposten bemand. Daardoor stroopt het op in de terminals, en tot daarbuiten. Hij vervolgt: „Elke dag is het een kwestie van vraag en aanbod, waar we zo goed mogelijk op inspelen. Maar op piekmomenten kunnen er langere wachttijden ontstaan.” Overvolle vetrekhallen Op social media gaan foto’s rond van overvolle vertrekhallen en bronnen melden aan De Telegraaf dat sommige vluchten met drie uur vertraging zijn vertrokken. ’Nog stonden er passagiers bij de bagagecontrole”, meldt een direct betrokkene. Luchtvaartmaatschappij KLM bevestigt de urenlange rijen. Al weken zijn de luchtvaartmaatschappijen in gesprek om tot een oplossing te komen, maar KLM zegt dat er nog geen uitkomst is. Tot overmaat van ramp zit nu ook op een dure ontsnappingsroute een slot. Schiphol ontving talloze aanvragen voor Privium, een abonnementsservice waarmee je de lange rijen goeddeels ontloopt. „Veel mensen willen na corona heractiveren en we hebben ook erg veel nieuwe aanvragen. Door personeelstekort kunnen we maar een beperkt aantal aanvragen per dag verwerken. Dat is een heel proces, dus er zijn wachttijden.” Of dat een kwestie van weken of maanden is, kan de woordvoerder niet zeggen. Voor reizigers die de komende tijd op vakantie willen, is het echter een bittere pil. De meivakantie ontaardde ruim een maand geleden in een ongekende puinhoop op de luchthaven. Ondanks tijdige waarschuwingen vanuit de reissector, luchtvaart en vakbonden was Schiphol er niet in geslaagd om genoeg personeel aan te trekken. Met name bij de security ging het helemaal mis, waardoor mensen hun vluchten misten, hun vakantie in het water zagen vallen of zelfs onwel werden. Chaos en ’grimmige omstandigheden’ Dat laatste gebeurde ook maandag weer, erkent de Koninklijke Marechausee. „We hadden te maken met enkele onwelwordingen”, aldus een woordvoerder. Een brief van beveiligingsbedrijf CTSN Group maakte maandag melding van ’een zeer gevaarlijke situatie’ op zondag, waardoor er een risico ontstond van ’massale doorlopers’. De beveiligingsmedewerkers wisten de chaos en ’grimmige omstandigheden’ onder controle te krijgen, zo meldt general manager Adan Morik, in de brief die is ingezien door De Telegraaf. CTSN was ondanks meerdere verzoeken niet bereikbaar voor commentaar. https://www.telegraaf.nl/(...)er-gevaarlijke-chaos Check hier de actuele verwachte drukte van de komende 2 weken per dag. [ Bericht 2% gewijzigd door Molo op 01-10-2022 08:18:13 ] | |
Malavita | zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:29 |
Het is goed met je. Het is niet de schuld van de bevolking, die na 2 jaar gezeik wellicht stress en vaak hardwerkend, weer normaal op vakantie kunnen gaan dat schiphol verzaakt. Beetje raar dat jij dat dan weer niet begrijpt. Ga jij maar lekker met de auto naar een vakantiepark vlak over de grens, dan kan je idd prima met de auto. Maar val anderen daar niet mee lastig die verder reizen dan dat. [ Bericht % gewijzigd door sp3c op 02-10-2022 11:33:11 ] | |
Basp1 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:18 |
Blijkbaar raak je een gevoelige snaar voor de verwende emotionele Schiphol passagiers. Het makkelijkste om dit natuurlijk op te vangen is de beprijzing in drukke periodes veel duurder maken waardoor het niet zo druk wordt. Wat wel bizar is, dat men in de vakantieperiode het nog voor elkaar kreeg om tussen de 67.000 en 72.000 passagiers per dag afgehandeld kreeg en nu nog maar 50.000 per dag. | |
Molo | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:20 |
Wees gewoon eerlijk dat je wil/moet krimpen en maak tickets veel duurder Betaal personeel fatsoenlijk daarmee en maximeer dan ook gewoon tijdig het aantal vluchten op je krimpinzet. Opgelost | |
Malavita | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:20 |
Niks gevoelige snaar hoor, heerlijke vakantie gehad via Maastricht. Spreek alleen iemand aan op diens kortzichtigheid als jij dat alles een gevoelige snaar vindt prima. | |
Basp1 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:33 |
Na 2 jaar corona stress en gezeik heeft Schiphol verzaakt, dat is een duidelijke emotionele uitbarsting waarna het daarna over ikke ikke ikke ben via Maastricht gevlogen gaat. Over observeerbare emotionele egoistische kortzichtigheid gesproken. | |
HSG | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:35 |
Vliegtickets duurder en treinkaarten goedkoper. Zo moeilijk is dat niet. Als je voor een paar tientjes naar Madrid kan vliegen terwijl dat met de trein over de honderd Euro moet kosten gaat er iets mis. Ze staan daar op Schiphol alsof men Kabul aan het ontvluchten is. | |
Malavita | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:36 |
Dat is een observering, maar kennelijk is het voor jou lastig om je in te leven in anderen. Geeft niet hoor. Lekker anderen dingen misgunnen, je moeder zal trots op je zijn | |
Malavita | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:38 |
Kennelijk is dat lastig genoeg die verschillen gaan idd nergens over, zou allang moeten zijn aangepakt. En schiphol is een grap geworden. | |
HSG | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:41 |
Mijn ouders zijn ook een keer met mijn oom en tante voor een weekendje weg in Frankfurt geweest. Met de trein zou hij bijna 400 Euro kwijt zijn dus hebben ze maar de auto gepakt. Twee keer diesel tanken was voldoende. Dus inderdaad de trein moet gewoon veel goedkoper worden dan twee keer tanken. | |
ikweethetookniet | zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:03 |
Nieuwe voorzitter ANVR trekt fel van leer: ’Politiek speelt een spel met Schiphol’ „Ik kan het woord capaciteitsreductie niet meer horen”, zegt Arjan Kers. De TUI-topman en nieuwbakken voorzitter van reiskoepel ANVR wacht net als de rest van de reis- en luchtvaartwereld af of Schiphol opnieuw de bijl moet zetten in het aantal vertrekkende passagiers, zowel in de laatste maanden van dit jaar als de zomer van 2023.
Pak geld https://www.telegraaf.nl/(...)en-spel-met-schiphol Hij snapt het | |
ikweethetookniet | zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:05 |
Rookgordijn rond opvolging Schiphol-topman Benschop Amsterdam - De raad van commissarissen van Schiphol worstelt met de opvolging van topman Dick Benschop. Het kabinet, hoewel het niet officieel over de benoeming gaat, wil eigenlijk iemand neerzetten die de krimpagenda uitvoert. Maar een ex-politicus zou slecht bij het grote publiek vallen. https://www.telegraaf.nl/(...)phol-topman-benschop | |
ikweethetookniet | zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:09 |
KLM stelt ultimatum aan Schiphol voor oplossing chaos De reisbranche geeft Schiphol tot het eind van het jaar om het tekort aan beveiligingspersoneel op te lossen. Daarna wil men terug naar ’normaal’, zo zegt onder meer topvrouw Marjan Rintel van KLM tegen De Telegraaf. Donderdag meldde Schiphol dat er in het hele winterseizoen, dat duurt tot eind maart, stoelen geschrapt moeten worden. Volgens Schiphol doet men dit omdat er niet genoeg beveiligers zijn. Het geduld van de KLM-topvrouw is op. „Dit gaat nu al maanden zo en dat schaadt het vertrouwen van de klanten en de reputatie van KLM”, zegt president-directeur Marjan Rintel.
Ook de vakbonden maken zich zorgen, omdat de falende dienstverlening uiteindelijk banen kan kosten. Al tienduizenden reizigers wijken uit naar bijvoorbeeld Brussel of Düsseldorf. Hoewel operationeel directeur Hanne Buis voortdurend bezig zegt te zijn om de bezetting op orde te krijgen, blijkt uit het voortdurend afschalen het tegendeel, zegt voorman Reinier Castelein van vakbond De Unie. „In steeds meer gesprekken ervaar ik een gelatenheid. Men accepteert de falende dienstverlening op Schiphol.
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-oplossing-chaos | |
#ANONIEM | zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:35 |
Nee, niet echt. Dat het de afgelopen 20 jaar 'altijd een politieke benoeming' is geweest, is een rare uitspraak. De afgelopen twintig jaar zijn er namelijk maar twee benoemingen geweest: Dick Benschop en (zijn voorganger) Jos Nijhuis. Over Benschop kun je nog discussiëren, maar ik hoor graag wat er politiek was aan de benoeming van Nijhuis. Zelfs als we die 20 jaar niet zo strikt nemen en ook nog even kijken naar de voorganger van Nijhuis, Cerfontaine, die in 1998 benoemd werd: wat was daar politiek aan? | |
michaelmoore | zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:48 |
Is die ambtenaar Benschop nu al vervangen of hoe zit dat | |
#ANONIEM | zondag 2 oktober 2022 @ 01:40 |
Prego | zondag 2 oktober 2022 @ 02:43 |
Vliegreizen =/= vakantie, niet per sé dus wat lul je nou? Wat stel jij voor? En hoe zou dat dan moeten? | |
RapaNui | zondag 2 oktober 2022 @ 09:47 |
Volgens mij niet. Hij geniet nog steeds van zijn riante Schiphol-inkomen in deze volstrekte chaos. | |
michaelmoore | zondag 2 oktober 2022 @ 10:20 |
Het benoemen van bestuurders in bedrijven die deels of geheel in handen zijn van de overheid is steeds meer een zaak van benoemingen uit de mislukte ambtenaren doos | |
Halcon | zondag 2 oktober 2022 @ 10:21 |
Tsja. De alternatieven zijn ook niet je-van-het. Meer mensen met de auto dan wordt het weer drukker op de weg. En daar sta je vaak ook al vaak vast. Trein is voor veel bestemmingen een prima alternatief, maar steek m'n hand er ook niet voor in het vuur dat dat allemaal goed gaat als opeens het aantal reizigers verdubbelt of zo. | |
Halcon | zondag 2 oktober 2022 @ 10:22 |
Of je pakt een uitgerangeerde politicus van een van de dienstdoende partijen. Of desnoods een nuttig oppositielid die als het moest altijd bij het kruisje heeft getekend. | |
Kidjuh | zondag 2 oktober 2022 @ 10:23 |
Maak het vliegen maar 300% duurder zodat ik niet meer met dit soort tyfus volk in een vliegkist hoef te zitten. | |
Halcon | zondag 2 oktober 2022 @ 10:46 |
Hoef je niet eens hele gekke sprongen voor uit te halen. Laat mensen gewoon reële prijzen betalen voor al die korte vluchten, dan is het zo afgelopen. | |
#ANONIEM | zondag 2 oktober 2022 @ 10:57 |
Bij Schiphol is dat niet het geval geweest. Als het wel gebeurt gaat het meestal om politici, niet om ambtenaren. | |
Basp1 | zondag 2 oktober 2022 @ 11:00 |
Onder het mom van de energiecrisis voeren we een solidariteit accijns in op kerosine zodat de prijs per MJ op kerosine hetzelfde is als bij gas. De kerosine accijns opbrengtsen komen dan weer ten goede aan al die engergie plafonds. | |
Halcon | zondag 2 oktober 2022 @ 11:02 |
Begin gewoon met de btw vrijstelling op te heffen. Geen idee waarom een vliegreis vrijgesteld moet zijn van btw en waarom kerosine vrijgesteld moet zijn van btw. Ander probleem zijn natuurlijk al die gesubsidieerde airlines. De grote vraag is in hoeverre ze hun eigen broek op kunnen houden. Waarschijnlijk niet. Dus dat is wel een probleem. [ Bericht 5% gewijzigd door Halcon op 02-10-2022 11:07:47 ] | |
Pisces29 | zondag 2 oktober 2022 @ 11:07 |
Gelukkig is het op Eindhoven geen rommeltje. | |
spoilert | zondag 2 oktober 2022 @ 11:14 |
51% eigendom van de Schiphol Group, dus niet verbaast... | |
WheeledWarrior | zondag 2 oktober 2022 @ 11:33 |
Wat mij betreft wordt vliegen gewoon ook weer exclusiever, dat hoeft niet te betekenen dat alleen rijke mensen nog zo mogen reizen, maar 18 euro naar Barcelona etc moet gewoon afgelopen zijn. | |
Halcon | zondag 2 oktober 2022 @ 11:37 |
Ja. Je moet af van de situatie dat vliegen met afstand een beter alternatief is dan de auto, trein of niet gaan. Al die niet-noodzakelijke tripjes dichtbij kunnen ook prima met de trein of gewoon minder. Uiteindelijk heb je er ook weinig aan als toeristen uit land A voor een pauperprijs naar stad in land B gaan om amper wat uit te geven, land B naar land C, land C naar land A, etc. | |
ikweethetookniet | maandag 3 oktober 2022 @ 12:12 |
Hoe gaat het eigenlijk op Bonaire Daar zit onze nationale trots en kanjer Debiel/Camiel Eurlings Die kan daar toch ook wel, een vrouw in elkaar meppen, er een ongelofelijke puinhoop van maken | |
Halcon | maandag 3 oktober 2022 @ 12:16 |
Dat vliegveld daar ooit gezien? | |
Basp1 | maandag 3 oktober 2022 @ 12:18 |
De goedkope vliegmaatschappijen die hebben er hun bestaansrecht aan te danken. De easyJet en ryanairs zijn ontwikkeld om zulke reisjes te maken. Die willen hun kip met de gouden eieren niet geslacht zien worden. | |
Halcon | maandag 3 oktober 2022 @ 12:22 |
Dat begrijp ik vanuit hun perspectief, maar dat betekent niet dat we dat dan maar zo moeten doen zoals EasyJet en Ryanair het willen. | |
Basp1 | maandag 3 oktober 2022 @ 12:25 |
Wij als wereld zijn blijkbaar opgehangen aan een oude overeenkomst die zogenaamd volgens alle bestuurders niet open te breken is. | |
Halcon | maandag 3 oktober 2022 @ 12:26 |
Elke overeenkomst is open te breken. Zeker in een heel andere context is afgesproken, is het goed om het eens te herbekijken. Idem dito voor allerlei verdragen die ooit met een heel andere context zijn afgesproken. En zo ook voor deze overeenkomst, die vast niet is afgesloten in tijden dat je voor een paar tientjes flutreisjes kon maken via Ryanair en co. | |
RipCity | maandag 3 oktober 2022 @ 13:35 |
Weer een gezellige maandag. | |
CoExist | dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:54 |
Vanmorgen om 03.40 uur aangesloten in de rij voor bagage drop off. 04.20 uur door de Security check heen. Het viel mij mee. | |
Basp1 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:27 |
En hoe laat gaat je vlucht? | |
Halcon | dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:50 |
Als je er vroeg in de ochtend bent, voor een uur of 5, dan valt het allemaal wel mee. | |
Red_85 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:56 |
Vanaf 8-9 uur wordt het vooral een zooitje. | |
heywoodu | dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:57 |
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)? | |
Halcon | dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:58 |
Dan dus gewoon vroeg gaan. Heb ik ook gedaan de keren dat ik via Schiphol ging. En lekker boeiend als dat eerder dan 4 uur voor je vlucht is. Ik zit liever ergens na de security te wachten dan in de rij. | |
Halcon | dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:58 |
Ik zou geen risico nemen en eerder daar zijn. Dan zit je waarschijnlijk daarna wel bij de gate of in de lounge extra tijd uit te zitten, maar dat is beter dan langer in de rij staan of zelfs je vlucht missen. | |
Red_85 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:00 |
Ja, is wel ok. Denk ik. Voor de zekerheid nog ffies 30 minuten bij pakken. 2x rond die tijd een 3 kwartier-uur gestaan de afgelopen tijd. | |
Red_85 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:00 |
Dit. Geen hond die dat controleert | |
Red_85 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:02 |
Vast wel ergens een relaxed plekje te vinden. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:05 |
Paar weken geleden was ik om 06:20 bij de ingang van P1 en om 07:20 door alle hoepeltjes. Dat was wel buiten Schengen, hetgeen schijnt te schelen (in positieve zin). | |
Halcon | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:06 |
Ja. Als de lounge open is, vermaak ik me daar prima. Koffie erbij, broodje of zo erbij, laptop open. En anders eventueel ergens bij de gate aan 'n tafel. Of je neemt een extra boek mee. | |
Halcon | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:06 |
Was mijn indruk ook wel ja. | |
heywoodu | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:12 |
Ik vlieg ook buiten Schengen, dus dat biedt hoop Maar dan gaan we er wel voor om op z'n laatst rond zes uur daar te zijn denk ik, misschien nog wat eerder. Met langer wachten ná security of bij/in de buurt van de gate heb ik geen moeite, e-reader en podcasts mee enzo, al moet ik op de grond zitten, geen probleem | |
Halcon | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:14 |
Ik heb/had daar ook geen problemen mee. Liever relaxed na de security wat extra wachten dan stressen in de rij, lang in de rij staan of zelfs helemaal niet meer vliegen. | |
heywoodu | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:15 |
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate? Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual. | |
Halcon | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:18 |
Ja, daarna gewoon business as usual. Als je heel vroeg bent, is het wel druk bij de beperkte etablissementen die open zijn om te eten en zo. Maar verder...naar de gate lopen en daar wachten tot je in het vliegtuig mag. | |
dudewhereismycar | dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:03 |
Afgelopen zaterdag was er maar 1 pushback beschikbaar bij de G pier.. duurde 20min voordat her vliegtuig een pushback kreeg. Security internationaal is een drama. Voor 2 lange rijen met 1000+ mensen maar 3 poorten beschikbaar. Later kwam er 1 bij.. duurde al snel bijna 2u. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:30 |
Buiten Schengen krijg je na de security ook nog de paspoortcontrole. | |
Attitude | dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:43 |
Ik zit hier de reacties te lezen maar ik begrijp 1 ding niet. Stel , je vlucht vertrekt om 7.00,( binnen Europa ) dan wordt geadviseerd om 3.30 daar te zijn. Want eerder zou je niet kunnen inchecken. Maar ik lees ook dat er geen hond controleert of het allemaal wel klopt, zou je dan eerder kunnen inchecken dan 3.30? Of mis ik iets? | |
#ANONIEM | dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:50 |
Je kunt bij veel maatschappijen pas twee of drie uur van tevoren inchecken en je bagage afgeven. De genoemde vier uur geldt voor de rij bij security. Als je online hebt ingecheckt kun je daar meteen heen. | |
heywoodu | dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:51 |
Oh ja. Maar goed, daar zal de rij sowieso kleiner zijn lijkt me. | |
Attitude | dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:51 |
En als je bagage bij je hebt, die je moet afgeven ( backpack ofzo ) , dan kun je wel thuis online inchecken maar je moet dan alsnog in de rij staan bij de incheck balie? Als je enkel handbagage hebt, dan loop je door naar de security? | |
CoExist | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:36 |
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen. Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11. Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags. | |
Bombvis | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:13 |
Dat is al een paar jaar geen probleem meer, alleen op de terugweg is het vaak(/altijd) een issue | |
potjecreme | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:40 |
Vanaf Schiphol niet. Van vele andere luchthavens nog wel een probleem. | |
Drekkoning | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:39 |
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht. Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom. | |
potjecreme | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:41 |
Bron? | |
zuchtje | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:43 |
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol | |
potjecreme | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:48 |
Ben benieuwd of dit genoeg is. | |
Drekkoning | donderdag 6 oktober 2022 @ 16:45 |
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu. | |
Regilio_ | donderdag 6 oktober 2022 @ 16:45 |
'Elbers dwingt KLM-bonus af via de rechter VOC-mentaliteit | |
Drekkoning | donderdag 6 oktober 2022 @ 17:21 |
Dit is het Schiphol topic, maar verder zeer terechte uitspraak. Zet hopelijk de deur open voor de rest van het personeel om eenzelfde zaak aan te spannen. | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 oktober 2022 @ 19:06 |
Daar heeft iemand van het management na maaaaanden vergaderen gedacht, wellicht als we ze nu eens wat meer betalen dan vakkenvullers bij AH, dan willen mensen hier komen werken. Wat een briljante manager was dat, die heeft een bonus verdient. | |
heywoodu | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:08 |
'en gaan in november in' Verdomme | |
zuchtje | vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:01 |
hopelijk zorgt de voorpret er er voor dat alles weer een beetje sneller gaat (of dat er een nieuwe aanwas is) | |
Halcon | vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:23 |
Elders heb je misschien wel relaxtere werkomstandigheden en meer structuur in je werkrooster. Dat kan ook tellen. | |
Aether | zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:31 |
Schiphol vroeg om hulp leger, ministeries en NCTV wezen het af https://nos.nl/l/2447506 De leiding van Schiphol heeft de afgelopen maanden tweemaal het leger gevraagd om de chaos bij de beveiliging te verlichten, meldt De Telegraaf. In zowel juni als in september deed de directie een noodkreet. Maar in Den Haag werd daar volgens de krant geen gehoor aan gegeven. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou niet onwelwillend tegenover het idee hebben gestaan. Hoewel legerinzet hoogst ongebruikelijk is, wilde minister Harbers door de extreme drukte op de luchthaven het toch bespreken, schrijft het dagblad. | |
Mortaxx | zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:52 |
Wat een onbenul is die Harbers ook dat hij zo'n verzoek doorspeelt | |
descon | zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:18 |
Vorige week gevlogen, terminal 1 buiten schengen. 1,5 uur van begin rij tot voorbij douane zonder priority. Vrienden met priority deden er 1 uur en 15 min over.....die waren nog net op tijd. Priority is ook geen zekerheidje meer. | |
ikweethetookniet | zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:58 |
https://www.telegraaf.nl/(...)n-in-schiphol-crisis Beeldvorming en dividend belangrijker Wanbeleid weer dus | |
Jed1Gam | zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:04 |
Hoe erg kan je falen als bedrijf. | |
Notorious_Roy | zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:44 |
Vandaag 5 min wachten bij ophalen boarding pass en bagage drop off, 10 min totaal bij security. Paspoortcontrole 15 min totaal. Boarding 5 min te laat. En als ik zie hoe snel het gaat vertrekken we iets later Maar, al met al duizend keer beter dan ik vreesde. Schiphol goden | |
michaelmoore | zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:22 |
https://www.telegraaf.nl/(...)n-in-schiphol-crisis Is die dividend sprokkelaar nu al weg ??
| |
ikweethetookniet | zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:41 |
Om te | |
ikweethetookniet | zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:42 |
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’ Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin. https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit | |
recursief | zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:45 |
Heb je nou al gesolliciteerd? | |
Halcon | zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:52 |
Tsja, Kech en Harbers mogen aan blijven kloten. Normaal bedrag gerund door normale mensen zou je dit soort figuren allang eruit getrapt hebben. Waarschijnlijk had je ze niet eens aangenomen. | |
Molo | zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:53 |
Wat staat er in dat stuk? Geen hond heeft toch een Telegraaf abo | |
ikweethetookniet | zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:55 |
Afgewezen: • Universitaire opleiding wel afgemaakt in 4.5 jaar • Integer • Geen lid politieke partij • Niet bezig met beeldvorming maar met resultaten • Bereid tot overwerk als druk is ipv varen • Accepteer geen bulshit • Praat niet met meel in de mond • Empathie wel ontwikkeld | |
michaelmoore | zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:51 |
https://www.telegraaf.nl/(...)n-de-rij-op-schiphol rendement is belangrijker dan goede beveiliging , Schiphol heeft voor dividend haar naam te grabbel gegooid die aandelen zijn nu nog slechts 50 miljoen waard Had die 200 miljoen maar besteed aan beter loon voor die hardwerkenden mensen , voor dat klote werk [ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 15-10-2022 12:56:34 ] | |
ikweethetookniet | zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:22 |
Vergeet Wopke niet met zijn geniale aankoop van 750 miljoen Ook 500 miljoen verlies | |
Notorious_Roy | zondag 16 oktober 2022 @ 04:22 |
Wel meer denk ik? NL kocht ze voor 12 euro per stuk toch, zijn nu 1,30 waard... | |
ikweethetookniet | zondag 16 oktober 2022 @ 08:27 |
ikweethetookniet | zondag 16 oktober 2022 @ 08:28 |
ikweethetookniet | zondag 16 oktober 2022 @ 08:30 |
ikweethetookniet | zondag 16 oktober 2022 @ 08:31 |
Kopiko | zondag 16 oktober 2022 @ 09:37 |
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen. | |
miss_sly | zondag 16 oktober 2022 @ 09:42 |
Want? | |
Molo | zondag 16 oktober 2022 @ 09:54 |
Dat is een grapje, de één is idd wat bekender met het concept dan de ander | |
zatoichi | zondag 16 oktober 2022 @ 09:56 |
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen... Ik begrijp best dat op veel afstanden het moeilijk of op zijn minst lastig is om op een andere manier op de plaats van bestemming te komen. Maar ik ben nu voor mijn werk op weg naar Basel. Ik ben in mijn woonplaats (Utrecht) op de trein gestapt, zit ruim en comfortabel eerste klas, geen gedoe met inchecken, security of wat dan ook, ben in 6 uur in Zwitserland en dan stap ik ook nog op 5 minuten lopen van mijn hotel uit. Goed, ik snap dat dit niet standaard is, maar alleen veel collega's die naar hetzelfde congres gaan nemen het vliegtuig. Ik vraag me echt af waarom je dat jezelf, de natuur en je portemonnee wil aandoen als het anders kan. Volgens mij is vliegen echt een soort gewoonte geworden. Als de EU nu een keer echt goed investeert in een goed treinennetwerk scheelt dat zo veel vluchten. | |
Molo | zondag 16 oktober 2022 @ 09:59 |
Mee eens hoor. Verbindingen zijn vaak drama nu, anders was het echt flink aantrekkelijker. Maar wát nu kan, is prima. Vond het laatst naar Zwitserland ook echt heel chill, maar Zwitserland heeft ook ingezet op via trein goed bereikbaar te zijn. Zat te kijken voor Portugal bijvoorbeeld en Zweden en dat was nou niet bepaald prettig qua tijden, routes etc. Zit veel verbeterruimte in | |
Red_85 | zondag 16 oktober 2022 @ 10:21 |
Tjah, weer die kutkaag die weer ergens een potje van maakt. Wat kan ze eigenlijk wel? | |
heywoodu | zondag 16 oktober 2022 @ 10:22 |
Ach, aankomend is het vooral wat irritant, maar meer ook niet. Vertrek is toch even wat belangrijker.. | |
heywoodu | zondag 16 oktober 2022 @ 10:28 |
Vraagje: men heeft het al tijden over vier uur voor je vlucht op Schiphol zijn. Maar vier uur voor je vlucht kun je je bagage toch nog niet afgeven? Wat is dan überhaupt het nut van die vier uur? Even in het hypotetische geval dat je er vroeg bent, en het nog niet zo druk is, en je dus gelijk door zou kunnen naar de drop-off-balie, maar die is dan nog niet open. Dan sta je mooi op tijd te zijn, maar kun je niks. | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 10:31 |
Men staat er voor als het druk is of druk wordt. Dan sta je als eerste in de rij om bagage af te geven en mis je je vlucht niet. | |
heywoodu | zondag 16 oktober 2022 @ 10:32 |
Ah, dus je moet dan eigenlijk bij de ingang van de rij naar die balie's gaan staan, zodat je er in kunt zodra je ziet dat jouw balie open gaat? | |
zatoichi | zondag 16 oktober 2022 @ 10:33 |
Ik moet waarschijnlijk binnenkort naar Arhus in Denemarken; de kortste verbinding is ruim 12 uur met 5(!) overstappen. Maar ik zie ook reizen van 18 uur staan... Dan kun je beter gewoon de auto nemen of toch maar dat vliegtuig dan.... Maar dat vind ik vrij bizar dat Denemarken wat zo dichtbij ligt zo slecht bereikbaar is. | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 10:33 |
Of je staat buiten in de rijen tenten. Meer vooraan dan iemand die er 2 uur van te voren aankomt. | |
zatoichi | zondag 16 oktober 2022 @ 10:36 |
Het kan wel; ik heb afgelopen zomer via de bagage drop-off mijn bagage iets van zes uur van te voren afgeleverd. Ja, er werd gecontroleerd, maar dat is gewoon een kwestie van een beetje ontwijken en/of handig omheen lullen. Inchecken via een balie kan volgens mij niet eerder dan drie uur voor de vlucht. | |
Halcon | zondag 16 oktober 2022 @ 10:38 |
Dat kan soms dus wel. Mits die balie open is. Als die dicht is, sta je het best natuurlijk ook een beetje vooraan in de rij. | |
heywoodu | zondag 16 oktober 2022 @ 10:38 |
Ah, je hebt natuurlijk ook die onbemande drop-offdingen. Die zijn gewoon altijd beschikbaar om te gebruiken? Nooit gebruikt, ik doe het altijd via een balie, vandaar de vraag En als je online incheckt op de dag voor je vlucht en je boarding pass uitprint, dan is het afgeven van bagage (wat dan dus prima bij zo'n 'machine' kan) toch het enige wat je moet doen alvorens je richting security en paspoortcontrole gaat? Vragen, vragen, maar ik begin zenuwachtig te worden omdat de boel dichtbij begint te komen | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 10:40 |
Jep. Eventueel nog een stroopwafel in ontvangst nemen maar dat is aan jou. | |
heywoodu | zondag 16 oktober 2022 @ 10:41 |
Daar zit de tas al barstensvol mee, dus die laat ik maar even gaan Nou ja, met onze vlucht die om 10.35u gepland staat gaan we dan maar gewoon zorgen dat we er om zes uur zijn, hopen dat het nog niet al te belachelijk druk is, en de boel in zo'n machine drukken en hopen dat ze bij het vliegtuig afgeleverd worden.. | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 10:42 |
Dat hoop ik ook voor je. Heb je nog een AirTag oid? | |
heywoodu | zondag 16 oktober 2022 @ 10:43 |
Vorige week een doosje met vier van die Samsung SmartTags gekocht (we hebben allebei een Galaxy-telefoon), eentje in alle drie de koffers/tassen en nog een reserve omdat er geen 3-packs maar wel 4-packs waren En kleding en dergelijken verdelen we sowieso maar over de tassen..ik weet ook wel dat het waarschijnlijk echt wel goed komt allemaal, maar toch. | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 10:45 |
Het komt zeker goed. Het is allemaal meer chaos en wachten dan normaal, maar het meeste gaat gewoon goed. | |
zatoichi | zondag 16 oktober 2022 @ 10:51 |
Exact; je hoort alleen de verhalen als van als het niet goed gaat; afgelopen zomer, dus in de topdrukte stond ik 45 minuten bij de security in de rij (en had ik dus ruim 5 uur tijd te doden op schiphol zelf ) en op de terugweg lag mijn bagae al op de band voordat ik er uberhaupt was. Geen idee of dat een uitzondering was, maar het gaat dus soms ook gewoon goed :-) | |
heywoodu | zondag 16 oktober 2022 @ 10:54 |
Man wat hoop ik dat wij ook gewoon een paar uur te doden hebben. Toch echt liever ergens richting/bij de gate een boekje lezen, puzzeltje maken en podcast luisteren dan stressen of je het gaat halen | |
Halcon | zondag 16 oktober 2022 @ 10:55 |
Het is bij mij elke keer goed gegaan. Maar was er elke keer dan ook veel te vroeg. In elk geval een stuk vroeger dan die 4 uur die Schiphol zelf zegt. En weet van twee keer zeker dat ik het niet gehaald zou hebben als ik me aan die 4 uur gehouden zou hebben. Dan liever gewoon bij de gate of in een lounge wat lezen, luisteren, etc. | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 10:58 |
Idd dat. Wat er wel goed gaat hoor je niet. Bij mij duurde alles langer dan normaal, maar dat weet je van te voren. Je vlucht gaat door. Je koffers komen aan. Alles prima en erg blij (net als in corona tijd) dat ik m’n leven niet on hold zet vanwege dit. | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 11:01 |
Ik ben altijd vroeg op Schiphol. Even koffie drinken en wat eten, uitzicht op de banen, vliegtuigen zien bewegen, weten dat je weer op reis gaat, ik geniet er intens van. | |
Halcon | zondag 16 oktober 2022 @ 11:02 |
Haha, genieten niet met deze drukte, maar wel tevreden dat ik op tijd bij de gate ben. En verveel me daar nu ook weer niet als ik moet wachten. | |
heywoodu | zondag 16 oktober 2022 @ 11:04 |
Intens genieten doe ik wel als we een uur of 26-27 na vertrek van huis de parkeerplaats van het hotel op rijden | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 11:06 |
Ik had geen drukke lounge, het was niet drukker dan ik in de zomer gewend ben. Behalve bij security dan. | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 11:07 |
Ah, dan sta je er kennelijk geheel anders in | |
ikweethetookniet | zondag 16 oktober 2022 @ 12:28 |
Liegen door haar tanden heen zelfs met haar mond dicht Met haar dikke reet op de doofpot zitten D666 naar de klote helpen Hans van Mierlo laten omdraaien in zijn graf | |
ikweethetookniet | zondag 16 oktober 2022 @ 12:35 |
KLM snijdt weer in dienstregeling om chaos Luchtvaartmaatschappij KLM snijdt diep in de eerder aangekondigde winterdienstregeling vanwege tekorten bij de technische dienst, meer ziekmeldingen en chaos op Schiphol. ’Lucratieve vluchten eruit halen is de dood in de pot.’ Bij het KLM-personeel is er flinke onrust, want er is bijvoorbeeld een dagelijkse vlucht naar Curacao geschrapt. Dit is commercieel een belangrijke route voor de luchtvaartmaatschappij. Tot nu toe was het ondenkbaar binnen KLM dat intercontinentale routes eraan worden gegeven, omdat de luchtvaartmaatschappij daarmee haar eigen bestaansrecht aantast en op een hellend vlak terecht komt. Toch worden er nu meerdere verre routes geschrapt en worden er vluchten over de dag verspreid. Ook dat is een aantasting van het verdienmodel van KLM, dat het altijd moest hebben van zijn snelle overstaptijden op Schiphol. „De grote ingrepen in de dienstregeling doen heel veel pijn bij de collega’s”, reageert voorman Dario Fucci van de ondernemingsraad van KLM. „Na 9/11 en corona kan ik mij niet heugen dat er zulke zware ingrepen zijn gedaan in ons roemrijke verleden. Betrouwbaarheid richting klant en medewerkers is van existentieel belang. De ondernemingsraad houdt stevig de vinger aan de pols, maar verbeteringen moeten zich wel snel aandienen. Alleen maar blijven roepen dat het niet kan, zet geen zoden aan de dijk. Er moet een concreet verbeterplan met deadlines komen.” KLM zit volgens Rintel in de klem op de onderhoudsafdeling, waardoor het geplande onderhoud niet op tijd klaar is en vliegtuigen met vertraging vertrekken „Hierdoor ontstaan meer verstoringen in de operatie dan wij zouden willen zien”, zegt de topvrouw. Onlangs is er een flinke loonsverhoging uitgedeeld aan de technici, omdat KLM deze zag weggaan naar andere bedrijven, meldt voorman Rob Swankhuizen van de Nederlandse Vakbond van Luchtvaarttechnici. „Veel technici zijn geen jonge goden meer, waardoor het best zou kunnen dat het ziekteverzuim hoger is. Maar we hebben er ook mee te maken dat de levering van onderdelen langer duurt.” https://www.telegraaf.nl/(...)nstregeling-om-chaos Nu opeens zijn het de technici Zou het misschien aan het management kunnen liggen in combinatie met een idiote eigenaar die alleen op dividend stuurt Oh wacht we vragen het Deloitte, kost miljoenen, maar we bepalen zelf wat erin staat | |
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2022 @ 12:43 |
Hoeveelste keer is dit nu al dat je het verschil tussen KLM en Schiphol niet snapt? | |
-0- | zondag 16 oktober 2022 @ 12:46 |
Beter dat dan stress inderdaad. Het wisselt momenteel enorm qua wachttijden schijnbaar. Ik liep afgelopen donderdag zo door bij security. 0 minuten wachttijd. | |
corehype | zondag 16 oktober 2022 @ 12:52 |
Hoeveel subsidie kregen ze ook alweer? En waar is het geld nu? | |
Malavita | zondag 16 oktober 2022 @ 12:53 |
Dit idd dat is nu echt al 100x aangegeven maar tevergeefs | |
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2022 @ 12:58 |
Da's gewoon vanwege je usernaam. Ik heb altijd gesodemieter. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2022 12:59:16 ] | |
Pisces29 | zondag 16 oktober 2022 @ 13:22 |
Maar waarom reageert men dan voor de 100e keer | |
Malavita | zondag 16 oktober 2022 @ 13:27 |
Kennelijk is dat nodig. Naja dat is mijn mening dan | |
tjoptjop | zondag 16 oktober 2022 @ 18:46 |
Wel mooi dat het vooral een KLM probleem lijkt te zijn, maar dat de woordvoerder toch even Schiphol erbij haalt als afleiding | |
michaelmoore | zondag 16 oktober 2022 @ 20:28 |
https://www.telegraaf.nl/(...)oel-de-klimaatagenda Weer een ambtenaar benoemen bij Schiphol , dat is wat D66 wil Weer iemand die het als zijn taak ziet om beveiliging en schoonmakers contracten af te knijpen Het zal wel een vrouw worden https://www.ad.nl/binnenl(...)te-krijgen~acf65b08/
[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 16-10-2022 20:39:06 ] | |
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2022 @ 20:49 |
Wat ben je toch weer allemaal aan het kletsen? 1. Je linkt naar een premium-artikel van de Telegraaf, dat niemand dus kan lezen. 2. Het artikel van het AD is een half jaar oud, dus wat wil je daar nu opeens mee aangeven? 3. Er is nog nooit een ambtenaar benoemd als topman van Schiphol. 4. De Telegraaf maakt zich volstrekt belachelijk. Binnen 24 uur gaan ze van 'schande, de politiek greep niet in' naar 'schande, de politiek bemoeit zich veel te nadrukkelijk met Schiphol'. Dat noemen we: huilen met de wolven in het bos. 5. Om dit een D66-kabinet te noemen is natuurlijk doorzichtige stemmingmakerij. D66 vormt een minderheid binnen het kabinet en de verantwoordelijk minister (Harbers) is van de VVD. Benschop is/was een PvdA'er. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2022 20:50:40 ] | |
michaelmoore | zondag 16 oktober 2022 @ 21:34 |
al met al zegt Kaag dat Benschop het wel snel zal oplossan dat was 16 juni van dit jaar en nu zit die sukkel er nog verklaar dat eens | |
ikweethetookniet | zondag 16 oktober 2022 @ 21:39 |
Zijn spoor en Schiphol speelbal van politiek? ’Alles geofferd voor het hogere doel: de klimaatagenda’ https://www.telegraaf.nl/(...)oel-de-klimaatagenda [ Bericht 75% gewijzigd door ikweethetookniet op 16-10-2022 21:47:58 ] | |
michaelmoore | zondag 16 oktober 2022 @ 22:07 |
| |
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2022 @ 22:24 |
Op 15 september is bekend geworden dat-ie z'n functie ter beschikking stelt. Da's dus één maand geleden. Zelfs al zouden ze de perfecte opvolger direct op 15 september al gevonden hebben, dan mag je er wel van uitgaan dat die minstens een kalendermaand opzegtermijn heeft. | |
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2022 @ 22:25 |
Wat wil je hiermee zeggen? | |
michaelmoore | zondag 16 oktober 2022 @ 22:35 |
Dat het tijd is dat het kabinet opstapt De minister van wonen is alleen maar bezig om asielzoekers te huisvesten enverder maakt het hem niks https://www.telegraaf.nl/(...)aan-woning-te-helpen
| |
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2022 @ 22:36 |
En de relatie met je eerdere claims? Of überhaupt met dit topic? | |
Prego | zondag 16 oktober 2022 @ 22:49 |
Gaat dit nog over Schiphol of over iets anders? | |
michaelmoore | zondag 16 oktober 2022 @ 22:57 |
heeft allemaal met elkaar te maken vooral het disfunctioneren van dit Kabinet Rutte en de vriendjespolitiek van ambtenaren en maar zeuren over stikstof De enige plek op schiphol waar geen wachttijd is dat is bij het regeringsvliegtuig [ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 16-10-2022 23:07:00 ] | |
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2022 @ 00:34 |
Uitleggen wat het met elkaar te maken heeft is zeker weer te veel gevraagd? En hoezo vriendjespolitiek? Waar slaat dat opeens op? | |
michaelmoore | maandag 17 oktober 2022 @ 06:58 |
Nou ik weet nog niet welke mislukte Ambtenaar die Kaag gaat neerzetten op Schiphol Maar ik vermoed dat het een D66 persoon is en het zal wel een vriendje zijn , zonder enige kennis van zaken [ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 17-10-2022 19:02:50 ] | |
asco | maandag 17 oktober 2022 @ 07:30 |
Ik moet binnenkort ook vliegen vanaf Schiphol. Hoe is het daar momenteel? Ik hoor nog maar bar weinig. De media kennende is de rust dus wedergekeerd op Schiphol? | |
michaelmoore | maandag 17 oktober 2022 @ 19:01 |
sochtends vroeg schijnt het wel te gaan | |
RipCity | maandag 17 oktober 2022 @ 19:06 |
2 dagen geleden: https://www.luchtvaartnie(...)weinig-marechaussees (aankomst deze keer). Dus je kan het maar net treffen. Herfstvakanties ook deze en volgende 2 weken in heel EU. | |
heywoodu | maandag 17 oktober 2022 @ 19:14 |
Daar zal de drukte ook vooral op de eerste en laatste dagen zijn lijkt me. Vrijdag/zaterdag, dat soort dagen. Als je een week op vakantie gaat zul je niet op woensdag gaan, gok ik. | |
heywoodu | dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:25 |
Moet ik alsnog eerst naar de balie
| |
Spanky78 | dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:39 |
Ik ben afgelopen maand 2x vertrokken en aangekomen op schiphol. 1x binnen europa zonder ruimbagage. 3 uur in de rij door de tenten voordat ik door security heen was met de europese vlucht. Drama. Terug liepen we zo naar buiten. Iets korter geleden een intercontinentale vlucht, wij vroeg weg en precies op tijd voor de opening van bag drop. Uiteindelijk maar 20 minuten voor security gestaan en dus alle tijd voor koffie en ontbijt in de vertrekhal. Terug aankomen zou vreselijk zijn, maar we waren langer aan het taxien (want fucking polderbaan) dan dat het koste om door de douane te gaan en ruimbagage op te halen. Twee compleet verschillende ervaringen dus. Lijkt binnen europa/schengen een langere wachttijd dan er buiten. Ik vond wel dat eea erg slecht was aangegeven op de luchthaven. Dat zou toch echt met wat borden beter kunnen. | |
AgnesGru | dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:59 |
Twee weken geleden heb ik langer moeten wachten om de koffer te droppen (ging drie uur voor de vlucht open) dan om door security te komen. Dat was deze keer maar paar minuten wachten. Vloog wel rond 06:00u. Was binnen Europa. | |
AgnesGru | dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:02 |
Komt vast goed! Wat voor documenten moet je overhandigen? | |
heywoodu | dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:06 |
Voor zover ik weet niks anders dan vaccinatiebewijzen. Heb ik gedaan, zowel voor mijn vriendin (die de boeking gedaan heeft) als voor mij, en zij heeft haar boarding pass wel Het komt ook vast wel goed, maar zo'n kleine hick-up baart me toch alvast weer een klein beetje extra zorgen. Had net het plan helemaal in mijn hoofd om die hele balie te kunnen skippen | |
heywoodu | dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:18 |
Oh, nu is het wel gelukt, boarding pass is beschikbaar | |
Red_85 | dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:04 |
Op basis waarvan denk je dat? | |
AgnesGru | dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:31 |
Heywoodu en vriendin zijn niet de eerste die vaccinatiebewijzen moeten overleggen om boardingpassen te krijgen. | |
AgnesGru | dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:32 |
Snap ik! Hoe gaat het inmiddels met je vriendin? Wil het herstel een beetje vlotten? | |
heywoodu | dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:45 |
Een beetje, ja. Echt serieus sporten zit er nog zeker niet in, er is nog een heleboel hard werk nodig, fysiek en mentaal. En nu voor het eerst in dik een jaar haar familie en vrienden weer zien, ook wel een reden dat ik me maar over mijn dingen heen zet en haar niet alleen laat gaan, emotionele steun enzo | |
Alpha0 | dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:04 |
https://www.nu.nl/economi(...)een-andere-baan.html | |
heywoodu | woensdag 19 oktober 2022 @ 07:39 |
Iets voor zes uur aangekomen op Schiphol, nu bij de gate na een rustige stop voor een milkshake. Viel mee | |
Barreltje | woensdag 19 oktober 2022 @ 08:04 |
Is er eigenlijk ergens een plek waar je kan zien of het druk is of niet? Of wat de verwachtte wachttijden zijn? Zoiets zou toch wel in te schatten moeten zijn? | |
roos94 | woensdag 19 oktober 2022 @ 08:05 |
Zo vroeg milkshake | |
heywoodu | woensdag 19 oktober 2022 @ 09:50 |
Wel jammer van de anderhalf uur vertraging nu | |
AgnesGru | woensdag 19 oktober 2022 @ 09:58 |
Wel pittig traject nog dus, maar fijn dat jullie haar familie en vrienden kunnen gaan zien. Hopelijk werkt dat positief door. | |
zuchtje | woensdag 19 oktober 2022 @ 10:42 |
Ik vlieg binnenkort ook, en de schiphol app geeft me op dit moment een voorspelling van 45-90 minuten wachttijd | |
ikweethetookniet | woensdag 19 oktober 2022 @ 13:46 |
Chaos op het spoor: ’Reizigers als haringen in een ton’ Kamer haalt uit naar NS-top om aanhoudende uitval treinen: ’Het nieuwe Schiphol’ De aanhoudende uitval van treinen leidt in de Tweede Kamer tot harde kritiek op de NS-top. De VVD vreest dat het spoorbedrijf ’het nieuwe Schiphol’ wordt. Andere partijen missen creativiteit bij de top van het nationale spoorbedrijf om de problemen te lijf te gaan. Woendagochtend werden NS-topmannen Tjalling Smit en Eelco van Asch naar het parlement gehaald om tekst en uitleg te geven over de chaos op het spoor. Zij erkenden dat ze ’te lang het idee hebben gehad’ om met werving van extra personeel bomvolle treinen te kunnen bestrijden. Momenteel staan er nog steeds zo’n 2200 vacatures (op een totaal van 20.000) open. „We kunnen onze mensen ook niet meer vragen om harder te werken”, verklaarde Smit. Ondanks allerlei maatregelen is ’de rek er wel uit’, zei hij. Daarom werd er al flink afgeschaald in de dienstregeling. Dat gaat wat de NS-top ook de komende maanden door, ondanks dat het een ’zeer pijnlijke stap’ is. De drastische ingreep zou te verklaren zijn omdat „met de kennis van nu te lang gewacht is met structurele aanpassingen in de dienstregeling.” Haringen in een ton Kamerleden zijn ronduit kritisch over de uitleg. VVD-Kamerlid Minhas vreest dat NS ’het nieuwe Schiphol’ wordt. Hij suggereert kaartjes goedkoper te maken tijdens minder drukke periodes om reizigers beter te spreiden. CDA’er Van der Molen stelt dat de situatie inmiddels ’onhoudbaar’ begint te worden en ook D66’er Van Ginneken ziet ’te weinig creatieve oplossingen’. CU-Kamerlid Van der Graaf hekelt eveneens de situatie waarin treinreizigers als haringen in een ton worden gepropt. Smit erkende dat de cijfers die reizigersvereniging Rover eerder verzamelde over de drukte in de treinen ’niet liegen’. Rover wil dat staatssecretaris Heijnen daarom acuut ingrijpt en noodmaatregelen neemt om de hinder af te laten nemen. „Er is sprake van een noodsituatie waarin het openbaar vervoer vaak door de ondergrens zakt. Reizigers krijgen te maken met ongewenste situaties zoals een uitgeklede dienstregeling en overvolle voertuigen waarin zij zelfs niet altijd mee kunnen. Dat vraagt om onmiddellijke actie”, schreef Rover-directeur Freek Bos aan de Tweede Kamer. Tekort aan mensen NS-topman Smit wil de komende periode de dienstregeling juist verder ’structureel afschalen’. Het idee van de NS-bons is dat reizigers dan van tevoren weten waar ze aan toe zijn. Wel wordt gekeken of de wel rijdende treinen verder verlengd kunnen worden. Maar daarmee zullen de problemen niet acuut opgelost zijn, waarschuwde hij de Kamer alvast. „Het probleem zit niet in het materieel, maar in het tekort aan mensen.” https://www.telegraaf.nl/(...)-het-nieuwe-schiphol Maar de oplossing is zeer nabij Een politicus die benoemd is door de politiek Voormalig minister van Sociale Zaken Wouter Koolmees wordt de nieuwe topman van de Nederlandse Spoorwegen. Hij volgt de naar KLM vertrokken Marjan Rintel op en begint op 1 november. Sinds Rintel begin juli overstapte, nam mede-directielid Bert Groenwegen haar taken waar. Zoek de verschillen met Dick Benschop | |
ReplaR | woensdag 19 oktober 2022 @ 14:00 |
Die baantjes carrousel sloopt het hele land zowat. | |
ikweethetookniet | donderdag 20 oktober 2022 @ 11:10 |
Basp1 | donderdag 20 oktober 2022 @ 11:15 |
Profielschets nieuwe directeur schiphol: Goede hielelikker Oud ambtelijk bestuurder en of oud Kamerlid Ruggegraat van een weekdier hebben Met de politieke wind meewaaien Vul verder maar aan. | |
Idisrom | donderdag 20 oktober 2022 @ 11:43 |
Ondertussen is het aantal particuliere vluchten nog nooit zo hoog geweest als in dit jaar, hoor ik nu per elk half uur op het Radio 1-nieuws. Dit is meest milieuvervuilende wat er bestaat. | |
Idisrom | donderdag 20 oktober 2022 @ 11:46 |
Ik heb het gevoel dat de huidige Qatar-indekont-kruiperij van ons kabinet de ondergang van KLM wordt. Qatar Airways krijgt voor mijn gevoel steeds meer landingsrechten, terwijl KLM nu zelfs lange afstandsvluchten schrapt. | |
Basp1 | donderdag 20 oktober 2022 @ 11:56 |
Het meest milieu vervuilende dat valt volgens mij ook wel mee in verhouding met andere vervuilende activiteiten die de groep ultra rijken erop na houdt. Bijvoorbeeld megajachten bouwen en deze megajachten laten verschepen Wendover heeft een interessante youtube video daarover. Waarin ook naar voren komt dat er een groep ontstaan is die net te weinig geld heeft voor hun eigen privejet maar gretig gebruik maken van het huren van zo'n ding. | |
Alpha0 | vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:10 |
Kan iemand mij uitleggen waarom ze, zodra ze door hadden dat er tekorten bij beveiligers waren, ze gewoon niet meteen structureel die lonen hebben verhoogd? | |
michaelmoore | vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:27 |
Dat weet alleen de Hr Benschop Ik dank dat het hollandse zuinigheid is en afknijpen van jan met de pet op veel lovende woorden kan rekenen Als Willem Alexander maar naar het voetballen kan | |
michaelmoore | vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:32 |
De definitieve D66 ambtenaar zal pas volgend jaar benoemd worden , | |
ikweethetookniet | vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:47 |
ikweethetookniet | vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:48 |
raptorix | vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:33 |
Volgens mij is die "regel" ook alleen op politici die niet meer actief zijn of niet aanwezig. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:35 |
Rare tweet. Er was heel wat anders aan de hand. https://nos.nl/artikel/24(...)rking-vijfde-colonne [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2022 20:35:51 ] | |
raptorix | vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:35 |
De beveiligers van Schiphol zijn juist de zeer gewilde mensen omdat ze de zwaarste screening hebben gehad, ik denk dat veel van hun toen pas realiseerden dat ze heel gewild waren, en dat ze allang goed elders verdienden. | |
mir1986 | vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:24 |
Vandaag via Schiphol gereisd met alleen handbagage. Binnen een kwartier was ik door de security. Erg rustig. Achter de douane was het wel druk, maar leek goed georganiseerd te zijn. | |
xminator | vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:36 |
Voor zulke tokkie posts hep je een facebok groep. | |
mir1986 | vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:40 |
Sorry hoor, wist niet dat je gepikeerd raakte! | |
Akathisia | vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:00 |
Ik val ergens eind volgende week te bewonderen op Schiphol. Ik heb de situatie omtrent Schiphol totaal niet gevolgd. Wat kan ik verwachten? | |
raptorix | vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:22 |
Gewoon lekker 4 uur van te voren aanwezig zijn, soms is het uurtje, soms 4 uur, drukste periode lijkt voorbij. | |
Akathisia | vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:23 |
Ugh, dus toch. Thanks. | |
Lavenderr | vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:59 |
Heeeeel lang wachten. En sterkte. | |
111210 | zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:02 |
Hier ook meteen door de douane heen, maar wel vooraf 3 vluchten die geannuleerd waren in 2 dagen tijd. Nu alsnog via een dubbele omweg de hele dag bezig geweest om op mn bestemming te komen die normaal 2uur vliegen is. Maargoed | |
111210 | zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:06 |
Laten we het hopen,KLM is vanaf de oprichting al een bodemloze put geweest die alleen bestaat dankzij enorme subsidies aan belasting centen. Lees “de blauwe fabel” maar eens. | |
Idisrom | zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:47 |
De met staatsteun door gas gesteunde maatschappijen als Qatar Airways hebben oneigenlijk concurrentievoordeel op een maatschappij zoals KLM . En dat haan wij op regeringsniveau nu ook nog verder belonen. Trouwens, ik snap de hele regering niet dat ze zo graag met een delegatie die kant uit willen. Drie weken na Heerenveen-Cambuur ligt driekwart van de deelnemende landen er al uit. Ik hoorde van oud minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal bij Sven Kockelmann zeggen, dat men bij het kabinet hoopte dat Nederland tijdens het EK 2012 snel zou worden uitgeschakeld, want dan hoefde er geen minister-president Rutte naar Kiev. | |
ikweethetookniet | donderdag 27 oktober 2022 @ 08:16 |
800 vacatures nog open Reden: sollicitanten wonen te ver weg https://www.telegraaf.nl/(...)-ze-te-ver-weg-wonen Zo maak je het wel stuk | |
ikweethetookniet | donderdag 27 oktober 2022 @ 08:26 |
weetjewel5 | donderdag 27 oktober 2022 @ 17:27 |
Hoe lang moest je wachten? | |
Akathisia | donderdag 27 oktober 2022 @ 20:19 |
Niet. Was nergens een rij | |
weetjewel5 | donderdag 27 oktober 2022 @ 20:36 |
Hoe laat vloog je? | |
Akathisia | donderdag 27 oktober 2022 @ 20:38 |
Rond 5u. Was er al om 2 maar leek normaal druk overal. | |
NecSpeNecMetu | donderdag 27 oktober 2022 @ 20:52 |
Misschien kunnen ze met het vliegtuig komen | |
Red_85 | donderdag 27 oktober 2022 @ 20:59 |
Whut?! Dit is echt regeltechte bullshit. Er zijn zat mensen bij de bedrijven op en rondom schiphol die uit de kop van NH komen en ten zuiden van Rotterdam. Lijkt wel alsof ze gewoonweg mensen niet willen aannemen. | |
ikweethetookniet | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:23 |
Trein verbinding stopt onder Schiphol Gewoon bewust beleid van WEF gekkies | |
ikweethetookniet | donderdag 27 oktober 2022 @ 23:59 |
Nog meer bull shit van die loser | |
#ANONIEM | vrijdag 28 oktober 2022 @ 01:11 |
Hou eens op met klakkeloos tweets van allerlei idioten te kopiëren. Die video is uit 2021. | |
Notorious_Roy | vrijdag 28 oktober 2022 @ 03:29 |
Nou,ik kom ook weer naar Nederland hoor. Morgen vliegen en dan land ik zaterdag. Ben benieuwd hoe lang ik op m'n koffer moet wachten. | |
raptorix | vrijdag 28 oktober 2022 @ 05:24 |
Kop van Noord-Holland is ook best een eind, dat is zowel met Auto als OV al snel 5 kwartier. Rotterdam is ook al snel een uur. | |
Jan_Onderwater | vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:58 |
KLM liep 175.000.000 mis door de schiphol problemen, en dat is alleen de KLM. Laat dat eens de helft zijn van het omzet verlies op schiphol, kom je op 350 miljoen. Daar had je maar een deel van moeten uitgeven aan het behoorlijk betalen van personeel en al deze problemen waren er niet geweest. Nog los van de imagoschade, mensen die nu inzien dat je beter van kleine vliegvelden kan vliegen, etc etc | |
Jan_Onderwater | vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:00 |
Ja, klopt, als ik naar Texel ga en op de ring Amsterdam zit, ben ik nog een hele tijd onderweg voor ik in Den Helder ben. | |
Aurelius | vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:01 |
Toen ik laatst uit Dublin aankwam stonden de koffers in elk geval niet meer tot het plafond gestapeld. Dat is een goed teken. | |
raptorix | vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:03 |
Je moet het hele stuk over de provinciale weg, en daar staan ook nog best veel stoplichten en vaak files. | |
Jan_Onderwater | vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:03 |
Kijk net ff, vanaf Lelystad Zuid naar Schiphol ben je dikke 2 uur onderweg met het OV, NS zet bussen in | |
Jan_Onderwater | vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:04 |
Zeker in de zomer. | |
ikweethetookniet | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:35 |
Halcon | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:41 |
Hopelijk blijft hij duurzaam opgehoerd. | |
Halcon | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:43 |
Eindhoven, om maar wat te noemen, was het ook een teringbende. Met bagage misschien wat minder, omdat je daar nogal wat vluchten hebt met vooral handbagage. En voor bv. een lijnvlucht is Eindhoven geen alternatief. Frankfurt of zo wel. Maar mensen uit de Randstad zullen niet zo snel daar naar toe rijden. | |
Molo | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:01 |
Dat bewijst des te meer dat geld niet het probleem was, en dat men het gewoon niet opgelost wílde hebben. Want had makkelijk gekund idd. Dat zag en ziet elke bestuurder en zelfs middelmatige manager | |
Jan_Onderwater | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:04 |
Eerder postzegelmanagement, zie je in veel, iemand is verantwoordelijk voor zijn kleine eilandje en daar wordt op ge/bestuurd. Er wordt niet gekeken naar de kosten voor de gehele organisatie of keten.. | |
ikweethetookniet | zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:54 |
xminator | zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:52 |
Klm is een amateuristische flut organisatie. Typisch een Frans staatsbedrijf. Ik denk dat ze dit misbruiken om hun inefficiënte en incompetentie weg te schrijven. | |
Notorious_Roy | zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:03 |
Binnen 45 min na landen had ik m'n koffer. Douane en paspoort super kort. Bagage heck snel. Top | |
Drekkoning | zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:55 |
| |
Jan_Onderwater | zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:20 |
Ah, kijk, een muilexpert. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:16 |
Dat soort cultuur wordt echter wel vaak afgedwongen door hoger management. | |
Jan_Onderwater | zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:49 |
Klopt, het is een manier om een bedrijf aan te sturen, met het idee dat als alle delen zo werken het geheel optimaal is. | |
HSG | zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:36 |
| |
Yasmin__x | zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:56 |
| |
Halcon | zondag 30 oktober 2022 @ 05:30 |
Vanuit de Crown Lounge... Nog 4 uur te gaan tot m'n vlucht, maar in de lounge is dat prima uit te houden. Business class, dus inchecken ging vlot. Zag dat het in hal 3 bij sommige check-in balies wel erg druk was. Security meteen doorlopen, paspoortcontrole ook. | |
michaelmoore | zondag 30 oktober 2022 @ 06:49 |
Mooi die ex ambtenaar is weg , nu zal i ewel ergens burgemeester worden of minister van Landbouw nu maar wachte op de volgende mislukte D66 figuur | |
Basp1 | zondag 30 oktober 2022 @ 08:49 |
Dat ben ik vergeten had moeten zijn daar heb ik geen actieve herinnering over. Dan was het nog beter geweest | |
miss_sly | zondag 30 oktober 2022 @ 08:50 |
Je had niet gezien dat deze tweet een paar posts hierboven staat en al is vastgesteld dat die video uit 2021 is? | |
ZarB | zondag 30 oktober 2022 @ 10:50 |
Netjes 4 uur van te voren aanwezig. Kleine 10 min moeten wachten bij de security, paspoortcontrole 5 min. Stonden langer in de rij voor onze favoriete café achter de douane Geluk gehad dus. Gister scheen het weer chaos te zijn geweest. | |
ZarB | zondag 30 oktober 2022 @ 10:51 |
Oh ja alleen nog hopen dat de bagage goed aankomt | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2022 @ 12:24 |
Er dringt niet zo veel door in het hoofd van @michaelmoore , daar ben ik inmiddels wel achter. Je kunt 'm ook honderd keer vertellen dat Benschop geen ex-ambtenaar is. Heeft geen enkel effect. | |
mascara-klodder | zondag 30 oktober 2022 @ 13:29 |
Rotterdam-Schiphol is maar 25 minuten met de trein. | |
potjecreme | zondag 30 oktober 2022 @ 14:04 |
Duurde best lang tot jij dat door had. | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2022 @ 14:08 |
Ja, bij mij dringt ook betrekkelijk weinig door. | |
michaelmoore | zondag 30 oktober 2022 @ 14:32 |
nou ik hoop voor hem dat ze een andere baan hebben ergens in de provincie bij de woningbouw ofzo als ie maar niet met mensen hoef te praten Was Benschop trouwens van D66 ?? [ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-10-2022 14:37:30 ] | |
Malavita | zondag 30 oktober 2022 @ 15:00 |
pvda, had je zelf ook wel kunnen opzoeken. | |
michaelmoore | zondag 30 oktober 2022 @ 15:15 |
Ok dus nu komt er een leidinggevende van de D66 ?? ergens bij de provincie weg ofzo | |
Malavita | zondag 30 oktober 2022 @ 16:12 |
Geen idee. Zoek een hobby ipv een obsessie zou ik zeggen | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2022 @ 23:51 |
Mijn verzorgingsproducten passen niet in een 1 liter zakje | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2022 @ 00:32 |
Koop dan van die mini-verpakkingen. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2022 @ 07:32 |
Meeste zijn mini, ik heb er gewoon te veel | |
Halcon | maandag 31 oktober 2022 @ 07:52 |
Een uitgerangeerde D66-er, VVD-er, zoiets... als ruilhandeltje voor wat anders. | |
Halcon | maandag 31 oktober 2022 @ 07:53 |
Koop ze dan op je bestemming. | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2022 @ 08:03 |
Dit heeft niks met Schiphol te maken. Alles mag gewoon in je koffer/ tas blijven. | |
miss_sly | maandag 31 oktober 2022 @ 08:24 |
Mijn ervaring van laatst is inderdaad dat ze er niet echt meer naar kijken. We hadden zelfs heen een aangebroken flesje cola en terug twee deels aangebroken flesjes water en daar werd niets van gezegd. Alles bleef in de koffer/tas en we konden zo door de security. | |
Molo | maandag 31 oktober 2022 @ 08:35 |
Je kunt het alleen waarschijnlijk niet meer mee terug naar Nederland nemen (in handbagage dan) maar och Die nieuwe scanmethodes op Schiphol zijn echt wel briljant. Als de chaos nu ook eens stopt, ga ik er wel weer gebruik van maken Mijn claim uit juni loopt nog steeds, treurneuzen zijn het met hun ongemanagede ellende | |
kwiwi | maandag 31 oktober 2022 @ 08:44 |
Dan neem je minder mee | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2022 @ 08:52 |
Dit neem ik mee! Thx! | |
Pisces29 | maandag 31 oktober 2022 @ 09:02 |
Wat is die methode? Ik kon m’n rugzak met duikspullen helemaal tot de bodem leeghalen. Want de rubberen zool van de waterschoen was een ‘vreemd object’. Normaliter nooit mee in handbagage maar nu op safe gespeeld en mijn bagage over de koffer en rugzak verdeeld, voor het geval de koffer niet aan zou komen. En dan krijg je nooit meer, in volle haast, alles netjes in je rugzak gepropt. | |
Molo | maandag 31 oktober 2022 @ 09:17 |
Ik weet niet van de goed en de rand, maar ze hebben nieuwe generatie scanners die op basis van AI herkennen wat veelvoorkomende stoffen en materialen zijn. Flesjes cola en water komen zoveel voor dat die scanners dat easy ontdekken en ok bevinden. Als de vloeistof in een flesje écht onbekend of gevaarlijk is volgens die scanner, wordt het eruit gepikt. Of dus... Je rubberen zool die onbekend was De spullenboel die regelmatig gebruikt wordt door mensen kun je zonder problemen meenemen, want die scanners leren per scan beter wat ok is en dus door mag. | |
Halcon | maandag 31 oktober 2022 @ 10:00 |
Ja. Laptop hoeft ook niet uit de tas. Op veel andere vliegvelden moet dat nog wel. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2022 @ 10:06 |
Als het van die mini-verpakkingen zijn, dan zijn ze waarschijnlijk toch al aardig leeg. Gewoon daar weg mieteren dus. | |
miss_sly | maandag 31 oktober 2022 @ 10:12 |
Vanuit Rome naar Eindhoven was men minstens net zo gemakkelijk als de andere kant op. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2022 @ 10:13 |
Ja, dat kan. Op het merendeel van de luchthavens is dat echter niet zo. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2022 @ 10:29 |
@Molo nu je het zegt, dat is waar ook. Ik ga gewoon mijn spullen meenemen al past het niet allemaal in zo een zakje. Ik zie wel wat eruit gehaald wordt | |
Molo | maandag 31 oktober 2022 @ 11:12 |
Ik gok op niks Ze kijken daar niet naar joh Die hele 'het moet in één literzakje passen' begrenzing is sowieso debiel en wordt nauwelijks nageleefd Alleen één keer gehad vanuit Zwitserland maar dat was gewoon een sachrijnig figuur | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2022 @ 11:19 |
| |
ZarB | maandag 31 oktober 2022 @ 12:08 |
Ik had een keer 4 flesjes a 100 ml in een zo'n 3 literzakje van Ikea ofzo. Op eindhoven moest dat 3 liter zakje weg en moest het in een 1 liter zakje. De inhoud was dus prima maar het zakje niet. | |
Pisces29 | donderdag 17 november 2022 @ 21:59 |
Iemand nog recent gevlogen? Hoe is het nu op Schiphol? | |
Drekkoning | donderdag 17 november 2022 @ 22:24 |
Prima . Hoogseizoen kent piekmomenten en dat is waar het misgaat. Laagseizoen zoals nu is vrij soepel. | |
Pisces29 | donderdag 17 november 2022 @ 22:27 |
Ah ja, ik hoopte eigenlijk dat de ellende ook voor de aankomende kerstvakantie klaar was. Of iig stukken minder druk. | |
APK | donderdag 17 november 2022 @ 22:36 |
Ik mag ook weer over een maandje, hopelijk net voor de totaal onverwachte kerstexodus. Lijkt mij niet echt lekker om met dit weer een paar uur buiten in de rij te moeten staan | |
heywoodu | vrijdag 18 november 2022 @ 07:35 |
19 oktober heen, 11 november (vorige week vrijdag) terug, met in totaal drie stuks ruimbagage. Heen duurde alles bij elkaar wellicht een uur van arriveren op Schiphol tot wat eten bestellen na de beveiliging alvorens we naar de gate gingen, helemaal niks mis mee dus. De vlucht zelf had wel 2-3 uur vertraging omdat er niet genoeg personeel was om de boel op tijd in het vliegtuig te laden, maar goed Nul problemen bij aankomst vorige week. Soepel door kunnen lopen naar de beveiliging, waar de EU-rij in heel rap tempo ging (niet-EU-rij voor mijn vriendin duurde iets langer natuurlijk, maar was ook prima te doen verder). Ter illustratie over de bagage: dat kwam de band al op rollen toen ik bij de band aan kwam, wat dus kort na het verlaten van het vliegtuig was. | |
ZarB | vrijdag 18 november 2022 @ 07:46 |
Voor heenvlucht zie paar reacties terug (prima dus), afgelopen zondag terugvlucht. Kwamen rond 22.00 aan. Mega druk vóór de pp controle. Eenmaal in de rij ging het redelijk snel. Na ophalen bagage (die er meteen al lag) duurde t weer heel lang voor je de aankomsthallen in kon (langs douane). Maar over het algemeen was het geen drama ofzo. | |
ikweethetookniet | vrijdag 18 november 2022 @ 09:32 |
marechaussee-is-nu-de-bottleneck-op-schiphol https://www.telegraaf.nl/(...)ttleneck-op-schiphol | |
Halcon | vrijdag 18 november 2022 @ 09:39 |
Laatste keren oogde het redelijk te doen allemaal. Zag in elk geval buiten geen rijen meer staan. | |
damsco | zaterdag 19 november 2022 @ 10:35 |
Dat was het al sinds de lente. Drie keer gevlogen, drie keer in een lange rij gestaan met maar twee petjes die de paspoorten controleren terwijl de collega’s in een hokje zaten te niksen. | |
michaelmoore | donderdag 1 december 2022 @ 15:28 |
https://www.telegraaf.nl/(...)n-waardeloos-product + Is die Benschop nu nog niet weg ??+ Wat een kluns is die ex -ambtenaar toch zeker een D66 persoon https://www.telegraaf.nl/(...)eederangs-luchthaven | |
RipCity | donderdag 1 december 2022 @ 16:29 |
850 mensen hebben ze nodig. Gaan ze natuurlijk nooit vinden. Vanaf April weer lachen in dit topic. | |
ikweethetookniet | donderdag 1 december 2022 @ 16:37 |
Laat die party tenten maar weer staan, binnen no time is het weer feest | |
Nielsch | donderdag 1 december 2022 @ 16:49 |
3 weken geleden. Waren er 3 uur van tevoren. In minder dan 10 minuten door security én paspoortcontrole en toen ook nog een uur vertraging. Echt zo kut dat vliegen tegenwoordig. | |
Pisces29 | donderdag 1 december 2022 @ 16:59 |
Stonden er nog koffers ergens opgestapeld? | |
Nielsch | donderdag 1 december 2022 @ 16:59 |
niet naar gekeken | |
Pisces29 | donderdag 1 december 2022 @ 17:01 |
Bedankt Hans Nielsch | |
#ANONIEM | donderdag 1 december 2022 @ 19:12 |
Jawel. Ik weet niet welke ex-ambtenaar je bedoelt, maar waarschijnlijk niet Benschop. Er is je immers al zo'n 100 keer verteld dat die van de PvdA is. | |
michaelmoore | donderdag 1 december 2022 @ 19:14 |
ok , gaan ze hem nu directeur van een bejaarden huis maken?/ zal ookk wel fout gaan dan | |
#ANONIEM | donderdag 1 december 2022 @ 19:17 |
Je hebt er alweer gezellig een borreltje bij gepakt, zie ik. | |
ikweethetookniet | donderdag 1 december 2022 @ 20:56 |
Voorzitter van een commissie die gaat onderzoeken hoe het zo fout heeft kunnen gaan En de onderste steen komt boven Dat gaat lukken, want de conclusie staat al vast Hij is geweldig en heeft recht op schadevergoeding en nog een bonus | |
Mortaxx | donderdag 1 december 2022 @ 20:58 |
Ambtenaren zorgen goed voor elkaar. | |
quirina | vrijdag 2 december 2022 @ 06:56 |
Schadevergoeding, en de kerstbonus met eindejaarsuitkering + extra 13e maand voor het harde werk. | |
ikweethetookniet | vrijdag 2 december 2022 @ 09:07 |
Want alle doelen zijn gehaald Die hebben ze net als bij Philips naar beneden bijgesteld anders lukte het niet | |
Nielsch | vrijdag 2 december 2022 @ 12:17 |
Geen dank 29Pisjes! [ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 02-12-2022 12:33:09 ] | |
michaelmoore | vrijdag 2 december 2022 @ 12:23 |
betaald van de lagere vergoeding voor de koffersjouwers | |
ikweethetookniet | zondag 4 december 2022 @ 17:26 |
Zinnige teksten van een Schiphol mannetje Nu nog daden eerst zien dan geloven | |
michaelmoore | vrijdag 6 januari 2023 @ 15:09 |
De hele subtop die door Hr Benschop op die plek zijn neergezet gaat allemaal in de parkeer baan https://www.telegraaf.nl/(...)-subtop-na-chaosjaar allemaal vrienden benoemingen die niets deden of niet wisten wat te doen ten tijd van de chaos de meesten zijn ook ex-ambtenaren of mensen uit de overheidscirkels die weggepromoveerd moesten worden
| |
#ANONIEM | vrijdag 6 januari 2023 @ 15:48 |
Ten eerste staat dit niet in het artikel van de Telegraaf. Ten tweede is het ook gewoon gelul. Van de genoemde mensen heeft er geen één een verleden als ambtenaar. Je bent weer lekker uit je dikke duim aan het oreren dus. Wat wél in het artikel staat, is dat de nieuwe topman van Schiphol inmiddels een vriendje binnengehaald heeft. | |
nils7 | vrijdag 6 januari 2023 @ 15:52 |
Is het al wat beter te doen? Ik moet over 2 weken weer vliegen | |
#ANONIEM | vrijdag 6 januari 2023 @ 15:52 |
‘23 met super dure vliegtickets/ hotels, dat ga je wel zien dat er minder gevlogen gaat worden, en nieuwe baasje van Schiphol maar trots wezen dat hij het WEL kan. Ik ben benieuwd. | |
michaelmoore | vrijdag 6 januari 2023 @ 16:12 |
zonder koffer en online inchecken gaat het prima vorige week gedaan , geen koffer mee | |
ikweethetookniet | vrijdag 6 januari 2023 @ 19:36 |
Nieuw topic aanstaande Puinhoop bij de NS | |
#ANONIEM | vrijdag 6 januari 2023 @ 20:35 |
Natuurlijk. Aangezien je niet snapt wat het verschil is tussen KLM en Schiphol, was het natuurlijk naïef te denken dat je wel zou weten wat het verschil is tussen ProRail en NS. | |
potjecreme | vrijdag 6 januari 2023 @ 20:45 |
| |
michaelmoore | vrijdag 6 januari 2023 @ 20:47 |
dat was vroege spoorbedrijf, de NS en met de marktwerking waanzin van de VVD is het toen opgesplist en kreeg Pro rail een taakstelling was de bedoeling dat de subside hieraan vast geknoopt zou worden, kwam niets van terecht uiteraard wel een hele berg semi amnbtenaren erbij | |
ikweethetookniet | vrijdag 6 januari 2023 @ 21:13 |
Bezem door subtop Schiphol na zomerse chaos https://www.telegraaf.nl/(...)hol-na-zomerse-chaos Dick is een nog grotere incompetente idioot dan iedereen al dacht en heeft zich laten omringen met allemaal andere incompetente vriendjes Wat een lul | |
ikweethetookniet | vrijdag 6 januari 2023 @ 21:17 |
De reisbranche is nog steeds in overleg met Schiphol over de geleden schade door de problemen op de luchthaven afgelopen jaar Die moet Schiphol vergoeden, zei ANVR-voorzitter Arjan Kers donderdag tijdens de nieuwjaarsborrel van de branchevereniging. "De schade bij reisbedrijven is fors, maar de reissector wist met klantgerichtheid en creativiteit de schade voor Schiphol sterk te beperken", aldus Kers. "Wat overblijft moet Schiphol vergoeden. Zo niet, dan komt er een rechtszaak."
De ANVR is momenteel nog in gesprek met Schiphol over de afwikkeling van de geleden schade door reisorganisaties, laat adjunct-directeur Walter Schut van de organisatie weten. Hij heeft "alle vertrouwen" dat beide partijen er uit gaan komen, vermoedelijk nog in de eerste drie maanden van dit jaar. Vanaf de meivakantie vorig jaar zuchtte Schiphol door personele problemen onder de grote hoeveelheden reizigers die na twee jaar corona weer wilden vliegen. De luchthaven beperkte daardoor het aantal reigers dat vanaf juli dagelijks kon vertrekken. Voor dit jaar hoopt Schiphol die beperkingen weer op te kunnen heffen, gaf interim-directeur Ruud Sondag van de luchthaven al aan. "Halverwege januari horen we meer over de prognose van Schiphol," zegt Kers, die eveneens managing director van TUI Nederland is. "Ook voor wat betreft het aantal reizigers dat in de zomerperiode via die luchthaven kan reizen." Van vakantiegangers is er alweer de nodige vraag voor de zomer, merkt de ANVR. Wel boeken mensen nu eerder dan vorig jaar toen er vanwege coronaperikelen langer onduidelijkheid was. https://www.luchtvaartnie(...)g-van-afgelopen-jaar Prima dit en laten ze Dick Benschop ook maar schuldig verklaren en meebetalen | |
ikweethetookniet | vrijdag 6 januari 2023 @ 21:21 |
Schiphol maakt haast met het opkopen van stikstofrechten bij boeren in de regio. ’Hij drukte zo een volledig ingevuld contract onder mijn neus’ De Schiphol Groep probeert momenteel overal in de regio stikstofrechten van boeren op te kopen. Vooral de manier waarop dat gebeurt levert veel onrust op bij boeren. https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic Barbara Baarsma van Carbonbank al weer bezig met haar gedachtenspinsel Ondertussen met Schiphol dus krimpen om daarna weer harder te groeien want ze zijn neutraal dankzij opkoop stikstof rechten | |
Halcon | vrijdag 6 januari 2023 @ 21:59 |
Ook met koffer gaat prima. Afgelopen maand drie keer geweest. Geen centje pijn eigenlijk. Wel ochtendvluchten. | |
bianconeri | vrijdag 6 januari 2023 @ 22:46 |
Hopelijk lukt het opkopen door Schiphol. Dat Schiphol nog lang moge groeien. | |
bianconeri | vrijdag 6 januari 2023 @ 22:47 |
Al sinds september ofzo heel goed te doen. | |
nils7 | zaterdag 7 januari 2023 @ 10:27 |
Nou ik heb in September 294 minuten in de rij gestaan en m’n vlucht gemist :-( |