abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206096072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:41 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik heb inmiddels een tyfushekel aan een Husky die hier losloopt.

Mijn Teckel zit gewoon rustig te kakken en dan komt dat beest haar kakproces verstoren.

Meerdere keren inmiddels :(


Eerste keer was ik zo erg verrast dat ik niks kon uitbrengen.

De 2de keer: hou dat beest eens onder controle en aan de lijn!

De derde keer was ik zo erg boos dat ik heb gescholden :@
Ik voelde me een behoorlijke tokkie.
Maar dat beest ging ook nog met zijn of haar vieze poten tegen me
opspringen.

Baasje was nergens te bekennen.


Het is niet alsof Huskies schoothondjes zijn :X


[ Bericht 70% gewijzigd door timmmmm op 27-09-2022 14:55:29 ]
  Spellchecker vrijdag 30 september 2022 @ 18:30:28 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206156265
Stafford bijt jongetje (6); het was een echte horrordag
quote:
Frouwke uit Geertruidenberg beleefde op 2 september haar grootste horrordag. Haar zoontje Faro (6) werd bij kennissen uit het niets aangevallen en gebeten door een Amerikaanse Stafford. Sindsdien probeert ze haar gelijk te halen, maar ze vindt dat ze nergens voet aan de grond krijgt.

Frouwke (42) begint haar verhaal op de dag die alles veranderde: “Ik ging met mijn zoontje Faro en dochter Isabella (9) naar kennissen hier in Geertruidenberg. We gingen met z’n allen op de bank zitten, toen het vreselijk misging. Faro aaide de hond over z’n kop en die beet hem meteen in z’n voet.”

Bij Frouwke klinkt weer de afschuw in haar stem: “Het was meteen paniek. Die hond beet in de voet van Faro en trok hem zo een meter of twee van de bank. Hij liet ook niet meer los, wat we ook probeerden. Ik heb m’n hand blauw geslagen op die kop, maar hij bleef bijten. De eigenaresse hield wel z’n kop vast, zodat hij niet kon scheuren, maar we kregen hem niet los.”

“Ondertussen schreeuwde Faro het uit van de pijn. Isabella was in paniek. Alles zat onder het bloed. Een horrorscenario. Ik ging naar de keuken om een mes te halen, maar de eigenaresse wilden niet dat ik de hond stak. Uiteindelijk liet de hond los, toen zijn keel werd dichtgeknepen.”

112 werd gebeld en Faro werd in vliegende vaart naar het ziekenhuis gebracht. “Gelukkig bleken er geen pezen of botten kapot, maar het was een enorme wond.”

Nu vier weken later gaat het al een stuk beter met Faro. “Hij mag weer voorzichtig zijn voet belasten. Maar geestelijk is het een stuk zwaarder. Gelukkig praat hij er veel over.”

Frouwke wil het liefst dat de hond een muilkorf krijgt of dat iemand hem laat inslapen. “Zo’n beest kun je niet meer vertrouwen. Ik heb vorige week aangifte gedaan, heb met een gedragskliniek gesproken. Maar nergens kunnen ze me echt helpen."

“Het lijkt wel of niemand de ernst van de zaak ziet”, vindt Frouwke. “Ze wil het er dan ook niet bij laten zitten. “Dit was echt een horrordag. Faro dacht dat hij doodging, Isabella was in paniek. Het was vreselijk.”

Wat het allemaal nog erger maakt: door de hondenbeet ligt ook het grote project van Faro nu helemaal stil. “Hij zamelde flessen in om een reis te maken naar zijn vader in Brazili. Die heeft hij in 2018 voor het laatst gezien. Nu zijn de tickets zo duur dat hij deze actie heeft bedacht.
Gvd wat een klotebeest eigenaar :r
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:39:08 #3
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206156391
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:30 schreef maily het volgende:
Stafford bijt jongetje (6); het was een echte horrordag
[..]
Gvd wat een klotebeest eigenaar :r
Tsja van mensen die er een pitbull op na houden kun je dit verwachten. Het is niet echt een hond dat de doorsnee nette/verantwoordelijke burger in huis haalt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_206156910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:30 schreef maily het volgende:
Stafford bijt jongetje (6); het was een echte horrordag
[..]
Gvd wat een klotebeest eigenaar :r
Dat stukje van die flesseninzamelactie is ook triest, kijk eens hoe zielig dat die is… geef snel geld.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:56:03 #5
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206163658
quote:
Frouwke wil het liefst dat de hond een muilkorf krijgt of dat iemand hem laat inslapen. “Zo’n beest kun je niet meer vertrouwen. Ik heb vorige week aangifte gedaan, heb met een gedragskliniek gesproken. Maar nergens kunnen ze me echt helpen."

“Het lijkt wel of niemand de ernst van de zaak ziet”, vindt Frouwke.
Je vraagt je af wat er moet gebeuren voordat de ernst wel ingezien wordt en er eindelijk doorgepakt wordt.
  Spellchecker zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:02:06 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206163708
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je vraagt je af wat er moet gebeuren voordat de ernst wel ingezien wordt en er eindelijk doorgepakt wordt.
Ik denk dat eerst iemand in het gezin van die ""kennis"" gebeten moet worden ....
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:11:06 #7
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206163779
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:02 schreef maily het volgende:

[..]
Ik denk dat eerst iemand in het gezin van die ""kennis"" gebeten moet worden ....
Nou ik bedoel meer qua handhaving. Waar zijn de politici die een coherent en uitvoerbaar kader scheppen om dit soort incidenten te voorkomen?
  Spellchecker zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:45:10 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206164039
Hond (aangelijnd) tijdens het uitlaten doodgebeten in Gilze
quote:
Bij het Nonnenveld in Gilze is dinsdagavond een hond doodgebeten door een andere hond. Dat meldt de politie deze zaterdag. Terwijl iemand twee honden aan de lijn uitliet, kwam uit het niets een andere hond zonder eigenaar het terrein op.

De aanstormende hond beet de twee aangelijnde honden. Een dier raakte daarbij gewond, de andere hond overleefde de aanval niet. De bijtende hond is gevangen en inbeslaggenomen. De politie doet verder onderzoek. Waar de hond vandaan kwam, of hoe die in de buurt is gekomen bij de andere honden is nog onbekend.
Gvd ......

Jouw hond gebeten door een andere hond? Aangifte doen blijkt niet makkelijk
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:10:32 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206164282
quote:
Wat gek dat niemand zich meldt voor die afgevoerde hond. Je zou toch zeggen dat een dierenliefhebber zich ongerust zou melden dat zijn schatje spoorloos is...
  zondag 2 oktober 2022 @ 20:39:15 #10
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206182793
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Tsja van mensen die er een pitbull op na houden kun je dit verwachten. Het is niet echt een hond dat de doorsnee nette/verantwoordelijke burger in huis haalt.
Ik heb 3 buren met die troep en ze zijn tokkie als wat :r
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  Spellchecker zondag 23 oktober 2022 @ 13:09:38 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206418999
Roosendaler zet zijn hond in bij ruzie; slachtoffer meerdere malen in been gebeten
quote:
Een 43-jarige Roosendaler is in nacht van zaterdag op zondag aangehouden wegens zware mishandeling. De man zou zijn hond het commando hebben gegeven om meerdere keren in het rechterbeen te bijten van een 41-jarige man.

Dat gebeurde rond 03.15 uur. Ook zou de man het slachtoffer met gebalde vuist in het gezicht geslagen hebben. De mannen hadden al langere tijd een conflict.

Geen onbekende
Het slachtoffer verklaarde bij zijn aangifte dat hij op straat liep en dat de Roosendaler, die voor hem geen onbekende is, hem tegemoet kwam met zijn hond. Er volgde als snel een discussie met geduw en getrek. Volgens de 41-jarige man riep de man ‘vast’ tegen zijn hond, die het slachtoffer vervolgens meerder keren in zijn been beet. Hierna liep de verdachte weg met zijn en hond en liet zijn tegenstander op straat achter.

Agenten troffen het slachtoffer aan met een bloedende mond. Hij miste een voortand. Daarnaast hield hij verschillende beenwonden over als gevolg van de hondenbeten. Deze werden gehecht in het ziekenhuis. De verdachte is later aangehouden in zijn woning. Zijn hond is in beslag genomen.
Wat een idioot :r 8)7
  zondag 23 oktober 2022 @ 14:17:25 #12
80382 manny
30 is best veel
pi_206419578
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:39 schreef corehype het volgende:

[..]
Ik heb 3 buren met die troep en ze zijn tokkie als wat :r
Zonder het gecheckt te hebben vermoed ik dat een duidelijke correlate is tussen de aanwezigheid van een Y in de voornaam en het bezitten van zo een hond.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 23 oktober 2022 @ 15:42:04 #13
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206420251
quote:
19s.gif Op zondag 23 oktober 2022 14:17 schreef manny het volgende:

[..]
Zonder het gecheckt te hebben vermoed ik dat een duidelijke correlate is tussen de aanwezigheid van een Y in de voornaam en het bezitten van zo een hond.
Soms hebben ze ook dochters met de naam Ashley en Stacey etc.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  Redactie Frontpage woensdag 2 november 2022 @ 23:15:56 #15
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_206539411
https://www.ad.nl/rotterd(...)rottweiler~a4f4df92/

Rottweiler van een tokkie bijt kind van 11 maanden het ziekenhuis in. Kutbeesten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_206549270
Hond FC Groningen-speler Abraham bijt chihuahua dood, buren voelen zich onveilig

quote:
Een aantal bewoners van de Tasmantoren in Groningen is doodsbenauwd voor de American Stafford van mede-flatbewoner en FC Groningen-voetballer Paulos Abraham. De hond beet drie weken geleden de chihuahua dood van een van de bewoners.

Een 16-jarige jongen uit de Tasmanflat gaat op zondag 9 oktober rond 18.00 uur zijn chihuahua uitlaten. ‘Toen hij de lift uitkwam stuitte hij op Paulos Abraham met zijn hond', vertelt Colin Zhu, de broer van de 16-jarige, die zelf zijn verhaal niet durft te doen.

'De hond van Abraham hapte naar onze hond, en het was direct klaar', zegt Zhu. 'In zijn hoofd gebeten', voegt zijn moeder er aan toe.

Helemaal overstuur rent de jongen naar boven. 'Mijn broertje wist niet wat hij moest doen. Mijn zusje van 17 was thuis, maar ik was aan het werk', vertelt Zhu.

Vriendin
'Ze is toen snel naar beneden gegaan, want mijn broertje kon alleen maar huilen en was in paniek. Wat ik nog het ergste van alles vond, was dat de vriendin van Abraham niet wilde dat we de politie zouden inschakelen. Ons hondje was dood en mijn zusje van 17 stond er op een gegeven moment alleen bij. De vriendin van Abraham heeft toen gezegd: ‘Bel alsjeblieft niemand: dan geven we je geld'. Tegen een kind van 17. Ik ben er nog steeds boos om.'

Broer Colin Zhu belt wl de politie, die een kwartier later arriveert. Politiewoordvoerder Renate Winkel bevestigt dat er op 9 oktober een incident is geweest in de Tasmanflat. 'De politie heeft direct aan de eigenaar gevraagd om de hond een muilkorf om te doen en daar is gehoor aan gegeven’, aldus Winkel. Daar hield het voor de politie op, want na een bijtincident is het aan de gemeente om eventueel verdere stappen te ondernemen.

Reactie Paulos Abraham:
'Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, ik vind het echt heel vervelend. Als het om huisdieren gaat, komt er natuurlijk veel emotie bij kijken. Niet alleen bij het getroffen gezin, ook bij mijzelf. Ik heb maatregelen getroffen om herhaling te voorkomen. Daarnaast ben ik met het gezin in gesprek om tot een oplossing te komen voor de ontstane situatie en daarom vind ik het jammer dat mensen het nodig vinden de media op te zoeken.'

'De hond is na het incident opgenomen in het register voor gevaarlijke honden', zegt woordvoerder Onno Molenaar van de gemeente Groningen. 'Er zijn met de eigenaar duidelijke afspraken gemaakt. Daarnaast is er een muilkorf- en aanlijnplicht opgelegd.'

De American Stafford moet daardoor buiten altijd aangelijnd en gemuilkorfd zijn. Maar Abraham en zijn vriendin zouden zich daar regelmatig niet aan houden.

Colin Zhu: 'Het is maar wanneer ze er zin in hebben. Als het 's avonds wat later is, laten ze hem gewoon lopen zonder korf. Dat heb ik gezien omdat ik vaak wat later vrij ben.' Dit bevestigt een medebewoner die zegt dat hij Abraham afgelopen zaterdagavond met zijn hond zonder korf zag lopen.

'Iedereen is angstig'
Mensen die met hun hond lopen op het wandelpad bij de Tasmantoren, zijn doodsbang dat hun viervoeter wordt gebeten door de hond van Abraham. Vooral wanneer de paden elkaar kruisen. Dat zeggen meerdere bewoners, die allemaal anoniem willen blijven, tegen RTV Noord. 'Iedereen is angstig', vertellen ze, 'er zijn mensen die zelfs pepperspray of een mes meenemen als ze hun hond uitlaten.’

Een aantal bewoners heeft inmiddels over de hond geklaagd bij de gemeente. 'Mensen durven hun kleinkinderen niet meer uit te nodigen omdat ze bang zijn voor die grote hond', zegt een van de klagers. 'Er zijn zelfs mensen die willen verhuizen omdat ze gewoon veel te bang zijn.’

Molenaar bevestigt dat er meldingen over de hond zijn binnengekomen. Maar het is volgens hem te vroeg om in te grijpen. 'We hebben harder bewijs nodig. Daarom hebben we mensen gevraagd om foto's te maken als ze dit zien.'

Mocht er weer een heftig incident plaatsvinden dan kan de American Stafford door de gemeente in beslag worden genomen.

FC Groningen wil verder niet op de zaak reageren omdat de club het als een privkwestie beschouwt.

Alle namen van bewoners die anoniem willen blijven zijn bij de redactie van RTV Noord bekend.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)voelen-zich-onveilig
Video met hond Eyes
https://m.facebook.com/FC(...)ek/2682436328559362/

[ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 03-11-2022 21:02:31 ]
  Spellchecker donderdag 3 november 2022 @ 20:54:27 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206549346
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:51 schreef Nober het volgende:
Hond FC Groningen-speler Abraham bijt chihuahua dood, buren voelen zich onveilig
[..]
quote:
Molenaar bevestigt dat er meldingen over de hond zijn binnengekomen. Maar het is volgens hem te vroeg om in te grijpen. 'We hebben harder bewijs nodig. Daarom hebben we mensen gevraagd om foto's te maken als ze dit zien.'
Ik hoop dat al die anonieme mensen foto's van dat beest gaan maken en doorsturen.

Voordat er nog meer doden vallen. :r
  zondag 6 november 2022 @ 07:40:59 #18
80382 manny
30 is best veel
pi_206573235
Inmiddels wordt die speler zo ernstig bedreigd dat ie op vakantie is gestuurd. Onduidelijk of dat vanwege het akkefietje met de hond is of dat die gozer nog meer dingen doet die niet pluis zijn.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 6 november 2022 @ 08:03:29 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206573293
quote:
19s.gif Op zondag 6 november 2022 07:40 schreef manny het volgende:
Inmiddels wordt die speler zo ernstig bedreigd dat ie op vakantie is gestuurd. Onduidelijk of dat vanwege het akkefietje met de hond is of dat die gozer nog meer dingen doet die niet pluis zijn.
En er wordt nieuwe huisvesting gezocht h. Dus straks woont hij ergens anders met die hond, waar mensen niet op de hoogte zijn van de geschiedenis van die hond en de muilkorf- en aanlijnplicht. Met een beetje pech is het zelfs in een andere gemeente, waardoor de plicht niet meer geldt en duurt het extra lang voordat er weer ingegrepen wordt, met mogelijke nieuwe slachtoffers tot gevolg.

Verder kom ik als ik zoek op "register gevaarlijke honden" alleen een verwijzing tegen op deze site van de Rijksoverheid, waarop staat:

quote:
LNV werkt samen met een aantal gemeenten en politie om een landelijk registratiesysteem van bijtincidenten met honden op te zetten. Via dit systeem krijgen LNV, politie en gemeenten inzicht in betrouwbare gegevens over gevaarlijk gedrag bij individuele honden. Deze informatie helpt om op tijd in te grijpen tegen eigenaren van honden die gevaarlijk gedrag vertonen. Hiermee kunnen bijtincidenten worden voorkomen.
Dus dat lijkt nog in opbouw.

De enige manier om de veiligheid van je omgeving te garanderen lijkt dus precies wat er nu is gebeurd: het recht in eigen hand nemen en in dit geval dus de eigenaar bedreigen want vanuit het bevoegd gezag hoef je weinig te verwachten aan overzicht, daadkracht en handhaving.
  zondag 6 november 2022 @ 10:08:45 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_206574019
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 08:03 schreef Qarrad het volgende:

De enige manier om de veiligheid van je omgeving te garanderen lijkt dus precies wat er nu is gebeurd: het recht in eigen hand nemen en in dit geval dus de eigenaar bedreigen want vanuit het bevoegd gezag hoef je weinig te verwachten aan overzicht, daadkracht en handhaving.
Een beetje een Nederlandse / Noord Europese ziekte is dat om naar de overheid te kijken om een lokaal probleempje op te lossen. Als gezamenlijke gezinnen daar kun je inderdaad niet accepteren dat er zo een k-hond rondloopt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206574780
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:51 schreef Nober het volgende:
Hond FC Groningen-speler Abraham bijt chihuahua dood, buren voelen zich onveilig
[..]
Video met hond Eyes
https://m.facebook.com/FC(...)ek/2682436328559362/
quote:
Ons hondje was dood en mijn zusje van 17 stond er op een gegeven moment alleen bij. De vriendin van Abraham heeft toen gezegd: ‘Bel alsjeblieft niemand: dan geven we je geld'. Tegen een kind van 17. Ik ben er nog steeds boos om.'
quote:
Reactie Paulos Abraham: 'Daarnaast ben ik met het gezin in gesprek om tot een oplossing te komen voor de ontstane situatie en daarom vind ik het jammer dat mensen het nodig vinden de media op te zoeken.'
quote:
De american stafford moet daardoor buiten altijd aangelijnd en gemuilkorfd zijn. Maar Abraham en zijn vriendin zouden zich daar regelmatig niet aan houden.
Wat een tyfuslijers, altijd die overal-schijt-aan-mentaliteit
pi_206574795
quote:
8s.gif Op zondag 6 november 2022 11:49 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Wat een tyfuslijers, altijd die overal-schijt-aan-mentaliteit
Even een verzachtende omstandigheid toevoegen. De betreffende voetballer is zelf ook nog maar 20 jaar.
pi_206574816
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:51 schreef Nober het volgende:

[..]
Even een verzachtende omstandigheid toevoegen. De betreffende voetballer is zelf ook nog maar 20 jaar.
Ah ja, dan hoef je natuurlijk geen verantwoordelijkheid te nemen

En in plaats van te zeggen "oei, misschien ben ik te jong voor zo'n gevaarlijke hond" vooral doorgaan met medebewoners zwijggeld proberen aan te bieden en dat beest zonder muilkorf uit te laten
  zondag 6 november 2022 @ 12:25:33 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206575092
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:54 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
Ah ja, dan hoef je natuurlijk geen verantwoordelijkheid te nemen

En in plaats van te zeggen "oei, misschien ben ik te jong voor zo'n gevaarlijke hond" vooral doorgaan met medebewoners zwijggeld proberen aan te bieden en dat beest zonder muilkorf uit te laten
Ja precies. "Blijkbaar heb ik dit niet goed ingeschat. Wat kan ik zelf doen om deze situatie te verbeteren?"

Nee hoor, gewoon de ene stomme beslissing na de andere asociale actie.

Hij is 20, geen kleuter. Hij woont zelfstandig, met een vriendin en heeft de verantwoordelijkheid voor een huisdier. Dan kan hij die kaart van leeftijd niet meer trekken hoor. Dan lever je je zelfstandigheid maar lekker in als je de verantwoordelijkheid erbij niet aankan.
pi_206575818
twitter


_O-
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Spellchecker zondag 6 november 2022 @ 13:30:34 #26
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206575855
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:27 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]

_O-
Denk dat de hond het achteraf flink heeft moeten ontgelden ...
  zondag 6 november 2022 @ 13:46:16 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206575981
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 13:30 schreef maily het volgende:

[..]
Denk dat de hond het achteraf flink heeft moeten ontgelden ...
Ja maar daar kunnen ze niet veel aan doen want we moeten rekening houden met hun jonge leeftijd.
  zondag 6 november 2022 @ 13:46:32 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206575984
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:27 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]

_O-
Wat een sukkels.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 13 november 2022 @ 09:43:06 #29
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206658186
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-man-opgepakt-honden
Allemaal pitbulls...... Ik moet er niet aan denken wat deze honden kunnen aanrichten in de handen van zogenaamd goedbedoelende dierenliefhebbers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker zondag 13 november 2022 @ 12:00:29 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206659362
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 09:43 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-man-opgepakt-honden
Allemaal pitbulls...... Ik moet er niet aan denken wat deze honden kunnen aanrichten in de handen van zogenaamd goedbedoelende dierenliefhebbers.
En bak ellende :'( :X
pi_206660207
Een gepaste straf zou zijn om hem voor de honden te gooien :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206660212
Maar daar lusten de honden geen brood van :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker zondag 13 november 2022 @ 13:57:09 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 13 november 2022 @ 17:45:13 #34
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206662499
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206670562
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 09:43 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-man-opgepakt-honden
Allemaal pitbulls...... Ik moet er niet aan denken wat deze honden kunnen aanrichten in de handen van zogenaamd goedbedoelende dierenliefhebbers.
En..
quote:
Alle honden zijn ondergebracht bij verschillende opvanglocaties in de regio waar ze kunnen werken aan herstel.
Binnenkort te adopteren waarna alles goed gaat.
Totdat het niet goed gaat waarop het heel erg snel heel erg mis gaat.
Je zal er maar naast wonen.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:10:14 #36
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206890173
https://www.destentor.nl/(...)-niet-zelf~aebe5f39/

quote:
Via Burgernet vraagt de politie mensen uit te kijken naar een champagnekleurige pocket bully, een relatief kleine Amerikaanse bulldog. De hond is vandaag vermist geraakt in de omgeving van de Burgemeester Voetelinkstraat in Steenwijk.

In de melding is te lezen dat je het dier vooral niet zelf moet benaderen, maar 112 moet bellen. Een woordvoerder van de politie laat weten dat de hond gevaarlijk is omdat er kans is op bijtgevaar.
Reactie eigenaars:

quote:
Ik snap nooit zo goed hoe dat werkt in die hoofden: "Laat ik een hele stoere gevaarlijk uitziende hond nemen." en dan vol verbazing: "Boehoe, mensen vinden onze hond er gevaarlijk uitzien! Stomme politie die mij helpt mijn eigen fout te herstellen!"
pi_206890206
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:56 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
En..
[..]
Binnenkort te adopteren waarna alles goed gaat.
Totdat het niet goed gaat waarop het heel erg snel heel erg mis gaat.
Je zal er maar naast wonen.
Ik heb hier verderop een vrouw wonen die dus een pitbull heeft opgevangen die ergens in beslag is genomen omdat die voor gevechten werd gebruikt.

Heeft enorm litteken in de nek, wel zielig voor het beestje. Maarja het is ook niet de meest stabiele hond. Zou mezelf echt niet veilig voelen in eigen huis met zo'n op scherp staand projectiel naast je op de bank.

Zei altijd al, zou me niks verbazen als er ambulance voor de deur staat omdat ze is gegrepen. Is al gebeurd met de pitbull van een andere buurvrouw, die hing bij een buurman in z'n arm.

Ja ik woon in een semi volksbuurt.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:53:39 #38
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206890503
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:56 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
En..
[..]
Binnenkort te adopteren waarna alles goed gaat.
Totdat het niet goed gaat waarop het heel erg snel heel erg mis gaat.
Je zal er maar naast wonen.
Nou inderdaad... Ik vind het intens zielig voor die dieren, echt, maar ik vind het ook een doodeng idee dat deze honden met hun weeffoutjes plus trauma's straks tussen de gezinnen kunnen wonen.
  Spellchecker donderdag 1 december 2022 @ 11:10:29 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206890683
Een pocket bully .....

Ik verwachtte een handtasmodel ....
pi_206890826
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:10 schreef Qarrad het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)-niet-zelf~aebe5f39/
[..]
Reactie eigenaars:
[..]
Ik snap nooit zo goed hoe dat werkt in die hoofden: "Laat ik een hele stoere gevaarlijk uitziende hond nemen." en dan vol verbazing: "Boehoe, mensen vinden onze hond er gevaarlijk uitzien! Stomme politie die mij helpt mijn eigen fout te herstellen!"
:')

"Gelukkig" is die terecht en loopt er geen ongeleid projectiel meer vrij rond
  donderdag 1 december 2022 @ 11:50:11 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206891158
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:10 schreef maily het volgende:
Een pocket bully .....

Ik verwachtte een handtasmodel ....
Ja ik ook. Zie je op die foto 50+ kilo hond.
pi_206891410
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:15 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik heb hier verderop een vrouw wonen die dus een pitbull heeft opgevangen die ergens in beslag is genomen omdat die voor gevechten werd gebruikt.

Heeft enorm litteken in de nek, wel zielig voor het beestje. Maarja het is ook niet de meest stabiele hond. Zou mezelf echt niet veilig voelen in eigen huis met zo'n op scherp staand projectiel naast je op de bank.

Zei altijd al, zou me niks verbazen als er ambulance voor de deur staat omdat ze is gegrepen. Is al gebeurd met de pitbull van een andere buurvrouw, die hing bij een buurman in z'n arm.

Ja ik woon in een semi volksbuurt.
Zolang ze zelf maar gebeten wordt de beste leerschool voor dat soort mensen is ervaring.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 3 december 2022 @ 13:14:00 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206922229
https://www.1limburg.nl/n(...)elopen-bebloede-hond

quote:
In Roermond is aan het eind van de middag een hond weggelopen die onder het bloed zit. Daarvoor is een Burgernetbericht verstuurd.
De hond van het ras Rhodesian ridgeback is vanuit de Plutolaan ervandoor gegaan.
Hond doodgebeten
In het Burgernetbericht wordt gewaarschuwd om de grote bruine hond niet zelf te benaderen. Vermoedelijk heeft de viervoeter een andere hond doodgebeten. De politie adviseert om 112 te bellen als de bebloede hond wordt gezien.
Je zult hem maar tegenkomen als je je eigen hond uitlaat......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker zaterdag 3 december 2022 @ 13:15:20 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 3 december 2022 @ 13:23:17 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206922350
quote:
In het Burgernetbericht wordt gewaarschuwd om de grote bruine hond niet zelf te benaderen. Vermoedelijk heeft de viervoeter een andere hond doodgebeten. De politie adviseert om 112 te bellen als de bebloede hond wordt gezien.
Reactie eigenaren straks: "zwaar overdreven". Wedden?

Doodeng dit. Een losgebroken, bebloed bakbeest. Loop jij daar nietsvermoedend met je tekkel en je kleuter... :X
pi_206940921
Hont is gevangen.

In Roermond is zondagmiddag een vermiste agressieve hond gevangen door de politie.
Eerder deze week verstuurde de politie een Burgernetbericht voor de hond.

Het dier was vrijdag betrokken bij een 'bijtincident' op de Plutolaan in de stad. De hond is zondag rond 14:00 uur gevonden op de Jupiterstraat. Hondengeleiders van de politie hebben hem gevangen. Het dier is in beslag genomen en krijg een medische check. "We doen nog onderzoek naar de incidenten die hebben plaatsgevonden en de zorgplicht rondom de hond", schrijft de politie.
https://www.1limburg.nl/1(...)in-roermond-gevangen
  zondag 4 december 2022 @ 16:43:27 #47
80382 manny
30 is best veel
pi_206941059
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Reactie eigenaren straks: "zwaar overdreven". Wedden?

Niet zeker. Overdreven heeft best veel lettergrepen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206942003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:14 schreef deedeetee het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)elopen-bebloede-hond
[..]
Je zult hem maar tegenkomen als je je eigen hond uitlaat......
Een Ridgeback. Ja, die moet je wel opvoeden.

Die verjagen leeuwen in hun vrije tijd, dus dat zijn wel heftige beesten.
pi_206942255
quote:
14s.gif Op zondag 4 december 2022 16:33 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Hont is gevangen.

In Roermond is zondagmiddag een vermiste agressieve hond gevangen door de politie.
Eerder deze week verstuurde de politie een Burgernetbericht voor de hond.

Het dier was vrijdag betrokken bij een 'bijtincident' op de Plutolaan in de stad. De hond is zondag rond 14:00 uur gevonden op de Jupiterstraat. Hondengeleiders van de politie hebben hem gevangen. Het dier is in beslag genomen en krijg een medische check. "We doen nog onderzoek naar de incidenten die hebben plaatsgevonden en de zorgplicht rondom de hond", schrijft de politie.
https://www.1limburg.nl/1(...)in-roermond-gevangen
Jammer dat er geen kogels aan te pas zijn gekomen
pi_206942606
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 17:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een Ridgeback. Ja, die moet je wel opvoeden.

Die verjagen leeuwen in hun vrije tijd, dus dat zijn wel heftige beesten.
Boerenfoxjes ook.

Heb hier nog nooit een leeuw gezien, dus ze doet haar werk uitstekend 👌
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206942648
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 18:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Boerenfoxjes ook.

Heb hier nog nooit een leeuw gezien, dus ze doet haar werk uitstekend 👌
Die zitten meer achter ratten aan, maar dat is heel nuttig in Nederland tegenwoordig.
pi_206942691
Ik woon in een plattelandsdorpje en die van mij vermaakt zich opperbest met muizen, in de uiterwaarden en op de akkers en weilanden O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 december 2022 @ 06:16:29 #53
80382 manny
30 is best veel
pi_206947109
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 17:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een Ridgeback. Ja, die moet je wel opvoeden.

Die verjagen leeuwen in hun vrije tijd, dus dat zijn wel heftige beesten.
Mooie beesten trouwens, en niet meteen een ras waarbij je denkt aan allerlei incidenten (voor zover ik weet).
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206947171
quote:
19s.gif Op maandag 5 december 2022 06:16 schreef manny het volgende:

[..]
Mooie beesten trouwens, en niet meteen een ras waarbij je denkt aan allerlei incidenten (voor zover ik weet).
Het is een liefhebbershond, helaas zijn ze erg mooi en getraind heel lief en dat trekt dus ook onwetenden aan. Kan wel een prima gezinshond zijn hoor, maar ze kosten veel tijd.

Ze zijn echter gefokt om te waken en om bedreigingen buiten te houden, dus in de basis erg wantrouwend naar vreemden. Goede socialisatie is erg belangrijk.
  maandag 5 december 2022 @ 09:10:32 #55
80382 manny
30 is best veel
pi_206947697
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 07:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is een liefhebbershond, helaas zijn ze erg mooi en getraind heel lief en dat trekt dus ook onwetenden aan. Kan wel een prima gezinshond zijn hoor, maar ze kosten veel tijd.

Ze zijn echter gefokt om te waken en om bedreigingen buiten te houden, dus in de basis erg wantrouwend naar vreemden. Goede socialisatie is erg belangrijk.
Goede vrienden van ons hebben er twee. Goed getraind, perfect met kinderen en vreemden. Mooie beesten; en inderdaad heel veel tijd aan socialisatie en omgaan met vreemden besteed. Niet een beestje om mee te beginnen...

Toen ik een paar jaar geleden op puppy training was met onze hond zat er ook 1 in de groep. Die is later naar een boerderij verdwenen omdat de eerste eigenaar hem niet de baas was en dat beest was daardoor niet te hanteren samen met een normaal gezin in een woonwijk, met kinderen op bezoek en dat soort zaken.

Nu loopt dat beest ergens in het in gigantisch groot gebied een boerderij te "beschermen".
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206947784
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 17:53 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Jammer dat er geen kogels aan te pas zijn gekomen
Voor wie is dat jammer? Voor jou?

Weten toch helemaal niet wat zich heeft afgespeeld. Voor hetzelfde geld liep deze Ridgeback keurig aan de lijn of onder controle in een losloopgebied en is deze aangevallen door een andere hond en is het zo tot een dodelijk gevecht gekomen.

Of het is een jonge reu die een andere jonge reu is tegengekomen, eerste keer stoer doen en gevecht liep vervolgens te erg uit de hand. Betekent niet automatisch dat deze Ridgeback nu voor altijd een ongeleid projectiel is of dat het een zwaar agressieve hond is die niet meer te helpen is.

Op basis van de informatie die we nu hebben inclusief de ervaring dat Ridgebacks minder snel 'zomaar' uitvallen dan bijvoorbeeld een bully zou ik even wachten met kogels gebruiken.
pi_206970049
quote:
19s.gif Op maandag 5 december 2022 09:10 schreef manny het volgende:

[..]
Goede vrienden van ons hebben er twee. Goed getraind, perfect met kinderen en vreemden. Mooie beesten; en inderdaad heel veel tijd aan socialisatie en omgaan met vreemden besteed. Niet een beestje om mee te beginnen...
Ik heb een Dobermann puppy. Ook een ras wat enorm waaks is. En inderdaad geen hond die je in huis zet en 2x per dag even uitlaat en verder niks. Je hebt er een parttime baan bij met wat je allemaal moet doen.

Netjes aan de lijn leren lopen, socialisatie, puppycursus op zaterdag, privetrainer op woensdag. Nog even naar het losloopgebied in het park een paar keer per week zodat ze daar aan went en met andere honden om kan gaan.

Maarja zoals men zegt, je krijgt er wel veel voor terug. In ieder geval een stabiele, goed luisterende hond en geen ongeleid projectiel van 45 kilo met enorme bijtkracht.
pi_207421331
Een triest bericht uit Belgi.


Peuter van anderhalf verliest been en arm na aanval door hond van moeder.

In de Sint-Katharinastraat in het West-Vlaamse Ledegem is een kindje van anderhalf jaar vandaag om 10.15 uur aangevallen door een hond. Het kindje werd zodanig toegetakeld door de Stafford dat een arm en been moesten geamputeerd worden.

https://www.hln.be/ledege(...)van-moeder~a5f18767/
  woensdag 4 januari 2023 @ 19:04:48 #59
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207421488
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
In de Sint-Katharinastraat in het West-Vlaamse Ledegem is een kindje van anderhalf jaar vandaag om 10.15 uur aangevallen door een hond. Het kindje werd zodanig toegetakeld door de Stafford dat een arm en been moesten geamputeerd worden.

https://www.hln.be/ledege(...)van-moeder~a5f18767/
Wat een drama. Verschrikkelijk.
  Spellchecker woensdag 4 januari 2023 @ 19:10:58 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207421547
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een triest bericht uit Belgi.


Peuter van anderhalf verliest been en arm na aanval door hond van moeder.

In de Sint-Katharinastraat in het West-Vlaamse Ledegem is een kindje van anderhalf jaar vandaag om 10.15 uur aangevallen door een hond. Het kindje werd zodanig toegetakeld door de Stafford dat een arm en been moesten geamputeerd worden.

https://www.hln.be/ledege(...)van-moeder~a5f18767/
Kolere :( :r

Hond van moeder ook nog :( :'(
pi_207422290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een triest bericht uit Belgi.


Peuter van anderhalf verliest been en arm na aanval door hond van moeder.

In de Sint-Katharinastraat in het West-Vlaamse Ledegem is een kindje van anderhalf jaar vandaag om 10.15 uur aangevallen door een hond. Het kindje werd zodanig toegetakeld door de Stafford dat een arm en been moesten geamputeerd worden.

https://www.hln.be/ledege(...)van-moeder~a5f18767/
Die moeder zit nu in de hel op aarde.

Om nog maar te zwijgen over dat kindje.
  Spellchecker woensdag 4 januari 2023 @ 20:39:41 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207422564
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:17 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Die moeder zit nu in de hel op aarde.

Om nog maar te zwijgen over dat kindje.
En die vader ... (((had ze dat klotebeest maar niet meegenomen naar mijn huis)))
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:46:24 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207423812
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een triest bericht uit Belgi.

Peuter van anderhalf verliest been en arm na aanval door hond van moeder.

In de Sint-Katharinastraat in het West-Vlaamse Ledegem is een kindje van anderhalf jaar vandaag om 10.15 uur aangevallen door een hond. Het kindje werd zodanig toegetakeld door de Stafford dat een arm en been moesten geamputeerd worden.

https://www.hln.be/ledege(...)van-moeder~a5f18767/
Gadverdamme... Daar moet je niet aan denken. Helaas is dat werkwoord niet het sterkste punt van de meeste mensen die een Stafford aanschaffen.
  Redactie Frontpage woensdag 4 januari 2023 @ 22:38:41 #64
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_207424858
Als je verder leest in het artikel, beweert de familie dat er niets aan de hand is en het kind alle ledematen nog heeft. Tokkies gonna tokkie. 'Mijn hond is liefff, en doet helemaal niks...'

Overigens gereageerd op dit artikel via de Facebook van Telegraaf. En al die tokkies nemen het op voor dat mormel :{w
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Spellchecker woensdag 4 januari 2023 @ 22:46:32 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207425036
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:38 schreef Djeez het volgende:
Als je verder leest in het artikel, beweert de familie dat er niets aan de hand is en het kind alle ledematen nog heeft. Tokkies gonna tokkie. 'Mijn hond is liefff, en doet helemaal niks...'

Overigens gereageerd op dit artikel via de Facebook van Telegraaf. En al die tokkies nemen het op voor dat mormel :{w
quote:
wie zegt dat het kind de hond niet getreiterd heeft?
godskolere zeg, een kind van 1,5 .....

als je je hond niet hebt opgevoed moet je hem niet bij kinderen laten.
  woensdag 4 januari 2023 @ 23:00:26 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207425240
Mijn vader is 2 maanden geleden gebeten door een staffy. Het gaat om de hond van de dochter van de buurman. M’n vader kwam het erf van de buren op lopen, waar de hond logeerde wegens vakantie van het baasje. Ze kwam op hem aflopen en m’n vader had zo gauw niet in de gaten wat er gebeurde dus dacht dat de hond hem kwam begroeten en aaide, en ze beet hem zo in zijn hand en buik. Geen waarschuwing of niks. M’n vader moest een aantal hechtingen.

M’n vader heeft er geen werk van gemaakt, hij heeft geen zin in gedoe en voor hem is het gewoon een hond die gebeten heeft en het ras is geen factor voor hem. Onbegrijpelijk, vind ik persoonlijk als het gaat om een gevaarlijk ras. Geen idee of de hond nu nog leeft. Maar als dit de hond van mijn zoon of dochter zou zijn, dan zou ik op z’n minst vragen om voortaan zonder hond langs te komen.
Resistance is futile.
  woensdag 4 januari 2023 @ 23:02:45 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207425271
Waarom worden deze honden niet op de lijst verboden rassen geplaatst?
Resistance is futile.
  woensdag 4 januari 2023 @ 23:06:47 #68
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207425316
Als ik dit soort berichten lees ben ik geneigd on gewapend over straat te gaan. Hier in de buurt ook veel honden eigenaren met gevaarlijke honden, waarvan sommige ze gewoon los laten lopen of mee nemen naar de speeltuin.

Iemand hier tips voor wapens? Mocht n van de honden mij of mijn kinderen aanvallen?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207425392
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:06 schreef britneycheers het volgende:
Als ik dit soort berichten lees ben ik geneigd on gewapend over straat te gaan. Hier in de buurt ook veel honden eigenaren met gevaarlijke honden, waarvan sommige ze gewoon los laten lopen of mee nemen naar de speeltuin.

Iemand hier tips voor wapens? Mocht n van de honden mij of mijn kinderen aanvallen?
Pepperspray. Standaard bij mij voor dit soort casussen.
Gelukkig nooit hoeven te gebruiken. Maar ik gebruik het zonder enige twijfel als het moet, op zowel de hond als het baasje. Ik zal er geen spaan heel van laten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207425526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:38 schreef Djeez het volgende:
Als je verder leest in het artikel, beweert de familie dat er niets aan de hand is en het kind alle ledematen nog heeft. Tokkies gonna tokkie. 'Mijn hond is liefff, en doet helemaal niks...'

Overigens gereageerd op dit artikel via de Facebook van Telegraaf. En al die tokkies nemen het op voor dat mormel :{w
Er staat niet dat ze zeggen dat er niets aan de hand is, enkel dat er niet geamputeerd is. Ze hebben het wel over operaties.

De hond is direct ingeslapen. Geheel terecht natuurlijk.
Maar dat die ouders zeggen dat er niets is en het beestje eigenlijk een goeie hont is is niet wat staat.
  Spellchecker woensdag 4 januari 2023 @ 23:28:17 #71
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207425569
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:00 schreef Seven. het volgende:
Mijn vader is 2 maanden geleden gebeten door een staffy. Het gaat om de hond van de dochter van de buurman. M’n vader kwam het erf van de buren op lopen, waar de hond logeerde wegens vakantie van het baasje. Ze kwam op hem aflopen en m’n vader had zo gauw niet in de gaten wat er gebeurde dus dacht dat de hond hem kwam begroeten en aaide, en ze beet hem zo in zijn hand en buik. Geen waarschuwing of niks. M’n vader moest een aantal hechtingen.

M’n vader heeft er geen werk van gemaakt, hij heeft geen zin in gedoe en voor hem is het gewoon een hond die gebeten heeft en het ras is geen factor voor hem. Onbegrijpelijk, vind ik persoonlijk als het gaat om een gevaarlijk ras. Geen idee of de hond nu nog leeft. Maar als dit de hond van mijn zoon of dochter zou zijn, dan zou ik op z’n minst vragen om voortaan zonder hond langs te komen.
Gelukkig liep je vader daar alleen en niet met jouw mini :o :{
  donderdag 5 januari 2023 @ 07:51:27 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207426736
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:28 schreef maily het volgende:

[..]
Gelukkig liep je vader daar alleen en niet met jouw mini :o :{
Mijn grote angst, in het park hier vlakbij lopen ook veel tokkiehonden los.
Resistance is futile.
  Trouwste user 2022 donderdag 5 januari 2023 @ 10:08:33 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_207427627
Ik ben bang voor elke hond. Ooit gebeten als kind door zo'n omgebouwd roofdier. Net als vuurwerk, honden gewoon verbieden.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 5 januari 2023 @ 10:09:07 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_207427633
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2023 07:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mijn grote angst, in het park hier vlakbij lopen ook veel tokkiehonden los.
Het zijn niet alleen Tokkies die zo'n monster hebben.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 januari 2023 @ 10:13:00 #75
501482 ThatWoman
Drives me nuts.
pi_207427668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:09 schreef tong80 het volgende:

[..]
Het zijn niet alleen Tokkies die zo'n monster hebben.

:T
Toch opvallend vaak wel, vooral de staffords.
  Trouwste user 2022 donderdag 5 januari 2023 @ 10:14:15 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_207427680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:13 schreef ThatWoman het volgende:

[..]
Toch opvallend vaak wel, vooral de staffords.
Kleine kut beffers van homo's bijten ook in je enkels.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 januari 2023 @ 10:52:45 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207428016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:14 schreef tong80 het volgende:

[..]
Kleine kut beffers van homo's bijten ook in je enkels.

:T
Ja maar die kauwen niet door een babyarm heen als ze losgaan...
  Trouwste user 2022 donderdag 5 januari 2023 @ 10:55:20 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_207428050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja maar die kauwen niet door een babyarm heen als ze losgaan...
Jawel hoor.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:12:27 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207428221
"Alleen maar vooroordelen over die Staffords en hun eigenaren hoor"
Feit: Coke in huis...

https://www.hln.be/ledege(...)-van-vader~abe0087c/

Gelukkig voor dat jochie trouwens, armpje en beentje zijn inderdaad gered.
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:13:09 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207428236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:14 schreef tong80 het volgende:

[..]
Kleine kut beffers van homo's bijten ook in je enkels.

:T
Ik vraag me trouwens af wat kutbeffers bij homo's in huis doen. Het is zomaar een dwarsstraat...
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:20:09 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207428337
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:12 schreef Qarrad het volgende:
"Alleen maar vooroordelen over die Staffords en hun eigenaren hoor"
Feit: Coke in huis...

https://www.hln.be/ledege(...)-van-vader~abe0087c/

Gelukkig voor dat jochie trouwens, armpje en beentje zijn inderdaad gered.
Kijk voor de "lol" ook het filmpje onderaad het artikel :X
Meisje van 8 alleen thuis gelaten met 4 honden, waaronder een Stafford. Die bijt meisje door. Moeders kwam om 23:00 's avonds eens thuis. Blikje Monster Energy aan de gevel :X :X :X

Hoort bij dit artikel: https://www.hln.be/binnen(...)fford-niet~a8340802/

Waarin weer een gedragsdeskundige wordt aangehaald, filmpje onderaan. Gemoed kan in een fractie van een seconde omslaan, weinig waarschuwingen, korte dreigfase. Dus: geen hond voor halve zolen.
  Trouwste user 2022 donderdag 5 januari 2023 @ 13:21:16 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_207429627
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vraag me trouwens af wat kutbeffers bij homo's in huis doen. Het is zomaar een dwarsstraat...
Ach je legt de grap uit. _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:39:32 #83
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_207431210
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:21 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ach je legt de grap uit. _O_

:T
Zeg, tong80, wordt jij 's avonds voor het slapen gaan door de thuishulp nog steeds op de pot gezet?
pi_207432099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:14 schreef tong80 het volgende:

[..]
Kleine kut beffers van homo's bijten ook in je enkels.

:T
Anuslikker bedoel je, denk ik.

Maar goed, die bijten en het doet pijn, ergste geval een paar hechtingen.

Bij een Stafford is je bot doormidden. Dat is echt wel een verschil.

Neemt niet weg dat elke hond heel veel schade aan kan richten. Zeker als ze ergens anders bijten dan in een enkel.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:43:49 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:50:10 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207459417
quote:
Doet ook niet nog eens. Dat is tenminste goed opgelost.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_207459469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Doet ook niet nog eens. Dat is tenminste goed opgelost.
Nee mensen die met geen honden om kunnen gaan dat verbieden. Een mens maakt de hond vals
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_207459521
quote:
Hopelijk zijn de baasjes dusdanig gewond geraakt dat ze nooit meer een hond nemen. Maar het zal wel zo'n type bodybuilder zijn met een polo met opstaande kraag die over een half jaar weer zo'n mormel heeft.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Spellchecker zaterdag 7 januari 2023 @ 19:07:27 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker zaterdag 7 januari 2023 @ 19:08:07 #90
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207459597
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:01 schreef vipergts het volgende:

[..]
Hopelijk zijn de baasjes dusdanig gewond geraakt dat ze nooit meer een hond nemen. Maar het zal wel zo'n type bodybuilder zijn met een polo met opstaande kraag die over een half jaar weer zo'n mormel heeft.
Ik vind "bodybuilder" niet stroken met "opstaande kraag" :@
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:31:31 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207459831
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:01 schreef vipergts het volgende:

[..]
Hopelijk zijn de baasjes dusdanig gewond geraakt dat ze nooit meer een hond nemen. Maar het zal wel zo'n type bodybuilder zijn met een polo met opstaande kraag die over een half jaar weer zo'n mormel heeft.
Hand van de man is eraf gebeten staat er nu...
pi_207460175
quote:
Daar hoef ik bij mijn boerenfoxje in ieder geval niet bang voor te zijn :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207460193
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:08 schreef maily het volgende:

[..]
Ik vind "bodybuilder" niet stroken met "opstaande kraag" :@
Of het moet een bekakte bodybuilder zijn.

Tenminste, in mijn regio waren het voornamelijk kakkers die met de kraag van hun polo omhoog liepen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207461355
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:56 schreef Soury het volgende:

[..]
Nee mensen die met geen honden om kunnen gaan dat verbieden. Een mens maakt de hond vals
Haha.

Tokkie honden gewoon verbieden en de baasjes neerknuppelen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207463805
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hand van de man is eraf gebeten staat er nu...
Dan zal het bodybuilden wat moeilijker worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Spellchecker zaterdag 7 januari 2023 @ 23:33:35 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207464107
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:13 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dan zal het bodybuilden wat moeilijker worden.
Kraag omhoog zetten ook 8-)
  dinsdag 10 januari 2023 @ 08:46:07 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207493598
https://www.ad.nl/binnenl(...)baasje-aan~a3a53a69/

Ik ben geschokt en zag dit niet aankomen... Een Stafford! :o
pi_207493612
Ik woonde daar vlakbij en misschien dat ik het mis heb hoor, maar deze huizen zijn volgens mij te klein voor zo'n ras. Het zijn gezinswoningen, maar kleine gezinswoningen. Zulke honden hebben ruimte nodig.
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2023 @ 08:55:16 #99
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207493679
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:46 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)baasje-aan~a3a53a69/

Ik ben geschokt en zag dit niet aankomen... Een Stafford! :o
De liefste honten ter wereld O+


:r
  dinsdag 10 januari 2023 @ 09:18:12 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207493856
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:46 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)baasje-aan~a3a53a69/

Ik ben geschokt en zag dit niet aankomen... Een Stafford! :o
Weer dat kleine rondreizende groepje staffords dat het voor iedereen verpest. Er zijn ook goede staffords en die krijgen door dit soort krapuul geen stageplaatsen.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 09:20:44 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207493883
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik woonde daar vlakbij en misschien dat ik het mis heb hoor, maar deze huizen zijn volgens mij te klein voor zo'n ras. Het zijn gezinswoningen, maar kleine gezinswoningen. Zulke honden hebben ruimte nodig.
Och, kennissen van mij namen ooit een enorme Dobermann op een flat. Ging ook pri...oh nee die was niet meer te hanteren en gijzelde de dames in het huishouden en viel een auto aan.
pi_207493955
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:20 schreef Qarrad het volgende:
kennissen van mij namen ooit een enorme Dobermann op een flat
Dan zit er toch echt een steekje bij je los als je vindt dat zoiets een goed idee is... 8)7
pi_207494121
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 17:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een Ridgeback. Ja, die moet je wel opvoeden.

Die verjagen leeuwen in hun vrije tijd, dus dat zijn wel heftige beesten.
Precies. Ze staan niet bekend als agressief. Maar je moet ze strak opvoeden en veel activiteiten met ze doen anders worden ze ongelukkig. Lijkt mij een fantastisch dier (we hebben er 1 binnen de familie) maar je moet er de ruimte en tijd voor hebben.
pi_207494145
Ja maa
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:46 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)baasje-aan~a3a53a69/

Ik ben geschokt en zag dit niet aankomen... Een Stafford! :o
[sarcasm]Ja maar, ja maar... is niet goed opgevoed. Zijn prima honden.

Groetjes een FOK!ker die ook zijn krokodillen niet aanlijnt.[/sarcasm]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 09:55:22 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207494160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Precies. Ze staan niet bekend als agressief. Maar je moet ze strak opvoeden en veel activiteiten met ze doen anders worden ze ongelukkig. Lijkt mij een fantastisch dier (we hebben er 1 binnen de familie) maar je moet er de ruimte en tijd voor hebben.
Tijd? Ruimte? Hij moet er gewoon stoer en gevaarlijk uitzien. Lekker zo'n ketting om de nek als ik met m'n sweatpants en slippers vijf minuten met hem ga lopen rondom mijn kansenflat en hem daarna weer 6 uur lang opsluit in mijn appartement van 50 m2 OEPS hij eet net een van mijn drie katten op lol wat een loebas toch
pi_207494185
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Tijd? Ruimte? Hij moet er gewoon stoer en gevaarlijk uitzien. Lekker zo'n ketting om de nek als ik met m'n sweatpants en slippers vijf minuten met hem ga lopen rondom mijn kansenflat en hem daarna weer 6 uur lang opsluit in mijn appartement van 50 m2
Ja. Dat zie je teveel. Maar je moet nu al of binnenkort (of dat is het plan) een hondendiploma halen. Dat zal ook wel uitmaken.

Ik dacht trouwens dat muilkorven bij bep. honden al verplicht was?
pi_207494590
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Precies. Ze staan niet bekend als agressief. Maar je moet ze strak opvoeden en veel activiteiten met ze doen anders worden ze ongelukkig. Lijkt mij een fantastisch dier (we hebben er 1 binnen de familie) maar je moet er de ruimte en tijd voor hebben.
Mensen die zo'n beest hebben beschikken dikwijls niet over de middelen om dat dier te bieden wat jij noemt.
Zijn vaak niet eens in staat om voor zichzelf te zorgen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207494677
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 10:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mensen die zo'n beest hebben beschikken dikwijls niet over de middelen om dat dier te bieden wat jij noemt.
Zijn vaak niet eens in staat om voor zichzelf te zorgen.
Zo zien ze er uit. Ze zijn wel vaak heel druk bezig met zo'n dier. Ze praten er veel over valt mij op. Pas hier ook in een winkel iemand met zo'n hond. Vrij los aan de lijn ruikend aan andre mensen die aan het wachten waren. Dat liet hij allemaal toe. Tot iemand normaal zijn hand uitstak om de hond te laten ruiken......dat vond meneer niet okay. "zit je nou aan mijn hond?"
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:39:47 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207495298
Zit niets anders op....

....alle honten verbieden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207496865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zit niets anders op....

....alle honten verbieden.
Bepaalde honden. Of tenminste verplicht muilkorven.
pi_207496919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zit niets anders op....

....alle honten verbieden.
Ik stem voor chihuahua's. Wat een pleurisbeesten :@ Ook geen gezicht wanneer een volwassen kerel zo'n rat uitlaat.
pi_207496938
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik stem voor chihuahua's. Wat een pleurisbeesten :@ Ook geen gezicht wanneer een volwassen kerel zo'n rat uitlaat.
Dat is ook wat vreemd idd. Ik heb toch vaak het gevoel dat ze dan passen op de hond van hun vrouw.
pi_207496975
Beagles.....moet je ook niet willen. ONTZETTEND dom. luisteren nooit en lopen altijd weg.
pi_207563836
Wolfje werd doodgebeten door sledehonden: 'Hij was niet meer te redden'

quote:
Een wandeling met de hond op de Vrachelse Heide bij Oosterhout eindigde voor Nathalie van der Zee in een nachtmerrie. Wolfje, haar tweejarig dwergpoedeltje, werd 27 december doodgebeten door een roedel husky's. Daarbij raakte ook de oppas van Wolfje gewond. "Een volgende keer is het misschien een peutertje dat daar aan het spelen is.”

Nathalie en haar gezin waren op het vliegveld aan het inchecken toen ze de hondenoppas aan de telefoon kregen. Die vertelde wat er was gebeurd. Nathalie: “Een ouder stel zou in onze vakantieperiode op ons hondje passen. De eerste ochtend dat ze gingen wandelen werd hij doodgebeten.”

Aangedaan vertelt ze wat die ochtend te horen kreeg van de oppas. “Hij liep met zijn vrouw op het smalle pad van de Vrachelse Heide toen er twee grote koplampen op hen afkwamen. Hij trok Wolfje wat strakker aan de lijn om ruimte te maken.”

Een groep husky's in een span trok een slede op wielen voort. Daarop stonden twee mensen. Zij zouden op het oudere stel af zijn gestormd. Toen de husky's Wolfje in het oog kregen, zouden ze van het pad zijn afgeweken en vol op de oppas en de dwergpoedel af gestormd zijn.

“De oppas is zelf ook door de honden gebeten", vertelt Nathalie met een trillende stem. "Het is hartverscheurend. Wij zijn ons hondje kwijt, maar deze man zit al weken thuis met een trauma", vertelt ze. “Ons kleine vriendje is voor zijn ogen verscheurd.”

Het voorval is al even geleden, maar Nathalie deelt nu toch haar verhaal. “Er moet aandacht voor komen", vindt ze. “Sommige mensen voelen zich zo gentimideerd door de roedel husky's dat ze het bos niet meer in durven.”

Een uur na de gebeurtenis heeft de man van Nathalie met de husky-eigenaren gebeld. “Zij hadden een heel ander verhaal", zegt Nathalie boos. De man op de slede vertelde dat hij de kar had stilgezet. Daarnaast zou Wolfje eerst hebben aangevallen. “Toen de oppas dat hoorde, ging hij compleet uit zijn dak. Hij is naar de plek teruggegaan en heeft foto's van de sporen van de kar genomen. Die laten zien dat de kar helemaal niet is gestopt maar van het pad afglipte omdat de honden op Wolfje af renden.”

De eigenaar van de husky's heeft volgens Nathalie wel geprobeerd Wolfje te redden. "Maar veel kon hij niet doen. Je gaat niet met je handen tussen die happende bekken zitten." Ze snapt dat wel. Wel had ze het op prijs gesteld als de bazen van de husky's iets meer medeleven hadden getoond. “Ze hebben geen contact meer opgenomen, terwijl ze weten dat ons hondje dood is en dat de oppas al vier weken getraumatiseerd thuis zit.”

Nathalie wil niet dat de husky-eigenaren hier zomaar mee wegkomen. “Er moet iets aan worden gedaan. Deze mensen trainen husky's voor wedstrijden. Dat gaat niet op een plek waar ook kleine hondjes en kinderen spelen. De volgende keer is het misschien een peutertje dat daar nietsvermoedend aan het spelen is.”

https://www.omroepbrabant(...)-niet-meer-te-redden
Gerrits husky's beten hondje Wolfje dood: 'Hij sprong zo tussen ze in'

quote:
Gerrit van der Laan-van Maastrigt vindt het verschrikkelijk wat er is gebeurd met dwergpoedel Wolfje. Hij is eigenaar van de roedel husky’s die het hondje hebben doodgebeten, maar volgens hem is het anders gelopen dan eigenaresse Nathalie stelt.

Nathalie van der Zee deed zaterdag haar verhaal bij Omroep Brabant, zij vertelt dat de husky's haar hondje aanvielen en dat de man die met het hondje liep gewond raakte. Ze schreef hierover op Facebook en kreeg reacties van mensen dat de husky's vaker voor overlast in het bos zouden zorgen. Volgens Van der Laan is dat niet waar. "Maar op Facebook bestaat tachtig procent uit opruiende teksten."

Van der Laan traint de dieren voor sledehondenwedstrijden en neemt ze daarvoor geregeld mee naar de bossen, waaronder de Vrachelse Heide in Oosterhout. Hij heeft in totaal twintig honden, het is een hobby voor hem en zijn vrouw. De honden moeten de slee leren trekken en kilometers maken voordat er wedstrijden gereden worden. Het steekt hem dat het verhaal anders wordt verteld dan het volgens hem is gegaan.

Hij is die ochtend al vroeg in de bossen, om zeven uur. Want Van der Laan wil zelf het liefste drukte vermijden om te oefenen met zijn honden in een span. “Op het moment dat ik de mensen met het hondje zag lopen, ben ik gestopt. Zij hebben het hondje op de arm genomen, zodat ik er langs kon. Maar terwijl de roedel voorbijliep, sprong dat hondje van die man zijn arm, zo tussen ze in.”

Volgens Van der Laan begon dwergpoedel Wolfje te blaffen en viel hij de roedel aan terwijl hij er tussen stond. “Dan krijg je roedelgedrag, als je er aan eentje komt, dan gaat het mis. Ze komen als het ware voor elkaar op." Maar het is voor hem en zijn honden de eerste keer in dertig jaar dat zoiets gebeurt, vertelt hij. “Tuurlijk is het wel eens grauwen en snauwen, maar bijten nog nooit.”

Zelf vindt hij het ook heel erg, dat zijn husky's het andere hondje dood hebben gebeten: “Ik vind het verschrikkelijk, hier zit niemand op te wachten. Zelf hebben we ook tien dagen niet getraind om wat er gebeurd is.”

Hij heeft wel contact gehad met Nathalie en haar man, de eigenaars van het hondje dat werd doodgebeten. “Zij gingen net op vakantie toen het gebeurde. Ik heb gezegd dat we contact zouden hebben zodra zij terug waren. Zij belden niet, ik heb ze ook niet gebeld aangezien ze met vakantie waren. Als ze fijn met vakantie zijn, ga ik ze niet elke dag over zoiets vervelends bellen."

https://www.omroepbrabant(...)rong-zo-tussen-ze-in
  Spellchecker zaterdag 14 januari 2023 @ 22:54:48 #115
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207563953
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 22:48 schreef Nober het volgende:
Wolfje werd doodgebeten door sledehonden: 'Hij was niet meer te redden'
[..]
Gerrits husky's beten hondje Wolfje dood: 'Hij sprong zo tussen ze in'
[..]

Ik denk dat ik het laatste verhaal geloof ....
  zaterdag 14 januari 2023 @ 23:10:01 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207564308
Ik ben benieuwd naar de foto van die sporen. Dat zou toch te zien moeten zijn als het spoor ineens afwijkt.

Enniehoe, als je honden dit doen:

quote:
Dan krijg je roedelgedrag, als je er aan eentje komt, dan gaat het mis. Ze komen als het ware voor elkaar op
Dan vind ik dat je niet met zo'n roedel rond moet gaan rijden als je er niets meer aan kan doen als dit gebeurt want zoals die vrouw zegt: straks is het een kind.

Kinderen (en jonge honden) doen stomme dingen en zijn soms niet gewend aan honden. Dat gedrag hoort niet de consequentie te hebben dat je dan door de hele roedel te grazen wordt genomen terwijl de eigenaar niks kan en dan achteraf niks kan zeggen dan "tja, dat doen ze dan".
pi_207565949
Ik heb ook meer de neiging het tweede verhaal te geloven. Een aangelijnde husky en zeker een groep aangespannen is redelijk goed onder controle te houden. Maar als daar een kleine keffer inspringt heeft ie inderdaad geen schijn van kans.

Ik laat wel eens een husky uit, kort aan de lijn. Als er dan een al dan niet loslopende dwergpoedel tussen de voorpoten door wil dan kan ik ook niet garanderen dat ik de husky voldoende omhoog kan trekken...

Ja, als je beesten gaat uitdagen dan kan het mis gaan. Zeker met een enthousiast ras als een husky.
pi_207566259
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 01:21 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb ook meer de neiging het tweede verhaal te geloven. Een aangelijnde husky en zeker een groep aangespannen is redelijk goed onder controle te houden. Maar als daar een kleine keffer inspringt heeft ie inderdaad geen schijn van kans.

Ik laat wel eens een husky uit, kort aan de lijn. Als er dan een al dan niet loslopende dwergpoedel tussen de voorpoten door wil dan kan ik ook niet garanderen dat ik de husky voldoende omhoog kan trekken...

Ja, als je beesten gaat uitdagen dan kan het mis gaan. Zeker met een enthousiast ras als een husky.
Ik heb wel medelijden met die oppassers, loopt je gezellig met je leenhond door het bos.. ongeacht versie 1 of 2.

Husky eigenaar zit ook fout in beiden versies, die heeft zijn beesten niet onder controle imo muilkorven die monsters, die hebben bloed geproefd en zijn dus ongeschikt in het openbaar.
pi_207566588
Je weet nu al dat het kleine tering keffertje begon.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207568439
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 02:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik heb wel medelijden met die oppassers, loopt je gezellig met je leenhond door het bos.. ongeacht versie 1 of 2.
Eens. ik mag toch hopen dat iedereen het daar mee eens is. Het is je ergste nachtmerrie natuurlijk.
quote:
Husky eigenaar zit ook fout in beiden versies, die heeft zijn beesten niet onder controle imo muilkorven die monsters, die hebben bloed geproefd en zijn dus ongeschikt in het openbaar.
Niet mee eens. De beesten waren aangelijnd en zelfs aan het werk. Als daar een keffertje tussen springt dan kan je daar als geleider weinig tegen doen. Het zijn werkhonden, geen circus act. Zelfs bij versie n zal het beestje vreselijk uitgedaagd hebben want die trekhonden zijn geconcentreerd op werk en dus minder op de omgeving. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze een andere hond tegenkomen tijdens de training.

Als de poedel denkt dat ie de baas is (en dat doen met name kleine honden) dan zou die het mogelijk niet eens overleven als ze muilkorven om hebben. Bovendien wil je een hond die moet presteren niet hinderen in de ademhaling.

Heel goed mogelijk dat het kleintje niet echt onder controle was van de uitlaters. Persoonlijk zou ik een geleende hond aan de lijn houden, zeker de eerste dagen.

Als jij een drukke weg op rent zonder te kijken dan kan ook niemand voorkomen dat je wordt aangereden. Sommige acties zijn nu eenmaal erg dom en kunnen zelfs fataal zijn.
pi_207568638
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Eens. ik mag toch hopen dat iedereen het daar mee eens is. Het is je ergste nachtmerrie natuurlijk.
[..]
Niet mee eens. De beesten waren aangelijnd en zelfs aan het werk. Als daar een keffertje tussen springt dan kan je daar als geleider weinig tegen doen. Het zijn werkhonden, geen circus act. Zelfs bij versie n zal het beestje vreselijk uitgedaagd hebben want die trekhonden zijn geconcentreerd op werk en dus minder op de omgeving. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze een andere hond tegenkomen tijdens de training.

Als de poedel denkt dat ie de baas is (en dat doen met name kleine honden) dan zou die het mogelijk niet eens overleven als ze muilkorven om hebben. Bovendien wil je een hond die moet presteren niet hinderen in de ademhaling.

Heel goed mogelijk dat het kleintje niet echt onder controle was van de uitlaters. Persoonlijk zou ik een geleende hond aan de lijn houden, zeker de eerste dagen.

Als jij een drukke weg op rent zonder te kijken dan kan ook niemand voorkomen dat je wordt aangereden. Sommige acties zijn nu eenmaal erg dom en kunnen zelfs fataal zijn.
Je hebt het over werkhonden en trainingen, wat doen die berhaupt in een natuurgebied, wandel of recreatiegebied?

Die man zal zijn hobby erg serieus nemen, maar doe dat dan lekker op eigen terrein of verenigingsgrond. Tenzij die man een vergunning heeft.
pi_207568703
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Je hebt het over werkhonden en trainingen, wat doen die berhaupt in een natuurgebied, wandel of recreatiegebied?

Die man zal zijn hobby erg serieus nemen, maar doe dat dan lekker op eigen terrein of verenigingsgrond. Tenzij die man een vergunning heeft.
Zonder die vergunning mag een hond sowieso niet werken of voor de kar. Werken in dit verband is natuurlijk sport bedrijven. Als je niet meer mag sporten in het bos dan wordt het er wel lekker stil. Geen mountainbikers, hardlopers en paarden meer... Oh, de boswachter mag er dan ook niet meer in werktijd komen.
pi_207568719
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zonder die vergunning mag een hond sowieso niet werken. Werken in dit verband is natuurlijk sport bedrijven. Als je niet meer mag sporten in het bos dan wordt het er wel lekker stil. Geen mountainbikers, hardlopers en paarden meer... Oh, de boswachter mag er dan ook niet meer in werktijd komen.
Een hele roedel honden met een kar (neem ik aan) die ze trekken is dan weer iets anders.
pi_207568765
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Een hele roedel honden met een kar (neem ik aan) die ze trekken is dan weer iets anders.
Die zijn toch aangelijnd en onder controle. Geen idee hoeveel 4, 6? Ik zie wel uitlaatbedrijven met tien honden waarvan er maar een is aangelijnd. Dan doe ik een blokje om. Hier zou ik met belangstelling naar kijken.
pi_207568777
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die zijn toch aangelijnd en onder controle. Geen idee hoeveel 4, 6? Ik zie wel uitlaatbedrijven met tien honden waarvan er maar een is aangelijnd. Dan doe ik een blokje om. Hier zou ik met belangstelling naar kijken.
Maar waar kun je met goed fatsoen in het openbaar met zo'n kar rondscheuren?
pi_207568812
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar waar kun je met goed fatsoen in het openbaar met zo'n kar rondscheuren?
Op elk bospad waar dat mag. Net als aangespannen paarden.
pi_207568832
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Op elk bospad waar dat mag. Net als aangespannen paarden.
Voor paarden zijn vaak aparte paden. Voor mountainbikers heb je ook steeds meer paden. Een wandelpad in een bijv. bos lijkt mij moeilijk met zo'n span honden.
pi_207568882
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar waar kun je met goed fatsoen in het openbaar met zo'n kar rondscheuren?
Nergens. Nederland is niet gemaakt voor deze "sport". Sledehonden zijn in sommige streken een noodzakelijk kwaad en prima dat dat in die oorden gebeurt, maar het is en blijft een belachelijke manier om dieren op deze manier te misbruiken als hobby in Nederland.

Daarbij zijn husky's in een roedel gewoon hele gevaarlijke honden met een eigen wil. Die zijn echt niet zo makkelijk onder controle te houden, ook niet in een span. Verhaal 1 kan zo maar kloppen als er een kleinere hond staat te keffen.

Deze sport hoort niet in het openbaar. Klaar.
pi_207568919
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Op elk bospad waar dat mag. Net als aangespannen paarden.
Zo'n echte paardenkar....met zeg twee paarden.....over een normaal wandelpad. Dat mag niet.
pi_207568964
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die zijn toch aangelijnd en onder controle. Geen idee hoeveel 4, 6? Ik zie wel uitlaatbedrijven met tien honden waarvan er maar een is aangelijnd. Dan doe ik een blokje om. Hier zou ik met belangstelling naar kijken.
Hij had ze in dit geval duidelijk niet onder controle…
pi_207568985
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hij had ze in dit geval duidelijk niet onder controle…
Ik ga stoppen met wellusnietus. Lees maar even terud.
pi_207568991
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hij had ze in dit geval duidelijk niet onder controle…
Dit. Want wat gebeurt er als er inderdaad een peuter tussen rent die met de hondjes wil knuffelen?

Natuurlijk moet een ouder dat voorkomen, maar we weten allemaal dat niet iedere ouder daar competent genoeg voor is.
pi_207569002
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Zo'n echte paardenkar....met zeg twee paarden.....over een normaal wandelpad. Dat mag niet.
Scheelt per provincie nogal.
pi_207569015
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Scheelt per provincie nogal.
Zeker. Het ligt aan de ruimte die er voor is.
pi_207569017
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit. Want wat gebeurt er als er inderdaad een peuter tussen rent die met de hondjes wil knuffelen?

Natuurlijk moet een ouder dat voorkomen, maar we weten allemaal dat niet iedere ouder daar competent genoeg voor is.
EN ALS EEN PEUTER IN DE SLOOT VALT? aLLE SLOTEN DEMPEN?
pi_207569029
Maar goed hoeveel mensen in Nederland hebben prive zo'n groep honden? Ik zie ze zelden en dan meestal alleen.
pi_207569045
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]
EN ALS EEN PEUTER IN DE SLOOT VALT? aLLE SLOTEN DEMPEN?
Als je caps nodig hebt om je argumenten kracht bij te zetten dan weet je zelf ook wel dat je niet de goede kant op gaat met de discussie h?
pi_207569308
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:27 schreef Jaroon het volgende:
Maar goed hoeveel mensen in Nederland hebben prive zo'n groep honden? Ik zie ze zelden en dan meestal alleen.
Ik zie op zo’n huskysite dat het renseizoen van november tot maart duurt en er zijn zo’n vijf/zes aanbieders voor tochten met toeristen.
pi_207569322
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik zie op zo’n huskysite dat het renseizoen van november tot maart duurt en er zijn zo’n vijf/zes aanbieders voor tochten met toeristen.
En die zullen vast ergens wonen waar ruimte is voor zo'n hobby.
pi_207569365
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En die zullen vast ergens wonen waar ruimte is voor zo'n hobby.
Arnhemse bossen? Volgens mij barst het daar van de wandelaars, fietsers en joggers.
pi_207569377
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Arnhemse bossen? Volgens mij barst het daar van de wandelaars, fietsers en joggers.
Lijkt mij niet direct de plek idd. Misschien in Drenthe? Friesland?
  Spellchecker zondag 15 januari 2023 @ 13:00:34 #142
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker zondag 15 januari 2023 @ 13:01:09 #143
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker zondag 15 januari 2023 @ 13:02:13 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207571304
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als je caps nodig hebt om je argumenten kracht bij te zetten dan weet je zelf ook wel dat je niet de goede kant op gaat met de discussie h?
Ik moet tijdelijk met n hand typen en dan vergeet ik de capslock wel eens terug te zetten.
  zondag 15 januari 2023 @ 15:56:02 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207572452
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:47 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik moet tijdelijk met n hand typen en dan vergeet ik de capslock wel eens terug te zetten.
Hondenbeet? :+
pi_207572500
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hondenbeet? :+
:W

Nee, een al dan niet gewenst romantisch moment tussen een voorouder van me met een Viking.
  zondag 15 januari 2023 @ 16:03:19 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207572574
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
:W

Nee, een al dan niet gewenst romantisch moment tussen een voorouder van me met een Viking.
Ik snap hem niet, maar toch beterschap!
pi_207572637
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik snap hem niet, maar toch beterschap!
https://www.motion-fysiot(...)klauw-koetsiershand/
  zondag 15 januari 2023 @ 16:38:38 #150
481998 K21
Cappuccino
pi_207573151
quote:
Mijn vader had dit ook. :o Zijn vingers stonden helemaal gebogen tegen de palm, maar hij heeft er nooit iets aan laten doen toen het nog niet zo ver gevorderd was. Hield niet van dokters en operaties.

Als ik het ook gerfd blijk te hebben ren ik bij de eerste tekenen naar een arts. :P

Sterkte in ieder geval!
  Spellchecker zondag 15 januari 2023 @ 16:41:29 #151
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207573307
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:38 schreef K21 het volgende:

[..]
Mijn vader had dit ook. :o Zijn vingers stonden helemaal gebogen tegen de palm, maar hij heeft er nooit iets aan laten doen toen het nog niet zo ver gevorderd was. Hield niet van dokters en operaties.

Als ik het ook gerfd blijk te hebben ren ik bij de eerste tekenen naar een arts. :P

Sterkte in ieder geval!
Bij mij is het redelijk extreem zei de arts. Vrouwen (zoals mijn zus) zijn vaak wat later aan de beurt. Ben al diverse keren geholpen maar het komt bij mij terug.

Nu was de kromstand links zo groot dat ik dingen niet meer snel los kon laten. Zoals fietsstuur, kajakpeddel of (on topic) hondenriem. Werd gevaarlijk dus.
  zondag 15 januari 2023 @ 17:31:28 #153
481998 K21
Cappuccino
pi_207574043
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:47 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Bij mij is het redelijk extreem zei de arts. Vrouwen (zoals mijn zus) zijn vaak wat later aan de beurt. Ben al diverse keren geholpen maar het komt bij mij terug.

Nu was de kromstand links zo groot dat ik dingen niet meer snel los kon laten. Zoals fietsstuur, kajakpeddel of (on topic) hondenriem. Werd gevaarlijk dus.
Wat enorm klote zeg. -O-
pi_207574105
Iedereen bedankt voor het medeleven maar zullen we weer on topic. Voor hier telt alleen dat ik minder vlot type en wat meer typefouten kan maken.

_O_ Dank dus.
pi_207643695
Zwollenaar (53) moet half jaar cel in voor vermoorden van zijn hond: “Het was bij de beesten af!”

quote:
Zwolle – De politierechter heeft vrijdag Martin W. (53) uit Zwolle bij verstek veroordeeld tot een gevangenisstraf van zes maanden. Hij werd schuldig bevonden aan het doden van zijn hond Level op 31 mei 2021.

W. bond de voorpoten van de American Staffordshire Terrir aan elkaar en gooide het weerloze dier vervolgens in het Zwolle-IJsselkanaal. De hond kwam door verdrinking om het leven. Alex van E., een 37-jarige plaatsgenoot, kreeg een voorwaardelijke taakstraf van twintig uur met een proeftijd van twee jaar opgelegd. Hij was erbij toen W. de hond vastbond en in het water duwde.

Op 31 mei 2021 besluit Martin W. om zijn hond Level uit te laten. Alex van E., een goede vriend van hem, wandelt mee. Van E. merkt dat er veel verder wordt gelopen dan normaal het geval is. Hij weet dat W. van de hond af wil. Zo heeft W. al gebeld met de dierenambulance, een boer en het dierenasiel. Die willen de hond niet hebben. Van E. had ook al aangeboden om de hond over te nemen. W. weigerde dit omdat hij van mening was dat Van E. niet in staat was om voor een hond te zorgen. Als de mannen met de hond aankomen bij het Zwolle-IJsselkanaal, begint het Van E. te dagen wat er gaat gebeuren. “Hij haalde een tie-wrap uit zijn scootmobiel, bond de armpjes bij elkaar en duwde hem het water in,” verklaart Van E.

Veel was er niet mis met Level. Volgens de officier van justitie gromde de hond soms. Van E. zegt in de rechtbank hetzelfde. “Er zat geen kwaad in de hond of zo.” De rechter wil weten van Van E. waarom hij erbij stond te kijken en niet ingreep. “Ik was bang voor hem, hij is veel groter en sterker,” zegt Van E. over W. “Hij slaat me zo tot moes.” Hij stelt verder dat hij later niet in het water kon springen. “Het is een hoge walkant van zeker anderhalve meter, het is er allemaal industrie en er varen grote schepen,” aldus Van E. “De hond was ook gelijk weg dus ik was toch al te laat.”

Enkele dagen later, op 3 juni, wordt het kadaver van Level gevonden. Als snel ontstaat er grote maatschappelijke onrust. Op social media circuleert ten onrechte de naam van iemand die niets met het misdrijf te maken heeft.

W. wordt pas later aangehouden en zegt tijdens verhoor bij de politie dat hij niets te maken heeft met de dood van de hond. Hij schuift de schuld af op een boer aan wie hij de hond zou hebben gegeven. De politie zet veel mankracht in om de zaak verder uit te zoeken. Er blijkt niets waar te zijn van de beweringen van W. Na een cruciale tip komen W. en Van E. in beeld als verdachten.

In de telefoon van W. ontdekt de politie dat een dag voor de hond in het water werd gegooid, is gebeld met het dierenasiel. Later wordt in een politiebusje ook een gesprek tussen W. en Van E. opgenomen. W. zegt dan tegen zijn vriend dat hij de schuld op zich heeft genomen. De rechter wil weten of Van E. nog steeds bevriend is met W. “Nee, ik loop zijn huis voorbij en zal hem nooit vergeven wat hij gedaan heeft.”

De rechter concludeert uit het dossier dat beide Zwollenaren goede bekenden zijn van politie en justitie. Op het strafblad van W. prijkt ook een levensdelict uit 2000. De reclassering heeft aangegeven dat W. momenteel nog een taakstraf uitvoert en dat dit moeizaam verloopt. Van E. is dakloos en kampt met veel problemen waaronder een alcoholverslaving. Tegen hem lopen nog een aantal strafzaken en er zijn stappen gezet om hem te behandelen voor zijn verslaving.

“Het was bij de beesten af,” zegt de officier van justitie als hij begint met zijn pleidooi. Hij onderstreept dat het misdrijf zorgde voor grote maatschappelijke onrust. “Er ontstond zelfs een hetze op social media tegen de verkeerde persoon.” Het misdrijf schokte ook de officier. Het strafblad van W. en dat hij de politie op het verkeerde been zette spreken ook niet in zijn voordeel. Het OM eist dan ook een onvoorwaardelijk gevangenisstraf van zes maanden. De rol van Van E. is volgens de aanklager kleiner, hij werkte niet actief mee aan het doden van Level. Desondanks eist de officier een celstraf van twee maanden omdat Van E. niets deed toen het dier om het leven werd gebracht.

Caroline Pronk, de advocaat van Van E., is het daar niet mee eens. Zij stelt dat er sprake was van overmacht. Haar clint was fysiek en mentaal niet opgewassen om iets te ondernemen tegen W. De raadsvrouw meent dat Van E. wel iets gedaan heeft om de dood van Level te voorkomen. “Hij heeft aangeboden om de hond over te nemen. W. weigerde hem de hond te geven. Hij gooide het dier nog liever de plomp in.” Ze is het niet eens met de officier, die stelt dat Van E. het water in had kunnen gaan om te proberen de hond van de verdrinkingsdood te redden. “De beste stuurlui staan aan wal,” zegt de advocate. “Op die plek het water in springen is niet zonder gevaar. Je kan je nek of benen breken.”

De officier bepleitte dat de hond overdag in het water is gegooid en het water warm genoeg was voor een reddingspoging. Ook dat is te kort door de bocht volgens Pronk. “Je moet wel weer uit het water kunnen komen.” Volgens het politierapport is de walkant zo’n anderhalve meter hoog. Ondoenlijk voor Van E. aldus de advocaat. “Zo sportief is mijn clint ook weer niet.”

De rechter heeft niet veel woorden nodig om W. schuldig te bevinden aan het doden van Level. “Het is onnoemelijk wreed,” aldus de rechter. Dit omdat het volgens haar geen simpele opgave is om de poten van een grote, sterke en bovenal gezonde hond bij elkaar te binden. Volgens haar lukt zoiets alleen als het dier W. onvoorwaardelijk vertrouwt en het daarom toelaat. Ze vindt dan ook dat een onvoorwaardelijke celstraf van zes maanden gepast is.

Van E. wordt ook schuldig bevonden voor zijn aandeel. “Op het moment dat de hond met beide poten was vastgebonden, was het hulpbehoevend. Van E. had toen iets moeten doen.” De rechter legt Alex van E. een voorwaardelijke taakstraf op van twintig uur. Dit met een proeftijd van twee jaar.

link
twitter

twitter
  vrijdag 20 januari 2023 @ 19:15:23 #156
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_207643824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:08 schreef Nober het volgende:
Zwollenaar (53) moet half jaar cel in voor vermoorden van zijn hond: “Het was bij de beesten af!”
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Oog om oog... Verzuipen dat volk.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_207651069
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik woonde daar vlakbij en misschien dat ik het mis heb hoor, maar deze huizen zijn volgens mij te klein voor zo'n ras. Het zijn gezinswoningen, maar kleine gezinswoningen. Zulke honden hebben ruimte nodig.
Hoe groot het huis is maakt niet zoveel. Hoeveel en wat je met de hond doet wel.

Nu is het wel vaker zo dat de flat hond in de stad meer geeikte plasrondjes doet ipv kilometers maakt en lekker aan het werk wordt gezet. Maar als daaraan wordt voldaan is het gewoon een tevreden en brave hond op een flat.

Bv een border collie die enkel wat standaard wandelingen krijgt en verder een normaal huis en tuin heeft wordt alsnog een neuroot.
Maar diezelfde border collie zou op een klein flatje tevreden lekker hangen bij een baasje die elke dag kilometers maakt en fanatiek werkt met het dier.

Kijk dus niet zozeer naar hoe groot je huis en tuin is. Kijk of je kan voldoen aan de behoefte die het dier heeft.
Dat voorkomt dat dat kleintje een nare keffer en kuitenhapper wordt, die border een neuroot, die Labrador een onbehoorlijke tank en die staff een bijter.

Binnen in huis zou je hond een voetenwarmer moeten zijn die enkel nog een kriebel achter zijn oor wel waardeert. Die opstaat voor wat eten of een betere plek om te liggen zoekt. En met een lome kwispel even een gezinslid begroet om dan weer neer te ploffen.

Zorg dat je hond geen eigen vermaak hoeft te zoeken, want het zijn net peuters, meestal is dat geen goed idee.

Wil je dat niet, kan je dat niet? Neem dan dat ras niet of helemaal geen hond.

Een border collie heeft echt werk nodig om dat koppie rustig te houden, een staff heeft vooral veel(!) kilometers nodig (zonder hijgend en met een klapkaak in de lijn te hangen). En die chi is best een slim hondje, die wil ook het koppie zoet hebben, anders wordt het een kreng.
pi_207651199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:08 schreef Nober het volgende:
Zwollenaar (53) moet half jaar cel in voor vermoorden van zijn hond: “Het was bij de beesten af!”
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Alhoewel ik de manier verafschuw schrik ik ook van de berichtgeving.
Er zat geen kwaad in, gromde alleen hier en daar wat...

Hoe ernstige waarschuwingen niet gehoord worden. En daarna zeggen dat doet hij anders nooit.

Dit persoon zou een levenslang verbod op het houden van honden moeten krijgen.
Maar nee, enkel straf voor dieren mishandling. Volgende week loopt er weer een andere hond naast de scootmobiel, die ook gaat grommen en doen. Hopelijk wordt die wel bij de da ingeslapen voordat het mis gaat.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 10:25:40 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207651603
Die vent heeft dus een levensdelict gepleegd en is in staat om zoiets wreeds te doen. En over zes maanden loopt ie weer vrij rond hier in Zwolle. Fijn idee :X

Dit is toch onverbeterlijk? Zoals @Cause-mayhem2 zegt: en dan kan ie gewoon wr een hond nemen.
  Spellchecker vrijdag 3 februari 2023 @ 07:44:02 #160
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207828589
Man (69) doodgebeten door honden van de buren, in poging poedeltje te beschermen
quote:
Een 69-jarige man uit Houston, Texas, is overleden aan de verwondingen die hij opliep toen hij zijn poedeltje probeerde te beschermen. Het dier werd aangevallen door de honden van de buren.

Het slachtoffer zou donderdag rond 16.00 uur een hoop lawaai vanuit de tuin hebben gehoord. Hij moet gezien hebben dat twee honden van zijn buren waren losgebroken. De ontsnapte dieren vielen de poedel van het slachtoffer aan, zo meldt ABC13.

In een poging de honden uit elkaar te krijgen werd het slachtoffer dusdanig gebeten dat hij ter plekke stierf aan zijn verwondingen.

In beslag genomen
De buren van het slachtoffer hadden drie honden; twee daarvan waren betrokken bij het incident. Beide honden zijn in beslag genomen.

Het hondje van het slachtoffer zou het voorval hebben overleefd, schrijft de lokale omroep.
  Spellchecker zondag 5 februari 2023 @ 22:45:05 #161
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207873219
Politie schiet agressieve hond dood; twee personen gebeten
quote:
In de Esperantostraat in Groningen heeft een agent zondagavond een dienstwapen moeten trekken, omdat een hond zich zeer agressief bleef gedragen. Het dier had kort daarvoor een andere hond aangevallen en twee personen gebeten.

Even na zeven uur kreeg de politie de melding van twee vechtende honden binnen, waarna agenten ter plaatse gingen in de Oosterpoortwijk.

,,De eigenaar van de hond kon zijn huisdier niet onder controle krijgen”, zegt een politiewoordvoerder. ,,Het beest bleef zich zeer agressief en aanvallend gedragen, waardoor de politie genoodzaakt was om een dienstwapen te gebruiken.”

Plas bloed
De hond overleed kort daarna. De andere hond is met verwondingen overgebracht naar de dierenarts. Over de verwondingen van de twee omstanders is niets bekend.

Op de plek des onheils ligt een plas bloed. Zowel de rijbaan als de stoep waren enige tijd afgesloten. Inmiddels is de weg weer vrij.

De politie heeft de zaak in onderzoek, maar volgens de voorlichter gaat het om een standaard procedure, omdat er gebruik is gemaakt van een dienstwapen.
pi_207873751
quote:
Die klote Labradors ook altijd.
  maandag 6 februari 2023 @ 06:34:14 #163
80382 manny
30 is best veel
pi_207874152
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die klote Labradors ook altijd.
Labradors en golden retrievers zijn trouwens verbazend vaak betrokken bij bijtincidenten. Vermoed dat dit komt omdat ze vaak doorgefokt zijn, hebben ook last van dyslexie en dat soort dingen. Snappen niets van wat er op de verpakking van hun brokjes staat ;-)

Oud onderzoek waar naar verwezen wordt: https://www.houdenvanhonden.nl/kinderen-en-je-hond/hondenbeten/

Zie tevens: Random Pics van de Dag #853

[ Bericht 8% gewijzigd door manny op 06-02-2023 10:22:16 ]
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_207874243
quote:
Was dat de enige Texaan zonder wapen ofzo
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207874349
quote:
19s.gif Op maandag 6 februari 2023 06:34 schreef manny het volgende:

[..]
Labradors en golden retrievers zijn trouwens verbazend vaak betrokken bij bijtincidenten. Vermoed dat dit komt omdat ze vaak doorgefokt zijn, hebben ook last van dyslexie en dat soort dingen. Snappen niets van wat er op de verpakking van hun brokjes staat ;-)

Oud onderzoek waar naar verwezen wordt: https://www.houdenvanhonden.nl/kinderen-en-je-hond/hondenbeten/
quote:
Een groot deel van de bijtincidenten (10,4 procent) werd veroorzaakt door Jack Russell Terriers. Belgische en Duitse Herdershonden schreven respectievelijk 4,8 en 5 procent van de incidenten op hun naam en de Labrador en Golden Retriever ‘behaalden’ allebei een percentage van 2,9 procent. Beduidend meer dus dan de ‘vechthonden’. Laat je dus niet op het verkeerde been zetten: vechthonden zijn geen bijthonden.
Om drie redenen een flauwekulverhaal:
1. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen agressieve en speelse bijtincidenten.
2. Er wordt geen onderscheid gemaakt naar de ernst van de bijtincidenten.
3. Er zijn ontzettend veel labradors, dus nogal wiedes dat je die veel tegenkomt in de statistieken.

Er zijn diverse onderzoeken waaruit blijkt dat rassen die als waak- of vechthond te boek staan voor het grootste risico op ernstige bijtincidenten zorgen. Daarbij komen herders relatief veel voor omdat die vaak als politiehond worden ingezet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 6 februari 2023 @ 09:09:47 #166
80382 manny
30 is best veel
pi_207875024
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 07:33 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
Om drie redenen een flauwekulverhaal:
1. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen agressieve en speelse bijtincidenten.
2. Er wordt geen onderscheid gemaakt naar de ernst van de bijtincidenten.
3. Er zijn ontzettend veel labradors, dus nogal wiedes dat je die veel tegenkomt in de statistieken.

Er zijn diverse onderzoeken waaruit blijkt dat rassen die als waak- of vechthond te boek staan voor het grootste risico op ernstige bijtincidenten zorgen. Daarbij komen herders relatief veel voor omdat die vaak als politiehond worden ingezet.
Staat er ook iets eerder op die pagina: de zwaarte van het bijtincident is juist het probleem bij de vecht / waakhonden.

Maar dat die statistiek hierboven vertroebeld is door de aantallen honden "in omloop" is zeker waar.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_207875052
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 07:33 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
Om drie redenen een flauwekulverhaal:
1. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen agressieve en speelse bijtincidenten.
2. Er wordt geen onderscheid gemaakt naar de ernst van de bijtincidenten.
3. Er zijn ontzettend veel labradors, dus nogal wiedes dat je die veel tegenkomt in de statistieken.

Er zijn diverse onderzoeken waaruit blijkt dat rassen die als waak- of vechthond te boek staan voor het grootste risico op ernstige bijtincidenten zorgen. Daarbij komen herders relatief veel voor omdat die vaak als politiehond worden ingezet.
Precies. Er is wl bewezen dat het bij grotere/ernstige incidenten vaak bepaalde vechthonden betreft.
pi_207875269
quote:
19s.gif Op maandag 6 februari 2023 06:34 schreef manny het volgende:

[..]
Labradors en golden retrievers zijn trouwens verbazend vaak betrokken bij bijtincidenten. Vermoed dat dit komt omdat ze vaak doorgefokt zijn, hebben ook last van dyslexie en dat soort dingen. Snappen niets van wat er op de verpakking van hun brokjes staat ;-)

Oud onderzoek waar naar verwezen wordt: https://www.houdenvanhonden.nl/kinderen-en-je-hond/hondenbeten/
Mooie voorbeeld foto ook van een gevaarlijkse niet aangelijnde tokkiehond midden in de natuur: https://www.houdenvanhonden.nl/dutch-dog-data/
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207877542
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 07:09 schreef vipergts het volgende:

[..]
Was dat de enige Texaan zonder wapen ofzo
Ken er genoeg
pi_207878395
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Tijd? Ruimte? Hij moet er gewoon stoer en gevaarlijk uitzien. Lekker zo'n ketting om de nek als ik met m'n sweatpants en slippers vijf minuten met hem ga lopen rondom mijn kansenflat en hem daarna weer 6 uur lang opsluit in mijn appartement van 50 m2 OEPS hij eet net een van mijn drie katten op lol wat een loebas toch
Niet bij een Ridge Back.
  maandag 6 februari 2023 @ 15:20:27 #171
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207879699
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker maandag 6 februari 2023 @ 15:23:57 #172
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207880398
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 07:33 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
Om drie redenen een flauwekulverhaal:
1. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen agressieve en speelse bijtincidenten.
2. Er wordt geen onderscheid gemaakt naar de ernst van de bijtincidenten.
3. Er zijn ontzettend veel labradors, dus nogal wiedes dat je die veel tegenkomt in de statistieken.

Er zijn diverse onderzoeken waaruit blijkt dat rassen die als waak- of vechthond te boek staan voor het grootste risico op ernstige bijtincidenten zorgen. Daarbij komen herders relatief veel voor omdat die vaak als politiehond worden ingezet.
Kennis die in het ziekenhuis werkt gaf wel aan dat dit soort honden vaak betrokken zijn bij mensen die behandeld moeten worden voor bijtincidenten.

Hij weet dit zelf aan het feit dat mensen veel sneller geneigd zijn om een vreemde labrador/golden retriever te gaan aaien. Die hier niet altijd van gediend zijn ondanks hun lieve uiterlijk ;).
  Spellchecker maandag 6 februari 2023 @ 16:27:06 #174
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207880430
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 16:22 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Kennis die in het ziekenhuis werkt gaf wel aan dat dit soort honden vaak betrokken zijn bij mensen die behandeld moeten worden voor bijtincidenten.

Hij weet dit zelf aan het feit dat mensen veel sneller geneigd zijn om een vreemde labrador/golden retriever te gaan aaien. Die hier niet altijd van gediend zijn ondanks hun lieve uiterlijk ;).
Gebrek aan hun opvoeding.
pi_207883346
quote:
Zo'n tokkie wijf loopt al 9 jaar met die moordmachine en de agent in kwestie kan zich verantwoorden voor de rijksrecherche.
De omgekeerde wereld.
En dat alles voor dit soort achterlijke rotbeesten en hun dito eigenaren.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_207889821
quote:
Kordaat gehandeld van de politie ^O^
pi_208041845
Agressieve hond bijt 4 mensen, baasjes krijgen taakstraf en zijn dier kwijt

quote:
Een man (47) uit Utrecht en een vrouw (52) uit Breda van wie de hond in 2020 en 2021 vier keer een voorbijganger beet, zijn vrijdag door de kantonrechter in Breda bestraft. Ze kregen taakstraffen en voorwaardelijke celstraffen. Bovendien raken ze hun hond kwijt. Ze hebben er onvoldoende voor gezorgd dat hun 'gevaarlijk dier' geen schade veroorzaakte.

Van de vier bijtincidenten waren er drie op de openbare weg rond het Bredase landgoed Burgst, dat van de hondeneigenaren is.

De bewuste hond is berucht in de Bredase wijk Haagse Beemden. Vr de vier aanvallen op mensen zijn er al andere incidenten geweest waarbij het beest andere honden aanviel. Handhavers en de politie hebben om die reden al eens contact opgenomen met de eigenaren. De gemeente heeft zelfs een muilkorf- en aanlijnplicht opgelegd. Toch werd het dier vaak loslopend buiten het landgoed gezien.

Op 25 juli 2020 wordt een man door een mastiff in zijn bovenbeen gebeten terwijl hij bij het landgoed met zijn vriendin wandelt. Dezelfde hond stormt zonder aanleiding op 29 januari 2021 op een vrouw en haar kind af, langs de openstaande poort van het landgoed. De hond bijt de moeder tweemaal in het bovenbeen. Ze vlucht door het water naar huis en moet naar een ziekenhuis.

De vrouw heeft nog altijd last van haar verwondingen, maar vooral de emotionele schade is groot. "Mijn dochter en ik durven niet meer het bos in, uit angst voor loslopende honden. We zijn altijd alert op honden en of ze aangelijnd zijn. Rustig wandelen doen we niet meer", vertelt ze. Haar toen 11-jarige dochter voelt zich nog altijd schuldig, omdat zij haar moeder meevroeg om naar speelplek te kijken. "Zij durfde ook niet meer langs de poort naar school te fietsen."

Een hardloopster is het volgende slachtoffer van de mastiff die volgens de eigenaar als waakhond wordt gebruikt op het landgoed. 28 maart 2021 wordt ze uit het niets te grazen genomen. De hond grijpt haar bij haar bovenarm en trekt haar naar de grond.

De vrouw durft na de aanval niet meer langs het landgoed hard te lopen en koopt maar een loopband. Inmiddels durft ze er fietsend wel weer te komen. "Vooral dat ik met littekens op mijn arm op mijn trouwfoto's sta, vind ik erg."

Ook een door de landgoed- en hondeneigenaar uitgenodigde tuinarchitect wordt slachtoffer van de mastiff, dat was op 18 oktober 2021.

Beide verdachten zijn niet aanwezig bij de rechtszaak, maar op vakantie en beriepen zich bij de politie op hun zwijgrecht. Justitie: "Het hele dossier respectloos naar de slachtoffers. De hondeneigenaar lijkt zelfs anderen de schuld te geven terwijl hij deze gevaarlijke hond niet op het landgoed houdt."

Hoewel de advocaten nog proberen twijfel te zaaien of het telkens dezelfde hond was die aanviel en wie nou formeel het baasje is, kent de kantonrechter geen genade. De man krijgt 240 uur taakstraf en gaat tien weken de cel in als hij zich de komende vijf jaar weer misdraagt. De vrouw krijgt 120 uur en vier weken voorwaardelijk.

De hond is al langere tijd weg bij de verdachten en wordt nu definitief van hen afgenomen. Volgens de officier van justitie is de kans groot dat de 8-jarige mastiff een spuitje krijgt, al wil hij andere opties bekijken. De hond keert zeker niet terug in de Haagse Beemden waar de mastiff gevreesd wordt. En van de slachtoffers: "Een enorme opluchting, anders zou ik misschien wel verhuizen."

https://www.omroepbrabant(...)f-en-zijn-dier-kwijt
  zaterdag 18 februari 2023 @ 08:48:33 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208041936
Landgoed, mastiff. Weer eens wat anders dan een huurwoning en een Stafford.

Klasse is niet te koop blijkt maar weer eens.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 februari 2023 @ 09:35:43 #179
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_208042294
Hopelijk krijgt die hont gelijk een spuitje
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 18 februari 2023 @ 09:51:21 #180
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208042476
https://hhin.nl/component/hhin/hond/13958.html

Wat doe je als je hond je kind bijt? Herplaatsen!
pi_208042876
anonieme razernist
pi_208042991
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:51 schreef Qarrad het volgende:
https://hhin.nl/component/hhin/hond/13958.html

Wat doe je als je hond je kind bijt? Herplaatsen!
Ja, en dan ook nog eens de hele buurt de schuld geven dat Jace de hele buurt bij elkaar blaft.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 10:47:38 #184
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208043236
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:51 schreef Qarrad het volgende:
https://hhin.nl/component/hhin/hond/13958.html

Wat doe je als je hond je kind bijt? Herplaatsen!
American Stafford
Schofthoogte/Gewicht: 50 cm / 38 kg
Geslacht: Gecastreerde reu
Onzeker en heeft al eens een mens gebeten. Escalatie ligt duidelijk voor de hand. Maar de gewoon de verantwoordelijkheid nemen en er meteen een eind aan maken voordat hij nog erger uitvalt vinden ze dan weer niet nodig/te moeilijk.

En dan ook dit nog : Kan los lopen: Ja :X Je loopt gezellig met je kindjes in t bos te wandelen en dan kom deze hond tegen....... -O-

[ Bericht 4% gewijzigd door deedeetee op 18-02-2023 10:53:47 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 18 februari 2023 @ 11:22:33 #185
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208043687
quote:
Nou inderdaad. Daar blijft geen hond leuk bij :X
pi_208043823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 10:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
American Stafford
Schofthoogte/Gewicht: 50 cm / 38 kg
Geslacht: Gecastreerde reu
Onzeker en heeft al eens een mens gebeten. Escalatie ligt duidelijk voor de hand. Maar de gewoon de verantwoordelijkheid nemen en er meteen een eind aan maken voordat hij nog erger uitvalt vinden ze dan weer niet nodig/te moeilijk.

En dan ook dit nog : Kan los lopen: Ja :X Je loopt gezellig met je kindjes in t bos te wandelen en dan kom deze hond tegen....... -O-
"onzeker" daar had een Belgische hondenkenner het ook over op volgens mij HLN. Veel van dat soort honden zijn onzeker en schrikachtig. Daarnaast "doet hij/zij normaal nooit" . Dat is waarschijnlijk ook vaak waar. Het gaat om de keren dat het wel mis gaat. Bij dit soort honden loopt het dan makkelijk uit de hand. Die rukken er gewoon een ledemaat af. Of twee.
pi_208044188
Wat ik trouwens niet begrijp hier. Ik krijg vaker dan eens een melding dat iemand heeft gereageerd op mijn post. Met forum naam erbij. Dan ga ik kijken en dan is dat niet zo.
  Spellchecker zaterdag 18 februari 2023 @ 12:02:24 #188
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208044194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 12:01 schreef Jaroon het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp hier. Ik krijg vaker dan eens een melding dat iemand heeft gereageerd op mijn post. Met forum naam erbij. Dan ga ik kijken en dan is dat niet zo.
Vreemd ...
pi_208044212
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 12:02 schreef maily het volgende:

[..]
Vreemd ...
Misschien dat iemand iets is gaan typen maar het dan verwijdert? Ik zie het in meer topics.
pi_208044283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 11:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]
"onzeker" daar had een Belgische hondenkenner het ook over op volgens mij HLN. Veel van dat soort honden zijn onzeker en schrikachtig. Daarnaast "doet hij/zij normaal nooit" . Dat is waarschijnlijk ook vaak waar. Het gaat om de keren dat het wel mis gaat. Bij dit soort honden loopt het dan makkelijk uit de hand. Die rukken er gewoon een ledemaat af. Of twee.
Bij mijn ouders in de buurt (in een 'niet al te beste wijk') woont ook zo'n figuur, met 3 Staffords in een klein flatje.

Luisteren slecht en ze worden maar heel kort uitgelaten.

Dus die woont daar met 3 sterke dominante honden die hij niet onder controle heeft, en die hun energie niet kwijt kunnen.

Dat gaat een keer fout.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208044317
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 12:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Bij mijn ouders in de buurt (in een 'niet al te beste wijk') woont ook zo'n figuur, met 3 Staffords in een klein flatje.

Luisteren slecht en ze worden maar heel kort uitgelaten.

Dus die woont daar met 3 sterke dominante honden die hij niet onder controle heeft, en die hun energie niet kwijt kunnen.

Dat gaat een keer fout.
Ja. En zeer waarschijnlijk met die figuur zelf. Ik heb ook van die figuren hier. Vooral 1. Die zijn echt niet bezig met opvoeden van zo'n beest. En ze praten het liefst over hun hond. Helemaal trots dat normale mensen (in bijv. winkel) er bang voor zijn.
pi_208044651
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 12:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Bij mijn ouders in de buurt (in een 'niet al te beste wijk') woont ook zo'n figuur, met 3 Staffords in een klein flatje.

Luisteren slecht en ze worden maar heel kort uitgelaten.

Dus die woont daar met 3 sterke dominante honden die hij niet onder controle heeft, en die hun energie niet kwijt kunnen.

Dat gaat een keer fout.
Ik heb zo'n figuur hier om de hoek wonen, ook 3 staffords op z'n balkon... Worden eens per dag uitgelaten. Zijn oudste hond hapte al een keer naar de mijne (mis), sindsdien loop ik er met een grote boog omheen.
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 13:50:48 #193
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208045313
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 12:01 schreef Jaroon het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp hier. Ik krijg vaker dan eens een melding dat iemand heeft gereageerd op mijn post. Met forum naam erbij. Dan ga ik kijken en dan is dat niet zo.
Volgens mij kan het ook zijn dat iemand per ongeluk liket en m dan intrekt (of per ongeluk intrekt omdat het forum soms vertraagd is en iemand dan nog een keer klikt).
pi_208045402
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 13:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens mij kan het ook zijn dat iemand per ongeluk liket en m dan intrekt (of per ongeluk intrekt omdat het forum soms vertraagd is en iemand dan nog een keer klikt).
Kun je een like intrekken? Dat is dan wel een dieptepunt....vor mij dan.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 14:00:39 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208045411
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 13:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Kun je een like intrekken? Dat is dan wel een dieptepunt....vor mij dan.
Ik doe even een testje. Niet verdrietig zijn ;)
pi_208045432
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik doe even een testje. Niet verdrietig zijn ;)
Ik sta nog niet in de min. Dat scheelt. Je hebt gelijk. Ik krijg melding van 2 reacties op mijn post.
pi_208045467
Al eerder verteld maar misschien niet hier. De 'jongen' met pitbull hier ging zover dat hij het iemand kwalijk nam dat hij contact zocht met die hond. Dat deed die man omdat die hond hem zat te besnuffelen. Dus stak hij netjes (plat) zijn hond uit zodat de hond kon ruiken. Eigenaar gelijk agressief "raak je nu mijn hond aan?!!" Gelukkig reageerde die man normaal.
  zondag 26 februari 2023 @ 09:33:53 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208150178
https://www.destentor.nl/(...)en-gezeten~a6e8b9cd/

Lekker, je honden niet onder appl hebben, ze niet aanlijnen en als ze dan na een tijdje onder het bloed terugkomen, er vandoor gaan. Classy.
pi_208196805
twitter


twitter
  Spellchecker woensdag 1 maart 2023 @ 21:27:34 #200
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208197468
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:54 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Ze moeten de houdbaarheidsdatum in nieuwe zakken doen?
  Spellchecker woensdag 1 maart 2023 @ 21:46:23 #201
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208198020
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:33 schreef Qarrad het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)en-gezeten~a6e8b9cd/

Lekker, je honden niet onder appl hebben, ze niet aanlijnen en als ze dan na een tijdje onder het bloed terugkomen, er vandoor gaan. Classy.
Dat niemand foto's heeft gemaakt van die honden .... en die dan publiceren. Komt de eigenaar wel opdagen denk ik .....

quote:
Het ras en de vachtkleuren van de honden zijn bekend
Ook maar bekendmaken.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 14:54:54 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208277349
https://m.facebook.com/st(...)l&id=100064756417012

Het is blijkbaar laat-je-honden-loslopen-en-andere-dieren-doodbijten-om-er-daarna-vandoor-te-gaan-maand in Zwolle. :r
pi_208282757
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:54 schreef Qarrad het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)l&id=100064756417012

Het is blijkbaar laat-je-honden-loslopen-en-andere-dieren-doodbijten-om-er-daarna-vandoor-te-gaan-maand in Zwolle. :r
Blijf het bijzonder vinden dat het laten loslopen van honden, zeker in gebieden waar veel mensen en dieren zijn zo normaal is als de 4 jaarlijkse seizoenen. Dat er zo af en toe dieren dood gaan, mensen gebeten worden, wordt enkel beschouwd als een inherent risico. Als je pech hebt krijg je nog het verwijt dat je het aan je zelf te danken hebt omdat je zo panisch reageert.

Echt zum kotzem. Het wordt tijd dat de veiligheidsdiensten de risico's van loslopende honden net zo waarderen als die op wapens, vuurwerk, en lomp verkeersgedrag.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 21:56:56 #204
80382 manny
30 is best veel
pi_208283022
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 21:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Blijf het bijzonder vinden dat het laten loslopen van honden, zeker in gebieden waar veel mensen en dieren zijn zo normaal is als de 4 jaarlijkse seizoenen. Dat er zo af en toe dieren dood gaan, mensen gebeten worden, wordt enkel beschouwd als een inherent risico. Als je pech hebt krijg je nog het verwijt dat je het aan je zelf te danken hebt omdat je zo panisch reageert.

Echt zum kotzem. Het wordt tijd dat de veiligheidsdiensten de risico's van loslopende honden net zo waarderen als die op wapens, vuurwerk, en lomp verkeersgedrag.
Zo werkt het wel een beetje idd. Geldt niet alleen voor honden trouwens.

Auto’s zijn toegestaan in onze maatschappij en verkeersslachtoffers zijn het inherente risico dat hier bij hoort

Honden - bijtincidenten

Sporten - blessures.

De vraag is uiteraard wel: hoe voorkom je excessen en beperk je risico’s. Dus veiligheidsgordels, hond aan lijn, scheenbeschermers, etc etc
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_208286365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 21:56 schreef manny het volgende:

[..]
Zo werkt het wel een beetje idd. Geldt niet alleen voor honden trouwens.

Auto’s zijn toegestaan in onze maatschappij en verkeersslachtoffers zijn het inherente risico dat hier bij hoort

Honden - bijtincidenten

Sporten - blessures.

De vraag is uiteraard wel: hoe voorkom je excessen en beperk je risico’s. Dus veiligheidsgordels, hond aan lijn, scheenbeschermers, etc etc
Auto's staan we toe omdat die noodzakelijk zijn voor bijvoorbeeld vervoer van zieken, of voor werk om daarmee inkomen te verwerven, of voor bezoek aan sportverenigingen voor lichamelijk oefening.

Honden zijn (medisch daargelaten) louter ter vermaak en entertainment, zoals bijvoorbeeld automatisch vuurwapens dat in de VS ook zijn. Nu wil ik die twee niet gelijk aan elkaar stellen, maar het wordt cht tijd dat eigenaren gaan merken dat het laten loslopen van hun hond cht niet meer kan. Hoge boetes (2.500), verplichte meerdaagse cursussen voor bezitter en hond, onteigening van de hond (eigenaar draait op voor kosten) kunnen bijdragen dat dat besef cht gaat indalen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 12 maart 2023 @ 15:32:21 #206
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208344631
https://www.1limburg.nl/n(...)n-bijten-schaap-dood

quote:
Schaapskudde
De schapen stonden in een tijdelijk weiland aan de achterzijde van de USAG basis aan de Kranenpool in Brunssum. De wandelaar liet zijn honden daar rond 15:00 uur loslopen. Een vrouw en haar twee zoons waren getuige van de aanval. Ze hebben ook beelden gemaakt waarop de hondenbezitter duidelijk zichtbaar is.
Vier honden
De politie roept de wandelaar op zich te melden "voordat de haarscherpe beelden mogelijk openbaar worden gemaakt", laat de politie weten. Het gaat om een man van ongeveer 55 tot 65 jaar oud, met grijs haar. Er was een jongen bij hem die niet ouder was dan 13 jaar. Ze lieten meerdere honden uit. Het gaat waarschijnlijk om vier Bull Terrirs of Staffords.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker zondag 12 maart 2023 @ 16:34:18 #207
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208345528
quote:
Zaterdagmiddag gebeurd? Waarom wachten met die beelden publiceren?

Zo komen ze ermee weg.


Nederland ....
pi_208346042
Er lopen zwaar bewapende Amerikanen op die basis rond.

Valt me een beetje tegen dat ze er niet meteen een peleton Green Berets er op af hebben gestuurd met 20 Abrams tanks *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 maart 2023 @ 19:43:16 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208348537
en eentje vlakbij....

WGR / Muilkorfplicht hond
Tot nooit .......
  dinsdag 21 maart 2023 @ 00:59:11 #210
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208474256
Ben er zo klaar mee, kutbazen.

Mijn hond moet los want hij moet rennen, ren aan de lijn lekker mee dan. Maar dat doen ze niet…
Hier weer een hertje kapot gebeten door een kuthond.
Mijn kat moet los dus pleur ik hem in de avond naar buiten, en dan is die ineens weg… vanaf januari in onze tuin vier dode duiven en twee kapot gebeten merels…
Konijnenopvang zit vol, cavia’s hoeven ze ook niet meer te brengen… dus die pleuren we maar voor de basisschool.

Als je van dieren houdt, neem gewoon geen huisdier. Vogels moeten vliegen, en vissen horen niet in een aquarium.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 01:05:10 #211
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208474270
En ja er is een verschil tussen de ene baas en de andere baas, ik weet het.

Maar hier bij kennissen zitten drie honden minimaal 6 uur per dag in een kooi overdag… en in de nacht. Ik heb daar persoonlijk last van. Heb je geen tijd voor dieren, neem ze dan niet.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 13:09:23 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208478780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:
En ja er is een verschil tussen de ene baas en de andere baas, ik weet het.

Maar hier bij kennissen zitten drie honden minimaal 6 uur per dag in een kooi overdag… en in de nacht. Ik heb daar persoonlijk last van. Heb je geen tijd voor dieren, neem ze dan niet.
Ik had ook zulke kennissen ja. Dobermann importeren want dan kon ie nog gecoupeerd worden "want dat hoorde". Vervolgens met die joekel op een flat zitten, niet kunnen opvoeden, hond los laten lopen zonder controle. Hond viel auto aan, hond gewond, zielig, eigenaren boos doen tegen de chauffeur die er niks aan kon doen. Het eindigde ermee dat als de man van huis was, de andere gezinsleden geterroriseerd werden door de hond want dus nul overwicht en opvoeding. Hond moest maar weg.

Het zijn mijn kennissen natuurlijk niet meer.
  Spellchecker woensdag 22 maart 2023 @ 12:30:51 #213
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208492970
Amerikaanse moeder voor ogen van zoontje op wrede wijze gedood door Duitse doggen van de buren
quote:
Kristen Potter, een moeder van twee kinderen, is overleden nadat ze op zware manier werd toegetakeld door de twee Duitse doggen van haar buren. De 38-jarige vrouw uit de Amerikaanse staat Pennsylvania werd voor de ogen van haar zoontje gedood door de honden toen ze hen eten ging voeren.

Potter werd gedood nadat de twee grote honden op haar afkwamen in het huis van de buren donderdagavond, zegt Robert Ressler, lijkschouwer van Perry County. De eerste hulpverleners en politieagenten konden Kristen niet bereiken tot de dierenbescherming kwam en de honden verdoofde. Potters jonge zoontje was bij haar om de honden te voeren, maar haastte zich naar buiten om hulp te vragen nadat de honden zijn moeder bestormden. ,,Hij was ter plaatse, maar ik denk niet dat hij er veel bij was”, zegt Ressler volgens het lokaal televisiestation WGAL. ,,Zodra hij zag dat de honden zijn moeder begonnen aan te vallen, rende hij de straat over om zijn broer het noodnummer te laten bellen.”

De twee honden die betrokken waren bij Potters aanval werden later geuthanaseerd bij de dierenarts. Een derde Duitse Dog en een Franse bulldog waren ook aanwezig in het huis, maar maakte geen deel uit van de dodelijke aanval, zo vertellen autoriteiten. Brandon Zeiders, de verloofde van Potters zus, zegt dat de politie hem had verteld dat de twee doggen mogelijk aan het vechten waren en zich vervolgens op Potter richtten toen zij tussenbeide kwam, schrijft lokale krant Penn Live.

De eigenaar van de honden, Wendy Sabathne, vertelt dat ze “kapot” is van het incident. ,,Ik ben er kapot van, ik ben in shock, ik ben in ongeloof en ik wil gewoon dood”, vertelt ze aan Penn Live. “Ik kan niet geloven dat dit gebeurd is.” Kristen Potters vader, Bill Keefer, geeft echter wel aan dat een van de honden zijn dochter twee of drie jaar eerder nog al eens had gebeten. De staatspolitie wijst erop dat er nog geen beslissing is genomen of Sabathne zal worden aangeklaagd.

Deze tragedie is jammer genoeg niet de eerste voor de familie, zo vertellen ze dat Kristen al het overlijden van haar man enkele jaren geleden moest meemaken, evenals de dood van een van haar zonen die 11 was toen hij op de fiets werd aangereden in 2020. De jonge moeder was verloofd en zou binnenkort met haar toekomstige echtgenoot naar Florida verhuizen, vertellen familieleden.
pi_208493054
Duitsers :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208493106
Flinke units wel 😱

Gewicht: Vrouwelijk: 45–59 kg en Mannelijk: 54–90 kg
Hoogte: Vrouwelijk: 71–84 cm en Mannelijk: 76–90 cm

Dan ben je kansloos als 2 stuks zich tegen je keren.

Dan is een boerenfoxje van 8,5 kilo en pakweg 30cm hoog toch een stuk minder gevaarlijk :D

*geeft Luna knuffel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208493188
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:42 schreef StateOfMind het volgende:
Flinke units wel 😱

Gewicht: Vrouwelijk: 45–59 kg en Mannelijk: 54–90 kg
Hoogte: Vrouwelijk: 71–84 cm en Mannelijk: 76–90 cm

Dan ben je kansloos als 2 stuks zich tegen je keren.

Dan is een boerenfoxje van 8,5 kilo en pakweg 30cm hoog toch een stuk minder gevaarlijk :D

*geeft Luna knuffel
Je hebt ze ook wel heel goed verknald als houder als je Duitse Doggen zo agressief krijgt :o

Dat zijn doorgaans heel zachtaardige lobbesen.
pi_208493203
Grotere (letterlijk en figuurlijk) goedzakken zijn er idd bijna niet nee, dus dan moet er iets goed fout zijn gegaan ja.

Daarbij vergeleken zijn zijn zelfs labradors bloeddorstige Killers :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208493210
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Je hebt ze ook wel heel goed verknald als houder als je Duitse Doggen zo agressief krijgt :o

Dat zijn doorgaans heel zachtaardige lobbesen.
Nogal ja. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Trouwste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 13:22:06 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_208493535
:{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:13:42 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208494142
quote:
Arm kind. Vader kwijt, broer kwijt en nu ook moeder kwijt :{
  zaterdag 25 maart 2023 @ 09:48:35 #221
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208534813
Politiepaard wordt aangevallen door tokkiehond:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100056928_b923b2ae
pi_208534955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:56 schreef Dusthor92 het volgende:
Politiepaard wordt aangevallen door tokkiehond:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100056928_b923b2ae
Die hond heeft mazzel dat ie geen vliegles kreeg.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 20:56:31 #224
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208535828
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die hond heeft mazzel dat ie geen vliegles kreeg.
Jammer dat hij geen rotschop kreeg, ik mag toch wel hopen dat zijn baas een forse bekeuring heeft gekregen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208536052
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die hond heeft mazzel dat ie geen vliegles kreeg.
Het paard had weg moeten kunnen rennen. Dan had die hond er wel een gekregen hoogstwaarschijnlijk.
pi_208536061
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Jammer dat hij geen rotschop kreeg, ik mag toch wel hopen dat zijn baas een forse bekeuring heeft gekregen ?
En de hond euthanasie
pi_208536752
Ik maak zelf ook steeds vaker dat honden lelijk doen tegen mijn eigen hond.
Ook al zitten ze aan de lijn.

Denk dat veel mensen gefrustreerd thuis zitten en zo hond vang dat op en reageert er na.
Ze raken dus net als hun baas gefrustreerd.

Denk dat er veel maatschappelijke druk is nu .
Eerst corona dan de energie bedragen waar je eng van word.
En dat heeft invloed op de eigenaar als op de hond.
Omdat je toch de hond weg duwt omdat je zelf in gedachten zit.

Ik praat dus over honden waar mijn hond gewoon eerst lekker gezamelijk los lopen en spelen.
Naar nu uithalen en snappen naar mijn hond toe.

Vergis je niet hoeveel stres je kan overbrengen op je eigen huisdieren
pi_208536947
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik maak zelf ook steeds vaker dat honden lelijk doen tegen mijn eigen hond.
Ook al zitten ze aan de lijn.

Denk dat veel mensen gefrustreerd thuis zitten en zo hond vang dat op en reageert er na.
Ze raken dus net als hun baas gefrustreerd.

Denk dat er veel maatschappelijke druk is nu .
Eerst corona dan de energie bedragen waar je eng van word.
En dat heeft invloed op de eigenaar als op de hond.
Omdat je toch de hond weg duwt omdat je zelf in gedachten zit.

Ik praat dus over honden waar mijn hond gewoon eerst lekker gezamelijk los lopen en spelen.
Naar nu uithalen en snappen naar mijn hond toe.

Vergis je niet hoeveel stres je kan overbrengen op je eigen huisdieren
Ik heb nog nooit zoveel domme shit gelezen. Wtf gast wat heeft een huisdier te maken met wat jij als mens door gaat.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208537083
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:53 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit zoveel domme shit gelezen. Wtf gast wat heeft een huisdier te maken met wat jij als mens door gaat.
https://verhuisdieren.nl/(...)-gesteldheid-baasje/

Hier staat het mooi uitgelegd .
Lees door zal ik zeggen
pi_208537102
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
https://verhuisdieren.nl/(...)-gesteldheid-baasje/

Hier staat het mooi uitgelegd .
Lees door zal ik zeggen
Morgen misschien
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208541201
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:53 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit zoveel domme shit gelezen. Wtf gast wat heeft een huisdier te maken met wat jij als mens door gaat.
Ik mag hopen dat jij geen huisdieren hebt
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:25:15 #232
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208577551
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Redactie Frontpage woensdag 29 maart 2023 @ 11:38:41 #233
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_208577734
quote:
Kutbeest. Wellicht gaat een gebakken spons helpen tegen zo'n agressieve kuthont
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_208578443
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:38 schreef Djeez het volgende:

[..]
Kutbeest. Wellicht gaat een gebakken spons helpen tegen zo'n agressieve kuthont
Beter direct afschieten.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:20:11 #235
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208599363
Weer een zogenaamde stafford
Gelukkig meteen afgemaakt. Baas in t ziekenhuis.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:48:15 #236
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208599552
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:20 schreef deedeetee het volgende:
Weer een zogenaamde stafford
Gelukkig meteen afgemaakt. Baas in t ziekenhuis.
quote:
Het was niet de eerste keer dat de hond naar zijn baasje uithaalde. De man gaf daarom toestemming om het dier in te laten slapen.
Hier straalt de triestigheid ook vanaf.

Gelukkig dat hijzelf en niet een buitenspelend kind slachtoffer was, maar op zich heeft hij a) de hond niet meteen gedumpt en heeft hij wellicht geprobeerd het gedrag aan te pakken en b) heeft hij nu toch de moeilijke en juiste beslissing genomen om de hond te laten inslapen. Misschien kunnen we zelfs een beetje hopen dat hij snapt dat hij niet nogmaals een "staffordachtig" bakbeest aankan.
pi_208605163
twitter


twitter


Fluiten naar je geld waarschijnlijk
pi_208606100
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:37 schreef Flitskikker het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Fluiten naar je geld waarschijnlijk
OJa ook zo zoiets. Mensen met gevaarlijke honden/of zelf gevaarlijk gedrag vertonen hebben niet eens geld om de schade als gevolg daarvan te betalen _O-
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:47:14 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208614313
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:37 schreef Flitskikker het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Fluiten naar je geld waarschijnlijk
Wat een lelijke bank, gelukkig komt er een nieuwe.
  Spellchecker zaterdag 1 april 2023 @ 12:51:53 #240
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208614373
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:20 schreef deedeetee het volgende:
Weer een zogenaamde stafford
Gelukkig meteen afgemaakt. Baas in t ziekenhuis.
Gelukkig eigen hond en eigen baas.
  Spellchecker zaterdag 1 april 2023 @ 12:52:04 #241
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208614375
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat een lelijke bank, gelukkig komt er een nieuwe.
_O-
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:13:01 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208614617
twitter


Oftewel: tokkies weten eigenlijk best wanneer ze aan het tokken zijn...
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:37:07 #243
481998 K21
Cappuccino
pi_208614880
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat een lelijke bank, gelukkig komt er een nieuwe.
Je hebt vrij vaak dat vakantiehuisjes bewust wel of niet verhuurd worden aan hondeneigenaren. In een "hondvriendelijke" woning staat dan inderdaad een aftands leren orgel op plavuizen waar de pis makkelijk vanaf te dweilen is, in plaats van een mooie gestoffeerde bank op een houtvloer. Logisch ook wel. :P
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:34:14 #244
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208617139
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:37 schreef Flitskikker het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Fluiten naar je geld waarschijnlijk
Niet voor het n of ander maar je ziet wel dat het een kutkwaliteit bank is. Nep leer dus nogal wiedus dat, dat ding er zo uitziet als je, je hond er op laat
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:41:12 #245
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208617224
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:20 schreef deedeetee het volgende:
Weer een zogenaamde stafford
Gelukkig meteen afgemaakt. Baas in t ziekenhuis.
_O- Wat een sukkel zeg
pi_208666494
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208736355
Ree doodgebeten door loslopende honden, kalf dood door stress

“De ree is opgejaagd en aangevreten door honden. Door de stress is het kalf waarschijnlijk eerder geboren”, vertelt boa Aris van Sprundel. “Moeder en jong hebben het niet overleefd. Om moedeloos van te worden.”

"Een loslopende hond verstoort de natuur."
Van Sprundel heeft dit jaar al tientallen keren een proces-verbaal uitgeschreven. “Veel mensen beseffen niet wat hun gedrag betekent voor de natuur en waarom de regels in de natuur er eigenlijk zijn. ‘Mijn hond doet zoiets niet’ is wat bezoekers vaak zeggen. Maar een loslopende hond verstoort de natuur.”

https://www.omroepbrabant(...)alf-dood-door-stress

In de natuur loslopende honden kun je toch gewoon afschieten? Scheelt weet boetes voor de baasjes.
anonieme razernist
pi_208744421
Eend overlijdt na aanval door twee honden in Reek; ‘betreurenswaardig’

quote:
In het paasweekend is een eend aangevallen door twee honden in het hertenpark in Reek. De eend overleefde de aanval niet. “Treurig dat mensen niet begrijpen dat ze honden moeten aanlijnen.”

Het incident gebeurde tijdens het paasweekend waarin het druk was bij het hertenpark. Volgens de Dierenambulance Brabant Noord-Oost hebben meerdere mensen de mishandeling zien gebeuren en in paniek de dierenambulance gebeld.

De honden waren niet aangelijnd en vielen de eend aan. Vervolgens zou het baasje de eend die gewond raakte over het hek van het hertenpark hebben gegooid. Het beestje dreef een tijdje in de vijver en is uiteindelijk verdronken. De dierenambulance kwam snel ter plaatse, maar hulp voor de eend mocht niet meer baten. De honden en hun baasje waren toen al gevlucht.

Verbod
“Dit is treurig”, reageert voorzitter Toon Wagenmakers van het hertenpark. “Treurig dat mensen niet begrijpen dat honden moeten worden aangelijnd.” Als honden niet zijn aangelijnd, dan blijkt hoe het fout kan gaan. Vroeger waren honden rondom het hertenpark verboden, weet Wagenmakers. Tegenwoordig zijn honden wel welkom mits aangelijnd.

“Het is treurig”, zegt Wagenmakers nog maar eens, niet wetend wat hij had kunnen doen om het incident te voorkomen. “Het is ook geen eend van ons. Het is een wilde eend die een plek zoekt om te broeden. Soms komen ze dan gewoon bij ons. Deze eend had net zo goed in de polder kunnen zitten.”

Ben gewaarschuwd
De voorzitter hoopt dat het incident ervoor zorgt dat hondeneigenaren hun hond in de toekomst aanlijnen en dat de hondeneigenaar die toekeek hoe zijn honden een eend doodden zichzelf schaamt. “Ik kan alleen maar zeggen dat dit betreurenswaardig is. Dat is het juiste woord.”

https://dtvnieuws.nl/nieu(...)ek-betreurenswaardig
  woensdag 12 april 2023 @ 09:58:13 #249
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208745244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:33 schreef Nober het volgende:
Eend overlijdt na aanval door twee honden in Reek; ‘betreurenswaardig’
[..]

Wat een misselijk stuk vreten ben je dan als je toekijkt hoe je honden dit doen en het arme slachtoffer dan ook nog weggooit en laat verdrinken om het misdrijf te verheimelijken. :( :( :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208745330
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:33 schreef Nober het volgende:
Eend overlijdt na aanval door twee honden in Reek; ‘betreurenswaardig’
[..]

De arrogantie van veel hondenbezitters om de hond maar weer los te laten lopen. :{

Treurig. Menig hond zal een eend pakken als hij de kans heeft.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208745349
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
De arrogantie van veel hondenbezitters om de hond maar weer los te laten lopen. :{
Ja dit.

Ga zelf regelmatig naar een bos waar een groot bord staat dat honden zijn toegestaan aan de lijn. Lopen hele volksstammen daar met de hond los die hem snel aanlijnen als ik er aan kom want "hij kan niet zo goed met andere honden". Houd hem dan gewoon de hele tijd aan de lijn idioot.

Ik ga zelf naar dat bos om rustig rond te lopen in de natuur, niet om constant op m'n hoede te zijn omdat er ineens 2 mechelse herders op mijn puppy af stormen.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:15:44 #252
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745361
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:42 schreef StateOfMind het volgende:
Dan is een boerenfoxje van 8,5 kilo en pakweg 30cm hoog toch een stuk minder gevaarlijk :D

*geeft Luna knuffel
Boerenfox eigenaar gespot :D Foto?
pi_208745370
Ik denk dat we binnenkort een nieuwe wet gaan krijgen, honden buiten altijd aan de lijn. Alleen op eigen terrein los.
pi_208745371
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:13 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja dit.

Ga zelf regelmatig naar een bos waar een groot bord staat dat honden zijn toegestaan aan de lijn. Lopen hele volksstammen daar met de hond los die hem snel aanlijnen als ik er aan kom want "hij kan niet zo goed met andere honden". Houd hem dan gewoon de hele tijd aan de lijn idioot.

Ik ga zelf naar dat bos om rustig rond te lopen in de natuur, niet om constant op m'n hoede te zijn omdat er ineens 2 mechelse herders op mijn puppy af stormen.
Het is voor veel mensen moeilijk om gewoon netjes regels te volgen. Want motto: My, myself and I.
Heel jammer.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208745377
Ree doodgebeten door loslopende honden, kalf dood door stress

quote:
“De ree is opgejaagd en aangevreten door honden. Door de stress is het kalf waarschijnlijk eerder geboren”, vertelt boa Aris van Sprundel. “Moeder en jong hebben het niet overleefd. Om moedeloos van te worden.”

"Een loslopende hond verstoort de natuur."
Van Sprundel heeft dit jaar al tientallen keren een proces-verbaal uitgeschreven. “Veel mensen beseffen niet wat hun gedrag betekent voor de natuur en waarom de regels in de natuur er eigenlijk zijn. ‘Mijn hond doet zoiets niet’ is wat bezoekers vaak zeggen. Maar een loslopende hond verstoort de natuur.”

Het gevolg is dat vogelsoorten die op de grond broeden worden verjaagd en hun kuikens niet overleven, jonge reekalfjes worden verstoten, hazen raken in de stress of dassen worden verstoord bij hun burcht waardoor ze hun hol niet meer uit durven.


Jamaar jamaar wOlvEn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 12 april 2023 @ 10:19:10 #256
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745386
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:13 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja dit.

Ga zelf regelmatig naar een bos waar een groot bord staat dat honden zijn toegestaan aan de lijn. Lopen hele volksstammen daar met de hond los die hem snel aanlijnen als ik er aan kom want "hij kan niet zo goed met andere honden". Houd hem dan gewoon de hele tijd aan de lijn idioot.

Ik ga zelf naar dat bos om rustig rond te lopen in de natuur, niet om constant op m'n hoede te zijn omdat er ineens 2 mechelse herders op mijn puppy af stormen.
Dat is inderdaad verschrikkelijk irritant. Ook 'Laat de hond niet zo dichtbij komen want hij bijt'. MUILKORF hem dan als je naar buiten gaat. Hoe de fuck durf je uberhaupt naar buiten te gaan als je weet dat hij bijt.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:20:22 #257
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745398
quote:
8s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Jamaar jamaar wOlvEn.
Reeen hebben we genoeg in Nederland.
pi_208745413
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:20 schreef xzaz het volgende:

[..]
Reeen hebben we genoeg in Nederland.
Wat is "genoeg"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 12 april 2023 @ 10:21:25 #259
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745416
Dat reeen uberhaupt gepakt kunnen worden door honden is ansich al een probleem. Natuurlijk dienen die reeen ontzettend schuw te zijn. Als ik hier hardloop buiten 't dorp zie ik ze met 10 tallen gewoon staan. Die zijn echt niet meer bang.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:21:39 #260
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745418
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat is "genoeg"?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:21 schreef xzaz het volgende:
Dat reeen berhaupt gepakt kunnen worden door honden is ansich al een probleem. Natuurlijk dienen die reeen ontzettend schuw te zijn. Als ik hier hardloop buiten 't dorp zie ik ze met 10 tallen gewoon staan. Die zijn echt niet meer bang.
pi_208745424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:19 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat is inderdaad verschrikkelijk irritant. Ook 'Laat de hond niet zo dichtbij komen want hij bijt'. MUILKORF hem dan als je naar buiten gaat. Hoe de fuck durf je uberhaupt naar buiten te gaan als je weet dat hij bijt.
Ja inderdaad, lekker de verantwoordelijkheid bij de ander leggen ook.

Ik houd van honden, maar schaam me soms om een hondenbezitter te zijn. Maarja ik doe wel m'n best om die van mij op te voeden. En bij het bord loslopen toegestaan gaat de hond los, rest van het park gewoon weer netjes aan de lijn.
pi_208745425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:21 schreef xzaz het volgende:

[..]
[..]

Ja dus? Wat heeft dat te maken met "genoeg"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208745444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:15 schreef xzaz het volgende:

[..]
Boerenfox eigenaar gespot :D Foto?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:27:03 #264
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745455
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja dus? Wat heeft dat te maken met "genoeg"?
20 reen per 100 hectare
pi_208745463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:15 schreef xzaz het volgende:

[..]
Boerenfox eigenaar gespot :D Foto?
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:13 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja dit.

Ga zelf regelmatig naar een bos waar een groot bord staat dat honden zijn toegestaan aan de lijn. Lopen hele volksstammen daar met de hond los die hem snel aanlijnen als ik er aan kom want "hij kan niet zo goed met andere honden". Houd hem dan gewoon de hele tijd aan de lijn idioot.

Ik ga zelf naar dat bos om rustig rond te lopen in de natuur, niet om constant op m'n hoede te zijn omdat er ineens 2 mechelse herders op mijn puppy af stormen.
Ik lijk vaak idd de enige die netjes de hond aangelijnd heeft in het bos.
Hier in de uiterwaarden is ze altijd wel lekker los.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208745528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:27 schreef xzaz het volgende:

[..]
20 reen per 100 hectare
Ik zie dat er in Nederland 1,9 miljoen honden zijn, op een totaal van 4,2 miljoen Ha, wat dus neer zou komen op 0,45 hond/Ha, terwijl er 0,2 reen per Ha zijn. Als dat al "genoeg" reen zijn, is 0,45 hond/Ha dat al helemaal natuurlijk.
Het zou dan ook geen enkel probleem moeten zijn als er ik straks op weg naar huis een paar plat rij. Er zijn er immers "genoeg". Toch?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 12 april 2023 @ 10:34:27 #267
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745547
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zie dat er in Nederland 1,9 miljoen honden zijn, op een totaal van 4,2 miljoen Ha, wat dus neer zou komen op 0,45 hond/Ha, terwijl er 0,2 reen per Ha zijn. Als dat al "genoeg" reen zijn, is 0,45 hond/Ha dat al helemaal natuurlijk.
Het zou dan ook geen enkel probleem moeten zijn als er ik straks op weg naar huis een paar plat rij. Er zijn er immers "genoeg". Toch?
Wat? Je koppelt nu twee zaken aan elkaar waarbij ik van de tweede zaak totaal geen uitspraak heb gedaan. En ja; er zijn teveel honden in Nederland dat moeten we echt gaan reguleren. Ook katten zijn er veel te veel.

Sterker nog; als hondeigenaar vind ik het onverantwoordelijk om sommige rassen nog verder te fokken. Daar moeten we gewoon totaalverbod op krijgen.

Dat geldt niet alleen voor pitbull achtige maar ook voor die kleine hondjes die echt van alles mankeren.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:39:16 #268
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745595
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:27 schreef StateOfMind het volgende:
ahhah zo'n typische uitstraling.

Onze:

  woensdag 12 april 2023 @ 10:42:43 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208745631
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:33 schreef Nober het volgende:
Eend overlijdt na aanval door twee honden in Reek; ‘betreurenswaardig’
[..]

Pareltje weer dit ;(
Alle elementen zijn ook weer aanwezig: hondenbezitters die het aanlijngebod negeren, het er vandoor gaan. En hoe kom je erop om met een gewond dier te gaan gooien!? :(
pi_208745659
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:39 schreef xzaz het volgende:

[..]
ahhah zo'n typische uitstraling.

Onze:

[ afbeelding ]
Zulke ntzettend leuke, lieve, intelligente beestjes _O_

Ik heb al 40 jaar honden om mij heen gehad sinds ik klein was en ben dus wel wat gewend.
Mijn moeder heeft ook altijd honden gehad, dus wij zijn wel wat gewend.
Maar Luna is z een uniek beest qua gedrag en karakter en zo.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:46:50 #271
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745665
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Pareltje weer dit ;(
Alle elementen zijn ook weer aanwezig: hondenbezitters die het aanlijngebod negeren, het er vandoor gaan. En hoe kom je erop om met een gewond dier te gaan gooien!? :(
Het probleem is echter dat we dit soort incidenten niet kwantificeren.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:47:36 #272
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208745676
quote:
8s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Het gevolg is dat vogelsoorten die op de grond broeden worden verjaagd en hun kuikens niet overleven, jonge reekalfjes worden verstoten, hazen raken in de stress of dassen worden verstoord bij hun burcht waardoor ze hun hol niet meer uit durven.
Kwam toevallig net deze advertentie tegen:

quote:
Aan de lijn valt Akir uit naar katten en honden. Hij gaat dan blaffen en trekt hard aan de lijn. Akir weegt 30 kg en is op zo'n moment te sterk voor mij. Het is dan ook regelmatig voorgekomen dat ik hem niet kon houden, waarna ik de lijn verloor.
...
Als hij een kat ziet gaat hij helemaal uit zijn plaat. Hij heeft dan volle focus op de kat en wil er naartoe. Ik krijg op dat moment geen contact meer met hem.
...
Als hij losloopt dan kan hij nog weleens gaan jagen als hij een haas ziet. Hij heeft gelukkig nog nooit een haas gevangen.
Vertaling: "we hebben hem niet onder controle maar laten hem toch loslopen".
pi_208745685
quote:
Is een hond die zoiets doet ook niet heel agressief?

Mijn labrador is al bang van een duif.

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 12-04-2023 10:53:30 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:57:48 #274
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208745763
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Is een hond die zoiets doet ook niet heel agressief?
Normaal gesproken gaan honden wel achter 'wild' aan / geintereseert maar daar hebben we voor uitgevonden dat honden binnen de bebouwde kom nooit los mogen (tenzij in een park expliciet aangegeven). Meestal als ze eenmaal voor het dier staan weten ze totaal niet wat ze moeten doen; hun instinct zegt wel dat ze er achteraan moeten maar ze hoeven er niet van te leven. Als wij een kat tegengekomen is onze hond ook wel genteresseerd maar ze weet totaal niet wat ze er mee aan moet.

Bepaalde rassen hebben echter nog steeds die absolute 'kill' instinct of zijn gewoonweg verveeld en zoeken afleiding. Dan krijg je dus dieren die half gebeten zijn en deze honden zijn ook niet meer uit die tunnel te halen; zie het filmpje van Dumpert van de hond die 't paard aanvalt.

My 2 cents; nogmaals geen expert.
pi_208745808
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:21 schreef xzaz het volgende:
Dat reeen uberhaupt gepakt kunnen worden door honden is ansich al een probleem. Natuurlijk dienen die reeen ontzettend schuw te zijn. Als ik hier hardloop buiten 't dorp zie ik ze met 10 tallen gewoon staan. Die zijn echt niet meer bang.
Ik denk dat dat is omdat mensen ze soms ook voeren. Bij ons is een natuurgebied met Schotse Hooglanders, die zijn ook bijna "tam."

Het is voor wilde dieren heel gevaarlijk als ze te goed van vertrouwen zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208745947
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:48 schreef tesssssssss het volgende:


Mijn labrador is al bang van een duif.
Dat is ook wel apart te noemen. Een gemiddelde hond is daar niet bang voor. :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208746009
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:12 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat is ook wel apart te noemen. Een gemiddelde hond is daar niet bang voor. :D
Nou, dat dacht ik ook toen ik haar de eerste keer om zag lopen omdat er een duif op het bospadje zat. Het was wel een grote duif hoor ;)

Maar ze is echt een held op sokken.

...en dat ze een jachthond is, is ook niet helemaal goed overgekomen.

Maar wel een grote lieverd. O+
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208746021
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 10:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
[..]
Ik lijk vaak idd de enige die netjes de hond aangelijnd heeft in het bos.
Hier in de uiterwaarden is ze altijd wel lekker los.
O ja daar broeden geen vogels…
  woensdag 12 april 2023 @ 11:49:04 #279
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208746448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O ja daar broeden geen vogels…
Alles heeft met alles te maken. We maaien tegenwoordig ook echt alles plat waardoor het gras laag is waardoor alles te zien is. Ik heb ook tegen de gemeente gezegd hier dat we moeten stoppen met alles dood maaien. Dan denk je misschien, wat heeft dat met honden te maken; nou veel die zien namelijk niks door het gras heen en honden / wolven / vossen hebben een hekel aan hoog stekelig gras.

Maar die zeggen dan weer, ja maar sommige buurtbewoners willen alles gemaaid hebben want die willen de vliegen / muggen nit die er op af komen. Nu maaien ze hier dus 1 x in de zoveel tijd de zijkanten en 2 x per jaar geheel.
  woensdag 12 april 2023 @ 11:50:08 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208746463
Nog maar niet te spreken over buurtbewoners die gewoon mollenvangers in open gebied zetten 'met een stokje zodat je ze ziet'. Doe dat lekker in je eigen tuin....
pi_208747013
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:50 schreef xzaz het volgende:
Nog maar niet te spreken over buurtbewoners die gewoon mollenvangers in open gebied zetten 'met een stokje zodat je ze ziet'. Doe dat lekker in je eigen tuin....
Afschuwelijk, mollen in je tuin zijn perfect voor het openhouden van de grond. Jammer van die bulten maar als het stelsel klaar is heb je dat ook niet meer. En die vreten de engerlingen op.
  Spellchecker woensdag 12 april 2023 @ 12:28:34 #282
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208747027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:33 schreef Nober het volgende:
Eend overlijdt na aanval door twee honden in Reek; ‘betreurenswaardig’
[..]

Niemand de filmpjes ingeleverd bij de politie?
  Spellchecker woensdag 12 april 2023 @ 12:33:17 #283
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208747084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk dat dat is omdat mensen ze soms ook voeren. Bij ons is een natuurgebied met Schotse Hooglanders, die zijn ook bijna "tam."

Het is voor wilde dieren heel gevaarlijk als ze te goed van vertrouwen zijn.
Dit dus.
pi_208747092
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O ja daar broeden geen vogels…
Hier zijn alleen akkers en continue kortgemaaide weilanden waar niks leeft nee op wat muizen na.

Wat er aan vogels in bomen en struiken zit is niet mijn probleem, die worden wel gegrepen door roofvogels.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208747242
Ik heb aan de ene kant wel geluk dat ik een "dat doet ie anders nooit" ras heb, want mensen lijnen vaak snel hun hond aan of steken de weg over. Terwijl zij echt niemand kwaad doet. En dat meen ik ook echt _O-

Wel af en toe achter een vogel of kat aan willen, maar het is een puppy van 8 maanden en ben dat er nog uit aan het trainen. Wil gewoon over straat zonder een arm uit de kom en een hond waarmee ik naar het bos kan maar ook gewoon even boodschappen kan doen in het centrum zonder elke voorbijganger te grijpen.
  woensdag 12 april 2023 @ 14:10:36 #286
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208748209
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 12:46 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb aan de ene kant wel geluk dat ik een "dat doet ie anders nooit" ras heb, want mensen lijnen vaak snel hun hond aan of steken de weg over. Terwijl zij echt niemand kwaad doet. En dat meen ik ook echt _O-

Wel af en toe achter een vogel of kat aan willen, maar het is een puppy van 8 maanden en ben dat er nog uit aan het trainen. Wil gewoon over straat zonder een arm uit de kom en een hond waarmee ik naar het bos kan maar ook gewoon even boodschappen kan doen in het centrum zonder elke voorbijganger te grijpen.
Dan ben je rijkelijk laat met 8 maanden. Bovendien komt straks de puberfase.
pi_208750092
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:10 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dan ben je rijkelijk laat met 8 maanden. Bovendien komt straks de puberfase.
Oh valt mee, ze negeert eigenlijk alle vogels en katten maar heel af en toe is het toch net te verleidelijk of zit gewoon in een speelse bui. Niet trekken aan de lijn echt vanaf dag 1 geoefend, gaat heel netjes. Alleen af en toe zo'n geurtje die heel interessant is en dan wil ze nog wel eens net iets harder dan ik lopen.

Verder wel veel mee aan het doen. Puppycursus gehad, nu de "peuterklas" van agility en obedience bij hondensportclub. Doet haar ook goed, houdt er van om wat te doen.
  woensdag 12 april 2023 @ 17:51:21 #288
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208750607
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 17:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Oh valt mee, ze negeert eigenlijk alle vogels en katten maar heel af en toe is het toch net te verleidelijk of zit gewoon in een speelse bui. Niet trekken aan de lijn echt vanaf dag 1 geoefend, gaat heel netjes. Alleen af en toe zo'n geurtje die heel interessant is en dan wil ze nog wel eens net iets harder dan ik lopen.

Verder wel veel mee aan het doen. Puppycursus gehad, nu de "peuterklas" van agility en obedience bij hondensportclub. Doet haar ook goed, houdt er van om wat te doen.
Ah kijk! Agility is erg goed. Een heigende hond is een blije hond. Tenzij stress :x
pi_208758540
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:33 schreef Nober het volgende:
Eend overlijdt na aanval door twee honden in Reek; ‘betreurenswaardig’
[..]

Wat een ongelooflijk vieze tyfuslijer

quote:
Vroeger waren honden rondom het hertenpark verboden, weet Wagenmakers. Tegenwoordig zijn honden wel welkom mits aangelijnd.

“Het is treurig”, zegt Wagenmakers nog maar eens, niet wetend wat hij had kunnen doen om het incident te voorkomen.
Gewoon terug met dat verbod.

quote:
De voorzitter hoopt dat het incident ervoor zorgt dat hondeneigenaren hun hond in de toekomst aanlijnen en dat de hondeneigenaar die toekeek hoe zijn honden een eend doodden zichzelf schaamt.
Wishful thinking. Aso-heid kent geen grenzen.
pi_208760429
Leestip:

Een plastisch chirurg heeft in de Volkskrant een ingezonden stuk geschreven waarin hij pleit voor maatregelen tegen vechthonden. Hij begint zijn betoog met een beschrijving van een achtjarig verminkt slachtoffertje dat bij hem op het ziekenhuis aankomt.

Het blijkt dat het ontbreken van goede registratie van incidenten een argument is om geen maatregelen als een fokverbod in te stellen.

Een opmerkelijk citaat::

Bovendien is aangetoond dat houderschap van hoogrisicohonden gerelateerd is aan antisociaal en crimineel gedrag. Deze combinatie van zowel hond- als mensfactoren is riskant. Vervang het woord ‘hoogrisicohond’ door ‘vuurwapen’ en het wordt duidelijk dat we een verkeerde weg zijn ingeslagen.

En meteen weer hoor je argumenten als: 'labradors bijten vaker' 'het leg aan de baasies' :r .
anonieme razernist
  donderdag 13 april 2023 @ 17:58:27 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208760829
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2023 17:23 schreef NoCigar het volgende:
Leestip:

Een plastisch chirurg heeft in de Volkskrant een ingezonden stuk geschreven waarin hij pleit voor maatregelen tegen vechthonden. Hij begint zijn betoog met een beschrijving van een achtjarig verminkt slachtoffertje dat bij hem op het ziekenhuis aankomt.

Het blijkt dat het ontbreken van goede registratie van incidenten een argument is om geen maatregelen als een fokverbod in te stellen.

Een opmerkelijk citaat::

Bovendien is aangetoond dat houderschap van hoogrisicohonden gerelateerd is aan antisociaal en crimineel gedrag. Deze combinatie van zowel hond- als mensfactoren is riskant. Vervang het woord ‘hoogrisicohond’ door ‘vuurwapen’ en het wordt duidelijk dat we een verkeerde weg zijn ingeslagen.

En meteen weer hoor je argumenten als: 'labradors bijten vaker' 'het leg aan de baasies' :r .
Het meest trieste is misschien wel dat de goede registratie die handhaving mogelijk maakte er wel was, maar afgebroken is.
pi_208838188
quote:
Honden richten slachtpartij aan in schaapskudde, baasje krijgt werkstraf

quote:
De eigenaar van drie herdershonden die vorig jaar een slachtpartij aanrichtten in een schaapskudde in Rosmalen, krijgt daarvoor dertig uur werkstraf. Er kwamen 23 schapen om, die van zorgboerderij Binckhorst waren. Het was niet de eerste keer dat de honden van de man tekeer gingen. Eerder beten ze ook al eens een kat dood. Daarom besloot de politierechter dat de man ook 30 uur voorwaardelijke taakstraf krijgt, met een proeftijd van twee jaar. En hij moet een kleine 4000 euro aan schadevergoedingen betalen.

Zondagmorgen 19 juni ging het helemaal mis in natuurgebied Binckhorst in Rosmalen. Drie herders wisten uit hun buitenverblijf te ontsnappen en vielen de kudde schapen van de zorgboerderij aan. De officier van justitie noemt het 'een slachtpartij'. "Schapen zijn letterlijk uit elkaar getrokken. Het was geen pretje om te zien."

Dertien dieren stierven meteen, maar nog eens tien schapen en lammetjes waren zo ernstig toegetakeld door de drie honden, dat ze alsnog uit hun lijden verlost moesten worden. De politie nam de honden direct na de aanval in beslag.

Grote impact
De slachting had grote impact, want bij zorgboerderij Binckhorst verblijven clinten met een verstandelijke beperking. "Nu bijna een jaar later zijn onze bewoners nog altijd heel alert als er honden loslopen in de wei. Ze zijn bang dat de kudde weer iets aangedaan wordt", legt manager Danille van Grunsven van de zorgboerderij uit. "Verder is het ook raar voor ze dat er dit jaar geen lammetjes zijn, dat hoort voor hen bij de lente. Maar de schapen zijn daar nog niet aan toe."

De aanval is ook een flinke financile schadepost. De overleden dieren kosten zo'n 2.500 euro en dan is er nog zo'n 1.500 euro aan dierenarts-, ruimings- en loonkosten omdat personeel extra diensten moest draaien om de zorgboerderijbewoners bij te staan.

Kat doodgebeten
In januari vorig jaar kreeg de verdachte al eens een boete van 400 euro omdat zijn herdershonden een kat doodbeten. Hij stond zijn honden toen af, op eentje na. Want die had net een nestje gehad. "Ik heb toen al een duidelijke waarschuwing gekregen." Omdat zijn ex later twee honden bij hem achterliet, had hij toch weer drie herdershonden in bezit.

Die honden zaten in een ren buiten. "Ik dacht dat ik daarmee voldoende maatregelen had getroffen. Maar ik heb onderschat dat als je drie herders bij elkaar zet, het roedelgedrag en jachtinstinct winnen", zegt de man tegelijkertijd een beetje laconiek. Hij erkent echter zijn verantwoordelijkheid. "Ik ben ook een dierenliefhebber en heb hier last van gehad. Niet alleen omdat mijn honden in beslag zijn genomen, maar ook voor de schapen."

Alleen verliezers
Zowel de officier van justitie als politierechter nemen het de man kwalijk dat zijn honden in een jaar twee keer andere dieren hebben doodgebeten. Daarom krijgt hij nu geen boete, maar een werkstraf met een proeftijd. Hij heeft afstand gedaan van zijn drie andere herders die vorig jaar in beslag zijn genomen. De officier van justitie zegt dat de dieren onder strikte voorwaarden herplaatst kunnen worden.

Danille van Grunsven van de zorgboerderij is blij met de uitspraak, de toegekende schadevergoeding en dat er nu een streep onder het incident staat. "Want uiteindelijk kent deze zaak alleen maar verliezers."

https://www.omroepbrabant(...)sje-krijgt-werkstraf
  Redactie Frontpage donderdag 20 april 2023 @ 16:45:08 #293
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_208838766
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Honden richten slachtpartij aan in schaapskudde, baasje krijgt werkstraf
[..]

Wtf? Waarom die krengen 'herplaatsen'? Afmaken die loeders!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_208896523
Omstreden hondenfokker deelt klappen uit aan undercover verslaggever

quote:
De medewerker van Powned en de cameraman rennen daarna naar hun auto en springen erin. Hondenfokker Jan is iets later bij de auto en slaat nog op de ramen met de roze microfoon. Daarna rijdt de auto snel weg.

De verslaggever van Powned deed alsof hij een hond wilde kopen. Hij filmde met een verborgen camera terwijl eigenaar Jan Paridaans hem rondleidde. Buiten wachtte de cameraman ze op. Paridaans ging door het lint toen de verslaggever vroeg waar hij mee bezig was.

De fokker uit Eersel moet zijn hondenfokkerij sluiten van de gemeente. Hij heeft al vier keer een dwangsom opgelegd gekregen. Bij een controle vorige week vond de gemeente 173 honden. Dit terwijl de fokkerij half maart al gesloten had moeten zijn.

https://www.omroepbrabant(...)ercover-verslaggever
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 april 2023 @ 12:44:49 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_208896657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:25 schreef Nober het volgende:
Omstreden hondenfokker deelt klappen uit aan undercover verslaggever
[..]
:{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208899983
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:25 schreef Nober het volgende:
Omstreden hondenfokker deelt klappen uit aan undercover verslaggever
[..]
Nou, die kan dus behalve voor dierenmishandeling ook gelijk voor bedreiging en poging tot mishandeling. Leegplukken zodat ie het bedrijf sowieso niet voort kan zetten.
  dinsdag 25 april 2023 @ 18:38:46 #297
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208900191
Maar wie koopt er nu een hond daar ? Dan draai je toch meteen om en vertrekt als je die dieren daar in de hokken ziet zitten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208900234
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:38 schreef deedeetee het volgende:
Maar wie koopt er nu een hond daar ? Dan draai je toch meteen om en vertrekt als je die dieren daar in de hokken ziet zitten ?
Soort zoekt soort vooral.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208900280
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:38 schreef deedeetee het volgende:
Maar wie koopt er nu een hond daar ? Dan draai je toch meteen om en vertrekt als je die dieren daar in de hokken ziet zitten ?
Als je niet jaren op een wachtlijst wilt dan ga je naar zo'n fokker toe.
  dinsdag 25 april 2023 @ 18:57:36 #300
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208900356
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:49 schreef Nober het volgende:

[..]
Als je niet jaren op een wachtlijst wilt dan ga je naar zo'n fokker toe.
Onzin, kwestie van goed zoeken. Heb nog altijd een pup bij een bonafide fokker kunnen halen. Soms wel 8 weken of langer moeten wachten tot de pups oud genoeg waren om mee te kunnen nemen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker donderdag 11 mei 2023 @ 11:49:35 #301
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')