quote:En dat terwijl vertrek vanaf Rotterdam Airport voor een minister vanuit Den Haag slechts 20 minuten reistijd scheelt ten opzichte van een vertrek vanaf Schiphol.
quote:Dit werd gedaan om vervolgens premier Rutte en minister Jetten heen en weer te vliegen naar een conferentie over duurzame energie in het Deense Esbjerg.
quote:Het ministerie van Buitenlandse Zaken wilde geen antwoord geven op de vraag waarom minister Hoekstra niet met een lijnvlucht vanuit Tel Aviv teruggevlogen kon worden. Een woordvoerder stelde alleen dat voor iedere vlucht 'een serieuze en weloverwogen afweging' wordt gemaakt.
Precies. Wat kan mij die planeet nou boeien? Als ik maar centjes in m'n zak heb.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:26 schreef Scjvb het volgende:
Snelle zakelijke vluchten door politici en andere belangrijke personen, voor belangrijk overleg en economisch gewin, verdienen m.i. voorrang op het klimaat.
Precies het stompzinnig door winstbejag gemotiveerd kortetermijndenken waardoor we onze leefomgeving op allerlei manieren verkwanselen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:26 schreef Scjvb het volgende:
economisch gewin verdient m.i. voorrang op het klimaat.
Jazeker, dat is hier min of meer nu eenmaal de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:30 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Precies. Wat kan mij die planeet nou boeien? Als ik maar centjes in m'n zak heb.
Dan lopen ze die 20 minuten maar in, door in de kamer elkaar 20 minuten minder vliegen af te vangen of gewoon antwoord op vragen te geven zodat het debat sneller verlooptquote:Op zaterdag 24 september 2022 14:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Jazeker, dat is hier min of meer nu eenmaal de werkelijkheid.
Ondanks alle voors en tegens tijdens deze vrij doorgeslagen klimaatcrisis (met oog op 'wat kan mij die planeet nou boeien?'), heeft men publiekelijk ook weer voordeel aan politieke manoeuvres evenals het reilen en zeilen binnen het zakenleven met alle geldstromen van dien. Soms nog wel tot rijkelijk aan toe.
''Tijd is geld'', tevens een oud gezegde dat meestal gedegen hout snijdt.
![]()
quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan lopen ze die 20 minuten maar in, door in de kamer elkaar 20 minuten minder vliegen af te vangen of gewoon antwoord op vragen te geven zodat het debat sneller verloopt
Dit is nou de exacte mindset die mensen op het werk, zakenlui en politici hebben als ze zaken gedaan willen krijgen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Jazeker, dat is hier min of meer nu eenmaal de werkelijkheid.
Ondanks alle voors en tegens tijdens deze vrij doorgeslagen klimaatcrisis (met oog op 'wat kan mij die planeet nou boeien?'), heeft men publiekelijk ook weer voordeel aan politieke manoeuvres evenals het reilen en zeilen binnen het zakenleven met alle geldstromen van dien. Soms nog wel tot rijkelijk aan toe.
''Tijd is geld'', tevens een oud gezegde dat meestal gedegen hout snijdt.
![]()
Nou nou, 9% op 21.000 vluchten. En hoeveel daarvan zijn er dan van de regering? En wat is dan daarvan de netto extra uitstoot aan broeikasgassen?quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
De ultrakorte vluchten maken 9 procent uit van het totaal aan privévluchten. In de eerste 8 maanden van dit jaar telden Nederlandse luchthavens 21.653 privévluchten, een stijging van 38 procent vergeleken met 2019.
quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:20 schreef etuiedelapiel het volgende:
Behalve eentje, Kaag.......die gaat op haar bezem.
als iemand antwoord geeft op een vraag dan is die persoon per definitie geen politicus en hoort die niet in de 2de kamer.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan lopen ze die 20 minuten maar in, door in de kamer elkaar 20 minuten minder vliegen af te vangen of gewoon antwoord op vragen te geven zodat het debat sneller verloopt
Weer een duidelijk "Ome Harry heeft teveel borrels op"-topicquote:Op zaterdag 24 september 2022 15:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nou nou, 9% op 21.000 vluchten. En hoeveel daarvan zijn er dan van de regering? En wat is dan daarvan de netto extra uitstoot aan broeikasgassen?
Gewoon weer een stompzinnig staaltje 'willekeurige statistiek'+'neemt toe'+'regering' = BOOS OP D66!!!!!!
Die gaan absoluut niet vanuit zichzelf overschakelen op ander gedrag of een andere mindset. Dat gebeurt pas met dwang. Van de overheid. Die het zelf blijkbaar doodnormaal vindt.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:59 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dit is nou de exacte mindset die mensen op het werk, zakenlui en politici hebben als ze zaken gedaan willen krijgen.
Misschien moeten ze overschakelen op ander gedrag, zodat de mindset veranderd kan worden.
En tijd niet langer afhankelijk te maken en/of evenredig te stellen aan geld, waarmee de natuur de tijd krijgt om de zaken bij te benen.
Och, gebeurt maar een paar keer dus dan is het prima?quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weer een duidelijk "Ome Harry heeft teveel borrels op"-topic
Prima buurt. Buurman heeft een steekje los.quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:02 schreef Scjvb het volgende:
Asociale buur dan, @:probeer Zo'n buurt!![]()
Goed, dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Prima buurt. Buurman heeft een steekje los. Maar het gebeurt nauwelijks, dus maakt niets uit /s.
Als inhoudelijk reageren te moeilijk is ......quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weer een duidelijk "Ome Harry heeft teveel borrels op"-topic
quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Och, gebeurt maar een paar keer dus dan is het prima?
Zo gooit mijn buurman ook maar een paar keer per jaar, zijn huisvuil in de gracht achter zijn huis.
Weer een duidelijk 'coalitie-stemmers kunnen niet kritisch zijn op hun eigen partij'.
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 24 september 2022 14:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies het stompzinnig door winstbejag gemotiveerd kortetermijndenken waardoor we onze leefomgeving op allerlei manieren verkwanselen.
Ministers hebben nou eenmaal geen normale baan dus is hun vervoer ook niet per se normaal. Bovendien wordt het ook grotendeels voor hen geregeld in plaats van dat ze zelf hun vervoer moeten regelen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Och, gebeurt maar een paar keer dus dan is het prima?
Zo gooit mijn buurman ook maar een paar keer per jaar, zijn huisvuil in de gracht achter zijn huis.
Weer een duidelijk 'coalitie-stemmers kunnen niet kritisch zijn op hun eigen partij'.
Zelfs al zou de gehele regering, TK en EK alleen nog maar met helikopter of vliegtuig reizen, ook voor de dagelijkse en vergeten boodschappen, dan zou het netto amper schade doen. Ze zijn immers niet met zo velen. De carbon footprint van ~250 mensen op 7/7,5 miljard boeit niets. Niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Het gaat om de boodschap die ze daarmee uitdragen, het voorbeeld wat ze daarmee stellen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoeveel schade doet dit netto?
Tijdsverlies. Wat ook nog minimaal is, daar het heel specifiek, ultrakorte vluchten betreft.quote:En hoe nadelig is het alternatief?
Wat is het tijdsverlies hier, van een autoritje van Rotterdam-Amsterdam, of Rotterdam-Eindhoven, ipv dat met een privé vlucht te doen? Half uurtje max.quote:Zo bracht het vliegtuig de PH-GOV op 14 maart dit jaar minister Ollongren van Defensie naar Londen vanuit Amsterdam. Maar op de terugweg werd ze afgezet in Rotterdam, waarna deze Boeing 737 leeg terugvloog naar Schiphol. Het andere toestel, een Gulfstream, vloog op 14 april eerst leeg vanuit Eindhoven naar Rotterdam, om vanuit daar naar Bulgarije te vliegen. Op de terugweg vloog men eerst weer terug naar Rotterdam, om dan weer leeg naar Eindhoven te gaan.
Dit is zo'n kansloos 'ik stem op een coalitiepartij dus wat het kabinet doet is goed', man man man. Goed argument verder wel hoor /s.quote:Dit is echt zulk kansloos we-zijn-oppositie-dus-we-zijn-boos gehuil, man man man.
Wat heeft een intercontinentale vlucht te maken met de al dan niet overbodigheid van ultrakorte vluchten? Misschien moet je de titel en inleiding van het artikel nog eens lezen. Dan weet je waar dit over gaat.quote:Mark Rutte vliegt de avond na de APB nog even naar New York om daar de VN Vergadering toe te spreken
Wat heeft de noodzakelijke beveiliging van de MP te maken met de al dan niet overbodigheid van ultrakorte vluchten? Misschien moet je de titel en inleiding van het artikel nog eens lezen. Dan weet je waar dit over gaat.quote:en sinds kort mag ie niet meer naar zijn werk fietsen omdat ie te zwaar beveiligd moet worden.
Hier gaat het dus over. Niet over beveiliging, niet over intercontinentale vluchten. Over vluchtjes in een privéjet tussen Nederlandse steden.quote:Korte privévluchten voor een tijdwinst van 20 minuten: ook regering doet er aan mee
Het aantal ultrakorte vluchten van en naar Nederlandse luchthavens blijft stijgen. Privévliegtuigen van zakenmensen en de overheid vliegen honderden extreem korte vluchten per jaar. Bijvoorbeeld van Amsterdam naar Rotterdam, met een grote belasting voor het milieu tot gevolg.
[..]
Zo bracht het vliegtuig de PH-GOV op 14 maart dit jaar minister Ollongren van Defensie naar Londen vanuit Amsterdam. Maar op de terugweg werd ze afgezet in Rotterdam, waarna deze Boeing 737 leeg terugvloog naar Schiphol. Het andere toestel, een Gulfstream, vloog op 14 april eerst leeg vanuit Eindhoven naar Rotterdam, om vanuit daar naar Bulgarije te vliegen. Op de terugweg vloog men eerst weer terug naar Rotterdam, om dan weer leeg naar Eindhoven te gaan.
Misschien kan jij er dan nog meer domme en irrelevante bijzaken bij sleuren die helemaal niets met de insteek van het artikel te maken hebben (ultra-korte-vluchten), zodat je weer achterlijke posts kan maken.quote:Misschien kan RTL nog even uitzoeken hoeveel extra uitstoot dat oplevert zodat jij je lol weer op kan met boos worden om vermeende hypocrisie
Waarom denk je dat ik me hier druk om maak? Ik typ er een post over. Kost me niet echt moeite, en al zeker geen emotie of drukte. Maar het is voor jou natuurlijk weer een leuke drogreden voor in je baggerpost, waarin mijn vermeende emotie in jouw ogen een goed argument is. Dat je mij kan verwijten dat ik me opwind over een kleine kwestie.quote:Ik zou me druk maken om echte problemen ipv gerommel in de marge dat hoofdzakelijk plaatsvindt vanuit het redelijke idee om werkgemak te verschaffen voor degenen van wie ongeveer 24/7 verwacht wordt dat ze overal acte de presence geven namens Nederland, maar dat ben ik.
De tijd van een minister is ook meer waard dan die van de gemiddelde of zelfs bovengemiddelde Nederlander. We vragen immers 4 jaar lang verschrikkelijk veel werk van ze. Kunnen we denk ik best eerlijk over zijn.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ministers hebben nou eenmaal geen normale baan dus is hun vervoer ook niet per se normaal. Bovendien wordt het ook grotendeels voor hen geregeld in plaats van dat ze zelf hun vervoer moeten regelen.
quote:Natuurlijk mogen we het best eens hebben over of dat niet anders kan. Wan dat iets de gewoonte is, betekent niet dat het zo moet blijven. Dus prima als men de discussie aan gaat over een meer energie-efficiente agenda indeling. Ieder moet immers zijn bijdrage doen.
Welk platte gebrul? Ik tel twee reacties. Eentje over 'snoepreisjes' (terwijl dit duidelijk om efficiëntie draait. Ik zou een vlucht (ipv auto) tussen Rotterdam en Eindhoven niet echt een snoepreisje noemen). En een over de borrels van ome Harry.quote:Maar al het platte gebrul uit dit topic is daar helemaal geen aanzet toe. Dat is eerder een hoop afgunst en standaard "de hoge heren in Den Haag"-gedoe. Daar kun je qua discussie echt helemaal niets mee.
Wat zijn dan de echte problemen, waarover we ons veel eerder druk om moeten maken?quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:44 schreef EinarBoe het volgende:
Ik zou me druk maken om echte problemen ipv gerommel in de marge dat hoofdzakelijk plaatsvindt vanuit het redelijke idee om werkgemak te verschaffen voor degenen van wie ongeveer 24/7 verwacht wordt dat ze overal acte de presence geven namens Nederland, maar dat ben ik.
Als dat zo is ga je maar digitaal. Dat werkte tijdens corona toch ook zo goed?quote:
Slecht argument. Mijn vakantie is gerommel in de marge want ik ben slechts een persoon. Maar auto rijden duurt langer dus is vliegen geoorloofd .quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoeveel schade doet dit netto? En hoe nadelig is het alternatief? Dit is echt zulk kansloos we-zijn-oppositie-dus-we-zijn-boos gehuil, man man man. Mark Rutte vliegt de avond na de APB nog even naar New York om daar de VN Vergadering toe te spreken en sinds kort mag ie niet meer naar zijn werk fietsen omdat ie te zwaar beveiligd moet worden. Misschien kan RTL nog even uitzoeken hoeveel extra uitstoot dat oplevert zodat jij je lol weer op kan met boos worden om vermeende hypocrisie
Ik zou me druk maken om echte problemen ipv gerommel in de marge dat hoofdzakelijk plaatsvindt vanuit het redelijke idee om werkgemak te verschaffen voor degenen van wie ongeveer 24/7 verwacht wordt dat ze overal acte de presence geven namens Nederland, maar dat ben ik.
Maar ze doen het niet met een privévlucht.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:53 schreef probeer het volgende:
Wat is het tijdsverlies hier, van een autoritje van Rotterdam-Amsterdam, of Rotterdam-Eindhoven, ipv dat met een privé vlucht te doen? Half uurtje max.
Ik stem niet op een coalitiepartij.quote:Dit is zo'n kansloos 'ik stem op een coalitiepartij dus wat het kabinet doet is goed', man man man. Goed argument verder wel hoor /s.
Dat kost ook iets en dan kan je daar ook lekker tegenaan zeiken.quote:Wat heeft een intercontinentale vlucht te maken met de al dan niet overbodigheid van ultrakorte vluchten? Misschien moet je de titel en inleiding van het artikel nog eens lezen. Dan weet je waar dit over gaat.
[..]
Wat heeft de noodzakelijke beveiliging van de MP te maken met de al dan niet overbodigheid van ultrakorte vluchten? Misschien moet je de titel en inleiding van het artikel nog eens lezen. Dan weet je waar dit over gaat.
Maar er is geen binnenlandse vlucht in een privéjet in die voorbeeldenquote:Omdat je nu al twee keer compleet de plank mis slaat, zal ik je even helpen.
[..]
Hier gaat het dus over. Niet over beveiliging, niet over intercontinentale vluchten. Over vluchtjes in een privéjet tussen Nederlandse steden.
Het artikel over ultrakorte vluchten dat gebruikt wordt om 2 verplaatsingen van het regeringsvliegtuig aan te grijpen als SCHANDALIG. Want daar ging dit artikel om toch, een niet-bestaande stok om weer lekker dom onderbuikerig af te geven op de elite in Den Haag.quote:Misschien kan jij er dan nog meer domme en irrelevante bijzaken bij sleuren die helemaal niets met de insteek van het artikel te maken hebben (ultra-korte-vluchten), zodat je weer achterlijke posts kan maken.
En hoe doen ze dan?quote:Op zaterdag 24 september 2022 18:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Do as I say, don't do as I do.
De regering en kabinetsleden moet je afrekenen op het beleid en niet op zelfverzonnen ongefundeerde zever over hoe de kabinetsleden hun werk met hun privéleven combineren. Dat heeft niets met autorijden of je eetgewoontes te maken.quote:Op zaterdag 24 september 2022 18:36 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Slecht argument. Mijn vakantie is gerommel in de marge want ik ben slechts een persoon. Maar auto rijden duurt langer dus is vliegen geoorloofd .
Als je er een moreel stempel aan hangt, ben je niet meer geloofwaardig als je je structureel niet aan die morele waarden houdt. Klaar.
Ik ben tegen vlees eten, en als iedereen geen vlees eet wordt de wereld beter, maar toch eet ik nog vier keer per week vlees. Want redenen. En kritiek hierop wordt afgedaan door mensen zoals jij als kritiek op gerommel in de marge. Tja.
quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar ze doen het niet met een privévlucht.
[..]
Ik stem niet op een coalitiepartij.
[..]
Dat kost ook iets en dan kan je daar ook lekker tegenaan zeiken.
[..]
Maar er is geen binnenlandse vlucht in een privéjet in die voorbeeldenover de plank misslaan gesproken
In het ene voorbeeld vliegt het vliegtuig leeg van Rotterdam naar Amsterdam, omdat Ollongren niet de auto kan/wil pakken.quote:Zo bracht het vliegtuig de PH-GOV op 14 maart dit jaar minister Ollongren van Defensie naar Londen vanuit Amsterdam. Maar op de terugweg werd ze afgezet in Rotterdam, waarna deze Boeing 737 leeg terugvloog naar Schiphol. Het andere toestel, een Gulfstream, vloog op 14 april eerst leeg vanuit Eindhoven naar Rotterdam, om vanuit daar naar Bulgarije te vliegen. Op de terugweg vloog men eerst weer terug naar Rotterdam, om dan weer leeg naar Eindhoven te gaan.
quote:Het artikel over ultrakorte vluchten dat gebruikt wordt om 2 verplaatsingen van het regeringsvliegtuig aan te grijpen als SCHANDALIG. Want daar ging dit artikel om toch, een niet-bestaande stok om weer lekker dom onderbuikerig af te geven op de elite in Den Haag.
Er worden twee voorbeelden, uit de 26, aangedragen. Verder:quote:Ook de Nederlandse regeringstoestellen vliegen regelmatig tussen Nederlandse luchthavens, dit jaar al zeker 26 keer. Dat gebeurt meestal om een minister op te halen, om die vervolgens naar de uiteindelijke bestemming te vliegen. De overheid heeft één zakenjet gestationeerd in Amsterdam, en één in Eindhoven.
Dan hebben we het over 1948 ultra-korte-vluchten. Waarvan er twee, door de overheid, als voorbeeld aangedragen worden.quote:De ultrakorte vluchten maken 9 procent uit van het totaal aan privévluchten. In de eerste 8 maanden van dit jaar telden Nederlandse luchthavens 21.653 privévluchten, een stijging van 38 procent vergeleken met 2019.
Precies, als iedereen dood gaat hoeven we ook niet meer te klagen in KLBquote:Op zaterdag 24 september 2022 14:26 schreef Scjvb het volgende:
Snelle zakelijke vluchten door politici en andere belangrijke personen, voor belangrijk overleg en economisch gewin, verdienen m.i. voorrang op het klimaat.
Het vliegtuig vliegt gewoon personen rond van A naar B en vliegt vervolgens naar een ander vliegveld. Dat is geen binnenlandse privévlucht, hoe hard je er ook over wil janken.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:12 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
In het ene voorbeeld vliegt het vliegtuig leeg van Rotterdam naar Amsterdam, omdat Ollongren niet de auto kan/wil pakken.
In het andere voorbeeld vliegt het vliegtuig leeg van Eindhoven naar Rotterdam, omdat de passagier geen autoritje van Rotterdam naar Eindhoven kan/wil pakken.
Het vliegtuig vliegt tussen twee Nederlandse steden, maar dat is geen binnenlandse vlucht.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het vliegtuig vliegt gewoon personen rond van A naar B en vliegt vervolgens naar een ander vliegveld. Dat is geen binnenlandse privévlucht, hoe hard je er ook over wil janken.
Geen binnenlandse privévlucht. Vervelend voor je dat je keihard nat gaat, maar dan hoef je nog niet vals te gaan citerenquote:Op zaterdag 24 september 2022 19:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Het vliegtuig vliegt tussen twee Nederlandse steden, maar dat is geen binnenlandse vlucht.
Natuurlijk wel. Het stuk van Rotterdam naar Eindhoven is dan toch gewoon een privevlucht. Waar dat ding normaliter vanaf Eindhoven had kunnen vertrekken. Dat is twee keer een onnodig stuk vliegen, 1x leeg, vanaf Eindhoven om het vliegtuig in Rotterdam te krijgen, en 1x met passagier, om dat extra stukje Rotterdam - Burgarije (ipv Eindhoven - Bulgarije) te vliegen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Geen binnenlandse privévlucht. Vervelend voor je dat je keihard nat gaat, maar dan hoef je nog niet vals te gaan citeren
Dit artikel noemt een aantal binnenlandse privévluchten en ipv dat het daarom gaat gaat het alleen maar om een miniem aantal niet-bestaande privévluchten van kabinetsleden. Maar wat is de kritiek op de regering goed onderbouwd hoor!
Nee. Een vliegtuig herpositioneren is geen privévluchtquote:Op zaterdag 24 september 2022 19:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het stuk van Rotterdam naar Eindhoven is dan toch gewoon een privevlucht.
Leer gewoon eens begrijpen waar je over praat en dingen in verhouding te zien zodat je niet mee hoeft te heulen in dom gezeik om werkelijk helemaal niets alleen maar omdat het tegen de elite is.quote:Flikker toch op met je semantische gezeik.
Het woordje prive. Semantisch gezeik dus. Dat vliegtuig doet het stuk eindhoven-rotterdam, bijna 4x voor niets. Twee keer 'herpositioneren', twee keer een extra stuk richting Bulgarije, met passagier, dus privevlucht.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:23 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee. Een vliegtuig herpositioneren is geen privévlucht
Ik heb het nergens over de elite. Dat jij dat er in denkt te zien is jouw perceptie.quote:Leer gewoon eens begrijpen waar je over praat en dingen in verhouding te zien zodat je niet mee hoeft te heulen in dom gezeik om werkelijk helemaal niets alleen maar omdat het tegen de elite is.
quote:Vliegtuigen vliegen wel vaker leeg tussen vliegvelden. Als je je druk wil maken om het klimaat en de uitstoot, maak je dan druk om het netto aantal vlieguren dat gevlogen wordt met kabinetsleden/regeringsvliegtuigen, in plaats van om een paar willekeurige verplaatsingen die onderdeel zijn van veel meer logistiek jaarrond.
quote:Ook de Nederlandse regeringstoestellen vliegen regelmatig tussen Nederlandse luchthavens, dit jaar al zeker 26 keer. Dat gebeurt meestal om een minister op te halen, om die vervolgens naar de uiteindelijke bestemming te vliegen. De overheid heeft één zakenjet gestationeerd in Amsterdam, en één in Eindhoven.
quote:De ultrakorte vluchten maken 9 procent uit van het totaal aan privévluchten. In de eerste 8 maanden van dit jaar telden Nederlandse luchthavens 21.653 privévluchten, een stijging van 38 procent vergeleken met 2019.
Er zit niemand in dus het is voor niemand een privévlucht tussen twee Nederlandse steden. Het is allemaal niet zo moeilijk en dat je er zelf eerst naast zat wil nog niet zeggen dat het semantisch geneuzel is. We hoeven niet de woorden aan te passen omdat je het niet goed las.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Het woordje prive. Semantisch gezeik dus.
Jawel, het is namelijk onderdeel van het vliegschema waarmee de kabinetsleden wanneer nodig buitenlandse bezoeken kunnen afleggen.quote:Dat vliegtuig doet het stuk eindhoven-rotterdam, 4x voor niets.
Het is precies de reden waarom hier zo'n punt van wordt gemaakt: lekker afgeven op de regering. Dat is ook waarom RTL erover begint in het artikel, gegarandeerd de boze onderbuik aanspreken en kliks en aandacht krijgen voor hun stukje.quote:Twee keer 'herpositioneren', twee keer een extra stuk richting Bulgarije, met passagier, dus privevlucht.
Ik heb het nergens over de elite. Dat jij dat er in denkt te zien is jouw perceptie
Beleid dient een doel als het goed is, in d66 geval klimaat verbeteren. Nogmaals: als je daar een zwaar moreel anker aan hangt en je gaat je daar zelf niet aan houden, dan ga je jezelf ondermijnen. Mij maakt het niet uit, more power to him, maar dan verliest hij deels ook het moreel appel die hij van anderen verlangt.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De regering en kabinetsleden moet je afrekenen op het beleid en niet op zelfverzonnen ongefundeerde zever over hoe de kabinetsleden hun werk met hun privéleven combineren. Dat heeft niets met autorijden of je eetgewoontes te maken.
Wie? En hoe werkt deze redenering precies als het gaat om de vliegschema's van nationale vliegtuigen?quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:57 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Beleid dient een doel als het goed is, in d66 geval klimaat verbeteren. Nogmaals: als je daar een zwaar moreel anker aan hangt en je gaat je daar zelf niet aan houden, dan ga je jezelf ondermijnen. Mij maakt het niet uit, more power to him, maar dan verliest hij deels ook het moreel appel die hij van anderen verlangt.
Welke regels zijn dat precies?quote:Op zaterdag 24 september 2022 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rules for thee but not for me.
En dat is in dit geval?quote:Op zaterdag 24 september 2022 20:33 schreef vigier het volgende:
Do as I say, don't do as IIIIII dooooooo
Heb je de afgelopen 30 jaar onder een steen geleefd ofzo gast? Hoe wereld blind moet je zijn als je zijn statement niet begrijpt?quote:Op zaterdag 24 september 2022 21:37 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Welke regels zijn dat precies?
Je kunt de regels ook niet opnoemen begrijp ik hieruit?quote:Op zaterdag 24 september 2022 21:58 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Heb je de afgelopen 30 jaar onder een steen geleefd ofzo gast? Hoe wereld blind moet je zijn als je zijn statement niet begrijpt?
Welke regels voor het voetvolk zijn er precies overtreden?quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je act begint te vervelen, probeer eens iets anders.
Haha holy shit, jij kan werkelijk waar niet echt zijnquote:Op zaterdag 24 september 2022 21:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je kunt de regels ook niet opnoemen begrijp ik hieruit?
Dit is gek. Je reageert voor de tweede keer op een bericht waarin ik vraag welke regels er zijn overtreden en voor de tweede keer weet je niet te zeggen welke regels er nou eigenlijk worden overtreden. Waarom reageer je dan precies?quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:01 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Haha holy shit, jij kan werkelijk waar niet echt zijn. Of je wordt betaald om dit soort troll acties uit te voeren.
Ja.quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Welke regels voor het voetvolk zijn er precies overtreden?
Hoe leg je aan een Neanderthaler uit hoe een boeing 747 werkt? Juist. Die regels zou jij nooit kunnen begrijpen. Je hebt net ontdekt wat vuur is.quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is gek. Je reageert voor de tweede keer op een bericht waarin ik vraag welke regels er zijn overtreden en voor de tweede keer weet je niet te zeggen welke regels er nou eigenlijk worden overtreden. Waarom reageer je dan precies?
Wat opmerkelijk dat je nu al voor de derde keer reageert en nog steeds niet weet te vertellen welke regels er precies overtreden zijn die de moeite van het bespreken waard zouden zijn in dit topic. Ik begin bijna te geloven dat je niet weet wat er precies aan de hand is maar jezelf gewoon op standje verontwaardigd hebt gezet, zonder echt te weten waarom.quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:04 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Hoe leg je aan een Neanderthaler uit hoe een boeing 747 werkt? Juist. Die regels zou jij nooit kunnen begrijpen. Je hebt net ontdekt wat vuur is.
Ik weiger trolls te voeren, dus ik geniet van je onzin.quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat opmerkelijk dat je nu al voor de derde keer reageert en nog steeds niet weet te vertellen welke regels er precies overtreden zijn die de moeite van het bespreken waard zouden zijn in dit topic. Ik begin bijna te geloven dat je niet weet wat er precies aan de hand is maar jezelf gewoon op standje verontwaardigd hebt gezet, zonder echt te weten waarom.
Waarom beantwoord je niet gewoon de vraag waar je in eerste instantie op reageerde?quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:06 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Ik weiger trolls te voeren, dus ik geniet van je onzin.
''Hoe leg je aan een Neanderthaler uit hoe een Boeing 747 werkt? Juist. Die regels zou jij nooit kunnen begrijpen. Je hebt net ontdekt wat vuur is.''quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom beantwoord je niet gewoon de vraag waar je in eerste instantie op reageerde?
Cognitieve Dissonantie is de vakterm hiervoor.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ministers hebben nou eenmaal geen normale baan dus is hun vervoer ook niet per se normaal. Bovendien wordt het ook grotendeels voor hen geregeld in plaats van dat ze zelf hun vervoer moeten regelen.
Natuurlijk mogen we het best eens hebben over of dat niet anders kan. Wan dat iets de gewoonte is, betekent niet dat het zo moet blijven. Dus prima als men de discussie aan gaat over een meer energie-efficiente agenda indeling. Ieder moet immers zijn bijdrage doen.
Maar al het platte gebrul uit dit topic is daar helemaal geen aanzet toe. Dat is eerder een hoop afgunst en standaard "de hoge heren in Den Haag"-gedoe. Daar kun je qua discussie echt helemaal niets mee.
Nee, het eigen handelen toont gewoon aan hoe ernstig iemand het vermeende klimaatprobleem echt neemt. In het diepst van zijn hart. Als je er écht van overtuigd bent, toon je namelijk dat ben je bereid bent zelf offers te maken.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Hexagon het volgende:
Maar al het platte gebrul uit dit topic is daar helemaal geen aanzet toe. Dat is eerder een hoop afgunst en standaard "de hoge heren in Den Haag"-gedoe. Daar kun je qua discussie echt helemaal niets mee.
waarom rijden ze dan niet gewoon even op topsnelheid over de A3 ? Net zo snel!quote:[Bijvoorbeeld van Amsterdam naar Rotterdam, met een grote belasting voor het milieu tot gevolg.
Behalve detective ben je ook Bontekoe-stalker?quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Die Bontekoe liegt, weet dat die dit jaar twee keer met zijn zoon heeft gevlogen.
Minister van klimaat, Rob Jetten, die prominent op de foto stond in de OP. Ik dacht dat dit wel duidelijk was.quote:Op zaterdag 24 september 2022 21:37 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wie? En hoe werkt deze redenering precies als het gaat om de vliegschema's van nationale vliegtuigen?
ik weet niet hoe ze naar Tel Aviv vliegen, maar normaal gesproken is dat zo'n 3500km. Dus ik gok dat jij het weer ergens selectief aan het lezen bent.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Het toestel vloog daarna vanuit Amsterdam weer 9000 kilometer leeg terug naar Tel Aviv, om minister Hoekstra op te halen van zijn bezoek aan de Palestijnse gebieden.
[..]
Mediacourant lezer,quote:Op zondag 25 september 2022 11:10 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Behalve detective ben je ook Bontekoe-stalker?
Omdat ze er zelf niet voor hoeven te betalen.quote:Op zondag 25 september 2022 11:14 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de 2 regeringstoestellen in Amsterdam en Eindhoven staan terwijl het gros van de bewindslieden en het koninklijk paar in (en rond) Den Haag woont?
Waarom staan die toestellen, of tenminste één van de twee toestellen, dan niet gewoon in Rotterdam?
Dat is natuurlijk geen reden een vliegtuig op Eindhoven te plaatsen en al helemaal geen reden om geen van beide vliegtuigen in Rotterdam neer te zetten.quote:Op zondag 25 september 2022 11:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat ze er zelf niet voor hoeven te betalen.
Omdat Schiphol de onderhoudslocatie is. En een vliegtuig heeft nogal wat (preventief) onderhoud nodig. Dus al zou er een toestel in Rotterdam staan dan moet het alsnog naar Schiphol vliegen voor onderhoud.quote:Op zondag 25 september 2022 11:14 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de 2 regeringstoestellen in Amsterdam en Eindhoven staan terwijl het gros van de bewindslieden en het koninklijk paar in (en rond) Den Haag woont?
Waarom staan die toestellen, of tenminste één van de twee toestellen, dan niet gewoon in Rotterdam?
Schiphol snap ik om verschillende redenen wel, ik snap vooral Eindhoven niet.quote:Op zondag 25 september 2022 13:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Omdat Schiphol de onderhoudslocatie is. En een vliegtuig heeft nogal wat (preventief) onderhoud nodig. Dus al zou er een toestel in Rotterdam staan dan moet het alsnog naar Schiphol vliegen voor onderhoud.
Tevens is de ruimte bij Rotterdam beperkt. Er zijn daar wel een aantal prive-vliegtuigen maar dan heb je het ook gehad. Bij Schiphol zijn meer hangars.
Misschien moeten mensen zich eens gaan afvragen of wij al niet genoeg hebben. Waarom meer meer meer.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:26 schreef Scjvb het volgende:
Snelle zakelijke vluchten door politici en andere belangrijke personen, voor belangrijk overleg en economisch gewin, verdienen m.i. voorrang op het klimaat.
De Gulfstream is een militair toestel en staat daarom op een vliegbasis.quote:Op zondag 25 september 2022 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schiphol snap ik om verschillende redenen wel, ik snap vooral Eindhoven niet.
Ruimtetekort op Rotterdam vind ik eigenlijk de enige reden die acceptabel is voor Eindhoven als alternatief.
Hoe kom je toch steeds op afgunst uitquote:Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ministers hebben nou eenmaal geen normale baan dus is hun vervoer ook niet per se normaal. Bovendien wordt het ook grotendeels voor hen geregeld in plaats van dat ze zelf hun vervoer moeten regelen.
Natuurlijk mogen we het best eens hebben over of dat niet anders kan. Wan dat iets de gewoonte is, betekent niet dat het zo moet blijven. Dus prima als men de discussie aan gaat over een meer energie-efficiente agenda indeling. Ieder moet immers zijn bijdrage doen.
Maar al het platte gebrul uit dit topic is daar helemaal geen aanzet toe. Dat is eerder een hoop afgunst en standaard "de hoge heren in Den Haag"-gedoe. Daar kun je qua discussie echt helemaal niets mee.
Precies dit. Het gaat niet eens zozeer om de inhoud maar om de vorm. Als je overal loopt te verkondigen dat de Apocalyps aanstaande is als we ons gedrag niet veranderen, dan geef je zelf ook het goede voorbeeld. Al was het maar om de schijn op te houden dat het je ernst is.quote:Op zondag 25 september 2022 11:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, het eigen handelen toont gewoon aan hoe ernstig iemand het vermeende klimaatprobleem echt neemt. In het diepst van zijn hart. Als je er écht van overtuigd bent, toon je namelijk dat je bereid bent zelf offers te maken.
Bingo...quote:Op zondag 25 september 2022 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
Nou ja, en daarom wil men dus een persoonlijk en verhandelbaar CO2-budget invoeren. Dan blijven dit soort tripjes in de toekomst tenminste mogelijk, maar verdwijnt een deel van de vakantievluchten voor de minder welgestelden.
Die tripjes van de regering worden dan gewoon gedeclareerd op het rijk (en dus de burgers). Dus de keuze is dan snel gemaakt.quote:Op zondag 25 september 2022 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
Nou ja, en daarom wil men dus een persoonlijk en verhandelbaar CO2-budget invoeren. Dan blijven dit soort tripjes in de toekomst tenminste mogelijk, maar verdwijnt een deel van de vakantievluchten voor de minder welgestelden.
Dat iemand van de overheid vanuit Rotterdam naar Bulgarije moet en dan het vliegtuig pakt, dikke prima. Dat er daarbij vanuit tijdsefficiëntie gekozen wordt voor het overheidsvliegtuig, ok, ik snap dat dat in sommige gevallen nodig is. (Mag ik toch hopen dat dat lang niet alle gevallen betreft.) Maar dat dat vliegtuig dan eerst leeg van Eindhoven naar Rotterdam moet vliegen om diegene daar op te pikken, en dan op de terugweg diegene ook weer in Rotterdam afzetten en dan weer leeg terug naar Eindhoven. Dan sla je mi sterk door in die efficiëntie, ten koste van de geloofwaardigheid en de voorbeeldfunctie omtrent het klimaatstandpunt van de regering. Dan pakt diegene maar een gechauffeerde auto tussen Rotterdam en Eindhoven. Geldt ook voor Kaag, die pakt dan maar de auto, of nog beter, het OV, om op de terugweg van Amsterdam in Rotterdam te komen.quote:Op zondag 25 september 2022 22:55 schreef Repentless het volgende:
Dat bewindslieden vliegen, vind ik geen probleem. Naar buitenlandse bestemmingen sowieso logisch en als het significante tijdwinst oplevert i.v.m. aansluitende belangrijke afspraken, prima. Ook als daar bepaalde tussenstops/lege vluchten aan vastzitten. Zakenmensen moeten wat mij betreft al helemaal zelf weten wat ze doen, ze betalen het zelf.
Alleen een vlucht als Amsterdam-Rotterdam puur om personen van A naar B te brengen lijkt me echt totaal zinloos, maar als ik de OP lees is dat ook niet het geval. Al met al zou je dan (schat ik in) al mininmaal een half uur in het toestel zitten (checks, taxiën, naar de startbaan, opstijgen, vliegen, landen, naar de privéterminal taxiën, uitstappen). De tijd die je nodig hebt om vanaf de 'voordeur' in Amsterdam naar Schiphol te rijden en het terrein op te komen naar een privéterminal, vanuit de auto in het toestel plaats te nemen, naar Rotterdam Airport te vliegen, na landing weer in een auto plaats te nemen om uiteindelijk naar de 'voordeur' van je bestemming te komen, is misschien nog wel langer dan direct van deur tot deur rijden.
En ook dit. "Je wil het liever niet, maar het toestel moet dan wel daarheen." Nee hoor, dat moet helemaal niet. Dat komt omdat zij een dienst aanbieden waarbij de klant op een vliegveld naar keuze opgehaald wordt. Als dat ding in Rotterdam staat, dan gaat de volgende klant maar naar Rotterdam via andere middelen, ipv in Amsterdam met het vliegtuig opgehaald te 'moeten' worden. Het vliegtuig 'moet' helemaal niet naar de klant komen. Dat is een keuze, eentje die imo niet meer passend is binnen het huidige klimaat omtrent het klimaat. Dat kan ook prima andersom (klant naar het vliegtuig). Zeker in een land waar de drie meest relevante vliegvelden max 5 kwartier uit elkaar liggen. Maar goed, dat inzicht zal Robert van de EBAA wel te hoog gegrepen zijn (of economisch minder rendabel, want dat snijdt dan toch deels in zijn sector).quote:Korte vluchten zijn volgens de zakelijke luchtvaartsector een bijproduct van het verhuren van de toestellen en worden ook wel positioneringsvluchten genoemd. Volgens Robert Baltus van de EBAA, de brancheverenging van privéjetbedrijven, zijn zij zelf ook niet blij met die korte vluchten. Ze zijn immers belastend voor het toestel en daardoor relatief duur.
"Het kan zijn dat een vlucht ’s nachts is binnengekomen op Rotterdam en de volgende dag van Amsterdam voor een andere klant moet vertrekken. Je wil het liever niet, maar het toestel moet dan wel daarheen", zegt Baltus. Volgens de branche zijn korte vluchten soms ook nodig in verband met onderhoud.
quote:Op zondag 25 september 2022 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
Nou ja, en daarom wil men dus een persoonlijk en verhandelbaar CO2-budget invoeren. Dan blijven dit soort tripjes in de toekomst tenminste mogelijk, maar verdwijnt een deel van de vakantievluchten voor de minder welgestelden.
Ik snap het sentiment erachter wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen. Echter, wanneer je als bewindspersoon echt twee belangrijke vergaderingen op een dag hebt die je bij moet wonen en een daarvan is bijvoorbeeld in het buitenland, dan kan ik me voorstellen dat de reistijd vanuit Den Haag naar Eindhoven iets teveel tijd in beslag neemt. Als je dan ook nog het risico op files met bijbehorend tijdverlies hebt dat je je even niet kunt veroorloven, dan moet dit maar. Ik neem aan dat we ook niet op politie-escortes zitten te wachten voor wie hele files aan de kant moeten gaan.quote:Op zondag 25 september 2022 23:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat iemand van de overheid vanuit Rotterdam naar Bulgarije moet en dan het vliegtuig pakt, dikke prima. Dat er daarbij vanuit tijdsefficiëntie gekozen wordt voor het overheidsvliegtuig, ok, ik snap dat dat in sommige gevallen nodig is. (Mag ik toch hopen dat dat lang niet alle gevallen betreft.) Maar dat dat vliegtuig dan eerst leeg van Eindhoven naar Rotterdam moet vliegen om diegene daar op te pikken, en dan op de terugweg diegene ook weer in Rotterdam afzetten en dan weer leeg terug naar Eindhoven. Dan sla je mi sterk door in die efficiëntie, ten koste van de geloofwaardigheid en de voorbeeldfunctie omtrent het klimaatstandpunt van de regering. Dan pakt diegene maar een gechauffeerde auto tussen Rotterdam en Eindhoven. Geldt ook voor Kaag, die pakt dan maar de auto, of nog beter, het OV, om op de terugweg van Amsterdam in Rotterdam te komen.
Dat zijn dan 3 belangrijke afspraken die absoluut niet op een ander tijdstip konden. Moest blijkbaar op de terugweg ook weer zo snel mogelijk in Rotterdam / Den Haag zijn, waarbij een ritje vanuit Eindhoven toch echt niet kon.quote:Op maandag 26 september 2022 00:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap het sentiment erachter wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen. Echter, wanneer je als bewindspersoon echt twee belangrijke vergaderingen op een dag hebt die je bij moet wonen en een daarvan is bijvoorbeeld in het buitenland, dan kan ik me voorstellen dat de reistijd vanuit Den Haag naar Eindhoven iets teveel tijd in beslag neemt. Als je dan ook nog het risico op files met bijbehorend tijdverlies hebt dat je je even niet kunt veroorloven, dan moet dit maar. Ik neem aan dat we ook niet op politie-escortes zitten te wachten voor wie hele files aan de kant moeten gaan.
Hoewel aan de huidige situatie dus haken en ogen zitten, heb ik er niet zoveel problemen mee.
Omdat ze van de luchtmacht zijn. EHV is een luchtmacht basis dus dat daar de gulfstream staatsnap ik wel.quote:Op zondag 25 september 2022 11:14 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de 2 regeringstoestellen in Amsterdam en Eindhoven staan terwijl het gros van de bewindslieden en het koninklijk paar in (en rond) Den Haag woont?
Waarom staan die toestellen, of tenminste één van de twee toestellen, dan niet gewoon in Rotterdam?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |