abonnement Unibet Coolblue
pi_206087490
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Precies het stompzinnig door winstbejag gemotiveerd kortetermijndenken waardoor we onze leefomgeving op allerlei manieren verkwanselen.
Dit inderdaad

En ook puur economisch bekeken is het ook ontzettend dom om klimaatverandering te negeren. Niets doen aan klimaatverandering wordt pas écht een duur geintje.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:22:57 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206087550
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Och, gebeurt maar een paar keer dus dan is het prima?

Zo gooit mijn buurman ook maar een paar keer per jaar, zijn huisvuil in de gracht achter zijn huis.

Weer een duidelijk 'coalitie-stemmers kunnen niet kritisch zijn op hun eigen partij'.
Ministers hebben nou eenmaal geen normale baan dus is hun vervoer ook niet per se normaal. Bovendien wordt het ook grotendeels voor hen geregeld in plaats van dat ze zelf hun vervoer moeten regelen.

Natuurlijk mogen we het best eens hebben over of dat niet anders kan. Wan dat iets de gewoonte is, betekent niet dat het zo moet blijven. Dus prima als men de discussie aan gaat over een meer energie-efficiente agenda indeling. Ieder moet immers zijn bijdrage doen.

Maar al het platte gebrul uit dit topic is daar helemaal geen aanzet toe. Dat is eerder een hoop afgunst en standaard "de hoge heren in Den Haag"-gedoe. Daar kun je qua discussie echt helemaal niets mee.
pi_206087816
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:44 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
:')
Hoeveel schade doet dit netto?
Zelfs al zou de gehele regering, TK en EK alleen nog maar met helikopter of vliegtuig reizen, ook voor de dagelijkse en vergeten boodschappen, dan zou het netto amper schade doen. Ze zijn immers niet met zo velen. De carbon footprint van ~250 mensen op 7/7,5 miljard boeit niets. Niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Het gaat om de boodschap die ze daarmee uitdragen, het voorbeeld wat ze daarmee stellen.

En eh, ben je het dan voorts ook eens met de klimaatcrisis-ontkenners, wanneer ze beargumenteren dat de carbon footprint van 17 miljoen Nederlanders op de gehele wereldbevolking, ook maar een fractie betreft qua netto schade? Dat hele 'ja maar kijk eens naar China!' volgt dezelfde logica die je met deze opmerking etaleert.

quote:
En hoe nadelig is het alternatief?
Tijdsverlies. Wat ook nog minimaal is, daar het heel specifiek, ultrakorte vluchten betreft.

quote:
Zo bracht het vliegtuig de PH-GOV op 14 maart dit jaar minister Ollongren van Defensie naar Londen vanuit Amsterdam. Maar op de terugweg werd ze afgezet in Rotterdam, waarna deze Boeing 737 leeg terugvloog naar Schiphol. Het andere toestel, een Gulfstream, vloog op 14 april eerst leeg vanuit Eindhoven naar Rotterdam, om vanuit daar naar Bulgarije te vliegen. Op de terugweg vloog men eerst weer terug naar Rotterdam, om dan weer leeg naar Eindhoven te gaan.
Wat is het tijdsverlies hier, van een autoritje van Rotterdam-Amsterdam, of Rotterdam-Eindhoven, ipv dat met een privé vlucht te doen? Half uurtje max.

quote:
Dit is echt zulk kansloos we-zijn-oppositie-dus-we-zijn-boos gehuil, man man man.
Dit is zo'n kansloos 'ik stem op een coalitiepartij dus wat het kabinet doet is goed', man man man. Goed argument verder wel hoor /s.

quote:
Mark Rutte vliegt de avond na de APB nog even naar New York om daar de VN Vergadering toe te spreken
Wat heeft een intercontinentale vlucht te maken met de al dan niet overbodigheid van ultrakorte vluchten? Misschien moet je de titel en inleiding van het artikel nog eens lezen. Dan weet je waar dit over gaat.

quote:
en sinds kort mag ie niet meer naar zijn werk fietsen omdat ie te zwaar beveiligd moet worden.
Wat heeft de noodzakelijke beveiliging van de MP te maken met de al dan niet overbodigheid van ultrakorte vluchten? Misschien moet je de titel en inleiding van het artikel nog eens lezen. Dan weet je waar dit over gaat.

Omdat je nu al twee keer compleet de plank mis slaat, zal ik je even helpen.

quote:
Korte privévluchten voor een tijdwinst van 20 minuten: ook regering doet er aan mee

Het aantal ultrakorte vluchten van en naar Nederlandse luchthavens blijft stijgen. Privévliegtuigen van zakenmensen en de overheid vliegen honderden extreem korte vluchten per jaar. Bijvoorbeeld van Amsterdam naar Rotterdam, met een grote belasting voor het milieu tot gevolg.

[..]

Zo bracht het vliegtuig de PH-GOV op 14 maart dit jaar minister Ollongren van Defensie naar Londen vanuit Amsterdam. Maar op de terugweg werd ze afgezet in Rotterdam, waarna deze Boeing 737 leeg terugvloog naar Schiphol. Het andere toestel, een Gulfstream, vloog op 14 april eerst leeg vanuit Eindhoven naar Rotterdam, om vanuit daar naar Bulgarije te vliegen. Op de terugweg vloog men eerst weer terug naar Rotterdam, om dan weer leeg naar Eindhoven te gaan.
Hier gaat het dus over. Niet over beveiliging, niet over intercontinentale vluchten. Over vluchtjes in een privéjet tussen Nederlandse steden.

quote:
Misschien kan RTL nog even uitzoeken hoeveel extra uitstoot dat oplevert zodat jij je lol weer op kan met boos worden om vermeende hypocrisie :')
Misschien kan jij er dan nog meer domme en irrelevante bijzaken bij sleuren die helemaal niets met de insteek van het artikel te maken hebben (ultra-korte-vluchten), zodat je weer achterlijke posts kan maken.

quote:
Ik zou me druk maken om echte problemen ipv gerommel in de marge dat hoofdzakelijk plaatsvindt vanuit het redelijke idee om werkgemak te verschaffen voor degenen van wie ongeveer 24/7 verwacht wordt dat ze overal acte de presence geven namens Nederland, maar dat ben ik.
Waarom denk je dat ik me hier druk om maak? Ik typ er een post over. Kost me niet echt moeite, en al zeker geen emotie of drukte. Maar het is voor jou natuurlijk weer een leuke drogreden voor in je baggerpost, waarin mijn vermeende emotie in jouw ogen een goed argument is. Dat je mij kan verwijten dat ik me opwind over een kleine kwestie.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 24-09-2022 18:14:55 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_206087884
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ministers hebben nou eenmaal geen normale baan dus is hun vervoer ook niet per se normaal. Bovendien wordt het ook grotendeels voor hen geregeld in plaats van dat ze zelf hun vervoer moeten regelen.
De tijd van een minister is ook meer waard dan die van de gemiddelde of zelfs bovengemiddelde Nederlander. We vragen immers 4 jaar lang verschrikkelijk veel werk van ze. Kunnen we denk ik best eerlijk over zijn.

De vraag is of dat extra autoritje naar een vliegveld in een andere Nederlandse stad (ipv daar de overheid-jet voor te laten komen) het zowel de daadwerkelijke klimaatschade, als ook de negatieve beeldvorming voor het kabinet omtrent die schade waard is.

De daadwerkelijke schade is in absolute zin best aanzienlijk (auto vs privéjet), maar relatief gezien vrijwel nihil. Schade aan de beeldvorming en voorbeeldfunctie, lijkt op z'n minst duidelijk aanwezig.

quote:
Natuurlijk mogen we het best eens hebben over of dat niet anders kan. Wan dat iets de gewoonte is, betekent niet dat het zo moet blijven. Dus prima als men de discussie aan gaat over een meer energie-efficiente agenda indeling. Ieder moet immers zijn bijdrage doen.
^O^

Daarom noemt dit artikel dus ook specifiek de vluchten tussen Nederlandse steden. En niet of het nodig is dat Rutte van Amsterdam naar New York vliegt voor een overleg.

quote:
Maar al het platte gebrul uit dit topic is daar helemaal geen aanzet toe. Dat is eerder een hoop afgunst en standaard "de hoge heren in Den Haag"-gedoe. Daar kun je qua discussie echt helemaal niets mee.
Welk platte gebrul? Ik tel twee reacties. Eentje over 'snoepreisjes' (terwijl dit duidelijk om efficiëntie draait. Ik zou een vlucht (ipv auto) tussen Rotterdam en Eindhoven niet echt een snoepreisje noemen). En een over de borrels van ome Harry.

Terwijl de kritische posts ingaan op de achterliggende denkwijze; 'economie en vermeend belangrijk overleg boven klimaat', of iets stellen over de voorbeeldfunctie van onze beleidsmakers.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 24-09-2022 19:03:51 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_206087976
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:44 schreef EinarBoe het volgende:
Ik zou me druk maken om echte problemen ipv gerommel in de marge dat hoofdzakelijk plaatsvindt vanuit het redelijke idee om werkgemak te verschaffen voor degenen van wie ongeveer 24/7 verwacht wordt dat ze overal acte de presence geven namens Nederland, maar dat ben ik.
Wat zijn dan de echte problemen, waarover we ons veel eerder druk om moeten maken?
  zaterdag 24 september 2022 @ 18:11:26 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206087987
Do as I say, don't do as I do.
pi_206088190
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:36 schreef hoechst het volgende:
Tijd is geld he
Als dat zo is ga je maar digitaal. Dat werkte tijdens corona toch ook zo goed?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206088250
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:44 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
:')
Hoeveel schade doet dit netto? En hoe nadelig is het alternatief? Dit is echt zulk kansloos we-zijn-oppositie-dus-we-zijn-boos gehuil, man man man. Mark Rutte vliegt de avond na de APB nog even naar New York om daar de VN Vergadering toe te spreken en sinds kort mag ie niet meer naar zijn werk fietsen omdat ie te zwaar beveiligd moet worden. Misschien kan RTL nog even uitzoeken hoeveel extra uitstoot dat oplevert zodat jij je lol weer op kan met boos worden om vermeende hypocrisie :')

Ik zou me druk maken om echte problemen ipv gerommel in de marge dat hoofdzakelijk plaatsvindt vanuit het redelijke idee om werkgemak te verschaffen voor degenen van wie ongeveer 24/7 verwacht wordt dat ze overal acte de presence geven namens Nederland, maar dat ben ik.
Slecht argument. Mijn vakantie is gerommel in de marge want ik ben slechts een persoon. Maar auto rijden duurt langer dus is vliegen geoorloofd .

Als je er een moreel stempel aan hangt, ben je niet meer geloofwaardig als je je structureel niet aan die morele waarden houdt. Klaar.
Ik ben tegen vlees eten, en als iedereen geen vlees eet wordt de wereld beter, maar toch eet ik nog vier keer per week vlees. Want redenen. En kritiek hierop wordt afgedaan door mensen zoals jij als kritiek op gerommel in de marge. Tja.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206088549
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:53 schreef probeer het volgende:

Wat is het tijdsverlies hier, van een autoritje van Rotterdam-Amsterdam, of Rotterdam-Eindhoven, ipv dat met een privé vlucht te doen? Half uurtje max.
Maar ze doen het niet met een privévlucht.
quote:
Dit is zo'n kansloos 'ik stem op een coalitiepartij dus wat het kabinet doet is goed', man man man. Goed argument verder wel hoor /s.
Ik stem niet op een coalitiepartij.
quote:
Wat heeft een intercontinentale vlucht te maken met de al dan niet overbodigheid van ultrakorte vluchten? Misschien moet je de titel en inleiding van het artikel nog eens lezen. Dan weet je waar dit over gaat.
[..]
Wat heeft de noodzakelijke beveiliging van de MP te maken met de al dan niet overbodigheid van ultrakorte vluchten? Misschien moet je de titel en inleiding van het artikel nog eens lezen. Dan weet je waar dit over gaat.
Dat kost ook iets en dan kan je daar ook lekker tegenaan zeiken. :)
quote:
Omdat je nu al twee keer compleet de plank mis slaat, zal ik je even helpen.
[..]
Hier gaat het dus over. Niet over beveiliging, niet over intercontinentale vluchten. Over vluchtjes in een privéjet tussen Nederlandse steden.
Maar er is geen binnenlandse vlucht in een privéjet in die voorbeelden :') over de plank misslaan gesproken :')
quote:
Misschien kan jij er dan nog meer domme en irrelevante bijzaken bij sleuren die helemaal niets met de insteek van het artikel te maken hebben (ultra-korte-vluchten), zodat je weer achterlijke posts kan maken.
Het artikel over ultrakorte vluchten dat gebruikt wordt om 2 verplaatsingen van het regeringsvliegtuig aan te grijpen als SCHANDALIG. Want daar ging dit artikel om toch, een niet-bestaande stok om weer lekker dom onderbuikerig af te geven op de elite in Den Haag.
pi_206088554
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 18:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Do as I say, don't do as I do.
En hoe doen ze dan?
pi_206088584
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 18:36 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Slecht argument. Mijn vakantie is gerommel in de marge want ik ben slechts een persoon. Maar auto rijden duurt langer dus is vliegen geoorloofd .

Als je er een moreel stempel aan hangt, ben je niet meer geloofwaardig als je je structureel niet aan die morele waarden houdt. Klaar.
Ik ben tegen vlees eten, en als iedereen geen vlees eet wordt de wereld beter, maar toch eet ik nog vier keer per week vlees. Want redenen. En kritiek hierop wordt afgedaan door mensen zoals jij als kritiek op gerommel in de marge. Tja.
De regering en kabinetsleden moet je afrekenen op het beleid en niet op zelfverzonnen ongefundeerde zever over hoe de kabinetsleden hun werk met hun privéleven combineren. Dat heeft niets met autorijden of je eetgewoontes te maken.
pi_206088615
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:06 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar ze doen het niet met een privévlucht.
[..]
Ik stem niet op een coalitiepartij.
[..]
Dat kost ook iets en dan kan je daar ook lekker tegenaan zeiken. :)
[..]
Maar er is geen binnenlandse vlucht in een privéjet in die voorbeelden :') over de plank misslaan gesproken :')
quote:
Zo bracht het vliegtuig de PH-GOV op 14 maart dit jaar minister Ollongren van Defensie naar Londen vanuit Amsterdam. Maar op de terugweg werd ze afgezet in Rotterdam, waarna deze Boeing 737 leeg terugvloog naar Schiphol. Het andere toestel, een Gulfstream, vloog op 14 april eerst leeg vanuit Eindhoven naar Rotterdam, om vanuit daar naar Bulgarije te vliegen. Op de terugweg vloog men eerst weer terug naar Rotterdam, om dan weer leeg naar Eindhoven te gaan.
In het ene voorbeeld vliegt het vliegtuig leeg van Rotterdam naar Amsterdam, omdat Ollongren niet de auto kan/wil pakken.

In het andere voorbeeld vliegt het vliegtuig leeg van Eindhoven naar Rotterdam, omdat de passagier geen autoritje van Rotterdam naar Eindhoven kan/wil pakken.

Als een vliegtuig vliegt, heet dat een vlucht. Als een vliegtuig tussen twee Nederlandse steden vliegt, heet dat een binnenlandse vlucht.

:')

quote:
Het artikel over ultrakorte vluchten dat gebruikt wordt om 2 verplaatsingen van het regeringsvliegtuig aan te grijpen als SCHANDALIG. Want daar ging dit artikel om toch, een niet-bestaande stok om weer lekker dom onderbuikerig af te geven op de elite in Den Haag.
quote:
Ook de Nederlandse regeringstoestellen vliegen regelmatig tussen Nederlandse luchthavens, dit jaar al zeker 26 keer. Dat gebeurt meestal om een minister op te halen, om die vervolgens naar de uiteindelijke bestemming te vliegen. De overheid heeft één zakenjet gestationeerd in Amsterdam, en één in Eindhoven.
Er worden twee voorbeelden, uit de 26, aangedragen. Verder:

quote:
De ultrakorte vluchten maken 9 procent uit van het totaal aan privévluchten. In de eerste 8 maanden van dit jaar telden Nederlandse luchthavens 21.653 privévluchten, een stijging van 38 procent vergeleken met 2019.
Dan hebben we het over 1948 ultra-korte-vluchten. Waarvan er twee, door de overheid, als voorbeeld aangedragen worden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206088621
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:26 schreef Scjvb het volgende:
Snelle zakelijke vluchten door politici en andere belangrijke personen, voor belangrijk overleg en economisch gewin, verdienen m.i. voorrang op het klimaat.
Precies, als iedereen dood gaat hoeven we ook niet meer te klagen in KLB
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206088637
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:12 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
In het ene voorbeeld vliegt het vliegtuig leeg van Rotterdam naar Amsterdam, omdat Ollongren niet de auto kan/wil pakken.

In het andere voorbeeld vliegt het vliegtuig leeg van Eindhoven naar Rotterdam, omdat de passagier geen autoritje van Rotterdam naar Eindhoven kan/wil pakken.

Het vliegtuig vliegt gewoon personen rond van A naar B en vliegt vervolgens naar een ander vliegveld. Dat is geen binnenlandse privévlucht, hoe hard je er ook over wil janken.
pi_206088657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:14 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het vliegtuig vliegt gewoon personen rond van A naar B en vliegt vervolgens naar een ander vliegveld. Dat is geen binnenlandse privévlucht, hoe hard je er ook over wil janken.
Het vliegtuig vliegt tussen twee Nederlandse steden, maar dat is geen binnenlandse vlucht.

Ok man.

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_206088694
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Het vliegtuig vliegt tussen twee Nederlandse steden, maar dat is geen binnenlandse vlucht.
Geen binnenlandse privévlucht. Vervelend voor je dat je keihard nat gaat, maar dan hoef je nog niet vals te gaan citeren :')
Dit artikel noemt een aantal binnenlandse privévluchten en ipv dat het daarom gaat gaat het alleen maar om een miniem aantal niet-bestaande privévluchten van kabinetsleden. Maar wat is de kritiek op de regering goed onderbouwd hoor!
pi_206088730
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Geen binnenlandse privévlucht. Vervelend voor je dat je keihard nat gaat, maar dan hoef je nog niet vals te gaan citeren :')
Dit artikel noemt een aantal binnenlandse privévluchten en ipv dat het daarom gaat gaat het alleen maar om een miniem aantal niet-bestaande privévluchten van kabinetsleden. Maar wat is de kritiek op de regering goed onderbouwd hoor!
Natuurlijk wel. Het stuk van Rotterdam naar Eindhoven is dan toch gewoon een privevlucht. Waar dat ding normaliter vanaf Eindhoven had kunnen vertrekken. Dat is twee keer een onnodig stuk vliegen, 1x leeg, vanaf Eindhoven om het vliegtuig in Rotterdam te krijgen, en 1x met passagier, om dat extra stukje Rotterdam - Burgarije (ipv Eindhoven - Bulgarije) te vliegen.

Idem met dat andere voorbeeld.

Als een taxi jou op komt halen is dat voor jou maar 1 rit. Maar voor de taxi en de taxichauffeur zijn het er twee.

Flikker toch op met je, ook nog eens foutieve, semantische gezeik.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 24 september 2022 @ 19:22:38 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206088757
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:06 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En hoe doen ze dan?
Dat weet jij ook wel.
pi_206088776
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Het stuk van Rotterdam naar Eindhoven is dan toch gewoon een privevlucht.
Nee. Een vliegtuig herpositioneren is geen privévlucht :')
quote:
Flikker toch op met je semantische gezeik.
Leer gewoon eens begrijpen waar je over praat en dingen in verhouding te zien zodat je niet mee hoeft te heulen in dom gezeik om werkelijk helemaal niets alleen maar omdat het tegen de elite is.

Vliegtuigen vliegen wel vaker leeg tussen vliegvelden. Als je je druk wil maken om het klimaat en de uitstoot, maak je dan druk om het netto aantal vlieguren dat gevlogen wordt met kabinetsleden/regeringsvliegtuigen, in plaats van om een paar willekeurige verplaatsingen die onderdeel zijn van veel meer logistiek jaarrond.
pi_206088826
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:23 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee. Een vliegtuig herpositioneren is geen privévlucht :')
Het woordje prive. Semantisch gezeik dus. Dat vliegtuig doet het stuk eindhoven-rotterdam, bijna 4x voor niets. Twee keer 'herpositioneren', twee keer een extra stuk richting Bulgarije, met passagier, dus privevlucht.

quote:
Leer gewoon eens begrijpen waar je over praat en dingen in verhouding te zien zodat je niet mee hoeft te heulen in dom gezeik om werkelijk helemaal niets alleen maar omdat het tegen de elite is.
Ik heb het nergens over de elite. Dat jij dat er in denkt te zien is jouw perceptie.

quote:
Vliegtuigen vliegen wel vaker leeg tussen vliegvelden. Als je je druk wil maken om het klimaat en de uitstoot, maak je dan druk om het netto aantal vlieguren dat gevlogen wordt met kabinetsleden/regeringsvliegtuigen, in plaats van om een paar willekeurige verplaatsingen die onderdeel zijn van veel meer logistiek jaarrond.
quote:
Ook de Nederlandse regeringstoestellen vliegen regelmatig tussen Nederlandse luchthavens, dit jaar al zeker 26 keer. Dat gebeurt meestal om een minister op te halen, om die vervolgens naar de uiteindelijke bestemming te vliegen. De overheid heeft één zakenjet gestationeerd in Amsterdam, en één in Eindhoven.
quote:
De ultrakorte vluchten maken 9 procent uit van het totaal aan privévluchten. In de eerste 8 maanden van dit jaar telden Nederlandse luchthavens 21.653 privévluchten, een stijging van 38 procent vergeleken met 2019.


[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 24-09-2022 19:34:32 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_206088886
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Het woordje prive. Semantisch gezeik dus.
Er zit niemand in dus het is voor niemand een privévlucht tussen twee Nederlandse steden. Het is allemaal niet zo moeilijk en dat je er zelf eerst naast zat wil nog niet zeggen dat het semantisch geneuzel is. We hoeven niet de woorden aan te passen omdat je het niet goed las.

quote:
Dat vliegtuig doet het stuk eindhoven-rotterdam, 4x voor niets.
Jawel, het is namelijk onderdeel van het vliegschema waarmee de kabinetsleden wanneer nodig buitenlandse bezoeken kunnen afleggen.

quote:
Twee keer 'herpositioneren', twee keer een extra stuk richting Bulgarije, met passagier, dus privevlucht.
Ik heb het nergens over de elite. Dat jij dat er in denkt te zien is jouw perceptie
Het is precies de reden waarom hier zo'n punt van wordt gemaakt: lekker afgeven op de regering. Dat is ook waarom RTL erover begint in het artikel, gegarandeerd de boze onderbuik aanspreken en kliks en aandacht krijgen voor hun stukje.

Regeringsleden zaten eens in een vliegtuig en Henk beoordeeld vanaf de bank dat ze dat op een niet goede manier gedaan hebben. Kwaad, woede, het volk wordt opgelicht. :')

Het is allemaal zo nietsig om hier een punt van te maken. Zeg dan gewoon dat het je eigenlijk allemaal geen donder interesseert maar dat je gewoon boos wil kunnen zijn op de hoge heren in Den Haag, hoe dan ook, wanneer dan ook, waarom dan ook.
pi_206089157
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De regering en kabinetsleden moet je afrekenen op het beleid en niet op zelfverzonnen ongefundeerde zever over hoe de kabinetsleden hun werk met hun privéleven combineren. Dat heeft niets met autorijden of je eetgewoontes te maken.
Beleid dient een doel als het goed is, in d66 geval klimaat verbeteren. Nogmaals: als je daar een zwaar moreel anker aan hangt en je gaat je daar zelf niet aan houden, dan ga je jezelf ondermijnen. Mij maakt het niet uit, more power to him, maar dan verliest hij deels ook het moreel appel die hij van anderen verlangt.

Als een politieagent zegt dat stelen slecht is, en hij beboet anderen die dit doen, en in zijn vrije tijd af en toe steelt (omdat hij misschien vond dat hij de boetes toch kon betalen of zo), is de verontwaardiging terecht. Ook al is het zijn privéleven of een gewoonte. Dat kun je ongefundeerde zever vinden, het blijft wat het is. Een ongelofelijk lelijk plaatje.

Deze is gewoon te makkelijk.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206089379
Rules for thee but not for me.

Met je “vliegtaks”..toon eerst overigens maar eens aan wat dat extra geld voor het milieu doet.

Enfin politici die lekker aristocratisch doen, surprise!
pi_206089511
Do as I say, don't do as IIIIII dooooooo
Da gao nie nou!
pi_206089677
Het hele probleem van de huidige politiek samengevat in een enkele kwestie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')