abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 september 2022 @ 07:58:53 #1
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
  donderdag 8 september 2022 @ 07:59:52 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205887018
Drukke nacht weer.
twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205887048
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:24 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Op dit kanaal talloze video's over de krijgsgevangen van Oekrane. Ze worden redelijk goed behandeld, en er wordt alles aan gedaan om ze uit te ruilen tegen Oekraense gevangenen in Russische handen.

Voor hun is de oorlog in ieder geval voorbij.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 07:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die van ergens begin dit topic. Soldaten in een busje die in een ambush rijden. Zelfde overigens met die russische knul die op de grond ligt terwijl zijn maten dood uit de cabine hangen. A. Waarom worden ze in dat soort rommel de weg opgestuurd. Maar ook, dan zie je toch wel ineens de mensen. Zo onnodig. Wat dat betreft snap ik die Oekraense soldaten wel die pissig vragen wat die gast in vredesnaam in Oekrane te zoeken heeft. Zo veel ellende aangericht door Rusland daar :N . Aan hun eigen volk maar vooral aan het Oekraense volk :N .
Ik heb het filmpje gezien. Als ik stond te filmen had ik ervoor gezorgd dat die lijken er niet op stonden.

Maar vragen wat hij in Oekrane te zoeken heeft? Dat kunnen ze maar beter aan Poetin vragen want die heeft hem de grens overgestuurd.

[ Bericht 33% gewijzigd door HSG op 08-09-2022 08:14:17 ]
mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 8 september 2022 @ 08:16:09 #4
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205887106
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 01:59 schreef FordSierra het volgende:
Ik zat mij af te vragen over of de sancties tegen Rusland voor producten berhaupt effectief zijn.

Er mag bijvoorbeeld geen computerchips of een auto verkocht worden aan Rusland.

Wat houdt een Rus tegen die gewoon Europa in kan op visa, om een computerchip bij een bedrijf in te slaan, en daarmee weer naar Rusland te reizen?

En Turkije kan toch auto's kopen? En die kunnen Russen ook van Turken kopen en importeren?

Dit lijkt mij nogal voor de hand liggend, mis ik iets? Waarom zou het dan niet werken?
Ja, dit soort sancties zijn zeker effectief. Niet in de zin dat dat soort chips niet meer aankomen in Rusland want via tussenhandel is alles te koop. Dit soort producten zijn dan echter wel direct 2x zo duur waardoor eindproducten ook een stuk duurder worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 08:17:11 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205887109
+640 dode Russen

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205887123
Ergens is het ook niet vreemd dat zoveel Russen zich overgeven als je bedenkt dat de meeste Russische soldaten helemaal niet willen vechten in Oekrane.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205887171
quote:
Ukraine Gave Up a Giant Nuclear Arsenal 30 Years Ago. Today There Are Regrets.
https://www.nytimes.com/2(...)nuclear-weapons.html

When the Soviet Union collapsed, Ukraine turned over thousands of atomic weapons in exchange for security guarantees from Russia, the United States and other countries.

At the end of the Cold War, the third largest nuclear power on earth was not Britain, France or China. It was Ukraine. The Soviet collapse, a slow-motion downfall that culminated in December 1991, resulted in the newly independent Ukraine inheriting roughly 5,000 nuclear arms that Moscow had stationed on its soil. Underground silos on its military bases held long-range missiles that carried up to 10 thermonuclear warheads, each far stronger than the bomb that leveled Hiroshima. Only Russia and the United States had more weapons.

The removal of this arsenal often gets hailed as a triumph of arms control. Diplomats and peace activists cast Ukraine as a model citizen in a world of would-be nuclear powers.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205887193
quote:
U.S. accuses Russia of war crime by forcibly deporting Ukrainians
https://www.reuters.com/w(...)y-russia-2022-09-07/

The United States accused Moscow of committing a war crime on Wednesday by forcibly deporting Ukrainians to Russia and said it has information that Russian officials are overseeing so-called filtration operations.

"These operations aim to identify individuals Russia deems insufficiently compliant or compatible to its control," U.S. Ambassador to the United Nations, Linda Thomas-Greenfield, told the U.N. Security Council.

She said estimates from a variety of sources, including Moscow, indicate that authorities have "interrogated, detained, and forcibly deported" between 900,000 and 1.6 million Ukrainians to Russia following the Russian invasion in late February.

In July alone Washington had information that more than 1,800 children were transferred from Russia-controlled areas of Ukraine to Russia, Thomas-Greenfield said.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205887245
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:29 schreef Aether het volgende:

[..]

En nu?
Wordt er ook iets tegen gedaan? Of kan dat weer niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205887256
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren na dit massale offensief.
Als de Russen verliezen worden ze uiteraard verdreven maar wat als de Oekrainers verliezen?
Zou Rusland dan verder oprukken?
  donderdag 8 september 2022 @ 08:47:40 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_205887302
Bijna twee keer zoveel doden in minder dan een jaar Oekrane dan 10 jaar Afghanistan. Poetin heeft zijn nalatenschap.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 08:49:31 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_205887316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:38 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren na dit massale offensief.
Als de Russen verliezen worden ze uiteraard verdreven maar wat als de Oekrainers verliezen?
Zou Rusland dan verder oprukken?
En als de aarde plat is, zorgt het gebrek aan levende mensen in Rusland dat het begint te kantelen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 08:54:14 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205887347
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:49 schreef speknek het volgende:

[..]
En als de aarde plat is, zorgt het gebrek aan levende mensen in Rusland dat het begint te kantelen?
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205887473
quote:
84s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:17 schreef Starhopper het volgende:
+640 dode Russen

[ twitter ]
Ruim 50.000 doden aan Russische zijde. :o Ze zouden ook het aantal gewonden en krijgsgevangenen moeten vermelden, die zijn ook buiten gevecht geraakt. Dat moeten er minstens zoveel zijn als het aantal doden, als het geen veelvoud daarvan is.
pi_205887505
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205887524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:12 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ruim 50.000 doden aan Russische zijde. :o Ze zouden ook het aantal gewonden en krijgsgevangenen moeten vermelden, die zijn ook buiten gevecht geraakt. Dat moeten er minstens zoveel zijn als het aantal doden, als het geen veelvoud daarvan is.
Ik vermoed dat dit toch enigszins overdreven is door de Oekraners.

Maar goed, zelfs 50% hiervan zou al fors zijn (en inderdaad, krijgsgevangenen en gewonden komen er nog bovenop).
pi_205887526


[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 08-09-2022 09:20:20 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205887530
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205887539
Mooie GoPro filmpje van een buitenlandse vrijwilliger.

mon citoyens vous serez unis.
pi_205887543
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vermoed dat dit toch enigszins overdreven is door de Oekraners.

Maar goed, zelfs 50% hiervan zou al fors zijn (en inderdaad, krijgsgevangenen en gewonden komen er nog bovenop).
Het bleek uit uitgelekte Russische cijfers met betrekking tot het uitbetalen van de nabestaanden van gesneuvelde soldaten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205887555
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:47 schreef speknek het volgende:
Bijna twee keer zoveel doden in minder dan een jaar Oekrane dan 10 jaar Afghanistan. Poetin heeft zijn nalatenschap.
Onvergelijkbare conflicten natuurlijk. We vergelijken het aantal VS doden in Afghanistan en Irak ook niet met de invasie van Normandie.
pi_205887563
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:38 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren na dit massale offensief.
Als de Russen verliezen worden ze uiteraard verdreven maar wat als de Oekrainers verliezen?
Zou Rusland dan verder oprukken?
Dan begint de Russische genocide op de Oekraners en de Oekranse guerilla oorlog tegen de Russen in de bezette gebieden opnieuw...

Rusland zal zijn krijgsmacht in de komende jaren echter meer en meer in eigen land gaan moeten inzetten in een kansloze poging de interne onrust in de uit elkaar vallende Russische federatie de kop in te drukken. In plaats van hun gedroomde imperialistische ambities in Europa te kunnen verwezenlijken zullen de Slavische Russen de komende jaren het meer en meer aan de stok gaan krijgen met hun niet-Slavische landgenoten in de verschillende deelrepublieken. De Russische federatie koerst gestaag af op de onafwendbare ondergang.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205887604
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vermoed dat dit toch enigszins overdreven is door de Oekraners.

Maar goed, zelfs 50% hiervan zou al fors zijn (en inderdaad, krijgsgevangenen en gewonden komen er nog bovenop).
twitter

Dit is een document wat gelekt is uit het Kremlin. Als dit document waar is dan zijn de schattingen van Oekrane aardig correct.
  donderdag 8 september 2022 @ 09:31:44 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205887650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dit is een document wat gelekt is uit het Kremlin. Als dit document waar is dan zijn de schattingen van Oekrane aardig correct.
Jaja, al die "gelekte" documenten steeds...
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 09:35:36 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205887670
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is al veel vaker gezegd hier maar dat lijstje is enorm overdreven... Alleen die vliegtuigen al... :')
Prima
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205887679
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jaja, al die "gelekte" documenten steeds...
Daarom staat er ook bij als dit waar is. Ik neem aan dat jij ook geen Russisch spreekt of weet hoe een officieel document er uitziet uit Rusland dus moeten we het doen met de info die we krijgen.
pi_205887709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geniet jij als je kapot geschoten lijken ziet?
Als het Russische orcs zijn zeker ja.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205887768
Stel dat Rusland daadwerkelijk in oorlog komt met de NAVO, is er dan een wet waarmee we landverraders zoals Thierry Baudet kunnen arresteren? Geen idee of zoiets in het oorlogsrecht geregeld is voor volksvertegenwoordigers.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205887781
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Stel dat Rusland daadwerkelijk in oorlog komt met de NAVO, is er dan een wet waarmee we landverraders zoals Thierry Baudet kunnen arresteren? Geen idee of zoiets in het oorlogsrecht geregeld is voor volksvertegenwoordigers.
Volgens mij wel. Mussert werd vrij snel na de Duitse capitulatie naar de eeuwige jachtvelden gebonjourd.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 09:49:54 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205887792
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Stel dat Rusland daadwerkelijk in oorlog komt met de NAVO, is er dan een wet waarmee we landverraders zoals Thierry Baudet kunnen arresteren? Geen idee of zoiets in het oorlogsrecht geregeld is voor volksvertegenwoordigers.
Ja :Y

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oorlogswet_voor_Nederland

-Het interneren van mensen die een gevaar vormen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205887851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Volgens mij wel. Mussert werd vrij snel na de Duitse capitulatie naar de eeuwige jachtvelden gebonjourd.
Toen Duitsland Nederland de oorlog verklaarde in 1940 werden ook verschillende Duitse gezinde mensen opgepakt. Maar die kwamen na 5 dagen vrij vanwege de Nederlandse overgave. Toen WO2 was afgelopen zijn mensen die samenwerkte met de Duitsers ook opgepakt en in kampen gezet. Soms ging het alleen al om een lidmaatschap van de NSB.
pi_205887958
twitter
pi_205888114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dit is een document wat gelekt is uit het Kremlin. Als dit document waar is dan zijn de schattingen van Oekrane aardig correct.
Maar als er echt 50.000 Russen omgekomen zijn dan moeten er ~100.000 gewonden zijn geraakt. De Russen begonnen toch met een leger van ~150.000?
pi_205888141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Toen Duitsland Nederland de oorlog verklaarde in 1940 werden ook verschillende Duitse gezinde mensen opgepakt. Maar die kwamen na 5 dagen vrij vanwege de Nederlandse overgave. Toen WO2 was afgelopen zijn mensen die samenwerkte met de Duitsers ook opgepakt en in kampen gezet. Soms ging het alleen al om een lidmaatschap van de NSB.
Duitsland heeft Nederland nooit de oorlog verklaard. Zie vielen gewoon binnen.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Maar als er echt 50.000 Russen omgekomen zijn dan moeten er ~100.000 gewonden zijn geraakt. De Russen begonnen toch met een leger van ~150.000?
175.000 - 190.000 Russen
20.000 troepen van DPR
14.000 troepen van LPR

209.000 man groot. Maar dat is geen infanterie. Vaak is dit onderverdeeld in infanterie, speciale eenheden, marine, artillerie, cavalerie, luchtmacht, zeemacht, medici, mensen van de techniek ect ect.
mon citoyens vous serez unis.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 10:26:41 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205888159
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Maar als er echt 50.000 Russen omgekomen zijn dan moeten er ~100.000 gewonden zijn geraakt. De Russen begonnen toch met een leger van ~150.000?
Er stonden 150k aan de grens dacht ik ja
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205888222
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Duitsland heeft Nederland nooit de oorlog verklaard. Zie vielen gewoon binnen.
Niet een officile oorlogsverklaring maar een aanbod waar Nederland niet op inging dus was het automatisch oorlog.
https://nl.wikipedia.org/(...)laring_aan_Nederland
  donderdag 8 september 2022 @ 10:33:57 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205888240
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:32 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Niet een officile oorlogsverklaring maar een aanbod waar Nederland niet op inging dus was het automatisch oorlog.
https://nl.wikipedia.org/(...)laring_aan_Nederland
quote:
Motivering: wij hebben onweerlegbare bewijzen van een onmiddellijk dreigende inval van Frankrijk en Engeland in Belgi, Nederland, Luxemburg, die met medeweten van Nederland en Belgi sinds lang is voorbereid. Doel: oprukken naar Roergebied.
Godver dit is echt een copy paste van de huidige situatie :D

Motivering: wij hebben onweerlegbare bewijzen van een onmiddellijk dreigende inval van [vul landen in] in [vul landen in], die met medeweten van [vul landen in] sinds lang is voorbereid. Doel: oprukken naar [ vul eigen land in].
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 10:34:48 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205888252
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:33 schreef xzaz het volgende:

[..]
[..]
Godver dit is echt een copy paste van de huidige situatie :D
Dat wilde ik net schrijven ja :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205888278
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Maar als er echt 50.000 Russen omgekomen zijn dan moeten er ~100.000 gewonden zijn geraakt. De Russen begonnen toch met een leger van ~150.000?
Volgens mij werd de complete troepenmacht geschat tussen de 250.000 en 260.000 man. Dat is inclusief troepen uit de volksrepublieken en Tsjetsjeni. Maar Rusland heeft in de tussentijd ook al verschillende troepen uit andere gebieden weggehaald.
pi_205888283
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 10:41:16 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205888312
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:38 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ja! In Kherson gaan ze ook lekker! Duurt niet lang voor het weer mogelijk is om het water naar De Krim af te sluiten :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205888321
quote:
84s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja! In Kherson gaan ze ook lekker! Duurt niet lang voor het weer mogelijk is om het water naar De Krim af te sluiten :D
"Let them drink vodka!"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205888341
Even wat onderhoud aan de waterleidingen plannen!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 10:50:18 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205888405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:43 schreef Raw85 het volgende:
Even wat onderhoud aan de waterleidingen het Krimkanaal plannen!
fixed :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205888460
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Maar als er echt 50.000 Russen omgekomen zijn dan moeten er ~100.000 gewonden zijn geraakt. De Russen begonnen toch met een leger van ~150.000?
Gewonden zijn niet per definitie voor altijd buiten gevecht gesteld. Een aandeel van de gewonden kan na een herstel periode weer aan de slag aan het front.

Verder is het natuurlijk onmogelijk om de cijfers van het Oekraense ministerie van defensie onafhankelijk te verifiren. Net zoals het een lastig verhaal is om de authenticiteit van het Russische document over de uitbetaling naar families van omgekomen Russische militairen te achterhalen. Het kan allemaal best waar zijn maar ook een bewuste overschatting.

Persoonlijk denk ik dat het nog heel lang onbekend blijft hoeveel Russische militairen tijdens deze oorlog zijn omgekomen. Ik verwacht dat de Russische regering die cijfers gewoon in de doofpot stopt tot ver na de oorlog.
  donderdag 8 september 2022 @ 10:57:09 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205888470
quote:
84s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja! In Kherson gaan ze ook lekker! Duurt niet lang voor het weer mogelijk is om het water naar De Krim af te sluiten :D
En dan is het game over. Zelfs als Rusland dreigt met nukes als Crimea wordt binnengevallen dan raken ze op termijn Crimea alsnog kwijt doordat ze geen water meer hebben.
pi_205888472
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Als het Russische orcs zijn zeker ja.
Dat is best ziek man.
Sommige users hebben niet in de gaten dat ze hetzelfde zijn als degene waar ze zo tegen ageren.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:01:28 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_205888518
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Onvergelijkbare conflicten natuurlijk. We vergelijken het aantal VS doden in Afghanistan en Irak ook niet met de invasie van Normandie.
Nee ik vergelijk de slag om Kharkiv ook niet met de WW2 slag om Kharkiv. Beetje loze opmerking dit. Dit zijn voorbeelden van "special interventions", niet all out wereldoorlog
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205888535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Stel dat Rusland daadwerkelijk in oorlog komt met de NAVO, is er dan een wet waarmee we landverraders zoals Thierry Baudet kunnen arresteren? Geen idee of zoiets in het oorlogsrecht geregeld is voor volksvertegenwoordigers.
Rusland gaat geen oorlog met de NAVO voeren, ze hebben hun handen immers al vol aan Oekrane. Het blijft bij een economische oorlog tegen de Europese burgerbevolking en het ondermijnen van de Europese democratien. Derhalve mogen collaborateurs als Baudet wat mij betreft inderdaad voor een tribunaal gesmeten worden wegens landverraad.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205888550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Rusland gaat geen oorlog met de NAVO voeren, ze hebben hun handen immers al vol aan Oekrane. Het blijft bij een economische oorlog tegen de Europese burgerbevolking en het ondermijnen van de Europese democratien. Derhalve mogen collaborateurs als Baudet wat mij betreft inderdaad voor een tribunaal gesmeten worden wegens landverraad.
Hebben ze dan tch hun tribunaal :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205888570
quote:
84s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja :Y

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oorlogswet_voor_Nederland

-Het interneren van mensen die een gevaar vormen
En artikel 92 en verder van het Wetboek van strafrecht heeft ook genoeg bepalingen waarmee Nederlanders die bij dreigend oorlogsgevaar (dus zonder dat er daadwerkelijk oorlog is) levenslang kunnen worden opgesloten.

Ik verbaas me er echt over dat er bij het OM totaal geen iniatief lijkt te zijn om achter de verraders van FvD te gaan. Die Nederlandse nuchterheid is gevaarlijk.
pi_205888583
twitter
pi_205888591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:04 schreef Confetti het volgende:

[..]
En artikel 92 en verder van het Wetboek van strafrecht heeft ook genoeg bepalingen waarmee Nederlanders die bij dreigend oorlogsgevaar (dus zonder dat er daadwerkelijk oorlog is) levenslang kunnen worden opgesloten.

Ik verbaas me er echt over dat er bij het OM totaal geen iniatief lijkt te zijn om achter de verraders van FvD te gaan. Die Nederlandse nuchterheid is gevaarlijk.
Je zou toch op zijn minst verwachten dat de FvD voor staatsondermijnend gedrag aangepakt zou moeten kunnen worden
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:07:33 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_205888607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is best ziek man.
Sommige users hebben niet in de gaten dat ze hetzelfde zijn als degene waar ze zo tegen ageren.
Wat jij maar niet "lijkt te snappen" (volgens mij snap je het prima), is dat de Russische militairen hun gang laten gaan tot genocide van de burgerbevolking leidt.
Er was een tijd dat ze zich gewoon over hadden kunnen geven. Na de honderdduizenden(!) deportaties, verkrachtingen, moordpartijen en zuiveringen niet meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205888617
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat jij maar niet "lijkt te snappen" (volgens mij snap je het prima), is dat de Russische militairen hun gang laten gaan tot genocide van de burgerbevolking leidt.
Er was een tijd dat ze zich gewoon over hadden kunnen geven. Na de honderdduizenden(!) deportaties, verkrachtingen, moordpartijen en zuiveringen niet meer.
En als je daar van geniet ben je net zo ziek.
pi_205888659
De enigen die ziek zijn zijn de russofielen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:12:48 #60
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205888675
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Stel dat Rusland daadwerkelijk in oorlog komt met de NAVO, is er dan een wet waarmee we landverraders zoals Thierry Baudet kunnen arresteren? Geen idee of zoiets in het oorlogsrecht geregeld is voor volksvertegenwoordigers.
En PVVers en boeren ook gelijk naar kampen sturen.

Hmm misschien kunnen we Duitsland vragen hoe dit te regelen is :)
pi_205888693
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hebben ze dan tch hun tribunaal :D
Nu de oorlog nog aan de gang is lijkt het me verstandig FvD-ers op eigen kosten op te sluiten in interneringskampen om te voorkomen dat ze de Nederlandse democratie ondermijnen. Na afloop kunnen ze dan (wederom op eigen kosten) in heropvoedingskampen gederussificeerd worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:14:55 #62
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205888704
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nu de oorlog met g aan de gang is lijkt het me verstandig FvD-ers op eigen kosten op te sluiten in interneringskampen om te voorkomen dat ze de Nederlandse democratie ondermijnen. Na afloop kunnen ze dan (wederom op eigen kosten) in heropvoedingskampen gederussificeerd worden.
Alleen FvDers maar?
pi_205888738
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:04 schreef Confetti het volgende:

[..]
En artikel 92 en verder van het Wetboek van strafrecht heeft ook genoeg bepalingen waarmee Nederlanders die bij dreigend oorlogsgevaar (dus zonder dat er daadwerkelijk oorlog is) levenslang kunnen worden opgesloten.

Ik verbaas me er echt over dat er bij het OM totaal geen iniatief lijkt te zijn om achter de verraders van FvD te gaan. Die Nederlandse nuchterheid is gevaarlijk.
'Dreigend oorlogsgevaar.' Daar ging mijn koffie. _O-

Verder walgelijke woorden. Woorden die een veelbesproken en gehaat persoon hier in dit topic zou kunnen bezigen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205888772
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:14 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Alleen FvDers maar?
AangeZien ze als directe vertegenwoordigerZ van het Poetin regime fungeren en daarmee het abZolute kwaad vertegenwoordigen: :Y
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205888832
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:17 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
'Dreigend oorlogsgevaar.' Daar ging mijn koffie. _O-

Verder walgelijke woorden. Woorden die een veelbesproken en gehaat persoon hier in dit topic zou kunnen bezigen.
Baudet? :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:29:43 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205888878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Stel dat Rusland daadwerkelijk in oorlog komt met de NAVO, is er dan een wet waarmee we landverraders zoals Thierry Baudet kunnen arresteren? Geen idee of zoiets in het oorlogsrecht geregeld is voor volksvertegenwoordigers.
Waar heeft hij landverraad mee begaan?
  donderdag 8 september 2022 @ 11:31:59 #67
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_205888914
Fuck Baudet.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_205888924
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar heeft hij landverraad mee begaan?
Collaboratie met en financiering door een vijandige natie die op dit moment een economische oorlog tegen de Europese burgerbevolking voert en de ambitie heeft de EU lidstaten binnen zijn invloedssfeer te krijgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:32:58 #69
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205888929
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
AangeZien ze als directe vertegenwoordigerZ van het Poetin regime fungeren en daarmee het abZolute kwaad vertegenwoordigen: :Y
:')
pi_205888942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar heeft hij landverraad mee begaan?
quote:
Artikel 102
Met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk, in tijd van oorlog, de vijand hulp verleent of de staat tegenover de vijand benadeelt.
Zoals eerder gezegd wordt tijd van oorlog gelijkgesteld aan dreigend oorlogsgevaar. Aangezien Poetin ons bedreigt met kernwapens mag je daar onderhand wel van spreken.

Dan is de propaganda die Baudet namens het Kremlin verspreidt om de publieke opinie tegen de Nederlandse Staat beinvloeden zeker onder dit artikel te plaatsen.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:33:45 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205888946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Collaboratie met en financiering door een vijandige natie die op dit moment een economische oorlog tegen de Europese burgerbevolking voert en de ambitie heeft de EU lidstaten binnen zijn invloedssfeer te krijgen.
En dat kan je bewijzen?
pi_205889001
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dat kan je bewijzen?
FvD-ers hoeven toch ook nooit bewijzen aan te leveren voor hun complottheorien en waanideen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:38:35 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205889017
quote:


Dat er een transitie komt de komende jaren is wel duidelijk. Het zal een beetje met horten en stoten gaan.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205889040
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:33 schreef Confetti het volgende:

[..]
[..]
Zoals eerder gezegd wordt tijd van oorlog gelijkgesteld aan dreigend oorlogsgevaar. Aangezien Poetin ons bedreigt met kernwapens mag je daar onderhand wel van spreken.

Dan is de propaganda die Baudet namens het Kremlin verspreidt om de publieke opinie tegen de Nederlandse Staat beinvloeden zeker onder dit artikel te plaatsen.
Poetin of Rusland dreigt alleen met kernwapens als het voortbestaan van Rusland bedreigd wordt.
En daar is geen sprake van. Verder heb je over en weer veel oorlogsretoriek, waarbij de ene partij zinspeelt op het uiteenvallen van de Russische Federatie, en de andere partij droomt van een de demilitarisatie van Oekrane als opmaat naar een euro-aziatisch verbond, van Lissabon tot Vladivostok.
Wat door de ene partij weer wordt gezien als een oorlogsverklaring...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 8 september 2022 @ 11:40:31 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205889041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
FvD-ers hoeven toch ook nooit bewijzen aan te leveren voor hun complottheorien en waanideen?
Dat ze dat niet doen, laat vooral zien met wat voor een wappies je het van doen hebt, maar hier hadden we het over rechtspraak en niet niet over "rechtsspraak"
pi_205889047
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

Derhalve mogen collaborateurs als Baudet wat mij betreft inderdaad voor een tribunaal gesmeten worden wegens landverraad.
Die Forum lui zaten te dreigen met tribunalen nav alle coronamaatregelen. Zou toch wat wezen als ze zelf voor een tribunaal moeten verschijnen :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205889058
Voor mij is het glashelder dat FVD gecorrumpeerd is door Russische invloeden, gelukkig ligt de juridische bewijslast hoger dan mijn vermoedens. Maar laatst ook weer die Russische ambassadeur op het FvD feestje, echt gestoord.

Ik denk dat AIVD dat allemaal prima in kaart heeft. Misschien dat ze zelf geen onderzoek doen, politiek ligt dat terecht gevoelig, maar dan laten ze zich gewoon bijpraten door bondgenoten.

Overigens lijkt het me vooralsnog een kwestie voor in de tweede kamer
pi_205889070
quote:
Iemand die zichzelf CEO noemt omdat hij baas is van een bedrijf met 6 mensen. Ken weinig CEO's die op de website rechtstreeks te benaderen zijn met telnr en direct e-mailadres.

(wat niet wegneemt dat hij gelijk kan hebben, maar heel Europa nu aanzetten tot het hamsteren van water, voedsel en hout is te achterlijk voor woorden.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:43:29 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205889081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:42 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Iemand die zichzelf CEO noemt omdat hij baas is van een bedrijf met 6 mensen. Ken weinig CEO's die op de website rechtstreeks te benaderen zijn met telnr en direct e-mailadres.

(wat niet wegneemt dat hij gelijk kan hebben, maar heel Europa nu aanzetten tot het hamsteren van water, voedsel en hout is te achterlijk voor woorden.
En dat gedrag kan ook leiden tot problemen. Het is een poging tot paniek zaaien. Door de oorlog en slechte oogsten is er al weinig voedsel op de markt.. Als heel Europa dan ook nog eens blind aan het hamsteren slaat, vererger je een nare situatie.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205889094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:42 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Iemand die zichzelf CEO noemt omdat hij baas is van een bedrijf met 6 mensen. Ken weinig CEO's die op de website rechtstreeks te benaderen zijn met telnr en direct e-mailadres.

(wat niet wegneemt dat hij gelijk kan hebben, maar heel Europa nu aanzetten tot het hamsteren van water, voedsel en hout is te achterlijk voor woorden.
Gewoon zo’n doomdenker.
Vakman pur sang
pi_205889116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat ze dat niet doen, laat vooral zien met wat voor een wappies je het van doen hebt, maar hier hadden we het over rechtspraak en niet niet over "rechtsspraak"
Niets zo leuk om hen op stang te jagen met dezelfde retoriek die ze zelf ook gebruiken. In de juridische zin zijn ze wellicht geen landverraders, in moreel opzicht echter overduidelijk wel. Daar heb ik best wel een "kritische, onafhankelijke mening" over. >:)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:46:43 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205889130
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gewoon zo’n doomdenker.
Hij verkoopt ook gewoon crisisrapportage enzo. Dus hij verdient geld met paniek zaaien.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:48:54 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205889167
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Niets zo leuk om hen op stang te jagen met dezelfde retoriek die ze zelf ook gebruiken. In de juridische zin zijn ze wellicht geen landverraders, in moreel opzicht echter overduidelijk wel. Daar heb ik best wel een "kritische, onafhankelijke mening" over. >:)
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience.
pi_205889221
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hebben ze dan tch hun tribunaal :D
UW TIJD KOMT NOG WEL!
pi_205889259
quote:
Ik kan mensen niet serieus nemen als ze je aanraden om toch vooral cash voorhanden te hebben op het moment dat het hele monetaire systeem instort. Wat ga je doen dan met je waardeloze biljetten?
pi_205889286
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gewoon zo’n doomdenker.
Precies, wanneer was de laatste keer dat de wereld niet zou vergaan?

Het leven is nu eenmaal een golfbeweging van hoog naar laag en weer omhoog. Dat we nu richting een periode van laag gaan lijkt me evident. Dat betekent niet dat het bestaan ophoudt.
pi_205889299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan mensen niet serieus nemen als ze je aanraden om toch vooral cash voorhanden te hebben op het moment dat het hele monetaire systeem instort. Wat ga je doen dan met je waardeloze biljetten?
Klopt, daar moest ik ook om geniffelen.
pi_205889332
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan mensen niet serieus nemen als ze je aanraden om toch vooral cash voorhanden te hebben op het moment dat het hele monetaire systeem instort. Wat ga je doen dan met je waardeloze biljetten?
Ja maar hij is wel CEO h!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:06:27 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205889379
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Voor mij is het glashelder dat FVD gecorrumpeerd is door Russische invloeden, gelukkig ligt de juridische bewijslast hoger dan mijn vermoedens. Maar laatst ook weer die Russische ambassadeur op het FvD feestje, echt gestoord.

Ik denk dat AIVD dat allemaal prima in kaart heeft. Misschien dat ze zelf geen onderzoek doen, politiek ligt dat terecht gevoelig, maar dan laten ze zich gewoon bijpraten door bondgenoten.

Overigens lijkt het me vooralsnog een kwestie voor in de tweede kamer
Wat mij betreft is dit gewoon een taak van de AIVD en MIVD hoor. Ze zijn namelijk een bedreiging voor de staat
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205889387
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 12:07:18 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205889390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan mensen niet serieus nemen als ze je aanraden om toch vooral cash voorhanden te hebben op het moment dat het hele monetaire systeem instort. Wat ga je doen dan met je waardeloze biljetten?
Niks, maar als mensen naar hem luisteren en hem retweeten en massaal geld opnemen krijgt hij wel precies de paniek en de crisis die hij wil met zijn bank run.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:13:05 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205889445
Kazachstan _O_

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205889550
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:55 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Precies, wanneer was de laatste keer dat de wereld niet zou vergaan?

Het leven is nu eenmaal een golfbeweging van hoog naar laag en weer omhoog. Dat we nu richting een periode van laag gaan lijkt me evident. Dat betekent niet dat het bestaan ophoudt.
Lijkt mij trouwens eigenlijk best goed voor de EU een keer.
Vakman pur sang
  donderdag 8 september 2022 @ 12:29:46 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205889623
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lijkt mij trouwens eigenlijk best goed voor de EU een keer.
De EU word de nieuwe supermacht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:30:52 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205889639
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De EU word de nieuwe supermacht.
Van Lissabon tot Vladivostok _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:33:08 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205889670
Dag toeristen :W

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 8 september 2022 @ 12:34:08 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205889682
Commercile bedrijven maken reclame voor zichzelf.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205889754
quote:
Gelukkig heeft de overheid geen belang in… oh wacht…
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:40:32 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205889763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 01:59 schreef FordSierra het volgende:
Ik zat mij af te vragen over of de sancties tegen Rusland voor producten berhaupt effectief zijn.

Er mag bijvoorbeeld geen computerchips of een auto verkocht worden aan Rusland.

Wat houdt een Rus tegen die gewoon Europa in kan op visa, om een computerchip bij een bedrijf in te slaan, en daarmee weer naar Rusland te reizen?

En Turkije kan toch auto's kopen? En die kunnen Russen ook van Turken kopen en importeren?

Dit lijkt mij nogal voor de hand liggend, mis ik iets? Waarom zou het dan niet werken?
Gaan ze nu ook koffers vol met kogellagers meesmokkelen? :+

https://sofrep.com/news/s(...)elined-by-sanctions/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205889786
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 12:45:41 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205889822
edit: spuit 11, hierboven al genoemd.
twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:54:21 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205889951
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:45 schreef Perrin het volgende:
edit: spuit 11, hierboven al genoemd.
[ twitter ]
Hoe zit het eigenlijk met Finland? Kunnen ze daar nog binnen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205889991
Forsvarsministeren: Norge gir nye vpen til Ukraina
RAMSTEIN (VG) Et nytt norsk vpensystem er p plass i Ukraina. Norge donerer Hellfire-missiler til det hardt prvede ukrainske forsvaret. Utstyret er allerede p plass og i ferd med bli tatt i bruk.

The Minister of Defence: Norway gives new weapons to Ukraine
RAMSTEIN (VG) A new Norwegian weapons system is in place in Ukraine. Norway donates Hellfire missiles to the hard-tested Ukrainian defence. The equipment is already in place and in the process of being put into use.

https://www.vg.no/nyheter(...)e-vaapen-til-ukraina
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 12:57:45 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205890000
quote:
84s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe zit het eigenlijk met Finland? Kunnen ze daar nog binnen?
Vast wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 8 september 2022 @ 12:58:35 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205890014
Ik zag hem zo snel niet terug hier, maar wat een eng verhaal is dit :o Lijkt ook een beetje op het Oeigoerenverhaal en heeft toch ook wel iets weg wat er in Duitsland gebeurde. Hoe ver gaan die mensen russen eigenlijk :{


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 september 2022 @ 13:01:35 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205890049
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:58 schreef Tengano het volgende:
Ik zag hem zo snel niet terug hier, maar wat een eng verhaal is dit :o Lijkt ook een beetje op het Oeigoerenverhaal en heeft toch ook wel iets weg wat er in Duitsland gebeurde. Hoe ver gaan die mensen russen eigenlijk :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Poetin gebruikt het draaiboek van Hitler
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 8 september 2022 @ 13:04:09 #107
108676 Aether
pi_205890081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:58 schreef Tengano het volgende:
Ik zag hem zo snel niet terug hier, maar wat een eng verhaal is dit :o Lijkt ook een beetje op het Oeigoerenverhaal en heeft toch ook wel iets weg wat er in Duitsland gebeurde. Hoe ver gaan die mensen russen eigenlijk :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het standaard recept dat ze bij elke inval bevrijding toepassen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 13:08:17 #108
443801 RipCity
pi_205890128
Ja over tijdje zullen we wel erachter komen dat er concentratiekampen zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 8 september 2022 @ 13:09:35 #109
470577 Joppiez
pi_205890155
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:58 schreef Tengano het volgende:
Ik zag hem zo snel niet terug hier, maar wat een eng verhaal is dit :o Lijkt ook een beetje op het Oeigoerenverhaal en heeft toch ook wel iets weg wat er in Duitsland gebeurde. Hoe ver gaan die mensen russen eigenlijk :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is al maanden bekend.

Alleen die usual suspects deden dit altijd af als onzin. Voor de rest mag het toch wel duidelijk wezen dat Rusland genocide pleegt daar.
  donderdag 8 september 2022 @ 13:10:08 #110
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205890159
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:04 schreef Aether het volgende:
Dit is het standaard recept dat ze bij elke inval bevrijding toepassen.
Als straks blijkt dat er ook nog vernietigingskampen worden gehanteerd, geen idee of het zo ver zou kunnen komen, dan moet de rest van de wereld denk ik wel aan de bak. Dan lijkt een beetje hier op het gas bezuinigen, of een GUCCI export verbod mij toch geen passende maatregel meer.

Maar het feit dat ze zo gemakkeijk hun eigen mensen al vergiftigen en uit het raam laten vallen, geeft wel het eea aan waar ze dan met buitenlandse tegenstanders of zelfs nazies toe in staat zijn.

Walgelijk!

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 08-09-2022 13:15:33 ]
  donderdag 8 september 2022 @ 13:12:50 #111
108676 Aether
pi_205890174
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als straks blijkt dat er ook nog vernietigingskampen worden gehanteerd, geen idee of het zo ver zou kunnen komen, dan moet de rest van de wereld denk ik wel aan de bak. Dan lijkt een beetje hier op het gas bezuinigen, of een GUCCI export verbod mij toch geen passende maatregel meer.
Vernietigingskampen is een stap te ver, maar concentratiekampen komen wel in aanmerking.
Maar grote kans dat ze hier mee wegkomen (zoals al 100 jaar het geval is).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 13:19:46 #112
475083 Lospedrosa
$
pi_205890228
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De EU word de nieuwe supermacht.
Daar waren ze al hard naar op weg, of ze waren er eigenlijk al. Zie de waarde euro/dollar afgelopen jaren.
Maar we gaan in de herkansing
Vakman pur sang
  donderdag 8 september 2022 @ 13:27:58 #113
353733 Spablauw214
pi_205890322
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar waren ze al hard naar op weg, of ze waren er eigenlijk al. Zie de waarde euro/dollar afgelopen jaren.
Maar we gaan in de herkansing
De EU mag eerst wel eens wat aan het erbarmelijke democratisch gehalte doen. Ik zeg niet dat we zonder EU beter af zijn maar het is nu weinig meer dan een verzameling ongekozen technocraten.
  donderdag 8 september 2022 @ 13:30:38 #114
19007 OllieA
pi_205890361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:58 schreef Tengano het volgende:
Ik zag hem zo snel niet terug hier, maar wat een eng verhaal is dit :o Lijkt ook een beetje op het Oeigoerenverhaal en heeft toch ook wel iets weg wat er in Duitsland gebeurde. Hoe ver gaan die mensen russen eigenlijk :{


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Maar volgens de Russische ambassadeur bij de Verenigde Naties, Vassily Nebenzia, worden zij ‘niet in de gevangenis gegooid’. Ze zouden er vrijwillig voor kiezen om mee te gaan. ,,Niemand dwingt ze om in Rusland te blijven.”
Dat is dit zwijn:

quote:
UNITED NATIONS, Jan. 31 (Xinhua) -- Russia's UN ambassador Vassily Nebenzia said Monday that his country has no plans to invade Ukraine.

"This deployment of Russian troops in our own territory is getting our Western and U.S. colleagues to say that there's going to be a planned military action and even an act of aggression ... A military action of Russia against Ukraine that they're all assuring us is going to take place in just a few weeks, if not a few days," he told the Security Council. "There, however, is no proof confirming such a serious accusation whatsoever being put forward. However, it is not preventing people from whipping up hysteria to such an extent that an actual economic impact is already being felt by our Ukrainian neighbors."
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 8 september 2022 @ 13:36:33 #115
128271 Slayage
INFP
pi_205890438
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 september 2022 @ 13:36:40 #116
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_205890439
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:58 schreef Tengano het volgende:
Ik zag hem zo snel niet terug hier, maar wat een eng verhaal is dit :o Lijkt ook een beetje op het Oeigoerenverhaal en heeft toch ook wel iets weg wat er in Duitsland gebeurde. Hoe ver gaan die mensen russen eigenlijk :{


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziek kutvolk :r :r :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 september 2022 @ 13:41:16 #117
128271 Slayage
INFP
pi_205890489
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 september 2022 @ 13:42:04 #118
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205890502
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:36 schreef StateOfMind het volgende:
Ziek kutvolk :r :r :r
Ik moest net ook denken aan die verhalen dat er in Oekraine mobiele crematoria zouden rondrijden. Vrachtwagens ingericht als crematiorium/verbrandingsoven. Zouden destijds ingezet zijn om bewijsmateriaal te verdoezelen zoals gedode burgers of gemartelde soldaten bijvoorbeeld. Dit is wat de Russen waarschijnlijk 'efficiente' oorlogsvoering noemen.

Ik snap eigenlijk niet zo goed dat dit soort praktijken in 2022 nog gehanteerd worden :?

Martelcontainers accepteren we niet maar dit soort materiaal wordt blijkbaar door 'moderne' landen gebruikt.



[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 08-09-2022 14:11:04 ]
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 13:53:01 #119
5428 crew  miss_sly
pi_205890620
quote:
De 'oorlogszuchtige' Zelensky vraagt notabene of Macron/EU/Biden met Putin wil praten om hem te vragen te stoppen. Duidelijk bewijs hoe graag Zelensky deze oorlog wilde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 september 2022 @ 13:59:32 #120
117098 Hathor
Effe niet
pi_205890669
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:30 schreef OllieA het volgende:

[..]
[..]
Dat is dit zwijn:
[..]

Letterlijk elk woord uit de mond van een Rus is een leugen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 8 september 2022 @ 14:03:36 #121
78680 Nielsch
pi_205890699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is best ziek man.
Sommige users hebben niet in de gaten dat ze hetzelfde zijn als degene waar ze zo tegen ageren.
Sorry man, dat ik geen medelijden heb met de dood van kinderverkrachtende genocideplegers.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 september 2022 @ 14:10:09 #122
408813 crew  trein2000
pi_205890767
Mooi man die situatie bij Kharkiv, Russen in totale paniek…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 14:13:29 #123
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205890801
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Sorry man, dat ik geen medelijden heb met de dood van kinderverkrachtende genocideplegers.
Ze zijn natuurlijk niet allemaal maar zo. Ook gewoon jongens uit arme gezinnen en minderheden. Maar alsnog staat hun leed een hele trap lager dan wat ze de mensen in Oekrane aan doen.
  donderdag 8 september 2022 @ 14:16:40 #124
359329 Discombobulate
pi_205890833
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:12 schreef Aether het volgende:

[..]
Vernietigingskampen is een stap te ver, maar concentratiekampen komen wel in aanmerking.
Maar grote kans dat ze hier mee wegkomen (zoals al 100 jaar het geval is).
En zie vooral China.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 8 september 2022 @ 14:19:42 #125
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205890864
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze zijn natuurlijk niet allemaal maar zo. Ook gewoon jongens uit arme gezinnen en minderheden. Maar alsnog staat hun leed een hele trap lager dan wat ze de mensen in Oekrane aan doen.
Ze kunnen altijd weigeren, weglopen, zich overgeven, hun leidinggevende overhoop schieten, etc.
Zolang ze liever Oekraners doodschieten, heb ik geen medelijden met ze.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  donderdag 8 september 2022 @ 14:28:00 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_205890941
twitter
Fighting in Hrushivka, 7 km away from Kup'yansk

Some Z-channels report Shevchenkove has fallen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 14:28:49 #127
168110 zuchtje
pi_205890955
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:19 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Ze kunnen altijd weigeren, weglopen, zich overgeven, hun leidinggevende overhoop schieten, etc.
Zolang ze liever Oekraners doodschieten, heb ik geen medelijden met ze.
Ik vind het wel een beetje makkelijk. Als je voor je leven vreest doe je gekke dingen. Combineer dit met propaganda, haat en een hoop andere vervelende emoties en invloeden, en het lijkt ineens niet meer zo erg. Wij hebben hier makkelijk praten, en kunnen de morele superioriteit verspreiden, maar hebben geen flauw idee hoe het er daar aan toe gaat, en wat de omstandigheden zijn.

Het Milgram experiment laat zien dat we best ver gaan als ons dat bevolen wordt.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 14:32:42 #128
236264 crew  capricia
pi_205891024
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:28 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ik vind het wel een beetje makkelijk. Als je voor je leven vreest doe je gekke dingen. Combineer dit met propaganda, haat en een hoop andere vervelende emoties en invloeden, en het lijkt ineens niet meer zo erg. Wij hebben hier makkelijk praten, en kunnen de morele superioriteit verspreiden, maar hebben geen flauw idee hoe het er daar aan toe gaat, en wat de omstandigheden zijn.

Het Milgram experiment laat zien dat we best ver gaan als ons dat bevolen wordt.
Dat contract hebben ze toch echt zelf getekend. En geen Rus kan meer zeggen dat ie niet weet dat er doden vallen.
Definitely not CIA
  donderdag 8 september 2022 @ 14:33:34 #129
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_205891039
Mwoah, in het begin kon ik nog enigszins empathie opbrengen voor de individuele Russische militair (het is immers ook iemands zoon, broer, man etc).

Maar door alles wat er ondertussen bekend is, zie ik ze zo niet meer.
Zij zijn de vijand, en hoe meer Russische doden hoe beter, des te eerder is het afgelopen.

Geen greintje empathie en medelijden meer voor :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 september 2022 @ 14:36:38 #130
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205891090
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:28 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]Fighting in Hrushivka, 7 km away from Kup'yansk

Some Z-channels report Shevchenkove has fallen
twitter

Wensdenken of waarheid, maar of ze nu wel of niet vertrokken zijn, het is duidelijk welke kant het op lijkt te gaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 14:37:20 #131
5428 crew  miss_sly
pi_205891105
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat contract hebben ze toch echt zelf getekend. En geen Rus kan meer zeggen dat ie niet weet dat er doden vallen.
Toch kun je je afvragen of ze echt een idee hebben waar ze precies voor tekenen. En hoe vrijwillig dat allemaal is, als bijvoorbeeld de rest van je familie wordt gebruikt als chantagemiddel om te zorgen dat je gaat.

Ik zag een filmpje van drie gevangen genomen Russische soldaten; het waren nog knulletjes, ze zijn maar een paar jaar ouder dan mijn dochter.

Iedere dode is zo zonde, maar in dit geval vind ik Oekraense doden, zeker de burgerdoden, ook wel nog erger dan Russische.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 september 2022 @ 14:38:13 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205891117
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wensdenken of waarheid, maar of ze nu wel of niet vertrokken zijn, het is duidelijk welke kant het op lijkt te gaan.
"Naaaaaar RECHTS!"
[insert Snollebollekes]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 8 september 2022 @ 14:38:58 #133
168110 zuchtje
pi_205891128
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat contract hebben ze toch echt zelf getekend. En geen Rus kan meer zeggen dat ie niet weet dat er doden vallen.
In dat contract zal de werkelijkheid waarschijnlijk wat rooskleuriger ingekleurd zijn. Ze zullen best (moeten) accepteren dat ze de vijand uit moeten schakelen, en dat ze kameraden verliezen.

"Onze" veteranen waren ook niet allemaal kinderverkrachters en genocideplegers, maar toch kan dat best een gevoel zijn aan de andere kant van de wereld
  donderdag 8 september 2022 @ 14:39:35 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205891138
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:28 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]Fighting in Hrushivka, 7 km away from Kup'yansk

Some Z-channels report Shevchenkove has fallen
Erg benieuwd of Kupyansk heroverd wordt de komende dagen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 14:40:56 #135
19007 OllieA
pi_205891164
Iedere Oekraense dode is er n te veel, daarom is iedere Russische dode een noodzakelijk kwaad.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 8 september 2022 @ 14:42:53 #136
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205891206
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wensdenken of waarheid, maar of ze nu wel of niet vertrokken zijn, het is duidelijk welke kant het op lijkt te gaan.
Uitspraken met twee bliksemschichtjes ervoor komen bij mij nooit door de bullshitmeter, moet ik eerlijk toegeven.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:02:11 #137
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205891523
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wensdenken of waarheid, maar of ze nu wel of niet vertrokken zijn, het is duidelijk welke kant het op lijkt te gaan.
Evacuatie van burgers, niet van militairen, of wel?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:15:27 #138
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205891766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wensdenken of waarheid, maar of ze nu wel of niet vertrokken zijn, het is duidelijk welke kant het op lijkt te gaan.
Het is wel een feit dat Oekrane nooit de slagvaardigheid heeft om de Russen helemaal weg te krijgen uit Rusland.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:19:02 #139
303301 Tocadisco
pi_205891832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Het is wel een feit dat Oekrane nooit de slagvaardigheid heeft om de Russen helemaal weg te krijgen uit Rusland.
Dat zijn ze helemaal niet van plan toch? Wat moeten de Oekraners met die grote lege vlaktes met wat armoedige dorpjes vol met nare revanchistische mensjes?
  donderdag 8 september 2022 @ 15:20:26 #140
269809 polderturk
pi_205891864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Het is wel een feit dat Oekrane nooit de slagvaardigheid heeft om de Russen helemaal weg te krijgen uit Rusland.
Uit Rusland of uit Oekrane?
  donderdag 8 september 2022 @ 15:22:17 #141
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205891903
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:20 schreef polderturk het volgende:

[..]
Uit Rusland of uit Oekrane?
Oekrane idd. Excuus typo
  donderdag 8 september 2022 @ 15:30:57 #142
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_205892070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Oekrane idd. Excuus typo
Ligt eraan of het Westen bereid is om Oekrane echt all the way te ondersteunen met heel veel en heel geavanceerde wapens.

Ik weet niet in hoeverre je daarmee het gebrek aan mankracht helemaal kan compenseren. Maar als de Russische oorlogsmachine wordt afgeknepen en die van Oekrane wordt gespekt dan zouden ze toch een kans moeten maken op de langere termijn.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:31:21 #143
269809 polderturk
pi_205892079
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 15:33:25 #144
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892125
50km!!!1
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 15:36:59 #145
128271 Slayage
INFP
pi_205892213
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:33 schreef slashdotter3 het volgende:
50km!!!1
[ twitter ]
Damn. Wat een defensie blijken die tussen te hebben bij kharkiv.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 september 2022 @ 15:37:33 #146
269809 polderturk
pi_205892224
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:33 schreef slashdotter3 het volgende:
50km!!!1
[ twitter ]
Oefff
  donderdag 8 september 2022 @ 15:37:44 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892232
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:58 schreef Tengano het volgende:
VS: honderdduizenden Oekraners naar Rusland gedeporteerd
De Verenigde Staten beschuldigen Vladimir Poetin van het deporteren van honderdduizenden Oekraners naar Rusland. Moskou ontkent en spreekt van een ‘fantasie’.
Uit Amerikaanse inlichtingen zou blijken dat Oekraners worden meegenomen naar filtratiekampen. Hier worden ze ondervraagd, gefouilleerd, soms gemarteld en vervolgens geregeld naar afgelegen plekken in Rusland gestuurd. Sommige kinderen worden van hun ouders gescheiden, uit weeshuizen gehaald en in Rusland ter adoptie aangeboden.
Volgens de Amerikaanse ambassadeur bij de Verenigde Naties heeft Rusland tussen de 900 duizend en 1,6 miljoen Oekraners gedeporteerd. Zij zouden vaak naar gesoleerde regio’s in Rusland, onder meer tot in Siberi, worden overgebracht. Zo’n 1800 kinderen zouden door het ‘filtratieproces’ zijn gegaan.
Veel van deze Oekraners worden, eenmaal in Rusland aangekomen, nooit meer teruggezien. Maar volgens de Russische ambassadeur bij de Verenigde Naties, Vassily Nebenzia, worden zij ‘niet in de gevangenis gegooid’. Ze zouden er vrijwillig voor kiezen om mee te gaan. ,,Niemand dwingt ze om in Rusland te blijven.” Het Westen voert enkel campagne om Rusland te besmeuren, klink het. Het zou eerder gaan om een normale asielprocedure, zoals we die ook in Europa zien, stelt Nebenzia. ,,We verspillen tijd door het te hebben over vermoedens en fantasien.”
Als Rusland eenmaal verloren heeft en het land is geimplodeerd dan zal Ukraine en de VN teams sturen naar die afgelegen gebieden om hun landgenoten terug te halen.

En de Baltische Staten hebben ook nog wat mensen in Siberie of hun afstammelingen die ze terug willen.

De mensen die op de Kuril eilanden bij Japan zijn gedumpt zijn nog het makkelijkst terug te vinden
  donderdag 8 september 2022 @ 15:40:23 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892261
50km... dat is gewoon een flinterdunne Russische frontlinie en eenmaal daar doorheen gebeukt is daarachter weinig/niets aan verdediging
  donderdag 8 september 2022 @ 15:47:06 #149
65902 Zwoerd
pi_205892336
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:40 schreef slashdotter3 het volgende:
50km... dat is gewoon een flinterdunne Russische frontlinie en eenmaal daar doorheen gebeukt is daarachter weinig/niets aan verdediging
En dan kun je gaan omsingelen :9
  donderdag 8 september 2022 @ 15:47:37 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892341
https://www.reddit.com/r/(...)e_operations_in_the/
During the conduct of offensive operations in the Kharkov region, the liberation of about 20 settlements. The Armed Forces of Ukraine penetrated the enemy defenses to a depth of 50 km. Alexei Gromov, Deputy Chief of the Main Operational Directorate of the General Staff, reported at the briefing.

  donderdag 8 september 2022 @ 15:48:26 #151
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205892353
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De EU mag eerst wel eens wat aan het erbarmelijke democratisch gehalte doen. Ik zeg niet dat we zonder EU beter af zijn maar het is nu weinig meer dan een verzameling ongekozen technocraten.
Weet je ook hoe dat komt?
Dat heeft te maken met het feit dat de lidstaten het EP niet meer macht wil geven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 september 2022 @ 15:52:15 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892408
"Some tanks shoot but don't move. Others drive but don't shoot."
This is probably all you need to know about the "second army" of the world ?

twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 15:54:02 #153
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205892428
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat contract hebben ze toch echt zelf getekend. En geen Rus kan meer zeggen dat ie niet weet dat er doden vallen.
Niet die mensen die van de straat werden geplukt. Daar heb ik echt medelijden mee. Zie de foto in het vorige topic van die oudjes met materiaal uit 1935.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 september 2022 @ 15:55:27 #154
446103 Bieselke
pi_205892442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
"Some tanks shoot but don't move. Others drive but don't shoot."
This is probably all you need to know about the "second army" of the world ?

[ twitter ]
Some doen helemaal niks meer :)

https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
  donderdag 8 september 2022 @ 15:56:00 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892447
GoPro op de vleugel gemonteerd, ziet er vet uit
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:05:01 #156
269809 polderturk
pi_205892579
Ik denk ook dat het een val was. De Oekraners zeggen al tijden dat er een offensief aankomt. Rusland verplaatst troepen naar het Kherson front, en vervolgens blaast Oekrane alle bruggen op waardoor het Russische leger niet meer bevoorraad kan worden.

twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:05:29 #157
269809 polderturk
pi_205892588
twitter
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 16:05:57 #158
236264 crew  capricia
pi_205892590
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet die mensen die van de straat werden geplukt. Daar heb ik echt medelijden mee. Zie de foto in het vorige topic van die oudjes met materiaal uit 1935.
Ja. Die jongens en mannen uit de bezette gebieden die wel verplicht moeten vechten. Zonder contract.

Naar zij die zelf een contract tekenen..in februari kun je nog zeggen dat ze het niet wisten, maar nu echt niet meer.
Definitely not CIA
  donderdag 8 september 2022 @ 16:09:02 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892632
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:11:49 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892689
Excalibur in actie!
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:16:16 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_205892767
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Excalibur in actie!
[ twitter ]
twitter
ayy lmao
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:16:42 #162
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892773
ik ziet het nut niet van dit wapen. Schiet je het in de buurt van een Russische tank en daarna hopen dat die dan over een van de 9 mijnen rijdt?


twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:20:59 #163
269809 polderturk
pi_205892849
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:21:18 #164
168110 zuchtje
pi_205892858
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:16 schreef slashdotter3 het volgende:
ik ziet het nut niet echt van dit wapen. Schiet je het in de buurt van een Russische tank en hoop je dat de tank over een van de 9 mijnen rijdt?

[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik denk dat je dit eerder de richting in schiet van waar je ze verwacht
  donderdag 8 september 2022 @ 16:22:32 #165
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205892878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:16 schreef slashdotter3 het volgende:
ik ziet het nut niet van dit wapen. Schiet je het in de buurt van een Russische tank en daarna hopen dat die dan over een van de 9 mijnen rijdt?

[ afbeelding ]
[ twitter ]
ER zijn varianten met 2 doelzoekende submunities erin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 september 2022 @ 16:26:47 #166
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205892956
Het komt uit de jaren 70 of 80 en is in de hele geschiedenis maar 1x gebruikt in 1991 _O-
De Amerikanen zijn nu duidelijk hun ouwe waardeloze shit aan het dumpen _O-

twitter

twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:31:42 #167
269809 polderturk
pi_205893033
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:32:52 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_205893048
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:16 schreef slashdotter3 het volgende:
ik ziet het nut niet van dit wapen. Schiet je het in de buurt van een Russische tank en daarna hopen dat die dan over een van de 9 mijnen rijdt?

[ afbeelding ]
[ twitter ]
Het kan leuk zijn als je het over ze heen schiet. Dat ze willen terugtrekken met hun tanks en dan vol over mijnen heenrijden die ze daar nooit verwachtten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 16:37:21 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205893110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:16 schreef slashdotter3 het volgende:
ik ziet het nut niet van dit wapen. Schiet je het in de buurt van een Russische tank en daarna hopen dat die dan over een van de 9 mijnen rijdt?

[ afbeelding ]
[ twitter ]
als je ergens een heleboel mijnen laat vallen dan rijden daar voorlopig geen tanks meer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:38:05 #170
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205893119
De andere soldaten rennen vrolijk verder
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 16:39:11 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_205893135
Ben benieuwd hoe Xi Jinping naar deze oorlog kijkt. Hoe het leger dat op papier sterker dan de hunne was, omvergeblazen wordt door een relatief klein legertje dat aangevuld is met voornamelijk tweedehands afdankertjes van de VS.

Als wij Taiwan aanvallen gaat het vast anders!

Dat vind ik nog wel het mooiste hieraan. Moet zeggen dat ik eind 2021 behoorlijk pessimistisch was. Het was overduidelijk dat Putin en Xi een handjeklap hadden gedaan om Oekrane en Taiwan over te nemen, en met dreiging van kernoorlog ermee weg zouden komen, en op die manier de wereldorde omver te schoppen ten faveure van criminele dictaturen.

Maar nope, de wereldorde is er alleen maar sterker op geworden.
Nu moeten de Amerikanen alleen nog het goede doen door de Republikeinen niet te laten winnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:41:12 #172
269809 polderturk
pi_205893169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:38 schreef slashdotter3 het volgende:
De andere soldaten rennen vrolijk verder
[ twitter ]
Die nederzetting is echt helemaal naar gort geschoten.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:42:32 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205893185
twitter


Naar verluid zijn Russische versterkingen in een hinderlaag gelopen.

twitter


[ Bericht 34% gewijzigd door Perrin op 08-09-2022 16:48:27 ]
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:46:00 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205893237
Ukraine heeft de 500 tanks sterke 1st Guards Tank Army naar Kherson gelokt en toen die daar aankwamen is Ukraine de aanval in Kharkiv begonnen _O-

https://www.forbes.com/si(...)nian-counterattacks/
Russian Troops Are Dashing Around Ukraine Trying To Block Ukrainian Counterattacks

The Russian army has hurried one of its best units to southern Ukraine in a frantic effort to block a Ukrainian counteroffensive in the region. The Institute for the Study of War in Washington, D.C., on Tuesday noted elements of the elite 1st Guards Tank Army in Kherson Oblast for the first time. ISW previously had tracked the 1st GTA around Kharkiv in northeastern Ukraine.

But the 1st GTA’s units can’t be in two places at once–and the Ukrainians are attacking everywhere. It probably is no accident that, shortly after the 147th Artillery Regiment–part of the 1st GTA’s 2nd Motorized Rifle Division–appeared in Kherson, Ukrainian forces counterattacked around Kharkiv.

“The Sept. 6 Ukrainian counterattack in Kharkiv was likely an opportunistic effort enabled by the redeployment of Russian forces away from the area to reinforce Russian positions against the Ukrainian counteroffensive in Kherson Oblast,” ISW explained.

The Ukraine armed forces have held the initiative since beginning a campaign of deep strikes on Russian supply lines in and around Kherson Oblast in late May then, on Aug. 30, launching mechanized counterattacks in the area. The Russians reacted by shifting troops from the northeast and the east to the south, at which point the Ukrainians attacked along those fronts, as well—taking advantage of the hollowing-out of local Russian defenses.

This is the main dynamic in Ukraine as Russia’s wider war on the country grinds into its sixth month. The Ukrainians are forcing the Russians to shuttle troops around the country–and exploiting the resulting gaps. “Multiple concurrent threats spread across [310 miles] will test Russia’s ability to coordinate operational design and reallocate resources across multiple groupings of forces,” the U.K. Defense Ministry stated.

The 1st Guards Tank Army, which on paper includes three divisions together with more than 500 tanks, has been in the fight since late February. The 1st GTA took part in the Russian army’s doomed attempt to encircle and occupy Kyiv–an attempt that ended in mass casualties and retreat after the Ukrainians wrecked the Russians’ overstretched supply lines.

After the retreat from Kyiv, the 1st GTA redeployed to the area around Kharkiv, which lies just 25 miles from the Russian border and arguably is the most vulnerable of Ukraine’s major cities. But Kharkiv’s garrison fought hard and not only prevented the Russians from entering the city–it also pushed back the front line until most of Russia’s artillery no longer could bombard the city center.

The Kharkiv front stabilized this spring. The Russians forces around the city weren’t strong enough to capture the city, but neither were they weak enough for Ukrainian forces to push them back across the border. This stalemate endured for months–until the Ukrainians finally pulled the trigger on their southern counteroffensive.

That counteroffensive caused the cascade of events that has allowed Ukrainian battalions to attack around Kherson and Kharkiv as well as around Izium in the east. The Russians don’t have enough troops–and, more critically, enough supplies–to defend everywhere.

It’s possible for the Kremlin to address the troop shortage, if not the lack of secure logistics. Counter Intelligence Team, a group of independent Ukrainian analysts, is watching three Russian reserve formations that soon could deploy, bolstering the roughly 100 half-strength battalions–including those belonging to the 1st GTA–that currently are bearing the brunt of the fighting.

The Russian reserves include the new 3rd Army Corps–still mobilizing in southern Russia–as well as two fully-formed concentrations of troops, one each in eastern Ukraine and southern Russia. The latter Center Group “could redeploy to the Kharkiv axis soon,” CIT noted.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:47:22 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_205893274
UsA! UsA!

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:47:35 #176
108676 Aether
pi_205893280
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:49:35 #177
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205893320
Ik zie geen vlag op de 1e foto :?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:42 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]

Naar verluid zijn Russische versterkingen in een hinderlaag gelopen.

[ twitter ]

  donderdag 8 september 2022 @ 16:49:39 #178
108676 Aether
pi_205893325
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:51:31 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205893369
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zie geen vlag op de 1e foto :?
[..]

Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:55:31 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205893467
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:47 schreef speknek het volgende:
UsA! UsA!

[ twitter ]
De tactiek is blijkbaar het Russische kannonenvoer dat toch geen zware wapens heeft, bestormen en overweldigen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:58:42 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205893526
Ondertussen aan het andere front:
twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:00:47 #182
303301 Tocadisco
pi_205893572
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:58 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen aan het andere front:
[ twitter ]
Zullen eerder partizanen dan Oekraense troepen zijn toch?
  donderdag 8 september 2022 @ 17:03:16 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205893614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zullen eerder partizanen dan Oekraense troepen zijn toch?
Eerlijkgezegd verwacht ik ook dat het zo een tijd doorgaat, uithollen van binnenuit.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:08:18 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205893715
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:47 schreef speknek het volgende:
UsA! UsA!

[ twitter ]
Dit lijkt me wel een actie waar ze flink voor getrained moeten hebben de afgelopen maanden. Supressieve fire van de humvees terwijl de mannen uitstappen en posities innemen rondom het dorp. Er zijn zoveel variabelen om rekening mee te houden.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:17:51 #185
240964 zoost
pi_205893847
quote:
Representative of General staff of Armed forces of Ukraine says over 20 settlements were liberated in Kharkiv region, in some areas penetration in Russian defense positions up to 50 kms
Dat gaat wel heel hard.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:18:28 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205893858
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:08 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit lijkt me wel een actie waar ze flink voor getrained moeten hebben de afgelopen maanden. Supressieve fire van de humvees terwijl de mannen uitstappen en posities innemen rondom het dorp. Er zijn zoveel variabelen om rekening mee te houden.
Met zo'n 50 cal machinegeweer schiet je ook echt alles wat niet zwaar gepantserd is aan flarden mee.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:27:31 #187
359329 Discombobulate
pi_205893958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:17 schreef zoost het volgende:

[..]
Dat gaat wel heel hard.
Het is nog steeds amper wat ten opzichte van het geheel hoor. Kijk maar eens op de kaart.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:37:50 #188
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205894098
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:39 schreef speknek het volgende:
Ben benieuwd hoe Xi Jinping naar deze oorlog kijkt. Hoe het leger dat op papier sterker dan de hunne was, omvergeblazen wordt door een relatief klein legertje dat aangevuld is met voornamelijk tweedehands afdankertjes van de VS.

Als wij Taiwan aanvallen gaat het vast anders!

Dat vind ik nog wel het mooiste hieraan. Moet zeggen dat ik eind 2021 behoorlijk pessimistisch was. Het was overduidelijk dat Putin en Xi een handjeklap hadden gedaan om Oekrane en Taiwan over te nemen, en met dreiging van kernoorlog ermee weg zouden komen, en op die manier de wereldorde omver te schoppen ten faveure van criminele dictaturen.

Maar nope, de wereldorde is er alleen maar sterker op geworden.
Nu moeten de Amerikanen alleen nog het goede doen door de Republikeinen niet te laten winnen.
Ik denk dat dat wel een wat ander verhaal is. De oppervlakte van heel Taiwan is kleiner dan alleen de Donbas-regio. Het leger van Taiwan is 88.000 manschappen, voor China lopen de cijfers uiteen van 1 tot 2,8 miljoen. China heeft inmiddels de grootste marine ter wereld (niet zoveel vliegdekschepen, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt).

Ze hebben vrijwel alle essentile grondstoffen zelf, hun productiecapaciteit is immens. Wanneer er op een oorlogseconomie zou worden overgeschakeld, schat ik in dat die aantallen helemaal niet meer bij te houden zijn. Misschien nog niet de meest geavanceerde wapens (hoewel ze daarin ook een enorme inhaalslag aan het maken zijn), maar dus wel een niet-aflatende stroom. Beetje zoals de T-34 productie van de Sovjets. Voor elke verrotgeschoten tank stonden er bij wijze van spreken alweer twee nieuwe klaar.

Als je ook nog bevolkingsaantallen meeneemt, zit je helemaal naar ongelooflijke cijfers te kijken. Rusland heeft met 144 miljoen ruwweg 3 x zoveel inwoners al Oekrane. China heeft met 1,4 miljard inwoners zo'n 61 x zoveel als Taiwan. Ze hebben zelfs zo'n 450 miljoen meer (!) inwoners dan alle NAVO-landen, inclusief de VS dus, bij elkaar.

Het enige geografische verschil met Rusland/Oekrane is dat er 180 km zee tussen China en Taiwan ligt, dus dat maakt het misschien wat lastiger. Maar wanneer het een vergelijkbaar conflict zou zijn en Taiwan dus niet fysiek geholpen zou worden maar alleen met wapens, denk ik eigenlijk dat ze geen schijn van kans maken.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:45:08 #189
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205894189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel een wat ander verhaal is. De oppervlakte van heel Taiwan is kleiner dan alleen de Donbas-regio. Het leger van Taiwan is 88.000 manschappen, voor China lopen de cijfers uiteen van 1 tot 2,8 miljoen. China heeft inmiddels de grootste marine ter wereld (niet zoveel vliegdekschepen, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt).

Ze hebben vrijwel alle essentile grondstoffen zelf, hun productiecapaciteit is immens. Wanneer er op een oorlogseconomie zou worden overgeschakeld, schat ik in dat die aantallen helemaal niet meer bij te houden zijn. Misschien nog niet de meest geavanceerde wapens (hoewel ze daarin ook een enorme inhaalslag aan het maken zijn), maar dus wel een niet-aflatende stroom. Beetje zoals de T-34 productie van de Sovjets. Voor elke verrotgeschoten tank stonden er bij wijze van spreken alweer twee nieuwe klaar.

Als je ook nog bevolkingsaantallen meeneemt, zit je helemaal naar ongelooflijke cijfers te kijken. Rusland heeft met 144 miljoen ruwweg 3 x zoveel inwoners al Oekrane. China heeft met 1,4 miljard inwoners zo'n 61 x zoveel als Taiwan. Ze hebben zelfs zo'n 450 miljoen meer (!) inwoners dan alle NAVO-landen, inclusief de VS dus, bij elkaar.

Het enige geografische verschil met Rusland/Oekrane is dat er 180 km zee tussen China en Taiwan ligt, dus dat maakt het misschien wat lastiger. Maar wanneer het een vergelijkbaar conflict zou zijn en Taiwan dus niet fysiek geholpen zou worden maar alleen met wapens, denk ik eigenlijk dat ze geen schijn van kans maken.
180 km zee kunnen heel wat schepen in zinken en vliegtuigen in neerstorten..
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:46:29 #190
475083 Lospedrosa
$
pi_205894203
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De EU mag eerst wel eens wat aan het erbarmelijke democratisch gehalte doen. Ik zeg niet dat we zonder EU beter af zijn maar het is nu weinig meer dan een verzameling ongekozen technocraten.
FvD stemmer?
Vakman pur sang
  donderdag 8 september 2022 @ 17:51:33 #191
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205894267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
180 km zee kunnen heel wat schepen in zinken en vliegtuigen in neerstorten..
Ja, klopt.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:54:02 #192
484669 Korenfok
pi_205894298
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Die jongens en mannen uit de bezette gebieden die wel verplicht moeten vechten. Zonder contract.

Naar zij die zelf een contract tekenen..in februari kun je nog zeggen dat ze het niet wisten, maar nu echt niet meer.
In een vorige thread, was een twitterlink, over een jongeman, wie leefde als rendier herders/nomaden in rusland, maar door klimaaat verandering en jagen waren hun kuddes nog maar 15% van wat het was. Probeert van vis te leven, maar dat mocht niet want door de coruptie kreeg hij nergens de papieren voor. uit eindelujk 15k schuld (ongeveer 20 jaar inkomens), en dan wordt je aangeboden 3 maanden soldaten, en je kunt je gezin reddden van hongersdood. Je hoort niks van wat er echt gebeurd in Oekraine en dingen als efficiente aanvallen met Himars komt helemaal niet bij zo iemand of zijn gemeenschap.

Wat zou jij doen, horen van een vredesmissie?
  donderdag 8 september 2022 @ 17:55:36 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_205894322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel een wat ander verhaal is. De oppervlakte van heel Taiwan is kleiner dan alleen de Donbas-regio. Het leger van Taiwan is 88.000 manschappen, voor China lopen de cijfers uiteen van 1 tot 2,8 miljoen. China heeft inmiddels de grootste marine ter wereld (niet zoveel vliegdekschepen, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt).

Ze hebben vrijwel alle essentile grondstoffen zelf, hun productiecapaciteit is immens. Wanneer er op een oorlogseconomie zou worden overgeschakeld, schat ik in dat die aantallen helemaal niet meer bij te houden zijn. Misschien nog niet de meest geavanceerde wapens (hoewel ze daarin ook een enorme inhaalslag aan het maken zijn), maar dus wel een niet-aflatende stroom. Beetje zoals de T-34 productie van de Sovjets. Voor elke verrotgeschoten tank stonden er bij wijze van spreken alweer twee nieuwe klaar.

Als je ook nog bevolkingsaantallen meeneemt, zit je helemaal naar ongelooflijke cijfers te kijken. Rusland heeft met 144 miljoen ruwweg 3 x zoveel inwoners al Oekrane. China heeft met 1,4 miljard inwoners zo'n 61 x zoveel als Taiwan. Ze hebben zelfs zo'n 450 miljoen meer (!) inwoners dan alle NAVO-landen, inclusief de VS dus, bij elkaar.

Het enige geografische verschil met Rusland/Oekrane is dat er 180 km zee tussen China en Taiwan ligt, dus dat maakt het misschien wat lastiger. Maar wanneer het een vergelijkbaar conflict zou zijn en Taiwan dus niet fysiek geholpen zou worden maar alleen met wapens, denk ik eigenlijk dat ze geen schijn van kans maken.
Je hebt gelijk dat ze eigenlijk niet met elkaar te vergelijken zijn. Het zal ook geen artillerie gevecht worden bijvoorbeeld, en het klopt ook dat oorlogen gewoon gewonnen worden door degenen die het meest de economie kunnen mobiliseren. In die zin is China vele malen groter dan Rusland (maar is Taiwan dat ook dan Oekraine). Maar in tegenstelling tot Oekraine hoeft Taiwan niet op het laatste moment een verdediging in elkaar te draaien, maar zijn ze al veertig jaar bezig het eiland tot de tanden toe te bewapenen in grotten en bunkers. En in tegenstelling tot Oekraine ook met het allernieuwste wapentuig.

edit: dit zal de Chinezen ook helemaal niet zinnen in hun plan

twitter


[ Bericht 21% gewijzigd door speknek op 08-09-2022 18:01:33 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:56:28 #194
128271 Slayage
INFP
pi_205894331
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:47 schreef speknek het volgende:
UsA! UsA!

[ twitter ]
Combined arms operation, volgens het boekje.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 september 2022 @ 18:07:06 #195
458283 ipa84
pi_205894454
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:47 schreef speknek het volgende:
UsA! UsA!

[ twitter ]
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 18:09:44 #196
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205894473
  donderdag 8 september 2022 @ 18:14:50 #197
128271 Slayage
INFP
pi_205894524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Tussen de twee rocket launches wordt ie ook nog eens beschoten van rechts :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 september 2022 @ 18:31:03 #198
128271 Slayage
INFP
pi_205894717
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 september 2022 @ 18:34:40 #199
128271 Slayage
INFP
pi_205894767
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 september 2022 @ 18:38:28 #200
269809 polderturk
pi_205894812
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 18:38:47 #201
108676 Aether
pi_205894815
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:39:53 #202
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205894825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De EU mag eerst wel eens wat aan het erbarmelijke democratisch gehalte doen. Ik zeg niet dat we zonder EU beter af zijn maar het is nu weinig meer dan een verzameling ongekozen technocraten.
Hoe bedoel je dat precies? Het EP is ongekozen? De overleggen tussen de ministers van de lidstaten zijn ondemocratisch? Welk democratisch tekort ben je hier op het spoor?
  donderdag 8 september 2022 @ 18:40:47 #203
470577 Joppiez
pi_205894836
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In een vorige thread, was een twitterlink, over een jongeman, wie leefde als rendier herders/nomaden in rusland, maar door klimaaat verandering en jagen waren hun kuddes nog maar 15% van wat het was. Probeert van vis te leven, maar dat mocht niet want door de coruptie kreeg hij nergens de papieren voor. uit eindelujk 15k schuld (ongeveer 20 jaar inkomens), en dan wordt je aangeboden 3 maanden soldaten, en je kunt je gezin reddden van hongersdood. Je hoort niks van wat er echt gebeurd in Oekraine en dingen als efficiente aanvallen met Himars komt helemaal niet bij zo iemand of zijn gemeenschap.

Wat zou jij doen, horen van een vredesmissie?
Na zes maanden is het voor iedereen, of moet het voor iedereen toch wel duidelijk zijn hoe de vork in de steel zit. En anders zie je dat snel genoeg in Oekraine zelf. Dus ik kan er geen sympathie voor opbrengen.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:45:07 #204
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205894886
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is nog steeds amper wat ten opzichte van het geheel hoor. Kijk maar eens op de kaart.
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 23:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Vraag me af of het in het grote plaatje effect gaat hebben. Zal ook wel een beetje show zijn van de VS. Ze hadden minimaal 150 HIMARS nodig om het tij te keren. Leuk hoor, een succesje, maar je gaat de Russen er niet uitschoppen met 12 HIMARS.
Hoe vind je zelf dat het gaat met je analyses?
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 18:49:53 #205
236264 crew  capricia
pi_205894955
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In een vorige thread, was een twitterlink, over een jongeman, wie leefde als rendier herders/nomaden in rusland, maar door klimaaat verandering en jagen waren hun kuddes nog maar 15% van wat het was. Probeert van vis te leven, maar dat mocht niet want door de coruptie kreeg hij nergens de papieren voor. uit eindelujk 15k schuld (ongeveer 20 jaar inkomens), en dan wordt je aangeboden 3 maanden soldaten, en je kunt je gezin reddden van hongersdood. Je hoort niks van wat er echt gebeurd in Oekraine en dingen als efficiente aanvallen met Himars komt helemaal niet bij zo iemand of zijn gemeenschap.

Wat zou jij doen, horen van een vredesmissie?
Rusland is niet officieel in oorlog. Deze jongeman kan ieder moment zijn contract ontbinden en Oekrane verlaten (omdat ie daar echt wel te zien krijgt wat oorlog is, dus dat onwetende is echt onzin). Krijgt ie echter ook geen geld.

De hoeveelheid oorlogsmisdaden tegenover de burgerbevolking van Oekrane vind ik schrikbarend. Daarnaast ook nog al die plunderingen. Dat doen die soldaten echt zelf.

Wat mij betreft worden de Russische krijgsgevangenen wel gewoon volgens de normen behandeld. Dus niet zoals de Azov-stalers. Prima ook als meer Russen zich overgeven.
Definitely not CIA
  donderdag 8 september 2022 @ 18:53:03 #206
401907 Raw85
pi_205894996
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Rusland is niet officieel in oorlog. Deze jongeman kan ieder moment zijn contract ontbinden en Oekrane verlaten (omdat ie daar echt wel te zien krijgt wat oorlog is, dus dat onwetende is echt onzin). Krijgt ie echter ook geen geld.
Hoe weet je dat? Ik geloof eerlijk niet echt dat je op ieder moment zo even je contacten kunt ontbinden en lekker veilig huiswaarts kunt keren zonder consequenties. Dat ze dan geen geld meer krijgen maakt ze waarschijnlijk weinig uit want dat schijnen veel soldaten toch al niet te krijgen momenteel.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:54:28 #207
300406 Hugo862
pi_205895006
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel een wat ander verhaal is. De oppervlakte van heel Taiwan is kleiner dan alleen de Donbas-regio. Het leger van Taiwan is 88.000 manschappen, voor China lopen de cijfers uiteen van 1 tot 2,8 miljoen. China heeft inmiddels de grootste marine ter wereld (niet zoveel vliegdekschepen, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt).

Ze hebben vrijwel alle essentile grondstoffen zelf, hun productiecapaciteit is immens. Wanneer er op een oorlogseconomie zou worden overgeschakeld, schat ik in dat die aantallen helemaal niet meer bij te houden zijn. Misschien nog niet de meest geavanceerde wapens (hoewel ze daarin ook een enorme inhaalslag aan het maken zijn), maar dus wel een niet-aflatende stroom. Beetje zoals de T-34 productie van de Sovjets. Voor elke verrotgeschoten tank stonden er bij wijze van spreken alweer twee nieuwe klaar.

Als je ook nog bevolkingsaantallen meeneemt, zit je helemaal naar ongelooflijke cijfers te kijken. Rusland heeft met 144 miljoen ruwweg 3 x zoveel inwoners al Oekrane. China heeft met 1,4 miljard inwoners zo'n 61 x zoveel als Taiwan. Ze hebben zelfs zo'n 450 miljoen meer (!) inwoners dan alle NAVO-landen, inclusief de VS dus, bij elkaar.

Het enige geografische verschil met Rusland/Oekrane is dat er 180 km zee tussen China en Taiwan ligt, dus dat maakt het misschien wat lastiger. Maar wanneer het een vergelijkbaar conflict zou zijn en Taiwan dus niet fysiek geholpen zou worden maar alleen met wapens, denk ik eigenlijk dat ze geen schijn van kans maken.
Taiwan is een geografische nachtmerrie om aan te vallen. Dermate erg dat de Amerikanen het niet aandurfden in de tweede wereldoorlog. Nog even los van het feit dat het aantal geschikte landingsplekken zeer beperkt is bestaat Taiwan bijna volledig uit steden, bergen en een paar rijstvelden. Allemaal gebieden waarin het lastig aanvallen is.

Verder is de capaciteit van CCP om troepen aan land te zetten te beperkt voor een invasie van Taiwan. In het meest optimistische scenario z'n 25 tot 50 duizend man als hun volledige vloot op miraculeuze wijze op het zelfde moment operationeel zou zijn. Stel die eerste golf creeert een bruggenhoofd dan moet die vloot 180 km terug varen, weer volledig aangevuld worden met troepen en voorraden en vervolgens 180 kilometer terug varen om ze in Taiwan af te zetten. Dat is nogal wat als je een bruggenhoofd moet zien te houden tegenover een numrieke overmacht van 2-4 maal de troepen.

Het idee dat Xi Ji Ping en Poetin een soort van akkoordje hebben waarbij China Taiwan binnen zou vallen is gewoon pure onzin.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:05:29 #208
278875 DDDDDaaf
pi_205895150
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze zijn natuurlijk niet allemaal maar zo. Ook gewoon jongens uit arme gezinnen en minderheden. Maar alsnog staat hun leed een hele trap lager dan wat ze de mensen in Oekrane aan doen.
Die minderheden kunnen zich beter alvast gaan voorbereiden op de onafhankelijkheidsstrijd van hun deelrepubliek tegen het overwegend Slavische, maar bovenal racistische centrale gezag in Moskou. De Russische krijgsmacht is al ernstig gehavend en hoe langer deze oorlog duurt, des te minder ze in staat zal zijn om opstanden in toom te houden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 19:06:52 #209
236264 crew  capricia
pi_205895172
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat? Ik geloof eerlijk niet echt dat je op ieder moment zo even je contacten kunt ontbinden en lekker veilig huiswaarts kunt keren zonder consequenties. Dat ze dan geen geld meer krijgen maakt ze waarschijnlijk weinig uit want dat schijnen veel soldaten toch al niet te krijgen momenteel.
Er is zelfs een woord voor Russische soldaten met een contract die weigeren en hun contract verscheuren:
Refuseniks

Het is een groot probleem voor de Russische krijgsmacht.
Definitely not CIA
  donderdag 8 september 2022 @ 19:08:45 #210
291486 dudewhereismycar
DUDE
pi_205895202
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:05 schreef polderturk het volgende:
Ik denk ook dat het een val was. De Oekraners zeggen al tijden dat er een offensief aankomt. Rusland verplaatst troepen naar het Kherson front, en vervolgens blaast Oekrane alle bruggen op waardoor het Russische leger niet meer bevoorraad kan worden.

[ twitter ]
Je zou bijna denken dat Rusland geen werkende spionage satellieten meer heeft draaien. Dan zien ze dit toch aankomen?!
  donderdag 8 september 2022 @ 19:14:37 #211
278875 DDDDDaaf
pi_205895297
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet die mensen die van de straat werden geplukt. Daar heb ik echt medelijden mee. Zie de foto in het vorige topic van die oudjes met materiaal uit 1935.
In nazi Duitsland was de oprichting van de Volkssturm de voorbode van het met rasse schreden naderende einde van het derde rijk.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:16:24 #212
500040 Hatseflats22
pi_205895331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die minderheden kunnen zich beter alvast gaan voorbereiden op de onafhankelijkheidsstrijd van hun deelrepubliek tegen het overwegend Slavische, maar bovenal racistische centrale gezag in Moskou. De Russische krijgsmacht is al ernstig gehavend en hoe langer deze oorlog duurt, des te minder ze in staat zal zijn om opstanden in toom te houden.
Bovendien doen die minderheden behoorlijk wat militaire ervaring op momenteel
  donderdag 8 september 2022 @ 19:19:31 #213
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205895407
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hebt gelijk dat ze eigenlijk niet met elkaar te vergelijken zijn. Het zal ook geen artillerie gevecht worden bijvoorbeeld, en het klopt ook dat oorlogen gewoon gewonnen worden door degenen die het meest de economie kunnen mobiliseren. In die zin is China vele malen groter dan Rusland (maar is Taiwan dat ook dan Oekraine). Maar in tegenstelling tot Oekraine hoeft Taiwan niet op het laatste moment een verdediging in elkaar te draaien, maar zijn ze al veertig jaar bezig het eiland tot de tanden toe te bewapenen in grotten en bunkers. En in tegenstelling tot Oekraine ook met het allernieuwste wapentuig.

edit: dit zal de Chinezen ook helemaal niet zinnen in hun plan

[ twitter ]
Taiwan heeft inderdaad beter en moderner wapentuig. Ik denk ook niet dat het zonder slag of stoot zou gaan, maar dat de overmacht in aantallen gewoon te groot is. Maar uiteraard kan ik daar volledig naast zitten.

Oekrane had voor deze oorlog het tweede leger van Europa, met zo'n 250.000 manschappen. In het oosten werd al zo'n 8 jaar gevochten voorafgaand hieraan en de Russische troepenopbouw aan de grens heeft een paar maanden geduurd. Oekrane had in de regio al 125.000 manschappen gestationeerd op dat moment. Dat zou ik nu ook weer niet direct "op het laatste moment een verdediging in elkaar draaien" noemen. :) Maar wellicht doel je met verdediging op een andere vorm.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:20:27 #214
269809 polderturk
pi_205895426
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 19:21:28 #215
500040 Hatseflats22
pi_205895446
quote:
Maar dat is uitstekend!!
  donderdag 8 september 2022 @ 19:32:54 #216
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205895716
Slag om kupiansk lijkt begonnen.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:37:19 #217
278875 DDDDDaaf
pi_205895897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In een vorige thread, was een twitterlink, over een jongeman, wie leefde als rendier herders/nomaden in rusland, maar door klimaaat verandering en jagen waren hun kuddes nog maar 15% van wat het was. Probeert van vis te leven, maar dat mocht niet want door de coruptie kreeg hij nergens de papieren voor. uit eindelujk 15k schuld (ongeveer 20 jaar inkomens), en dan wordt je aangeboden 3 maanden soldaten, en je kunt je gezin reddden van hongersdood. Je hoort niks van wat er echt gebeurd in Oekraine en dingen als efficiente aanvallen met Himars komt helemaal niet bij zo iemand of zijn gemeenschap.

Wat zou jij doen, horen van een vredesmissie?
Dat verhaal over die rendierherder heb ik inderdaad ook gelezen. Rusland zit vol met zulke etnische minderheden die door het racistische Slavische deel der Russische bevolking als wegwerpartikel gebruikt worden en die dan ook de meeste gesneuvelden te betreuren hebben tijdens deze oorlog.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:37:39 #218
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_205895909
quote:
Die kunnen voorlopig beter uit de buurt blijven van ramen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 19:40:27 #219
236264 crew  capricia
pi_205896006
quote:
Het is echt aan het rommelen ja.
twitter
Definitely not CIA
  donderdag 8 september 2022 @ 19:40:58 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205896024
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:08 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat Rusland geen werkende spionage satellieten meer heeft draaien. Dan zien ze dit toch aankomen?!
De Ukrainse troepen kunnen de afstand tussen Kherson en Kharkiv binnen een paar uur afleggen en de Russische troepen zitten in de val bij Kherson omdat de bruggen zijn opgeblazen.

Wat gaan die satellieten precies aan de situatie veranderen?
  donderdag 8 september 2022 @ 19:41:42 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205896051
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is echt aan het rommelen ja.
[ twitter ]
Ik weet de uitslag al.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:43:28 #222
359329 Discombobulate
pi_205896113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:45 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[..]
Hoe vind je zelf dat het gaat met je analyses?
Spreekt nog steeds elkaar niet tegen. Even bij de feiten blijven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:50:39 #223
278875 DDDDDaaf
pi_205896346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:16 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Bovendien doen die minderheden behoorlijk wat militaire ervaring op momenteel
Poetin zal de geschiedenis in gaan als de president die, in plaats van het Russische rijk in oude glorie heeft hersteld, eigenhandig het graf gedolven heeft voor de Russische federatie. Gorbatsjov is in Rusland niet geliefd vanwege het feit dat hij verantwoordelijk gehouden wordt voor de val van de Sovjet-Unie, je kunt je voorstellen hoe tegen Poetin aangekeken zal worden als de RF in totale chaos, opstanden en burgeroorlogen gaat eindigen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:54:06 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205896450
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:07 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
En maar vragen om een kist 12.7MM's... Maar wat krijgt ie een AT wapen en de lege pijp drukt hij weer in de auto... Daar kun je niks meer mee dus kan weg.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:56:16 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_205896521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Slag om kupiansk lijkt begonnen.
Neuh

twitter


Edit: never mind de collaborateurs zijn niet natuurlijk niet het leger.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:57:49 #226
278875 DDDDDaaf
pi_205896575
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is echt aan het rommelen ja.
[ twitter ]
Een eventueel wegstemmen van Poetin moet echter geen reden zijn voor het opheffen van de sancties door het westen; de Russische (wapen)industrie en krijgsmacht dienen nog verder gesloopt te worden om te voorkomen dat Rusland in de komende decennia militair, technisch en economisch in staat is om zijn imperialistische ambities waar proberen te maken. Hopelijk hebben de Amerikanen dat heel erg duidelijk weten te maken aan de heren en dames Europese politici.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:57:53 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205896578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit lijkt me wel een actie waar ze flink voor getrained moeten hebben de afgelopen maanden. Supressieve fire van de humvees terwijl de mannen uitstappen en posities innemen rondom het dorp. Er zijn zoveel variabelen om rekening mee te houden.
Is het enige wat je kan doen met lichte wielvoertuigen, vol gas voorwaarts en door de linies heen rijden en hopen dat je vanwege de snelheid niet geraakt wordt... Is ook een van de manieren van optreden bij 13 Ltbrig.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:57:56 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205896579
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
En maar vragen om een kist 12.7MM's... Maar wat krijgt ie een AT wapen en de lege pijp drukt hij weer in de auto... Daar kun je niks meer mee dus kan weg.
Is het niet ook wat verstandiger in korte bursts te schieten met zo'n machinegeweer ivm oververhitting?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:59:33 #229
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205896635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is het enige wat je kan doen met lichte wielvoertuigen, vol gas voorwaarts en door de linies heen rijden en hopen dat je vanwege de snelheid niet geraakt wordt... Is ook een van de manieren van optreden bij 13 Ltbrig.
Helpt wel als je het tegen zwakkere en minder bewapende/ingegraven troepen uitvoert, zo'n shock charge.. lijkt me ofwel uitstekend af te lopen ofwel in een ramp, als ze je opwachten met zwaar spul.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:59:58 #230
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205896648
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Spreekt nog steeds elkaar niet tegen. Even bij de feiten blijven.
Je hebt er nogal een handje van om ongelooflijk optimistisch te zijn over de russische vorderingen en kansen en negatief over de Oekraense. De feiten zijn dat je er eigenlijk de hele tijd naast zit en dat HIMARS bijvoorbeeld een enorme trendbreuk heeft veroorzaakt.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:01:09 #231
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205896679
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Neuh

[ twitter ]

Edit: never mind de collaborateurs zijn niet natuurlijk niet het leger.
Dolle donderdag.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:01:45 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205896706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:57 schreef Perrin het volgende:
Is het niet ook wat verstandiger in korte bursts te schieten met zo'n machinegeweer ivm oververhitting?
Valt wel mee. .50 Kan een hoop hebben. De stelregel is na drie kisten snelvuur (300 patronen achterelkaar door wegschieten) loop wisselen indien de tactische omstandigheden dit toelaten. En ook al wordt de loop dusdanig heet dat je er een peuk mee kunt aansteken het enige wat er gebeurt is dat je zelfontbranders krijgt, dan gaat er ongewild een schot af maar dat is verder niet zo erg als je je loop maar op de vijand gericht houdt. Je moet alleen een beetje gaan oppassen met ont- en herladen, je wil niet dat die patroon klapt om het moment dat je hem de kamer uittrekt want dan heb je een probleem.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:04:18 #233
359329 Discombobulate
pi_205896788
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:59 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je hebt er nogal een handje van om ongelooflijk optimistisch te zijn over de russische vorderingen en kansen en negatief over de Oekraense. De feiten zijn dat je er eigenlijk de hele tijd naast zit en dat HIMARS bijvoorbeeld een enorme trendbreuk heeft veroorzaakt.
Wat jij leest in wat ik zeg moet je lekker zelf weten, maar je praat gewoon onzin. Kijk gewoon op de kaart.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:05:13 #234
268251 Adames
Klara!
pi_205896827
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een eventueel wegstemmen van Poetin moet echter geen reden zijn voor het opheffen van de sancties door het westen; de Russische (wapen)industrie en krijgsmacht dienen nog verder gesloopt te worden om te voorkomen dat Rusland in de komende decennia militair, technisch en economisch in staat is om zijn imperialistische ambities waar proberen te maken. Hopelijk hebben de Amerikanen dat heel erg duidelijk weten te maken aan de heren en dames Europese politici.
Oneens
  donderdag 8 september 2022 @ 20:05:20 #235
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205896834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat jij leest in wat ik zeg moet je lekker zelf weten, maar je praat gewoon onzin. Kijk gewoon op de kaart.
Ja, de vooruitgang is absoluut significant en in zeer korte tijd bereikt, zo blijkt uit de kaart.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:06:03 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205896864
En bizar dat we hier bijna real time oorlogshandelingen kunnen volgen, tot aan zo'n shock charge toe. Alsof het Twitch is en we naar een FPS kijken.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:06:27 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205896875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:59 schreef Perrin het volgende:

Helpt wel als je het tegen zwakkere en minder bewapende/ingegraven troepen uitvoert, zo'n shock charge.. lijkt me ofwel uitstekend af te lopen ofwel in een ramp, als ze je opwachten met zwaar spul.
Ja dan heb je een probleem. Maar goed, even goed verkennen van te voren.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:10:25 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205896998
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
de Russische (wapen)industrie en krijgsmacht dienen nog verder gesloopt te worden om te voorkomen dat Rusland in de komende decennia militair, technisch en economisch in staat is om zijn imperialistische ambities waar proberen te maken.
Als Rusland in 10 stukken uit elkaar is gevallen dan is gewoon game over. Ze zullen eerst al die gebieden weer terug moeten veroveren voordat ze er ook maar aan denken om Ukraine, Georgia, Kazakhstan of Europese landen aan te vallen.

Maar de CIA gaat elk van die gebieden steunen met wapens en training dus dat zal nooit gebeuren.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:18:42 #239
458283 ipa84
pi_205897242
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
En maar vragen om een kist 12.7MM's... Maar wat krijgt ie een AT wapen en de lege pijp drukt hij weer in de auto... Daar kun je niks meer mee dus kan weg.
Ik vond het ook al vreemd dat hij die buis terug gooide in die wagen, maar in de heat of the moment denken mensen natuurlijk niet altijd logisch na. Maar als ik de podcasts of interviews van buitenlanders vrijwilligers lees is het sowieso lastig met communicatie omdat het vaak een ratjetoe is van verschillende eenheden die bij elkaar gegooid zijn terwijl ze amper op elkaar ingespeeld zijn. Dus dan gebeuren dat soort dingen. Ik snap dat uit vanuit jouw oogpunt de horror moet zijn.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:19:57 #240
437635 Aloulu
pi_205897272
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een eventueel wegstemmen van Poetin moet echter geen reden zijn voor het opheffen van de sancties door het westen; de Russische (wapen)industrie en krijgsmacht dienen nog verder gesloopt te worden om te voorkomen dat Rusland in de komende decennia militair, technisch en economisch in staat is om zijn imperialistische ambities waar proberen te maken. Hopelijk hebben de Amerikanen dat heel erg duidelijk weten te maken aan de heren en dames Europese politici.
Wegstemmen v Poetin 🤣😫
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 8 september 2022 @ 20:23:13 #241
278875 DDDDDaaf
pi_205897341
quote:
De onderknuppels van het regime proberen aan damagecontrol te doen om niet door de bevolking verantwoordelijk gehouden te worden voor de totale instorting van de Russische federatie, maar die neer te leggen bij het kopstuk van het regime.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:23:26 #242
305514 J.B.
pi_205897346
Het Russische bezettingsregime neemt al de benen uit Kupiansk:

twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 20:25:34 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205897406
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:23 schreef J.B. het volgende:
Het Russische bezettingsregime neemt al de benen uit Kupiansk:

[ twitter ]
Hopelijk vluchten veel van die mannen die geronseld gaan worden. Of wachten ze eerst tot ze wapens krijgen en lopen ze dan over.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:27:34 #244
278875 DDDDDaaf
pi_205897456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:19 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Wegstemmen v Poetin 🤣😫
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dat weet ik ook wel.

Wat ik probeer te zeggen is dat een regimechange, coup, overgave of terugtrekking van de Russische krijgsmacht uit Oekrane geen reden mag zijn om de sancties op te heffen. Hopelijk hebben Biden en Co. hun Europese collega's klip en klaar gesteld dat Rusland eerst serieus uitgemergeld dient te worden vooraleer de sancties opgeheven kunnen worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:28:45 #245
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205897487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:54 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Taiwan is een geografische nachtmerrie om aan te vallen. Dermate erg dat de Amerikanen het niet aandurfden in de tweede wereldoorlog. Nog even los van het feit dat het aantal geschikte landingsplekken zeer beperkt is bestaat Taiwan bijna volledig uit steden, bergen en een paar rijstvelden. Allemaal gebieden waarin het lastig aanvallen is.

Verder is de capaciteit van CCP om troepen aan land te zetten te beperkt voor een invasie van Taiwan. In het meest optimistische scenario z'n 25 tot 50 duizend man als hun volledige vloot op miraculeuze wijze op het zelfde moment operationeel zou zijn. Stel die eerste golf creeert een bruggenhoofd dan moet die vloot 180 km terug varen, weer volledig aangevuld worden met troepen en voorraden en vervolgens 180 kilometer terug varen om ze in Taiwan af te zetten. Dat is nogal wat als je een bruggenhoofd moet zien te houden tegenover een numrieke overmacht van 2-4 maal de troepen.

Het idee dat Xi Ji Ping en Poetin een soort van akkoordje hebben waarbij China Taiwan binnen zou vallen is gewoon pure onzin.
Dank voor je post, interessante informatie. :) Naar aanleiding hiervan even wat meer informatie opgezocht. Dit artikel geeft wat meer inzicht: https://thediplomat.com/2(...)-nothing-like-d-day/

Rode draad is dat het nergens mee te vergelijken valt, dus ook niet met een landing zoals in WOII waardoor de Amerikanen het niet aandurfden. Moderne wapens als lange-afstandsraketten zouden eerst ingezet worden alvorens ze ook maar een voet aan land proberen te zetten. Taiwan heeft waarschijnlijk ook genoeg vuurkracht om daar een stevig antwoord op te geven. China heeft echter wel de mogelijkheid om enorme hoeveelheden materieel en manschappen tegelijk te verplaatsen, door gebruik te maken van schepen buiten de militaire vloot om.

Er wordt gezegd dat de cruciale factor is of de VS zich fysiek hierin zou mengen, gezien hun uitgebreide ervaring in oorlogsvoering. Mocht die uitblijven, denk ik echter dat China het puur op aantallen en productiemogelijkheden zou winnen.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:34:42 #246
352376 voetbalmanager2
pi_205897619
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 september 2022 @ 20:39:11 #247
467044 De-iets-tedikkewielrenner
#Viesdik
pi_205897729
quote:
Kreeg het raam niet goed dicht
  donderdag 8 september 2022 @ 20:40:01 #248
352376 voetbalmanager2
pi_205897744
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Kreeg de raam niet goed dicht
Heb gehoord dat Russische ramen tot de slechtste ter wereld behoren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 september 2022 @ 20:42:21 #249
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205897782
quote:
Functioneringsgesprekken in Rusland kunnen raar lopen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:42:32 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_205897784
Ik denk dat de Russen gedacht hadden zo binnen te komen. Het liep iets anders.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:44:47 #251
278875 DDDDDaaf
pi_205897825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Heb gehoord dat Russische ramen tot de slechtste ter wereld behoren.
In Russia window smashes you!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:48:52 #252
412081 Anton91
pi_205897891
quote:
Hij verdient nog veel meer blauwe plekken.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:50:19 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205897907
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 20:52:49 #254
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_205897945
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 20:58:37 #255
467044 De-iets-tedikkewielrenner
#Viesdik
pi_205898053
quote:
Russen daar zijn gewoon weggewaaid
  donderdag 8 september 2022 @ 20:58:41 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205898055
The population of the so-called Transnistria refuses to sign contracts with the Russian army, and there is mass desertion in the "operational group of troops".
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 21:01:28 #257
108676 Aether
pi_205898138
twitter
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:07:15 #258
445753 Wantie
pi_205898246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:58 schreef slashdotter3 het volgende:
The population of the so-called Transnistria refuses to sign contracts with the Russian army, and there is mass desertion in the "operational group of troops".
[ twitter ]
Die lui moeten niet zeuren, het wordt tijd dat ze Rusland terugbetalen voor de jarenlange bescherming tegen het Moldavische imperialisme.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 8 september 2022 @ 21:08:42 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_205898274
quote:
Als het een gevecht met de NAVO is betekent dat dan niet dat hij actief Nederland (NAVO lid) in gevecht aan het ondermijnen is?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:09:36 #260
326902 Glazenmaker
pi_205898291
quote:
Je moet het er maar uit krijgen. De Russen houden zo van onafhankelijke staten dat ze niet anders kunnen dan andere landen aan te vallen. Groetjes Tsjerrie.

Wie zijn toch al die mafketels die nog steeds FvD lid zijn?
  donderdag 8 september 2022 @ 21:10:15 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_205898301
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:12:29 #262
500040 Hatseflats22
pi_205898337
Ik heb het allemaal niet driedubbel gefactcheckt, maar het klopt vast en ik word er gewoon blij van

twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 21:12:53 #263
278875 DDDDDaaf
pi_205898348
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:08 schreef speknek het volgende:

[..]
Als het een gevecht met de NAVO is betekent dat dan niet dat hij actief Nederland (NAVO lid) in gevecht aan het ondermijnen is?
Zijn er nog eigenlijk nog redenen te verzinnen om die man net voor een tribunaal te smijten en voor landverraad te veroordelen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:16:15 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205898423
1000km2
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 21:23:59 #265
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_205898580
twitter


Artillerie uit de jaren 60 :o :')
  donderdag 8 september 2022 @ 21:25:55 #266
128271 Slayage
INFP
pi_205898617
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:08 schreef speknek het volgende:

[..]
Als het een gevecht met de NAVO is betekent dat dan niet dat hij actief Nederland (NAVO lid) in gevecht aan het ondermijnen is?
Geen juristen hiero, die er iets zinnigs over kan zeggen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 september 2022 @ 21:28:04 #267
335449 BEFEM
pi_205898661
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
En maar vragen om een kist 12.7MM's... Maar wat krijgt ie een AT wapen en de lege pijp drukt hij weer in de auto... Daar kun je niks meer mee dus kan weg.
Leg eens uit, dit snap ik niet.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:32:02 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205898774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Leg eens uit, dit snap ik niet.
Hij vraagt om meer munitie voor zijn machinegeweer, krijgt een raketwerper.. dan gebruikt ie die maar (volgens mij een beetje lukraak) en geeft ie de lege huls terug.. terwijl hij die beter naast het voertuig kan mikken, is afval.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:32:19 #269
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205898781
Russen laten veel achter bij Kharkiv-front:

twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:32:44 #270
11675 Beathoven
pi_205898796
quote:
over de drempel gevallen tijdens t verschonen van de kattenbak.

Dat vertel je ook niet op tv
  donderdag 8 september 2022 @ 21:33:22 #271
269809 polderturk
pi_205898814
Dit is de grootste oorlog voor Rusland sinds WOII.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:36:41 #272
335449 BEFEM
pi_205898881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hij vraagt om meer munitie voor zijn machinegeweer, krijgt een raketwerper.. dan gebruikt ie die maar (volgens mij een beetje lukraak) en geeft ie de lege huls terug.. terwijl hij die beter naast het voertuig kan mikken, is afval.
Ah ok. Ik dacht ff dat die raketwerper herladen was maar dat kan dus niet :+
  donderdag 8 september 2022 @ 21:39:23 #273
11675 Beathoven
pi_205898925
Als we hier een bijzonder strenge winter krijgen zijn we meteen ook voor een belangrijk deel van de valse wolfspin af.

Het zal wel een uiterst gewone winter worden.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:53:40 #274
189832 quirina
pi_205899177
  donderdag 8 september 2022 @ 21:54:14 #275
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205899194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zijn er nog eigenlijk nog redenen te verzinnen om die man net voor een tribunaal te smijten en voor landverraad te veroordelen?
Je weet toch dat jij een “beperkt wereldbeeld” hebt? Dat jij dankzij hersenspoeling niet buiten je “programma “ kunt denken? Dat jij daarmee het vermogen mist deze geheel logische “zienswijze” te begrijpen?

Ooit zijn we Thierry dankbaar dat hij ons van de as van het kwaad verlost heeft! Heil Sint Thierry, hoezee hoezee hoezee
  donderdag 8 september 2022 @ 22:00:02 #276
484669 Korenfok
pi_205899282
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Rusland is niet officieel in oorlog. Deze jongeman kan ieder moment zijn contract ontbinden en Oekrane verlaten (omdat ie daar echt wel te zien krijgt wat oorlog is, dus dat onwetende is echt onzin). Krijgt ie echter ook geen geld.


De hoeveelheid oorlogsmisdaden tegenover de burgerbevolking van Oekrane vind ik schrikbarend. Daarnaast ook nog al die plunderingen. Dat doen die soldaten echt zelf.

Wat mij betreft worden de Russische krijgsgevangenen wel gewoon volgens de normen behandeld. Dus niet zoals de Azov-stalers. Prima ook als meer Russen zich overgeven.

er zit voor mij een verschil tussen sympathie en medelijden. Ik er wel sympathie voor hun kan meevoelen, als ik dat soort triesten verhalen hoor. maar heb er geen meedelijden mee als deze jongens sneuvel in de oorlog.
Ik hoop (kans is heel klein) dat mensen en hun familie gaan inzien waardoor dit trieste geheel komt voor deze jongens, en dat begint niet in februari in Oekraine, maar jaren ervoor door een dictator die zijn volk uithongert en mishandeld zodat ze Slaafs hem volgen e vernietiging in, om hem zelf en zijn kgb vriendjes de macht en extreme rijkdom te jatten van het volk.
  donderdag 8 september 2022 @ 22:02:18 #277
108676 Aether
pi_205899324
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 september 2022 @ 22:05:33 #278
278875 DDDDDaaf
pi_205899378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je weet toch dat jij een “beperkt wereldbeeld” hebt? Dat jij dankzij hersenspoeling niet buiten je “programma “ kunt denken? Dat jij daarmee het vermogen mist deze geheel logische “zienswijze” te begrijpen?

Ooit zijn we Thierry dankbaar dat hij ons van de as van het kwaad verlost heeft! Heil Sint Thierry, hoezee hoezee hoezee
Misschien ben ik gewoon niet kritisch en zelfdenkend genoeg? ;(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 september 2022 @ 22:06:54 #279
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205899401
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Misschien ben ik gewoon niet kritisch en zelfdenkend genoeg? ;(
Je moet inderdaad meer vragen stellen
  donderdag 8 september 2022 @ 22:11:30 #280
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205899472
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:58 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Russen daar zijn gewoon weggewaaid
Teruggetrokken.
  donderdag 8 september 2022 @ 22:22:38 #281
470221 Jemoederniet
pi_205899692
Zouden Boek en Wijk eigenlijk al weten dat het Oekraense leger aan een flink offensief bezig is? Ze babbelen alleen maar over nucleaire wapens, de kerncentrale, dat je Poetin altijd een uitweg moet bieden etc. Maar niets over de recente gebeurtenissen aan het front. Niks wat je nog niet wist. Eigenlijk gewoon zonde van de tijd om naar hun podcast te luisteren.

Heb wel met veel interesse geluisterd naar een podcast met Jaap de Hoop-Scheffer, die NAVO-baas was van 2004 tot 2009, en Poetin persoonlijk heeft gesproken. In die periode is de relatie tussen Rusland en het Westen verslechterd, en ook Jaap snapt niet goed hoe dat komt. De onderlinge verhoudingen in de beginjaren waren juist behoorlijk goed. Jaap vertelt ook een anekdote waarin hij Poetin in een onderonsje vraagt (met 'tongue in cheek') of Rusland geen lid van de NAVO zou willen worden. Waarop Poetin antwoord daar wel voor open te staan, maar dan net als Frankrijk: wel lid in politieke zin, maar niet onder de centrale militaire commandostructuur.

https://art19.com/shows/b(...)97-ba16-b9387ca9c3d5
  donderdag 8 september 2022 @ 22:27:51 #282
475083 Lospedrosa
$
pi_205899814
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:22 schreef Jemoederniet het volgende:
Zouden Boek en Wijk eigenlijk al weten dat het Oekraense leger aan een flink offensief bezig is? Ze babbelen alleen maar over nucleaire wapens, de kerncentrale, dat je Poetin altijd een uitweg moet bieden etc. Maar niets over de recente gebeurtenissen aan het front. Niks wat je nog niet wist. Eigenlijk gewoon zonde van de tijd om naar hun podcast te luisteren.

Heb wel met veel interesse geluisterd naar een podcast met Jaap de Hoop-Scheffer, die NAVO-baas was van 2004 tot 2009, en Poetin persoonlijk heeft gesproken. In die periode is de relatie tussen Rusland en het Westen verslechterd, en ook Jaap snapt niet goed hoe dat komt. De onderlinge verhoudingen in de beginjaren waren juist behoorlijk goed. Jaap vertelt ook een anekdote waarin hij Poetin in een onderonsje vraagt (met 'tongue in cheek') of Rusland geen lid van de NAVO zou willen worden. Waarop Poetin antwoord daar wel voor open te staan, maar dan net als Frankrijk: wel lid in politieke zin, maar niet onder de centrale militaire commandostructuur.

https://art19.com/shows/b(...)97-ba16-b9387ca9c3d5
Mooie tip.
Vakman pur sang
  donderdag 8 september 2022 @ 22:27:59 #283
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205899819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:39 schreef Beathoven het volgende:
Als we hier een bijzonder strenge winter krijgen zijn we meteen ook voor een belangrijk deel van de valse wolfspin af.

Het zal wel een uiterst gewone winter worden.
Dat grote zwembad aan onze westkant is behoorlijk op temperatuur, kans op een strenge winter lijkt me dan ook klein.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 8 september 2022 @ 22:51:59 #284
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205900347
quote:
Waar is de Fvd webservice?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 september 2022 @ 22:59:45 #285
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205900495
https://www.nu.nl/295207/(...)-bombardementen.html

Hoezo hebben die gasten mensen, materieel en munitie over om.ook in Syri dood en verderf te zaaien?

Weet iemand hier de logica achter?
  donderdag 8 september 2022 @ 23:01:27 #286
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205900523
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:59 schreef bleiblei het volgende:
https://www.nu.nl/295207/(...)-bombardementen.html

Hoezo hebben die gasten mensen, materieel en munitie over om.ook in Syri dood en verderf te zaaien?

Weet iemand hier de logica achter?
Schijn ophouden en kracht uitstralen. Dat doen ze al 200 jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 september 2022 @ 23:01:55 #287
303301 Tocadisco
pi_205900532
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:59 schreef bleiblei het volgende:
https://www.nu.nl/295207/(...)-bombardementen.html

Hoezo hebben die gasten mensen, materieel en munitie over om.ook in Syri dood en verderf te zaaien?

Weet iemand hier de logica achter?
De illusie hooghouden dat je nog een grote mogendheid bent h. Van hun economische of culturele invloed moeten ze het immers niet hebben.
  donderdag 8 september 2022 @ 23:02:43 #288
445753 Wantie
pi_205900550

Poetin laat Go-kart wedstrijd verplaatsen van De Krim naar Grozny, om zijn kleinzoon te beschermen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 8 september 2022 @ 23:07:53 #289
445753 Wantie
pi_205900631
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:59 schreef bleiblei het volgende:
https://www.nu.nl/295207/(...)-bombardementen.html

Hoezo hebben die gasten mensen, materieel en munitie over om.ook in Syri dood en verderf te zaaien?

Weet iemand hier de logica achter?
Ze doen dat in afspraak met Assad.
De militaire steun aan Assad in Syri stopzetten vanwege Oekrane geeft het signaal dat Rusland verzwakt is en zijn militaire verplichtingen niet meer kan nakomen. Dat is natuurlijk in het nadeel van Rusland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 8 september 2022 @ 23:14:08 #290
412081 Anton91
pi_205900727
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 23:16:32 #291
11675 Beathoven
pi_205900764
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 23:02 schreef Wantie het volgende:

Poetin laat Go-kart wedstrijd verplaatsen van De Krim naar Grozny, om zijn kleinzoon te beschermen...
Hebben ze toch nog een Russian Grand Prix
  donderdag 8 september 2022 @ 23:19:40 #292
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_205900805
quote:
Hoe eerder die idioot wordt vastgezet hoe beter.
Dit kan toch niet zonder gevolgen blijven?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 september 2022 @ 23:21:44 #293
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205900832
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 23:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze doen dat in afspraak met Assad.
De militaire steun aan Assad in Syri stopzetten vanwege Oekrane geeft het signaal dat Rusland verzwakt is en zijn militaire verplichtingen niet meer kan nakomen. Dat is natuurlijk in het nadeel van Rusland.
Maar het feit dat Rusland verzwakt is en zijn militaire verplichtingen niet meer kan nakomen, is dan blijkbaar minder een probleem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 8 september 2022 @ 23:25:13 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205900867
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 23:25:50 #295
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205900881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat grote zwembad aan onze westkant is behoorlijk op temperatuur, kans op een strenge winter lijkt me dan ook klein.
Alleen jammer dat strenge winters uit t Oosten komen
  donderdag 8 september 2022 @ 23:33:33 #296
38065 TheFreshPrince
pi_205900971
quote:
Met de grote Z van "zwem" er op.
  donderdag 8 september 2022 @ 23:39:35 #297
470221 Jemoederniet
pi_205901022
quote:
BMP's toch niet zo amfibisch als gedacht :7
  donderdag 8 september 2022 @ 23:40:39 #298
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205901033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:59 schreef bleiblei het volgende:
https://www.nu.nl/295207/(...)-bombardementen.html

Hoezo hebben die gasten mensen, materieel en munitie over om.ook in Syri dood en verderf te zaaien?
Weet iemand hier de logica achter?
Toevallig wel *)
• Rusland heeft grond, olievelden en een strategische haven gekregen in ruil voor hun militaire steun aan de Syrische regering.
• Zonder die steun was de regering gevallen en gebied ingenomen door ISIS, Koerden, Iran en nog een paar andere clubs.
• Voor het overleven van het Assad regime en Russische belangen moeten ze in Syrie blijven.

Fun fact, een paar jaar geleden viel de Wagner groep een Amerikaanse basis bij een olieveld aan in Syrie en ze werden afgeslacht. De reden voor die aanval was dat als het ze lukte om het te veroveren dat ze het mochten houden dus dan was de Wagner groep (en dus Rusland) een lucratieve olieveld rijker.
  donderdag 8 september 2022 @ 23:45:28 #299
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205901074
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 23:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Toevallig wel *)
• Rusland heeft grond, olievelden en een strategische haven gekregen in ruil voor hun militaire steun aan de Syrische regering.
• Zonder die steun was de regering gevallen en gebied ingenomen door ISIS, Koerden, Iran en nog een paar andere clubs.
• Voor het overleven van het Assad regime en Russische belangen moeten ze in Syrie blijven.

Fun fact, een paar jaar geleden viel de Wagner groep een Amerikaanse basis bij een olieveld aan in Syrie en ze werden afgeslacht. De reden voor die aanval was dat als het ze lukte om het te veroveren dat ze het mochten houden dus dan was de Wagner groep (en dus Rusland) een lucratieve olieveld rijker.
Als wraak voor dat laatste heeft de usaf toen toch een massaal bombardement uitgevoerd waarbij 500 wagners stierven?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 23:49:55 #300
236264 crew  capricia
pi_205901120
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 23:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als wraak voor dat laatste heeft de usaf toen toch een massaal bombardement uitgevoerd waarbij 500 wagners stierven?
Die daar officieel helemaal niet zaten..dat verhaal?
Definitely not CIA
  donderdag 8 september 2022 @ 23:50:00 #301
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205901121
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 23:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als wraak voor dat laatste heeft de usaf toen toch een massaal bombardement uitgevoerd waarbij 500 wagners stierven?
Volgens Der Spiegel waren van de 200 man die dood gingen er maar 20 Russen, de rest waren huurlingen uit Syrie, Irak, Afghanistan etc...

https://www.spiegel.de/in(...)syria-a-1196074.html
Among those stationed in Tabiya was a small contingent of Russian mercenaries. But the two militia sources said they did not participate in the fighting. Still, they said, 10 to 20 of them did in fact lose their lives. They said a total of more than 200 of the attackers died, including around 80 Syrian soldiers with the 4th Division, around 100 Iraqis and Afghans and around 70 tribal fighters, mostly with the al-Baqir militia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')