Nu kan het nog....genieten van een frikandelquote:Op dinsdag 6 september 2022 18:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Frikandel mayo/ketchup net op en ga er zo weer 1 de pan in doen
Geen zin om te koken.
Epoisse; wegloopkaasquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag weer een vitello tonato (het stuk gegaarde kalfsmuis moet op) als hoodgerecht en daarna aan de kazen, een Langress, een Achelse blauwe (wow, wat een ontdekking) een overjarige boeren kaas en een epoise.
Umami Galore, wow wat een smaken.
Jouw gerechten zien er altijd beter uit, vind ik.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:22 schreef Blues het volgende:
Vandaag kookte ik ipv @:golfer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor 2 dagen.
https://www.smulweb.nl/re(...)-zonder-bechamelsaus
Lekker zeg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met kropsla op 't bord.
[ afbeelding ]
Bij de term wegloopkaas denk ik meer aan casu marzuquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:57 schreef maily het volgende:
[..]
Epoisse; wegloopkaas![]()
Wij hadden gekookte mosselen.
quote:Op woensdag 7 september 2022 12:49 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Bij de term wegloopkaas denk ik meer aan casu marzu
Vandaag dus weer. Opgewarmd uit de oven.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:22 schreef Blues het volgende:
Vandaag kookte ik ipv @:golfer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor 2 dagen.
https://www.smulweb.nl/re(...)-zonder-bechamelsaus
Lekker zeg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met kropsla op 't bord.
[ afbeelding ]
Hoeveel kosten die paar bolletjes truffelquote:Op donderdag 8 september 2022 12:25 schreef anndb het volgende:
[ afbeelding ]
Zo dus eitje met truffel, en vanavond pasta met truffel
200 gram is dit, 100 euro.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:37 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Hoeveel kosten die paar bolletjes truffel
Het koosnaampje is niet voor niets het Zwarte Goudquote:
I knowquote:Op donderdag 8 september 2022 14:24 schreef Prego het volgende:
[..]
Het koosnaampje is niet voor niets het Zwarte Goud![]()
Lekker zwarte truffel, alleen van de geur al word ik ontzettend gelukkig
Schaaltjes in de oven kan ook.quote:Op donderdag 8 september 2022 15:04 schreef Kanaroe het volgende:
Hier vanavond opnieuw Chin. Ind. Rijsttafel. Er was van gisteren genoeg over voor een flink gezin
Aangezien ik geen magnetron heb, dacht ik eraan alle restjes samen op een (of 2) bakplaat te draperen en zachtjes warm te maken. Anders moet ik 25 pannetjes op het fornuis zetten.
Schaaltjes is een goede optie, anders lopen de smaken teveel door elkaar. Thx voor 't meedenken!quote:Op donderdag 8 september 2022 15:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Schaaltjes in de oven kan ook.
Ik maal voor vanavond bami met veel groenten
Dat ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 8 september 2022 16:49 schreef mascara-klodder het volgende:
Halve kilo kip en halve kilo groenten
Nu alleen nog even de bami koken
[ link | afbeelding ]
Zo deed ik het vroeger ook toen ik geen magnetron hadquote:Op donderdag 8 september 2022 17:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat ziet er lekker uit!
Je schaaltjestip was top, nu komen de zwarte ramequins die ik ooit voor een kerstdiner kocht mooi van pas!
De eettafel wordt er sjieker van dan gisteren toen we ons eten uit de plastic chinees-bakjes opschepten
Was de mijne ook tot die heerlijke saus veranderdequote:Op donderdag 8 september 2022 17:43 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor sommigen vloeken in de keuken, maar Knorr burrito's zijn mijn guilty pleasure.
Nee hoorquote:Op donderdag 8 september 2022 17:43 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor sommigen vloeken in de keuken, maar Knorr burrito's zijn mijn guilty pleasure.
Dank je.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Was de mijne ook tot die heerlijke saus veranderde![]()
Ziet er erg lekker uit.
Lekkere combi in die grote ovenschaal!quote:Op donderdag 8 september 2022 18:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Nog een foto van eten gisteren.
Ipv kippenbouten hadden we vega zigeunerschnitzels.
[ link | afbeelding ]
*burb*quote:Op donderdag 8 september 2022 15:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij: een grote pan mosselen met sausjes ....
Klinkt goed.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee hoor
Zo ben ik dol op de risotto van Knorr. Helft water wel vervangen door wijn.
Ik maak de variatie met champignons en courgette. Dan 100ml minder vocht in totaal gebruiken want de champignons en courgette verliezen veel vocht nl.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:51 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Die heb ik nog nooit gehad.
Cottagecheese, met een heel klein beetje havermout (om het vocht vast te houden), gedroogde italiaanse kruiden of gerookte paprikapoeder.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:51 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat zit er in je mooie ravioli?
Ah dank je, lekker gevuld. Goeie van die havermout.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Cottagecheese, met een heel klein beetje havermout (om het vocht vast te houden), gedroogde italiaanse kruiden of gerookte paprikapoeder.
Ik moest ze gister al maken, dus ze moesten een dagje blijven liggen. Dat ging boven verwachting goed.
Ah deed ik vroeger al. Kwark heeft er niet eerder opgestaan. Maar goed; kan t wel weer eens n keer proberen!quote:Op donderdag 8 september 2022 18:15 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dank je.
Die saus maak ik altijd met sour cream.
Geen crème fraîche en niet met kwark (staat nu met kwark op de verpakking).
Ik had roergebakken kip met peper en vega nasi(lekkerder dan die met varkensstukjes)quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:21 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond en morgenavond Chinees besteld.![]()
Overigens wel voor de laatste keer bij onze favoriete Chinees, want die blijft de prijzen maar verhogen. Heb even nagekeken wat we vorig jaar voor hetzelfde kwijt waren en nu blijkt dat de prijzen met maar liefst 17% door ze zijn verhoogd.![]()
Heb mezelf ff gekwoot.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:46 schreef Kanaroe het volgende:
Ik maak een 'salade niçoise', met aardappeltjes, haricots verts, romaine sla, olijven, tomaten, bliktonijn en ansjovis, mosterdvinaigrette en wat ik nog meer tegenkom in de koelkast.
Wauw! Wat is een dubbeldoelkoe precies....? Het dier moet ons eerst melk/kaas etc. geven en daarna tot gebraad dienen?quote:Op vrijdag 9 september 2022 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een mooi gemarmerd Ezelstuk of Liesstuk van een Dubbeldoelkoe gekocht, na het afsnijden van de vetlaag een 750 gram.
Het vet uitgesmolten en in een gedeelte daarvan het stuk gebraden.
Aan een stuk gebraden tot een kerntemperatuur van 57 graden en hij rust nu. Heb er een mooie gemengde salade bij en een turks brood. Ga hem zo tegen de draad dun snijden en dan gaan we smullebulle.
Eerste keer dat ik een Ezelstuk van een dubbeldoelkoe heb. Ben benieuwd.
Precies, een koe die eerst een jaar of 8 gemolken wordt en dan rust krijgt om een paar maanden zich vet te eten, om daarna geslacht te worden. Is ecologisch beter. Doordat de koe oud is, is het vlees smaakvoller, als het goed afgehangen wordt is het ook niet taai. Het is niet zo zacht als haas, je moet ietsje kauwen, maar daarvoor krijg je veel meer smaak.quote:Op vrijdag 9 september 2022 18:56 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wauw! Wat is een dubbeldoelkoe precies....? Het dier moet ons eerst melk/kaas etc. geven en daarna tot gebraad dienen?
Het klinkt enorm lekker, dat wel
Mooiquote:Op vrijdag 9 september 2022 19:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Precies, een koe die eerst een jaar of 8 gemolken wordt en dan rust krijgt om een paar maanden zich vet te eten, om daarna geslacht te worden. Is ecologisch beter. Doordat de koe oud is, is het vlees smaakvoller, als het goed afgehangen wordt is het ook niet taai. Het is niet zo zacht als haas, je moet ietsje kauwen, maar daarvoor krijg je veel meer smaak.
Het was een vreselijk lekker stuk vlees by the way, geen zenen ofzo.
Ga er een stel van kopen, is ook mooi als er bezoek is, een braadstuk in het geheel gebraden waar je dan plakken van snijdt.
Lekker!quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:21 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond en morgenavond Chinees besteld.![]()
Overigens wel voor de laatste keer bij onze favoriete Chinees, want die blijft de prijzen maar verhogen. Heb even nagekeken wat we vorig jaar voor hetzelfde kwijt waren en nu blijkt dat de prijzen met maar liefst 17% door ze zijn verhoogd.![]()
Lekker veel Caramel zo te zien.quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik was uit eten bij een restaurant in een gezellige 'gewone' wijk. 1 Gerecht was 25 cent duurder, verder niet gelukkig.
Ik had hete kip (met berg gefrituurde uitjes, foto ziet er niet echt appetijtelijk uit) met rauwkostsalade, aardappeltjes en patat met mayo.
Vriend had onbeperkt geweldige ribs en nam er 2,5, zeer flinke jongens.
Toe naar snackbar ernaast gegaan (ook van hen) en ik had een grote sundae met gezouten karamel![]()
[ link | afbeelding ]
Nouu, de inkoop is duurder voor hun, en zeker bij een Chinees zal de gasrekening ook de spuigaten uitlopen. Die koken niet bepaald op een eco glasplaatjequote:Op vrijdag 9 september 2022 20:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker!
Zonde he.. als je gaat uitrekenen hoeveel zijn er aardig wat zoveel verhoogd. Supermarkten doen t, dus restaurants willen natuurlijk ook een graantje meepikken
Dat broodje Mexicano!quote:Op zondag 11 september 2022 16:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Foodtruckfestival Trek!
Chorizos & Co; 'Mexicano'
[ link | afbeelding ]
Cheesecake Company; blueberry lemon cheesecake
[ link | afbeelding ]
Leuk dat eierdopjequote:Op zondag 11 september 2022 10:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Zondagochtendontbijt
[ link | afbeelding ]
Zaaaaaaaligquote:Op zondag 11 september 2022 16:58 schreef golfer het volgende:
Straks weer een keer buffalo-wings van bloemkoolroosjes met daarbij een gebakken ossenhaas en een saus met shiitakes.
Oh jee! Zoveel wortel! Je kunt er ook nog een soepje van maken morgen, of in een pruttelpotje verwerken. Zonde om weg te gooien.quote:Op maandag 12 september 2022 18:23 schreef NoCigar het volgende:
Een bosje bospeen met de molen julienne geraspt, en dat blijkt belachelijk veel te zijn, dus de rest van de week dit eten. Nou ja, ik denk dat ik het nog hooguit anderhalve dag volhoud voordat ik het wegmik.
Plus de orchiette puttanesca van Ottolenghi uit het boekje van de Postcodeloterij 😀.
Tis bijna herfstquote:Op maandag 12 september 2022 18:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Spruitjes
Stoofpeer
aardappel
Welja
Lekkere en makkelijke salade die wij regelmatig eten: geraspte wortel, kiemgroenten, rozijnen. Is echt erg lekker en dus ook lekker simpel!quote:Op maandag 12 september 2022 18:23 schreef NoCigar het volgende:
Een bosje bospeen met de molen julienne geraspt, en dat blijkt belachelijk veel te zijn, dus de rest van de week dit eten. Nou ja, ik denk dat ik het nog hooguit anderhalve dag volhoud voordat ik het wegmik.
Plus de orchiette puttanesca van Ottolenghi uit het boekje van de Postcodeloterij 😀.
Ja al was het vandaag nog lekker zomers gelukkigquote:
quote:Op maandag 12 september 2022 20:21 schreef Karzai het volgende:
Broodje van fft geprobeerd na te apen
[ afbeelding ]
Waarom moest ik meteen aan gecondenseerde melk denken, bij het zien van dat blok caramel?quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:45 schreef maily het volgende:
Over lekkere dingen gesproken![]()
[ afbeelding ]
Heb zondag caramel gemaakt volgens dit recept: snelle caramel
Het leverde een stevige dikke plak op van 18 x 12 cm. (schaal van Blokker)
De kreukels komen van het bakpapier waar ik het op uitgegoten had en daarna omgedraaid.
Ik snij er regelmatig een stukje af
Geen idee? Zelf al eens daarvan gemaakt?quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:21 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Waarom moest ik meteen aan gecondenseerde melk denken, bij het zien van dat blok caramel?
Nog geeneens.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:24 schreef maily het volgende:
[..]
Geen idee? Zelf al eens daarvan gemaakt?
Overdosis!quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:51 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ga ik van het jaar niet meer maken denk ik![]()
Ik had geen zin in "zet het blikje ongeopend in een pan met ruim water en laat het drie uur op een laag pitje staan"quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:25 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Overdosis!
Leuk om eens te maken
Geen fan fan domino's, maar optie 2 klinkt het bestquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:46 schreef Nober het volgende:
Voor vanavond. Ik kan niet kiezen!
OPTIE 1:
GRILLED BEEF MEATLOVER
Crème fraîche, BBQ swirl, mozzarella, grilled beef, bacon, ham, ui & lente-ui
https://bestellen.dominos.nl/product/PPUL
[ afbeelding ]
OPTIE 2:
BBQ MIXED GRILL
BBQ saus, mozzarella, bacon, ham, gegrilde kip, rundergehakt, paprika & ui
https://bestellen.dominos.nl/product/PBMG
[ afbeelding ]
OPTIE 3:
SPICY BBQ PULLED PORK
Tomatensaus, mozzarella, paprikamix, pulled pork, bacon & een swirl van spicy BBQ saus
https://bestellen.dominos.nl/product/PSPP
[ afbeelding ]
[poll=4423]
Niet klikken mensen, ik krijg opeens domino smsjesquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:46 schreef Nober het volgende:
OPTIE 1:
GRILLED BEEF MEATLOVER
[ afbeelding ]
OPTIE 2:
BBQ MIXED GRILL
[ afbeelding ]
OPTIE 3:
SPICY BBQ PULLED PORK
Tomatensaus, mozzarella, paprikamix, pulled pork, bacon & een swirl van spicy BBQ saus
[ afbeelding ]
[poll=4423]
Echt??quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:33 schreef Karzai het volgende:
[..]
Niet klikken mensen, ik krijg opeens domino smsjes
Voor mij ook een aardappelsalade, dus.quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:27 schreef Kanaroe het volgende:
Ik maak aardappelsalade met yoghurt/mayo, rode ui, augurk, dille, daarbij tuinboontjes en rauwe venkel en een hamburger en restje spare ribs
Ik denk dat hij de links bedoeld?quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:36 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Echt??
Ik heb optie 2 geklikt, maar verders geen berichten hier.
Zit in de verste verte ook geen Domino's hier en ik heb er ook nooit iets besteld, zal ook schelen.
Een klassieker uit jouw repetoirquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:43 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Voor mij ook een aardappelsalade, dus.
Met een potje peen en erwten, corned beef, ui, paprika, ei, tomaat, augurk, mayonaise, ketchup, kerriepoeder en peper en zout.
Moet er ongeveer zo uit gaan zien.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de links bedoeld?
Tuurlijk, silly mequote:Op dinsdag 13 september 2022 15:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de links bedoeld?
Afhalen voor 3,99? Alledrie en dan mixen, morgen ontbijt en lunch ook nog gelijk geregeldquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:32 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Geen fan fan domino's, maar optie 2 klinkt het best
Top!quote:
Jammie! Eet je gewoon zo als soort van blokjes fudge?quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:45 schreef maily het volgende:
Over lekkere dingen gesproken![]()
[ afbeelding ]
Heb zondag caramel gemaakt volgens dit recept: snelle caramel
Het leverde een stevige dikke plak op van 18 x 12 cm. (schaal van Blokker)
De kreukels komen van het bakpapier waar ik het op uitgegoten had en daarna omgedraaid.
Ik snij er regelmatig een stukje af
quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Een klassieker uit jouw repetoir![]()
Smakelijk alvast!
Ik zou gaan voor Spicy Chicken Meatlover;quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:46 schreef Nober het volgende:
OPTIE 1:
GRILLED BEEF MEATLOVER
[ afbeelding ]
OPTIE 2:
BBQ MIXED GRILL
[ afbeelding ]
OPTIE 3:
SPICY BBQ PULLED PORK
[ afbeelding ]
[poll=4423]
Yeah zelfgemaakte huzarensaladequote:Op dinsdag 13 september 2022 15:43 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Voor mij ook een aardappelsalade, dus.
Met een potje peen en erwten, corned beef, ui, paprika, ei, tomaat, augurk, mayonaise, ketchup, kerriepoeder en peper en zout.
Moet er ongeveer zo uit gaan zien.
[ afbeelding ]
Slechts 3,99 inderdaad.quote:Op dinsdag 13 september 2022 16:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor Spicy Chicken Meatlover;
Tomatensaus, mozzarella, gegrilde kip, kip kebab, jalapeños, paprika & ui
[ afbeelding ]
Wat een idee; deze week 3,99
Ja snij er gewoon een stukje af.quote:Op dinsdag 13 september 2022 16:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Top!
Ik had ze met zo'n hele sappige kruidige chorizoworst maar denk niet dat die makkelijk te vinden zijn (niet gedroogde chorizo's).
[..]
Jammie! Eet je gewoon zo als soort van blokjes fudge?
Smakelijkquote:Op dinsdag 13 september 2022 16:56 schreef Nober het volgende:
Dank voor het stemmen. En eet smakelijk!
[ afbeelding ]
MIXED GRILLED.
Zo deed mijn moeder het in den beginne ook.quote:Op dinsdag 13 september 2022 16:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yeah zelfgemaakte huzarensaladeMet slabladeren eronder nog lekkerder.
En gefrituurde peterselie die er nog lag! Was lekkerrrrrrquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond: kip(schnitzels), patat en appelmoes botersla met komkommer, ei en tomaat.
quote:Op dinsdag 13 september 2022 19:37 schreef hemarookworst het volgende:
Groentestoof met courgette, paprika, ui en tomaat.
En dan bratwurst en aardappelschijfjes bakken
Het werd last minute toch weer iets anders.quote:Op woensdag 14 september 2022 16:31 schreef Kanaroe het volgende:
Straks fusilli met ansjovis-knoflook-chilipeperboter en sperzieboontjes. En een stukje gerookte zalmfilet.
Alsnog een duimpie want pantosti's zijn ook lekker. Waarom werd dit het?quote:Op woensdag 14 september 2022 19:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Het werd last minute toch weer iets anders.
Het werden pantosti's: maisbrood, mosterd, verse tijm, rode ui, uitgebakken ontbijtspek, jong belegen kaas.
Sorrie aan de duimpjes-gevers voor het pastagerecht..
Ik klikte op de link en kreeg een pizza. Dominos, dus ligt nu bij de buren in de tuin 😶quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:59 schreef Karzai het volgende:
Niet op de links geklikt, kreeg 2 smsjes
Het werden tosti's vanwege te weinig boontjes in huis èn omdat ik meer zin had in iets krokants.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Alsnog een duimpie want pantosti's zijn ook lekker. Waarom werd dit het?
Wil je nog n keer de bereidingswijze van de boter geven? Lijkt me iedere keer als ik t lees interessant.
Aaah, hopelijk kunnen je ingewanden snel weer lekker voer handelen, beterschap!quote:Op donderdag 15 september 2022 10:50 schreef Karzai het volgende:
Beetje last van de maag en darmpjes weinig trek ik had een banaan en sinaasappelkwark
vanmiddag boterham met fricandeau
vanavond oma's vegan tomatensoep
Ik heb helaas al zolang ik me kan herinneren last van m'n darmen.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:50 schreef Karzai het volgende:
Beetje last van de maag en darmpjes weinig trek ik had een banaan en sinaasappelkwark
Ooh heel makkelijk! Soort aglio olio lees ik maar dan met ansjovis. Hoef je niet te snijden voor je t in de pan gooit? Ga em zeker maken, wel met meer tenen knoflook en peper idd. Dank je!!quote:Op donderdag 15 september 2022 08:44 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Het werden tosti's vanwege te weinig boontjes in huis èn omdat ik meer zin had in iets krokants.
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/pasta-met-sperziebonen
Ik volg ongeveer dit recept van Pauline. De knoflook echt langzaam laten garen in de olie! De ansjovis smelt ook helemaal weg en geeft een heerlijke smaak. En met de pepertjes kun je natuurlijk zelf de hoeveelheid hitte bepalen. De boter omhult de pasta en maakt het romig en zoutig. Makkelijk en lekker.
Misschien ga je het ook een keer maken
Ach beterschap! Hoop dat je buik weer wat rustiger is nu.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:50 schreef Karzai het volgende:
Jep, aglio e olio it is. Ik fruit de knoflook aan met de olie uit het blikje ansjovis en doe de visjes er later ongesneden bij, die smelten wel weg. Lekker veel knoflook (meer dan in het recept) en een flinke klont roomboter. Vanavond gingen er rawitpepertjes doorquote:Op donderdag 15 september 2022 21:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ooh heel makkelijk! Soort aglio olio lees ik maar dan met ansjovis. Hoef je niet te snijden voor je t in de pan gooit? Ga em zeker maken, wel met meer tenen knoflook en peper idd. Dank je!!
[..]
Dank je hartelijk, dit kan ik wel makkelijk onthouden voor als ik een eter heb.quote:Op donderdag 15 september 2022 22:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jep, aglio e olio it is. Ik fruit de knoflook aan met de olie uit het blikje ansjovis en doe de visjes er later ongesneden bij, die smelten wel weg. Lekker veel knoflook (meer dan in het recept) en een flinke klont roomboter. Vanavond gingen er rawitpepertjes door
Goeie, lekkere ingrediënten.quote:Op vrijdag 16 september 2022 08:01 schreef Karzai het volgende:
Denk dat ik voor deze ga
https://www.leukerecepten.nl/recepten/oosterse-zalmspies/
quote:Op vrijdag 16 september 2022 18:09 schreef Kanaroe het volgende:
Lekker broodjes hamburger gemaakt, sla, ui, spek, jalapeno's, kaas, tomaat, augurk....de hele shazam.
Staan voor morgen op het programquote:
Rode kool met hacheequote:Op vrijdag 16 september 2022 19:16 schreef marc0871 het volgende:
Iets tussen hachee en draadjesvlees in.
Ik heb de recepten een beetje door elkaar gehaald.
Iig stoofpotje riblap, met rode kool en aardappel.
Staat al anderhalf uur op, maar het vlees is nog niet gaar.
De saus/jus is iig al heel lekker
Wordt weer een latertje.
Ik denk nog een half uurtje, voor ik de aardappels en groente op kan zetten.
Soort van piccalilly?quote:Op vrijdag 16 september 2022 20:33 schreef maily het volgende:
Een compositie van augurk, wortel, bloemkool, ui, azijn, zout, geelwortelextract.![]()
[ afbeelding ]
Met boerenkoolstamppot en rookworst![]()
Het is ook maar dat ik de ingrediëntenlijst eens heb gezien.quote:Op vrijdag 16 september 2022 20:37 schreef maily het volgende:
[..]
Het is piccalilly
Maar wou het eens anders omschrijven
Heerlijk allemaal!quote:Op vrijdag 16 september 2022 20:36 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje kleurloos op de foto. Kip, langzaam gegaard maar de kruiderij werd wel wat donker. Kip was zuigzacht. Daarbij geschaafde gestoofde spitskool en in ganzevet gebakken aardappels (nieuwe, uit eigen tuin)
[ afbeelding ]
Toe, in roomboter gebakken appels, drie soorten uit eigen tuin: Groninger kroon, Zijden hemdje & Zoete ermgaarde
Met een dotje mascarpone en een scheutje Duitse advocaat.
Sterkte en beterschap, dat je weer snel opknapt en lekker kan gaan etenquote:Op zaterdag 17 september 2022 03:32 schreef anndb het volgende:
Voel me niet lekker door medicatie dus kon niet slapen, wat fruit op appel peer kiwi.
Dankjequote:Op vrijdag 16 september 2022 18:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
De spiesjes zien er lekker uit!
Wat drink je erbij? Mojito?
Fijn weekend
Ohhhhh, het is weer tijd voor boerenkoolstamppotquote:Op vrijdag 16 september 2022 20:33 schreef maily het volgende:
Een compositie van augurk, wortel, bloemkool, ui, azijn, zout, geelwortelextract.![]()
[ afbeelding ]
Met boerenkoolstamppot en rookworst![]()
Beterschap!quote:Op zaterdag 17 september 2022 03:32 schreef anndb het volgende:
Voel me niet lekker door medicatie dus kon niet slapen, wat fruit op appel peer kiwi.
Wat raar!quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:05 schreef Karzai het volgende:
indiase restaurant werpt een te grote barriere op om iets te kunnen bestellen, dan niet, maak zelf wel wat
tartaartjes met gebakken aardappeltjes, komkommer tomaat en lente ui
ja moest eerst een wachtwoord doen toen kon ik niet verder met betaling, laat maar zittenquote:
Ja, snap ik, irritant zulke dingen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:37 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja moest eerst een wachtwoord doen toen kon ik niet verder met betaling, laat maar zitten
komt later wel weer, nu effe geen zin in
Ben je weer wat opgeknapt? Goed dat je vitamines had.quote:Op zaterdag 17 september 2022 03:32 schreef anndb het volgende:
Klinkt erg goed, welk restaurant was dat?quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:56 schreef Prego het volgende:
Eergisteren uiteten: 600 gram (per persoon) côte de veau (ribeye van kalf?) met wat knapperige zomergroenten en huisgemaakte friet, lokaal bier erbij. Toe was ijs van Brousse met kastanjecrème.
De eigenaar was trots en blij dat we lokale producten bestelden, hij vertelde dat zijn broer de boer en slager is en zijn neef maakt de kaas en het ijsdit moest kennelijk gevierd worden met een (of drie
) door hemzelf gemaakte bosbessenlikeur
Ik houd van dit soort hartelijkheid
![]()
Gisteren uiteten: vooraf oeufs cocotte met truffel en brood, vervolgens risotto met kaas, sint jakobsschelpen en chorizo, toe een pavlova met oa kiwi, appel en ananas. erbij en fles rosé die 10 kilometer verderop gemaakt wordt van de plant tot aan de fles.
Vanavond rustig aan gedaaneen caprese salade met brood. En pils.
Eergisteren was Le Pacha in Tarco en gisteren was Le Golfe in Zonzaquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klinkt erg goed, welk restaurant was dat?
Hebben ze daar altijd van die leuke mayonaisekuipjes bij Bram?quote:Op zondag 18 september 2022 16:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Ondanks rotweer even de deur uitgeweest. Zoetermeer centrum doorgelopen. En op de terugweg kwamen ze langs Bram+softijsje van BK.
[ link | afbeelding ]
Zeker. Je kunt t ook als je een zak bestelt erop krijgen maar bakjes vind ik handiger. Blijft patat ook lekker heet.quote:Op zondag 18 september 2022 18:27 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Hebben ze daar altijd van die leuke mayonaisekuipjes bij Bram?
Hier is de Chinees erg populair. Dit was gisteren rond etenstijd, 5 auto's verkeerd geparkeerdquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Vandaag bij Fat Kee foe yong hai (de lekkerste van NL) en cha sieuw met witte rijst gegeten.
Toe een pandancakeje en softijs gehaald. Weer een geslaagde eetdag.
Hoe vul je kippendijen?quote:Op woensdag 7 september 2022 22:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Morgen visite te eten.
Ik maak kippendijen omwikkeld met rauwe ham en gevuld met boursin. Daarbij gemarineerde sperzieboontjes, komkommersalade en rozemarijn aardappels uit de oven.
quote:Op maandag 19 september 2022 10:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier is de Chinees erg populair. Dit was gisteren rond etenstijd, 5 auto's verkeerd geparkeerd
[ link | afbeelding ]
Begrijp wel dat ze van heel de stad hierheen komen, nu meerdere keren daar wat gehaald en het is ook gewoon ontzettend goed.
Dat is zeker wat anders, pannenkoek met mosselenquote:Op maandag 19 september 2022 10:33 schreef HulkHeld het volgende:
Gisterenmiddag samen met het meisje naar het Pannenkoekenhuis geweest in Barendrecht voor lunch.
De Belgische pannenkoek op met gefrituurde mosselen en een lichte mosterdsaus erbij. Heerlijk![]()
Toch weer iets anders dan het 'standaard' broodje carpaccio.
Gisteren avond bij de schoonouders een kip cordon bleu, sperzieboontjes en gekookte aardappels.
Doorsnijden en daarna vastzetten met prikkertjes. Gaat niet heel netjes maar heb met filet hetzelfde.quote:
quote:Op maandag 19 september 2022 14:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond: sticky Aziatische gehaktballetjes met bami en sla.
Eh.. corona?quote:Op maandag 19 september 2022 18:05 schreef borisz het volgende:
Chinees
/op maandag laten bezorgen is wel een uitzondering.
/hopelijk blijft het bij een avondje rustig aan doen en word ik niet ziek.
/eetlust is iig nog op pijl
Balletjes zien er goed uitquote:
Nou ja, het is ook wel van bijna 30 graden en zon vorige week, naar 16 graden en regen vandaag gegaan.quote:Op maandag 19 september 2022 19:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eh.. corona?
Hoop dat de Chinees lekker was en hoop ook niet dat je ziek wordt
[..]
Balletjes zien er goed uit
Kippendij met chipotle in adobo sausquote:
Moest adobo saus even opzoeken, maar klinkt erg lekker!quote:Op maandag 19 september 2022 20:06 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Kippendij met chipotle in adobo saus
Zelftest was negatief. Wel 38,9....quote:Op maandag 19 september 2022 19:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eh.. corona?
Hoop dat de Chinees lekker was en hoop ook niet dat je ziek wordt
Dat is al wel ziekquote:Op dinsdag 20 september 2022 05:33 schreef borisz het volgende:
[..]
Zelftest was negatief. Wel 38,9....
Geen ontbijt?quote:Op dinsdag 20 september 2022 07:37 schreef Karzai het volgende:
een paar kopjes koffie
in de lunchbox
bakje yoghurt met bramenjam
banaan en een sinaasappel
eislaatje
2 boterhammen met peperpate
vanavond een salade en gebakken aardappeltjes
toetje vanillerijst
Dat is alles vandaag, eet meestal om half elf en om half drie als ik werkquote:Op dinsdag 20 september 2022 11:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Geen ontbijt?
Mijn ontbijt was havermout met een peer en een perzik.
Nu een latte karamel.
Ook al.. Hoop dat het eten je smaakt.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:21 schreef junkiesietze het volgende:
Gister avond ovenaardappeltjes, varkenshaas met champignonsaus.
Vanacht en nu borrelende maagsomething aint right
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |