Nu kan het nog....genieten van een frikandelquote:Op dinsdag 6 september 2022 18:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Frikandel mayo/ketchup net op en ga er zo weer 1 de pan in doen
Geen zin om te koken.
Epoisse; wegloopkaasquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag weer een vitello tonato (het stuk gegaarde kalfsmuis moet op) als hoodgerecht en daarna aan de kazen, een Langress, een Achelse blauwe (wow, wat een ontdekking) een overjarige boeren kaas en een epoise.
Umami Galore, wow wat een smaken.
Jouw gerechten zien er altijd beter uit, vind ik.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:22 schreef Blues het volgende:
Vandaag kookte ik ipv @:golfer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor 2 dagen.
https://www.smulweb.nl/re(...)-zonder-bechamelsaus
Lekker zeg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met kropsla op 't bord.
[ afbeelding ]
Bij de term wegloopkaas denk ik meer aan casu marzuquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:57 schreef maily het volgende:
[..]
Epoisse; wegloopkaas![]()
Wij hadden gekookte mosselen.
quote:Op woensdag 7 september 2022 12:49 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Bij de term wegloopkaas denk ik meer aan casu marzu
Vandaag dus weer. Opgewarmd uit de oven.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:22 schreef Blues het volgende:
Vandaag kookte ik ipv @:golfer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor 2 dagen.
https://www.smulweb.nl/re(...)-zonder-bechamelsaus
Lekker zeg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met kropsla op 't bord.
[ afbeelding ]
Hoeveel kosten die paar bolletjes truffelquote:Op donderdag 8 september 2022 12:25 schreef anndb het volgende:
[ afbeelding ]
Zo dus eitje met truffel, en vanavond pasta met truffel
200 gram is dit, 100 euro.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:37 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Hoeveel kosten die paar bolletjes truffel
Het koosnaampje is niet voor niets het Zwarte Goudquote:
I knowquote:Op donderdag 8 september 2022 14:24 schreef Prego het volgende:
[..]
Het koosnaampje is niet voor niets het Zwarte Goud![]()
Lekker zwarte truffel, alleen van de geur al word ik ontzettend gelukkig
Schaaltjes in de oven kan ook.quote:Op donderdag 8 september 2022 15:04 schreef Kanaroe het volgende:
Hier vanavond opnieuw Chin. Ind. Rijsttafel. Er was van gisteren genoeg over voor een flink gezin
Aangezien ik geen magnetron heb, dacht ik eraan alle restjes samen op een (of 2) bakplaat te draperen en zachtjes warm te maken. Anders moet ik 25 pannetjes op het fornuis zetten.
Schaaltjes is een goede optie, anders lopen de smaken teveel door elkaar. Thx voor 't meedenken!quote:Op donderdag 8 september 2022 15:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Schaaltjes in de oven kan ook.
Ik maal voor vanavond bami met veel groenten
Dat ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 8 september 2022 16:49 schreef mascara-klodder het volgende:
Halve kilo kip en halve kilo groenten
Nu alleen nog even de bami koken
[ link | afbeelding ]
Zo deed ik het vroeger ook toen ik geen magnetron hadquote:Op donderdag 8 september 2022 17:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat ziet er lekker uit!
Je schaaltjestip was top, nu komen de zwarte ramequins die ik ooit voor een kerstdiner kocht mooi van pas!
De eettafel wordt er sjieker van dan gisteren toen we ons eten uit de plastic chinees-bakjes opschepten
Was de mijne ook tot die heerlijke saus veranderdequote:Op donderdag 8 september 2022 17:43 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor sommigen vloeken in de keuken, maar Knorr burrito's zijn mijn guilty pleasure.
Nee hoorquote:Op donderdag 8 september 2022 17:43 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor sommigen vloeken in de keuken, maar Knorr burrito's zijn mijn guilty pleasure.
Dank je.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Was de mijne ook tot die heerlijke saus veranderde![]()
Ziet er erg lekker uit.
Lekkere combi in die grote ovenschaal!quote:Op donderdag 8 september 2022 18:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Nog een foto van eten gisteren.
Ipv kippenbouten hadden we vega zigeunerschnitzels.
[ link | afbeelding ]
*burb*quote:Op donderdag 8 september 2022 15:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij: een grote pan mosselen met sausjes ....
Klinkt goed.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee hoor
Zo ben ik dol op de risotto van Knorr. Helft water wel vervangen door wijn.
Ik maak de variatie met champignons en courgette. Dan 100ml minder vocht in totaal gebruiken want de champignons en courgette verliezen veel vocht nl.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:51 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Die heb ik nog nooit gehad.
Cottagecheese, met een heel klein beetje havermout (om het vocht vast te houden), gedroogde italiaanse kruiden of gerookte paprikapoeder.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:51 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat zit er in je mooie ravioli?
Ah dank je, lekker gevuld. Goeie van die havermout.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Cottagecheese, met een heel klein beetje havermout (om het vocht vast te houden), gedroogde italiaanse kruiden of gerookte paprikapoeder.
Ik moest ze gister al maken, dus ze moesten een dagje blijven liggen. Dat ging boven verwachting goed.
Ah deed ik vroeger al. Kwark heeft er niet eerder opgestaan. Maar goed; kan t wel weer eens n keer proberen!quote:Op donderdag 8 september 2022 18:15 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dank je.
Die saus maak ik altijd met sour cream.
Geen crème fraîche en niet met kwark (staat nu met kwark op de verpakking).
Ik had roergebakken kip met peper en vega nasi(lekkerder dan die met varkensstukjes)quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:21 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond en morgenavond Chinees besteld.![]()
Overigens wel voor de laatste keer bij onze favoriete Chinees, want die blijft de prijzen maar verhogen. Heb even nagekeken wat we vorig jaar voor hetzelfde kwijt waren en nu blijkt dat de prijzen met maar liefst 17% door ze zijn verhoogd.![]()
Heb mezelf ff gekwoot.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:46 schreef Kanaroe het volgende:
Ik maak een 'salade niçoise', met aardappeltjes, haricots verts, romaine sla, olijven, tomaten, bliktonijn en ansjovis, mosterdvinaigrette en wat ik nog meer tegenkom in de koelkast.
Wauw! Wat is een dubbeldoelkoe precies....? Het dier moet ons eerst melk/kaas etc. geven en daarna tot gebraad dienen?quote:Op vrijdag 9 september 2022 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een mooi gemarmerd Ezelstuk of Liesstuk van een Dubbeldoelkoe gekocht, na het afsnijden van de vetlaag een 750 gram.
Het vet uitgesmolten en in een gedeelte daarvan het stuk gebraden.
Aan een stuk gebraden tot een kerntemperatuur van 57 graden en hij rust nu. Heb er een mooie gemengde salade bij en een turks brood. Ga hem zo tegen de draad dun snijden en dan gaan we smullebulle.
Eerste keer dat ik een Ezelstuk van een dubbeldoelkoe heb. Ben benieuwd.
Precies, een koe die eerst een jaar of 8 gemolken wordt en dan rust krijgt om een paar maanden zich vet te eten, om daarna geslacht te worden. Is ecologisch beter. Doordat de koe oud is, is het vlees smaakvoller, als het goed afgehangen wordt is het ook niet taai. Het is niet zo zacht als haas, je moet ietsje kauwen, maar daarvoor krijg je veel meer smaak.quote:Op vrijdag 9 september 2022 18:56 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wauw! Wat is een dubbeldoelkoe precies....? Het dier moet ons eerst melk/kaas etc. geven en daarna tot gebraad dienen?
Het klinkt enorm lekker, dat wel
Mooiquote:Op vrijdag 9 september 2022 19:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Precies, een koe die eerst een jaar of 8 gemolken wordt en dan rust krijgt om een paar maanden zich vet te eten, om daarna geslacht te worden. Is ecologisch beter. Doordat de koe oud is, is het vlees smaakvoller, als het goed afgehangen wordt is het ook niet taai. Het is niet zo zacht als haas, je moet ietsje kauwen, maar daarvoor krijg je veel meer smaak.
Het was een vreselijk lekker stuk vlees by the way, geen zenen ofzo.
Ga er een stel van kopen, is ook mooi als er bezoek is, een braadstuk in het geheel gebraden waar je dan plakken van snijdt.
Lekker!quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:21 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond en morgenavond Chinees besteld.![]()
Overigens wel voor de laatste keer bij onze favoriete Chinees, want die blijft de prijzen maar verhogen. Heb even nagekeken wat we vorig jaar voor hetzelfde kwijt waren en nu blijkt dat de prijzen met maar liefst 17% door ze zijn verhoogd.![]()
Lekker veel Caramel zo te zien.quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik was uit eten bij een restaurant in een gezellige 'gewone' wijk. 1 Gerecht was 25 cent duurder, verder niet gelukkig.
Ik had hete kip (met berg gefrituurde uitjes, foto ziet er niet echt appetijtelijk uit) met rauwkostsalade, aardappeltjes en patat met mayo.
Vriend had onbeperkt geweldige ribs en nam er 2,5, zeer flinke jongens.
Toe naar snackbar ernaast gegaan (ook van hen) en ik had een grote sundae met gezouten karamel![]()
[ link | afbeelding ]
Nouu, de inkoop is duurder voor hun, en zeker bij een Chinees zal de gasrekening ook de spuigaten uitlopen. Die koken niet bepaald op een eco glasplaatjequote:Op vrijdag 9 september 2022 20:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker!
Zonde he.. als je gaat uitrekenen hoeveel zijn er aardig wat zoveel verhoogd. Supermarkten doen t, dus restaurants willen natuurlijk ook een graantje meepikken
Dat broodje Mexicano!quote:Op zondag 11 september 2022 16:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Foodtruckfestival Trek!
Chorizos & Co; 'Mexicano'
[ link | afbeelding ]
Cheesecake Company; blueberry lemon cheesecake
[ link | afbeelding ]
Leuk dat eierdopjequote:Op zondag 11 september 2022 10:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Zondagochtendontbijt
[ link | afbeelding ]
Zaaaaaaaligquote:Op zondag 11 september 2022 16:58 schreef golfer het volgende:
Straks weer een keer buffalo-wings van bloemkoolroosjes met daarbij een gebakken ossenhaas en een saus met shiitakes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |