abonnement Unibet Coolblue
pi_205856193
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 16:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja en? Vandaag leeft hij weer of zo?
Meldt dan niet dat er "weer" een TB2 vernietigd isals je weet dat je yesterday's nieuws post...
pi_205856199
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:22 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Meldt dan niet dat er "weer" een TB2 vernietigd isals je weet dat je yesterday's nieuws post...
Eeeuh kwam er pas vandaag achter hoor. Ik zit niet de hele dag berichtjes over Oekrane te lezen.
mon citoyens vous serez unis.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 5 september 2022 @ 16:23:19 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205856200
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:22 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Meldt dan niet dat er "weer" een TB2 vernietigd isals je weet dat je yesterday's nieuws post...
Zou zomaar kunnen dat hij dat niet gezien heeft he.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 5 september 2022 @ 16:24:33 #5
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205856208
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:47 schreef J.B. het volgende:

[..]
Maar niet zonder dat de Duitsers de kerncentrales weer inschakelen. Voor wat hoort wat, en solidariteit werkt twee kanten op.
Dat is ook het eerste wat ik dacht inderdaad. Zij goedkope warmte, wij goedkope stroom. Fire that shit up already.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205856230
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 16:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Eeeuh kwam er pas vandaag achter hoor. Ik zit niet de hele dag berichtjes over Oekrane te lezen.
Tuurlijk kan dat, ik verwacht ook niet dat iedereen de hele reeks hier doorploegt, dubbelposts genoeg hier. Naar mijn weten is de vorige TB2 toch al even geleden en vliegen die dingen sinds het offensief relatief veilig rond waar we ze de afgelopen m2 maanden nauwelijks nog in actie gezien hebben.
pi_205856252
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat is ook het eerste wat ik dacht inderdaad. Zij goedkope warmte, wij goedkope stroom. Fire that shit up already.
Vandaag presenteert Habeck de resultaten van de stresstest t.a.v. het langer laten doordraaien van de 3 nog werkende kerncentrales.

Stromversorgung: Habeck stellt heute Stresstest-Ergebnisse vor
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205856254
Frankrijk ook weer de kerncentrales aan
pi_205856269
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:27 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Tuurlijk kan dat, ik verwacht ook niet dat iedereen de hele reeks hier doorploegt, dubbelposts genoeg hier. Naar mijn weten is de vorige TB2 toch al even geleden en vliegen die dingen sinds het offensief relatief veilig rond waar we ze de afgelopen m2 maanden nauwelijks nog in actie gezien hebben.
De vorige was 10 augustus. Maar goed dit zijn "zichtbare" bewijsmaterialen. Er kunnen natuurlijk meer neergeschoten zijn.

Hetzelfde als met Oekraense verliezen met materieel. Er zal vast buiten de camera's meer vernietigd zijn.

Onderstaande foto is van april maar dit gebeurd vast en zeker ook dagelijks maar dat is erg onduidelijk. Het weergeeft hoe Oekraense doelen d.m.v. een luchtaanval worden uitgeschakeld.
mon citoyens vous serez unis.
pi_205856271
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:29 schreef quirina het volgende:
Frankrijk ook weer de kerncentrales aan
Die hebben toch al gezegd dat ze er weer meer aan gaan doen? En hebben er sowieso al best veel geloof ik
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 16:36:46 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205856313
:D

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205856320
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 16:31 schreef HSG het volgende:

[..]
De vorige was 10 augustus. Maar goed dit zijn "zichtbare" bewijsmaterialen. Er kunnen natuurlijk meer neergeschoten zijn.

Hetzelfde als met Oekraense verliezen met materieel. Er zal vast buiten de camera's meer vernietigd zijn.

Onderstaande foto is van april maar dit gebeurd vast en zeker ook dagelijks maar dat is erg onduidelijk. Het weergeeft hoe Oekraense doelen d.m.v. een luchtaanval worden uitgeschakeld.
[ afbeelding ]
Het is dus een maand geleden dat de vorige (bewezen) gedowned is, maar er zijn "zeker" meer neergehaald want je hebt niet overal bewijzen/foto's van. En de claim dat er sowieso meer zijn bewijs je met foto's van 3 trucks, waar luchtfoto's van zijn dat ze wel vernietigd zijn?
pi_205856332
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 16:36 schreef Starhopper het volgende:
:D

[ twitter ]
Op zich leuk. Maar laag vliegen heeft weinig te maken met:
Just imagine what these guys will be capable of when they switch to the F-16!

Zou niet weten wat ik in dit filmpje moet zien en dan denken: Wow dat zou met de f-16 echt nog veel beter zijn :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 5 september 2022 @ 16:39:57 #14
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205856341
Was vandaag in de action, en weet zeker dat ik Oekraners heb gezien.

Hoorde het aan de taal, ze waren ook erg dun. Blond haar, beide een kinderwagen bij zich.

Heb ook vrouwen met hoofddoeken gezien die Arabisch spraken, ik denk vluchtelingen uit Syri.
En de kassa vrouw leek wel op een Oost Afrikaanse, ik denk Eritrea.

Hier in Rotterdam loopt alles door elkaar heen.
pi_205856342
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Op zich leuk. Maar laag vliegen heeft weinig te maken met:
Just imagine what these guys will be capable of when they switch to the F-16!

Zou niet weten wat ik in dit filmpje moet zien en dan denken: Wow dat zou met de f-16 echt nog veel beter zijn :+
Voor een f16 zou ze flashen !
pi_205856352
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:37 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Het is dus een maand geleden dat de vorige (bewezen) gedowned is, maar er zijn "zeker" meer neergehaald want je hebt niet overal bewijzen/foto's van. En de claim dat er sowieso meer zijn bewijs je met foto's van 3 trucks, waar luchtfoto's van zijn dat ze wel vernietigd zijn?
Anders reis je af naar Oekrane, ga je foto's maken en heb je keihard bewijs wat waar of niet waar is.
mon citoyens vous serez unis.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 16:42:03 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205856360
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:39 schreef BMW1993 het volgende:
Was vandaag in de action, en weet zeker dat ik Oekraners heb gezien.

Hoorde het aan de taal, ze waren ook erg dun. Blond haar, beide een kinderwagen bij zich.

Heb ook vrouwen met hoofddoeken gezien die Arabisch spraken, ik denk vluchtelingen uit Syri.
En de kassa vrouw leek wel op een Oost Afrikaanse, ik denk Eritrea.

Hier in Rotterdam loopt alles door elkaar heen.
Dat zijn echt kenmerken van Oekrainers idd :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205856369
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:39 schreef BMW1993 het volgende:
Was vandaag in de action, en weet zeker dat ik Oekraners heb gezien.

Hoorde het aan de taal, ze waren ook erg dun. Blond haar, beide een kinderwagen bij zich.

Heb ook vrouwen met hoofddoeken gezien die Arabisch spraken, ik denk vluchtelingen uit Syri.
En de kassa vrouw leek wel op een Oost Afrikaanse, ik denk Eritrea.

Hier in Rotterdam loopt alles door elkaar heen.
Je was voor het eerst buiten je dorp? :+
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 16:44:55 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205856385
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je was voor het eerst buiten je dorp? :+
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205856387
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 16:41 schreef HSG het volgende:

[..]
Anders reis je af naar Oekrane, ga je foto's maken en heb je keihard bewijs wat waar of niet waar is.
Of je mist het punt volledig even....
Tuurlijk is er weinig bewijs, je zit een oorlogsgebied. Claim gewoon niet dat er "weer" een Bayraktar is neergehaald als de vorige een maand geleden is....
pi_205856395
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 16:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat zijn echt kenmerken van Oekrainers idd :')
Schrok even, maar gelukkig zijn mijn vrouw en ik niet extreem dun. Was ik bijna een Oekraner !
pi_205856416
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Schrok even, maar gelukkig zijn mijn vrouw en ik niet extreem dun. Was ik bijna een Oekraner !
_O-
  maandag 5 september 2022 @ 16:51:21 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205856432
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Op zich leuk. Maar laag vliegen heeft weinig te maken met:
Just imagine what these guys will be capable of when they switch to the F-16!

Zou niet weten wat ik in dit filmpje moet zien en dan denken: Wow dat zou met de f-16 echt nog veel beter zijn :+
Wat me wel opvalt is dat die Oostblok vliegtuigen allemaal zo rokerig zijn. Dat hebben westerse vliegtuigen over het algemeen niet volgens mij.. kwaliteit van de motoren of brandstoffen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205856462
Slecht roetfilter
Aandachtspuntje voor de APK
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 5 september 2022 @ 16:57:07 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205856493
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:51 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat me wel opvalt is dat die Oostblok vliegtuigen allemaal zo rokerig zijn. Dat hebben westerse vliegtuigen over het algemeen niet volgens mij.. kwaliteit van de motoren of brandstoffen?
Heeft voornamelijk met de motoren te maken
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205856530
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je was voor het eerst buiten je dorp? :+
Kinderwagen is duidelijk Oekraense.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205856538
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Voor een f16 zou ze flashen !
Dan ben ik benieuwd wat ze voor F35's doet :9

Die vliegen hier vrijwel dagelijks over
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205856542
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Heeft voornamelijk met de motoren te maken
Als ze stoppen met roken of extra roken wordt het tijd om de hendel van de schietstoel te zoeken.
  maandag 5 september 2022 @ 17:12:01 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205856627
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:51 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat me wel opvalt is dat die Oostblok vliegtuigen allemaal zo rokerig zijn. Dat hebben westerse vliegtuigen over het algemeen niet volgens mij.. kwaliteit van de motoren of brandstoffen?
De Oostblok bakken zijn wel rokerig. Maar westers militair luchtmacht materieel missen ook wel de nodige roet en geluidsbesparende maatregelen. Scheelt echt enorm tov. Burgerluchtvaart. Ik heb een aantal jaar naast een gedeeld vliegveld gewerkt, en je hoeft de helikopter of het vliegtuig niet te zien om het verschil te horen en ruiken tussen militaire of burgerluchtvaart :') .
pi_205856648
Het geluid van een Chinook _O_
Dat geluid herken je al op kilometers afstand
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 17:24:05 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205856741
Ik ben Oekrainse borscht aan het maken _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205856773
Al die naz… oh wacht.

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 05-09-2022 18:27:27 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205857090
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
Het geluid van een Chinook _O_
Dat geluid herken je al op kilometers afstand
Ze komen hier iets tė vaak over om dat toe te juichen. Gelukkig een stuk minder vaak dan die Awacs-toestellen.
anonieme razernist
pi_205857295
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:39 schreef BMW1993 het volgende:
Was vandaag in de action, en weet zeker dat ik Oekraners heb gezien.

Hoorde het aan de taal, ze waren ook erg dun. Blond haar, beide een kinderwagen bij zich.

Heb ook vrouwen met hoofddoeken gezien die Arabisch spraken, ik denk vluchtelingen uit Syri.
En de kassa vrouw leek wel op een Oost Afrikaanse, ik denk Eritrea.

Hier in Rotterdam loopt alles door elkaar heen.
En wat wil je hier precies mee zeggen?
pi_205857305
Itali wil bepaalde sancties opheffen tegen Rusland om toch gas te krijgen. Zo zie je maar weer welke landen in Europa onbetrouwbaar zijn. Precies wat Putin ook wil. Lekker onrust en verdeeldheid maken in Europa.
Maar goed het viel wel weer te verwachten van Itali. Dat was in de tweede Wereldoorlog ook een smerige meeloper van Duitsland.
  maandag 5 september 2022 @ 18:07:05 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205857323
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:05 schreef quirina het volgende:
Itali wil bepaalde sancties opheffen tegen Rusland om toch gas te krijgen.
Meerderheid, de regering, of wat losse vogels?
&lt;signature here&gt;.
pi_205857332
quote:
5s.gif Op maandag 5 september 2022 18:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meerderheid, de regering, of wat losse vogels?
Was net op het journaal de Italiaanse regering heeft het erover.
pi_205857346
Walgelijk land Itali altijd jammer en klagen en als eerste geld bedelen.
pi_205857366
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:05 schreef quirina het volgende:
Itali wil bepaalde sancties opheffen tegen Rusland om toch gas te krijgen. Zo zie je maar weer welke landen in Europa onbetrouwbaar zijn. Precies wat Putin ook wil. Lekker onrust en verdeeldheid maken in Europa.
Maar goed het viel wel weer te verwachten van Itali. Dat was in de tweede Wereldoorlog ook een smerige meeloper van Duitsland.
Heppie een linkje?
Salvini wil dat.
Maar binnekort, deze maand, verkiezingen..(al zal die extreem rechtse Maloni wel winnen).
Definitely not CIA
pi_205857435
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:05 schreef quirina het volgende:
Itali wil bepaalde sancties opheffen tegen Rusland om toch gas te krijgen. Zo zie je maar weer welke landen in Europa onbetrouwbaar zijn. Precies wat Putin ook wil. Lekker onrust en verdeeldheid maken in Europa.
Maar goed het viel wel weer te verwachten van Itali. Dat was in de tweede Wereldoorlog ook een smerige meeloper van Duitsland.
Als dat zo is dan moeten ze daar financieel keihard voor boeten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205857459
Ja die Matteo Salvini kreeg ook geld uit Rusland net als Baudet 🤢
pi_205857487
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:05 schreef quirina het volgende:
Itali wil bepaalde sancties opheffen tegen Rusland om toch gas te krijgen. Zo zie je maar weer welke landen in Europa onbetrouwbaar zijn. Precies wat Putin ook wil. Lekker onrust en verdeeldheid maken in Europa.
Maar goed het viel wel weer te verwachten van Itali. Dat was in de tweede Wereldoorlog ook een smerige meeloper van Duitsland.
Italiaanse industrie in het Noorden is zwaar afhankelijk van Russisch gas oa. Italiaanse regering zal financieel moeten bijleggen bij die industrie en we weten allemaal hoe de financin er daar voorstaan. Kloppen ze weer bij de EU aan voor wat geld.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205857496
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:17 schreef quirina het volgende:
Ja die Matteo Salvini kreeg ook geld uit Rusland net als Baudet 🤢
Dat is een Putin-vriendje, ja.
Meloni lijkt dat echter niet te zijn, ook al komt ze uit de fascistische jeugdbeweging.
En ik heb een donkerbruin vermoeden dat zij de nieuwe premier wordt.
Definitely not CIA
pi_205857500
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 15:44 schreef capricia het volgende:
Groninger gas for the rescue..
[..]
https://www.washingtonpos(...)ukraine-earthquakes/
Beter leesbaar: https://archive.ph/CMaVL
quote:
Vijlbrief said there were technical limitations to how much gas could be sent to Germany, but standing agreements could still compel a ramp-up in production in the event of an “emergency”: “If in Germany people are freezing to death because of a lack of gas, and the Germans have taken all other measures like shutting down industry, and we can solve that by transporting gas from Groningen.” But he called such an event “unlikely.”
Pas als er Duitsers doodvriezen en ze hun industrie stilleggen, gaat de Groningse gaskraan weer open. :')
pi_205857692
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:17 schreef quirina het volgende:
Ja die Matteo Salvini kreeg ook geld uit Rusland net als Baudet 🤢
Bron?
pi_205857736
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Heeft voornamelijk met de motoren te maken
Heeft natuurlijk ook met de milieuregels te maken.
Je zit hier met milieuzones in de grote steden, dat zal daar wat minder zijn.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 5 september 2022 @ 18:40:57 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205857773
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heeft natuurlijk ook met de milieuregels te maken.
Je zit hier met milieuzones in de grote steden, dat zal daar wat minder zijn.
Handhaving te fulcrum _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205857818
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:46 schreef polderturk het volgende:
ACTIE !

[ twitter ]
Shit man. Ik loop al dagen te fappen op die tb2 filmpjes en nu moet ik ook nog eens fappen op de kirpi filmpjes
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205857862
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:39 schreef BMW1993 het volgende:
Was vandaag in de action, en weet zeker dat ik Oekraners heb gezien.

Hoorde het aan de taal, ze waren ook erg dun. Blond haar, beide een kinderwagen bij zich.

Heb ook vrouwen met hoofddoeken gezien die Arabisch spraken, ik denk vluchtelingen uit Syri.
En de kassa vrouw leek wel op een Oost Afrikaanse, ik denk Eritrea.

Hier in Rotterdam loopt alles door elkaar heen.
De Randstad :7

Ik hoor trouwens het verschil niet tussen pools/Oekrans en Russisch ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205857898
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 17:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dan ben ik benieuwd wat ze voor F35's doet :9

Die vliegen hier vrijwel dagelijks over
Geen idee.

Ik heb er 1x 1 gezien, die van die rondvlucht Nederland. Kan je wel vertellen dat als ik niet overvallen werd, ik vanalles had gedaan, midden in Zwolle!

Echte kwaliteit kun je zien, zo ook in deze !
pi_205857902
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 18:44 schreef Slayage het volgende:

[..]
Shit man. Ik loop al dagen te fappen op die tb2 filmpjes en nu moet ik ook nog eens fappen op de kirpi filmpjes
Probeer eens ook hierop te fappen Turkse inflatie nu op 80 procent vergeleken met jaar geleden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205857925
Waarom begint Putin niet eerst thuis met zijn de nazificatie? Oh wacht...
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205857936
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:50 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Probeer eens ook hierop te fappen Turkse inflatie nu op 80 procent vergeleken met jaar geleden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erdoğan is samen met Putin het paadje af helaas.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205858057
quote:
Minister Hoekstra maakt geesten rijp voor lange oorlog: ‘Er moeten offers worden gebracht’

De oorlog in Oekrane vraagt van Nederland en Europa een ‘jarenlange vastberaden inzet’ waarin ‘offers’ gebracht moeten worden. De kans is volgens minister Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken, CDA) groot dat de oorlog in Oekrane heel lang gaat duren.


Hoekstra maakt in een speech bij de opening van het academisch jaar aan de Universiteit Leiden, waar hij zelf ook studeerde, de geesten rijp voor een langdurige strijd. Hij zegt zich ‘grote zorgen’ te maken over ‘onze wereld’. De oorlog, zegt hij, is weliswaar inmiddels van de voorpagina's verdwenen, maar de hoge energieprijzen worden door veel gezinnen ‘in heel Europa keihard’ gevoeld. ,,Oorlogsmoeheid, war fatigue, ligt in zo’n situatie op de loer. En reken maar dat Poetin zal proberen deze vermoeidheid aan te wakkeren. Maar er is geen alternatief voor volhouden.”

Hoekstra wijst op andere oorlogen waar Ruslands voorloper, de Sovjet-Unie, bij betrokken was: de oorlog in Afghanistan duurde negen jaar, de Koude Oorlog duurde decennia. Volgens Hoekstra vraagt de oorlog in Oekrane om ‘geduld, vastberadenheid en offers’. ,,Die offers zijn het waard om te brengen, omwille van de veiligheid en stabiliteit. Alleen samen kunnen we weerstand bieden aan Poetins intimidatie.” Wel wil hij dat het kabinet ‘de helpende hand’ reikt aan mensen die in de problemen komen door de hoge energieprijzen.

Koerswijziging
De Russische inval in Oekrane, op 24 februari 2022, zorgde ook in Nederland voor een koerswijziging. De uitgaven aan Defensie stegen naar de Navo-norm van 2 procent van het bruto binnenlands product, wat jarenlang onmogelijk leek. Ook andere EU-landen trokken meer geld uit voor de krijgsmacht. Dat is ‘van groot belang’, aldus Hoekstra. ,,En het is van cruciaal belang dat we samen met de VS optrekken.” Eerder werden nog vraagtekens gezet bij een te grote afhankelijkheid van de Verenigde Staten, toen het land zich onder president Donald Trump afkeerde van Europa en de Navo.
https://www.ad.nl/politie(...)n-gebracht~a5ddeec0/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205858058
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 17:24 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben Oekrainse borscht aan het maken _O_
Het is Borsch..
Trouwens meer weer voor Okroshka ( Oekraense zomersoep)
pi_205858084
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:50 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geen idee.

Ik heb er 1x 1 gezien, die van die rondvlucht Nederland. Kan je wel vertellen dat als ik niet overvallen werd, ik vanalles had gedaan, midden in Zwolle!

Echte kwaliteit kun je zien, zo ook in deze !
Schitterend toestel wel.
Ik woon hemelsbreed nog geen 20 kilometer van Volkel vandaan, daar staan er sinds een maand ook 4.
Eind dit jaar zijn dat er 10.

Vrijwel dagelijks vliegen hier straaljagers, vaak ook laag ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205858138
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 17:53 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ze komen hier iets tė vaak over om dat toe te juichen. Gelukkig een stuk minder vaak dan die Awacs-toestellen.
Awacs toestellen zie ik hier hl af en toe (zo'n 20km van Volkel).
Gaan dan waarschijnlijk voor een tussenlanding, aangezien die ergens bij Limburg gestationeerd zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 september 2022 @ 19:07:11 #58
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205858145
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 18:47 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Randstad :7

Ik hoor trouwens het verschil niet tussen pools/Oekrans en Russisch ;(
Ik ook niet, maar Oekraners schijnen een 'norse' blik te hebben, dat schijnen Polen wat minder te hebben.

Had ik op internet gelezen.
pi_205858158
Ng norser :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205858166
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:07 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar Oekraners schijnen een 'norse' blik te hebben, dat schijnen Polen wat minder te hebben.

Had ik op internet gelezen.
Ik zou ook knorrig zijn als de grote boze buurman de hele tijd loopt te kloten in mijn land.
pi_205858242
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:07 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar Oekraners schijnen een 'norse' blik te hebben, dat schijnen Polen wat minder te hebben.

Had ik op internet gelezen.
De Oekraners vallen vooral op omdat het bijna alleen maar vrouwen en kinderen zijn. Bij ons in de wijk is er ook een opvangcentrum. Ik zie er zelden mannen en veel kinderwagens overigens.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205858265
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 5 september 2022 @ 19:15:32 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205858308
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 18:47 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Randstad :7

Ik hoor trouwens het verschil niet tussen pools/Oekrans en Russisch ;(
Pools klinkt blij, Russisch klinkt altijd wat zurig.
We have always been at war with Eastasia.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 19:25:36 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205858476
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:01 schreef quirina het volgende:

[..]
Het is Borsch..
Trouwens meer weer voor Okroshka ( Oekraense zomersoep)
Volgens Wikipedia niet.

Borsjtsj, borsjt, borscht of borsh
https://nl.wikipedia.org/wiki/Borsjtsj
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205858479
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 19:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Awacs toestellen zie ik hier hl af en toe (zo'n 20km van Volkel).
Gaan dan waarschijnlijk voor een tussenlanding, aangezien die ergens bij Limburg gestationeerd zijn.
Hier in de buurt van Gilze ook zelden, gelukkig. Een F35 nog nooit bewust gezien, die schijnen lawaaiiger te zijn. Wel ooit een Antonov: ik dacht dat ie nogal laag vloog, maar hij is gewoon enorm.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 05-09-2022 19:33:03 ]
anonieme razernist
  maandag 5 september 2022 @ 19:30:30 #66
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205858560
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2022 19:25 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Hier om de buurt van Gilze ook zelden, gelukkig. Een F35 nog nooit bewust gezien, die schijnen lawaaiiger te zijn. Wel ooit een Antonov: ik dacht dat ie nogal laag vloog, maar hij is gewoon enorm.
vorig jaar op een camping in Schinveld gezeten waar elke ochtend zo'n apparaat opsteeg. Was 800 mtr aan het einde van de startbaan. Die camping staat definitief op mijn lijstje van domme keuze's
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 19:32:36 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205858605
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 18:47 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Randstad :7

Ik hoor trouwens het verschil niet tussen pools/Oekrans en Russisch ;(
Pools is makkelijk te herkennen.

Verschil tussen Oekraens en Russisch is wat lastiger. Maar ik vergelijk het een beetje tussen Spaans en Portugees. Oekraens klinkt dan Portugees.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205858652
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 19:12 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Oekraners vallen vooral op omdat het bijna alleen maar vrouwen en kinderen zijn. Bij ons in de wijk is er ook een opvangcentrum. Ik zie er zelden mannen en veel kinderwagens overigens.
Komt omdat Zelensky mannen tussen de 18 en 60 jaar per decreet heeft verboden het land te verlaten, ze moeten dienen als kanonnenvlees.
pi_205858725
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2022 19:25 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Hier in de buurt van Gilze ook zelden, gelukkig. Een F35 nog nooit bewust gezien, die schijnen lawaaiiger te zijn. Wel ooit een Antonov: ik dacht dat ie nogal laag vloog, maar hij is gewoon enorm.
Ik vind ze niet heel veel lawaaiiger dan een F16, had het verschil groter gedacht.
Wellicht dat dat met landen en opstijgen anders is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 september 2022 @ 19:38:13 #70
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205858736
Maar wel interessant om te zien dat de signalen vanuit Rusland doorsijpelen dat het aardig mis is daar.

Again wat meerdere mensen aan het begin van dit conflict op FOK! postten. Binnenkort komt het punt dat het meest zwaar wordt voor Europa. Maar het lijkt erop dat het nu al echt pijn doet daar. Dat ze gaskranen dicht draaien, inlichtingen via telegram vragen en vanaf het slagveld ook de signalen binnendruppelen (van Russische bronnen!) dat het voor ze verkeerd gaat.

Nog ff doorzetten, want zo ondertussen heeft Putin wel degelijk een oorlog tegen het Westen er van gemaakt (nee, helemaal niet, het is de schuld van het satanistische westen, huhu :'( ) en kan ik er wel van genieten dat het hele zooitje door het afvoerputje het riool in gaat O+ . Hopelijk houden we nog ff vol.
pi_205858740
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 19:12 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Oekraners vallen vooral op omdat het bijna alleen maar vrouwen en kinderen zijn. Bij ons in de wijk is er ook een opvangcentrum. Ik zie er zelden mannen en veel kinderwagens overigens.
Hier in het dorp ook een paar.
Vrouwen en kinderen idd, aardig verschil met andere "vluchtelingen"
pi_205858908
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens Wikipedia niet.

Borsjtsj, borsjt, borscht of borsh
https://nl.wikipedia.org/wiki/Borsjtsj
Het is ook niet typisch iets Oekraens. Het wordt veel gegeten in Slavische landen, zoals Oekrane, Polen, Rusland en Wit-Rusland. Hoop dat de Russische Borsjtsj gesmaakt heeft. :Y)
  maandag 5 september 2022 @ 19:46:12 #73
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205858943
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:05 schreef quirina het volgende:
Itali wil bepaalde sancties opheffen tegen Rusland om toch gas te krijgen. Zo zie je maar weer welke landen in Europa onbetrouwbaar zijn. Precies wat Putin ook wil. Lekker onrust en verdeeldheid maken in Europa.
Maar goed het viel wel weer te verwachten van Itali. Dat was in de tweede Wereldoorlog ook een smerige meeloper van Duitsland.
Uiteindelijk is het aan de kiezer, zo werkt democratie.
Dit is de huidige stand https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/italy/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 19:46:30 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205858953
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:45 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Het is ook niet typisch iets Oekraens. Het wordt veel gegeten in Slavische landen, zoals Oekrane, Polen, Rusland en Wit-Rusland. Hoop dat de Russische Borsjtsj gesmaakt heeft. :Y)
Het is een Oekraens gerecht. https://www.unesco.org/en(...)heritage-need-urgent
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205859220
Op 0:29 lijkt er een anti tank raket tegen het voertuig te knallen. Er gebeurt niks. Op 0:38 heb je een herhaling van de aanval.

Als deze dingen echt levens redt moet Turkije er 300 van leveren.

twitter
pi_205859810
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Pools is makkelijk te herkennen.

Verschil tussen Oekraens en Russisch is wat lastiger. Maar ik vergelijk het een beetje tussen Spaans en Portugees. Oekraens klinkt dan Portugees.
Ik had net zo’n momentje in een restaurant.

Moesten bijna wel Russen of Oekraners zijn.

Als dat volk er niet altijd zo breed uit zien dan zou ik “slava ukraini“ hebben geroepen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 september 2022 @ 20:23:54 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205859817
Toys for the boys. ^O^

twitter
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205859822


Morgen 50k.
pi_205859848
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
Het geluid van een Chinook _O_
Dat geluid herken je al op kilometers afstand
Ik denk altijd dat er 2 helikopters aankomen vliegen ! :@ :P
pi_205859885
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 20:23 schreef Hyperdude het volgende:
Toys for the boys. ^O^

[ twitter ]
Zijn dat mortier granaten?
  maandag 5 september 2022 @ 20:28:58 #81
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205859899
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:34 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Komt omdat Zelensky mannen tussen de 18 en 60 jaar per decreet heeft verboden het land te verlaten, ze moeten dienen als kanonnenvlees.
Dat heet dienstplicht en heel gek dat kennen we hier ook! Nog steeds zelfs. Alleen de opkomstplicht is al een poosje opgeschort.

Wel gek dat je het blijkbaar veel minder erg vind dat jouw grote afgod Putin dezelfde dienstplicht misbruikt om Oekranse baby’s te vermoorden, Oekranse vrouwen te verkrachten en andere vormen van oorlogsmisdaden te plegen. Best wel heel gek eigenlijk.
pi_205860027
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:53 schreef Candymannetje het volgende:
Hopelijk hebben de inzittenden het overleefd.
Ga daar maar niet van uit.

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoop het ook, maar de M113 moet niet helemaal door naar de frontlinie rijden vanwege de slechte bepantsering. 1 shot van een tank of een Kornet en alle inzittenden zijn dood. Normale kogels houdt het nog wel tegen maar armor piercing gaan er doorheen.

En het beschermt wel tegen de schokgolf en scherven van artillery die in de buurt inslaat.

Het is dus opletten hoe zo'n M113 wordt inzet.
De YPR-765 =/= M113... Laten we dat even voorop stellen. En voor de rest stelt de bepantsering bijzonder weining voor, je schiet er met een 7.62 pantserdoorborend al doorheen. Het zijn ook niet meer dan twee platen aluminium opgevuld met purschuim want ja, dat ding moest en zou kunnen varen...

quote:
De romp is van gelast aluminium, met pantserstalen platen aan de voor- en zijkanten bevestigd met bouten. De ruimtes tussen de pantserplaten zijn opgevuld met polyurethaan schuim, wat het voertuig extra drijfvermogen geeft.
Anyway, dat die dingen vrij snel tot schroot geschoten zouden worden hadden we natuurlijk al een beetje aan zien komen.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 20:42:35 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205860090
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:01 schreef quirina het volgende:
Nederland moet eens wat beter spul naar Oekrane sturen. Estland is niet veel groter dan Nederland en zit notabene dichtbij Rusland en stuurt wel moderne wapens. Eigenlijk is dat best wel een schande voor ons land. Maar ja ons land is sowieso het lachertje van Europa.
goed verhaal joh

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 5 september 2022 @ 20:48:22 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205860160
quote:
88s.gif Op maandag 5 september 2022 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
goed verhaal joh

[ afbeelding ]
Schrijnend hoe weinig kennis mensen hebben, maar toch denken te weten hoe het zit. Soort zelfhaat ofzo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 5 september 2022 @ 20:48:37 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205860162
quote:
88s.gif Op maandag 5 september 2022 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
goed verhaal joh

[ afbeelding ]
Dat buggy ding?
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 5 september 2022 @ 20:50:04 #86
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205860179
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 20:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat buggy ding?
Disconnect na drie schoten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 5 september 2022 @ 21:15:09 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205860495
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Disconnect na drie schoten.
Nee, het was: ja, je kan wel vuren, maar niet te veel, zeg maar.

Enfin, in mijn optiek geen borstklop materiaal :7
&lt;signature here&gt;.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 21:29:44 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205860685
het is iig de meest geavanceerde gemechaniseerde vuurmond ter wereld

met afstand

moderner materiaal hebben we is er niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205860715
twitter


[ Bericht 8% gewijzigd door ipa84 op 05-09-2022 21:44:40 (Tweet was verwijderd voor een nieuwe) ]
  maandag 5 september 2022 @ 21:41:04 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205860831
quote:
88s.gif Op maandag 5 september 2022 21:29 schreef sp3c het volgende:
het is iig de meest geavanceerde gemechaniseerde vuurmond ter wereld

met afstand

moderner materiaal hebben we is er niet
Betrouwbaarheid (=kunnen vuren als dat moet) > geavanceerdheid.

Ter nuance; ;)

Ding is blijkbaar nog nooit echt ingezet.

Nee, een paar keer schieten op wat wilden in afghanistan telt niet.

En de CAESARs blijken ook een aardige bug te hebben. Eerste schot altijd 300 meter tekort. Engelse NLAW = batterij gaat snel dood.

Soms is een oorlog wel handig, kun je eens kijken of je wapentuig echt doet wat het moet doen.

Ow, en ik vind de Archer van BAE veel toffer 8-)
&lt;signature here&gt;.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 21:43:58 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205860865
quote:
12s.gif Op maandag 5 september 2022 21:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Betrouwbaarheid (=kunnen vuren als dat moet) > geavanceerdheid.

Ter nuance; ;)

Ding is blijkbaar nog nooit echt ingezet.

Nee, een paar keer schieten op wat wilden in afghanistan telt niet.

En de CAESARs blijken ook een aardige bug te hebben. Eerste schot altijd 300 meter tekort. Engelse NLAW = batterij gaat snel dood.

Soms is een oorlog wel handig, kun je eens kijken of je wapentuig echt doet wat het moet doen.

Ow, en ik vind de Archer van BAE veel toffer 8-)
het argument was dat we moderner materiaal moesten sturen, dat is er niet, punt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205860920
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 21:31 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De inham lijkt steeds breder te worden.
pi_205861078
twitter
pi_205861113
_O-

extreem rechts en extreem links, twee zijdes van dezelfde munt :Y)

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205861303
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 21:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, het was: ja, je kan wel vuren, maar niet te veel, zeg maar.

Enfin, in mijn optiek geen borstklop materiaal :7
Las ergens dat de Oekraners een eigen computerprogramma hebben waardoor het werkt als nooit tevoren.

Gevonden:
https://www.ewmagazine.nl(...)serhouwitsers-893517
  maandag 5 september 2022 @ 22:17:23 #96
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205861411
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ga daar maar niet van uit.
[..]
De YPR-765 =/= M113... Laten we dat even voorop stellen. En voor de rest stelt de bepantsering bijzonder weining voor, je schiet er met een 7.62 pantserdoorborend al doorheen. Het zijn ook niet meer dan twee platen aluminium opgevuld met purschuim want ja, dat ding moest en zou kunnen varen...
[..]
Anyway, dat die dingen vrij snel tot schroot geschoten zouden worden hadden we natuurlijk al een beetje aan zien komen.
Wat voor nut hebben die dingen dan nog aan t front?
En zijn de Oekraners wel gewaarschuwd dat het eigenlijk waardeloze troep is wat we leverden?
pi_205861435
Ben benieuwd hoe de Iraanse drones zullen presteren.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 5 september 2022 @ 22:31:49 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205861591
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:11 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Las ergens dat de Oekraners een eigen computerprogramma hebben waardoor het werkt als nooit tevoren.

Gevonden:
https://www.ewmagazine.nl(...)serhouwitsers-893517
Ja, dat vonden velen best een innovatief iets, van oekraine ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_205861667
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:11 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Las ergens dat de Oekraners een eigen computerprogramma hebben waardoor het werkt als nooit tevoren.

Gevonden:
https://www.ewmagazine.nl(...)serhouwitsers-893517
Is niet gewoon propaganda? Zo zeker zijn de dingen niet lijkt me.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 5 september 2022 @ 22:42:13 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205861749
quote:
The Guardian | Ukraine war live

Russian officials have privately warned that the country may face a longer and deeper recession as the impact of western sanctions spreads in an internal report prepared for the government, Bloomberg reports.

The confidential report, which was seen by the network, finds that sanctions by western allies could handicap sectors that Russia has relied on for years to power its economy.

It paints a much bleaker picture of the true impact of Russia’s economic isolation as a result of its invasion of Ukraine than officials usually do in their public pronouncements.

In two of the three scenarios in the report, Russia’s economy could return to prewar levels only at the end of the decade or later. All the scenarios see the pressure of sanctions intensifying, with more countries likely to join them.

As many as 200,000 Russian IT specialists may leave the country by 2025, the report says, while also warning that the country faces a “blockade” that “has affected practically all forms of transport,” further cutting off its economy.
https://www.bloomberg.com(...)nternal-report-warns
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 5 september 2022 @ 22:43:13 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205861764
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is niet gewoon propaganda?
Is wat propaganda? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_205861787
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is niet gewoon propaganda? Zo zeker zijn de dingen niet lijkt me.
Nou er komen heel wat goede programmeurs uit Oekrane https://alcor-bpo.com/rec(...)velopers-in-ukraine/

Ook uit Estland trouwens

Er valt vooral in het westen goed mee te verdienen.
https://alcor-bpo.com/rec(...)velopers-in-ukraine/
pi_205861792
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205861810
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 22:45 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Aan niets dat de aflopende zaak Moskou beweert hoeven we waarde te hechten. Alles is manipulatief.
pi_205861818
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 22:45 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Inmiddels alweer oud nieuws.
pi_205861823
Hij steekt de gaspijp maar in zijn Russische reet.
  maandag 5 september 2022 @ 22:51:13 #107
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_205861835
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:49 schreef quirina het volgende:
Hij steekt de gaspijp maar in zijn Russische reet.
De fik erin..verdient ie ook niets :+
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_205861856
Засунь это себе в задницу.

( steek maar in je reet)

Zasun' eto sebe v zadnitsu.
pi_205862031
quote:
Ja maar de sancties werken niet.
  maandag 5 september 2022 @ 23:21:30 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205862036
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 22:45 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Welke sancties?

Die sancties waarvan hier steeds door bepaalde mensen wordt gezegd dat ze niet werken?

Best verwarrend, allemaal. ;(
&lt;signature here&gt;.
pi_205862107
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 22:19 schreef Slayage het volgende:
Ben benieuwd hoe de Iraanse drones zullen presteren.

[ twitter ]
Beter dan de Turkse voor Oekraine?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 00:08:26 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205862268
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205862331
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:45 schreef quirina het volgende:

[..]
Nou er komen heel wat goede programmeurs uit Oekrane https://alcor-bpo.com/rec(...)velopers-in-ukraine/

Ook uit Estland trouwens

Er valt vooral in het westen goed mee te verdienen.
https://alcor-bpo.com/rec(...)velopers-in-ukraine/
Wit-Rusland ook.
Speel zelf regelmatig World of Tanks.
Zelden tegen Russen voor zover ik weet, helaas.
  Grootste filosoof 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 00:48:15 #114
442397 UitStraling
pi_205862781
quote:
Dat is inmiddels al een vrij oud artikel van 22 juli?
pi_205862799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat is inmiddels al een vrij oud artikel van 22 juli?
update July 22, 2021
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:28:55 #117
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205862819
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 19:38 schreef bleiblei het volgende:
Maar wel interessant om te zien dat de signalen vanuit Rusland doorsijpelen dat het aardig mis is daar.

Again wat meerdere mensen aan het begin van dit conflict op FOK! postten. Binnenkort komt het punt dat het meest zwaar wordt voor Europa. Maar het lijkt erop dat het nu al echt pijn doet daar. Dat ze gaskranen dicht draaien, inlichtingen via telegram vragen en vanaf het slagveld ook de signalen binnendruppelen (van Russische bronnen!) dat het voor ze verkeerd gaat.

Nog ff doorzetten, want zo ondertussen heeft Putin wel degelijk een oorlog tegen het Westen er van gemaakt (nee, helemaal niet, het is de schuld van het satanistische westen, huhu :'( ) en kan ik er wel van genieten dat het hele zooitje door het afvoerputje het riool in gaat O+ . Hopelijk houden we nog ff vol.
En wat wat gaan wij daar uiteindelijk mee winnen?
pi_205862829
quote:
Maar de sancties werken niet en doen ons alleen maar zelf pijn! :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205862839
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
En wat wat gaan wij daar uiteindelijk mee winnen?
Een veiliger Europa omdat Rusland in economisch, technologisch en militair opzicht totaal niet meer in staat gaat zijn nog een bedreiging te vormen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:36:20 #120
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205862854
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
En wat wat gaan wij daar uiteindelijk mee winnen?
- Dat we niet de komende 20 jaar ons zorgen moeten maken over de orlogszucht van de Russen (grootste angst van de "neutrale" pro-russen: oeh, atoombommen!! :'( ).
- Dat het weer rustig is wat betreft dit onderwerp dat ook in Nederland tot extremisme en polarisatie leidt.
- Dat we hopelijk een land als Oekrane om kunnen turnen tot energieleverancier voor het westen tegen een normale prijs.
- Landbouw kan weer op gang gebracht worden, wat tot rust wereldwijd leidt.
- Chappies kunnen weer lekker goedkoop frituren met zonnebloemolie.

- voor mij niet onbelangrijk, voor jou wel. Dat Oekraners weer een veilig land hebben om in te wonen en een bestaan op te bouwen.
Enzovoorts enzovoorts.
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:40:24 #121
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205862869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een veiliger Europa omdat Rusland in economisch, technologisch en militair opzicht totaal niet meer in staat gaat zijn nog een bedreiging te vormen.
Rusland vormde al heel lang geen bedreiging. De verhoudingen zijn nu alleen zo ver verziekt dat voor zo ver er dreiging is, die dan alleen maar groter zal zijn.
En een veiliger Europa? De aanslagen de afgelopen jaren kwamen uit islamitische hoek. Rusland hoeft na afloop van deze onzin alleen maar daar steun aan te geven en dan zullen we zien hoe veilig jij je bent.
Misschien dat in jouw grote kleuterzomerboek een oorlog voor meer veilighid zorgt maar in de grote mensenwereld zorgen spanningen niet voor minder dreiging
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:42:20 #122
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205862881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
Rusland vormde al heel lang geen bedreiging.
:D vandaar dat Rusland zodra Europa hem veroordeelt voor het met geweld binnen vallen van een soeverein land ons gelijk de duimschroeven aandraait.

Wordt wakker vent, Rusland vormde al jaren een bedreiging en hun acties nu zijn daar het keiharde bewijs van.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:43:49 #123
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205862890
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
Rusland vormde al heel lang geen bedreiging. De verhoudingen zijn nu alleen zo ver verziekt dat voor zo ver er dreiging is, die dan alleen maar groter zal zijn.
En een veiliger Europa? De aanslagen de afgelopen jaren kwamen uit islamitische hoek. Rusland hoeft na afloop van deze onzin alleen maar daar steun aan te geven en dan zullen we zien hoe veilig jij je bent.
Misschien dat in jouw grote kleuterzomerboek een oorlog voor meer veilighid zorgt maar in de grote mensenwereld zorgen spanningen niet voor minder dreiging
Je ziet nu welke dreiging je op je af roept als je je afhankelijk maakt van de Russen. Velen mensen zitten te klagen over de gas/energieprijzen momenteel. Je ziet dat niet als dreiging? Zijn veel mensen het niet met je eens. Zitten ook een hoop bij die de oorzaak buiten Rusland leggen "Rutte", "het westen" enz. Maar Rusland is de veroorzaker van de energie-onrust.

Dreiging is niet per definitie in terroristische zin. In dit geval is het pure chantage waar Rusland heel bewust op aangestuurd heeft.
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:47:43 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_205862913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:40 schreef the-eye het volgende:
En een veiliger Europa? De aanslagen de afgelopen jaren kwamen uit islamitische hoek.
Rusland heeft 40x zoveel Nederlanders vermoord als 20 jaar islamitisch terorrisme
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:48:03 #125
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205862914
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]
- Dat we niet de komende 20 jaar ons zorgen moeten maken over de orlogszucht van de Russen (grootste angst van de "neutrale" pro-russen: oeh, atoombommen!! :'( ).
- Dat het weer rustig is wat betreft dit onderwerp dat ook in Nederland tot extremisme en polarisatie leidt.
- Dat we hopelijk een land als Oekrane om kunnen turnen tot energieleverancier voor het westen tegen een normale prijs.
- Landbouw kan weer op gang gebracht worden, wat tot rust wereldwijd leidt.
- Chappies kunnen weer lekker goedkoop frituren met zonnebloemolie.

- voor mij niet onbelangrijk, voor jou wel. Dat Oekraners weer een veilig land hebben om in te wonen en een bestaan op te bouwen.
Enzovoorts enzovoorts.
Misschien moet je ens stopen met alles door je idealistische Nederlandse bril te zien. Oekraine is geen Nederland en Oekrainers zijn geen Nederlanders; Misschien als je even voor je netvlies haalt hoe de voormalig Oostbloklanden verschillen van ons in cultuur en mentaliteit dat het je iets meer gaat dagen
In Oekraine zal het gewoon een teerinzooi blijven. Dit kost allemaal heel veel en gaat helemaal niets opleveren. Het zal net zo'n fiasco zijn als de rest van de landen waar het westen zgn de redden engel uit heeft gehangen

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 06-09-2022 07:56:09 ]
pi_205862915
Ergens ben ik wel blij dat ze de kraan gewoon dichtdraaien. Dan moeten we wel op zoek naar alternatieven, ook al doet het nu even pijn.
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:49:03 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205862918
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:47 schreef speknek het volgende:

[..]
Rusland heeft 40x zoveel Nederlanders vermoord als 20 jaar islamitisch terorrisme
Alleen was het n in een wereldoorlog en het andere in vredestijd
  dinsdag 6 september 2022 @ 07:54:00 #128
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205862939
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:48 schreef Aurelius het volgende:
Ergens ben ik wel blij dat ze de kraan gewoon dichtdraaien. Dan moeten we wel op zoek naar alternatieven, ook al doet het nu even pijn.
Want als het allemaal onbetaalbaar wordt dienen zich alternatieven spontaan ineens aan? :')
De kosten voor deze oorlog voor Nederland zorgen er alleen maar voor dat er uiteindelijk minder geld voor de transitie is hoor.
Het alternatief is momenteel kolen. Is dat een beetje wat je in gedachten had?

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 06-09-2022 08:09:44 ]
pi_205862952
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:54 schreef the-eye het volgende:
Want als het allemaal onbetaalbaar wordt dienen zich alternatieven spontaan ineens aan? :')
De kosten voor deze oorlog voor Nederland zorgen er alleen maar voor dat er uiteindelijk minder geld voor de transitie is hoor.
Overheid loopt nu binnen. Beter pompen ze dat geld terug in de samenleving middels subsidies. Als ze morgen aankloppen dat ik goedkoper een warmtepomp en zonnepanelen kan plaatsen doe ik het wel.
pi_205862993
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Alleen was het n in een wereldoorlog en het andere in vredestijd
Viel WO3 in 2014?
pi_205862998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Alleen was het n in een wereldoorlog en het andere in vredestijd
Ik denk dat de insteek MH-17 was. Dat is tenslotte ook door Russen neergehaald.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205863000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
Rusland vormde al heel lang geen bedreiging. De verhoudingen zijn nu alleen zo ver verziekt dat voor zo ver er dreiging is, die dan alleen maar groter zal zijn.
En een veiliger Europa? De aanslagen de afgelopen jaren kwamen uit islamitische hoek. Rusland hoeft na afloop van deze onzin alleen maar daar steun aan te geven en dan zullen we zien hoe veilig jij je bent.
Misschien dat in jouw grote kleuterzomerboek een oorlog voor meer veilighid zorgt maar in de grote mensenwereld zorgen spanningen niet voor minder dreiging
Ik kan hier wel op gaan reageren, maar het is wel duidelijk uit welk vaatje je tapt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205863030
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Overheid loopt nu binnen. Beter pompen ze dat geld terug in de samenleving middels subsidies. Als ze morgen aankloppen dat ik goedkoper een warmtepomp en zonnepanelen kan plaatsen doe ik het wel.
We verzuipen in het westen in het geld, het bedrijfsleven maakt nog altijd miljardenwinsten en de overheid ziet zijn belastinginkomsten welhaast exploderen. Hoog tijd voor solidariteit richting burgerbevolking die in de laatste decennia allerlei failliete en nutteloze bedrijfstakken en bedrijven met belastinggeld heeft mogen redden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:23:56 #134
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205863102
Defensie Rusland is in onderhandeling met Noord Korea voor aankoop munitie. Het gaat over raketten en artillerie munitie.

https://www.trouw.nl/buit(...)oop-munitie~b19fcd32

Bijzonder :o .
Had ik niet verwacht.
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:26:48 #135
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205863110
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:48 schreef the-eye het volgende:

[..]
Misschien moet je ens stopen met alles door je idealistische Nederlandse bril te zien. Oekraine is geen Nederland en Oekrainers zijn geen Nederlanders; Misschien als je even voor je netvlies haalt hoe de voormalig Oostbloklanden verschillen van ons in cultuur en mentaliteit dat het je iets meer gaat dagen
In Oekraine zal het gewoon een teerinzooi blijven. Dit kost allemaal heel veel en gaat helemaal niets opleveren. Het zal net zo'n fiasco zijn als de rest van de landen waar het westen zgn de redden engel uit heeft gehangen
Niet een heel inhoudelijk antwoord op mijn post. Ik noem hele trits aan wat het voor ons scheelt en jij haakt alleen in op Oekrane zelf. Beetje makkelijk en je mist 3/4. Je vroeg toch wat het voor ons het verschil zou maken? Ondanks dat ik het daar niet over had, geef ik je puntsgewijs antwoord en kom je met dit :{ .

Mij hoef je overigens echt niet te vertellen wat de cultuurverschillen zijn. Daar heb ik zelf afgelopen 2 dagen een post aan gewijd. Staat m.i. dus.wel.los van al mijn punten die ik benoemd heb.
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:27:05 #136
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205863112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Alleen was het n in een wereldoorlog en het andere in vredestijd
He kijk, een nieuwe speler in het pro-russische kamp. Welkom! Ga je ons ook vermaken met berichtjes dat het gedrag van Rusland best meevalt, dat Putin het niet zo kwaad bedoeld en dat die Oekraners niet zo moeten klagen want daarvan wordt ons gas zo duur?

Verwarrend he, dat de man die jij stiekem altijd een beetje bewonderde uiteindelijk toch een mini-Hitler blijkt te zijn. Lastig he dat er mensen zijn die mini-Hitler willen afstoppen voordat hij ook ons of onze bondgenoten kwaad doet.
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:30:25 #137
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205863135
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:54 schreef the-eye het volgende:

[..]
Want als het allemaal onbetaalbaar wordt dienen zich alternatieven spontaan ineens aan? :')
De kosten voor deze oorlog voor Nederland zorgen er alleen maar voor dat er uiteindelijk minder geld voor de transitie is hoor.
Het alternatief is momenteel kolen. Is dat een beetje wat je in gedachten had?
Wat stel jij dan voor? Aan het infuus van je suikeroom blijven hangen zodat ie kan dicteren wat er hier moet gebeuren? "Want anders draai ik de gaskraan dicht?".
pi_205863166
Germany has submitted its declaration of intervention in the Ukraine v Russia case
https://redd.it/x6lcs7
https://www.icj-cij.org/p(...)905-PRE-01-00-EN.pdf

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:37:30 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205863191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Overheid loopt nu binnen. Beter pompen ze dat geld terug in de samenleving middels subsidies. Als ze morgen aankloppen dat ik goedkoper een warmtepomp en zonnepanelen kan plaatsen doe ik het wel.
Je begrijpt dat met de huidige prijzen je het misschien al terugverdient hebt in een paar jaar? Zonnepanelen in 3 jaar en WP in 5?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:43:40 #140
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205863219
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
He kijk, een nieuwe speler in het pro-russische kamp. Welkom! Ga je ons ook vermaken met berichtjes dat het gedrag van Rusland best meevalt, dat Putin het niet zo kwaad bedoeld en dat die Oekraners niet zo moeten klagen want daarvan wordt ons gas zo duur?

Verwarrend he, dat de man die jij stiekem altijd een beetje bewonderde uiteindelijk toch een mini-Hitler blijkt te zijn. Lastig he dat er mensen zijn die mini-Hitler willen afstoppen voordat hij ook ons of onze bondgenoten kwaad doet.
Dit niveau van discussieren heb ik m'n buik wel vol van. Ik blokkeer je bij deze dus bespaar je verdere moeite van reageren

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 06-09-2022 10:16:14 ]
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:45:53 #141
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205863230
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Niet een heel inhoudelijk antwoord op mijn post. Ik noem hele trits aan wat het voor ons scheelt en jij haakt alleen in op Oekrane zelf. Beetje makkelijk en je mist 3/4. Je vroeg toch wat het voor ons het verschil zou maken? Ondanks dat ik het daar niet over had, geef ik je puntsgewijs antwoord en kom je met dit :{ .

Mij hoef je overigens echt niet te vertellen wat de cultuurverschillen zijn. Daar heb ik zelf afgelopen 2 dagen een post aan gewijd. Staat m.i. dus.wel.los van al mijn punten die ik benoemd heb.
Je noemt allemaal zaken die zonder verdere bemoeienis sowieso een feit waren. Ik reageerde daarom alleen op je laatste punt omdat dat de kern lijkt te zijn van het sentiment wat al een paar maanden heerst.
Complete bs natuurlijk want het was voor de oorlog geen punica oase in Oekraine en dat zal het na de oorlog ook niet zijn. Het is een verdeeld en corrupt land en daar gaat deze oorlog niets aan verbeteren. Eerder zal dat hierna erger worden.
pi_205863243
twitter
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:51:53 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205863257
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik denk dat de insteek MH-17 was. Dat is tenslotte ook door Russen neergehaald.
Verkeerd begrepen door mij.
Hebben we die satelietbeelden eigenlijk uiteindelijk nog weleens ontvangen van onze bondgenoten? Veder doen ze daar namelijk helemaal niet moeilijk over als het gaat om de Russisch Oekrainse oorlog
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:55:42 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_205863277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:51 schreef the-eye het volgende:

[..]
Verkeerd begrepen door mij.
Hebben we die satelietbeelden eigenlijk uiteindelijk nog weleens ontvangen van onze bondgenoten? Veder doen ze daar namelijk helemaal niet moeilijk over als het gaat om de Russisch Oekrainse oorlog
Oh ja ga je nou ook net doen alsof dat niet een Russische buk was?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205863300
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:49 schreef raptorix het volgende:
[ twitter ]
Noord Korea even leegmelken
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:58:37 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205863301
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Oh ja ga je nou ook net doen alsof dat niet een Russische buk was?
Nee maar het blijft wel raar dat die beelden niet beschikbaar kwamen terwijl men ze nu bij het minste geringste toont.
Wat zou daar volgens jou de reden van kunnen zijn?
  dinsdag 6 september 2022 @ 09:04:54 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205863350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Noord Korea even leegmelken
Scheelt weer wat wapens die tegen Zuid Korea ingezet kunnen worden.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205863366
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:58 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee maar het blijft wel raar dat die beelden niet beschikbaar kwamen terwijl men ze nu bij het minste geringste toont.
Wat zou daar volgens jou de reden van kunnen zijn?
Vrij simpel, de huidige gedeelde beelden worden door een privaat bedrijf (Maxar) gemaakt en niet door satellieten van de Amerikaanse defensie. Recent voorbeeld:

twitter
  dinsdag 6 september 2022 @ 09:09:47 #149
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205863385
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:45 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je noemt allemaal zaken die zonder verdere bemoeienis sowieso een feit waren. Ik reageerde daarom alleen op je laatste punt omdat dat de kern lijkt te zijn van het sentiment wat al een paar maanden heerst.
Complete bs natuurlijk want het was voor de oorlog geen punica oase in Oekraine en dat zal het na de oorlog ook niet zijn. Het is een verdeeld en corrupt land en daar gaat deze oorlog niets aan verbeteren. Eerder zal dat hierna erger worden.
Wat dus niet waar is. Dat je alleen op het laatste wilde reageren was mij duidelijk. Heerlijke wijze van discussie voeren. Daar kom je er wel mee :') .

"Ik reageer alleen op de punten waar ik een weerwoord op heb en de rest serveer ik af als doet er niet toe" :{

Wel tekenend voor jullie slag volk.
  dinsdag 6 september 2022 @ 09:17:06 #150
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205863444
twitter
pi_205863452
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:48 schreef Aurelius het volgende:
Ergens ben ik wel blij dat ze de kraan gewoon dichtdraaien. Dan moeten we wel op zoek naar alternatieven, ook al doet het nu even pijn.
Ik hoorde TimmerFrans gisteren zeggen dat we als alternatief moesten kijken naar bio-massa. Dat zegt wel hoe weinig echte alternatieven er zijn. Voor de meeste mensen zijn er helemaal geen alternatieven (de duur, slecht gesoleerd huis). En hoezo? Is jouw motivatie geo-politiek of klimaat gedreven. Wij (de EU) gaan helemaal niets kunnen betekenen qua uitstoot.

We schieten alleen maar onszelf in de voet.
pi_205863457
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 09:25:22 #153
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205863502
quote:
Sow zeg een tank kapot, ik denk dat de capitulatie papieren nu opgesteld worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 09:34:02 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205863602
twitter


twitter


_O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205863737
quote:
Grote vlag erop, luik open, geen bewegingen rond de tank. Hmm..
pi_205863779
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 22:45 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Eindelijk zeg hadden ze niet gewoon vanaf de start duidelijk kunnen zijn ipv elke keer met die onderhoud smoesjes te komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205863828
Russische bron, geen idee of het echt waar is.


🇷🇺🇺🇦 Losses of Ukraine during the counterattack on Kherson from August 29 to September 6

3100 military personnel
152 tanks
151 infantry fighting vehicles
110 combat armored vehicles
56 armored pickups
17 special vehicles

7 SU-25
1 SU-24
3 MIG-29
3 Mi-8
pi_205863837
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205863889
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Grote vlag erop, luik open, geen bewegingen rond de tank. Hmm..
Ziet eruit als propaganda beelden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:06:25 #160
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205863912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Grote vlag erop, luik open, geen bewegingen rond de tank. Hmm..
En wanneer je goed naar het filmpje kijkt dan zie je iets wat op een granaat lijkt naar beneden te vallen en daarna is opeens het beeld volledig uitgezoomd en zie je een explosie.

Best wel een slecht stukje propagandafilm
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:06:51 #161
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205863916
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Sow zeg een tank kapot, ik denk dat de capitulatie papieren nu opgesteld worden.
Denk dat 't wel meevalt. Vooralsnog lijkt de frustratie in Nederland hoger. :')

Die capitulatiepapieren bewaren we wel voor na de winter. ;)
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:12:11 #162
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205863981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:06 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Denk dat 't wel meevalt. Vooralsnog lijkt de frustratie in Nederland hoger. :')

Die capitulatiepapieren bewaren we wel voor na de winter. ;)
Waar hoop je op en hoe verbeterd dat jou leven en die van je naasten?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 10:16:53 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205864014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En wanneer je goed naar het filmpje kijkt dan zie je iets wat op een granaat lijkt naar beneden te vallen en daarna is opeens het beeld volledig uitgezoomd en zie je een explosie.

Best wel een slecht stukje propagandafilm
En dan ook nog die drone die lager gaat vliegen om de granaat te gooien :') En dan waarschijnlijk alsnog missen gezien die knip :D :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:16:56 #164
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205864015
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
Waar hoop je op en hoe verbeterd dat jou leven en die van je naasten?
Waar bemoei jij je mee? :)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 10:20:18 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205864036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:16 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Waar bemoei jij je mee? :)
Newflash, dit is een openbaar forum.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:23:32 #166
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205864065
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:16 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Waar bemoei jij je mee? :)
Met jou

Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom iemand zo graag het westen ziet falen. Hoe werkt dat in je voordeel of in het voordeel van je naasten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:28:56 #167
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205864109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Newflash, dit is een openbaar forum.
Absoluut. Maar wil je/jullie er wel graag op attenderen om on topic te blijven. Ik hoor dat Sp3c nog wel eens het e.e.a. wil wissen als het off topic of 'op de man is'

Ik denk ik wijs je er maar even op. Ben immers de beroerdste niet. :Y

Maar vooruit hier ook eentje uit de doos van het Oekranse orakel van waarheid :*

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door YoungDriller op 06-09-2022 10:37:40 ]
pi_205864119
quote:
Precies wat Poetin ook wil.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:38:46 #169
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205864202
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:18 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik hoorde TimmerFrans gisteren zeggen dat we als alternatief moesten kijken naar bio-massa. Dat zegt wel hoe weinig echte alternatieven er zijn. Voor de meeste mensen zijn er helemaal geen alternatieven (de duur, slecht gesoleerd huis). En hoezo? Is jouw motivatie geo-politiek of klimaat gedreven. Wij (de EU) gaan helemaal niets kunnen betekenen qua uitstoot.

We schieten alleen maar onszelf in de voet.
Timmerfrans is een milieu viezerik.

Kolen en biomassa. Een verlengstuk van de godsdienst "economische groei". Met milieu heeft het niets te maken.
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:39:23 #170
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205864209
Gasprijs is trouwens alweer terug naar het niveau van voor de Russische aankondiging dat NS1 niet meer open gaat.

Ten opzichte van vorig jaar zitten we nu op 9x zo duur, 10 dagen geleden was het nog 12x zo duur. Prijs per m3 is nu 2.09 inkoop.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205864324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:45 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je noemt allemaal zaken die zonder verdere bemoeienis sowieso een feit waren. Ik reageerde daarom alleen op je laatste punt omdat dat de kern lijkt te zijn van het sentiment wat al een paar maanden heerst.
Complete bs natuurlijk want het was voor de oorlog geen punica oase in Oekraine en dat zal het na de oorlog ook niet zijn. Het is een verdeeld en corrupt land en daar gaat deze oorlog niets aan verbeteren. Eerder zal dat hierna erger worden.
Jij bent ook geen punica oase, maar dat betekent niet dat we je gaan lopen verkrachten omdat je het hebt verdient.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 11:06:05 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205864499
"Maar de sancties raken alleen het westen! We moeten er zsm mee stoppen" :D

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 11:33:22 #173
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205864872
twitter
pi_205864875
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:06 schreef Starhopper het volgende:
"Maar de sancties raken alleen het westen! We moeten er zsm mee stoppen" :D

[ twitter ]
En Rusland, China en India gaan ook al gezamelijk oefenen.
Ik hoop dat dit niet uit de hand gaat lopen.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 11:34:08 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205864877
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
O+ O+ O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:37:36 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_205864926
twitter


Putin stays a master strategist
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205865003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Met jou

Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom iemand zo graag het westen ziet falen. Hoe werkt dat in je voordeel of in het voordeel van je naasten.
Hier gaan we denk ik geen antwoord op krijgen. Ik vraag me ook altijd af wat erachter zit.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:47:51 #178
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205865051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En Rusland, China en India gaan ook al gezamelijk oefenen.
Ik hoop dat dit niet uit de hand gaat lopen.
Dat zijn ook drie landen die eigenlijk op voet van oorlog leven met elkaar, Rusland met India in wat mindere mate.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205865085
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hier gaan we denk ik geen antwoord op krijgen. Ik vraag me ook altijd af wat erachter zit.
Gewoon wat puberaal. Afzetten tegen de gevestigde orde. Heel stoer en zelf denkend etcetera.
pi_205865104
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:47 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat zijn ook drie landen die eigenlijk op voet van oorlog leven met elkaar, Rusland met India in wat mindere mate.
Inderdaad maar Rusland en China hebben nu een gezamelijke vijand, de USA.
pi_205865119
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Allemaal schattig en feelgood materiaal maar die beesten zijn levensgevaarlijk. :o
Blij dat het goed is afgelopen en dat de verzorgster haar gezicht nog heeft.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:56:18 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205865137
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Inderdaad maar Rusland en China hebben nu een gezamelijke vijand, de USA.
En veel meer dan wat matige verbale en/of diplomatieke steun volgt daar niet uit. En dat zal het waarschijnlijk ook niet doen als shit niet echt gruwelijk uit de hand loopt (bommen op Shanghai ofzo).
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 11:56:47 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205865142
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:55 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Allemaal schattig en feelgood materiaal maar die beesten zijn levensgevaarlijk. :o
Blij dat het goed is afgelopen en dat de verzorgster haar gezicht nog heeft.
Daarom doet de verzorgster dit ook. Dat levensgevaarlijke beest herkent haar en doet haar niets.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205865145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Inderdaad maar Rusland en China hebben nu een gezamelijke vijand, de USA.
En elkaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205865181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En elkaar.
Zelfs zonder de onderlinge haat zouden ze alsnog op een vrij fundamenteel niveau tegengestelde belangen hebben. Concreet voorbeeldje: China heeft als handelsnatie profijt van internationale stabiliteit, Rusland niet. De energie en grondstoffen waar hun economie voornamelijk op draait wordt immers alleen maar duurder als er een beetje chaos op de planeet is.
pi_205865245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Inderdaad maar Rusland en China hebben nu een gezamelijke vijand, de USA.
China heeft een moeilijke relatie met USA, maar vijandig is het (nog) niet. 1/3 van de Chinese export gaat naar de VS en EU. Dit zal best meewegen bij een beslissing om "ons" te veel te provoceren.

China maakt gebruik van het conflict om zijn eigen belangen te behartigen. Ze laten Rusland direct vallen als die te ver gaat. Rusland en China hebben eigenlijk niks gemeen. Behalve een drang voor meer invloed, maar dat heeft elk (machtig) land.
pi_205865262
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En Rusland, China en India gaan ook al gezamelijk oefenen.
Ik hoop dat dit niet uit de hand gaat lopen.
china? dit china:

"China took $100 billion of Russian reserves hostage"

In spoiler het hele artikel, alvast door translate gehaald.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit china wat stopt met accepteren van transancties met russische banken.

UnionPay refused to cooperate with Russia’s biggest lender, state-owned Sberbank and suspended talks with other banks for fear of incurring secondary sanctions, RBC reported in April.

Russians who obtained UnionPay cards from Russian banks have since reported difficulties with making payments in the U.S., Israel, Europe, Asia and the Middle East.

China has not joined Western sanctions on Russia over its invasion of Ukraine and refused to criticize Moscow.

But, despite boosting the amount of energy that it buys from Russia, China has largely complied with Western sanctions, reportedly cutting back on car, smartphone and other exports to Russia.



bron
pi_205865270
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En veel meer dan wat matige verbale en/of diplomatieke steun volgt daar niet uit. En dat zal het waarschijnlijk ook niet doen als shit niet echt gruwelijk uit de hand loopt (bommen op Shanghai ofzo).
Er is ook al militaire steun.
pi_205865329
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er is ook al militaire steun.
Bron?
pi_205865384
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:04 schreef zuchtje het volgende:

[..]
China heeft een moeilijke relatie met USA, maar vijandig is het (nog) niet. 1/3 van de Chinese export gaat naar de VS en EU. Dit zal best meewegen bij een beslissing om "ons" te veel te provoceren.

China maakt gebruik van het conflict om zijn eigen belangen te behartigen. Ze laten Rusland direct vallen als die te ver gaat. Rusland en China hebben eigenlijk niks gemeen. Behalve een drang voor meer invloed, maar dat heeft elk (machtig) land.
ze hebben rusland al laten vallen. alle export is en investeringen zijn naar een nul punt gedaald. Het enige wat ze doen is olie kopen, en lekker goedkoop. Rusland betaald lekker voor infrastructuur. En china wacht rustig af oM straks alles voor een prikkie toe te eigenen, hier lijkt het een beetje op.

Alles laat gewoon zien dat Kremlin een veel te grote broek heeft aangetrokken met deze oorlog. en dat georgie lokaal kan blijven, krim kan lokaal blijven. maar dat rusland 13 biljoen aan grondstoffen wil toe-eigenen van Oekraine, dat is iets wat niet een lokaal probleem is.

China is bezig met rusland aan de bedel staf te helpen.
pi_205865396
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Bron?
waarschijnlijk zijn duim, de duim van een of andere 'neutrale' expert.
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:17:30 #193
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205865409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En elkaar.
Het is zo'n schattig wereldbeeld dat Rusland en China elkaar nu echt "gevonden" zouden hebben omdat het westen sancties ingeroepen heeft tegen het nieuwe derde rijk. Dat Rusland en China nu "opeens" ons als vijand zien en elkaar als grootste vriend.

Nee, Rusland en China zijn nooit onze vrienden geweest, het is helaas een bijwerking van ons consumentisme en ons kapitalisme, dat we teveel zaken met deze landen hebben moeten doen. Eenzelfde bijwerking die je ziet bij het handelen met niet deugende regimes in het midden oosten. Het interessante is dan dat het juist het zo verguisde links-midden is die graag de afhankelijkheden met foute regimes, de verslaving aan gratis energie en het faciliteren van dictators wil verminderen. Maar ja links is eng, want die willen ongebreideld asielzoekers hier naar toe brengen en vergeet LTGBQ niet! Mannen met kutjes, dat is veel enger dan verkrachtende Russische militairen!

Oekrane is een lakmoesproef voor de toekomst van het vrije westen. Willen we in hoofdzaak blijven wie we zijn, een plaats waar echte vrijheid, echte democratie en echte vrijheid van meningsuiting, religie en seksualiteit de norm is.
pi_205865423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Bron?
Helaas geen Nederlandse bron.
https://m.dw.com/en/us-gr(...)th-taiwan/a-63007976

https://nos.nl/artikel/24(...)-leert-china-s-leger

Verder vermoed ik dat China ook militaire hulp kan leveren aan Rusland via noord-korea.
pi_205865471
Deze map wat mij betreft opgenomen worden in de 'Maps'-lijst van de OP.

https://storymaps.arcgis.(...)448496de641cf64bd375.
pi_205865482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Helaas geen Nederlandse bron.
https://m.dw.com/en/us-gr(...)th-taiwan/a-63007976

https://nos.nl/artikel/24(...)-leert-china-s-leger

Verder vermoed ik dat China ook militaire hulp kan leveren aan Rusland via noord-korea.
waarom zou china, rusland helpen en rusland hun macht versterken? waarom zou china de zelfde fout maken als het westen? even los van de feiten dat alle import en export door china stil gelegd is, behlave olie en gas?

welke belang heeft china om rusland te helpen?
pi_205865496
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom zou china, rusland helpen en rusland hun macht versterken? waarom zou china de zelfde fout maken als het westen?

welke winst heeft china om rusland te helpen?
Balans tussen 'oost' en 'west' in stand houden.

Zonder Rusland staat China helemaal alleen.

Om nog maar niet te spreken wat er gebeurt als Rusland uit elkaar knalt...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2022 12:24:34 ]
pi_205865619
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:23 schreef YStec het volgende:

[..]
Balans tussen 'oost' en 'west' in stand houden.

Zonder Rusland staat China helemaal alleen.

Om nog maar niet te spreken wat er gebeurt als Rusland uit elkaar knalt...
Als rusland uit elkaar valt kan china flink uitbreiden. Dus in dat opzicht zal china rusland wel willen destabiliseren
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:31:22 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205865620
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom zou china, rusland helpen en rusland hun macht versterken? waarom zou china de zelfde fout maken als het westen? even los van de feiten dat alle import en export door china stil gelegd is, behlave olie en gas?

welke belang heeft china om rusland te helpen?

Wat wel mee speelt is dat sommige landen (zoals China) niet meedoen aan sancties, maar hun bedrijfsleven wel. Omdat bedrijven bang zijn om door/in het Westen geboycot te worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205865628
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom zou china, rusland helpen en rusland hun macht versterken? waarom zou china de zelfde fout maken als het westen?

welke winst heeft china om rusland te helpen?
Geen idee welke winst ze er uit kunnen halen maar als ze er belang bij hebben zullen ze het vast wel doen.
Welke winst heeft de USA met het steunen van Oekraine?
Ze doen het echt niet uit liefdadigheid.
Ik zag ook al beelden van Chinese militairen in het Russische leger.
pi_205865679
Fascinerende read dit. Wat een dystopia dat Rusland.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205865707
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205865709
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:23 schreef YStec het volgende:

[..]
Balans tussen 'oost' en 'west' in stand houden.
welke balans helpt rusland mee?

Even vanuit chinese oogpunt:

China heeft 1,5 miljard mensen
rusland 100 miljoen

China heeft een economie van 19 biljoen
rusland heeft een economie van 900 miljard (gunstigste schatting op dit moment).

Atoom wapens heeft rusland er 5000, en china heeft er 350. dus hier is china, 10%. maar china is bezig dit aan het uitbreiden.


dus china zelf is de balans tussen oost en west. En rusland is daar geen onderdeel in, de Sovjet unie (2e economie ter wereld op zijn hoogte punt) bestaat niet meer. rusland zijn bevolking is europees en dus voor china zeer westers. Het enige wat rusland heeft is grondstoffen. maar die grondstoffen kunnen door iedereen gedelfd worden, dat is geen expertiese van Rusland.


quote:
Zonder Rusland staat China helemaal alleen.

Om nog maar niet te spreken wat er gebeurt als Rusland uit elkaar knalt...
als rusland uitelkaar klapt, dan zal china in voegen om die gebieden op starten. china is bezig om Kremlin te onteigenen van Rusland (de land massa).
pi_205865722
quote:
12s.gif Op maandag 5 september 2022 21:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ding is blijkbaar nog nooit echt ingezet.
Hoe kan je er dan zo'n stellige mening over hebben?
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:40:15 #205
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205865726
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee welke winst ze er uit kunnen halen maar als ze er belang bij hebben zullen ze het vast wel doen.
Ja, het kan regenen en de zon kan schijnen.

Dankjewel voor je bijzondere inzichten.
&lt;signature here&gt;.
pi_205865781
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wat wel mee speelt is dat sommige landen (zoals China) niet meedoen aan sancties, maar hun bedrijfsleven wel. Omdat bedrijven bang zijn om door/in het Westen geboycot te worden.
lees deze link, ook is deze bron, niks wijst op steun vanuit china, sterker nog china trekt zich steeds meer terug uit rusland, zie mijn eerste linkje.
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:45:12 #207
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205865783
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:23 schreef YStec het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken wat er gebeurt als Rusland uit elkaar knalt...
Als Rusland uit elkaar valt, dan is Mantsjoerije van China, en wordt Mongoli in het beste geval een vazalstaat van China.
China zit te likkebaarden bij deze Russische wanvertoning.
Behalve dat deze agressie de schijnwerpers iets teveel op China vs Taiwan heeft laten schijnen, maar dat lossen ze later wel op.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205865839
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee welke winst ze er uit kunnen halen maar als ze er belang bij hebben zullen ze het vast wel doen.

waarom zouden ze rusland helpen? alle feiten tonen aan dat china totaal niet helpt met rusland. Nu hebben ze dus ook belangrijkste bank van rusland afgesloten van hun betalingen.


quote:
Welke winst heeft de USA met het steunen van Oekraine?
Ze doen het echt niet uit liefdadigheid.

Zucht.....

misschien heeft china ook baat bij dat oekraine wint, want waarom verlaaggd china alle handel met rusland, trekt zijn bedrijven terug, legde beslag op rusland zijn geld in china en waarom sluiten ze rusland af van hun banken systeem?
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:55:20 #209
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205865904
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Met jou

Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom iemand zo graag het westen ziet falen. Hoe werkt dat in je voordeel of in het voordeel van je naasten.
Ik ben nieuwsgierig hoe jij de link met het westen legt als je een Oekranse tank opgeblazen ziet worden. :+
pi_205865911
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:50 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom zouden ze rusland helpen? alle feiten tonen aan dat china totaal niet helpt met rusland. Nu hebben ze dus ook belangrijkste bank van rusland afgesloten van hun betalingen.
[..]
Zucht.....

misschien heeft china ook baat bij dat oekraine wint, want waarom verlaaggd china alle handel met rusland, trekt zijn bedrijven terug, legde beslag op rusland zijn geld in china en waarom sluiten ze rusland af van hun banken systeem?
Dat doen ze onder druk van de "westerse" landen.
Die landen zijn een grotere afzetmarkt dan Rusland.
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 12:58:56 #211
236264 crew  capricia
pi_205865953
Lijkt wat spanning te zijn tussen Poetin en zijn militaire staf. Misschien gaat alles niet helemaal naar wens?

twitter
Definitely not CIA
  dinsdag 6 september 2022 @ 13:02:53 #212
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205865995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:40 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Hoe kan je er dan zo'n stellige mening over hebben?
Omdat er nu aan het licht komt dat als die dingen zeer intensief gebruikt worden, ze in storing raken?
&lt;signature here&gt;.
pi_205865996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat doen ze onder druk van de "westerse" landen.
Die landen zijn een grotere afzetmarkt dan Rusland.
kan het zijn dat china ook baat heeft bij een scenario als oekraine wint?

Of is je aversie tegen het westen zo groot, dat deze optie gewoon niet voor je is voor te stellen?
pi_205866047
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
kan het zijn dat china ook baat heeft bij een scenario als oekraine wint?

Of is je aversie tegen het westen zo groot, dat deze optie gewoon niet voor je is voor te stellen?
Waarom denk je dat ik een aversie tegen het westen heb?
pi_205866069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom denk je dat ik een aversie tegen het westen heb?
omdat antwoord geven op de vraag of china voordeel kan hebben bij een winst van Oekraine, blijkbaar niet lukt?
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 13:10:31 #216
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205866074
twitter


Wel bijzonder hoor wat je allemaal aan fake news ziet.
pi_205866092
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:58 schreef capricia het volgende:
Lijkt wat spanning te zijn tussen Poetin en zijn militaire staf. Misschien gaat alles niet helemaal naar wens?

[ twitter ]
Televaag post de zelfde filpjes met "ontspannen en grappende Poetin bij Vostok-2022". Uit dit soort filmpjes kun je sowieso weinig uithalen, die mannen zijn zich veel te bewust van persaanwezigheid.
pi_205866106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:58 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee maar het blijft wel raar dat die beelden niet beschikbaar kwamen terwijl men ze nu bij het minste geringste toont.
Wat zou daar volgens jou de reden van kunnen zijn?
BNW is ergens anders.
pi_205866119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wel bijzonder hoor wat je allemaal aan fake news ziet.
die hele nazi's in oekraine lijkt steeds meer gewoon onderdeel van Kremlin plan te zijn, dan dat het echt bestond in Oekraine. de laatste verkiezingen waren hiervoor al genoeg bewijs.
pi_205866125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
omdat antwoord geven op de vraag of china voordeel kan hebben bij een winst van Oekraine, blijkbaar niet lukt?
Ik denk dat China belang heeft bij wereldwijde vrede en geen handelsbelemmeringen.
  dinsdag 6 september 2022 @ 13:16:28 #221
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205866161
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk dat China belang heeft bij wereldwijde vrede en geen handelsbelemmeringen.
Ah, we lijken voortgang te boeken.

Zou je zeggen dat op dit punt rusland helpen met hun imperialistische oorlog, dat dichterbij brengt?
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 13:16:34 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205866163
Laatmaar kan weg
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 6 september 2022 @ 13:17:20 #223
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205866174
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wel bijzonder hoor wat je allemaal aan fake news ziet.
Het valt inderdaad op dat de Russische propaganda overuren draait. veel meer als enkele weken geleden. Belangrijkste thema's
- Tegenoffensief is een ramp voor UKR
- Europa in verzet tegen hoge energieprijzen
- Sancties werken niet
- Woke/pedo/BLM/Trans anekdotes om binnenlandse afkeer aan te wakkeren
- Leedvermaak en in het absurde trekken van de Europese energiecrisis.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205866178
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk dat China belang heeft bij wereldwijde vrede en geen handelsbelemmeringen.
dus een oekraine die zich als opkomend on de invloed van het westen toevoegd aan de wereld markt, met alle grondstoffen die ze bezitten of die grondstoffen aan het arsenaal van een nationalist die grondstoffen als drukmiddel kan inzetten?

wat denk je dat beter helpt met vrede en geen handelsbelemmeringen?
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 13:18:29 #225
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205866185
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
die hele nazi's in oekraine lijkt steeds meer gewoon onderdeel van Kremlin plan te zijn, dan dat het echt bestond in Oekraine. de laatste verkiezingen waren hiervoor al genoeg bewijs.
Dat is ook wel echt het stokpaardje waarom Oekraine niet zou deugen. Oh je zal vast wel kleine groepjes nazi's hebben in Oekraine, maar die zijn er ook in de VS bijvoorbeeld, Louis Theroux had daar nog een docu over gemaakt. En vast ook wel in Nederland. Maar dat maakt het geen nazi land.
pi_205866211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ah, we lijken voortgang te boeken.

Zou je zeggen dat op dit punt rusland helpen met hun imperialistische oorlog, dat dichterbij brengt?
hier komt hij niet uit! want dat het een voordeel voor china kan zijn dat als Rusland verliest.... is iets wat nooit bij de nieuws van beide kanten bekijken personen opkomt.

Of dat als rusland verliest, er voor het westen alleen ego schade is (maar china begrijpt en snapt heel goed dat het westen een individuele maatschappij is, waarin dingen als eer bijna geen rol spelen).
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 13:23:23 #227
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205866248
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:17 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het valt inderdaad op dat de Russische propaganda overuren draait. veel meer als enkele weken geleden. Belangrijkste thema's
- Tegenoffensief is een ramp voor UKR
- Europa in verzet tegen hoge energieprijzen
- Sancties werken niet
- Woke/pedo/BLM/Trans anekdotes om binnenlandse afkeer aan te wakkeren
- Leedvermaak en in het absurde trekken van de Europese energiecrisis.
Ik verbaas mij altijd over Nederlanders met een Russische vlag in hun username op twitter, als het geen "Nederlanders" zijn. Russia good want daar hebben ze geen homo's of empowered vrouwen. :D
pi_205866266
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:55 schreef Candymannetje het volgende:
Russische bron....
Hier gestopt met lezen.
pi_205866275
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Beter dan de Turkse voor Oekraine?
I dunno. De signalen zijn dat de Baykar drones toch degelijk zijn ivm de concurrentie

quote:
Conflict analyst Stijn Mitzer, one of Oryx's authors, said Turkmenistan was not happy with armed drones acquired from China and ended up buying TB2s. "Ethiopia also was not happy with its Iranian armed drones and later purchased both Chinese as well as Bayraktar TB2s, but ended up only being satisfied with TB2."

Pakistan's acquisition of TB2 drones comes after it purchased a large number of Chinese made drones, Mitzer noted. "I have no information that suggests Pakistan is unhappy with their Chinese armed drones, but one could argue that if they were happy there was no need to buy another platform."

https://asia.nikkei.com/E(...)lict-Turkey-s-Baykar
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205866289
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik verbaas mij altijd over Nederlanders met een Russische vlag in hun username op twitter, als het geen "Nederlanders" zijn. Russia good want daar hebben ze geen homo's of empowered vrouwen. :D
en moet je nagaan, dat Sovjet Unie, vrouwen en mannen veel gelijk waardiger waren als in die tijd in het westen (iets met socialistische elementen in communisme).
pi_205866295
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is ook wel echt het stokpaardje waarom Oekraine niet zou deugen. Oh je zal vast wel kleine groepjes nazi's hebben in Oekraine, maar die zijn er ook in de VS bijvoorbeeld, Louis Theroux had daar nog een docu over gemaakt. En vast ook wel in Nederland. Maar dat maakt het geen nazi land.
Je hebt in elk land wel een groepje nazi's. In Nederland had of heb je al jaren de Volksunie bijvoorbeeld. Dit soort groepjes kan je denk in elk Europees land vinden. Maar vaak zijn ze klein en marginaal (hoewel Itali nu een flinke opleving lijkt te hebben).
pi_205866312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dus een oekraine die zich als opkomend on de invloed van het westen toevoegd aan de wereld markt, met alle grondstoffen die ze bezitten of die grondstoffen aan het arsenaal van een nationalist die grondstoffen als drukmiddel kan inzetten?

wat denk je dat beter helpt met vrede en geen handelsbelemmeringen?
Zo belangrijk is Oekraine niet voor China en die grondstoffen gaan niet naar China.
  dinsdag 6 september 2022 @ 13:32:33 #233
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205866339
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]
hier komt hij niet uit! want dat het een voordeel voor china kan zijn dat als Rusland verliest.... is iets wat nooit bij de nieuws van beide kanten bekijken personen opkomt.

Of dat als rusland verliest, er voor het westen alleen ego schade is (maar china begrijpt en snapt heel goed dat het westen een individuele maatschappij is, waarin dingen als eer bijna geen rol spelen).
Het zal denk ik niet in het voordeel van china zijn, als rus verliest, maar te duidelijk partij kiezen, laat staan steunen met materiaal en dan sancties over jezelf afroepen, doet nog veel meer pijn voor china.

China wil nu gewoon dat dit snel over is, want ze hebben genoeg andere dingen aan hun hoofd.
&lt;signature here&gt;.
pi_205866370
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo belangrijk is Oekraine niet voor China en die grondstoffen gaan niet naar China.
maar rusland is ook niet belangrijk voor china.

Je blijft het lastig vinden om de vraag te beantwoorden:


quote:
dus een oekraine die zich als opkomend on de invloed van het westen toevoegd aan de wereld markt, met alle grondstoffen die ze bezitten of die grondstoffen aan het arsenaal van een nationalist die grondstoffen als drukmiddel kan inzetten?

wat denk je dat beter helpt met vrede en geen handelsbelemmeringen?

  dinsdag 6 september 2022 @ 13:37:10 #235
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205866385
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:13 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
BNW is ergens anders.
En het circus is net de stad uit. Als je hard rent kan je ze misschien nog inhalen ^O^
pi_205866415
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee welke winst ze er uit kunnen halen maar als ze er belang bij hebben zullen ze het vast wel doen.
Welke winst heeft de USA met het steunen van Oekraine?
Ze doen het echt niet uit liefdadigheid.
Ik zag ook al beelden van Chinese militairen in het Russische leger.
Ze hebben er weinig winst bij.
USA wil graag de rest van de wereld laten zien dat ze ingrijpen als andere landen hun zwakkere buren binnenvallen. (of iig de landen waar ze zelf een belang bij hebben)
En die Chinese militairen, waar blijkt dat uit? Ik kan zelf namelijk niet echt het verschil zien tussen een Russische Yakut of een Chinese Han.
pi_205866418
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]
maar rusland is ook niet belangrijk voor china.

Je blijft het lastig vinden om de vraag te beantwoorden:
[..]

Ik denk dat je de relatie tussen Rusland en China onderschat.

https://www.businessinsid(...)raine-troepen-macht/
pi_205866441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:41 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ze hebben er weinig winst bij.
USA wil graag de rest van de wereld laten zien dat ze ingrijpen als andere landen hun zwakkere buren binnenvallen. (of iig de landen waar ze zelf een belang bij hebben)
En die Chinese militairen, waar blijkt dat uit? Ik kan zelf namelijk niet echt het verschil zien tussen een Russische Yakut of een Chinese Han.
Ze hadden een Chinese vlag op hun uniform.
Het waren gepensioneerde militairen die vrijwillig gingen helpen stond erbij.
Kan ook gewoon Russische propaganda zijn natuurlijk.
pi_205866442
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het zal denk ik niet in het voordeel van china zijn, als rus verliest, maar te duidelijk partij kiezen, laat staan steunen met materiaal en dan sancties over jezelf afroepen, doet nog veel meer pijn voor china.

China wil nu gewoon dat dit snel over is, want ze hebben genoeg andere dingen aan hun hoofd.
Hier een interessant stuk over de relatie China-Rusland.
https://www.geopoliticalm(...)an-defeat-all-along/

China wil niet dat Rusland heel Oekrane verovert, dan wordt Rusland veel te machtig met zoveel mensen, gebied en grondstoffen. Dat is bijna een terugkeer naar de Sovjet-Unie.

In geval dat Rusland verliest, dan is China's enige zorg dat er pro-westerse regering komt. Een zwak Rusland zal aan de leiband van China lopen als de junior partner in een Sino-Russische alliantie.
pi_205866445
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het zal denk ik niet in het voordeel van china zijn, als rus verliest, maar te duidelijk partij kiezen, laat staan steunen met materiaal en dan sancties over jezelf afroepen, doet nog veel meer pijn voor china.

China wil nu gewoon dat dit snel over is, want ze hebben genoeg andere dingen aan hun hoofd.
vraag is of het in het nadeel is als oekraine wint of voordelig voor china? Uit economisch oogpunt is het gunstiger voor china als Oekraine zelf die grondstoffen behoudt (markt werking in de wereld)

Plus feitelijk als oekraine wint, zegt niks over of rusland verliest.
Theoretisch kan rusland gewoon zeggen: hey heb er ff een nachtje over geslapen, maar de wil en vastberadenheid van Oekraine hebben we overschat, en verkeede inlichtingen gehad (dus die hheben we ontslagen, hebben zelfmoord gepleegd etc). sorrry, wie wil er olie en gas kopen? Nu 1 vatbetalen 5 gratis erb
pi_205866461
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik verbaas mij altijd over Nederlanders met een Russische vlag in hun username op twitter, als het geen "Nederlanders" zijn. Russia good want daar hebben ze geen homo's of empowered vrouwen. :D
Ik verbaas me inmiddels al nergens meer over, de complete achterban van FvD is pro Moskou, en een groot deel daarvan geeft Oekraine de schuld van de huidige energiecrisis, plus men vind het ook geen soevereine staat, dus Rusland grijpt daar terecht in, en meer van dat soort gewauwel. Er valt ondertussen geen zinnig gesprek meer te voeren met de Baudet adepten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205866478
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk dat je de relatie tussen Rusland en China onderschat.

https://www.businessinsid(...)raine-troepen-macht/
mag je van je baas geen antwoord geven op mijn vraag? want wederom zegt deze link uit februari helemaal niks.
ik heb je aantal links gegeven in dit topic. Waarin china 100 miljard bevriest van rusland, china de grootste russische bank (wie rol heeft van centrale bank) van hun betalingsverkeer afgooit. dus afsluit van de buiten wereld.
pi_205866486
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:58 schreef capricia het volgende:
Lijkt wat spanning te zijn tussen Poetin en zijn militaire staf. Misschien gaat alles niet helemaal naar wens?

[ twitter ]
Lekker geknipt in de video:

twitter
pi_205866492
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
mag je van je baas geen antwoord geven op mijn vraag? want wederom zegt deze link uit februari helemaal niks.
ik heb je aantal links gegeven in dit topic. Waarin china 100 miljard bevriest van rusland, china de grootste russische bank (wie rol heeft van centrale bank) van hun betalingsverkeer afgooit. dus afsluit van de buiten wereld.
Ik heb al antwoord gegeven.
pi_205866509
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb al antwoord gegeven.
_O-
pi_205866572
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk dat je de relatie tussen Rusland en China onderschat.

https://www.businessinsid(...)raine-troepen-macht/
nog een stuk van dezelfde denktank als de bron van jouw stuk, maar dan wat recenter

https://carnegieendowment(...)lationship-pub-87695

"Yes, the China-Russia relationship is stronger, but it is also more strained."
  dinsdag 6 september 2022 @ 13:56:45 #247
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205866573
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:45 schreef Korenfok het volgende:
Plus feitelijk als oekraine wint, zegt niks over of rusland verliest.
En dat is heel in het kort hoe china erin zit. Het boeit ze weinig. Alleen met een bancaire sector die in z'n voegen kraakt, en grote steden die steeds om niks volledig in lockdown gaan, heeft china meer dan zat aan z'n hoofd.

Dat is, vooralsnog "aannemelijk', aannemelijker dan:

quote:
China kan helpen, ze kunnen het ook niet doen! *)
Well, thank you, Cpt. Obvious.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 6 september 2022 @ 13:57:17 #248
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205866579
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hier gaan we denk ik geen antwoord op krijgen. Ik vraag me ook altijd af wat erachter zit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205866725
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:58 schreef capricia het volgende:
Lijkt wat spanning te zijn tussen Poetin en zijn militaire staf. Misschien gaat alles niet helemaal naar wens?

[ twitter ]
Zo'n filmpje zegt natuurlijk niks over spanning maar wat mij meer opvalt is z'n rechterarm. Die beweegt niet mee en als die z'n verrekijker pakt dan is dat op z'n zachts gezegd ook houterig met rechts. Was dat in die oudere filmpjes ook altijd rechts wat raar deed?
pi_205866773
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zo'n filmpje zegt natuurlijk niks over spanning maar wat mij meer opvalt is z'n rechterarm. Die beweegt niet mee en als die z'n verrekijker pakt dan is dat op z'n zachts gezegd ook houterig met rechts. Was dat in die oudere filmpjes ook altijd rechts wat raar deed?
Ja dat is zijn kgb arm
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 14:20:48 #251
5428 crew  miss_sly
pi_205866834
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wel bijzonder hoor wat je allemaal aan fake news ziet.
Alles om maar aan te tonen dat alle Oekraeners nazi's zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205866879
https://www.politico.eu/a(...)ts-war-machines/amp/

Rusland heeft microchips nodig. Snap niet dat ze Taiwan Nederland en Duitsland vragen om chips.

China is toch grote bondgenoot? En China maakt van alles.
pi_205866941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ze hebben rusland al laten vallen. alle export is en investeringen zijn naar een nul punt gedaald. Het enige wat ze doen is olie kopen, en lekker goedkoop. Rusland betaald lekker voor infrastructuur. En china wacht rustig af oM straks alles voor een prikkie toe te eigenen, hier lijkt het een beetje op.

Alles laat gewoon zien dat Kremlin een veel te grote broek heeft aangetrokken met deze oorlog. en dat georgie lokaal kan blijven, krim kan lokaal blijven. maar dat rusland 13 biljoen aan grondstoffen wil toe-eigenen van Oekraine, dat is iets wat niet een lokaal probleem is.

China is bezig met rusland aan de bedel staf te helpen.
Dit plus China had behoorlijke investeringen in Oekrane zitten die nu ook zeer slecht renderen. Heel blij zijn ze er niet mee. Zeker niet omdat het maar blijft duren. China wil gaan chaos dus de Russen hadden er niet aan moeten beginnen of het binnen een maand moeten klaren. Niet deze situatie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205866976
Dat de Oekraners terugslaan bij Kherson en Donbas en kharkiv is geen goed teken voor de Russen.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 14:41:41 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205866993
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:26 schreef quirina het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)ts-war-machines/amp/

Rusland heeft microchips nodig. Snap niet dat ze Taiwan Nederland en Duitsland vragen om chips.

China is toch grote bondgenoot? En China maakt van alles.
Omdat China niet veel maakt misschien? Misschien dat China daarom graag Taiwan wil hebben ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205867044
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:38 schreef Slayage het volgende:
Dat de Oekraners terugslaan bij Kherson en Donbas en kharkiv is geen goed teken voor de Russen.

[ twitter ]
Eerst maar eens afwachten hoe groot dit is.

Over de hele linie speldenprikken uitdelen op plekken waar het pijn doet om de Russen overal bezig te houden zou me ook niet verbazen.
pi_205867091
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Alles om maar aan te tonen dat alle Oekraeners nazi's zijn.
Wanneer je tijd hebt zou je dit boek:'
Putin's People: How the KGB Took Back Russia and Then Took On the West'

Hierin wordt helder uiteen gezet dat de KGB zijn wereld visie uit de jaren 80 bepalend is voor het beleid van Rusland nu. Het is altijd het doel geweest om een groot russische rijk (lees letterlijk oude sovjet unie) te herstellen. maar in de nationale mythe van de rus, is Kiev en het landsdeel oekraine van groot belang (los van de grondstoffen, geograifische ligging, maar ook die dingen maken de kgb hun ambities onmogelijk).

Dus het hele nazi verhaal, is een propaganda / invloed verhaal om de wereld voor te bereiden op een aanval, het zijn nazi's etc..... oh dan is het goed (wat eigenlijk ook zo zou zijn, wil het niet dat realiteit een ander beeld heeft laten zien aan het westen).
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 14:54:28 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205867126
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:54 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
De politie doet onderzoek naar deze trut vanwege het goedkeuren en belonen van misdaden, opruiing en staat ze op foto's met hakenkruizen. Oohja, ze verblijft ook nog eens illegaal in Duitsland :D

https://www.br.de/nachric(...)-in-landshut,TGYjJig
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205867132
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:25 schreef Slayage het volgende:

[..]
I dunno. De signalen zijn dat de Baykar drones toch degelijk zijn ivm de concurrentie
[..]
https://asia.nikkei.com/E(...)lict-Turkey-s-Baykar
Maar hoe moeilijk kan het zijn? In principe zijn het groot uitgevallen speelgoedvliegtuigen met sensoren. Vallen die sensoren dan tegen? Want een propeller vliegtuig ontwerpen is ongeveer al in WO2 geperfectioneerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205867198
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:26 schreef quirina het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)ts-war-machines/amp/

Rusland heeft microchips nodig. Snap niet dat ze Taiwan Nederland en Duitsland vragen om chips.

China is toch grote bondgenoot? En China maakt van alles.
Het gaat om "high-tech" chips, waar TSMC (Taiwan) in vooruitloopt - op alles en iedereen. En dan heb je Nederland met ASML, dat de apparaten maakt die in de fabrieken van TSMC gebruikt worden om die high-tech chips mogelijk te maken.

China loopt achter, en Rusland nog meer, op het gebied van "high-tech" chips.



Het is alsof je een iPhone vergelijkt met een Nokia N95. Beide kun je gebruiken om mee te telefoneren en te internetten, maar de iPhone kan het allemaal beter en kan veel meer.
pi_205867223
Russia may face a longer and deeper recession as the impact of US and European sanctions spreads, handicapping sectors that the country has relied on for years to power its economy, according to an internal report prepared for the government.

The document, the result of months of work by officials and experts trying to assess the true impact of Russia’s economic isolation due to President Vladimir Putin’s invasion of Ukraine, paints a far more dire picture than officials usually do in their upbeat public pronouncements. Bloomberg viewed a copy of the report, drafted for a closed-door meeting of top officials on Aug. 30. People familiar with the deliberations confirmed its authenticity.


https://www.bloomberg.com(...)nternal-report-warns

De sancties werpen steeds meer vruchten af.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205867226
twitter
pi_205867265
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:08 schreef Wantie het volgende:
De sancties werpen steeds meer vruchten af.
Rusland kan beter lijden dan wij. https://www.nytimes.com/2(...)ar-ukraine-mood.html
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205867292
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Rusland kan beter lijden dan wij. https://www.nytimes.com/2(...)ar-ukraine-mood.html
Lees Moscow interesseert het (nog) geen zak wat er met de rest van het land gebeurt.
pi_205867298
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De politie doet onderzoek naar deze trut vanwege het goedkeuren en belonen van misdaden, opruiing en staat ze op foto's met hakenkruizen. Oohja, ze verblijft ook nog eens illegaal in Duitsland :D

https://www.br.de/nachric(...)-in-landshut,TGYjJig
Nice
pi_205867337
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:08 schreef Wantie het volgende:
Russia may face a longer and deeper recession as the impact of US and European sanctions spreads, handicapping sectors that the country has relied on for years to power its economy, according to an internal report prepared for the government.

The document, the result of months of work by officials and experts trying to assess the true impact of Russia’s economic isolation due to President Vladimir Putin’s invasion of Ukraine, paints a far more dire picture than officials usually do in their upbeat public pronouncements. Bloomberg viewed a copy of the report, drafted for a closed-door meeting of top officials on Aug. 30. People familiar with the deliberations confirmed its authenticity.


https://www.bloomberg.com(...)nternal-report-warns

De sancties werpen steeds meer vruchten af.
had je anders verwacht?

even los van de massale opschaling van rusland trollen, hoe weinig de sancties werken en hoe alleen meer europa zich zelf raakt, en rusland beter doet dan ooit te voren (maar alle kremlin gefinancieerde partijen allemaal de straat op, tegen de sancties en voro rusland).
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 15:25:59 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205867369
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:17 schreef polderturk het volgende:

[..]
Nice
Uitzetten naar Rusland kan blijkbaar niet. Een mooi alternatief is haar een Russisch uniform aantrekken en haar in Oekrane in de buurt van Oekraense troepen droppen }) }) })

Eens kijken of ze dan nog zo stoer is.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205867374
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Rusland kan beter lijden dan wij. https://www.nytimes.com/2(...)ar-ukraine-mood.html
Als het allemaal om economie draait is het gewoon een globaal probleem. De Russen mogen dan wel in de shit zitten maar de EU zit dat ook. En om zaken te produceren heb je grondstoffen nodig. Zonder grondstoffen kun je wel een betere hi-tech hebben dan Rusland maar je hebt wel grondstoffen en energie nodig om die te maken.

Zonder Rusland en Afrika blijven nog weinig opties over. Canada en Zuid-Amerika kan maar vanwege schaarste gaan de prijzen van metalen stijgen.

Overigens zijn die Yanks ook niet gek. Uranium staat niet bij de VS op de sanctie lijst. Logisch want de VS haalt Uranium uit Rusland.

https://www.trouw.nl/binn(...)t-sancties~b29e202a/

Ik weet waar ik in moet investeren. Koper, Nikkel, Uranium, Zilver.
pi_205867386
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Rusland kan beter lijden dan wij. https://www.nytimes.com/2(...)ar-ukraine-mood.html
Dat dachten de Duitsers ook in beide wereldoorlogen (de geallieerden waren decadent en consumentistisch, de Duitsers van de diepe Kultur), hebben ze achteraf gezien niet zo lekker ingeschat.
  dinsdag 6 september 2022 @ 15:30:28 #270
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205867405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Rusland kan beter lijden dan wij. https://www.nytimes.com/2(...)ar-ukraine-mood.html
Ja en daarom janken ze als varkens als ze geen visum meer krijgen.
&lt;signature here&gt;.
pi_205867411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat dachten de Duitsers ook in beide wereldoorlogen (de geallieerden waren decadent en consumentistisch, de Duitsers van de diepe Kultur), hebben ze achteraf gezien niet zo lekker ingeschat.
Dat soort goedkope bullshit inderdaad. De Japanners dachten dat ook in WO2, snelle klap aan de VS, ze verwachtten dat ze zo geschrokken zijn dat ze wel vrede willen in ruil voor consessies.

Zo werken megalomane dictators eenmaal. Eerst de kleintjes in elkaar rossen, dan de volgende, dan de volgende, maar het houdt ergens op totdat er iemand is die eeen maatje te groot is.
  dinsdag 6 september 2022 @ 15:34:47 #272
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205867445
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:25 schreef Starhopper het volgende:
Uitzetten naar Rusland kan blijkbaar niet.
Laat maar dan.
&lt;signature here&gt;.
pi_205867446
twitter


*O*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 15:40:13 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205867496
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Laat maar dan.
;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205867574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:17 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Lees Moscow interesseert het (nog) geen zak wat er met de rest van het land gebeurt.
niet zo gek, alle vormen van kritiek op poetin en de oorlog is gebannen. Gisteren werd Ivan Safronov , tot 22 jaar cel veroordeeld, doordat hij schreef over een verkoop van een militaire vliegtuig aan egypte in 2019, wat leide tot een politiek schandaal in Rusland!

dit gebeurde ook in berlijn en andere grote rijkere steden in Naziduitsland tijdens WO2. Leefde helemaal in hun nationalistische bubbel en Waren compleet in shock toen de geallieerden ineens duitsland aanvielen.
pi_205867603
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:34 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

*O*
ehhh, wat heeft poetin ISIS nu weer aangedaan, zijn uitstaande leningen voor aanslagen op amerikaanse soldaten vergeten te betalen?
pi_205867663
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:17 schreef Bieselke het volgende:
Lees Moscow interesseert het (nog) geen zak wat er met de rest van het land gebeurt.
Daarom moeten de normale Russen zsm lijden voor de besluiten van hun leiders. Hoe eerder en harder hoe beter.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205867784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat dachten de Duitsers ook in beide wereldoorlogen (de geallieerden waren decadent en consumentistisch, de Duitsers van de diepe Kultur), hebben ze achteraf gezien niet zo lekker ingeschat.
Degenen die steeds vermelden hoe hard en robuust de Rus is en hoe decadent en verwend wij in het westen zijn, zijn ook degenen die vanaf het begin zitten te janken hoe erg dit voor ons gaat worden. Gelukkig is niet iedereen hier zo laf en heeft zo weinig moreel besef.
pi_205867795
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:34 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

*O*
Waarom *O* ?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 16:12:39 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205867874
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Laat maar dan.
Ze is blijkbaar letterlijk een Poetinhoer :') _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205867883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee welke winst ze er uit kunnen halen maar als ze er belang bij hebben zullen ze het vast wel doen.
Welke winst heeft de USA met het steunen van Oekraine?
Ze doen het echt niet uit liefdadigheid.
Ik zag ook al beelden van Chinese militairen in het Russische leger.
Her verzwakken van Rusland, verlengen van de gevolgen van de oorlog, waardoor de betrekkingen tussen Rusland en EU een dieptepunt bereiken, waar de VS weer voordeel van heeft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 16:15:48 #282
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205867913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee welke winst ze er uit kunnen halen maar als ze er belang bij hebben zullen ze het vast wel doen.
Welke winst heeft de USA met het steunen van Oekraine?
Ze doen het echt niet uit liefdadigheid.
Ik zag ook al beelden van Chinese militairen in het Russische leger.
Weet je dat zeker? Je weet dat Russen in het oosten er Aziatisch uitzien?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205867926
Het lijkt erop dat Rusland hard geboord wordt.

twitter
pi_205867951
quote:
05.09.2022 (13:10)
Russian Defence Ministry report on the progress of the special military operation in Ukraine
The Armed Forces of Ukraine (AFU) continued their attempts to consolidate at several areas of Nikolayev-Krivoy Rog direction.

Russian Aerospace Forces, missile troops and artillery launch high-precision attacks at the units and reserve forces of Ukrainian troops.

The enemy has lost a total of 11 tanks, 7 infantry combat vehicles and 8 armoured vehicles of other types, 9 pick-ups with large-calibre machine guns and over 220 servicemen at the abovementioned direction.

Moreover, high-precision armament has neutralised provisional bases of 57th Mechanised Infantry Brigade near Bereznegovatoye and Murakhovka (Nikolayev region).

Russian Aerospace Forces have shot down 1 Mi-8 helicopter of Ukrainian Air Force near Kochubeyevka (Kherson region).

2 depots for missiles, artillery armament and munitions of the AFU have been destroyed near Voznesensk and Ochakov (Nikolayev region) that storaged over 1,500 rocket-propelled projectiles for multiple rocket-launching systems (MRLS), including over 200 projectiles for U.S.-manufactured HIMARS multiple rocket launchers.

Operational-tactical and army aviation, missile troops and artillery continue launching attacks at the military facilities in Ukraine.

High-precision attack launched by Russian Aerospace Forces at a provisional base of Kraken nationalist group deployed near Kharkov has resulted in the elimination of over 30 nationalists and 10 motor vehicles.

Concentrated fire attacks launched at the combat positions of 81st Air Assault Brigade near Krasnopolye (Donetsk People's Republic) has resulted in the elimination of up to 20 and wounding of over 50 AFU servicemen.

6 AFU command posts have been neutralised near Dachnoye, Velikaya Danilovka (Kharkov region), Slavyansk, Artyomovsk (Donetsk People's Republic), Poltavka (Zaporozhye region), Zelenodolsk (Dnepropetrovsk region), as well as 48 artillery units and 152 Ukrainian manpower and military equipment concentration areas.

5 depots for missiles, artillery armament and munitions have been destroyed near Andreyevka, Sady (Kharkov region), Dobrovolye, Zelyonoye Pole (Donetsk People's Republic) and Nikolayevka (Kherson region).

1 launching ramp of U.S.-manufactured HIMARS multiple rocket-launching system has been destroyed near Timchenki (Kharkov region).

Russian air defence means have shot down 5 unmanned aerial vehicles near Bolshiye Prokhody (Kharkov region), Novotroitskoye, Yegorovka, Novy Svet and Zelyonoye Pole (Donetsk People's Republic|), including 1 Bayraktar-TB2.

4 U.S.-manufactured HARM anti-radar missiles have been shot down near Chernobayevka and Novaya Kakhovka (Kherson region).

In addition, 34 projectiles launched by HIMARS, Uragan and Olkha MRLS have been intercepted in air near Kazatskoye and Chernobayevka (Kherson region).

In total, 287 airplanes and 152 helicopters, 1,877 unmanned aerial vehicles, 372 air defence missile systems, 4,822 tanks and other armoured combat vehicles, 825 combat vehicles equipped with MRLS, 3,368 field artillery cannons and mortars, as well as 5,340 units of special military equipment have been destroyed during the special military operation.

Despite the presence of IAEA representatives at Zaporozhye nuclear power plant, Kiev regime continues provocations aimed at posing a threat to create a technological disaster.

On September 4, Ukrainian troops used an attack unmanned aerial vehicle towards the nuclear power plant. By virtue of Russian electronic countermeasures means, the Ukrainian drone lost control and fell down one kilometre far from the Zaporozhye nuclear power plant.

2 artillery attacks launched at Energodar have been recorder over the night. A total of 6 artillery projectiles have been launched from the circumferences of Marganets and Nikopol (Dnepropetrovsk region). AFU units have been neutralised by Russian artillery's counter-attack.

The radiation environment at the Zaporozhye nuclear power plant remains normal.
https://eng.mil.ru/en/spe(...)m?id=12436983@egNews
mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 6 september 2022 @ 16:25:04 #285
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205867996
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 6 september 2022 @ 16:27:59 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205868022
Rusland trolls zijn vergeten dat ze wat variatie in hun tekst moeten aanbrengen ipv het letterlijk te copy/pasten

twitter
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 16:32:15 #287
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205868057
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland trolls zijn vergeten dat ze wat variatie in hun tekst moeten aanbrengen ipv het letterlijk te copy/pasten

[ twitter ]
Zelfs de propaganda is matig. Dat is wel komisch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 16:33:29 #288
5428 crew  miss_sly
pi_205868061
Was deze hier al langsgekomen?

twitter


Dan gaat het toch niet zo goed met de gasinkomsten en is China geen goed betalende afnemer die verlies van westelijke inkomsten ruim compenseert?

[ Bericht 53% gewijzigd door miss_sly op 06-09-2022 16:56:24 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205868116
twitter
pi_205868122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zelfs de propaganda is matig. Dat is wel komisch.
Is natuurlijk ook wel wat complexer dan de gebruikelijke Firehose of Falsehoods die ze normaal over de wereld uitbraken.
pi_205868150
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:33 schreef miss_sly het volgende:
Was deze hier al langsgekomen?

https://twitter.com/derks(...)RRZFCgLxFmzHDxF-Q0w[ twitter ]

Dan gaat het toch niet zo goed met de gasinkomsten en is China geen goed betalende afnemer die verlies van westelijke inkomsten ruim compenseert?
nee want China kan dat helemaal niet overnemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 16:55:26 #292
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205868188
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
nee want China kan dat helemaal niet overnemen.
Als ze het al zouden willen duurt dat jaren en zouden ze een aalmoes als vergoeding er tegenover zetten.

Maar China wil het helemaal niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 16:56:47 #293
5428 crew  miss_sly
pi_205868199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
nee want China kan dat helemaal niet overnemen.
Ik vergat /s achter mijn vraag ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205868222
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Weet je dat zeker? Je weet dat Russen in het oosten er Aziatisch uitzien?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze hadden een Chinese vlag op hun uniform.
Het waren gepensioneerde militairen die vrijwillig gingen helpen stond erbij.
Kan ook gewoon Russische propaganda zijn natuurlijk.
  Moderator dinsdag 6 september 2022 @ 16:59:36 #295
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205868223
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 17:06:28 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205868251
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]

Heb je een linkje?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 6 september 2022 @ 17:07:59 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_205868259
Yep begint er toch op te lijken dat Oekraine nu behoorlijke terreinwinsten begint te boeken. Ook opvallend, bij Russische milbloggers is alles altijd de schuld van de "mobiki" de LNR en DNR legers, want eh ja, onwillige mensen die je van de straat plukt om kanonvoer te laten zijn kun je niet zoveel van verwachten. Maar Poetin prijst ze juist

twitter


De commandant van Kherson mist wat ledematen
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205868267
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 6 september 2022 @ 17:10:56 #299
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205868275
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Heb je een linkje?
Nee, natuurlijk niet.
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 17:11:24 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205868279
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet.
:+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 17:11:54 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205868284
Dicht
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')