Ik ook niet hoor, maar mijn WD SSD is ook zeker niet perfekt, Ik merkte dat het lezen en schrijven van bestanden ,tegelijkertijd, een heel stuk langzamer gaat dan op een ouderwetse HDD.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb hem even geupdatet, harde schijf kan blijven staan. Heb ik zelf namelijk ook in m'n PC.
Hier nog geen M.2, maar wel sata SSD. M.2 vind ik voor nu nog wat overkill.
Als je er dan een M.2 in drukt is het gevoel van overkill snel verdwenen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb hem even geupdatet, harde schijf kan blijven staan. Heb ik zelf namelijk ook in m'n PC.
Hier nog geen M.2, maar wel sata SSD. M.2 vind ik voor nu nog wat overkill.
Dat deed ik ooit met een video exporten, dus een export van een video op de schijf naar dezelfde schijf. Dat deed die harde schijf nogal tikken en dat klonk niet echt prettig dus ik heb nu een andere output dan de inputquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:01 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, maar mijn WD SSD is ook zeker niet perfekt, Ik merkte dat het lezen en schrijven van bestanden ,tegelijkertijd, een heel stuk langzamer gaat dan op een ouderwetse HDD.
Door thermal throttle bedoel je?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:38 schreef dimmak het volgende:
[..]
Als je er dan een M.2 in drukt is het gevoel van overkill snel verdwenen.
quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:23 schreef Troel het volgende:
Wahahahaha, ik sta nog steeds in de OP
Dat is echt wel oud. Alle bekenden zijn weg zie ik alquote:
Wat is dat?quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is echt wel oud. Alle bekenden zijn weg zie ik alIk moet ook nodig weer eens gaan kijken op IRC
Daar waar ik mijn uren doorbracht met slak en DDquote:
Das een heel oud chat protocol (begin 88~1990) dat het mogelijk maakten vrij eenvoudig chat kanaaltjes te makenquote:
Ik zat op IRCnet#Planetx met wat uni studentjes, heerlijke tijd zonder bemoeiende overheden affijn jij weet.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar waar ik mijn uren doorbracht met slak en DD
Ow, het was niet sarcastischquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:08 schreef TheBarret het volgende:
[..]
Das een heel oud chat protocol (begin 88~1990) dat het mogelijk maakten vrij eenvoudig chat kanaaltjes te maken
en dingen uit te wisselen, het veelal popular en gebruikt bij de infamous XDCC Servers (Doe moeder van Pirating zeg maar, men kocht gehackte boxjes op die werden geworven door php/sql injecties/etc en dan werd er een custom Rootkit op gezet zodat men de machine volledig in handen had zonder op te vallen bij een Systeem beheerder. Deze boxjes werden dan als seed servers gebruikt, dit waren echt 1000'en servers, als 't niet meer was) Affijn, het bestaat nog steeds omdat het zo simpel maar zo effectief was.
IRC heb een geschiedenis die zelfs bij het einde van de Koude Oorlog contributie leverde, waar men ipv telefoon,
dit netwerk gebruikte om gegevens uit te wisselen, het heb echt een heleboel verhalen en beginselen van
tegenwoordige vervangers, zonder dit protocol hadden we wss heleboel dingen anders gedaan.
Als je meer wilt weten: https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Relay_Chat
Hahhaah. Ik dacht dat het een opmerking was zo van a nee, dat is zo 1990quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:41 schreef TheBarret het volgende:
[..]
ow...well i feel awkward nowdacht ik even wijs over te komen
my bad
Nederlandse servers, schaarsquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Hahhaah. Ik dacht dat het een opmerking was zo van a nee, dat is zo 1990
(overigens heb ik geen idee of irc van fok/tweakers het nog doet.)
1 2 3 4 5 | irc.snt.utwente.nl SNT at University of Twente, The Netherlands 326 528G 2.11.2p3 now irc2.snt.ipv6.utwente.nl SNT at University of Twente, The Netherlands 192 528H 2.11.2p3 now irc.snt.ipv6.utwente.nl SNT at University of Twente, The Netherlands 1 528I 2.11.2p3 now hub.snt.utwente.nl SNT at University of Twente, The Netherlands 0 528J 2.11.2p3 now irc3.snt.ipv6.utwente.nl SNT at University of Twente, The Netherlands 3283 528K 2.11.2p3 now |
Ik heb geen idee waar ik vroeger allemaal op zat. Damn, ik word oudquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:50 schreef TheBarret het volgende:
[..]
Nederlandse servers, schaars
[ code verwijderd ]
Soms krijgen oude techniek een nieuw jasje, ineens duikt dat op. Ik ben van mening dat IRC zoiets altijdquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ik vroeger allemaal op zat. Damn, ik word oud
Nouja, ik ging van IRC naar De digitale Metro, dat was ook leuk. Maar ook dat sterft uit zeg maar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:55 schreef TheBarret het volgende:
[..]
Soms krijgen oude techniek een nieuw jasje, ineens duikt dat op. Ik ben van mening dat IRC zoiets altijd
wel blijft bestaan, puur omdat het zo simpel is, je kan het heel makkelijk als medium gebruiken,
je hebt natuurlijk Discord maar IRC kun je letterlijk zelf compileren en configureren en een client kun
jezelf ook makkelijk coden, en Linux heeft standaard deze clients ten alle tijden in hen repo's staan.
Vergeet ook niet dat 90% van de (D)DoS botjes gebruik maken van IRC mediums, omdat ze dus heelquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik ging van IRC naar De digitale Metro, dat was ook leuk. Maar ook dat sterft uit zeg maar.
quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is echt wel oud. Alle bekenden zijn weg zie ik alIk moet ook nodig weer eens gaan kijken op IRC
Helaas is er geen fok irc meerquote:This site can’t be reached
irc.fok.nl refused to connect.
De enige reden waarom die nog bestaan, is omdat iemand vergeten is ze uit te zettenquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:50 schreef TheBarret het volgende:
[..]
Nederlandse servers, schaars
[ code verwijderd ]
hahahaha, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen krijgen. Ik kijk daar namelijk niet van op dat er iemand opquote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:28 schreef devzero het volgende:
[..]
De enige reden waarom die nog bestaan, is omdat iemand vergeten is ze uit te zetten
Ik zou willen dat ik mijn oude PC's nog had. Goudmijntjes zouden dat zijn qua data. Have fun!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:50 schreef Mano_ het volgende:
Ik vind net in een kast die al 6 jaar niet open is geweest 2 oude PC's, net op het moment dat ik een beetje aan het zoeken ben naar een Win98/XP-machine voor de nostalgie en wat oude spelletjes![]()
1 is een HP Pavilion 7885 (google kent dat hele ding niet eens)
AMD Athlon 1,4 Thunderbird
512MB SDRAM
ASUS AGP-V7100 /T 32MB (wat stiekem een GeForce 2 MX is)
Seagate U series 5 IDE HDD 40GB
1x DVD-Rom en 1x DVD-RW, die is er later bij gezet
PCI 56k6 modem
Deze heeft m'n pa ooit met zo'n PC-Prive-dinges gekocht bij de Dixons, als vervanger voor de P133MMX
De andere is een stukje moderner en ik kan me dat ding echt totaal niet herinneren. Geen idee hoe die bij mij terecht is gekomen, het is sowieso niet mijn eigen oude hardware:
Heb hem nog niet opgestart, maar wat ik zo zie:
Socket 940 moederbord van Asus, dus dat moet dan een Athlon FX of een Opteron zijn als ik het goed heb.
Asus 9800 GTX videokaart
4GB RAM
Geen HDD en optische drives
[ afbeelding ]
Ik heb wat te doen de komende dagen![]()
![]()
WEL!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:27 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Helaas is er geen fok irc meer
Lol, wij hebben met de laatste verhuizing een laptop met Windows 3.11 weggedaan. Werkendquote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:50 schreef Mano_ het volgende:
Ik vind net in een kast die al 6 jaar niet open is geweest 2 oude PC's, net op het moment dat ik een beetje aan het zoeken ben naar een Win98/XP-machine voor de nostalgie en wat oude spelletjes![]()
512MB SDRAM
PCI 56k6 modem
Deze heeft m'n pa ooit met zo'n PC-Prive-dinges gekocht bij de Dixons, als vervanger voor de P133MMX
De andere is een stukje moderner en ik kan me dat ding echt totaal niet herinneren. Geen idee hoe die bij mij terecht is gekomen, het is sowieso niet mijn eigen oude hardware:
Socket 940 moederbord van Asus, dus dat moet dan een Athlon FX of een Opteron zijn als ik het goed heb.
Asus 9800 GTX videokaart
4GB RAM
[ afbeelding ]
![]()
tof..quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:50 schreef Mano_ het volgende:
512MB SDRAM
PCI 56k6 modem
Asus 9800 GTX videokaart
4GB RAM
[ afbeelding ]
![]()
Je kunt vast op marktplaats nog wel een dealtje vindenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:45 schreef mschol het volgende:
[..]
tof..
had graag nog mn oude p133 of de oude pentium 3 nog gehad
ja vast, alleen moet ik dan bedenken wat ik liefst wil:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:19 schreef devzero het volgende:
[..]
Je kunt vast op marktplaats nog wel een dealtje vinden
Ik wil er ook nog een DOS-bak bij, het liefste een 486, gezien het aandeel dat platform heeft gehad in mijn jeugdquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:08 schreef mschol het volgende:
[..]
ja vast, alleen moet ik dan bedenken wat ik liefst wil:
ergrns wil ik best een pc uit 98/98SE tijdperk als retro bak
maar een degelijke uit XP tijdperk is ook leuk als retro bak (al is het minder retro)
beide tijdperken hebben voor mij best wat herinneringen
moet eerst eens kijken wat ik op oude pc's die ik hier nog heb staan kan draaien
Zoiets moet nog bij m’n ouders op zolder liggen. Een Tulip 286 laptop met oranje monochroom scherm, zonder accuquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Lol, wij hebben met de laatste verhuizing een laptop met Windows 3.11 weggedaan. Werkend
Via Mirc of een ander programma werkt het wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:19 schreef devzero het volgende:
[..]
Jammer dat de link niet meer werkt voor mij
Te veel werk om dat te gaan installerenquote:Op zondag 16 oktober 2022 08:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Via Mirc of een ander programma werkt het wel.
Ja, een paarquote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:24 schreef devzero het volgende:
[..]
Te veel werk om dat te gaan installerenZitten er eigenlijk nog mensen op?
meenemen als serieuze optie, ze verbruiken soms wel wat veel maar met de eco stand is dat schijnbaar goed op te lossen zonder echt veel in te boeten in performancequote:Op zondag 20 november 2022 14:49 schreef Troel het volgende:
Hoe is het tegenwoordig met de AMD processors? Mijn oudste heeft een nieuwe laptop nodig en ik ben eigenlijk altijd heel erg van de intel geweest, maar ik zie steeds meer gaminglaptops met AMD.
Moet ik dat als serieuze optie meenemen of links laten liggen?
En hoe moet ik het dan vergelijken? Als ik een rijtje maak van Intel i5, Intel i7 en de AMD ryzens?quote:Op zondag 20 november 2022 14:51 schreef mschol het volgende:
[..]
meenemen als serieuze optie, ze verbruiken soms wel wat veel maar met de eco stand is dat schijnbaar goed op te lossen zonder echt veel in te boeten in performance
goeie vraagquote:Op zondag 20 november 2022 14:54 schreef Troel het volgende:
[..]
En hoe moet ik het dan vergelijken? Als ik een rijtje maak van Intel i5, Intel i7 en de AMD ryzens?
Want ik twijfel dus al over de i5, maar heel veel gaminglaptops zit dus standaard de i5 in. i7 nog slechter leverbaar of eigenlijk gewoon niet nodig?
Ow, ik kijk ook wel degelijk naar prijs hoorquote:Op maandag 21 november 2022 21:55 schreef devzero het volgende:
Wij hebben recentelijk een aantal machines met AMD CPUs (Epyc 7543) gekocht en zijn er best tevreden over. Ik weet alleen niet hoe ze het doen met consumer/gaming laptops, maar ik zou gewoon wat reviews gaan lezen. Persoonlijk ben ik geen INTEL of AMD fan, ik kijk naar de prestatie en prijs.
Open maar een nieuwe want naar mijn weten is er geen centraal topicquote:Op vrijdag 16 december 2022 09:53 schreef de_boswachter het volgende:
Is er ergens een centraal topic voor vragen over glasvezel / ziggo en de hele kl*tezooi? Of gewoon nieuw topic openen?
Ik wacht.quote:Op vrijdag 16 december 2022 09:53 schreef de_boswachter het volgende:
Is er ergens een centraal topic voor vragen over glasvezel / ziggo en de hele kl*tezooi? Of gewoon nieuw topic openen?
Het topic is GEOPENDquote:
Al geprobeerd?quote:Op woensdag 1 februari 2023 00:30 schreef Bluesdude het volgende:
Vraagje :
Ik heb een ING-app op een samsung android tablet.
Kan ik met die app een ING mobiele betaalpas activeren, zodat ik kan betalen.
Bijv in OV door tablet bij een scanner te houden ?
Ik dacht van niet met een tablet. Maar waarom ?
Ik zou zeggen, laat weten of het luktquote:Op woensdag 1 februari 2023 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... net gisteren aan gedacht. Ik vond deze pagina in de app (naam en rek nr heb ik verwijderd)
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 | filename hallo - .exe filetest . lol--121 . exe installer-121.exe installer-v122 .exe installer-v133 - . .exe dit is een naam - met puntjes . en meer tekst - . .exe |
String function denk ikquote:Op woensdag 8 maart 2023 13:28 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand zo een regexje te schrijven die het volgende kan? (als het hier niet hoort, ik kan die verdomde php topics nooit terug vinden sinds FOK heeft besloten de developersfora te verplaatsen naar DIG)
Ik heb veel bestandsnamen voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik alleen de laatste streepjes en puntjes voor de extensie verwijderen.. Iemand die een simpel truukje weet?
Hoe krijg je je koeler zo los? Met de kast schudden of zo?quote:
Goede vraag.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:43 schreef devzero het volgende:
[..]
Hoe krijg je je koeler zo los? Met de kast schudden of zo?
Als hij/zij het net heeft geïnstalleerd zou dat best kunnen. Maar gezien al het stof, draait deze setup al een tijdje.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Goede vraag.
Denk niet goed bevestigd en vervolgens een keertje tegenaan gestoten.
GeForce experience zeker?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:28 schreef Troel het volgende:
whoopwhoop, al een tijdje kon ik de nieuwe driver van mijn grafische kaart niet upgraden. Stom gedoe. Maar door de driver gewoon vanaf de website te downloaden in plaats van zo'n vaag experiencegeval is het gelukt
ja klote ding. Snap ook niet waarom het bestaat. Geen idee waarom het nodig is.quote:
Data stelen. Je moet volgens mij ook verplicht met Facebook of Google inloggenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:32 schreef Troel het volgende:
[..]
ja klote ding. Snap ook niet waarom het bestaat. Geen idee waarom het nodig is.
heeeeel herkenbaar (helaas)quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:28 schreef Troel het volgende:
whoopwhoop, al een tijdje kon ik de nieuwe driver van mijn grafische kaart niet upgraden. Stom gedoe. Maar door de driver gewoon vanaf de website te downloaden in plaats van zo'n vaag experiencegeval is het gelukt
dat dus...quote:
Ik had nog nooit van Youtube Vanced gehoortquote:Op vrijdag 14 april 2023 00:16 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteravond kreeg ik ineens dat ik (de meeste) videos niet meer kon kijken in Youtube Vanced.![]()
Vandaag ReVanced geïnstalleerd en weer dóór!
DIG / [GUIDE] ReVancedquote:Op vrijdag 14 april 2023 04:18 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van Youtube Vanced gehoortVolgens de vanced website wordt er niet meer aangewerkt en bevelen ze Adguard aan.
https://tweakers.net/nieu(...)atie-van-google.htmlquote:Op vrijdag 14 april 2023 04:18 schreef devzero het volgende:
Ik had nog nooit van Youtube Vanced gehoortVolgens de vanced website wordt er niet meer aangewerkt en bevelen ze Adguard aan.
Heb 'm wel deels gebruikt hoor.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:56 schreef dimmak het volgende:
[..]
DIG / [GUIDE] ReVanced
Mijn guide is helaas niet zo goed ontvangen hier.
Zo eens lezen. Jammer dat niemand er poste, maar het topic is nog open.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:56 schreef dimmak het volgende:
[..]
DIG / [GUIDE] ReVanced
Mijn guide is helaas niet zo goed ontvangen hier.
nee joh, overdrijven is ook een kunst, gewoon wat te hard gegroeid en niet op tijd procedures en dergelijke erop aangepastquote:Op donderdag 17 augustus 2023 02:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Video doet het niet. Wel als je erop klinkt. Gaat over Linus Tech Tips. Oftewel een bedrijf wat lijkt volledig in te storten.
Hoop dat het zo is. Ik gun Linus wel veel. Maar de behoefte om te grinden was te hoog. Zoals ze nota bene in hun eigen video al aangaven was er nooit tijd voor evaluatie. Wat waarschijnlijk ook een reden is dat ze zo gigantisch groot waren omdat hun output zo hoog was.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:08 schreef mschol het volgende:
[..]
nee joh, overdrijven is ook een kunst, gewoon wat te hard gegroeid en niet op tijd procedures en dergelijke erop aangepast
Sick.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:25 schreef mschol het volgende:
ik juich even voor de huidige opslag prijzen 4tb nvme ssd voor slechts 189 euro
mja ik kan er altijd een heatsinkje opzetten, en ik heb 2 oude sata ssds ook overgezet naar nieuwe pc, maar ik kan het niet nog gekker maken met bv 8tb ssd erinofzoquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 00:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sick.
Heb zelf nog lekker SATA'tjes in mijn systeem. Wordt minder heet. Weet niet of het veel boeit maar goed, zal geen kwaad kunnen
wat ik zo zag lijken de verhoudingen niet te kloppenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:04 schreef Pino112 het volgende:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1636635/7
Tweakers heeft vernieuwde smilies, ik vind het nog maar wennen.
Die kritiekpunten bij die smileysquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:04 schreef Pino112 het volgende:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1636635/7
Tweakers heeft vernieuwde smilies, ik vind het nog maar wennen.
je plaatje doet het niet, je moet wel het plaatje delen, niet de link naar de paginaquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:27 schreef Adrie072 het volgende:
Goedemiddag, weet niet of het hier mag/kan, maar wou er niet een heel topic voor openen namelijk.
Zie onderstaande, computertje lijkt wel overuren te draaien, is dit normaal zoveel dezelfde gebruikers tegelijk aan?
[ afbeelding ]
imgur heeft als je upload netjes een (Linked) BBCode voor Messagebords, die kopieeren ipv de paginaquote:Op zondag 15 oktober 2023 13:40 schreef Adrie072 het volgende:
je plaatje doet het niet, je moet wel het plaatje delen, niet de link naar de pagina
entja.. dit kan wel als je een hoop browservensters/tabs openlaat staan..
en met ~30-40% cpu verbruik issie natuurlijk geen overuren aan het draaien.. hij is wel continue bezig ja
[/quote.]
Okee dankjewel! Maar ook 4x Teams (9x om precies te zijn) is dat ook normaal?
je plaatje doet het niet, je moet wel het plaatje delen, niet de link naar de pagina
Ik begrijp wat je zegt, maar ik snap niet wat ik dan wel moet doen.
Bedankt!quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:49 schreef mschol het volgende:
[..]
imgur heeft als je upload netjes een (Linked) BBCode voor Messagebords, die kopieeren ipv de pagina
Got it!
4x of 9x? is nogal een verschil...
post anders eens een volledige screenshot van je taakbeheer, lijkt haast of je met meerdere gebruikers bent ingelogd en allemaal hebben ze hun eigen programma's openstaan
Zie hieronder, meerdere gebruikers, dat vermoeden heb ik ook, is dit dan het juiste screenshot om dit op te zien?
herstart al gedaan?
Nee nog niet
hmm, ik zie niet direct een indicatie voor dubbele gebruikers maar ik ben niet gewend aan windows 11,dus als ze het daar anders doen dan bij 10 kan ik je wellicht niet verder helpen, je hebt een hoop tabbladen open maar dat mag met een moderne pc geen probleem zijn,net als de ruime hoeveelheid teams en outlook processenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:52 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wat een gedoe, nog een keertje dan!
[ link | afbeelding ]
quote:configure: WARNING: 'missing' script is too old or missing
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weet je zeker dat beide powershell zijn?quote:Op zondag 11 februari 2024 13:48 schreef Speklap3000 het volgende:
Het is niet echt een topic waard, maar:
Waarom is mijn powershell soms blauw, en soms zwart?![]()
Zit daar nog functionaliteitsverschil tussen?(Andere versie ofzo)
Yes, beide powershellquote:Op zondag 11 februari 2024 17:08 schreef mschol het volgende:
[..]
weet je zeker dat beide powershell zijn?
ik weet namelijk dat power shell blauw is standaard, zwart is de Command line
heb je zo'n krachtige cpu nodig?quote:
Ik wil gewoon terug goed zitten voor de komende zeven jaarquote:Op zondag 11 februari 2024 19:08 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je zo'n krachtige cpu nodig?
een ryzen 7 of intel i7 volstaat niet?
wat doe je er allemaal mee.?
Heb nu nog een 2080 Super zitten. Voldoet voorlopig nog. Intel of AMD maakt me in feite ook niet zoveel uit. Vroeger altijd AMD gehad, tot de huidige.quote:Op zondag 11 februari 2024 19:13 schreef Speklap3000 het volgende:
Ik zal vast wat fanboys tegen de schenen schoppen, maar denk dat het voor jou niks uitmaakt. Check welk performance niveau je wil/nodig hebt, en vergelijk de modellen in die range.
Hou daarbij ook in de gaten wat dit met je keuze van moederbord doet, en of je een geintegreerde graphische chip nodig hebt.
wat gebeurd er als je erop drukt?quote:Op maandag 26 februari 2024 11:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af wat is de functie van deze toets?
[ link | afbeelding ]
Dan vult ie je koffiefilter bij?quote:Op maandag 26 februari 2024 11:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af wat is de functie van deze toets?
[ link | afbeelding ]
Als je wat (iets minder) betaalbare maar vrij degelijke kwaliteit qua mechanische keyboards zoekt kan je eens naar keychron kijken.quote:Op woensdag 28 februari 2024 14:22 schreef dimmak het volgende:
Ik vind een mechanisch toetsenbord nog een beetje eng. Daarom vanmorgen een Ajazz besteld van ome Ali. Daar moet de prijs/kwaliteit wel goed zijn om eens te testen. Ik ben benieuwd.
Ik heb idd een Keychron op mijn verlanglijstje staan. Wanneer het bevalt heb ik een andere usecase voor die Ajazz en koop ik de Keychron K1 Max.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je wat (iets minder) betaalbare maar vrij degelijke kwaliteit qua mechanische keyboards zoekt kan je eens naar keychron kijken.
Hier moest ik om lachenquote:Op woensdag 28 februari 2024 14:22 schreef dimmak het volgende:
Ik vind een mechanisch toetsenbord nog een beetje eng
https://support.google.co(...)y-in-week-view?hl=enquote:Op maandag 8 april 2024 20:02 schreef Capaja het volgende:
Goejesavonds altesaam, ben even over komen waaien uit het BB topic ☺️☺️
Ik heb een klein vraagje over google agenda , en weet niet waar ik dat het beste kan neerzetten, dus begin ik bij jullie
Ik heb een gedeelde agenda van mijn vrijwilligersjob.
Ik kan daar niets in zetten/uithalen.
(Hoeft ook niet, alleen lezen ia dikke prima)
Nu de vraag
Als ik mijn agenda open staat deze bovenaan, wat niet altijd handig is.
Als er vanuit het werk 3 dingen in staan, zie ik die van mezelf dus niet tenzij ik de datum echt open (ik zie dua de hele maand in 1 oogopslag)
Kan ik dit aanpassen zodat mijn eigen agenda de hoofd/1e agenda word ?
Als mijn vraag hier echt niet mag, laat me dan asteblief weten waar ik deze vraag wel kan stellen
Thanks voor de snelle reactie!quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
https://support.google.co(...)y-in-week-view?hl=en
Je bent niet de enige, blijkbaar kan het niet.
Je zou kunnen kiezen voor een andere agenda app. Ik gebruik een open-source variant van Fossify en daar kan ik bepaalde agenda's heel makkelijk verbergen (al is de overview ook duidelijk).
late reactie maar een linux live cd?quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:14 schreef dimmak het volgende:
Door vermoedelijk een virus kan ik een bestandsmap niet binnen op een HDD. Andere mappen zijn wel gewoon toegankelijk. Virusscanner vind niks meer, Defender, Adwcleaner, Malwarebytes en F-Secure allemaal laten draaien. Hoe zou ik nog toegang kunnen krijgen tot deze map?
Nee, ik heb de laptop niet weer aangeraakt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:57 schreef mschol het volgende:
[..]
late reactie maar een linux live cd?
neem aan dat je het allang opgelost hebt?
soort gelijk probleem wel eens gehadquote:Op maandag 27 mei 2024 17:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Had last van veel BSOD's. Denk achteraf gezien vanwege een loszittende SATA-kabel in een van m'n SSD's.
Bizar dat dat een probleem kan zijn eigenlijk
Klopt, maar had al een tijdje problemen met een bepaalde schijf, en met die BSOD's wist ik dat dat het moest zijn. Sata-connector klipt niet goed aan mijn crucial harde schijf op een of andere manier. Zwaar irritant. Daarin zou M.2 in het voordeel zijn. Maar goed sata heeft iets lagere running temps dus ik hou hieraan vast. Lange levensduur.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:49 schreef mschol het volgende:
[..]
soort gelijk probleem wel eens gehad![]()
heel erg raar, echt het laatste waar je naar zoekt
ik heb in mijn,inmiddels bejaarde , en vervangen, systeem (9 jaar) een m.2 zitten die het nog steeds doet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar had al een tijdje problemen met een bepaalde schijf, en met die BSOD's wist ik dat dat het moest zijn. Sata-connector klipt niet goed aan mijn crucial harde schijf op een of andere manier. Zwaar irritant. Daarin zou M.2 in het voordeel zijn. Maar goed sata heeft iets lagere running temps dus ik hou hieraan vast. Lange levensduur.
Snap ik. Mijn oudste ssd gaat inmiddels 7 jaar mee. Zal het ook nog wel ff uithouden dus. Snelheid wat mij betreft prima. Maar goed alles is ooit aan vervanging toequote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb in mijn,inmiddels bejaarde , en vervangen, systeem (9 jaar) een m.2 zitten die het nog steeds doet.
ik maak mij inmiddels geen zorgen meer over de levensduur van een ssd
mijn allereerste SSD doet het volgens mij ook nog, weet niet helemaal waar en of ik die nog heb liggenquote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Snap ik. Mijn oudste ssd gaat inmiddels 7 jaar mee. Zal het ook nog wel ff uithouden dus. Snelheid wat mij betreft prima. Maar goed alles is ooit aan vervanging toe
huh? hebben ze windows spotlight nu verplicht gemaakt?quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nieuwe Windows 10 update: steeds ander bureaublad! WOW. Wat een bizarre feature toch weer.
Blijkbaar 😅 Vind het niet erg. Had altijd dezelfde en nu even wat anders af en toe dusquote:Op donderdag 11 juli 2024 20:02 schreef mschol het volgende:
[..]
huh? hebben ze windows spotlight nu verplicht gemaakt?
dat verklaart waarom de w10pro pc's op de zaak opeens dat als achtergrond hebbenquote:Op donderdag 11 juli 2024 23:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Blijkbaar 😅 Vind het niet erg. Had altijd dezelfde en nu even wat anders af en toe dus
Een wat fleuriger sfeertje op de werkvloer zou ik zeggenquote:Op donderdag 11 juli 2024 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
dat verklaart waarom de w10pro pc's op de zaak opeens dat als achtergrond hebben
valt wel mee, bij alle stations wordt de browser fullscreen geopend en blijft dit tot einde werkdag, al het werk wordt verricht via de browserquote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een wat fleuriger sfeertje op de werkvloer zou ik zeggen
Ik zou gewoon die lui van de klantenservice maar eens raadplegen, lijkt me niet dat je veel meer kan doen. Tenzij je opeens op een vpn zit misschienquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sinds vandaag kan mijn partner geen videoland meer kijkenzelfs op mijn PC heeft het zelfde, op de tablet werkt het wel na behoren. Netflix werkt overigens wel gewoon.
Ik krijg de volgende melding:
"Je browserversie is verouderd en je kunt deze video niet afspelen. Update je browser om verder te kijken."
Wat ik al heb gedaan:
*Firefox gekeken voor update, maar is al up to date.
*Gegevens gewist (cookies etc) werkt niet.
*Firefox verwijderen (tevens alle mappen) en opnieuw erop zetten heeft geen resultaat geboekt.
*Getest op zowel mijn parner als mij zelf en 2 dochters hun PC's getest maar geeft zelfde resultaat.
*Toen de volgende browsers getest: Edge / Opera / Brave, maar in alle gevallen krijg ik het niet aan de praat.
Ik dacht dat het dus een storing was, maar toen ik allestoringen.nl ging bekijken was er niks loos en hoor er ook niemand over.
Nu ben ik zover om hier maar eens te gaan vragen wat het probleem eventueel kan zijn en wat de oplossing hiervan is.
Nee geen VPN hier anders had ik die optie ook wel even overwogen om het uit te zettenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zou gewoon die lui van de klantenservice maar eens raadplegen, lijkt me niet dat je veel meer kan doen. Tenzij je opeens op een vpn zit misschien
incognito met alle extensies uit al geprobeerd?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee geen VPN hier anders had ik die optie ook wel even overwogen om het uit te zetten![]()
Maandag maar eens bellen dan./
Probleem lag bij de update van Firefox, is inmiddels verholpenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:55 schreef mschol het volgende:
[..]
incognito met alle extensies uit al geprobeerd?
Mijn.host heeft een redelijk geprijsd basispakket.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 21:31 schreef Pino112 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een goede webhoster? Voornamelijk 'gewoon' WP en eigen PHP-site met MySQL.
Zit al jaren bij Antagonist, maar waar ik in de jaren 2016 t/m 2020 nog 35 euro per jaar betaalde is dat met de komende verlenging bijna 150.
#TeamPixelquote:Op zondag 17 november 2024 13:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jongens ik ga misschien na 12 jaar iPhone Samsung halen
Vind iPhone wel erg duur. 1500 euro voor pro max instap.
S24+ is 800
Al gevonden inmiddels?quote:Op maandag 20 januari 2025 12:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zonder een niet topic te openen ga ik eerst hier proberen
Ik ben op zoek naar deze screw clips.
[ afbeelding ]
Iemand die ze toevallig heeft liggen? Ik mis er namelijk 1 en met een nieuw PC kan ik deze momenteel niet plaatsen. Zit nu stock cooler op, is lelijker maar werkt ook niet erg lekker mee om de CPU op lage temperatuur te houden
ik heb zelf de K95 platinum, fijn toetsenbordjequote:Op maandag 3 februari 2025 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb net deze gehaald
[ afbeelding ]
Yup heb maar via AliExpress een setje gehaaldquote:
Nice toetsenbord!quote:Op maandag 3 februari 2025 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb net deze gehaald
[ afbeelding ]
Mooi mazzeltje welquote:Op dinsdag 4 februari 2025 02:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nice toetsenbord!
Een kennis van mij werkt bij de kringloop en daar kwam de Logitech G815 binnen, die heeft ze meegenomen voor mij. Ik had er geen verwachting bij natuurlijk maar raar genoeg zag deze nog als nieuw uit, amper gebruikt ook.
Dus een gratis toetsenbord rijkeren dat werkt wel even wat lekkerdere dan een Logitech K270
en natuurlijk rgb verlichting
!
Ja dat tijdens typen allez begint te knipperen wordt je ibderdaad gek van, ik heb dat ook snel omgezet naar rustgevende kleuren.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mooi mazzeltje welZiet er mooi uit die Logi.
Heb hier dus ook RGB op maar de eerste keer dat ik hem aansloot werd ik echt gek van die verspringende lichtjes en heb nu lekker statisch ingesteld
Alles kan met computers zeg ik altijd maar.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:22 schreef DjVero het volgende:
Kan een defecte muis voor internet-problemen zorgen? Ik had net geen kabel-internet boven; kabels erin en eruit gedaan, modem opnieuw opgestart, etc. Maar ik bleef problemen houden. Sommige websites deden het wel, anderen weer niet.
Een tijdje terug heb ik drinken gemorst rond de muismat. De muis is het altijd blijven doen, tot vandaag. Ik kan nog wel scrollen ermee, maar bewegen hapert tot zelfs volledige stilstand. Dit was een Logitech-muis met USB. Nu zit er een andere muis in, met kabel, PC opnieuw opgestart en de internetproblemen zijn ook ineens verholpen. Alle websites doen het weer.
Ik vond dit niet echt een eigen topic waard, dus vandaar dat ik het hier post. Als dat niet de bedoeling is van slow-chats, hoor ik het verder wel.
drinken is over de muis gegaan? dan kan het zeker, corrosie door de vloeistof kan hele rare dingen doenquote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:22 schreef DjVero het volgende:
Kan een defecte muis voor internet-problemen zorgen? Ik had net geen kabel-internet boven; kabels erin en eruit gedaan, modem opnieuw opgestart, etc. Maar ik bleef problemen houden. Sommige websites deden het wel, anderen weer niet.
Een tijdje terug heb ik drinken gemorst rond de muismat. De muis is het altijd blijven doen, tot vandaag. Ik kan nog wel scrollen ermee, maar bewegen hapert tot zelfs volledige stilstand. Dit was een Logitech-muis met USB. Nu zit er een andere muis in, met kabel, PC opnieuw opgestart en de internetproblemen zijn ook ineens verholpen. Alle websites doen het weer.
Ik vond dit niet echt een eigen topic waard, dus vandaar dat ik het hier post. Als dat niet de bedoeling is van slow-chats, hoor ik het verder wel.
of je gamepc wat meer tweaken.. ik hoor em niet als ik alleen wat surf enzoquote:Op dinsdag 17 juni 2025 00:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zit ff te denken om een Mini PC te nemen. Word een beetje gek van die bak herrie van mijn game pc. Blackview zou bijvoorbeeld wel kunnen
[ afbeelding ]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 00:41 schreef mschol het volgende:
[..]
of je gamepc wat meer tweaken.. ik hoor em niet als ik alleen wat surf enzo
videokaart heeft in idle geen fan draaien.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 00:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Case kan zeker wat uitmaken, heb nu deze met redelijk wat gaatjes voor koeling. Met dus ook 1 fan dwars op de GPU. Dan nog 1 aan de voorkant, 1 achterkant en 1 bovenkant en dus de CPU fan. (GPU heeft 3 maar doen uiteraard niks bij browsen, tenzij google maps satelliet) Welke fans heb je?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 00:47 schreef mschol het volgende:
[..]
videokaart heeft in idle geen fan draaien.
cpu heeft een aparte fancurve die hoger start als normaal (maar nog steeds niet echt hoorbaar) en dit niveau langer aanhoudt bij temperatuur stijging
case fans heb ik uberhaupt niet iets bijzonders mee gedaan volgens mij
de kast scheelt wellicht ook? (corsair 4000D airflow hier)
2x corsair 120mm front en 1x achter.. die hoor ik zelfs met gamen niet.. dan hoor ik of videokaart of CPUquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Case kan zeker wat uitmaken, heb nu deze met redelijk wat gaatjes voor koeling. Met dus ook 1 fan dwars op de GPU. Dan nog 1 aan de voorkant, 1 achterkant en 1 bovenkant en dus de CPU fan. (GPU heeft 3 maar doen uiteraard niks bij browsen, tenzij google maps satelliet) Welke fans heb je?
[ afbeelding ]
Ik ga het maar eens met 2 case fans proberen, kijken of die temps veel verschillen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:35 schreef mschol het volgende:
[..]
2x corsair 120mm front en 1x achter.. die hoor ik zelfs met gamen niet.. dan hoor ik of videokaart of CPU
zo'n AIO cpu cooler lijkt me wel wat maar dat systeem heeft wat haken en ogen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |