abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:34:05 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700556
Niet mijn OP

quote:
Het ziet ernaar uit dat volgende maand de eerste basisschool van Forum voor Democratie zijn deuren opent, zegt Ralf Dekker tegen de NOS. Dekker is voor Forum lid van Provinciale Staten van Noord-Holland en speelt een belangrijke rol in het streven van de partij om eigen scholen te beginnen.

Het is de bedoeling dat de eerste privéschool in Almere komt te staan. "We hebben al een locatie en een eerste docent aangetrokken en de eerste achttien vooraanmeldingen zijn binnen."

Volgens de initiatiefnemer is het voor 80 procent zeker dat de school in september kan beginnen. Dekker wil met twee of drie klassen beginnen. "Er zijn nog een paar hobbels te nemen. We moeten nog docenten aannemen en gesprekken met de ouders voeren. Die moeten ook gaan betalen, maar een locatie is er al." Hij verwacht dat er uiteindelijk minder dan achttien leerlingen beginnen, maar dat het aantal gedurende het schooljaar weer toeneemt.

Vijf gemeenten
Het plan om eigen scholen te stichten, past binnen de wens van partijleider Baudet dat Forum meer wordt dan alleen een politieke partij, maar ook een zuil of beweging. In totaal lopen er aanvragen in vijf gemeenten voor 'Renaissancescholen', zoals Forum ze noemt. Het gaat om Den Haag, Apeldoorn, Almere, Hoogeveen en Tilburg. Dat zijn aanvragen voor reguliere, door de overheid gefinancierde scholen.

Voor zulke reguliere basisscholen zijn echter wel ouderverklaringen nodig en dat traject kan jaren duren. Daarom wil de partij in Almere beginnen met een privéschool, waarvoor de ouders moeten betalen. Volgens Forum zou het later wel een reguliere school kunnen worden.

Geen wokedenken
Op zo'n Renaissanceschool zijn volgens Dekker drie dingen wezenlijk anders dan op andere basisscholen. "We willen geen woke-denken in de lesstof", zegt hij. Volgens de FvD'er is er op basisscholen te veel aandacht voor de klimaatcrisis, gender en negativiteit rond de witte man.

Daarnaast ligt op een FvD-school volgens hem veel nadruk op basisvaardigheden als lezen, schrijven en rekenen en wordt niet gebruikgemaakt van digitale hulpmiddelen als een digibord en school-tv. "Dat leidt alleen maar af." Als derde kenmerk noemt Dekker de korte lijntjes met het schoolbestuur: "We willen geen grote scholenkoepels waardoor leraren alleen maar bezig zijn met administratie. De nadruk moet liggen op lesgeven."

Vrij eenvoudig
De Inspectie van het Onderwijs noemt het in een reactie vrij eenvoudig om een particuliere school op te richten. Volgens de inspectie kan het kloppen dat er in september een school wordt geopend. "Je moet binnen vier weken na oprichting je school aanmelden bij de Dienst Uitvoering Onderwijs. Die aanmelding wordt dan doorgegeven aan ons en dan komen wij in de beginfase twee keer kijken of de school aan de regels voldoet", zegt een woordvoerder.

Daarna brengt de inspectie een bindend advies uit aan de leerplichtambtenaar van de vestigingsplaats. Als dat advies positief is, is de school erkend. Is het negatief, moet de school zo snel mogelijk sluiten.
https://nos.nl/artikel/24(...)orumschool-in-almere

Renaissanceschool :')
Ben wel benieuwd naar de bron naar dat gewone scholen woke zijn maar die zal wel niet bestaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:36:37 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205700579
Wat is er mis met: 'iedereen hoort erbij' op scholen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:36:58 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205700584
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die doorgeslagen 'inclusie' en 'diversiteit' religie, bijvoorbeeld.
Oh, ok. Lijkt me weinig mis mee.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:38:44 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700595
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:36 schreef Vis1980 het volgende:
Wat is er mis met: 'iedereen hoort erbij' op scholen?
zucht.

Gaan we het echt zo spelen, ja?

Daar is NIETS mis mee, en dat is ook wat scholen al decennia aanleren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:38:49 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_205700596
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:36 schreef Vis1980 het volgende:
Wat is er mis met: 'iedereen hoort erbij' op scholen?
Dat mag niet van EttoVanBelgie, want hij heeft veertig jaar geleden iets geleerd dat volkomen achterhaald is, maar hij is te star om te veranderen en ontkent liever andermans emotionele leven, dat vindt hij respectvol.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205700601
Ugh, het is jammer maar logisch dat woke geen intelligentere woordvoeders heeft.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:39:18 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_205700604
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zucht.

Gaan we het echt zo spelen, ja?

Daar is NIETS mis mee, en dat is ook wat scholen al decennia aanleren.
Juist.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:40:05 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_205700610
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:39 schreef Akathisia het volgende:
Ugh, het is jammer maar logisch dat woke geen intelligentere woordvoeders heeft.
Want intelligentere woordgevers zouden wel op je stropop happen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:41:01 #9
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700614
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:38 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat mag niet van EttoVanBelgie, want hij heeft veertig jaar geleden iets geleerd dat volkomen achterhaald is, maar hij is te star om te veranderen en ontkent liever andermans emotionele leven, dat vindt hij respectvol.
Typisch dit.

Nergens iets gezegd over een voorliefde voor de debiliteit van een FvD-school. Eveneens aangegeven dat die club in een totale fantasiewereld van conservatief wensdenken leeft en graag met feiten goochelt.

Maar, en dat is de doodzonde, ik ageer eveneens tegen een doorgeslagen progressivisme op scholen. Ergo: Etto heeft geen respect en verspreidt liever haat en fascisme.

Je bent een karikatuur van de progressieve radicaal, spek. En jij niet alleen.

Begint opvallend te worden hoe snel men hier in een stuip schiet wanneer woke benoemd wordt als dezelfde feitenvrije bagger als het complotgezwam en schedelmeten van FvD.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:42:05 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_205700618
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Typisch dit.

Nergens iets gezegd over een voorliefde voor de debiliteit van een FvD-school. Eveneens aangegeven dat die club in een totale fantasiewereld van conservatief wensdenken leeft en graag met feiten goochelt.

Maar, en dat is de doodzonde, ik ageer eveneens tegen een doorgeslagen progressivisme op scholen. Ergo: Etto heeft geen respect en verspreidt liever haat en fascisme.

Je bent een karikatuur van de progressieve radicaal, spek.
Je ageert tegen een stropop die je gevoed wordt door extreem rechts. Je bent een karikatuur van het redelijke midden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:43:44 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700622
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:42 schreef speknek het volgende:

[..]
Je ageert tegen een stropop die je gevoed wordt door extreem rechts. Je bent een karikatuur van het redelijke midden.
Fascisme en nu ook al extreem rechts.

:')

Dat is inderdaad een beetje het niveau... al sinds 2002, ongeveer. Niet meegaan in mijn progressieve wereldbeeld?



Overigens zit ik niet in het midden; ik ben een linkse sociaal-democraat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:44:39 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205700629
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zucht.

Gaan we het echt zo spelen, ja?

Daar is NIETS mis mee, en dat is ook wat scholen al decennia aanleren.
Wat is het probleem dan, als er niets mis mee is?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:45:15 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700635
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat is het probleem dan, als er niets mis mee is?
Pak even die Floyd-folder erbij, en vertel mij eens in hoeverre dat soort 'lesmateriaal' op feiten is gebaseerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:46:28 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205700650
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Fascisme en nu ook al extreem rechts.

:')

Dat is inderdaad een beetje het niveau... al sinds 2002, ongeveer. Niet meegaan in mijn progressieve wereldbeeld?

[ afbeelding ]

Overigens zit ik niet in het midden; ik ben een linkse sociaal-democraat.
Is er nu niets mis mee of is het wanbeleid?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:48:19 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_205700660
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Fascisme en nu ook al extreem rechts.

:')

Dat is inderdaad een beetje het niveau... al sinds 2002, ongeveer. Niet meegaan in mijn progressieve wereldbeeld?

[ afbeelding ]

Overigens zit ik niet in het midden; ik ben een linkse sociaal-democraat.
En ik ben geen progressieve radicaal, maar laten we niet net doen dat je niet man en paard noemde toen je het had over wensdenken en biologie. Als je dat doorgeschoten inclusie vindt kun je ophouden met de bal telkens naar mij proberen te kaatsen. Dat is jouw hete aardappel die je vast mag houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:49:46 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_205700673
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pak even die Floyd-folder erbij, en vertel mij eens in hoeverre dat soort 'lesmateriaal' op feiten is gebaseerd.
Dat is waar een school om draait, feitenstampen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:50:30 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700682
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is er nu niets mis mee of is het wanbeleid?
Wat kan er mis zijn met het concept 'respect voor elkaar'? Niets. De ongezonde nadruk die thans echter geplaatst wordt op identiteit (ras, geslacht, gender) heeft niets met feiten te maken, laat staan inclusie en diversiteit. Het is een soort allegaartje van Gloria Wekkeriaans denken, Amerikaans woke geneuzel en wat trendy progressivisme wat op scholen niets te zoeken heeft.

Wat ik vreemd vind is hoe je het feitenvrije gereutel van FvD wel herkent en erkent, maar bijvoorbeeld zo'n Floyd-folder kennelijk prima vindt passen op een school als materiaal om op basis van feiten 'respect voor elkaar ' aan te leren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:50:48 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205700684
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pak even die Floyd-folder erbij, en vertel mij eens in hoeverre dat soort 'lesmateriaal' op feiten is gebaseerd.
Kom op, een zo'n papiertje telt gelijk voor de hele kwestie? Dan kan ik net zo goed komen met 'homoseksualiteit kun je genezen' op een Christelijke school.

Ik begrijp dat er ook wel eens fouten worden gemaakt, maar of het meteen exemplarisch moet zijn voor de hele kwestie, dat weet ik niet,
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:52:49 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700702
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:48 schreef speknek het volgende:

[..]
En ik ben geen progressieve radicaal, maar laten we niet net doen dat je niet man en paard noemde toen je het had over wensdenken en biologie. Als je dat doorgeschoten inclusie vindt kun je ophouden met de bal telkens naar mij proberen te kaatsen. Dat is jouw hete aardappel die je vast mag houden.
Ik vind het inderdaad doorgeschoten inclusie te pretenderen dat menstrueren, zwanger zijn en baren geen vrouwelijke eigenschappen zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:53:55 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700714
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kom op, een zo'n papiertje telt gelijk voor de hele kwestie? Dan kan ik net zo goed komen met 'homoseksualiteit kun je genezen' op een Christelijke school.

Ik begrijp dat er ook wel eens fouten worden gemaakt, maar of het meteen exemplarisch moet zijn voor de hele kwestie, dat weet ik niet,
Dan ben ik wel benieuwd hoe dat 'respect'-dingetje thans wordt gebracht op school. Wat is er precies veranderd?

En ook: vind je dat het wenselijk is om op scholen zaken (geen feiten) als 'witte privilege' en 'witte fragiliteit' te behandelen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:54:38 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205700718
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pak even die Floyd-folder erbij, en vertel mij eens in hoeverre dat soort 'lesmateriaal' op feiten is gebaseerd.
Ach kom op, wat bewijs zo'n vodje nou? Dat is gewoon door een enthousiaste leraar in elkaar geflanst, dat gebeurt nou eenmaal, dat is toch niks nieuws?

Toen ik in de jaren '90 op de basisschool zat, hadden we ook een leraar die enthousiast voor GroenLinks in de gemeenteraad zat en dagelijks z'n geweldige oplossingen voor alle klimaatproblemen met ons deelde. Maar daar tegenover staan ook genoeg leraren met andere denkbeelden die dat op hun beurt laten terugkomen in hun lesmateriaal. That's life.
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:54:52 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205700721
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat kan er mis zijn met het concept 'respect voor elkaar'? Niets. De ongezonde nadruk die thans echter geplaatst wordt op identiteit (ras, geslacht, gender) heeft niets met feiten te maken, laat staan inclusie en diversiteit. Het is een soort allegaartje van Gloria Wekkeriaans denken, Amerikaans woke geneuzel en wat trendy progressivisme wat op scholen niets te zoeken heeft.

Wat ik vreemd vind is hoe je het feitenvrije gereutel van FvD wel herkent en erkent, maar bijvoorbeeld zo'n Floyd-folder kennelijk prima vindt passen op een school als materiaal om op basis van feiten 'respect voor elkaar ' aan te leren.
Oja, zoals een rolstoel in een kinderserie, respect voor elkaar hebben, maar verder geen specifieke voorbeelden noemen!

Ik vroeg over Theo en Thea omdat die vroeger al dat soort taboes bespreekbaar maakte voor kinderen. Ook over homoseksualiteit en zelfs drugs. Dat keken wij op school. Niemand uit mijn klas is daardoor homo geworden, maar taboes blootstellen aan kinderen, het zou thuis meer moeten gebeuren, maar er zijn genoeg mensen die dat zelf niet eens kunnen behappen, laat staan hun kinderen goed informeren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 00:56:39 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700738
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oja, zoals een rolstoel in een kinderserie, respect voor elkaar hebben, maar verder geen specifieke voorbeelden noemen!

Ik vroeg over Theo en Thea omdat die vroeger al dat soort taboes bespreekbaar maakte voor kinderen. Ook over homoseksualiteit en zelfs drugs. Dat keken wij op school. Niemand uit mijn klas is daardoor homo geworden, maar taboes blootstellen aan kinderen, het zou thuis meer moeten gebeuren, maar er zijn genoeg mensen die dat zelf niet eens kunnen behappen, laat staan hun kinderen goed informeren.
Specifieke voorbeelden waarvan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:57:48 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_205700753
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vind het inderdaad doorgeschoten inclusie te pretenderen dat menstrueren, zwanger zijn en baren geen vrouwelijke eigenschappen zijn.
En jij denkt dat op scholen het tegenovergestelde geleerd wordt? Dit bedoel ik met napraten van extreemrechts.

Dit komt van een enkel incident bij zwangerschapsvoorlichting, waarbij de Britse vereniging van vroedvrouwen zelf met een aanbeveling kwam dat het gevoelig kan zijn een transman die zichzelf man voelde maar nog wel van de baarmoeder gebruik wilde maken om met de partner een kind te krijgen, hem als vrouw aan te spreken.

Je weet wel, respect voor elkaar hebben. Beseffen dat je iemand beledigt en het dus iets anders benaderen.

Maar volgens jou is het doorgeslagen wokeisme op scholen dat biologie ontkent.

Bravo, Thierry Baudet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:59:32 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205700768
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan ben ik wel benieuwd hoe dat 'respect'-dingetje thans wordt gebracht op school. Wat is er precies veranderd?

En ook: vind je dat het wenselijk is om op scholen zaken (geen feiten) als 'witte privilege' en 'witte fragiliteit' te behandelen?
Daar hadden wij het ook al over in de jaren '80 op school en was bedoeld als bewustheid. Het werd niet bij die termen genoemd en op de school van mijn dochter worden die termen ook helemaal niet gebruikt. Misschien omdat ik en mijn dochter op een openbare school zaten, zonder religieuze kleur. Toch leerden we ook over alle geloven, niet m je te bekeren, maar dat je er van afwist. Algemene kennis en iets om over te kunnen praten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:01:59 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_205700790
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan ben ik wel benieuwd hoe dat 'respect'-dingetje thans wordt gebracht op school. Wat is er precies veranderd?

En ook: vind je dat het wenselijk is om op scholen zaken (geen feiten) als 'witte privilege' en 'witte fragiliteit' te behandelen?
Er worden zoveel niet feitelijke dingen behandeld op scholen (zoals respect voor elkaar hebben), sowieso is het puur aanleren van feiten nogal 19e eeuws en volledig achterhaald in de moderne visie op zelfactualisering van de aankomende generaties. Verdiep je eens in 21e eeuwse vaardigheden. Die George Floyd poster was voor nieuwsbegrip, en begrijpen vergt kennisconstructie en integratie van kennis, niet feitelijke kennisacquisitie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:02:28 #27
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205700792
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Specifieke voorbeelden waarvan?
https://cvandaag.nl/84717(...)erlingen?viacip=true

Er zijn er met een beetje zoeken vast meer te vinden. Laten we niet doen alsof gereformeerde scholen of Moslimscholen niet zo hun uitspraken of lesmateriaal hebben.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:03:35 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700801
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:57 schreef speknek het volgende:

[..]
En jij denkt dat op scholen het tegenovergestelde geleerd wordt? Dit bedoel ik met napraten van extreemrechts.

Dit komt van een enkel incident bij zwangerschapsvoorlichting, waarbij de Britse vereniging van vroedvrouwen zelf met een aanbeveling kwam dat het gevoelig kan zijn een transman die zichzelf man voelde maar nog wel van de baarmoeder gebruik wilde maken om met de partner een kind te krijgen, hem als vrouw aan te spreken.

Je weet wel, respect voor elkaar hebben. Beseffen dat je iemand beledigt en het dus iets anders benaderen.

Maar volgens jou is het doorgeslagen wokeisme op scholen dat biologie ontkent.

Bravo, Thierry Baudet.
Beledigen? Dat heb ik met de term 'wit'.

Overigens goed dat je het VK aanhaalt: daar worden vader- en moederdag al op steeds meer scholen geschrapt. Dat je daarmee wellicht vaders en moeders beledigd doet er niet toe, dat is oubollig, die moeten mee in de vaart der vooruitgang en vooral respect hebben dat voor een kleine minderheid HUN identiteit als vader en moeder kwetsend zou kunnen zijn:

https://www.scarymommy.co(...)mportant-grownup-day

Ook in Canada:

https://www.thestar.com/n(...)touches-a-nerve.html

Dat is je hypocrisie. Je denkt niet eens meer aan hoe al dit inclusie-gedram over kan komen op anderen, die zich, en dat zijn nog altijd de meesten, gewoon man of vrouw, vader of moeder voelen. Dat moet allemaal wijken voor de deugneuzerij van Spek en z'n progressieve kruisvaarders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:04:12 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700807
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar hadden wij het ook al over in de jaren '80 op school en was bedoeld als bewustheid. Het werd niet bij die termen genoemd en op de school van mijn dochter worden die termen ook helemaal niet gebruikt. Misschien omdat ik en mijn dochter op een openbare school zaten, zonder religieuze kleur. Toch leerden we ook over alle geloven, niet m je te bekeren, maar dat je er van afwist. Algemene kennis en iets om over te kunnen praten.
Ik denk niet dat er in de jaren '80 over 'witte privilege' werd gesproken. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:04:41 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700810
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
https://cvandaag.nl/84717(...)erlingen?viacip=true

Er zijn er met een beetje zoeken vast meer te vinden. Laten we niet doen alsof gereformeerde scholen of Moslimscholen niet zo hun uitspraken of lesmateriaal hebben.
Ja, en waar precies heb ik ooit gesteld dat dat wenselijk is? Of dat dat geen indoctrinatie betreft?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:05:50 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205700818
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er in de jaren '80 over 'witte privilege' werd gesproken. :')
Lees je wel wat ik schrijf? Ja er werd zeker besproken dat iemand op basis van huidskleur benadeeld kon worden. Ze noemde het geen wp, maar de boodschap was bewustheid over vooroordelen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205700821
nadruk op VOC neem ik aan?
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:06:47 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205700826
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ja er werd zeker besproken dat iemand op basis van huidskleur benadeeld kon worden. Ze noemde het geen wp, maar de boodschap was bewustheid over vooroordelen.
Alsof het bespreken van racisme iets nieuws is inderdaad.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:07:02 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700829
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ja er werd zeker besproken dat iemand op basis van huidskleur benadeeld kon worden. Ze noemde het geen wp, maar de boodschap was bewustheid over vooroordelen.
Dat heeft dus niets met witte privilege te maken maar met respect voor elkaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:08:51 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700851
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Alsof het bespreken van racisme iets nieuws is inderdaad.
Nee, kregen wij ook... Martin Luther King, Mandela... allemaal de revue gepasseerd. En dat zonder Wekkeriaans paradigma waardoor we ook getrakteerd werden op zaken als witte fragiliteit, witte onschuld, wit privilege, institutioneel racisme en weet ik wat voor smaakjes er thans allemaal zijn om het enerzijds over diversiteit en inclusie te hebben en anderzijds juist ervoor te zorgen dat het daar helemaal niet meer over gaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:12:01 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205700869
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, kregen wij ook... Martin Luther King, Mandela... allemaal de revue gepasseerd. En dat zonder Wekkeriaans paradigma waardoor we ook getrakteerd werden op zaken als witte fragiliteit, witte onschuld, wit privilege, institutioneel racisme en weet ik wat voor smaakjes er thans allemaal zijn om het enerzijds over diversiteit en inclusie te hebben en anderzijds juist ervoor te zorgen dat het daar helemaal niet meer over gaat.
Tja, tijden veranderen, Etto. Ik begrijp niet wat hier nou allemaal zo schokkend aan is.
pi_205700872
"Een paar hobbels te nemen": docenten aannemen. Het zal mij benieuwen allemaal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:12:34 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700874
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tja, tijden veranderen, Etto. Ik begrijp niet wat hier nou allemaal zo schokkend aan is.
Dat die termen met wetenschap en feiten geen moer van doen hebben en inclusie en diversiteit juist belemmeren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205700876
Voor wat het waard is, Etto: ook op ogenschijnlijke woke scholen in de hoofdstad worden nog altijd feestjes gehouden met thema's als 'indianen en cowboys'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:13:05 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700879
quote:
17s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:12 schreef Claudia_x het volgende:
Voor wat het waard is, Etto: ook op ogenschijnlijke woke scholen in de hoofdstad worden nog altijd feestjes gehouden met thema's als 'indianen en cowboys'.
Zo, dat is wel lef...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:14:02 #41
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205700889
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat die termen met wetenschap en feiten geen moer van doen hebben en inclusie en diversiteit juist belemmeren?
Ik denk dat dat wel meevalt.
pi_205700890
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo, dat is wel lef...
Zou je denken, hè? Geen haan die ernaar kraait. Het is verder allemaal een politiek correcte bedoening, maar daar lachen we thuis aan de eettafel smakelijk om.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:14:35 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700895
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zou je denken, hè? Geen haan die ernaar kraait. Het is verder allemaal een politiek correcte bedoening, maar daar lachen we thuis aan de eettafel smakelijk om.
Gegarandeerd dat dat op korte termijn gaat verdwijnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:15:29 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700900
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel meevalt.
Dat accepteer ik niet van een FvD complotwap die kinderen wil opzadelen met ideologisch gedreven nonsens, en ook niet van een doorgeslagen progressieveling met zendingsdrang.

Echt frappant hoe als een wesp gestoken hierop gereageerd wordt. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205700904
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gegarandeerd dat dat op korte termijn gaat verdwijnen.
Dat denk ik al een tijdje, maar het gebeurt maar niet. De meeste basisschoolleerkrachten zijn ook maar simpele lui.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:16:22 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205700906
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat accepteer ik niet van een FvD complotwap die kinderen wil opzadelen met ideologisch gedreven nonsens, en ook niet van een doorgeslagen progressieveling met zendingsdrang.
Heb je überhaupt schoolgaande kinderen, of is dit meer een theoretische exercitie?
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:21:01 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700920
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Heb je überhaupt schoolgaande kinderen, of is dit meer een theoretische exercitie?
Theoretisch in de zin dat ik als academicus inderdaad het onderscheid ken tussen feit, mening en interpretatie en mag constateren hoe dat woke gezwel in onderwijsinstellingen voortwoekert.

Dit soort fratsen: https://www.telegraaf.nl/(...)neemt-het-verzet-toe

https://www.dub.uu.nl/nl/(...)sche-vrijheid-deel-1

https://www.wyniasweek.nl(...)ijheid-is-in-gevaar/

En nee, geen kinderen, die gaan er ook niet komen. Wat dat van doen heeft met het pleiten voor onderwijs gebaseerd op feiten i.p.v. ideologie lijkt me geheel bezijden het punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:23:44 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205700935
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Theoretisch in de zin dat ik als academicus inderdaad het onderscheid ken tussen feit, mening en interpretatie en mag constateren hoe dat woke gezwel in onderwijsinstellingen voortwoekert.

Dit soort fratsen: https://www.telegraaf.nl/(...)neemt-het-verzet-toe

En nee, geen kinderen, die gaan er ook niet komen. Wat dat van doen heeft met het pleiten voor onderwijs gebaseerd op feiten i.p.v. ideologie lijkt me geheel bezijden het punt.
Ah ja, De Telegraaf, die zullen inderdaad wel erg objectief in "de oorlog tegen wokeness" staan :+

Ik heb ook geen kinderen trouwens, hoor. Ik heb werkelijk geen idee wat er op scholen gebeurt tegenwoordig. Maar ik krijg wel sterk het gevoel dat al die agressie tegenover woke-heid voornamelijk wordt aangewakkerd vanuit de conservatieve hoek, terwijl het in feite nogal meevalt in de praktijk.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:25:52 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700947
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ah ja, De Telegraaf, die zullen inderdaad wel erg objectief in "de oorlog tegen wokeness" staan :+

Ik heb ook geen kinderen trouwens, hoor. Ik heb werkelijk geen idee wat er op scholen gebeurt tegenwoordig. Maar ik krijg wel sterk het gevoel dat al die agressie tegenover woke-heid voornamelijk wordt aangewakkerd vanuit de conservatieve hoek, terwijl het in feite nogal meevalt in de praktijk.
Dat dacht ik al, vandaar nog wat extra links.

Ik ben verder verre van conservatief; gewoon niet gecharmeerd van feitenvrij gelul en 'ideologie-verhuld-als-werkelijkheid', of het nou van sjappie Baudet, de mannebroeders van Gomarus of van D66'ers met hun inclusievaandeltjes komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205700949
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
En nee, geen kinderen, die gaan er ook niet komen. Wat dat van doen heeft met het pleiten voor onderwijs gebaseerd op feiten i.p.v. ideologie lijkt me geheel bezijden het punt.
Ik ben zelf van mening dat waardenvrij onderwijs niet mogelijk en bovendien onwenselijk is. Maar ik betreur het gebrek aan transparantie over en kritische reflectie op die waarden wel. Het primair onderwijs lijkt te zijn gestoeld op de veronderstelling dat kinderen jongeren dan 12 nuance en complexiteit niet aankunnen. Daar ben ik het vurig mee oneens. Met een groep basisschoolleerlingen kun je denk ik bijvoorbeeld prima bespreken waarom je denkt dat er zoiets bestaat als een morele plicht om asielzoekers op te nemen (of niet) en wat de nadelen van ruimhartige opvang zouden kunnen zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 01:26:56 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205700955
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben zelf van mening dat waardenvrij onderwijs niet mogelijk en bovendien onwenselijk is. Maar ik betreur het gebrek aan transparantie over en kritische reflectie op die waarden wel. Het primair onderwijs lijkt te zijn gestoeld op de veronderstelling dat kinderen jongeren dan 12 nuance en complexiteit niet aankunnen. Daar ben ik het vurig mee oneens. Met een groep basisschoolleerlingen kun je denk ik bijvoorbeeld prima bespreken waarom je denkt dat er zoiets bestaat als een morele plicht om asielzoekers op te nemen en wat de nadelen van ruimhartige opvang zouden kunnen zijn.
Socratische gespreksvoering ^O^

Het is dan ook niet enkel feiten, het is het presenteren van feiten, vervolgens van interpretaties en tenslotte meningen. Maar gewoon simpelweg vertrekken vanuit de Protocollen van de Ouderen van Zion of Wekker's laatste bundel? Nee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205700967
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Socratische gespreksvoering ^O^
Dat kan een methode zijn. Er zijn er meer. Maar daar heb je goede leerkrachten voor nodig, kleinere klassen, meer tijd. Het is makkelijker om de kinderen Nieuwsbegrip te laten volgen of achter het Sinterklaasjournaal te parkeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205701008
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:23 schreef Tijn het volgende:

Ik heb ook geen kinderen trouwens, hoor. Ik heb werkelijk geen idee wat er op scholen gebeurt tegenwoordig. Maar ik krijg wel sterk het gevoel dat al die agressie tegenover woke-heid voornamelijk wordt aangewakkerd vanuit de conservatieve hoek, terwijl het in feite nogal meevalt in de praktijk.
In het hoger onderwijs is het veel erger, is mijn ervaring. Maar dat veronderstelt dat woke één ding is en dat is het niet. Ik zie voortdurend botsingen, bijvoorbeeld wanneer een man met een multiculturele achtergrond haantjesgedrag vertoont of wanneer iemand uit de lhbtiq+ gemeenschap probeert om hulpaanbod in een wijk af te stemmen op bewoners die strenggelovig zijn. Uiteindelijk val je steevast terug op rekening houden met de ander zonder dogma's te hanteren, want die voldoen toch niet. En daar vind ik helemaal niks mis mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:39:04 #54
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205701010
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, kregen wij ook... Martin Luther King, Mandela... allemaal de revue gepasseerd. En dat zonder Wekkeriaans paradigma waardoor we ook getrakteerd werden op zaken als witte fragiliteit, witte onschuld, wit privilege, institutioneel racisme en weet ik wat voor smaakjes er thans allemaal zijn om het enerzijds over diversiteit en inclusie te hebben en anderzijds juist ervoor te zorgen dat het daar helemaal niet meer over gaat.
Doen ze ook niet met die benamingen op mijn dochters school. Ze zat eerst op een school in een dorp en was de enige met een donker kleurtje en dat was de enige periode dat ze zich bewust was van haar huidskleur. Nu zit ze in Rotterdam op school en daar behandelen ze racisme meer algemeen, als in iedereen kan een racist zijn, ongeacht je huidskleur en wat er kan gebeuren als je mensen of groepen benadeeld op basis van huidskleur.

Haar moeder is Amerikaans en haar vader (dus vader van mijn vrouw) heeft de segregatie in de USA meegemaakt en de kans is groot dat ze in de USA meer bewust was gemaakt van huidskleur. Wij zelf hebben ervoor gekozen om dit juist geen issue te maken, maar ook niet te verzwijgen. Zo kijkt mijn vrouw Rupaul, want dat vind ze oprecht een grappige show waar ze contant om lacht en mijn dochter vind daar niets raars aan, maar wil nu ook niet ineens van geslacht veranderen. Mijn show is het niet, maar ik vind het ook niet nodig het weg te houden.

Op haar school behandeld men het ook algemeen en ook daar wordt het niet van ze weggehouden. White privallige en al die andere termen komen algemeen voorbij, niet met die bewoording en ik betwijfel of dat op veel andere scholen wel zo is. Die termen kun je ook behandelen onder het mom 'wat gebeurt er met een ander als je die uitsluit op basis van uiterlijk of afkomst en hoe kan dit op grotere schaal fout lopen.

Dus maw, ik ben geen voorstander van groepen aanwijzen die 'er meer een handje van hebben dan anderen, want dat is subjectief', maar het behandelen van dat soort stellingen in zijn algemeenheid (lees: 'hoe zij jij je voelen als iemand je uitsluit om hoe jij eruit ziet of om of jij op jongens of meisjes valt', daar zie ik geen probleem in. Bij ons kwam een meneer met een been vragen beantwoorden en iemand die gepest werd om huidskleur. Maar dit kun je ook invullen met een homoseksueel iemand die laat zien dat hij ook maar een mens is.

Op de MS kwam een drugsverslaafde langs, een prostituee en een 'transseksueel'. En dat was overigens wel een Christelijke school (dus ook die zijn niet allemaal extreem) en ook daar leerden we over alle geloven en behandelden we onderwerpen die eigenlijk taboe waren. Floortje dinges (die drugsverslaafde) gelezen, het dagboek van Jack The Ripper, docu's gekeken over racisme of vrouwenemancipatie.

Om even terug te gaan naar het topic, laten we vooral de extreme scholen aanpakken en wmb uitbannen. Dan nog heb ik op geen moment cocaïne gedaan, mijzelf als vrouw verkleed en ook ben ook niet de prostitutie in gegaan. Er is helemaal niet zoveel veranderd op scholen al besteden ze op veel scholen meer aandacht in jezelf fysiek en mentaal fit te houden. Dat was vroeger niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 21-08-2022 01:45:55 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:43:00 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205701029
Wel leuk dat het helemaal niet over die halfgare FvD-school in Almere gaat. Terecht, want daar komt natuurlijk verder niks van terecht :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Tijn op 21-08-2022 01:54:04 ]
pi_205701033
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:43 schreef Tijn het volgende:
Wel leuk dat het verder helemaal niet om die halfgare FvD-school in Almere gaat. Terecht, want daar komt natuurlijk verder niks van terecht :+
Haha, ik heb er ook weinig fiducie in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205701262
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:43 schreef Tijn het volgende:
Wel leuk dat het helemaal niet over die halfgare FvD-school in Almere gaat. Terecht, want daar komt natuurlijk verder niks van terecht :+
Dat linkse leraren meldpunt van fvd is ook helemaal tot onder smeltpunt geraakt, toch ? Gesmolten, weggevloeid, verdampt.
Terwijl men meerdere boeken kan schrijven dat docenten niet rechts genoeg onderwijs geven. *O* *O* *O*
Jammer, jammer.... was wel leuk lachen geweest. :N :N :'( :wtf: :wtf: :wtf:
pi_205701738
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:43 schreef Tijn het volgende:
Wel leuk dat het helemaal niet over die halfgare FvD-school in Almere gaat. Terecht, want daar komt natuurlijk verder niks van terecht :+
Ik zie het ook alleen kans hebben wanneer 'ouderwetse' scholing geheel los van FvD teruggebracht wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 21 augustus 2022 @ 10:35:28 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205701990
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.

FvD, daar kom je er wel mee :B

pi_205702398
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik zie het ook alleen kans hebben wanneer 'ouderwetse' scholing geheel los van FvD teruggebracht wordt.
Is toch al zo dat in het grensgebied met Belgie duizenden Nederlandse ouders hun kids in Vlaanderen naar school sturen. ( En omgekeerd vrijwel niemand)
Op die manier kun je ook 50 jaar terug in de tijd.
  zondag 21 augustus 2022 @ 12:55:14 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205702961
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:38 schreef riazop het volgende:

[..]

Is toch al zo dat in het grensgebied met Belgie duizenden Nederlandse ouders hun kids in Vlaanderen naar school sturen. ( En omgekeerd vrijwel niemand)
Op die manier kun je ook 50 jaar terug in de tijd.
Vroeger had je vaak taalspelletjes en quizzen op TV waarin zowel Nederlanders als Belgen meededen, maar daar zijn ze mee gestopt want de Belgen wonnen altijd alles.
pi_205702999
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:55 schreef Tijn het volgende:

[..]
Vroeger had je vaak taalspelletjes en quizzen op TV waarin zowel Nederlanders als Belgen meededen, maar daar zijn ze mee gestopt want de Belgen wonnen altijd alles.
Belgen die aan Nederlandse universiteiten komen studeren verbazen zich ook altijd over het lage niveau daar.
pi_205703076
Cijfers en Letters. Fijne no nonsense quiz over basis vaardigheden. Destijds met quizmaster Robert ten Brink.

Geen idee waarom dat simpele quizje geschrapt werd en nooit meer een herstart heeft gehad. Vele malen beter dan bv Lingo (wat tig jaren heeft bestaan).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:09:25 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_205703086
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:59 schreef riazop het volgende:

[..]
Belgen die aan Nederlandse universiteiten komen studeren verbazen zich ook altijd over het lage niveau daar.
Toch komen ze hier studeren omdat Nederlandse universiteiten veel beter scoren dan Belgische (op Leuven na).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205703138
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:08 schreef Montagui het volgende:
Cijfers en Letters. Fijne no nonsense quiz over basis vaardigheden. Destijds met quizmaster Robert ten Brink.

Geen idee waarom dat simpele quizje geschrapt werd en nooit meer een herstart heeft gehad. Vele malen beter dan bv Lingo (wat tig jaren heeft bestaan).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205703925
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:09 schreef speknek het volgende:

[..]
Toch komen ze hier studeren omdat Nederlandse universiteiten veel beter scoren dan Belgische (op Leuven na).
Nee, ze komen hier studeren om spotgoedkoop in het Engels te kunnen studeren. In het VK is dat al snel 15.000 euro per jaar, hier is dat bijna gratis.

En verder is die Nederlandse studie voor Belgen heel makkelijk en kan er daarnaast dus goed gefeest worden.
  zondag 21 augustus 2022 @ 15:25:41 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_205704102
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:07 schreef riazop het volgende:
Nee, ze komen hier studeren om spotgoedkoop in het Engels te kunnen studeren. In het VK is dat al snel 15.000 euro per jaar, hier is dat bijna gratis.

En verder is die Nederlandse studie voor Belgen heel makkelijk en kan er daarnaast dus goed gefeest worden.
Niet dat het veel zin heeft te discussieren met iemand die er weinig verstand van heeft, maar waarom moeten Belgen in het Engels studeren?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205704134
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:25 schreef speknek het volgende:

[..]
Niet dat het veel zin heeft te discussieren met iemand die er weinig verstand van heeft, maar waarom moeten Belgen in het Engels studeren?
Omdat ze al Frans en Nederlands spreken?
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 19:21:12 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205706375
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:09 schreef speknek het volgende:

[..]
Toch komen ze hier studeren omdat Nederlandse universiteiten veel beter scoren dan Belgische (op Leuven na).
Benieuwd hoe de methodiek van dat onderzoek en afsluitende conclusie in elkaar steekt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205706439
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Benieuwd hoe de methodiek van dat onderzoek en afsluitende conclusie in elkaar steekt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rsiteiten-ter-wereld

Wellicht dat je hier wat wijzer van wordt.
  Beste debater 2022 zondag 21 augustus 2022 @ 19:31:19 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205706446
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:30 schreef Malavita het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rsiteiten-ter-wereld

Wellicht dat je hier wat wijzer van wordt.
"Voor de lijst worden universiteiten beoordeeld op factoren als het aantal artikelen dat onderzoekers in wetenschappelijke tijdschriften publiceren en het aantal onderzoekers dat vaak wordt geciteerd door andere wetenschappers."

Hmmja..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205706467
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"Voor de lijst worden universiteiten beoordeeld op factoren als het aantal artikelen dat onderzoekers in wetenschappelijke tijdschriften publiceren en het aantal onderzoekers dat vaak wordt geciteerd door andere wetenschappers."

Hmmja..
ARWU has been presenting the world's top universities annually based on a set of objective indicators and third-party data. ARWU has been recognized as the precursor of global university rankings and the most trustworthy league table.

ARWU uses six objective indicators to rank world universities, including the number of alumni and staff winning Nobel Prizes and Fields Medals, number of highly cited researchers selected by Clarivate, number of articles published in journals of Nature and Science, number of articles indexed in Science Citation Index Expanded™ and Social Sciences Citation Index™ in the Web of Science™, and per capita performance of a university. More than 2500 universities are actually ranked by ARWU every year and the best 1000 are published.
pi_205708398
Deze kinderen zullen dadelijk de beste leraren krijgen. Mensen kunnen wel raar opkijken van een Forum-school maar die krijgen les wat er toe doet.
pi_205708418
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op de MS kwam een drugsverslaafde langs, een prostituee en een 'transseksueel'. En dat was overigens wel een Christelijke school (dus ook die zijn niet allemaal extreem) en ook daar leerden we over alle geloven en behandelden we onderwerpen die eigenlijk taboe waren. Floortje dinges (die drugsverslaafde) gelezen, het dagboek van Jack The Ripper, docu's gekeken over racisme of vrouwenemancipatie.

Floortje Bloem? Dat lazen wij ook op school. Ben ik daarvan drugs gaan gebruiken? Ben ik een rancuneuze pervert geworden door Turks fruit? Een moordenaar door Het gouden ei? Ben ik geïndoctrineerd door De aanslag?
Het probleem in het algemeen is dat relativeren de afgelopen jaren moeilijker is geworden en dat dompopulistische activisten met boeken en films schermen alsof iedereen het als waarheid of als opdracht leest. Relativeren voorkomt al te woke of te reactionaire standpunten. Wereld, ga lezen, ga meningen opzoeken!
  zondag 21 augustus 2022 @ 23:16:02 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_205708906
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Benieuwd hoe de methodiek van dat onderzoek en afsluitende conclusie in elkaar steekt.
Er zijn verschillende ranglijsten met verschillende meetmethodes. ARWU, Times Higher Education, QS zijn de meest gangbare. In de ARWU en THE heeft België 3 universiteiten in de top 150, en Nederland respectievelijk 8 en 7. In QS heeft België er 2 en Nederland 7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205708959
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:48 schreef speknek het volgende:

[..]
En ik ben geen progressieve radicaal, maar laten we niet net doen dat je niet man en paard noemde toen je het had over wensdenken en biologie. Als je dat doorgeschoten inclusie vindt kun je ophouden met de bal telkens naar mij proberen te kaatsen. Dat is jouw hete aardappel die je vast mag houden.
Waarom ga je mee in die retoriek? er bestaan geen progressief-radicale.
pi_205709043
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben zelf van mening dat waardenvrij onderwijs niet mogelijk en bovendien onwenselijk is. Maar ik betreur het gebrek aan transparantie over en kritische reflectie op die waarden wel. Het primair onderwijs lijkt te zijn gestoeld op de veronderstelling dat kinderen jongeren dan 12 nuance en complexiteit niet aankunnen. Daar ben ik het vurig mee oneens. Met een groep basisschoolleerlingen kun je denk ik bijvoorbeeld prima bespreken waarom je denkt dat er zoiets bestaat als een morele plicht om asielzoekers op te nemen (of niet) en wat de nadelen van ruimhartige opvang zouden kunnen zijn.
En of indiaantje spelen wel of geen culturele toe-eigening is. En als dat zo is of dat dan per definitie een probleem is. En zo niet: wanneer dan wel? of überhaupt niet?

Doen alsof die dicussie op zichzelf 'woke' is, is een soort woke. Die anti-woke kramp is vaak nog gevoeliger dan het 'wokeisme' zelf.
pi_205709087
Heel die gevoeligheid als het om kinderen gaat heb ik sowieso nooit begrepen. Dat was ook toen met die demonstraties tegen zwarte piet. Hoe vaak het tegenargument wel niet was: 'demonstreren ok, maar niet waar de kinderen bij zijn! '. Dat 'save the children!!' is echt een ding in Nederland.
pi_205709143
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:24 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Floortje Bloem? Dat lazen wij ook op school. Ben ik daarvan drugs gaan gebruiken? Ben ik een rancuneuze pervert geworden door Turks fruit? Een moordenaar door Het gouden ei? Ben ik geïndoctrineerd door De aanslag?
Het probleem in het algemeen is dat relativeren de afgelopen jaren moeilijker is geworden en dat dompopulistische activisten met boeken en films schermen alsof iedereen het als waarheid of als opdracht leest. Relativeren voorkomt al te woke of te reactionaire standpunten. Wereld, ga lezen, ga meningen opzoeken!
Dat doet me eraan herinneren dat de kinderen in de klas van m'n zoon op een bepaald moment met een of andere dansactiviteit bezig waren en geen Fortnitedansjes mochten gebruiken (want schietspel). Dat vond ik zo stompzinnig. Die volwassenen hadden er geen benul van hoe leuk en licht Fortnite indertijd voor kinderen was (en leerzaam vanwege de intertekstualiteit). Gebruik iets wat ze aanspreekt en bouw daarop voort, zo makkelijk kan het zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205709254
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat doet me eraan herinneren dat de kinderen in de klas van m'n zoon op een bepaald moment met een of andere dansactiviteit bezig waren en geen Fortnitedansjes mochten gebruiken (want schietspel). Dat vond ik zo stompzinnig. Die volwassenen hadden er geen benul van hoe leuk en licht Fortnite indertijd voor kinderen was (en leerzaam vanwege de intertekstualiteit). Gebruik iets wat ze aanspreekt en bouw daarop voort, zo makkelijk kan het zijn.
Ik kan dan echt irrationele woede voelen. Van die irritante boomers die gaan bepalen wat kinderen wel niet mogen. Ga gewoon dood anders?
  maandag 22 augustus 2022 @ 09:26:06 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205710072
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:24 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Floortje Bloem? Dat lazen wij ook op school. Ben ik daarvan drugs gaan gebruiken? Ben ik een rancuneuze pervert geworden door Turks fruit? Een moordenaar door Het gouden ei? Ben ik geïndoctrineerd door De aanslag?
Het probleem in het algemeen is dat relativeren de afgelopen jaren moeilijker is geworden en dat dompopulistische activisten met boeken en films schermen alsof iedereen het als waarheid of als opdracht leest. Relativeren voorkomt al te woke of te reactionaire standpunten. Wereld, ga lezen, ga meningen opzoeken!
Ja Floortje Bloem inderdaad! En verder helemaal met je eens, relativeren, daar waren we juist zo goed in in Nederland had ik het idee en er zijn er nog zat die zo zijn, maar op het internet zie je vooral de schreeuwers.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 22 augustus 2022 @ 09:32:47 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205710109
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat doet me eraan herinneren dat de kinderen in de klas van m'n zoon op een bepaald moment met een of andere dansactiviteit bezig waren en geen Fortnitedansjes mochten gebruiken (want schietspel). Dat vond ik zo stompzinnig. Die volwassenen hadden er geen benul van hoe leuk en licht Fortnite indertijd voor kinderen was (en leerzaam vanwege de intertekstualiteit). Gebruik iets wat ze aanspreekt en bouw daarop voort, zo makkelijk kan het zijn.
En die danspasjes zijn ook nog eens niet van Fortnite, maar komen uit andere media, zoals series en videoclips.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205710116
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:22 schreef hanskraaijjr het volgende:
Deze kinderen zullen dadelijk de beste leraren krijgen. Mensen kunnen wel raar opkijken van een Forum-school maar die krijgen les wat er toe doet.
Zo te lezen zou jij ook nog wel een paar jaar terug mogen.
  Redactie Sport maandag 22 augustus 2022 @ 09:41:57 #84
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205710165
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:22 schreef hanskraaijjr het volgende:
Deze kinderen zullen dadelijk de beste leraren krijgen. Mensen kunnen wel raar opkijken van een Forum-school maar die krijgen les wat er toe doet.
'
Ze hebben al 1 docent. Het zou wel erg toevallig zijn als dit de beste leraar van Nederland is!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205715054
Lisa wil het niet.

twitter
  Eindredactie Games dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:24:41 #86
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_205720436
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat doet me eraan herinneren dat de kinderen in de klas van m'n zoon op een bepaald moment met een of andere dansactiviteit bezig waren en geen Fortnitedansjes mochten gebruiken (want schietspel).
Dat is gewoon terecht, er is niks ergerlijker dan kinderen die Fortnite-dansjes doen
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_205720536
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:24 schreef 2dope het volgende:

[..]
Dat is gewoon terecht, er is niks ergerlijker dan kinderen die Fortnite-dansjes doen
Eh jawel: ouderen die steevast afgeven op 'de jeugd van tegenwoordig'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205720546
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:24 schreef 2dope het volgende:

[..]
Dat is gewoon terecht, er is niks ergerlijker dan kinderen die Fortnite-dansjes doen
ok boomer
pi_205828523
quote:
Waarom ook jij een school mag starten
https://nos.nl/op3/video/(...)n-school-mag-starten

Uniek in de wereld: de vrijheid van onderwijs in Nederland. Vastgelegd in artikel 23. De regels rondom dat artikel zijn sinds kort aangepast. In deze explainer legt NOS op 3 uit welke gevolgen dat heeft. En welke dilemma's er spelen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205829167
Er zijn genoeg ideologische/geloofs gebonden scholen. Daar kan er nog wel eentje bij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205962664
De Renaissanceschool is een daverend succes: er zijn maar liefst vier leerlingen aangemeld.

https://www.omroepflevola(...)er-renaissanceschool
Hello, my name is Oliver
pi_205963428
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 19:07 schreef het_grobbekuiken het volgende:
De Renaissanceschool is een daverend succes: er zijn maar liefst vier leerlingen aangemeld.

https://www.omroepflevola(...)er-renaissanceschool
Ze hebben al fanmail gekregen ook las ik op de FP.
  dinsdag 13 september 2022 @ 19:59:26 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205963551
In een scoutinghok, wat een armoede :')
  dinsdag 13 september 2022 @ 21:09:06 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205964625
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 19:59 schreef Hexagon het volgende:
In een scoutinghok, wat een armoede :')
Rome is ook niet gebouwd in een dag.
Dit zou nog wel eens flink kunnen gaan groeien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 13 september 2022 @ 21:12:32 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205964702
Met zo'n overweldigend leerlingenaantal kunnen we de discussie of de Renaissanceschool bekostiging zou moeten krijgen voorlopig nog wel even uitstellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 september 2022 @ 21:39:49 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205965443
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 21:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Rome is ook niet gebouwd in een dag.
Dit zou nog wel eens flink kunnen gaan groeien.
Denk het niet. Welke ouder gaat 300 euro per maand betalen om zijn kind in de hele dag naar een troosteloze blokhut, van een stel noodlijdende padvinders in Almere te sturen?

Als Thierry hier iets van had willen maken had hij gelijk dik moeten doen en een villa moeten huren waar hij protserige foto's had kunnen maken van het "hoogwaardige priveonderwijs". Dan had het wellicht nog aantrekkingskracht kunnen hebben op rijke patjepeeers.
  dinsdag 13 september 2022 @ 21:43:09 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205965523
En die 300 euro per maand zal echt nog wel omhoog gaan. Dit kan natuurlijk nooit uit met 4 leerlingen, en de geldschieters houden er wel een keer mee op.

Arme kinderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 september 2022 @ 21:49:16 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205965688
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
En die 300 euro per maand zal echt nog wel omhoog gaan. Dit kan natuurlijk nooit uit met 4 leerlingen, en de geldschieters houden er wel een keer mee op.

Arme kinderen.
Ik denk dat het als een uitdaging gaat zijn als ze de herfstvakantie halen.
pi_205966488
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
En die 300 euro per maand zal echt nog wel omhoog gaan. Dit kan natuurlijk nooit uit met 4 leerlingen, en de geldschieters houden er wel een keer mee op.

Arme kinderen.
En dan zit de grote geldschieter Poetin ook al krap bij kas ;(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 13 september 2022 @ 22:30:49 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205966560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En dan zit de grote geldschieter Poetin ook al krap bij kas ;(
Ik denk inderdaad wel dat dit een gevolg is van opdrogende geldstromen. Ik bedoel Baudet moet toch ook wel snappen dat je met een gare blokhut voor 300 euro per maand vooral uitgelachen gaat worden?

Hij had het beter kunnen afblazen met een gare smoes dat hij werd tegengewerkt door het partijkartel ofzo.
pi_205967058
4 kinderen in een winderig hok in een scoutinggebouw in Almere _O- met 'de beste leraar' met 'gewoon een krijtbord'. :')_____!

Medelijden met die 4 kinderen.
pi_205967147
De locatie is uitgelekt en de school kreeg meteen een dreigbrief. Sjongejonge, wat een schoften zijn er toch. En de Volkskrant doet er vrolijk aan mee om de locatie verder bekend te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 13 september 2022 @ 23:00:18 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_205967235
Dreigbrieven naar scholen mogen van mij altijd hard aangepakt worden, maar ik denk niet dat je de locatie van een school geheim kan houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205967236
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:55 schreef Claudia_x het volgende:En de Volkskrant doet er vrolijk aan mee om de locatie verder bekend te maken.
So what? Alsof er verder basisscholen bestaan in Nederland met een expliciet geheim gehouden locatie. Idioot dat dat geheim zou mogen zijn.
pi_205967273
'Als de locatie van de school geheim was, was er ook geen dreigbrief'

Alsof het wezenlijke probleem in bovenstaande zin is, dat de locatie van de school bekend is _O-

Forumscholen :r :')___!!!
Scholen bedreigen :')____! :r
pi_205967364
Dat de locatie van een privéschool niet geheim mag worden gehouden is één ding (geen idee of dat zo is, maar soit), actief verspreiden hoef je ook niet, hè? Waarom zou je als krant in hemelsnaam de locatie onder de aandacht willen brengen? Je weet dat er ellende van komt terwijl de veiligheid van kinderen op het spel staat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205967416
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat de locatie van een privéschool niet geheim mag worden gehouden is één ding (geen idee of dat zo is, maar soit), actief verspreiden hoef je ook niet, hè? Waarom zou je als krant in hemelsnaam de locatie onder de aandacht willen brengen? Je weet dat er ellende van komt terwijl de veiligheid van kinderen op het spel staat.
Lijkt me sterk dat de locatie geheim gehouden kan worden. Onderwijsinspectie inspecteert ook gewoon de particuliere scholen: https://www.onderwijsinsp(...)ticuliere-scholen-po

Zin in het inspectierapport over de Forum-krijtbord-scouting-school _O_
pi_205967425
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:08 schreef Claudia_x het volgende: Waarom zou je als krant in hemelsnaam de locatie onder de aandacht willen brengen? Je weet dat er ellende van komt terwijl de veiligheid van kinderen op het spel staat.
1. Omdat de abonnees willen lachen om de ultieme lulligheid van de locatie.
2. Is de schuld van de bedreigers. Niet van de media.
pi_205967437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:13 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
1. Omdat de abonnees willen lachen om de ultieme lulligheid van de locatie.
2. Is de schuld van de bedreigers. Niet van de media.
Goh, de stemming was heel anders toen het om Vizier op Links ging dat adressen deelde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205967451
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Goh, de stemming was heel anders toen het om Vizier op Links ging dat adressen deelde.
Dat is heel iets anders. Een school of privé-adressen van mensen.

Overigens zijn bedreigingen absurd, uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205967463
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is heel iets anders. Een school of privé-adressen van mensen.

Overigens zijn bedreigingen absurd, uiteraard.
Ik vind dat niet zo anders, want die adressen waren ook openbaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205967476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind dat niet zo anders, want die adressen waren ook openbaar.
Hoezo waren die adressen openbaar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205967484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Goh, de stemming was heel anders toen het om Vizier op Links ging dat adressen deelde.
Meen je dit nou? Privé adressen van personen delen met het doel te intimideren vergelijken met de locatie van een school opschrijven - iets wat normaal gesproken op de website van de school staat?
pi_205967495
Claudia heeft toch gelijk. Papieren Volkskrant van vandaag bekeken. Zit een sticker bij, deze school is geobserveerd door Vizier op extreemrechts.

Vieze volkskrant intimidatie :r
pi_205967499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoezo waren die adressen openbaar?
Sommige van zzp'ers met name via de kvk.
pi_205967541
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoezo waren die adressen openbaar?
Dat was de modus operandi van Vizier op Links, adressen delen die bijv. op te halen waren bij de KvK. En zo maar doen alsof ze niks verkeerds deden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 13 september 2022 @ 23:34:15 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205967615
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Theoretisch in de zin dat ik als academicus inderdaad het onderscheid ken tussen feit, mening en interpretatie en mag constateren hoe dat woke gezwel in onderwijsinstellingen voortwoekert.

Dit soort fratsen: https://www.telegraaf.nl/(...)neemt-het-verzet-toe

https://www.dub.uu.nl/nl/(...)sche-vrijheid-deel-1

https://www.wyniasweek.nl(...)ijheid-is-in-gevaar/

En nee, geen kinderen, die gaan er ook niet komen. Wat dat van doen heeft met het pleiten voor onderwijs gebaseerd op feiten i.p.v. ideologie lijkt me geheel bezijden het punt.
Als je zelf kinderen hebt dan zou bezien dat het nogal meevalt met woke-gedoe op nl-se scholen. Er is een lespakketje dat gaat over homoseksualiteit enzo, maar 99% van de tijd zijn ze met heel andere dingen bezig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 14 september 2022 @ 00:56:39 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205968078
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat de locatie van een privéschool niet geheim mag worden gehouden is één ding (geen idee of dat zo is, maar soit), actief verspreiden hoef je ook niet, hè? Waarom zou je als krant in hemelsnaam de locatie onder de aandacht willen brengen? Je weet dat er ellende van komt terwijl de veiligheid van kinderen op het spel staat.
Is er al een serieuze aanwijzing van de NCTV dat de veiligheid van de kinderen in het geding is?
pi_205968148
Vraag me af de tegenstanders van deze complotwappie schooltjes ook tegen de radicale koranscholen zijn.
pi_205968150
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
De locatie is uitgelekt en de school kreeg meteen een dreigbrief. Sjongejonge, wat een schoften zijn er toch. En de Volkskrant doet er vrolijk aan mee om de locatie verder bekend te maken.
Beetje raar dat een school een geheime locatie heeft..


Anyway, sowieso is het raar dat een politieke partij scholen opricht. Dat lijkt me niet wenselijk in een democratie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205968151
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 01:33 schreef Gehrman het volgende:
Vraag me af de tegenstanders van deze complotwappie schooltjes ook tegen de radicale koranscholen zijn.
Waarom moet dat samen gaan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205968159
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 01:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom moet dat samen gaan?
Allebei onwenselijk. Kinderen horen niet gehersenspoeld te worden met zulk giftig gedachtengoed.
pi_205968166
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 01:40 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Allebei onwenselijk. Kinderen horen niet gehersenspoeld te worden met zulk giftig gedachtengoed.
Mee eens, maar in feite is dat jouw mening.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 14 september 2022 @ 03:05:17 #124
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205968232
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Typisch dit.

Nergens iets gezegd over een voorliefde voor de debiliteit van een FvD-school. Eveneens aangegeven dat die club in een totale fantasiewereld van conservatief wensdenken leeft en graag met feiten goochelt.

Maar, en dat is de doodzonde, ik ageer eveneens tegen een doorgeslagen progressivisme op scholen. Ergo: Etto heeft geen respect en verspreidt liever haat en fascisme.

Je bent een karikatuur van de progressieve radicaal, spek. En jij niet alleen.

Begint opvallend te worden hoe snel men hier in een stuip schiet wanneer woke benoemd wordt als dezelfde feitenvrije bagger als het complotgezwam en schedelmeten van FvD.
Belg
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205968480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 19:07 schreef het_grobbekuiken het volgende:
De Renaissanceschool is een daverend succes: er zijn maar liefst vier leerlingen aangemeld.

https://www.omroepflevola(...)er-renaissanceschool
Voornamelijk triest voor de kinderen weggerukt worden uit je klas omdat je ouders treurige politieke overtuigingen hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205968512
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 01:33 schreef Gehrman het volgende:
Vraag me af de tegenstanders van deze complotwappie schooltjes ook tegen de radicale koranscholen zijn.
Ja een school moet gewoon neutraal zijn. Leuk dat religie voorbijkomt bij maatschappijleer maar verder niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205968554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat was de modus operandi van Vizier op Links, adressen delen die bijv. op te halen waren bij de KvK. En zo maar doen alsof ze niks verkeerds deden.
Over Vizier op Links heb ik nog iets heel leuks gevonden, eigenlijk zo bizar dat je het niet zou geloven, ben er destijds met Huib Modderkolk nog ingedoken maar spoor liep uiteindelijk dood.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205968644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat was de modus operandi van Vizier op Links, adressen delen die bijv. op te halen waren bij de KvK. En zo maar doen alsof ze niks verkeerds deden.
Ik ben even kwijt wat je nu precies wil zeggen.
Je vindt het niet oké dat het adres van de school bekend is gemaakt, terwijl op zichzelf eigenlijk juist heel normaal is dat het adres van een school bekend is. Maar je vindt dat er niet voldoende verontwaardiging over is, want die was er wel toen VOL adressen van privé-personen bekend maakte en deed alsof ze niets verkeerd deden (wat ze dus, gezien je bewoording, wel deden).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205968865
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben even kwijt wat je nu precies wil zeggen.
Je vindt het niet oké dat het adres van de school bekend is gemaakt, terwijl op zichzelf eigenlijk juist heel normaal is dat het adres van een school bekend is. Maar je vindt dat er niet voldoende verontwaardiging over is, want die was er wel toen VOL adressen van privé-personen bekend maakte en deed alsof ze niets verkeerd deden (wat ze dus, gezien je bewoording, wel deden).
Het is vrij eenvoudig: ik zeg nergens dat de locatie geheim moet blijven, maar dat is iets anders dan het prima vinden dat er ruchtbaarheid wordt gegeven aan een adres. Als je een groot bereik hebt zoals de Volkskrant dat heeft of Vizier op Links dat indertijd had, dan vind ik dat onjuist om te doen als je weet dat je ermee intimidatie en bedreiging in de hand werkt. Vizier op Links verschuilde zich indertijd achter 'we gebruiken alleen openbare informatie' en 'we verspreiden alleen stickers'. Formeel klopt dat, maar dat maakt hun rol niet zuiver.

En de verontwaardiging is inderdaad erg selectief. Ik kan me daar wel over opwinden. Ik hoef het althans niet eens te zijn met iemand om te vinden dat-ie recht heeft op een veilige omgeving. En laat ik duidelijk wezen: ik vind niet dat het kranten verboden moet worden om zo'n locatie te delen, maar ze kunnen er ook zelf voor kiezen om (1) helemaal niet te melden dat de locatie bekend is, of (2) het wel te melden maar de locatie niet te noemen. Want uit het bericht wordt duidelijk dat ze zich er erg van bewust zijn dat de ouders die hun kind naar de school brengen zich niet veilig voelen:

"Blijf iets langer bij de slagboom hangen, en er ontvouwt zich een wereld van verschil. Ouders die gespannen om zich heen kijken voordat ze de bosweg met zo’n noodvaart verlaten dat de boerenzakdoeken aan hun buitenspiegels ervan wapperen. Een docent die zich schielijk verstopt als er op het raam van een klaslokaal wordt geklopt. Een collega die naar buiten komt met een zwarte zonnebril op haar gezicht en een capuchon diep over haar hoofd getrokken. Een politieauto die poolshoogte komt nemen omdat er vanmorgen bij de ingang van het terrein een plakkaat was opgehangen met de tekst: ‘Fascisten opgerot.’"

Ik vind het buitengewoon treurig dat zulke taferelen zich in ons land afspelen, net zoals ik dat vind van joodse scholen die te maken hebben met bedreigingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205969202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is vrij eenvoudig: ik zeg nergens dat de locatie geheim moet blijven, maar dat is iets anders dan het prima vinden dat er ruchtbaarheid wordt gegeven aan een adres. Als je een groot bereik hebt zoals de Volkskrant dat heeft of Vizier op Links dat indertijd had, dan vind ik dat onjuist om te doen als je weet dat je ermee intimidatie en bedreiging in de hand werkt. Vizier op Links verschuilde zich indertijd achter 'we gebruiken alleen openbare informatie' en 'we verspreiden alleen stickers'. Formeel klopt dat, maar dat maakt hun rol niet zuiver.

En de verontwaardiging is inderdaad erg selectief. Ik kan me daar wel over opwinden. Ik hoef het althans niet eens te zijn met iemand om te vinden dat-ie recht heeft op een veilige omgeving. En laat ik duidelijk wezen: ik vind niet dat het kranten verboden moet worden om zo'n locatie te delen, maar ze kunnen er ook zelf voor kiezen om (1) helemaal niet te melden dat de locatie bekend is, of (2) het wel te melden maar de locatie niet te noemen. Want uit het bericht wordt duidelijk dat ze zich er erg van bewust zijn dat de ouders die hun kind naar de school brengen zich niet veilig voelen:

"Blijf iets langer bij de slagboom hangen, en er ontvouwt zich een wereld van verschil. Ouders die gespannen om zich heen kijken voordat ze de bosweg met zo’n noodvaart verlaten dat de boerenzakdoeken aan hun buitenspiegels ervan wapperen. Een docent die zich schielijk verstopt als er op het raam van een klaslokaal wordt geklopt. Een collega die naar buiten komt met een zwarte zonnebril op haar gezicht en een capuchon diep over haar hoofd getrokken. Een politieauto die poolshoogte komt nemen omdat er vanmorgen bij de ingang van het terrein een plakkaat was opgehangen met de tekst: ‘Fascisten opgerot.’"

Ik vind het buitengewoon treurig dat zulke taferelen zich in ons land afspelen, net zoals ik dat vind van joodse scholen die te maken hebben met bedreigingen.
Maar nu doe je net alsof degenen die de school willen intimideren de Volkskrant nodig hebben om het adres van de school te achterhalen.
Dat is natuurlijk onzin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205969266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 07:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Over Vizier op Links heb ik nog iets heel leuks gevonden, eigenlijk zo bizar dat je het niet zou geloven, ben er destijds met Huib Modderkolk nog ingedoken maar spoor liep uiteindelijk dood.
Dus je vond iets maar toch niet en doet nu net alsof het heel belangrijk was?

Oké. :')
pi_205969277
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar nu doe je net alsof degenen die de school willen intimideren de Volkskrant nodig hebben om het adres van de school te achterhalen.
Dat is natuurlijk onzin.
En nu doe jij net alsof er helemaal geen relatie is tussen informatie met een breed publiek delen en de mate waarin intimidatie en bedreiging plaatsvinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205969304
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:49 schreef Document1 het volgende:

[..]
Dus je vond iets maar toch niet en doet nu net alsof het heel belangrijk was?

Oké. :')
kan het je dm en
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205969319
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 07:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Over Vizier op Links heb ik nog iets heel leuks gevonden, eigenlijk zo bizar dat je het niet zou geloven, ben er destijds met Huib Modderkolk nog ingedoken maar spoor liep uiteindelijk dood.
Het heeft mij wel gefascineerd dat Vizier op Links ineens verdween. Eerst was er een verhuizing van Twitter naar Telegram en daarna bleef het op Telegram zonder mededeling volledig stil.

Ik had de indruk dat het ging om iemand met juridische kennis die goed wist hoe ver die kon gaan. Gisteren kwam ik nog een bericht tegen dat het om een oud-advocaat zou gaan die mogelijk toch op niet-correcte wijze bepaalde informatie heeft verkregen en gedeeld. Het fijne weet ik daar niet van, maar ik ben nu wel benieuwd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205969522
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En nu doe jij net alsof er helemaal geen relatie is tussen informatie met een breed publiek delen en de mate waarin intimidatie en bedreiging plaatsvinden.
Als ik de berichten zo begrijp is alle intimidatie van voor het bericht met daarin de adresgegevens.
De geest was dus al uit de fles. Verder kan FVD zich ook afvragen waarom er zoveel weerstand is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205969540
Ik ben een zeer groot liefhebber van de vulpen, maar het feit dat de Renaissanceschool dit als verplicht hulpmiddel stelt zegt genoeg.

En ik mag toch hopen dat ze aan kinderen in groep 3 niet echt de volledig oorspronkelijke versie van de sprookjes gaan vertellen :D

"Groep 3: Sprookjesstof

Naast eenvoudige vertellingen over uiterlijke realiteiten geeft men ruimte aan de fantasie van het jonge kind met oorspronkelijke sprookjes van Grimm, sprookjes van Novalis, traditionele sprookjes van de volkscultuur, net waar bepaalde kinderen vandaan komen: bijv. Frans (Charles Perrault, sprookjes van moeder de Gans), Russisch (Alexander Afanasjev, Sprookjes van de Baba Yaga). Enkele, bekende sprookjes uit Duizend-en-één-nacht, zoals Aladdin en Ali-Baba".

Deze school is qua intentie, visie en inhoud niets meer dan het verwezenlijken van een natte droom van meneer Baudet.
Het dient het belang van de leerlingen qua voorbereiding op de toekomst ofwel het onderwijs in het algemeen op geen enkele wijze.
pi_205969596
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als ik de berichten zo begrijp is alle intimidatie van voor het bericht met daarin de adresgegevens.
De geest was dus al uit de fles. Verder kan FVD zich ook afvragen waarom er zoveel weerstand is.
Met "de geest is al uit de fles" impliceer je dat zulke berichten de bedreigingen en intimidatie niet erger kunnen maken. Dat is niet zo.

En je laatste zin vind ik stuitend voor een vrije samenleving. Er zijn allerlei scholen met gedachten die niet de mijne zijn en die ik zelfs schadelijk vind, bijvoorbeeld vrije scholen en reformatorische scholen. Maar ik respecteer het recht van een ander om er andere ideeën op na te houden en in die geest onderwijs te geven. Sterker nog, ik zal dat recht verdedigen.

Ik snap wel dat er mensen zijn die zeggen dat FvD zich vrijheden toe-eigent die ze anderen willen ontnemen. Dat vind ik ook zuur, maar het is geen rechtvaardiging om je dan zelf maar intolerant op te stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205969610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:09 schreef FYazz het volgende:
Ik ben een zeer groot liefhebber van de vulpen, maar het feit dat de Renaissanceschool dit als verplicht hulpmiddel stelt zegt genoeg.
Mijn kinderen hebben ook een tijdje verplicht een vulpen op school gebruikt. Ik heb er niet wakker van gelegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 september 2022 @ 10:33:19 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205969812
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
De locatie is uitgelekt en de school kreeg meteen een dreigbrief. Sjongejonge, wat een schoften zijn er toch. En de Volkskrant doet er vrolijk aan mee om de locatie verder bekend te maken.
Ik begrijp dat dreigbrieven niet wenselijk zijn, maar het adres van een school is natuurlijk altijd openbaar. Daarnaast kun je bij het FvD je wel afvragen of het verhaal wel klopt. De school van mijn dochter is ook gewoon in elk telefoonboek of op internet te vinden, daar is niets vreemds aan.

Een school geheimhouden is natuurlijk kolder van de bovenste plank in 2022.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205969831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Met "de geest is al uit de fles" impliceer je dat zulke berichten de bedreigingen en intimidatie niet erger kunnen maken. Dat is niet zo.

En je laatste zin vind ik stuitend voor een vrije samenleving. Er zijn allerlei scholen met gedachten die niet de mijne zijn en die ik zelfs schadelijk vind, bijvoorbeeld vrije scholen en reformatorische scholen. Maar ik respecteer het recht van een ander om er andere ideeën op na te houden en in die geest onderwijs te geven. Sterker nog, ik zal dat recht verdedigen.

Ik snap wel dat er mensen zijn die zeggen dat FvD zich vrijheden toe-eigent die ze anderen willen ontnemen. Dat vind ik ook zuur, maar het is geen rechtvaardiging om je dan zelf maar intolerant op te stellen.
FVD is zelf heel polariserend bezig. Dan kun je verwachten dat die polarisatie ook de andere kant op werkt.
We kennen in Nederland vrijheid van onderwijs, en hebben ook veel verschillende typen onderwijs, en ook wel omstreden vormen van onderwijs, zoals islamitische basisscholen.
Maar een schooltype dat bij aanvang al in het geheim moet plaatsvinden, omdat er dus bij voorbaat al vanuit wordt gegaan dat het tot geweld zal leiden...
Dan kun je je als politieke partij wel gaan afvragen wat je zelf hebt bijgedragen aan dat klimaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205969834
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn kinderen hebben ook een tijdje verplicht een vulpen op school gebruikt. Ik heb er niet wakker van gelegen.
Ik ook, en ik ben liefhebber zoals ik al eerder zei.

Jammer wel dat je het nu zo uit de context haalt, je weet namelijk best wat ik bedoel. Het gaat niet om het gebruiken van een vulpen, het gaat om de achterliggende intentie. Namelijk het gegeven dat de gehele visie en uitwerking van deze school gebaseerd is op de (zeer traditionele) persoonlijke normen en waarden van Baudet.

(En ja, dat kun je ook zeggen van andere religieuze scholen en daar heb ik eveneens dezelfde twijfels over).
  woensdag 14 september 2022 @ 10:36:53 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205969891
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 01:33 schreef Gehrman het volgende:
Vraag me af de tegenstanders van deze complotwappie schooltjes ook tegen de radicale koranscholen zijn.
:Y
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 10:41:50 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205969977
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En nu doe jij net alsof er helemaal geen relatie is tussen informatie met een breed publiek delen en de mate waarin intimidatie en bedreiging plaatsvinden.
Ja zo kun je ook stellen dat men ook geen dreigbrieven had gekregen als ze die school niet hadden gebouwd. Het probleem is hier de dreigbrief, niet het adres.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 10:43:13 #144
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205970003
Hebben we al een foto of ander beeld van de school?
  woensdag 14 september 2022 @ 10:44:19 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205970027
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
Hebben we al een foto of ander beeld van de school?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 10:46:55 #146
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205970068
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:09 schreef FYazz het volgende:
Ik ben een zeer groot liefhebber van de vulpen, maar het feit dat de Renaissanceschool dit als verplicht hulpmiddel stelt zegt genoeg.

En ik mag toch hopen dat ze aan kinderen in groep 3 niet echt de volledig oorspronkelijke versie van de sprookjes gaan vertellen :D

"Groep 3: Sprookjesstof

Naast eenvoudige vertellingen over uiterlijke realiteiten geeft men ruimte aan de fantasie van het jonge kind met oorspronkelijke sprookjes van Grimm, sprookjes van Novalis, traditionele sprookjes van de volkscultuur, net waar bepaalde kinderen vandaan komen: bijv. Frans (Charles Perrault, sprookjes van moeder de Gans), Russisch (Alexander Afanasjev, Sprookjes van de Baba Yaga). Enkele, bekende sprookjes uit Duizend-en-één-nacht, zoals Aladdin en Ali-Baba".

Deze school is qua intentie, visie en inhoud niets meer dan het verwezenlijken van een natte droom van meneer Baudet.
Het dient het belang van de leerlingen qua voorbereiding op de toekomst ofwel het onderwijs in het algemeen op geen enkele wijze.
En deze conclusie baseer je op het sprookjescurriculum en een vulpen.

-pauze-

_O- _O- _O-
  woensdag 14 september 2022 @ 10:48:10 #147
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205970091
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit zou werelds zijn
pi_205970202
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad wel dat dit een gevolg is van opdrogende geldstromen. Ik bedoel Baudet moet toch ook wel snappen dat je met een gare blokhut voor 300 euro per maand vooral uitgelachen gaat worden?

Hij had het beter kunnen afblazen met een gare smoes dat hij werd tegengewerkt door het partijkartel ofzo.
En de grap is, FVD weet ook wel dat je geen indruk maakt met een blokhut die dienst doet bij de scouting.

De Summer Academy van FvD was op Kasteel Limbricht.

Kennelijk is er iets misgegaan bij de geldschieter of organisatie van FvD.

  woensdag 14 september 2022 @ 10:56:55 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205970230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:55 schreef luxerobots het volgende:
Kennelijk is er iets misgegaan bij de geldschieter of organisatie van FvD.

Die geldschieter is vooral aan het investeren in zijn leger.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205970332
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
kan het je dm en
Ben oprecht benieuwd.
pi_205971955
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:46 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
En deze conclusie baseer je op het sprookjescurriculum en een vulpen.

-pauze-

_O- _O- _O-
Zucht :{w
Reageer gewoon inhoudelijk met tekst waarom jij het anders ziet of reageer niet.

Pauze ...

Nee, ik baseer dit niet enkel op bovengenoemde voorbeelden. Ook op basis van de uitspraken van Baudet en Ralf Dekker (kartrekker) zelf en de toelichting op de website over de algehele lesinhoud.

De tijd zal het leren maar met vooralsnog 4 leerlingen op een school die anoniem wil blijven verwacht ik niet dat deze vorm van onderwijs een zeer positieve en wezenlijke bijdrage zal gaan leveren aan het onderwijs(niveau) in het algemeen.
  woensdag 14 september 2022 @ 13:26:56 #152
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205972306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:57 schreef FYazz het volgende:

[..]
Zucht :{w
Reageer gewoon inhoudelijk met tekst waarom jij het anders ziet of reageer niet.

Pauze ...

Nee, ik baseer dit niet enkel op bovengenoemde voorbeelden. Ook op basis van de uitspraken van Baudet en Ralf Dekker (kartrekker) zelf en de toelichting op de website over de algehele lesinhoud.

De tijd zal het leren maar met vooralsnog 4 leerlingen op een school die anoniem wil blijven verwacht ik niet dat deze vorm van onderwijs een zeer positieve en wezenlijke bijdrage zal gaan leveren aan het onderwijs(niveau) in het algemeen.
Hoewel ik vind dat je je post dan wat ongelukkig hebt opgetekend geef ik je gelijk. Waarom reageer ik eigenlijk niet inhoudelijk.

Ok, je kan je afvragen in hoeverre een onderwijstype niet de natte droom is van stichter X of Y of Z. Of je nu religieus neemt, een bepaalde levensbeschouwelijke stroming, wokeisme etc. Dat op zichzelf vind ik geen goed argument tegen de FvD school. Of welke school dan ook.

Ik heb niks met FvD of Baudet maar zolang Mein Kampf niet de leidraad is van het onderwijs (of andere onzin van dat kaliber) mogen ze van mij hun goddelijke gang gaan. Alsof bv de wokeindoctrinatie van het algemene onderwijs zoveel beter is. Ik denk het niet.
  woensdag 14 september 2022 @ 13:40:47 #153
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205972462
Als het goed is krijgen ze de eerste paar schoolweken twee keer de inspectie op bezoek. Benieuwd wat die ervan vinden. Niet zo zeer politiek-inhoudelijk als wel de vraag of ze in deze opzet (héél klein groepje dus beperkte sociale mogelijkheden, locatie die niet voor onderwijs bestemd is, beperkt budget dus weinig middelen?) in kwalitatief voldoende onderwijs kunnen voorzien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205972482
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 13:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
. Alsof bv de wokeindoctrinatie van het algemene onderwijs zoveel beter is. Ik denk het niet.
En hoeveel concrete woke indoctrinatie voorbeelden uit het openbaar onderwijs kun je hier geven.

Ik ben benieuwd.

Als er niets komt lijkt het me eerder dat je door wat FvD propaganda geïndoctrineerd bent. :P
pi_205972534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is vrij eenvoudig: ik zeg nergens dat de locatie geheim moet blijven, maar dat is iets anders dan het prima vinden dat er ruchtbaarheid wordt gegeven aan een adres. Als je een groot bereik hebt zoals de Volkskrant dat heeft of Vizier op Links dat indertijd had, dan vind ik dat onjuist om te doen als je weet dat je ermee intimidatie en bedreiging in de hand werkt. Vizier op Links verschuilde zich indertijd achter 'we gebruiken alleen openbare informatie' en 'we verspreiden alleen stickers'. Formeel klopt dat, maar dat maakt hun rol niet zuiver.

En de verontwaardiging is inderdaad erg selectief. Ik kan me daar wel over opwinden. Ik hoef het althans niet eens te zijn met iemand om te vinden dat-ie recht heeft op een veilige omgeving. En laat ik duidelijk wezen: ik vind niet dat het kranten verboden moet worden om zo'n locatie te delen, maar ze kunnen er ook zelf voor kiezen om (1) helemaal niet te melden dat de locatie bekend is, of (2) het wel te melden maar de locatie niet te noemen. Want uit het bericht wordt duidelijk dat ze zich er erg van bewust zijn dat de ouders die hun kind naar de school brengen zich niet veilig voelen:

"Blijf iets langer bij de slagboom hangen, en er ontvouwt zich een wereld van verschil. Ouders die gespannen om zich heen kijken voordat ze de bosweg met zo’n noodvaart verlaten dat de boerenzakdoeken aan hun buitenspiegels ervan wapperen. Een docent die zich schielijk verstopt als er op het raam van een klaslokaal wordt geklopt. Een collega die naar buiten komt met een zwarte zonnebril op haar gezicht en een capuchon diep over haar hoofd getrokken. Een politieauto die poolshoogte komt nemen omdat er vanmorgen bij de ingang van het terrein een plakkaat was opgehangen met de tekst: ‘Fascisten opgerot.’"

Ik vind het buitengewoon treurig dat zulke taferelen zich in ons land afspelen, net zoals ik dat vind van joodse scholen die te maken hebben met bedreigingen.
Wat mij betreft geldt de verontwaardiging de bedreigingen. Die zijn niet oké, aan welk adres dan ook gericht.

Ik denk dat meer scholen in NL last hebben van bedreigingen. En scholen zijn een gemakkelijk doelwit, want uit de aard van hun functie zijn ze openbaar en hun adres dus ook. Dat de Volkskrant dat dan nog eens benoemt, zie ik geen probleem in.

Een van de problemen met de adressen uit de KvK die VOL opduikelde was dat er niet de mogelijkheid was om je adres eruit te houden, als je vestigingsadres je woonadres is. Wat natuurlijk voor heel veel zzpérs geldt.

Ik vind nog steeds dat er een wezenlijk verschil zit tussen de lokatie van een school delen of het adres van een privépersoon.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205972656
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 13:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
Alsof bv de wokeindoctrinatie van het algemene onderwijs zoveel beter is. Ik denk het niet.
Woke-indoctrinatie in het onderwijs is een mythe....
En wat je zo kunt indelen als emanciperende aandacht.....het is vele malen gezonder dan de Baudet-indoctrinatie van .....vaccins zijn ziekmakend, covid is een hoax, opwarming van de aarde is een hoax, stikstofprobleem is een hoax, Poetin is een held, er was een verkiezings complot in Amerika tegen Trump... en niet te vergeten : er is een complot van WEF, Gates en Soros om een werelddictatuur te vestigen en Rutte en Kaag zijn handlangers.... zie plaatje
twitter
pi_205972731
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 13:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Woke-indoctrinatie in het onderwijs is een mythe....
En wat je zo kunt indelen als emanciperende aandacht.....het is vele malen gezonder dan de Baudet-indoctrinatie van .....vaccins zijn ziekmakend, covid is een hoax, opwarming van de aarde is een hoax, stikstofprobleem is een hoax, Poetin is een held, er was een verkiezings complot in Amerika tegen Trump... en niet te vergeten : er is een complot van WEF, Gates en Soros om een werelddictatuur te vestigen en Rutte en Kaag zijn handlangers.... zie plaatje
[ twitter ]
Woke-indoctrinatie in het onderwijs is verre van een mythe, het is de realiteit. En dan mogen we nog blij zijn dat het in Nederland niet zo erg is als in de VS. Dat jij het hier met een eufemisme ('emanciperende aandacht') probeert te omschrijven komt voornamelijk omdat je er zelf als uitgesproken links en progressieve user een voorstander van bent. Dat mag natuurlijk, maar dat maakt het nog niet iets dat positief is.

Onderwijs moet gericht zijn op daadwerkelijk onderwijs zoals rekenen, taal, begrijpend lezen, geschiedenis, aardrijkskunde enz. Niet op progressief gedachtegoed en trouwens ook niet op conservatief gedachtegoed wat bij die 'Forumschool' nu wel de norm zal zijn. Het is in het publieke onderwijs juist de bedoeling dat kinderen van allerlei gezinnen gezamenlijk neutraal en apolitiek onderwijs kunnen genieten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205972844
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Woke-indoctrinatie in het onderwijs is verre van een mythe, het is de realiteit.
ok mythe is een verkeerd woord.... het is een verzinsel van discriminerende lieden

quote:
Onderwijs moet gericht zijn op daadwerkelijk onderwijs zoals rekenen, taal, begrijpend lezen, geschiedenis, aardrijkskunde enz.
Idd maar ook de kinderen opvoeden tot goed burgerschap , daarvoor is nodig waarden en normen over te dragen hoe met mensen om te gaan, waarvoor kennis nodig is van die mensen.
Discriminerende lieden willen dat soort cultuuroverdracht niet...en noemen dat indoctrinatie... terwijl ze natuurlijk zelf de eigen kinderen indoctrineren
pi_205972969
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:07 schreef HowardRoark het volgende:

. Dat jij het hier met een eufemisme ('emanciperende aandacht') probeert te omschrijven komt voornamelijk omdat je er zelf als uitgesproken links en progressieve user een voorstander van bent. Dat mag natuurlijk, maar dat maakt het nog niet iets dat positief is.
.
Als oerconservatief kun je ons natuurlijk wel wat voorbeelden geven van conservatieve maatregelen die een positieve ontwikkeling aan de samenleving geven?
pi_205973588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
ok mythe is een verkeerd woord.... het is een verzinsel van discriminerende lieden
[..]
Idd maar ook de kinderen opvoeden tot goed burgerschap , daarvoor is nodig waarden en normen over te dragen hoe met mensen om te gaan, waarvoor kennis nodig is van die mensen.
Discriminerende lieden willen dat soort cultuuroverdracht niet...en noemen dat indoctrinatie... terwijl ze natuurlijk zelf de eigen kinderen indoctrineren
Discriminerende lieden? Over wie heb je het nu? Je insinueert dus bijvoorbeeld ook dat ik (en meerdere users hier die zich uitspreken tegen woke gedachtegoed) discrimineren. Prima als je dat denkt, maar onderbouw het dan ook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 14 september 2022 @ 15:28:05 #161
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205973590
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als oerconservatief kun je ons natuurlijk wel wat voorbeelden geven van conservatieve maatregelen die een positieve ontwikkeling aan de samenleving geven?
We hadden de lange lat in het klaslokaal nooit af moeten schaffen. En de staartdeling natuurlijk ook niet. Hét statussymbool van de onderwijsconservatief, de staartdeling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205973593
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 13:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Hoewel ik vind dat je je post dan wat ongelukkig hebt opgetekend geef ik je gelijk. Waarom reageer ik eigenlijk niet inhoudelijk.

Ok, je kan je afvragen in hoeverre een onderwijstype niet de natte droom is van stichter X of Y of Z. Of je nu religieus neemt, een bepaalde levensbeschouwelijke stroming, wokeisme etc. Dat op zichzelf vind ik geen goed argument tegen de FvD school. Of welke school dan ook.

Ik heb niks met FvD of Baudet maar zolang Mein Kampf niet de leidraad is van het onderwijs (of andere onzin van dat kaliber) mogen ze van mij hun goddelijke gang gaan. Alsof bv de wokeindoctrinatie van het algemene onderwijs zoveel beter is. Ik denk het niet.
Dank voor je inhoudelijke reactie.

Ik stel niet dat een FvD-school er niet mag komen. Het past binnen onze wetgeving en vrije normen en waarden.
Al vraag ik mij soms wel af waar de grens ligt tussen het recht 'om in eigen geest les te geven' t.o.v. het belang om een samenleving te beschermen van opvattingen en eventueel daarop gebaseerd gedrag wat dermate schadelijk is voor de positie en rechten van bepaalde mensen/groepen.

Terug naar Renaissance-onderwijs. Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in dit type onderwijs en zou het niet aanbevelen. Daarvoor vind ik de benoemde intentie en visie alsook beschreven invalshoek en wijze van lesgeven te eenzijdig.

Dan kies ik liever voor een algemene/openbare school waar vast ook wat subjectieve lesstof voorbijkomt maar waar het gros van de leerlingen en docenten divers zijn in opvattingen en handelen waardoor er nog een inhoudelijke discussie kan ontstaan en diverse meningen gehoord worden en ook leren omgaan met die verschillende opvattingen en manieren om iets aan te pakken of op te lossen.

Op dergelijke scholen (FvD of streng religieus) is het onderwijs veelal eenrichtingsverkeer waarbij andere invalshoeken nauwelijks worden bekeken of in negatieve zin worden besproken.
  woensdag 14 september 2022 @ 15:34:08 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205973659
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar nu doe je net alsof degenen die de school willen intimideren de Volkskrant nodig hebben om het adres van de school te achterhalen.
Dat is natuurlijk onzin.
En waarschijnlijk verzint FvD die bedreigingen gewoon.
  woensdag 14 september 2022 @ 15:35:36 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205973674
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Woke-indoctrinatie in het onderwijs is verre van een mythe, het is de realiteit. En dan mogen we nog blij zijn dat het in Nederland niet zo erg is als in de VS. Dat jij het hier met een eufemisme ('emanciperende aandacht') probeert te omschrijven komt voornamelijk omdat je er zelf als uitgesproken links en progressieve user een voorstander van bent. Dat mag natuurlijk, maar dat maakt het nog niet iets dat positief is.

Onderwijs moet gericht zijn op daadwerkelijk onderwijs zoals rekenen, taal, begrijpend lezen, geschiedenis, aardrijkskunde enz. Niet op progressief gedachtegoed en trouwens ook niet op conservatief gedachtegoed wat bij die 'Forumschool' nu wel de norm zal zijn. Het is in het publieke onderwijs juist de bedoeling dat kinderen van allerlei gezinnen gezamenlijk neutraal en apolitiek onderwijs kunnen genieten.
Jij vond Theo en Thea ook woke?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 15:38:52 #165
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205973710
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
Hebben we al een foto of ander beeld van de school?
https://www.omroepflevola(...)ceschool-in-de-gaten
pi_205973712
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
We hadden de lange lat in het klaslokaal nooit af moeten schaffen. En de staartdeling natuurlijk ook niet. Hét statussymbool van de onderwijsconservatief, de staartdeling.
De verplichting dat jeugd ook nog eens door de leerplicht tot 18 zolang in gemengde klassen moet zitten de horror.

En hun eigen kleren kiezen zou verboden moeten zijn meisjes alleen met lange zwarte rokken, bij andere kleding worden ze naar huis gestuurd. :+
  woensdag 14 september 2022 @ 15:51:16 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205973838
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205973946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die geldschieter is vooral aan het investeren in zijn leger.
Op welke school heb je geleerd nepnieuws te verspreiden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 14 september 2022 @ 16:17:33 #169
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205974077
Met vier leerlingen klinkt dat project wel een beetje als een doodgeboren kindje, en die dreigbrief zal het wel niet beter maken. Ik voorzie een vrij snel afkalven en opdoeken.
pi_205974089
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:17 schreef Iblardi het volgende:
... en die dreigbrief zal het wel niet beter maken.
misschien dat het ontvangen van zulke dreigbrieven (als die al echt is) ook het belangrijkste doel is van dat hele projekt?

dat ze de slachtofferkaart kunnen trekken en beweren dat 'iedereen tegen hen is'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205974131
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:17 schreef Iblardi het volgende:
Met vier leerlingen klinkt dat project wel een beetje als een doodgeboren kindje, en die dreigbrief zal het wel niet beter maken. Ik voorzie een vrij snel afkalven en opdoeken.
Zoals ik al aangaf gaat dit alleen werken los van de naam Baudet of FvD. Ik denk dat er best wel wat animo is voor een meer 'klassieke' / conservatieve school, in een andere zin dan de christelijke of reformatorische, maar dan wel als een die op zichzelf staat.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 14 september 2022 @ 16:26:15 #172
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205974195
quote:
6s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Op welke school heb je geleerd nepnieuws te verspreiden?
De renaissance school! :Y
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 16:27:01 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205974203
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:17 schreef Iblardi het volgende:
Met vier leerlingen klinkt dat project wel een beetje als een doodgeboren kindje, en die dreigbrief zal het wel niet beter maken. Ik voorzie een vrij snel afkalven en opdoeken.
Er was geen dreigbrief, toch? Volgens mij hing er gewoon en briefje op het hek. Onduidelijk wie dat domme briefje daar heeft gehangen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 16:29:10 #174
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205974226
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik zie het ook alleen kans hebben wanneer 'ouderwetse' scholing geheel los van FvD teruggebracht wordt.
Ja, een brede levensbeschouwelijke stroming is een betere basis voor een school dan een één-op-één-link met een sterk polariserende politieke partij. Dit vind ik gewoon sneu voor de kinderen in kwestie.
pi_205974235
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Er was geen dreigbrief, toch? Volgens mij hing er gewoon en briefje op het hek. Onduidelijk wie dat domme briefje daar heeft gehangen.
Vermoedelijk een vaste klant van dit (haat)topic.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 14 september 2022 @ 16:43:59 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205974375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Vermoedelijk een vaste klant van dit (haat)topic.
Haattopic? Ik dacht dat het topic over het FvD ging, maar ik kan het mis hebben.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 17:37:25 #177
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205974986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 13:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En hoeveel concrete woke indoctrinatie voorbeelden uit het openbaar onderwijs kun je hier geven.

Ik ben benieuwd.

Als er niets komt lijkt het me eerder dat je door wat FvD propaganda geïndoctrineerd bent. :P
Dus je bent of woke of fvd?

Nee niet in mijn wereld.

Verder loopt er een levendige discussie over hoe woke oa het onderwijs beïnvloedt. Tot en met academisch niveau.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rode_Wijn op 15-09-2022 12:47:49 ]
  woensdag 14 september 2022 @ 17:48:15 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205975127
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:37 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dus je bent of woke of fvd?

Nee niet in mijn wereld.

Verder loopt er een levendige discussie over hoe woke oa het onderwijs beïnvloedt. Tot aan academisch niveau.
Op die manier was Theo en Thea al woke.

Aflevering Titel Uitzenddatum
1
Seks
2 oktober 1985
2
Echtscheiding
9 oktober 1985
3
Diefstal
16 oktober 1985
4
Dierenmishandeling
23 oktober 1985
5
Angst
30 oktober 1985
6
Oorlog
6 november 1985
7
Uiterlijk
13 november 1985
8
Verliefdheid en Pijn
20 november 1985
9
Kunst
27 november 1985
10
Hebzucht
4 december 1985
11
Hygiëne
11 december 1985
12
Stiekem
18 december 1985
13
Emancipatie
25 december 1985
14
Drugsverslaving
1 oktober 1986
15
Romantiek
8 oktober 1986
16
Lesbiennes
15 oktober 1986
17
De dood en vegetarisme
22 oktober 1986
18
Humor
29 oktober 1986
19
Onderhandelen
5 november 1986
20
Moderne techniek
12 november 1986
21
Paniek
19 november 1986
22
Prostitutie
26 november 1986
23
Kerstgedachten
17 december 1986
24
Doen-als-of (Zeg 'ns AAA)
7 januari 1987
25
Sensatie
21 januari 1987
26
Nachtmerries
4 februari 1987
27
Stijldansen
18 februari 1987
28
Fobieën
4 maart 1987
29
Reclame
18 maart 1987
30
1 April
1 april 1987
31
Bejaardenproblematiek
15 april 1987
32
Examen-neurose
29 april 1987
33
Dagdromen
13 mei 1987
34
Ongewenste intimiteiten
27 mei 1987
Theo en Thea in de Gloria 1988
Aflevering Titel Uitzenddatum Gastrollen
1 Depressie 10 januari 1988 Erwin Kroll en Berdien Stenberg
2 Dieet 24 januari 1988 Ria Bremer
3 Carnaval 7 februari 1988 Pater Verhagen en Sonja Barend
4 Gehandicapt 21 februari 1988 Kees Schut en Ted de Braak
5 Doping 6 maart 1988 Ab Wolders en Hans van Willigenburg
6 Criminaliteit 20 maart 1988 Fabian en Sjoukje Hooymaayer
7 Eenzaamheid 27 maart 1988 Majoor Bosshardt en Corry Konings
8 Pasen 3 april 1988 Wilma Driessen
9 Homoseksualiteit 10 april 1988 Huub Stapel
10 Blind 17 april 1988 Robert Paul
11 Voortplanting 24 april 1988 met prof. Gerda van Dijk
12 Emancipatie 1 mei 1988 Tineke de Nooij
13 Moederdag 8 mei 1988 Jan Lenferink
14 Bloot 15 mei 1988 Koos Postema
15 Knap 22 mei 1988 Astrid Joosten
16 Afscheid 29 mei 1988 Gerard Joling

Zij behandelden al dezelfde onderwerpen en dat was toen juist vooruitgang. Wie is er niet groot mee geworden? Het werd niet bepaald als politieke correctheid gezien. Dat heeft men er vandaag de dag ineens bijverzonnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 17:50:58 #179
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205975161
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op die manier was Theo en Thea al woke.

Aflevering Titel Uitzenddatum
1
Seks
2 oktober 1985
2
Echtscheiding
9 oktober 1985
3
Diefstal
16 oktober 1985
4
Dierenmishandeling
23 oktober 1985
...
Zij behandelden al dezelfde onderwerpen en dat was toen juist vooruitgang. Wie is er niet groot mee geworden?
Theo Thea, hiep hiep hoera, maar ik weet niet of ze zo heel populair waren. Ik vond die karakters zelf zo over-the-top dat ik altijd wegzapte. (Of de televisie uitzette, ik weet niet meer precies hoe dat ging in de jaren 80.)
  woensdag 14 september 2022 @ 17:52:38 #180
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205975181
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Theo Thea, hiep hiep hoera, maar ik weet niet of ze zo heel populair waren. Ik vond die karakters zo over-the-top dat ik altijd wegzapte. (Of de televisie uitzette, ik weet niet meer precies hoe dat ging in de jaren 80.)
Ik wist niet dat populariteit meetelde.

quote:
Theo en Thea was van 1985 tot en met 1989 op televisie te zien. Het duo, met de kenmerkende tandjes, dikke brillen en vreemde stemmen was erg populair bij de jeugd, waar het oorspronkelijk voor bedoeld was. Het kreeg echter ook onder studenten een zekere cultstatus. De reeks zorgde ook voor wat controverse bij verontruste ouders omdat Theo en Thea ook thema's behandelden die niet voor kinderen geschikt worden geacht, zoals prostitutie, drugs en ongewenste intimiteiten.
En het werd nogmaals niet gezien als politiek correct.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 17:56:27 #181
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205975225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik wist niet dat populariteit meetelde.
Dat leek me een beetje de implicatie van een stelling van het type "kinderen werden toen al blootgesteld aan ..., maar hebben er niets aan overgehouden".
  woensdag 14 september 2022 @ 17:57:03 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205975232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Dat leek me een beetje de implicatie van een stelling van het type "kinderen werden toen al blootgesteld aan ..., maar hebben er niets aan overgehouden".
Het 'probleem' is dat het dus wel populair was.

Mijn idee is: je kunt kinderen beter voorlichten dan dit soort punten voor ze weghouden. Bijvoorbeeld seksuele voorlichting, dat wordt op veel scholen al decennia gegeven en in landen waar ze dat niet of nauwelijks doen, hebben ze veel meer tienerzwangerschappen. Je moet niet zo naïef zijn om te denken dat als kinderen er nooit over horen, ze ook niet op eigen onderzoek uitgaan. Voorlichting helpt juist met de eventuele gevaren van bepaalde taboe's een andere onderwerpen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 17:59:33 #183
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205975252
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op die manier was Theo en Thea al woke.

Aflevering Titel Uitzenddatum
1
Seks
2 oktober 1985
2
Echtscheiding
9 oktober 1985
3
Diefstal
16 oktober 1985
4
Dierenmishandeling
23 oktober 1985
5
Angst
30 oktober 1985
6
Oorlog
6 november 1985
7
Uiterlijk
13 november 1985
8
Verliefdheid en Pijn
20 november 1985
9
Kunst
27 november 1985
10
Hebzucht
4 december 1985
11
Hygiëne
11 december 1985
12
Stiekem
18 december 1985
13
Emancipatie
25 december 1985
14
Drugsverslaving
1 oktober 1986
15
Romantiek
8 oktober 1986
16
Lesbiennes
15 oktober 1986
17
De dood en vegetarisme
22 oktober 1986
18
Humor
29 oktober 1986
19
Onderhandelen
5 november 1986
20
Moderne techniek
12 november 1986
21
Paniek
19 november 1986
22
Prostitutie
26 november 1986
23
Kerstgedachten
17 december 1986
24
Doen-als-of (Zeg 'ns AAA)
7 januari 1987
25
Sensatie
21 januari 1987
26
Nachtmerries
4 februari 1987
27
Stijldansen
18 februari 1987
28
Fobieën
4 maart 1987
29
Reclame
18 maart 1987
30
1 April
1 april 1987
31
Bejaardenproblematiek
15 april 1987
32
Examen-neurose
29 april 1987
33
Dagdromen
13 mei 1987
34
Ongewenste intimiteiten
27 mei 1987
Theo en Thea in de Gloria 1988
Aflevering Titel Uitzenddatum Gastrollen
1 Depressie 10 januari 1988 Erwin Kroll en Berdien Stenberg
2 Dieet 24 januari 1988 Ria Bremer
3 Carnaval 7 februari 1988 Pater Verhagen en Sonja Barend
4 Gehandicapt 21 februari 1988 Kees Schut en Ted de Braak
5 Doping 6 maart 1988 Ab Wolders en Hans van Willigenburg
6 Criminaliteit 20 maart 1988 Fabian en Sjoukje Hooymaayer
7 Eenzaamheid 27 maart 1988 Majoor Bosshardt en Corry Konings
8 Pasen 3 april 1988 Wilma Driessen
9 Homoseksualiteit 10 april 1988 Huub Stapel
10 Blind 17 april 1988 Robert Paul
11 Voortplanting 24 april 1988 met prof. Gerda van Dijk
12 Emancipatie 1 mei 1988 Tineke de Nooij
13 Moederdag 8 mei 1988 Jan Lenferink
14 Bloot 15 mei 1988 Koos Postema
15 Knap 22 mei 1988 Astrid Joosten
16 Afscheid 29 mei 1988 Gerard Joling

Zij behandelden al dezelfde onderwerpen en dat was toen juist vooruitgang. Wie is er niet groot mee geworden? Het werd niet bepaald als politieke correctheid gezien. Dat heeft men er vandaag de dag ineens bijverzonnen.
Vertel dat de academici
  woensdag 14 september 2022 @ 18:01:48 #184
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205975277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het 'probleem' is dat het dus wel populair was.
Ja, volgens Libelle. Maar uitgedrukt in kijkcijfers? :P

Enfin, het lezen van de namen maakte even een behoefte in mij los om een dierbare herinnering te delen. Ik zal het nooit meer doen, meneer Vis. :{
  woensdag 14 september 2022 @ 18:07:25 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205975343
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:59 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Vertel dat de academici
Dat het niet po0litiek correct is? Dat is het punt juist, conservatieven maken daar ineens politieke correctheid van, maar het was in de jaren '80 juist een teken van vrijheid. De heilige huisjes zijn weer helemaal terug en dat vanwege een oud boek, vol met sprookjes over zo'n 2000 jaar geleden.

Licht je kinderen gewoon voor, dingen wegstoppen werkt averechts.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 18:20:39 #186
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205975522
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat het niet po0litiek correct is? Dat is het punt juist, conservatieven maken daar ineens politieke correctheid van, maar het was in de jaren '80 juist een teken van vrijheid. De heilige huisjes zijn weer helemaal terug en dat vanwege een oud boek, vol met sprookjes over zo'n 2000 jaar geleden.

Licht je kinderen gewoon voor, dingen wegstoppen werkt averechts.
Academici, niet persé conservatief zijnde, trekken internationaal aan de bel dat Wokeisme en de voortdurende Culture War een (te) grote vrijheidsbeperking heeft op het objectieve, academische 'denken' en 'beschouwen'. En daarmee ook het onderrichten van mensen. Het onderwijs dus.

Dit bedenk ik niet zelf en ik ben geen fvd-er maar ik maak mij daar wel zorgen om. Net als dat ik mij zorgen zou maken over andere stromingen die hetzelfde effect zouden hebben. Zoals het fascisme vroeger.
  woensdag 14 september 2022 @ 18:23:29 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205975555
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:20 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Academici, niet persé conservatief zijnde, trekken internationaal aan de bel dat Wokeisme en de voortdurende Culture War een (te) grote vrijheidsbeperking heeft op het objectieve, academische 'denken' en 'beschouwen'. En daarmee ook het onderrichten van mensen. Het onderwijs dus.

Dit bedenk ik niet zelf en ik ben geen fvd-er maar ik maak mij daar wel zorgen om. Net als dat ik mij zorgen zou maken over andere stromingen die hetzelfde effect zouden hebben. Zoals het fascisme vroeger.
Ik begrijp wel wat je zegt, maar vind het jammer dat je mijn punt volledig negeert. Heb je verder een bron van 'Academici, niet persé conservatief zijnde, trekken internationaal aan de bel dat Wokeisme en de voortdurende Culture War een (te) grote vrijheidsbeperking heeft op het objectieve, academische 'denken' en 'beschouwen'.'?

Ik snap overigens niet dat 'iedereen mag meedoen' nu ineens fascisme is, maar het zal wel aan mij liggen. Ik denk vooral dat je op plekken op het internet komt waar dit een nogal heet topic is. Ik heb zelf een kind die naar school gaat en kom er niets van tegen. Tijdens maatschappijleer vroeger ging het ook over politiek en we werden bij andere vakken regelmatig voorgelicht over drugs, criminaliteit, seks en andere zaken, waarbij er iemand (bijvoorbeeld een ex-verslaafde) langskwam op school om erover te vertellen en vragen te beantwoorden. Bij Engels kregen we in de eerste klas het dagboek te lezen van Jack the Ripper. In een andere klas werd een condoom laten zien en hoe die werkt. Ik ben 41 jaar oud en dit soort voorlichting is JUIST vrijheid. Wegmoffelen en hopen dat ze er nooit achter komen is ronduit dom en schadelijk voor de jeugd.

Woke wordt vooral gezien als 'er speelt een zwarte vrouw de hoofdrol, dit is woke en discriminatie, want mensen worden nu om huidskleur geweigerd bij een filmproductie'. Ja er worden wel eens fouten gemaakt en er zal vast een groep zijn die dingen in extremen trekt, maar nu worden dit soort dingen in een narratief gegoten en maken boze mannen elkaar helemaal gek. Vaak ook met dingen die niet waar zijn of uit de context getrokken zijn. Net nog, iemand die een foto plaatst van een glijbaan in de vorm van een lul in een kut. Natuurlijk met als doel 'zie je wel, deze wokeness is een gevaar voor je kinderen'. Blijkt alleen al meer dan een jaar bekend te zijn dat het om een glijbaan van een filmset ging, die na de opnames is verwijderd. In 2021.

Diegene poste het ook weer als plaatje ipv link naar Twitterbericht en zo gaan die plaatjes rond op bepaalde websites en YouTube-video's, waar boze mannen de doelgroep zijn en voor de enige inkomsten zorgen.

Ja, er zijn dus mensen die dingen te ver laten gaan, het lijken wel mensen. Dat doen mensen ook al sinds de mensheid oud is. Maar als je denkt dat je zo tegen Woke bent en daar een agenda achter ziet, vraag jezelf eens af hoe je aan die informatie komt en of daar dan geen agenda achter zit.

[ Bericht 23% gewijzigd door Vis1980 op 14-09-2022 18:34:40 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205975700
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik wist niet dat populariteit meetelde.
[..]
En het werd nogmaals niet gezien als politiek correct.
Dat was het wel en of het zo populair was betwijfel ik, de enige keren dat ik het 'keek' was op school tijdens de les.
  woensdag 14 september 2022 @ 18:40:11 #189
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205975745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:36 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dat was het wel en of het zo populair was betwijfel ik, de enige keren dat ik het 'keek' was op school tijdens de les.
Zat je op een Woke school?

En nee, Theo en Thea werden echt niet gezien als politiek correct. Oudere mensen vonden het ronduit shockerend.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205976147
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:35 schreef Vis1980 het volgende:
Theo en Thea
Wie?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:37 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dus je bent of woke of fvd?

Nee niet in mijn wereld.

Verder loopt er een levendige discussie over hoe woke oa het onderwijs beïnvloedt. Tot aan academisch niveau.
Zo proberen woke-isten altijd een zwart-wit beeld te creëren. Of je staat aan hun kant, of je bent van de andere kant.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 14 september 2022 @ 19:10:35 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205976218
Haha, die mensen die net doen alsof Theo en Thea onbekend waren, alleen maar om hun punt over woke te blijven maken. _O-
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205976300
Ik zou er rekening mee houden dat veel mensen die serie (?) gewoon niet kennen
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 14 september 2022 @ 19:18:20 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205976320
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]
misschien dat het ontvangen van zulke dreigbrieven (als die al echt is) ook het belangrijkste doel is van dat hele projekt?

dat ze de slachtofferkaart kunnen trekken en beweren dat 'iedereen tegen hen is'
Dan hadden ze dat marketing technisch toch wel beter kunnen oppakken. _O-
  woensdag 14 september 2022 @ 19:22:26 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205976387
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie?

Typetjes van Arjan Ederveen en Tosca Niterink uit de jaren 80

  woensdag 14 september 2022 @ 19:23:08 #195
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205976397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:10 schreef Vis1980 het volgende:
Haha, die mensen die net doen alsof Theo en Thea onbekend waren, alleen maar om hun punt over woke te blijven maken. _O-
Ja, nou... Maar toch, in 1987:
quote:
De hoogste kijkdichtheid is nog steeds voorbehouden aan de categorie amusement (29%), maar ook sport (19%) en drama (18%) doen het goed. Informatieve programma's scoren 12 procent en kinderprogramma's 8 procent. Helemaal onderaan bengelt kunst met een luttele 4 procent.

Ondanks de in de spraakmakende gemeente grote bekendheid van de Vpro-kinderprogramma's, scoren die slechts 1 procent en daarmee meteen het laagste. Theo en Thea zijn zeker toch niet toegankelijk genoeg om bij een breder publiek aan te slaan.

https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010471955:mpeg21:a0078
pi_205976694
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haattopic? Ik dacht dat het topic over het FvD ging, maar ik kan het mis hebben.
Oh, excuus, ik dacht dat dit het centrale FVD topic was.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 14 september 2022 @ 19:42:25 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205976730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:23 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, nou... Maar toch, in 1987:
[..]

Daarna is hun populariteit wel zeker omhooggegaan. Mensen die net zo oud zijn als mij kennen ze zeker wel. Jongere mensen misschien niet, maar die zijn misschien ook niet bekend met de Familie Knots.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 19:50:45 #198
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205976897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daarna is hun populariteit wel zeker omhooggegaan. Mensen die net zo oud zijn als mij kennen ze zeker wel. Jongere mensen misschien niet, maar die zijn misschien ook niet bekend met de Familie Knots.
Familie Knots was toch eerder? Ik had de indruk dat daar meer naar gekeken werd destijds. Dat stond bij ons thuis ook aan, net als Zeg 'ns Aaa, terwijl ik niemand hoorde over Theo en Thea. Dat leek meer een nicheverschijnsel.
  woensdag 14 september 2022 @ 19:53:47 #199
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205976956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik begrijp wel wat je zegt, maar vind het jammer dat je mijn punt volledig negeert. Heb je verder een bron van 'Academici, niet persé conservatief zijnde, trekken internationaal aan de bel dat Wokeisme en de voortdurende Culture War een (te) grote vrijheidsbeperking heeft op het objectieve, academische 'denken' en 'beschouwen'.'?
Even snel 1 voorbeeld. Er zijn er meerdere.

https://dub.uu.nl/en/dept(...)ademic-freedom-part1

Waarom ik overigens niet in ga op theo en thea is omdat politieke correctheid niet is waar mijn punt over gaat
  woensdag 14 september 2022 @ 20:16:12 #200
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205977384
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:53 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Even snel 1 voorbeeld. Er zijn er meerdere.

https://dub.uu.nl/en/dept(...)ademic-freedom-part1

Waarom ik overigens niet in ga op theo en thea is omdat politieke correctheid niet is waar mijn punt over gaat
Een journalist en vertaler, is dat zo'n academica die je bedoelt? Ik zal het eens lezen, maar een column van een journalist is blijkbaar 'internationaal aan de bel trekken door academici'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 20:21:29 #201
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205977451
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een journalist en vertaler, is dat zo'n academica die je bedoelt? Ik zal het eens lezen, maar een column van een journalist is blijkbaar 'internationaal aan de bel trekken door academici'.
Zo te zien sta je niet echt open om even wat verder te kijken op eigen initiatief.

En nadat ik op je post heb gereageerd is er zo een dik boekwerk aan onzin bijgekomen dat ik sowieso de kans van een goed gesprek, waar wel enige tekenen van waren, in rap tempo heb zien slinken
  woensdag 14 september 2022 @ 20:31:58 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205977585
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:21 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Zo te zien sta je niet echt open om even wat verder te kijken op eigen initiatief.

En nadat ik op je post heb gereageerd is er zo een dik boekwerk aan onzin bijgekomen dat ik sowieso de kans van een goed gesprek, waar wel enige tekenen van waren, in rap tempo heb zien slinken
Nee joh, ik geef zelfs aan dat ik het ga lezen, ik kom er op terug.

Maar de vraag is oprecht: is dit een van die academici waar jij het over had?

[ Bericht 5% gewijzigd door Vis1980 op 14-09-2022 20:38:40 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 14 september 2022 @ 20:41:39 #203
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205977725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een journalist en vertaler, is dat zo'n academica die je bedoelt? Ik zal het eens lezen, maar een column van een journalist is blijkbaar 'internationaal aan de bel trekken door academici'.
Ze citeert een assistent-professor, dat lijkt me wel kwalificeren als academicus. Verder vond ik nog https://www.insidehighere(...)ten-academic-freedom en https://www.universitywor(...)ry=20220422080611775, waarin het probleem waar deze discussie over gaat in elk geval als zodanig wordt benoemd:

quote:
I don’t know about you, but I live in fear that a single misstep or misspoken phrase, a misunderstanding or a misplaced attempt at humor or political commentary could result in an uproar or worse.
quote:
There does not seem to be much leeway here. Given its close links to identity and racism, all too soon the discussion becomes personal, resulting in “cancelling” people or denying speakers the right to express their views in a university context (“no-platforming”). The current debate is threatening to make us into one another’s hangman: I am right, and you are wrong. We are turning ourselves into victims and perpetrators,
and in doing so we are undermining our education and research.
Het is overigens nog best een uitdaging om wat fatsoenlijke bronnen pro of contra te vinden tussen al het geschreeuw door. Er zullen er ongetwijfeld wel meer zijn.
  woensdag 14 september 2022 @ 23:47:38 #204
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205980061
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:28 schreef FYazz het volgende:

[..]
Dank voor je inhoudelijke reactie.

Ik stel niet dat een FvD-school er niet mag komen. Het past binnen onze wetgeving en vrije normen en waarden.
Al vraag ik mij soms wel af waar de grens ligt tussen het recht 'om in eigen geest les te geven' t.o.v. het belang om een samenleving te beschermen van opvattingen en eventueel daarop gebaseerd gedrag wat dermate schadelijk is voor de positie en rechten van bepaalde mensen/groepen.

Terug naar Renaissance-onderwijs. Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in dit type onderwijs en zou het niet aanbevelen. Daarvoor vind ik de benoemde intentie en visie alsook beschreven invalshoek en wijze van lesgeven te eenzijdig.

Dan kies ik liever voor een algemene/openbare school waar vast ook wat subjectieve lesstof voorbijkomt maar waar het gros van de leerlingen en docenten divers zijn in opvattingen en handelen waardoor er nog een inhoudelijke discussie kan ontstaan en diverse meningen gehoord worden en ook leren omgaan met die verschillende opvattingen en manieren om iets aan te pakken of op te lossen.

Op dergelijke scholen (FvD of streng religieus) is het onderwijs veelal eenrichtingsverkeer waarbij andere invalshoeken nauwelijks worden bekeken of in negatieve zin worden besproken.
Oke maar dan zijn we het grotendeels volgens mij eens. Het maakt niet zoveel uit welk levensbeschouwelijk oogpunt de specifieke school in kwestie heeft. Het is altijd wel een bepaald oogpunt.
pi_205981334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn kinderen hebben ook een tijdje verplicht een vulpen op school gebruikt. Ik heb er niet wakker van gelegen.
Dat was de hele basisschool verplicht voor mij. Volgens mij is dat om de techniek beter te leren.
Voor mij overigens niet gewerkt. _O- .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205981394
Hoeveel leerlingen en leraren hebben ze eigenlijk?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205981908
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 08:46 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel leerlingen en leraren hebben ze eigenlijk?
1 leraar, 4 leerlingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205982043
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
1 leraar, 4 leerlingen.
Serieus?

_O- _O- _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205982062
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Serieus?

_O- _O- _O-
Voor de start van een nieuwe school is dat op zichzelf helemaal zo vreemd niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205993186
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Familie Knots was toch eerder? Ik had de indruk dat daar meer naar gekeken werd destijds. Dat stond bij ons thuis ook aan, net als Zeg 'ns Aaa, terwijl ik niemand hoorde over Theo en Thea. Dat leek meer een nicheverschijnsel.
Is het niet gewoon een kwestie van smaak of type humor? Volgens mij keek je in die tijd of naar het kinderblok van Villa Achterwerk (vpro) of naar het kinderblok rondom Telekids (rtl).

Ik had genoeg vrienden en vriendinnen die helemaal krom lagen om Theo en Thea. Zelf vond ik er niet veel aan, te gemaakt/hysterisch en keek dus liever met weer andere vrienden en vriendinnen naar Telekids, Kinderen voor Kinderen (ook 'woke'?) en later Are you afraid of the dark.
pi_205993240
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor de start van een nieuwe school is dat op zichzelf helemaal zo vreemd niet.
Denk dat een school niet openmag met zo weinig leerlingen, en als het een 100% prive school wordt moeten de lesgeld minimaal 20k per jaar, alleen om de kosten van de leraar te dekken. dan komen zijn gebouwkosten, bestuur etc nog niet gedekt. dit gaat dus als bedrijf dus niet overleven.

Kan zijn dat russische donaties / sponsor geld, er ingestopt wordt.
  vrijdag 16 september 2022 @ 08:34:03 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205993393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 07:58 schreef FYazz het volgende:

[..]
Is het niet gewoon een kwestie van smaak of type humor? Volgens mij keek je in die tijd of naar het kinderblok van Villa Achterwerk (vpro) of naar het kinderblok rondom Telekids (rtl).

Ik had genoeg vrienden en vriendinnen die helemaal krom lagen om Theo en Thea. Zelf vond ik er niet veel aan, te gemaakt/hysterisch en keek dus liever met weer andere vrienden en vriendinnen naar Telekids, Kinderen voor Kinderen (ook 'woke'?) en later Are you afraid of the dark.
Alles dat kinderen normen en waarden wil meegeven is "woke" natuurlijk.

Dat is ook het hele idee hierachter. Als je je kinderen op wilt voeden tot zuivere borealen dan zijn scholen en media die iets anders zeggen natuurlijk maar lastig.
pi_205993461
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Denk dat een school niet openmag met zo weinig leerlingen, en als het een 100% prive school wordt moeten de lesgeld minimaal 20k per jaar, alleen om de kosten van de leraar te dekken. dan komen zijn gebouwkosten, bestuur etc nog niet gedekt. dit gaat dus als bedrijf dus niet overleven.

Kan zijn dat russische donaties / sponsor geld, er ingestopt wordt.
Volgens mij mag je wel degelijk starten met zo weinig leerlingen, maar moet je binnen een bepaalde tijd wel voldoen aan een minimum aantal leerlingen, de stichtingsnorm.

Ik weet van meerdere scholen dat ze begonnen zijn met minder dan 10 leerlingen en binnen een paar jaar flink gegroeid zijn. Er zijn altijd wat dappere starters nodig, overtuigd van het goede van de betreffende school. Daarna volgen er vanzelf meer als ze de school kunnen bekijken en zien dat het loopt.
Daar is nu nog niet zoveel over te zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 september 2022 @ 08:50:19 #214
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205993500
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:45 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij mag je wel degelijk starten met zo weinig leerlingen, maar moet je binnen een bepaalde tijd wel voldoen aan een minimum aantal leerlingen, de stichtingsnorm.
Als je in aanmerking wil komen voor bekostiging, ja. In theorie kan een privéschool met vier leerlingen gewoon blijven bestaan, mits je voldoet aan de kwaliteitseisen en het gefinancierd krijgt. Maar beide is op zijn zachtst gezegd nogal een uitdaging op zo'n kleine schaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205993555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als je in aanmerking wil komen voor bekostiging, ja. In theorie kan een privéschool met vier leerlingen gewoon blijven bestaan, mits je voldoet aan de kwaliteitseisen en het gefinancierd krijgt. Maar beide is op zijn zachtst gezegd nogal een uitdaging op zo'n kleine schaal.
UIteraard.

Er werd hier in twijfel getrokken of een school open mag met zo weinig leerlingen. Dat mag. En dat is ook niet zo ongebruikelijk. De toekomst moet uitwijzen of ze kunnen (en willen) voldoen aan de stichtingsnormen, dat ze particulier blijven en er dus flink betaald moet worden, of dat het ter ziele gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205994016
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
UIteraard.

Er werd hier in twijfel getrokken of een school open mag met zo weinig leerlingen. Dat mag. En dat is ook niet zo ongebruikelijk. De toekomst moet uitwijzen of ze kunnen (en willen) voldoen aan de stichtingsnormen, dat ze particulier blijven en er dus flink betaald moet worden, of dat het ter ziele gaat.
Het is natuurlijk gewoon de bedoeling dar die school dicht gaat. Dan kan Thierry weer wekenlang twitteren dat het allemaal oneerlijk is, de schuld van de elite en weet ik veel wat voor onzin er nog meer uit zijn mond komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 16 september 2022 @ 11:29:13 #217
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205994942
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 07:58 schreef FYazz het volgende:

[..]
Is het niet gewoon een kwestie van smaak of type humor? Volgens mij keek je in die tijd of naar het kinderblok van Villa Achterwerk (vpro) of naar het kinderblok rondom Telekids (rtl).

Ik had genoeg vrienden en vriendinnen die helemaal krom lagen om Theo en Thea. Zelf vond ik er niet veel aan, te gemaakt/hysterisch en keek dus liever met weer andere vrienden en vriendinnen naar Telekids, Kinderen voor Kinderen (ook 'woke'?) en later Are you afraid of the dark.
Volgens mij had je in die tijd niet echt programma's die "woke" waren. Het was meer een soort vrijheid-blijheid-"wees maar gewoon wie je bent"-sfeertje. "Woke" is in mijn ogen veel grimmiger, dominanter en activistischer, en ook meer een echte beweging.
  vrijdag 16 september 2022 @ 12:33:34 #218
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205995727
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Denk dat een school niet openmag met zo weinig leerlingen
Jawel. M'n moeder is een jaar of 15 geleden een nieuwe basisschool gestart en die hadden in het begin ook maar een handjevol leerlingen. Niet zo weinig als dit, maar toch.

Maar dat was een gewone openbare basisschool in een nieuwbouwwijk, dus een paar jaar later zaten er honderden kinderen. Lijkt me sterk dat dat met die renaissanceschool ook zo gaat lopen :+
  vrijdag 16 september 2022 @ 14:20:15 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205996813
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Jawel. M'n moeder is een jaar of 15 geleden een nieuwe basisschool gestart en die hadden in het begin ook maar een handjevol leerlingen. Niet zo weinig als dit, maar toch.

Maar dat was een gewone openbare basisschool in een nieuwbouwwijk, dus een paar jaar later zaten er honderden kinderen. Lijkt me sterk dat dat met die renaissanceschool ook zo gaat lopen :+
En jouw moeder is geen bekende Nederlander met allerlei grootspraak die je in een villa verwacht.
pi_206021213
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Jawel. M'n moeder is een jaar of 15 geleden een nieuwe basisschool gestart en die hadden in het begin ook maar een handjevol leerlingen. Niet zo weinig als dit, maar toch.

Maar dat was een gewone openbare basisschool in een nieuwbouwwijk, dus een paar jaar later zaten er honderden kinderen. Lijkt me sterk dat dat met die renaissanceschool ook zo gaat lopen :+
dan weet jouw moeder misschien het antwoord op mijn vraag.
stel dat het project mislukt en de 4 kinderen een andere school moeten zoeken. is er dan een kans dat ze het hele schooljaar opnieuw moeten doen?
Geen idee hoe accreditatie werkt in het basisonderwijs.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 18 september 2022 @ 18:51:10 #221
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206021860
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:01 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
dan weet jouw moeder misschien het antwoord op mijn vraag.
stel dat het project mislukt en de 4 kinderen een andere school moeten zoeken. is er dan een kans dat ze het hele schooljaar opnieuw moeten doen?
Geen idee hoe accreditatie werkt in het basisonderwijs.
Ik werk zelf niet in het basisonderwijs, dus ik weet het niet precies. Maar m'n indruk is dat het allemaal niet zo strikt is en dingen vooral in overleg met de docent gaan. Het hangt denk ik ook sterk van de leerling in kwestie af of de nieuwe school inschat dat er een jaar over moet of niet. Maar in principe proberen ze dat soort dingen denk ik wel te voorkomen als het niet hoeft.
pi_207618764
quote:
Forum-school krijgt positief advies van Onderwijsinspectie
De Onderwijsinspectie heeft een positief advies uitgebracht over de nieuwe Renaissance-school in Almere. Die basisschool opende afgelopen september haar deuren en is sterk gelieerd aan de politieke partij Forum voor Democratie.

Ralf Dekker, woordvoerder van de school en Tweede Kamerlid voor Forum, bevestigt het positieve advies van de Onderwijsinspectie. ,,Er wordt in voldoende mate aan alle eisen, zoals die in het rapport staan opgesomd, voldaan”, zegt hij. Het rapport zelf is nog niet openbaar, maar zal later op de site van de inspectie worden gepubliceerd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)sinspectie~aec6af83/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208303252
twitter
pi_208303374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:13 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
2 minuten van mijn leven die ik niet meer terugkrijg.
pi_208303387
Om te kotsen dit.
  donderdag 9 maart 2023 @ 18:32:47 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208303443
Wat is het nieuws?
  donderdag 9 maart 2023 @ 18:38:23 #227
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208303486
School heeft drie leerlingen. Poei Poei.

Ik heb oprecht medelijden met ze.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/317755/chartbeat
pi_208303495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Wat is het nieuws?
Dit is nieuws. Er komt mogelijk een verkiezingsfraude volgens FvD en rechtse bal Sjuul knapt af op die club
twitter
pi_208303621
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is nieuws. Er komt mogelijk een verkiezingsfraude volgens FvD en rechtse bal Sjuul knapt af op die club
[ twitter ]
Sjerrie sorteert vast voor op verlies bij de verkiezingen? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208303935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:13 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
De kinderen kunnen straks mooi een vacature in de jaren 50 gaan zoeken ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 9 maart 2023 @ 19:20:46 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208304032
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is nieuws. Er komt mogelijk een verkiezingsfraude volgens FvD en rechtse bal Sjuul knapt af op die club
[ twitter ]
Vind dit nogal wat dat hij hier Trump beschuldigt van verkiezingsfraude. Had ik niet verwacht van Gideon.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208304093
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 19:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vind dit nogal wat dat hij hier Trump beschuldigt van verkiezingsfraude. Had ik niet verwacht van Gideon.
Viel me ook al op. Zou het zijn om zich alvast in te dekken? Of gewoon een verspreking?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 9 maart 2023 @ 19:26:07 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208304139
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is nieuws. Er komt mogelijk een verkiezingsfraude volgens FvD en rechtse bal Sjuul knapt af op die club
[ twitter ]
Maar dat gaat niet over de forumschool.
  donderdag 9 maart 2023 @ 19:38:09 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208304363
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 19:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Viel me ook al op. Zou het zijn om zich alvast in te dekken? Of gewoon een verspreking?
Hij zit zo in zijn slachtofferrolletje dat het helemaal niet in zijn hoofd zit dat Trump gewoon zittende macht was.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208304650
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 19:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij zit zo in zijn slachtofferrolletje dat het helemaal niet in zijn hoofd zit dat Trump gewoon zittende macht was.
Of jij zit zo in je conformistenrolletje dat je niet snapt wat hij met de zittende macht bedoelt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 9 maart 2023 @ 20:00:45 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208304941
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Of jij zit zo in je conformistenrolletje dat je niet snapt wat hij met de zittende macht bedoelt.
De zittende macht was Trump, die was president en was dus al binnen. Van 'buiten de deur houden' kon daarom geen sprake zijn, hoogstens van 'eruit gooien'.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208305188
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 19:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vind dit nogal wat dat hij hier Trump beschuldigt van verkiezingsfraude. Had ik niet verwacht van Gideon.
Totaal onverwacht, maar hij heeft gelijk over Trump = zittende macht te november 2020
Zie op 40 sec van het fimpje: Gideon:.. en wat we in de verenigde staten hebben gezien is dat de zittende macht in het ultieme geval ook daadwerkelijk bereid is om te frauderen bij verkiezingen

Je kunt je nog afvragen of het een freudiaanse verspreking is ... Democrats willen beschuldigen, maar het eindigt met Trump.
Wellicht vind hij onbewust toch wel dat Trump de verkiezingsfraudeur was

_O- wel lachuh
  donderdag 9 maart 2023 @ 20:54:47 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208305788
Nou veel van die wappies probeerden het falen van Trump goed te praten doordat ze dan gingen beweren dat er nog iemand anders de macht had. Dus in die zin past de logica van de FvD daar wel in.

Het kan immers nooit de schuld van hun held zelf zijn dat het allemaal op stront uitloopt.
pi_208306004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Of jij zit zo in je conformistenrolletje dat je niet snapt wat hij met de zittende macht bedoelt.
De conciërge van de school heeft zich ook gemeld.
  donderdag 9 maart 2023 @ 21:06:02 #240
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_208306007
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is nieuws. Er komt mogelijk een verkiezingsfraude volgens FvD en rechtse bal Sjuul knapt af op die club
[ twitter ]
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten..? Sorry, maar wat is het toch ook een proletenclub.
pi_208306315
Vandaag een FVD papiertje in de brievenbus gekregen vanwege de provinciale verkiezingen.

Het ligt nu in vele stukjes in de prullenmand

*trots*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208307028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 20:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De zittende macht was Trump, die was president en was dus al binnen. Van 'buiten de deur houden' kon daarom geen sprake zijn, hoogstens van 'eruit gooien'.
Nee, dat was de zittende president. Maar vooral de partij die andere partijen en verkeerde media wil verbieden een rommetlje van onze verkiezingen laten maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208308151
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is nieuws. Er komt mogelijk een verkiezingsfraude volgens FvD en rechtse bal Sjuul knapt af op die club
[ twitter ]
4 jaar geleden zeiden ze dit vast niet. :')
Het is koud, het is guur....
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 00:42:29 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208308784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 21:22 schreef TLC het volgende:
Vandaag een FVD papiertje in de brievenbus gekregen vanwege de provinciale verkiezingen.

Het ligt nu in vele stukjes in de prullenmand

*trots*
Wel bij het KCA deponerren, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 01:53:17 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208308893
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 08:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat was de hele basisschool verplicht voor mij. Volgens mij is dat om de techniek beter te leren.
Voor mij overigens niet gewerkt. _O- .
Kliederboel altijd met die vullingen.

Ondingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208308957
Zou zo'n diploma nou wat waard zijn omdat ze me zeldzaam lijken of helemaal niets omdat het van de FvD-club komt?
pi_208308964
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor de start van een nieuwe school is dat op zichzelf helemaal zo vreemd niet.
Dat is wel echt bizar laag hoor. Ik heb meerdere scholen opgericht zien worden van bijzondere signatuur en die hadden wel minimaal een kleine kleuterklas vol. Ik ben echt tegen dit soort particuliere schoolinitiatiefjes,of het nou een politieke partij is of een spiri club als Sparkling Kids of een 'democratische school'. Een onderbouwde (!) innovatieve lesmethode, een eigen sfeer: prima.
Politiek, geloof of andere shit die je bij kinderen naar binnen wil duwen: dikke nee.

Snap niet dat dit allemaal maar kan:
  vrijdag 10 maart 2023 @ 04:33:33 #248
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_208308969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 04:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zou zo'n diploma nou wat waard zijn omdat ze me zeldzaam lijken of helemaal niets omdat het van de FvD-club komt?
Jij hebt een basisschool-diploma?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_208308973
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 04:33 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Jij hebt een basisschool-diploma?
Affirmatief, maar een terechte vraag hier in NWS.
pi_208323743
Hoog tijd dat er iets gebeurt, volgens deze meneer.
- kinderen van 4 lezen boeken over seks (ik dacht dat ze in groep 3 pas leerden lezen…);
- kinderen gaan met vriendjes naar bijeenkomsten van FvD en beginnen te huilen dat dit kabinet hun toekomst kapot maakt;
- terwijl die kleuters huilen op het podium, is de sfeer euforisch onder het publiek.

Wat ervan waar is…

twitter
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 11:03:46 #251
5428 crew  miss_sly
pi_208323778
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:00 schreef Magister_Artium het volgende:
Hoog tijd dat er iets gebeurt, volgens deze meneer.
- kinderen van 4 lezen boeken over seks (ik dacht dat ze in groep 3 pas leerden lezen…);
- kinderen gaan met vriendjes naar bijeenkomsten van FvD en beginnen te huilen dat dit kabinet hun toekomst kapot maakt;
- terwijl die kleuters huilen op het podium, is de sfeer euforisch onder het publiek.

Wat ervan waar is…

[ twitter ]
Wat een baarlijke nonsens :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208324133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:13 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
30, 40, 50 jaar geleden zou dit een hele normale school zijn. Zo zag het er bij iedereen uit. Hollandse helden bij de geschiedenis. Nu is het radicaal om niet aan genderverwarring te doen bij jonge kinderen en is dit een vreemde eend in de bijt.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208356818
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:00 schreef Magister_Artium het volgende:
Hoog tijd dat er iets gebeurt, volgens deze meneer.
- kinderen van 4 lezen boeken over seks (ik dacht dat ze in groep 3 pas leerden lezen…);
- kinderen gaan met vriendjes naar bijeenkomsten van FvD en beginnen te huilen dat dit kabinet hun toekomst kapot maakt;
- terwijl die kleuters huilen op het podium, is de sfeer euforisch onder het publiek.

Wat ervan waar is…

[ twitter ]
Zouden dit soort figuren zelf geloven wat ze zeggen of weten ze zelf ook wel wat een ongelofelijke onzin ze verkopen?
Hello, my name is Oliver
pi_208357267
Moeten zij weten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208358692
Zoals FvD de school presenteert zou ik eerlijk gezegd mijn kinderen ook wel naar die school willen sturen, en ik stem niet eens FvD. Ik hoop dat het een succes wordt en er meerdere van dit soort scholen komen.
pi_208360948
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:56 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
Zouden dit soort figuren zelf geloven wat ze zeggen of weten ze zelf ook wel wat een ongelofelijke onzin ze verkopen?
Ja, denk ik wel (aanname). Denken buiten wat je wilt horen, dat is voor sommige mensen erg moeilijk. Een omgeving van bevestiging helpt niet mee.
pi_208361186
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:03 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ja, denk ik wel (aanname). Denken buiten wat je wilt horen, dat is voor sommige mensen erg moeilijk. Een omgeving van bevestiging helpt niet mee.
FvD verteld de waarheid.
quote:
De nummer 2 op de kieslijst van Forum voor Democratie in de provincie Drenthe verspreidt antisemitische complottheorieën via social media. Hij twittert dat het communisme een Joods complot is, maakt reclame voor een antisemitisch boek over Joodse bankiers en prijst een account aan dat schrijft dat Joden kinderen verwerken in het vlees van McDonald's.
https://www.ad.nl/politie(...)ttheorieen~a1436c37/

8)7 8)7
pi_208362124
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 15:22 schreef Gringo. het volgende:
Zoals FvD de school presenteert zou ik eerlijk gezegd mijn kinderen ook wel naar die school willen sturen, en ik stem niet eens FvD. Ik hoop dat het een succes wordt en er meerdere van dit soort scholen komen.
Ja, uiteraard ga je in een reclame spot niet omstreden uitlatingen doen.

En toch, geen elektronische hulpmiddelen, vast blijven houden aan oude rekenmethodes en dergelijke. Het onderwijs mag dus niet met de tijd meegaan. Zou mijn keus niet zijn.
pi_208362157
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, uiteraard ga je in een reclame spot niet omstreden uitlatingen doen.

En toch, geen elektronische hulpmiddelen, vast blijven houden aan oude rekenmethodes en dergelijke. Het onderwijs mag dus niet met de tijd meegaan. Zou mijn keus niet zijn.
D66 school kan ook. Lekker over genders praten op je zesde
pi_208362285
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een baarlijke nonsens :')
Kinderen leren op (andere) scholen hoe ze moeten pijpen en dat al op 4e jarige leeftijd, echt waar :Y
Tails tell tales
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 maart 2023 @ 19:39:07 #261
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208362376
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:22 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
FvD verteld de waarheid.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)ttheorieen~a1436c37/

8)7 8)7
Joden verwerken kinderen voor hamburgers van de Mac? :') WTF _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208362416
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
D66 school kan ook. Lekker over genders praten op je zesde
Ik ben sowieso geen voorstander van partijgebonden onderwijs.

Maar goed, als je kinderen wereldwijs wild maken dan moet je het inderdaad op een goed moment wel over bijtjes en bloemetjes hebben en als vervolg daarop ook over seksuele voorkeuren e.d.. Op welke leeftijd dat aan de orde mag komen heb ik weer geen oordeel over.

Waarom altijd haten op D66? Het lijkt een beetje op demoniseren namelijk.
  Beste debater 2022 maandag 13 maart 2023 @ 19:43:28 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208362481
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik ben sowieso geen voorstander van partijgebonden onderwijs.

Maar goed, als je kinderen wereldwijs wild maken dan moet je het inderdaad op een goed moment wel over bijtjes en bloemetjes hebben en als vervolg daarop ook over seksuele voorkeuren e.d.. Op welke leeftijd dat aan de orde mag komen heb ik weer geen oordeel over.

Waarom altijd haten op D66? Het lijkt een beetje op demoniseren namelijk.
Omdat D66 van hypocrisie aan elkaar hangt, zoals FvD dat doet met batshit insane wappiedom.

Verder: seksuele voorlichting is op de meeste scholen al decennia onderdeel van het curriculum.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208362506
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat D66 van hypocrisie aan elkaar hangt, zoals FvD dat doet met batshit insane wappiedom.

Verder: seksuele voorlichting is op de meeste scholen al decennia onderdeel van het curriculum.
Niet op je 6de etc. Jaar of 12 prima. Ik zag een npo uitzending waar kleine kinderen geconfronteerd worden met naakte volwassenen. Belachelijk
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 maart 2023 @ 19:47:08 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208362569
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Niet op je 6de etc. Jaar of 12 prima. Ik zag een npo uitzending waar kleine kinderen geconfronteerd worden met naakte volwassenen. Belachelijk
Toen ik op de basisschool zat en een klasgenootje een broertje kreeg, toen werd ook gewoon uitgelegd dat baby's niet met de ooievaar gebracht worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208362619
quote:
84s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Toen ik op de basisschool zat en een klasgenootje een broertje kreeg, toen werd ook gewoon uitgelegd dat baby's niet met de ooievaar gebracht worden.
Dat is prima, maar ik zou nog een x lezen wat er staat.
  Beste debater 2022 maandag 13 maart 2023 @ 19:50:37 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208362637
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Niet op je 6de etc. Jaar of 12 prima. Ik zag een npo uitzending waar kleine kinderen geconfronteerd worden met naakte volwassenen. Belachelijk
Ja, dat is dus die doorgeslagen woke troep.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208362674
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat is dus die doorgeslagen woke troep.
En gevaarlijk. Pedofilie etc. Nederland is al HET pedofiel land vd wereld. Word zo alleen maar erger
pi_208363027
quote:
84s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Joden verwerken kinderen voor hamburgers van de Mac? :') WTF _O- _O- _O-
Je verzint het niet heh.. deze figuren dus wel. En dat biedt dan onderwijs aan.. Nee, bedankt, ik doe wel zelf onderzoek :P.
pi_208363397
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:22 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
FvD verteld de waarheid.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)ttheorieen~a1436c37/

8)7 8)7
Kleuters hebben het maar druk tegenwoordig; leren pijpen, in hamburgers verwerkt worden, huilen over hun door Rutte gesloopte toekomst (waarna ze alleen nog maar als hamburgeringrediënt kunnen dienen) enz.

Wij mochten vroeger als kleuter gewoon met Lego spelen. O+
pi_208363403
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Niet op je 6de etc. Jaar of 12 prima. Ik zag een npo uitzending waar kleine kinderen geconfronteerd worden met naakte volwassenen. Belachelijk
Alsof naakte volwassenen alleen in een uitzending van de NPO te vinden zijn.. Ik weet nog heel goed hoe ik 35 jaar geleden als klein jochie een Playboy opensloeg in de Bruna, het was niet alleen erg spannend maar vooral machtig interessant. Goddomme wat vond ik dat mooi, sindsdien vind ik blote mevrouwen nog steeds prachtig.

En nu.. al een tijdje, is er internet..
pi_208363432
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:15 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Alsof naakte volwassenen alleen in een uitzending van de NPO te vinden zijn.. Ik weet nog heel goed hoe ik 35 jaar geleden als klein jochie een Playboy opensloeg in de Bruna, het was niet alleen erg spannend maar vooral machtig interessant. Goddomme wat vond ik dat mooi, sindsdien vind ik blote mevrouwen nog steeds prachtig.

En nu.. al een tijdje, is er internet..
Lezen wat er staat. Je hoeft kleine kinderen niet te confronteren met penissen, bdsm, vaginas etc. Pedofielen smullen ervan
pi_208363555
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:51 schreef Poepz0r het volgende:
Nederland is al HET pedofiel land vd wereld.
Nou, ik ken er wel een paar die erger zijn hoor.
pi_208363571
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Lezen wat er staat. Je hoeft kleine kinderen niet te confronteren met penissen, bdsm, vaginas etc. Pedofielen smullen ervan
Jij ook even lezen, en het proberen te snappen. Het hoeft inderdaad niet, kinderen ontdekken alles zelf wel hoor.. net als je klauwen branden bij het fikkie steken en ga zo maar door. Je zou jezelf kunnen afvragen of het een slecht idee is als die hele ontdekkingsreis,wat je jeugd is, begeleid of onbegeleid plaatsvind. Wat denk jij? Zonder begeleiding en uitleg een kind loslaten op internet of er misschien wat uitleg en waarschuwingen aan toevoegen?

En nee, daarmee bedoel ik geen pedosexuele zaken en handelingen. Dat soort shit is ziek.
pi_208363715
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:15 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Alsof naakte volwassenen alleen in een uitzending van de NPO te vinden zijn.. Ik weet nog heel goed hoe ik 35 jaar geleden als klein jochie een Playboy opensloeg in de Bruna, het was niet alleen erg spannend maar vooral machtig interessant. Goddomme wat vond ik dat mooi, sindsdien vind ik blote mevrouwen nog steeds prachtig.

En nu.. al een tijdje, is er internet..
Sowieso is naakt op tv tegenwoordig een groot taboe. Ik kan me tijden herinneren dat dat voor niemand, vreemde christenen daargelaten, een taboe was.
Misschien is het tijd weer eens wat Nederlandse films uit de jaren 70-80 op de NPO te laten zien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208363746
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nou, ik ken er wel een paar die erger zijn hoor.
Je weet dat de meeste websites in Nederland worden gehost? Nergens anders meer als hier
pi_208363889
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Je weet dat de meeste websites in Nederland worden gehost? Nergens anders meer als dan hier
Dat programma dat je aanhaalt, is twee jaar geleden uitgezonden op Zapp. Gewoon kinderen die daar met toestemming van hun ouders naar kijken, en daarop reageren. Ik heb alle afleveringen gekeken om te zien wat er gebeurde, en ik zag niets ergs.

En van die hosting heb je vast cijfers per land. Klinkt vrij ongezond, kinderporno hosten, maar zijn wij dan allemaal pedofiel daardoor?
pi_208363895
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Je weet dat de meeste websites in Nederland worden gehost? Nergens anders meer als hier
Dan moet je aangifte doen, dan worden ze uit de lucht gehaald wat het is namelijk verboden.

Kom maar met voorbeelden van kinderporno of pedo gerichte sites die in NL worden gehoost.
pi_208363949
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Je weet dat de meeste websites in Nederland worden gehost? Nergens anders meer als hier
Je weet dat dat meer te maken heeft met infrastructuur en het verlagen van de pakkans? Dat er bedrijven waren en er nog een beetje zijn (worden er al steeds minder), die het geen fuck boeit wat ze hosten, want vrijheid!!!! om de link met FvD maar even warm te houden en ontopic te blijven, is een zorgelijk verdienmodel. Maar, waar komt die content vandaan? Waar zitten de daadwerkelijk pedosexuelen die kinderen misbruiken en kinderporno maken? Is Nederland dan nog steeds nummer 1 van de wereld?
pi_208364086
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan moet je aangifte doen, dan worden ze uit de lucht gehaald wat het is namelijk verboden.

Kom maar met voorbeelden van kinderporno of pedo gerichte sites die in NL worden gehoost.
Sites gaan we niet doen.. maar CyberBunker was er op het laatst niet vies van om maar een voorbeeld te noemen, die hosten toendertijd echt van alles, en dat heeft ze de das om gedaan. Het heeft even geduurd voordat we echt grip konden hebben op cybercrime, MAAR.. en dat wordt even vergeten.. DAAR loopt Nederland dus inmiddels heel erg hard voorop qua aanpak en opsporing. Wereldwijd trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')