abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205595223
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, daar heb je wel vaker last van. Erg woedend zijn op iets oekraine, om nogal futiele redenen.
Hoezo woedend, vind het gewoon net zo triest als die hondenkop van de Russen die weer liegt.
In principe is het een pot Oostblok-nat.

Maar ondertussen al het leed daar en stevenen we in Europa af op een mega crisis.
De verloren inkomsten van Duitsland zijn berekend op 260miljard euro bijvoorbeeld.
Vakman pur sang
pi_205595230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:11 schreef riazop het volgende:
Zelenski spreekt redelijk russisch (met veel kleine foutjes). Zoals Rutte Duits.

Bron? :)

Ik hoor het er namelijk niet aan af.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:13:14 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205595235
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als dat officieel is zijn het echt nog grotere Mongolen dan de Russen.
Dat je zo over Oekraïners denkt wisten we al.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205595259
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jij bent Russisch? :)
Vakman pur sang
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:15:38 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205595270
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205595272
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij bent Russisch? :)
Nee.

En daarom moet ik als een of andere joker dat zegt, dat maar gewoon meteen geloven, al zegt joker in kwestie niet hoe joker dan aan die wijsheid komt? :)
pi_205595282
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee.

En daarom moet ik als een of andere joker dat zegt, dat maar gewoon meteen geloven, al zegt joker in kwestie niet hoe joker dan aan die wijsheid komt? :)
Hoe hoor je dan of hij niet perfect Russisch spreekt?
Vakman pur sang
pi_205595284
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:11 schreef riazop het volgende:

[..]
Nee.
Zelenski spreekt redelijk russisch (met veel kleine foutjes). Zoals Rutte Duits.

Bij Zelenski thuis is altijd Oekraiens gesproken. Zijn opleiding is wel gedeeltelijk in het Russisch geweest. En in Krivi Rih woonden toentertijd nog een 20% russofonen. Daar zal ook contact mee zijn geweest.
Wederom geen bron, ga toch weg met je pathetische leugens man. Russisch is z'n moedertaal, niet Oekraïens:

quote:
Born to a Jewish family, Zelenskyy grew up as a native Russian speaker in Kryvyi Rih, a major city of Dnipropetrovsk Oblast in central Ukraine.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volodymyr_Zelenskyy
Aangezien Wikipedia wel niet aan je standaarden zal voldoen zal ik ook nog maar anders aanhalen:

For Russian speakers in Ukraine, a candidate talking their language
https://f24.my/4kda.W

quote:
A native Russian speaker himself from the central city of Kryvyi Rig, Zelensky appears on track to deal an upset defeat to incumbent Petro Poroshenko in Sunday's second round of voting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 23:17:44 ]
pi_205595293
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe hoor je dan of hij niet perfect Russisch spreekt?
Dat hoor ik niet :)

Voor de rest kan ik mezelf quoten hé.

quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:15 schreef ExTec het volgende:
En daarom moet ik als een of andere joker dat zegt, dat maar gewoon meteen geloven, al zegt joker in kwestie niet hoe joker dan aan die wijsheid komt?
pi_205595299
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:16 schreef J.B. het volgende:

[..]
Wederom geen bron, ga toch weg met je pathetische leugens man. Russisch is z'n moedertaal, niet Oekraïens:
[..]
Aangezien Wikipedia wel niet aan je standaarden zal voldoen zal ik ook nog maar anders aanhalen:

For Russian speakers in Ukraine, a candidate talking their language
https://f24.my/4kda.W
[..]

Jullie zeggen beide hetzelfde volgens mij :')
Vakman pur sang
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:18:32 #211
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205595302
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo woedend, vind het gewoon net zo triest als die hondenkop van de Russen die weer liegt.
In principe is het een pot Oostblok-nat.

Maar ondertussen al het leed daar en stevenen we in Europa af op een mega crisis.
De verloren inkomsten van Duitsland zijn berekend op 260miljard euro bijvoorbeeld.
Putin zijn zin geven is veel duurder, dus wat is je punt?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205595305
quote:

[..]

Ik kan jou ook quoten. :)
Vakman pur sang
pi_205595308
quote:
84s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Google eens wat Poetin na de annexatie met de Krim-Tartaren heeft geflikt ;)
Ik heb het opgezocht, en daarmee weer een klein beetje mijn geheugen opgefrist, een drama
pi_205595312
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:09 schreef ExTec het volgende:
Ze knijpen em blijkbaar echt, paar minuten geleden. Is er nu ook donker.

[ twitter ]
Mooi moment voor Oekraine die brug kapot te schieten en achteraf doen alsof je neus bloedt. Op zijn Russisch.
pi_205595314
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat hij prima russisch spreekt, ipv 'redelijk'.
pi_205595317
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Putin zijn zin geven is veel duurder, dus wat is je punt?
Geen van beide hun zin geven en Oekraïne annexeren door de EU, Rusland decimeren tot een pruttelstaat. Ipv dat domme Oekraïne vereren.
Beetje groots denken hè? ;)
Vakman pur sang
pi_205595327
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Prima en redelijk ligt precies bij elkaar met een minimaal verschil. :')
Vakman pur sang
pi_205595328
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan moet je hoognodig wat aan begrijpend lezen gaan werken, want Zelenski's moedertaal is Russisch terwijl de leugenaar van dienst meent te moeten verkondigen dat het Oekraïens is. Het zal ongetwijfeld prima in het Russische narratief passen waar Russischtaligen in Oekraïne gediscrimineerd worden en hun leven niet zeker zijn, maar het is gewoonweg niet waar.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:22:46 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205595339
pi_205595348
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Prima en redelijk ligt precies bij elkaar met een minimaal verschil. :')
Nee, het is een 8 het ander is een 6.
pi_205595357
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:21 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dan moet je hoognodig wat aan begrijpend lezen gaan werken, want Zelenski's moedertaal is Russisch terwijl de leugenaar van dienst meent te moeten verkondigen dat het Oekraïens is. Het zal ongetwijfeld prima in het Russische narratief passen waar Russischtaligen in Oekraïne gediscrimineerd worden en hun leven niet zeker zijn, maar het is gewoonweg niet waar.
Wel handig voor een Russische dubbelspion. ;)

Maar zonder gekheid, who cares!!!
Vakman pur sang
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:25:29 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205595362
Is er eigenlijk al een reactie van Medvedev? Vorige maand had hij nog stoere praatjes.

Russia's Medvedev: Attack on Crimea will ignite 'Judgement Day' response
pi_205595366
Als rus trouwens blijft doen alsof dit een ongelukje was, motiveren ze oekraine alleen maar om nog een groots "ongelukje' te veroorzaken.
pi_205595372
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Veruit de meeste bewoners spreken Russisch maar of ze zichzelf als Russen beschouwen, daar durf en wil ik mijn vingers niet aan branden.
Ik spreek meermaals per week Russisch-talige Oekrainers. Wat ik geregeld hoor is dat ze absoluut geen fan zijn van Zelensky en ook niet van hoe Oekraïne zich de afgelopen jaren heeft gedragen tegenover de Russisch taligen in het oosten. Maar ze voelen zich wel Oekraïner en geen Rus. En ze staan sowieso niet te juichen dat Rusland is binnen gevallen.
Цой жив
pi_205595375
quote:
84s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:25 schreef Starhopper het volgende:
Is er eigenlijk al een reactie van Medvedev? Vorige maand had hij nog stoere praatjes.

Tot nader order is het verdacht stil in die hele hoek.

Het domme volk thuis wordt immers verteld dat het een ongeluk is.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:27:16 #226
pi_205595377
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Geen van beide hun zin geven en Oekraïne annexeren door de EU,
Is dat inclusief Donbas en de Krim?
quote:
Rusland decimeren tot een pruttelstaat.
Dat loopt nu, ja.
quote:
Ipv dat domme Oekraïne vereren.
Dat doen alleen de Ukrainers zelf, dus nutteloos punt.
quote:
Beetje groots denken hè? ;)
Nou, ik ben niet erg onder de indruk. Groots denken zou een NATO-macht zijn die Rusland in trok.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:27:36 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205595381
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tot nader order is het verdacht stil in die hele hoek.

Het domme volk thuis wordt immers verteld dat het een ongeluk is.
Ze hebben een poepbroek dus :T
pi_205595386
quote:
84s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze hebben een poepbroek dus :T
Vandaar dat oekraine asap iets nieuws gaat flikken wat niet meer te ontkennen valt ;)
pi_205595387
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:26 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik spreek meermaals per week Russisch-talige Oekrainers. Wat ik geregeld hoor is dat ze absoluut geen fan zijn van Zelensky en ook niet van hoe Oekraïne zich de afgelopen jaren heeft gedragen tegenover de Russisch taligen in het oosten. Maar ze voelen zich wel Oekraïner en geen Rus. En ze staan sowieso niet te juichen dat Rusland is binnen gevallen.
Hoho nou geen realistische dingen zeggen. Dat past echt niet in het goed/kwaad verhaaltje wat je in de media hoort en wordt overgenomen door mafklappers die niet zelf kunnen denken. :{w
Vakman pur sang
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:29:31 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205595394
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:25 schreef ExTec het volgende:
Als rus trouwens blijft doen alsof dit een ongelukje was, motiveren ze oekraine alleen maar om nog een groots "ongelukje' te veroorzaken.
Sevastopol
pi_205595405
quote:

[..]
Op mijn werk zag ik een of andere inhuur proleet, die een vlag van de donetsvolksrpubliek op z'n desktop had.

Dumbass zit gewoon een door de FSB bij elkaar ge-paintte vlag te vereren.
pi_205595417
quote:

Die is tegenwoordig van het niveau Baghdad Bob, dus laat maar zitten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205595420
quote:

Maar het was een ongeluk hè, geen aanval.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:33:11 #234
pi_205595428
quote:
quote:
"Word een levende legende!"
Alle Russische soldaten in Ukraine komen absoluut in de geschiedenisboeken :Y
pi_205595440
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Lviv lijkt mij de grootste kandidaat voor dit grote gevaar. Dat is de stad waar de Russen het minste emotionele gevoel bij hebben en het ligt het dichtst bij de rest van Europa.
Natuurlijk niet, Lviv ligt te dicht bij de Poolse grens. De kans dat ze eroverheen schieten is met die Russische rommel veel te groot, dat risico gaan ze niet nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 23:37:16 ]
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:35:32 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205595444
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
[..]
Alle Russische soldaten in Ukraine komen absoluut in de geschiedenisboeken :Y
Zelfs Russen trappen hier niet in :') manmanman
pi_205595481
BDA deel 3, lijkt de randen, parkeerplaats. Die auto met die helikopter rotor? is wel bizar.

twitter
pi_205595487
quote:

[..]
Zelensky is notabene zelf Russisch sprekende van origine..

De ondertussen achterhaalde opmerking was eigenlijk een reactie op een vraag van Lospedrosa over de Krim specifiek, ik wist gewoon niet precies meer hoe het daar zit met de huidige verhoudingen sinds 2014.

Wat me ondertussen wel weer duidelijk is gemaakt is dat Krim-Tataren de pineut zijn sinds de annexatie in 2014
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:44:47 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205595500
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:41 schreef ExTec het volgende:
BDA deel 3, lijkt de randen, parkeerplaats. Die auto met die helikopter rotor? is wel bizar.

[ twitter ]
Wat een genot :D
pi_205595523

quote:
Elon Musk sieht sich als Visionär. Er verspricht Probleme zu lösen, die die ganze Menschheit betreffen. Der Ukraine stellt er modernstes Satelliten-Internet zur Verfügung: Starlink.

Relevant einerseits für die politische Kommunikation, andererseits aber auch für die Kriegsführung. Starlink hat es dem ukrainischen Militär ermöglicht, sehr zielgenau und in kurzer Zeit die angreifenden russischen Streitkräfte zu bekämpfen. Nun interessieren sich Armeen auf der ganzen Welt für Musks Internet - auch die Bundeswehr.

Die Kriegsführung wird zunehmend digitalisiert. Wer den Cyberraum beherrscht, hat einen großen Vorteil und Elon Musk gehört mit Starlink die aktuell stärkste Satellitenflotte im Weltraum.
Manche fragen sich: sollte der reichste Mann der Welt einen Krieg mitentscheiden?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205595534
quote:
quote:
. Mocht de oorlog in Oekraïne tot 2030 duren, dan kunnen de kosten voor de Duitse economie oplopen tot 260 miljard euro. Dat concluderen onderzoekers van drie Duitse onderzoeksinstituten. Daarnaast zullen er het aankomende jaar al 240.000 minder Duitsers een baan hebben dan wanneer er geen oorlog zou zijn.

De onderzoekers gaan uit van een scenario waarin de sancties tegen Rusland tot 2030 van kracht zouden blijven. Vooral de hogere prijzen voor fossiele brandstoffen leiden tot grote schade aan de Duitse economie, aldus de onderzoekers, onder andere voor de exportsector. Het banenverlies zal groot zijn in onder meer de horeca en de voedselproductiesector.

De onderzoekers zijn verbonden aan het Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB), het Bundesinstitut für Berufsbildung (BIBB) en het Gesellschaft für Warenwirtschafts-Systeme (GWS). Zij werkten ook een scenario uit waarin de energieprijzen tot twee keer zo hoog worden als nu. In dat geval zullen in 2024 circa 660.000 minder Duitsers aan het werk zijn dan zonder oorlog.
Vakman pur sang
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:00:19 #242
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205595568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:33 schreef riazop het volgende:

[..]
Beetje dankbaarheid en historisch besef zou wel op zijn plaats zijn.
Rusland is de Tweede Wereldoorlog gestart door samen met Duitsland Polen binnen te vallen.
Zonder Amerikaanse hulp zou iedereen in Rusland nu Duits spreken.

Beetje dankbaarheid en historisch besef zou wel op zijn plaats zijn.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:01:41 #243
pi_205595570
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]

En wat kost het als we Putin zijn zin geven?
pi_205595581
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]

Het is niet te hopen dat die oorlog al in 2030 ten einde is. Het is al gaande vanaf 2014. Ik ben overtuigd van "creative destruction" en zo te zien verloopt dat proces nu echt voorspoedig.

quote:
Die Preis der Zivilisation ist Krieg

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 10-08-2022 00:16:38 ]
pi_205595585
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
pi_205595586
edit
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:08:10 #247
pi_205595591
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:06 schreef riazop het volgende:
edit

Bron?
pi_205595594
Zelenski wil zijn (onderdrukkende) taalpolitiek niet veranderen

"If you want a Russian school (in Ukraine), someone wants to study in Russian – open a private one, please, but on condition: you open at our place, we open at your place. If we publish something in your country, then we publish it here too."
pi_205595600
pi_205595602
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja hallo dat is de vijand waarom zou je Putin zijn zin geven? We moeten de Russen zwaar onderdrukken samen met de Oekraïners. Oorlogje spelen doe maar in de zandbak
Vakman pur sang
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:14:45 #251
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205595604
Crimea is een toeristenoord die in de zomer druk bezocht wordt. De mensen die nu massaal wegvluchten zijn de dagjesmensen/toeristen die voor het strand komen of familie bezoeken.
twitter
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:14:59 #252
pi_205595605
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja hallo dat is de vijand waarom zou je Putin zijn zin geven? We moeten de Russen zwaar onderdrukken samen met de Oekraïners. Oorlogje spelen doe maar in de zandbak
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_205595608
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hij spreekt prima russisch, dus :)
Dat kan niet iedereen zeggen. O-)
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205595613
Ik vraag me trouwens af of die hele kwestie rondom de Russische taal zichzelf niet oplost. Ondertussen is die taal zo giftig geworden in Oekraïne dat over twee/drie generaties niemand het daar nog spreekt.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:17:56 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205595614
Wat zou de strategie zijn? Kherson en de rest van het Zuiden en Mariupol bevrijden, daarna Donbas en als laatst Crimea?
twitter
pi_205595617
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Crimea is een toeristenoord die in de zomer druk bezocht wordt. De mensen die nu massaal wegvluchten zijn de dagjesmensen/toeristen die voor het strand komen of familie bezoeken.
[ twitter ]
Vergeet familie van rus militairen die er permanent wonen niet.
pi_205595618
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:17 schreef Tocadisco het volgende:
Ik vraag me trouwens af of die hele kwestie rondom de Russische taal zichzelf niet oplost. Ondertussen is die taal zo giftig geworden in Oekraïne dat over twee/drie generaties niemand het daar nog spreekt.
Dat denk ik ook.

De vraag is uiteraard wel wat er na deze oorlog van Oekraine nog overblijft.
pi_205595621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zou de strategie zijn? Kherson en de rest van het Zuiden en Mariupol bevrijden, daarna Donbas...
Vermoedelijk zijn ze over een week Bakhmut kwijt en ligt het front in het zuiden gewoon nog waar het nu is
pi_205595622
quote:
Misschien juist wel, de mensen in de Donbas zijn Pro-Russisch anders waren ze al weg geweest, toch?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205595626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:18 schreef riazop het volgende:

[..]
Dat denk ik ook.

Bijna alles
pi_205595629
quote:
Ter aanvulling

Als Oekraine ooit lid wordt van de eu zullen ze weer onderwijs in het Russisch moeten organiseren voor hun russofone deel vd bevolking.

De Roemenen moesten dat bv doen voor hun Hongaarse minderheden om toe te treden.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:22:23 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205595630
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:20 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Misschien juist wel, de mensen in de Donbas zijn Pro-Russisch anders waren ze al weg geweest, toch?
Nee die mensen blijven daar omdat ze niet hun huis en spullen willen verlaten niet omdat ze Pro-Russisch zijn.
pi_205595643
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee die mensen blijven daar omdat ze niet hun huis en spullen willen verlaten niet omdat ze Pro-Russisch zijn.
Dus de vluchtelingen die hier zijn. zijn niet vluchtelingen die hier horen te zijn. Daar komt het op neer toch?
pi_205595646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:25 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dus de vluchtelingen die hier zijn. zijn niet vluchtelingen die hier horen te zijn. Daar komt het op neer toch?
Waar hadden ze dan moeten zijn?
pi_205595648
quote:

[..]
Die zijn hier voor een beter leven.

En daar hebben ze groot gelijk in. Die gaan ook niet meer terug.
pi_205595650
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Niet alleen dat maar veel innovatie zal vertraagt worden en die kosten zijn lastig in te schatten. Daarnaast is de arbeidsmarkt te krap, volgens mij vooral vanwege de vele bullshitjobs en de zombiebedrijven. Daar moet de bezem door zodat er arbeidskrachten vrijkomen en omgeschoold gaan worden.

quote:
'Zombie companies' — unproductive firms that cannot pay their debt interests — may finally be put to rest, as ongoing interest rate hikes constrict access to the easy credit that was their lifeline. Will workers and the wider economy pay the price?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:29:05 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205595651
quote:

[..]
Bijzondere interpretatie.
Hier zijn vooral vrouwen en kinderen. Snap dat je daar liever niet blijft zitten met kinderen. Sommige mensen zullen kiezen voor daar blijven want het is hun geboortegrond.
pi_205595654
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waar hadden ze dan moeten zijn?
Gewoon in de Oekraine, waar ze horen, buiten de oorlogsgebieden uiteraard. Zou jij 4 landen door gaan reizen om veilig te zijn? Ik niet hoor, ik zou zo dichtbij mogelijk blijven en terug gaan als dat kan. Of vechten voor mijn gezin.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:33:32 #269
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205595658
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:32 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Gewoon in de Oekraine, waar ze horen, buiten de oorlogsgebieden uiteraard. Zou jij 4 landen door gaan reizen om veilig te zijn? Ik niet hoor, ik zou zo dichtbij mogelijk blijven en terug gaan als dat kan. Of vechten voor mijn gezin.
Ok. Anderen doen iets anders dan wat jij als internetheld in een hypothetisch geval zou doen. Wat is daar mis mee?
pi_205595660
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Bijzondere interpretatie.
Hier zijn vooral vrouwen en kinderen. Snap dat je daar liever niet blijft zitten met kinderen. Sommige mensen zullen kiezen voor daar blijven want het is hun geboortegrond.
Het zijn vooral mannen en dan uit veilige landen, gelukszoekers.
pi_205595661
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:22 schreef riazop het volgende:

[..]
Ter aanvulling

Als Oekraine ooit lid wordt van de eu zullen ze weer onderwijs in het Russisch moeten organiseren voor hun russofone deel vd bevolking.

De Roemenen moesten dat bv doen voor hun Hongaarse minderheden om toe te treden.
Alleen als daar vraag voor is, maar die neemt dus sterk af. De Russische taal is aan het verdwijnen in Oekraïne omdat (voormalig) Russisch-talige Oekraïners switchen naar het Oekraïens.
pi_205595663
quote:

[..]
Gewoon in de Oekraine, waar ze horen, buiten de oorlogsgebieden uiteraard. Zou jij 4 landen door gaan reizen om veilig te zijn? ..
Die zijn hier voor een beter leven. Dus komen ze. Deden de Hollanders na de oorlog ook. Mensen migreren naar landen met een betere toekomst.

En daar hebben ze groot gelijk in. Die gaan ook niet meer terug.
pi_205595664
quote:

[..]
ik zou zo dichtbij mogelijk blijven en terug gaan als dat kan. Of vechten voor mijn gezin.
Opiniepeilingen lieten zien dat nu nog 16% van de Nederlanders bereid zou zijn te vechten voor zijn land.

Zoveel hoger zal dat in Oekraine niet liggen. Die zij daar ook niet gek. Je hebt maar 1 leven.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:37:16 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205595666
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:34 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Het zijn vooral mannen en dan uit veilige landen, gelukszoekers.
Bij andere vluchtelingen wel. Uit Oekraïne zijn hier vooral vrouwen en kinderen, dat is ook duidelijk te zien in de cijfers.
pi_205595667
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ok. Anderen doen iets anders dan wat jij als internetheld in een hypothetisch geval zou doen. Wat is daar mis mee?
Doe gewoon met je internetheld, ik zeg gewoon wat heel veel mensen zien en wat een serieus probleem is ook voor handhavers of ben je ook tegen zorgverleners en handhavers?
pi_205595668
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet alleen dat maar veel innovatie zal vertraagt worden en die kosten zijn lastig in te schatten. Daarnaast is de arbeidsmarkt te krap, volgens mij vooral vanwege de vele bullshitjobs en de zombiebedrijven. Daar moet de bezem door zodat er arbeidskrachten vrijkomen en omgeschoold gaan worden.

[..]

Zou mooi zijn als we stoppen of iig minderen met bullshit jobs zodat de maatschappij weer beter draait.

Ik zie daarin niet direct connectie met Rusland.
Duitsland had gewoon goedkope energie die voor hun industriële exportmarkten een goede winstpositie gaf. Nl is ook daarvan afhankelijk.

Nu is het positieve dat Duitsland de afhankelijkheid bedacht onder Merkel nu eens kan goedmaken.
Vakman pur sang
pi_205595673
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:18 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik vraag me dat ook af t.a.v. Rusland. Oekraine zal westerse steun krijgen en die hebben niet te maken met sancties van het westen cs. Daarnaast zullen de in beslag genomen assets van Rusland waarschijnlijk worden benut voor de wederopbouw.
pi_205595674
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Bij andere vluchtelingen wel. Uit Oekraïne zijn hier vooral vrouwen en kinderen, dat is ook duidelijk te zien in de cijfers.
Cijfers zijn te manipuleren, het is maar net waar je kijkt. Maar laat maar, ik zie het in de praktijk en ik niet alleen.
pi_205595675
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Bij ons in het dorp zitten ze in een buurthuis, stuk of 30 jongemannen. Maar das niet heel NL. Jammer dat ik dat beeld dan weer krijg, wel aardige gasten (en zwart, is dat normaal daar?)
Vakman pur sang
pi_205595676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alleen als daar vraag voor is, maar die neemt dus sterk af. De Russische taal is aan het verdwijnen in Oekraïne omdat (voormalig) Russisch-talige Oekraïners switchen naar het Oekraïens.
Het is absoluut waar dat het percentage russischtaligen al jaren afkalft in Oekraine. Zeker nadat een paar jaar gelden Russisch als medium verdween uit het ondrerwijs en grotendeels uit de media.

De meeste russofone gebieden zijn nu trouwens al in russische handen.

Een belangrijke motivatie voor Poetin er in te gaanb .
pi_205595677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:37 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Doe gewoon met je internetheld, ik zeg gewoon wat heel veel mensen zien en wat een serieus probleem is ook voor handhavers of ben je ook tegen zorgverleners en handhavers?
Je begint zelf over wat jij zou doen, dan word je ook aangesproken op je eigen gedrag.
Welk probleem heb je nou precies met de Oekraïense vluchtelingen? Ze zitten hier niet goed omdat?
pi_205595679
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:41 schreef riazop het volgende:

[..]
Het is absoluut waar dat het percentage russischtaligen al jaren afkalft in Oekraine. Zeker nadat een paar jaar gelden Russisch als medium verdween uit het ondrerwijs en grotendeels uit de media.

De meeste russofone gebieden zijn nu trouwens al in russische handen.

[ afbeelding ]

Een belangrijke motivatie voor Poetin er in te gaanb .
Wat is de oppervlakte van het nieuwe verorberde Russisch gebied? Vergelijkbaar met België? Of Luxemburg ?
Zoek dat eens uit.
Vakman pur sang
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:44:05 #284
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_205595680
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bij ons in het dorp zitten ze in een buurthuis, stuk of 30 jongemannen. Maar das niet heel NL. Jammer dat ik dat beeld dan weer krijg, wel aardige gasten (en zwart, is dat normaal daar?)
Als ze uit Oekraïne komen zijn er een paar opties
Het kunnen studenten zijn, die in Oekraïne zijn gaan studeren vanuit hun thuisland
Of het waren al vluchtelingen toen ze naar Oekraïne gingen.... En zijn nu dus dubbel ontheemd
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_205595682
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is de oppervlakte van het nieuwe verorberde Russisch gebied? Vergelijkbaar met België? Of Luxemburg ?
Zoek dat eens uit.
Buiten de Krim een 110.000 km2.

Drie keer NL zeg maar
pi_205595683
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hier is een opvangcentrum waar nu ongeveer 200-250 vluchtelingen in zitten. Ik schat dat de verhouding 70-30 Oekrains/Afrikaans is (plus nog wat moeders en kinderen uit Arabische landen die vanuit Ten Apel zijn gekomen) Over het algemeen zijn het allemaal zeer vriendelijke mensen.
Цой жив
pi_205595692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:45 schreef riazop het volgende:

[..]
Buiten de Krim een 110.000 km2.

Drie keer NL zeg maar
Benelux dus qua opp.
Maar dat is toch niet een klein plukje land?
Vakman pur sang
  woensdag 10 augustus 2022 @ 00:55:07 #288
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205595704
de pin is waar de auto's zitten

twitter

twitter

[ Bericht 30% gewijzigd door slashdotter3 op 10-08-2022 01:16:58 ]
  woensdag 10 augustus 2022 @ 01:03:57 #289
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 10 augustus 2022 @ 01:04:22 #290
pi_205595711
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:36 schreef riazop het volgende:

[..]
Opiniepeilingen lieten zien dat nu nog 16% van de Nederlanders bereid zou zijn te vechten voor zijn land.

Zoveel hoger zal dat in Oekraine niet liggen. Die zij daar ook niet gek. Je hebt maar 1 leven.
Maar je hebt daar geen cijfers over?
pi_205595715
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:36 schreef riazop het volgende:

[..]

62% in 2017. Dat percentage zal nu ongetwijfeld hoger liggen.

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205595729
En omdat ik geen riazop ben, hier de bron: https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205595733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:17 schreef Barbusse het volgende:
En omdat ik geen riazop ben, hier de bron: https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/
Rood is heet toch? Ik ben zo in de war.
pi_205595743
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:21 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Rood is heet toch? Ik ben zo in de war.
Die kleurcoderingen zijn niet zo handig nee. Maar ik post dit slechts omdat ik me erger aan die feitenvrije aannames die riazop continue loopt te maken zonder ook maar enige onderbouwing.
pi_205595749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]
62% in 2017. Dat percentage zal nu ongetwijfeld hoger liggen.

Nu ze hebben gezioen dat je écht dood gaat en dat de kinderen van de ministers niet naar het front hoeven, denk ik eerder dat het een stuk lager ligt.

De meeste Oekries zijn niet gek hoor
pi_205595752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:29 schreef riazop het volgende:

[..]
Nu ze hebben gezioen dat je écht dood gaat en dat de kinderen van de ministers niet naar het front hoeven, denk ik eerder dat het een stuk lager ligt.

De meeste Oekries zijn niet gek hoor
En daar ga je weer.
pi_205595756
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Die kleurcoderingen zijn niet zo handig nee. Maar ik post dit slechts omdat ik me erger aan die feitenvrije aannames die riazop continue loopt te maken zonder ook maar enige onderbouwing.
Misschien moet je eens nadenken waarom mensen zo reageren. Die coderingen zijn achterlijk en onnodig allarmerend, The boy who cried wolf. En dat is schadelijker dan welke code dan ook. Het jaagt mensen op of is dat de bedoeling?
pi_205595757
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En daar ga je weer.
Jij denkt dat ze staan te popelen, om te sterven?

Het feit dat er daar 10 miljoen oekries het land uit zijn gevlucht (veel vrouwen, maar die kunnen ook vechten he) en dat de 3e en 4e mobiliisatieronde niet echt lekker liepen, zegt al veel.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 01:39:01 #299
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205595764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Het feit dat er daar 10 miljoen oekries het land uit zijn gevlucht (veel vrouwen, maar die kunnen ook vechten he) en dat de 3e en 4e mobiliisatieronde niet echt lekker liepen, zegt al veel.
Hoi eens op met dat 'oekries'. Het slaat niet aan, geef het op.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205595765
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')