abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205587311
quote:
84s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat zijn vooral Russen die dit schreeuwen om verwarring te zaaien in de hoop dat wij in het westen geen wapens meer leveren.
Ook de donateurs van wapens en geld weten dat een deel verkeerd terecht zal komen.

Maar maakt het wat uit?
pi_205587318
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar velen vergeten dat het Rusland is dat Oekraïne binnenviel, ...
Je weet ook waarom?
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:29:35 #153
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205587336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:27 schreef riazop het volgende:

[..]
Je weet ook waarom?
Omdat Putler het te hoog in de bol had gekregen, zoals hij hier feilloos laat zien:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205587338
quote:

[..]
Je weet ook waarom?
Het maakt niet uit waarom.

Er is geen enkele geldige reden waarom Rusland een autonoom land als Oekraïne zou binnenvallen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:29:53 #155
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205587339
quote:

[..]
Je weet ook waarom?
Omdat Poetin daartoe opdracht gaf. Wat zijn beweegredenen zijn weet ik niet, publiekelijk en werkelijk zal er best een verschil zitten in het waarom.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:29:58 #156
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_205587341
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 01:38 schreef J.B. het volgende:

[..]
Bron? En van welke alternatieve VN is Guttierez eigenlijk de baas? De baas van de mainstream VN heet Guterres, maar over hetgeen wat jij beweert lees ik in de msm weer niks.
Dit is zijn befaamde tactiek en wat je bij meer pro-russen ziet. Er is hierboven een goed onderbouwde discussie gaande en om de aandacht af te laten dwalen droppen ze een niet onderbouwd bommetje.
pi_205587364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het maakt niet uit waarom.

Er is geen enkele geldige reden waarom Rusland een autonoom land als Oekraïne zou binnenvallen.
"geldig" is subjectief
pi_205587380
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]
"geldig" is subjectief
Als je een dictator als Putin bent is alles subjectief.
Hitler zag ook overal goede redenen voor.
pi_205587426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je een dictator als Putin bent is alles subjectief.
Hitler zag ook overal goede redenen voor.
Zijn we toch weer bij de Godwin!
pi_205587447
Waar is eigenlijk die grote tegenaanval van de Oekries?

Al maanden gelden aangekondigd. Maar nog niets te zien hoor. Misschien zijn ze in Kiev te druk met het verdelen van gedoneerde gelden?
Ondertussen kun je in Kherson alleen nog maar in roebels betalen en gaan de scholen 5 september open voor de kinderen in het Russisch.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:47:47 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205587483
quote:

[..]
Je weet ook waarom?
Je bent echt te obvious bezig :') .
pi_205587487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:40 schreef riazop het volgende:

[..]
Dit is geen Godwin maar gewoon een logische historische parallel. Welke andere grote Europese mogendheid (dus Rusland, Duitsland, Frankrijk, het VK en eventueel Italië) is sinds WOII een buurland binnengevallen? Nota bene met dezelfde 'Heim ins Reich' voorwendselen die Hitler gebruikte voor o.a. de annexatie van Sudetenland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 11:49:15 ]
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:52:48 #163
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205587519
twitter
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:53:42 #164
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205587527
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:42 schreef riazop het volgende:

Al maanden gelden aangekondigd. Maar nog niets te zien hoor. Misschien zijn ze in Kiev te druk met het verdelen van gedoneerde gelden?
Ondertussen kun je in Kherson alleen nog maar in roebels betalen en gaan de scholen 5 september open voor de kinderen in het Russisch.
"Ik stel gewoon wat vragen."
pi_205587557
Koper weigert vracht van eerste schip dat Oekraïne verliet sinds graandeal.

De Libanese koper van de vracht van de Razoni, het eerste schip met graan dat een Oekraïense haven heeft verlaten sinds de graandeal tussen Rusland en Oekraïne, weigert de lading omdat het schip vijf maanden te laat is. De Razoni moet nu op zoek naar een andere haven om het graan te lossen.

https://www.nu.nl/economi(...)sinds-graandeal.html

Het gaat ook lekker vlot allemaal.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:58:49 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205587570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:57 schreef Za het volgende:
Koper weigert vracht van eerste schip dat Oekraïne verliet sinds graandeal.

De Libanese koper van de vracht van de Razoni, het eerste schip met graan dat een Oekraïense haven heeft verlaten sinds de graandeal tussen Rusland en Oekraïne, weigert de lading omdat het schip vijf maanden te laat is. De Razoni moet nu op zoek naar een andere haven om het graan te lossen.

https://www.nu.nl/economi(...)sinds-graandeal.html

Het gaat ook lekker vlot allemaal.
Manmanman :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:12:12 #167
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205587679
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Ik stel gewoon wat vragen."
"Ik ben gewoon kritisch".
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:14:26 #168
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205587688
quote:

[..]
Doen ze gelukkig nooit in Rusland. Mensen uitmaken voor nazi enzo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205588201
quote:

[..]
Je kan een dictator prima met een andere dictator vergelijken.
pi_205588452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het Russische trollenleger slikt het voor zoete koek en herhaalt het zoveel mogelijk.
Ik begrijp niet hoe je in dat soort propaganda trapt.

Er zal genoeg aan te merken zijn op beide kampen ná de oorlog. Oorlogen zijn altijd gruwelijk.

Maar velen vergeten dat het Rusland is dat Oekraïne binnenviel, niet andersom.
Dus omdat Rusland Oekranie binnen is gevallen moeten of mogen we geen rekening houden met wapens die in verkeerde handen vallen? Of hoe ik dit dan wel lezen? :D

Het is simpelweg een logisch en realistisch risico. De kans dat er wapens in verkeerde handen gaan vallen is vele malen aannemelijker dan dat het pertinent niet zal gebeuren.

Dat afdoen als propaganda of praatjes van een 'trollenleger' is pijnlijk wereldvreemd en naief. Ik ben blij dat mensen met verantwoordelijkheid op dit gebied hier wel over na denken.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205588479
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dus omdat Rusland Oekranie binnen is gevallen moeten of mogen we geen rekening houden met wapens die in verkeerde handen vallen? Of hoe ik dit dan wel lezen? :D

Het is simpelweg een logisch en realistisch risico. De kans dat er wapens in verkeerde handen gaan vallen is vele malen aannemelijker dan dat het pertinent niet zal gebeuren.

Dat afdoen als propaganda of praatjes van een 'trollenleger' is pijnlijk wereldvreemd en naief. Ik ben blij dat mensen met verantwoordelijkheid op dit gebied hier wel over na denken.
Je mag er best rekening mee houden als er aanwijzingen zijn dat het gebeurd, maar vooralsnog is het toch vooral je eigen onderbuik. En in dat geval is "gewoon vragen stellen" toch echt een vorm van trollen.
pi_205588493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:42 schreef riazop het volgende:

Echt, met mensen zoals jij aan het roer zouden ze op D-Day (op de eerste dag werden de doelstellingen immers niet gehaald) rechtsomkeert hebben gemaakt en hadden we nu allemaal een mooi portret van Adolf jr. jr. aan de muur hangen :').
pi_205588496
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:10 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Je stuurt een enorme hoeveelheid wapens en geld naar een land dat verscheurd wordt door oorlog en corruptie.

Die bewijzen en verhalen zullen de komende jaren langzaam maar gestaag binnen komen sijpelen, dat weet iedereen.
Lekker belangrijk, een nog corrupter buurland van Oekraïne is deze oorlog begonnen en aangezien ze na de VS de grootste wapenexporteur ter wereld zijn loopt de halve wereld al met Russisch wapentuig rond. Aangezien de dienstdoende soldaten al een hoop Oekraïens huisraad mee naar Rusland slepen zullen daar ongetwijfeld ook de nodige wapens verdwijnen, nog even afgezien van het totaal gebrek aan mensenrechten wat Rusland toch al heeft. Maar goed, daarover worden dan weer geen vragen gesteld.

Een oorlog is geen ponykamp, je probeert zoveel mogelijk te voorkomen dat wapens verdwijnen maar uiteindelijk gebeuren daar genoeg dingen die wij niet leuk vinden. Desalniettemin moet de agressor koste wat het kost tegengehouden worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 13:49:32 ]
pi_205588499
quote:
Dus omdat Rusland Oekranie binnen is gevallen moeten of mogen we geen rekening houden
En dat "rekening houden met"; wat moeten we ons daar bij voorstellen? :)
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_205588503
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat "rekening houden met"; wat moeten we ons daar bij voorstellen? :)
Zal vast en zeker niet bestaan uit zelf NAVO troepen meesturen om de boel te begeleiden daar in Oekraïne.
pi_205588519
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zal vast en zeker niet bestaan uit zelf NAVO troepen meesturen om de boel te begeleiden daar in Oekraïne.
Ik denk zelf: "gewoon niks meer leveren!", maar meestal zijn ze niet zo eerlijk om dat gewoon toe te geven ;)
pi_205588524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je mag er best rekening mee houden als er aanwijzingen zijn dat het gebeurd, maar vooralsnog is het toch vooral je eigen onderbuik. En in dat geval is "gewoon vragen stellen" toch echt een vorm van trollen.
Tja, als jij dit trollen noemt is het gesprek wel klaar wat mij betreft. :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:53:21 #179
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205588530
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Echt, met mensen zoals jij aan het roer zouden ze op D-Day (op de eerste dag werden de doelstellingen immers niet gehaald) rechtsomkeert hebben gemaakt en hadden we nu allemaal een mooi portret van Adolf jr. jr. aan de muur hangen :').
Nou.... hadden we in een groot Europees rijk gewoond waar Duitsland de dienst uit zou maken. De horror :X
Wacht 's even ........... :{
pi_205588550
Ik weet zeker dat Amerika/UK wel wat mannetjes aan de grond heeft die de boel in de gaten houden. Er zullen trackers worden gebruikt en weet ik het allemaal. Voorkomen is beter dan genezen maar het helemaal voorkomen zal natuurlijk onmogelijk blijken.

Met name het kleine spul zal uiteindelijk gretig worden gestolen en worden verkocht, dat sleep je makkelijker mee dan een HIMARS. :D
[..]
pi_205588565
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:48 schreef J.B. het volgende:

[..]
Lekker belangrijk, een nog corrupter buurland van Oekraïne is deze oorlog begonnen en aangezien ze na de VS de grootste wapenexporteur ter wereld zijn loopt de halve wereld al met Russisch wapentuig rond. Aangezien de dienstdoende soldaten al een hoop Oekraïens huisraad mee naar Rusland slepen zullen daar ongetwijfeld ook de nodige wapens verdwijnen, nog even afgezien van het totaal gebrek aan mensenrechten wat Rusland toch al heeft. Maar goed, daarover worden dan weer geen vragen gesteld.

Een oorlog is geen ponykamp, je probeert zoveel mogelijk te voorkomen dat wapens verdwijnen maar uiteindelijk gebeuren daar genoeg dingen die wij niet leuk vinden. Desalniettemin moet de agressor koste wat het kost tegengehouden worden.
Ok prima, laten we dit bovenstaande dan in het extreme trekken en gelijk goed doorpakken.

Waarom leveren we Oekranie dan geen kernwapens?
[..]
  Forum Admin dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:03:40 #182
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205588602
quote:

[..]

Zoiets word ingecalculeerd. Ook een vd redenen dat niet alles zomaar die kant op gaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205588614
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zoiets word ingecalculeerd. Ook een vd redenen dat niet alles zomaar die kant op gaat.
En gelukkig maar, de wereld zou anders deze week nog ophouden met bestaan.
[..]
pi_205588615
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:58 schreef Mr.Sandman het volgende:

Ik zeg: doen.

Overigens wel punten voor deze originele spelling van het woord "Oekraïne".
pi_205588651
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Tja, als jij dit trollen noemt is het gesprek wel klaar wat mij betreft. :D
Maar waarom ben jij er klaar mee?
En waarom hou jij van kleine kinderen?

Ik stel maar vragen he.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205588702
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:58 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ok prima, laten we dit bovenstaande dan in het extreme trekken en gelijk goed doorpakken.

Omdat de VS en het VK Oekraïne ondersteunen in de geest van het Boedapest memorandum, waarbij Oekraïne z'n kernwapens heeft opgegeven in ruil voor bescherming door Rusland, de VS en het VK. Wat mij betreft maken de Oekraïeners die dingen gewoon weer zelf, ze hebben de technologie en ik heb hier in de jaren voorafgaand aan de invasie in februari ook meermaals verkondigd dat ik daar voorstander van zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 14:20:56 ]
pi_205588766
Weet iemand nog de link of website waar die Franse Ruslandkenner (v) van de Sorbonne echt voor de invasie zeer rake analyses schreef.

Iets met Ruskie, de originele artikelen waren in het Frans maar 1 per week vertaalde ze naar het Engels.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205588779
quote:

[..]
Zonder de Russen had jij nu Duits gesproken
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:28:39 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205588786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:27 schreef riazop het volgende:

[..]
Omdat ze toen aan goeie kant stonden, staan ze dat nu ook?
pi_205588794
quote:

[..]
En zonder de Amerikanen, Canadezen en Britten hadden we nu Russisch gesproken :P
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:30:14 #191
375570 crew  Cyan9
pi_205588801
quote:

[..]
Dus omdat de Russen een keer hebben meegeholpen aan de bevrijding van bezet Europa, moeten we ze nu maar lekker hun gang laten gaan? Of wat wil je hier nu precies mee zeggen?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205588817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:30 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dus omdat de Russen een keer hebben meegeholpen aan de bevrijding van bezet Europa, moeten we ze nu maar lekker hun gang laten gaan? Of wat wil je hier nu precies mee zeggen?
Beetje dankbaarheid en historisch besef zou wel op zijn plaats zijn.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:34:46 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205588836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:33 schreef riazop het volgende:

[..]
Als ik je nu 1000 euro geef, mag ik dan morgen je huis krijgen?

Beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn namelijk
pi_205588839
quote:

[..]
Dankbaarheid voor wat? Omdat ze uit eigenbelang (tot de inval in de Sovjet-Unie waren het nog dikke vriendjes) tegen de nazi's gevochten hebben en zichzelf toen ook nog even snel een koloniaal rijk in Midden- en Oost-Europa hebben toegeëigend?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:35:40 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205588847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Weet iemand nog de link of website waar die Franse Ruslandkenner (v) van de Sorbonne echt voor de invasie zeer rake analyses schreef.

Iets met Ruskie, de originele artikelen waren in het Frans maar 1 per week vertaalde ze naar het Engels.
Deze?

https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html
pi_205588852
quote:
Ja dank je. Russie niet Ruskie.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:36:50 #197
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205588856
quote:

[..]
Ja, we weten dat de Russen inwoners van de USSR flink hebben moeten lijden (mede door hun eigen lompe manier van oorlogsvoeren) om Duitsland te kunnen verslaan een kleine 80 jaar geleden. Maar dat betekend niet dat ze tegenwoordig maar een carte blanche hebben om maar landen binnen te vallen naar eigen goeddunken.
pi_205588884
quote:

[..]
Er zijn relatief meer Oekraïeners (en Wit-Russen) dan Russen gesneuveld in WOII. Beetje dankbaarheid en historisch besef zou wel op z'n plaats zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 14:39:09 ]
pi_205588892
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:53 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nou.... hadden we in een groot Europees rijk gewoond waar Duitsland de dienst uit zou maken. De horror :X
Wacht 's even ........... :{
Nee, is toch iets anders. Ik denk bijvoorbeeld dat die boeren nooit zoveel subsidie van de Duitsers zouden hebben gekregen als ze nu van de EU krijgen.
anonieme razernist
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:39:27 #200
364681 over_hedge
pi_205588894
quote:

[..]
Eerder een portret van stalin :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')