Ook de donateurs van wapens en geld weten dat een deel verkeerd terecht zal komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn vooral Russen die dit schreeuwen om verwarring te zaaien in de hoop dat wij in het westen geen wapens meer leveren.
Je weet ook waarom?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar velen vergeten dat het Rusland is dat Oekraïne binnenviel, ...
Omdat Putler het te hoog in de bol had gekregen, zoals hij hier feilloos laat zien:quote:
Het maakt niet uit waarom.quote:
Omdat Poetin daartoe opdracht gaf. Wat zijn beweegredenen zijn weet ik niet, publiekelijk en werkelijk zal er best een verschil zitten in het waarom.quote:
Dit is zijn befaamde tactiek en wat je bij meer pro-russen ziet. Er is hierboven een goed onderbouwde discussie gaande en om de aandacht af te laten dwalen droppen ze een niet onderbouwd bommetje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 01:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bron? En van welke alternatieve VN is Guttierez eigenlijk de baas? De baas van de mainstream VN heet Guterres, maar over hetgeen wat jij beweert lees ik in de msm weer niks.
"geldig" is subjectiefquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het maakt niet uit waarom.
Er is geen enkele geldige reden waarom Rusland een autonoom land als Oekraïne zou binnenvallen.
Als je een dictator als Putin bent is alles subjectief.quote:
Zijn we toch weer bij de Godwin!quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je een dictator als Putin bent is alles subjectief.
Hitler zag ook overal goede redenen voor.
Dit is geen Godwin maar gewoon een logische historische parallel. Welke andere grote Europese mogendheid (dus Rusland, Duitsland, Frankrijk, het VK en eventueel Italië) is sinds WOII een buurland binnengevallen? Nota bene met dezelfde 'Heim ins Reich' voorwendselen die Hitler gebruikte voor o.a. de annexatie van Sudetenland.quote:
"Ik stel gewoon wat vragen."quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:42 schreef riazop het volgende:
Waar is eigenlijk die grote tegenaanval van de Oekries?
Al maanden gelden aangekondigd. Maar nog niets te zien hoor. Misschien zijn ze in Kiev te druk met het verdelen van gedoneerde gelden?
Ondertussen kun je in Kherson alleen nog maar in roebels betalen en gaan de scholen 5 september open voor de kinderen in het Russisch.
Manmanmanquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:57 schreef Za het volgende:
Koper weigert vracht van eerste schip dat Oekraïne verliet sinds graandeal.
De Libanese koper van de vracht van de Razoni, het eerste schip met graan dat een Oekraïense haven heeft verlaten sinds de graandeal tussen Rusland en Oekraïne, weigert de lading omdat het schip vijf maanden te laat is. De Razoni moet nu op zoek naar een andere haven om het graan te lossen.
https://www.nu.nl/economi(...)sinds-graandeal.html
Het gaat ook lekker vlot allemaal.
"Ik ben gewoon kritisch".quote:
Doen ze gelukkig nooit in Rusland. Mensen uitmaken voor nazi enzo.quote:
Dus omdat Rusland Oekranie binnen is gevallen moeten of mogen we geen rekening houden met wapens die in verkeerde handen vallen? Of hoe ik dit dan wel lezen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het Russische trollenleger slikt het voor zoete koek en herhaalt het zoveel mogelijk.
Ik begrijp niet hoe je in dat soort propaganda trapt.
Er zal genoeg aan te merken zijn op beide kampen ná de oorlog. Oorlogen zijn altijd gruwelijk.
Maar velen vergeten dat het Rusland is dat Oekraïne binnenviel, niet andersom.
Je mag er best rekening mee houden als er aanwijzingen zijn dat het gebeurd, maar vooralsnog is het toch vooral je eigen onderbuik. En in dat geval is "gewoon vragen stellen" toch echt een vorm van trollen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat Rusland Oekranie binnen is gevallen moeten of mogen we geen rekening houden met wapens die in verkeerde handen vallen? Of hoe ik dit dan wel lezen?
Het is simpelweg een logisch en realistisch risico. De kans dat er wapens in verkeerde handen gaan vallen is vele malen aannemelijker dan dat het pertinent niet zal gebeuren.
Dat afdoen als propaganda of praatjes van een 'trollenleger' is pijnlijk wereldvreemd en naief. Ik ben blij dat mensen met verantwoordelijkheid op dit gebied hier wel over na denken.
Echt, met mensen zoals jij aan het roer zouden ze op D-Day (op de eerste dag werden de doelstellingen immers niet gehaald) rechtsomkeert hebben gemaakt en hadden we nu allemaal een mooi portret van Adolf jr. jr. aan de muur hangenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:42 schreef riazop het volgende:
Waar is eigenlijk die grote tegenaanval van de Oekries?
Al maanden gelden aangekondigd. Maar nog niets te zien hoor. Misschien zijn ze in Kiev te druk met het verdelen van gedoneerde gelden?
Ondertussen kun je in Kherson alleen nog maar in roebels betalen en gaan de scholen 5 september open voor de kinderen in het Russisch.
Lekker belangrijk, een nog corrupter buurland van Oekraïne is deze oorlog begonnen en aangezien ze na de VS de grootste wapenexporteur ter wereld zijn loopt de halve wereld al met Russisch wapentuig rond. Aangezien de dienstdoende soldaten al een hoop Oekraïens huisraad mee naar Rusland slepen zullen daar ongetwijfeld ook de nodige wapens verdwijnen, nog even afgezien van het totaal gebrek aan mensenrechten wat Rusland toch al heeft. Maar goed, daarover worden dan weer geen vragen gesteld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je stuurt een enorme hoeveelheid wapens en geld naar een land dat verscheurd wordt door oorlog en corruptie.
Die bewijzen en verhalen zullen de komende jaren langzaam maar gestaag binnen komen sijpelen, dat weet iedereen.
En dat "rekening houden met"; wat moeten we ons daar bij voorstellen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dus omdat Rusland Oekranie binnen is gevallen moeten of mogen we geen rekening houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |