abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 juli 2022 @ 18:11:46 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205455918
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:07 schreef beantherio het volgende:
Zijn jullie nou nog aan het ruziën? :(
Jouw schuld
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 25 juli 2022 @ 18:13:20 #103
429367 DKUp
ON TOUR
pi_205455931
Triest wel zoveel punten weggegooid
SOONY
  maandag 25 juli 2022 @ 18:17:42 #104
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205455969
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 17:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Perez moet niemand voor laten, hij moet ruimte laten en heeft dat gedaan.

De stewards hebben niemand bestraft, dat alleen is al al het bewijs dat je nodig hebt om die gigantische plaat voor je kop ongelijk te geven.
Niet genoeg, want Russell zat er ver genoeg naast om de bocht te claimen. Perez moet Russell genoeg ruimte geven zodat Russell binnen de baan kan blijven. Dat heeft hij gedaan door zelf van de baan te gaan.

Enige is dat Perez niet bestraft werd, misschien omdat hij er op dat moment nog steeds voor zat en zijn voordeel terug gaf, maar dat zullen we nooit weten, want er is geen onderzoek gedaan en dus geen decision document.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 juli 2022 @ 18:20:30 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205455992
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:17 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Niet genoeg, want Russell zat er ver genoeg naast om de bocht te claimen. Perez moet Russell genoeg ruimte geven zodat Russell binnen de baan kan blijven. Dat heeft hij gedaan door zelf van de baan te gaan.
Niet genoeg? Russell kreeg alle ruimte, maar heeft er geen moment voor gezeten. Ik denk dat die reglementen het vooral over de apex hebben en niet het uitkomen van de bocht. In Silverstone leken de lijnen ook maar voor de sier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 25 juli 2022 @ 18:32:43 #106
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456085
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet genoeg? Russell kreeg alle ruimte, maar heeft er geen moment voor gezeten. Ik denk dat die reglementen het vooral over de apex hebben en niet het uitkomen van de bocht. In Silverstone leken de lijnen ook maar voor de sier.
Zoals gezegd hoef je er niet voor te zitten. Je moet er op de apex ver genoeg naast zitten om de bocht te nemen zoals je wilt zolang je maar binnen de baan blijft. De ander moet je dus die ruimte geven. En dat geldt dus voor de exit van de bocht, want dat ligt na de apex.

Vroeger stond dat imho ook op die manier in de regels (tijd van Hamilton en Massa, dus rond 2008/9 oid, kan ik mij nog uit discussies uit die tijd herinneren), maar dat staat er in ieder geval niet meer zo in.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456123
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:17 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Niet genoeg, want Russell zat er ver genoeg naast om de bocht te claimen.
Waar staat dat dan?
  maandag 25 juli 2022 @ 18:41:21 #108
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456159
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waar staat dat dan?
Russell had zijn voorwielen voorbij de achterwielen van Perez. Dat is er ver genoeg naast zitten.

Er staat dat hij binnen de baan moet blijven. Er wordt niet gesproken over de andere auto, dat hij die ruimte moet geven.

En zoals ik al zei, imho stond het vroeger wel zo in de regels dat de inhalende auto de bocht mag nemen zoals hij wil, als hij er ver genoeg naast zit.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456177
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:41 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Russell had zijn voorwielen voorbij de achterwielen van Perez. Dat is er ver genoeg naast zitten.
Ver genoeg voor wat?
  maandag 25 juli 2022 @ 18:44:23 #110
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456196
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ver genoeg voor wat?
Om alle ruimte van Perez te moeten krijgen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456206
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:44 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Om alle ruimte van Perez te moeten krijgen.
Ja en dat deed Perez dus ook. Maar dat is nog niet hetzelfde als de bocht 'claimen'.
  maandag 25 juli 2022 @ 18:48:55 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_205456233
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:32 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Zoals gezegd hoef je er niet voor te zitten. Je moet er op de apex ver genoeg naast zitten om de bocht te nemen zoals je wilt zolang je maar binnen de baan blijft. De ander moet je dus die ruimte geven. En dat geldt dus voor de exit van de bocht, want dat ligt na de apex.

Vroeger stond dat imho ook op die manier in de regels (tijd van Hamilton en Massa, dus rond 2008/9 oid, kan ik mij nog uit discussies uit die tijd herinneren), maar dat staat er in ieder geval niet meer zo in.
Als dat de regel is dan is het hele bijzondere regel die m.n. voor de verdedigende auto compleet onwerkbaar is en niet te handhaven is. Als aanvallende auto hoef je er met een drs maar een divebomb tegenaan te gooien om “right of way” te krijgen en als verdedigende partij moet je dan maar uitwijken naar buiten de baan om niet aangereden te worden.

Lijkt me een slechte zaak als dit de daadwerkelijke regel is
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 juli 2022 @ 18:51:10 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205456253
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:48 schreef Blik het volgende:

[..]
Als dat de regel is dan is het hele bijzondere regel die m.n. voor de verdedigende auto compleet onwerkbaar is en niet te handhaven is. Als aanvallende auto hoef je er met een drs maar een divebomb tegenaan te gooien om “right of way” te krijgen en als verdedigende partij moet je dan maar uitwijken naar buiten de baan om niet aangereden te worden.

Lijkt me een slechte zaak als dit de daadwerkelijke regel is
Is het niet, want anders had Stroll wel een straf gekregen in Jeddah.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 25 juli 2022 @ 18:53:37 #114
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456270
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja en dat deed Perez dus ook. Maar dat is nog niet hetzelfde als de bocht 'claimen'.
Daarover bestaat er dus verschil van inzicht. Want wat is genoeg? Is dat om de bocht te mogen claimen of niet?

Dat staat inderdaad niet duidelijk in de regels, maar de meeste beslissingen van de stewards neigen daar wel naar, voor zover ik het de afgelopen jaren gezien heb.

Verstappen vs Hamilton in Abu Dhabi is daar ook een voorbeeld van. Daar moest Hamilton ook zijn voordeel teruggeven.

Mijn inziens bestaat er dus geen verschil tussen er significant naast zitten of ervoor moeten zitten (wat dus niet in de regels staat) om de bocht te claimen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 18:53:54 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_205456274
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:44 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Om alle ruimte van Perez te moeten krijgen.
Wat is “ruimte krijgen”?

Want naar mijn idee kon Perez juist geen kant op omdat Russell recht op de bocht afstormt zonder fatsoenlijk te remmen. Je kunt moeilijk van de verdediger verwachten dat die tijdens het remmen opeens zijn rijlijn aanpast.
pi_205456284
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Daarover bestaat er dus verschil van inzicht. Want wat is genoeg? Is dat om de bocht te mogen claimen of niet?

Dat staat inderdaad niet duidelijk in de regels, maar de meeste beslissingen van de stewards neigen daar wel naar, voor zover ik het de afgelopen jaren gezien heb.

Verstappen vs Hamilton in Abu Dhabi is daar ook een voorbeeld van. Daar moest Hamilton ook zijn voordeel teruggeven.

Mijn inziens bestaat er dus geen verschil tussen er significant naast zitten of ervoor moeten zitten (wat dus niet in de regels staat) om de bocht te claimen.
Maar wat bedoel je precies met de bocht claimen dan?

Volgens mij geeft ons gesprek aan dat de richtlijnen die er zijn totaal niet helpen.
  maandag 25 juli 2022 @ 18:55:11 #117
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456290
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Is het niet, want anders had Stroll wel een straf gekregen in Jeddah.
Nee, want Albon blokkeerde en had dus niet de volledige controle over zijn wagen, wat zo letterlijk in het decision document staat. Zoals ik al eerder heb aangegeven.

Je blijft vasthouden aan je onzin argumenten om maar je gelijk te halen. DAT HEB JE NIET!
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 18:57:02 #118
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456303
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:53 schreef Blik het volgende:

[..]
Wat is “ruimte krijgen”?

Want naar mijn idee kon Perez juist geen kant op omdat Russell recht op de bocht afstormt zonder fatsoenlijk te remmen. Je kunt moeilijk van de verdediger verwachten dat die tijdens het remmen opeens zijn rijlijn aanpast.
Dat deed Perez toch? Hij ging buiten de baan. En Russell raakte niet de controle over de wagen kwijt en bleef binnen de baan. Dus voldeed aan de criteria om ruimte te moeten krijgen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 18:58:06 #119
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456316
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar wat bedoel je precies met de bocht claimen dan?

Volgens mij geeft ons gesprek aan dat de richtlijnen die er zijn totaal niet helpen.
Dat hij de bocht mag nemen zoals hij wil, en er alleen de eis is dat hij binnen de baan moet blijven.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456334
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:58 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat hij de bocht mag nemen zoals hij wil, en er alleen de eis is dat hij binnen de baan moet blijven.
Dus hij hoeft geen ruimte te laten voor Perez volgens jou?
  maandag 25 juli 2022 @ 19:01:01 #121
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456350
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus hij hoeft geen ruimte te laten voor Perez volgens jou?
Inderdaad. Hoefde Verstappen ook niet bij Leclerc in Oostenrijk in 2019(?) of bij Hamilton in Abu Dhabi vorig jaar.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456360
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:53 schreef Starflyer het volgende:
Daarover bestaat er dus verschil van inzicht
Maar hoe kan dat dan? Waarom zijn de regels in de F1 toch zo structureel ruk. Waarom is er altijd gedoe over de regels, ik ken geen enkele andere sport waar dat zo is.
zie email 27 oktober
  maandag 25 juli 2022 @ 19:02:26 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_205456366
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:57 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat deed Perez toch? Hij ging buiten de baan. En Russell raakte niet de controle over de wagen kwijt en bleef binnen de baan. Dus voldeed aan de criteria om ruimte te moeten krijgen.
En dat vind ik dus een aparte manier van racen, want Perez ging niet vanzelf buiten de baan er was contact met Russell waardoor die buiten de baan werd gedwongen. Perez liet ruimte voor Russell om de bocht te nemen, en dat lijkt me gezien de regels voldoende. Dat Russell vervolgens Perez eraf dwingt is voor mij eerder een gevalletje “pushing off the track” dan “leaving no space”
  maandag 25 juli 2022 @ 19:02:42 #124
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456368
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:48 schreef Blik het volgende:

[..]
Als dat de regel is dan is het hele bijzondere regel die m.n. voor de verdedigende auto compleet onwerkbaar is en niet te handhaven is. Als aanvallende auto hoef je er met een drs maar een divebomb tegenaan te gooien om “right of way” te krijgen en als verdedigende partij moet je dan maar uitwijken naar buiten de baan om niet aangereden te worden.

Lijkt me een slechte zaak als dit de daadwerkelijke regel is
Het is dan ook geen regel, maar een richtlijn, waar bijvoorbeeld met divebombs of blokkeren van de banden van afgeweken kan worden. Wat dan ook gebeurt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 19:04:02 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_205456382
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:01 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Inderdaad. Hoefde Verstappen ook niet bij Leclerc in Oostenrijk in 2019(?) of bij Hamilton in Abu Dhabi vorig jaar.
Heb Abu Dhabi niet direct helemaal scherp, maar bij Leclerc in Oostenrijk zat Verstappen wel echt volledig naast Leclerc en niet ergens halverwege
  maandag 25 juli 2022 @ 19:04:15 #126
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456383
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:02 schreef Blik het volgende:

[..]
En dat vind ik dus een aparte manier van racen, want Perez ging niet vanzelf buiten de baan er was contact met Russell waardoor die buiten de baan werd gedwongen. Perez liet ruimte voor Russell om de bocht te nemen, en dat lijkt me gezien de regels voldoende. Dat Russell vervolgens Perez eraf dwingt is voor mij eerder een gevalletje “pushing off the track” dan “leaving no space”
Pushing of the track is het pas als je je stuurwiel opent naar buiten. Niet als je je auto naar buiten laat rollen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456386
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:01 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Inderdaad. Hoefde Verstappen ook niet bij Leclerc in Oostenrijk in 2019(?) of bij Hamilton in Abu Dhabi vorig jaar.
Maar dan is het ook prima als de verdediger de bocht dan gewoon afsnijdt.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:05:36 #128
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456401
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:04 schreef Blik het volgende:

[..]
Heb Abu Dhabi niet direct helemaal scherp, maar bij Leclerc in Oostenrijk zat Verstappen wel echt volledig naast Leclerc en niet ergens halverwege
Dat maakt voor inhalen aan de binnenkant niet uit. Dat geldt alleen voor de buitenkant, waar dat expliciet benoemd is. Het gaat er om er significant naast te zitten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 19:06:39 #129
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456414
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar dan is het ook prima als de verdediger de bocht dan gewoon afsnijdt.
En zijn voordeel teruggeeft, zoals Perez hier en Hamilton in Abu Dhabi.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456419
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:05 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat maakt voor inhalen aan de binnenkant niet uit. Dat geldt alleen voor de buitenkant, waar dat expliciet benoemd is. Het gaat er om er significant naast te zitten.
Verstappen werd bestraft op Monza. Hij zat er volgens de stewards niet significant genoeg naast. Er werd niet gezegd wat dan wel significant is.

Het komt er dus op neer dat een coureur moet gokken bij het maken van een actie dat de stewards die er die race zijn het 'significant' genoeg vinden.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:07:53 #131
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456426
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar hoe kan dat dan? Waarom zijn de regels in de F1 toch zo structureel ruk. Waarom is er altijd gedoe over de regels, ik ken geen enkele andere sport waar dat zo is.
Ondat je het gewoon niet dicht kan timmeren. Er zijn altijd wel situaties te bedenken waar de regel niet voldoet en moet je dat dan ook opnemen?
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 19:08:27 #132
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456429
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Verstappen werd bestraft op Monza. Hij zat er volgens de stewards niet significant genoeg naast. Er werd niet gezegd wat dan wel significant is.

Het komt er dus op neer dat een coureur moet gokken bij het maken van een actie dat de stewards die er die race zijn het 'significant' genoeg vinden.
En dat staat sinds dit jaar dus ook letterlijk in de regels.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 19:08:54 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_205456432
Waardeloze regel die aan teveel interpretatie onderhevig is, zoveel lijkt me wel duidelijk.

Want ik denk niet dat je met zekerheid kan zeggen dat in dit geval Russell de bocht houdt als die geen contact had gehad met Perez.
pi_205456435
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]
En zijn voordeel teruggeeft, zoals Perez hier en Hamilton in Abu Dhabi.
Ja, maar de uiteindelijke conclusie is dus dat Perez niet de bocht hoeft op te geven aan Russell. Snap jij het nog?
  maandag 25 juli 2022 @ 19:09:29 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_205456439
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar dan is het ook prima als de verdediger de bocht dan gewoon afsnijdt.
Moet er wel een bocht zijn om af te snijden, anders ben je gewoon het bokje als verdediger
pi_205456444
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:09 schreef Blik het volgende:

[..]
Moet er wel een bocht zijn om af te snijden, anders ben je gewoon het bokje als verdediger
Inderdaad. Trouwens, als er een muur staat of een grindbak in plaats van asfalt dan mag het weer niet. Ook zoiets leuks.
pi_205456454
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:08 schreef Starflyer het volgende:

[..]
En dat staat sinds dit jaar dus ook letterlijk in de regels.
Nee in de guidelines, wat niet bindend is. Om het nog maar eens ingewikkelder te maken.
zie email 27 oktober
  maandag 25 juli 2022 @ 19:11:59 #138
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456457
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Inderdaad. Trouwens, als er een muur staat of een grindbak in plaats van asfalt dan mag het weer niet. Ook zoiets leuks.
Jawel, maar dan kiest de verdedigende partij meestal eieren voor zijn geld.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 19:12:25 #139
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456465
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee in de guidelines, wat niet bindend is. Om het nog maar eens ingewikkelder te maken.
Ja, guidelines inderdaad.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456468
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee in de guidelines, wat niet bindend is. Om het nog maar eens ingewikkelder te maken.
Je wordt als rijder bij het maken van een actie uiteindelijk verwacht om al die dingen mee te nemen in je overweging, plus nog het feit dat alle stewards nog hun eigen interpretatie daar overheen mogen gooien. En dat allemaal in een fractie van een seconde. Leuk zeg :P
pi_205456472
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:11 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Jawel, maar dan kiest de verdedigende partij meestal eieren voor zijn geld.
Dan volgt de straf alsnog. Zie Vettel in Canada 2019.
pi_205456479
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:07 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ondat je het gewoon niet dicht kan timmeren. Er zijn altijd wel situaties te bedenken waar de regel niet voldoet en moet je dat dan ook opnemen?
Maar dit komt juist voor uit streven naar materiële volledigheid. Dat werkt niet. Dit is prima te vangen in twee regels, regel 1: zorg dat je mekaar niet van de baan rijdt. Regel 2: de inhalende partij is verantwoordelijk voor een veilig verloop van de inhaalactie.

En vervolgens is het aan de stewards om daar in concrete gevallen wat mee te doen. Dat micromanagen is dodelijk.
zie email 27 oktober
  maandag 25 juli 2022 @ 19:15:15 #143
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456484
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan volgt de straf alsnog. Zie Vettel in Canada 2019.
Omdat dat een compleet andere situatie was. Niet inhalen maar unsafe rejoin waarbij een andere coureur gehinderd werd. Heeft hier niets mee te maken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456486
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dit komt juist voor uit streven naar materiële volledigheid. Dat werkt niet. Dit is prima te vangen in twee regels, regel 1: zorg dat je mekaar niet van de baan rijdt. Regel 2: de inhalende partij is verantwoordelijk voor een veilig verloop van de inhaalactie.

En vervolgens is het aan de stewards om daar in concrete gevallen wat mee te doen. Dat micromanagen is dodelijk.
Dan moet je de stewards wel vervangen door mensen die niets met racen hebben.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:16:39 #145
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205456501
*doet zich er ook mee bemoeien terwijl ie de discussie nauwelijks gevolgd heeft* :P

Volgens mij is de regel vrij duidelijk. Er staat geschreven "the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner" waar Russell's poging duidelijk niet aan voldeed. Dan kom je op het punt dat Russell zijn tegenstander eigenlijk gewoon van de baan duwde, wat normaliter strafbaar is. Maar de stewards besluiten geen straf uit te delen omdat Perez de situatie weer compenseert door een stuk van de bocht af te snijden (wat eigenlijk ook niet mag).

Ik vind de oude regel beter dan de nieuwe maar dat er Perez geen straf ging krijgen is sowieso helder en dat Russell geen straf kreeg is ook nog wel beredeneerbaar. Dit is een discussie die niet echt de moeite waard is om veel tijd aan te spenderen.
pi_205456503
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan moet je de stewards wel vervangen door mensen die niets met racen hebben.
Waarom?
zie email 27 oktober
  maandag 25 juli 2022 @ 19:17:11 #147
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456507
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dit komt juist voor uit streven naar materiële volledigheid. Dat werkt niet. Dit is prima te vangen in twee regels, regel 1: zorg dat je mekaar niet van de baan rijdt. Regel 2: de inhalende partij is verantwoordelijk voor een veilig verloop van de inhaalactie.

En vervolgens is het aan de stewards om daar in concrete gevallen wat mee te doen. Dat micromanagen is dodelijk.
Wie is er wanneer schuldig bij regel 1?

En 2 staat in de regels. Maar noet daarbij wel de ruimte krijgen zodat 1 niet gebeurt.

Deze regels zijn zo mogelijk nog onduidelijker.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456512
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:15 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Omdat dat een compleet andere situatie was. Niet inhalen maar unsafe rejoin waarbij een andere coureur gehinderd werd. Heeft hier niets mee te maken.
Heeft hier wel mee te maken, Vettel kreeg die straf niet vanwege de unsafe rejoin maar vanwege het van de baan drukken van Hamilton.

Daarnaast kregen mensen in 2021 ook gewoon straffen voor het in het grind duwen van anderen in Oostenrijk. Alleen omdat daar een grindbak ligt en niet een bocht die gewoon afgesneden kan worden. Zie je het probleem nu?
pi_205456523
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat de huidige stewards te beinvloedbaar zijn en vaak bestaan uit ex-rijders die er verschillende interpretaties op nahouden.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:19:25 #150
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456529
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:16 schreef beantherio het volgende:
*doet zich er ook mee bemoeien terwijl ie de discussie nauwelijks gevolgd heeft* :P

Volgens mij is de regel vrij duidelijk. Er staat geschreven "the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner" waar Russell's poging duidelijk niet aan voldeed. Dan kom je op het punt dat Russell zijn tegenstander eigenlijk gewoon van de baan duwde, wat normaliter strafbaar is. Maar de stewards besluiten geen straf uit te delen omdat Perez de situatie weer compenseert door een stuk van de bocht af te snijden (wat eigenlijk ook niet mag).

Ik vind de oude regel beter dan de nieuwe maar dat er Perez geen straf ging krijgen is sowieso helder en dat Russell geen straf kreeg is ook nog wel beredeneerbaar. Dit is een discussie die niet echt de moeite waard is om veel tijd aan te spenderen.
Deze regels zijn imho niet anders dan de oude regels, behalve dat er duidelijk gemaakt is wat een significant portion is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456541
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:19 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Deze regels zijn imho niet anders dan de oude regels, behalve dat er duidelijk gemaakt is wat een significant portion is.
Maar het zijn richtlijnen zoals je zelf ook al zegt. De stewards van dienst kunnen ook daar van af wijken en zelf bepalen wat ze een 'significant portion' vinden.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:21:54 #152
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456546
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heeft hier wel mee te maken, Vettel kreeg die straf niet vanwege de unsafe rejoin maar vanwege het van de baan drukken van Hamilton.

Daarnaast kregen mensen in 2021 ook gewoon straffen voor het in het grind duwen van anderen in Oostenrijk. Alleen omdat daar een grindbak ligt en niet een bocht die gewoon afgesneden kan worden. Zie je het probleem nu?
Dat van Vettel was wel degelijk een unsafe rejoin en Oostenrijk was omdat er een inhaler aan de BUITENKANT er volledig naast zat.

Verstappen duwde Leclerc ook buiten de baan en kreeg daar geen strsf voor. Omdat hij er als inhaler aan de binnenkant naast zat.

Prima te verklaren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 19:22:36 #153
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205456554
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat de huidige stewards te beinvloedbaar zijn en vaak bestaan uit ex-rijders die er verschillende interpretaties op nahouden.
Ik zie niet hoe het beter wordt wanneer de beslissingen worden genomen door mensen die geen idee hebben hoe het is om in zo'n auto te zitten.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:24:15 #154
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456570
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar het zijn richtlijnen zoals je zelf ook al zegt. De stewards van dienst kunnen ook daar van af wijken en zelf bepalen wat ze een 'significant portion' vinden.
Nee, dat staat in de richtlijnen. Daar kunnen ze imho niet van afwijken (niet justifiable) Ze kunnen er imho van af wijken als er omstandigheden zijn die er niet in meegenomen zijn, zoals divebombs en zo.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 19:24:16 #155
37887 Dauthi
Progressive
pi_205456571
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:04 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Pushing of the track is het pas als je je stuurwiel opent naar buiten. Niet als je je auto naar buiten laat rollen.
Gaspedaal opengooien heeft hetzelfde effect als het stuur naar buiten openen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_205456573
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:22 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe het beter wordt wanneer de beslissingen worden genomen door mensen die geen idee hebben hoe het is om in zo'n auto te zitten.
Op zich kan dat prima. Maar dan moet je wel zorgen dat dat steeds dezelfde (kleine groep van) mensen is/zijn. Zodat je een bepaalde consistentie krijgt. In feite is dat niet anders dan een scheidsrechter in de eredivisie of een rechter in een strafzaak.
zie email 27 oktober
pi_205456581
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat van Vettel was wel degelijk een unsafe rejoin
Incorrect.
quote:
en Oostenrijk was omdat er een inhaler aan de BUITENKANT er volledig naast zat.
Nope.

Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat deze richtlijnen helemaal niets doen om het voor wie dan ook duidelijker te maken :D
  maandag 25 juli 2022 @ 19:27:18 #158
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456587
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:24 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Gaspedaal opengooien heeft hetzelfde effect als het stuur naar buiten openen.
True. Maar dat is moeilijker te bewijzen dat dat bewust is om iemand van de baan te duwen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456594
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:24 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Nee, dat staat in de richtlijnen. Daar kunnen ze imho niet van afwijken (niet justifiable) Ze kunnen er imho van af wijken als er omstandigheden zijn die er niet in meegenomen zijn, zoals divebombs en zo.
quote:
For avoidance of doubt, these are merely guidelines to assist the stewards in their decision making and are non-binding.
Het staat er letterlijk in.

En zowel de ISC als de sporting code voorzien helemaal niet in ‘guidelines’ dus die kunnen nooit verbindende kracht hebben.
zie email 27 oktober
pi_205456595
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:22 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe het beter wordt wanneer de beslissingen worden genomen door mensen die geen idee hebben hoe het is om in zo'n auto te zitten.
Juist daarom. Ex-coureurs hebben hun eigen biases en blinde vlekken gebaseerd op hun ervaring. Sommige coureurs vinden dat er veel meer moet mogen terwijl andere juist vinden dat er veel strenger opgetreden moet worden.

Ik zou er mensen neerzetten die nog nooit een race hebben gekeken en die alleen kijken naar de situatie en de regels. Als de regels vervolgens niet voldoende blijken kunnen die aangepast worden.

Zoals trein ook al zegt, scheidsrechters zijn ook geen topvoetballers.
pi_205456603
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Juist daarom. Ex-coureurs hebben hun eigen biases en blinde vlekken gebaseerd op hun ervaring. Sommige coureurs vinden dat er veel meer moet mogen terwijl andere juist vinden dat er veel strenger opgetreden moet worden.

Ik zou er mensen neerzetten die nog nooit een race hebben gekeken en die alleen kijken naar de situatie en de regels.
Dat lijkt me dan weer het andere uiterste. Interpretatie van regels draait ook om een stukje rechtvaardigheid. Dat is onmogelijk te beoordelen als je er nul feeling mee hebt.
zie email 27 oktober
  maandag 25 juli 2022 @ 19:30:18 #162
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205456606
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Op zich kan dat prima. Maar dan moet je wel zorgen dat dat steeds dezelfde (kleine groep van) mensen is/zijn. Zodat je een bepaalde consistentie krijgt. In feite is dat niet anders dan een scheidsrechter in de eredivisie of een rechter in een strafzaak.
Het lijkt me sterk dat scheidsrechters niks van voetballen weten :+ Maar misschien is het wel tijd dat de FIA het stewardship wat serieuzer gaat nemen. Ik weet niet of daar bv ook opleidingen enzo voor zijn. Ik krijg het gevoel dat het vooral een ons-kent-ons-wereldje is waarin dit soort baantjes elkaar worden toegeschoven.

Op zich is het pouletje waar nu uit gevist wordt ook al niet zo groot trouwens. En het zijn expres steeds andere mensen, juist om omkoping etc te voorkomen.
pi_205456628
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan weer het andere uiterste. Interpretatie van regels draait ook om een stukje rechtvaardigheid. Dat is onmogelijk te beoordelen als je er nul feeling mee hebt.
Ik denk juist dat dat 'feeling' niets anders is dan, zoals Tijn ook impliceert, een bubbel waar nieuwe inzichten onmogelijk naar boven komen. Een compleet frisse blik is nodig.

Ook vind ik dat F1 het zichzelf heel erg moeilijk maakt, er zijn genoeg andere raceklasses op hoog niveau waar al dit gezeur een stuk minder voorkomt. Er zullen altijd borderline en controversiële momenten blijven maar F1 spant wat dat betreft de kroon.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:33:36 #164
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205456629
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Juist daarom. Ex-coureurs hebben hun eigen biases en blinde vlekken gebaseerd op hun ervaring. Sommige coureurs vinden dat er veel meer moet mogen terwijl andere juist vinden dat er veel strenger opgetreden moet worden.

Ik zou er mensen neerzetten die nog nooit een race hebben gekeken en die alleen kijken naar de situatie en de regels. Als de regels vervolgens niet voldoende blijken kunnen die aangepast worden.
Ik denk dat het voor mensen die geen idee hebben hoe het is om te racen extreem moeilijk, zo niet onmogelijk is om in te schatten wat fair is en wat niet. Het zit 'm altijd in hele kleine, subtiele dingetjes namelijk. Een klein beetje expres naar iemand toe glijden, net een beetje laat insturen. En dan natuurlijk de vermoorde onschuld spelen en de ander de schuld geven. Als je daar een complete leek naar laat kijken, krijg je totaal wereldvreemde beslissingen.
pi_205456644
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor mensen die geen idee hebben hoe het is om te racen extreem moeilijk, zo niet onmogelijk is om in te schatten wat fair is en wat niet. Het zit 'm altijd in hele kleine, subtiele dingetjes namelijk. Een klein beetje expres naar iemand toe glijden, net een beetje laat insturen. En dan natuurlijk de vermoorde onschuld spelen en de ander de schuld geven. Als je daar een complete leek naar laat kijken, krijg je totaal wereldvreemde beslissingen.
Ik denk dus het omgekeerde en zou het experiment wel willen doen :) Net als met voetbal denk ik dat liefhebbers zoals wij veel te snel conclusies trekken op basis van dingen als slow-motion beelden. Het is heel makkelijk om motieven te zien in zulke beelden terwijl er in werkelijkheid helemaal geen tijd was om na te denken.

Bovendien impliceer je nu dat alleen mensen die zelf een F1-auto hebben bestuurd zouden moeten oordelen, dat lijkt me ook niet de bedoeling want dan kan dit topic wel dicht :+
  maandag 25 juli 2022 @ 19:37:43 #166
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456649
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Incorrect.

quote:
Reason: The stewards reviewed video evidence and determined that Car 5, left the track at turn 3, rejoined the track at turn 4 in an unsafe manner and forced car 44 off track. Car 44 had to take evasive action to avoid a collision.
Dat forcing of the track was het gevolg van de unsafe rejoin. Dus niet relevant voor deze situatie.


quote:
[..]
Nope.

Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat deze richtlijnen helemaal niets doen om het voor wie dan ook duidelijker te maken :D
Norris kreeg straf omdat Perez er als inhaler aan de buitenkant volledig naast zat (vergelijkbaar met Russell vs Perez de vorige race).

https://www.fia.com/sites(...)ff%20the%20track.pdf

Idem 2x bij Perez vs Leclerc waarbij Perez straf kreeg terwijl Leclerc aan de buitenkant inhaalde en er volledig naast zat.

https://www.fia.com/sites(...)the%20track%20T4.pdf

https://www.fia.com/sites(...)the%20track%20T6.pdf
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 19:39:09 #167
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205456658
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bovendien impliceer je nu dat alleen mensen die zelf een F1-auto hebben bestuurd zouden moeten oordelen, dat lijkt me ook niet de bedoeling want dan kan dit topic wel dicht :+
Wij oordelen dan ook niet, dit is gewoon een beetje borrelpraat.
pi_205456664
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik denk juist dat dat 'feeling' niets anders is dan, zoals Tijn ook impliceert, een bubbel waar nieuwe inzichten onmogelijk naar boven komen. Een compleet frisse blik is nodig.
Wat een onzin. Wij hebben toch allebei ook enige feeling met F1 en toch een andere mening. Daar moet je ook voor openstaan, dat hoort bij een dergelijke functie.
quote:
Ook vind ik dat F1 het zichzelf heel erg moeilijk maakt, er zijn genoeg andere raceklasses op hoog niveau waar al dit gezeur een stuk minder voorkomt. Er zullen altijd borderline en controversiële momenten blijven maar F1 spant wat dat betreft de kroon.
Omdat ze elke controverse willen oplossen met weer een nieuw regeltje. Die dan in een volgend freak scenario weer net niet helemaal past en daar komt het volgende regeltje. En zo voort. Dat werkt op termijn niet.

Ik fluit zelf wel eens een wedstrijdje in een sport waar we geel geven voor ‘lomp’ spel en rood voor ‘ruw’ spel. Wat dat is? Dat bepaal ik op dat moment aan de hand van de omstandigheden van het geval en mijn ervaring. En achteraf praten we daar over, eventueel ook met de bond, en als we dan tot de conclusie komen dat een andere oplossing meer recht aan de situatie had gedaan dan doen we dat de volgende keer. Hebben we geen regelwijziging voor nodig, want daar kun je toch niet alles in vangen. En volgens mij doet elke sport het zo.
zie email 27 oktober
  maandag 25 juli 2022 @ 19:41:35 #169
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456669
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Het staat er letterlijk in.

En zowel de ISC als de sporting code voorzien helemaal niet in ‘guidelines’ dus die kunnen nooit verbindende kracht hebben.
Ja, er kan van de richtlijnen afgeweken worden, maar ik denk niet dat er van dat significant portion afgeweken gaat worden. Ik zou zo althans niet weten wat dat zou kunnen rechtvaardigen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456686
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:41 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ja, er kan van de richtlijnen afgeweken worden, maar ik denk niet dat er van dat significant portion afgeweken gaat worden. Ik zou zo althans niet weten wat dat zou kunnen rechtvaardigen.
Maar ‘significant proportion’ kun je definiëren van meer dan 90% tot ‘vanaf het moment dat het met het blote oog zichtbaar’ is zo ongeveer… En volgens mij moeten de stewards die vrijheid ook hebben, anders blijf je rare gevallen houden die net niet in het malletje van de regels passen en heb je dit gezeik weer.
zie email 27 oktober
pi_205456706
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:37 schreef Starflyer het volgende:

[..]
[..]
Dat forcing of the track was het gevolg van de unsafe rejoin. Dus niet relevant voor deze situatie.

Maakt niet uit, forcing off the track is forcing off the track.

quote:
Norris kreeg straf omdat Perez er als inhaler aan de buitenkant volledig naast zat (vergelijkbaar met Russell vs Perez de vorige race).

https://www.fia.com/sites(...)ff%20the%20track.pdf

Idem 2x bij Perez vs Leclerc waarbij Perez straf kreeg terwijl Leclerc aan de buitenkant inhaalde en er volledig naast zat.

https://www.fia.com/sites(...)the%20track%20T4.pdf

https://www.fia.com/sites(...)the%20track%20T6.pdf
Forcing another car off the track. Letterlijk staat er:
quote:
At the entry of turn 6, LEC and PER were side by side. Then on the exit PER was
judged not to give LEC enough room and LEC was forced off the track.
Er staat nergens wie de aanvaller was of de verdediger en ook niet wie er aan de binnenkant zat of buitenkant. Maakt allemaal niet uit. Grindbak of muur = straf, asfalt niet.
pi_205456727
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Wij hebben toch allebei ook enige feeling met F1 en toch een andere mening. Daar moet je ook voor openstaan, dat hoort bij een dergelijke functie.

Wij hebben geen F1 auto bestuurd en zitten ook niet in het F1-wereldje zelf. Even wat beter lezen kan geen kwaad ;)

quote:
Omdat ze elke controverse willen oplossen met weer een nieuw regeltje. Die dan in een volgend freak scenario weer net niet helemaal past en daar komt het volgende regeltje. En zo voort. Dat werkt op termijn niet.

Ik fluit zelf wel eens een wedstrijdje in een sport waar we geel geven voor ‘lomp’ spel en rood voor ‘ruw’ spel. Wat dat is? Dat bepaal ik op dat moment aan de hand van de omstandigheden van het geval en mijn ervaring. En achteraf praten we daar over, eventueel ook met de bond, en als we dan tot de conclusie komen dat een andere oplossing meer recht aan de situatie had gedaan dan doen we dat de volgende keer. Hebben we geen regelwijziging voor nodig, want daar kun je toch niet alles in vangen. En volgens mij doet elke sport het zo.
Gedeeltelijk eens, ik denk dat het grootste probleem gewoon is dat men het in sommige situaties toelaat om iemand van de baan te duwen. Het mag sowieso niet op het rechte stuk, als ze dat ook gewoon nooit toelaten in welke situatie dan ook is een groot gedeelte van het gezeik opgelost.

Of zoals Alonso zei: "all the time you have to leave da space!"
pi_205456749
Mooi voorbeeld van hoe het ook kan:


Nummer 1 gaat aan de binnenkant van nummer 7, maar bij het uitkomen van de bocht laat hij genoeg ruimte over zodat nummer 7 ook kan uitaccelereren. En zo heb je een daadwerkelijk gevecht :)

In het hele filmpje gaan geen van beide auto's van de baan en gaan ze regelmatig samen, naast elkaar, door de bocht. Dat is iets dat je in de F1 gewoon niet ziet omdat er altijd iemand van mening is dat hij het recht heeft op de bocht en dus om de ander van de baan te duwen.
pi_205456751
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 17:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Perez moet niemand voor laten, hij moet ruimte laten en heeft dat gedaan.

De stewards hebben niemand bestraft, dat alleen is al al het bewijs dat je nodig hebt om die gigantische plaat voor je kop ongelijk te geven.
:')

Want ze kunnen niet denken dat er helemaal niemand geraakt is en een penalty voor 'causing a collision' dus sowieso niet gepast is?

Andersom is Russell niet bestraft voor forcing another driver off the track, en is dat, volgens jouw logica, het bewijs dat Russell het gelijk aan zijn kant had.

Je ongelijk ga je toch niet toegeven, aangezien je zelfs schriftelijk bewijs voor hoe ver Russell naast Perez moet zitten en wanneer compleet negeert en gewoon terug cirkelt en je eigen fantasie voor waarheid houdt.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:58:22 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205456757
Volgens mij wordt het tijd voor een nieuw raceweekend en andere dingen om over te praten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 juli 2022 @ 19:59:07 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_205456763
Ik heb niets gemist zie ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 juli 2022 @ 20:00:23 #177
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456773
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maakt niet uit, forcing off the track is forcing off the track.
[..]
Forcing another car off the track. Letterlijk staat er:
[..]
Er staat nergens wie de aanvaller was of de verdediger en ook niet wie er aan de binnenkant zat of buitenkant. Maakt allemaal niet uit. Grindbak of muur = straf, asfalt niet.
Natuurlijk maakt dat wel uit. Afhankelijk van de situatie wordt iets gezien als forcing of the track of niet. Als de coureur aan de binnenkant fout zit wel (zoals in deze gevallen), en anders niet (zoals bij Verstappen vs Leclerc).

En om te zien wie de inhaler is of niet, moet je misschien even de beelden terugkijken. In alle gevallen werd er aan de buitenkant ingehaald.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205456780
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 20:00 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit.
Nee hoor, volgens die documenten niet. Daar kun je verder niet omheen lullen, die heb je zelf gelinkt :D Nu is het wel mooi geweest denk ik. Wat we vooral hebben bewezen is dat welke richtlijnen er nu ook mogen zijn, simpeler wordt het er niet van en het racen wordt er ook niet beter van. :)
  maandag 25 juli 2022 @ 20:08:23 #179
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456804
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 20:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor, volgens die documenten niet. Daar kun je verder niet omheen lullen, die heb je zelf gelinkt :D

Er staat inderdaad forcing of the track, maar waarom ze dat in het ene geval wel zeggen (als de verdediger aan de binnenkant fout zit) en in het andere geval niet (bijvoorbeeld als de aanvaller er ver genoeg naast zit aan de binnenkant), als er iemand van de baan geduwd wordt staat er niet bij.
quote:
Nu is het wel mooi geweest denk ik. Wat we vooral hebben bewezen is dat welke richtlijnen er nu ook mogen zijn, simpeler wordt het er niet van en het racen wordt er ook niet beter van. :)
De regels imho zijn niet echt veranderd en hiervoor was er net zoveel discussie, dus nee, het is er niet echt beter op geworden.

Maar het is inderdaad genoeg zo. We worden het toch niet eens (en dat hoeft ook niet).
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 25 juli 2022 @ 20:28:03 #180
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205456900
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik denk juist dat dat 'feeling' niets anders is dan, zoals Tijn ook impliceert, een bubbel waar nieuwe inzichten onmogelijk naar boven komen. Een compleet frisse blik is nodig.

Ook vind ik dat F1 het zichzelf heel erg moeilijk maakt, er zijn genoeg andere raceklasses op hoog niveau waar al dit gezeur een stuk minder voorkomt. Er zullen altijd borderline en controversiële momenten blijven maar F1 spant wat dat betreft de kroon.
Dat komt omdat het helemaal verpest is door veel te regeltjes. Een van de redenen dat ik ook eigenlijk niet keek, naast dat het vaak een optocht was.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:56 schreef MoreDakka het volgende:
Mooi voorbeeld van hoe het ook kan:

Dat is iets dat je in de F1 gewoon niet ziet omdat er altijd iemand van mening is dat hij het recht heeft op de bocht en dus om de ander van de baan te duwen.
Dat is iets dat je in de F1 gewoon niet ziet omdat je in de F1 een kunstmatige ingreep hebt genaamd DRS.
Als je iemand inhaalt en je laat hem "leven", ben je het volgende rechte stuk het haasje. Het is veel slimmer om iemand van de baan te duwen en te zorgen dat zijn snelheid daadwerkelijk even inzakt zodat hij zsm uit de DRS gaat. Dat zie je in andere raceklasses zonder deze onzin niet. Daar moet je op het scherpst van de snede inhalen en elkaar laten leven, als je sneller bent kom je uiteindelijk wel weg.

En dan hebben we het nog niet over de endurance "tactieken" als bandensparen in een raceje van 90 minuten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 25 juli 2022 @ 21:07:11 #181
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_205457342
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:44 schreef TagForce het volgende:

[..]
Het was het insturen van de chicane op Mistral... Niet echt een snelle knik.
Het was snel in de zin dat er tussen het moment van insturen en het bereiken van de apex (bij het gele paaltje) maar een paar tienden seconden zit. In die 3/10 moet Perez beslissen of hij de apex pakt of buitenom moet gaan omdat hij Russell ruimte moet geven.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 juli 2022 @ 22:19:24 #182
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205458153
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:55 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Nee, want Albon blokkeerde en had dus niet de volledige controle over zijn wagen, wat zo letterlijk in het decision document staat. Zoals ik al eerder heb aangegeven.

Je blijft vasthouden aan je onzin argumenten om maar je gelijk te halen. DAT HEB JE NIET!
Kijk voor de grap even dat fragment terug. Albon heeft de volledige controle tot Stroll hem raakt, maar ik heb onzin argumenten :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205458584


:+
  maandag 25 juli 2022 @ 23:12:45 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205458607
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

:+
Goeie troll van Binotto.
  maandag 25 juli 2022 @ 23:40:14 #185
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205458775
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk voor de grap even dat fragment terug. Albon heeft de volledige controle tot Stroll hem raakt, maar ik heb onzin argumenten :')
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben, maar het staat zo wel in het decision document. Met andere woorden, een voor de stewards "rechtvaardige reden" om van de richtlijn af te wijken. Dat wil niet zeggen dat ze die richtlijnen niet hanteren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 juli 2022 @ 01:29:33 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205459074
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 01:38:09 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205459082
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
Welke stewards waren het dit weekend?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 juli 2022 @ 01:39:09 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205459084
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

:+
Technisch gezien geen ongelijk ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 01:40:38 #189
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205459086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
Die conclusie trek je puur zelf.

Die botsing die Ocon veroorzaakte was echt wel wat heftiger dan wat Russell bij Perez deed.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 01:40:59 #190
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205459087
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

:+
Beast. Gewoon hoop houden.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_205459186
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
Omdat Checo iets deed wat niet verboden was, maar wel de lijn van Russel beïnvloede.
.
pi_205459345
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk voor de grap even dat fragment terug. Albon heeft de volledige controle tot Stroll hem raakt, maar ik heb onzin argumenten :')
Lees voor de grap even het document wat de stewards hebben vrijgegeven waarin de reden voor de beslissing staat.
Leuk dat jij vindt dat Albon volledige controle heeft, maar de stewards vinden anders.

quote:
Car 23 was attempting to overtake Car 18 on the inside by braking late. In executing
the overtaking manoeuvre, Car 23 locked up and collided with Car 18
at the apex of
the corner. We determined that Car 23 was wholly or predominantly to blame for the
collision.
Dan kan je wel weer schriftelijk bewijs gaan negeren, maar daar maak je alleen jezelf belachelijk mee.
https://www.fia.com/sites(...)0with%20car%2018.pdf

Overigens... Hoe wil jij met droge ogen beweren dat Albon volledige controle had? Zijn linker voorwiel staat gewoon stil.

  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:28:00 #193
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_205459742
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

:+
ontslaan, die pishok manager
pi_205459892
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
ik zie volgens mij geen contact tussen Russell en Perez, maar belangrijkste is dat beide zonder vertraging de race kunnen vervolgen. Ocon verliest volledig de controle over zijn auto, raakt Tsunoda, Tsunoda komt achterste voren te staan met behoorlijk wat schade.

Toch?

Stel Perez had meteen het hazenpad genomen. Had in jouw ogen Russell dan ook 5 seconden straf verdiend?

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 26-07-2022 09:56:20 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:04:37 #195
37887 Dauthi
Progressive
pi_205459984
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]
True. Maar dat is moeilijker te bewijzen dat dat bewust is om iemand van de baan te duwen.
Ligt aan de burden of proof.
Ik zou het in dit geval omdraaien. Je bent als F1 coureur per definitie schuldig aan het niet geven van ruimte over lijnen rijden etc, tenzij je anders kan aantonen.

Het zijn tenslotte professionele bestuurders die vaak al sinds de kleutertijd in een kart zitten. De coureurs weten dondersgoed wat ze doen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 juli 2022 @ 10:04:53 #196
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205459985
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
ik zie volgens mij geen contact tussen Russell en Perez, maar belangrijkste is dat beide zonder vertraging de race kunnen vervolgen. Ocon verliest volledig de controle over zijn auto, raakt Tsunoda, Tsunoda komt achterste voren te staan met behoorlijk wat schade.

Toch?

Stel Perez had meteen het hazenpad genomen. Had in jouw ogen Russell dan ook 5 seconden straf verdiend?
Je zegt nu toch bijna hetzelfde? Ze kijken dus naar uitkomst van een incident en niet naar incident zelf. Enige reden dat Russell Perez niet raakt is omdat Perez denkt "hij gaat mij raken" en rechtdoor rijdt. Weet eigenlijk niet of er een kleine aanraking is. Je ziet het niet, maar toch zie je allebei de auto's even een schokje krijgen.

Als Perez gewoon meteen rechtdoor was gegaan had Perez straf moeten krijgen (of plek moet afgeven), want hij kan niet van te voren al weten wat Russell zou doen en of hij hem zou raken / genoeg ruimte zou geven etc. Als je dit soort acties niet gaat bestraffen gaat iedereen opeens van die divebombs doen, want "hey, ik zat er toch naast".
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:14:51 #197
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205460059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
Nog even teruggekeken maar Ocon doet het eigenlijk zelfs beter dan Russell. Hij stuurt namelijk wel correct in en laat ruimte voor Tsunoda. Ook zit hij er verder naast dan Russell zat. Als Ocon een straf krijgt is het inderdaad zeer vreemd dat Russell geen straf kreeg...

edit: Oh wacht ik zie nu dat hij een momentje onderstuur heeft waardoor hij waarschijnlijk Tsunoda raakt...
pi_205460258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Je zegt nu toch bijna hetzelfde? Ze kijken dus naar uitkomst van een incident en niet naar incident zelf. Enige reden dat Russell Perez niet raakt is omdat Perez denkt "hij gaat mij raken" en rechtdoor rijdt. Weet eigenlijk niet of er een kleine aanraking is. Je ziet het niet, maar toch zie je allebei de auto's even een schokje krijgen.

Als Perez gewoon meteen rechtdoor was gegaan had Perez straf moeten krijgen (of plek moet afgeven), want hij kan niet van te voren al weten wat Russell zou doen en of hij hem zou raken / genoeg ruimte zou geven etc. Als je dit soort acties niet gaat bestraffen gaat iedereen opeens van die divebombs doen, want "hey, ik zat er toch naast".
Russell was noted voor 'causing a collision'. Als ze elkaar dan niet genoeg raken om van een 'collision' te spreken houdt dat snel op, natuurlijk.

En nogmaals, dit was geen divebomb. Dit was gewoon uitremmen. Perez wist dat ie ging komen, want hij gaat vlak voor het rempunt ineens in het midden rijden en drukt Russell naar binnen. Een divebomb is als je van zover komt dat iemand dat niet verwacht.

Bijkomende reden waarom Perez een penalty had moeten krijgen: Als je daar rechtdoor gaat moet je tussen die blokken door. Dat deed Perez niet, die nam de andere layout gewoon volgas.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 10:45:25 #199
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205460293
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
ik zie volgens mij geen contact tussen Russell en Perez, maar belangrijkste is dat beide zonder vertraging de race kunnen vervolgen. Ocon verliest volledig de controle over zijn auto, raakt Tsunoda, Tsunoda komt achterste voren te staan met behoorlijk wat schade.

Toch?

Stel Perez had meteen het hazenpad genomen. Had in jouw ogen Russell dan ook 5 seconden straf verdiend?
De botsing die Ocon veroorzaakt is gewoon veel heftiger. Stel dat perez niet de chicane had afgesneden had het ook zo’n botsing kunnen zijn maar dat gebeurde dus niet.

Russell raakte wel degelijk Perez maar niet dusdanig om het te straffen klaar, simpel.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 10:49:59 #200
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205460339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:14 schreef Perox het volgende:

[..]
Nog even teruggekeken maar Ocon doet het eigenlijk zelfs beter dan Russell. Hij stuurt namelijk wel correct in en laat ruimte voor Tsunoda. Ook zit hij er verder naast dan Russell zat. Als Ocon een straf krijgt is het inderdaad zeer vreemd dat Russell geen straf kreeg...

edit: Oh wacht ik zie nu dat hij een momentje onderstuur heeft waardoor hij waarschijnlijk Tsunoda raakt...
Russell geeft perez een tikje en Ocon veroorzaakte een hard klap bij Yuki

Verschil lijkt me toch duidelijk
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_205460342
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De botsing die Ocon veroorzaakt is gewoon veel heftiger. Stel dat perez niet de chicane had afgesneden had het ook zo’n botsing kunnen zijn maar dat gebeurde dus niet.

Russell raakte wel degelijk Perez maar niet dusdanig om het te straffen klaar, simpel.
Ocon veroorzaakt de botsing omdat hij de auto kwijt is. Hij overstuurt, en overcorrigeerd dat zo Tsunoda in. Daarom heeft ie een straf gekregen. Als hij Tsunoda had geraakt zonder te oversturen dan had Tsunoda de straf gekregen (want die had dan duidelijk niet genoeg ruimte gelaten).

Uit het beslissingsdocument:
quote:
OCO was attempting to overtake TSU at the entry to T8. He lost control of the rear of the car and collided with TSU, who had left enough space for an overtaking manoeuvre by OCO.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 10:53:57 #202
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205460379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:50 schreef TagForce het volgende:

[..]
Ocon veroorzaakt de botsing omdat hij de auto kwijt is. Hij overstuurt, en overcorrigeerd dat zo Tsunoda in. Daarom heeft ie een straf gekregen. Als hij Tsunoda had geraakt zonder te oversturen dan had Tsunoda de straf gekregen (want die had dan duidelijk niet genoeg ruimte gelaten).

Uit het beslissingsdocument:
[..]

Moeilijk om te zeggen of Yuki een straf zou hebben gekregen als Ocon niet overstuurde. Zou een heel ander scenario zijn geweest
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')