Wat een bs weer.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Komt Verstappen weer goed weg van een DNF dus
Ze worden al heel lang zo toegepast. Ze zijn imho alleen dit seizoen verduidelijkt, met name waar het gaat om het er significant naast zitten. Zie ook mijn post hierboven.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:47 schreef TagForce het volgende:
[..]
En wanneer was dat?
En hoevaak is Stroll bestraft?
Heb je de richtlijn al gelezen? De richtlijn die sinds de start van DIT seizoen wordt gehanteerd, overigens.
En beide keren werd de schuld bij de inhalende partij gelegd omdat ze geen controle hadden over de auto vanwege blokkerende wielen. Volgens deze richtlijnen dus.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stroll is 0 keer bestraft voor de twee keer dat ie als een blinde instuurt tegen iemand die aan de binnenkant zit. In 2022.
Ik vind het ook bijzonder knap hoe jij die richtlijn zo gigantisch anders kan interpreteren dan ik en ook de stewards, lijkt wel alsof je iets wil lezen. Voor mij is die richtlijn meer dan duidelijk over het gegeven dat Perez gewoon recht had op ruimte aan de buitenkant, dat niet kreeg en gewoon uit mocht wijken.
HOE interpreteer jij deze richtlijn dan?quote:Op maandag 25 juli 2022 15:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stroll is 0 keer bestraft voor de twee keer dat ie als een blinde instuurt tegen iemand die aan de binnenkant zit. In 2022.
Ik vind het ook bijzonder knap hoe jij die richtlijn zo gigantisch anders kan interpreteren dan ik en ook de stewards, lijkt wel alsof je iets wil lezen. Voor mij is die richtlijn meer dan duidelijk over het gegeven dat Perez gewoon recht had op ruimte aan de buitenkant.
Met de beste wil van de wereld kan ik dit niet anders interpreteren dan "Aan de binnenkant inhalen moet je in controle zijn, en je voorwielen naast de auto die je inhaalt hebben om de andere coureur te verplichten je ruimte te moeten geven", en "Aan de buitenkant inhalen moet je in controle zijn, en je auto voor liggen op de auto die je wil inhalen om de andere coureur te verplichten je ruimte te moeten geven".quote:For overtaking on the inside of a corner
In order for a car being overtaken to be required to give sufficient room to an overtaking car, the overtaking car needs to have a significant portion of the car alongside the car being overtaken and the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner, while enabling the car to clearly remain within the limits of the track.
When considering what is a ‘significant portion’ for an overtaking on the inside of a corner, among the various factors that will be looked at by the stewards when exercising their discretion, the stewards will consider if the overtaking car’s front tyres are alongside the other car by no later than the apex of the corner.
For overtaking outside of a corner
In order for a car being overtaken to be required to give sufficient room to an overtaking car, the overtaking car needs to have a significant portion of the car alongside the car being overtaken and the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner, while enabling the car to clearly remain within the limits of the track.
When considering what is a ‘significant portion’, for an overtaking on the outside of a corner, among the various factors that will be looked at by the stewards when exercising their discretion, the stewards will consider if the overtaking car is ahead of the other car from the apex of the corner. The car being overtaken must be capable of making the corner while remaining within the limits of the track.
Ja, dat significant was altijd een beetje giswerk. Dus inderdaad werd dit altijd al ongeveer op deze manier toegepast, en dat is nu gewoon zwart op wit vastgelegd.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze worden al heel lang zo toegepast. Ze zijn imho alleen dit seizoen verduidelijkt, met name waar het gaat om het er significant naast zitten. Zie ook mijn post hierboven.
Daar staat dus echt helemaal niets over wie er fout zit als de inhalende partij als een idioot een divebomb doet en daarbij de ander uitschakelt.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:58 schreef TagForce het volgende:
[..]
HOE interpreteer jij deze richtlijn dan?
[..]
Ze pakken wel podia, wat de scorebord journalisten natuurlijk graag reflecteren.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:42 schreef El_Thijs het volgende:
Ik blijf het grappig vinden hoe Mercedes denkt dat ze mee kunnen strijden, om vervolgens het stof voor de ogen te worden gereden en op zeer ruime achterstand achter hun concurrenten finishen.
En dat plaatje zegt letterlijk dat Lewis fout zatquote:Op maandag 25 juli 2022 15:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat jij vindt is niet relevant.
Het zijn de regels en zo worden ze al heel lang toegepast. Zie ook Verstappen en Leclerc in Oostenrijk 2019 en Hamilton vs Rosberg in 2016. En zo zijn er meer situaties waarbij de inhalende coureur aan de binnenkant zijn auto naar buiten mag laten lopen zonder er voorbij (of volledig naast) te hoeven zitten.
Zoals ik al zei, staan deze regels al in een F1 boek uit 1996 en zijn er op Internet wel meer voorbeelden van te vinden, zoals ook het beruchte schema van Toto wat hij op Silverstone vorig jaar naar de wedstrijdleiding gestuurd zou hebben. Die had hij naar verluidt in 2016 van de wedstrijdleiding gekregen n.a.v. de gevechten tussen Rosberg en Hamilton om aan te geven hoe deze beoordeeld werden.
[ afbeelding ]
Ja dat is ook hun goed recht, maar ga dan niet doen alsof het de wederopstanding is, want dat is het nog lang niet.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze pakken wel podia, wat de scorebord journalisten natuurlijk graag reflecteren.
Waar in de richtlijn wordt gezegd dat hij er bij het aanremmen al naast moet zitten, dan? Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar staat dus echt helemaal niets over wie er fout zit als de inhalende partij als een idioot een divebomb doet en daarbij de ander uitschakelt.
[ afbeelding ]
Oh wat zit die Russell er toch mooi naast bij het aanremmen. Perez gaf hem genoeg ruimte, hij gaf alleen niets terug.
quote:
Sjezus, het lijkt zo net Destruction Derbyquote:
Oh en Verstappen crasht er nooit iemand uit.quote:
Whataboutism, de discussie is gewonnen hoorquote:Op maandag 25 juli 2022 16:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh en Verstappen crasht er nooit iemand uit.
Vermoeiend dit.
George is een goede opvolger idd. Die kan de signature move al erg snel precies nadoen.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh en Verstappen crasht er nooit iemand uit.
Vermoeiend dit.
Eigenlijk vind ik crashes van meer dan tien jaar geleden in een filmpje een sterker argumentquote:Op maandag 25 juli 2022 16:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Whataboutism, de discussie is gewonnen hoor
Ik ga niet zo goed op mensen die zo gigantisch kansloos overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat ze niet eens in overweging nemen dat ze het fout kunnen hebben. Perez kreeg nul komma nul ruimte van Russell terwijl hij ten alle tijde voor Russell zat. Russell kreeg alle ruimte waar hij recht op had aan de binnenkant, zoals je hieronder kan zien:quote:Op maandag 25 juli 2022 16:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
Waar in de richtlijn wordt gezegd dat hij er bij het aanremmen al naast moet zitten, dan? Ik ben benieuwd.
Jij interpreteert de richtlijn niet anders, jij verzint er onzin bij om gelijk te krijgen.
JIJ noemt het een divebomb... Maar in feite is dit gewoon uitremmen... Dat Perez hem in de remzone naar binnen drukt maakt het geen divebomb, dat maakt het een stomme actie van Perez.
Maar dat is dus niet van belang volgens de richtlijn...Jezus... Je draait in cirkels, en komt elke keer weer bij het zelfde onzin argument uit.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet zo goed op mensen die zo gigantisch kansloos overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat ze niet eens in overweging nemen dat ze het fout kunnen hebben. Perez kreeg nul komma nul ruimte van Russell terwijl hij ten alle tijde voor Russell zat. Russell kreeg alle ruimte waar hij recht op had aan de binnenkant, zoals je hieronder kan zien:
[ afbeelding ]
Ja, leuk... Dat doet alleen niet zoveel onder voor een richtlijn die DIT JAAR pas officieel van kracht is geworden, he?quote:Op maandag 25 juli 2022 16:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn vorig jaar coureurs bestraft voor het buiten de baan drukken van een ander. Perez zelf kan daar ook over meepraten.
Zoals ik al zei: vermoeiend.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
George is een goede opvolger idd. Die kan de signature move al erg snel precies nadoen.
Lekker gaan schreeuwen, dat doet het ook wel goed op de schaal der drogredenen.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet van belang volgens de richtlijn...Jezus... Je draait in cirkels, en komt elke keer weer bij het zelfde onzin argument uit.
Tuurlijk zou ik het fout kunnen hebben... Het probleem is alleen dat JIJ het fout hebt, maar dat niet wil toegeven.
LEES
DE
RICHTLIJN
Ik heb hem zelfs volledig voor je gequote. En volgens de richtlijn moet Perez ALLE ruimte aan Russell geven, zolang Russell maar binnen de baan blijft.
Russell kreeg ruimte op de apex, dus check. Iedereen blij, niemand een straf.quote:In order for a car being overtaken to be required to give sufficient room to an overtaking car
Er is niets veranderd aan die regels, ze zijn alleen verduidelijkt. Dat hebben meerdere anderen je ook al verteld net.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:26 schreef TagForce het volgende:
Ja, leuk... Dat doet alleen niet zoveel onder voor een richtlijn die DIT JAAR pas officieel van kracht is geworden, he?
Dat filmpje bevat meer crashes van de afgelopen 3-4 jaar dan wat Verstappen in heel zijn RB tijd heeft gedaan trouwens, zelfs jouw balans kan niets aan dat feit veranderen.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik crashes van meer dan tien jaar geleden in een filmpje een sterker argument
quote:Op maandag 25 juli 2022 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker gaan schreeuwen, dat doet het ook wel goed op de schaal der drogredenen.
Jij bent zo extreem gefixeerd op Russell aan het begin van de bocht en de apex, dat je vergeet dat wat daarna gebeurde niets meer te maken heeft met die richtlijn. Ik wil hem ook nog wel gaan quoten voor je:
[..]
Russell kreeg ruimte op de apex, dus check. Iedereen blij, niemand een straf.
Ja, en die verduidelijking is heel duidelijk voor mensen die kunnen lezen. Wat er wel veranderd is is dat nu zwart op wit staat wat 'a significant portion' is, en dat was eerder niet zo. Dus vorige jaren kon dat 'significant portion' wel eens anders geinterpreteerd worden tussen verschillende stewards.. Dat staat nu vast, en dat is wat jij niet wil zien.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is niets veranderd aan die regels, ze zijn alleen verduidelijkt. Dat hebben meerdere anderen je ook al verteld net.
Het waren er 3… en dit alleen al zijn er 7quote:Op maandag 25 juli 2022 16:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat filmpje bevat meer crashes van de afgelopen 3-4 jaar dan wat Verstappen in heel zijn RB tijd heeft gedaan trouwens, zelfs jouw balans kan niets aan dat feit veranderen.
quote:Op maandag 25 juli 2022 16:36 schreef TagForce het volgende:
[..]![]()
Omdat wat Russell doet aan het begin van de bocht en de apex doet bepaald wat Perez de rest van de bocht moet doen...
Leuke quote waar letterlijk staat dat Perez (de overtakEN car) VERPLICHT is om voldoende ruimte te geven aan Russell (de overtakING car) om de bocht zonder problemen te kunnen halen, mits Russell voldoet aan een aantal voorwaarden:
- Hij moet zijn voorwielen NAAST Perez hebben (ongeacht hoe ver naast, naast de achterwielen is voldoende). check
- Hij moet in controle zijn van zijn auto (dus geen blokkerende wielen, glijpartijen, e.d.). check
- Hij moet de bocht halen op de lijn zonder van de baan te komen. check
Dus deze quote bewijst jouw ongelijk.
Het was het insturen van de chicane op Mistral... Niet echt een snelle knik.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze proberen één regel voor alle type bochten te maken maar zo'n snelle knik als gisteren bij Perez is een totaal ander scenario dan in Oostenrijk bij Perez.
In Oostenrijk konden beide 'm door de bocht laten rollen, hier moet 1 van de 2 er af of helemaal stil gaan staan.
zijn we er zo'n beetje klaar mee komt spuit11 ook nog evenquote:Op maandag 25 juli 2022 16:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Was er nou eigenlijk wel of geen contact tussen Perez en Russell? Het leek zo maar Perez stuurde gewoon weg
Misschien had Perez die chicane niet mogen afsnijden eigenlijk en had George gewoon gelijk
Ja ik riep gister ook dat Russell zijn mond moest houden maar dat was dus foutief.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn we er zo'n beetje klaar mee komt spuit11 ook nog even
Ik zat al te denken "die Chevy zal nu wel met een filmpje aankomen waar ook talloze crashes worden getoond waar Verstappen niets aan kon doen", en tada. En 'crashes'.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren er 3… en dit alleen al zijn er 7![]()
Mooi in balans!quote:Op maandag 25 juli 2022 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zat al te denken "die Chevy zal nu wel met een filmpje aankomen waar ook talloze crashes worden getoond waar Verstappen niets aan kon doen", en tada.
Volgens mij moet Russell de bocht moeten kunnen halen zonder daarbij zijn tegenstander uit de baan te drukken. En als je goed naar de herhaling kijkt dan zie je dat Russell zijn bocht misschien wel haalt, maar zeker geen ruimte overlaat voor Perez en per definitie Perez uit de baan had gedrukt. Dit lijkt een Mercedesvirus te zijn, want Hamilton heeft hier ook een handje van.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:36 schreef TagForce het volgende:
[..]![]()
Omdat wat Russell doet aan het begin van de bocht en de apex doet bepaald wat Perez de rest van de bocht moet doen...
Leuke quote waar letterlijk staat dat Perez (de overtakEN car) VERPLICHT is om voldoende ruimte te geven aan Russell (de overtakING car) om de bocht zonder problemen te kunnen halen, mits Russell voldoet aan een aantal voorwaarden:
- Hij moet zijn voorwielen NAAST Perez hebben (ongeacht hoe ver naast, naast de achterwielen is voldoende). check
- Hij moet in controle zijn van zijn auto (dus geen blokkerende wielen, glijpartijen, e.d.). check
- Hij moet de bocht halen op de lijn zonder van de baan te komen. check
Dus deze quote bewijst jouw ongelijk.
[..]
Ja, en die verduidelijking is heel duidelijk voor mensen die kunnen lezen. Wat er wel veranderd is is dat nu zwart op wit staat wat 'a significant portion' is, en dat was eerder niet zo. Dus vorige jaren kon dat 'significant portion' wel eens anders geinterpreteerd worden tussen verschillende stewards.. Dat staat nu vast, en dat is wat jij niet wil zien.
quote:
Singapore 2017 was overduidelijk Verstappen die gewoon agressief wasquote:
Nope. Lees de richtlijn. Perez moet Russell voor laten. Russell moet 'within track limits' blijven.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij moet Russell de bocht moeten kunnen halen zonder daarbij zijn tegenstander uit de baan te drukken. En als je goed naar de herhaling kijkt dan zie je dat Russell zijn bocht misschien wel haalt, maar zeker geen ruimte overlaat voor Perez en per definitie Perez uit de baan had gedrukt. Dit lijkt een Mercedesvirus te zijn, want Hamilton heeft hier ook een handje van.
Perez moet niemand voor laten, hij moet ruimte laten en heeft dat gedaan.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nope. Lees de richtlijn. Perez moet Russell voor laten. Russell moet 'within track limits' blijven.
Dat Perez ruimte moet geven lijkt me duidelijk maar voor laten kan ik nergens terug vinden. Zou ook heel gek zijn trouwens.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nope. Lees de richtlijn. Perez moet Russell voor laten. Russell moet 'within track limits' blijven.
Hou het een beetje gezellig man.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez moet niemand voor laten, hij moet ruimte laten en heeft dat gedaan.
De stewards hebben niemand bestraft, dat alleen is al al het bewijs dat je nodig hebt om die gigantische plaat voor je kop ongelijk te geven.
Zo weet ik er nog wel één, als Russell harder had geremd en scherper had ingestuurd was er gewoon ruimte geweest voor beide coureurs. Russell ging een gat in die er niet was en die alleen ontstaan zou zijn als Perez opeens tijdens het remmen van zijn lijn afgegaan zou zijn. Pas tijdens het remmen kwam Russell ernaast en bleek dat er geen ruimte was voor een actie.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nope. Lees de richtlijn. Perez moet Russell voor laten. Russell moet 'within track limits' blijven.
Het is denk ik redelijk vergelijkbaar met wat Verstappen deed bij Hamilton in Abu Dabi aan het begin van de wedstrijd. Hamilton had maar twee keuzes, Verstappen voor laten of de chicane afsnijden. Wat dat betreft snap ik wel dat Russell en anderen dit soort moves blijven maken, het grootste risico zit bij de verdedigende partij. Oh ja er is een soort meme dat Verstappen deze move uitgevonden heeft maar we weten allemaal dat dat onzin is.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo weet ik er nog wel één, als Russell harder had geremd en scherper had ingestuurd was er gewoon ruimte geweest voor beide coureurs. Russell ging een gat in die er niet was en die alleen ontstaan zou zijn als Perez opeens tijdens het remmen van zijn lijn afgegaan zou zijn. Pas tijdens het remmen kwam Russell ernaast en bleek dat er geen ruimte was voor een actie.
Overigens vind ik het ok dat de raceleiding het afdeed met een "no further action". Maar het inzetten van een actie zonder ruimte te laten aan het einde van de bocht moet maar een keer afgelopen zijn.
Russell heeft zich aan al zijn verplichtingen voldaan en toch zit Perez na het afsnijden van de bocht toch nog voor hemquote:Op maandag 25 juli 2022 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez moet niemand voor laten, hij moet ruimte laten en heeft dat gedaan.
De stewards hebben niemand bestraft, dat alleen is al al het bewijs dat je nodig hebt om die gigantische plaat voor je kop ongelijk te geven.
Eensquote:Op maandag 25 juli 2022 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind die nieuwe richtlijnen het probleem alleen maar erger maken eigenlijk.
Vermoeiend hé, die actquote:Op maandag 25 juli 2022 16:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat filmpje bevat meer crashes van de afgelopen 3-4 jaar dan wat Verstappen in heel zijn RB tijd heeft gedaan trouwens, zelfs jouw balans kan niets aan dat feit veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |