Vertel... de MV33 fanclub? Kelly69?quote:Op zondag 24 juli 2022 17:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach, hij is op allerlei plekken online te vinden. Ook op plekken waar je het minder verwacht, heb ik van horen zeggen 😂
Hij is ook al weer bezig op de FPquote:
Op P4.quote:
quote:
We zijn pas halverwege, als het de 2e helft andersom gaat staan ze gelijk. We moeten niet doen alsof punten even moeilijk in te halen zijn als voorgaande jaren. Auto's ontwikkelen zich steiler, mechanische pech is weer een factor, als Ferrari wat afstand neemt hoeft Leclerc ook geen foutjes meer te maken en als Mercedes er tussen komt kan het hard gaan.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:31 schreef Tarado het volgende:
Leuk voor Verstappen maar op zich wel jammer dat de strijd al een beetje gestreden lijkt want dan kan je wel een snelle auto hebben maar als je coureur of je team zulke fouten maakt wordt het nooit wat en dan heb ik nog niet eens over de betrouwbaarheid
Serieusquote:Op zondag 24 juli 2022 17:37 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Aan de comments te zien is het blijkbaar een huidskleurdingetje (lol)
Los van de fouten van Leclerc is de betrouwbaarheid van Ferrari ook nog steeds een groot vraagteken. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:34 schreef -XOR- het volgende:
mwah, Ferrari gaat na de zomerstop de meeste races winnnen en ook nog een aantal 1-2'tjes pakken.
Hij is hier jaren terug ooit ontmaskerd als 'verkoper' op een adultsite.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vertel... de MV33 fanclub? Kelly69?![]()
Iemand doe 'm de groetjes namens het Fok team, dat ie lekker daar blijft zuigen.
Zie redbull niet zo vaak uitvallen eigenlijkquote:Op zondag 24 juli 2022 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We zijn pas halverwege, als het de 2e helft andersom gaat staan ze gelijk. We moeten niet doen alsof punten even moeilijk in te halen zijn als voorgaande jaren. Auto's ontwikkelen zich steiler, mechanische pech is weer een factor, als Ferrari wat afstand neemt hoeft Leclerc ook geen foutjes meer te maken en als Mercedes er tussen komt kan het hard gaan.
quote:Op zondag 24 juli 2022 17:37 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Wat we vandaag hebben gezien was geen mechanische pech, maar de eerste rijder van Ferrari die de druk niet aankan. Dat is niet opeens beter na de zomerstop, lijkt me.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We zijn pas halverwege, als het de 2e helft andersom gaat staan ze gelijk. We moeten niet doen alsof punten even moeilijk in te halen zijn als voorgaande jaren. Auto's ontwikkelen zich steiler, mechanische pech is weer een factor, als Ferrari wat afstand neemt hoeft Leclerc ook geen foutjes meer te maken en als Mercedes er tussen komt kan het hard gaan.
Hij is oververhit, Angela moet hem even afkoelen.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:39 schreef beantherio het volgende:
Hamilton klinkt ook in de nabeschouwing wat vermoeid.
En dan op Fok de christenboy lopen uithangen.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij is hier jaren terug ooit ontmaskerd als 'verkoper' op een adultsite.
nee, de auto's ontwikkelen zich langzamer vanwege het budget.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes is gewoon nog 0 opgeschoten dus dat zie ik niet meer gebeuren, die hebben dit soort mazzeltjes nodig om op het podium te finishen en Ferrari snel maar te fragiel in allesquote:Op zondag 24 juli 2022 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke upgrade? Die moet nog komen.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:41 schreef -XOR- het volgende:
De PU upgrade van Sainz lijkt trouwens zeer goed te werken, als LEC die ook krijgt loopt Ferrari nog verder weg.
Totdat die weer opbrandt.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:41 schreef -XOR- het volgende:
De PU upgrade van Sainz lijkt trouwens zeer goed te werken, als LEC die ook krijgt loopt Ferrari nog verder weg.
Ah ja, dit was inderdaad alleen electronica.quote:
Ik wist niet dat het topic automatisch wordt doorgenummerd, vandaar dat ik er #12 van had gemaakt.quote:
was geen upgrade, is gewoon dezelfde PU maar dan nieuwquote:Op zondag 24 juli 2022 17:41 schreef -XOR- het volgende:
Nou in ieder geval in deze race geen problemen met de auto voor Ferrari.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mercedes is gewoon nog 0 opgeschoten dus dat zie ik niet meer gebeuren, die hebben dit soort mazzeltjes nodig om op het podium te finishen en Ferrari snel maar te fragiel in alles
daarom staat de waarschuwing er bijquote:Op zondag 24 juli 2022 17:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het topic automatisch wordt doorgenummerd, vandaar dat ik er #12 van had gemaakt.
Dank, ook weer geleerd. Ik wilde de discussie niet ophouden, dus snel het volgende deel aangemaakt.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
daarom staat de waarschuwing er bij![]()
in het blauwe blokje boven de TT
[ afbeelding ]
klopt maar ik bedoel te fragiel in alles, technisch, coureurs, teammanagementquote:Op zondag 24 juli 2022 17:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou in ieder geval in deze race geen problemen met de auto voor Ferrari.
Sainz had absoluut het podium gehaald zonder die SC denk ik, die kwam voor hem op een slecht moment.
Toch weer een heroische prestatie dus.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:39 schreef beantherio het volgende:
Hamilton klinkt ook in de nabeschouwing wat vermoeid. Blijkbaar werkte zijn drinksysteem niet goed tijdens de race?
Mja dat probleem ligt toch echt bij Leclerc zelf, het is vrij raar hoe hij zonder echte druk die fouten blijft maken.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
klopt maar ik bedoel te fragiel in alles, technisch, coureurs, teammanagement
Deed-ie tijdens de vorige seizoenen ook al, ondanks dat-ie toen niet voor de titel ging.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mja dat probleem ligt toch echt bij Leclerc zelf, het is vrij raar hoe hij zonder echte druk die fouten blijft maken.
Sowieso krijg ik sinds Trump jeuk van die term "gestolen overwinning".quote:
Komt er aanquote:Op zondag 24 juli 2022 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je vergat live te veranderen in nabeschouwing
Die gozert zat toen gas te geven dus vragen hoe het met hem was was een tikkeltje overbodig.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:37 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft ook nog ultralong-covid.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toch weer een heroische prestatie dus.
True. Onsympathiek is het vooral als iemand ook na de race steevast erin blijft volharden dat het aan iets/iemand anders lag.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Iedereen preekt voor eigen parochie in dit soort wedstrijden. Mensen lijken wel eens te vergeten hoe godsgruwelijk snel het allemaal gaat, dat er allerlei zaken tegelijk gebeuren en je het hier over beslissingen hebt die allemaal in een split second worden genomen. Thuis als kijker heb je herhalingen en meerdere camerastandpunten. De coureur heeft slechts zichzelf en is na zo'n situatie nog steeds bezig om met 300 km/u op het scherpst van de snede rondjes te rijden in een cockpit van 50 graden.
zijn fouten liggen bij hem maar strategie en betrouwbaarheid weer niet en dat zijn toch ook belangrijke factorenquote:Op zondag 24 juli 2022 17:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mja dat probleem ligt toch echt bij Leclerc zelf, het is vrij raar hoe hij zonder echte druk die fouten blijft maken.
Ik denk niet fragiel in team management, die hebben een betonblok voor de kop waardoor ze niet snappen dat het WDC winnen vaak ook erg helpt met het WCC, hun willen niks of alleen het WCC.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
klopt maar ik bedoel te fragiel in alles, technisch, coureurs, teammanagement
Als dat 5 jaar zonder zege is ben ik voor.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:01 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hamilton wil misschien nog wel n jaartje of 5 door zegt ie net in de persconferentie.
Ach, als je eenmaal gewend bent aan de middenmoot...quote:Op zondag 24 juli 2022 18:01 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hamilton wil misschien nog wel n jaartje of 5 door zegt ie net in de persconferentie.
Dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:59 schreef Viv het volgende:
[..]
True. Onsympathiek is het vooral als iemand ook na de race steevast erin blijft volharden dat het aan iets/iemand anders lag.
quote:Op zondag 24 juli 2022 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mercedes is gewoon nog 0 opgeschoten dus dat zie ik niet meer gebeuren, die hebben dit soort mazzeltjes nodig om op het podium te finishen en Ferrari snel maar te fragiel in alles
Mercedes zat maar iets van 3 tienden erachter qua racepace. Die ontwikkelen zich dus harder.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alles is nieuw, dan moeten ze nog veel meer begrijpen en maken ze grotere stappen.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, de auto's ontwikkelen zich langzamer vanwege het budget.
Hamilton was ook een brokkenpiloot tot hij een comfortabel snellere auto had.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat we vandaag hebben gezien was geen mechanische pech, maar de eerste rijder van Ferrari die de druk niet aankan. Dat is niet opeens beter na de zomerstop, lijkt me.
Nee, ik ook niet. Maar in het begin van het seizoen hadden ze ook mechanische problemen en de motoren slijten.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Zie redbull niet zo vaak uitvallen eigenlijk
Het zou me niks verbazen als Ferrari schrok van de undercut van Verstappen en toen Leclerc hebben aangespoord om hard te pushen. En vervolgens geeft Charles teveel gas en vliegt-ie in de muur. Bepaald niet voor het eerst met die gozer.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn fouten liggen bij hem maar strategie en betrouwbaarheid weer niet en dat zijn toch ook belangrijke factoren
het feit dat HAM een opmerking maakte dat LEC minder erg was in copse...quote:Op zondag 24 juli 2022 18:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.Als achteraf onomstotelijk vaststaat wie er gelijk heeft en je blijft volharden, dan kan dat wel wat onsympathiek zijn. Het gaat dan wel over de manier waarop: je kunt het er nog steeds niet mee eens zijn, maar de manier van reageren is vaak al heel anders dan tijdens of vlak na de race.
Het blijft apart dat er nu mensen zijn die toch enkele jaren naar F1 kijken en nog steeds niet doorhebben dat als jouw auto de mindere is dat je dan meer risico moet nemen om een kans te maken.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Hamilton was ook een brokkenpiloot tot hij een comfortabel snellere auto had.
ze maken gewoon teveel fouten dus dat heeft weinig te maken met wat ze willenquote:Op zondag 24 juli 2022 18:01 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik denk niet fragiel in team management, die hebben een betonblok voor de kop waardoor ze niet snappen dat het WDC winnen vaak ook erg helpt met het WCC, hun willen niks of alleen het WCC.
Maar Ferrari heeft de snelste auto van het veldquote:Op zondag 24 juli 2022 18:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het blijft apart dat er nu mensen zijn die toch enkele jaren naar F1 kijken en nog steeds niet doorhebben dat als jouw auto de mindere is dat je dan meer risico moet nemen om een kans te maken.
Wellicht hadden ze berekend dat ze die snelle rondes nodig hadden om te winnen en hebben ze de band iets overschat. Want die zat natuurlijk wel op het einde van de levensduur. Hoe dan ook zonde, want het is veel leuker als een seizoen spannend is.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Ferrari schrok van de undercut van Verstappen en toen Leclerc hebben aangespoord om hard te pushen. En vervolgens geeft Charles teveel gas en vliegt-ie in de muur. Bepaald niet voor het eerst met die gozer.
nee, bij die eerste stint was het het 0,5 meen ik of zelfs iets meer, die 2e stint was Verstappen al aan het bandenmanagen plus sc en vsc dus dat vertekent de boel een beetje, ze zijn dus nauwelijks dichterbij gekomenquote:Op zondag 24 juli 2022 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Mercedes zat maar iets van 3 tienden erachter qua racepace. Die ontwikkelen zich dus harder.
quote:
In de eerste paar rondjes reden Leclerc en Verstappen een seconde per ronde weg van Lewis.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee, bij die eerste stint was het het 0,5 meen ik of zelfs iets meer, die 2e stint was Verstappen al aan het bandenmanagen plus sc en vsc dus dat vertekent de boel een beetje, ze zijn dus nauwelijks dichterbij gekomen
Het totaalpakket is zeker niet het beste en ze zijn ook niet altijd het snelste.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar Ferrari heeft de snelste auto van het veld
Hij had gewoon last van zijn gaspedaal, zoals hij meteen zei.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Ferrari schrok van de undercut van Verstappen en toen Leclerc hebben aangespoord om hard te pushen. En vervolgens geeft Charles teveel gas en vliegt-ie in de muur. Bepaald niet voor het eerst met die gozer.
Ach we hebben toch opvulling nodig in het middenveld.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:01 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
thanks dat geeft duidelijkheid waarom checo op de rem leek te staanquote:Op zondag 24 juli 2022 18:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
14:26:48 VIRTUAL SAFETY CAR DEPLOYED
14:27:46 VIRTUAL SAFETY CAR ENDING
14:28:30 VIRTUAL SAFETY CAR ENDING
14:28:45 TRACK CLEAR
Volgens de sporting regulations moet de virtual safety car beperking eindigen maximaal 10-15 seconden nadat het bericht afgegeven wordt.
Daar anticipeerde Checo dus op, zat daarna boven z'n delta en toen kwam de groene vlag niet.
Indien waar is dit bijzonder lullig voor Checo.
Wellicht moeten ze dan investeren in een bank voor de cooldown roomquote:Op zondag 24 juli 2022 18:01 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Zonder DAS is Mercedes een langzame starter.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de eerste paar rondjes reden Leclerc en Verstappen een seconde per ronde weg van Lewis.
denk dat Hamilton het beste weg was van de top 4quote:Op zondag 24 juli 2022 18:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zonder DAS is Mercedes een langzame starter.
Nee, omdat ze dat daar altijd doen. In de f1 had ik het nog niet gezien.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:19 schreef potjecreme het volgende:
Bij Atletiek vinden we het toch ook niet raar als ze even op de grond gaan liggen.
Mja, F1 coureurs liggen al heel de race...quote:Op zondag 24 juli 2022 18:19 schreef potjecreme het volgende:
Bij Atletiek vinden we het toch ook niet raar als ze even op de grond gaan liggen.
Wellicht maar daar doet Ferrari het toch echt minder slecht dan de memes doen gelovenquote:Op zondag 24 juli 2022 18:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn fouten liggen bij hem maar strategie en betrouwbaarheid weer niet en dat zijn toch ook belangrijke factoren
Je telt maar 1 race? Ik kijk naar meerdere races.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat Hamilton het beste weg was van de top 4
quote:Op zondag 24 juli 2022 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht maar daar doet Ferrari het toch echt minder slecht dan de memes doen geloven
het gaat hier over deze race dus daar heb ik het over inderdaadquote:Op zondag 24 juli 2022 18:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je telt maar 1 race? Ik kijk naar meerdere races.
Dat is ook wat-ie zelf zegt, toch?quote:Op zondag 24 juli 2022 18:24 schreef Breekfast het volgende:
Het zou wel heel toevallig zijn dat precies net na de pitstop van Verstappen Leclerc een probleem krijgt met zijn gaspedaal. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat hij na die pitstop een snelle ronde probeerde neer te zetten en daarbij over de limiet is gegaan.
Mede omdat LEC binnen de undercut-range van VER zat op dat moment.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:24 schreef Breekfast het volgende:
Het zou wel heel toevallig zijn dat precies net na de pitstop van Verstappen Leclerc een probleem krijgt met zijn gaspedaal. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat hij na die pitstop een snelle ronde probeerde neer te zetten en daarbij over de limiet is gegaan.
De verspilde punten van Ferrari mag het wel over meerdere races gaan. Okequote:Op zondag 24 juli 2022 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat hier over deze race dus daar heb ik het over inderdaad
En matig genezen schotwonden uit de slums of Stevenage.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog ultralong-covid.
Ja. Maar sommigen hier denken volgens mij toch nog dat hij de schuld op zich neemt voor het team.quote:
Dat vind ik maar een raar verhaal.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja. Maar sommigen hier denken volgens mij toch nog dat hij de schuld op zich neemt voor het team.
Meh.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:29 schreef jogy het volgende:
Trouwens; misschien wel een lelijke baan maar qua baan gevechten is het een topcircuit.
hij riep meteen over zn throttlequote:
wat jij wil maar ik kan me de starts van Hamilton in de vorige races niet echt herinneren, die van vandaag welquote:Op zondag 24 juli 2022 18:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De verspilde punten van Ferrari mag het wel over meerdere races gaan. Oke
Normaliter kijk ik de start, ga ik wat anders doen en kijk ik de finish, nu kon ik mezelf niet echt van het scherm weg krijgen.quote:
Ik herinner me inderdaad heel erg matige starts van HAM op eerdere circuits.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De verspilde punten van Ferrari mag het wel over meerdere races gaan. Oke
Echt heel veel ingehaald is er toch ook niet?quote:Op zondag 24 juli 2022 18:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Normaliter kijk ik de start, ga ik wat anders doen en kijk ik de finish, nu kon ik mezelf niet echt van het scherm weg krijgen.
Ik dacht dat het bekend was dat de Mercedes moeite heeft om temperatuur in de banden te krijgen. Ze zijn daar slechter in dan de andere top teams. Dat is al een aantal jaren het geval.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik herinner me inderdaad heel erg matige starts van HAM op eerdere circuits.
Voor mijn gevoel wel, iig werd er goed vaak op elkaar aangevallen op redelijk wat plekken, in plaats van een enkel stukje op het circuit wat het per ongeluk toelaat. (Maar ok, misschien omdat dit ook een één van de weinige keren is dat ik daadwerkelijk bleef plakkenquote:Op zondag 24 juli 2022 18:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Echt heel veel ingehaald is er toch ook niet?
is de compensatie voor een verhitte teambaasquote:Op zondag 24 juli 2022 18:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik dacht dat het bekend was dat de Mercedes moeite heeft om temperatuur in de banden te krijgen. Ze zijn daar slechter in dan de andere top teams. Dat is al een aantal jaren het geval.
Ja, maar dat heeft weinig met fragiel te maken, eerder het tegenovergestelde dat ze al een half seizoen weigeren hun problemen te fixenquote:Op zondag 24 juli 2022 18:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze maken gewoon teveel fouten dus dat heeft weinig te maken met wat ze willen
Ja, maar Verstappen moest zijn banden ook sparen omdat hij vroeg gewisseld had. Dat is onderdeel van de racepace. Hamilton lag tot de SC iets van 7 seconden achter en eindigde op een dikke 10 seconden als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee, bij die eerste stint was het het 0,5 meen ik of zelfs iets meer, die 2e stint was Verstappen al aan het bandenmanagen plus sc en vsc dus dat vertekent de boel een beetje, ze zijn dus nauwelijks dichterbij gekomen
Ja. Op Sky zijn ze nu uit op Binotto maar wat er nu bij Ferrari gebeurt is niks anders dan wat Vettel ook meemaakte toen hij tegen de superieure Mercedes van Hamilton streed. Ook dat zet een coureur onder druk om meer risico te nemen.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het blijft apart dat er nu mensen zijn die toch enkele jaren naar F1 kijken en nog steeds niet doorhebben dat als jouw auto de mindere is dat je dan meer risico moet nemen om een kans te maken.
En het trauma van een blanke moeder hebbenquote:Op zondag 24 juli 2022 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En matig genezen schotwonden uit de slums of Stevenage.
hier zouden ze het laten zien en in kwali bijna een seconde en op racepace een halve, als jij dan vindt dat ze dichterbij komen, prima maar ik denk van niet, het is zo'n beetje hetzelfde gat.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar Verstappen moest zijn banden ook sparen omdat hij vroeg gewisseld had. Dat is onderdeel van de racepace. Hamilton lag tot de SC iets van 7 seconden achter en eindigde op een dikke 10 seconden als ik het me goed herinner.
17 gedeeld door 53 is een dikke 3 tiende. Laten we zeggen dat het bijna 4 tiende is, dan nog heeft Mercedes grote stappen gemaakt tov de volle seconde een aantal races terug. Als dat betekent dat ze de auto eindelijk begrijpen en die in de basis goed is dan komen ze er dit seizoen nog bij. Ik hoop dat duidelijk is dat dit van mij geen wensdenken is.
[..]
De venijnige Britse pers die maar op hem in blijft hakken omdat hij zwart is.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:39 schreef tripel7 het volgende:
[..]
En het trauma van een blanke moeder hebben
robuust, solide, sterk, zeg het maarquote:Op zondag 24 juli 2022 18:38 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft weinig met fragiel te maken, eerder het tegenovergestelde dat ze al een half seizoen weigeren hun problemen te fixen
Kwali was een beetje vreemd hier, met sowieso extreem grote verschillen tussen de top en de rest. Het is volgens mij nog niet zo lang geleden dat ze op racepace een volle seconde moesten toegeven, als dat dan meer dan gehalveerd is zou dat kunnen duiden op een begrip en een ontwikkeling die door gaat zetten. Dan is die "halve seconde" niet zoveel.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier zouden ze het laten zien en in kwali bijna een seconde en op racepace een halve, als jij dan vindt dat ze dichterbij komen, prima maar ik denk van niet, het is zo'n beetje hetzelfde gat.
Hoeveelste race beïnvloedende fout van de wedstrijdleiding is dit wel niet?quote:Op zondag 24 juli 2022 18:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Volgens de sporting regulations moet de virtual safety car beperking eindigen maximaal 10-15 seconden nadat het bericht afgegeven wordt.
Daar anticipeerde Checo dus op, zat daarna boven z'n delta en toen kwam de groene vlag niet.
je ziet het anders dan ik, laten we het daar maar op houdenquote:Op zondag 24 juli 2022 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kwali was een beetje vreemd hier, met sowieso extreem grote verschillen tussen de top en de rest. Het is volgens mij nog niet zo lang geleden dat ze op racepace een volle seconde moesten toegeven, als dat dan meer dan gehalveerd is zou dat kunnen duiden op een begrip en een ontwikkeling die door gaat zetten. Dan is die "halve seconde" niet zoveel.
Zucht.....bij de start staan ze tijdje stil. Het is een bekend Mercedes probleem.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat dacht ik niet want in voorgaande jaren waren ze gewoon snel over 1 rondje
Dit is wat ik bedoelde, maar toen kwamen alle trolls weer uit hun holletje gekropen. Dat was gewoon weer een dikke faal actie van FIA.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 24 juli 2022 18:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zucht.....bij de start staan ze tijdje stil. Het is een bekend Mercedes probleem.
Ze zijn sterk in hun onwil om hun team goed leiden, waardoor ze vrij robuust overwinningen mislopen😜quote:
Klipt! hij zei "I cannot go on throttle", omdat hij de auto niet uit de vangrails kreeg. Dat was dus niet de oorzaak van de crash.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij riep meteen over zn throttle
dus dan neemt iedereen aan dat dat de reden van de bots was. maar het lijkt er meer op dat hij na zijn bots nog probeerde of hij er weg kon komen en dat hij toen merkte dat de throttle niet deed wat hij moest doen
69 keer podium.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:03 schreef beantherio het volgende:
Interessante factoid: van de keren dat Verstappen tot nu toe in zijn carrière op het podium eindigde was dat in de meeste gevallen op de bovenste trede.
P1: 27
P2: 26
P3: 16
Top hoor Masi ontslaan...........quote:Op zondag 24 juli 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoeveelste race beïnvloedende fout van de wedstrijdleiding is dit wel niet?
Maar had-ie dan zo weinig schade dat-ie anders door had kunnen gaan? Zo zag het er niet uit imho.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Blijkbaar deed de koppeling het niet goed waardoor hij hem niet in zijn achteruit kreeg.
Nog 15x winnen en bye bye Sennaquote:Op zondag 24 juli 2022 19:03 schreef beantherio het volgende:
Interessante factoid: van de keren dat Verstappen tot nu toe in zijn carrière op het podium eindigde was dat in de meeste gevallen op de bovenste trede.
P1: 27
P2: 26
P3: 16
denk dat hij dat nog niet wist op dat moment. Meteen proberen en het eerste probleem dat hij vond roepenquote:Op zondag 24 juli 2022 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar had-ie dan zo weinig schade dat-ie anders door had kunnen gaan? Zo zag het er niet uit imho.
Helder. Bedenk je eens wat er gebeurd zou zijn als HAM dit was overkomen…quote:Op zondag 24 juli 2022 18:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
waarschijnlijk weer een racedirector ontslagenquote:Op zondag 24 juli 2022 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helder. Bedenk je eens wat er gebeurd zou zijn als HAM dit was overkomen…
de macht van mercedes is duidelijkquote:Op zondag 24 juli 2022 19:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarschijnlijk weer een racedirector ontslagen
tuurlijk niet.....krijgen gewoon hulp van de FIAquote:Op zondag 24 juli 2022 20:03 schreef El_Thijs het volgende:
Mercedes maakt dit jaar weinig kans. En volgend jaar zijn de kaarten opnieuw geschud. Zou mooi zijn als Mercedes dan ook weer even de deksel op de neus krijgt. En ervoor moet werken, zoals alle teams.
Voor bepaalde mensen wel jaquote:Op zondag 24 juli 2022 20:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vat de Franse GP zo ongeveer wel samen.
Rijdersfout. Mechanisch niks aan de hand.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Was het nou een rijdersfout van Leclerc of een mechanische fout?
Rijdersfoutquote:Op zondag 24 juli 2022 20:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, hij gooit het kampioenschap compleet weg zo. Ik vind het echt waardeloos.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo wordt het wel lastig voor Charles natuurlijk.
Eager to start, quick to finish.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, hij gooit het kampioenschap compleet weg zo. Ik vind het echt waardeloos.
HAM had geen safetycarquote:Op zondag 24 juli 2022 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is ook wel zo, maar ik vind het jammer dat we bv nu niet hebben kunnen zien hoe goed de undercut heeft uitgepakt. Het is gewoon waardeloos wanneer je concurrent niet eens z'n auto op de baan kan houden, dat is toch geen wedstrijd meer te noemen dan.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:40 schreef daNpy het volgende:
Van mij mag Max na al zijn jaren ook wel een keer een 'makkelijk' kampioenschap binnen hengelen.
En makkelijk tussen haakjes omdat de overmacht die Mercedes had totaal niet van toepassing is dit seizoen.
Hoe harder het zeurteam jankt dat het niet spannend (lees: leuk voor hun) is, hoe beter.
Hij zegt een rijdersfout maar dat kan ook omdat hij Ferrari in bescherming moet nemenquote:Op zondag 24 juli 2022 20:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
20+ sec voor de rest uitrijden is ook geen wedstrijd te noemen. Genoeg mensen die daar helemaal hoteldebotel van zijn, dan moet je wel echt supersupersuper goed zijn als je dat kan.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is ook wel zo, maar ik vind het jammer dat we bv nu niet hebben kunnen zien hoe goed de undercut heeft uitgepakt. Het is gewoon waardeloos wanneer je concurrent niet eens z'n auto op de baan kan houden, dat is toch geen wedstrijd meer te noemen dan.
De undercut was raar, Leclerc bleef een ronde buiten en daardoor kwam de undercut in beeld. Volgens mij had Leclerc gewoon moeten volgen, pech dat hij dan bij alonso komt maar hij had wel trackposition. Nu moest hij twee ronden pushen (veel moeilijker dan verdedigen) en zo is de fout voor mij afgedwongen…quote:Op zondag 24 juli 2022 20:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is ook wel zo, maar ik vind het jammer dat we bv nu niet hebben kunnen zien hoe goed de undercut heeft uitgepakt. Het is gewoon waardeloos wanneer je concurrent niet eens z'n auto op de baan kan houden, dat is toch geen wedstrijd meer te noemen dan.
Dat is idd ook geen wedstrijd, maar dan heeft het team in elk geval goed werk geleverd met de auto. Deze wanprestaties van Leclerc en Ferrari zijn gewoon pijnlijk om naar te kijken.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
20+ sec voor de rest uitrijden is ook geen wedstrijd te noemen. Genoeg mensen die daar helemaal hoteldebotel van zijn, dan moet je wel echt supersupersuper goed zijn als je dat kan.
En dat hoort nou net bij autosport. De snelste auto hebben wil nog niet zeggen dat iedereen ermee over de finish kan rijden.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is idd ook geen wedstrijd, maar dan heeft het team in elk geval goed werk geleverd met de auto. Deze prestatie van Leclerc en Ferrari is gewoon pijnlijk om naar te kijken.
Waarschijnlijk alleen neus/voorvleugel wisselen. Podium was uit zich, denk ik, maar punten waren misschien nog mogelijk.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar had-ie dan zo weinig schade dat-ie anders door had kunnen gaan? Zo zag het er niet uit imho.
Nee, dat blijktquote:Op zondag 24 juli 2022 21:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dat hoort nou net bij autosport. De snelste auto hebben wil nog niet zeggen dat iedereen ermee over de finish kan rijden.
Nee, dat iedereen het daar over heeft, kont doordat hij op de boordradio klaagde over de throttle. Alleen was dat bij zijn poging uit de vangrails te komen, niet de oorzaak van dat hij de vangrails in ging.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij zegt een rijdersfout maar dat kan ook omdat hij Ferrari in bescherming moet nemen
Vond Ending erg lang in beeld staan, wist niet dat er een limiet op stond maar was toch zeker vanaf de chicane tot die bocht voor de pits in beeld wat toch 40 seconden is ofzoquote:Op zondag 24 juli 2022 18:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Nee man de Mercedes had gewoon ook op race pace bijna een seconde per ronde aan zn broek kunnen krijgen.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar Verstappen moest zijn banden ook sparen omdat hij vroeg gewisseld had. Dat is onderdeel van de racepace. Hamilton lag tot de SC iets van 7 seconden achter en eindigde op een dikke 10 seconden als ik het me goed herinner.
17 gedeeld door 53 is een dikke 3 tiende. Laten we zeggen dat het bijna 4 tiende is, dan nog heeft Mercedes grote stappen gemaakt tov de volle seconde een aantal races terug. Als dat betekent dat ze de auto eindelijk begrijpen en die in de basis goed is dan komen ze er dit seizoen nog bij. Ik hoop dat duidelijk is dat dit van mij geen wensdenken is.
[..]
Ja. Op Sky zijn ze nu uit op Binotto maar wat er nu bij Ferrari gebeurt is niks anders dan wat Vettel ook meemaakte toen hij tegen de superieure Mercedes van Hamilton streed. Ook dat zet een coureur onder druk om meer risico te nemen.
En dan bij de interviews zeggenquote:Op zondag 24 juli 2022 21:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee man de Mercedes had gewoon ook op race pace bijna een seconde per ronde aan zn broek kunnen krijgen.
Maar als Leclerc uitvalt waarom zou Max pushen als ie weet dat ie veeeeel sneller is dan de Merc.
Gewoon lekker materiaal sparen was beter en dan maar 10 seconden voorsprong hebben.
In totaal 59 seconden dus, 4x zo lang als toegestaan. Perez is dus gewoon gepiepeld.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vond Ending erg lang in beeld staan, wist niet dat er een limiet op stond maar was toch zeker vanaf de chicane tot die bocht voor de pits in beeld wat toch 40 seconden is ofzo
Flink protest van RBR dus. Toch?quote:Op zondag 24 juli 2022 21:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In totaal 59 seconden dus, 4x zo lang als toegestaan. Perez is dus gewoon gepiepeld.
Als Ferrari hun shit op zondag niet snel op orde krijgt, is het allemaal niet zo relevant meer. Dan heeft Verstappen al zo'n grote voorsprong dat hij rustig naar P2's of zelfs P3 kan gaan koersen als de situatie daarom vraagt en zo de titel op zijn gemak binnenhalen.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:09 schreef nils7 het volgende:
Expres niet gereageerd in dit topic gedurende de race want dan wint Max nooit hahah.
Maar moet toegeven dat als Charles dat rondje gewoon gestopt was dan zat Max ervoor die reed echt snel.
Dus ipv 7 punten meer heeft ie er 25 punten meer gepakt.
Maar jah Leclerc zal ook dit jaar nog wel een nieuwe PU moeten pakken dus nog een gridstrafje maar Max zie ik nog wel een keer uitvallen.
Op de Hungaroring wordt T voor de RB wel moeilijk denk ik. Maar Spa en Monza moet ie zeker kunnen pakken.
En dan kan Max gewoon lekker achter Leclerc aan cruisen.
Zelfde voor iedere coureur toch. Waar Perez over mag klagen is het feit dat Russell geen straf kreeg voor die touché.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In totaal 59 seconden dus, 4x zo lang als toegestaan. Perez is dus gewoon gepiepeld.
Het staat vast dat het raar is wat er met die VSC gebeurde. Maar hoezo is alleen Perez gepiepeld, daar had toch iedereen behalve Leclerc ook last van?quote:Op zondag 24 juli 2022 21:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Correctie: valt mee na bekijken on board, wielen bewegen idd niet tov elkaar.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alleen neus/voorvleugel wisselen. Podium was uit zich, denk ik, maar punten waren misschien nog mogelijk.
Russell nietquote:Op zondag 24 juli 2022 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het staat vast dat het raar is wat er met die VSC gebeurde. Maar hoezo is alleen Perez gepiepeld, daar had toch iedereen behalve Leclerc ook last van?
Omdat Perez dus versnelde toen hij dat signaal kreeg maar weer moest afremmen om boven de delta te blijven doordat de VSC periode niet beëindigde binnen die 15 sec.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het staat vast dat het raar is wat er met die VSC gebeurde. Maar hoezo is alleen Perez gepiepeld, daar had toch iedereen behalve Leclerc ook last van?
Jawel ook Russellquote:
Nope die heeft de juiste Mercedes attitude. Iemand van de baan rammen en dan zeggen dat die z'n positie op moet geven.quote:
Maar hoezo kon Russel zo kort achter Perez zitten dan? Om zijn delta te behouden moest de afstand tussen hem Perez toch oplopen toen Perez initieel gas gaf, en pas teruglopen op het moment dat Perez dit weer ging corrigeren?quote:Op zondag 24 juli 2022 21:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat Perez dus versnelde toen hij dat signaal kreeg maar weer moest afremmen om boven de delta te blijven doordat de VSC periode niet beëindigde binnen die 15 sec.
Blijkbaar was er een failure in het systeem waardoor de VSC niet uitging en ze een reset moesten doen.
Daarna moest Perez dus wachten tot het signaal daadwerkelijk uit ging voordat hij kon versnellen en daar reageerde Russell beter op. Zonder dat probleem hsd Perez voor Russell kunnen blijven.
Russell zat er sowieso al kort achter. Ook al voor de VSC.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar hoezo kon Russel zo kort achter Perez zitten dan? Om zijn delta te behouden moest de afstand tussen hem Perez toch oplopen toen Perez initieel gas gaf, en pas teruglopen op het moment dat Perez dit weer ging corrigeren?
In die tussentijd is de afstand niet toegenomen, maar zo flink afgenomen dat Russel er erg kort achter zat?
True. Gaat hij dan ook niet doenquote:
Prima toch. Beetje joelen en fluiten hoort bij sport. Zolang het niet beledigend of bedreigend wordt. Ik vind de selectieve verontwaardiging een stuk treuriger.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als dit klopt wordt het steeds sneuer met de "fans": https://www.gpfans.com/nl(...)n-door-leclerc-fans/
Nogmaals, iedereen had toch hetzelfde? Dus dat ze verwachtten dat het groen zou worden maar dit uitbleef? Blijkbaar gokte alleen Perez op het moment van groen zou worden en gaf hij dus al te vroeg gas terwijl de rest wel echt de groene vlag afwachten.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat Perez dus versnelde toen hij dat signaal kreeg maar weer moest afremmen om boven de delta te blijven doordat de VSC periode niet beëindigde binnen die 15 sec.
Dan verschillen we van mening. Die rivaliteit tussen de fans was er lange tijd amper.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima toch. Beetje joelen en fluiten hoort bij sport. Zolang het niet beledigend of bedreigend wordt. Ik vind de selectieve verontwaardiging een stuk treuriger.
@Kreator kom er maar in jongenquote:Op zondag 24 juli 2022 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als dit klopt wordt het steeds sneuer met de "fans": https://www.gpfans.com/nl(...)n-door-leclerc-fans/
Die grote bek van hem vind ik behoorlijk stuitend.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nope die heeft de juiste Mercedes attitude. Iemand van de baan rammen en dan zeggen dat die z'n positie op moet geven.
Ik vind hem eigenlijk nog een naardere attitude hebben dan Hamilton. Hij bleef er ook gewoon na de race nog over door zeuren.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nope die heeft de juiste Mercedes attitude. Iemand van de baan rammen en dan zeggen dat die z'n positie op moet geven.
en hoe zat het nu met die track limits ?quote:Op zondag 24 juli 2022 21:42 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zelfde voor iedere coureur toch. Waar Perez over mag klagen is het feit dat Russell geen straf kreeg voor die touché.
Dan moet er of een gat zijn of Russell is met Perez meegereden en moest ook zijn tijd balanceren....?quote:Op zondag 24 juli 2022 22:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Russell zat er sowieso al kort achter. Ook al voor de VSC.
Ook hier zorgt de social media er voor dat standpunten verharden. Mensen maken zich eerst zeer boos op het internet en zetten dat voort in real life.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan verschillen we van mening. Die rivaliteit tussen de fans was er lange tijd amper.
Omdat het zonder het uitblijven van groen niet gebeurd was.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nogmaals, iedereen had toch hetzelfde? Dus dat ze verwachtten dat het groen zou worden maar dit uitbleef? Blijkbaar gokte alleen Perez op het moment van groen zou worden en gaf hij dus al te vroeg gas terwijl de rest wel echt de groene vlag afwachten.
Dan was toch voor iedereen het speelveld gelijk? Ik zie nog steeds niet hoe alleen Perez genaaid is als iedereen op precies hetzelfde moment precies evenveel seconden te lang moesten wachten
Ja, mijn mening over dat hele team is al een tijdje bekend.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:24 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik vind hem eigenlijk nog een naardere attitude hebben dan Hamilton. Hij bleef er ook gewoon na de race nog over door zeuren.
krijgt iedereen een bepaalde cursus bij dat team ?quote:Op zondag 24 juli 2022 21:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gejuich voor Hamilton?!quote:Op zondag 24 juli 2022 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Haha tracklimits.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en hoe zat het nu met die track limits ?
Het gat werd groter en daarna weer kleiner, ja.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan moet er of een gat zijn of Russell is met Perez meegereden en moest ook zijn tijd balanceren....?
Allemaal racisten dus.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gejuich voor Hamilton?!![]()
Die gast weet niet wat hem overkomt, na jarenlang uitgejouwd te zijn wordt hij nu na 'verlies' ineens door Fransen enthousiast onthaalt
Ok dat was me niet duidelijkquote:Op zondag 24 juli 2022 22:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het gat werd groter en daarna weer kleiner, ja.
Juichende papa Perez incomingquote:Op zondag 24 juli 2022 22:31 schreef nils7 het volgende:
In de tijd van Hakkinen enzo was 100 punten ongeveer genoeg voor de titel.
Dat was ongeveer 60% van de punten voor een overwinning in een seizoen van 17 wedstrijden.
Als we dat toepassen op dit seizoen met 22 wedstrijden moet Max er 13,2 dus laten we naar beneden afronden: 13 races winnen.
Daar zit hij er nog 6 van vandaan.
Met nog 10 races te gaan… maar goed wie weet is z’n voorsprong ruim voldoende.
Om het in Mexico te beklinken.
Met Perez op P2.quote:
Peter Windsor vraag zich in zijn analyse juist af waar Red Bull het lef vandaan haalt om de FIA te bekritiseren over de herstart na wat er vorig jaar in Abu Dabi gebeurde.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mb mag zelf bepalen waar ze rijden, als ze het 40x doen en een andere rijderbdoet het 1x, dan dient de andere rijder onmiddellijk daarvoor bestraft te worden, rechtstreeks uit de mailbox van Toto aan de FIA verzonden.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en hoe zat het nu met die track limits ?
quote:Op zondag 24 juli 2022 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die is nog steeds aan het juichen
Het doet je echt wat he, iemand van kleur die beweert dat we al heel veel bereikt hebben alleen dat we er nog niet zijn. Gelukkig ben jij het tegenovergestelde van een racist, wel objectief en eerlijk. Alleen wel een beetje raar dat dit jou zoveel bezig houdtquote:
Windsor......brits zeker ?quote:Op zondag 24 juli 2022 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Peter Windsor vraag zich in zijn analyse juist af waar Red Bull het lef vandaan haalt om de FIA te bekritiseren over de herstart na wat er vorig jaar in Abu Dabi gebeurde.
Dat is wel scherp haha
quote:Op zondag 24 juli 2022 22:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Mb mag zelf bepalen waar ze rijden, als ze het 40x doen en een andere rijderbdoet het 1x, dan dient de andere rijder onmiddellijk daarvoor bestraft te worden, rechtstreeks uit de mailbox van Toto aan de FIA verzonden.
Gelukkig ben jij er om voor mij te bepalen wat ik vind.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het doet je echt wat he, iemand van kleur die beweert dat we al heel veel bereikt hebben alleen dat we er nog niet zijn. Gelukkig ben jij het tegenovergestelde van een racist, wel objectief en eerlijk. Alleen wel een beetje raar dat dit jou zoveel bezig houdt
Als er iets niet volgens de regels zou zijn gegaan mag je daar gewoon commentaar op leveren. Deden ze vorig jaar ook.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Peter Windsor vraag zich in zijn analyse juist af waar Red Bull het lef vandaan haalt om de FIA te bekritiseren over de herstart na wat er vorig jaar in Abu Dabi gebeurde.
Dat is wel scherp haha
Jij hebt hier tot vandaag nog nooit gepostquote:Op zondag 24 juli 2022 22:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij er om voor mij te bepalen wat ik vind.
T is allemaal show.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als er iets niet volgens de regels zou zijn gegaan mag je daar gewoon commentaar op leveren. Deden ze vorig jaar ook.
Dus het is onzin wat Windsor zegt (ook niet voor het eerst).
Perez is ook helemaal niet "genaaid" zoals wordt beweerd. Hij had helemaal geen slechtere kans dan Russell om goed te reageren op de groene vlag.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nogmaals, iedereen had toch hetzelfde? Dus dat ze verwachtten dat het groen zou worden maar dit uitbleef? Blijkbaar gokte alleen Perez op het moment van groen zou worden en gaf hij dus al te vroeg gas terwijl de rest wel echt de groene vlag afwachten.
Dan was toch voor iedereen het speelveld gelijk? Ik zie nog steeds niet hoe alleen Perez genaaid is als iedereen op precies hetzelfde moment precies evenveel seconden te lang moesten wachten
Het is echt zó aanstellerig, maar die missen nog inderdaad.quote:
Gewoon een normale reactie na zo'n fout.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is echt zó aanstellerig, maar die missen nog inderdaad.
Het is zoals de eigen aanhang het graag ziet.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is echt zó aanstellerig, maar die missen nog inderdaad.
Nope. Typisch Leclerc, overdreven politiek correcte ideale schoonzoon boetvaardige act.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gewoon een normale reactie na zo'n fout.
Ongetwijfeldquote:Op zondag 24 juli 2022 22:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Het is zoals de eigen aanhang het graag ziet.
Ik weet niet of "ik verdien het niet om kampioen te worden" nou echt de beste instelling is om dit seizoen om te buigen en naar z'n hand te zettenquote:
Men vind dat "kijk eens hoe hij de hand in eigen boezem durft te steken, hoe lief eerlijk en charmant"quote:Op zondag 24 juli 2022 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of "ik verdien het niet om kampioen te worden" nou echt de beste instelling is om dit seizoen naar z'n hand te zetten
Is beter dan je team voor de bus gooien omdat je in een shitbak rijdtquote:Op zondag 24 juli 2022 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Men vind dat "kijk eens hoe hij de hand in eigen boezem durft te steken, hoe lief eerlijk en charmant"
Ik houd daar over het algemeen wel van. Hoewel het in dit geval het erg gemaakt en PR achtig overkomt. Jammerquote:Op zondag 24 juli 2022 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Men vind dat "kijk eens hoe hij de hand in eigen boezem durft te steken, hoe lief eerlijk en charmant"
Het lijkt een gevolg van de nieuwe regels. Waar ze proberen herhalingen van vorig jaar te voorkomen.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ook (hand in eigen boezem steken), mits ik het als oprecht ervaar.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik houd daar over het algemeen wel van. Hoewel het in dit geval het erg gemaakt en PR achtig overkomt. Jammer
Zie je ook meteen de kracht van Max, hij blijft dicht bij zichzelf ipv te doen wat de ander van hem verwacht. Dat maakt hem niet de meest charmante persoon, maar wel het meest autonoom en eerlijk. Echt knap
Er staat ook bij: de auto aan de binnenkant mag de auto aan de buitenzijde zover naar buiten drukken als ie wil zolang de auto aan de binnenzijde maar op de baan blijft. Perez kan niet oplossen in het niets, dus de regels dekken niet alles af. Ergo, de beslissing van de stewards is dus gerechtvaardigd.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het lijkt een gevolg van de nieuwe regels. Waar ze proberen herhalingen van vorig jaar te voorkomen.
Maar dan zou Russell dus gelijk hebben dat Perez hem de plek moet geven en deze divebomb gewoon mag. Dus de stewards zitten abuis![]()
Artikel bij de vrienden van the-race
https://the-race.com/form(...)ussell-perez-ruling/
Russell (is de auto aan de binnenzijde) bleef op de baan, zoals vereist in de regelsquote:Op zondag 24 juli 2022 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er staat ook bij: de auto aan de binnenkant mag de auto aan de buitenzijde zover naar buiten drukken als ie wil zolang de auto aan de binnenzijde maar op de baan blijft. Perez kan niet oplossen in het niets, dus de regels dekken niet alles af. Ergo, de beslissing van de stewards is dus gerechtvaardigd.
Ja, dat was wel lullig van Sainz, toch?quote:Op zondag 24 juli 2022 22:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij geeft in ieder geval de wind niet de schuld zoals een zekere andere coureur
klopt, maar niks beschreven over de positie van Perez die niet kan verdwijnenquote:Op zondag 24 juli 2022 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Russell (is de auto aan de binnenzijde) bleef op de baan, zoals vereist in de regels
zou ook wel vreemd zijn, dan kan je altijd als een torpedo inkomen en stellen dat de bocht van jou isquote:Op zondag 24 juli 2022 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar niks beschreven over de positie van Perez die niet kan verdwijnen
Het zijn geen regels, maar richtlijnen (guidelines, zoals in het document staat). Er zijn dus mogelijkheden om er van af te wijken (zoals bij divebombs en zo).quote:Op zondag 24 juli 2022 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Russell (is de auto aan de binnenzijde) bleef op de baan, zoals vereist in de regels
Kortom, het zoveelste geval van de FIA die gare regels opstelt die voor onduidelijkheid zorgen. Wat een waardeloze club is dat toch. Ik ken geen sport waar zo veel gedoe is over de regels als de autosport…quote:Op zondag 24 juli 2022 23:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn geen regels, maar richtlijnen (guidelines, zoals in het document staat). Er zijn dus mogelijkheden om er van af te wijken (zoals bij divebombs en zo).
De inhalende auto is sinds dit jaar leidend. Haalt een auto aan de buitenkant in dan moeten beide wel de bocht kunnen halen. Het is inderdaad krom.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar niks beschreven over de positie van Perez die niet kan verdwijnen
Lol dit kan echt niet.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Artikel bij de vrienden van the-race
https://the-race.com/form(...)ussell-perez-ruling/
Waar zie jij dat er van de richtlijnen afgeweken mag worden?quote:Op zondag 24 juli 2022 23:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn geen regels, maar richtlijnen (guidelines, zoals in het document staat). Er zijn dus mogelijkheden om er van af te wijken (zoals bij divebombs en zo).
Snap jij überhaupt wat van motorsport?quote:Op maandag 25 juli 2022 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar zie jij dat er van de richtlijnen afgeweken mag worden?
Het woord guideline zegt het alquote:Op maandag 25 juli 2022 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sowieso zijn ze niet nieuw, maar worden al jaren gebruikt (zie ook het schema van Toto van vorig jaar). Alleen zijn ze dit jaar openbaar gemaakt.quote:A guideline is similar to a rule, but are legally less binding as justified deviations are possible
2e alineaquote:Op maandag 25 juli 2022 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
quote:For avoidance of doubt, these are merely guidelines to assist the stewards in their decision making
and are non-binding.
Dat moet? Mag ik niks vragen? Sorry?quote:Op maandag 25 juli 2022 00:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Snap jij überhaupt wat van motorsport?
Twee andere coureurs bedoel je: Sainz en jawel, je grote vriend Verstappen. Allebei gingen ze er op hetzelfde punt af. Maar jij wil natuurlijk alleen die ene benoemen, omdat hij helemaal gratis bij jou woont...quote:Op zondag 24 juli 2022 22:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij geeft in ieder geval de wind niet de schuld zoals een zekere andere coureur
dan moet je een dermate lage snelheid nemen omdat iedereen op een verschillend punt van de baan zit en dan krijg je weer dat de banden teveel afkoelenquote:Op maandag 25 juli 2022 07:58 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom de VSC werkt met een delta en niet gewon met een soort pit limiter systeem. VSC? Dan iedereen dezelfde cruise control snelheid.
Dat kan je nalezen in de radio transcript.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verstappen heeft vanaf de Leclerc crash nauwelijks nog gas gegeven. Reed meer dan een seconde langzamer dan zijn eigen race pace.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Ja. Op Sky zijn ze nu uit op Binotto maar wat er nu bij Ferrari gebeurt is niks anders dan wat Vettel ook meemaakte toen hij tegen de superieure Mercedes van Hamilton streed. Ook dat zet een coureur onder druk om meer risico te nemen.
Dat kon ie mooi even doen na het uitstappen.quote:Op maandag 25 juli 2022 08:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat kan je nalezen in de radio transcript.
Toen Leclerc de muur in schoot, was de radiomessage let op je banden.
En dan nog zo ver wegrijden bij de restquote:Op maandag 25 juli 2022 08:35 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Verstappen heeft vanaf de Leclerc crash nauwelijks nog gas gegeven. Reed meer dan een seconde langzamer dan zijn eigen race pace.
Russell maakte op het rechte stuk dezelfde fout. Dacht Perez te kunnen aanvallen en moest toen in de ankers.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
was de hele race een beetje aan het kloten want hij had gewoon als 2e moeten eindigenquote:Op maandag 25 juli 2022 08:45 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Russell maakte op het rechte stuk dezelfde fout. Dacht Perez te kunnen aanvallen en moest toen in de ankers.
Perez had vanaf dat moment zijn eigen delta moet rijden.
En bleef daarna aankloten met de delta.
Sorry voor deze domme vraag, vervelend voor de users zoals jou en ootjekatootje. Maar hoe weten de coureurs hoeveel tijd ze per minisector (?) hebben of overhebben? Het lijkt alsof er tijdens een VSC behoorlijk wat tijd te winnen of verliezen valt en toch blijven de onderlinge verschillen redelijk gelijk én gaat er zo ver ik weet nooit iemand in de fout. Zijn ze fulltime met de pitmuur aan het praten? Dat dit allemaal goed gaat is mijns inziens ongelofelijk knapquote:Op maandag 25 juli 2022 08:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan moet je een dermate lage snelheid nemen omdat iedereen op een verschillend punt van de baan zit en dan krijg je weer dat de banden teveel afkoelen
Die krijgen constant updates van hun engineer.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sorry voor deze domme vraag, vervelend voor de users zoals jou en ootjekatootje. Maar hoe weten de coureurs hoeveel tijd ze per minisector (?) hebben of overhebben? Het lijkt alsof er tijdens een VSC behoorlijk wat tijd te winnen of verliezen valt en toch blijven de onderlinge verschillen redelijk gelijk én gaat er zo ver ik weet nooit iemand in de fout. Zijn ze fulltime met de pitmuur aan het praten? Dat dit allemaal goed gaat is mijns inziens ongelofelijk knap
Dat krijgen ze toch ook op hun stuur te zien? Hoeveel delta ze rijden?quote:Op maandag 25 juli 2022 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sorry voor deze domme vraag, vervelend voor de users zoals jou en ootjekatootje. Maar hoe weten de coureurs hoeveel tijd ze per minisector (?) hebben of overhebben? Het lijkt alsof er tijdens een VSC behoorlijk wat tijd te winnen of verliezen valt en toch blijven de onderlinge verschillen redelijk gelijk én gaat er zo ver ik weet nooit iemand in de fout. Zijn ze fulltime met de pitmuur aan het praten? Dat dit allemaal goed gaat is mijns inziens ongelofelijk knap
domme vragen bestaan niet, domme opmerkingen wel maar hier wordt het heel aardig uitgelegdquote:Op maandag 25 juli 2022 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Al een paar races zelf.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
was de hele race een beetje aan het kloten want hij had gewoon als 2e moeten eindigen
Hier kun je idd spreken van een divebomb van Russel.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar je moet toch per minisector voldoen aan de VSC tijd? Je kan niet de ene sector een seconde 'te langzaam' zijn en dan de minisector er na deze seconde weer goed maken? Die seconde ben je dan toch kwijt?quote:Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
domme vragen bestaan niet, domme opmerkingen wel maar hier wordt het heel aardig uitgelegd
De delta staat op het display op het stuur.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die 10 seconden op t einde met ham was een schijntje van wat het kunnen zijn. Max heeft alleen maar aan bandenmanagement gedaan.quote:Op maandag 25 juli 2022 08:35 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Verstappen heeft vanaf de Leclerc crash nauwelijks nog gas gegeven. Reed meer dan een seconde langzamer dan zijn eigen race pace.
Ja, dat is per minisector. Binnen elke minisector moet je aan de delta voldoen.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar je moet toch per minisector voldoen aan de VSC tijd? Je kan niet de ene sector een seconde 'te langzaam' zijn en dan de minisector er na deze seconde weer goed maken? Die seconde ben je dan toch kwijt?
Het is jammer met die Windsor want sommige dingen ziet hij heel scherp maar hij heeft een behoorlijke roze Britse bril.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is wel scherp haha
Nou ja, niet op Verstappen. Maar ze waren wel beide sneller dan Perez. En ik heb daar nog geen verklaring voor gezien.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die 10 seconden op t einde met ham was een schijntje van wat het kunnen zijn. Max heeft alleen maar aan bandenmanagement gedaan.
Derhalve die 3/4 tienden verschil in de berekening van weltschmerz klopt niet. Aan t begin van de race liepen lec en max 0.5-1 seconde uit per ronde. En vlak na de safety car was dit ook te zien. Binnen 5 ronden had max ruim 5 seconde op ham en daarna heeft hij zn pace laten zakken.
Mer op 0.3 van rbr? Dikke onzin.
quote:Op maandag 25 juli 2022 09:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat krijgen ze toch ook op hun stuur te zien? Hoeveel delta ze rijden?
Perez schijnt enorm te struggelen met de auto momenteelquote:Op maandag 25 juli 2022 10:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, niet op Verstappen. Maar ze waren wel beide sneller dan Perez. En ik heb daar nog geen verklaring voor gezien.
Dat hij struggled is duidelijk, maar Mercedes is wel veel dichter bij hem gekomen.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Perez schijnt enorm te struggelen met de auto momenteel
en kan er dus niet uithalen(eh duhh lekker logisch) wat Max eruit haalt
hij vreet ook zijn banden op en kan daarom al snel niet meer pushen
Perez ben ik ook echt geen fan vanquote:Op maandag 25 juli 2022 10:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat hij struggled is duidelijk, maar Mercedes is wel veel dichter bij hem gekomen.
Het is dus niet zo simpel als alleen vergelijken met Verstappen en Leclerc. Mercedes maakt wel degelijk progressie, alleen doen Ferrari en RB dat ook. Punt bij RB is vooral dat de coureurs niet compatibel zijn.
Daarom pleit ik voor Gasly, die heeft veel meer dezelfde voorkeur voor een auto zoals Verstappen die ook graag rijdt.
Zelfs Alonso?quote:Op maandag 25 juli 2022 10:43 schreef greysbones het volgende:
[..]
Perez ben ik ook echt geen fan van
Ze hadden beter Sainz kunnen halen(toen het nog kon)
ik denk zelfs dat Alonso het beter doet dan Perez
ach niet iedereen is fan van hemquote:Op maandag 25 juli 2022 10:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zelfs Alonso?
Ik denk dat Alonso waarschijnlijk de enige is (buiten de top drie teams) die het Verstappen moeilijk zal maken in de RB.
Het is een persoonlijkheid en dan heb je voor- en tegenstanders.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
ach niet iedereen is fan van hem
ik hou ervan
Ik denk dat hij wel meer druk op de ketel zal krijgen bij Max ja
Dat is voor veel meer mensen raadzaam, of wel kijken maar geen commentaar leverenquote:Op maandag 25 juli 2022 10:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een persoonlijkheid en dan heb je voor- en tegenstanders.
Maar mensen die zijn kwaliteiten niet zien kunnen beter stoppen met F1 kijken.
Oooh ja, Alonso in deze RB, dat wil ik wel zien ja!quote:Op maandag 25 juli 2022 10:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zelfs Alonso?
Ik denk dat Alonso waarschijnlijk de enige is (buiten de top drie teams) die het Verstappen moeilijk zal maken in de RB.
Perez hater!quote:Op maandag 25 juli 2022 09:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Al een paar races zelf.
Perez presteert gewoon weer op Perez niveau.
Hij kan afentoe goed voor de dag komen, maar het blijft een middelmatige F1 coureur.
Alonso zal echter niet gauw nog een Honda motor achterin krijgen denk ik. Wel jammer, want ik had het ook graag gezien.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zelfs Alonso?
hoeveel seconden reed hij nu achter Max?quote:Op maandag 25 juli 2022 10:53 schreef El_Thijs het volgende:
Perez scoort goede punten voor de constructeurstitel, en dat is ook dikke prima. Als hij hoger finisht, nog beter.
Max is de toprijder binnen Red Bull. Perez is de tweede rijder. Het laat ook zien hoe talentvol Max is ten opzichte van al zijn teamgenoten. Al vind ik wel dat Perez het nog wel het beste doet van iedereen op dit moment. Perez kent zijn plaats, maar zal echt wel willen winnen. Alleen daar moet nog wat aan veranderen wil dat gaan gebeuren.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
hoeveel seconden reed hij nu achter Max?
dat moet je als teamgenoot toch zelf ook helemaal niet willen
Het is 2022, niet 2010, enkel omdat Fernando roept dat die nog steeds fantastisch is en vaak zijn races verkloot door snellere mensen een paar extra rondjes achter zich te houden maakt hem geen topcoureur (meer).quote:Op maandag 25 juli 2022 10:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zelfs Alonso?
Talent van Alonso niet erkennen maakt niet dat het er niet isquote:Op maandag 25 juli 2022 10:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is 2022, niet 2010, enkel omdat Fernando roept dat die nog steeds fantastisch is en vaak zijn races verkloot door snellere mensen een paar extra rondjes achter zich te houden maakt hem geen topcoureur (meer).
Je moet als team 2 coureurs hebben(als je voor het kampioenschap gaat) die aan elkaar gewaagd zijn,quote:Op maandag 25 juli 2022 10:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Max is de toprijder binnen Red Bull. Perez is de tweede rijder. Het laat ook zien hoe talentvol Max is ten opzichte van al zijn teamgenoten. Al vind ik wel dat Perez het nog wel het beste doet van iedereen op dit moment. Perez kent zijn plaats, maar zal echt wel willen winnen. Alleen daar moet nog wat aan veranderen wil dat gaan gebeuren.
Dat is niets nieuwsquote:Op maandag 25 juli 2022 11:05 schreef Perox het volgende:
Ik heb nog even zitten kijken op de onboards van rond dat incidentje tussen Perez en Russell.
Daar valt op dat Perez een momentje overstuur heeft op het lange rechte stuk waardoor hij waarschijnlijk wat snelheid tekort kwam. Het lijkt ook wel of hij eigenlijk niet echt doorheeft dat Russell een kans maakt aan de binnenkant, hij rijdt een normale, niet een verdedigende lijn.
Voor Russell geldt dat hij door het geharrewar van Sainz met Perez ineens snel dichtbij is gekomen en ook wordt opgezweept door zijn engineer die roept dat zijn batterij vol beschikbaar is. Dat heeft hem wat overmoedig gemaakt denk ik.
Verder doet Russell hier op de radio wat ie altijd doet. Als er een incident is dan is de ander altijd de idioot. Zie ook incidenten eerder dit seizoen of het beruchte incident met Bottas. Compleet van het pad die gast als er iets misgaat. Wat dat betreft uit het juiste hout gesneden voor het team waar hij rijdt.
Sowieso valt me op dat zodra er een Mercedes in het spel is het risico op contact tussen de auto's enorm toeneemt.
Ten eerste hoeft dat helemaal niet, kijkend nar de huidige stand. Ten tweede is het niet zozeer Perez maar het gebrek aan snelheid tov Ferrari. Wat Max uit de auto krijgt is al jaren fenomenaal te noemen.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je moet als team 2 coureurs hebben(als je voor het kampioenschap gaat) die aan elkaar gewaagd zijn,
die het beste in elkaar naar boven halen,
Dat doet Perez niet
Mochten ze wel kampioen worden is het meer te wijten aan het feit dat Ferrari te vaak is uitgevallen
Ik heb niet het idee dat Max dat nodig heeft.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je moet als team 2 coureurs hebben(als je voor het kampioenschap gaat) die aan elkaar gewaagd zijn,
Dat doet Perez niet
Mochten ze wel kampioen worden is het meer te wijten aan het feit dat Ferrari te vaak is uitgevallen
stel nu dat Ferrari het beter voor elkaar gaat krijgen ( ja I know moeilijk voor te stellen)quote:Op maandag 25 juli 2022 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Max dat nodig heeft.
In de afgelopen 10 jaar is dat welgeteld 3x (als ik heel aardig ben voor Rosberg) het geval geweest met de wereldkampioen. Dus is zeker niet nodig.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat doet Perez niet
de huidige stand is enkel zo door de vele DNF's van Ferrariquote:Op maandag 25 juli 2022 11:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ten eerste hoeft dat helemaal niet, kijkend nar de huidige stand. Ten tweede is het niet zozeer Perez maar het gebrek aan snelheid tov Ferrari. Wat Max uit de auto krijgt is al jaren fenomenaal te noemen.
Ik vermoed dat de regie hier een rol in heeft. Ik heb heel weinig coureurs bij dergelijk incidenten de schuld bij zichzelf horen leggen, althans op de boordradio. Het is aan de regie om dat uiteindelijk wel of niet uit te zenden. Vanzelfsprekend worden dergelijke bordradios eerder uitgezonden van Mercedes dan van bv een Williams.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:05 schreef Perox het volgende:
Verder doet Russell hier op de radio wat ie altijd doet. Als er een incident is dan is de ander altijd de idioot. Zie ook incidenten eerder dit seizoen of het beruchte incident met Bottas. Compleet van het pad die gast als er iets misgaat. Wat dat betreft uit het juiste hout gesneden voor het team waar hij rijdt.
Sowieso valt me op dat zodra er een Mercedes in het spel is het risico op contact tussen de auto's enorm toeneemt.
Maar wellicht Perez wel. Als je teamgenoot van Max zou zijn, dan zou je hem willen evenaren. Ik denk dat Perez dat best wel kan, maar omdat de ontwikkeling van de wagen nu richting de voorkeur van Max gaat ipv die van Perez, zal dat lastiger zijn.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Max dat nodig heeft.
Een coureur zal heel zelden de schuld bij zichzelf leggen.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:05 schreef Perox het volgende:
Ik heb nog even zitten kijken op de onboards van rond dat incidentje tussen Perez en Russell.
Daar valt op dat Perez een momentje overstuur heeft op het lange rechte stuk waardoor hij waarschijnlijk wat snelheid tekort kwam. Het lijkt ook wel of hij eigenlijk niet echt doorheeft dat Russell een kans maakt aan de binnenkant, hij rijdt een normale, niet een verdedigende lijn.
Voor Russell geldt dat hij door het geharrewar van Sainz met Perez ineens snel dichtbij is gekomen en ook wordt opgezweept door zijn engineer die roept dat zijn batterij vol beschikbaar is. Dat heeft hem wat overmoedig gemaakt denk ik.
Max heeft het elke week nog over de onbalans in de autoquote:Op maandag 25 juli 2022 11:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Maar wellicht Perez wel. Als je teamgenoot van Max zou zijn, dan zou je hem willen evenaren. Ik denk dat Perez dat best wel kan, maar omdat de ontwikkeling van de wagen nu richting de voorkeur van Max gaat ipv die van Perez, zal dat lastiger zijn.
I am Stupidquote:Op maandag 25 juli 2022 11:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een coureur zal heel zelden de schuld bij zichzelf leggen.
vind ik wel meevallen, zijn analyses zijn altijd wel leuk al heb ik deze nog niet gezienquote:Op maandag 25 juli 2022 10:10 schreef Perox het volgende:
[..]
Het is jammer met die Windsor want sommige dingen ziet hij heel scherp maar hij heeft een behoorlijke roze Britse bril.
Dat hoort ook bij de autosport. Het is niet alleen 1 coureur binnen een team van 1000 man.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
de huidige stand is enkel zo door de vele DNF's van Ferrari
Daar ben ik het absoluut mee eensquote:Op maandag 25 juli 2022 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat hoort ook bij de autosport. Het is niet alleen 1 coureur binnen een team van 1000 man.
Dat klopt maar als je kijkt naar het verschil in reactie tussen Perez en Russell dan valt het verschil toch behoorlijk op.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de regie hier een rol in heeft. Ik heb heel weinig coureurs bij dergelijk incidenten de schuld bij zichzelf horen leggen, althans op de boordradio. Het is aan de regie om dat uiteindelijk wel of niet uit te zenden. Vanzelfsprekend worden dergelijke bordradios eerder uitgezonden van Mercedes dan van bv een Williams.
Lijkt me niet dat ze het bewust doen maar er wordt wel een sentiment gecreëerd.
Ah het ligt weer aan de auto.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Maar wellicht Perez wel. Als je teamgenoot van Max zou zijn, dan zou je hem willen evenaren. Ik denk dat Perez dat best wel kan, maar omdat de ontwikkeling van de wagen nu richting de voorkeur van Max gaat ipv die van Perez, zal dat lastiger zijn.
Charles 'Zelden' Leclercquote:
Zitten toch wel wat dnfs bij door de coureur hé.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat hoort ook bij de autosport. Het is niet alleen 1 coureur binnen een team van 1000 man.
daar is Perez ook naar aan het zoeken maar komt gewoon neer op bandenmanagementquote:Op maandag 25 juli 2022 10:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, niet op Verstappen. Maar ze waren wel beide sneller dan Perez. En ik heb daar nog geen verklaring voor gezien.
ik vind Charles toch erg vaak hand in eigen boezem stekenquote:
Ja is ook zo. Een van de weinigen. Maar ik doelde meer op het feit als twee coureurs met elkaar in botsing komen. De schuld is altijd van de ander.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik vind Charles toch erg vaak hand in eigen boezem steken
is mensen eigenquote:Op maandag 25 juli 2022 11:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja is ook zo. Een van de weinigen. Maar ik doelde meer op het feit als twee coureurs met elkaar in botsing komen. De schuld is altijd van de ander.
Verschil in leeftijd en ervaring.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:13 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat klopt maar als je kijkt naar het verschil in reactie tussen Perez en Russell dan valt het verschil toch behoorlijk op.
Checo: He pushed me off the track. - einde verhaal-
Russell: Een minutenlange tirade over hoe schandalig het is en dat Perez de plek moet teruggeven. Tot het punt dat Toto zich er mee moet bemoeien. Als je door Toto Wolff tot de orde moet worden geroepen....
Niet de eerste keer overigens, dat zegt wel wat, als zelfs MB en der Toto vinden dat je tirades te ver gaanquote:Op maandag 25 juli 2022 11:13 schreef Perox het volgende:
Tot het punt dat Toto zich er mee moet bemoeien. Als je door Toto Wolff tot de orde moet worden geroepen....
"NO NO RUSSELL THAT IS SO NOT RIGHT."quote:Op maandag 25 juli 2022 11:18 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Niet de eerste keer overigens, dat zegt wel wat, als zelfs MB en der Toto vinden dat je tirades te ver gaan
Die heeft inderdaad als enige controle over zijn pedalen en het stuur. Maar een gebrek aan snelheid is niet per definitie alleen toe te schrijven aan Perez.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zitten toch wel wat dnfs bij door de coureur hé.
Ging over Leclerc tochquote:Op maandag 25 juli 2022 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die heeft inderdaad als enige controle over zijn pedalen en het stuur. Maar een gebrek aan snelheid is niet per definitie alleen toe te schrijven aan Perez.
het punt is een beetje dat Russell begon te schreeuwen over regels dit dat maar het dan over de richtlijnen gaat, dat vind ik wel een beetje kwalijk voor de director van de GPDAquote:Op maandag 25 juli 2022 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Verschil in leeftijd en ervaring.
Maar goed neemt niet weg dat ik me ook wel kan storen aan die toon van bepaalde mercedes coureurs.
Gasly is het met jou oneensquote:Op maandag 25 juli 2022 10:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daarom pleit ik voor Gasly, die heeft veel meer dezelfde voorkeur voor een auto zoals Verstappen die ook graag rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |