Is beter dan je team voor de bus gooien omdat je in een shitbak rijdtquote:Op zondag 24 juli 2022 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Men vind dat "kijk eens hoe hij de hand in eigen boezem durft te steken, hoe lief eerlijk en charmant"
Ik houd daar over het algemeen wel van. Hoewel het in dit geval het erg gemaakt en PR achtig overkomt. Jammerquote:Op zondag 24 juli 2022 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Men vind dat "kijk eens hoe hij de hand in eigen boezem durft te steken, hoe lief eerlijk en charmant"
Het lijkt een gevolg van de nieuwe regels. Waar ze proberen herhalingen van vorig jaar te voorkomen.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nope die heeft de juiste Mercedes attitude. Iemand van de baan rammen en dan zeggen dat die z'n positie op moet geven.
Ik ook (hand in eigen boezem steken), mits ik het als oprecht ervaar.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik houd daar over het algemeen wel van. Hoewel het in dit geval het erg gemaakt en PR achtig overkomt. Jammer
Zie je ook meteen de kracht van Max, hij blijft dicht bij zichzelf ipv te doen wat de ander van hem verwacht. Dat maakt hem niet de meest charmante persoon, maar wel het meest autonoom en eerlijk. Echt knap
Er staat ook bij: de auto aan de binnenkant mag de auto aan de buitenzijde zover naar buiten drukken als ie wil zolang de auto aan de binnenzijde maar op de baan blijft. Perez kan niet oplossen in het niets, dus de regels dekken niet alles af. Ergo, de beslissing van de stewards is dus gerechtvaardigd.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het lijkt een gevolg van de nieuwe regels. Waar ze proberen herhalingen van vorig jaar te voorkomen.
Maar dan zou Russell dus gelijk hebben dat Perez hem de plek moet geven en deze divebomb gewoon mag. Dus de stewards zitten abuis
Artikel bij de vrienden van the-race
https://the-race.com/form(...)ussell-perez-ruling/
Russell (is de auto aan de binnenzijde) bleef op de baan, zoals vereist in de regelsquote:Op zondag 24 juli 2022 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er staat ook bij: de auto aan de binnenkant mag de auto aan de buitenzijde zover naar buiten drukken als ie wil zolang de auto aan de binnenzijde maar op de baan blijft. Perez kan niet oplossen in het niets, dus de regels dekken niet alles af. Ergo, de beslissing van de stewards is dus gerechtvaardigd.
Ja, dat was wel lullig van Sainz, toch?quote:Op zondag 24 juli 2022 22:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij geeft in ieder geval de wind niet de schuld zoals een zekere andere coureur
klopt, maar niks beschreven over de positie van Perez die niet kan verdwijnenquote:Op zondag 24 juli 2022 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Russell (is de auto aan de binnenzijde) bleef op de baan, zoals vereist in de regels
zou ook wel vreemd zijn, dan kan je altijd als een torpedo inkomen en stellen dat de bocht van jou isquote:Op zondag 24 juli 2022 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar niks beschreven over de positie van Perez die niet kan verdwijnen
Het zijn geen regels, maar richtlijnen (guidelines, zoals in het document staat). Er zijn dus mogelijkheden om er van af te wijken (zoals bij divebombs en zo).quote:Op zondag 24 juli 2022 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Russell (is de auto aan de binnenzijde) bleef op de baan, zoals vereist in de regels
Kortom, het zoveelste geval van de FIA die gare regels opstelt die voor onduidelijkheid zorgen. Wat een waardeloze club is dat toch. Ik ken geen sport waar zo veel gedoe is over de regels als de autosport…quote:Op zondag 24 juli 2022 23:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn geen regels, maar richtlijnen (guidelines, zoals in het document staat). Er zijn dus mogelijkheden om er van af te wijken (zoals bij divebombs en zo).
De inhalende auto is sinds dit jaar leidend. Haalt een auto aan de buitenkant in dan moeten beide wel de bocht kunnen halen. Het is inderdaad krom.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar niks beschreven over de positie van Perez die niet kan verdwijnen
Lol dit kan echt niet.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Artikel bij de vrienden van the-race
https://the-race.com/form(...)ussell-perez-ruling/
Waar zie jij dat er van de richtlijnen afgeweken mag worden?quote:Op zondag 24 juli 2022 23:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn geen regels, maar richtlijnen (guidelines, zoals in het document staat). Er zijn dus mogelijkheden om er van af te wijken (zoals bij divebombs en zo).
Snap jij überhaupt wat van motorsport?quote:Op maandag 25 juli 2022 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar zie jij dat er van de richtlijnen afgeweken mag worden?
Het woord guideline zegt het alquote:Op maandag 25 juli 2022 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar zie jij dat er van de richtlijnen afgeweken mag worden?
Sowieso zijn ze niet nieuw, maar worden al jaren gebruikt (zie ook het schema van Toto van vorig jaar). Alleen zijn ze dit jaar openbaar gemaakt.quote:A guideline is similar to a rule, but are legally less binding as justified deviations are possible
2e alineaquote:Op maandag 25 juli 2022 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar zie jij dat er van de richtlijnen afgeweken mag worden?
quote:For avoidance of doubt, these are merely guidelines to assist the stewards in their decision making
and are non-binding.
Dat moet? Mag ik niks vragen? Sorry?quote:Op maandag 25 juli 2022 00:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Snap jij überhaupt wat van motorsport?
Twee andere coureurs bedoel je: Sainz en jawel, je grote vriend Verstappen. Allebei gingen ze er op hetzelfde punt af. Maar jij wil natuurlijk alleen die ene benoemen, omdat hij helemaal gratis bij jou woont...quote:Op zondag 24 juli 2022 22:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij geeft in ieder geval de wind niet de schuld zoals een zekere andere coureur
dan moet je een dermate lage snelheid nemen omdat iedereen op een verschillend punt van de baan zit en dan krijg je weer dat de banden teveel afkoelenquote:Op maandag 25 juli 2022 07:58 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom de VSC werkt met een delta en niet gewon met een soort pit limiter systeem. VSC? Dan iedereen dezelfde cruise control snelheid.
Dat kan je nalezen in de radio transcript.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Ferrari schrok van de undercut van Verstappen en toen Leclerc hebben aangespoord om hard te pushen. En vervolgens geeft Charles teveel gas en vliegt-ie in de muur. Bepaald niet voor het eerst met die gozer.
Verstappen heeft vanaf de Leclerc crash nauwelijks nog gas gegeven. Reed meer dan een seconde langzamer dan zijn eigen race pace.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar Verstappen moest zijn banden ook sparen omdat hij vroeg gewisseld had. Dat is onderdeel van de racepace. Hamilton lag tot de SC iets van 7 seconden achter en eindigde op een dikke 10 seconden als ik het me goed herinner.
17 gedeeld door 53 is een dikke 3 tiende. Laten we zeggen dat het bijna 4 tiende is, dan nog heeft Mercedes grote stappen gemaakt tov de volle seconde een aantal races terug. Als dat betekent dat ze de auto eindelijk begrijpen en die in de basis goed is dan komen ze er dit seizoen nog bij. Ik hoop dat duidelijk is dat dit van mij geen wensdenken is.
[..]
Ja. Op Sky zijn ze nu uit op Binotto maar wat er nu bij Ferrari gebeurt is niks anders dan wat Vettel ook meemaakte toen hij tegen de superieure Mercedes van Hamilton streed. Ook dat zet een coureur onder druk om meer risico te nemen.
Dat kon ie mooi even doen na het uitstappen.quote:Op maandag 25 juli 2022 08:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat kan je nalezen in de radio transcript.
Toen Leclerc de muur in schoot, was de radiomessage let op je banden.
En dan nog zo ver wegrijden bij de restquote:Op maandag 25 juli 2022 08:35 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Verstappen heeft vanaf de Leclerc crash nauwelijks nog gas gegeven. Reed meer dan een seconde langzamer dan zijn eigen race pace.
Russell maakte op het rechte stuk dezelfde fout. Dacht Perez te kunnen aanvallen en moest toen in de ankers.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nogmaals, iedereen had toch hetzelfde? Dus dat ze verwachtten dat het groen zou worden maar dit uitbleef? Blijkbaar gokte alleen Perez op het moment van groen zou worden en gaf hij dus al te vroeg gas terwijl de rest wel echt de groene vlag afwachten.
Dan was toch voor iedereen het speelveld gelijk? Ik zie nog steeds niet hoe alleen Perez genaaid is als iedereen op precies hetzelfde moment precies evenveel seconden te lang moesten wachten
was de hele race een beetje aan het kloten want hij had gewoon als 2e moeten eindigenquote:Op maandag 25 juli 2022 08:45 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Russell maakte op het rechte stuk dezelfde fout. Dacht Perez te kunnen aanvallen en moest toen in de ankers.
Perez had vanaf dat moment zijn eigen delta moet rijden.
En bleef daarna aankloten met de delta.
Sorry voor deze domme vraag, vervelend voor de users zoals jou en ootjekatootje. Maar hoe weten de coureurs hoeveel tijd ze per minisector (?) hebben of overhebben? Het lijkt alsof er tijdens een VSC behoorlijk wat tijd te winnen of verliezen valt en toch blijven de onderlinge verschillen redelijk gelijk én gaat er zo ver ik weet nooit iemand in de fout. Zijn ze fulltime met de pitmuur aan het praten? Dat dit allemaal goed gaat is mijns inziens ongelofelijk knapquote:Op maandag 25 juli 2022 08:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan moet je een dermate lage snelheid nemen omdat iedereen op een verschillend punt van de baan zit en dan krijg je weer dat de banden teveel afkoelen
Die krijgen constant updates van hun engineer.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sorry voor deze domme vraag, vervelend voor de users zoals jou en ootjekatootje. Maar hoe weten de coureurs hoeveel tijd ze per minisector (?) hebben of overhebben? Het lijkt alsof er tijdens een VSC behoorlijk wat tijd te winnen of verliezen valt en toch blijven de onderlinge verschillen redelijk gelijk én gaat er zo ver ik weet nooit iemand in de fout. Zijn ze fulltime met de pitmuur aan het praten? Dat dit allemaal goed gaat is mijns inziens ongelofelijk knap
Dat krijgen ze toch ook op hun stuur te zien? Hoeveel delta ze rijden?quote:Op maandag 25 juli 2022 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sorry voor deze domme vraag, vervelend voor de users zoals jou en ootjekatootje. Maar hoe weten de coureurs hoeveel tijd ze per minisector (?) hebben of overhebben? Het lijkt alsof er tijdens een VSC behoorlijk wat tijd te winnen of verliezen valt en toch blijven de onderlinge verschillen redelijk gelijk én gaat er zo ver ik weet nooit iemand in de fout. Zijn ze fulltime met de pitmuur aan het praten? Dat dit allemaal goed gaat is mijns inziens ongelofelijk knap
domme vragen bestaan niet, domme opmerkingen wel maar hier wordt het heel aardig uitgelegdquote:Op maandag 25 juli 2022 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sorry voor deze domme vraag, vervelend voor de users zoals jou en ootjekatootje. Maar hoe weten de coureurs hoeveel tijd ze per minisector (?) hebben of overhebben? Het lijkt alsof er tijdens een VSC behoorlijk wat tijd te winnen of verliezen valt en toch blijven de onderlinge verschillen redelijk gelijk én gaat er zo ver ik weet nooit iemand in de fout. Zijn ze fulltime met de pitmuur aan het praten? Dat dit allemaal goed gaat is mijns inziens ongelofelijk knap
Al een paar races zelf.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
was de hele race een beetje aan het kloten want hij had gewoon als 2e moeten eindigen
Hier kun je idd spreken van een divebomb van Russel.quote:Op zondag 24 juli 2022 23:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn geen regels, maar richtlijnen (guidelines, zoals in het document staat). Er zijn dus mogelijkheden om er van af te wijken (zoals bij divebombs en zo).
Maar je moet toch per minisector voldoen aan de VSC tijd? Je kan niet de ene sector een seconde 'te langzaam' zijn en dan de minisector er na deze seconde weer goed maken? Die seconde ben je dan toch kwijt?quote:Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
domme vragen bestaan niet, domme opmerkingen wel maar hier wordt het heel aardig uitgelegd
De delta staat op het display op het stuur.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sorry voor deze domme vraag, vervelend voor de users zoals jou en ootjekatootje. Maar hoe weten de coureurs hoeveel tijd ze per minisector (?) hebben of overhebben? Het lijkt alsof er tijdens een VSC behoorlijk wat tijd te winnen of verliezen valt en toch blijven de onderlinge verschillen redelijk gelijk én gaat er zo ver ik weet nooit iemand in de fout. Zijn ze fulltime met de pitmuur aan het praten? Dat dit allemaal goed gaat is mijns inziens ongelofelijk knap
Die 10 seconden op t einde met ham was een schijntje van wat het kunnen zijn. Max heeft alleen maar aan bandenmanagement gedaan.quote:Op maandag 25 juli 2022 08:35 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Verstappen heeft vanaf de Leclerc crash nauwelijks nog gas gegeven. Reed meer dan een seconde langzamer dan zijn eigen race pace.
Ja, dat is per minisector. Binnen elke minisector moet je aan de delta voldoen.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar je moet toch per minisector voldoen aan de VSC tijd? Je kan niet de ene sector een seconde 'te langzaam' zijn en dan de minisector er na deze seconde weer goed maken? Die seconde ben je dan toch kwijt?
Het is jammer met die Windsor want sommige dingen ziet hij heel scherp maar hij heeft een behoorlijke roze Britse bril.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Peter Windsor vraag zich in zijn analyse juist af waar Red Bull het lef vandaan haalt om de FIA te bekritiseren over de herstart na wat er vorig jaar in Abu Dabi gebeurde.
Dat is wel scherp haha
Nou ja, niet op Verstappen. Maar ze waren wel beide sneller dan Perez. En ik heb daar nog geen verklaring voor gezien.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die 10 seconden op t einde met ham was een schijntje van wat het kunnen zijn. Max heeft alleen maar aan bandenmanagement gedaan.
Derhalve die 3/4 tienden verschil in de berekening van weltschmerz klopt niet. Aan t begin van de race liepen lec en max 0.5-1 seconde uit per ronde. En vlak na de safety car was dit ook te zien. Binnen 5 ronden had max ruim 5 seconde op ham en daarna heeft hij zn pace laten zakken.
Mer op 0.3 van rbr? Dikke onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |