SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sindsdien kwam men nog twee keer aan in Hautacam. De editie van 2008 verdient ook enige aandacht. Het is de bizarre Tour van Gerolsteiner en Saunier Duval. Riccardo Ricco, Leonardo Piepoli, Stefan Schumacher, Bernhard Kohl. En... Juan Jos Cobo! Ricco had al twee ritten op zak, Leonardo Piepoli vond het tijd worden om ook een keer te winnen. Samen met ploeggenoot Juan Jos Cobo kwam hij op kop te rijden. De armzalige Frank Schleck probeerde aan te haken, maar dat stond het duo van Saunier Duval niet toe. Ze vonden het wel weer tijd worden voor een iconische 1-2, zoals op de Zoncolan een jaar eerder. Met z'n tween reden ze naar de finish, waarbij Piepoli wel wat moest inhouden om Cobo niet te lossen. Maakte verder niet uit, Schleck kwam pas een halve minuut later binnen en Kohl verloor meer dan een minuut. Twee minuten later kwam Ricco binnen, met in zijn wiel Sastre, Evans en Menchov. Saunier DuvalGoden. Weten jullie trouwens wie het voor het zeggen hadden bij Saunier Duval? Denk het wel, h. Maar ik mag het graag nog even benadrukken. Grote baas van Saunier Duval: Mauro Gianetti. Waar werkt Mauro tegenwoordig? Oja, UAE. Ploegleider: Matxin. Waar is Matxin tegenwoordig actief? Oja, UAE. Ploegdokter? Jos Ibarguren. Die zit tegenwoordig dan weer bij Movistar, omdat hij gebrouilleerd is met Gianetti. Na de rustdag mochten de jongens van Saunier Duval nog van Lannemezan naar Foix fietsen, maar toen werden ze een dag later in de buurt van Lavelanet uit het hotel geplukt. Ricco en Piepoli waren positief, en derhalve mocht de hele ploeg oprotten. Op Hautacam kwam Piepoli voor Cobo over de streep, maar aangezien Piepoli op dat moment werd betrapt en Cobo niet staat die zege nu op naam van Cobo. Terwijl Cobo een paar jaar geleden ook door de mand viel en zijn zege in de Vuelta verloor, maar deze etappe heeft hij nog steeds, haha. Na het debacle in de Tour wilde Gianetti even een paar rustige maanden, vooral omdat sponsor Saunier Duval was afgehaakt. Om de toekomst van de ploeg niet in het geding te brengen moest de ploeg het in het jaar daarna iets rustiger aan gaan doen, terwijl Ibarguren gewoon z'n vooraadjes op orde had en de renners vol wilde blijven stoppen. Dat leidde tot een conflict en daarom is de heilige drieenheid niet meer samen. Al zou je kunnen spreken van een nieuwe heilige drieenheid, want de trainer van Tadej Pogacar, dr. Iigo San Milln, was destijds ook actief bij Saunier Duval en tegenwoordig regelt hij de begeleiding van de grootste parels van UAE, naast Pogacar stuwt hij ook Juan Ayuso naar de top. Maar verder is het wielrennen een uiterst zelfreinigende sport waar ze leren van fouten uit het verleden. Haha. Ik verwacht vandaag weer een ouderwetse 1-2. Pogacar als Piepoli, McNulty als Cobo. Piepoli is zelf overigens ook nog steeds actief in het peloton, hij is trainer bij Movistar en begeleidt daarnaast een renner als Alberto Bettiol. Gelukkig hebben we tegenwoordig beter materiaal, de Jumbo foodcoach app en marginal gains. Wat een grap. Oja, in 2014 kwam er voor de laatste keer een rit aan in Hautacam. Toen won Nibali op deze locatie zijn vierde rit van die Tour, een Tour die alle spanning verloor door de abandons van Contador en Froome. Volgens mij reed Horner die dag in de kopgroep, maar hij kon merkwaardig genoeg zijn vormpiek van de Vuelta een jaar eerder niet herhalen. Pinot werd tweede op meer dan een minuut, nee, die editie was minder van belang.
De laatste bergrit van deze Tour begint om 13:30. Na een korte neutralisatie van 10 minuten gaan we vervolgens echt van start. Dankzij dit late tijdstip zijn we overal meteen live, zowel de NOS, Eurosport als Sporza. Bij Sporza zit je wel nog met het nieuws, kan altijd zo zijn dat ze pas een paar minuten later aansluiten. Enfin, de aankomst wordt verwacht tussen 17:25 en 17:54. Redelijk laat, de tijden schommelen nogal. Het weer schommelt ook een beetje, al wordt het in Lourdes overdag met 31 graden toch best warm. Eigenlijk bijna geen wind, klein beetje vanuit het noorden, en geen kans op regen. Boven op Hautacam verwachten we 24 graden, een ontzettend minimale kans op regen en wederom een beetje wind uit het noorden. Wel deels een vrij open klim, dus de wind kan invloed hebben, maar we draaien en keren wat af dus het zal ongetwijfeld niet enorm veel uitmaken.
Het leven van een voorspeller gaat niet over rozen. Heeft Bjerg ineens een wonderdag en is McNulty plotseling de beste klimmer op aarde, probeer dat vooraf maar eens te bedenken. Geen idee wat UAE vandaag in petto heeft, maar als beide heren weer zo'n goede dag hebben kan het vandaag opnieuw uitdraaien op een strijd tussen Pogacar en Vingegaard. Ik durf geen harde uitspraken meer te doen, maar eigenlijk zou deze rit nog beter moeten zijn voor de vluchters. Toch een beetje hoogteverschil in het begin, waar de betere klimmers meteen kunnen aanvallen en daarna een langere vlakke aanloop voor de eerste berg, waar de vluchters een mooie voorsprong kunnen verzamelen. Jumbo gaat niet rijden en dan moeten Bjerg en Hirschi het dus weer samen zien op te knappen. Hoeveel kans de vlucht heeft hangt (zoals altijd) af van de samenstelling van de vlucht, maar ook van het moment van het ontstaan van de vlucht. Gisteren ontstond de vlucht pas heel laat en was er amper tijd om voorsprong te verzamelen voor de eerste klim begon. En dan bots je ook nog op Superbjerg en McNultyman. Niet te doen. Jumbo gaat er in ieder geval wel alles aan moeten doen om een mannetje in de vlucht te plaatsen, daarna zien we wel wat er gaat gebeuren. UAE gaat nog een keer alles op alles zetten, dat lijkt me duidelijk. Pogacar gaat misschien zelfs al aanvallen op de Aubisque, waarom niet? Anders wellicht in de afdaling, of op de Spandelles, of in de afdaling van de Spandelles, of overal. Het wordt een nerveuze dag, vooral voor Vingegaard. Gianetti en Matxin weten hoe je de boel regelt op Hautacam, ik neem vast plaats in de schuilkelder om deze kernaanval te overleven. Een top vijf steek je verder maar in je reet. Of UAE gaat nog een dag full retard en dan kijken we weer naar Vingegaard vs Pogacar of het wordt een dag voor de vluchters en dan zie je dezelfde namen als altijd verschijnen. En Geschke voor de bollentrui, ook niet onbelangrijk. Lutsenko die de Tour van Astana redt, zoiets.
En een potentile waaierrit.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:48 schreef Aguero het volgende:
Nummer vier op 11 minuten. Best lang geleden denk ik.
Komt er ook nog een tijdrit.
Daar rijdt Jonas nog minstens 2 minuten weg bij Gauduquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:48 schreef Aguero het volgende:
Botero in 2002 op 13 minuten. En O'Connor ook op meer dan 10 minuten vorig jaarquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:48 schreef Aguero het volgende:
Je moet daar gewoon 1 betalen voor een reclame bidon, stelletje laaielichters dat het zijn [quote]quote:
Nee, hij heeft bij Jumbo zoveel progressie gemaakt door met toprenners op stage te gaan en te trainen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik ga mss wat zeuren maar eigenlijk moet wout een team hebben die 100% rond hem is gebouwd. Hij zou er 7 kunnen winnen.
En dan wint Greenways morgen en in Parijs. Announce NOS meltdown.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
We blijven erbij tot ONZE Fabio over de finish is
Vorig jaar was dat 10 minuten. En toen was de Tour al heel snel gespeeld, dus werd er niet elke bergrit de gashendel vroeg opengetrokken door de toppers.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:48 schreef Aguero het volgende:
Of Klep.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En dan wint Greenways morgen en in Parijs. Announce NOS meltdown.
Dat is gedurfd gezien de algehele tendens in dit topicquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik ga het gewoon zeggen: WvA begint een beetje ongeloofwaardig te worden. Onmenselijk.
Denk wel dat Mathieu gillend gek wordt als hij het trainingsschema van Wout alleen maar bekijktquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:51 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee, hij heeft bij Jumbo zoveel progressie gemaakt door met toprenners op stage te gaan en te trainen.
Als hij naar een andere ploeg gaat zal hij alleen maar minder worden.
Zie ook VDP, die rijdt bij een knakenploeg en dat is ook te zien . Die moet snel naar een topploeg gaan om nog verdere stappen te maken.
Of Ewanquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ja... vooral omdat Pogi's inzinking toen zo totaal was.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Fretwork het volgende:
Lekker Tourtje hoor, ergens jammer dat die Granon etappe zo vroeg was
quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik ga het gewoon zeggen: WvA begint een beetje ongeloofwaardig te worden. Onmenselijk.
Kan zomaar nog 3 etappes winnen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Dat had je 2 jaar geleden ook al kunnen zeggenquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Dan springt de NOS op de Greenways-bandwagon.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Mathieu neemt gewoon teveel hooi op zijn vorkquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk wel dat Mathieu gillend gek wordt als hij het trainingsschema van Wout alleen maar bekijkt
17 secondenquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Pedroso het volgende:
Met hoeveel voorsprong op de nr. 2 zal Wout zaterdag de tijdrit gaan winnen ?
Dat is ook weer zo. Hij moet dus maar gewoon voor de klassiekers en modder rijden gaan. En soms een truitje en een etappe in een grote ronde meepakken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk wel dat Mathieu gillend gek wordt als hij het trainingsschema van Wout alleen maar bekijkt
Denk eigenlijk dat hij die niet wint. En acht de kans ook best aanwezig dat hij ook vrijdag en zondag niet wintquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Pedroso het volgende:
Ik zoek graag de grenzen op in het leven. Mijn motto is dan ook: no pain, no gain. Soms beter bekend als no risk, no fun.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is gedurfd gezien de algehele tendens in dit topic
Morgen lijkt het een oplopende sprint worden. Ideaal voor Wout en Philipsenquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat hij die niet wint. En acht de kans ook best aanwezig dat hij ook vrijdag en zondag niet wint
Is Ganna nog in koers?quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef Pedroso het volgende:
hmmquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat hij die niet wint. En acht de kans ook best aanwezig dat hij ook vrijdag en zondag niet wint
Volgens de NOS ging hij het halen en zat hij bij de finish van Vingegaard ongeveer op 26 minuten.quote:
Mag 40 verliezen?quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens de NOS ging hij het halen en zat hij bij de finish van Vingegaard ongeveer op 26 minuten.
Wout lijkt me niet echt in vormquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Morgen lijkt het een oplopende sprint worden. Ideaal voor Wout en Philipsen
Dan ga ik me zorgen maken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens de NOS ging hij het halen en zat hij bij de finish van Vingegaard ongeveer op 26 minuten.
Nope, nummer 21 staat op 5 minuten van Hugo Houle.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daar gaan nog wel renners tussen komen
Staat inmiddels al 24equote:Op donderdag 21 juli 2022 17:59 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Nope, nummer 21 staat op 5 minuten van Hugo Houle.
De hele Quickstep ploeg in die groepquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
#mentaalzwak aldus Patrick Lefevrequote:Op donderdag 21 juli 2022 18:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De hele Quickstep ploeg in die groep
Kijk eens hoeveel plekken al die renners stegen die daar vanaf plek 20 stonden. Terwijl alleen Caruso en Froome er tussenuit vallenquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:59 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Nope, nummer 21 staat op 5 minuten van Hugo Houle.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De hele Quickstep ploeg in die groep
De altijd achterlijke afsluitende tijdrit.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef Slobeend het volgende:
Dit wordt n van de saaiste tijdritten ooit voor het klassement.
Ik wist dat ik op je kon rekenen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De altijd achterlijke afsluitende tijdrit.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De altijd achterlijke afsluitende tijdrit.
De slag om de 5e plaats is misschien nog interessant lol.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef Slobeend het volgende:
Je had een tijdje terug een tijdrit waar geen enkele top 10 klassering wisselde. Was dat de afgelopen Giro?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef Slobeend het volgende:
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Embedden lukt even niet maar de Hautacam tijden:
https://twitter.com/i/web/status/1550147537021042688
Wie wint de blowjob van JohnDDD?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Embedden lukt even niet maar de Hautacam tijden:
https://twitter.com/i/web/status/1550147537021042688
Spanning voor top-5 is er nog!quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef Slobeend het volgende:
quote:
@Mani89 en @Beregd Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:23 schreef Remco het volgende:
DeeBee 33:59
crv 34:01
Neef_Wuppie 34:34
Frozen-assassin 34:39
Felagund 35:05
Blik 35:12
heywoodu 35:35
GotenSSJ 35:50
DiegoFuser 35:53
Momo 35:55
Slobeend 36:02
hhh38 36:06
Lucyintheafternoon 36:15
Fretwork 36:16
JohnDDD 36:23
Mani89 36:30
Beregd 36:32
Aguero: 36,36
Sked 36:52
Remco 37:00
Faraday01 37:07
4-elements 37.18
Mansjester 37:23
Ericr 37:35
Van_Poppel 37:48
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[..]
@:Mani89 en @:Beregd Gefeliciteerd!
quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Laat ik nog eens een ouderwets JohnDDD-aanbod doen. De winnaar krijgt een heerlijke pijpbeurt van mij. Tenzij ik zelf win, dan ga ik mezelf wel pijpen.
En dat met "mindere fietsen"quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een mooie 18e plek voor Jonas en de rest buiten de top 27
[ afbeelding ]
In ieder geval vorig jaar in de Tour ookquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je had een tijdje terug een tijdrit waar geen enkele top 10 klassering wisselde. Was dat de afgelopen Giro?
Dat is een mooi rijtje, allemaal dopeurs met als enige Virenque als cleane renner daartussenquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een mooie 18e plek voor Jonas en de rest buiten de top 27
[ afbeelding ]
Dat Wout Pogi ook kampioen kan maken klopt denk ik wel.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Deze is wel het ergst tot nog toe
Giro klopt dan weer niet, want Joe Kartie won nog een plek van 10 naar 9!quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In ieder geval vorig jaar in de Tour ook
Als het een sprint wordt, zo laat in een grote ronde.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Morgen lijkt het een oplopende sprint worden. Ideaal voor Wout en Philipsen
Toch een leuk rennertje, veel aanvallen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is een mooi rijtje, allemaal dopeurs met als enige Virenque als cleane renner daartussen
Zo'n beetje. En dat deed Nibali cruisend.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:08 schreef El-Stinho het volgende:
Voor het eerst sinds 2014 zulke grote verschillen tussen de 1 en 10?
Wel benieuwd of UAE al eens een enorm bod heeft neergelegd bij Wout. Hij heeft toch al ervaring met contractbreuk!quote:
477 is het record toch? Wout kan naar 500 punten gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
meer dan 450 punten voor groen
Bijna Fantastisch
Van Aert heeft de strijdlust over week 1 gewonnen, de strijdlust over week 2 gewonnen en deze week is hij ook weer overal. Dit lijkt me gespeeld.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pienjo de enige andere kanshebber
In principe hebben 6 a 7 ploegen belang bij een sprint. Denk dat zelfs Jumbo wel een mannetje bijzet.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als het een sprint wordt, zo laat in een grote ronde.
Tiesj als straf omdat die vandaag volledig nutteloos is geweest.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In principe hebben 6 a 7 ploegen belang bij een sprint. Denk dat zelfs Jumbo wel een mannetje bijzet.
Met Peraud op 2 en LTD en Bauke in de top 10. En Leopold Knig.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:10 schreef Sked het volgende:
[..]
Zo'n beetje. En dat deed Nibali cruisend.
is dat die meid, die met renners op de hotelkamer naait?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:09 schreef DiegoFuser het volgende:
Van alle Belgen heeft Jos de grootste hekel aan Roglic, het is gnant
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is dat die meid, die met renners op de hotelkamer naait?
Die reed nog op kop richting slotklim toch?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tiesj als straf omdat die vandaag volledig nutteloos is geweest.
Doe maar niet ditquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is dat die meid, die met renners op de hotelkamer naait?
Daar reken je ploegen als Trek en Intermarch ook bij, terwijl die meer kans hebben vanuit een kopgroep dan in een sprint tegen Philipsen, Groenewegen en Van Aert.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In principe hebben 6 a 7 ploegen belang bij een sprint. Denk dat zelfs Jumbo wel een mannetje bijzet.
Weer 20k erbijquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van Aert heeft de strijdlust over week 1 gewonnen, de strijdlust over week 2 gewonnen en deze week is hij ook weer overal. Dit lijkt me gespeeld.
Ja, van Sagan. Al kun je het door de vaak wisselende puntentellingen toch nooit vergelijken met vroegere jarenquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
477 is het record toch? Wout kan naar 500 punten gaan.
Wordt een lastige rit om te controleren inderdaad.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als het een sprint wordt, zo laat in een grote ronde.
Ik denk dat Quickstep en Lotto-Soudal ook wel interesse hebben. Wie weet Bora ook nog.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar reken je ploegen als Trek en Intermarch ook bij, terwijl die meer kans hebben vanuit een kopgroep dan in een sprint tegen Philipsen, Groenewegen en Van Aert.
Van de overgebleven renners bedoel je dan?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van Aert heeft de strijdlust over week 1 gewonnen, de strijdlust over week 2 gewonnen en deze week is hij ook weer overal. Dit lijkt me gespeeld.
Sinds 2009 is het wel ongeveer hetzelfde gebleven.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, van Sagan. Al kun je het door de vaak wisselende puntentellingen toch nooit vergelijken met vroegere jaren
Wie van de niet overgebleven renners komen er ook maar in de buurt van dan?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Van de overgebleven renners bedoel je dan?
Je zou het tov het maximaal haalbare puntenaantal moeten berekenen. Maar dat is vast een hoop gedoe om te berekenen voor ieder jaar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, van Sagan. Al kun je het door de vaak wisselende puntentellingen toch nooit vergelijken met vroegere jaren
Voor week 1 Cort, irritant strijdlustig de eerste week.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wie van de niet overgebleven renners komen er ook maar in de buurt van dan?
Met zo enorm weinig kansen voor de sprinters denk ik dat ze deze kans niet laten lopen. Jakobsen en Ewan hebben maar 2x kunnen sprinten, dat is echt bizar weinig.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wordt een lastige rit om te controleren inderdaad.
Inderdaad, ze gaan helemaal los. Doet niet veel af van hoogtijdagen Sky en een remmende Froome in de bocht omhoog op de Ventoux.quote:
Lampaert had het in een interview al over aanvallen morgen. Bora voor Van Poppel is ook weer zo'n kansloos verhaal. Lotto, Alpecin en BEX lijken me vooraf de enige zekerheidjes.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat Quickstep en Lotto-Soudal ook wel interesse hebben. Wie weet Bora ook nog.
De winnaars mogen mij een DM sturen. Het zal wel een bijzonder korte beurt worden, want zelf zat ik er ook niet ver van af (8 seconden), dus het wordt een beurt van 8 seconden.quote:
En Pogacar op La Planche in 2020quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Inderdaad, ze gaan helemaal los. Doet niet veel af van hoogtijdagen Sky en een remmende Froome in de bocht omhoog op de Ventoux.
Die etappes waarin er verder berhaupt niemand wilde aanvallen reken je toch niet mee?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor week 1 Cort, irritant strijdlustig de eerste week.
Nou ja, hij zei toch eerlijk dat-ie het irritant vond?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die etappes waarin er verder berhaupt niemand wilde aanvallen reken je toch niet mee?
Corona kan ook nogquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:19 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie nog wel een plottwist morgen: Jonas en Wout rijden een greppel in en moeten opgeven. Pogacar komt als eerste boven op die twee klimmetjes en het klimmetje van zondag en hij pakt dan alsnog alle truien.
De eerste Tour was in 1903.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:19 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie nog wel een plottwist morgen: Jonas en Wout rijden een greppel in en moeten opgeven. Pogacar komt als eerste boven op die twee klimmetjes en het klimmetje van zondag en hij pakt dan alsnog alle truien.
Kan zijn dat ze met Jakobsen niet genoeg vertrouwen hebben dat hij het klimwerk overleeft.. dat zou normaal een eitje moeten zijn, maar die na 3 weken koers en met deze conditiequote:Op donderdag 21 juli 2022 18:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lampaert had het in een interview al over aanvallen morgen. Bora voor Van Poppel is ook weer zo'n kansloos verhaal. Lotto, Alpecin en BEX lijken me vooraf de enige zekerheidjes.
Mij lijkt het wel mooi maar ik ben dan ook een Pogi-fanquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De eerste Tour was in 1903.
Er zijn zeer zotte dingen gebeurd tussen toen en 2022.
Dus dit kan er ook nog wel bij.
Dat is het hele idee van de strijdlusttrofee juist. Op Alpe d'Huez krijg je ook zonder kinderprijsje wel strijd.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die etappes waarin er verder berhaupt niemand wilde aanvallen reken je toch niet mee?
Wel voor een strijdlustprijs, juist zou ik willen zeggen. Sowieso slaat die hele strijdlustprijs nergens op.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zelfs in de strijd om de Rode Lantaarn gebeurden vroeger de mafste dingen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mij lijkt het wel mooi maar ik ben dan ook een Pogi-fan
overigens wel grote kans dat Philipsen nog voorbij Pogi gaat in het groene klassement
Die boeken van jou met dat soort plottwists worden geen bestsellers, vrees ikquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:19 schreef JohnDDD het volgende:
Nee, dan Marvel.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die boeken van jou met dat soort plottwists worden geen bestsellers, vrees ik
Die hebben ze al, Jumbo en AH zitten in dezelfde holding als Delhaize. Gewoon een logootje aanpassen en klaarquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:43 schreef BobW het volgende:
Dit lijkt me het moment voor Jumbo om supermarkten te openen in heel Vlaanderen.
Maar kan iemand die winnen zonder te finishen?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wel voor een strijdlustprijs, juist zou ik willen zeggen. Sowieso slaat die hele strijdlustprijs nergens op.
Jumbo n AH? Dat lijkt me sterk als ze in Nederland concurrenten zijnquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Die hebben ze al, Jumbo en AH zitten in dezelfde holding als Delhaize. Gewoon een logootje aanpassen en klaar
Neequote:Op donderdag 21 juli 2022 18:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar kan iemand die winnen zonder te finishen?
Het mooiste vind ik de mededeling dat je dit bericht voor slechts 90% gewijzigd hebt.quote:
Nee.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Jumbo en AH zitten in dezelfde holding als Delhaize.
Het idee van strijdlust is om iets waar geen strijd voor is geleverd te belonen?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is het hele idee van de strijdlusttrofee juist. Op Alpe d'Huez krijg je ook zonder kinderprijsje wel strijd.
Nee, maar het ging erom wie theoretisch de strijdlustprijs van de eerste week zou hebben, volgens Wimderon Wout.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar kan iemand die winnen zonder te finishen?
Ik zie Plugge nog wel een Theo de Rooytje doen en dan eigenhandig beslissen dat Jonas de Tour uit moetquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Jumbo dan even het protocol aan de kant zet
Jaquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het idee van strijdlust is om iets waar geen strijd voor is geleverd te belonen?
Roglic is best een leuke renner met uitstralingquote:
Oh ok, dacht dat het over de superstrijdlust over de hele Tour gingquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, maar het ging erom wie theoretisch de strijdlustprijs van de eerste week zou hebben, volgens Wimderon Wout.
voor het geldquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:25 schreef wimderon het volgende:
Wout zat niet met de bollen in het hoofd, maar sprintte op de Spandelles wel Pinot en Martinez uit het wiel om de punten te pakken.
Ik zou er toch maar eens over gaan denken... zelf schrijver worden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zie Plugge nog wel een Theo de Rooytje doen en dan eigenhandig beslissen dat Jonas de Tour uit moet
Evans was een vrij aimabele man na zijn wereldtitel.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:25 schreef -XOR- het volgende:
Meest autistische winnaar sinds Cadel Evans.
Ik vind een leeg A4'tje prachtig.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Roglic is best een leuke renner met uitstraling
Jonas is echt vreselijk
Zelfs Froome had meer uitstraling
Jonas heeft de uitstraling van een leeg A4'tje
Op de Aubisque sprintte die dan weer niet mee, maar was ook niet genoeg geweest.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:25 schreef wimderon het volgende:
Wout zat niet met de bollen in het hoofd, maar sprintte op de Spandelles wel Pinot en Martinez uit het wiel om de punten te pakken.
Als renner of als persoon? Saaier dan Roglic bij interviews kan niet, terwijl je in die docu's van Jumbo ziet dat hij helemaal niet zo saai isquote:
Maar haalde hij wel maximale punten daarachter. Denk dat hij er wel een klein beetje aan dachtquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Op de Aubisque sprintte die dan weer niet mee.
Hij was in ieder geval niet kleurloos.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Evans was een vrij aimabele man na zijn wereldtitel.
Een aparte vogel.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij was in ieder geval niet kleurloos.
En om R.EV te lokken?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Voorspelling: Gouvenou steekt volgend jaar 100 kilometer tijdritten in de Tour om Van Aert naar een klassement te duwen.
Het is niet theoretisch, Van Aert heeft letterlijk de strijdlust voor week 1 gewonnen. En voor week 2.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, maar het ging erom wie theoretisch de strijdlustprijs van de eerste week zou hebben, volgens Wimderon Wout.
Ja je hebt gewonnen, gedeeld met nog iemand anders. Neem even contact met me opquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:31 schreef Mani89 het volgende:
Hebben we al een officiele tijd? Ik wil weten of ik gepijpt ga worden door Johnddd.
Toch wel. Roglic heeft nog wel een olijke uitstraling, en naast de fiets verre van saai inderdaad. Maar goed, het gaat erom wie het hardst kan fietsen!quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als renner of als persoon? Saaier dan Roglic bij interviews kan niet, terwijl je in die docu's van Jumbo ziet dat hij helemaal niet zo saai is
Alweer zo'n spannend boek.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Voorspelling: Gouvenou steekt volgend jaar 100 kilometer tijdritten in de Tour om Van Aert naar een klassement te duwen.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:29 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Deze take is nog saaier dan Jonas zelf
Plannen we het samen of elk om beurt?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja je hebt gewonnen, gedeeld met nog iemand anders. Neem even contact met me op
Hoe meer zielen hoe meer vreugd is mijn credo.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:35 schreef Beregd het volgende:
[..]
Plannen we het samen of elk om beurt?
Mijn credo is: hoe meer pielen hoe meer vreugdquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:35 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoe meer zielen hoe meer vreugd is mijn credo.
Dat zou sneller zijn dan Armstrong lol.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mijn credo is: hoe meer pielen hoe meer vreugd
Overigens zie ik wel een tijd van 36.16 nu op Twitter:
[ twitter ]
Laten we nou vooral blij zijn dat Simon Charteau de trui niet heeft gewonnen.quote:
En om het er in te wrijven mag die er wel in blijven rijden. Meezitten in die kopgroep was achteraf gezien dus voldoende geweest.quote:
Tja tis ook een beetje: wat heb je jezelf wijsgemaakt over hoe goed je kunt klimmen.quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:25 schreef -XOR- het volgende:
Meest autistische winnaar sinds Cadel Evans.
Daarvoor hebben ze bij Codifis alles geprobeerd en Geschke zelf ook, maar was wel echt duidelijk niet goed genoegquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
En om het er in te wrijven mag die er wel in blijven rijden. Meezitten in die kopgroep was achteraf gezien dus voldoende geweest.
Bij iedereen die sneller klimt dan Cobo moet je eigenlijk al vraagtekens zettenquote:
Beter ontbijt nu.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Bij iedereen die sneller klimt dan Cobo moet je eigenlijk al vraagtekens zetten
Nibs, van wie de hele ploeg behalve hij werd gepakt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zijn dat allemaal dopers?
De haai toch niet?
Rondere wielen.quote:
quote:
@Aguero is dan de winnaar. Gefeliciteerdquote:[DeeBee 33:59
crv 34:01
Neef_Wuppie 34:34
Frozen-assassin 34:39
Felagund 35:05
Blik 35:12
heywoodu 35:35
GotenSSJ 35:50
DiegoFuser 35:53
Momo 35:55
Slobeend 36:02
hhh38 36:06
Lucyintheafternoon 36:15
Fretwork 36:16
JohnDDD 36:23
Mani89 36:30
Beregd 36:32
Aguero: 36,36
Sked 36:52
Remco 37:00
Faraday01 37:07
4-elements 37.18
Mansjester 37:23
Ericr 37:35
Van_Poppel 37:48
Nou, ik had het wel willen zien als we eenzelfde vlakke aanloop hadden als Riis.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:49 schreef Marcoss het volgende:
De 2e tijd van deze eeuw, maar nog maar net in de top-20 van beste tijden ooit
Zo opgepompt als in de jaren 90 gaan we het vast nooit meer krijgen
Wat waren de profielen van die etappes?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:49 schreef Marcoss het volgende:
De 2e tijd van deze eeuw, maar nog maar net in de top-20 van beste tijden ooit
Zo opgepompt als in de jaren 90 gaan we het vast nooit meer krijgen
1996 was _____________/.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat waren de profielen van die etappes?
Zonder die cartouches van Pogacar op de Aubisque had hij nog onder de 36 kunnen duiken.quote:
In mijn herinnering was het toen wel bloedheet.quote:
Wij volgen het evangelie van Naichaca. Ik krijg de pijpbeurt van JohntripleD.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:49 schreef Sked het volgende:
[..]
[..]
@:Aguero is dan de winnaar. Gefeliciteerd
Spandelles that is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zonder die cartouches van Pogacar op de Aubisque had hij nog onder de 36 kunnen duiken.
Dit was 1996quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat waren de profielen van die etappes?
Je kan dat pot op. Mihai or bust.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wij volgen het evangelie van Naichaca. Ik krijg de pijpbeurt van JohntripleD.
Ik heb Bingoquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mijn credo is: hoe meer pielen hoe meer vreugd
Overigens zie ik wel een tijd van 36.16 nu op Twitter:
[ twitter ]
Maar dat is toch 1500 euro per flesje?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk nog wel steeds dat de voeding of het gebrek eraan met sterke beenspieren de huidige doping is.
Met supervoeding ketonen. Heb dat zelf ook wel gedronken. Mooie is je kunt dan zuipen als brugman maar geen kater
Nee joh, valt best mee, en je hebt de onsuperieure poedervariant. Niet te zuipen maar goed.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat is toch 1500 euro per flesje?
Vandaar dat Wout zo zijn best doet in de tussensprints?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat is toch 1500 euro per flesje?
En boos wordt op Eekhoff die dat voorkomt. Die wordt daarna wel meteen door Sporza onderuit geredenquote:Op donderdag 21 juli 2022 19:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vandaar dat Wout zo zijn best doet in de tussensprints?
En hoe waren jouw ervaringen met ketonen? Gebrek aan voeding: je zegt dus: weinig eten, maar veel ketonen naar binnen kieperen en dan puur gaan op die ketonen?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk nog wel steeds dat de voeding of het gebrek eraan met sterke beenspieren de huidige doping is.
Met supervoeding ketonen. Heb dat zelf ook wel gedronken. Mooie is je kunt dan zuipen als brugman maar geen kater
Hey bloed van Riis was ook vrij zwaar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:00 schreef JohnDDD het volgende:
Riis had wel een fiets van 9 kg blijkbaar.
En de hele tour met beroerde nachtrust gereden want als hij niet gewekt werd midden in de nacht om de doorstroming op gang te helpen was de kans best aanwezig dat hij een groot probleem zou hebben.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hey bloed van Riis was ook vrij zwaar.
De Finse juichaap wordt hier NIET getolereerd.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:08 schreef JohnDDD het volgende:
[ twitter ]
ammattipyorailygod zegt 36:34
Prima profiel die van 1996, of niet @Rellende_Rotscholierquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit was 1996
[ afbeelding ]
En 94
[ afbeelding ]
Dus wel veel vlakker als aanloop ja
Edit: oh, die van 94 werkt blijkbaar niet
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die tijdrit gaat gewoon naar van Aert, of misschien Vingegaard.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:19 schreef JohnDDD het volgende:
grote kans nu dat er geen Spaanse en Franse zeges meer komen in deze Tour ... Italiaans valt nog te bezien maar Ganna is volgens mij niet in beste vorm.
Dat lijkt me ook ja in deze vorm. Zeker omdat het ook wat glooiend isquote:Op donderdag 21 juli 2022 19:20 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die tijdrit gaat gewoon naar van Aert, of misschien Vingegaard.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Prima profiel die van 1996, of niet @:Rellende_Rotscholier
Pogacar kan hem ook nog winnen hoewel hij wel echt leeg is volgens mij. Een verrassing kan ook nog. Misschien Pidcock.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:20 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die tijdrit gaat gewoon naar van Aert, of misschien Vingegaard.
Dat kan Ganna toch wel?quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja in deze vorm. Zeker omdat het ook wat glooiend is
Echt bizar, deze prestatie van Wout was misschien nog absurder dan McNulty gisteren. Lijkt mij een ABCtje voor de tijdrit.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja in deze vorm. Zeker omdat het ook wat glooiend is
Hij heeft dit niveau 1 bergrit laten zien, denk ik? Rijdt natuurlijk een fantastische Tour, maar bergop schat ik vorig jaar en 2020 eigenlijk hoger inquote:
quote:
Nu nog wel, maar hoelang nog tot Van Aert ook beter is dan Vingegaard?quote:"Maar dat is ook de keerzijde van de medaille: momenteel hebben ze daar nog klassementsrenners die meer kans hebben op succes. Je kunt nu nog eerder de Tour winnen met Vingegaard dan met Van Aert."
Jan Bakelants
En de vraag of Wout dat berhaupt wil, denk dat hij veel liever rondrijdt zoals deze Tour dan dat hij dagelijks voor het klassement moet rijden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Tour winnen of podium rijden is wel heel wat anders dan een paar dagen leuk meerijden met de beste.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga voor het andere scenario. Vingego is oppermachtig op de klim en gaat op de steile flanken van de Hautacam ervandoor.
En de Spandelles, die baart een muis. Paar aanvallen van Pogi die makkelijk gepareerd worden door Vingego
Zeker en ik sluit Ganna (en Kung) ook niet uit. Maar op een biljartlaken hebben die wel iets meer voordeel zou ik zeggen.quote:
Spandalles baarde niet echt een muis. (Ook in de afdaling gebeurde nog wat).quote:
Uiteindelijk kwam alles toch nog redelijk bij elkaar. Baart een muis is een redelijk brede definitiequote:Op donderdag 21 juli 2022 19:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Spandalles baarde niet echt een muis. (Ook in de afdaling gebeurde nog wat).
Ganna heeft zich wel bijna de hele Tour gespaardquote:Op donderdag 21 juli 2022 19:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker en ik sluit Ganna (en Kung) ook niet uit. Maar op een biljartlaken hebben die wel iets meer voordeel zou ik zeggen.
Verschilt een beetje, hangt ook af van weersomstandigheden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Presteren klassementsrenners over het algemeen niet beter dan de specialisten in de laatste tijdrit?
Ja, maar dat is Wout natuurlijk ook!quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Presteren klassementsrenners over het algemeen niet beter dan de specialisten in de laatste tijdrit?
Als Vingegaard dit niveau kan vasthouden heb je een andere dominantie. Wat we vandaag hebben gezien is ongekend.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Tot halverwege deze Tour vreesden we voor een dominante Pogacar in de komende jaren. Met een Vingegaard in deze vorm ziet het er weer positief uit.
En het is duidelijk dat Vingegaard die tempowisselingen misschien wel beter aan kan dan Pogacar, dat zal ook helpen voor de komende jaren. Ook zonder Roglic was deze Tour heel spannend geworden, Pogacar pakt tijd in de tijdritten en via boni’s, Vingegaard moet z’n winst pakken bergop.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Tot halverwege deze Tour vreesden we voor een dominante Pogacar in de komende jaren. Met een Vingegaard in deze vorm ziet het er weer positief uit.
Ketonen zijn gewoon een lichaamseigen brandstof, die zorgen ervoor dat je vet verbrand voordat je al kapot bent. De ervaring is dat als je meerdere dagen achter elkaar gaat presteren dat het met dat spul wel steeds beter gaat. Verder moet je gewoon eten natuurlijk.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
En hoe waren jouw ervaringen met ketonen? Gebrek aan voeding: je zegt dus: weinig eten, maar veel ketonen naar binnen kieperen en dan puur gaan op die ketonen?
Ja, tenminste ronderenners (denk bv aan Haga). De klasssementsmannen zijn dat per definitie.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Wout is dan ook geen eendimensionale tijdrijder, sprinter of kasseienvreter.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar dat is Wout natuurlijk ook!
Volgend jaar komt Pogacar terug met een sterkere ploeg. Dit is ook een klap voor de prestige van UAEquote:Op donderdag 21 juli 2022 19:55 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als Vingegaard dit niveau kan vasthouden heb je een andere dominantie. Wat we vandaag hebben gezien is ongekend.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit was 1996
[ afbeelding ]
En 94
[ afbeelding ]
Dus wel veel vlakker als aanloop ja
Edit: oh, die van 94 werkt blijkbaar niet
Van de huidige ploeg heb je dan enkel Almeida? Tenzij ze nog wat renners halenquote:Op donderdag 21 juli 2022 20:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgend jaar komt Pogacar terug met een sterkere ploeg. Dit is ook een klap voor de prestige van UAE
Ik dacht juist dat je in ketose vet verbrandde maar niet per se als je ketonen gebruikt. Ik dacht dat ketonen de beste brandstof voor het lichaam waren, beter nog dan suiker. Maar wat ik begreep is dat je er juist sneller dik van kan worden, omdat je lichaam de suiker die je eventueel ook nog inneemt dus niet meer zo nodig heeft.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ketonen zijn gewoon een lichaamseigen brandstof, die zorgen ervoor dat je vet verbrand voordat je al kapot bent. De ervaring is dat als je meerdere dagen achter elkaar gaat presteren dat het met dat spul wel steeds beter gaat. Verder moet je gewoon eten natuurlijk.
Je kunt ook je lichaam in ketone staat brengen door heel lang heel weinig te eten maar dan kun je niks.
UAE is er echter ook meester in om een hoop rommel en what-ifs vast te leggen. Marco en Bennett, dat is om problemen vragen. De enige betrouwbare renner van betekenis die ze vorig jaar hebben aangetrokken zit nu thuis om straks in de Vuelta exact hetzelfde te doen als hij hier in de Tour had kunnen doen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgend jaar komt Pogacar terug met een sterkere ploeg. Dit is ook een klap voor de prestige van UAE
Hij was stiekem aan het trainen i.p.v. aan het werk op de visopslag?quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:03 schreef franklop het volgende:
Maar goed, vanavond gaat Jumbo Jonas uit de Tour halen dus, als de geschiedenis zich herhaalt
Namelijk?quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
UAE is er echter ook meester in om een hoop rommel en what-ifs vast te leggen. Marco en Bennett, dat is om problemen vragen. De enige betrouwbare renner van betekenis die ze vorig jaar hebben aangetrokken zit nu thuis om straks in de Vuelta exact hetzelfde te doen als hij hier in de Tour had kunnen doen.
Joao rijdt voor de bv Joaoquote:Op donderdag 21 juli 2022 20:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
UAE is er echter ook meester in om een hoop rommel en what-ifs vast te leggen. Marco en Bennett, dat is om problemen vragen. De enige betrouwbare renner van betekenis die ze vorig jaar hebben aangetrokken zit nu thuis om straks in de Vuelta exact hetzelfde te doen als hij hier in de Tour had kunnen doen.
De renners die hier wel startten zijn ook wel allemaal ziek zwak en misselijk.quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van de huidige ploeg heb je dan enkel Almeida? Tenzij ze nog wat renners halen
Mihai schijnt hem gespot hebben in Roemeniquote:Op donderdag 21 juli 2022 20:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hij was stiekem aan het trainen i.p.v. aan het werk op de visopslag?
Zeker de moeite waard!quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:07 schreef groenen het volgende:
Iemand dat boek over Ullrich al gelezen?
Dat geldt dan ook voor de etappe naar de Granon, maar je kan moeilijk zeggen dat die etappe tot de slotklim een muis baarde.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteindelijk kwam alles toch nog redelijk bij elkaar. Baart een muis is een redelijk brede definitie
Boek Ullrich ligt klaar voor op vakantie.quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:07 schreef groenen het volgende:
Zijn er eigenlijk leuke docu’s of boeken over de jaren van Riis? Iemand dat boek over Ullrich al gelezen?
Fascinerende tijd dat je risico’s neemt met je eigen
gezondheid om mutant te worden.
Over Amstrong inmiddels wel genoeg gezien.
Er zit een heel hoofdstuk in over Grischa!quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:07 schreef groenen het volgende:
Zijn er eigenlijk leuke docu’s of boeken over de jaren van Riis? Iemand dat boek over Ullrich al gelezen?
Fascinerende tijd dat je risico’s neemt met je eigen
gezondheid om mutant te worden.
Over Amstrong inmiddels wel genoeg gezien.
Jumbo heeft het toch goed voor elkaar #samenwinnenquote:Op donderdag 21 juli 2022 20:08 schreef Ericr het volgende:
Niet iedereen zal voor die zandbak zooi willen rijden. Blijft toch een beetje vreemdelingenlegioen.
Met geld smijten helpt natuurlijk maar toppers die willen knechten zijn dun bezaaid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |