SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Red Bull RB18SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aston Martin AMR22SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.McLaren MCL36SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AlphaTauri AT03SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Williams FW44SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferrari F1-75 (17 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mercedes W13 (18 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alpine 522 (21 februari)
Alfa Romeo C42 (27 februari)![]()
Sprintrace hartstikke leuk, johquote:Maar het is wel te hopen dat met wat meer echte vrije trainingen ze bij RBR de setup qua bandenslijtage wat beter onder controle krijgen hier op Paul Ricard, want dat heeft ze in Oostenrijk uiteindelijk de winst gekost.
![]()
Heel die sprintrace nog altijd niet gezienquote:Op donderdag 21 juli 2022 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sprintrace hartstikke leuk, johMaar het is wel te hopen dat met wat meer echte vrije trainingen ze bij RBR de setup qua bandenslijtage wat beter onder controle krijgen hier op Paul Ricard, want dat heeft ze in Oostenrijk uiteindelijk de winst gekost.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Potentieel is Le Castellet trouwens wel weer een circuit waar Ferrari goede kansen maakt, met dat lange rechte stuk enzo. Als die raketmotor van ze heel blijft.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Lastig. Hebben ze zo'n topspeed omdat ze hun motor belachelijk aan het pushen zijn of heeft dat niks met elkaar te maken? Ben benieuwd.quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:17 schreef Tijn het volgende:
Potentieel is Le Castellet trouwens wel weer een circuit waar Ferrari goede kansen maakt, met dat lange rechte stuk enzo. Als die raketmotor van ze heel blijft.![]()
Ja, dat is wel wat er gedacht wordt. YouTube-kanaal The Race had er laatst een video over:quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lastig. Hebben ze zo'n topspeed omdat ze hun motor belachelijk aan het pushen zijn of heeft dat niks met elkaar te maken? Ben benieuwd.
Daarin toonden ze ook dit grafiekje, waarin je kan zien dat alle Ferrari-powered teams moeite hebben om races uit te rijden, met Ferrari zelf stijf onderaan.
De theorie is dat het motorreglement weliswaar bevroren is t/m 2025, maar dat updates tbv betrouwbaarheid wel mogen worden uitgevoerd, mits aangevraagd bij de FIA en toestemming wordt verleend. Dus de gedachte is dat Ferrari (en de andere teams overigens) vooral geprobeerd hebben om de performance te maximaliseren, met het idee dat eventuele betrouwbaarheidsproblemen de komende jaren wel opgelost kunnen worden, terwijl de motor sneller maken dan-ie nu is er niet echt meer in zit.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 21-07-2022 15:41:42 ]![]()
Een auto die overstuurt (voorkeur Verstappen) is per definitie sneller dan een auto die onderstuurt (voorkeur Perez). Dus door de auto beter te laten insturen maken ze hem sneller. Verstappen kan daar beter mee uit de voeten dan Perez, maar wil niet zeggen dat ze bewust voor Verstappen kiezen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kom de laatste tijd opeens het verhaal tegen dat Red Bull de auto "naar de hand van Max" zou ontwikkelen en dat daarom de resultaten van Perez recent tegenvallen, terwijl-ie aan het begin van het seizoen er zo goed bij zat.
Vermoeiende shit, hoor. Ze maken die auto gewoon sneller. Max haalt dat eruit en Perez niet.
https://the-race.com/form(...)one-away-from-perez/No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Je vergeet alleen dat hij die kampioensauto niet in 2019 reed, maar in 2020. Toen de reguliere Mercedes van 2020 op 4 na alle races won (2x Max, 1x Gasly en Perez zelf), waarbij die laatste 2 niet eens on merrit waren, maar door bijzondere omstandigheden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Neem je wel mee dat perez in de kampioenschapsauto van 2019 er ook een potje van maakte en moeite had met Stroll?Rini dankjewel.![]()
Ja, dat bedoel ik ook te zeggen. Het idee dat Verstappen hiermee voorgetrokken zou worden is wat er vermoeiend is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 15:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een auto die overstuurt (voorkeur Verstappen) is per definitie sneller dan een auto die onderstuurt (voorkeur Perez). Dus door de auto beter te laten insturen maken ze hem sneller. Verstappen kan daar beter mee uit de voeten dan Perez, maar wil niet zeggen dat ze bewust voor Verstappen kiezen.
https://the-race.com/form(...)one-away-from-perez/![]()
Tis ook wel erg makkelijk om te schreeuwen dat Perez het nu op eens minder doet. Die gridstraf in Silverstone was even lullig, maar daarna heeft ie gewoon prima zijn weg naar voor gevonden en optimaal gebruik gemaakt van de kans die de SC hem bood. In Oostenrijk werd ie er geheel buiten zijn schuld om (zelfs Sky wist dat) uitgekegeld door Russell op z'n Hamiltons, dus dan is het ook vrij lastig scoren hè.
En ja, ik heb naar Sky geluisterd afgelopen race. Niet omdat ik er zo'n fan van ben, maar omdat F1TV de meest doodsaaie commentator die ze maar konden vinden op die post had gezet
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
En dan viel hij in Canada ook nog vrij lullig uit..quote:Op donderdag 21 juli 2022 15:46 schreef Nattekat het volgende:
Tis ook wel erg makkelijk om te schreeuwen dat Perez het nu op eens minder doet. Die gridstraf in Silverstone was even lullig, maar daarna heeft ie gewoon prima zijn weg naar voor gevonden en optimaal gebruik gemaakt van de kans die de SC hem bood. In Oostenrijk werd ie er geheel buiten zijn schuld om (zelfs Sky wist dat) uitgekegeld door Russell op z'n Hamiltons, dus dan is het ook vrij lastig scoren hè.
En ja, ik heb naar Sky geluisterd afgelopen race. Niet omdat ik er zo'n fan van ben, maar omdat F1TV de meest doodsaaie commentator die ze maar konden vinden op die post had gezetRini dankjewel.![]()
die nieuwe achtervleugel sinds Canada schijnt wel veel uit te maken, Red Bull nog iets sneller maar niet meer het verschil dat er voorheen was en voorzover ik kon zien wordt er dit weekend met dezelfde achtervleugel gereden als in Oostenrijk door Ferrari dan, Red Bull heb ik nog niet voorbij zien komenquote:Op donderdag 21 juli 2022 14:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lastig. Hebben ze zo'n topspeed omdat ze hun motor belachelijk aan het pushen zijn of heeft dat niks met elkaar te maken? Ben benieuwd.![]()
Geheel buiten zijn schuld om?quote:Op donderdag 21 juli 2022 15:46 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs Helmut Marko vond dat niet. Gewoon een naïeve move.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Evenstar
![]()
Helmut Marko neem ik nog minder serieus dan dat ik jou neem, dus go figurequote:Op donderdag 21 juli 2022 16:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geheel buiten zijn schuld om?
Zelfs Helmut Marko vond dat niet. Gewoon een naïeve move.Komt echt alleen maar onzin uit die man. Perez had daar even kunnen wachten, maar het was niet zijn schuld dat hij geraakt werd. Daarom werd Russell bestraft.
![]()
Een hele eerquote:Op donderdag 21 juli 2022 16:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Helmut Marko neem ik nog minder serieus dan dat ik jou neem, dus go figureKomt echt alleen maar onzin uit die man. Perez had daar even kunnen wachten, maar het was niet zijn schuld dat hij geraakt werd. Daarom werd Russell bestraft.
dankje
Maar dit gebruikte ik omdat Nattekat Sky aanhaalde.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Ik heb gemist waar 'zelfs Helmut Marko' een autoriteit is. Die roept in zijn emotie altijd van alles. Volgens mij vond de wedstrijdleiding Russell gewoon schuldig en niet Perez.quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geheel buiten zijn schuld om?
Zelfs Helmut Marko vond dat niet. Gewoon een naïeve move.Rini dankjewel.![]()
Allemaal leuk, maar Russell deed het niet expres of zo en had het misschien met moeite kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik heb gemist waar 'zelfs Helmut Marko' een autoriteit is. Die roept in zijn emotie altijd van alles. Volgens mij vond de wedstrijdleiding Russell gewoon schuldig en niet Perez.
Wat Marko aanhaalde is het advies aan de coureurs voorafgaand aan de race om niet meteen in bocht 4 buitenom te gaan inhalen in ronde 1.
En wat doet Perez? En hoe pakte het uit? Juist.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell was ook schuldig, maar het was gewoon naïef van Perez om het daar te proberen, zeker nadat hij al door RBR was gewaarschuwd om het daar niet te doen. Inhalen buitenom in die bocht is imho vaker fout dan goed gegaan.quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik heb gemist waar 'zelfs Helmut Marko' een autoriteit is. Die roept in zijn emotie altijd van alles. Volgens mij vond de wedstrijdleiding Russell gewoon schuldig en niet Perez.No Dyson Barrier is going to stop me!
![]()
het lijkt dat Red Bull dus met een low downforce achtervleugel start en Ferrari met dezelfde als in Oostenrijk (foto onder) al twijfel ik nu een beetje over Red Bull![]()
[ Bericht 18% gewijzigd door Tarado op 21-07-2022 17:08:52 ]![]()
Al met al zullen we nooit weten hoe goed die auto dus echt was in de handen van die 2quote:Op donderdag 21 juli 2022 15:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat hij die kampioensauto niet in 2019 reed, maar in 2020. Toen de reguliere Mercedes van 2020 op 4 na alle races won (2x Max, 1x Gasly en Perez zelf), waarbij die laatste 2 niet eens on merrit waren, maar door bijzondere omstandigheden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Verkeerd topic
No Dyson Barrier is going to stop me!
https://www.gpfans.com/nl(...)zich-niet-verbinden/
Nee, zeg maar niet welk team niet wil meedoen, dan kunnen we daar fijn over speculeren.
Verder; zoek gewoon de beste mensen, ongeacht kleur. Ik zie Eminem ook niet om meer witte rappers vragen.![]()
Hangt er ook een beetje vanaf wat er in dat plan staat. Als het allemaal wat simpel virtue signaling is zie ik niet waarom dat team ook niet tekent, dan ben je er tenminste van af.![]()
Gewoon weer typische framing van Hamilton, want nu gaat iedereen aan één bepaald team denken waar hij persoonlijk problemen mee heeft, en blijkt uiteindelijk dat 9 van 10 teams tegen waren, en alleen MB het wilde doorzetten.![]()
Ik zou ook niet aan zoiets beginnen. Vooral het moeten staat me erg tegen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 04:46 schreef tripel7 het volgende:
En het antwoord is Williams: https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/62257380Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Houd die racistische bullshit dan echt nooit op?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Niet vanzelfquote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:29 schreef daNpy het volgende:
Houd die racistische bullshit dan echt nooit op?![]()
![]()
Zolang het geld oplevert niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:29 schreef daNpy het volgende:
Houd die racistische bullshit dan echt nooit op?"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
Goed dat er iemand is die zijn hoofd boven het maisveld uitsteekt. Ook weliswaar een goed teken dat 9 teams wel willen meegaan, zegt dan ook wel meer dan genoeg.![]()
eens, je kop in het zand steken en doen alsof het niet bestaat lijkt me ook geen oplossingquote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Goed dat er iemand is die zijn hoofd boven het maisveld uitsteekt. Ook weliswaar een goed teken dat 9 teams wel willen meegaan, zegt dan ook wel meer dan genoeg.![]()
Diversiteit afdwingen, oftewel mensen kiezen op basis van niet terzake doende zaken zoals geslacht, huidskleur of geaardheid... is gewoon discriminatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens, je kop in het zand steken en doen alsof het niet bestaat lijkt me ook geen oplossing
Ik blijf het vreemd vinden dat de vechters tegen discriminatie, dit per sé af willen dwingen. En wat heeft het met topsport te doen?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Het is topsport. Die teams willen winnen. Allemaal.
Dus denkt iemand nou echt dat ze de beste kandidaten op welk onderdeel dan ook laten lopen op andere gronden dan geschiktheid?
Nou ja, er schijnt er dus eentje rond te lopen die dat denkt
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Dit roep je in de wereld van F1?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:07 schreef Zorro het volgende:
Dus denkt iemand nou echt dat ze de beste kandidaten op welk onderdeel dan ook laten lopen op andere gronden dan geschiktheid?
Nou ja, er schijnt er dus eentje rond te lopen die dat denkt![]()
![]()
Ok, 1 uitzondering: Geld gaat voor.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit roep je in de wereld van F1?Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Die 10de heeft nog geen beslissing genomen omdat ze nog niet alle informatie hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Goed dat er iemand is die zijn hoofd boven het maisveld uitsteekt. Ook weliswaar een goed teken dat 9 teams wel willen meegaan, zegt dan ook wel meer dan genoeg.No Dyson Barrier is going to stop me!
Maisveldquote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
![]()
Je weet toch hoe het werkt bij een sollicitatie?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:07 schreef Zorro het volgende:
De kandidaat moet "binnen het team passen"
Dan wordt zo iemand ongeschikt omdat er al eerder afwijkende kandidaten zijn weggepest.Wie dit leest is gek![]()
streven naar is toch iets heel anders dan afdwingen maar je overreageert een beetje, het streven is ook om een vrouwelijke coureur in F1 te krijgen maar zolang ze nog niet snel genoeg zijn gaat dat ook niet gebeurenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Diversiteit afdwingen, oftewel mensen kiezen op basis van niet terzake doende zaken zoals geslacht, huidskleur of geaardheid... is gewoon discriminatie.
Ik blijf het vreemd vinden dat de vechters tegen discriminatie, dit per sé af willen dwingen. En wat heeft het met topsport te doen?![]()
Donkere mensen kiezen al jaren een stuk minder voor de STEM studies, als ze al er voor kiezen is er een relatief hoog uitvalpercentage in die groep om verschillende redenen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:07 schreef Zorro het volgende:
In die zin is het logisch dat de F1 wereld aardig roomblank is, er is simpelweg weinig beschikbaar talent om dat te veranderen.
Je kunt het daarbij laten en zeggen, allemaal eigen schuld, moeten ze maar een fatsoenlijke studie kiezen. Of je kiest er voor om als podium van F1 de diversiteit te promoten en daarmee een voorbeeld te creëren voor alle nieuwe studenten. Daarmee hoop je dat op de lange termijn er meer donkere mensen kiezen voor STEM studies en dit ook succesvol voltooien.
Op zich, ik ben wel voor. Al was ik ook wel voor het plan van de TUe om vrouwelijke hoogleraren te bevoordelen in de sollicitatieprocedure en dat is ook neergesabeld.![]()
Streven naar gelijkheid is niet hetzelfde als diversiteit of "positieve" discriminatie proberen te pushen (positieve discriminatie bestaat niet eens).quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
streven naar is toch iets heel anders dan afdwingen maar je overreageert een beetje, het streven is ook om een vrouwelijke coureur in F1 te krijgen maar zolang ze nog niet snel genoeg zijn gaat dat ook niet gebeuren
Net als de TU/e die een vacature enkel voor vrouwelijke kandidaten had. Niet de beste kandidaat, maar een vrouw.
Als je een échte oplossing wil moet je een probleem bij de bron aanpakken. Niet het probleem omgekeerd gebruiken om de uitslag te sturen.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Vettel in een 100 jaar oude Aston Martin.
No Dyson Barrier is going to stop me!
FIA facing rebellion over 2023 F1 floor changes
Goed dat deze teams hun poot stijf houden want het "veiligheid" excuus voor deze regelwijziging is flauwekul en het is ook een radicale afwijking van het 2022-concept waar FIA + Liberty + teams destijds toch heel bewust voor gekozen hebben. Men moet elkaar niet voorliegen: deze regelveranderingen zijn bedoeld om teams als Mercedes toe te staan hun prestatie-achterstand in te halen dat ze hebben geleden omdat ze het 2022-concept niet op tijd onder de knie kregen.![]()
![]()
Het zou Mercedes zelfs een voorsprong geven, omdat ze al op deze wijziging hebben voorgesorteerd, blijkbaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:45 schreef beantherio het volgende:
Goed dat deze teams hun poot stijf houden want het "veiligheid" excuus voor deze regelwijziging is flauwekul en het is ook een radicale afwijking van het 2022-concept waar FIA + Liberty + teams destijds toch heel bewust voor gekozen hebben. Men moet elkaar niet voorliegen: deze regelveranderingen zijn bedoeld om teams als Mercedes toe te staan hun prestatie-achterstand in te halen dat ze hebben geleden omdat ze het 2022-concept niet op tijd onder de knie kregen.quote:One team boss said: “The changes are so extreme for 2023 because Mercedes claim that they have found 40% more downforce for next year, so they have urged the FIA to act. If Mercedes have genuinely done that, then you may as well hand them the world championship now.”No Dyson Barrier is going to stop me!
kom jij even met de bron danquote:Op vrijdag 22 juli 2022 15:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Streven naar gelijkheid is niet hetzelfde als diversiteit of "positieve" discriminatie proberen te pushen (positieve discriminatie bestaat niet eens).
Net als de TU/e die een vacature enkel voor vrouwelijke kandidaten had. Niet de beste kandidaat, maar een vrouw.
Als je een échte oplossing wil moet je een probleem bij de bron aanpakken. Niet het probleem omgekeerd gebruiken om de uitslag te sturen.![]()
Van de 8 miljard mensen zijn er slechts een handvol in de mogelijkheid tot F1 coureur te schoppen. F1 coureurs zijn van vele nationaliteiten.quote:
Leg mij nog eens uit wat er zo belangrijk is om diversiteit door te drukken voor iets wat 0,0000000001 % van de bevolking betreft?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
jij zou mij toch wat uitleggen?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 08:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van de 8 miljard mensen zijn er slechts een handvol in de mogelijkheid tot F1 coureur te schoppen. F1 coureurs zijn van vele nationaliteiten.
Leg mij nog eens uit wat er zo belangrijk is om diversiteit door te drukken voor iets wat 0,0000000001 % van de bevolking betreft?![]()
Ja, misschien is het handiger om discriminatie dáár aan te pakken waar het ook effect heeft. In de F1 is de kans zo klein dat je het maakt dat huidskleur die kans niet significant vergroot. Dan heeft de bron aanpakken ook zin.quote:
En discriminatie toe te passen om het zogenaamd uit te bannen is nog steeds te dom voor woorden.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Het is gewoon een moeilijk onderwerp maar dat in F1 geen effect zou hebben ben ik niet met je eens omdat er veel mensen naar kijken en er dus een voorbeeldfunctie vanuit gaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, misschien is het handiger om discriminatie dáár aan te pakken waar het ook effect heeft. In de F1 is de kans zo klein dat je het maakt dat huidskleur die kans niet significant vergroot. Dan heeft de bron aanpakken ook zin.
En discriminatie toe te passen om het zogenaamd uit te bannen is nog steeds te dom voor woorden.![]()
Sorry maar miljonairs die de gewone man gaan vertellen hoe zwaar het leven is moet ik meestal om lachen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is gewoon een moeilijk onderwerp maar dat in F1 geen effect zou hebben ben ik niet met je eens omdat er veel mensen naar kijken en er dus een voorbeeldfunctie vanuit gaat.
En dan nog is dat mijn punt niet, het punt is dat je discriminatie niet met discriminatie moet proberen te bestrijden. Dat is de objectieve balans gewoon de andere kant op willen hebben.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Als jij denkt dat Hamilton wat je ook verder van hem vindt geen rolmodel is voor veel gekleurde mensen in de wereld dan begrijp je er niet zoveel van, daar hoeft hij weinig voor te zeggen, alleen maar te rijden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sorry maar miljonairs die de gewone man gaan vertellen hoe zwaar het leven is moet ik meestal om lachen.
En dan nog is dat mijn punt niet, het punt is dat je discriminatie niet met discriminatie moet proberen te bestrijden. Dat is de objectieve balans gewoon de andere kant op willen hebben.
En je punt is gewoon geen punt omdat streven naar toch vrij vrijblijvend is en niets meer dan we zullen er rekening mee houden, als je dat al teveel vindt is het toch meer jouw probleem.![]()
Evenstar
![]()
Echt schandalig hoe dit wordt doorgedrukt na een complete clownshow in Baku. Daarna kwamen de voorzetten om de regels te wijzigen, was het belachelijk hard stuiteren opeens verdwenen, had Lewis geen last meer van zijn rug en kwam Mercedes met updates. Nu zijn er geruchten dat Mercedes volgend jaar weer dominant kan zijn door de regelwijzigingen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:45 schreef beantherio het volgende:
Goed dat deze teams hun poot stijf houden want het "veiligheid" excuus voor deze regelwijziging is flauwekul en het is ook een radicale afwijking van het 2022-concept waar FIA + Liberty + teams destijds toch heel bewust voor gekozen hebben. Men moet elkaar niet voorliegen: deze regelveranderingen zijn bedoeld om teams als Mercedes toe te staan hun prestatie-achterstand in te halen dat ze hebben geleden omdat ze het 2022-concept niet op tijd onder de knie kregen.
Hoop dat Ferrari poot stijf houdt en zelfs dreigt met opstappen. Het is nu wel een keer klaar met Mercedes.![]()
Precies. 9 teams moeten de wil van 1 team toch wel tegen kunnen houden? Ferrari mag daar de veto wel voor gebruikenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Echt schandalig hoe dit wordt doorgedrukt na een complete clownshow in Baku. Daarna kwamen de voorzetten om de regels te wijzigen, was het belachelijk hard stuiteren opeens verdwenen, had Lewis geen last meer van zijn rug en kwam Mercedes met updates. Nu zijn er geruchten dat Mercedes volgend jaar weer dominant kan zijn door de regelwijzigingen.
Hoop dat Ferrari poot stijf houdt en zelfs dreigt met opstappen. Het is nu wel een keer klaar met Mercedes.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Vers van de pers: dit weekend is definitief de (voorlopig) laatste keer dat we op deze baan rijden, de Franse GP ligt er uit.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
![]()
Ik moet me eigenlijk niet meer met Twitter-troep bezig houden maar zoals we allemaal weten is Michael Massi niet op staande voet ontslagen.![]()
Echt waar?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:40 schreef Nattekat het volgende:
Vers van de pers: dit weekend is definitief de (voorlopig) laatste keer dat we op deze baan rijden, de Franse GP ligt er uit."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Klein vraagje: hoe kan ik mijn Viaplay-abonnement opzeggen? Ik ben echt klaar met die storingen. Je zou ergens in je profiel moeten zien "Pakket annuleren" maar ik kan dat nergens vinden. Reacties mogen natuurlijk ook per DM.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Viaplay topicquote:Op zondag 24 juli 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
Klein vraagje: hoe kan ik mijn Viaplay-abonnement opzeggen? Ik ben echt klaar met die storingen. Je zou ergens in je profiel moeten zien "Pakket annuleren" maar ik kan dat nergens vinden. Reacties mogen natuurlijk ook per DM.![]()
Blijf het wel bijzonder vinden dat Verstappen Leclerc ronde na ronde niet voorbij kon komen binnen DRS-bereik.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Waarom? Wat is daar bijzonder aan?quote:Op maandag 25 juli 2022 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Blijf het wel bijzonder vinden dat Verstappen Leclerc ronde na ronde niet voorbij kon komen binnen DRS-bereik.![]()
Wie zegt dat hij dat op dat moment aan het proberen was?quote:Op maandag 25 juli 2022 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Blijf het wel bijzonder vinden dat Verstappen Leclerc ronde na ronde niet voorbij kon komen binnen DRS-bereik.![]()
Banden sparen, tactiek uitdenken, rust nemen, en dan weer proberen.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Blijf het wel bijzonder vinden dat Verstappen Leclerc ronde na ronde niet voorbij kon komen binnen DRS-bereik."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
blijf het wel bijzonder vinden die trolpogingen topic na topicquote:Op maandag 25 juli 2022 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Dat is een optie. Dat hij banden wilde sparen, maar dat rijmt niet bepaald met zijn undercut poging.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Banden sparen, tactiek uitdenken, rust nemen, en dan weer proberen.
Ik denk eerder dat de Ferrari gewoon te snel was in Q3 en Q1 waardoor het verschil in de DRS zones te groot was om er helemaal naar toe te rijden.
Die paar keer dat hij echt dichtbij kwam was het snelheidsverschil gewoon te klein om er echt langs te komen. Ook omdat het gewoon een waardeloos circuit is voor F1.
[ Bericht 3% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 25-07-2022 12:48:23 ]![]()
toch was het zo, toen ze zagen dat de slijtage dermate minder was dan voorzien en dus een 2 stopper niet nodig was hoefde Verstappen er niet meer voorbij en was het inhalen met pitstop afdoende, Charles probeerde er nog alles uit te halen maar was achter Verstappen de pitstraat uitgekomen en dan doet het straight-line speed verschil de restquote:Op maandag 25 juli 2022 12:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is een optie. Dat hij banden wilde sparen, maar dat rijmt niet bepaald met zijn undercut poging.
Ik denk eerder dat de Ferrari gewoon te snel was in Q3 en Q1 waardoor het verschil in de DRS zones te groot was om er helemaal naar toe te rijden.
Die paar keer dat hij echt dichtbij kwam was het snelheidsverschil gewoon te klein om er echt langs te komen. Ook omdat het gewoon een waardeloos circuit is voor F1.![]()
Ik vind het echt jammer dat we dat niet hebben kunnen zien.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch was het zo, toen ze zagen dat de slijtage dermate minder was dan voorzien en dus een 2 stopper niet nodig was hoefde Verstappen er niet meer voorbij en was het inhalen met pitstop afdoende, Charles probeerde er nog alles uit te halen maar was achter Verstappen de pitstraat uitgekomen en dan doet het straight-line speed verschil de rest![]()
eens was een stuk leuker geweestquote:Op maandag 25 juli 2022 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt jammer dat we dat niet hebben kunnen zien.![]()
En als Max podia pakt is dat ook gewoon goed.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
True. En zijn voorsprong uit blijft bouwen.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:07 schreef daNpy het volgende:
En als Max podia pakt is dat ook gewoon goed."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Jammer dat we nooit zullen weten wie er gisteren had gewonnen als Leclerc niet was gecrasht. Misschien dat Max er na de pitstops voor had gezeten, maar met DRS voor Leclerc en zijn goede exits uit snelle bochten denk ik dat Max dan alsnog het bokje was geweest.Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
dat was niet misschien, dat was wel een zekerheidje, ook had Ferrari meer problemen met de banden maar het had zeker spannender gewordenquote:Op maandag 25 juli 2022 13:36 schreef Black-Death het volgende:
Jammer dat we nooit zullen weten wie er gisteren had gewonnen als Leclerc niet was gecrasht. Misschien dat Max er na de pitstops voor had gezeten, maar met DRS voor Leclerc en zijn goede exits uit snelle bochten denk ik dat Max dan alsnog het bokje was geweest.![]()
Met RBR's hoge topsnelheid denk ik niet dat Leclerc er zomaar langs was gezeild.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:36 schreef Black-Death het volgende:
met DRS voor Leclerc en zijn goede exits uit snelle bochten denk ik dat Max dan alsnog het bokje was geweest.![]()
Welnee, dat valt gewoon totaal niet te zeggen nu. Miami is een prachtig voorbeeld van hoe er nog prima verdedigd kan worden met topsnelheid.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was niet misschien, dat was wel een zekerheidje100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
dat ging over de pitstop, Leclerc was achter Verstappen de baan op gekomenquote:Op maandag 25 juli 2022 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee, dat valt gewoon totaal niet te zeggen nu. Miami is een prachtig voorbeeld van hoe er nog prima verdedigd kan worden met topsnelheid.![]()
Dat gebeurt wel als Ferrari het laat hangen, of Leclerc straks gridstraffen krijgt.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
True. En zijn voorsprong uit blijft bouwen.
Ik ga er wel vanuit dat als Max niet wint, er een of meer Ferrari's voor hem op het podium staan. Tenzij hij natuurlijk ook een keer een botsauto van teamToto tegen komt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Max heeft inderdaad nu zoveel marge dat elke race winnen helemaal niet meer nodig is om kampioen te worden. Elk weekend een podium is waarschijnlijk al genoeg, en dat is voor Verstappen sowieso al praktisch een zekerheidje.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel als Ferrari het laat hangen, of Leclerc straks gridstraffen krijgt.
Ik ga er wel vanuit dat als Max niet wint, er een of meer Ferrari's voor hem op het podium staan. Tenzij hij natuurlijk ook een keer een botsauto van teamToto tegen komt.![]()
als Charles 10 keer wint is hij kampioen, maar ik denk niet dat dat erin zitquote:Op maandag 25 juli 2022 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max heeft inderdaad nu zoveel marge dat elke race winnen helemaal niet meer nodig is om kampioen te worden. Elk weekend een podium is waarschijnlijk al genoeg, en dat is voor Verstappen sowieso al praktisch een zekerheidje.![]()
Hij vind zelf van nietquote:Op maandag 25 juli 2022 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
als Charles 10 keer wint is hij kampioen, maar ik denk niet dat dat erin zit
lijkt me ook niet maar zondag heeft hij wel een goeie kans en Zandvoort ook wel en er zullen nog wel 1 of 2 circuits die Ferrari wat beter liggenquote:Op maandag 25 juli 2022 14:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij zal nog wel wat gridstraffen krijgen. Onmogelijk dat hij er zelfs nog 8 kan gaan winnen.![]()
Dit seizoen kennende eindigt Leclerc op Zandvoort in de branding.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me ook niet maar zondag heeft hij wel een goeie kans en Zandvoort ook wel en er zullen nog wel 1 of 2 circuits die Ferrari wat beter liggen![]()
Is wel meteen de brand uitquote:Op maandag 25 juli 2022 14:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit seizoen kennende eindigt Leclerc op Zandvoort in de branding.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Leclerc na zijn crash:
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Tuurlijk kan het nog. Maar laat ik het zo zeggen... kheb net even een scriptje geschreven waarin de punten van de resterende races (10 GPs, 1 sprint, 1x FL per weekend) willekeurig over de top wordt verdeeld. Als je dat 100.000 keer draait, is dit de verdeling van het aantal kampioenen:quote:Op maandag 25 juli 2022 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
als Charles 10 keer wint is hij kampioen, maar ik denk niet dat dat erin zit
1
2
3
4
5Max Verstappen => 98372
Charles Leclerc => 1059
Sergio Perez => 477
Carlos Sainz => 51
George Russell => 41![]()
Daar ging m'n ijsthee bijnaquote:Op maandag 25 juli 2022 14:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit seizoen kennende eindigt Leclerc op Zandvoort in de branding.
Lewis:quote:Op maandag 25 juli 2022 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het nog. Maar laat ik het zo zeggen... kheb net even een scriptje geschreven waarin de punten van de resterende races (10 GPs, 1 sprint, 1x FL per weekend) willekeurig over de top wordt verdeeld. Als je dat 100.000 keer draait, is dit de verdeling van het aantal kampioenen:
[ code verwijderd ]
Discriminatie!quote:Op maandag 25 juli 2022 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lewis zit er wel bij, maar komt 0 keer als kampioen uit de bus in mijn simulatieYou can sleep in a racecar, but you can't race a house!
https://racingnews365.nl/(...)tslag-f1-commissaris
Leuk voor Claire. Hoop dat de mails van Toto haar bespaard blijven.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: