De Mart heeft nog wat goed te maken als het om doperende Amerikanen gaat.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:42 schreef Jason22 het volgende:
Mart vertrouwt het niet en wil een groot onderzoek naar McNulty: https://www.nporadio1.nl/(...)stamppot-bij-uae-s11
ZDF doet wel vrij goed onderzoek altijd, dus misschien komt er ooit een docu over deze tour.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Al die journalisten wijzen wel met hun vingertjes maar zelf op onderzoek gaan ho maar
Thijs Z. vooral
Die deed dat juist wel! Maar die ging een paar decennia terugquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Al die journalisten wijzen wel met hun vingertjes maar zelf op onderzoek gaan ho maar
Thijs Z. vooral
Ik realiseerde mij niet echt dat Wout redelijk matig was als junior. Je hebt wel foto's van hem op podium, bij WK junioren toen. Maar zie dat hij toen niet eens altijd tweede was achter Mathieu. Vanaf 2013 gaat er bij hem wel echt de brommer erop.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wout was eigenlijk helemaal geen groot talent. Zowel letterlijk als figuurlijk niet. Wout was heel lang Woutje, hij kon heel lang door het kattenluikje naar binnen.
In z'n eerste jaar als junior heeft ie moeite om überhaupt bij de eerste tien te eindigen. In z'n tweede jaar als junior wordt ie iedere keer op een hoop gereden door Mathieu en legt ie het op het Belgisch kampioenschap af tegen Daan Soete of all places. Hij klopt Mathieu één keer en voor de rest komt ie niet in de buurt. Sowieso maar twee overwinningen, dat kunnen we moeilijk dominantie noemen.
Zijn eerste jaar als belofte is ook niet direct een succes. Hij wint vier veldritten, maar eindigt doorgaans heel ver achter jongens als Teunissen, Sweeck, Vanthourenhout, etc. Pas in zijn tweede en derde jaar als belofte begint hij ineens veel te winnen, na de befaamde groeispurt. Adrie van der Poel heeft daar een mening over. Jammer dat ik die quote van Adrie niet meer kan vinden, maar die had in ieder geval ernstige bedenkingen bij het feit dat Wout in een paar maanden tijd ineens een halve meter groter was geworden en die bedenkingen heb ik ook.
Ik heb sindsdien ernstig veel moeite om Wout serieus te nemen, heb al jaren het idee naar een uit de hand gelopen experiment te kijken.
Sluit me hier wel bij aan. Ik ben altijd wel van renners het voordeel van de twijfel geven, maar Bjerg en Mc0T waren wel enorm over de top.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd doen de Bahrain inval en de totale faal in de tour en UAE gisteren mij wel erg twijfelen weer. Ik heb nooit de illusie gehad dat het helemaal schoon was en de laatste jaren en dat er vast wel ergens een nieuwe middeltje was dat nog niet op de radar was van de UCI dat zeker wel een goed effect zou hebben. Maar nu krijg ik het gevoel dat we weer echt terug zijn naar het oude wielrennen.
Wat betreft Wout, is het ook wel lastig. Bij Wout en Mathieu lijken ze allebei vanaf dat ze vanaf 8 jaar oud in een gouden pot zijn gevallen, ook bij de verschillende jeugd categorieën waren beide oppermachtig. Maar het is wel bizar wat Wout elke keer laat zien, het gemak waarin hij kan sprinten, tijdrijden, explosief berg op, lang mee op cols etc.
Ja, heb ik ook. Adri heeft wel vaker wat dingen over Van Aert gezegd. Maar ook altijd weer half teruggenomen trouwens. In de Humo die ik verder niet kan openen zei hij bijvoorbeeld dat Van Aert drie keer groter en breder is geworden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wout was eigenlijk helemaal geen groot talent. Zowel letterlijk als figuurlijk niet. Wout was heel lang Woutje, hij kon heel lang door het kattenluikje naar binnen.
In z'n eerste jaar als junior heeft ie moeite om überhaupt bij de eerste tien te eindigen. In z'n tweede jaar als junior wordt ie iedere keer op een hoop gereden door Mathieu en legt ie het op het Belgisch kampioenschap af tegen Daan Soete of all places. Hij klopt Mathieu één keer en voor de rest komt ie niet in de buurt. Sowieso maar twee overwinningen, dat kunnen we moeilijk dominantie noemen.
Zijn eerste jaar als belofte is ook niet direct een succes. Hij wint vier veldritten, maar eindigt doorgaans heel ver achter jongens als Teunissen, Sweeck, Vanthourenhout, etc. Pas in zijn tweede en derde jaar als belofte begint hij ineens veel te winnen, na de befaamde groeispurt. Adrie van der Poel heeft daar een mening over. Jammer dat ik die quote van Adrie niet meer kan vinden, maar die had in ieder geval ernstige bedenkingen bij het feit dat Wout in een paar maanden tijd ineens een halve meter groter was geworden en die bedenkingen heb ik ook.
Ik heb sindsdien ernstig veel moeite om Wout serieus te nemen, heb al jaren het idee naar een uit de hand gelopen experiment te kijken.
En dan heb je het nog alleen maar over het modderfietsen. Op de weg als junior/belofte geen platte prijs geredenquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die ging op bezoek bij Ferrari!quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn er verhalen over Kedel Evuns?
Is er iemand die daar vanuit gaat ja?quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:05 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook. Adri heeft wel vaker wat dingen over Van Aert gezegd. Maar ook altijd weer half teruggenomen trouwens. In de Humo die ik verder niet kan openen zei hij bijvoorbeeld dat Van Aert drie keer groter en breder is geworden.
Ik begrijp in ieder geval niet dat veel mensen nog steeds er vanuit gaan dat iedereen doping gebruikt behalve Nederlanders en renners bij Nederlandse ploegen. Het verleden heeft toch wel geleerd dat dat ontzettende onzin is.
Ach.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die ging op bezoek bij Ferrari!
Uiteraard enkel om te testen of hij een goede wielrenner kon worden
https://www.ad.nl/wielren(...)ts-ferrari~a487783a/
Anderzijds hebben we het over 1 wonderdag van Bjerg en McNulty, ok de timing is…bijzonder… Maar McNulty is natuurlijk wel gewoon een hele goede, coureur al vanaf de junioren. Bjerg is wel stuk opvallender ja gezien de rest van zijn Tourquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Sluit me hier wel bij aan. Ik ben altijd wel van renners het voordeel van de twijfel geven, maar Bjerg en Mc0T waren wel enorm over de top.
Je hoort wel veel vaker verdenkingen over buitenlanders dan over Nederlanders. Ik krijg inderdaad regelmatig de indruk dat mensen nog steeds niet kunnen geloven dat er foute dingen bij Nederlanders of bij Jumbo zouden kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is er iemand die daar vanuit gaat ja?
Zelfs Rasmussen zelf gelooft het nietquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zouden er mensen zijn die nog steeds denken dat Rasmussen het in 2007 op een bammetje pindakaas deed?
Die heeft gewoon bekend hè. Maar goed, Contador en Leipheimer waren zeker niet cleaner.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zouden er mensen zijn die nog steeds denken dat Rasmussen het in 2007 op een bammetje pindakaas deed?
Nee, Leipheimer heeft ook bekend. Wat een irritante renner was dat trouwens.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Die heeft gewoon bekend hè. Maar goed, Contador en Leipheimer waren zeker niet cleaner.
Dit leverde een paar jaar geleden al een leuk relletje op. Toen was Cortisonen Woutje niet gediend van de kritiek.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:14 schreef JohnDDD het volgende:
Wat wel interessant is, is die knieblessure van Van Aert. Zo'n verhaal kan ook gebruikt worden om bijv. een attest voor cortisonen te krijgen hè. Dan kun je nog net iets scherper en strakker komen te staan voor de Tour. En dan moet het wel geloofwaardiger lijken door niet naar het Belgisch kampioenschap te gaan.
quote:Wout van Aert heeft op de persconferentie van de Belgische selectie gereageerd op de actie van enkele concurrenten die hun formulier van dopingcontrole openbaarden. “Ik weet niet waarom zij dat gedaan hebben, maar ik ga het niet doen”, meldt Van Aert.
De uittredend wereldkampioen begon het traditionele persmoment, twee dagen voor de wedstrijd, met een statement. In een verklaring legde hij de aard van zijn knieblessure uit in de hoop dat er geen verdere vragen zouden volgen over de kwetsuur. HLN schrijft dat dat slechts deels lukte.
Van Aert maakte zich ook druk over de insinuaties aan zijn adres over vermeend cortisonegebruik. De Belg sneerde naar selectiegenoot Kevin Pauwels (die als eerste zijn formulier openbaarde) “Dat hij maar uitlegt waarom hij zijn medisch attest online heeft gezet.”
“Of die situatie voor wrevel zorgt?”, vroeg Sporza. “Ik ben hier zelf om de koers te winnen en in 90% van de gevallen heb je daar niemand anders voor nodig. Ik heb woensdag dopingcontrole gehad, maar ik ga dat niet met de wereld delen. Ik heb in elk geval geen therapeutische uitzondering gevraagd om iets te kunnen gebruiken. Het is wel jammer dat sommige mensen denken dat ik helemaal geen blessure had.”
Interessant. Daar komt hij toch wel naar voren als een naar, arrogant mannetje.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit leverde een paar jaar geleden al een leuk relletje op. Toen was Cortisonen Woutje niet gediend van de kritiek.
[..]
Dokter Freeman is anders niet heel schoon van blazoen. Wel gewoon zelfde ploeg.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:23 schreef DiegoFuser het volgende:
G is ook nooit echt in verband gebracht met doping toch? Die had ook geen attesten voor allerlei medicatie zoals Wiggins en Froome wel nodig hadden.
Het was ook een kutopmerking richting Pauwelsquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Interessant. Daar komt hij toch wel naar voren als een naar, arrogant mannetje.
Die loste gisteren nochtans al vroeg toen de echte mutanten los gingen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Wout krijgt er hier flink van langs.
Dat deed Mathieu dan wel weer slim deze Tour, zo langzaam gaan dat er geen verdenkingen zijnquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Hetgeen hij nog maar eens onderstreepte met zijn opmerking richting Eekhoff eergisteren.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Interessant. Daar komt hij toch wel naar voren als een naar, arrogant mannetje.
Of Mathieu weet nog niet van de nieuwe doping en wordt nu gewoon straal uit de wielen geredenquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat deed Mathieu dan wel weer slim deze Tour, zo langzaam gaan dat er geen verdenkingen zijn
Als er ook maar iemand denkt dat wat Van Aert doet jaar op jaar normaal is…quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:12 schreef 297534 het volgende:
[..]
Je hoort wel veel vaker verdenkingen over buitenlanders dan over Nederlanders. Ik krijg inderdaad regelmatig de indruk dat mensen nog steeds niet kunnen geloven dat er foute dingen bij Nederlanders of bij Jumbo zouden kunnen gebeuren.
Voetbal is een technische sport dus dopingvrij.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:27 schreef Pistolero het volgende:
Jongens toch, wat een discussie om niks weer. Uiteindelijk zit het voltallige peloton aan de doping. Want ik geloof sowieso geen seconde dat het mogelijk is om topsporter, laat staan wereldtop, te worden zonder doping.
Dit geldt voor elke sport trouwens. Het altijd lachwekkende voetbal vindt dit leuk.
En dit. Zwemrecords gingen ook nooit meer verbroken worden na de supersonische NASA pakken. Volgens mij staat geen record meer uit die tijd, altijd leuk.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:27 schreef Pistolero het volgende:
Jongens toch, wat een discussie om niks weer. Uiteindelijk zit het voltallige peloton aan de doping. Want ik geloof sowieso geen seconde dat het mogelijk is om topsporter, laat staan wereldtop, te worden zonder doping.
Dit geldt voor elke sport trouwens. Het altijd lachwekkende voetbal vindt dit leuk.
Dumoulin en Oomen vinden dit niet leukquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:32 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Als er ook maar iemand denkt dat wat Van Aert doet jaar op jaar normaal is…Dat is, voor mij tenminste, samen met Pogacar de meest ongeloofwaardige toprenner. Die 2 kunnen werkelijk alles op het allerhoogste niveau, terwijl ze totaal niet de bouw hebben om bepaalde dingen op dat niveau te kunnen.
Komt ook nog eens bij dat ze beide voor op z’n minst eigenaardige ploeg rijden. Heb al eens eerder een discussie gehad in WLR over Jumbo, maar ik heb het idee dat bijna iedereen die daar heen gaat de spreekwoordelijke stenen uit de straat rijdt, vergeleken met wat je normaliter van zo’n rijder zou verwachten.
Mathieu is de enige echt door God aangeraakte wielrenner die zonder doping blijkbaar alsnog de meest memorabele zeges van het hele peloton bij elkaar heeft gefietst. De enige echte wielrenner die er nog is. En dat alles op frietjes en hamburgers.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat deed Mathieu dan wel weer slim deze Tour, zo langzaam gaan dat er geen verdenkingen zijn
Na twee weken mutantenkoers zal de koek wel op zijn. Van Aert heeft tig meer kilometers in de aanval gereden dan een Bjerg of McNultyquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Die loste gisteren nochtans al vroeg toen de echte mutanten los gingen.
Dagelijkse Wout meltdown @capuchon_jongen in 3,2,1quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Verklaar u nader? Heb je medische kennis op al deze dossiers?quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Niveautje hier weer, allemaal zitten ze aan magische doping die geen van de waardes in het bloedpaspoort aantast maar magisch wel voor betere prestaties zorgt.
Wat ik hier lees is vooral een gebrek aan enige vorm van medische kennis.
Leg ons eens uit dan als medische leken waarom het echt niet mogelijk zou zijn om iets prestatie bevorderend te gebruiken zonder dat bepaalde bloedwaardes veranderen. Zouden ze geen countermiddeltje kunnen gebruiken waarom een bepaalde waarde toch binnen de grenswaardes blijft? Of over langere termijn micro dosering gebruiken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Niveautje hier weer, allemaal zitten ze aan magische doping die geen van de waardes in het bloedpaspoort aantast maar magisch wel voor betere prestaties zorgt.
Nou ik moet nog zien of synthetische hemoglobine die waarden aantast. Of misschien moeten we het allemaal niet zo ver zoeken en zijn het gewoon de ketonen en het feit dat ze steeds beter weten hoe en wanneer ze die moeten gebruiken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nee dan het magische bloedpaspoort op basis waarvan amper iemand (langdurig) geschorst is, dat lost alles op!quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
En anders wel in week 3 van de Sjiero of Vueltaquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:38 schreef Marcoss het volgende:
Volgens mij is dit wel een jaarlijks terugkerende discussie in week 3 van de Tour
De altijd doperende tennissers die zelf hun testmomenten mogen bepalenquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee dan het magische bloedpaspoort op basis waarvan amper iemand (langdurig) geschorst is, dat lost alles op!
Maar ja ketonen staan dan weer niet op de dopinglijst.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:38 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou ik moet nog zien of synthetische hemoglobine die waarden aantast. Of misschien moeten we het allemaal niet zo ver zoeken en zijn het gewoon de ketonen en het feit dat ze steeds beter weten hoe en wanneer ze die moeten gebruiken.
Majka had zijn bloedzakje doorgegevenquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:39 schreef BobW het volgende:
McNulty was natuurlijk verdacht bezig gisteren. Maar als hij echt aan de verboden middelen zat, waarom was hij dan gisteren pas ineens zo goed?
Net als die magische EPO test die te omzeilen was tijdens EPO gebruik?quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hertesten van oude stalen doen ze ook maar niet meer, volgens mij is T Dekker zowat de enige die op basis daarvan geschorst isquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee dan het magische bloedpaspoort op basis waarvan amper iemand (langdurig) geschorst is, dat lost alles op!
Nou ja, je zou bijv. dit kunnen veronderstellen: eerst wilden ze het zonder doping proberen, maar ze zagen dat het niet ging lukken, zeker omdat het halve team naar huis moest. Daarom eerst Soler doping gegeven. Dit werd er ziek van. Daarna McNulty en Bjerg geprobeerd. Die reageerden wat beter. Vandaag Pogi zelf en die gaat schroeien.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:39 schreef BobW het volgende:
McNulty was natuurlijk verdacht bezig gisteren. Maar als hij echt aan de verboden middelen zat, waarom was hij dan gisteren pas ineens zo goed?
Tests zullen altijd achter achterlopen, daarom zou hertesten met nieuwe testen best goed kunnen werken, maar dat is alweer afgeschaft voor het überhaupt begonnen isquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:42 schreef Momo het volgende:
Rasmussen gooide zich helemaal vol met de snoepkist en is ook nooit positief getest, weet niet hoeveel die testen zijn veranderd ondertussen.
Silent bans genotquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De altijd doperende tennissers die zelf hun testmomenten mogen bepalen
Lepe Levi Leipheimer, altijd mee in het wiel zonder aanvallen. Joop 2.0quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, Leipheimer heeft ook bekend. Wat een irritante renner was dat trouwens.
Dat is 15 jaar geleden... Toen hadden we dus nog geen bloedpaspoort en überhaupt geen makkelijke manier om te testen, gelukkig is dat 15-30 jaar na dato het probleem niet meer. Dat is juist het punt, we kunnen en testen dat nu allemaal en samen in combi met het bloedpaspoort heb je dan een dusdanig waterdicht systeem dat het enige wat nog zou kunnen is microdosages out of competition, maar dat is in het wielrennen ook al moeilijk met het idiote aantal testen dat ze krijgen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:41 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Net als die magische EPO test die te omzeilen was tijdens EPO gebruik?
Precies. Maar volgens Lance Armstrong zelf die reclame maakt voor ketonen zijn ze bijna net zo prestatiebevorderend als EPO. Sommigen zeggen van niet (maar dat zeiden ze ook over EPO), maar het zou om wel 5 tot 10% kunnen gaan, wat natuurlijk enorm is. Maar ik kan me wel voorstellen dat het jaren duurt voordat je doorhebt hoe je die ketonen precies moet gebruiken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar ja ketonen staan dan weer niet op de dopinglijst.
Leipheimer zou een moord doen voor het palmares van Joopquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:43 schreef Sabata het volgende:
[..]
Lepe Levi Leipheimer, altijd mee in het wiel zonder aanvallen. Joop 2.0
Dat heb ik wel altijd sneu gevonden. Oké, je gebruikt doping en dat mag niet, maar voor hem golden kennelijk wel andere standaarden dan voor alle anderen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hertesten van oude stalen doen ze ook maar niet meer, volgens mij is T Dekker zowat de enige die op basis daarvan geschorst is
Maar dat is de theorie. In de praktijk wordt er dus niemand geschorst op basis van schommelende bloedwaarden. Dat kan dan betekenen dat er absoluut niemand gebruikt in de laatste 10 jaar (lol) of misschien werkt het bloedpaspoort toch niet zo goed en kan / durft men niet te schorsen op basis van schommelende waarden? Ik weet wel welke ik waarschijnlijker vind.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is 15 jaar geleden... Toen hadden we dus nog geen bloedpaspoort en überhaupt geen makkelijke manier om te testen, gelukkig is dat 15-30 jaar na dato het probleem niet meer. Dat is juist het punt, we kunnen en testen dat nu allemaal en samen in combi met het bloedpaspoort heb je dan een dusdanig waterdicht systeem dat het enige wat nog zou kunnen is microdosages out of competition, maar dat is in het wielrennen ook al moeilijk met het idiote aantal testen dat ze krijgen.
Dat klopt in theorie natuurlijk, maar het bestaan van operatie Aderlass laat zien dat bloeddoping nog steeds mogelijk is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is 15 jaar geleden... Toen hadden we dus nog geen bloedpaspoort en überhaupt geen makkelijke manier om te testen, gelukkig is dat 15-30 jaar na dato het probleem niet meer. Dat is juist het punt, we kunnen en testen dat nu allemaal en samen in combi met het bloedpaspoort heb je dan een dusdanig waterdicht systeem dat het enige wat nog zou kunnen is microdosages out of competition, maar dat is in het wielrennen ook al moeilijk met het idiote aantal testen dat ze krijgen.
Aan de andere kant, als doping autoriteit zou ik ook graag de heer T Dekker pakken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat heb ik wel altijd sneu gevonden. Oké, je gebruikt doping en dat mag niet, maar voor hem golden kennelijk wel andere standaarden dan voor alle anderen.
Prachtige beeldenquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat klopt in theorie natuurlijk, maar het bestaan van operatie Aderlass laat zien dat bloeddoping nog steeds mogelijk is.
Prachtige beelden van een of andere Oostenrijkse skier met een bloedzak in z’n armWas volgens mij nog een nobuddie ook, laat staan wat de toppers doen.
Ja dat bloedpaspoort werkt niet fantastisch volgens mij. Maar ondanks alles kun je niet meer van die debiele dingen doen als wat een Riis vroeger deed, dus het zal wel iets beter zijn dan in de jaren '90. Er worden nog steeds wel af en toe renners betrapt natuurlijk, types als Santambrogio en Rabottini enzo.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar dat is de theorie. In de praktijk wordt er dus niemand geschorst op basis van schommelende bloedwaarden. Dat kan dan betekenen dat er absoluut niemand gebruikt in de laatste 10 jaar (lol) of misschien werkt het bloedpaspoort toch niet zo goed en kan / durft men niet te schorsen op basis van schommelende waarden? Ik weet wel welke ik waarschijnlijker vind.
De befaamde UCI brieven zullen wel volgen na schommelingen in het paspoort, maar echte schorsingen volgen er niet uit en daarom heb ik ook amper meer vertrouwen in het paspoortsysteem. Als het zou functioneren hadden we in 5-10 jaar minimaal een tiental renners geschorst moeten zien worden vanwege het paspoort.
Ploegen krijgen dit ook steeds meer door en geven geen fuck. Microdoseerden er sowieso al op los, maar lijken nu niet onder de indruk van bloedpaspoort handhaving en een middel te hebben dat bij tests niet gepakt wordt = win win.
Bjerknes.quote:
Van alle markten thuis bij UAEquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bjerknes.Was ook al een goede meteoroloog.
Of Froome, met z’n salbutamol. Gelukkig had Sky had 1 of ander wetenschappelijk artikel gevonden dat de aangetroffen concentratie niet bevorderlijk was in eekhoorns, of iets debiels in die richting.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja dat bloedpaspoort werkt niet fantastisch volgens mij. Maar ondanks alles kun je niet meer van die debiele dingen doen als wat een Riis vroeger deed, dus het zal wel iets beter zijn dan in de jaren '90. Er worden nog steeds wel af en toe renners betrapt natuurlijk, types als Santambrogio en Rabottini enzo.
Ik denk eerder dat ze ergens een flinke zak geld hebben achtergelaten om een schorsing van Froome te voorkomen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Of Froome, met z’n salbutamol. Gelukkig had Sky had 1 of ander wetenschappelijk artikel gevonden dat de aangetroffen concentratie niet bevorderlijk was in eekhoorns, of iets debiels in die richting.
Daarom staan ze ook elk jaar nog top 5 in de rankings.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:03 schreef raptorix het volgende:
Wat wel ironisch is dat sinds de strengere controles er nog nauwelijks Italianen en Spanjaarden winnen.
Italiaantjes en Spanjaarden zijn anders erg nuttig voor Pogacar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:03 schreef raptorix het volgende:
Wat wel ironisch is dat sinds de strengere controles er nog nauwelijks Italianen en Spanjaarden winnen.
Nog maar op elf olympische onderdelen, inderdaad. Waarvan het merendeel nog niet eens benaderd isquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En dit. Zwemrecords gingen ook nooit meer verbroken worden na de supersonische NASA pakken. Volgens mij staat geen record meer uit die tijd, altijd leuk.
Natuurlijk, heb het snel opgezocht, verdediging was blijkbaar gedeeltelijk gebaseerd op een studie in honden, en gedeeltelijk op een studie van een Nederlandse onderzoeksgroep, die het jaar ervoor had geconcludeerd dat EPO niet prestatie bevoordelijk is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze ergens een flinke zak geld hebben achtergelaten om een schorsing van Froome te voorkomen.
Oh echt? Dat valt me nog reuze mee eerlijk gezegdquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar op elf olympische onderdelen, inderdaad. Waarvan het merendeel nog niet eens benaderd is
Moeten ze dus wel nóg harder rijden dan zo'n McNulty, als je het ze niet qua tempo oncomfortabel maakt is het natuurlijk gewoon één lang treintje wat zowel voor als tegen elkaar rijdtquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:07 schreef Ericr het volgende:
5 tegen 3 zou toch in het voordeel van JV moeten zijn. Als ze een plan hadden in de rit naar de Granon heb je vandaag maar beter ook iets voorbereid. Op de Aubisque al druk zetten. No way dat de drie van UAE het overleven tot aan de Hautacam.
Het monster van Bjerk Nessquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bjerknes.Was ook al een goede meteoroloog.
In de huidige top 50 UCI ranking staan er slechts 2 Italianen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:05 schreef Sked het volgende:
[..]
Daarom staan ze ook elk jaar nog top 5 in de rankings.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Natuurlijk, heb het snel opgezocht, verdediging was blijkbaar gedeeltelijk gebaseerd op een studie in honden, en gedeeltelijk op een studie van een Nederlandse onderzoeksgroep, die het jaar ervoor had geconcludeerd dat EPO niet prestatie bevoordelijk is.
Geen hond (ha!) die dat gelooft natuurlijk.
Of Fransenquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:03 schreef raptorix het volgende:
Als McNulty de Aubisque en Spandelles op kop sleurt gooi ik de tv van mijn hotel uit het raam.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moeten ze dus wel nóg harder rijden dan zo'n McNulty, als je het ze niet qua tempo oncomfortabel maakt is het natuurlijk gewoon één lang treintje wat zowel voor als tegen elkaar rijdt
En in de huidige top 60 zijn het er 7. Ze hebben momenteel even niet de absolute kleppers, maar doen gewoon keurig mee.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
In de huidige top 50 UCI ranking staan er slechts 2 Italianen.
Gisteren werd ze gewoon glashard uit het wiel geredenquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als McNulty de Aubisque en Spandelles op kop sleurt gooi ik de tv van mijn hotel uit het raam.
JV heeft met het geel in handen te vaak behoudend gereden. Tijd voor oorlog.
Han Cock is wel echt zo'n idioot. Vreselijke man die Engels noch Nederlands spreekt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:14 schreef Slobeend het volgende:
Han Cock gisteren tegen McNulty: "What were you good today." Vandaag tegen Lampaert: "Is het nou gevaarlijker vandaag als gisteren?"
Leuk zo'n journalist die niet op school heeft gezeten.
Maar niet te vergelijken met het dopingtijdperk, volgens mij wonnen ze zo een beetje de helft van alle wedstrijden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:14 schreef Sked het volgende:
[..]
En in de huidige top 60 zijn het er 7. Ze hebben momenteel even niet de absolute kleppers, maar doen gewoon keurig mee.
Gelukkig kan Lampaert ook geen Nederlandsquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Han Cock is wel echt zo'n idioot. Vreselijke man die Engels noch Nederlands spreekt.
De sport is gegroeid in de breedte.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar niet te vergelijken met het dopingtijdperk, volgens mij wonnen ze zo een beetje de helft van alle wedstrijden.
Ja maar die worden 'op heterdaad' betrapt op een stof.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja dat bloedpaspoort werkt niet fantastisch volgens mij. Maar ondanks alles kun je niet meer van die debiele dingen doen als wat een Riis vroeger deed, dus het zal wel iets beter zijn dan in de jaren '90. Er worden nog steeds wel af en toe renners betrapt natuurlijk, types als Santambrogio en Rabottini enzo.
Echt niemand wil meer bij DSM rijdenquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
Cees Bol naar B&B
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitter
in t geval van kaasbol zou ik er ook niet al te rouwig om zijn dat ie vertrekt.quote:
Mozzato schat ik inderdaad hoger in dan Bol. Maar goed, misschien dat hij wat ereplaatsjes kan rijden in kleinere Franse koersen ofzo.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
in t geval van kaasbol zou ik er ook niet al te rouwig om zijn dat ie vertrekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |