Net als die magische EPO test die te omzeilen was tijdens EPO gebruik?quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Niveautje hier weer, allemaal zitten ze aan magische doping die geen van de waardes in het bloedpaspoort aantast maar magisch wel voor betere prestaties zorgt.
Wat ik hier lees is vooral een gebrek aan enige vorm van medische kennis.
Hertesten van oude stalen doen ze ook maar niet meer, volgens mij is T Dekker zowat de enige die op basis daarvan geschorst isquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee dan het magische bloedpaspoort op basis waarvan amper iemand (langdurig) geschorst is, dat lost alles op!
Nou ja, je zou bijv. dit kunnen veronderstellen: eerst wilden ze het zonder doping proberen, maar ze zagen dat het niet ging lukken, zeker omdat het halve team naar huis moest. Daarom eerst Soler doping gegeven. Dit werd er ziek van. Daarna McNulty en Bjerg geprobeerd. Die reageerden wat beter. Vandaag Pogi zelf en die gaat schroeien.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:39 schreef BobW het volgende:
McNulty was natuurlijk verdacht bezig gisteren. Maar als hij echt aan de verboden middelen zat, waarom was hij dan gisteren pas ineens zo goed?
Tests zullen altijd achter achterlopen, daarom zou hertesten met nieuwe testen best goed kunnen werken, maar dat is alweer afgeschaft voor het überhaupt begonnen isquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:42 schreef Momo het volgende:
Rasmussen gooide zich helemaal vol met de snoepkist en is ook nooit positief getest, weet niet hoeveel die testen zijn veranderd ondertussen.
Silent bans genotquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De altijd doperende tennissers die zelf hun testmomenten mogen bepalen
Lepe Levi Leipheimer, altijd mee in het wiel zonder aanvallen. Joop 2.0quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, Leipheimer heeft ook bekend. Wat een irritante renner was dat trouwens.
Dat is 15 jaar geleden... Toen hadden we dus nog geen bloedpaspoort en überhaupt geen makkelijke manier om te testen, gelukkig is dat 15-30 jaar na dato het probleem niet meer. Dat is juist het punt, we kunnen en testen dat nu allemaal en samen in combi met het bloedpaspoort heb je dan een dusdanig waterdicht systeem dat het enige wat nog zou kunnen is microdosages out of competition, maar dat is in het wielrennen ook al moeilijk met het idiote aantal testen dat ze krijgen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:41 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Net als die magische EPO test die te omzeilen was tijdens EPO gebruik?
Precies. Maar volgens Lance Armstrong zelf die reclame maakt voor ketonen zijn ze bijna net zo prestatiebevorderend als EPO. Sommigen zeggen van niet (maar dat zeiden ze ook over EPO), maar het zou om wel 5 tot 10% kunnen gaan, wat natuurlijk enorm is. Maar ik kan me wel voorstellen dat het jaren duurt voordat je doorhebt hoe je die ketonen precies moet gebruiken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar ja ketonen staan dan weer niet op de dopinglijst.
Leipheimer zou een moord doen voor het palmares van Joopquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:43 schreef Sabata het volgende:
[..]
Lepe Levi Leipheimer, altijd mee in het wiel zonder aanvallen. Joop 2.0
Dat heb ik wel altijd sneu gevonden. Oké, je gebruikt doping en dat mag niet, maar voor hem golden kennelijk wel andere standaarden dan voor alle anderen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hertesten van oude stalen doen ze ook maar niet meer, volgens mij is T Dekker zowat de enige die op basis daarvan geschorst is
Maar dat is de theorie. In de praktijk wordt er dus niemand geschorst op basis van schommelende bloedwaarden. Dat kan dan betekenen dat er absoluut niemand gebruikt in de laatste 10 jaar (lol) of misschien werkt het bloedpaspoort toch niet zo goed en kan / durft men niet te schorsen op basis van schommelende waarden? Ik weet wel welke ik waarschijnlijker vind.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is 15 jaar geleden... Toen hadden we dus nog geen bloedpaspoort en überhaupt geen makkelijke manier om te testen, gelukkig is dat 15-30 jaar na dato het probleem niet meer. Dat is juist het punt, we kunnen en testen dat nu allemaal en samen in combi met het bloedpaspoort heb je dan een dusdanig waterdicht systeem dat het enige wat nog zou kunnen is microdosages out of competition, maar dat is in het wielrennen ook al moeilijk met het idiote aantal testen dat ze krijgen.
Dat klopt in theorie natuurlijk, maar het bestaan van operatie Aderlass laat zien dat bloeddoping nog steeds mogelijk is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is 15 jaar geleden... Toen hadden we dus nog geen bloedpaspoort en überhaupt geen makkelijke manier om te testen, gelukkig is dat 15-30 jaar na dato het probleem niet meer. Dat is juist het punt, we kunnen en testen dat nu allemaal en samen in combi met het bloedpaspoort heb je dan een dusdanig waterdicht systeem dat het enige wat nog zou kunnen is microdosages out of competition, maar dat is in het wielrennen ook al moeilijk met het idiote aantal testen dat ze krijgen.
Aan de andere kant, als doping autoriteit zou ik ook graag de heer T Dekker pakken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat heb ik wel altijd sneu gevonden. Oké, je gebruikt doping en dat mag niet, maar voor hem golden kennelijk wel andere standaarden dan voor alle anderen.
Prachtige beeldenquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat klopt in theorie natuurlijk, maar het bestaan van operatie Aderlass laat zien dat bloeddoping nog steeds mogelijk is.
Prachtige beelden van een of andere Oostenrijkse skier met een bloedzak in z’n armWas volgens mij nog een nobuddie ook, laat staan wat de toppers doen.
Ja dat bloedpaspoort werkt niet fantastisch volgens mij. Maar ondanks alles kun je niet meer van die debiele dingen doen als wat een Riis vroeger deed, dus het zal wel iets beter zijn dan in de jaren '90. Er worden nog steeds wel af en toe renners betrapt natuurlijk, types als Santambrogio en Rabottini enzo.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar dat is de theorie. In de praktijk wordt er dus niemand geschorst op basis van schommelende bloedwaarden. Dat kan dan betekenen dat er absoluut niemand gebruikt in de laatste 10 jaar (lol) of misschien werkt het bloedpaspoort toch niet zo goed en kan / durft men niet te schorsen op basis van schommelende waarden? Ik weet wel welke ik waarschijnlijker vind.
De befaamde UCI brieven zullen wel volgen na schommelingen in het paspoort, maar echte schorsingen volgen er niet uit en daarom heb ik ook amper meer vertrouwen in het paspoortsysteem. Als het zou functioneren hadden we in 5-10 jaar minimaal een tiental renners geschorst moeten zien worden vanwege het paspoort.
Ploegen krijgen dit ook steeds meer door en geven geen fuck. Microdoseerden er sowieso al op los, maar lijken nu niet onder de indruk van bloedpaspoort handhaving en een middel te hebben dat bij tests niet gepakt wordt = win win.
Bjerknes.quote:
Van alle markten thuis bij UAEquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bjerknes.Was ook al een goede meteoroloog.
Of Froome, met z’n salbutamol. Gelukkig had Sky had 1 of ander wetenschappelijk artikel gevonden dat de aangetroffen concentratie niet bevorderlijk was in eekhoorns, of iets debiels in die richting.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja dat bloedpaspoort werkt niet fantastisch volgens mij. Maar ondanks alles kun je niet meer van die debiele dingen doen als wat een Riis vroeger deed, dus het zal wel iets beter zijn dan in de jaren '90. Er worden nog steeds wel af en toe renners betrapt natuurlijk, types als Santambrogio en Rabottini enzo.
Ik denk eerder dat ze ergens een flinke zak geld hebben achtergelaten om een schorsing van Froome te voorkomen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Of Froome, met z’n salbutamol. Gelukkig had Sky had 1 of ander wetenschappelijk artikel gevonden dat de aangetroffen concentratie niet bevorderlijk was in eekhoorns, of iets debiels in die richting.
Daarom staan ze ook elk jaar nog top 5 in de rankings.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:03 schreef raptorix het volgende:
Wat wel ironisch is dat sinds de strengere controles er nog nauwelijks Italianen en Spanjaarden winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |