SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
Als de zon er op een gegeven moment af is kan het gordijn wel omhoog toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:00 schreef Benny het volgende:
Deuren, ramen, gordijnen, ed. sinds gisterochtend allemaal dicht. 21 graden binnen. Dikke prima.
Gordijnen helpen sowieso een stuk minder goed dan zonwering buiten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als de zon er op een gegeven moment af is kan het gordijn wel omhoog toch?
14:50quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:13 schreef heywoodu het volgende:
Het Warnsveldrecord stond op 38,6 graden, hoe laat krijgen we het eerste meetstation waar de temperatuur hoger is vandaag?
Ik ga voor 16.10 uur
Ja ok, dat sowieso. Maar neem de achterkamer hier, daar staat 's ochtends de zon op en dat duurt tot pak 'm beet 15.00 uur voor het laatste zonnestraaltje niet meer door het raam komt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gordijnen helpen sowieso een stuk minder goed dan zonwering buiten.
Ja zoiets.quote:
Ik dacht eigenlijk dat het op 41,nogwat stond. Maar dat is dus die verdachte meeting in Deelen? Wist daar wel van maar dacht dat elders ook 41 aangetikt was.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
30,7 graden in Woensdrecht.
Nog 10,1 voor een nieuw hitterecord
Ik hou alle raambedekking de hele dag dicht. Elk streepje licht brengt wat stralingswarmte mee is mijn (niet onderbouwde) theorie.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ok, dat sowieso. Maar neem de achterkamer hier, daar staat 's ochtends de zon op en dat duurt tot pak 'm beet 15.00 uur voor het laatste zonnestraaltje niet meer door het raam komt.
Dan kan vanaf 15.00 uur toch prima het gordijn omhoog (zonwering hebben we daar niet)c, want de zon komt niet meer door het raam? Het lijkt me dat de warmte vooral door directe zonnestralen komt, niet door elk beetje licht
Raambedekking voorkomt opwarming van alles binnen waar de zon anders op zou schijnen. Als het aan de buitenkant zit, helpt het de isolatiewaarde van het raam een paar puntjes. Stralingswarmte is wat je voelt als je isolatie overrompeld is, en dat hoeft niet per se een raam te zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik hou alle raambedekking de hele dag dicht. Elk streepje licht brengt wat stralingswarmte mee is mijn (niet onderbouwde) theorie.
Ja, alleen komt die warmte sowieso al je huis binnen en warmt die je raambedekking op. Ervan uitgaande dat je raambedekking aan de binnenkant zit. Die warmte blijft voor een groot deel toch in je huis, al zal een klein deel weer terug uit het raam gaan en zal een deel ook weerkaatst worden door je raambedekking.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik hou alle raambedekking de hele dag dicht. Elk streepje licht brengt wat stralingswarmte mee is mijn (niet onderbouwde) theorie.
Maar dit gaat over normaal daglicht, dus niet meer over echt de zonnestralen op de ramen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raambedekking voorkomt opwarming van alles binnen waar de zon anders op zou schijnen. Als het aan de buitenkant zit, helpt het de isolatiewaarde van het raam een paar puntjes. Stralingswarmte is wat je voelt als je isolatie overrompeld is, en dat hoeft niet per se een raam te zijn.
Piek komt vandaag vrij laat, dus vooralsnog zegt het vrij weinig. Temperaturen in Frankrijk lopen nog wel op één lijn met 2019.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:26 schreef DemonRage het volgende:
Op de dag van het hitterecord in 2019 ging de temperatuur om 8:00u al door de 30°C en om 10:00u al door de 35°C.
Ik zie het nu nog niet zo hard gaan, maar dat haalt nog niet weg dat de temperatuur langer blijft stijgen en later aan zijn top zit. In 2019 was dat al vrij vroeg in de middag. Blijft spann0nd.
Bizar eigenlijk, was het alweer vergeten. Wat een dag was dat. Ik ging toen ook nog de binnenstad van Amsterdam in. Iedereen stond bij de airco in de HEMAquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:26 schreef DemonRage het volgende:
Op de dag van het hitterecord in 2019 ging de temperatuur om 8:00u al door de 30°C en om 10:00u al door de 35°C.
Ik zie het nu nog niet zo hard gaan, maar dat haalt nog niet weg dat de temperatuur langer blijft stijgen en later aan zijn top zit. In 2019 was dat al vrij vroeg in de middag. Blijft spann0nd.
Zowel infrarood licht als zichtbaar licht zorgen voor verwarming, al is dat effect natuurlijk wel het sterkst als de zon er direct op staat.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dit gaat over normaal daglicht, dus niet meer over echt de zonnestralen op de ramen.
De zon die op het raam schijnt maakt het uiteraard warmer, maar wat als de zon niet meer op het raam schijnt (maar het nog wel licht is buiten)?
Ik zou een moord doen om lekker daglicht in mijn kamer te hebben vandaagquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dit gaat over normaal daglicht, dus niet meer over echt de zonnestralen op de ramen.
Het is hier in huis namelijk nog wel eens een discussiepunt op zulke dagen: als de zon eenmaal van een raam af is, wel of niet het gordijn omhoog? Ik doe het liever niet, want donkerder voelt 'koeler', anderen zeggen dat het dan niet meer opwarmt en dus kan het gordijn daar omhoog zodat het wat lichter wordt in huisquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zowel infrarood licht als zichtbaar licht zorgen voor verwarming, al is dat effect natuurlijk wel het sterkst als de zon er direct op staat.
Kunnen we niet gewoon stoppen met aandacht schenken aan die figuren?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
Zag op twitter dat Gerrit Hiemstra al bedreigd wordt door wappies, dus het zal wel lekker weer worden vandaag.
Nee, dit kan niet @Haagsquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:27 schreef Salina het volgende:
Bloedjeheet hier (Breda), nondeju. Dat wordt dus vroeger inchecken in het hotel bij Eindhoven Airport. Lekker in de airco Tour kijken i.p.v. thuis.![]()
![]()
Hoop alleen dat de trein en bus een beetje geventileerd zijn.
Succes en sterkte met de hitte iedereen, zeker als je moet werken of niet tegen hitte kunt. Goed dagje voor op kantoor verder. Of halve snipperdag.
wat dan? Jezus...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
Zag op twitter dat Gerrit Hiemstra al bedreigd wordt door wappies, dus het zal wel lekker weer worden vandaag.
Ik dacht even dat ik op die dag nog een stuk door de bossen ben gaan fietsen 's ochtends, maar ik zie dat ik op de dag ervoor én erna een kleine drie uur gefietst heb, maar niet op 25 juli zelfquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk, was het alweer vergeten. Wat een dag was dat. Ik ging toen ook nog de binnenstad van Amsterdam in. Iedereen stond bij de airco in de HEMA
Niks mis met Gerrit hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon stoppen met aandacht schenken aan die figuren?
Er zou een internetverbod voor de grootste idioten moeten komen, of anders een tweede internet alleen toegankelijk voor normale mensen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
Tor!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zou een internetverbod voor de grootste idioten moeten komen, of anders een tweede internet alleen toegankelijk voor normale mensen.
Als de zon er niet meer op valt kunnen de verduisteringen open.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is hier in huis namelijk nog wel eens een discussiepunt op zulke dagen: als de zon eenmaal van een raam af is, wel of niet het gordijn omhoog? Ik doe het liever niet, want donkerder voelt 'koeler', anderen zeggen dat het dan niet meer opwarmt en dus kan het gordijn daar omhoog zodat het wat lichter wordt in huis
Het blijft tot middernacht nog 30 graden hierquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als de zon er niet meer op valt kunnen de verduisteringen open.
Maar hou de ramen e.d. wel dicht tot in de avond er wat frisse lucht weerkeert.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het blijft tot middernacht nog 30 graden hier
Zelf hou ik (in mijn geval) de luxaflexen zo lang mogelijk dicht. Opwarming van de binnenruimte is niet puur een kwestie van invallend zonlicht maar ook van de straling van warme buitenlucht die binnen kan dringen. Dubbel glas kan wel een beetje isoleren maar iedere extra vorm van extra isolatie (dan wel middels gordijnen of luxaflex) helpt om de warmte buiten te houden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is hier in huis namelijk nog wel eens een discussiepunt op zulke dagen: als de zon eenmaal van een raam af is, wel of niet het gordijn omhoog? Ik doe het liever niet, want donkerder voelt 'koeler', anderen zeggen dat het dan niet meer opwarmt en dus kan het gordijn daar omhoog zodat het wat lichter wordt in huis
Wat betreft open/dicht is het simpel: buiten koeler dan binnen = openquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als de zon er niet meer op valt kunnen de verduisteringen open.
Maar hou de ramen e.d. wel dicht tot in de avond er wat frisse lucht weerkeert.
Echt heel blij met mijn vrije dag morgen, dus op tijd slapen boeit me niet zoquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het blijft tot middernacht nog 30 graden hier
Volgens mij klopt dat toch niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:26 schreef DemonRage het volgende:
Zal dan wel 8 UTC zijn geweest.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat toch niet.
2019
[ afbeelding ]
nu
[ afbeelding ]
We lopen zelfs voor nu
Idem. Vakantie liep tot vandaag, maar ik ben deze week niet ingeroosterd goddank.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt heel blij met mijn vrije dag morgen, dus op tijd slapen boeit me niet zo
Wel geroosterdquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Idem. Vakantie liep tot vandaag, maar ik ben deze week niet ingeroosterd goddank.
Dus we lopen voor en daar bovenop is de piek later op de dag. Nou, dat wordt nog wat.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2019
[ afbeelding ]
nu
[ afbeelding ]
We lopen zelfs voor nu
De huidige temperatuur is het laagste wat je tot middernacht gaat meemakenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:08 schreef beantherio het volgende:
Tussen 16.00 en 18.00 uur de hoogste temperatuur zo te zien? Nog minimaal 7 uur voordat er iets van verkoeling gaat optreden dus.
Dat had ik me nog niet gerealiseerd maar dat klopt ja. Joy.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De huidige temperatuur is het laagste wat je tot middernacht gaat meemaken
Sterker nog, de luchtvochtigheid gaat vanavond omhoog, dus het zal ook nog meer benauwd en zweterig aanvoelen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tetten?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Al begrijp ik het overigens niet waarom je met dit weer op een handdoek op strand zou willen liggen
Ohquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helpquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sterker nog, de luchtvochtigheid gaat vanavond omhoog, dus het zal ook nog meer benauwd en zweterig aanvoelen.
Klopt niet. UTC+2. Dus om 10:00 30 en om 12:00 35 toen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:26 schreef DemonRage het volgende:
De gemiddelde Brit die om één uur smiddags met UV index 11 zichzelf met olie insmeert en vol in de zon gaat liggen in Spanje/Portugal/Griekenland denkt hier anders over.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Al begrijp ik het overigens niet waarom je met dit weer op een handdoek op strand zou willen liggen
Jepquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:13 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Klopt niet. UTC+2. Dus om 10:00 30 en om 12:00 35 toen.
Dat zijn de uitkering trekkende Britten waar jij het over hebt, die heb nou eenmaal over het algemeen een vrij laag IQ.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De gemiddelde Brit die om één uur smiddags met UV index 11 zichzelf met olie insmeert en vol in de zon gaat liggen in Spanje/Portugal/Griekenland denkt hier anders over.![]()
10 minuten later zitten die waarden er alweer op of boven. Gaat er echt om spannen denk ik.quote:
Is wel vrij bezopen ja. Moet wel bij gezegd worden dat de temperaturen aan zee lang niet de niveaus gaan bereiken die ze in het binnenland lijken te gaan halen. Maar dan nog zit je op een temperatuur-niveau dat niet echt meer gezond is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Dan zal ik wel in de war geweest zijn met UTC tijden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2019
[ afbeelding ]
nu
[ afbeelding ]
We lopen zelfs voor nu
Ik lig bijna altijd in de schaduw op het strand, alleen af en toe om te drogen of als het even niet uit maakt ga ik die zon in. Dan is het prima vol te houdenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is wel vrij bezopen ja. Moet wel bij gezegd worden dat de temperaturen aan zee lang niet de niveaus gaan bereiken die ze in het binnenland lijken te gaan halen. Maar dan nog zit je op een temperatuur-niveau dat niet echt meer gezond is.
Als je daar vrijwillig zit, vraag je er ook gewoon om.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ach denk maar zo: in Phoenix is het nu 35 graden.. En 02:30uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft een fascinerend station dat de Bilt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Strand warmer dan het achterland
Die blijft gewoon steken op 29,9 terwijl de rest over de 35 vliegt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Blijft een fascinerend station dat de Bilt.
Bedoel, letterlijk alle stations er omheen boven de 30, maar de Bilt blijft er weer net onder steken(voor nu dan). Ik bedoel.... hoe dan....
Dacht dat het aan mij lag, maar ik merk echt zo’n drukkend gevoel en niet lekker kunnen doorademen. Werd er vanochtend mee wakker.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren vond ik het prima te doen, vandaag niet.Ik heb meer last van m'n longen dan gisteren. En zo'n milde misselijkheid.
Komt dat niet door de slechte luchtkwaliteit vandaag?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dacht dat het aan mij lag, maar ik merk echt zo’n drukkend gevoel en niet lekker kunnen doorademen. Werd er vanochtend mee wakker.
Terwijl ik gewoon in een koelere ruimte zit (24 graden ofzo).
Denk het wel, maar kan dat dus goed merken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt dat niet door de slechte luchtkwaliteit vandaag?
Ah thanks. Dat zal eea verklarenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:53 schreef beantherio het volgende:
RIVM geeft smogalarm wegens zeer slechte luchtkwaliteit op dinsdag
Het was gisteren al te merken ja.
Wat een idiotenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja met zijn allen naar het strand met 40 graden!
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
In Phoenix heeft iedereen een airco.Alsnog kut. Hele dagen binnen. Waardeloos klimaat daarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Je weet dat Scheveningen in Nederland ligt?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een idioten
Niets mis met het strand, daar niet van, maar wel in Nederland.
Veel Duitsers?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja met zijn allen naar het strand met 40 graden!
Ja, derhalve idiotenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je weet dat Scheveningen in Nederland ligt?
35 aangetikt (11:50)quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:50 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
35 voor het middaguur moet te doen zijn. 34,7 in Maastricht en Woensdrecht nu. Nog 6,1 voor een nieuw record.
[ afbeelding ]
Ja het gaat echt tegelijk op.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:03 schreef Momo het volgende:
Eigenlijk lopen we redelijk gelijk met het 2019 scenario?
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
In Phoenix heeft iedereen een airco.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waar check jij dat?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja het gaat echt tegelijk op.
2018 dat was vroegāh, toen de weermodellen nog niet uitbundig met temperaturen van 40+°C strooiden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:06 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Zometeen ook even vergelijken met 2018 toen het uiteindelijk naar 38.2 in Arcen ging.
weerwoord.bequote:
2018 is geen goede vergelijk, daar viel de piek van de warmte (op 1,5km) al heel vroeg op de dag.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:06 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Zometeen ook even vergelijken met 2018 toen het uiteindelijk naar 38.2 in Arcen ging.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]Yup. Want 'Murica. Daklozen overal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu om 12 uur precies is de max weer onder de 35quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:59 schreef heywoodu het volgende:
Nog net voor de lunch de 35 gehaald, hoera!
Jupquote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:12 schreef DemonRage het volgende:
Sproeiers staan weer aan in Ell? Daar nog "maar" 31°C.
Hier was recorddag 24 juli 2019.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:18 schreef Benny het volgende:
Temperaturen boven recorddag 25 juli 2019
BBQ'en op het asfalt
Ik heb een neiging om iedere keer als ik terugkeer van een verre vakantie in een warmer land terug te komenquote:Op woensdag 24 juli 2019 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Nu al warmer dan mijn complete vakantie in Spanje
Je verwachtte toch niet dat die stijgende lijn nog zo lang aan ging blijven?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:38 schreef Arcee het volgende:
De temperatuur blijft een beetje hangen op 35 graden.
Dan zaten we om 6 uur op 50 gradenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verwachtte toch niet dat die stijgende lijn nog zo lang aan ging blijven?
We gaan met heel veel moeite richting de 40, dus het is vrij logisch dat de laatste paar graden tegen gaan werken.
Ik zet voortaan m’n auto ook niet meer uit en laat de wasmachine en de droger continu draaien. Hopelijk volgend jaar 42 graden. Zou genot zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:44 schreef Draak31 het volgende:
Ik hoop echt dat we 42 ofzo aan gaan tikken. We moeten nu echt recordjes gaan klappen.
Vanaf 37 verwacht ik wel aan afvlakking, maar tot die tijd had ik flink doorschroeien verwacht.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verwachtte toch niet dat die stijgende lijn nog zo lang aan ging blijven?
We gaan met heel veel moeite richting de 40, dus het is vrij logisch dat de laatste paar graden tegen gaan werken.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vanaf 37 verwacht ik wel aan afvlakking, maar tot die tijd had ik flink doorschroeien verwacht.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe staat 25 juli 2019 daar niet bij
Prutsers.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toen was in het omgeving Den Helder en de waddeneilanden aanmerkelijk koeler dan de rest van het land.
GFS heeft helemaal geen 13:00 kaarten. 8:00 en 14:00.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:56 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS had voor 13:00 uur al overal zo`n 37 en 38 graden voor midden en zuiden.
Loopt een beetje uit de pas.
HARMONIE zit er beter op. Dan komen we op 38 maximaal uit in de meeste gebieden als Tmax.
De lucht en het land warmt toch op tot circa 16 uur? Daarna gaat het weer af koelen...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vanaf 37 verwacht ik wel aan afvlakking, maar tot die tijd had ik flink doorschroeien verwacht.
https://meteologix.com/nl(...)/20220719-1100z.htmlquote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS heeft helemaal geen 13:00 kaarten. 8:00 en 14:00.
I stand corrected.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
https://meteologix.com/nl(...)/20220719-1100z.html
Welnee, in deze tijd wordt de max nog wel rond 17:45 uur gehaald.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
De lucht en het land warmt toch op tot circa 16 uur? Daarna gaat het weer af koelen...
Je hebt gelijk.quote:
Ja want de zon komt later op daar dan hier en gaat later onder. Dus hun zitten nog voor 12:00 lokale tijd op hun nieuwe record. Al is het verschil niet helemaal een uur qua zonnestand met een bijvoorbeeld Londen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met temperatuur of zonnestand te maken?.
Bij Wetterzentrale.de kun je bij GFS voor 2m temperatuur kiezen, daarna Nederland en dan interval op 1 zetten. Dan zie je de temps.quote:
Daar moet je wel opletten dat de tijd in Zulu tijd is, dat is 2 uur verschil met ons.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:05 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Bij Wetterzentrale.de kun je bij GFS voor 2m temperatuur kiezen, daarna Nederland en dan interval op 1 zetten. Dan zie je de temps.
Klopt. Heb ook 11Z gepakt om de huidige tijd te pakken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Daar moet je wel opletten dat de tijd in Zulu tijd is, dat is 2 uur verschil met ons.
'Al'?!quote:
Dan red je dat de komende 5 uur ook nog welquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:14 schreef Ronzz het volgende:
Woonkamer inmiddels 26,5 zonder airco, maar met plafondwaaier.
Qua gevoelstemperatuur in ieder geval goed vol te houden en nog geen behoefte gehad om de airco voor de dag te halen.
Willen dat zo'n record sneuvelt, ik snap dat echt niet hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
We beginnen wel wat achter te lopen op de recorddag. Alleen Westdorpe en Woensdrecht blijven bij, maar het goede nieuws is dat Westdorpe de op één na hoogste temperatuur ooit heeft gemeten, dus het kan nog.
Als we dan toch richting de 40 gaan, dan meteen ook maar dat record meepakkenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Willen dat zo'n record sneuvelt, ik snap dat echt niet hoor.
En dat in een (tussen)appartementquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dan red je dat de komende 5 uur ook nog wel
Precies... niet halfbakken, maar bakken!.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als we dan toch richting de 40 gaan, dan meteen ook maar dat record meepakken
Nee, waarom? Het is al zo fucked up dat het tegenwoordig zo heet kan worden hier, laten we het niet nog enger maken a.u.b.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als we dan toch richting de 40 gaan, dan meteen ook maar dat record meepakken
Nu dus de top 10 allemaal in de afgelopen 16 jaar. (plek 10 uit 1959 wordt eraf geschoven)quote:
Sommige mensen snappen het echt nietquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:17 schreef Ronzz het volgende:
[..]
En dat in een (tussen)appartement![]()
De bovenburen zullen het wel wat warmer hebben, die zag ik een uurtje geleden nog met de deur open
36,4 op 25 juli 2019 zo ver ik kan vinden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heeft iemand de all-time max temp van Schiphol? Ik meen ergens rond de 38 graden.
Stuk lager dus. Kan evt wel verbroken worden denk ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
36,4 op 25 juli 2019 zo ver ik kan vinden.
26 juli 2019.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
36,4 op 25 juli 2019 zo ver ik kan vinden.
Ik kijk scheefquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
26 juli 2019.
25 juli 2019 was het daar 36,3.
Dat gaat nog wel lukken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:30 schreef Momo het volgende:
Waddeneilanden zijn enige plek waar het nog niet 30 graden is.
Maastricht stijgt nog. 36,6quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:35 schreef Nattekat het volgende:
Geen van de meetstations in het zuiden is nog echt aan het stijgen.
Ik zei echt stijgen. Maastricht heeft toevallig net nu een nieuwe max, maar zit al ruim een uur aan te modderen rond de 36.quote:
Even naar het grafiekje gekeken en je hebt gelijk iddquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei echt stijgen. Maastricht heeft toevallig net nu een nieuwe max, maar zit al ruim een uur aan te modderen rond de 36.
Toen zaten we rond deze tijd al aan de piek.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:38 schreef Nattekat het volgende:
In 2019 had Maastricht nu al de 38 verbroken
Moet t wel echt rond de 38 zijn rond 2 uur, om het record nog te halen denk ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:43 schreef ACT-F het volgende:
Tot 16:00 kun je nog stijging verwachten. Daarna worden de kansen rap minder.
Sta er ook heel erg van te kijken, zal wel met de lage luchtvochtigheid te maken hebben en dat het maar een paar dagen zijn want heb het hier ook wel eens 30+ gehad midden in de nachtquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:34 schreef Haags het volgende:
Nog steeds uit te houden in huis, zonder de airco aan te zetten @:elan
Hier in huis is het ook nog niet echt opgewarmd, vanochtend was het 'maar' 26,5 en dat is het nu nog steedsquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Sta er ook heel erg van te kijken, zal wel met de lage luchtvochtigheid te maken hebben en dat het maar een paar dagen zijn want heb het hier ook wel eens 30+ gehad midden in de nacht.
Huurhuis dit dat.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is ook geen airco zo'n ding
Koop een fatsoenlijke.
In Noord Holland is alles kut.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vraag me af waar nu het meest benauwd voelt. vrij hoge luchtvochtigheid op de waddeneilanden maar prima temperatuur. Helemaal in het zuiden erg heet maar hele lage LV. Volgens mij is het nu het meeste kutte in Noord-Holland.
Klopt daar zit ik namelijk. Lekker in amsterdam avocadotoast te eten.quote:
Ai al weer los gegaan op de Chili con carnequote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:57 schreef Mani89 het volgende:
Er blaast hier een heerlijke wind door mijn huis 👌🏻👌🏻👌🏻
Uitstekend?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Huurhuis dit dat.
En dat ding doet het uitstekend, maar dan moet het buiten niet 10 graden warmer zijn dan binnen.
Kun jij niet even uitbarsten om die zonnestralen te blokkeren?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt daar zit ik namelijk. Lekker in amsterdam avocadotoast te eten.
Heb tijd nodig om op te laden. Nog een paar honderd jaarquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kun jij niet even uitbarsten om die zonnestralen te blokkeren?
quote:High Temperature
37.7°C at 13:55
Ah ja huurhuis, dat is minder danquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Huurhuis dit dat.
En dat ding doet het uitstekend, maar dan moet het buiten niet 10 graden warmer zijn dan binnen.
Regel jij een koophuis?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:00 schreef hangtime het volgende:
[..]
Uitstekend?
Ik heb hier 1 vaste unit een verdieping van 100m2 koelen op standje quiet (laagste stand)
22.5 graden. Dat is uitstekend
😌😌😌quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ai al weer los gegaan op de Chili con carne
Mooi, dan zijn we wel 50ers gewend. Hebben we je harder nodig dan nu.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb tijd nodig om op te laden. Nog een paar honderd jaar
Voor een mobiel onding doet ie het uitstekendquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:00 schreef hangtime het volgende:
[..]
Uitstekend?
Ik heb hier 1 vaste unit een verdieping van 100m2 koelen op standje quiet (laagste stand)
22.5 graden. Dat is uitstekend
Haha hier ook. Lag zonet even in de hangmat in de tuin, doet de buuf alle ramen van alle slaapkamers open. Even doorluchten zegt ze, want het is binnen wel warm. Ze geloofde me niet toen ik zei dat ze beter dicht kon houden tot het buiten frisser is dan binnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:52 schreef Ronald het volgende:
Zojuist thuis geconstateerd dat de binnentemperatuur nog 'maar' 27.5 is, terwijl het buiten ruim 36 is.
Mij buren hebben gewoon de achterdeur volledig open inclusief allemaal ramen op een kier om hun slaapkamers te luchten
In 2019 zat ik op zolder, toen heb ik op de bank geslapen in de woonkamerquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah ja huurhuis, dat is minder dan
Maar wat doe je ook op zolder bij zulke verzengende hitte buiten :p
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:03 schreef Starhopper het volgende:
Volgens NoodweerBenelux is het warmste moment tussen 17 en 18 uur
https://www.noodweer.be/actueel-weer/temperatuur/
Nee, huurders zorgen er juist voor dat ik niet hoef te werken ;')quote:
Hoezo staat daar een meetpunt Eerbeek met 40,7 graden in Nederland aangegeven?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:03 schreef Starhopper het volgende:
Volgens NoodweerBenelux is het warmste moment tussen 17 en 18 uur
https://www.noodweer.be/actueel-weer/temperatuur/
Dat het in huis nog relatief uit te houden is zal inderdaad ongetwijfeld komen doordat het pas dag twee is van flinke hitte, dat scheelt. Vijf van dit soort dagen op rij en je zit binnen ook te kokenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Sta er ook heel erg van te kijken, zal wel met de lage luchtvochtigheid te maken hebben en dat het maar een paar dagen zijn want heb het hier ook wel eens 30+ gehad midden in de nacht.
Onofficieel meetpunt, al werken ze wel met een Stevensonhut en een andere eisen volgens mij.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:06 schreef archito het volgende:
[..]
Hoezo staat daar een meetpunt Eerbeek met 40,7 graden in Nederland aangegeven?
Warm die Pinguļn UI maar op.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
We lopen voor op 24 juli 2019, toen werd het 39,2. Die 40 gaat er echt om spannen.
Moet je niet met dichte gordijnen een raam open hebben staan, dan warmt de buitenmuur ook van binnen opquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat het in huis nog relatief uit te houden is zal inderdaad ongetwijfeld komen doordat het pas dag twee is van flinke hitte, dat scheelt. Vijf van dit soort dagen op rij en je zit binnen ook te koken
Zorgen dat het binnen 10 graden koeler is dan buiten is toch juist een beetje de bedoeling van het hebben van een airco?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Huurhuis dit dat.
Nou ja, als de kamer met airco bijna even warm is als de kamer zonder heeft het vrij weinig zin meer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zorgen dat het binnen 10 graden koeler is dan buiten is toch juist een beetje de bedoeling van het hebben van een airco?
Costa del Helder!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:09 schreef Dagoduck het volgende:
34,6 in Den Helder!!! Nog 0,2 voor record!
Geen ideequote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:06 schreef archito het volgende:
[..]
Hoezo staat daar een meetpunt Eerbeek met 40,7 graden in Nederland aangegeven?
Is dat niet positief voor Gilze Rijen? Daar blaast de wind alle hitte heen toch?>quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:12 schreef DemonRage het volgende:
In Vlissingen gooit de zeewind al roet in het eten. De rest kan nog in roet veranderen.
Asfalt is bijna 50 graden, dus als je er water op gooit zal het wel sissen gok ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
Zo te zien loopt het weer met een sissertje af
Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:14 schreef Haags het volgende:
Dat record moet er echt aan vandaag.
#ALLESOFNIETS
In Maastricht denk ik niet dat het nog veel warmer gaat worden vandaag. Westdorpe gaat de 40 niet halen, al helemaal niet als de zeebries doorzet. Andere stations blijven nog een beetje achter, maar daar zal het dan wel van moeten komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Het is pas 14.15 he. Warmste moment duurt nog een paar uurtjes
Ze kunnen beter gaan schilderen. Dat droogt lekker snel nuquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
Oh, had ik al vermeld dat mijn buren al de hele dag aan het klussen zijn? Ze zijn ook aan het verbouwen, dus dit doen ze al enkele weken...
Maar dus ook vandaag is het al vanaf 08:00 min of meer non stop boren, hameren, met bouwmateriaal slepen etc. Je zou denken, neem even één dag pauze... deze huizen staan pal op het zuiden. Het moet ook bij hun binnen tegen de 30 lopen inmiddels.
Die mensen zijn niet goed snikquote:
quote:
doe de gordijnen dichtquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:49 schreef Nattekat het volgende:
Slaapkamer met airco nu net zo warm als woonkamer zonder
Hitte is aan het winnen.
Deelen ging zelfs naar 42 dacht ik. Was meetfout idd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
[ afbeelding ]
Recorddag 2019 om 14:00 uur. Duidelijke verschillen. Die 40.8 was Deelen (meetfout) denk ik.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beetje treurig die chat. Wie wil haar opa zijn?
Die waren dicht, maar die hebben ook maar een beperkte isolatiewaarde.quote:
Ik snap echt niet dat mensen het prettig vinden om met deze temperaturen te bakken in de zonquote:
ONTKURK DE CHAMPAGNEquote:
Maar dit jaar zijn er gevaarlijke stromingen bijquote:
Echtquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:23 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar dit jaar zijn er gevaarlijke stromingen bij
De teringquote:
Staat ook aflandige wind nuquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
EchtIk dacht dat het dit jaar wel meeviel met de stromingen
Gister nog vrij veel reddingenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
EchtIk dacht dat het dit jaar wel meeviel met de stromingen
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
De tering
Met deze temperaturen word je gewoon geBBQt aan het strand, mij niet gezien
Er hangt zelfs een bbq worst uit dat rode badpakquote:
Wat is eigenlijk 'de bilt' van het VK?quote:
Hier ook zoiets, mag wel eens wat warmer worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:31 schreef summer2bird het volgende:
Ik loop wel eens te zeiken op mijn appartement volledig aan de schaduw kant, maar het is hier nu wel mooi 24 graden binnen zonder airco of ventilator
Idd. Iets te veel hype, en de temperatuur (veelal 36°C en 37°C op de warmste plekken) lijkt al niet veel meer te stijgen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik denk dat we die 43 niet gaan halen hoor…
60 graden in de zon, na insmeren met croma!quote:
Het zuiden is afgehaakt, maar in het oosten gaat het nog vrolijk doorquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd. Iets te veel hype, en de temperatuur (veelal 36°C en 37°C op de warmste plekken) lijkt al niet veel meer te stijgen.
The Biltquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk 'de bilt' van het VK?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |