SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Nu al 31 graden in Terneuzen of staat er iemand met een fohn naast dat weerstation?quote:Op maandag 18 juli 2022 11:18 schreef Starhopper het volgende:
Bij NoodweerBenelux hebben ze een mooi temperatuurkaartje met heel veel meetstations![]()
https://www.noodweer.be/actueel-weer/temperatuur/
waar zie jij 31? https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/maximumtemperatuur/quote:Op maandag 18 juli 2022 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu al 31 graden in Terneuzen of staat er iemand met een fohn naast dat weerstation?
in de link die momo quote van starhopper.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
waar zie jij 31? https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/maximumtemperatuur/
dat kijk ik naar iedereen die hardloopt, ongeacht tijdstip of temperatuur.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:34 schreef Minimunt het volgende:
Vanochtend stukje wezen hardlopen voor de hitte. Was al rond de 23-25 graden.
Paar oudjes keken me aan alsof ik gek ben.
quote:Op maandag 18 juli 2022 11:17 schreef Salina het volgende:
Extreem (warm) weer heeft ergens ook wel weer wat.
Ooit op Elba een bergwandeling gemaakt met 35 graden ofzo. Zweet gutste letterlijk in stroompjes naar beneden. #helemaal nat.
Flevoland is verdronken.quote:
Het is lekker, deels vannacht/vanochtend de ramen en deuren open gehad en nu 22 graden in huis.quote:
@GGMMquote:Op maandag 18 juli 2022 11:56 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Het is lekker, deels vannacht/vanochtend de ramen en deuren open gehad en nu 22 graden in huis.
Best lekker thuiswerken zo (voor de zeikerds half één weer verder, nu lunch)![]()
Scheelt idd 3 tot 4 graden.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:46 schreef aloa het volgende:
Ter vergelijking. De dag dat het record werd verbroken was het rond hetzelfde tijdstip al ruim boven de 30. Ik ben benieuwd naar morgen.
[ afbeelding ]
Zwak? Dat ervaar ik toch anders hier aan de kust.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:06 schreef Nattekat het volgende:
Zon is wel behoorlijk zwak momenteel, denk dat dat vandaag de redding gaat zijn.
Ja dit gaat hem voor m'n gevoel niet worden idd. Zat toen echt zwetend achter mn beeldscherm de 10 minuten waarnemingen te refreshenquote:Op maandag 18 juli 2022 11:46 schreef aloa het volgende:
Ter vergelijking. De dag dat het record werd verbroken was het rond hetzelfde tijdstip al ruim boven de 30. Ik ben benieuwd naar morgen.
[ afbeelding ]
Nou ben ik een hele hoge zonkracht gewend momenteel, maar zelfs voor Nederlandse begrippen is het met alle wil van de wereld niet krachtig te noemen met die bewolkingquote:Op maandag 18 juli 2022 12:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Zwak? Dat ervaar ik toch anders hier aan de kust.
hier is geen wolkje te zien dus denk dat je daar net geluk hebtquote:Op maandag 18 juli 2022 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ben ik een hele hoge zonkracht gewend momenteel, maar zelfs voor Nederlandse begrippen is het met alle wil van de wereld niet krachtig te noemen met die bewolking
In de buurt wonende goed om te horen dat het in ieder geval in de ochtend nog een beetje koel wasquote:Op maandag 18 juli 2022 12:07 schreef essnhills het volgende:
Vanmorgen was het hier in Zwaag wel lekker. Beetje sluierbewolking. Prima te doen, lekker in de tuin gezeten. Nu is de zon terug en wordt het rap warmer.
In mijn vorige huis (appartement, alles raam en plat dak) was het niet uit te houden met deze temperaturen. Dit is de eerste zomer in mijn nieuwe huis. Ben benieuwd hoe koel ik het kan houden binnen nu.
Nou, vanochtend om 7 uur inderdaad mijn jas nog aan gehad op de fiets, frisjes. Hier in het oosten een zwak zonnetje; gelukkig, anders is mijn flat zo weer een sauna.quote:
Kwestie van de boel dicht en afwachten, toch?quote:Op maandag 18 juli 2022 12:07 schreef essnhills het volgende:
Vanmorgen was het hier in Zwaag wel lekker. Beetje sluierbewolking. Prima te doen, lekker in de tuin gezeten. Nu is de zon terug en wordt het rap warmer.
In mijn vorige huis (appartement, alles raam en plat dak) was het niet uit te houden met deze temperaturen. Dit is de eerste zomer in mijn nieuwe huis. Ben benieuwd hoe koel ik het kan houden binnen nu.
Jup. Heb goede wel , want laatst dat het iets warmer was bleef het beneden 23 graden.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kwestie van de boel dicht en afwachten, toch?
De temperatuur van de muren hier ligt momenteel rond de 24, dus ik zou het niet eens meer lager kunnen houdenquote:Op maandag 18 juli 2022 12:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Jup. Heb goede wel , want laatst dat het iets warmer was bleef het beneden 23 graden.
In mijn vorige appartement werd het met gemak 36+ graden en dan deed ik moeite om het koel te houden
36quote:Op maandag 18 juli 2022 12:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Jup. Heb goede wel , want laatst dat het iets warmer was bleef het beneden 23 graden.
In mijn vorige appartement werd het met gemak 36+ graden en dan deed ik moeite om het koel te houden
Ik woon nu juist in een nieuw appartement bovenste verdieping flat met plat dak en overal ramen van vloer tot plafond, gaat hier ook warm wordenquote:Op maandag 18 juli 2022 12:07 schreef essnhills het volgende:
Dat is categorie ramen open en het is binnen 2 minuten weer weg weet ik uit ervaringquote:Op maandag 18 juli 2022 12:35 schreef xFriendx het volgende:
[..]
36![]()
Dan doe je toch ook geen oog meer dicht.
Nope. Op die allerheetste dagen toen alle records werden verbroken ben ik uit pure wanhoop naar mijn ouders gegaanquote:Op maandag 18 juli 2022 12:35 schreef xFriendx het volgende:
[..]
36![]()
Dan doe je toch ook geen oog meer dicht.
Lekker op de bank slapen toch. Heb ik ook gedaan die dagquote:Op maandag 18 juli 2022 12:45 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nope. Op die allerheetste dagen toen alle records werden verbroken ben ik uit pure wanhoop naar mijn ouders gegaan
Als het hier nu bij mij nog boven echt te warm is, dan slaap ik beneden op de bank (wat uiteraard niet kon met je appartement).quote:Op maandag 18 juli 2022 12:45 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nope. Op die allerheetste dagen toen alle records werden verbroken ben ik uit pure wanhoop naar mijn ouders gegaan
Ja dat is heerlijk inderdaad, vaak net even iets koeler dan elders.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:53 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Als het hier nu bij mij nog boven echt te warm is, dan slaap ik beneden op de bank (wat uiteraard niet kon met je appartement).
Scheelt dat het in West-Friesland over het algemeen wat koeler is, vaak wel iets van een windje ook wel.
Groeten uit Wognum!quote:Op maandag 18 juli 2022 13:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat is heerlijk inderdaad, vaak net even iets koeler dan elders.
Tot nu toe blijft het hier nu heerlijk koel binnen
quote:Op maandag 18 juli 2022 13:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Groeten uit Wognum!
Hier binnen lekker koel. Buiten niet
woensdag dus nietquote:Op maandag 18 juli 2022 13:51 schreef INViCTuS het volgende:
Zolang die luchtvochtigheid laag blijft is het prima vol te houden
Hahahahahahaha🤣😂🤣😂quote:Op maandag 18 juli 2022 12:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Niet alleen mens en dier hebben last van deze hitte, ook mn xbox en laptop hadden het er in 2019 maar moeilijk ermee. Tablet viel op een gegeven moment gewoon uit met de melding dat ie te warm was
33-34 waren toch ook de aangegeven maxima voor vandaag? Niet de bedoeling om daar nu overheen te gaanquote:Op maandag 18 juli 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
33 aangetikt, nog 2-2,5 uur voor maximum. Ben benieuwd.
Zal nu niet meer zo hard gaan.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
33 aangetikt, nog 2-2,5 uur voor maximum. Ben benieuwd.
Op dit soort dagen is het warmste moment van de dag toch altijd pas na 16:30 - 17:00?quote:Op maandag 18 juli 2022 14:35 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Zal nu niet meer zo hard gaan.
Wat zal er gemiddeld bij komen na 14:00? Graadje of 2 max nog?
GFS kwam met 35 tot 37 graden in zuiden/zuidoosten. KNMI sprak van 30 tot 35 graden.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
33-34 waren toch ook de aangegeven maxima voor vandaag? Niet de bedoeling om daar nu overheen te gaan
Ja, volgens mijn nog iets later: tussen 17 en 18hr. Maar vraag me af wat er in de namiddag nog maximaal bij komt gemiddeld. Dacht altijd dat dat zo'n 2 graden maximaal was tussen 14hr en 18hr.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op dit soort dagen is het warmste moment van de dag toch altijd pas na 16:30 - 17:00?
108 jaar geleden ging opa gewoon bij 47 graden 100km op een eenwieler naar school elke dag. Die klagers overal idd.quote:
Met een zak aardappels op de weg terug naar huis, want het was hongerzomer door de oorlog!quote:Op maandag 18 juli 2022 14:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
108 jaar geleden ging opa gewoon bij 47 graden 100km op een eenwieler naar school elke dag. Die klagers overal idd.
Hier wat meer bewolking en de temperatuur is al weer 2 graden gezakt.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Laatste restjes bewolking lijken op te lossen (op de wolkenradar iig) dus er kan nog wel wat graden bij komen.
Precies. En het ergste; Opa kreeg er geen likes voor.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met een zak aardappels op de weg terug naar huis, want het was hongerzomer door de oorlog!
Ik vind het uitstekend weer. In de auto alleen de arko aangezetquote:Op maandag 18 juli 2022 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
Lage luchtvochtigheid merk je wel. Prima te doen nog
ARKO als in Alle Ramen Kunnen Open?quote:Op maandag 18 juli 2022 15:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind het uitstekend weer. In de auto alleen de arko aangezet
Nee hoor, toen was het een koele 29 gradenquote:Op maandag 18 juli 2022 14:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
108 jaar geleden ging opa gewoon bij 47 graden 100km op een eenwieler naar school elke dag. Die klagers overal idd.
Mmm ik heb dat met wielrenners ongeacht het weer dan hèquote:Op maandag 18 juli 2022 11:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat kijk ik naar iedereen die hardloopt, ongeacht tijdstip of temperatuur.
Een hitterecord dat met 5-8 graden verbroken wordt zou wel echt te bizar voor woorden zijn. Bij hitte denk je minder snel aan extreem weer dan bij een zware storm, maar dat is wel écht extreem inderdaad, zoals die tweet al zegt.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
WRF een ander kort termijn hoge resolutie model laat voor morgen wel echt duidelijk een nieuw record zien voor veel plaatsen in het VK.
Opa was natuurlijk flink opgewarmd omdat hij die 100km in 3 minuten aflegde. Zo was die generatie toen.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee hoor, toen was het een koele 29 graden![]()
[ afbeelding ]
Gelukkig staat het ontkenningsleger alweer paraat om onder elke social media post een comment te plaatsen over hoe de temperatuur nauwelijks gestegen is in een of ander cherry picked gehucht waarmee ze aantonen dat er niets aan het handje is.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een hitterecord dat met 5-8 graden verbroken wordt zou wel echt te bizar voor woorden zijn. Bij hitte denk je minder snel aan extreem weer dan bij een zware storm, maar dat is wel écht extreem inderdaad, zoals die tweet al zegt.
Precies... vandaag nog geen bizarre temperaturen.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:27 schreef Zorro het volgende:
Niet echt spectaculair nog, gewoon lekker weertje.
Dat is zelfs hier al het geval.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gelukkig staat het ontkenningsleger alweer paraat om onder elke social media post een comment te plaatsen over hoe de temperatuur nauwelijks gestegen is in een of ander cherry picked gehucht waarmee ze aantonen dat er niets aan het handje is.
Vorig jaar in Canada 50 graden. Ook 5 graden verschil met het vorige record.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een hitterecord dat met 5-8 graden verbroken wordt zou wel echt te bizar voor woorden zijn. Bij hitte denk je minder snel aan extreem weer dan bij een zware storm, maar dat is wel écht extreem inderdaad, zoals die tweet al zegt.
Benieuwd of we morgen inderdaad die 40 aan gaan tikken..quote:Op maandag 18 juli 2022 14:49 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, deze zocht ik. Harmonie had vandaag maximaal 33-34 in de kaarten, en voor morgen 38-40. Niet zo fijn dat ze er vandaag tot nu toe prima op zitten
[ afbeelding ]
Gelukkig vrij op woensdag, dus dat wordt een nachtje live atletiek kijken ipv slapen en 's ochtends kijkenquote:Op maandag 18 juli 2022 15:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
In de nacht van dinsdag op woensdag om 02:00 uur nog een graad of 27
Mag hopen dat er een onverwacht koeler briesje ofzo komt. Vannacht was het op sommige plekken ook 3 graden koeler dan verwacht.
Ik dacht dat het een verzinsel van mijn vader was.quote:
Harmonie is dan ook het beste systeem voor de korte termijn wat we hebbenquote:Op maandag 18 juli 2022 16:48 schreef Momo het volgende:
Veel hoger dan 34/35/36 graden zullen we niet meer komen vandaag in het zuiden. Harmonie was wel echt spot on wat dat betreft.
Misschien is hij de geestelijke vader van de arko en heeft dit zich als een olievlek uitgebreid. Eens kijken of de arko het morgen trekt. Anders:quote:Op maandag 18 juli 2022 16:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een verzinsel van mijn vader was.
Media.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:24 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
We slaan wel een heel klein beetje door hoor jongens.
quote:Op maandag 18 juli 2022 16:55 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Geen oorlog in de winter en binnenkort ook niet meer in de zomer
Die kamer is nu voor je vriendin, heb jij de rest van het huisquote:Op maandag 18 juli 2022 17:29 schreef heywoodu het volgende:
Hele dag thuis in het 'kantoor' gezeten, waar van 's ochtends tot een uur of 15.00 de zon op de ramen staat. Uiteraard vanmorgen gelijk alles gesloten, het was best aardig uit te houden, alleen nu wordt het langzamerhand wat warmer.
Ik ben klaar, vriendin komt daar om haar online fysio te doen. Gordijnen open ivm licht, logisch en prima (zon staat er niet meer op)...en bam, beide ramen wagenwijd open "want er moet lucht in"![]()
![]()
In één keer voelt die kamer alsof je voor een oven staat
Ja, maar nu warmt de hele bovenverdieping opquote:Op maandag 18 juli 2022 17:37 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Die kamer is nu voor je vriendin, heb jij de rest van het huis
Plas in haar kont 👍quote:Op maandag 18 juli 2022 17:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar nu warmt de hele bovenverdieping op
Het Algemeen Dagblad , de meest sensatiebeluste kracht in Nederlandquote:Op maandag 18 juli 2022 17:24 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
We slaan wel een heel klein beetje door hoor jongens.
HET HELE LAND STAAT GODVERDOMME OP ZN KOP MENSEN.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Het Algemeen Dagblad , de meest sensatiebeluste kracht in Nederland![]()
![]()
Wat een onzin. We hebben dit soort temperaturen vaker..quote:Op maandag 18 juli 2022 17:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
HET HELE LAND STAAT GODVERDOMME OP ZN KOP MENSEN.
WAT. EEN. HITTE.
Het zijn dit soort, excuse my french, kk 'nieuws'sites die een serieuze discussie steeds onmogelijk maken over dit onderwerp.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Het Algemeen Dagblad , de meest sensatiebeluste kracht in Nederland![]()
![]()
Voordeel is wel dat het bij mij binnen in de woonkamer nog gewoon 21 graden is.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:55 schreef christmastsunami het volgende:
We deze keer geen aanloop gehad, het is nu in 1 keer extreem.
Dat lage dauwpunt is een genot. Was het nu (dauwpunt) 20 graden dan was het pas echt zweten geblazen...quote:Op maandag 18 juli 2022 18:24 schreef INViCTuS het volgende:
Hele dag buiten gewerkt. Was nog goed te doen in de schaduw
Krijg je niet te horen dat dit in Brazilië een lekkere voorjaarsdag isquote:Op maandag 18 juli 2022 17:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar nu warmt de hele bovenverdieping op
En helaas al die figuren die bijten. Ik snap echt niet dat iemand zo'n enorm pessimistische klootzak kan zijn die elke kans aangrijpt om de meest belachelijke complottheorieën de wereld in te slingeren over toch wel lastige en belangrijke onderwerpen.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het zijn dit soort, excuse my french, kk 'nieuws'sites die een serieuze discussie steeds onmogelijk maken over dit onderwerp.
Daarom denk ik dat woensdag veel zwaarder gaat worden terwijl het dan veel minder heet zal zijnquote:Op maandag 18 juli 2022 18:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat lage dauwpunt is een genot. Was het nu (dauwpunt) 20 graden dan was het pas echt zweten geblazen...
Oprecht heel goed te doen ja. Ondanks dat het echt wel warm is.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat lage dauwpunt is een genot. Was het nu (dauwpunt) 20 graden dan was het pas echt zweten geblazen...
Vannacht minima van rond de 19 graden dus veel afkoelen gaat het niet.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Warmer, helaas maar het is maar voor een dag, da's te overzien. Als het een week lang zo is dan wordt het lastig meestalquote:Op maandag 18 juli 2022 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oprecht heel goed te doen ja. Ondanks dat het echt wel warm is.
Hi zit dat morgen?
Zelfde als vandaag. In het noorden iets hoger dan in het zuiden.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hi zit dat morgen?
Ook nog vrij laagquote:Op maandag 18 juli 2022 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hi zit dat morgen?
Idd ja, dan loopt het wel weer op.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat woensdag veel zwaarder gaat worden terwijl het dan veel minder heet zal zijn
Ik voel gewoon een gigantische hoeveelheid stralingswarmte uit de buitenmuur/kozijn komen. Dat terwijl ik die muur toch de hele dag in de schaduw heb gehouden. Gelukkig heeft slechte isolatie ook een keerzijde: de airco kan verzadiging voorkomen. Ik vermoed dat het bij jou dan ook meteen weken ellende isquote:Op maandag 18 juli 2022 18:18 schreef kree het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat het bij mij binnen in de woonkamer nog gewoon 21 graden is.
Als het een week zo zou blijven dan krijg je dat ook niet meer voor elkaar natuurlijk.
Dit is echt een fenomeen, dit is echt bizar. Volgens mij is dit nieuw.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Harmonie morgenmiddag, we zouden net 40 graden redden in het zuiden.
Go home GFS, you're drunk.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:38 schreef Momo het volgende:
ECMWF gaat voor 38 graden max morgen
[ afbeelding ]
GFS gaat voor 41 graden max morgen
[ afbeelding ]
40°C bij Ell ingetekend.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Het was 35,4 in Terneuzen op het officiële KNMI station. 34,6 in Ell.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS zat hier vandaag ook 2 tot 3 graden naast (33 ipv 36). Hopelijk morgen weer.
quote:Op maandag 18 juli 2022 18:46 schreef Nattekat het volgende:
GFS komt helemaal niet zo hoog, dat kaartje is gewoon troep.
Benieuwd of de trein dat trekt, moet morgen rond een uur of half 6 van Goes naar Vlisquote:
En hoe is het daar, aan de andere kant vd wereld? Tis daar toch winter?quote:Op maandag 18 juli 2022 18:48 schreef Rabieluh het volgende:
Tuintemperatuur van 32,3 nu, binnen 22,3.
Groeten uit Zeeland.
Bedoel mijn regio, sorryquote:Op maandag 18 juli 2022 18:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Het was 35,4 in Terneuzen op het officiële KNMI station. 34,6 in Ell.
Vrouwen.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:29 schreef heywoodu het volgende:
Hele dag thuis in het 'kantoor' gezeten, waar van 's ochtends tot een uur of 15.00 de zon op de ramen staat. Uiteraard vanmorgen gelijk alles gesloten, het was best aardig uit te houden, alleen nu wordt het langzamerhand wat warmer.
Ik ben klaar, vriendin komt daar om haar online fysio te doen. Gordijnen open ivm licht, logisch en prima (zon staat er niet meer op)...en bam, beide ramen wagenwijd open "want er moet lucht in"![]()
![]()
Hier is het andersom hoor, ik volg een streng ramen- en zonweringbeleid, en mijn vriend gelooft het allemaal wel.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:25 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Vrouwen.![]()
Krijg het m'n moeder ook maar niet aan d'r verstand dat ze overdag de achterdeur dicht moet doen bij 30+. Want de hond moet in- en uit kunnen lopen.
Was natuurlijk lekker generaliserend, I know.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:38 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hier is het andersom hoor, ik volg een streng ramen- en zonweringbeleid, en mijn vriend gelooft het allemaal wel.
Dat in de namiddag strookt niet met mijn plannen. Dat ze er maar 's avonds van maken.quote:
Hoera, nog een dagje langer ellende.quote:
Mijn slaapkamer is nu helaas wel in rap tempo onbewoonbaar aan het worden. Woonkamer tikken we nu de 26 aan. Dat is nog niet dramatisch maar ik zit wel al in mijn onderbroek hoorquote:Op maandag 18 juli 2022 20:21 schreef littlemindy het volgende:
Ik vind het allemaal nog wel meevallen. Binnen blijft het relatief koel als ik alles goed dicht houd en zonwering gebruik.
Heb zelfs 2x 40 minuten gefietst omdat ik ergens heen moest. Dat was even warm, maar met rustig aan fietsen prima te doen. Bij thuiskomst ff douchen en ben alweer afgekoeld.
Een hittegolf noem ik het pas als zelfs in rust het zweet van je voorhoofd loopt. Dat is nu bij lange na niet zo.
Misschien dat woensdag zo'n zweetdag wordt, maar gezien die dag al onweer op stapel staat en het donderdag afkoelt naar 23 graden zie ik het allemaal niet zo somber in.
Hitte wordt pas vervelend wanneer het dagenlang aanhoud en helemaal in je huis trekt. Daarvoor duurt dit gewoon niet lang genoeg.
Ligt er maar net aan hoe je woont. Hier is het helaas al cumulatief door afgelopen tijd, 28 binnen en dat gaat nog oplopen morgen.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:21 schreef littlemindy het volgende:
Ik vind het allemaal nog wel meevallen. Binnen blijft het relatief koel als ik alles goed dicht houd en zonwering gebruik.
Heb zelfs 2x 40 minuten gefietst omdat ik ergens heen moest. Dat was even warm, maar met rustig aan fietsen prima te doen. Bij thuiskomst ff douchen en ben alweer afgekoeld.
Een hittegolf noem ik het pas als zelfs in rust het zweet van je voorhoofd loopt. Dat is nu bij lange na niet zo.
Misschien dat woensdag zo'n zweetdag wordt, maar gezien die dag al onweer op stapel staat en het donderdag afkoelt naar 23 graden zie ik het allemaal niet zo somber in.
Hitte wordt pas vervelend wanneer het dagenlang aanhoud en helemaal in je huis trekt. Daarvoor duurt dit gewoon niet lang genoeg.
Lage luchtvochtigheid maak veel goed ook.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:34 schreef Momo het volgende:
Hier binnen is het ook al 30 graden. Maar goed, het is voor 2 daagjes....
Waar?quote:Op maandag 18 juli 2022 20:43 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Bizar dat het vannacht 13 graden wordt.
nou hier nietquote:Op maandag 18 juli 2022 20:43 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
KNMI houdt het op 19-20 graden als minimum in het zuiden.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:46 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik verzin het niet, dat doet 1Limburg.![]()
https://www.1limburg.nl/weer
Je moet dan volgens mij die minimumtemperatuur van 15 hebben (van dinsdag, want dat is het vannacht). Minimum van maandag was vorige nacht. Of tellen ze niet zo?quote:Op maandag 18 juli 2022 20:46 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik verzin het niet, dat doet 1Limburg.![]()
https://www.1limburg.nl/weer
Lokaal wel tot 41 graden in Zeeland (ICON-D2 dan).quote:
We gaan het zien.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lokaal wel tot 41 graden in Zeeland (ICON-D2 dan).
Kan iemand mij uitleggen hoe je de temperatuur het beste kan lezen? Als ik namelijk bij harmonie kijk dan kan ik kiezen uit temperatuur op de grond of 2 meter boven de grond. Is 2 meter boven de grond het meest gangbare?quote:Op maandag 18 juli 2022 18:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de temperatuur kijk je naar 2 meter normaal. Dat is ook wat je op het weersbericht ziet altijd.quote:Op maandag 18 juli 2022 21:45 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen hoe je de temperatuur het beste kan lezen? Als ik namelijk bij harmonie kijk dan kan ik kiezen uit temperatuur op de grond of 2 meter boven de grond. Is 2 meter boven de grond het meest gangbare?
Op de grond zie ik namelijk dit:
[ link | afbeelding ]
onweer des doodsquote:
Iedereen zeiken over temperatuur... Als er IETS kut is is het dit soort kaartjes. Warm is alleen maar warm. Dit maakt dingen stuk.quote:
hu? hij staat op 21 voor zuid holland vannacht, word lekker plakken, dat word de airco aanzetten.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:43 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)0temperatuurstijgingquote:Op maandag 18 juli 2022 21:50 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
hu? hij staat op 21 voor zuid holland vannacht, word lekker plakken, dat word de airco aanzetten.
Tot vannacht.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:05 schreef SilverEyes het volgende:
Hier koelt het echt rap af. Uurtje geleden 27 nu 21.![]()
Nog even briesje erdoor tot morgen de hitte des doods () komt
Hier nog steeds 27 graden (buiten). En wordt 21 graden pas om 04:00 uur vannacht verwacht.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:05 schreef SilverEyes het volgende:
Hier koelt het echt rap af. Uurtje geleden 27 nu 21.![]()
Nog even briesje erdoor tot morgen de hitte des doods () komt
Hier is het 26/27 graden hoor. Niet wat het kaartje aangeeft helaas. Al zit ik hier wel echt in een heel versteende omgeving.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:38 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk dat ze dat in Zeeland niet vinden
Thermometer op balkon zegt 25,6 hier. Effect van in een stedelijk gebied wonen, al is het hier wel redelijk groen in de omgeving.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier is het 26/27 graden hoor. Niet wat het kaartje aangeeft helaas. Al zit ik hier wel echt in een heel versteende omgeving.
Is het bij jou wel 21 graden?
Owh gelukkig, dat kaartje klopt dus echt niet! Of eigenlijk: wat janmer, had het je wel koeler gegund.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Thermometer op balkon zegt 25,6 hier. Effect van in een stedelijk gebied wonen, al is het hier wel redelijk groen in de omgeving.
Hé, jij woont bij mij in de buurtquote:Op maandag 18 juli 2022 22:38 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, ze woont bij mij in de buurtquote:
Jij woont ook bij mij in de buurtquote:Op maandag 18 juli 2022 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ze woont bij mij in de buurt
Sinds wanneer?quote:
Wowquote:Op maandag 18 juli 2022 22:38 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach, wij blijven gewoon ademen, relax.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:38 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Doen ze al eeuwen, kwestie van discipline en een uitstekende conditie.quote:Op maandag 18 juli 2022 23:07 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Dan ben je toch bezig om half dood te gaan in zo'n pak met die temperaturen
Niet bij richting de 40 graden, denk ik.quote:Op maandag 18 juli 2022 23:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Doen ze al eeuwen, kwestie van discipline en een uitstekende conditie.
Iets klopt er niet aan dit deel van de postquote:Op maandag 18 juli 2022 22:46 schreef BlackLining het volgende:
Vanmiddag per vliegtuig teruggekomen en vanuit het raampje fraai de smog zien hangen
[ link | afbeelding ]
(maar nee joh fuck duurzaamheid gewoon doorstoken jongens!)
Misschien is wat jij zag het saharastof dat morgen de zon gaat temperen. Het heeft op de foto ook zo'n rode kleur.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:46 schreef BlackLining het volgende:
Muffe vieze lucht vandaag joh. Heb het gevoeld én goed kunnen zien.
Vanmiddag per vliegtuig teruggekomen en vanuit het raampje fraai de smog zien hangen
[ link | afbeelding ]
Vervolgens 's avonds tijdens een ommetje zag het er vanaf de grond zo uit. Onder de wolk veel meer zooi in de lucht.
[ link | afbeelding ]
Met wel de sidenote dat foto 1 best wel eens het Ruhrgebied kan zijn, want dit was vlak voor landing in Eindhoven uit oostelijke richting.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ers-naar-klimaattop/quote:Op dinsdag 19 juli 2022 00:26 schreef Benny het volgende:
[..]
Iets klopt er niet aan dit deel van de post
Die 43 komt er niet nee.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 06:56 schreef DemonRage het volgende:
Tegen de 18°C in Brabant (volgens GFS zou het rond de 24°C moeten zijn)
GFS gaat de plank hard misslaan.
Dat zou heel goed eens kunnen, want ik kon alleen ozon vinden dat echt serieus boven de grenswaarden zat maar dat zou een blauwgrijze kleur moeten geven.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 00:36 schreef Drake00X het volgende:
[..]
Misschien is wat jij zag het saharastof dat morgen de zon gaat temperen. Het heeft op de foto ook zo'n rode kleur.
Stop dan met vliegen als je duurzaamheid zo belangrijk vindtquote:Op maandag 18 juli 2022 22:46 schreef BlackLining het volgende:
Muffe vieze lucht vandaag joh. Heb het gevoeld én goed kunnen zien.
[ link | afbeelding ]
Vervolgens 's avonds tijdens een ommetje zag het er vanaf de grond zo uit. Onder de wolk veel meer zooi in de lucht.
[ link | afbeelding ]
Met wel de sidenote dat foto 1 best wel eens het Ruhrgebied kan zijn, want dit was vlak voor landing in Eindhoven uit oostelijke richting.
Tuurlijk wel, het is niet voor het eerst in de geschiedenis dat het eventjes nogal warm is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 00:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Niet bij richting de 40 graden, denk ik.
Want je mag alleen een mening hebben over klimaatbeleid als je in een dubbel geïsoleerde doos woont met zonnepanelen op het dak en een moestuin voor de deur.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Stop dan met vliegen als je duurzaamheid zo belangrijk vindt
Inderdaad, in de dezelfde categorie als dat je niets mag zeggen over politiek als je niet gestemd hebtquote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want je mag alleen een mening hebben over klimaatbeleid als je in een dubbel geïsoleerde doos woont met zonnepanelen op het dak en een moestuin voor de deur.
Dit is toch zo'n dooddoener altijd he.
Voor de liefhebber dan maar.quote:
Als we in Leiden de 40 halen, neem ik een Penguin UIquote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De modellen, we zullen zien of we de 40 graden halen.
Inmiddels is het eigenlijk juist op aan het warmen.quote:
Ohquote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inmiddels is het eigenlijk juist op aan het warmen.
Je gaat toch niet zeggen dat je helemaal actief allemaal dingen aan het doen bent om het af te koelen toch? Boel dicht en/of airco aan en afwachten.quote:
quote:Vanmiddag is het zonnig. De middagtemperaturen lopen uiteen van 31°C op de Wadden tot lokaal 39°C in het zuiden. Er staat een matige zuidoostenwind.
quote:Synoptische situatie:
Aan de westflank van een hoog boven Oost-Europa wordt met een zuidelijke stroming tropische lucht aangevoerd. Een lagedrukgebied ten zuiden van Ierland trekt noordoostwaarts en ligt woensdag boven de Noordzee en in de avond boven Zuid-Noorwegen met een trog boven de Noordzee. In deze trog laat Harmonie (Hap1) een klein kerntje ontstaan. Een thermische vore bereikt dinsdag rond 22 UTC het zuidwesten, trekt noordoostwaarts en verlaat woensdag later in het ochtend het noordoosten. De vore wordt gevolgd door een rug. Later in de ochtend en in de middag op woensdag passeert een occlusie die herkenbaar is aan een een band met hoge theta-w 850 hPa en neerslag. Woensdagavond trekt het hoogtelaag over Nederland, voorafgegaan door een trog.
Modelbeoordeling:
Modellen zijn synoptisch consistent en bruikbaar. Temperaturen in de EC uitvoer zijn zoals gebruikelijk in droge omstandigheden met sterke straling 1-2 graden te laag. Hap1/Hap2 uitvoer is goed te gebruiken voor de temperatuur overdag. Vannacht waren de temperaturen in de Harmonie en EC uitvoer opnieuw te hoog omdat er wat meer ontkoppeling is opgetreden dan in de uitvoer zat. In de nacht naar woensdag speelt dat veel minder (meer wind en bewolking) en zijn modellen beter bruikbaar. Bij de timing en activiteit van de occlusie zijn er wel enkele verschillen. EC laat deze iets eerder passeren en Hap2 geeft hierbij de hoogste neerslagintensiteit. De trog heeft in alle modellen meer activiteit in zich dan de occlusie. Ook de trog passeert bij EC eerder dan bij Harmonie. Lokaal kan volgens Harmonie 20-40 mm vallen. Verder laat Harmonie een extra kerntje in de trog boven de Noordzee ontwikkelen op woensdag. Ten westen hiervan zit meer wind en nabij deze kern is kans op ST.
KNMI voorspelling met iets meer detailquote:Tot en met woensdagochtend geldt code geel vanwege het Hitteplan (RIVM), vanochtend tot vanavond geldt er in het midden en zuiden code oranje voor zeer hoge temperaturen (38°C of hoger). In de nacht naar woensdag wordt het in steden niet kouder dan 25°C. Woensdag is het in het oosten aanvankelijk nog tropisch met 30°C.
Bij de occlusie enkele onweersbuien met een hoge basis. Ca 400-700 J/kg CAPE en ca. 10 kn schering, convectieve modus is single cell met kans op onweer. De buiigheid bij de trog heeft waarschijnlijk een sterke organisatie, schering plaatselijk 30-45 kn. CAPE is dan circa 1000-2000 J/kg. Hoogste CAPE wordt in het oosten berekend. Dat zou goed georganiseerde multicellen of squall line opleveren. Daarnaast is deze organisatiegraad ook mogelijk voor de buien die door dagelijkse gang tussen de occlusie en de trog mogelijk nog kunnen ontstaan. Bij buien die door de dagelijkse gang en bij de trog kunnen ontstaan is dus onweer, (grote) hagel en overvloedige neerslag mogelijk. De occlusie, losse buien en de trog kunnen elkaar in de weg zitten, waardoor de organisatie minder kan zijn. Bij Harmonie komt de trog pas later over en de dagelijkse gang werkt dan de activiteit verder landinwaarts tegen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:40 schreef dick_laurent het volgende:
Poorten van de hel. Oke, oke.![]()
Nou, besef maar even.... over 2 maandjes begint weer voor maanden-lang jullie favoriete weer:
[ afbeelding ]
Inderdaad, dan hebben we weer een tijd een graadje of 20, en dan in de winter maandenlang 10-15 graden. Wat heerlijk is, maar veel te warm voor de winter. En dan begint de zomer alweer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:40 schreef dick_laurent het volgende:
Poorten van de hel. Oke, oke.![]()
Nou, besef maar even.... over 2 maandjes begint weer voor maanden-lang jullie favoriete weer:
[ afbeelding ]
De kust strijdt dapper mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Grappig dat het in midden-oost het warmste is nu.
Deelen...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Grappig dat het in midden-oost het warmste is nu.
Dat is wel weer rijkelijk overdreven. Afgelopen januari bijv waren er van de 31 dagen vier dagen boven de 10 graden. De rest allemaal daaronder.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad, dan hebben we weer een tijd een graadje of 20, en dan in de winter maandenlang 10-15 graden. Wat heerlijk is, maar veel te warm voor de winter. En dan begint de zomer alweer.
Daarom ben ik nog steeds boos dat God Nederlanders niet de kracht van de winterslaap heeft gegeven maar eekhoorns welquote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is wel weer rijkelijk overdreven. Afgelopen januari bijv waren er van de 31 dagen vier dagen boven de 10 graden. De rest allemaal daaronder.
En ja, NL heeft geen strenge winters over het algemeen nee. Wel hele hele grijze, grauwe slaapverwekkende winters met heel veel motregen.
Of gewoon fatsoenlijke winters voor Nederland. Als we keer op keer zomers hebben waarbij warmtehaters het zwaar hebben, kom dan ook eens met achtereenvolgende winters waar koudehaters het zwaar hebbenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom ben ik nog steeds boos dat God Nederlanders niet de kracht van de winterslaap heeft gegeven maar eekhoorns wel
Zo ziet mij dag er sowieso uit vandaagquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:01 schreef Momo het volgende:
Was het maar 7 graden met motregen vandaag, lekker op het bankje met een dekentje en chocomel naar een film/serie kijken
Nou vooruit. Ik gun je vanaf 26 november dit jaar elke dag minimaal -10 incl onophoudelijke sneeuwstormen hier. Zo ben ik. Geen probleem hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of gewoon fatsoenlijke winters voor Nederland. Als we keer op keer zomers hebben waarbij warmtehaters het zwaar hebben, kom dan ook eens met achtereenvolgende winters waar koudehaters het zwaar hebben
Komt door de ligging, wij trekken hier extremen aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik snap sowieso weinig van dat kaartje, daar is het dan nu 28,5 graden en daar omheen zou het dan koeler zijn met 26,5 graad. Beetje vaag zo'n warmte vlek.
Dat kun je straks van oktober tot minstens april.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:01 schreef Momo het volgende:
Was het maar 7 graden met motregen vandaag, lekker op het bankje met een dekentje en chocomel naar een film/serie kijken
Hopelijk ook Silksong spelen tegen die tijdquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:01 schreef Momo het volgende:
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hopelijk ook Silksong spelen tegen die tijd
Dat is Arnhem, Deelen ligt veel hoger boven nap. Geen handige plek voor een KNMI station, lijkt mij danquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:25 schreef hangtime het volgende:
[..]
Komt door de ligging, wij trekken hier extremen aan.
Hier wat uitleg erover:
https://www.gelderlander.(...)k-noodweer~a0b7d94f/
Klinkt als iets van Disney of Nintendo @Nine. @DKUpquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hopelijk ook Silksong spelen tegen die tijd
Ja maar daarvoor moet het wel deprimerend herfstachtig kloteweer zijnquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]Wacht al zolang op die game!
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klinkt als iets van Disney of Nintendo @:Nine. @:DKUp
Sorryquote:
Als je in het noorden van Arnhem Noord woont, zit je bijna in Deelenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat is Arnhem, Deelen ligt veel hoger boven nap. Geen handige plek voor een KNMI station, lijkt mij danmaar ik ben een leek.
Komt idd ook uit op Nintendoquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:31 schreef Pisces29 het volgende:
Klinkt als iets van Disney of Nintendo @:Nine. @:DKUp
Dat is waar. Geweldige sfeer in die game.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja maar daarvoor moet het wel deprimerend herfstachtig kloteweer zijn
Hier 25 graden met hopelijk regen, is altijd beter dan wat we vandaag hebbenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ben nu al klaar met deze dag. Hoop echt op wat verkoeling morgen.
Heb de airco aangezetquote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zeggen dat je helemaal actief allemaal dingen aan het doen bent om het af te koelen toch? Boel dicht en/of airco aan en afwachten.
Niet hotlinkenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik snap sowieso weinig van dat kaartje, daar is het dan nu 28,5 graden en daar omheen zou het dan koeler zijn met 26,5 graad. Beetje vaag zo'n warmte vlek.
Branden zullen we.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:42 schreef VKV het volgende:
Het is niet de bedoeling dat we hier aan de kust nu al bijna de 30 graden aantikken.
Hotlinkenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je woont in Rozendaal?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:35 schreef hangtime het volgende:
[..]
Als je in het noorden van Arnhem Noord woont, zit je bijna in Deelen
Hemelsbreed is het 4km van mijn huis af.
Maar absluut niet ván Nintendo of Disney.quote:
Uhuh, Blind Forest laatst nog gedaan maar voor die platforming is het toch wat te warmquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is waar. Geweldige sfeer in die game.
Voor nu, in de zomer, is het juist mooi om Ori and the blind forest & will of the wisps te spelen. Zelfde soort game een van de mooiste platformers die ik ooit gespeeld heb.
Bij Delen liggen veel open vlaktes en weilanden. Daar omheen veel bossen. Misschien heeft dat er ook mee te maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed punt. En veel asfalt van het vliegveld daar zo te zien op google maps.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:53 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Bij Delen liggen veel open vlaktes en weilanden. Daar omheen veel bossen. Misschien heeft dat er ook mee te maken.
Dat was wel een verdachte meting, zie grafiekje ergens hierboven.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Deelen was in 2019 ook zo warm met 42,9
Paar graden verschil maar, zelfs binnen een stad kan er vrij veel verschil zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is mogelijkquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog voor 10 uur
35 voor 12 uur?
ook in bijna het hele land zomerse temperaturenquote:
Ja, wanneer komen ze nou eens met een verklaring... We zijn inmiddels al 3 jaar verderquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat was wel een verdachte meting, zie grafiekje ergens hierboven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |