SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Nu al 31 graden in Terneuzen of staat er iemand met een fohn naast dat weerstation?quote:Op maandag 18 juli 2022 11:18 schreef Starhopper het volgende:
Bij NoodweerBenelux hebben ze een mooi temperatuurkaartje met heel veel meetstations![]()
https://www.noodweer.be/actueel-weer/temperatuur/
waar zie jij 31? https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/maximumtemperatuur/quote:Op maandag 18 juli 2022 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu al 31 graden in Terneuzen of staat er iemand met een fohn naast dat weerstation?
in de link die momo quote van starhopper.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
waar zie jij 31? https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/maximumtemperatuur/
dat kijk ik naar iedereen die hardloopt, ongeacht tijdstip of temperatuur.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:34 schreef Minimunt het volgende:
Vanochtend stukje wezen hardlopen voor de hitte. Was al rond de 23-25 graden.
Paar oudjes keken me aan alsof ik gek ben.
quote:Op maandag 18 juli 2022 11:17 schreef Salina het volgende:
Extreem (warm) weer heeft ergens ook wel weer wat.
Ooit op Elba een bergwandeling gemaakt met 35 graden ofzo. Zweet gutste letterlijk in stroompjes naar beneden. #helemaal nat.
Flevoland is verdronken.quote:
Het is lekker, deels vannacht/vanochtend de ramen en deuren open gehad en nu 22 graden in huis.quote:
@GGMMquote:Op maandag 18 juli 2022 11:56 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Het is lekker, deels vannacht/vanochtend de ramen en deuren open gehad en nu 22 graden in huis.
Best lekker thuiswerken zo (voor de zeikerds half één weer verder, nu lunch)![]()
Scheelt idd 3 tot 4 graden.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:46 schreef aloa het volgende:
Ter vergelijking. De dag dat het record werd verbroken was het rond hetzelfde tijdstip al ruim boven de 30. Ik ben benieuwd naar morgen.
[ afbeelding ]
Zwak? Dat ervaar ik toch anders hier aan de kust.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:06 schreef Nattekat het volgende:
Zon is wel behoorlijk zwak momenteel, denk dat dat vandaag de redding gaat zijn.
Ja dit gaat hem voor m'n gevoel niet worden idd. Zat toen echt zwetend achter mn beeldscherm de 10 minuten waarnemingen te refreshenquote:Op maandag 18 juli 2022 11:46 schreef aloa het volgende:
Ter vergelijking. De dag dat het record werd verbroken was het rond hetzelfde tijdstip al ruim boven de 30. Ik ben benieuwd naar morgen.
[ afbeelding ]
Nou ben ik een hele hoge zonkracht gewend momenteel, maar zelfs voor Nederlandse begrippen is het met alle wil van de wereld niet krachtig te noemen met die bewolkingquote:Op maandag 18 juli 2022 12:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Zwak? Dat ervaar ik toch anders hier aan de kust.
hier is geen wolkje te zien dus denk dat je daar net geluk hebtquote:Op maandag 18 juli 2022 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ben ik een hele hoge zonkracht gewend momenteel, maar zelfs voor Nederlandse begrippen is het met alle wil van de wereld niet krachtig te noemen met die bewolking
In de buurt wonende goed om te horen dat het in ieder geval in de ochtend nog een beetje koel wasquote:Op maandag 18 juli 2022 12:07 schreef essnhills het volgende:
Vanmorgen was het hier in Zwaag wel lekker. Beetje sluierbewolking. Prima te doen, lekker in de tuin gezeten. Nu is de zon terug en wordt het rap warmer.
In mijn vorige huis (appartement, alles raam en plat dak) was het niet uit te houden met deze temperaturen. Dit is de eerste zomer in mijn nieuwe huis. Ben benieuwd hoe koel ik het kan houden binnen nu.
Nou, vanochtend om 7 uur inderdaad mijn jas nog aan gehad op de fiets, frisjes. Hier in het oosten een zwak zonnetje; gelukkig, anders is mijn flat zo weer een sauna.quote:
Kwestie van de boel dicht en afwachten, toch?quote:Op maandag 18 juli 2022 12:07 schreef essnhills het volgende:
Vanmorgen was het hier in Zwaag wel lekker. Beetje sluierbewolking. Prima te doen, lekker in de tuin gezeten. Nu is de zon terug en wordt het rap warmer.
In mijn vorige huis (appartement, alles raam en plat dak) was het niet uit te houden met deze temperaturen. Dit is de eerste zomer in mijn nieuwe huis. Ben benieuwd hoe koel ik het kan houden binnen nu.
Jup. Heb goede wel , want laatst dat het iets warmer was bleef het beneden 23 graden.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kwestie van de boel dicht en afwachten, toch?
De temperatuur van de muren hier ligt momenteel rond de 24, dus ik zou het niet eens meer lager kunnen houdenquote:Op maandag 18 juli 2022 12:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Jup. Heb goede wel , want laatst dat het iets warmer was bleef het beneden 23 graden.
In mijn vorige appartement werd het met gemak 36+ graden en dan deed ik moeite om het koel te houden
36quote:Op maandag 18 juli 2022 12:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Jup. Heb goede wel , want laatst dat het iets warmer was bleef het beneden 23 graden.
In mijn vorige appartement werd het met gemak 36+ graden en dan deed ik moeite om het koel te houden
Ik woon nu juist in een nieuw appartement bovenste verdieping flat met plat dak en overal ramen van vloer tot plafond, gaat hier ook warm wordenquote:Op maandag 18 juli 2022 12:07 schreef essnhills het volgende:
Dat is categorie ramen open en het is binnen 2 minuten weer weg weet ik uit ervaringquote:Op maandag 18 juli 2022 12:35 schreef xFriendx het volgende:
[..]
36![]()
Dan doe je toch ook geen oog meer dicht.
Nope. Op die allerheetste dagen toen alle records werden verbroken ben ik uit pure wanhoop naar mijn ouders gegaanquote:Op maandag 18 juli 2022 12:35 schreef xFriendx het volgende:
[..]
36![]()
Dan doe je toch ook geen oog meer dicht.
Lekker op de bank slapen toch. Heb ik ook gedaan die dagquote:Op maandag 18 juli 2022 12:45 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nope. Op die allerheetste dagen toen alle records werden verbroken ben ik uit pure wanhoop naar mijn ouders gegaan
Als het hier nu bij mij nog boven echt te warm is, dan slaap ik beneden op de bank (wat uiteraard niet kon met je appartement).quote:Op maandag 18 juli 2022 12:45 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nope. Op die allerheetste dagen toen alle records werden verbroken ben ik uit pure wanhoop naar mijn ouders gegaan
Ja dat is heerlijk inderdaad, vaak net even iets koeler dan elders.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:53 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Als het hier nu bij mij nog boven echt te warm is, dan slaap ik beneden op de bank (wat uiteraard niet kon met je appartement).
Scheelt dat het in West-Friesland over het algemeen wat koeler is, vaak wel iets van een windje ook wel.
Groeten uit Wognum!quote:Op maandag 18 juli 2022 13:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat is heerlijk inderdaad, vaak net even iets koeler dan elders.
Tot nu toe blijft het hier nu heerlijk koel binnen
quote:Op maandag 18 juli 2022 13:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Groeten uit Wognum!
Hier binnen lekker koel. Buiten niet
woensdag dus nietquote:Op maandag 18 juli 2022 13:51 schreef INViCTuS het volgende:
Zolang die luchtvochtigheid laag blijft is het prima vol te houden
Hahahahahahaha🤣😂🤣😂quote:Op maandag 18 juli 2022 12:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Niet alleen mens en dier hebben last van deze hitte, ook mn xbox en laptop hadden het er in 2019 maar moeilijk ermee. Tablet viel op een gegeven moment gewoon uit met de melding dat ie te warm was
33-34 waren toch ook de aangegeven maxima voor vandaag? Niet de bedoeling om daar nu overheen te gaanquote:Op maandag 18 juli 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
33 aangetikt, nog 2-2,5 uur voor maximum. Ben benieuwd.
Zal nu niet meer zo hard gaan.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
33 aangetikt, nog 2-2,5 uur voor maximum. Ben benieuwd.
Op dit soort dagen is het warmste moment van de dag toch altijd pas na 16:30 - 17:00?quote:Op maandag 18 juli 2022 14:35 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Zal nu niet meer zo hard gaan.
Wat zal er gemiddeld bij komen na 14:00? Graadje of 2 max nog?
GFS kwam met 35 tot 37 graden in zuiden/zuidoosten. KNMI sprak van 30 tot 35 graden.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
33-34 waren toch ook de aangegeven maxima voor vandaag? Niet de bedoeling om daar nu overheen te gaan
Ja, volgens mijn nog iets later: tussen 17 en 18hr. Maar vraag me af wat er in de namiddag nog maximaal bij komt gemiddeld. Dacht altijd dat dat zo'n 2 graden maximaal was tussen 14hr en 18hr.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op dit soort dagen is het warmste moment van de dag toch altijd pas na 16:30 - 17:00?
108 jaar geleden ging opa gewoon bij 47 graden 100km op een eenwieler naar school elke dag. Die klagers overal idd.quote:
Met een zak aardappels op de weg terug naar huis, want het was hongerzomer door de oorlog!quote:Op maandag 18 juli 2022 14:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
108 jaar geleden ging opa gewoon bij 47 graden 100km op een eenwieler naar school elke dag. Die klagers overal idd.
Hier wat meer bewolking en de temperatuur is al weer 2 graden gezakt.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Laatste restjes bewolking lijken op te lossen (op de wolkenradar iig) dus er kan nog wel wat graden bij komen.
Precies. En het ergste; Opa kreeg er geen likes voor.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met een zak aardappels op de weg terug naar huis, want het was hongerzomer door de oorlog!
Ik vind het uitstekend weer. In de auto alleen de arko aangezetquote:Op maandag 18 juli 2022 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
Lage luchtvochtigheid merk je wel. Prima te doen nog
ARKO als in Alle Ramen Kunnen Open?quote:Op maandag 18 juli 2022 15:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind het uitstekend weer. In de auto alleen de arko aangezet
Nee hoor, toen was het een koele 29 gradenquote:Op maandag 18 juli 2022 14:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
108 jaar geleden ging opa gewoon bij 47 graden 100km op een eenwieler naar school elke dag. Die klagers overal idd.
Mmm ik heb dat met wielrenners ongeacht het weer dan hèquote:Op maandag 18 juli 2022 11:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat kijk ik naar iedereen die hardloopt, ongeacht tijdstip of temperatuur.
Een hitterecord dat met 5-8 graden verbroken wordt zou wel echt te bizar voor woorden zijn. Bij hitte denk je minder snel aan extreem weer dan bij een zware storm, maar dat is wel écht extreem inderdaad, zoals die tweet al zegt.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
WRF een ander kort termijn hoge resolutie model laat voor morgen wel echt duidelijk een nieuw record zien voor veel plaatsen in het VK.
Opa was natuurlijk flink opgewarmd omdat hij die 100km in 3 minuten aflegde. Zo was die generatie toen.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee hoor, toen was het een koele 29 graden![]()
[ afbeelding ]
Gelukkig staat het ontkenningsleger alweer paraat om onder elke social media post een comment te plaatsen over hoe de temperatuur nauwelijks gestegen is in een of ander cherry picked gehucht waarmee ze aantonen dat er niets aan het handje is.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een hitterecord dat met 5-8 graden verbroken wordt zou wel echt te bizar voor woorden zijn. Bij hitte denk je minder snel aan extreem weer dan bij een zware storm, maar dat is wel écht extreem inderdaad, zoals die tweet al zegt.
Precies... vandaag nog geen bizarre temperaturen.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:27 schreef Zorro het volgende:
Niet echt spectaculair nog, gewoon lekker weertje.
Dat is zelfs hier al het geval.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gelukkig staat het ontkenningsleger alweer paraat om onder elke social media post een comment te plaatsen over hoe de temperatuur nauwelijks gestegen is in een of ander cherry picked gehucht waarmee ze aantonen dat er niets aan het handje is.
Vorig jaar in Canada 50 graden. Ook 5 graden verschil met het vorige record.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een hitterecord dat met 5-8 graden verbroken wordt zou wel echt te bizar voor woorden zijn. Bij hitte denk je minder snel aan extreem weer dan bij een zware storm, maar dat is wel écht extreem inderdaad, zoals die tweet al zegt.
Benieuwd of we morgen inderdaad die 40 aan gaan tikken..quote:Op maandag 18 juli 2022 14:49 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, deze zocht ik. Harmonie had vandaag maximaal 33-34 in de kaarten, en voor morgen 38-40. Niet zo fijn dat ze er vandaag tot nu toe prima op zitten
[ afbeelding ]
Gelukkig vrij op woensdag, dus dat wordt een nachtje live atletiek kijken ipv slapen en 's ochtends kijkenquote:Op maandag 18 juli 2022 15:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
In de nacht van dinsdag op woensdag om 02:00 uur nog een graad of 27
Mag hopen dat er een onverwacht koeler briesje ofzo komt. Vannacht was het op sommige plekken ook 3 graden koeler dan verwacht.
Ik dacht dat het een verzinsel van mijn vader was.quote:
Harmonie is dan ook het beste systeem voor de korte termijn wat we hebbenquote:Op maandag 18 juli 2022 16:48 schreef Momo het volgende:
Veel hoger dan 34/35/36 graden zullen we niet meer komen vandaag in het zuiden. Harmonie was wel echt spot on wat dat betreft.
Misschien is hij de geestelijke vader van de arko en heeft dit zich als een olievlek uitgebreid. Eens kijken of de arko het morgen trekt. Anders:quote:Op maandag 18 juli 2022 16:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een verzinsel van mijn vader was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |