abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 juli 2022 @ 13:17:51 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_205421773
@qltel is toch echt geweldig O+ Speciaal een stukje teruglopen om naar me te zwaaien voor de camera in Cuijk *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_205422336
Wat is die laatste straat lang zeg pffffff
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 14:37:58 #203
269689 crew  Viv
pi_205422634
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 14:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat is die laatste straat lang zeg pffffff
De dood of de gladiolen! *O* *O* *O*
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 22 juli 2022 @ 15:54:51 #204
485843 crew  Jippie
pi_205423285
Wat foto's van qltel en een livestream van alle wandelaars op de Via Gladiola van Omroep Gelderland *O* *O*

Vierdaagse 2022 live: Groot feest op de Via Gladiola
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2022 @ 17:44:12 #205
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205424410
Gefeliciteerd wandelaars *O*
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 22 juli 2022 @ 17:53:21 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205424481
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 14:37 schreef Viv het volgende:

[..]
De dood of de gladiolen! *O* *O* *O*
Nou, dan ga ik maar dood he.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 18:02:36 #207
236264 crew  capricia
pi_205424555
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 17:53 schreef DJMO het volgende:

[..]
Nou, dan ga ik maar dood he.
Hoe is het nu, met je voeten?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 22 juli 2022 @ 18:19:50 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205424704
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe is het nu, met je voeten?
Zwaar kut. Dinsdag kwart voor tien spoedafspraak bij vervangende huisarts. M'n eigen is op vakantie.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 18:25:37 #209
236264 crew  capricia
pi_205424753
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:19 schreef DJMO het volgende:

[..]
Zwaar kut. Dinsdag kwart voor tien spoedafspraak bij vervangende huisarts. M'n eigen is op vakantie.
Dinsdag pas :o
Jee, wat moet je lang wachten.
Anders ga je maar gewoon naar de SEH ofzo hoor. Als je niet meer op je voeten kunt staan van de pijn, is niet goed.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 22 juli 2022 @ 18:38:38 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205424852
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Dinsdag pas :o
Jee, wat moet je lang wachten.
Anders ga je maar gewoon naar de SEH ofzo hoor. Als je niet meer op je voeten kunt staan van de pijn, is niet goed.
Staan gaat inmiddels wel weer, lopen ook, hetzij geforceerd en met spanning op m'n onderbenen, dus ik zit m'n tijd wel uit :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205424912
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Dinsdag pas :o
Jee, wat moet je lang wachten.
Anders ga je maar gewoon naar de SEH ofzo hoor. Als je niet meer op je voeten kunt staan van de pijn, is niet goed.
SEH Serieus ????
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 22 juli 2022 @ 19:02:01 #212
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205425091


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 19:23:38 #213
269689 crew  Viv
pi_205425309
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 17:53 schreef DJMO het volgende:

[..]
Nou, dan ga ik maar dood he.
Als ik nog in Nijmegen had gewoond, had je gladiolen van me gekregen. :Y Sterkte met wachten tot dinsdag. :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:02 schreef qltel het volgende:
[ afbeelding ]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd!! *G* *G* *G*
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 22 juli 2022 @ 19:27:53 #214
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205425357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:23 schreef Viv het volgende:
Gefeliciteerd!! *G* *G* *G*
Dank je wel! *O* *O*
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 22 juli 2022 @ 19:29:40 #215
485843 crew  Jippie
pi_205425369
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 17:53 schreef DJMO het volgende:

[..]
Nou, dan ga ik maar dood he.
o|O

  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 22 juli 2022 @ 19:33:40 #216
485843 crew  Jippie
pi_205425406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:02 schreef qltel het volgende:
[ afbeelding ]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 22 juli 2022 @ 19:34:05 #217
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205425407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 14:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat is die laatste straat lang zeg pffffff
Maar zo fantastisch om mee te maken! Of bedoel je de Prins Bernhardstraat? _O-
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 20:32:46 #218
269689 crew  Viv
pi_205425985
Ik heb het ook gehaald! De eerste keer dat ik meedeed (en überhaupt meer dan 35km heb gelopen) :D

Het was zwaar, maar het klopt wat ze zeggen over de Via Gladiola... je vergeet de pijn. Was genieten de laatste 2km. Al die mensen! :o

Heb er dit keer wel langer over gedaan omdat ik ruim 1,5u op een paar mensen heb moeten wachten (wilde gezellig met hen de Via aflopen). Was eigenlijk wel fijn daar bij de Kwbn post. Lekker gegeten en met een watertje erbij mensen kijken ^O^

Nu genieten *O*
  vrijdag 22 juli 2022 @ 20:39:24 #220
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205426000
Gefeliciteerd aan iedereen die het volbracht heeft! En op naar 2023.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 20:41:00 #221
269689 crew  Viv
pi_205426018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 20:37 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik heb het ook gehaald! De eerste keer dat ik meedeed (en überhaupt meer dan 35km heb gelopen) :D

Het was zwaar, maar het klopt wat ze zeggen over de Via Gladiola... je vergeet de pijn. Was genieten de laatste 2km. Al die mensen! :o

Heb er dit keer wel langer over gedaan omdat ik ruim 1,5u op een paar mensen heb moeten wachten (wilde gezellig met hen de Via aflopen). Was eigenlijk wel fijn daar bij de Kwbn post. Lekker gegeten en met een watertje erbij mensen kijken ^O^

Nu genieten *O*
Gefeliciteerd!! *O* *G* w/
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 22 juli 2022 @ 20:45:33 #222
485843 crew  Jippie
pi_205426069
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 20:37 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik heb het ook gehaald! De eerste keer dat ik meedeed (en überhaupt meer dan 35km heb gelopen) :D

Het was zwaar, maar het klopt wat ze zeggen over de Via Gladiola... je vergeet de pijn. Was genieten de laatste 2km. Al die mensen! :o

Heb er dit keer wel langer over gedaan omdat ik ruim 1,5u op een paar mensen heb moeten wachten (wilde gezellig met hen de Via aflopen). Was eigenlijk wel fijn daar bij de Kwbn post. Lekker gegeten en met een watertje erbij mensen kijken ^O^

Nu genieten *O*
Van Harte Gefeliciteerd!
pi_205426499
Gefeliciteerd allemaal! Wat een feest! Wij hadden wat vertraging ivm bier drinken onderweg en de via gladiola was inderdaad echt heel lang! 😃 We waren rond half drie blaarloos binnen! Daarna nog heel leuk een biertje (of meer 😇) gedronken met mensen die we onderweg ontmoet hadden.
Iedereen bedankt voor alle tips en info , volgend jaar weer! Dan een medaille met een kroontje !😃
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 22 juli 2022 @ 21:48:28 #224
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205426810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 21:23 schreef Bzzzzp het volgende:
Gefeliciteerd allemaal! Wat een feest! Wij hadden wat vertraging ivm bier drinken onderweg en de via gladiola was inderdaad echt heel lang! 😃 We waren rond half drie blaarloos binnen! Daarna nog heel leuk een biertje (of meer 😇) gedronken met mensen die we onderweg ontmoet hadden.
Iedereen bedankt voor alle tips en info , volgend jaar weer! Dan een medaille met een kroontje !😃
Oh, dan was je nog een uur eerder binnen dan ik... _O-

maar ja, ik had tot 6 uur de tijd.. :)
  vrijdag 22 juli 2022 @ 22:10:04 #225
164850 Rob
't is patat
pi_205426997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:02 schreef qltel het volgende:
[ afbeelding ]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
^O^ _O_
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 23:36:18 #226
236264 crew  capricia
pi_205427972
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:46 schreef Soury het volgende:

[..]
SEH Serieus ????
Als iemand niet meer kan staan. Ja. Natuurlijk!
Maar het lijkt wel wat mee te vallen. Gelukkig.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_205428050
Applaus voor iedereen die deze dagen gelopen heeft, eerst in de hitte, toen in de regen en vandaag een redelijk normale dag (denk ik).
Ook respect voor degenen die het niet alle dagen lukte, stoer dat jullie er überhaupt aan begonnen zijn.
pi_205429149
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 21:48 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh, dan was je nog een uur eerder binnen dan ik... _O-

maar ja, ik had tot 6 uur de tijd.. :)
Ik mocht ook eerder beginnen 😊
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 23 juli 2022 @ 08:37:57 #229
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205429247
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 07:41 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ik mocht ook eerder beginnen 😊
Oh natuurlijk, vroege start. Niet aan gedacht.

Maar top gedaan, zeker voor de eerste keer. En je vond het kennelijk leuk, aangezien je volgend jaar voor het kroontje gaat.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 23 juli 2022 @ 09:08:38 #230
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205429345
Waarom heel mijn verhaal over de controle trouwens?

Omdat ik op de 1e dag van mijn 1e vierdaagse een controle voorbij ben gelopen. Ik heb de vlaggen gezien en daarna heb ik door alle drukte de knippers niet gezien en ben doorgelopen. En daar doen ze best wel lastig over. Er is 1 of andere chef bij gehaald en dat het mijn eerste keer was heeft me gered van diskwalificatie.
  Spellchecker zaterdag 23 juli 2022 @ 13:15:19 #231
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205431291
Tijdens de vierdaagse is 23.100 liter urine omgezet in 22.050 drinkwater

quote:
De Vierdaagsefeesten rondom de Vierdaagse in Nijmegen hebben dit jaar ongeveer 1,5 miljoen bezoekers getrokken. Dat zijn er iets minder dan tijdens de voorgaande editie in 2019. Dat ligt volgens de organisatie vooral aan de grote hitte op dinsdag en woensdag en regen op donderdag.

De Vierdaagsefeesten streven volgens directeur-bestuurder Joris Bouwmeister ook niet naar bezoekersrecords. De zeven feestdagen moeten vooral toegankelijk en gezellig blijven. Met name vorige week zaterdag en afgelopen vrijdag was het hier en daar te druk in het stadscentrum en moest de politie bepaalde feestlocaties als 'vol' bestempelen. Er stonden 42 podia en 103 terrassen in de stad.

Tijdens de Vierdaagsefeesten is urine ingezameld. Daarvan wordt kunstmest gemaakt. Bij een speciale toiletwagen liep een proefproject waarbij urine bewerkt werd tot schoon drinkwater en meststoffen. Daar is 23.100 liter urine veranderd in 22.050 liter schoon drinkwater en 183 kilo meststoffen. De begeleidend wetenschappers spreken van een succes. Op de Vierdaagsefeesten, een van de grootste festivals van Europa, worden vaak proeven uitgevoerd die bij succes landelijk worden uitgerold.
:o ^O^
pi_205434423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 09:08 schreef qltel het volgende:
Waarom heel mijn verhaal over de controle trouwens?

Omdat ik op de 1e dag van mijn 1e vierdaagse een controle voorbij ben gelopen. Ik heb de vlaggen gezien en daarna heb ik door alle drukte de knippers niet gezien en ben doorgelopen. En daar doen ze best wel lastig over. Er is 1 of andere chef bij gehaald en dat het mijn eerste keer was heeft me gered van diskwalificatie.
Ik vond de laatste controle post wel lastig te zien, de vlaggen stonden in de bocht verscholen en de mensen die knipten een eind verder op!
Wat een geluk dat je de eerste keer wel je medaille kreeg!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 23 juli 2022 @ 20:09:19 #233
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205435213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:42 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ik vond de laatste controle post wel lastig te zien, de vlaggen stonden in de bocht verscholen en de mensen die knipten een eind verder op!
Wat een geluk dat je de eerste keer wel je medaille kreeg!
Je bedoelde vast de laatste controlepost van donderdag? Want dat was echt een voorbeeld van hoe het bij mij verkeerd is gegaan. Dus die op de Kwakkenbergweg/postweg in Nijmegen. De allerlaatste was gisteren op de Via Gladiola. Was ook druk, maar de knippers waren meer aanwezig en er was inderdaad geen bocht.

Toen stonden ze op dat pad langs de A325, volgens de kaart heet dat de Breedlersestraat. De vlaggen stonden net voorbij de carpoolplaats. En waar de knippers waren, geen idee, vast voorbij de bocht. Ik heb ze niet gezien. De vlaggen wel, de knippers niet. Een controle voorbij lopen is dus mogelijk Zeker als je helemaal overdonderd bent door wat er allemaal gebeurd, zoals ik toen.. Het zou me nu niet meer gebeuren.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 23 juli 2022 @ 20:11:47 #234
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205435243
Maar goed, voor de debutanten hier leek het me beter om het uit te leggen, en de reden ervoor pas te geven na de 4daagse.. :)
  zondag 24 juli 2022 @ 00:15:31 #235
88831 Shreyas
De beste
pi_205439078
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 09:08 schreef qltel het volgende:
Waarom heel mijn verhaal over de controle trouwens?

Omdat ik op de 1e dag van mijn 1e vierdaagse een controle voorbij ben gelopen. Ik heb de vlaggen gezien en daarna heb ik door alle drukte de knippers niet gezien en ben doorgelopen. En daar doen ze best wel lastig over. Er is 1 of andere chef bij gehaald en dat het mijn eerste keer was heeft me gered van diskwalificatie.
Ok, maar de vierdaagse loop je vooral voor jezelf. Ik heb één keer meegedaan en wel een vierdaagse kruisje gehad, maar als dat niet zo was zou het me ook niet kunnen boeien.
Uiteindelijk weet ik dat ik die 200 km heb gelopen in vier dagen en dat ik die bijzondere ervaring heb beleefd.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_205439147
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:11 schreef qltel het volgende:
Maar goed, voor de debutanten hier leek het me beter om het uit te leggen, en de reden ervoor pas te geven na de 4daagse.. :)
Ik vond je uitleg inderdaad fijn om vooraf te lezen! Dankje! En dan nog werd ik de eerste dag een beetje zenuwachtig toen we tegen het einde nog maar 2 controles hadden gehad… want wat als we er 1 gemist hadden?! Maar dat is gelukkig niet gebeurd!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 07:02:52 #237
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205440146
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 00:15 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ok, maar de vierdaagse loop je vooral voor jezelf. Ik heb één keer meegedaan en wel een vierdaagse kruisje gehad, maar als dat niet zo was zou het me ook niet kunnen boeien.
Uiteindelijk weet ik dat ik die 200 km heb gelopen in vier dagen en dat ik die bijzondere ervaring heb beleefd.
Oh zeker, dat klopt helemaal. Zo denk ik er nu ook over, maar de eerste keer vond ik dat kruisje best belangrijk. Nu kreeg ik alleen maar een saai nummer.. :)

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 00:22 schreef Molkoholic het volgende:

[..]
Ik vond je uitleg inderdaad fijn om vooraf te lezen! Dankje! En dan nog werd ik de eerste dag een beetje zenuwachtig toen we tegen het einde nog maar 2 controles hadden gehad… want wat als we er 1 gemist hadden?! Maar dat is gelukkig niet gebeurd!
Oh ja, dat had ik er nog wel bij kunnen zetten, het zijn er inderdaad altijd 2.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 08:12:32 #238
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205440218
En hoe voelen we ons vandaag? Nog zere voeten of knieën? Duf? Moe?

Ik ben nog wat duffig en ik voel mijn voeten nog.. ;)
pi_205440235
Haha ik voel me vandaag pas vermoeid! Lui met zware benen…. Beetje vertraagd…

Waar laten jullie dat Vierdaagse kruisje? Ophangen gaat me te ver maar achteloos in de rommella tussen de elastiekjes en paperclips vind ik ook zonde….
pi_205440239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:09 schreef qltel het volgende:

[..]
Je bedoelde vast de laatste controlepost van donderdag? Want dat was echt een voorbeeld van hoe het bij mij verkeerd is gegaan. Dus die op de Kwakkenbergweg/postweg in Nijmegen. De allerlaatste was gisteren op de Via Gladiola. Was ook druk, maar de knippers waren meer aanwezig en er was inderdaad geen bocht.

Toen stonden ze op dat pad langs de A325, volgens de kaart heet dat de Breedlersestraat. De vlaggen stonden net voorbij de carpoolplaats. En waar de knippers waren, geen idee, vast voorbij de bocht. Ik heb ze niet gezien. De vlaggen wel, de knippers niet. Een controle voorbij lopen is dus mogelijk Zeker als je helemaal overdonderd bent door wat er allemaal gebeurd, zoals ik toen.. Het zou me nu niet meer gebeuren.
Ik bedoelde inderdaad donderdag!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 08:30:40 #241
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205440248
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 08:24 schreef Bzzzzp het volgende:
Haha ik voel me vandaag pas vermoeid! Lui met zware benen…. Beetje vertraagd…

Waar laten jullie dat Vierdaagse kruisje? Ophangen gaat me te ver maar achteloos in de rommella tussen de elastiekjes en paperclips vind ik ook zonde….
Pfff, ik had best wel wat blaren en die voel ik nog steeds. Ik heb veel eelt op plekken en daardoor is het vaak lastig te zien of iets een blaar is of niet. En tja, ook wat slaapgebrek.

Wij hebben een kast waar allemaal belangrijke dingen in staan en liggen. Daar liggen mijn kruisjes "'kruizen voor betoonde marsvaardigheid" (zo heten die dingen) en nummer ook bij.. Het zijn koninklijke onderscheidingen, ga er met respect mee om. Je hebt er echt wat voor gedaan!
  zondag 24 juli 2022 @ 08:32:31 #242
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205440255
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:19 schreef DJMO het volgende:

[..]
Zwaar kut. Dinsdag kwart voor tien spoedafspraak bij vervangende huisarts. M'n eigen is op vakantie.
Als je hiervoor naar de HA moet ,ben je dan niet gewoon te ongetraind of loop je gewoonweg met slechte schoenen?

:{
pi_205440272
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 08:30 schreef qltel het volgende:

[..]
Pfff, ik had best wel wat blaren en die voel ik nog steeds. Ik heb veel eelt op plekken en daardoor is het vaak lastig te zien of iets een blaar is of niet. En tja, ook wat slaapgebrek.

Wij hebben een kast waar allemaal belangrijke dingen in staan en liggen. Daar liggen mijn kruisjes "'kruizen voor betoonde marsvaardigheid" (zo heten die dingen) en nummer ook bij.. Het zijn koninklijke onderscheidingen, ga er met respect mee om. Je hebt er echt wat voor gedaan!
Ja precies! Ben er ook trots op en wil hem niet bij mijn andere medailles aan een spijker in de kelder hangen (geen grap….), misschien op zoek gaan naar een mooi doosje ofzo.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zondag 24 juli 2022 @ 09:03:20 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205440405
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 08:32 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Als je hiervoor naar de HA moet ,ben je dan niet gewoon te ongetraind of loop je gewoonweg met slechte schoenen?

:{
Nee. Geen van beiden. Ik slik sinds een maand of twee Strattera voor adhd. Een van de bijwerkingen, die slechts zelden voorkomen, is ontstoken huid. Nou ben ik een pechvogel wat medicatie betreft, mijn lichaam kan nogal extreem reageren. Zo ben ik bijvoorbeeld allergisch voor sommige antibiotica (kreeg ik verlammingsverachijnselen van), ging mijn zicht zienderogen achteruit van Antidepressiva) en kennelijk blieft mijn lijf de Strattera dus ook niet. De pest van zulke bijwerkingen is dat ze heel langzaam tevoorschijn komen. Het zijn geen acute bijwerkingen. Het is heel erg jammer, maar volgend jaar een nieuwe kans.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205441273
Vervelend zeg DJMO...altijd dat afwachten wat de bijwerkingen zijn van iets :{

Ik heb 1 heel klein blaartje tussen mijn tenen door de regen. Mijn schoenen zijn wel waterdicht, maar toen ze nat waren leken ze wel minder te ademen. Dus voelde het lekker zweten tussen mn tenen :P

Verder alweer helemaal hersteld. Heb gelopen met compressiekousen aan. Voelde me er wel heel erg lullig uitzien, maar hey...het werkt :') Heb geen greintje spierpijn gehad de hele 4D en achteraf.

En de medaille gaat hier gewoon in de vitrinekast O+
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zondag 24 juli 2022 @ 11:46:15 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205441326
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 11:38 schreef MorganLeFay het volgende:
Vervelend zeg DJMO...altijd dat afwachten wat de bijwerkingen zijn van iets :{

Ik heb 1 heel klein blaartje tussen mijn tenen door de regen. Mijn schoenen zijn wel waterdicht, maar toen ze nat waren leken ze wel minder te ademen. Dus voelde het lekker zweten tussen mn tenen :P

Verder alweer helemaal hersteld. Heb gelopen met compressiekousen aan. Voelde me er wel heel erg lullig uitzien, maar hey...het werkt :') Heb geen greintje spierpijn gehad de hele 4D en achteraf.

En de medaille gaat hier gewoon in de vitrinekast O+
Ja het is heel erg zuur. Ik was onderweg naar huis ook echt niet te genieten. En nu nog steeds niet echt eerlijk gezegd.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Manager PR/Moderator zondag 24 juli 2022 @ 11:48:52 #247
269689 crew  Viv
pi_205441343
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 09:03 schreef DJMO het volgende:

[..]
Nee. Geen van beiden. Ik slik sinds een maand of twee Strattera voor adhd. Een van de bijwerkingen, die slechts zelden voorkomen, is ontstoken huid. Nou ben ik een pechvogel wat medicatie betreft, mijn lichaam kan nogal extreem reageren. Zo ben ik bijvoorbeeld allergisch voor sommige antibiotica (kreeg ik verlammingsverachijnselen van), ging mijn zicht zienderogen achteruit van Antidepressiva) en kennelijk blieft mijn lijf de Strattera dus ook niet. De pest van zulke bijwerkingen is dat ze heel langzaam tevoorschijn komen. Het zijn geen acute bijwerkingen. Het is heel erg jammer, maar volgend jaar een nieuwe kans.
Wat kut zeg, en dan net op zo'n cruciale plek op je lichaam. :( Beterschap!
pi_205441406
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 08:32 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Als je hiervoor naar de HA moet ,ben je dan niet gewoon te ongetraind of loop je gewoonweg met slechte schoenen?

:{
Tuurlijk. Er zijn hardcore lui die t zonder training kunnen. Een klein percentage.
pi_205441427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 16:21 schreef Bzzzzp het volgende:
Wat een weer onderweg! Nu lekker gedoucht en warm in de tent. Ik heb veel naast militairen gelopen, die hebben een fijn tempo en maken ruimte en ik vind de liederen die ze zingen grappig. En wat een feest op het einde!! Genoten! Ik kijk al uit na morgen! (Mijn voeten nog even niet 😊)
Jij kan dit
DJMO heeft zich verkeken
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 12:06:55 #250
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205441491


Zo liggen mijn wandelrelikwieën erbij..

Kruisjes (met nummer) van de 4daagse, medailles van de alternatieve vierdaagse, medaille van de Egmond wandelmarathon en het touwtje met kralen van de Walk of Wisdom.

[ Bericht 23% gewijzigd door qltel op 24-07-2022 12:16:44 ]
pi_205441798
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:06 schreef qltel het volgende:
[ afbeelding ]

Zo liggen mijn wandelrelikwieën erbij..

Kruisjes (met nummer) van de 4daagse, medailles van de alternatieve vierdaagse, medaille van de Egmond wandelmarathon en het touwtje met kralen van de Walk of Wisdom.
^O^

Mijn medailles liggen nog in een verhuisdoos (sinds september). Ik heb ook de groepsmedaille van onze groep gekregen in 2019, die zit al in een mooi doosje O+
pi_205447813
Hebben jullie al een nieuwe uitdaging?

Ik liep een week of 3 geleden de n70 vlakbij Nijmegen om de heuvels te oefenen voor de 4 daagse, ik zag al die trailrunners dat dus rennend doen en dacht: wil ik ook!! (Hardlopen is niet nieuw voor mij maar dit is een andere tak van sport!) En na de winter weer door voor de Vierdaagse!!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 19:57:35 #253
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205447842
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:55 schreef Bzzzzp het volgende:
Hebben jullie al een nieuwe uitdaging?
Nee hoor, ik ga gewoon lekker door met wandelen en verheug me nu al op wat bergwandelingen eind augustus begin september.
pi_205448117
Bergwandelingen zijn ook fijn! 😍
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zondag 24 juli 2022 @ 21:54:32 #255
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205449413
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:55 schreef Bzzzzp het volgende:
Hebben jullie al een nieuwe uitdaging?

Ik liep een week of 3 geleden de n70 vlakbij Nijmegen om de heuvels te oefenen voor de 4 daagse, ik zag al die trailrunners dat dus rennend doen en dacht: wil ik ook!! (Hardlopen is niet nieuw voor mij maar dit is een andere tak van sport!) En na de winter weer door voor de Vierdaagse!!
Eerst de teleurstelling maar verwerken en m'n voeten laten herstellen :') komend weekend een weekend weg in Duitsland. Daarna zie ik wel weer verder.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:00 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Jij kan dit
DJMO heeft zich verkeken
Ik heb me nergens op verkeken, ik had overal op gerekend, behalve op last van zeldzame bijwerkingen van medicatie. En daarbij, ik heb meer gepresteerd dan jij met je gesneer. Ik heb tenminste een poging gedaan. Dat was al een overwinning op zichzelf, gezien mijn mensenschuwheid.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 22:08:03 #256
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205449552
Opgeven lijkt me lastiger dan doorlopen tegen beter weten in. Het was gewoon verstandig om ermee te stoppen. Laat mensen die het beter weten vanaf hun veilige zolderkamer, maar die geen idee hebben waar ze het over hebben lekker lullen, en ga er volgend jaar weer voor, als je er dan klaar voor bent.

Goed gedaan, ik kan niet anders zeggen.
pi_205449903
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 11:57 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Tuurlijk. Er zijn hardcore lui die t zonder training kunnen. Een klein percentage.
Ik heb m in 2015 ongetraind gedaan, als militair. Niet helemaal ongetraind, maar ik heb geen extra trainingen gedaan op 2x 20km na.Daarna was er geen tijd meer...

Ik doe dat niet nog een keer. Ik heb m uitgelopen, maar wel met een idioot grote blaar(voor de liefhebber heb ik fotos :P ).

Als ik m weer doe, dan ga ik echt trainen zodat t meedoen gewoon leuk is.
pi_205450114
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 22:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Ik heb m in 2015 ongetraind gedaan, als militair. Niet helemaal ongetraind, maar ik heb geen extra trainingen gedaan op 2x 20km na.Daarna was er geen tijd meer...

Ik doe dat niet nog een keer. Ik heb m uitgelopen, maar wel met een idioot grote blaar(voor de liefhebber heb ik fotos :P ).

Als ik m weer doe, dan ga ik echt trainen zodat t meedoen gewoon leuk is.
Het is nooit leuk.
pi_205450231
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:55 schreef Bzzzzp het volgende:
Hebben jullie al een nieuwe uitdaging?

Ik liep een week of 3 geleden de n70 vlakbij Nijmegen om de heuvels te oefenen voor de 4 daagse, ik zag al die trailrunners dat dus rennend doen en dacht: wil ik ook!! (Hardlopen is niet nieuw voor mij maar dit is een andere tak van sport!) En na de winter weer door voor de Vierdaagse!!
Zevenheuvelenloop in november...

Een 7km s' avonds en een dag later de 15km in de middag. Eitje. :s)

Wel prijzig als je aan beide mee zou doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2022 23:09:04 ]
  Manager PR/Moderator maandag 25 juli 2022 @ 00:15:34 #260
269689 crew  Viv
pi_205450756
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 22:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Ik heb m in 2015 ongetraind gedaan, als militair. Niet helemaal ongetraind, maar ik heb geen extra trainingen gedaan op 2x 20km na.Daarna was er geen tijd meer...

Ik doe dat niet nog een keer. Ik heb m uitgelopen, maar wel met een idioot grote blaar(voor de liefhebber heb ik fotos :P ).

Als ik m weer doe, dan ga ik echt trainen zodat t meedoen gewoon leuk is.
Een ex-collega van mij liep 'm ieder jaar ongetraind. Zij hield niet per se van wandelen, maar wel van de gezelligheid met de 4Daagse. Ik had haar eerder in dit topic al genoemd, diegene die een marsfractuur opgelopen had. :%

Zelf heb ik 'm nooit gelopen, terwijl ik 13 jaar van mijn volwassen leven in Nijmegen gewoond heb. Inmiddels woon ik in Zweden, en lijkt het me eigenlijk wel tof om een keer mee te doen. :D Maar dan zou ik wel gaan trainen, is ook geen straf in de mooie natuur hier.
pi_205451367
Wij hadden altijd het idee dat we met de zomerfeesten minstens zoveel kilometers aflegden in de stad als de wandelaars :D Ergens zijn de feesten ook wel zwaarder, maar dan op een andere manier :')

Ik heb de Vierdaagse ook gelopen toen ik al jaren niet meer in Nijmegen woonde. Tijdens het lopen beleef je het dan toch weer heel anders, mooier. Ik vond de militaire groepen altijd leuk bij het aanmoedigen maar tijdens het lopen zijn veel van die groepen superirritant. Versnellen om zo’n groep in te halen of eventjes vertragen zodat ze wat uitlopen en je niet meer een kwartier naar hetzelfde liedje hoeft te luisteren is erg aan te raden.

Trainen in Zweden lijkt me geen straf O+
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 08:24:12 #262
45833 crew  Fogel
pi_205451468
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 00:15 schreef Viv het volgende:

[..]. Inmiddels woon ik in Zweden, en lijkt het me eigenlijk wel tof om een keer mee te doen. :D Maar dan zou ik wel gaan trainen, is ook geen straf in de mooie natuur hier.
Noren die ik ken klagen nl vooral over het gebrek aan variate in hoogte en ondergrond. Ze zijn meestal erg blij als ze een keer bij de zeven heuvelen (het zijn er niet eens zeven :P) zijn omdat er dan eindelijk wat hoogtevariatie is.

Dus mijn tip, zonder er zelf ervaring mee te hebben (behalve dat ik toen ik in NL woonde de zevenheuvelenweg vermoeiend vond en nu na jaren in Noorwegen het niet eens meer als fatsoenlijke heuvels zie) ; Train op harde ondergrond en zonder al te veel hoogteverschil…
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_205453568
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2022 07:58 schreef Serinde het volgende:
Ik vond de militaire groepen altijd leuk bij het aanmoedigen maar tijdens het lopen zijn veel van die groepen superirritant. Versnellen om zo’n groep in te halen of eventjes vertragen zodat ze wat uitlopen en je niet meer een kwartier naar hetzelfde liedje hoeft te luisteren is erg aan te raden.

Ik vond die militairen met hun liedjes juist wel vermakelijk :) Het feit dat ze er ook op de smalle stukken per se langs willen, en dan verwachten dat iedereen maar aan de kant gaat vond ik eerlijk gezegd irritanter.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 juli 2022 @ 13:07:02 #264
284411 crew  heywoodu
pi_205453655
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 00:15 schreef Viv het volgende:
Inmiddels woon ik in Zweden, en lijkt het me eigenlijk wel tof om een keer mee te doen. Maar dan zou ik wel gaan trainen, is ook geen straf in de mooie natuur hier.
Dan moet je natuurlijk niet een stuk gaan wandelen, maar de Vasaloppet doen :+
pi_205453769
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dan moet je natuurlijk niet een stuk gaan wandelen, maar de Vasaloppet doen :+
Goed idee, als Viv een beetje kan langlaufen. Gaat mevrouw Heywoodu volgend jaar ook voor de Vasaloppet?
  Manager PR/Moderator maandag 25 juli 2022 @ 23:53:06 #266
269689 crew  Viv
pi_205458841
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:24 schreef Fogel het volgende:
bij de zeven heuvelen (het zijn er niet eens zeven :P)
Wait, what? Dit hoor ik voor het eerst. :o Hoeveel zijn het er dan? :D

quote:
Dus mijn tip, zonder er zelf ervaring mee te hebben (behalve dat ik toen ik in NL woonde de zevenheuvelenweg vermoeiend vond en nu na jaren in Noorwegen het niet eens meer als fatsoenlijke heuvels zie) ; Train op harde ondergrond en zonder al te veel hoogteverschil…
Dank je! :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dan moet je natuurlijk niet een stuk gaan wandelen, maar de Vasaloppet doen :+
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Goed idee, als Viv een beetje kan langlaufen.
Om Pippi Långstrump te quoten die dit overigens nooit gezegd heeft: ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan. :P

Nee, als ik een onderdeel van de Zweedse Klassiekers zou doen, dan zie ik mezelf eerder de Vätternrundan fietsen:

Al is het meeste wat ik tot nu toe op een dag gefietst heb 80 kilometer geweest (Eindhoven - Maastricht via België), en dit gaat om 315 kilometer. :blauwoog:

Maar als Bruna de Vasaloppet komt doen, dan komen wij haar zeker aanmoedigen. O+ *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 26-07-2022 09:05:14 ]
pi_205459286
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Wait, what? Dit hoor ik voor het eerst. :o Hoeveel zijn het er dan? :D

4

En het is maar een stukje van 2 of 3 km, stelt echt helemaal niets voor, het is ook maar een klim van 80 meter ofzo over de hele lengte
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2022 @ 07:47:36 #268
284411 crew  heywoodu
pi_205459302
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Goed idee, als Viv een beetje kan langlaufen. Gaat mevrouw Heywoodu volgend jaar ook voor de Vasaloppet?
Ik vrees toch van niet, die gaat het te irritant vinden dat ze als rookie vanaf plek 15.000 ofzo moet starten, dus dat wordt een toekomstverhaal :+

Misschien dat we ooit eens gaan beginnen om wat serieus te wandelen, klinkt wel leuk soms.
pi_205459383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 07:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vrees toch van niet, die gaat het te irritant vinden dat ze als rookie vanaf plek 15.000 ofzo moet starten, dus dat wordt een toekomstverhaal :+

Misschien dat we ooit eens gaan beginnen om wat serieus te wandelen, klinkt wel leuk soms.
Je kunt ook anders redeneren, volgend jaar als Rookie en dan het jaar daarna een betere startplek :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 08:32:47 #270
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205459443
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 07:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
4

En het is maar een stukje van 2 of 3 km, stelt echt helemaal niets voor, het is ook maar een klim van 80 meter ofzo over de hele lengte
Dat is mijn mening ook. De Zevenheuvelenweg is zwaar overschat. De eerste helling, kort na Milsbeek bij "de Diepen" is echt veel vervelender.

Voor wie nog even wil nagenieten...
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:15:59 #271
485843 crew  Jippie
pi_205465985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 08:32 schreef qltel het volgende:

[..]
Dat is mijn mening ook. De Zevenheuvelenweg is zwaar overschat. De eerste helling, kort na Milsbeek bij "de Diepen" is echt veel vervelender.

Voor wie nog even wil nagenieten...
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 26-07-2022 22:57:10 ]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:20:26 #272
236264 crew  capricia
pi_205466041
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_
Doe even normaal. :r

Echt juist respect voor iedereen die dit probeert. Maar je moet het niet overdrijven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:21:50 #273
485843 crew  Jippie
pi_205466063
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Doe even normaal. :r
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:23:41 #274
236264 crew  capricia
pi_205466092
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?
Verplichting en dienstplicht.
Bizar dat een vierdaagse die gevoelens bij je oproept.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:26:00 #275
485843 crew  Jippie
pi_205466121
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Doe even normaal. :r
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Verplichting en dienstplicht.
Bizar dat een vierdaagse die gevoelens bij je oproept.
Nee, ik denk dat ik op een andere golflengte zit. Ik doel op het verkennen van je eigen grenzen en het ervaren van zoveel saamhorigheid.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:28:18 #276
269689 crew  Viv
pi_205466159
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?
[..]
Nee, ik denk dat ik op een andere golflengte zit. Ik doel op het verkennen van je eigen grenzen en het ervaren van zoveel saamhorigheid.
Ik denk dat voor heel veel mensen de lol eraf gaat zodra iets verplicht wordt. ;)

Maar ik snap het sentiment wel hoor. O+
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:33:25 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466256
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_
Van de meest achterlijke opmerkingen die ik heb gelezen, is het toch wel deze.

Voer dan gewoon de normale dienstplicht weer in, waarbij een vierdaagse onderdeel van uitmaakt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:34:44 #278
485843 crew  Jippie
pi_205466278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat voor heel veel mensen de lol eraf gaat zodra iets verplicht wordt. ;)

Maar ik snap het sentiment wel hoor. O+
Ja, verplicht is niet het goede woord, het was meer een 'moet iedereen kunnen ervaren'. Dienstplicht is ook niet meer verplicht.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:36:51 #279
485843 crew  Jippie
pi_205466326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:33 schreef DJMO het volgende:

[..]
Van de meest achterlijke opmerkingen die ik heb gelezen, is het toch wel deze.

Voer dan gewoon de normale dienstplicht weer in, waarbij een vierdaagse onderdeel van uitmaakt.
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:40:16 #280
236264 crew  capricia
pi_205466380
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
Huh.. je gaat van 'een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht' naar beter jeugdwerk.
Vind je dit zelf niet bijzonder?

Ik vind het persoonlijk een hele nare manier van denken. Van groepsgevoel, en opoffering en je een onderdeel van een groter geheel voelen enzo.
Nee sorry. Pas ik voor.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:42:15 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466413
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
Ja leuk en aardig. Voor veel mensen zet je ook het mes op hun keel; ik heb het zelf ervaren vorige week. Ik wilde zo graag mezelf bewijzen, maar ik ben ver over m'n eigen grenzen gegaan. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik mag oprecht hopen voor mijn mede autisten dat een evenement zoals de vierdaagse never verplicht gaat worden. Serieus, hoe kom je er op.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:42:35 #282
485843 crew  Jippie
pi_205466419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh.. je gaat van 'een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht' naar beter jeugdwerk.
Vind je dit zelf niet bijzonder?
Nee, had al uitgelegd dat 'verplichte' niet de juiste woordkeuze was.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:43:35 #283
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466437
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:46:16 #284
236264 crew  capricia
pi_205466491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:43 schreef qltel het volgende:

[..]
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
En dat mag je ook zeker vieren. Ik vind het voor iedereen (deelnemers en organisatie) een groot accomplishment.

Maar het idee dat anderen dat dan ook maar semi verplicht moeten ondergaan, want dat is goed voor ze, is echt absurd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:47:21 #285
485843 crew  Jippie
pi_205466509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:42 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ja leuk en aardig. Voor veel mensen zet je ook het mes op hun keel; ik heb het zelf ervaren vorige week. Ik wilde zo graag mezelf bewijzen, maar ik ben ver over m'n eigen grenzen gegaan. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik mag oprecht hopen voor mijn mede autisten dat een evenement zoals de vierdaagse never verplicht gaat worden. Serieus, hoe kom je er op.
Ik raakte in de euforie van het filmpje, zoveel saamhorigheid en mensen die elkaar helpen, dat zouden meer mensen moeten kunnen ervaren. Vandaar dat 'verplichting' eruit floepte. Zoals ik al 2 keer heb aangegeven dat was een ongelukkige woordkeuze.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:48:32 #286
236264 crew  capricia
pi_205466519
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, had al uitgelegd dat 'verplichte' niet de juiste woordkeuze was.
Maar je vindt dat het wel karakter bouwt.. Iets wat jongeren goed kunnen gebruiken.
Bedoel je dat?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:49:05 #287
485843 crew  Jippie
pi_205466534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:43 schreef qltel het volgende:

[..]
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
En dit gun ik iedereen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:52:42 #288
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466573
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik raakte in de euforie van het filmpje, zoveel saamhorigheid en mensen die elkaar helpen, dat zouden meer mensen moeten kunnen ervaren.
Ja, ik vind dat echt mooi. Ik heb heel de intocht zitten bekijken en dan zie je dus echt mensen die totale onbekenden voor hun naar de finish helpen. En alleen al dingen als even aan iemand vragen "gaat het nog?" of een babbeltje met iemand op de saaiere stukken kunnen mensen enorm helpen.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:54:05 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466603
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:49 schreef Jippie het volgende:

[..]
En dit gun ik iedereen.
Ik probeer je te begrijpen. Maar voor mij wat het geen met en voor elkaar, maar een 'mo tegen zichzelf' en tegen de vooroordelen, een mo tegen de rest. Ik ben dus serieus ronduit in m'n wiek geschoten door je opmerking dat dit onderdeel van een maatschappelijke dienstplicht zou moeten zijn. Een maatschappelijke dienstplicht staat in dienst van de maatschappij, niet in dienst van je eigen vorming. Echt, nogmaals: denk eens na voor je wat post.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:55:58 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:52 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, ik vind dat echt mooi. Ik heb heel de intocht zitten bekijken en dan zie je dus echt mensen die totale onbekenden voor hun naar de finish helpen. En alleen al dingen als even aan iemand vragen "gaat het nog?" of een babbeltje met iemand op de saaiere stukken kunnen mensen enorm helpen.
Het moment dat iemand een volslagen onbekende aan mij vroeg of het wel goed ging, was voor mij juist het teken om er uit te stappen. Hielp mij dus totaal niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:59:20 #291
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466688
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:55 schreef DJMO het volgende:

[..]
Het moment dat iemand een volslagen onbekende aan mij vroeg of het wel goed ging, was voor mij juist het teken om er uit te stappen. Hielp mij dus totaal niet.
Oeps. Het werkt dus niet voor iedereen...

Aan de andere kant, het was goed dat je eruit gestapt bent, omdat het niet goed ging. Dus hielp het je toch wel.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:00:22 #292
485843 crew  Jippie
pi_205466712
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar je vindt dat het wel karakter bouwt.. Iets wat jongeren goed kunnen gebruiken.
Bedoel je dat?
Ja. Zelfredzaamheid, je eigen grenzen verkennen en eigen verantwoordelijkheden in een positieve sfeer. Maar ook dat wildvreemden je te hulp schieten als je er doorheen zit.
Uiteraard met de nodige voorbereiding en training vooraf.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:02:01 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:59 schreef qltel het volgende:

[..]
Oeps. Het werkt dus niet voor iedereen...

Aan de andere kant, het was goed dat je eruit gestapt bent, omdat het niet goed ging. Dus hielp het je toch wel.
Overigens:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:12 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik zal proberen een heel lang verhaal kort te houden. Vorig jaar kampte ik met een flinke winterdepressie, waarop ik antidepressivia voorgeschreven kreeg. Het werkte, maar mijn ogen gingen merkbaar achteruit door de bijwerkingen van de medicatie. Dus in overleg gestopt. Gesprekken met psych gehad, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat lichttherapie voor mij waarschijnlijk een hoop verschil kan maken in de winter, aangezien mijn lijf nogal extreem kan reageren op medicatie.

Afijn: ik vroeg bijzondere bijstand aan voor een lichttherapiebril, kreeg ik niet. Volgens de medewerker van de gemeente waren bijwerkingen van medicijnen normaal en moest ik maar een ander middel proberen. Uiteindelijk samen met psych besloten om dan maar atomoxetine te gaan slikken om te ondersteunen bij ADHD. In de hoop dat meer rust in m'n hoofd ervoor zou zorgen dat een depressie niet zou terugkeren.

Een van de (zeldzame) bijwerkingen van atomoxetine is echter huiduitslag en ontstoken huid. Nu ben ik al heel lang bekend met voetschimmel én eczeem, maar ik had er jarenlang geen last van. Voeten waren gehard door het vele lopen. Echter: dankzij de atomoxetine is m'n huid gaan werken en wel op de plaatsen die het zwaarste belast worden: m'n voetzolen en m'n handen. Een forse aanval van voetschimmel in combinatie met opleving van eczeem wat er voor zorgde dat ik op duizenden gloeiende spelden liep / loop en jeuk aan m'n handen als de hel.

Heb nu een zalf voorgeschreven gekregen die bestaat uit micanizolnitraat en hydrocortison. De eerste tegen schimmel, de tweede tegen eczeem. Twee keer per dag smeren, voor minstens twee weken.
De verklaring voor m'n problemen en waarom ik uit moest stappen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:05:21 #294
236264 crew  capricia
pi_205466804
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:00 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja. Zelfredzaamheid, je eigen grenzen verkennen en eigen verantwoordelijkheden in een positieve sfeer. Maar ook dat wildvreemden je te hulp schieten als je er doorheen zit.
Uiteraard met de nodige voorbereiding en training vooraf.
Soort dropping dus.
quote:
"Dropping": Il rito olandese che consiste nel lasciare i bambini da soli, in un bosco, per una notte
http://www.italianradio.e(...)bosco-per-una-notte/


quote:
"Droppen": het Nederlandse ritueel dat erin bestaat de kinderen een nacht alleen te laten in een bos
_O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:05:41 #295
485843 crew  Jippie
pi_205466812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik probeer je te begrijpen. Maar voor mij wat het geen met en voor elkaar, maar een 'mo tegen zichzelf' en tegen de vooroordelen, een mo tegen de rest. Ik ben dus serieus ronduit in m'n wiek geschoten door je opmerking dat dit onderdeel van een maatschappelijke dienstplicht zou moeten zijn. Een maatschappelijke dienstplicht staat in dienst van de maatschappij, niet in dienst van je eigen vorming. Echt, nogmaals: denk eens na voor je wat post.
Ja hoor Mo, ik post wat ik wil. Ik weet hoe ik het bedoel, niet kwetsend voor anderen in ieder geval.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:08:04 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466854
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja hoor Mo, ik post wat ik wil. Ik weet hoe ik het bedoel, niet kwetsend voor anderen in ieder geval.
Hoe jij het bedoelt, kan wel eens heel anders overkomen op andere mensen. En nu staak ik de discussie, ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de via gladiola niet gehaald heb, ondanks mijn sterke wil. Jouw woorden over maatschappelijke dienstplicht maken me dan ook ronduit misselijk.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:08:13 #297
485843 crew  Jippie
pi_205466856
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Soort dropping dus.
[..]
http://www.italianradio.e(...)bosco-per-una-notte/
[..]
_O-
Nou dat vind ik heel wat anders, en voor een andere doelgroep. Zie mij nog lopen als giebelende puber _O-
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:09:47 #298
485843 crew  Jippie
pi_205466876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]
Hoe jij het bedoelt, kan wel eens heel anders overkomen op andere mensen. En nu staak ik de discussie, ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de via gladiola niet gehaald heb, ondanks mijn sterke wil. Jouw woorden over maatschappelijke dienstplicht maken me dan ook ronduit misselijk.
Neem een Rennie
pi_205466916
Doe normaal.

[ Bericht 98% gewijzigd door Peejtur op 27-07-2022 12:45:44 ]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:12:20 #300
236264 crew  capricia
pi_205466925
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:08 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nou dat vind ik heel wat anders, en voor een andere doelgroep. Zie mij nog lopen als giebelende puber _O-
Die dropping is gewoon al echt absurd in de ogen van buitenlanders. De Amerikaanse en Italiaanse pers stond er roodgloeiend van. _O-
Typisch NLs. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')