abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205441798
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:06 schreef qltel het volgende:
[ afbeelding ]

Zo liggen mijn wandelrelikwieën erbij..

Kruisjes (met nummer) van de 4daagse, medailles van de alternatieve vierdaagse, medaille van de Egmond wandelmarathon en het touwtje met kralen van de Walk of Wisdom.
^O^

Mijn medailles liggen nog in een verhuisdoos (sinds september). Ik heb ook de groepsmedaille van onze groep gekregen in 2019, die zit al in een mooi doosje O+
pi_205447813
Hebben jullie al een nieuwe uitdaging?

Ik liep een week of 3 geleden de n70 vlakbij Nijmegen om de heuvels te oefenen voor de 4 daagse, ik zag al die trailrunners dat dus rennend doen en dacht: wil ik ook!! (Hardlopen is niet nieuw voor mij maar dit is een andere tak van sport!) En na de winter weer door voor de Vierdaagse!!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 19:57:35 #253
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205447842
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:55 schreef Bzzzzp het volgende:
Hebben jullie al een nieuwe uitdaging?
Nee hoor, ik ga gewoon lekker door met wandelen en verheug me nu al op wat bergwandelingen eind augustus begin september.
pi_205448117
Bergwandelingen zijn ook fijn! 😍
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zondag 24 juli 2022 @ 21:54:32 #255
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205449413
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:55 schreef Bzzzzp het volgende:
Hebben jullie al een nieuwe uitdaging?

Ik liep een week of 3 geleden de n70 vlakbij Nijmegen om de heuvels te oefenen voor de 4 daagse, ik zag al die trailrunners dat dus rennend doen en dacht: wil ik ook!! (Hardlopen is niet nieuw voor mij maar dit is een andere tak van sport!) En na de winter weer door voor de Vierdaagse!!
Eerst de teleurstelling maar verwerken en m'n voeten laten herstellen :') komend weekend een weekend weg in Duitsland. Daarna zie ik wel weer verder.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:00 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Jij kan dit
DJMO heeft zich verkeken
Ik heb me nergens op verkeken, ik had overal op gerekend, behalve op last van zeldzame bijwerkingen van medicatie. En daarbij, ik heb meer gepresteerd dan jij met je gesneer. Ik heb tenminste een poging gedaan. Dat was al een overwinning op zichzelf, gezien mijn mensenschuwheid.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 22:08:03 #256
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205449552
Opgeven lijkt me lastiger dan doorlopen tegen beter weten in. Het was gewoon verstandig om ermee te stoppen. Laat mensen die het beter weten vanaf hun veilige zolderkamer, maar die geen idee hebben waar ze het over hebben lekker lullen, en ga er volgend jaar weer voor, als je er dan klaar voor bent.

Goed gedaan, ik kan niet anders zeggen.
pi_205449903
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 11:57 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Tuurlijk. Er zijn hardcore lui die t zonder training kunnen. Een klein percentage.
Ik heb m in 2015 ongetraind gedaan, als militair. Niet helemaal ongetraind, maar ik heb geen extra trainingen gedaan op 2x 20km na.Daarna was er geen tijd meer...

Ik doe dat niet nog een keer. Ik heb m uitgelopen, maar wel met een idioot grote blaar(voor de liefhebber heb ik fotos :P ).

Als ik m weer doe, dan ga ik echt trainen zodat t meedoen gewoon leuk is.
pi_205450114
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 22:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Ik heb m in 2015 ongetraind gedaan, als militair. Niet helemaal ongetraind, maar ik heb geen extra trainingen gedaan op 2x 20km na.Daarna was er geen tijd meer...

Ik doe dat niet nog een keer. Ik heb m uitgelopen, maar wel met een idioot grote blaar(voor de liefhebber heb ik fotos :P ).

Als ik m weer doe, dan ga ik echt trainen zodat t meedoen gewoon leuk is.
Het is nooit leuk.
pi_205450231
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:55 schreef Bzzzzp het volgende:
Hebben jullie al een nieuwe uitdaging?

Ik liep een week of 3 geleden de n70 vlakbij Nijmegen om de heuvels te oefenen voor de 4 daagse, ik zag al die trailrunners dat dus rennend doen en dacht: wil ik ook!! (Hardlopen is niet nieuw voor mij maar dit is een andere tak van sport!) En na de winter weer door voor de Vierdaagse!!
Zevenheuvelenloop in november...

Een 7km s' avonds en een dag later de 15km in de middag. Eitje. :s)

Wel prijzig als je aan beide mee zou doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2022 23:09:04 ]
  Manager PR/Moderator maandag 25 juli 2022 @ 00:15:34 #260
269689 crew  Viv
pi_205450756
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 22:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Ik heb m in 2015 ongetraind gedaan, als militair. Niet helemaal ongetraind, maar ik heb geen extra trainingen gedaan op 2x 20km na.Daarna was er geen tijd meer...

Ik doe dat niet nog een keer. Ik heb m uitgelopen, maar wel met een idioot grote blaar(voor de liefhebber heb ik fotos :P ).

Als ik m weer doe, dan ga ik echt trainen zodat t meedoen gewoon leuk is.
Een ex-collega van mij liep 'm ieder jaar ongetraind. Zij hield niet per se van wandelen, maar wel van de gezelligheid met de 4Daagse. Ik had haar eerder in dit topic al genoemd, diegene die een marsfractuur opgelopen had. :%

Zelf heb ik 'm nooit gelopen, terwijl ik 13 jaar van mijn volwassen leven in Nijmegen gewoond heb. Inmiddels woon ik in Zweden, en lijkt het me eigenlijk wel tof om een keer mee te doen. :D Maar dan zou ik wel gaan trainen, is ook geen straf in de mooie natuur hier.
pi_205451367
Wij hadden altijd het idee dat we met de zomerfeesten minstens zoveel kilometers aflegden in de stad als de wandelaars :D Ergens zijn de feesten ook wel zwaarder, maar dan op een andere manier :')

Ik heb de Vierdaagse ook gelopen toen ik al jaren niet meer in Nijmegen woonde. Tijdens het lopen beleef je het dan toch weer heel anders, mooier. Ik vond de militaire groepen altijd leuk bij het aanmoedigen maar tijdens het lopen zijn veel van die groepen superirritant. Versnellen om zo’n groep in te halen of eventjes vertragen zodat ze wat uitlopen en je niet meer een kwartier naar hetzelfde liedje hoeft te luisteren is erg aan te raden.

Trainen in Zweden lijkt me geen straf O+
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 08:24:12 #262
45833 crew  Fogel
pi_205451468
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 00:15 schreef Viv het volgende:

[..]. Inmiddels woon ik in Zweden, en lijkt het me eigenlijk wel tof om een keer mee te doen. :D Maar dan zou ik wel gaan trainen, is ook geen straf in de mooie natuur hier.
Noren die ik ken klagen nl vooral over het gebrek aan variate in hoogte en ondergrond. Ze zijn meestal erg blij als ze een keer bij de zeven heuvelen (het zijn er niet eens zeven :P) zijn omdat er dan eindelijk wat hoogtevariatie is.

Dus mijn tip, zonder er zelf ervaring mee te hebben (behalve dat ik toen ik in NL woonde de zevenheuvelenweg vermoeiend vond en nu na jaren in Noorwegen het niet eens meer als fatsoenlijke heuvels zie) ; Train op harde ondergrond en zonder al te veel hoogteverschil…
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_205453568
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2022 07:58 schreef Serinde het volgende:
Ik vond de militaire groepen altijd leuk bij het aanmoedigen maar tijdens het lopen zijn veel van die groepen superirritant. Versnellen om zo’n groep in te halen of eventjes vertragen zodat ze wat uitlopen en je niet meer een kwartier naar hetzelfde liedje hoeft te luisteren is erg aan te raden.

Ik vond die militairen met hun liedjes juist wel vermakelijk :) Het feit dat ze er ook op de smalle stukken per se langs willen, en dan verwachten dat iedereen maar aan de kant gaat vond ik eerlijk gezegd irritanter.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 juli 2022 @ 13:07:02 #264
284411 crew  heywoodu
pi_205453655
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 00:15 schreef Viv het volgende:
Inmiddels woon ik in Zweden, en lijkt het me eigenlijk wel tof om een keer mee te doen. Maar dan zou ik wel gaan trainen, is ook geen straf in de mooie natuur hier.
Dan moet je natuurlijk niet een stuk gaan wandelen, maar de Vasaloppet doen :+
pi_205453769
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dan moet je natuurlijk niet een stuk gaan wandelen, maar de Vasaloppet doen :+
Goed idee, als Viv een beetje kan langlaufen. Gaat mevrouw Heywoodu volgend jaar ook voor de Vasaloppet?
  Manager PR/Moderator maandag 25 juli 2022 @ 23:53:06 #266
269689 crew  Viv
pi_205458841
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:24 schreef Fogel het volgende:
bij de zeven heuvelen (het zijn er niet eens zeven :P)
Wait, what? Dit hoor ik voor het eerst. :o Hoeveel zijn het er dan? :D

quote:
Dus mijn tip, zonder er zelf ervaring mee te hebben (behalve dat ik toen ik in NL woonde de zevenheuvelenweg vermoeiend vond en nu na jaren in Noorwegen het niet eens meer als fatsoenlijke heuvels zie) ; Train op harde ondergrond en zonder al te veel hoogteverschil…
Dank je! :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dan moet je natuurlijk niet een stuk gaan wandelen, maar de Vasaloppet doen :+
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Goed idee, als Viv een beetje kan langlaufen.
Om Pippi Långstrump te quoten die dit overigens nooit gezegd heeft: ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan. :P

Nee, als ik een onderdeel van de Zweedse Klassiekers zou doen, dan zie ik mezelf eerder de Vätternrundan fietsen:

Al is het meeste wat ik tot nu toe op een dag gefietst heb 80 kilometer geweest (Eindhoven - Maastricht via België), en dit gaat om 315 kilometer. :blauwoog:

Maar als Bruna de Vasaloppet komt doen, dan komen wij haar zeker aanmoedigen. O+ *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 26-07-2022 09:05:14 ]
pi_205459286
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Wait, what? Dit hoor ik voor het eerst. :o Hoeveel zijn het er dan? :D

4

En het is maar een stukje van 2 of 3 km, stelt echt helemaal niets voor, het is ook maar een klim van 80 meter ofzo over de hele lengte
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2022 @ 07:47:36 #268
284411 crew  heywoodu
pi_205459302
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Goed idee, als Viv een beetje kan langlaufen. Gaat mevrouw Heywoodu volgend jaar ook voor de Vasaloppet?
Ik vrees toch van niet, die gaat het te irritant vinden dat ze als rookie vanaf plek 15.000 ofzo moet starten, dus dat wordt een toekomstverhaal :+

Misschien dat we ooit eens gaan beginnen om wat serieus te wandelen, klinkt wel leuk soms.
pi_205459383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 07:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vrees toch van niet, die gaat het te irritant vinden dat ze als rookie vanaf plek 15.000 ofzo moet starten, dus dat wordt een toekomstverhaal :+

Misschien dat we ooit eens gaan beginnen om wat serieus te wandelen, klinkt wel leuk soms.
Je kunt ook anders redeneren, volgend jaar als Rookie en dan het jaar daarna een betere startplek :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 08:32:47 #270
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205459443
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 07:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
4

En het is maar een stukje van 2 of 3 km, stelt echt helemaal niets voor, het is ook maar een klim van 80 meter ofzo over de hele lengte
Dat is mijn mening ook. De Zevenheuvelenweg is zwaar overschat. De eerste helling, kort na Milsbeek bij "de Diepen" is echt veel vervelender.

Voor wie nog even wil nagenieten...
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:15:59 #271
485843 crew  Jippie
pi_205465985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 08:32 schreef qltel het volgende:

[..]
Dat is mijn mening ook. De Zevenheuvelenweg is zwaar overschat. De eerste helling, kort na Milsbeek bij "de Diepen" is echt veel vervelender.

Voor wie nog even wil nagenieten...
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 26-07-2022 22:57:10 ]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:20:26 #272
236264 crew  capricia
pi_205466041
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_
Doe even normaal. :r

Echt juist respect voor iedereen die dit probeert. Maar je moet het niet overdrijven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:21:50 #273
485843 crew  Jippie
pi_205466063
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Doe even normaal. :r
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:23:41 #274
236264 crew  capricia
pi_205466092
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?
Verplichting en dienstplicht.
Bizar dat een vierdaagse die gevoelens bij je oproept.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:26:00 #275
485843 crew  Jippie
pi_205466121
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Doe even normaal. :r
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Verplichting en dienstplicht.
Bizar dat een vierdaagse die gevoelens bij je oproept.
Nee, ik denk dat ik op een andere golflengte zit. Ik doel op het verkennen van je eigen grenzen en het ervaren van zoveel saamhorigheid.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:28:18 #276
269689 crew  Viv
pi_205466159
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?
[..]
Nee, ik denk dat ik op een andere golflengte zit. Ik doel op het verkennen van je eigen grenzen en het ervaren van zoveel saamhorigheid.
Ik denk dat voor heel veel mensen de lol eraf gaat zodra iets verplicht wordt. ;)

Maar ik snap het sentiment wel hoor. O+
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:33:25 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466256
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_
Van de meest achterlijke opmerkingen die ik heb gelezen, is het toch wel deze.

Voer dan gewoon de normale dienstplicht weer in, waarbij een vierdaagse onderdeel van uitmaakt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:34:44 #278
485843 crew  Jippie
pi_205466278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat voor heel veel mensen de lol eraf gaat zodra iets verplicht wordt. ;)

Maar ik snap het sentiment wel hoor. O+
Ja, verplicht is niet het goede woord, het was meer een 'moet iedereen kunnen ervaren'. Dienstplicht is ook niet meer verplicht.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:36:51 #279
485843 crew  Jippie
pi_205466326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:33 schreef DJMO het volgende:

[..]
Van de meest achterlijke opmerkingen die ik heb gelezen, is het toch wel deze.

Voer dan gewoon de normale dienstplicht weer in, waarbij een vierdaagse onderdeel van uitmaakt.
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:40:16 #280
236264 crew  capricia
pi_205466380
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
Huh.. je gaat van 'een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht' naar beter jeugdwerk.
Vind je dit zelf niet bijzonder?

Ik vind het persoonlijk een hele nare manier van denken. Van groepsgevoel, en opoffering en je een onderdeel van een groter geheel voelen enzo.
Nee sorry. Pas ik voor.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:42:15 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466413
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
Ja leuk en aardig. Voor veel mensen zet je ook het mes op hun keel; ik heb het zelf ervaren vorige week. Ik wilde zo graag mezelf bewijzen, maar ik ben ver over m'n eigen grenzen gegaan. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik mag oprecht hopen voor mijn mede autisten dat een evenement zoals de vierdaagse never verplicht gaat worden. Serieus, hoe kom je er op.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:42:35 #282
485843 crew  Jippie
pi_205466419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh.. je gaat van 'een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht' naar beter jeugdwerk.
Vind je dit zelf niet bijzonder?
Nee, had al uitgelegd dat 'verplichte' niet de juiste woordkeuze was.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:43:35 #283
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466437
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:46:16 #284
236264 crew  capricia
pi_205466491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:43 schreef qltel het volgende:

[..]
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
En dat mag je ook zeker vieren. Ik vind het voor iedereen (deelnemers en organisatie) een groot accomplishment.

Maar het idee dat anderen dat dan ook maar semi verplicht moeten ondergaan, want dat is goed voor ze, is echt absurd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:47:21 #285
485843 crew  Jippie
pi_205466509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:42 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ja leuk en aardig. Voor veel mensen zet je ook het mes op hun keel; ik heb het zelf ervaren vorige week. Ik wilde zo graag mezelf bewijzen, maar ik ben ver over m'n eigen grenzen gegaan. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik mag oprecht hopen voor mijn mede autisten dat een evenement zoals de vierdaagse never verplicht gaat worden. Serieus, hoe kom je er op.
Ik raakte in de euforie van het filmpje, zoveel saamhorigheid en mensen die elkaar helpen, dat zouden meer mensen moeten kunnen ervaren. Vandaar dat 'verplichting' eruit floepte. Zoals ik al 2 keer heb aangegeven dat was een ongelukkige woordkeuze.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:48:32 #286
236264 crew  capricia
pi_205466519
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, had al uitgelegd dat 'verplichte' niet de juiste woordkeuze was.
Maar je vindt dat het wel karakter bouwt.. Iets wat jongeren goed kunnen gebruiken.
Bedoel je dat?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:49:05 #287
485843 crew  Jippie
pi_205466534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:43 schreef qltel het volgende:

[..]
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
En dit gun ik iedereen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:52:42 #288
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466573
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik raakte in de euforie van het filmpje, zoveel saamhorigheid en mensen die elkaar helpen, dat zouden meer mensen moeten kunnen ervaren.
Ja, ik vind dat echt mooi. Ik heb heel de intocht zitten bekijken en dan zie je dus echt mensen die totale onbekenden voor hun naar de finish helpen. En alleen al dingen als even aan iemand vragen "gaat het nog?" of een babbeltje met iemand op de saaiere stukken kunnen mensen enorm helpen.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:54:05 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466603
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:49 schreef Jippie het volgende:

[..]
En dit gun ik iedereen.
Ik probeer je te begrijpen. Maar voor mij wat het geen met en voor elkaar, maar een 'mo tegen zichzelf' en tegen de vooroordelen, een mo tegen de rest. Ik ben dus serieus ronduit in m'n wiek geschoten door je opmerking dat dit onderdeel van een maatschappelijke dienstplicht zou moeten zijn. Een maatschappelijke dienstplicht staat in dienst van de maatschappij, niet in dienst van je eigen vorming. Echt, nogmaals: denk eens na voor je wat post.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:55:58 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:52 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, ik vind dat echt mooi. Ik heb heel de intocht zitten bekijken en dan zie je dus echt mensen die totale onbekenden voor hun naar de finish helpen. En alleen al dingen als even aan iemand vragen "gaat het nog?" of een babbeltje met iemand op de saaiere stukken kunnen mensen enorm helpen.
Het moment dat iemand een volslagen onbekende aan mij vroeg of het wel goed ging, was voor mij juist het teken om er uit te stappen. Hielp mij dus totaal niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:59:20 #291
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466688
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:55 schreef DJMO het volgende:

[..]
Het moment dat iemand een volslagen onbekende aan mij vroeg of het wel goed ging, was voor mij juist het teken om er uit te stappen. Hielp mij dus totaal niet.
Oeps. Het werkt dus niet voor iedereen...

Aan de andere kant, het was goed dat je eruit gestapt bent, omdat het niet goed ging. Dus hielp het je toch wel.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:00:22 #292
485843 crew  Jippie
pi_205466712
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar je vindt dat het wel karakter bouwt.. Iets wat jongeren goed kunnen gebruiken.
Bedoel je dat?
Ja. Zelfredzaamheid, je eigen grenzen verkennen en eigen verantwoordelijkheden in een positieve sfeer. Maar ook dat wildvreemden je te hulp schieten als je er doorheen zit.
Uiteraard met de nodige voorbereiding en training vooraf.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:02:01 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:59 schreef qltel het volgende:

[..]
Oeps. Het werkt dus niet voor iedereen...

Aan de andere kant, het was goed dat je eruit gestapt bent, omdat het niet goed ging. Dus hielp het je toch wel.
Overigens:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:12 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik zal proberen een heel lang verhaal kort te houden. Vorig jaar kampte ik met een flinke winterdepressie, waarop ik antidepressivia voorgeschreven kreeg. Het werkte, maar mijn ogen gingen merkbaar achteruit door de bijwerkingen van de medicatie. Dus in overleg gestopt. Gesprekken met psych gehad, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat lichttherapie voor mij waarschijnlijk een hoop verschil kan maken in de winter, aangezien mijn lijf nogal extreem kan reageren op medicatie.

Afijn: ik vroeg bijzondere bijstand aan voor een lichttherapiebril, kreeg ik niet. Volgens de medewerker van de gemeente waren bijwerkingen van medicijnen normaal en moest ik maar een ander middel proberen. Uiteindelijk samen met psych besloten om dan maar atomoxetine te gaan slikken om te ondersteunen bij ADHD. In de hoop dat meer rust in m'n hoofd ervoor zou zorgen dat een depressie niet zou terugkeren.

Een van de (zeldzame) bijwerkingen van atomoxetine is echter huiduitslag en ontstoken huid. Nu ben ik al heel lang bekend met voetschimmel én eczeem, maar ik had er jarenlang geen last van. Voeten waren gehard door het vele lopen. Echter: dankzij de atomoxetine is m'n huid gaan werken en wel op de plaatsen die het zwaarste belast worden: m'n voetzolen en m'n handen. Een forse aanval van voetschimmel in combinatie met opleving van eczeem wat er voor zorgde dat ik op duizenden gloeiende spelden liep / loop en jeuk aan m'n handen als de hel.

Heb nu een zalf voorgeschreven gekregen die bestaat uit micanizolnitraat en hydrocortison. De eerste tegen schimmel, de tweede tegen eczeem. Twee keer per dag smeren, voor minstens twee weken.
De verklaring voor m'n problemen en waarom ik uit moest stappen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:05:21 #294
236264 crew  capricia
pi_205466804
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:00 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja. Zelfredzaamheid, je eigen grenzen verkennen en eigen verantwoordelijkheden in een positieve sfeer. Maar ook dat wildvreemden je te hulp schieten als je er doorheen zit.
Uiteraard met de nodige voorbereiding en training vooraf.
Soort dropping dus.
quote:
"Dropping": Il rito olandese che consiste nel lasciare i bambini da soli, in un bosco, per una notte
http://www.italianradio.e(...)bosco-per-una-notte/


quote:
"Droppen": het Nederlandse ritueel dat erin bestaat de kinderen een nacht alleen te laten in een bos
_O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:05:41 #295
485843 crew  Jippie
pi_205466812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik probeer je te begrijpen. Maar voor mij wat het geen met en voor elkaar, maar een 'mo tegen zichzelf' en tegen de vooroordelen, een mo tegen de rest. Ik ben dus serieus ronduit in m'n wiek geschoten door je opmerking dat dit onderdeel van een maatschappelijke dienstplicht zou moeten zijn. Een maatschappelijke dienstplicht staat in dienst van de maatschappij, niet in dienst van je eigen vorming. Echt, nogmaals: denk eens na voor je wat post.
Ja hoor Mo, ik post wat ik wil. Ik weet hoe ik het bedoel, niet kwetsend voor anderen in ieder geval.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:08:04 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466854
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja hoor Mo, ik post wat ik wil. Ik weet hoe ik het bedoel, niet kwetsend voor anderen in ieder geval.
Hoe jij het bedoelt, kan wel eens heel anders overkomen op andere mensen. En nu staak ik de discussie, ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de via gladiola niet gehaald heb, ondanks mijn sterke wil. Jouw woorden over maatschappelijke dienstplicht maken me dan ook ronduit misselijk.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:08:13 #297
485843 crew  Jippie
pi_205466856
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Soort dropping dus.
[..]
http://www.italianradio.e(...)bosco-per-una-notte/
[..]
_O-
Nou dat vind ik heel wat anders, en voor een andere doelgroep. Zie mij nog lopen als giebelende puber _O-
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:09:47 #298
485843 crew  Jippie
pi_205466876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]
Hoe jij het bedoelt, kan wel eens heel anders overkomen op andere mensen. En nu staak ik de discussie, ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de via gladiola niet gehaald heb, ondanks mijn sterke wil. Jouw woorden over maatschappelijke dienstplicht maken me dan ook ronduit misselijk.
Neem een Rennie
pi_205466916
Doe normaal.

[ Bericht 98% gewijzigd door Peejtur op 27-07-2022 12:45:44 ]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:12:20 #300
236264 crew  capricia
pi_205466925
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:08 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nou dat vind ik heel wat anders, en voor een andere doelgroep. Zie mij nog lopen als giebelende puber _O-
Die dropping is gewoon al echt absurd in de ogen van buitenlanders. De Amerikaanse en Italiaanse pers stond er roodgloeiend van. _O-
Typisch NLs. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')