Ik denk dat voor heel veel mensen de lol eraf gaat zodra iets verplicht wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?
[..]
Nee, ik denk dat ik op een andere golflengte zit. Ik doel op het verkennen van je eigen grenzen en het ervaren van zoveel saamhorigheid.
Van de meest achterlijke opmerkingen die ik heb gelezen, is het toch wel deze.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat een prachtig filmpje
Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid
Ja, verplicht is niet het goede woord, het was meer een 'moet iedereen kunnen ervaren'. Dienstplicht is ook niet meer verplicht.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat voor heel veel mensen de lol eraf gaat zodra iets verplicht wordt.![]()
Maar ik snap het sentiment wel hoor.
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
Van de meest achterlijke opmerkingen die ik heb gelezen, is het toch wel deze.
Voer dan gewoon de normale dienstplicht weer in, waarbij een vierdaagse onderdeel van uitmaakt.
Huh.. je gaat van 'een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht' naar beter jeugdwerk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?
En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
Ja leuk en aardig. Voor veel mensen zet je ook het mes op hun keel; ik heb het zelf ervaren vorige week. Ik wilde zo graag mezelf bewijzen, maar ik ben ver over m'n eigen grenzen gegaan. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik mag oprecht hopen voor mijn mede autisten dat een evenement zoals de vierdaagse never verplicht gaat worden. Serieus, hoe kom je er op.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?
En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
Nee, had al uitgelegd dat 'verplichte' niet de juiste woordkeuze was.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh.. je gaat van 'een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht' naar beter jeugdwerk.
Vind je dit zelf niet bijzonder?
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat een prachtig filmpje
Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid
En dat mag je ook zeker vieren. Ik vind het voor iedereen (deelnemers en organisatie) een groot accomplishment.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:43 schreef qltel het volgende:
[..]
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
Ik raakte in de euforie van het filmpje, zoveel saamhorigheid en mensen die elkaar helpen, dat zouden meer mensen moeten kunnen ervaren. Vandaar dat 'verplichting' eruit floepte. Zoals ik al 2 keer heb aangegeven dat was een ongelukkige woordkeuze.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig. Voor veel mensen zet je ook het mes op hun keel; ik heb het zelf ervaren vorige week. Ik wilde zo graag mezelf bewijzen, maar ik ben ver over m'n eigen grenzen gegaan. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik mag oprecht hopen voor mijn mede autisten dat een evenement zoals de vierdaagse never verplicht gaat worden. Serieus, hoe kom je er op.
Maar je vindt dat het wel karakter bouwt.. Iets wat jongeren goed kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, had al uitgelegd dat 'verplichte' niet de juiste woordkeuze was.
En dit gun ik iedereen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:43 schreef qltel het volgende:
[..]
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
Ja, ik vind dat echt mooi. Ik heb heel de intocht zitten bekijken en dan zie je dus echt mensen die totale onbekenden voor hun naar de finish helpen. En alleen al dingen als even aan iemand vragen "gaat het nog?" of een babbeltje met iemand op de saaiere stukken kunnen mensen enorm helpen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik raakte in de euforie van het filmpje, zoveel saamhorigheid en mensen die elkaar helpen, dat zouden meer mensen moeten kunnen ervaren.
Ik probeer je te begrijpen. Maar voor mij wat het geen met en voor elkaar, maar een 'mo tegen zichzelf' en tegen de vooroordelen, een mo tegen de rest. Ik ben dus serieus ronduit in m'n wiek geschoten door je opmerking dat dit onderdeel van een maatschappelijke dienstplicht zou moeten zijn. Een maatschappelijke dienstplicht staat in dienst van de maatschappij, niet in dienst van je eigen vorming. Echt, nogmaals: denk eens na voor je wat post.quote:
Het moment dat iemand een volslagen onbekende aan mij vroeg of het wel goed ging, was voor mij juist het teken om er uit te stappen. Hielp mij dus totaal niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat echt mooi. Ik heb heel de intocht zitten bekijken en dan zie je dus echt mensen die totale onbekenden voor hun naar de finish helpen. En alleen al dingen als even aan iemand vragen "gaat het nog?" of een babbeltje met iemand op de saaiere stukken kunnen mensen enorm helpen.
Oeps. Het werkt dus niet voor iedereen...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
Het moment dat iemand een volslagen onbekende aan mij vroeg of het wel goed ging, was voor mij juist het teken om er uit te stappen. Hielp mij dus totaal niet.
Ja. Zelfredzaamheid, je eigen grenzen verkennen en eigen verantwoordelijkheden in een positieve sfeer. Maar ook dat wildvreemden je te hulp schieten als je er doorheen zit.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je vindt dat het wel karakter bouwt.. Iets wat jongeren goed kunnen gebruiken.
Bedoel je dat?
Overigens:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:59 schreef qltel het volgende:
[..]
Oeps. Het werkt dus niet voor iedereen...
Aan de andere kant, het was goed dat je eruit gestapt bent, omdat het niet goed ging. Dus hielp het je toch wel.
De verklaring voor m'n problemen en waarom ik uit moest stappen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik zal proberen een heel lang verhaal kort te houden. Vorig jaar kampte ik met een flinke winterdepressie, waarop ik antidepressivia voorgeschreven kreeg. Het werkte, maar mijn ogen gingen merkbaar achteruit door de bijwerkingen van de medicatie. Dus in overleg gestopt. Gesprekken met psych gehad, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat lichttherapie voor mij waarschijnlijk een hoop verschil kan maken in de winter, aangezien mijn lijf nogal extreem kan reageren op medicatie.
Afijn: ik vroeg bijzondere bijstand aan voor een lichttherapiebril, kreeg ik niet. Volgens de medewerker van de gemeente waren bijwerkingen van medicijnen normaal en moest ik maar een ander middel proberen. Uiteindelijk samen met psych besloten om dan maar atomoxetine te gaan slikken om te ondersteunen bij ADHD. In de hoop dat meer rust in m'n hoofd ervoor zou zorgen dat een depressie niet zou terugkeren.
Een van de (zeldzame) bijwerkingen van atomoxetine is echter huiduitslag en ontstoken huid. Nu ben ik al heel lang bekend met voetschimmel én eczeem, maar ik had er jarenlang geen last van. Voeten waren gehard door het vele lopen. Echter: dankzij de atomoxetine is m'n huid gaan werken en wel op de plaatsen die het zwaarste belast worden: m'n voetzolen en m'n handen. Een forse aanval van voetschimmel in combinatie met opleving van eczeem wat er voor zorgde dat ik op duizenden gloeiende spelden liep / loop en jeuk aan m'n handen als de hel.
Heb nu een zalf voorgeschreven gekregen die bestaat uit micanizolnitraat en hydrocortison. De eerste tegen schimmel, de tweede tegen eczeem. Twee keer per dag smeren, voor minstens twee weken.
Soort dropping dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja. Zelfredzaamheid, je eigen grenzen verkennen en eigen verantwoordelijkheden in een positieve sfeer. Maar ook dat wildvreemden je te hulp schieten als je er doorheen zit.
Uiteraard met de nodige voorbereiding en training vooraf.
http://www.italianradio.e(...)bosco-per-una-notte/quote:"Dropping": Il rito olandese che consiste nel lasciare i bambini da soli, in un bosco, per una notte
quote:"Droppen": het Nederlandse ritueel dat erin bestaat de kinderen een nacht alleen te laten in een bos
Ja hoor Mo, ik post wat ik wil. Ik weet hoe ik het bedoel, niet kwetsend voor anderen in ieder geval.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik probeer je te begrijpen. Maar voor mij wat het geen met en voor elkaar, maar een 'mo tegen zichzelf' en tegen de vooroordelen, een mo tegen de rest. Ik ben dus serieus ronduit in m'n wiek geschoten door je opmerking dat dit onderdeel van een maatschappelijke dienstplicht zou moeten zijn. Een maatschappelijke dienstplicht staat in dienst van de maatschappij, niet in dienst van je eigen vorming. Echt, nogmaals: denk eens na voor je wat post.
Hoe jij het bedoelt, kan wel eens heel anders overkomen op andere mensen. En nu staak ik de discussie, ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de via gladiola niet gehaald heb, ondanks mijn sterke wil. Jouw woorden over maatschappelijke dienstplicht maken me dan ook ronduit misselijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja hoor Mo, ik post wat ik wil. Ik weet hoe ik het bedoel, niet kwetsend voor anderen in ieder geval.
Nou dat vind ik heel wat anders, en voor een andere doelgroep. Zie mij nog lopen als giebelende puberquote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Soort dropping dus.
[..]
http://www.italianradio.e(...)bosco-per-una-notte/
[..]![]()
Neem een Renniequote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
Hoe jij het bedoelt, kan wel eens heel anders overkomen op andere mensen. En nu staak ik de discussie, ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de via gladiola niet gehaald heb, ondanks mijn sterke wil. Jouw woorden over maatschappelijke dienstplicht maken me dan ook ronduit misselijk.
Die dropping is gewoon al echt absurd in de ogen van buitenlanders. De Amerikaanse en Italiaanse pers stond er roodgloeiend van.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou dat vind ik heel wat anders, en voor een andere doelgroep. Zie mij nog lopen als giebelende puber
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |