abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:28:18 #276
269689 crew  Viv
pi_205466159
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat, de verplichting tot maatschappelijke dienstplicht of de saamhorigheid?
[..]
Nee, ik denk dat ik op een andere golflengte zit. Ik doel op het verkennen van je eigen grenzen en het ervaren van zoveel saamhorigheid.
Ik denk dat voor heel veel mensen de lol eraf gaat zodra iets verplicht wordt. ;)

Maar ik snap het sentiment wel hoor. O+
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:33:25 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466256
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_
Van de meest achterlijke opmerkingen die ik heb gelezen, is het toch wel deze.

Voer dan gewoon de normale dienstplicht weer in, waarbij een vierdaagse onderdeel van uitmaakt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:34:44 #278
485843 crew  Jippie
pi_205466278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat voor heel veel mensen de lol eraf gaat zodra iets verplicht wordt. ;)

Maar ik snap het sentiment wel hoor. O+
Ja, verplicht is niet het goede woord, het was meer een 'moet iedereen kunnen ervaren'. Dienstplicht is ook niet meer verplicht.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:36:51 #279
485843 crew  Jippie
pi_205466326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:33 schreef DJMO het volgende:

[..]
Van de meest achterlijke opmerkingen die ik heb gelezen, is het toch wel deze.

Voer dan gewoon de normale dienstplicht weer in, waarbij een vierdaagse onderdeel van uitmaakt.
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:40:16 #280
236264 crew  capricia
pi_205466380
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
Huh.. je gaat van 'een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht' naar beter jeugdwerk.
Vind je dit zelf niet bijzonder?

Ik vind het persoonlijk een hele nare manier van denken. Van groepsgevoel, en opoffering en je een onderdeel van een groter geheel voelen enzo.
Nee sorry. Pas ik voor.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:42:15 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466413
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mag ik niet iedereen een vierdaagse gunnen, denk dat een vierdaagse voor veel jongelui een gamechanger kan zijn. Wat hebben we nog aan jeugdwerk in ons land?

En een maatschappelijke dienstplicht, daar wordt al vaker over gesproken.
Ja leuk en aardig. Voor veel mensen zet je ook het mes op hun keel; ik heb het zelf ervaren vorige week. Ik wilde zo graag mezelf bewijzen, maar ik ben ver over m'n eigen grenzen gegaan. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik mag oprecht hopen voor mijn mede autisten dat een evenement zoals de vierdaagse never verplicht gaat worden. Serieus, hoe kom je er op.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:42:35 #282
485843 crew  Jippie
pi_205466419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh.. je gaat van 'een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht' naar beter jeugdwerk.
Vind je dit zelf niet bijzonder?
Nee, had al uitgelegd dat 'verplichte' niet de juiste woordkeuze was.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:43:35 #283
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466437
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat een prachtig filmpje O+

Ik zou zo pleiten voor een verplichte vierdaagse als maatschappelijke dienstplicht, wat een saamhorigheid _O_
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:46:16 #284
236264 crew  capricia
pi_205466491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:43 schreef qltel het volgende:

[..]
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
En dat mag je ook zeker vieren. Ik vind het voor iedereen (deelnemers en organisatie) een groot accomplishment.

Maar het idee dat anderen dat dan ook maar semi verplicht moeten ondergaan, want dat is goed voor ze, is echt absurd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:47:21 #285
485843 crew  Jippie
pi_205466509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:42 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ja leuk en aardig. Voor veel mensen zet je ook het mes op hun keel; ik heb het zelf ervaren vorige week. Ik wilde zo graag mezelf bewijzen, maar ik ben ver over m'n eigen grenzen gegaan. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik mag oprecht hopen voor mijn mede autisten dat een evenement zoals de vierdaagse never verplicht gaat worden. Serieus, hoe kom je er op.
Ik raakte in de euforie van het filmpje, zoveel saamhorigheid en mensen die elkaar helpen, dat zouden meer mensen moeten kunnen ervaren. Vandaar dat 'verplichting' eruit floepte. Zoals ik al 2 keer heb aangegeven dat was een ongelukkige woordkeuze.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:48:32 #286
236264 crew  capricia
pi_205466519
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, had al uitgelegd dat 'verplichte' niet de juiste woordkeuze was.
Maar je vindt dat het wel karakter bouwt.. Iets wat jongeren goed kunnen gebruiken.
Bedoel je dat?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:49:05 #287
485843 crew  Jippie
pi_205466534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:43 schreef qltel het volgende:

[..]
Verplicht lijkt me geen geweldig idee... Je moet hier echt wel veel voor geoefend hebben.. En dat oefenen kost echt veel tijd. Maar het is gelukkig wel een sport-evenement met een hoog wij-gevoel. Niet tegen elkaar, maar met/voor elkaar.
En dit gun ik iedereen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:52:42 #288
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466573
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik raakte in de euforie van het filmpje, zoveel saamhorigheid en mensen die elkaar helpen, dat zouden meer mensen moeten kunnen ervaren.
Ja, ik vind dat echt mooi. Ik heb heel de intocht zitten bekijken en dan zie je dus echt mensen die totale onbekenden voor hun naar de finish helpen. En alleen al dingen als even aan iemand vragen "gaat het nog?" of een babbeltje met iemand op de saaiere stukken kunnen mensen enorm helpen.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:54:05 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466603
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:49 schreef Jippie het volgende:

[..]
En dit gun ik iedereen.
Ik probeer je te begrijpen. Maar voor mij wat het geen met en voor elkaar, maar een 'mo tegen zichzelf' en tegen de vooroordelen, een mo tegen de rest. Ik ben dus serieus ronduit in m'n wiek geschoten door je opmerking dat dit onderdeel van een maatschappelijke dienstplicht zou moeten zijn. Een maatschappelijke dienstplicht staat in dienst van de maatschappij, niet in dienst van je eigen vorming. Echt, nogmaals: denk eens na voor je wat post.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 21:55:58 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:52 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, ik vind dat echt mooi. Ik heb heel de intocht zitten bekijken en dan zie je dus echt mensen die totale onbekenden voor hun naar de finish helpen. En alleen al dingen als even aan iemand vragen "gaat het nog?" of een babbeltje met iemand op de saaiere stukken kunnen mensen enorm helpen.
Het moment dat iemand een volslagen onbekende aan mij vroeg of het wel goed ging, was voor mij juist het teken om er uit te stappen. Hielp mij dus totaal niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 21:59:20 #291
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205466688
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:55 schreef DJMO het volgende:

[..]
Het moment dat iemand een volslagen onbekende aan mij vroeg of het wel goed ging, was voor mij juist het teken om er uit te stappen. Hielp mij dus totaal niet.
Oeps. Het werkt dus niet voor iedereen...

Aan de andere kant, het was goed dat je eruit gestapt bent, omdat het niet goed ging. Dus hielp het je toch wel.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:00:22 #292
485843 crew  Jippie
pi_205466712
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar je vindt dat het wel karakter bouwt.. Iets wat jongeren goed kunnen gebruiken.
Bedoel je dat?
Ja. Zelfredzaamheid, je eigen grenzen verkennen en eigen verantwoordelijkheden in een positieve sfeer. Maar ook dat wildvreemden je te hulp schieten als je er doorheen zit.
Uiteraard met de nodige voorbereiding en training vooraf.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:02:01 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:59 schreef qltel het volgende:

[..]
Oeps. Het werkt dus niet voor iedereen...

Aan de andere kant, het was goed dat je eruit gestapt bent, omdat het niet goed ging. Dus hielp het je toch wel.
Overigens:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:12 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik zal proberen een heel lang verhaal kort te houden. Vorig jaar kampte ik met een flinke winterdepressie, waarop ik antidepressivia voorgeschreven kreeg. Het werkte, maar mijn ogen gingen merkbaar achteruit door de bijwerkingen van de medicatie. Dus in overleg gestopt. Gesprekken met psych gehad, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat lichttherapie voor mij waarschijnlijk een hoop verschil kan maken in de winter, aangezien mijn lijf nogal extreem kan reageren op medicatie.

Afijn: ik vroeg bijzondere bijstand aan voor een lichttherapiebril, kreeg ik niet. Volgens de medewerker van de gemeente waren bijwerkingen van medicijnen normaal en moest ik maar een ander middel proberen. Uiteindelijk samen met psych besloten om dan maar atomoxetine te gaan slikken om te ondersteunen bij ADHD. In de hoop dat meer rust in m'n hoofd ervoor zou zorgen dat een depressie niet zou terugkeren.

Een van de (zeldzame) bijwerkingen van atomoxetine is echter huiduitslag en ontstoken huid. Nu ben ik al heel lang bekend met voetschimmel én eczeem, maar ik had er jarenlang geen last van. Voeten waren gehard door het vele lopen. Echter: dankzij de atomoxetine is m'n huid gaan werken en wel op de plaatsen die het zwaarste belast worden: m'n voetzolen en m'n handen. Een forse aanval van voetschimmel in combinatie met opleving van eczeem wat er voor zorgde dat ik op duizenden gloeiende spelden liep / loop en jeuk aan m'n handen als de hel.

Heb nu een zalf voorgeschreven gekregen die bestaat uit micanizolnitraat en hydrocortison. De eerste tegen schimmel, de tweede tegen eczeem. Twee keer per dag smeren, voor minstens twee weken.
De verklaring voor m'n problemen en waarom ik uit moest stappen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:05:21 #294
236264 crew  capricia
pi_205466804
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:00 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja. Zelfredzaamheid, je eigen grenzen verkennen en eigen verantwoordelijkheden in een positieve sfeer. Maar ook dat wildvreemden je te hulp schieten als je er doorheen zit.
Uiteraard met de nodige voorbereiding en training vooraf.
Soort dropping dus.
quote:
"Dropping": Il rito olandese che consiste nel lasciare i bambini da soli, in un bosco, per una notte
http://www.italianradio.e(...)bosco-per-una-notte/


quote:
"Droppen": het Nederlandse ritueel dat erin bestaat de kinderen een nacht alleen te laten in een bos
_O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:05:41 #295
485843 crew  Jippie
pi_205466812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik probeer je te begrijpen. Maar voor mij wat het geen met en voor elkaar, maar een 'mo tegen zichzelf' en tegen de vooroordelen, een mo tegen de rest. Ik ben dus serieus ronduit in m'n wiek geschoten door je opmerking dat dit onderdeel van een maatschappelijke dienstplicht zou moeten zijn. Een maatschappelijke dienstplicht staat in dienst van de maatschappij, niet in dienst van je eigen vorming. Echt, nogmaals: denk eens na voor je wat post.
Ja hoor Mo, ik post wat ik wil. Ik weet hoe ik het bedoel, niet kwetsend voor anderen in ieder geval.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:08:04 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205466854
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja hoor Mo, ik post wat ik wil. Ik weet hoe ik het bedoel, niet kwetsend voor anderen in ieder geval.
Hoe jij het bedoelt, kan wel eens heel anders overkomen op andere mensen. En nu staak ik de discussie, ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de via gladiola niet gehaald heb, ondanks mijn sterke wil. Jouw woorden over maatschappelijke dienstplicht maken me dan ook ronduit misselijk.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:08:13 #297
485843 crew  Jippie
pi_205466856
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Soort dropping dus.
[..]
http://www.italianradio.e(...)bosco-per-una-notte/
[..]
_O-
Nou dat vind ik heel wat anders, en voor een andere doelgroep. Zie mij nog lopen als giebelende puber _O-
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 26 juli 2022 @ 22:09:47 #298
485843 crew  Jippie
pi_205466876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]
Hoe jij het bedoelt, kan wel eens heel anders overkomen op andere mensen. En nu staak ik de discussie, ik ben er helemaal klaar mee. Ik kan er nog steeds om janken dat ik de via gladiola niet gehaald heb, ondanks mijn sterke wil. Jouw woorden over maatschappelijke dienstplicht maken me dan ook ronduit misselijk.
Neem een Rennie
pi_205466916
Doe normaal.

[ Bericht 98% gewijzigd door Peejtur op 27-07-2022 12:45:44 ]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:12:20 #300
236264 crew  capricia
pi_205466925
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:08 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nou dat vind ik heel wat anders, en voor een andere doelgroep. Zie mij nog lopen als giebelende puber _O-
Die dropping is gewoon al echt absurd in de ogen van buitenlanders. De Amerikaanse en Italiaanse pers stond er roodgloeiend van. _O-
Typisch NLs. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')