Je zou kunnen kijken naar een 'derde locatie'. Daarmee bedoel ik een locatie, dichtbij huis, waar je wel rustig kunt werken. Dat kan gratis (koffietentje, bibliotheek), maar dan heb je waarschijnlijk nog steeds niet echt rust/privacy. Coworking locaties kosten meestal wel geld.quote:Op maandag 11 juli 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe bij jullie het thuiswerken bevalt. Mag uiteraard als je single bent, maar ben juist ook wel benieuwd naar de verhalen van mensen met partners of zelfs een gezin thuis.
Bij mij vind ik ook na 2 jaar nog steeds geen denderend succes. Vrouwlief werkt niet fulltime en is vaak storend aanwezig in huis.Het cliché dat mannen gefocust zijn op hun werk/computer (tunnelvisie) en vrouwen meer bezig zijn met sociale dingen is bij ons wel helemaal waar. Ik word op thuiswerkdagen constant gestoord met knullige vraagjes, afleiding, muziek en andere onzin terwijl ik het liefst gewoon een dag lang gewoon rustig mijn eigen ding doe.
Toch werk ik nog steeds relatief veel thuis vanwege de reisafstand en omdat er zelden iemand op kantoor is. Maar het blijft kiezen tussen 2 matige situaties.
Goede tip wel ja. Café weleens geprobeerd maar dat werkte niet best. Misschien in een lege kerk gaan zitten ofzo.quote:Op maandag 11 juli 2022 12:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je zou kunnen kijken naar een 'derde locatie'. Daarmee bedoel ik een locatie, dichtbij huis, waar je wel rustig kunt werken. Dat kan gratis (koffietentje, bibliotheek), maar dan heb je waarschijnlijk nog steeds niet echt rust/privacy. Coworking locaties kosten meestal wel geld.
Dat is al een luxe op zich.quote:Op maandag 11 juli 2022 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Uitstekend, maar doorgaans is er dan ook wel de luxe van een eigen kamer om in te kunnen werken en een vriendin die snapt dat er met werk rekening gehouden moet worden. Op dagen dat dat niet lukt, gaat het werken beduidend moeizamer.
Nouja dat dus. We wisselen het wat af thuis. Op dit moment heeft mn man weer veel kantoordagen. Maar zijn web beiden thuis dan zit de een aan de keukentafel en de ander op het kantoortje boven. Er is een sta-zit bureau met twee schermen. Ik zit op zo'n 50/50 thuis of kantoor. En dat gaat prima. Ik heb kantoor wel nodig voor mn sociale contacten of sparren met collega's.quote:Op maandag 11 juli 2022 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Uitstekend, maar doorgaans is er dan ook wel de luxe van een eigen kamer om in te kunnen werken en een vriendin die snapt dat er met werk rekening gehouden moet worden. Op dagen dat dat niet lukt, gaat het werken beduidend moeizamer.
Werkgevers die geen hybride werken stimuleren gaan het lastig krijgen met het aannemen en behouden van personeel. Het is al zo moeilijk voor werkgevers om personeel te krijgen. Verplicht weer op kantoor gaan zitten 3, 4 of 5 dagen per week gaat naar mijn idee averechts werken.quote:Op maandag 11 juli 2022 13:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vrij positieve reacties tot dusver. Valt me niet tegen.
Heb je drang om weer kantoor te gaan / hoe wordt omgegaan op jouw kantoor met thuiswerken?quote:Op maandag 11 juli 2022 13:50 schreef CoolGuy het volgende:
ik werk al sinds ergens begin 2020 vanuit huis, en mijn vrouw sinds febuari het grootste deel van de tijd ook. Maar, mijn vrouw zit beneden, en ik zit op zolder, dus we zitten elkaar niet in de weg. Gaat dus prima.
Nee, totaal niet. Thuiswerken = prima. Datzelfde geldt voor de klant waar ik nu zit. Deze klus specifiek is ver van huis en heb ik aangenomen toen thuiswerken nog aangeraden werd, met dien verstande dat ik niet van plan was om regelmatig naar hun kantoor te komen vanwege de reistijd/afstand als thuiswerken niet langer aangeraden werd.quote:Op maandag 11 juli 2022 13:56 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Heb je drang om weer kantoor te gaan / hoe wordt omgegaan op jouw kantoor met thuiswerken?
Fijn!quote:Op maandag 11 juli 2022 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Thuiswerken = prima. Datzelfde geldt voor de klant waar ik nu zit. Deze klus specifiek is ver van huis en heb ik aangenomen toen thuiswerken nog aangeraden werd, met dien verstande dat ik niet van plan was om regelmatig naar hun kantoor te komen vanwege de reistijd/afstand als thuiswerken niet langer aangeraden werd.
Dat was prima, en is nog steeds prima, dus prima
Stel dat ik op een klus dichterbij zou zitten, en ik zou naar kantoor 'moeten', dan zou ik daar geen moeite mee hebben trouwens. Maar thuis is wel veel makkelijker.quote:
Dat is goed te begrijpen. Reistijd is altijd wel een factor om rekening mee te houden.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Stel dat ik op een klus dichterbij zou zitten, en ik zou naar kantoor 'moeten', dan zou ik daar geen moeite mee hebben trouwens. Maar thuis is wel veel makkelijker.
Nou het is vooral inderdaad dat ik in de reistijd ook al thuis aan het werk kan zijn. Maar goed, als de klant zegt nee liever hier op kantoor en dat is een acceptabele afstand/tijd, sure, why not.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:07 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Dat is goed te begrijpen. Reistijd is altijd wel een factor om rekening mee te houden.
Fijn dat het bij jullie zo is.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:05 schreef Erasmus het volgende:
Bij mij op kantoor is het thuiswerken nooit afgeschaft, kom alleen naar kantoor voor de wekelijkse borrel met collega’s. We hebben op kantoor een dakterras met open bar midden in de stad, kan je onbeperkt zuipen.
Ik werk dus 4 dagen thuis, en die ene dag per week op kantoor is aansluitend voor de dakborrel met collega's na mijn werkdag.
Van mij mag het zo blijven. We worden wel gemotiveerd om vaker op kantoor te komen, maar dat heeft verder geen pros en cons.
Nope, zijn geen klootzakken bij mij op kantoor gelukkig.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:08 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Fijn dat het bij jullie zo is.
Zijn er ook niet een soort van 'indirect' consequenties (bijvoorbeeld iets slechtere beoordeling, mindere bonus, minder kans op promotie, etc.)?
Is volledig thuiswerken geheel geaccepteerd? Dus ook in de hogere lagen van de organisatie?quote:Op maandag 11 juli 2022 14:20 schreef TornadoDK het volgende:
Ik vind het heerlijk, mijn vrouw en ik werken beide fulltime thuis in aparte kamer.
En als mijn vrouw vrij is dan weet ze dat ze mij niet moet lastig vallen.
Duidelijke afspraken maken en anders slot op de deur zetten.
Dit ja. Heb ik ook veel last van.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:10 schreef Herkauwer het volgende:
Ik mis het opvangen van zaken die spelen op de afdeling en in de organisatie. Als je een vaste taak hebt om zaken te verwerken dan is het wel aardig ja. Maar als je je tussen de verschillende teams moet begeven dan is het bijna kansloos dat thuiswerken.
Je ziet in een virtuele meeting slecht de interactie tussen de diverse deelnemers en mensen in beweging krijgen lukt minder. Je moet echt veel meer duwen en via de officiële kanalen spelen. Ook hoor ik meer aannames over zaken die zich afspelen binnen de organisatie.
Je kan nu niet even naar iemand toelopen en bijpraten of iets vragen, het moet bijna al met een overleg verzoek want de agenda's zitten dichtgetimmerd.
quote:Op maandag 11 juli 2022 14:26 schreef lily het volgende:
[..]
Dit ja. Heb ik ook veel last van.
Ik werk 40 uur en heb geen vaste taak maar moet mij veel begeven tussen allerlei afdelingen.
Ik vind het thuiswerken daarom al vreselijk.
Verder heb ik een man die thuis is want arbeidsongeschikt sinds 10 jaar en drie kinderen tussen de 12 en 21 die me toch regelmatig storen. Vol en druk huis(houden).
Ik heb moeite met het feit dat thuis en werk door elkaar heen lopen.
Onze jongste zit op een school naast het kantoor waar ik werk dus die breng ik sowieso al in de ochtend (ongeveer 16 km van huis). Kan ik net zo goed blijven.
Al met al; het thuiswerken werkt voor mij totaal niet. Ik werk dus ook bijna fulltime weer op kantoor al sinds jan 2021.
Gelukkig komen er steeds meer collega’s langzaam terug, hoewel de meesten zeker 4 dagen thuis zullen blijven dus het eerste issue hierboven zal ook blijven.
Ik mis de tijd voor corona heel erg.
Ben die koppen in teams wel zat
Bij jullie dus ook wel wat problemen doordat er meer mensen in huis rondlopen? Dat ervaar ik dus inderdaad ook zo. Afspraken maken hierover is lastig omdat vrouwlief nou eenmaal dol is op aandacht.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:29 schreef June. het volgende:
Ik ben nu nog met verlof, maar ga straks de helft van de tijd thuiswerken. Misschien de eerste weken nog wel alle dagen.
Zolder helemaal ingericht met 2 werkplekken. Echt helemaal ideaal is het niet want m'n vriend werkt ook thuis. Dus allebei tegelijk in een vergadering is soms wat onrustig.
Ja in alle lagen gelukkig. Daarom ben ik ook geswitched van baan bij mijn vorige kon dat niet.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:26 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Is volledig thuiswerken geheel geaccepteerd? Dus ook in de hogere lagen van de organisatie?
Lijkt me dat je dat dan moet bespreken. Want leuk en aardig, maar als je moet werken moet zij je met rust laten.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Bij jullie dus ook wel wat problemen doordat er meer mensen in huis rondlopen? Dat ervaar ik dus inderdaad ook zo. Afspraken maken hierover is lastig omdat vrouwlief nou eenmaal dol is op aandacht.
Nee dat niet, meer dat tegelijkertijd bellen gewoon niet werkt. Mijn vriend gaat ook ineens onbewust harder praten met een collegaquote:Op maandag 11 juli 2022 14:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Bij jullie dus ook wel wat problemen doordat er meer mensen in huis rondlopen? Dat ervaar ik dus inderdaad ook zo. Afspraken maken hierover is lastig omdat vrouwlief nou eenmaal dol is op aandacht.
Mijn man stoort me niet omdat hij aandacht nodig heeft maar omdat hij er nu eenmaal woont en leeft en met van alles bezig is (hij werkt zelf niet). De kinderen hetzelfde, hoewel die wel vaker de neiging hebben iets te komen vragen/kwijt moeten.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Ja, vindt mijn man ookquote:Op maandag 11 juli 2022 15:03 schreef Ynske het volgende:
Ik vind het juist lastig als partner thuiswerk.
Want de vorige baan was verplicht? Of kom je helemaal niet meer hybride werken?quote:Op maandag 11 juli 2022 14:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ja in alle lagen gelukkig. Daarom ben ik ook geswitched van baan bij mijn vorige kon dat niet.
Soms komen we wel samen op kantoor omdat dit makkelijker is en vooral ook even voor de gezelligheid maar dat is vooral eigen initiatief. En heel soms willen klanten ook liever persoonlijk afspreken (alhoewel de meeste ook liever via teams doen).
Gemiddeld kom ik 1/2 keer per maand op kantoor of bij een klant.
Waarom werd je gillend gek thuis?quote:Op maandag 11 juli 2022 15:51 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben halverwege de eerste lockdown in 2020 weer naar kantoor gegaan, werd gillend gek thuis. Sindsdien geen dag meer thuisgewerkt.
Ben veroordeeld tot de zolder waar ik wel daglicht heb maar niet naar buiten kan kijken. Daar zit ik echter voor mijn eigen zaak ook geregeld in de avonduren te werken. Kwam er op neer dat ik van 7 tot 7 werkte, hap eten en dan weer van half 8 tot 12 op zolder.quote:Op maandag 11 juli 2022 15:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waarom werd je gillend gek thuis?
Mankeert ze (of mankeren ze) verstandelijk iets? Zo nee, dan is het een kwestie van opvoeden.quote:Op maandag 11 juli 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik word op thuiswerkdagen constant gestoord met knullige vraagjes, afleiding, muziek en andere onzin terwijl ik het liefst gewoon een dag lang gewoon rustig mijn eigen ding doe.
Hahaha nee. Zeker niet.quote:Op maandag 11 juli 2022 16:14 schreef baskick het volgende:
[..]
Mankeert ze (of mankeren ze) verstandelijk iets? Zo nee, dan is het een kwestie van opvoeden.
Ik ben exact dit ook van plan aankomende winter.quote:Op maandag 11 juli 2022 17:10 schreef Elan het volgende:
Hier prima maar in de winter ga ik wel weer meer naar kantoor zodat de kachel thuis lekker uit kan blijven.
Same herequote:Op maandag 11 juli 2022 17:24 schreef DoubleDip het volgende:
Werkt perfect. Geen huisgenoten, aparte werkkamer en geen rumoer om me heen dus ben mega productief. Voor het sociale aspect wil ik wel weer eens richting kantoor, maar thuiswerken is voor mij een blijvertje. Eens per week op kantoor voor afwisseling en contact lijkt me voldoende.
Met een beetje pech zitten we dan "gewoon" in de winter-lockdownquote:Op maandag 11 juli 2022 17:18 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik ben exact dit ook van plan aankomende winter.
Dutchies gonna DutchGeen zin in bizarre energierekeningen, mijzelf kennende.
Tijd voor een andere werkgever!quote:Op maandag 11 juli 2022 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik vind het oneerlijk dat er hier mensen zijn die die 5 dagen thuis mogen werken terwijl ik nog maar 1 dag mag
Wat zegt ze dan als je aangeeft dat het je stoort?quote:
Jep, hier ook, al is het in dit geval vloerkoeling want met dit weer is verwarming niet nodigquote:Op maandag 11 juli 2022 20:40 schreef Rene het volgende:
Gelukkig heb ik een gasloos huis en ben ik geen koukleum. De vloerverwarming moet toch werken, kan ik er beter gewoon gebruik van maken!
Exact dit!quote:
Amen.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:37 schreef laziness het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst een hele dag op kantoor geweest en het hele team was ook gelijk aanwezig. 8 man op 1 kamer.
Na 2,5 jaar thuis was vooral al het geluid behoorlijk wennen. Ik ben thuis veel productiever. Gelukkig hoef ik maar 1 dag per week. Manlief idem.
Omdat we allebei aan het werk zijn is het niet meer dan een praatje of ff sparren zo af en toe op de dag en hebben we geen last van elkaar. Kind gaat niet meer naar de bso en stoort ons ook nauwelijks. Dus je vriendin moet dat ook kunnen![]()
Het leven is een stuk minder stressen zonder die dagelijkse reistijd. Nooit meer anders.
Ik zou toch wel naar buiten willen kunnen kijken, zo direct tegen een muur aan zitten kijken is niks joh.quote:Op maandag 11 juli 2022 16:42 schreef RamboDirk het volgende:
Bevalt opzich prima. Prive en werk gaan wel meer in elkaar overlopen ondanks dat je meer tijd overhoudt doordat je reistijd elimineert.
Wij zijn nu bezig om zo'n unit achter in de tuin te plaatsen. Het woonhuis blijft dan 100% voor prive.
[ afbeelding ]
Zoals @black-soldier al aangeeft.... amen.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:37 schreef laziness het volgende:
moet dat ook kunnen![]()
Het leven is een stuk minder stressen zonder die dagelijkse reistijd. Nooit meer anders.
Ja, ik zou dan ook mijn bureau minimaal op de zijkant zetten zodat je naar buiten kunt blijven kijken. Nadeel aan naar buiten kunnen kijken van bovenaf / uit huis is dat ik me soms een stalker voel omdat dingen van buren beginnen op te vallenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 00:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou toch wel naar buiten willen kunnen kijken, zo direct tegen een muur aan zitten kijken is niks joh.
Dit dus, ik werk eigen 80% van de tijd samen met ene collega en dat is op een fysiek kantoor veel makkelijker. Hier is thuiswerken er dus ook grotendeels uit en is het meer de uitzondering geworden.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:10 schreef Herkauwer het volgende:
Ik mis het opvangen van zaken die spelen op de afdeling en in de organisatie. Als je een vaste taak hebt om zaken te verwerken dan is het wel aardig ja. Maar als je je tussen de verschillende teams moet begeven dan is het bijna kansloos dat thuiswerken.
Je ziet in een virtuele meeting slecht de interactie tussen de diverse deelnemers en mensen in beweging krijgen lukt minder. Je moet echt veel meer duwen en via de officiële kanalen spelen. Ook hoor ik meer aannames over zaken die zich afspelen binnen de organisatie.
Je kan nu niet even naar iemand toelopen en bijpraten of iets vragen, het moet bijna al met een overleg verzoek want de agenda's zitten dichtgetimmerd.
Dus nee, ik ben er geen voorstander van voor mezelf om alleen maar thuis te werken. Ik kan wel begrijpen dat veel mensen het fijn vinden. Binnenkort een andere baan met lijn verantwoordelijkheid, dus dat gaat wennen worden. Maar ik zal grotendeels op kantoor te vinden zijn voor wie me nodig heeft.
Wat kost dat?quote:Op maandag 11 juli 2022 16:42 schreef RamboDirk het volgende:
Bevalt opzich prima. Prive en werk gaan wel meer in elkaar overlopen ondanks dat je meer tijd overhoudt doordat je reistijd elimineert.
Wij zijn nu bezig om zo'n unit achter in de tuin te plaatsen. Het woonhuis blijft dan 100% voor prive.
[ afbeelding ]
Waar zit jouw team dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:36 schreef ex het volgende:
Eigen kamer hier, werk ook permanent thuis (collega's zitten niet in NL) ben tijdens covid juist terug verhuisd naar NL en full remote gegaan. Bevalt prima, maar wel juiste spullen.. Los game bureau, los werk bureau (inc toebehoren) dus werk/prive zijn goed gescheiden.
Werk veel samen met collega's, maar gaat prima remote en merk dat me concentratie een stuk beter is.
Af en toe vlieg ik is in de EU om m'n team op te zoeken maar dat gebeurd max 3 dagen per maand.
Net geen 25kquote:
Herkenbaar. Ik zit ook veel liever op kantoor. Na die eerste lockdown nog 2 maal een week verplicht thuis moeten werken vanwege besmetting en risico contact.quote:Op maandag 11 juli 2022 15:51 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben halverwege de eerste lockdown in 2020 weer naar kantoor gegaan, werd gillend gek thuis. Sindsdien geen dag meer thuisgewerkt.
Groot gelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik zit ook veel liever op kantoor. Na die eerste lockdown nog 2 maal een week verplicht thuis moeten werken vanwege besmetting en risico contact.
Lekker elke dag mijn beweging pakken door naar het werk te fietsen.
Het eerste jaar kon ik dit niet helemaal goed bekijken omdat we toen pas vanaf maart thuis aan het werken waren, maar daarna kon ik er wel een redelijk beeld van krijgen qua verbruik. Ik rij dan enkel een klein stukje naar station en dan de trein, maar verbruik lag (in m'n eentje) misschien 10-15% hoger met fulltime thuis werken. Wat (met normale prijzen in ieder geval, nu nog wel overigens) nog steeds goedkoper is dan de kosten voor het beetje benzine en OV.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiswerken bevalt prima. Koeler huis dan kantoor, en in de winter denk ik dat ik qua verwarming thuis niet meer verstook dan aan benzine naar het werk.
Wat voor bedrijf heeft je man?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:52 schreef Bleie het volgende:
Ik vind het ook heerlijk.
Wel wat andere situatie dan de meesten hier, zo te lezen. Man en ik zijn allebei eigen baas, dus we hebben sowieso geen kantoor met collega's. En we hebben de luxe dat we allebei een eigen werkkamer hebben thuis, dus ook geen last van elkaar videocalls (heb ik vooral veel, ik geef trainingen). Mijn man gaat wel twee keer per week buiten de deur zitten, meestal combineert hij dat met research doen in een archief of interviews afnemen. Ik ben 1 dag in de week bij mijn ouders, verder werk ik vooral thuis, al heb ik af en toe klanten die graag op locatie les willen. Als de reistijd te doen is (of betaald wordt) doe ik dat wel.
Geen reistijd, huishouden zo'n beetje tussendoor doen, ik vind het heerlijk. Geeft veel meer rust.
Enige lastige periode was toen de kinderen ook thuis school hadden. Je kinderen helpen met school én zelf lesgeven is geen fijne combinatie. Dat wordt volgende week - als ze zomervakantie hebben - ook wel weer een uitdaging. Hoewel ik wat dat betreft al lang blij ben dat ik geen peuters / kleuters meer heb. Dat lijkt me echt pittig.
Heb je al overwogen om naar een andere werkgever uit te kijken? Het klinkt mij in de oren alsof het vooral aan de organisatie schort. Dan nog kan het natuurlijk zo zijn dat thuiswerken je niet bevalt, maar dit klinkt allemaal wel heel dramatisch en ik herken het niet van de twee plekken waar ik de afgelopen jaren heb gewerkt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 00:09 schreef Zelva het volgende:
Vind het helemaal niks. Heb erg weinig sociale contacten, maar daar wel sterk behoefte aan. Dus gedwongen thuiszitten in 2020 was echt de hel, de hele week zag ik amper iemand. Lik daar eigenlijk nog steeds de mentale wonden van, heeft er echt enorm ingehakt.
En vind het dus nog steeds niks, veel te eenzaam, het motiveert niet omdat je eigenlijk geen idee hebt voor wie je het werk doet.
Voor de rest loopt het werk, applicatiebeheer en databeheer, ook echt van geen meter met iedereen op afstand. Legio collega's zie je letterlijk nooit meer, zelfs het ondersteunend personeel (ander team) die onder meer mijn werkzaamheden administratief zouden moeten ondersteunen niet. Geen idee wat ze doen en ze zullen zich voorgoed beperken tot hun eigen straatje pre-corona. Van de ontwikkelingen in de organisatie.krijgen ze niets meer mee, interesseert ze ook niet, dus je bent weet ik hoeveel tijd kwijt om ze iedere keer bij te praten en spontaan zaken oppakken is er ook niet meer bij. Dat ligt allemaal op het bordje van het personeel op kantoor. Dat is natuurlijk ook een fout van de organisatie an sich, maar die zien thuiswerken vooral als een besparing, naar de minpunten wordt totaal niet omgekeken en als je zegt dat de ondersteuning achterblijft, dan is het jouw woord tegen het hunne. Ze claimen gewoon dat ze geen tijd hebben en dan is daarmee de kous af.
Verder word je knettergek van ellenlange mails typen om iets op te lossen dat live in 10 seconden kan.
Oeh, meta, LinkedIn of Applequote:
Gaat via teams en screen share prima. Mijn team heeft inmiddels 6 man via die weg ingewerkt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:27 schreef Gustaf86 het volgende:
Hoe bevalt het voor de mensen die collega's aan het opleiden zijn, of starters die intensief begeleid moeten worden?
Ik vind het heerlijk om gewoon bij elkaar binnen te kunnen lopen en samen een document of dossier te bespreken.
En als je (video)belt?quote:Op woensdag 13 juli 2022 00:09 schreef Zelva het volgende:
Verder word je knettergek van ellenlange mails typen om iets op te lossen dat live in 10 seconden kan.
Wel overwogen, maar is voor mij niet zo makkelijk helaas. Vind het werk inhoudelijk nog wel leuk (al is de werkdruk wel erg hoog), de sfeer op het werk is grotendeels weggevallen en daarmee een belangrijk deel van mijn sociale leven.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je al overwogen om naar een andere werkgever uit te kijken?
Waarom moeten ze hun scherm delen? Jij wilt toch iets aan hun vertellen? Je zei dat je daarom nu ellenlange emails moet schrijven.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Voordat je iemand hebt uitgelegd hoe ze hun scherm kunnen delen ben je al 10 minuten verder.
Ik moet problemen met de applicatie oplossen of uitleggen hoe iets werkt. Dat gaat echt niet snel via de telefoon. Ik moet zien op scherm wat het probleem is, of zij moeten op scherm zien hoe iets dan wel werkt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom moeten ze hun scherm delen? Jij wilt toch iets aan hun vertellen? Je zei dat je daarom nu ellenlange emails moet schrijven.
Meh, heb er 2,5 jaar gewoond. Niet echt de behoefte om er weer heen te gaanquote:
Was het daar niet leuk dan?quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:45 schreef ex het volgende:
[..]
Meh, heb er 2,5 jaar gewoond. Niet echt de behoefte om er weer heen te gaan
Herkenbaar, ieder woord (buiten het feit dat ik altijd op kantoor ben al tijden).quote:Op vrijdag 15 juli 2022 00:32 schreef Andromache het volgende:
Afschuwelijk. Ik voel me ontzettend eenzaam. En het wordt nooit meer zoals het was. Als ik eens op kantoor ben wat op zich wel fijner voelt, voel ik elke keer weer een latent verdriet. Waar zijn mijn collega's? Waar is de dynamiek van eerder gebleven, de schwung, het gevoel dat we aan iets groots aan het bouwen zijn, de lol, de energie? Ik lunch alleen, ik werk alleen. Het enige is dat ik af en toe nog eens een vaag contact zie. De mensen met wie ik nu werk, werken allemaal thuis.
En nu schrijf je in plaats hiervan dus ellenlange emails?quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik moet problemen met de applicatie oplossen of uitleggen hoe iets werkt. Dat gaat echt niet snel via de telefoon. Ik moet zien op scherm wat het probleem is, of zij moeten op scherm zien hoe iets dan wel werkt.
"Ja, dan moet je dat vinkje linksboven aanklikken"
"Ja, maar dan kom ik op heel ander scherm"
"Welk scherm dan?"
"Het scherm met bla bla bla"
"Dan heb je op de knop gedrukt, je moet echt het vinkje gebruiken. Kun je even terug gaan?"
"Hoe moet ik dat dan doen?"
Enzovoorts enzovoorts.
Je hebt mensen die je bellen en je hebt mensen die een mailtje sturen waarbij je allebei eerst zeeën van tijd kwijt bent om uit te vinden wat nou precies het probleem is of wat ze willen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 00:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En nu schrijf je in plaats hiervan dus ellenlange emails?
Nee, het programma is gigantisch uitgebreid, er zijn talloze uitzonderingen en speciale dingen, er zijn allerlei soorten medewerkers die het pakket weer voor een heel andere taak nodig hebben en het dus op een andere manier gebruiken, en het vakgebied (sociaal domein) is heel dynamisch. Tegen de tijd dat je voor een bepaald onderdeel met veel pijn en moeite een 'manual' hebt geschreven, waarbij het überhaupt onmogelijk is om echt alles te beschrijven, is de boel al weer omgegooid of afgeschaft omdat het ,,weer anders moest".quote:Als je één keer een goede manual hebt gemaakt, ben je klaar, toch?
Dat zei ik toch, voordat je uitgelegd hebt hoe ze het scherm kunnen delen, ben je zo een paar minuten verder. En een week later zijn ze het alweer vergeten of komt de volgende ingehuurde in dienst die weer niet weet hoe het allemaal werkt.quote:En heb je niet de mogelijkheid hun scherm even over te nemen?
Zoveel armoede om je heen, slecht onderhouden wegen, veel geweld, wapens etc etc. Genoeg reden om er nooit meer te willen komenquote:
Als het jou minuten kost om jouw gebruikers uit te leggen dat ze op Ok moet drukken als jij hun scherm overneemt twijfel ik of het stiekem toch niet aan jou ligt.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 01:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je hebt mensen die je bellen en je hebt mensen die een mailtje sturen waarbij je allebei eerst zeeën van tijd kwijt bent om uit te vinden wat nou precies het probleem is of wat ze willen.
[..]
Nee, het programma is gigantisch uitgebreid, er zijn talloze uitzonderingen en speciale dingen, er zijn allerlei soorten medewerkers die het pakket weer voor een heel andere taak nodig hebben en het dus op een andere manier gebruiken, en het vakgebied (sociaal domein) is heel dynamisch. Tegen de tijd dat je voor een bepaald onderdeel met veel pijn en moeite een 'manual' hebt geschreven, waarbij het überhaupt onmogelijk is om echt alles te beschrijven, is de boel al weer omgegooid of afgeschaft omdat het ,,weer anders moest".
Plus dat je met personeel te maken hebt dat vaak slecht met computers en software om kan gaan. Ik kan heel goed begrijpelijk schrijven (heb een achtergrond in de journalistiek), maar het is echt een utopie om te denken dat je een handleiding kunt maken die bij iedereen landt.
[..]
Dat zei ik toch, voordat je uitgelegd hebt hoe ze het scherm kunnen delen, ben je zo een paar minuten verder. En een week later zijn ze het alweer vergeten of komt de volgende ingehuurde in dienst die weer niet weet hoe het allemaal werkt.
Ik kan niet uit eigen beweging hun scherm overnemen, ze moeten zelf hun scherm gaan delen naar mij.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als het jou minuten kost om jouw gebruikers uit te leggen dat ze op Ok moet drukken als jij hun scherm overneemt twijfel ik of het stiekem toch niet aan jou ligt.
Ik vind het thuiswerken fijn voor een paar dagen maar herken heel erg wat je zegt. Ook andere collega’s hebben het hier over. Wij werken hybride maar zijn zelden met iedereen op kantoor. Als alternatief hebben we nu wel vaker een soort teambuilding dagen maar zelfs daar is de sfeer wat anders. Ik mis vaak de praatjes bij het koffiezet apparaat of gewoon de kleine geintjes onderling. De energie van samen ergens voor gaan is ook een stuk minder online. En ik krijg gewoon minder mee wat er gebeurd. Gelukkig werk ik in een team waar mensen uit zichzelf wel vaker naar kantoor gaan, als ik er ben zijn er altijd wel wat mensen. Ik ben zelf deze week vier keer gegaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 00:32 schreef Andromache het volgende:
Afschuwelijk. Ik voel me ontzettend eenzaam. En het wordt nooit meer zoals het was. Als ik eens op kantoor ben wat op zich wel fijner voelt, voel ik elke keer weer een latent verdriet. Waar zijn mijn collega's? Waar is de dynamiek van eerder gebleven, de schwung, het gevoel dat we aan iets groots aan het bouwen zijn, de lol, de energie? Ik lunch alleen, ik werk alleen. Het enige is dat ik af en toe nog eens een vaag contact zie. De mensen met wie ik nu werk, werken allemaal thuis.
SAP?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 01:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je hebt mensen die je bellen en je hebt mensen die een mailtje sturen waarbij je allebei eerst zeeën van tijd kwijt bent om uit te vinden wat nou precies het probleem is of wat ze willen.
[..]
Nee, het programma is gigantisch uitgebreid, er zijn talloze uitzonderingen en speciale dingen, er zijn allerlei soorten medewerkers die het pakket weer voor een heel andere taak nodig hebben en het dus op een andere manier gebruiken, en het vakgebied (sociaal domein) is heel dynamisch. Tegen de tijd dat je voor een bepaald onderdeel met veel pijn en moeite een 'manual' hebt geschreven, waarbij het überhaupt onmogelijk is om echt alles te beschrijven, is de boel al weer omgegooid of afgeschaft omdat het ,,weer anders moest".
Plus dat je met personeel te maken hebt dat vaak slecht met computers en software om kan gaan. Ik kan heel goed begrijpelijk schrijven (heb een achtergrond in de journalistiek), maar het is echt een utopie om te denken dat je een handleiding kunt maken die bij iedereen landt.
[..]
Dat zei ik toch, voordat je uitgelegd hebt hoe ze het scherm kunnen delen, ben je zo een paar minuten verder. En een week later zijn ze het alweer vergeten of komt de volgende ingehuurde in dienst die weer niet weet hoe het allemaal werkt.
Goed, maar als mensen jou mailen met een vraag, dan schrijf jij dus hele lange emails terug? Zou het niet handiger zijn om die mensen dan even te bellen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 01:05 schreef Zelva het volgende:
Ik heb het niet over het delen van hun scherm via Teams of zo. Ik heb het over het overnemen van hun scherm. Daar hoeven zij niks voor te doen (behalve even op 'ok' klikken), dat doe jij. Als ik onze helpdesk bel en ze willen met eigen ogen zien wat er aan de hand is, dan vragen ze of ze tijdelijk mijn scherm mogen overnemen. Ze kunnen dan in mijn systeem werken, alsof ze zelf op mijn account zijn ingelogd. Ondertussen kan ik wel zien wat er gebeurt, want ik ben zelf ook nog steeds ingelogd.quote:Dat zei ik toch, voordat je uitgelegd hebt hoe ze het scherm kunnen delen, ben je zo een paar minuten verder. En een week later zijn ze het alweer vergeten of komt de volgende ingehuurde in dienst die weer niet weet hoe het allemaal werkt.
Ik heb collega's die ellenlange mails naar elkaar sturen - dus meer dan een paar regels over een probleem of issue dat op dat moment speelt. Vaak denk ik ook - pak de telefoon op of doe een teams meeting en vat het dan samen. Is idealer voor iedereen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:17 schreef Sodemieters het volgende:
Goed, maar als mensen jou mailen met een vraag, dan schrijf jij dus hele lange emails terug? Zou het niet handiger zijn om die mensen dan even te bellen?
Eens - ik herken dit heel erg. We zijn een aantal dagen per week samen, dan merk je toch dat het bijna als vanouds is maar toch niet helemaal. Er is iets wezenlijks veranderd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:45 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik vind het thuiswerken fijn voor een paar dagen maar herken heel erg wat je zegt. Ook andere collega’s hebben het hier over. Wij werken hybride maar zijn zelden met iedereen op kantoor. Als alternatief hebben we nu wel vaker een soort teambuilding dagen maar zelfs daar is de sfeer wat anders. Ik mis vaak de praatjes bij het koffiezet apparaat of gewoon de kleine geintjes onderling. De energie van samen ergens voor gaan is ook een stuk minder online. En ik krijg gewoon minder mee wat er gebeurd. Gelukkig werk ik in een team waar mensen uit zichzelf wel vaker naar kantoor gaan, als ik er ben zijn er altijd wel wat mensen. Ik ben zelf deze week vier keer gegaan.
Tuurlijk wel. Scherm uitpluggen, in de auto en voila - scherm is overgenomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik kan niet uit eigen beweging hun scherm overnemen, ze moeten zelf hun scherm gaan delen naar mij.
Een enkeling dus die helemaal nooit meer naar kantoor wilt komen? Bijzonder.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Heerlijk hoor, 3 dagen thuis 1 dag op kantoor mag voor mij altijd zo blijven. 3 dagen knallen en 1 dag vooral veel bespreken, wel veel digitale contactmomenten waaronder ook pairprogrammen. In ons team zijn er 3 mensen die vaker op kantoor willen zijn en en 7 die 1 dag zat vinden(en een enkeling zelfs te veel).
Iig minder dan een keer per week.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:22 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Een enkeling dus die helemaal nooit meer naar kantoor wilt komen? Bijzonder.
Bij ons ook wel hoor. We hebben iemand die nu dus ook al maanden niet is geweest. Maar je merkt dat iemand dan steeds minder betrokken is.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:22 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Bij ons geldt dat voor de grote meerderheid. Massa’s die al 2,5 jaar niet meer geweest zijn en dat ook niet van plan zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:22 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Wat is dit voor een branche?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:33 schreef lily het volgende:
[..]
Bij ons geldt dat voor de grote meerderheid. Massa’s die al 2,5 jaar niet meer geweest zijn en dat ook niet van plan zijn.
Je kunt iedere dag een kanon afschieten want je raakt niemand
En levert dat geen frictie op? Hier ook collega's die max. 2x per maand 'onvrijwillig' naar kantoor komen net veel moeite en de rest minimaal 1/2x per week maar een groot deel ziet van ons team ziet elkaar dus nooit meer in real life. En daar zitten ze niet mee. Sinds het thuiswerken willen ze niet meer terug en om 16:00 de laptop dicht doen en meteen klaar (soms zelf al eerder aan het eten beginnen opzetten) staan ze niet meer af en zien ze nu als heilig recht.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Heerlijk hoor, 3 dagen thuis 1 dag op kantoor mag voor mij altijd zo blijven. 3 dagen knallen en 1 dag vooral veel bespreken, wel veel digitale contactmomenten waaronder ook pairprogrammen. In ons team zijn er 3 mensen die vaker op kantoor willen zijn en en 7 die 1 dag zat vinden(en een enkeling zelfs te veel).
Jep hier ook. Of nieuwe collega's (die er al 2 jaar werken) totaal niet (her)kennen. Het werk gaat gewoon door, dat is het voordeel. Maar zonder pandemie gingen ze nu nog elke dag braaf naar kantoor hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:33 schreef lily het volgende:
[..]
Bij ons geldt dat voor de grote meerderheid. Massa’s die al 2,5 jaar niet meer geweest zijn en dat ook niet van plan zijn.
Je kunt iedere dag een kanon afschieten want je raakt niemand
Nee hoor want we komen gewoon iedere maandag samen, en een kleine groep die daar behoefte aan heeft doet daar nog een extra dag bij.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 18:52 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En levert dat geen frictie op? Hier ook collega's die max. 2x per maand 'onvrijwillig' naar kantoor komen net veel moeite en de rest minimaal 1/2x per week maar een groot deel ziet van ons team ziet elkaar dus nooit meer in real life. En daar zitten ze niet mee. Sinds het thuiswerken willen ze niet meer terug en om 16:00 de laptop dicht doen en meteen klaar (soms zelf al eerder aan het eten beginnen opzetten) staan ze niet meer af en zien ze nu als heilig recht.
Ik kijk mijn collega’s er uiteraard niet op aan. Als zij liever thuis werken dan is dat hun goed recht.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik lees hier ook wel verhalen over een eenzaam gevoel, maar daar zijn je collegas in principe niet voor dus kan je ze daar ook niet echt op aankijken denk ik, zolang de productiviteit gewoon op orde is. Als men dat vrijblijvend samen kan oplossen in de rol van collega dan is dat natuurlijk mooi.
Acht wat is 17 jaarquote:Op zaterdag 16 juli 2022 16:21 schreef lily het volgende:
[..]
Ik kijk mijn collega’s er uiteraard niet op aan. Als zij liever thuis werken dan is dat hun goed recht.
Maar ik gedij er nu eenmaal niet op en zal dus op zoek moeten naar iets anders. Ik ga iig niet nog 17 jaar op deze manier werken.
Wat een ramp van een ding is dat... Met die zaaddodende pastelkleurtjes en die clumsy bediening en respons.quote:
Ik nog 15. Dan ben ik 50 en vind ik t wel genoegquote:Op zaterdag 16 juli 2022 16:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Acht wat is 17 jaar
Ik moet er nog minimaal 38
Nou niet zo zagen zo erg is het allemaal ook weer niet.quote:
50 zijn?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou niet zo zagen zo erg is het allemaal ook weer niet.
Ik ben ook single maar langer als twee dagen achter elkaar thuiswerken is toch niet heel ideaal voor mij. Je moet jezelf dan echt de deur uitslepen en juist thuis zijn en de was kunnen aanzetten, koffie maken, podcast luisteren of zelfs een tv programma op de achtergrond aan tijdens je werkdagen maakt mij heel snel afgeleid. Daarnaast komt mijn werk met pieken en dalen dus als het erg rustig is, is de verleiding om thuis andere dingen te gaan doen heel groot.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:24 schreef sirdanilot het volgende:
Als single vind ik thuiswerken ideaal. Ik wil best heel af en toe naar kantoor komen maar dan heb ik het over eens per twee weken of zo. Als er een vergadering op locatie zou zijn kom ik wel maar dat doen ze bij ons nooit. Op de afdeling in Nederland wel en daarom moest ik laatst naar Nederland reizen voor werk, dat vind ik niet erg als het af en toe is.
Ik ben geen ochtendmens en rol het liefste zo laat mogelijk mijn bed uit. Vroeger heb ik wel gewoon een kantoorbaan gehad waarvoor ik vóór 6 uur moest opstaan, geloof me dat is geen pretje als je geen ochtendmens bent.
Als het rustig is op het werk is het toch helemaal niet erg om andere dingen te gaan doen? Zolang je maar bereikbaar blijft.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:15 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik ben ook single maar langer als twee dagen achter elkaar thuiswerken is toch niet heel ideaal voor mij. Je moet jezelf dan echt de deur uitslepen en juist thuis zijn en de was kunnen aanzetten, koffie maken, podcast luisteren of zelfs een tv programma op de achtergrond aan tijdens je werkdagen maakt mij heel snel afgeleid. Daarnaast komt mijn werk met pieken en dalen dus als het erg rustig is, is de verleiding om thuis andere dingen te gaan doen heel groot.
Ik heb dat ook dat ik thuis enorm snel ben afgeleid. Ben dan snel bezig met andere dingen. In loondienst zou ik dat niet zo'n ramp vinden, maar als ondernemer is het vervelend.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:15 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik ben ook single maar langer als twee dagen achter elkaar thuiswerken is toch niet heel ideaal voor mij. Je moet jezelf dan echt de deur uitslepen en juist thuis zijn en de was kunnen aanzetten, koffie maken, podcast luisteren of zelfs een tv programma op de achtergrond aan tijdens je werkdagen maakt mij heel snel afgeleid. Daarnaast komt mijn werk met pieken en dalen dus als het erg rustig is, is de verleiding om thuis andere dingen te gaan doen heel groot.
Weinig veranderingen hier. Alleen nog kantoor als het echt nuttig is, meestal 2 dagen per week maar dan geen hele dagen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:09 schreef xFriendx het volgende:
Hoe is het bij jullie allen met het thuiswerken? Nog veranderingen n.a.v. de energiecrisis (kantoor goedkoper dan thuis stoken.... reiskosten vs stookkosten, te korte en volle treinen of kantoorritme weer helemaal te pakken en nooit meer thuis werken).
Hier nog steeds 2 om 3 (kantoor-thuis). Wel rijden er minder treinen, hoewel voor mij persoonlijk geen effect. Wat ik wel mis is een structuur doordat de kantoordagen steeds wisselen door cursus, overleg etc, dus het is zeer lastig om er een vast rooster in aan te houden.
Klinkt dus als een terechte opmerking van je managerquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:06 schreef MissionPhailed het volgende:
..maar zoveel boeien mijn collega's me niet
Die opmerking was meer in het algemeen gericht aan de gehele groep, en ik vermoed in het bijzonder gericht aan enkelen die bijna op steenworp afstand van de werklocatie wonen maar toch overwegend thuiswerken terwijl dat niet echt in hun functie past. Ik heb een meer ondersteunende functie op de achtergrond dat toch wel 3 van de 5 dagen vanuit huis uitgevoerd kan worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:21 schreef lily het volgende:
[..]
Klinkt dus als een terechte opmerking van je manager
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hangt er maar vanaf. Soms verwachten managers dat collega's je vrienden wordenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:21 schreef lily het volgende:
[..]
Klinkt dus als een terechte opmerking van je manager
Wow, dan woon je aardig verder van huis.. bewuste keuze of zo ontstaan door omstandigheden?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:54 schreef marcb1974 het volgende:
Woon nu ver van mijn werk, was 3 uur reizen per dag. Straks nog wat verder, dan wordt het 3,5 uur per dag als ik naar kantoor ga. Kom er dus 1 keer per maand de laatste tijd.
Voor corona werkte ik ook al wel thuis maar minder.
En bevalt het, mwah. Merk dat ik veel tijd kwijt ben aan teams, soms een hele dag. En dat is een stuk vermoeiender dan fysiek overleg.
Een beetje van beide.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:04 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Wow, dan woon je aardig verder van huis.. bewuste keuze of zo ontstaan door omstandigheden?
Maar dan is het niet de baas z'n verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:07 schreef HSG het volgende:
Men wil dat wij weer een of twee keer per week naar kantoor gaan (hoezeee). Reden van de directie was omdat er een collega op kantoor die, die dag alleen op een kamer zat, onwel werd en met toeval werd ontdekt door een passerende collega.
Hij kan thuis ook onwel worden en niemand die dat gaat merken.
Mwah, daar is nog wel wat op af te dingen....quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:18 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Maar dan is het niet de baas z'n verantwoordelijkheid.
Waarom? Veel kantoren willen nu tot 18 graden stoken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik vermoed dat er een heleboel mensen weer terug naar kantoor gaan als het wat kouder wordt, en men wil verwarmingskosten besparen.
Oh wowquote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Mwah, daar is nog wel wat op af te dingen....
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erkverkeer-duitsland
Kun je na een interne stap dan wel weer thuiswerken?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 07:45 schreef Seven. het volgende:
Ik moet na 1,5 jaar weer 100% op kantoor komen, maar ik heb ook besloten dat ik dat niet meer wil. Ik heb thuis een prachtig kantoor en ik kan na 2 weken op kantoor al zeggen dat ik thuis veel productiever ben. Verder heb ik ook eigenlijk geen behoefte aan verbinding met anderen. Ik snap de beslissing wel want ik moet zichtbaar zijn voor mijn afdeling, maar het legt teveel druk op de werk/privébalans.
Dus ik rond nog 1 integratieproject af en daarmee heb ik mijn doelen voor deze afdeling ook wel gehaald. Nog max 1 jaar en dan tijd voor een nieuwe uitdaging intern na 4 jaarin deze functie.
Het is bij mij ook dubbel ja. Mijn wederhelft is af en toe nog steeds vrij irritant aanwezig, ondanks dat we verschillende kamers hebben. Probleem is vooral dat ze zelf als ze 'thuiswerkt' alles doet behalve werken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb geen dag thuis gewerkt en was ik ook niet van plan, ondanks dat ik technisch gezien alles thuis kan doen. Ik begrijp niet dat mensen bijna 24/7 in hun huis (met of zonder dezelfde partner + kinderen) kunnen zijn zonder gek te worden. Maar hier op kantoor is het ook wel uitzonderlijk gezellig
Ja het kan zeker wel efficiënt zijn. Als ik een uur moest reizen iedere dag had ik het misschien ook wel gedaan af en toe... zeker op een traject met veel files. Nu woon ik om de hoek van m'n werk dus dan schakel ik liever de switch om van werk naar prive... zeker als ondernemer is dat belangrijk.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is bij mij ook dubbel ja. Mijn wederhelft is af en toe nog steeds vrij irritant aanwezig, ondanks dat we verschillende kamers hebben. Probleem is vooral dat ze zelf als ze 'thuiswerkt' alles doet behalve werken.Vind de 'energie' wel iets lekkerder op kantoor.
Maarja, uitslapen, geen reistijd en eerder stoppen als je daar zin in hebt blijven natuurlijk wel enorme voordelen aan het thuiswerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |