abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205307053
Ben wel benieuwd hoe bij jullie het thuiswerken bevalt. Mag uiteraard als je single bent, maar ben juist ook wel benieuwd naar de verhalen van mensen met partners of zelfs een gezin thuis.

Bij mij vind ik ook na 2 jaar nog steeds geen denderend succes. Vrouwlief werkt niet fulltime en is vaak storend aanwezig in huis. :') Het cliché dat mannen gefocust zijn op hun werk/computer (tunnelvisie) en vrouwen meer bezig zijn met sociale dingen is bij ons wel helemaal waar. Ik word op thuiswerkdagen constant gestoord met knullige vraagjes, afleiding, muziek en andere onzin terwijl ik het liefst gewoon een dag lang gewoon rustig mijn eigen ding doe.

Toch werk ik nog steeds relatief veel thuis vanwege de reisafstand en omdat er zelden iemand op kantoor is. Maar het blijft kiezen tussen 2 matige situaties.
pi_205307086
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe bij jullie het thuiswerken bevalt. Mag uiteraard als je single bent, maar ben juist ook wel benieuwd naar de verhalen van mensen met partners of zelfs een gezin thuis.

Bij mij vind ik ook na 2 jaar nog steeds geen denderend succes. Vrouwlief werkt niet fulltime en is vaak storend aanwezig in huis. :') Het cliché dat mannen gefocust zijn op hun werk/computer (tunnelvisie) en vrouwen meer bezig zijn met sociale dingen is bij ons wel helemaal waar. Ik word op thuiswerkdagen constant gestoord met knullige vraagjes, afleiding, muziek en andere onzin terwijl ik het liefst gewoon een dag lang gewoon rustig mijn eigen ding doe.

Toch werk ik nog steeds relatief veel thuis vanwege de reisafstand en omdat er zelden iemand op kantoor is. Maar het blijft kiezen tussen 2 matige situaties.
Je zou kunnen kijken naar een 'derde locatie'. Daarmee bedoel ik een locatie, dichtbij huis, waar je wel rustig kunt werken. Dat kan gratis (koffietentje, bibliotheek), maar dan heb je waarschijnlijk nog steeds niet echt rust/privacy. Coworking locaties kosten meestal wel geld.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 juli 2022 @ 13:06:07 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205307169
Uitstekend, maar doorgaans is er dan ook wel de luxe van een eigen kamer om in te kunnen werken en een vriendin die snapt dat er met werk rekening gehouden moet worden. Op dagen dat dat niet lukt, gaat het werken beduidend moeizamer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 11 juli 2022 @ 13:08:36 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205307197
Bevalt me prima. Mijn man en zoontje zijn ook hele dagen thuis, ik kan me wel heel goed concentreren verder.

Ik verwacht dat er binnenkort aangekondigd wordt dat de hele afdeling fulltime naar kantoor moet. Ik wil dat niet, dus ik ga serieus mijn opties overwegen als het zover komt. 2 dagen op kantoor wil ik wel overwegen. Over 3 dagen valt misschien nog wel te praten. Ik heb ondertussen mijn eigen kantoorruimte opgegeven, en ik vergader zeker 4-6 uur per dag. Dat ga ik niet doen in een gedeelde ruimte.
Resistance is futile.
pi_205307235
Mij bevalt het prima. Ik werk meestal twee ochtenden thuis. Dan fiets ik in de pauze naar het werk. Ideale combi zo. Ben thuis soms wel wat minder productief, daarom toch veel naar kantoor.
pi_205307283
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je zou kunnen kijken naar een 'derde locatie'. Daarmee bedoel ik een locatie, dichtbij huis, waar je wel rustig kunt werken. Dat kan gratis (koffietentje, bibliotheek), maar dan heb je waarschijnlijk nog steeds niet echt rust/privacy. Coworking locaties kosten meestal wel geld.
Goede tip wel ja. Café weleens geprobeerd maar dat werkte niet best. Misschien in een lege kerk gaan zitten ofzo. :')
pi_205307288
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Uitstekend, maar doorgaans is er dan ook wel de luxe van een eigen kamer om in te kunnen werken en een vriendin die snapt dat er met werk rekening gehouden moet worden. Op dagen dat dat niet lukt, gaat het werken beduidend moeizamer.
Dat is al een luxe op zich. :P
  maandag 11 juli 2022 @ 13:24:17 #8
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205307312
Ik heb het altijd al gewild maar de managers willen hun loonslaven zien en komen met 'we hebben het altijd al zo gedaan'

Onbetaald reizen, onbetaald pauze en onbetaalde snelheidsboetes in de vieze file hoef ik never nooit meer mee te maken.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 11 juli 2022 @ 13:30:31 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_205307352
Heb het goed gekund, maar nu ik meer op de zak zit vind ik thuiswerken weer wat lastiger worden.
Probeer t wel 1x in de week erin te houden. Omdat het voor sommige werkzaamheden altijd fijner is.

We hebben maar 1 werkplek thuis dus vriend zit sowieso liever op de zaak.
pi_205307381
Vind het ideaal, 4 dagen thuis 1 dag op kantoor. Zit zelf boven achter de pc en vriendin doet gewoon beneden in de woonkamer haar eigen ding. Merk dat zij veel minder afleidt dan de collega's met wie ik op die ene kantoordag in dezelfde kamer zit.

Nog andere voordelen. Samen in de middagpauze een stukje wandelen of boodschappen doen. Avondeten alvast voorbereiden, geen reistijd, wat huishoudelijke dingen tussendoor of een keer weg voor een afspraak. Van mij mag het altijd wel zo blijven (en gebeurt ook bij mijn werkgever).

Scheelt wel dat ik niet alleen woon. Dan zou ik na een tijd wel vereenzamen en ging ik liever 3 dagen naar kantoor.

Derde locatie is een goede tip inderdaad. Ik heb zelf bij mijn ouders die een paar km verderop wonen een thuiswerkplek ingericht. Als er dan wel drukte in huis is door vriendin of haar afspraken dan ga ik daar naartoe met m'n laptop.
pi_205307399
Nou, ja, het was wel wat lastig, om een halve hectare paprikakas in de achtertuin te zetten.

Op zolder is een WKK geplaatst, voor de warmte en de CO² voor de kas.
De elektriciteit wordt teruggelevert aan het net.

Het voordeel is dat ik het eerste gebruik heb van die elektriciteit en warmte en warm water heb via een warmtewisselaar.
Het nadeel is dat ik 's nachts regelmatig uit mijn bed dender, als die motor weer aanslaat.

Op de verdieping staat het watergeefsytsteem en de opslag en mengvaten voor de kunstmest.

De sorteermachine en fust, voor het sorteren van zo'n 2 ton aan paprika's per dag, heeft zo'n beetje de woonkamer in beslag genomen.

De voorpui heeft plaats gemaakt voor een overhead deur.
De achterpui heeft een automatische schuifdeur naar de kas gekregen.
De keuken is nu kantine.

Eens per dag komt er een vrachtwagen het volle fust omruilen voor lege.

De kas op het werkadres staat nu leeg en wordt gebruikt om de heftrucks en tractoren te stallen, die de baas en zijn zoon opkopen, repareren, opknappen, verkopen en onderhouden. Hun beider hobby.

Dat zou er moeten gebeuren, zodat ik thuis kon werken.
We hebben naar besloten dat thuiswerken geen optie was.

Alhoewel de baas en zijn zoon dat laatste punt niet erg hadden gevonden.
Volgens mij zouden die veel gelukkiger zijn, als ze dagelijks tot achter hun oren in de olie en smeer zouden zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door marc0871 op 11-07-2022 13:46:36 ]
pi_205307489
Ook hier thuiswerken dat uitstekend gaat. Ik woon alleen en heb een eigen kantoorkamertje die ik zelf heb ingericht. Wel super fijn. Soms komt vriendin en dan doet zij haar eigen ding. Geen problemen ermee.

Ook vind ik het heerlijk om tijdens de lunch samen te lunchen en een wandelingetje maken. Na werk samen eten klaar maken of lekker de stad in. Heerlijk vind ik dat.

Alleen willen ze op kantoor weer paar dagen 'verplichten', ondanks dat er onderlinge afspraken zijn gemaakt met de desbetreffende leidinggevende. De argumenten die worden gebruikt vind ik een beetje zwak. Het zijn de typische redenen waar je helemaal niets aan hebt. Het grappige is dat degene die dit willen doen zelf niet elke dag op kantoor zijn.... Het is er nog niet, maar ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als ze nu opeens voor iedereen het gaan verplichten. Ik vrees voor een leegloop naar concurrenten waar ze wel de flexibiliteit hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door black-soldier op 11-07-2022 13:48:32 (.) ]
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 13:47:49 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205307500
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Nouja dat dus. We wisselen het wat af thuis. Op dit moment heeft mn man weer veel kantoordagen. Maar zijn web beiden thuis dan zit de een aan de keukentafel en de ander op het kantoortje boven. Er is een sta-zit bureau met twee schermen. Ik zit op zo'n 50/50 thuis of kantoor. En dat gaat prima. Ik heb kantoor wel nodig voor mn sociale contacten of sparren met collega's.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205307506
Vrij positieve reacties tot dusver. Valt me niet tegen.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 13:50:37 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205307531
ik werk al sinds ergens begin 2020 vanuit huis, en mijn vrouw sinds febuari het grootste deel van de tijd ook. Maar, mijn vrouw zit beneden, en ik zit op zolder, dus we zitten elkaar niet in de weg. Gaat dus prima.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205307541
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vrij positieve reacties tot dusver. Valt me niet tegen.
Werkgevers die geen hybride werken stimuleren gaan het lastig krijgen met het aannemen en behouden van personeel. Het is al zo moeilijk voor werkgevers om personeel te krijgen. Verplicht weer op kantoor gaan zitten 3, 4 of 5 dagen per week gaat naar mijn idee averechts werken.
pi_205307583
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:50 schreef CoolGuy het volgende:
ik werk al sinds ergens begin 2020 vanuit huis, en mijn vrouw sinds febuari het grootste deel van de tijd ook. Maar, mijn vrouw zit beneden, en ik zit op zolder, dus we zitten elkaar niet in de weg. Gaat dus prima.
Heb je drang om weer kantoor te gaan / hoe wordt omgegaan op jouw kantoor met thuiswerken?
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 13:59:08 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_205307611
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:56 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Heb je drang om weer kantoor te gaan / hoe wordt omgegaan op jouw kantoor met thuiswerken?
Nee, totaal niet. Thuiswerken = prima. Datzelfde geldt voor de klant waar ik nu zit. Deze klus specifiek is ver van huis en heb ik aangenomen toen thuiswerken nog aangeraden werd, met dien verstande dat ik niet van plan was om regelmatig naar hun kantoor te komen vanwege de reistijd/afstand als thuiswerken niet langer aangeraden werd.

Dat was prima, en is nog steeds prima, dus prima :P
pi_205307618
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Thuiswerken = prima. Datzelfde geldt voor de klant waar ik nu zit. Deze klus specifiek is ver van huis en heb ik aangenomen toen thuiswerken nog aangeraden werd, met dien verstande dat ik niet van plan was om regelmatig naar hun kantoor te komen vanwege de reistijd/afstand als thuiswerken niet langer aangeraden werd.

Dat was prima, en is nog steeds prima, dus prima :P
Fijn!
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 14:05:04 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_205307654
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:59 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Fijn!
Stel dat ik op een klus dichterbij zou zitten, en ik zou naar kantoor 'moeten', dan zou ik daar geen moeite mee hebben trouwens. Maar thuis is wel veel makkelijker.
pi_205307661
Bij mij op kantoor is het thuiswerken nooit afgeschaft, kom alleen naar kantoor voor de wekelijkse borrel met collega’s. We hebben op kantoor een dakterras met open bar midden in de stad, kan je onbeperkt zuipen.

Ik werk dus 4 dagen thuis, en die ene dag per week op kantoor is aansluitend voor de dakborrel met collega's na mijn werkdag. :P

Van mij mag het zo blijven. We worden wel gemotiveerd om vaker op kantoor te komen, maar dat heeft verder geen pros en cons.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 11-07-2022 14:06:19 ]
pi_205307686
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Stel dat ik op een klus dichterbij zou zitten, en ik zou naar kantoor 'moeten', dan zou ik daar geen moeite mee hebben trouwens. Maar thuis is wel veel makkelijker.
Dat is goed te begrijpen. Reistijd is altijd wel een factor om rekening mee te houden.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 14:08:55 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_205307701
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:07 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Dat is goed te begrijpen. Reistijd is altijd wel een factor om rekening mee te houden.
Nou het is vooral inderdaad dat ik in de reistijd ook al thuis aan het werk kan zijn. Maar goed, als de klant zegt nee liever hier op kantoor en dat is een acceptabele afstand/tijd, sure, why not.
pi_205307702
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:05 schreef Erasmus het volgende:
Bij mij op kantoor is het thuiswerken nooit afgeschaft, kom alleen naar kantoor voor de wekelijkse borrel met collega’s. We hebben op kantoor een dakterras met open bar midden in de stad, kan je onbeperkt zuipen.

Ik werk dus 4 dagen thuis, en die ene dag per week op kantoor is aansluitend voor de dakborrel met collega's na mijn werkdag. :P

Van mij mag het zo blijven. We worden wel gemotiveerd om vaker op kantoor te komen, maar dat heeft verder geen pros en cons.
Fijn dat het bij jullie zo is.

Zijn er ook niet een soort van 'indirect' consequenties (bijvoorbeeld iets slechtere beoordeling, mindere bonus, minder kans op promotie, etc.)?
pi_205307707
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:08 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Fijn dat het bij jullie zo is.

Zijn er ook niet een soort van 'indirect' consequenties (bijvoorbeeld iets slechtere beoordeling, mindere bonus, minder kans op promotie, etc.)?
Nope, zijn geen klootzakken bij mij op kantoor gelukkig.
Vorige maand nog promotie gekregen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 11-07-2022 14:09:32 ]
  maandag 11 juli 2022 @ 14:10:28 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205307726
Ik mis het opvangen van zaken die spelen op de afdeling en in de organisatie. Als je een vaste taak hebt om zaken te verwerken dan is het wel aardig ja. Maar als je je tussen de verschillende teams moet begeven dan is het bijna kansloos dat thuiswerken.

Je ziet in een virtuele meeting slecht de interactie tussen de diverse deelnemers en mensen in beweging krijgen lukt minder. Je moet echt veel meer duwen en via de officiële kanalen spelen. Ook hoor ik meer aannames over zaken die zich afspelen binnen de organisatie.

Je kan nu niet even naar iemand toelopen en bijpraten of iets vragen, het moet bijna al met een overleg verzoek want de agenda's zitten dichtgetimmerd.

Dus nee, ik ben er geen voorstander van voor mezelf om alleen maar thuis te werken. Ik kan wel begrijpen dat veel mensen het fijn vinden. Binnenkort een andere baan met lijn verantwoordelijkheid, dus dat gaat wennen worden. Maar ik zal grotendeels op kantoor te vinden zijn voor wie me nodig heeft.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_205307815
Ik vind het heerlijk, mijn vrouw en ik werken beide fulltime thuis in aparte kamer.

En als mijn vrouw vrij is dan weet ze dat ze mij niet moet lastig vallen.

Duidelijke afspraken maken en anders slot op de deur zetten.
No bitch to me
pi_205307858
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:20 schreef TornadoDK het volgende:
Ik vind het heerlijk, mijn vrouw en ik werken beide fulltime thuis in aparte kamer.

En als mijn vrouw vrij is dan weet ze dat ze mij niet moet lastig vallen.

Duidelijke afspraken maken en anders slot op de deur zetten.
Is volledig thuiswerken geheel geaccepteerd? Dus ook in de hogere lagen van de organisatie?
pi_205307866
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:10 schreef Herkauwer het volgende:
Ik mis het opvangen van zaken die spelen op de afdeling en in de organisatie. Als je een vaste taak hebt om zaken te verwerken dan is het wel aardig ja. Maar als je je tussen de verschillende teams moet begeven dan is het bijna kansloos dat thuiswerken.

Je ziet in een virtuele meeting slecht de interactie tussen de diverse deelnemers en mensen in beweging krijgen lukt minder. Je moet echt veel meer duwen en via de officiële kanalen spelen. Ook hoor ik meer aannames over zaken die zich afspelen binnen de organisatie.

Je kan nu niet even naar iemand toelopen en bijpraten of iets vragen, het moet bijna al met een overleg verzoek want de agenda's zitten dichtgetimmerd.

Dit ja. Heb ik ook veel last van.

Ik werk 40 uur en heb geen vaste taak maar moet mij veel begeven tussen allerlei afdelingen.
Ik vind het thuiswerken daarom al vreselijk.

Verder heb ik een man die thuis is want arbeidsongeschikt sinds 10 jaar en drie kinderen tussen de 12 en 21 die me toch regelmatig storen. Vol en druk huis(houden).

Ik heb moeite met het feit dat thuis en werk door elkaar heen lopen.

Onze jongste zit op een school naast het kantoor waar ik werk dus die breng ik sowieso al in de ochtend (ongeveer 16 km van huis). Kan ik net zo goed blijven.

Al met al; het thuiswerken werkt voor mij totaal niet. Ik werk dus ook bijna fulltime weer op kantoor al sinds jan 2021.

Gelukkig komen er steeds meer collega’s langzaam terug, hoewel de meesten zeker 4 dagen thuis zullen blijven dus het eerste issue hierboven zal ook blijven.

Ik mis de tijd voor corona heel erg.
Ben die koppen in teams wel zat ;(
  maandag 11 juli 2022 @ 14:29:29 #30
208890 June.
Seriously?
pi_205307893
Ik ben nu nog met verlof, maar ga straks de helft van de tijd thuiswerken. Misschien de eerste weken nog wel alle dagen.

Zolder helemaal ingericht met 2 werkplekken. Echt helemaal ideaal is het niet want m'n vriend werkt ook thuis. Dus allebei tegelijk in een vergadering is soms wat onrustig.
Shine bright like a diamond.
pi_205307983
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:26 schreef lily het volgende:

[..]
Dit ja. Heb ik ook veel last van.

Ik werk 40 uur en heb geen vaste taak maar moet mij veel begeven tussen allerlei afdelingen.
Ik vind het thuiswerken daarom al vreselijk.

Verder heb ik een man die thuis is want arbeidsongeschikt sinds 10 jaar en drie kinderen tussen de 12 en 21 die me toch regelmatig storen. Vol en druk huis(houden).

Ik heb moeite met het feit dat thuis en werk door elkaar heen lopen.

Onze jongste zit op een school naast het kantoor waar ik werk dus die breng ik sowieso al in de ochtend (ongeveer 16 km van huis). Kan ik net zo goed blijven.

Al met al; het thuiswerken werkt voor mij totaal niet. Ik werk dus ook bijna fulltime weer op kantoor al sinds jan 2021.

Gelukkig komen er steeds meer collega’s langzaam terug, hoewel de meesten zeker 4 dagen thuis zullen blijven dus het eerste issue hierboven zal ook blijven.

Ik mis de tijd voor corona heel erg.
Ben die koppen in teams wel zat ;(
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:29 schreef June. het volgende:
Ik ben nu nog met verlof, maar ga straks de helft van de tijd thuiswerken. Misschien de eerste weken nog wel alle dagen.

Zolder helemaal ingericht met 2 werkplekken. Echt helemaal ideaal is het niet want m'n vriend werkt ook thuis. Dus allebei tegelijk in een vergadering is soms wat onrustig.
Bij jullie dus ook wel wat problemen doordat er meer mensen in huis rondlopen? Dat ervaar ik dus inderdaad ook zo. Afspraken maken hierover is lastig omdat vrouwlief nou eenmaal dol is op aandacht. _O-
pi_205308062
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:26 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Is volledig thuiswerken geheel geaccepteerd? Dus ook in de hogere lagen van de organisatie?
Ja in alle lagen gelukkig. Daarom ben ik ook geswitched van baan bij mijn vorige kon dat niet.

Soms komen we wel samen op kantoor omdat dit makkelijker is en vooral ook even voor de gezelligheid maar dat is vooral eigen initiatief. En heel soms willen klanten ook liever persoonlijk afspreken (alhoewel de meeste ook liever via teams doen).

Gemiddeld kom ik 1/2 keer per maand op kantoor of bij een klant.
No bitch to me
pi_205308064
Ik wil niet meer terug naar kantoor eerlijk gezegd.
  maandag 11 juli 2022 @ 14:54:36 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_205308094
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
Bij jullie dus ook wel wat problemen doordat er meer mensen in huis rondlopen? Dat ervaar ik dus inderdaad ook zo. Afspraken maken hierover is lastig omdat vrouwlief nou eenmaal dol is op aandacht. _O-
Lijkt me dat je dat dan moet bespreken. Want leuk en aardig, maar als je moet werken moet zij je met rust laten.
Evt slot op de deur laten maken als y echt nodig is.

Van kinderen (en huisdieren) kan ik t evt nog begrijpen, maar van volwassen huisgenoten/partners die zouden toch wel moeten snappen je met rust te moeten laten.
Of je moet zelf aangegeven hebben t wel leuk te vinden
pi_205308096
Ze verwachten nu dat ik 50% van de tijd weer naar "de zaak" kom.
Ik vond het thuiswerken in het begin niet prettig.

Nu wil ik niets liever.
Ik ben single en wordt dus niet gestoord tijdens het werk. Op af en toe een kat na die een knuffel wilt.
  maandag 11 juli 2022 @ 14:55:39 #36
208890 June.
Seriously?
pi_205308103
quote:

[..]
[..]
Nee dat niet, meer dat tegelijkertijd bellen gewoon niet werkt. Mijn vriend gaat ook ineens onbewust harder praten met een collega :') Of dat mijn collega antwoord op een vraag die m'n vriend stelt aan zijn zoom collega :') :'( Maar goed, gelukkig kwam dat niet heel vaak voor.

Maar als ik niet werk en hij wel dan laat ik hem met rust (andersom ook). Hij komt ook alleen beneden voor koffie/wat lekkers of lunch. Verder niet.
Shine bright like a diamond.
pi_205308113
Tijdens corona vrijwel volledig thuisgewerkt. Ik woon alleen (al is mijn vriendin ook wel regelmatig bij me) en heb een apart kamertje ingericht om te werken. Alle randapparatuur meegenomen vanaf kantoor naar huis en dan werk het uiteindelijk best ok.

Sinds april is er geen max meer op het aantal mensen dat op kantoor mag zijn en is het volledig vrij gegeven. We werken hybride, maar 2 a 3 dagen per week op kantoor wordt wel gestimuleerd. Ikzelf ben echter alle 5 de dagen op kantoor. Ondanks dat het thuiswerken op zich ok ging en ik dus ruim de helft van de week mag thuiswerken, vind ik het toch veel fijner.

Zoals iemand hierboven ook al zei werk ik op een afdeling waar ik niet echt een vastomlijnde taak heb, maar me veel moet begeven tussen de afdelingen. Ook binnen het team werken we heel erg in teamverband, niet individueel. In zo'n baan is op kantoor zitten en even naar je collega zijn of haar bureau lopen zoveel fijner dan voor elk wissewasje Teams weer aan te slingeren. En daarbuiten vind ik het ook gewoon leuk om met collega's te ouwehoeren over koetjes en kalfjes :+

Tevens is de werkplek op kantoor toch een stuk fijner dan thuis, ondanks dat ik een plek heb ingericht. Het bureau is een stuk groter dus kan er meer meuk op kwijt, ik heb 2 schermen in plaats van 1, ik heb een zit-sta-bureau, de bureaustoel is zo'n kneiterduur ergonomisch ding en ga zo maar door.

En als laatste merkte ik dat met het thuiswerken de grens tussen werk en privé enigszins vervaagde. Ik vind de rit van kantoor naar huis gewoon erg fijn om af te schakelen en over te gaan van werkmodus naar privémodus. Met het thuiswerken vond ik dat een stuk moeilijker, ondanks dat ik een werkplek heb en gewoon daar kon weglopen en de deur dicht kon doen.
pi_205308137
quote:

[..]
[..]
Mijn man stoort me niet omdat hij aandacht nodig heeft maar omdat hij er nu eenmaal woont en leeft en met van alles bezig is (hij werkt zelf niet). De kinderen hetzelfde, hoewel die wel vaker de neiging hebben iets te komen vragen/kwijt moeten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 juli 2022 @ 15:03:47 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205308144
Ik vind het juist lastig als partner thuiswerk. Want ik moet kind en hond rustig houden en entertainen en zorgen dat ze hem met rust laten. Niet te doen met kind van bijna 3. Want O+ Papa is thuis.
En zit in de kamer te werken....
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 juli 2022 @ 15:04:46 #40
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205308152
In het begin vond ik het verschrikkelijk, kwam ook een beetje door het soort werk dat ik toen deed.
Inmiddels heb ik een werkhoekje ingericht, met budget van de werkgever, en heb ik ook ander werk. Ik ga 1 a 2 dagen per week naar kantoor, voornamelijk omdat de reistijd lang is en ik dat zonde vind van mijn tijd (ja, voor corona deed ik het elke dag, toen was het nu eenmaal zo. Maar nu heb ik de keuze)

Ik vind het perfect zo. Sommige dingen doe ik makkelijker thuis, sommige dingen makkelijker op kantoor, en ik heb veel meer vrije tijd nu dan voorheen.

Ik woon overigens wel alleen.
pi_205308160
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:03 schreef Ynske het volgende:
Ik vind het juist lastig als partner thuiswerk.
Ja, vindt mijn man ook
Ik heb tijden in de woonkamer moeten zitten wegens geen eigen werkruimte (dat heb ik nu wel).
Hij moest zich voortdurend aanpassen en stil zijn met al die meetings. Is geen doen.
pi_205308163
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:49 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ja in alle lagen gelukkig. Daarom ben ik ook geswitched van baan bij mijn vorige kon dat niet.

Soms komen we wel samen op kantoor omdat dit makkelijker is en vooral ook even voor de gezelligheid maar dat is vooral eigen initiatief. En heel soms willen klanten ook liever persoonlijk afspreken (alhoewel de meeste ook liever via teams doen).

Gemiddeld kom ik 1/2 keer per maand op kantoor of bij een klant.
Want de vorige baan was verplicht? Of kom je helemaal niet meer hybride werken?
pi_205308395
Ik ben halverwege de eerste lockdown in 2020 weer naar kantoor gegaan, werd gillend gek thuis. Sindsdien geen dag meer thuisgewerkt.
pi_205308400
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:51 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben halverwege de eerste lockdown in 2020 weer naar kantoor gegaan, werd gillend gek thuis. Sindsdien geen dag meer thuisgewerkt.
Waarom werd je gillend gek thuis?
pi_205308484
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waarom werd je gillend gek thuis?
Ben veroordeeld tot de zolder waar ik wel daglicht heb maar niet naar buiten kan kijken. Daar zit ik echter voor mijn eigen zaak ook geregeld in de avonduren te werken. Kwam er op neer dat ik van 7 tot 7 werkte, hap eten en dan weer van half 8 tot 12 op zolder.

En dan nog los van de verstoringen van verdere bewoners.

Heel gek misschien, maar ik vind een scheiding tussen werk en privé (waar werk in dit geval loondienst betekent) echt een heel groot goed. Op kantoor ben ik aan het werk en thuis ben ik privé bezig.
pi_205308503
Heerlijk! Ik wil nooit meer anders.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205308534
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik word op thuiswerkdagen constant gestoord met knullige vraagjes, afleiding, muziek en andere onzin terwijl ik het liefst gewoon een dag lang gewoon rustig mijn eigen ding doe.
Mankeert ze (of mankeren ze) verstandelijk iets? Zo nee, dan is het een kwestie van opvoeden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205308582
Heb verder gelezen en ik wil wel terecht opmerken en mijn vorige post nuanceren dat thuiswerken niet altijd een feestje was, zoals ik het in mijn eerste post aangaf.

Stel je voor: maart 2020, je sociale leven is random voor onbepaalde tijd dichtgeknald. Je kan alleen maar vanaf een 13 inch Lenono ThinkPad ellende "werken" en je zat opgesloten met je maffe ex in haar studentenflatje in de eerste weken van covid, toen was het thuiswerken een hel. Werd ik ook gillend gek van.

Fast forward 2,5 jaar later: andere werkgever, andere werklaptop (MacBook Pro 15 inch), inmiddels geïnvesteerd in een degelijk bureau, degelijk keyboard en muis, mijn eigen werkplek met twee monitoren (waarvan 1 ultrawide en 1 curved) in een eigen afgesloten ruimte thuis. Dan is het heel logisch dat ik niet meer anders wil en kan hiermee 4 dagen per week uit de voeten.

Had ik nog steeds geen dergelijk werkbureau en had ik nog steeds die 13 inch ThinkPad ellende, dan zou ik ook elke dag naar kantoor willen. Dus ik snap "de andere kant" ook wel, naast dat het makkelijk is met projectmanagement om heel snel bij je collega's info te polsen. Gaat veel soepeler dan op Teams of tot er een gaatje voor een call is.

Maar toch zou ik mijn thuiswerksituatie met niemand willen ruilen, voor zover lukt alles hier. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 11-07-2022 16:25:18 ]
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 16:27:33 #49
382129 crew  Donna
pi_205308611
We zijn op maandag(ochtend) op kantoor voor overleggen etc. en de rest van de week mogen we zelf bepalen.
Ik zit doorgaans op kantoor, vind het fijner om dat allemaal gescheiden te houden. Helemaal omdat ik 's avonds thuis altijd nog wel wat doe voor het werk en als ik dan overdag ook nog thuis ga werken is er helemaal geen onderscheid meer voor mijn gevoel. En met collega's werken op kantoor vind ik ook leuker dan alleen thuis zitten.

En het scheelt een hoop gas in de winter. :9
pi_205308635
Ik ben het echt spuug- en spuugzat. Helaas is het bij mijn werk zo dat thuiswerken nog steeds de norm is. Ik ga nu minimaal de helft van de week naar kantoor...maar helaas zitten daar meestal ca. 5 van de 70 collega's.

En meneer de manager, die voor corona fel tegenstander was van thuiswerken, vindt het wel prima sinds hij sinds corona op twee uur reistijd van kantoor is gaan wonen.
pi_205308658
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 16:14 schreef baskick het volgende:

[..]
Mankeert ze (of mankeren ze) verstandelijk iets? Zo nee, dan is het een kwestie van opvoeden.
Hahaha nee. Zeker niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2022 16:35:46 ]
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 16:41:50 #52
5428 crew  miss_sly
pi_205308676
Wij vinden het beide wel erg fijn.
Man werkt eigenlijk sinds dag 1 van de eerste lockdown full time thuis. Is in al die tijd een paar keer naar een klant geweest en 1 keer een week naar Londen onlangs. Maar overall nog steeds volledig thuis en dat is ook wel iets dat de werkgever stimuleert. Sowieso is kantoor van de werkgever op zichzelf niet the place to be, en veel klanten hebben nu gemerkt dat het ook wel prima werkt op afstand.

Ik ben de eerste paar weken net als de meeste mensen volledig thuis geweest (ik werk 27 uur). Sindsdien ben ik eigenlijk altijd 1 dag per week met de auto ipv met ov naar kantoor gegaan voor wat werk dat daar wel echt moet, zoals de post uitzoeken en verwerken. Wij zijn ook maar een klein kantoor; er is 1 collega die er wel iedere dag is. 1 collega die er 2 dagen in de week is. Er was 1 collega die ook wel eens ging, maar die is inmiddels uit dienst. Overleg via Teams, whatsapp en telefoon werkt prima.

We hebben 1 kantoor op zolder met twee beeldschermen en een zit-sta bureau. Daar zit ik meestal, maar soms gaat mijn man daar zitten als hij een call of cursus of zoiets heeft.

Wat mij betreft houden we het zo. Op zichzelf wil ik ook best zo nu en dan een tweede dag met de auto naar kantoor, maar het is voor ons geen must.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 juli 2022 @ 16:42:56 #53
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205308689
Bevalt opzich prima. Prive en werk gaan wel meer in elkaar overlopen ondanks dat je meer tijd overhoudt doordat je reistijd elimineert.

Wij zijn nu bezig om zo'n unit achter in de tuin te plaatsen. Het woonhuis blijft dan 100% voor prive.

pi_205308814
In de lockdown (België) werd mijn wereld wel heel klein. Maar verder vind ik het thuiswerken top, doe het al sinds 2015. Heb een kamertje van het huis dat ik gebruik als kantoor.

Als mijn werk dichtbij zat zou ik er misschien anders over denken, maar het scheelt me zo veel tijd.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_205308843
Werkzaam bij een gemeente en werk 2 dagen op kantoor en 3 thuis. Gaan wellicht binnenkort verhuizen binnen de gemeente qua standplaats en moet dan (nog) meer reizen. Zou dan liefst maar 1 dag kantoor doen. Thuiswerken fulltime ging ook prima tijdens corona. Eigen werkkamer, bureau, 2 schermen. Bakken met eigen tijd er bij door wegvallen reistijd. Wat mij betreft blijft dit altijd zo. Hoop dus dat het met 1 dag kantoor ook af kan straks.
pi_205308888
Hier prima maar in de winter ga ik wel weer meer naar kantoor zodat de kachel thuis lekker uit kan blijven.
blablablabla
  maandag 11 juli 2022 @ 17:11:59 #57
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205308906
Ik vind het oneerlijk dat er hier mensen zijn die die 5 dagen thuis mogen werken terwijl ik nog maar 1 dag mag :(
pindazakje
pi_205308951
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:10 schreef Elan het volgende:
Hier prima maar in de winter ga ik wel weer meer naar kantoor zodat de kachel thuis lekker uit kan blijven.
Ik ben exact dit ook van plan aankomende winter.

Dutchies gonna Dutch :P Geen zin in bizarre energierekeningen, mijzelf kennende.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 11-07-2022 17:19:23 ]
pi_205308981
Werkt perfect. Geen huisgenoten, aparte werkkamer en geen rumoer om me heen dus ben mega productief. Voor het sociale aspect wil ik wel weer eens richting kantoor, maar thuiswerken is voor mij een blijvertje. Eens per week op kantoor voor afwisseling en contact lijkt me voldoende.
pi_205309007
Wij mogen 5 dagen in de week thuis werken. Ze verplichten niemand om naar kantoor te komen. De meeste mensen werken dan ook volledig thuis. Ik ga wel iedere week 1 of 2 dagen naar kantoor, maar dat is voor mij 10 minuten van mijn huis.
Soms ga ik wel maar een kantoor in een andere stad waar collega's wonen die dan minder reistijd hebben, maar dan declareer ik een dienstreis en reistijd is werktijd. Ik rijd privé elektrisch, dus ook een keer op een andere locatie red ik prima qua onkostenvergoeding.
pi_205309078
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:24 schreef DoubleDip het volgende:
Werkt perfect. Geen huisgenoten, aparte werkkamer en geen rumoer om me heen dus ben mega productief. Voor het sociale aspect wil ik wel weer eens richting kantoor, maar thuiswerken is voor mij een blijvertje. Eens per week op kantoor voor afwisseling en contact lijkt me voldoende.
Same here :)
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 19:49:05 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_205310451
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:18 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik ben exact dit ook van plan aankomende winter.

Dutchies gonna Dutch :P Geen zin in bizarre energierekeningen, mijzelf kennende.
Met een beetje pech zitten we dan "gewoon" in de winter-lockdown ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205310751
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik vind het oneerlijk dat er hier mensen zijn die die 5 dagen thuis mogen werken terwijl ik nog maar 1 dag mag :(
Tijd voor een andere werkgever!
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 20:24:18 #64
236264 crew  capricia
pi_205310834
Ik vind het heerlijk.
Lekker flexibel. Geen BSO meer nodig. Zou niet anders meer willen. Zoveel vrijetijd en relaxedheid gekregen.

Plan mijn meetings smorgens. En het uitwerken etc doe ik wanneer het mij uitkomt. Kan dus ook savonds zijn.
Ook gaan we veel vaker even een weekje weg. Want werken kunnen we nu overal.

Voor mij geen vaste werktijden of werkplek meer en zeker niet al die uren in de auto als consultant.
Ben er blij mee.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 20:26:31 #65
236264 crew  capricia
pi_205310853
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 16:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hahaha nee. Zeker niet.
Wat zegt ze dan als je aangeeft dat het je stoort?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 20:40:26 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205310964
Gelukkig heb ik een gasloos huis en ben ik geen koukleum. De vloerverwarming moet toch werken, kan ik er beter gewoon gebruik van maken :7 !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 20:53:43 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_205311086
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 20:40 schreef Rene het volgende:
Gelukkig heb ik een gasloos huis en ben ik geen koukleum. De vloerverwarming moet toch werken, kan ik er beter gewoon gebruik van maken :7 !
Jep, hier ook, al is het in dit geval vloerkoeling want met dit weer is verwarming niet nodig :P
  maandag 11 juli 2022 @ 20:58:25 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205311145
Ideaal..
Ik werk twee dagen op kantoor, vaak de maandag en dinsdag maar is niet vast en de andere dagen vanuit huis.
Heb 1 directe collega die ook hier in NL op kantoor zit en de rest van mn collega's zitten over heel europa.
Dus dat zijn toch Zoom calls altijd.
Dan kan ik net zo goed thuis zitten.

Nadeel is wel dat we nu de twee slaapkamers, die we extra hebben, als kantoor gebruiken.
Want vrouw-lief werkt ook vanuit huis en ik verwacht dat die maximaal 1 a 2 dagen per week weer naar kantoor gaat zodra ze volledig herstelt is van haar ziekte.

Gelukkig gaan we zelf bouwen maar daardoor hebben we wel extra moeten investeren in twee aparte werkplekken voor mij en m'n vrouw. Zodat we alsnog twee slaapkamers weer hebben mochten we kinderen mogen krijgen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 11 juli 2022 @ 21:05:06 #69
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_205311243
Heerlijk in een hybride variant. Tijdgebonden cursussen geef ik op locatie, verder een of twee keer naar kantoor voor overleg of draaien van content. Verder kan ik producties heerlijk thuis editten en voice-overs inspreken. Deluxe van een eigen werkkamer. O+
pi_205311475
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Tijd voor een andere werkgever!
Exact dit!

Het is hun gemis!

Bij ons willen ze ook 3 of 4 dagen verplichten.

[ Bericht 1% gewijzigd door black-soldier op 11-07-2022 21:23:34 ]
  maandag 11 juli 2022 @ 21:37:27 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205311844
Ik ben vandaag voor het eerst een hele dag op kantoor geweest en het hele team was ook gelijk aanwezig. 8 man op 1 kamer.
Na 2,5 jaar thuis was vooral al het geluid behoorlijk wennen. Ik ben thuis veel productiever. Gelukkig hoef ik maar 1 dag per week. Manlief idem.

Omdat we allebei aan het werk zijn is het niet meer dan een praatje of ff sparren zo af en toe op de dag en hebben we geen last van elkaar. Kind gaat niet meer naar de bso en stoort ons ook nauwelijks. Dus je vriendin moet dat ook kunnen :+

Het leven is een stuk minder stressen zonder die dagelijkse reistijd. Nooit meer anders.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_205312295
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 21:37 schreef laziness het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst een hele dag op kantoor geweest en het hele team was ook gelijk aanwezig. 8 man op 1 kamer.
Na 2,5 jaar thuis was vooral al het geluid behoorlijk wennen. Ik ben thuis veel productiever. Gelukkig hoef ik maar 1 dag per week. Manlief idem.

Omdat we allebei aan het werk zijn is het niet meer dan een praatje of ff sparren zo af en toe op de dag en hebben we geen last van elkaar. Kind gaat niet meer naar de bso en stoort ons ook nauwelijks. Dus je vriendin moet dat ook kunnen :+

Het leven is een stuk minder stressen zonder die dagelijkse reistijd. Nooit meer anders.
Amen.
  maandag 11 juli 2022 @ 22:05:30 #73
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_205312387
Ik werk standaard 1 dag in de week thuis, is voor mij meer dan voldoende. Kantoor is ongeveer 10 minuten van huis, maar is gewoon veel makkelijker om contact te hebben met collega's, even vlug iets overleggen of even pauze in de koffiehoek
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_205313420
Fuck thuiswerken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205313435
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 16:42 schreef RamboDirk het volgende:
Bevalt opzich prima. Prive en werk gaan wel meer in elkaar overlopen ondanks dat je meer tijd overhoudt doordat je reistijd elimineert.

Wij zijn nu bezig om zo'n unit achter in de tuin te plaatsen. Het woonhuis blijft dan 100% voor prive.

[ afbeelding ]
Ik zou toch wel naar buiten willen kunnen kijken, zo direct tegen een muur aan zitten kijken is niks joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205313916
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 21:37 schreef laziness het volgende:
moet dat ook kunnen :+

Zoals @black-soldier al aangeeft.... amen.

Niet enkel de reisduur, maar ook wakker worden en moeten haasten want een trein die gehaald moet worden.
Meteen na wakker worden zit die druk er op, opschieten....want trein niet willen missen (en met wat pech, niet uitzonderlijk, app checken, rijd, tijdens de korte rit naar station valt ie alsnog uit).
Dat niet hoeven haasten geeft zoveel meer rust.
pi_205314296
Ik vind het ook heerlijk.

Wel wat andere situatie dan de meesten hier, zo te lezen. Man en ik zijn allebei eigen baas, dus we hebben sowieso geen kantoor met collega's. En we hebben de luxe dat we allebei een eigen werkkamer hebben thuis, dus ook geen last van elkaar videocalls (heb ik vooral veel, ik geef trainingen). Mijn man gaat wel twee keer per week buiten de deur zitten, meestal combineert hij dat met research doen in een archief of interviews afnemen. Ik ben 1 dag in de week bij mijn ouders, verder werk ik vooral thuis, al heb ik af en toe klanten die graag op locatie les willen. Als de reistijd te doen is (of betaald wordt) doe ik dat wel.

Geen reistijd, huishouden zo'n beetje tussendoor doen, ik vind het heerlijk. Geeft veel meer rust.

Enige lastige periode was toen de kinderen ook thuis school hadden. Je kinderen helpen met school én zelf lesgeven is geen fijne combinatie. Dat wordt volgende week - als ze zomervakantie hebben - ook wel weer een uitdaging. Hoewel ik wat dat betreft al lang blij ben dat ik geen peuters / kleuters meer heb. Dat lijkt me echt pittig.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:57:55 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205314343
Ik werkte voor Corona al regelmatig thuis, het bevalt mijn prima. Moet daarbij zeggen dat toen we 11 jaar geleden dit huis kochten het een eis was een kantoor te hebben. Ik werk niet in de woonkamer of op de slaapkamer. Inmiddels ga ik weer 1 a 2 dagen in de week naar kantoor maar sinds een hele afdeling vorige week ziek met corona thuis zit werk ik voorlopig full time thuis
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:38:43 #79
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_205315225
Ik wil niet meer terug. Voor corona ging ik 4 dagen per week naar kantoor (4x9). Nu nog maar 1 dag. En ik vind dat ideaal. Wij hebben een kantoortuin, en daar kon ik voor corona al niet tegen maar nu vind ik het helemaal niks. Ik ga daarom naar kantoor voor ontmoetingen, bijpraten met collega's en afstemmen. Soms ook gewoon gepland. Maar echt werken op kantoor doe ik praktisch niet meer omdat ik constant afgeleid ben door de omgeving.

Man zit gewoon weer fulltime op kantoor, maar die kon werk niet loslaten als hij thuiswerkte dus dat is voor zijn mentale gesteldheid beter. Zelf trek ik de deur van ons thuiskantoortje achter me dicht en is het alsof ik van kantoor thuis kom. Ik kon het ook wel goed hebben toen hij nog wel thuiswerkte. Alleen toen we in het begin in dezelfde ruimte zaten was het wat storend als je allebei gelijktijdig een vergadering had, en de eettafel was te hoog om goed aan te werken :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 00:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zou toch wel naar buiten willen kunnen kijken, zo direct tegen een muur aan zitten kijken is niks joh.
Ja, ik zou dan ook mijn bureau minimaal op de zijkant zetten zodat je naar buiten kunt blijven kijken. Nadeel aan naar buiten kunnen kijken van bovenaf / uit huis is dat ik me soms een stalker voel omdat dingen van buren beginnen op te vallen :@
Fuck the EBU
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:02:01 #80
46794 Berkery
Fat bastard
pi_205315422
Ik ben dit jaar nog maar drie keer op kantoor geweest, waarvan één keer om een nieuwe telefoon op te halen. Na de zomer kom ik op een andere plek te werken en dan verwachten ze me wel een keer per week op kantoor. Lijkt me ook wel wat gezonder, maar dat vind ik ook wel genoeg.
Ik heb thuis een eigen kamer om te werken en wordt niet gestoord.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_205315815
Ik vind het heerlijk en het bevalt mij uitstekend. Lekker geconcentreerd werken zonder allerlei flauwekul om je heen te hebben. Zelf kom ik nog 1 á 2 keer in de maand op kantoor. Daarnaast heb ik een reistijd van 5 seconden in plaats van 40 minuten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_205315855
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:10 schreef Herkauwer het volgende:

Dus nee, ik ben er geen voorstander van voor mezelf om alleen maar thuis te werken. Ik kan wel begrijpen dat veel mensen het fijn vinden. Binnenkort een andere baan met lijn verantwoordelijkheid, dus dat gaat wennen worden. Maar ik zal grotendeels op kantoor te vinden zijn voor wie me nodig heeft.
Dit dus, ik werk eigen 80% van de tijd samen met ene collega en dat is op een fysiek kantoor veel makkelijker. Hier is thuiswerken er dus ook grotendeels uit en is het meer de uitzondering geworden.

Voordeel is wel dat mijn reistijd altijd al iets van 15 minuten was met de auto of 30 minuten fietsen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205315876
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 16:42 schreef RamboDirk het volgende:

[ afbeelding ]
Wat kost dat?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:36:40 #84
189961 ex
aperture science
pi_205316184
Eigen kamer hier, werk ook permanent thuis (collega's zitten niet in NL) ben tijdens covid juist terug verhuisd naar NL en full remote gegaan. Bevalt prima, maar wel juiste spullen.. Los game bureau, los werk bureau (inc toebehoren) dus werk/prive zijn goed gescheiden.

Werk veel samen met collega's, maar gaat prima remote en merk dat me concentratie een stuk beter is.

Af en toe vlieg ik is in de EU om m'n team op te zoeken maar dat gebeurd max 3 dagen per maand.
The cake is a lie!
pi_205316240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:36 schreef ex het volgende:
Eigen kamer hier, werk ook permanent thuis (collega's zitten niet in NL) ben tijdens covid juist terug verhuisd naar NL en full remote gegaan. Bevalt prima, maar wel juiste spullen.. Los game bureau, los werk bureau (inc toebehoren) dus werk/prive zijn goed gescheiden.

Werk veel samen met collega's, maar gaat prima remote en merk dat me concentratie een stuk beter is.

Af en toe vlieg ik is in de EU om m'n team op te zoeken maar dat gebeurd max 3 dagen per maand.
Waar zit jouw team dan?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:49:38 #86
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205316292
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat kost dat?
Net geen 25k

Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben bijvoorbeeld alleen elektriciteit en isolatie. De binnenafwerking doen we zelf, muren en vloer.
Maar geen riolering of wateraansluitingen.
pi_205316414
Zit wel, net zoals anderen in dit topic te denken aan een aantal investeringen om het thuiswerk wat draaglijker te maken.

Op kantoor had ik lekker airconditioning, maar thuis sterf ik half af. Dat is zo'n dingetje wat het thuiswerken toch een stuk beter maakt.
pi_205316415
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:51 schreef GereDathan het volgende:
Herkenbaar. Ik zit ook veel liever op kantoor. Na die eerste lockdown nog 2 maal een week verplicht thuis moeten werken vanwege besmetting en risico contact. :P

Lekker elke dag mijn beweging pakken door naar het werk te fietsen. ^O^
pi_205316524
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik zit ook veel liever op kantoor. Na die eerste lockdown nog 2 maal een week verplicht thuis moeten werken vanwege besmetting en risico contact. :P

Lekker elke dag mijn beweging pakken door naar het werk te fietsen. ^O^
Groot gelijk.

Ik zie dat ik enigszins heb gelogen, heb sindsdien ook inderdaad 2x een paar dagen thuisgewerkt omdat partner op een gegeven moment Corona had. Dat was ik alweer vergeten, toen waren werk en privé helemaal een crappy situatie.
pi_205316964
Mij bevalt het prima. Ik kan efficiënter werken, heb minder afleiding, houd meer tijd over en breng meer tijd door met m'n gezin.

Het enige wat me niet bevalt is iets waar ik tevoren al bang voor was: de oude werkplek is totaal niet toegerust op hybride werken. Als ik online overleg heb met collega's die op kantoor aanwezig zijn, zitten die vaak niet op een rustige plek en dat zorgt voor veel achtergrondrumoer tijdens het overleg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 14:25:40 #91
9859 crew  Karina
Woman
pi_205317148
Het is een beetje afhankelijk van hoe druk ik het heb: als ik het heeel druk heb schiet ik thuis veel beter op, geen afleiding door collega's. Als het wat minder druk is vind ik het leuker om op kantoor te zijn, dan heb je nog wat aanspraak en kun je eventueel collega's wat helpen als je zelf wat tijd over hebt. De reistijd (ca 45 minuten enkele reis) mis ik totaal niet. Terwijl ik hiervoor er niet zo een moeite mee had, maar toen was ik het gewend.

Momenteel werk ik meestal 2 dagen op kantoor en 2 dagen thuis.

Wat Claudia hierboven benoemt merk ik ook: als ik op kantoor een teamsvergadering heb en er is geen lege kamer beschikbaar is het wat onhandig als er collega's in dezelfde kamer zitten te werken, zowel voor hen als voor mij.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_205321198
Thuiswerken bevalt prima. Koeler huis dan kantoor, en in de winter denk ik dat ik qua verwarming thuis niet meer verstook dan aan benzine naar het werk.
Het levert met anderhalf uur extra tijd per dag op, kan ongestoord dingen doen (single zijn scheelt een hoop), de katten vinden het geweldig om de hele dag op schoot te kunnen en af en toe mee te vergaderen, lekkere lunches bouwen uit mijn eigen koelkast.

Er zijn wel nadelen uiteraard: formeel en vooral informeel contact met collega’s mis je wel.
Vandaag weer een teams meeting (die ik op mijn vrije dag goed kon hebben omdat het me maar anderhalf uur thuis voor een scherm kostte ipv anderhalf uur meeten en anderhalf uur reistijd) waarbij bij de één de stroom eraf vloog en de ander een slechte verbinding had. Face To face heb je dat geneuzel niet.

Werkgever promoot nu een 3:2 verhouding voor werk:thuis maar laat het aan ons over om dat in te vullen op basis van behoefte en vraag vanuit het werk. Dus ik ga nu gemiddeld 1 dag per week naar kantoor. En hoop dat zo te houden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205322979
Ik werkte vandaag weer eens thuis. Niet fijn.
Mijn werkkamer zit achter de aangebouwde garage aan de tuin vast maar onze zonen van 17 en 21 hebben vakantie dus hier is het zoete inval van allerlei jeugdigen.
Ook in de tuin.

Morgen weer lekker naar kantoor!
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:09:42 #94
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205323194
Vind het helemaal niks. Heb erg weinig sociale contacten, maar daar wel sterk behoefte aan. Dus gedwongen thuiszitten in 2020 was echt de hel, de hele week zag ik amper iemand. Lik daar eigenlijk nog steeds de mentale wonden van, heeft er echt enorm ingehakt.

En vind het dus nog steeds niks, veel te eenzaam, het motiveert niet omdat je eigenlijk geen idee hebt voor wie je het werk doet.

Voor de rest loopt het werk, applicatiebeheer en databeheer, ook echt van geen meter met iedereen op afstand. Legio collega's zie je letterlijk nooit meer, zelfs het ondersteunend personeel (ander team) die onder meer mijn werkzaamheden administratief zouden moeten ondersteunen niet. Geen idee wat ze doen en ze zullen zich voorgoed beperken tot hun eigen straatje pre-corona. Van de ontwikkelingen in de organisatie.krijgen ze niets meer mee, interesseert ze ook niet, dus je bent weet ik hoeveel tijd kwijt om ze iedere keer bij te praten en spontaan zaken oppakken is er ook niet meer bij. Dat ligt allemaal op het bordje van het personeel op kantoor. Dat is natuurlijk ook een fout van de organisatie an sich, maar die zien thuiswerken vooral als een besparing, naar de minpunten wordt totaal niet omgekeken en als je zegt dat de ondersteuning achterblijft, dan is het jouw woord tegen het hunne. Ze claimen gewoon dat ze geen tijd hebben en dan is daarmee de kous af.

Verder word je knettergek van ellenlange mails typen om iets op te lossen dat live in 10 seconden kan.
pi_205323647
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiswerken bevalt prima. Koeler huis dan kantoor, en in de winter denk ik dat ik qua verwarming thuis niet meer verstook dan aan benzine naar het werk.
Het eerste jaar kon ik dit niet helemaal goed bekijken omdat we toen pas vanaf maart thuis aan het werken waren, maar daarna kon ik er wel een redelijk beeld van krijgen qua verbruik. Ik rij dan enkel een klein stukje naar station en dan de trein, maar verbruik lag (in m'n eentje) misschien 10-15% hoger met fulltime thuis werken. Wat (met normale prijzen in ieder geval, nu nog wel overigens) nog steeds goedkoper is dan de kosten voor het beetje benzine en OV.
pi_205323659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:52 schreef Bleie het volgende:
Ik vind het ook heerlijk.

Wel wat andere situatie dan de meesten hier, zo te lezen. Man en ik zijn allebei eigen baas, dus we hebben sowieso geen kantoor met collega's. En we hebben de luxe dat we allebei een eigen werkkamer hebben thuis, dus ook geen last van elkaar videocalls (heb ik vooral veel, ik geef trainingen). Mijn man gaat wel twee keer per week buiten de deur zitten, meestal combineert hij dat met research doen in een archief of interviews afnemen. Ik ben 1 dag in de week bij mijn ouders, verder werk ik vooral thuis, al heb ik af en toe klanten die graag op locatie les willen. Als de reistijd te doen is (of betaald wordt) doe ik dat wel.

Geen reistijd, huishouden zo'n beetje tussendoor doen, ik vind het heerlijk. Geeft veel meer rust.

Enige lastige periode was toen de kinderen ook thuis school hadden. Je kinderen helpen met school én zelf lesgeven is geen fijne combinatie. Dat wordt volgende week - als ze zomervakantie hebben - ook wel weer een uitdaging. Hoewel ik wat dat betreft al lang blij ben dat ik geen peuters / kleuters meer heb. Dat lijkt me echt pittig.
Wat voor bedrijf heeft je man?
  woensdag 13 juli 2022 @ 12:17:16 #97
189961 ex
aperture science
pi_205326308
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Waar zit jouw team dan?
Ierland en Californië
The cake is a lie!
pi_205326350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 00:09 schreef Zelva het volgende:
Vind het helemaal niks. Heb erg weinig sociale contacten, maar daar wel sterk behoefte aan. Dus gedwongen thuiszitten in 2020 was echt de hel, de hele week zag ik amper iemand. Lik daar eigenlijk nog steeds de mentale wonden van, heeft er echt enorm ingehakt.

En vind het dus nog steeds niks, veel te eenzaam, het motiveert niet omdat je eigenlijk geen idee hebt voor wie je het werk doet.

Voor de rest loopt het werk, applicatiebeheer en databeheer, ook echt van geen meter met iedereen op afstand. Legio collega's zie je letterlijk nooit meer, zelfs het ondersteunend personeel (ander team) die onder meer mijn werkzaamheden administratief zouden moeten ondersteunen niet. Geen idee wat ze doen en ze zullen zich voorgoed beperken tot hun eigen straatje pre-corona. Van de ontwikkelingen in de organisatie.krijgen ze niets meer mee, interesseert ze ook niet, dus je bent weet ik hoeveel tijd kwijt om ze iedere keer bij te praten en spontaan zaken oppakken is er ook niet meer bij. Dat ligt allemaal op het bordje van het personeel op kantoor. Dat is natuurlijk ook een fout van de organisatie an sich, maar die zien thuiswerken vooral als een besparing, naar de minpunten wordt totaal niet omgekeken en als je zegt dat de ondersteuning achterblijft, dan is het jouw woord tegen het hunne. Ze claimen gewoon dat ze geen tijd hebben en dan is daarmee de kous af.

Verder word je knettergek van ellenlange mails typen om iets op te lossen dat live in 10 seconden kan.
Heb je al overwogen om naar een andere werkgever uit te kijken? Het klinkt mij in de oren alsof het vooral aan de organisatie schort. Dan nog kan het natuurlijk zo zijn dat thuiswerken je niet bevalt, maar dit klinkt allemaal wel heel dramatisch en ik herken het niet van de twee plekken waar ik de afgelopen jaren heb gewerkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 juli 2022 @ 13:11:18 #100
189961 ex
aperture science
pi_205327210
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 12:33 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Collega van @:sirdanilot?
Gelukkig niet.
The cake is a lie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties