abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205307053
Ben wel benieuwd hoe bij jullie het thuiswerken bevalt. Mag uiteraard als je single bent, maar ben juist ook wel benieuwd naar de verhalen van mensen met partners of zelfs een gezin thuis.

Bij mij vind ik ook na 2 jaar nog steeds geen denderend succes. Vrouwlief werkt niet fulltime en is vaak storend aanwezig in huis. :') Het cliché dat mannen gefocust zijn op hun werk/computer (tunnelvisie) en vrouwen meer bezig zijn met sociale dingen is bij ons wel helemaal waar. Ik word op thuiswerkdagen constant gestoord met knullige vraagjes, afleiding, muziek en andere onzin terwijl ik het liefst gewoon een dag lang gewoon rustig mijn eigen ding doe.

Toch werk ik nog steeds relatief veel thuis vanwege de reisafstand en omdat er zelden iemand op kantoor is. Maar het blijft kiezen tussen 2 matige situaties.
pi_205307086
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe bij jullie het thuiswerken bevalt. Mag uiteraard als je single bent, maar ben juist ook wel benieuwd naar de verhalen van mensen met partners of zelfs een gezin thuis.

Bij mij vind ik ook na 2 jaar nog steeds geen denderend succes. Vrouwlief werkt niet fulltime en is vaak storend aanwezig in huis. :') Het cliché dat mannen gefocust zijn op hun werk/computer (tunnelvisie) en vrouwen meer bezig zijn met sociale dingen is bij ons wel helemaal waar. Ik word op thuiswerkdagen constant gestoord met knullige vraagjes, afleiding, muziek en andere onzin terwijl ik het liefst gewoon een dag lang gewoon rustig mijn eigen ding doe.

Toch werk ik nog steeds relatief veel thuis vanwege de reisafstand en omdat er zelden iemand op kantoor is. Maar het blijft kiezen tussen 2 matige situaties.
Je zou kunnen kijken naar een 'derde locatie'. Daarmee bedoel ik een locatie, dichtbij huis, waar je wel rustig kunt werken. Dat kan gratis (koffietentje, bibliotheek), maar dan heb je waarschijnlijk nog steeds niet echt rust/privacy. Coworking locaties kosten meestal wel geld.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 juli 2022 @ 13:06:07 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205307169
Uitstekend, maar doorgaans is er dan ook wel de luxe van een eigen kamer om in te kunnen werken en een vriendin die snapt dat er met werk rekening gehouden moet worden. Op dagen dat dat niet lukt, gaat het werken beduidend moeizamer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 11 juli 2022 @ 13:08:36 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205307197
Bevalt me prima. Mijn man en zoontje zijn ook hele dagen thuis, ik kan me wel heel goed concentreren verder.

Ik verwacht dat er binnenkort aangekondigd wordt dat de hele afdeling fulltime naar kantoor moet. Ik wil dat niet, dus ik ga serieus mijn opties overwegen als het zover komt. 2 dagen op kantoor wil ik wel overwegen. Over 3 dagen valt misschien nog wel te praten. Ik heb ondertussen mijn eigen kantoorruimte opgegeven, en ik vergader zeker 4-6 uur per dag. Dat ga ik niet doen in een gedeelde ruimte.
Resistance is futile.
pi_205307235
Mij bevalt het prima. Ik werk meestal twee ochtenden thuis. Dan fiets ik in de pauze naar het werk. Ideale combi zo. Ben thuis soms wel wat minder productief, daarom toch veel naar kantoor.
pi_205307283
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je zou kunnen kijken naar een 'derde locatie'. Daarmee bedoel ik een locatie, dichtbij huis, waar je wel rustig kunt werken. Dat kan gratis (koffietentje, bibliotheek), maar dan heb je waarschijnlijk nog steeds niet echt rust/privacy. Coworking locaties kosten meestal wel geld.
Goede tip wel ja. Café weleens geprobeerd maar dat werkte niet best. Misschien in een lege kerk gaan zitten ofzo. :')
pi_205307288
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Uitstekend, maar doorgaans is er dan ook wel de luxe van een eigen kamer om in te kunnen werken en een vriendin die snapt dat er met werk rekening gehouden moet worden. Op dagen dat dat niet lukt, gaat het werken beduidend moeizamer.
Dat is al een luxe op zich. :P
  maandag 11 juli 2022 @ 13:24:17 #8
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205307312
Ik heb het altijd al gewild maar de managers willen hun loonslaven zien en komen met 'we hebben het altijd al zo gedaan'

Onbetaald reizen, onbetaald pauze en onbetaalde snelheidsboetes in de vieze file hoef ik never nooit meer mee te maken.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 11 juli 2022 @ 13:30:31 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_205307352
Heb het goed gekund, maar nu ik meer op de zak zit vind ik thuiswerken weer wat lastiger worden.
Probeer t wel 1x in de week erin te houden. Omdat het voor sommige werkzaamheden altijd fijner is.

We hebben maar 1 werkplek thuis dus vriend zit sowieso liever op de zaak.
pi_205307381
Vind het ideaal, 4 dagen thuis 1 dag op kantoor. Zit zelf boven achter de pc en vriendin doet gewoon beneden in de woonkamer haar eigen ding. Merk dat zij veel minder afleidt dan de collega's met wie ik op die ene kantoordag in dezelfde kamer zit.

Nog andere voordelen. Samen in de middagpauze een stukje wandelen of boodschappen doen. Avondeten alvast voorbereiden, geen reistijd, wat huishoudelijke dingen tussendoor of een keer weg voor een afspraak. Van mij mag het altijd wel zo blijven (en gebeurt ook bij mijn werkgever).

Scheelt wel dat ik niet alleen woon. Dan zou ik na een tijd wel vereenzamen en ging ik liever 3 dagen naar kantoor.

Derde locatie is een goede tip inderdaad. Ik heb zelf bij mijn ouders die een paar km verderop wonen een thuiswerkplek ingericht. Als er dan wel drukte in huis is door vriendin of haar afspraken dan ga ik daar naartoe met m'n laptop.
pi_205307399
Nou, ja, het was wel wat lastig, om een halve hectare paprikakas in de achtertuin te zetten.

Op zolder is een WKK geplaatst, voor de warmte en de CO² voor de kas.
De elektriciteit wordt teruggelevert aan het net.

Het voordeel is dat ik het eerste gebruik heb van die elektriciteit en warmte en warm water heb via een warmtewisselaar.
Het nadeel is dat ik 's nachts regelmatig uit mijn bed dender, als die motor weer aanslaat.

Op de verdieping staat het watergeefsytsteem en de opslag en mengvaten voor de kunstmest.

De sorteermachine en fust, voor het sorteren van zo'n 2 ton aan paprika's per dag, heeft zo'n beetje de woonkamer in beslag genomen.

De voorpui heeft plaats gemaakt voor een overhead deur.
De achterpui heeft een automatische schuifdeur naar de kas gekregen.
De keuken is nu kantine.

Eens per dag komt er een vrachtwagen het volle fust omruilen voor lege.

De kas op het werkadres staat nu leeg en wordt gebruikt om de heftrucks en tractoren te stallen, die de baas en zijn zoon opkopen, repareren, opknappen, verkopen en onderhouden. Hun beider hobby.

Dat zou er moeten gebeuren, zodat ik thuis kon werken.
We hebben naar besloten dat thuiswerken geen optie was.

Alhoewel de baas en zijn zoon dat laatste punt niet erg hadden gevonden.
Volgens mij zouden die veel gelukkiger zijn, als ze dagelijks tot achter hun oren in de olie en smeer zouden zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door marc0871 op 11-07-2022 13:46:36 ]
pi_205307489
Ook hier thuiswerken dat uitstekend gaat. Ik woon alleen en heb een eigen kantoorkamertje die ik zelf heb ingericht. Wel super fijn. Soms komt vriendin en dan doet zij haar eigen ding. Geen problemen ermee.

Ook vind ik het heerlijk om tijdens de lunch samen te lunchen en een wandelingetje maken. Na werk samen eten klaar maken of lekker de stad in. Heerlijk vind ik dat.

Alleen willen ze op kantoor weer paar dagen 'verplichten', ondanks dat er onderlinge afspraken zijn gemaakt met de desbetreffende leidinggevende. De argumenten die worden gebruikt vind ik een beetje zwak. Het zijn de typische redenen waar je helemaal niets aan hebt. Het grappige is dat degene die dit willen doen zelf niet elke dag op kantoor zijn.... Het is er nog niet, maar ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als ze nu opeens voor iedereen het gaan verplichten. Ik vrees voor een leegloop naar concurrenten waar ze wel de flexibiliteit hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door black-soldier op 11-07-2022 13:48:32 (.) ]
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 13:47:49 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205307500
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Nouja dat dus. We wisselen het wat af thuis. Op dit moment heeft mn man weer veel kantoordagen. Maar zijn web beiden thuis dan zit de een aan de keukentafel en de ander op het kantoortje boven. Er is een sta-zit bureau met twee schermen. Ik zit op zo'n 50/50 thuis of kantoor. En dat gaat prima. Ik heb kantoor wel nodig voor mn sociale contacten of sparren met collega's.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205307506
Vrij positieve reacties tot dusver. Valt me niet tegen.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 13:50:37 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205307531
ik werk al sinds ergens begin 2020 vanuit huis, en mijn vrouw sinds febuari het grootste deel van de tijd ook. Maar, mijn vrouw zit beneden, en ik zit op zolder, dus we zitten elkaar niet in de weg. Gaat dus prima.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205307541
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vrij positieve reacties tot dusver. Valt me niet tegen.
Werkgevers die geen hybride werken stimuleren gaan het lastig krijgen met het aannemen en behouden van personeel. Het is al zo moeilijk voor werkgevers om personeel te krijgen. Verplicht weer op kantoor gaan zitten 3, 4 of 5 dagen per week gaat naar mijn idee averechts werken.
pi_205307583
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:50 schreef CoolGuy het volgende:
ik werk al sinds ergens begin 2020 vanuit huis, en mijn vrouw sinds febuari het grootste deel van de tijd ook. Maar, mijn vrouw zit beneden, en ik zit op zolder, dus we zitten elkaar niet in de weg. Gaat dus prima.
Heb je drang om weer kantoor te gaan / hoe wordt omgegaan op jouw kantoor met thuiswerken?
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 13:59:08 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_205307611
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:56 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Heb je drang om weer kantoor te gaan / hoe wordt omgegaan op jouw kantoor met thuiswerken?
Nee, totaal niet. Thuiswerken = prima. Datzelfde geldt voor de klant waar ik nu zit. Deze klus specifiek is ver van huis en heb ik aangenomen toen thuiswerken nog aangeraden werd, met dien verstande dat ik niet van plan was om regelmatig naar hun kantoor te komen vanwege de reistijd/afstand als thuiswerken niet langer aangeraden werd.

Dat was prima, en is nog steeds prima, dus prima :P
pi_205307618
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Thuiswerken = prima. Datzelfde geldt voor de klant waar ik nu zit. Deze klus specifiek is ver van huis en heb ik aangenomen toen thuiswerken nog aangeraden werd, met dien verstande dat ik niet van plan was om regelmatig naar hun kantoor te komen vanwege de reistijd/afstand als thuiswerken niet langer aangeraden werd.

Dat was prima, en is nog steeds prima, dus prima :P
Fijn!
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 14:05:04 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_205307654
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:59 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Fijn!
Stel dat ik op een klus dichterbij zou zitten, en ik zou naar kantoor 'moeten', dan zou ik daar geen moeite mee hebben trouwens. Maar thuis is wel veel makkelijker.
pi_205307661
Bij mij op kantoor is het thuiswerken nooit afgeschaft, kom alleen naar kantoor voor de wekelijkse borrel met collega’s. We hebben op kantoor een dakterras met open bar midden in de stad, kan je onbeperkt zuipen.

Ik werk dus 4 dagen thuis, en die ene dag per week op kantoor is aansluitend voor de dakborrel met collega's na mijn werkdag. :P

Van mij mag het zo blijven. We worden wel gemotiveerd om vaker op kantoor te komen, maar dat heeft verder geen pros en cons.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 11-07-2022 14:06:19 ]
pi_205307686
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Stel dat ik op een klus dichterbij zou zitten, en ik zou naar kantoor 'moeten', dan zou ik daar geen moeite mee hebben trouwens. Maar thuis is wel veel makkelijker.
Dat is goed te begrijpen. Reistijd is altijd wel een factor om rekening mee te houden.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 14:08:55 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_205307701
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:07 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Dat is goed te begrijpen. Reistijd is altijd wel een factor om rekening mee te houden.
Nou het is vooral inderdaad dat ik in de reistijd ook al thuis aan het werk kan zijn. Maar goed, als de klant zegt nee liever hier op kantoor en dat is een acceptabele afstand/tijd, sure, why not.
pi_205307702
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:05 schreef Erasmus het volgende:
Bij mij op kantoor is het thuiswerken nooit afgeschaft, kom alleen naar kantoor voor de wekelijkse borrel met collega’s. We hebben op kantoor een dakterras met open bar midden in de stad, kan je onbeperkt zuipen.

Ik werk dus 4 dagen thuis, en die ene dag per week op kantoor is aansluitend voor de dakborrel met collega's na mijn werkdag. :P

Van mij mag het zo blijven. We worden wel gemotiveerd om vaker op kantoor te komen, maar dat heeft verder geen pros en cons.
Fijn dat het bij jullie zo is.

Zijn er ook niet een soort van 'indirect' consequenties (bijvoorbeeld iets slechtere beoordeling, mindere bonus, minder kans op promotie, etc.)?
pi_205307707
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:08 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Fijn dat het bij jullie zo is.

Zijn er ook niet een soort van 'indirect' consequenties (bijvoorbeeld iets slechtere beoordeling, mindere bonus, minder kans op promotie, etc.)?
Nope, zijn geen klootzakken bij mij op kantoor gelukkig.
Vorige maand nog promotie gekregen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 11-07-2022 14:09:32 ]
  maandag 11 juli 2022 @ 14:10:28 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205307726
Ik mis het opvangen van zaken die spelen op de afdeling en in de organisatie. Als je een vaste taak hebt om zaken te verwerken dan is het wel aardig ja. Maar als je je tussen de verschillende teams moet begeven dan is het bijna kansloos dat thuiswerken.

Je ziet in een virtuele meeting slecht de interactie tussen de diverse deelnemers en mensen in beweging krijgen lukt minder. Je moet echt veel meer duwen en via de officiële kanalen spelen. Ook hoor ik meer aannames over zaken die zich afspelen binnen de organisatie.

Je kan nu niet even naar iemand toelopen en bijpraten of iets vragen, het moet bijna al met een overleg verzoek want de agenda's zitten dichtgetimmerd.

Dus nee, ik ben er geen voorstander van voor mezelf om alleen maar thuis te werken. Ik kan wel begrijpen dat veel mensen het fijn vinden. Binnenkort een andere baan met lijn verantwoordelijkheid, dus dat gaat wennen worden. Maar ik zal grotendeels op kantoor te vinden zijn voor wie me nodig heeft.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_205307815
Ik vind het heerlijk, mijn vrouw en ik werken beide fulltime thuis in aparte kamer.

En als mijn vrouw vrij is dan weet ze dat ze mij niet moet lastig vallen.

Duidelijke afspraken maken en anders slot op de deur zetten.
No bitch to me
pi_205307858
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:20 schreef TornadoDK het volgende:
Ik vind het heerlijk, mijn vrouw en ik werken beide fulltime thuis in aparte kamer.

En als mijn vrouw vrij is dan weet ze dat ze mij niet moet lastig vallen.

Duidelijke afspraken maken en anders slot op de deur zetten.
Is volledig thuiswerken geheel geaccepteerd? Dus ook in de hogere lagen van de organisatie?
pi_205307866
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:10 schreef Herkauwer het volgende:
Ik mis het opvangen van zaken die spelen op de afdeling en in de organisatie. Als je een vaste taak hebt om zaken te verwerken dan is het wel aardig ja. Maar als je je tussen de verschillende teams moet begeven dan is het bijna kansloos dat thuiswerken.

Je ziet in een virtuele meeting slecht de interactie tussen de diverse deelnemers en mensen in beweging krijgen lukt minder. Je moet echt veel meer duwen en via de officiële kanalen spelen. Ook hoor ik meer aannames over zaken die zich afspelen binnen de organisatie.

Je kan nu niet even naar iemand toelopen en bijpraten of iets vragen, het moet bijna al met een overleg verzoek want de agenda's zitten dichtgetimmerd.

Dit ja. Heb ik ook veel last van.

Ik werk 40 uur en heb geen vaste taak maar moet mij veel begeven tussen allerlei afdelingen.
Ik vind het thuiswerken daarom al vreselijk.

Verder heb ik een man die thuis is want arbeidsongeschikt sinds 10 jaar en drie kinderen tussen de 12 en 21 die me toch regelmatig storen. Vol en druk huis(houden).

Ik heb moeite met het feit dat thuis en werk door elkaar heen lopen.

Onze jongste zit op een school naast het kantoor waar ik werk dus die breng ik sowieso al in de ochtend (ongeveer 16 km van huis). Kan ik net zo goed blijven.

Al met al; het thuiswerken werkt voor mij totaal niet. Ik werk dus ook bijna fulltime weer op kantoor al sinds jan 2021.

Gelukkig komen er steeds meer collega’s langzaam terug, hoewel de meesten zeker 4 dagen thuis zullen blijven dus het eerste issue hierboven zal ook blijven.

Ik mis de tijd voor corona heel erg.
Ben die koppen in teams wel zat ;(
  maandag 11 juli 2022 @ 14:29:29 #30
208890 June.
Seriously?
pi_205307893
Ik ben nu nog met verlof, maar ga straks de helft van de tijd thuiswerken. Misschien de eerste weken nog wel alle dagen.

Zolder helemaal ingericht met 2 werkplekken. Echt helemaal ideaal is het niet want m'n vriend werkt ook thuis. Dus allebei tegelijk in een vergadering is soms wat onrustig.
Shine bright like a diamond.
pi_205307983
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:26 schreef lily het volgende:

[..]
Dit ja. Heb ik ook veel last van.

Ik werk 40 uur en heb geen vaste taak maar moet mij veel begeven tussen allerlei afdelingen.
Ik vind het thuiswerken daarom al vreselijk.

Verder heb ik een man die thuis is want arbeidsongeschikt sinds 10 jaar en drie kinderen tussen de 12 en 21 die me toch regelmatig storen. Vol en druk huis(houden).

Ik heb moeite met het feit dat thuis en werk door elkaar heen lopen.

Onze jongste zit op een school naast het kantoor waar ik werk dus die breng ik sowieso al in de ochtend (ongeveer 16 km van huis). Kan ik net zo goed blijven.

Al met al; het thuiswerken werkt voor mij totaal niet. Ik werk dus ook bijna fulltime weer op kantoor al sinds jan 2021.

Gelukkig komen er steeds meer collega’s langzaam terug, hoewel de meesten zeker 4 dagen thuis zullen blijven dus het eerste issue hierboven zal ook blijven.

Ik mis de tijd voor corona heel erg.
Ben die koppen in teams wel zat ;(
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:29 schreef June. het volgende:
Ik ben nu nog met verlof, maar ga straks de helft van de tijd thuiswerken. Misschien de eerste weken nog wel alle dagen.

Zolder helemaal ingericht met 2 werkplekken. Echt helemaal ideaal is het niet want m'n vriend werkt ook thuis. Dus allebei tegelijk in een vergadering is soms wat onrustig.
Bij jullie dus ook wel wat problemen doordat er meer mensen in huis rondlopen? Dat ervaar ik dus inderdaad ook zo. Afspraken maken hierover is lastig omdat vrouwlief nou eenmaal dol is op aandacht. _O-
pi_205308062
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:26 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Is volledig thuiswerken geheel geaccepteerd? Dus ook in de hogere lagen van de organisatie?
Ja in alle lagen gelukkig. Daarom ben ik ook geswitched van baan bij mijn vorige kon dat niet.

Soms komen we wel samen op kantoor omdat dit makkelijker is en vooral ook even voor de gezelligheid maar dat is vooral eigen initiatief. En heel soms willen klanten ook liever persoonlijk afspreken (alhoewel de meeste ook liever via teams doen).

Gemiddeld kom ik 1/2 keer per maand op kantoor of bij een klant.
No bitch to me
pi_205308064
Ik wil niet meer terug naar kantoor eerlijk gezegd.
  maandag 11 juli 2022 @ 14:54:36 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_205308094
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
Bij jullie dus ook wel wat problemen doordat er meer mensen in huis rondlopen? Dat ervaar ik dus inderdaad ook zo. Afspraken maken hierover is lastig omdat vrouwlief nou eenmaal dol is op aandacht. _O-
Lijkt me dat je dat dan moet bespreken. Want leuk en aardig, maar als je moet werken moet zij je met rust laten.
Evt slot op de deur laten maken als y echt nodig is.

Van kinderen (en huisdieren) kan ik t evt nog begrijpen, maar van volwassen huisgenoten/partners die zouden toch wel moeten snappen je met rust te moeten laten.
Of je moet zelf aangegeven hebben t wel leuk te vinden
pi_205308096
Ze verwachten nu dat ik 50% van de tijd weer naar "de zaak" kom.
Ik vond het thuiswerken in het begin niet prettig.

Nu wil ik niets liever.
Ik ben single en wordt dus niet gestoord tijdens het werk. Op af en toe een kat na die een knuffel wilt.
  maandag 11 juli 2022 @ 14:55:39 #36
208890 June.
Seriously?
pi_205308103
quote:

[..]
[..]
Nee dat niet, meer dat tegelijkertijd bellen gewoon niet werkt. Mijn vriend gaat ook ineens onbewust harder praten met een collega :') Of dat mijn collega antwoord op een vraag die m'n vriend stelt aan zijn zoom collega :') :'( Maar goed, gelukkig kwam dat niet heel vaak voor.

Maar als ik niet werk en hij wel dan laat ik hem met rust (andersom ook). Hij komt ook alleen beneden voor koffie/wat lekkers of lunch. Verder niet.
Shine bright like a diamond.
pi_205308113
Tijdens corona vrijwel volledig thuisgewerkt. Ik woon alleen (al is mijn vriendin ook wel regelmatig bij me) en heb een apart kamertje ingericht om te werken. Alle randapparatuur meegenomen vanaf kantoor naar huis en dan werk het uiteindelijk best ok.

Sinds april is er geen max meer op het aantal mensen dat op kantoor mag zijn en is het volledig vrij gegeven. We werken hybride, maar 2 a 3 dagen per week op kantoor wordt wel gestimuleerd. Ikzelf ben echter alle 5 de dagen op kantoor. Ondanks dat het thuiswerken op zich ok ging en ik dus ruim de helft van de week mag thuiswerken, vind ik het toch veel fijner.

Zoals iemand hierboven ook al zei werk ik op een afdeling waar ik niet echt een vastomlijnde taak heb, maar me veel moet begeven tussen de afdelingen. Ook binnen het team werken we heel erg in teamverband, niet individueel. In zo'n baan is op kantoor zitten en even naar je collega zijn of haar bureau lopen zoveel fijner dan voor elk wissewasje Teams weer aan te slingeren. En daarbuiten vind ik het ook gewoon leuk om met collega's te ouwehoeren over koetjes en kalfjes :+

Tevens is de werkplek op kantoor toch een stuk fijner dan thuis, ondanks dat ik een plek heb ingericht. Het bureau is een stuk groter dus kan er meer meuk op kwijt, ik heb 2 schermen in plaats van 1, ik heb een zit-sta-bureau, de bureaustoel is zo'n kneiterduur ergonomisch ding en ga zo maar door.

En als laatste merkte ik dat met het thuiswerken de grens tussen werk en privé enigszins vervaagde. Ik vind de rit van kantoor naar huis gewoon erg fijn om af te schakelen en over te gaan van werkmodus naar privémodus. Met het thuiswerken vond ik dat een stuk moeilijker, ondanks dat ik een werkplek heb en gewoon daar kon weglopen en de deur dicht kon doen.
pi_205308137
quote:

[..]
[..]
Mijn man stoort me niet omdat hij aandacht nodig heeft maar omdat hij er nu eenmaal woont en leeft en met van alles bezig is (hij werkt zelf niet). De kinderen hetzelfde, hoewel die wel vaker de neiging hebben iets te komen vragen/kwijt moeten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 juli 2022 @ 15:03:47 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205308144
Ik vind het juist lastig als partner thuiswerk. Want ik moet kind en hond rustig houden en entertainen en zorgen dat ze hem met rust laten. Niet te doen met kind van bijna 3. Want O+ Papa is thuis.
En zit in de kamer te werken....
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 juli 2022 @ 15:04:46 #40
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205308152
In het begin vond ik het verschrikkelijk, kwam ook een beetje door het soort werk dat ik toen deed.
Inmiddels heb ik een werkhoekje ingericht, met budget van de werkgever, en heb ik ook ander werk. Ik ga 1 a 2 dagen per week naar kantoor, voornamelijk omdat de reistijd lang is en ik dat zonde vind van mijn tijd (ja, voor corona deed ik het elke dag, toen was het nu eenmaal zo. Maar nu heb ik de keuze)

Ik vind het perfect zo. Sommige dingen doe ik makkelijker thuis, sommige dingen makkelijker op kantoor, en ik heb veel meer vrije tijd nu dan voorheen.

Ik woon overigens wel alleen.
pi_205308160
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:03 schreef Ynske het volgende:
Ik vind het juist lastig als partner thuiswerk.
Ja, vindt mijn man ook
Ik heb tijden in de woonkamer moeten zitten wegens geen eigen werkruimte (dat heb ik nu wel).
Hij moest zich voortdurend aanpassen en stil zijn met al die meetings. Is geen doen.
pi_205308163
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:49 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ja in alle lagen gelukkig. Daarom ben ik ook geswitched van baan bij mijn vorige kon dat niet.

Soms komen we wel samen op kantoor omdat dit makkelijker is en vooral ook even voor de gezelligheid maar dat is vooral eigen initiatief. En heel soms willen klanten ook liever persoonlijk afspreken (alhoewel de meeste ook liever via teams doen).

Gemiddeld kom ik 1/2 keer per maand op kantoor of bij een klant.
Want de vorige baan was verplicht? Of kom je helemaal niet meer hybride werken?
pi_205308395
Ik ben halverwege de eerste lockdown in 2020 weer naar kantoor gegaan, werd gillend gek thuis. Sindsdien geen dag meer thuisgewerkt.
pi_205308400
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:51 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben halverwege de eerste lockdown in 2020 weer naar kantoor gegaan, werd gillend gek thuis. Sindsdien geen dag meer thuisgewerkt.
Waarom werd je gillend gek thuis?
pi_205308484
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waarom werd je gillend gek thuis?
Ben veroordeeld tot de zolder waar ik wel daglicht heb maar niet naar buiten kan kijken. Daar zit ik echter voor mijn eigen zaak ook geregeld in de avonduren te werken. Kwam er op neer dat ik van 7 tot 7 werkte, hap eten en dan weer van half 8 tot 12 op zolder.

En dan nog los van de verstoringen van verdere bewoners.

Heel gek misschien, maar ik vind een scheiding tussen werk en privé (waar werk in dit geval loondienst betekent) echt een heel groot goed. Op kantoor ben ik aan het werk en thuis ben ik privé bezig.
pi_205308503
Heerlijk! Ik wil nooit meer anders.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205308534
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik word op thuiswerkdagen constant gestoord met knullige vraagjes, afleiding, muziek en andere onzin terwijl ik het liefst gewoon een dag lang gewoon rustig mijn eigen ding doe.
Mankeert ze (of mankeren ze) verstandelijk iets? Zo nee, dan is het een kwestie van opvoeden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205308582
Heb verder gelezen en ik wil wel terecht opmerken en mijn vorige post nuanceren dat thuiswerken niet altijd een feestje was, zoals ik het in mijn eerste post aangaf.

Stel je voor: maart 2020, je sociale leven is random voor onbepaalde tijd dichtgeknald. Je kan alleen maar vanaf een 13 inch Lenono ThinkPad ellende "werken" en je zat opgesloten met je maffe ex in haar studentenflatje in de eerste weken van covid, toen was het thuiswerken een hel. Werd ik ook gillend gek van.

Fast forward 2,5 jaar later: andere werkgever, andere werklaptop (MacBook Pro 15 inch), inmiddels geïnvesteerd in een degelijk bureau, degelijk keyboard en muis, mijn eigen werkplek met twee monitoren (waarvan 1 ultrawide en 1 curved) in een eigen afgesloten ruimte thuis. Dan is het heel logisch dat ik niet meer anders wil en kan hiermee 4 dagen per week uit de voeten.

Had ik nog steeds geen dergelijk werkbureau en had ik nog steeds die 13 inch ThinkPad ellende, dan zou ik ook elke dag naar kantoor willen. Dus ik snap "de andere kant" ook wel, naast dat het makkelijk is met projectmanagement om heel snel bij je collega's info te polsen. Gaat veel soepeler dan op Teams of tot er een gaatje voor een call is.

Maar toch zou ik mijn thuiswerksituatie met niemand willen ruilen, voor zover lukt alles hier. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 11-07-2022 16:25:18 ]
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 16:27:33 #49
382129 crew  Donna
pi_205308611
We zijn op maandag(ochtend) op kantoor voor overleggen etc. en de rest van de week mogen we zelf bepalen.
Ik zit doorgaans op kantoor, vind het fijner om dat allemaal gescheiden te houden. Helemaal omdat ik 's avonds thuis altijd nog wel wat doe voor het werk en als ik dan overdag ook nog thuis ga werken is er helemaal geen onderscheid meer voor mijn gevoel. En met collega's werken op kantoor vind ik ook leuker dan alleen thuis zitten.

En het scheelt een hoop gas in de winter. :9
pi_205308635
Ik ben het echt spuug- en spuugzat. Helaas is het bij mijn werk zo dat thuiswerken nog steeds de norm is. Ik ga nu minimaal de helft van de week naar kantoor...maar helaas zitten daar meestal ca. 5 van de 70 collega's.

En meneer de manager, die voor corona fel tegenstander was van thuiswerken, vindt het wel prima sinds hij sinds corona op twee uur reistijd van kantoor is gaan wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')