abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2022 @ 12:14:15 #101
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205295740
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:05 schreef polderturk het volgende:
Russia is FUCKED !!!

[ twitter ]
Ik stond me al af te vragen of de Krasukha invloed had op de de HIMARS raketten die gps gebruiken. Blijkbaar niet dus.
  zondag 10 juli 2022 @ 12:17:21 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205295798
Moet je dat vuurwerk zien!!!

Party time !!!!

twitter
  zondag 10 juli 2022 @ 12:26:48 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205295840
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:21 schreef polderturk het volgende:
Moet je dat vuurwerk zien!!!

Party time !!!!

[ twitter ]

Vette vuurwerk ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 10-07-2022 12:34:15 ]
pi_205295866
Als de HIMARS ook S-300's en S-400's gaan raken, dan krijgen de Bayraktar TB2's vrijspel. Dan wordt het nog moeilijker voor Rusland. Dat de logistieke opslagplaatsen vernietigd worden is al een enorm probleem.

Als Rusland deze oorlog verliest, dan wordt dit het grootste verlies voor Rusland sinds 1917, toen Rusland kapituleerde tegen Duitsland.
pi_205295876
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vette vuurwerk ^O^
Bijna net zoveel als wat mijn achterbuurman met nieuwjaar afsteekt.
  zondag 10 juli 2022 @ 12:31:49 #107
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205295888
Rusland is over een paar jaar geen bedreiging meer. Gewoon dat even afwachten en dan kan Japan de eilanden zonder gevaar terugnemen.
twitter
  zondag 10 juli 2022 @ 12:31:58 #108
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205295891
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:30 schreef polderturk het volgende:
Als de HIMARS ook S-300's en S-400's gaan raken, dan krijgen de Bayraktar TB2's vrijspel. Dan wordt het nog moeilijker voor Rusland. Dat de logistieke opslagplaatsen vernietigd worden is al een enorm probleem.

Als Rusland deze oorlog verliest, dan wordt dit het grootste verlies voor Rusland sinds 1917, toen Rusland kapituleerde tegen Duitsland.
Rusland gaat dit echt wel winnen hoor.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205295898
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:31 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
De vraag is alleen; wat gaan/willen ze winnen
pi_205295910
Wanneer gaat Turkije afzien van de S-400?
pi_205295919
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Het is overduidelijk dat Rusland over een paar jaar geen bedreiging meer is. Gewoon dat even afwachten en dan kan Japan de eilanden zonder gevaar terugnemen.
[ twitter ]
De inname van de Koeril eilanden is ook een etnische zuivering.

De Russen namen de eilanden in nadat Japan de kapitulatie had getekend. Honderden duizenden Japanners werden verdreven en vervangen door Russen.
pi_205295931
quote:

[..]
_O- _O- _O-

De situatie begint steeds meer op de situatie rond Kiev te lijken aan het begin van de oorlog, toen hele Russische kolonnen met de grond gelijk werden gemaakt, en de Russen met de staart tussen de benen vluchten.
pi_205296008
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:51 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is een feit.
Zonder steun van het westen wint Rusland. Maar dat is niet het einde van het conflict. Dan krijg je dat mensen hun vrijheid verliezen en zelfs gedeporteerd en vermoord worden. En vervolgens wil Rusland dan alleen maar meer gebieden.

Overigens gaat de partizanenstrijd sowieso door. Zoals die nu ook al doorgaat in de bezette gebieden.
pi_205296012
quote:

[..]
Klopt, wat ze nu doen is strategie. Oekraine verwacht dat ze de munitiedepots niet kunnen vernietigen. Dat de Russen die echt heel goed beschermen.
Dus door al die depots op te laten blazen weten de Russen dat de UA legertop in verwarring raakt. Die hadden dat nooit verwacht. En een verwarde tegenstander heeft de strijd eigenlijk al verloren.

Tada! Binnenkort begint het grote offensief waarin de Russen als strategic ruse heel veel tanks, artillerie en soldaten gaan verliezen. Oekraïne verwacht dat nooit!
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 12:47:42 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205296029
Hahaatjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 10 juli 2022 @ 12:48:40 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205296035
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:37 schreef polderturk het volgende:

De situatie begint steeds meer op de situatie rond Kiev te lijken aan het begin van de oorlog, toen hele Russische kolonnen met de grond gelijk werden gemaakt, en de Russen met de staart tussen de benen vluchten.
Jep, als dit nog een paar maanden zo doorgaat dan loopt de hele Russische oorlogsmachine vast. Want je ammo en brandstof depots op 100+ km van de frontlinie plaatsen met schaarse vrachtwagens die 1x per dag een levering kunnen doen dat wordt niets. De artillery teams zitten zonder ammo/brandstof en gaan door het Ukrainse tegenoffensief platgewalst worden.
pi_205296046
Kremlin meldt vernietinging Amerikaanse wapens, Oekraïne telt burgerdoden
quote:
Volgens het ministerie van Defensie in Moskou heeft Rusland opnieuw westerse wapens vernietigd bij massale aanvallen in Oost-Oekraïne. Een hangar met door de VS geleverde M777 houwitsers werd vernietigd in de buurt van de stad Chasiv Yar in de regio Donetsk, zei ministeriewoordvoerder Igor Konashenkov in Moskou. Bij deze aanval tal van Oekraïense soldaten gedood. Deze informatie kon niet worden geverifieerd door een onafhankelijke partij.

Er zouden ook tientallen Oekraïense soldaten zijn gedood bij artillerie- en raketaanvallen in de regio Mykolaiv in het zuiden van het land, in de regio Dnipropetrovsk rond de stad Dnipro en andere delen van het land, en militaire technologie en enkele munitievoorraden werden vernietigd, zei Konasjenkov. Hij toonde een video van gevechtsoperaties en landkaarten met de aanwijzingen van de Russische strijdkrachten.

Daarnaast zouden er ook buitenlandse strijders zijn gedood. De luchtmacht schoot twee Oekraïense Sukhoi Su-25 straaljagers neer in de regio Mykolaiv. Bovendien haalde de Russische luchtverdediging binnen 24 uur nog eens 15 gevechtsdrones neer.

Ook deze informatie was niet onafhankelijk verifieerbaar.

Volgens Oekraïense bronnen zijn door Russische raketaanvallen meer dan 30 mensen bedolven onder een ingestort flatgebouw in de stad Chasiv Yar in de regio Donetsk. Tot nu toe zijn 10 doden geteld. Verschillende gewonden zijn uit het puin gered. Het Russische ministerie van Defensie heeft de beschieting van de stad Chasiv Yar bevestigd.
Daar gaan je leuke speeltjes @polderturk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2022 12:51:18 ]
pi_205296070
Dat bedoel ik. Komt door de verwarring dat de Russen nu een paar kanonnen konden vernietigen.
pi_205296078
De enige plek waar Oekraïne dit kan winnen is in het parallelle universum waarin dit topic bestaat met twitterberichtjes van polderturk en slashdotter3.
pi_205296105
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:54 schreef Tobias19xx het volgende:
De enige plek waar Oekraïne dit kan winnen is in het parallelle universum waarin dit topic bestaat met twitterberichtjes van polderturk en slashdotter3.
Leg mij de Russische strategie eens uit die daarvoor nodig is. Ik zie die namelijk niet.
pi_205296128
quote:

[..]
Als Ukraine met de juiste informatie en wapens doelen kan raken die belangrijk zijn voor de aanvoer van brandstof en munitie dan kan het echt wel omslaan.

Zoals al gezegd hier: hoe verder Rusland het land binnentrekt, hoe moeilijker en kwetsbaarder de aanvoer wordt.

Het is net als een bord stamppot eten, de randen zijn snel afgekoeld en werk je zo naar binnen maar in het midden moet je toch vaak nog even blazen, anders brand je je mond.
pi_205296177
quote:
Wat is volgens jou de hoogst haalbare uitkomst voor Oekraïne?
  zondag 10 juli 2022 @ 13:10:19 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205296235
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat is volgens jou de hoogst haalbare uitkomst voor Oekraïne?
Volledige terugtrekking van Russische troepen uit Ukraine inclusief Donbas en de Krim. En een Russische staat (of een aantal Russische staten) zonder leger van betekenis als economische slaaf van de EU/NATO.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 10 juli 2022 @ 13:10:25 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205296236
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:50 schreef Tobias19xx het volgende:
Volgens het ministerie van Defensie in Moskou heeft Rusland opnieuw westerse wapens vernietigd bij massale aanvallen in Oost-Oekraïne. Een hangar met door de VS geleverde M777 houwitsers werd vernietigd in de buurt van de stad Chasiv Yar in de regio Donetsk, zei ministeriewoordvoerder Igor Konashenkov in Moskou. Bij deze aanval tal van Oekraïense soldaten gedood
Als dit echt zo is dan zijn die Ukrainers retards. Ipv alles in 1 hangar te concentreren en hopen dat de Russen het niet weten beter verspreiden ze het over een groot gebied zodat zelfs als ze weten waar ze alles zit dan moeten ze er meerdere raketten aan spenderen (en nadat de 1e paar geraakt zijn verplaats je snel de rest).
pi_205296245
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Ukraine met de juiste informatie en wapens doelen kan raken die belangrijk zijn voor de aanvoer van brandstof en munitie dan kan het echt wel omslaan.

Zoals al gezegd hier: hoe verder Rusland het land binnentrekt, hoe moeilijker en kwetsbaarder de aanvoer wordt.

Het is net als een bord stamppot eten, de randen zijn snel afgekoeld en werk je zo naar binnen maar in het midden moet je toch vaak nog even blazen, anders brand je je mond.
Als de Russen het bij de Donbas houden en niet Oekraïne in het westen of in zijn geheel zie ik niet hoe Oekraïne dit kan gaan volhouden. En ik zie ook niet dat dit nu het plan is van de Russen om in zijn geheel Oekraïne te bezetten. Kan ook niet met circa 200.000 troepen. Dat is totaal onmogelijk. Dat was al een grote miskleun in de start van dit conflict waar het afzetten van de zittende macht compleet mislukt is.

Maar in de Donbass zie ik de Russen niet snel verslagen worden. Kijkend naar alle mappen zowel Pro Westen en Pro Russisch zie ik de Russen niet met de staart tussen de benen vertrekken zoals Polderturk aangeeft. En in Lysychansk is er momenteel een compleet museum te bezichtigen met al het achtergelaten materieel van Oekraïne.
pi_205296251
twitter
pi_205296262
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Volledige terugtrekking van Russische troepen uit Ukraine inclusief Donbas en de Krim. En een Russische staat (of een aantal Russische staten) zonder leger van betekenis als economische slaaf van de EU/NATO.
Ja, en dan volgt mijn aanvullende reactie; en voor iedere tegenstander van Poetin, of wat er maar op lijkt of mee op school heeft gezeten, een nekschot.
pi_205296289
quote:
Het Russische leger is bij Kiev met de grond gelijk gemaakt.

Na de levering van HIMARS worden elke dag 10+ strategische doelen inclusiev wapenopslagplaatsen geraakt.

Oekraïne krijgt iedere dag nieuw en beter spul uit het westen terwijl Rusland nu steeds ouder Soviet materiaal inzet. Zelfs S-300 en S-400 raketten worden nu als gronddoel raketten ingezet.

Maar Oekraïne kan dit alleen in een paralel universum winnen

_O- _O- _O-
  zondag 10 juli 2022 @ 13:17:02 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 juli 2022 @ 13:17:45 #130
pi_205296320
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:10 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Als dit echt zo is dan zijn die Ukrainers retards. Ipv alles in 1 hangar te concentreren en hopen dat de Russen het niet weten beter verspreiden ze het over een groot gebied zodat zelfs als ze weten waar ze alles zit dan moeten ze er meerdere raketten aan spenderen (en nadat de 1e paar geraakt zijn verplaats je snel de rest).
De enige retards zijn de retards die in de leugens van het Kremlin trappen. Ik kan me voorstellen dat de VS zijn wapens niet onvoorwaardelijk over de schutting smijt. We weten al dat de Ukrainers moesten beloven om niet (op grote schaal) doelen in Rusland te bombarderen met Amerikaanse raketten. Ik kan me ook voorstellen dat ze de Ukrainers helpen om hun spullen heel te houden.

Er zal best een keer een kanon geraakt worden, maar idd een hangar vol M777's is onzin.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 10 juli 2022 @ 13:18:18 #131
pi_205296329
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:11 schreef Cherni het volgende:
Als de Russen het bij de Donbas houden en niet Oekraïne in het westen of in zijn geheel zie ik niet hoe Oekraïne dit kan gaan volhouden
Simpel, het westen moet wapens blijven leveren.
quote:
En in Lysychansk is er momenteel een compleet museum te bezichtigen met al het achtergelaten materieel van Oekraïne.
Heel Ukraine is 1 groot openluchtmuseum van kapotgeschoten Russisch matrieel. _O-
  zondag 10 juli 2022 @ 13:18:49 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205296334
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

We zien nu na slechts 2 weken al hoe het Russische offensief leegloopt met 4 HIMARS en 5 MLRS die elke nacht depots opblazen. En er komen nog eens 8 HIMARS erbij binnen 2 weken.

Op een gegeven moment zit het Russische front zonder ammo en brandstof. Dat is het moment waarop ze platgewalst kunnen worden door het Ukraine tegenoffensief die in augustus staat gepland.

En zo'n 100km afstand dat zo'n truck moet afleggen naar het front en terug is natuurlijk superkwetsbaar voor een hinderlaag.
pi_205296339
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Simpel, het westen moet wapens blijven leveren.
Die voorraad is ook niet oneindig.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:22:26 #134
pi_205296371
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Oorlog voeren is duur.

In een echte oorlog, leger tegen leger, gaat het niet om het aantal tanks dat je hebt, maar over de grootte van je economie.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:23:40 #135
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205296386
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De enige retards zijn de retards die in de leugens van het Kremlin trappen. Ik kan me voorstellen dat de VS zijn wapens niet onvoorwaardelijk over de schutting smijt. We weten al dat de Ukrainers moesten beloven om niet (op grote schaal) doelen in Rusland te bombarderen met Amerikaanse raketten. Ik kan me ook voorstellen dat ze de Ukrainers helpen om hun spullen heel te houden.

Er zal best een keer een kanon geraakt worden, maar idd een hangar vol M777's is onzin.
Sowieso wat doen al die M777s in een hangar niets te doen? Die zet je in een oorlogssituatie toch gelijk op vrachtwagens naar het front waar ze nuttiger zijn? En je weet toch al dagen/weken vantevoren dat ze eraan komen dus plan je het transport gelijk in

Maar kan me wel iets voorstellen van dat ze iets geraakt hebben en bij elke laag in de informatie stroom wordt het verhaal groter om de mensen boven hun blij te maken. Dan gaat het van een opslagplaats met vermoedelijk wapens naar uiteindelijk een hangar tjokvol M777s en een heleboel dode Ukrainers

Edit: wat ook een mogelijkheid is is dat het een hangar is met defecte M777s die wachten op reparatie. Dat spul schijnt snel stuk te gaan zoals een Ukrainse commandant laatst zei.

[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 10-07-2022 13:51:39 ]
pi_205296387
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als de Russen het bij de Donbas houden en niet Oekraïne in het westen of in zijn geheel zie ik niet hoe Oekraïne dit kan gaan volhouden. En ik zie ook niet dat dit nu het plan is van de Russen om in zijn geheel Oekraïne te bezetten. Kan ook niet met circa 200.000 troepen. Dat is totaal onmogelijk. Dat was al een grote miskleun in de start van dit conflict waar het afzetten van de zittende macht compleet mislukt is.

Maar in de Donbass zie ik de Russen niet snel verslagen worden. Kijkend naar alle mappen zowel Pro Westen en Pro Russisch zie ik de Russen niet met de staart tussen de benen vertrekken zoals Polderturk aangeeft. En in Lysychansk is er momenteel een compleet museum te bezichtigen met al het achtergelaten materieel van Oekraïne.
Ik betwijfel of gedemotiveerde Russische dienstplichtigen die zonder munitie zitten en veel 155mm granaten op hun hoofd hebben gekregen veel gaan doen tegen Oekraine dat steeds meer westerse wapens krijgt.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:28:10 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205296423
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik zag ergens een informatieve YT met als samenvatting dat men - sws Rusland - nog wel even voort kan met bommen en granaten.

Eén van de interessante bemerkingen is die van loigistiek omdat een voorraad ook ter plekke moet kunnen komen om dan met aanwezige middelen, 'deskundig' afgeschoten te worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205296461
quote:
Gezien je posts zou ik bijna denken dat je wil dat Rusland dit wint.
pi_205296475
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik betwijfel of gedemotiveerde Russische dienstplichtigen die zonder munitie zitten en veel 155mm granaten op hun hoofd hebben gekregen veel gaan doen tegen Oekraine dat steeds meer westerse wapens krijgt.
Dat zonder munitie zitten roept men al tijden. Maar de Russen schieten steeds meer af. En ook de Russen blazen munitie depots op van Oekraïne. Nee voorlopig doe ik niet aan wensdenken als ik de kaarten bekijk. Het is gewoon een feit dat het in de Donbas allerminst goed uitziet voor Oekraïne. Dat kan veranderen(ik hoop het) maar die zekerheid is er vooralsnog niet. En vergeet niet dat ook de Russen systemen bezitten die vergelijkbaar zijn met de HIMARS dat dan een gamechanger zou zijn.

De verhouding van circa 10 staat tot 1 is helaas een groot voordeel van Rusland als het om artillerie gaat.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:33:41 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205296491
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik stond me al af te vragen of de Krasukha invloed had op de de HIMARS raketten die gps gebruiken. Blijkbaar niet dus.
Het is een combo van INS en GPS. Tegen INS kun je niks doen.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:37:20 #141
117098 Hathor
Effe niet
pi_205296527
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dat was een beste explosie, is er ook bekend wat er precies opgeblazen is?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:39:17 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205296543
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Sowieso wat doen al die M777s in een hangar niets te doen?
Omdat die dingen aan de lopende band kapot geschoten werden en worden door de Russen. Maar goed, dat was ook wel te verwachten aangezien het een veel te statisch systeem is.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:42:16 #143
117098 Hathor
Effe niet
pi_205296583
quote:
[..]
Daar gaan je leuke speeltjes @:polderturk.
Allemaal niet verifieerbaar, en de Russen op hun woord geloven doen we wel weer als Pasen en Pinksteren op een dag valt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205296612
quote:
[..]
Daar gaan je leuke speeltjes @:polderturk.
Het kremlin zegt wel meer dingen.

Zoals dat ze meer bayraktars dan er ooit gemaakt zijn hebben vernietigd. Of op dag 1 heel de luchtmacht van UA heeft vernietigd. Of eerst ongenadig tig keer van snake island afgeschoten worden, en daarna maar roepen dat je oprot omdat je zulke toffe jongens bent. Of vage filmpjes posten waar wat opslag tanks worden opgeblazen en dan roepen dat het 2 HIMARS zijn. Of bij elkaar fantaseren dat ze 2 CAESARs hebben kunnen kopen, en die ondertussen afgevoerd zijn om ze te reverse engineeren.

Kremlin propaganda is van 0 waarde.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:44:21 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205296621
150k voor een HIMARS raket is spotgoedkoop.
==============================================
Alexander Ganushchin, captain of the 103rd brigade of the Territorial Defense Forces, told on the air of a national telethon how much it costs to launch missiles HIMARS.

What is known

He noted that U.S. multiple-launch rocket systems are not used to destroy single enemy MLRS. The HIMARS has more than 40 elements that can engage enemy targets on their own. The cost per missile is $150 ,000, and a full launch is $1 ,000 ,000. Alexander Ganushchin noted that the United States performed 5,900 launches during the military campaign in Iraq. If English Wikipedia is to be believed, the price of the HIMARS MLRS is more than $5,000,000.

Captain stated that the main advantage of the Russian forces is not the availability of more rocket systems, but a significant advantage in ammunition (7-10 times). That is why HIMARS is used to disrupt the logistics chain.

The Ukrainian Defense Forces are actively using U.S. MLRS to destroy ammunition depots. During two weeks of use HIMARS more than two dozen depots in the temporarily occupied territory were destroyed.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:46:37 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205296658
6 HIMARS raketten voor een totaalprijs van 1 miljoen vs een ammo depot van 200 of zelfs 800 miljoen is een goede ruil

https://www.reddit.com/r/(...)_costs_150000_and_a/
Ukraine's SBU State Security Service has discovered a secret warehouse with ammunition and components for military equipment worth $200 million in the Kharkiv region.

Another depot:
"According to Ukrainian media reports, some 32,000 metric tons of artillery shells worth $800 million were destroyed in the chain of fires and explosions at the site."
pi_205296661
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zonder munitie zitten roept men al tijden.
Nee hoor, dat zegt men pas sinds HIMARS er is. Men roept wel al langer dat de Russische logistiek een puinbak is.
pi_205296725
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het kremlin zegt wel meer dingen.

Zoals dat ze meer bayraktars dan er ooit gemaakt zijn hebben vernietigd. Of op dag 1 heel de luchtmacht van UA heeft vernietigd. Of eerst ongenadig tig keer van snake island afgeschoten worden, en daarna maar roepen dat je oprot omdat je zulke toffe jongens bent. Of vage filmpjes posten waar wat opslag tanks worden opgeblazen en dan roepen dat het 2 HIMARS zijn. Of bij elkaar fantaseren dat ze 2 CAESARs hebben kunnen kopen, en die ondertussen afgevoerd zijn om ze te reverse engineeren.

Kremlin propaganda is van 0 waarde.
Dat is inderdaad allemaal niet te verifiëren en in die gevallen dan niet serieus te nemen.
Wat ik doe is Pro Oekraïne kaarten en Pro Russische kaarten bekijken en zodra beide partijen claimen op veroverd gebied of heroverd gebied neem ik dat wel aan dat het klopt.
pi_205296738
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zag ergens een informatieve YT met als samenvatting dat men - sws Rusland - nog wel even voort kan met bommen en granaten.

Eén van de interessante bemerkingen is die van loigistiek omdat een voorraad ook ter plekke moet kunnen komen om dan met aanwezige middelen, 'deskundig' afgeschoten te worden.
Rusland is nu T-62's uit hun oude soviet voorraden aan het halen en ze gebruiken nu S-300's als gronddoelraketten terwijl het westen pas begonnen is met het leveren van wapens. En die wapens zijn al grote schade aan het aanrichten. Er zijn maar 8 HIMARS + M142's geleverd terwijl de VS er 500 op voorraad heeft.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:53:33 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205296746
Amerika heeft hun troep (M777s die snel stuk gaan) gedumpt in Ukraine.
Hoogstwaarschijnlijk was het dus een hangar met defecte M777s die stonden te wachten op reparatie.

quote:
Op zondag 10 juli 2022 @ 13:36 schreef kraaiiii het volgende:

[..]
For example, the M777 artillery systems are really prone to being damaged by enemy artillery. For every battery of M777, there are six pieces.

After every artillery contact, we have to take two artillery pieces and take them back to the rear to maintain them because some of the subsystems are damaged by shrapnel. This happens every day.

https://www.nationaldefensemagazine.org/articles/2022/6/15/ukraine-to-us-defense-industry-we-need-long-range-precision-weapons

http://www.military-today.com/artillery/m777.htm

''However, despite passing developmental testing with considerable media fanfare, the XM777 quickly ran into trouble during its operational testing. Under conditions more accurate to actual service use, serious problems with metal fatigue, instability while firing, and damage inflicted by recoil quickly became apparent. These problems became apparent by 1998, and continued to plague the XM777 (and later the M777) for many years. Some have never been fully-resolved.''

''This has resulted in the recoil-absorption mechanisms in the M777 wearing out dangerously fast in combat conditions. It is highly doubtful that these issues with the M777 can be fully-resolved.''

Amerika weet wel welke troep ze sturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 10-07-2022 14:02:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')