abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:53:30 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205278086
quote:
13s.gif Op donderdag 7 juli 2022 23:27 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ja een vrouw die haar overleden man thuis wil houden tot de uitvaart is erg armoedig.
Daar doel ik uiteraard niet op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:08:56 #202
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205278461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:44 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Is die 7000 inflatie beschermd? Anders wordt het alsnog maar een karige bedoeling over een aantal decenia..
Mag ik verhogen en dat doe ik ook elke paar jaar.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205278488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:08 schreef Andromache het volgende:

[..]
Mag ik verhogen en dat doe ik ook elke paar jaar.
Hoe werkt dat dan?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:22:12 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205278776
Mijn ouders hebben een paar jaar geleden een bedrag in een Dela depositofonds gestort, een bedrag dat ongeveer net niet genoeg zou zijn voor de uitvaart (¤ 7.500), want als er een bedrag over is dan moet je daarvoor een andere deelnemer aan het depositofonds aanwijzen.

Nou was de uitvaart van mijn moeder net wat duurder, dus daar was geen sprake van, en ik weet zeker dat de uitvaart van mijn vader sowieso duurder zal zijn, want die zal veel meer koffie kosten, en waarschijnlijk ook een condoleance vooraf, hoewel hij er bij mijn moeder voor gekozen heeft dat niet te doen verwacht ik dat we dat bij mijn vader beter wel kunnen doen, gezien zijn vele bestuursfuncties tot op vrij hoge leeftijd.

Zelf hebben wij geen uitvaartverzekering, wel een ORV die een deel van de hypotheek dekt (maar niet verpand is) en een ORV die ruim voldoende is voor een uitvaart met alle toeters, bellen, duur graf en de hele mikmak.
Tegen de tijd dat die ORV voorbij de einddatum is mag ik hopen dat we sowieso ruim voldoende over hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:01:48 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205279434
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:56 schreef paulowna het volgende:

[..]
uiteindelijk inderdaad bij een kleine terechtgekomen,
best gênant, mijn wantrouwen, ben ontzettend goed geholpen,
ze deden zelfs geld van de rekening af (van de vaste kosten) omdat ze vonden dat ze veel minder werk hadden gehad dan bij anderen.
Wat fijn! :Y En ik doe dat idd ook wel eens, een beetje korting geven als ik echt heel weinig hoef te doen. Maar wel pas altijd achteraf. Want de families die van te voren zeggen 'dit wordt een makkie voor je' zijn vaak het meest bewerkelijk! :D ;)

Ik loop daar ook wel tegenaan hoor.
Ik bood een keer aan om de rouwkaarten te posten voor een familie omdat ik wist dat ze nog een afspraak met de pastoor hadden en voor mij was het een kleine moeite. 'Nee, dat doen we zelf!'
Totdat ze de volgende dag heel verbaasd reageerde dat mijn begroting zo heel veel lager uit viel dan de rekening voor de crematie van hun vader 7 jaar eerder. Dat scheelde 4000 euro! :X :o Waarbij de crematie 7 jaar eerder dus 4000 euro duurder was dan de begrafenis van moeder afgelopen jaar. Echt onvoorstelbaar, want begraven is normaliter echt duurder dan begraven en dan was het ook nog eens 7 jaar eerder!
Ik vroeg of ze misschien van gouden lepeltjes hadden gegeten die iedereen vervolgens mee mocht nemen. :{w Maar toen kwam de aap uit de mouw, die uitvaartverzorger bood dus ook aan om de rouwkaarten weg te brengen. Maar dat stond vervolgens dus voor 75 euro op de factuur! :r Echt, hoe durf je! :o En dus durfden ze in eerste instantie niks aan te nemen van alle vriendelijke, en in mijn ogen normale, dingen die ik aan bood voor ze te doen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:01:53 #206
3542 Gia
User under construction
pi_205279435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:06 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat een waanzinnig goed idee zeg!!
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.
pi_205279625
Nee, als ik eraan ga betalen ze het maar met het spaargeld.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:06 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205279653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.
Mooi! O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:38 schreef blomke het volgende:

[..]
Dus als mijn zus overlijdt (ik ben haar erfgenaam) wordt ik uit ons huis (of: wij gezamelijk??) gezet als "het te lang duurt? Echt, wat een kolder.
Het is wat gecharcheerd gesteld, maar als jij tekent voor de opdracht van haar uitvaart ben jij ook degene die de rekening krijgt en dus verantwoordelijk bent voor de betaling. Of dat dan uit de nalatenschap van je zus, een verzekering of jouw spaarrekening komt maakt niet uit, jij bent degene die er voor moet zorgen dat de rekening betaald wordt.

En dus wordt er op het sentiment gespeeld 'wat als dat nou niet lukt en je kan je hypotheek niet betalen, en... en... en... '
Maar wat als... dus...
pi_205280715
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef Gia het volgende:
Schitterend, schitterend. Ik bestel alvast een Rododendron, heb ik geen verzekering bij nodig. Uit eigen tuin.

En een bronzen beeld van een kip.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 19:51:56 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205280772
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Schitterend, schitterend. Ik bestel alvast een Rododendron, heb ik geen verzekering bij nodig. Uit eigen tuin.

En een bronzen beeld van een kip.
Beetje jammer dat in de tuin begraven niet mag, as in de tuin begraven mag dan weer wel, dat wordt gezien als thuis bewaren.
Moeten ze je alleen wel weer opgraven als ze verhuizen.... biologische urn kopen dus, dan is je as zo een met de aarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205280912
Nee, geen uitvaartverzekering. Sowieso heb ik heel weinig verzekeringen, alleen aansprakelijkheid en de verplichte zorgverzekering.
Mocht ik morgen door een boze boer op een trekker overreden worden dan is er genoeg spaargeld voor een bijzonder luxe begrafenis. Het probleem zou kunnen zijn als ik niet plotseling maar juist heel langzaam dood ga. Stel ik krijg een ernstige ziekte, dus veel minder inkomsten en veel meer kosten, heb ik dan na 10 of 15 jaar nog steeds genoeg spaargeld?
Ik krijg trouwens een déjà vu gevoel van dit onderwerp. Is dit niet kortgeleden ook al eens besproken?

Een klein zijspoor dat nog niet genoemd is. Tot nog niet zo lang geleden was ik (onbewust) lid van een begrafenisvereniging. Ooit als kind lid gemaakt door mijn ouders die ook altijd het lidmaatschapsgeld betaalden. Opzeggen was trouwens nogal een toer omdat nergens contactgegevens van de vereniging te vinden waren, een beetje van het oude stempel dus waar alle informatie mondeling onder de dorpsgenoten verspreidt wordt. Ik vroeg me af, is zo'n vereniging typisch voor het noordnederlandse dorpsleven of zijn ze algemeen bekend.
pi_205281089
Ja, we zitten beide bij dela. Ook andere overleden familieleden zaten hierbij. Gelukkig geen ongein bij een uitvaart. Helemaal als je als nabestaande dingen moet regelen.
pi_205281099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Tot nog niet zo lang geleden was ik (onbewust) lid van een begrafenisvereniging. Ooit als kind lid gemaakt door mijn ouders die ook altijd het lidmaatschapsgeld betaalden. Opzeggen was trouwens nogal een toer omdat nergens contactgegevens van de vereniging te vinden waren, een beetje van het oude stempel dus waar alle informatie mondeling onder de dorpsgenoten verspreidt wordt. Ik vroeg me af, is zo'n vereniging typisch voor het noordnederlandse dorpsleven of zijn ze algemeen bekend.
Denk dat ze de voorlopers waren van de uitvaartverzekering. Maar dan niet op dorpsniveau maar op landelijke, commerciële schaal.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:57:16 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205281441
quote:
Nee, geen uitvaartverzekering. Sowieso heb ik heel weinig verzekeringen, alleen aansprakelijkheid en de verplichte zorgverzekering.
Mocht ik morgen door een boze boer op een trekker overreden worden dan is er genoeg spaargeld voor een bijzonder luxe begrafenis. Het probleem zou kunnen zijn als ik niet plotseling maar juist heel langzaam dood ga. Stel ik krijg een ernstige ziekte, dus veel minder inkomsten en veel meer kosten, heb ik dan na 10 of 15 jaar nog steeds genoeg spaargeld?
Ik krijg trouwens een déjà vu gevoel van dit onderwerp. Is dit niet kortgeleden ook al eens besproken?

Een klein zijspoor dat nog niet genoemd is. Tot nog niet zo lang geleden was ik (onbewust) lid van een begrafenisvereniging. Ooit als kind lid gemaakt door mijn ouders die ook altijd het lidmaatschapsgeld betaalden. Opzeggen was trouwens nogal een toer omdat nergens contactgegevens van de vereniging te vinden waren, een beetje van het oude stempel dus waar alle informatie mondeling onder de dorpsgenoten verspreidt wordt. Ik vroeg me af, is zo'n vereniging typisch voor het noordnederlandse dorpsleven of zijn ze algemeen bekend.
Die kleintjes zijn volgens mij intussen door een paar grote spelers opgeslokt. Mijn oorspronkelijke polis was ook bij zo’n plaatselijke club afgesloten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205281781
quote:

Jaarlijks topic
  zaterdag 9 juli 2022 @ 00:00:08 #216
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205283024
Ik heb er zelf nog geen een. Maar ben wel van plan er binnenkort er een te gaan nemen. Het is nou niet zo dat ik bulk van het spaargeld, dus dat helpt mijn familie niet als ik kom te overlijden.

Mijn ouders hebben er wel een en dat scheelde dan ook wel na het overlijden van mijn vader. Uiteindelijk hebben we iets van 100 euro bij moeten betalen, omdat we net boven het bedrag uitkwamen wat werd uitgekeerd. Waarbij we ook hadden kunnen kiezen om iets niet te doen en dus geen kosten te hebben. Het was geen hele extravagante uitvaart, maar we konden wel alle wensen vervullen die hij had en die wij zelf hadden. Dus daar waren we blij mee.

Het grote voordeel van de verzekering is eigenlijk vooral dat je het daardoor makkelijker kunt afhandelen. Je hebt het telefoonnummer al en de organisatie regelt alles voor je en denkt ook mee. Er is toch al genoeg te regelen bij een overlijden, dan scheelt het wel dat je dan niet opeens zelf moet gaan bedenken welke begrafenisondernemer je dan gaat benaderen etc.

Ik denk zeker wel dat de uitvaartondernemers mede hierdoor er goed aan verdienen en dat het zeker ook goedkoper kan. De meeste mensen zijn toch vooral niet bezig met geld op dat moment. Plus dat je in de meeste gevallen ook niet weet wat alles allemaal kost/hoort te kosten. Maar dat betekend niet dat het voor jezelf een probleem hoeft te zijn dat zij er geld aan verdienen.

Dat je met een uitvaartverzekering je nabestaanden ontzorgt is al vaker genoeg gezegd. Maar ik wil daar nog wel op aanvullen dat je door die verzekering juist ook het hele idee van hoeveel geld je eraan uitgeeft voorkomt. Je hoeft dan i.i.g. niet te bedenken of je het type kaart dat je eigenlijk zou willen te duur vindt en het daardoor niet doet. Of een extra volgauto wel of niet neemt omdat het geld kost (dat moet je doen omdat je het wel of niet wilt/nodig vindt). Het is sowieso niet het moment dat je aan dat soort zaken wilt denken.

Daarbij kun je natuurlijk zeggen dat de erfenis er is. Maar voor nabestaanden scheelt het nog wel of van die erfenis eerst nog de uitvaart betaald moet worden, i.p.v. dat de erfenis ook echt de erfenis er is (als die er al is). En dan is er in onze situatie nog een goede verstandhouding tussen mijn moeder, mijn broer en ik. Moet je nagaan als die verstandhouding er niet is, dan krijg je een hele strijd over wat die uitvaart moet kosten...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 11:45:08 #217
3542 Gia
User under construction
pi_205284774
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:51 schreef Leandra het volgende:

Beetje jammer dat in de tuin begraven niet mag, as in de tuin begraven mag dan weer wel, dat wordt gezien als thuis bewaren.
Moeten ze je alleen wel weer opgraven als ze verhuizen.... biologische urn kopen dus, dan is je as zo een met de aarde.
Vroeger hadden ze op grote landgoederen een begraafplaats in een hoek van de 'tuin'.
Over het algemeen ging dat bezit over op een kind of andere families.
Wij hebben hier in ons stadspark 'de warande', een grafheuvel op een eilandje. Nog van vroeger.
pi_205291946
Je hebt natura of kapitaal, natura bepaalt verzekeraar vanalles, kapitaal wordt er wat uitgekeerd, daar sowieso al geen voorstander van.

Ik heb een ORV waar uit betaald kan worden de komende 30 jaar, dan wat spaargeld én overwaarde in de woning.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 22:45:42 #219
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205292072
Nee, ik heb daar zelf geld voor gespaard. Dat geouwehoer met dit en dat wordt wel/niet vergoed en veranderende voorwaarden heb ik geen zin in om na te laten.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 06:46:06 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205313799
Nee, ik heb voldoende spaarcenten waarvan ze me de oven in kunnen schuiven. En als ze me willen begraven mag dat ook.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:14:22 #221
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205316031
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:37 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb er ook een, ook ooit door mijn ouders afgesloten. Is inmiddels premievrij zo lang geleden is dat al.
Dit en daar blijft het bij. Er staat genoeg vermogen op de bankrekening.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205317165
Heb er zelf geen afgesloten. Misschien loopt er wat bij mijn ouders. Doe hebben 2x gevraagd of ik het wilde overnemen en 2x heb ik gevraagd of ze documenten kunnen sturen, dat ik dan kijk of ik opzeg of overneem (indien bijna premievrij waarom niet toch?).

Heb genoeg spaargeld waar het mee betaald kan worden. Verder maakt het mij in principe niet zoveel uit hoe ze het tegen die tijd doen. Heb er zelf weinig aan namelijk.

Zo'n standaard yarden o.i.d. ben ik zelf geen voorstander van. Als je er een paar hebt gehad lijkt het allemaal op elkaar. Fabriekswerk. Half uurtje hier, uurtje daar, koffietafel erbij.

Huur wat mij betreft een dag een lokale kroeg/zaal whatever af. Doe lekker rustig aan. Beetje herinneringen terughalen/foto's/filmpjes zonder dat dit in 30 minuten erdoorheen moet gejaagd worden.
En als je echt gevoel van afscheid hebt flikker je me ergens in of niet.

Meeste uitvaarten komen er veel mensen met weinig diepgang. Zie dat liever andersom. Beperkte groep die echt om je gaven. Iedereen die komt om steun te geven, hoeft dan niet die 2 uurtjes vrij te nemen uit het werk.
Eerst denken, dan typen
pi_205318325
hier zitten we bij de Dela. Natura polis. Al vanaf geboorte

Mijn beide ouders ook, en inmiddels beide overleden, allemaal zeer goed geregeld door Dela en geen onverwachte kosten (uberhaupt geen kosten, alles viel in het pakket) . Ook naast familie overleden en Dela heeft uitvaart geregeld, geen problemen.

O en alles was mogelijk.. was niets standaards aan de uitvaarten van mijn ouders.. Wat zij wilden kon prima
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:29:36 #224
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205318371
Nee, nooit verzekeren wat je zelf kan dekken.
Ik zorg gewoon dat er voldoende geld op de spaarrekening staat om bv de begrafenis of de tandarts te betalen, dan betaal ik alleen die en niet kantoor van de verzekeraar en mensen die daar werken. Dit doe ik al een jaar of 30 en van wat ik bespaard heb op verzekeringen is een paar zeer luxe vakanties in Verweggistan en Achteraffie. Je moet uiteraard wel reserves opbouwen op je spaarrekening en niet als daar een paar duizend staat de boel opfeesten.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:57:26 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205318655
Ik zeg het nog maar een keer. Het is geen verzekering in de gebruikelijke zin. Het is geen dekking voor een eventualiteit maar voor een gebeurtenis die gegarandeerd is.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:41:23 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205319099
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer. Het is geen verzekering in de gebruikelijke zin. Het is geen dekking voor een eventualiteit maar voor een gebeurtenis die gegarandeerd is.
Van Dale:
Verzekering: Een overeenkomst tussen verzekeraar en verzekerde waarbij de eerste tegen betaling een risico op zich neemt.
Het risico wat de verzekeraar neemt is dat je vroeg overlijdt en de kosten van de uitvaart of de uit te keren som hoger zijn dan de ingelegde premie. Daar verzekeraars beter kunnen rekenen dan de meeste mensen is de totale ingelegde premie meer dan de kosten.
Als verzekerde koop je voor een bedrag per maand een dienst die je uiteindelijk afneemt.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:43:01 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205319110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Van Dale:
Verzekering: Een overeenkomst tussen verzekeraar en verzekerde waarbij de eerste tegen betaling een risico op zich neemt.
Het risico wat de verzekeraar neemt is dat je vroeg overlijdt en de kosten van de uitvaart of de uit te keren som hoger zijn dan de ingelegde premie. Daar verzekeraars beter kunnen rekenen dan de meeste mensen is de totale ingelegde premie meer dan de kosten.
Als verzekerde koop je voor een bedrag per maand een dienst die je uiteindelijk afneemt.
Wil ik ook nog wel een keer herhalen. Als ik tot mijn 65ste betaal (daarna premievrij) heb ik 2/3 in premie betaald van het totaal verzekerde bedrag dat bij mijn overlijden wordt uitgekeerd.

En het is dus wel degelijk een ander verhaal qua risico dan de meeste andere verzekeringen.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:53:03 #228
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205319188
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wil ik ook nog wel een keer herhalen. Als ik tot mijn 65ste betaal (daarna premievrij) heb ik 2/3 in premie betaald van het totaal verzekerde bedrag dat bij mijn overlijden wordt uitgekeerd.

En het is dus wel degelijk een ander verhaal qua risico dan de meeste andere verzekeringen.
Reken voor gein eens uit als je dat bedrag iedere maand in een indexfonds of staatslening had gezet.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:54:27 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205319198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Reken voor gein eens uit als je dat bedrag iedere maand in een indexfonds of staatslening had gezet.
Ja, ook dat is al besproken. Dat wordt echt zo’n dooddoener.

Het gaat om een spaarpot waaruit een uitvaart betaald kan worden. Geen weggegooid geld.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:56:52 #230
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205319212
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat om een spaarpot waaruit een uitvaart betaald kan worden. Geen weggegooid geld.
Ik zeg ook nergens dat het weggegooid geld is, ik zeg dat je beter uit bent als je geld opzij legt en zelf dekt. Dit is voor alle "verzekeringen" zo als je het risico zelf kan dekken door geld in reserve te houden.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:59:10 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205319227
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat het weggegooid geld is, ik zeg dat je beter uit bent als je geld opzij legt en zelf dekt. Dit is voor alle "verzekeringen" zo als je het risico zelf kan dekken door geld in reserve te houden.
Een kapitaalverzekering voor een uitvaart ís gewoon een vorm van geld opzij zetten.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:00:10 #232
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205319230
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een kapitaalverzekering voor een uitvaart ís gewoon een vorm van geld opzij zetten.
Ja, een dure.
pi_205320587
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je telkens dezelfde opmerkingen een topic inslingert krijg je ook telkens dezelfde reacties.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:46:34 #234
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205320895
Dat klinkt allemaal leuk zolang je spaarrekening het het kan dekken…

Maar je zal niet de eerste zijn waar morgen de auto stuk gaat, volgende week het dak lekt en de week erna alleen een bijzondere behandeling in Amerika je misschien kan redden en de verzekering dekt je verblijf daar niet.

Soms kan ook een flinke spaarrekening onvoorzien zo goed als leeg gaan.

En niet iedereen voelt zich maar goed bij beleggen. Een kapitaalverzekering er naast is helemaal niks mis mee.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_205320938
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Alleen een saillant detail: je zet het geld opzij bij een ander, nl. de verzekeraar. Die kan failliet gaan, slecht rendement behalen, of (meestal het geval), je een poot uit draaien door meer premie te vragen dan nodig is om de uitkering af te dekken. Kwestie van veel verzekerden: veel premie-inkomsten, dekken het kleine risico op vroegtijdig overlijden af. De rest is winst over de ruggen van de premiebetalers

Niet voor niets zijn ORV's en uitvaartverzekeringen een goudmijntje voor de verzekeraar.: mensen worden steeds ouder, betalen steeds langer premie en overlijden steeds later.

Sommige mensen beweren zelfs eeuwig leven te hebben :X

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 12-07-2022 21:29:50 ]
pi_205320947
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:46 schreef laziness het volgende:
Dat klinkt allemaal leuk zolang je spaarrekening het het kan dekken…

Maar je zal niet de eerste zijn waar morgen de auto stuk gaat, volgende week het dak lekt en de week erna alleen een bijzondere behandeling in Amerika je misschien kan redden en de verzekering dekt je verblijf daar niet.

De kapotte wasmachine mis ik nog in je opsomming.

Welke verzekeringen dekken trouwens een lek dak en een kapotte auto???
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:54:52 #237
244125 laziness
pi_205321001
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:50 schreef blomke het volgende:

[..]
De kapotte wasmachine mis ik nog in je opsomming.

Welke verzekeringen dekken trouwens een lek dak en een kapotte auto???
Niet daarom gaat je spaarrekening ook leeg in mijn verhaal en is er geen geld meer voor een uitvaart ;)
pi_205321071
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:54 schreef laziness het volgende:

[..]
Niet daarom gaat je spaarrekening ook leeg in mijn verhaal en is er geen geld meer voor een uitvaart ;)
Dus de sequentie is:

1) De auto gaat kapot -> reparatie
2) Het dak lekt -> reparatie
3) Naar Amerika voor een medische behandeling -> verblijf moet betaald worden
4) Persoon sterft en er is geen uitvaartverzekering, help......

Apart, echt heel apart.....
pi_205321934
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:27 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat hele uitvaartgebeuren is 1 grote oplichtingsbende met belachelijke prijzen.
Een kist kun je online kopen, de oven en urn of begraafplek kun je ook prima zelf regelen.
Het zaaltje en koffie met cake kan ook in het buurthuis.
Bij moeten er nog wat stoeptegels met bedankt voor het sjouwen erop in de kist als mijn vrienden me dan naar die oven zeulen start er een filmpje voor de rest waarin ik de dragers bedank. De tegel krijgen ze uiteraardmee naar huis. Ik moet nog steeds Dela eens bellen of zoiets mogelijk is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:55:38 #240
244125 laziness
pi_205321974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Dus de sequentie is:

1) De auto gaat kapot -> reparatie
2) Het dak lekt -> reparatie
3) Naar Amerika voor een medische behandeling -> verblijf moet betaald worden
4) Persoon sterft en er is geen uitvaartverzekering, help......

Apart, echt heel apart.....
Dat jij het niet wilt begrijpen kan ik niks aan doen.
pi_205322110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja ben dan dood dus maakt het uit. Het is vooral voor het gemak van de nabestaanden. Toen ik het afsloot, hadden alle directe familieleden schulden en mijn spaargeld was niet veel. De gedacht dat bij het onverwacht op jonge leeftijd overlijden van mijzelf, mijn familie geld bij elkaar moet sprokkelen, heeft mij doen besluiten om een verzekering af te sluiten. Nu zou ik het kunnen opzeggen maar vind het wel goed zo. Ondanks spaarrekening en indexfonds.
  woensdag 13 juli 2022 @ 04:39:34 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205323368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Tja ben dan dood dus maakt het uit. Het is vooral voor het gemak van de nabestaanden. Toen ik het afsloot, hadden alle directe familieleden schulden en mijn spaargeld was niet veel. De gedacht dat bij het onverwacht op jonge leeftijd overlijden van mijzelf, mijn familie geld bij elkaar moet sprokkelen, heeft mij doen besluiten om een verzekering af te sluiten. Nu zou ik het kunnen opzeggen maar vind het wel goed zo. Ondanks spaarrekening en indexfonds.
Lees anders de draad ff terug
pi_205323894
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:55 schreef laziness het volgende:

[..]
Dat jij het niet wilt begrijpen kan ik niks aan doen.
Ik wil onrealistische doemscenario's niet begrijpen nee. En al helemaal geen verzekering voor afsluiten.
pi_205356840
Nee, want niet nodig dus zonde van mijn geld.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205409510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Je hebt nergens garantie op. Maar de kans dat ik de 10/20K heb als ik de pijp uit ga is heel groot.

Andersom, reken eens uit wat die uitvaartverzekering je kost?
Niets meer, mijn ouders hebben dat bij geboorte afgesloten en ik heb tot mijn 30e rond de 30 euro per jaar moeten betalen daarna vrijgesteld van betaling en ben volgens mij verzekerd tot 15k euro. Maar dat bedrag groeit ook elk jaar met een klein beetje. Dus het zal misschien niet de hele uitvaart dekken. Maar wel een heel groot gedeelte
pi_208102842
Er is een ding wat we allemaal zeker weten in ons leven en dat is dat we zullen sterven.

Dus als er een uitgave is die je zeker weet in je leven is het wel je allerlaatste uitgave en dat is je uitvaart.

Waarom zou je daar dan in godsnaam een verzekering voor nemen, vraag ik me dus af? Je mag toch hopen dat je tegen die tijd nog wel een paar duizend op de bankrekening hebt staan voor een begrafenis of crematie, en anders je familie wel.

Mijn redenering is namelijk: ik ben dan dood dus hoe men de uitvaart wil doen mag men helemaal zelf weten. Als ze me in de sloot willen dumpen vind ik het ook best ik ben er dan niet meer :W (mag overigens niet maar bij wijze van spreken dan)

Misschien kan je tegenwerpen ' maar dat is zielig voor je familie dan moeten zij het misschien betalen'. Nou ja dat kan mij dus echt helemaal niks schelen dat zij dat moeten betalen, mocht bijvoorbeeld mijn broer onverhoopt komen te overlijden dan betaal ik dat ook voor hem en ik verwacht dat ook vice versa. Maar mochten ze het om wat voor reden dan ook niet kunnen of willen betalen lig ik daar ook niet wakker van want ik ben dan immers dood.

Wat is jullie mening hierover, waarom hebben jullie een uitvaartverzekering?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208102850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:08 schreef PotjeSambal het volgende:
Zodat familie daar in ieder geval niet over na hoeft te denken. Zo te lezen sta jij wat egoïstischer in het leven, dat mag
Alsof zij wel een uitvaartverzekering hebben :') :')

Nog nooit met ze over gehad in ieder geval. En ik wil best wel wat betalen voor de uitvaart van bijvoorbeeld mijn broer mocht die onverhoopt komen te overlijden hoor.

Ze krijgen wel het allergoedkoopste van het goedkoopste dat mogelijk is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:23:40 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208102954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:11 schreef sirdanilot het volgende:
Er is een ding wat we allemaal zeker weten in ons leven en dat is dat we zullen sterven.

Dus als er een uitgave is die je zeker weet in je leven is het wel je allerlaatste uitgave en dat is je uitvaart.

Waarom zou je daar dan in godsnaam een verzekering voor nemen, vraag ik me dus af? Je mag toch hopen dat je tegen die tijd nog wel een paar duizend op de bankrekening hebt staan voor een begrafenis of crematie, en anders je familie wel.

Mijn redenering is namelijk: ik ben dan dood dus hoe men de uitvaart wil doen mag men helemaal zelf weten. Als ze me in de sloot willen dumpen vind ik het ook best ik ben er dan niet meer :W (mag overigens niet maar bij wijze van spreken dan)

Misschien kan je tegenwerpen ' maar dat is zielig voor je familie dan moeten zij het misschien betalen'. Nou ja dat kan mij dus echt helemaal niks schelen dat zij dat moeten betalen, mocht bijvoorbeeld mijn broer onverhoopt komen te overlijden dan betaal ik dat ook voor hem en ik verwacht dat ook vice versa. Maar mochten ze het om wat voor reden dan ook niet kunnen of willen betalen lig ik daar ook niet wakker van want ik ben dan immers dood.

Wat is jullie mening hierover, waarom hebben jullie een uitvaartverzekering?
Dat is dus de grote vraag in het leven 'Wanneer is 'tegen die tijd'?'

En als je familie het niet kan of wil betalen, wie gaat het dan betalen? Want in de sloot gooien is simpelweg geen optie en lijkbezorging kost hoe dan ook, op wat voor manier dan ook, geld...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat iedereen een uitvaartverzekering zou moeten hebben hoor, maar het is voor de mensen die het niet voor elkaar krijgen/hebben om nu een paar duizend euro op een spaarrekening te hebben echt geen gek idee.

En alvast een tip, voor als je broer overlijdt en die heeft geen geld en geen verzekering en hij hoeft verder ook geen persoonlijk afscheid: uitvaart24.nl, vanaf 949 euro.
https://uitvaart24.nl/uitvaart-tarieven/crematie-tarieven/
pi_208102986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:23 schreef BE het volgende:

[..]

En als je familie het niet kan of wil betalen, wie gaat het dan betalen? Want in de sloot gooien is simpelweg geen optie en lijkbezorging kost hoe dan ook, op wat voor manier dan ook, geld...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat iedereen een uitvaartverzekering zou moeten hebben hoor, maar het is voor de mensen die het niet voor elkaar krijgen/hebben om nu een paar duizend euro op een spaarrekening te hebben echt geen gek idee.

En alvast een tip, voor als je broer overlijdt en die heeft geen geld en geen verzekering en hij hoeft verder ook geen persoonlijk afscheid: uitvaart24.nl, vanaf 949 euro.
Dat is toch niet mijn probleem? Ik ben dan namelijk dood. Ze zoeken het lekker uit :W
pi_208102992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:23 schreef BE het volgende:

[..]

Sorry had je edit niet gezien.

Ach gut vanaf 1000 euro? Die kan ik zo pinnen.
pi_208103296
Ja.

Doodgaan is duur (klinkt klinisch maar is wel zo, een beetje begrafenis of crematie loopt snel op een kan zeker een paar duizend kosten) en die verzekering is daarbij vergeleken een mini kostenpost, Geeft ook wel rust wetende dat de familie daar geen zorgen over hoeft te maken.

Stel niemand heeft toegang tot mijn bankrekening hoe willen ze dan die begrafenis betalen? Kan heel lang duren voordat het geregeld is dat ze toegang hebben tot de rekening. Zijn wel dingen (niet leuk) maar wel belangrijk om over na te denken want ja dat maakt het niet makkelijker voor de nabestaanden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Borrelnootje00 op 22-02-2023 18:57:55 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:55:39 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208103330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Sorry had je edit niet gezien.

Ach gut vanaf 1000 euro? Die kan ik zo pinnen.
Niet nadat DUO je schuld geïncasseerd heeft bij je nabestaanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208103390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zal niet gebeuren
quote:
In geval van overlijden vervallen de schulden van de overledene. DUO verhaalt de schuld niet op de partner, kinderen of andere familieleden. Dat geldt voor alle soorten schulden die wij invorderen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:07:51 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208103485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat zal niet gebeuren
[..]

Nog mazzel dan.
Dan kun je dus moedwillig DUO blijven ontwijken en je schuld vervalt vervolgens bij overlijden..... Dat gaat vast op een bepaald moment wel veranderen, al dan niet omdat DUO de schuld verkoopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208103605
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Alsof zij wel een uitvaartverzekering hebben :') :')

Nog nooit met ze over gehad in ieder geval. En ik wil best wel wat betalen voor de uitvaart van bijvoorbeeld mijn broer mocht die onverhoopt komen te overlijden hoor.

Ze krijgen wel het allergoedkoopste van het goedkoopste dat mogelijk is.
_O- 1 woord: medelijden.
pi_208103686
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een studieschuld bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) wordt bij een overlijden van een student kwijtgescholden. De eventuele achtergebleven schuld wordt onder geen enkele omstandigheid overgedragen aan een partner of andere nabestaanden. Dit geldt ook voor andere leningen die bij DUO zijn afgenomen.

https://www.uitvaartverze(...)O%20zijn%20afgenomen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:48:46 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208105058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:52 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ja.

Doodgaan is duur (klinkt klinisch maar is wel zo, een beetje begrafenis of crematie loopt snel op een kan zeker een paar duizend kosten) en die verzekering is daarbij vergeleken een mini kostenpost, Geeft ook wel rust wetende dat de familie daar geen zorgen over hoeft te maken.

Stel niemand heeft toegang tot mijn bankrekening hoe willen ze dan die begrafenis betalen? Kan heel lang duren voordat het geregeld is dat ze toegang hebben tot de rekening. Zijn wel dingen (niet leuk) maar wel belangrijk om over na te denken want ja dat maakt het niet makkelijker voor de nabestaanden.
In principe kun je de nota van een uitvaart gewoon naar de bank van de overledene sturen en in de meeste gevallen zullen ze die gewoon betalen.
pi_208105118
Ze hebben voor mij een plek gereserveerd in the valley of kings
pi_208105605
Eerste openingspost gelezen en nu de laatste. Mijn ouders hebben nooit in dit soort verzekeringen geloofd en terecht, toen mijn vader overleed konden wij als nabestaanden prima zijn crematie betalen, met alles er op en er aan. Iets van een redelijk goede achtergebleven spaarbankrekening is dan wel een voorwaarde. Ik werd aan de deur benaderd door een verkoper van dit soort verzekering (was zelf 25 jaar) en dacht toen al, goh, wat een vak heb jij.

Altijd valt het tegen wat je uiteindelijk vergoed krijgt na 60 jaar premie betaald gehad te hebben en een hoop gezeik. Nooit aan beginnen.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:00:14 #260
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106146
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat is toch niet mijn probleem? Ik ben dan namelijk dood. Ze zoeken het lekker uit :W
Lekker bezig vriend.
Ik begrijp dat je geen 100 euro per jaar over hebt voor iets wat anderen ontlast en met een gerust hart (ga er vanuit dat je die tzt nog wel ontwikkelt) op je sterfbed ligt.
Je loopt nu enorm te trollen. Dat weet je dondersgoed. Het wordt tijd dat je weer wat te doen krijgt :N !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208106260
Heb het gehad, maar nu niet meer. Dat mogen ze mooi van de spaarcentjes doen. Ik verwacht wel 100 te worden, ga niet al die tijd dokken voor het feestje van een ander.
-nee-
pi_208106521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:00 schreef Rene het volgende:

[..]
Lekker bezig vriend.
Ik begrijp dat je geen 100 euro per jaar over hebt voor iets wat anderen ontlast en met een gerust hart (ga er vanuit dat je die tzt nog wel ontwikkelt) op je sterfbed ligt.
Je loopt nu enorm te trollen. Dat weet je dondersgoed. Het wordt tijd dat je weer wat te doen krijgt :N !
Wie denk je dat de ' anderen' zijn tegen de tijd dat ik dood ben?

Kinderen krijg ik niet want ik ben homo. Mijn broer wil toevallig ook geen kinderen. Mijn vader is tegen die tijd allang morsdood.

Dus ik heb niet eens erfgenamen tenzij ik heel vroeg kom te overlijden.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:31:59 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kinderen krijg ik niet want ik ben homo. Mijn broer wil toevallig ook geen kinderen. Mijn vader is tegen die tijd allang morsdood.

Je weet duidelijk hoe het leven gaat lopen. Dat kan. Ik heb niet zo'n glazenbol. En juist voor die situatie betaal ik al 16 jaar 100 euro per jaar. Over 1400 euro (jaar) is dat klaar en kan ik voor 7000 euro onder de grond gestopt worden door familie of mensen die ik om mij heen heb die mij lief (genoeg) hadden en mij een waardig einde gunnen.
pi_208106619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:31 schreef Rene het volgende:

[..]
Je weet duidelijk hoe het leven gaat lopen. Dat kan. Ik heb niet zo'n glazenbol. En juist voor die situatie betaal ik al 16 jaar 100 euro per jaar. Over 1400 euro (jaar) is dat klaar en kan ik voor 7000 euro onder de grond gestopt worden door familie of mensen die ik om mij heen heb die mij lief (genoeg) hadden en mij een waardig einde gunnen.
Ik heb genoeg geld op mijn rekening dat ze de begrafenis kunnen betalen, en ook mijn directe familieleden hebben genoeg geld om dit te betalen. Ik zie dus echt niet in waarom je die uitvaartverzekering nodig hebt.

Dat is misschien als je heel arm bent, maar als je zo arm bent kan je de premie ook niet betalen.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:38:11 #265
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb genoeg geld op mijn rekening dat ze de begrafenis kunnen betalen, en ook mijn directe familieleden hebben genoeg geld om dit te betalen. Ik zie dus echt niet in waarom je die uitvaartverzekering nodig hebt.

Dat is misschien als je heel arm bent, maar als je zo arm bent kan je de premie ook niet betalen.
Zie het als een verzekering. Immers; mocht je in een zorginstelling geraken dan ben je straks al je vermogen kwijt aan de zorginstelling en ben je arm wanneer je dood gaat. Dat heb ik al te vaak zien gebeuren in mijn werk. Mensen met vermogen die hulpbehoefend zijn betalen zo 2000 euro per maand aan zorg met een AOW van 1200 euro. Interen die hap.
pi_208106663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:38 schreef Rene het volgende:

[..]
Zie het als een verzekering. Immers; mocht je in een zorginstelling geraken dan ben je straks al je vermogen kwijt aan de zorginstelling en ben je arm wanneer je dood gaat. Dat heb ik al te vaak zien gebeuren in mijn werk. Mensen met vermogen die hulpbehoefend zijn betalen zo 2000 euro per maand aan zorg met een AOW van 1200 euro. Interen die hap.
Een zorginstelling zou gewoon door de staat betaald moeten worden, niet door mij.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:40:04 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Een zorginstelling zou gewoon door de staat betaald moeten worden, niet door mij.
C'est la vie. Just saying.
pi_208106716
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:40 schreef Rene het volgende:

[..]
C'est la vie. Just saying.
Stel mijn broer belandt in een zorginstelling en gaat daarna dood dan betaal ik ook een begrafenis voor hem. Tsja dat is duur maar dat moet dan maar. En omgekeerd verwacht ik hetzelfde.

Stel we gaan stomtoevallig allebei precies tegelijkertijd dood tsja dan is er dus niemand om het te betalen en hebben we pech gehad :W
pi_208106717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zou moeten? Want?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_208106721
quote:

[..]
Er is een vrijstelling van ruim 30.000 euro, voor dat bedrag kan je Lee Towers live het Ave Maria komen laten zingen op je uitvaart.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:47:09 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106753
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er is een vrijstelling van ruim 30.000 euro, voor dat bedrag kan je Lee Towers live het Ave Maria komen laten zingen op je uitvaart.
Dat moet maar net op tijd gemeld zijn dat dat vermogen er is. Los van het feit dat regels over x-jaar anders kunnen zijn. Wat nu zekerheid is is niet zeker in de toekomst. Immers, de wereld vergrijst en alles wordt duurder.
Ik noem maar even een potentiële verandering en redenen waarom je een geïndexeerde uitvaartverzekering kan nemen.

Neem het mee. Niks meer niks minder.

Vermoed dat rond de sterfdatum van Dani, Lee Towers allang de pijp uit is.
pi_208106794
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:47 schreef Rene het volgende:

[..]
Dat moet maar net op tijd gemeld zijn dat dat vermogen er is. Los van het feit dat regels over x-jaar anders kunnen zijn. Wat nu zekerheid is is niet zeker in de toekomst. Immers, de wereld vergrijst en alles wordt duurder.
Ik noem maar even een potentiële verandering en redenen waarom je een geïndexeerde uitvaartverzekering kan nemen.

Ja niet geïndexeerd krijg je nauwelijks de kleffe hotelcake vergoed, zie dit artikel:

https://www.telegraaf.nl/(...)iNW2RL-mNaNzhG3MCr1c
pi_208106868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In dat geval, neven, nichten?

quote:

[..]
In mijn geval, mocht ik dan mijn pijp aan Maarten geven. Dan zijn er echt geen erfgenamen die ik ken nog om geef (en andersom). Als ik hun was zou ik beneficiair aanvaarden. Egoïstisch? Sure. Maar ik snap sir in dit geval wel. Mocht het mij in de komende 40 jaar gebeuren is er veel geld uit een levensverzekering beschikbaar

quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:47 schreef Rene het volgende:

[..]

Ik vermoed dat tzt gemeenten mensen in massagraven dumpen.

Mja. Niet mijn issue meer.
pi_208106911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
In dat geval, neven, nichten?
[..]
In mijn geval, mocht ik dan mijn pijp aan Maarten geven. Dan zijn er echt geen erfgenamen die ik ken nog om geef (en andersom). Als ik hun was zou ik beneficiair aanvaarden. Egoïstisch? Sure. Maar ik snap sir in dit geval wel. Mocht het mij in de komende 40 jaar gebeuren is er veel geld uit een levensverzekering beschikbaar
[..]
Ik vermoed dat tzt gemeenten mensen in massagraven dumpen.

Mja. Niet mijn issue meer.
Tsja dan moeten ze de kosten maar onder mekaar verdelen of inderdaad beneficiair/niet aanvaarden en dan wordt het een goedkope gemeentelijke uitvaart.

Stel ik ga toch ooit trouwen dan regel ik het misschien wel maar dat is op dit moment ook niet aan de orde.

Ik snap de uitvaartverzekering als je kinderen hebt en je wil deze niet opzadelen met dit soort kosten. Maar eerlijk gezegd zou ik ook niet weten of mijn vader wel een uitvaartverzekering heeft.
pi_208106976
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Tsja dan moeten ze de kosten maar onder mekaar verdelen of inderdaad beneficiair/niet aanvaarden en dan wordt het een goedkope gemeentelijke uitvaart.

Stel ik ga toch ooit trouwen dan regel ik het misschien wel maar dat is op dit moment ook niet aan de orde.

Ik snap de uitvaartverzekering als je kinderen hebt en je wil deze niet opzadelen met dit soort kosten. Maar eerlijk gezegd zou ik ook niet weten of mijn vader wel een uitvaartverzekering heeft.
Oh die zou ik prima begraven. Zie het ook wel als mijn plicht, verzekering of niet.

Maar mn partner heeft de komende 40 jaar weinig te vrezen. De levensverzekering voor de woning is niet verland :)
pi_208107017
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oh die zou ik prima begraven. Zie het ook wel als mijn plicht, verzekering of niet.

Maar mn partner heeft de komende 40 jaar weinig te vrezen. De levensverzekering voor de woning is niet verland :)
Levensverzekering is hier standaard een van de benefits van je werkgever. Dat is inderdaad ook nog een goeie, dat dekt dan ook de uitvaart.

Had ik nog niet eens aan gedacht.
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:19:17 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208107098
Als het je zo weinig kan schelen, waarom maak je je er dan druk om?
pi_208107116
Ik vind die hele uitvaartverzekering-business zich vooral mikken op mensen die geen spaargeld hebben. En op mensen die dom zijn. En voornamelijk op beiden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:28:34 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208107168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:21 schreef capricia het volgende:
Ik vind die hele uitvaartverzekering-business zich vooral mikken op mensen die geen spaargeld hebben. En op mensen die dom zijn. En voornamelijk op beiden.
Mensen die geen spaargeld hebben zijn juist niet dom als ze een uitvaartverzekering afsluiten.

Ze mikken op mensen die graag zekerheid hebben, in dit geval de zekerheid dat een uitvaart bekostigd kan worden.
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:43:36 #280
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208107329
Ja. Een begravenis is toch gauw 5k en je wilt je familie niet opzadelen met meer stress.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 23 februari 2023 @ 00:51:37 #281
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_208107590
quote:
Inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en al die onzin heb jij vast ook niet met die diepe zakken van jou.
quote:
Het mediaan van al het spaargeld van particuliere huishoudens in Nederland, komt volgens het CBS uit op ¤14.900. De helft van de Nederlanders zit dus onder dit spaarbedrag en de andere helft zit erboven.
https://www.cosmopolitan.(...)aargeld-nederlander/

Nou ja kijk als ze jou na 1 dag de oven in schuiven dan ben je met 1500 euro klaar. Laatste verzorging laat je gewoon de buurvrouw doen, nachtje opbaren thuis met zo'n koelplaatje zit je onder de 100 euro, goedkoopste kistje 330 euro, cremeren 500 tot 1000 euro zonder dienst en het laatste vervoer iets in de 200 a 300 euro als je de standaard auto kiest van een uitvaartondernemer.

Echter wil de realiteit zo zijn dat nabestaanden of de overledene (ja die is er niet meer, maar als ze dat vragen voor ze overlijden luister je toch) er waarde aan hechten dat er een condoleance is met bijbehorende kosten, en een uitvaart met bijbehorende kosten, of opbaring op een andere locatie met bijbehorende kosten, en dan zit je zonder al te gek te doen al snel op de helft van die 15k. En dan moet je niet aan begraven durven denken.

Maar goed, misschien dat anderen er geen problemen mee hebben om na hun overlijden nog duizenden euro's te kosten terwijl je nabestaanden al een klote periode tegemoet gaan, ik heb dan liever dat ze iets leuks doen met dat spaargeld.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_208107599
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:51 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en al die onzin heb jij vast ook niet met die diepe zakken van jou.
[..]
Ik heb dat niet
pi_208107601
quote:
De belastingdienst pakt die niet van je af, tenminste dit jaar nog.

https://www.belastingdien(...)rzekering-overlijden
  donderdag 23 februari 2023 @ 00:58:38 #284
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_208107602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb dat niet
Fijn zolang je huis niet in de fik vliegt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_208107607
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:58 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Fijn zolang je huis niet in de fik vliegt.
Tsja ik ben dan al blij als ik het uberhaupt overleef.
pi_208108767
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:51 schreef Catkiller het volgende:

[..]
[..]
https://www.cosmopolitan.(...)aargeld-nederlander/

Nou ja kijk als ze jou na 1 dag de oven in schuiven dan ben je met 1500 euro klaar. Laatste verzorging laat je gewoon de buurvrouw doen, nachtje opbaren thuis met zo'n koelplaatje zit je onder de 100 euro, goedkoopste kistje 330 euro, cremeren 500 tot 1000 euro zonder dienst en het laatste vervoer iets in de 200 a 300 euro als je de standaard auto kiest van een uitvaartondernemer.

Echter wil de realiteit zo zijn dat nabestaanden of de overledene (ja die is er niet meer, maar als ze dat vragen voor ze overlijden luister je toch) er waarde aan hechten dat er een condoleance is met bijbehorende kosten, en een uitvaart met bijbehorende kosten, of opbaring op een andere locatie met bijbehorende kosten, en dan zit je zonder al te gek te doen al snel op de helft van die 15k. En dan moet je niet aan begraven durven denken.

Maar goed, misschien dat anderen er geen problemen mee hebben om na hun overlijden nog duizenden euro's te kosten terwijl je nabestaanden al een klote periode tegemoet gaan, ik heb dan liever dat ze iets leuks doen met dat spaargeld.
Voor die 15.000 euro uit je post kun je iemand prima netjes een uitvaart geven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208108901
Nee, als ik dood ga mogen de erfgenamen sowieso in hun handjes wrijven want ik heb meer vermogen dan schulden. Als ze dan te gierig zijn om hiervan een uitvaart te geven moeten zij weten. Gooi me maar bij de kadavers, ben toch al dood.
Facts don't care about your feelings
pi_208109182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:43 schreef corehype het volgende:
Ja. Een begravenis is toch gauw 5k en je wilt je familie niet opzadelen met meer stress.
Wat krijg je dan nu nog voor 5k?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:57:16 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208109212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat dekt op zich nog wel een uitvaartdienst, nazit en crematie.

Begraven is duurder.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:33:24 #290
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208109620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Graf open, stoet, erin, graf dicht
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_208109714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:48 schreef BE het volgende:

[..]
In principe kun je de nota van een uitvaart gewoon naar de bank van de overledene sturen en in de meeste gevallen zullen ze die gewoon betalen.
Maar op voorhand heb je nog geen geld tot beschikking. Dat lijkt mij wel lastig. Maar wel goede tip. En je zegt in de meeste gevallen ik vind dat toch te vaag. Liever dan zekerheid.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:46:19 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208109731
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:44 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Maar op voorhand heb je nog geen geld tot beschikking. Dat lijkt mij wel lastig. Maar wel goede tip. En je zegt in de meeste gevallen ik vind dat toch te vaag. Liever dan zekerheid.
Er zijn banken die assholes zijn en niet mee willen werken maar er is geen reden om het niet te doen.
De kosten van de uitvaart mogen altijd uit de nalatenschap van iemand betaald worden. De eventuele erfbelasting wordt ook pas na aftrek van die kosten berekend.

En er moet natuurlijk wel geld op die rekening staan, uiteraard. Dit ging er meer om dat jij zei 'ze kunnen misschien niet bij die rekening'.
pi_208109836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:46 schreef BE het volgende:

[..]
Er zijn banken die assholes zijn en niet mee willen werken maar er is geen reden om het niet te doen.
De kosten van de uitvaart mogen altijd uit de nalatenschap van iemand betaald worden. De eventuele erfbelasting wordt ook pas na aftrek van die kosten berekend.

En er moet natuurlijk wel geld op die rekening staan, uiteraard. Dit ging er meer om dat jij zei 'ze kunnen misschien niet bij die rekening'.
Bedankt voor de tips. Ja ik ging even uit van worst case scenario :P
pi_208109953
Wij hebben genoeg eigen vermogen om de crematie etc. van te betalen, maar voor die paar tientjes per jaar is het gewoon allemaal makkelijk geregeld. Als het niet hoeft waarom dan daar op besparen ? Nabestaanden kunnen inderdaad niet meteen bij je rekeningen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:44:05 #295
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_208110429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:22 schreef Firuze60 het volgende:
Eerste openingspost gelezen en nu de laatste. Mijn ouders hebben nooit in dit soort verzekeringen geloofd en terecht, toen mijn vader overleed konden wij als nabestaanden prima zijn crematie betalen, met alles er op en er aan. Iets van een redelijk goede achtergebleven spaarbankrekening is dan wel een voorwaarde. Ik werd aan de deur benaderd door een verkoper van dit soort verzekering (was zelf 25 jaar) en dacht toen al, goh, wat een vak heb jij.

Altijd valt het tegen wat je uiteindelijk vergoed krijgt na 60 jaar premie betaald gehad te hebben en een hoop gezeik. Nooit aan beginnen.
Ik heb een natura verzekering dus ik weer exact wat ik vergoed krijg. Ook ben ik vanaf 2035 premie vrij dan ben ik 60 jaar oud.

Ik betaal 7 euro per maand daar krijg ik complete begravenis voor plus 5.000 euro vrij besteedbaar bedrag. Ik heb tot dan 3.500 euro premie betaald.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:57:25 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208110603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:22 schreef Firuze60 het volgende:

Jouw ‘niet geloven in dit soort verzekeringen’ is dan blijkbaar gebaseerd op een gebrek aan informatie over en ervaring met het regelen van een uitvaart van iemand met een uitvaartverzekering. Er stond gewoon een besteedbaar bedrag open. De uitvaartbegeleider was heel transparant over budget en keuzes. Het deel dat niet werd besteed, kwam gewoon op rekening van de nabestaanden. Geen gezeik. Integendeel zelfs: Dela kon ook nog regelen dat een paar kleinere verzekeringen elders ook vrij kwamen en in de rekensommen werden opgenomen.

Ik heb zelf ook wel eens uitgerekend wat ik in de loop der jaren aan premies betaald ga hebben als mijn verzekering uiteindelijk premievrij is en dat is ruim minder dan het verzekerde bedrag.
pi_208113063
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens uitgerekend wat ik in de loop der jaren aan premies betaald ga hebben als mijn verzekering uiteindelijk premievrij is en dat is ruim minder dan het verzekerde bedrag.
Ja, uiteraard anders zou het wel heel doorzichtig worden. Heb je btw ook de kapitaalopbouw in de loop der jaren dat je hebt betaald (en daarna) ook meegerekend met pak-em-beet 6% per jaar?
  donderdag 23 februari 2023 @ 15:40:03 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208113315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:16 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, uiteraard anders zou het wel heel doorzichtig worden. Heb je btw ook de kapitaalopbouw in de loop der jaren dat je hebt betaald (en daarna) ook meegerekend met pak-em-beet 6% per jaar?
Over die 60 gulden - 100 euro per jaar? Nee. :')
pi_208114510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja niet geïndexeerd krijg je nauwelijks de kleffe hotelcake vergoed, zie dit artikel:

https://www.telegraaf.nl/(...)iNW2RL-mNaNzhG3MCr1c
Zelfs aan de in totaal 12 gulden inleg is nog enorm verdiend. Tegen het gemiddeld rendement op de beurs zou dat nu ruim 20.000 gulden zijn.
-
pi_208114636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:45 schreef quo_ het volgende:

[..]
Zelfs aan de in totaal 12 gulden inleg is nog enorm verdiend. Tegen het gemiddeld rendement op de beurs zou dat nu ruim 20.000 gulden zijn.
Dit. Ze verdienen er natuurlijk allemaal aan. Anders zouden ze het product niet aanbieden.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')