abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205265061
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:45 schreef Gia het volgende:
Mijn ouders hebben die vroeger voor ieder van ons gezin afgesloten. Toen ik het huis uitging, kreeg ik die mee. Hoefde nog maar een paar jaar premie te betalen, en dat was al niet veel. Gaat ook over niet zo'n groot bedrag, maar ach, die is premievrij.

Verder geen dela of zo. Is me bij het overlijden van mijn vader, die had dat wel, gruwelijk tegen gevallen. Wat je nog allemaal zelf moet betalen!

Dus, nee. Daarbij wil ik een natuurbegrafenis en kopen we vooraf een plekje, zodat dat geregeld is. Grafrechten en zo zijn er dan niet, ook geen onderhoud. De catering kan dan van bovengenoemde polis. Gewoon een picknick in het bos, met een biertje/wijntje erbij.
Wat een waanzinnig goed idee zeg!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205265134
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2022 00:22 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Het is vooraf betalen.
Geen verlenging is ruimen
Ja, dat is me bekend. Hoe zie je t anders voor je?
pi_205265544
Ja. Niet echt een idee van waar die loopt eigenlijk :@ :D

Betaal ook maar een tientje per 3 maanden of zo. Als ik doodga, wil ik ook absoluut niet al die rare poespas waarbij iedereen in een kringetje de nabestaanden condoleert en een cake eet. Wat een armoe. Gewoon de brandstapel op, een urn in en klaar.
pi_205265907
Ja die heb ik.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:21:26 #155
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205266584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:11 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Ik zou daarom niet weten waarom mijn aanstaande overlijden - het gaat namelijk echt wel ooit gebeuren - me op dit moment ook maar enigszins zou moeten verontrusten (wat toch de aanleiding zou moeten zijn voor het afsluiten van de meeste verzekeringen).
En het verontrust je niet dat je ouders een aantal maanden de deurwaarder achter zich aan krijgen omdat ze voorlopig nog niet bij jouw erfenis kunnen en dus de uitvaart niet kunnen betalen, laat staan dat ze mogelijk hun huis uitgezet worden als het te lang duurt? En de jaren dat ze op wanbetalerslijstjes komen bij allerlei bedrijven? Waarom bezorg je je ouders die toestand? Kan daar echt niet bij, als je nabestaanden het niet breed hebben, neem alsjeblieft een uitvaartverzekering als voorschotuitbetaling. Doe het je naasten niet aan.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205267007
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:21 schreef Andromache het volgende:

[..]
En het verontrust je niet dat je ouders een aantal maanden de deurwaarder achter zich aan krijgen omdat ze voorlopig nog niet bij jouw erfenis kunnen en dus de uitvaart niet kunnen betalen, laat staan dat ze mogelijk hun huis uitgezet worden als het te lang duurt? En de jaren dat ze op wanbetalerslijstjes komen bij allerlei bedrijven? Waarom bezorg je je ouders die toestand? Kan daar echt niet bij, als je nabestaanden het niet breed hebben, neem alsjeblieft een uitvaartverzekering als voorschotuitbetaling. Doe het je naasten niet aan.
Volgens mij is dit precies het type schrikbeeld dat mensen die je een dergelijke verzekering willen aansmeren graag willen schetsen. Maar dan baseer je het afsluiten van de verzekering dus mijns inziens puur op emotie. Dit inktzwarte scenario zal vast wel ergens bestaan, maar in mijn ongecompliceerde geval (geen vrouw, kinderen, hond of cavia, geen schulden behalve hypotheek) gaat die vlieger niet echt op. Als het haast heeft, verkopen ze mijn toko maar voor de helft van de prijs, is ie binnen een maand weg en houden ze er nog wat aan over. Het zal ongetwijfeld allemaal niet voor mijn begrafenis geregeld zijn, en dan zoeken ze maar een leuke tijdelijke oplossing bij familie, vrienden, kennissen, de bank, weet ik veel.

En is dat een asociale beslissing? Mwa, misschien. Nou, dat worden dan niet alleen maar lovende woorden bij de crematie. Zonde.
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:10:18 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205267081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 15:02 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]
Volgens mij is dit precies het type schrikbeeld dat mensen die je een dergelijke verzekering willen aansmeren graag willen schetsen. Maar dan baseer je het afsluiten van de verzekering dus mijns inziens puur op emotie. Dit inktzwarte scenario zal vast wel ergens bestaan, maar in mijn ongecompliceerde geval (geen vrouw, kinderen, hond of cavia, geen schulden behalve hypotheek) gaat die vlieger niet echt op. Als het haast heeft, verkopen ze mijn toko maar voor de helft van de prijs, is ie binnen een maand weg en houden ze er nog wat aan over. Het zal ongetwijfeld allemaal niet voor mijn begrafenis geregeld zijn, en dan zoeken ze maar een leuke tijdelijke oplossing bij familie, vrienden, kennissen, de bank, weet ik veel.

En is dat een asociale beslissing? Mwa, misschien. Nou, dat worden dan niet alleen maar lovende woorden bij de crematie. Zonde.
En als je gewoon dat tientje per maand dokt, kunnen je nabestaanden gewoon rustig je toko verkopen voor een goede prijs. Houden ze er nog meer aan over.

Nabestaanden profiteren trouwens ook gewoon van je uitvaartverzekering als het scenario niet zo inktzwart is.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 juli 2022 @ 17:43:12 #158
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205268739
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:40 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Bij mijn schoonvader in de jaren 90 ging dat nog gewoon zo.
Wat een armoe.
quote:
Die sneeuwvlokjes van tegenwoordig snappen dat niet meer en denken dat alles vanzelfsprekend geregeld is.
Dat is zelfs met een uitvaartverzekering niet zo, zie Yarden Failliet
Een term als sneeuwvlokjes bezigen :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205268800
Nee. Mijn vrouw had er wel 1. Toen ik uit ging rekenen wat dat al die jaren had gekost en wat de dekking zou zijn (en wat vooral niet werd gedekt) heb ik die opgezegd.

Een ovr heb ik wel overwogen, dan krijg je bij overlijden bedrag X om bv de hypotheek af te lossen. In plaats van een grenen kist met cake .
  donderdag 7 juli 2022 @ 18:22:24 #160
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205269000
Ja ik heb er een die m'n ouders hebben afgesloten toen ik 10 jaar oud was ofzo.
Ik betaal elk jaar ongeveer 45 euro en dat is het.

Ik vind het wel prima. Een uitvaart is vooral iets voor de nabestaanden en ik weet vooraf niet wat de financiële situatie dan zal zijn van de nabestaanden. Dus ik vind het een fijn idee. Hoe gek ze het maken hebben ze zelf in de hand. Ik heb er niet zoveel mee, maar ik heb wel wensen opgeschreven. Niet perse voor mezelf, maar wel voor de nabestaanden. Die hebben verdriet en willen "het goed doen" beter geef ik ze dan wat richting dan hebben ze er een goed gevoel over en weinig gedoe.

Eerder zei iemand hier het een macaber idee te vinden dat ouders bezig zijn met de uitvaart van hun kinderen.
Ik snap dat niet. Waarom is de dood macaber? Het hoort er toch bij? Ik vind het een doodnormaal (pun intended) onderwerp waarover je op elke leeftijd en met iedereen over moet kunnen praten.
klerkje
  donderdag 7 juli 2022 @ 18:30:41 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205269053
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 17:50 schreef Sport_Life het volgende:
Nee. Mijn vrouw had er wel 1. Toen ik uit ging rekenen wat dat al die jaren had gekost en wat de dekking zou zijn (en wat vooral niet werd gedekt) heb ik die opgezegd.

Een ovr heb ik wel overwogen, dan krijg je bij overlijden bedrag X om bv de hypotheek af te lossen. In plaats van een grenen kist met cake .
De betere keuze voor een uitvaartverzekering is een geldverzekering. Dan is er geen kwestie van wat wel en wat niet gedekt zou worden.

Als ik overigens betaal tot mijn verzekering premievrij is, heb ik aan premie ongeveer 2/3 betaald van het totale verzekeringsbedrag. Toch wel gunstig, lijkt me. Voordeel van jong beginnen, vermoed ik.

Die ORV zou ik nog wel eens overwegen. Die betaalt overigens niet gegarandeerd uit, want die loopt tot een maximum leeftijd en overlijd je daarna, dan krijg je niks meer.
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 18:38:40 #162
236264 crew  capricia
pi_205269130
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 18:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De betere keuze voor een uitvaartverzekering is een geldverzekering. Dan is er geen kwestie van wat wel en wat niet gedekt zou worden.

Als ik overigens betaal tot mijn verzekering premievrij is, heb ik aan premie ongeveer 2/3 betaald van het totale verzekeringsbedrag. Toch wel gunstig, lijkt me. Voordeel van jong beginnen, vermoed ik.

Die ORV zou ik nog wel eens overwegen. Die betaalt overigens niet gegarandeerd uit, want die loopt tot een maximum leeftijd en overlijd je daarna, dan krijg je niks meer.
Een kapitaalverzekering is wellicht een optie?
Al heb ik geen idee wat het rendement doet.

Welke verzekering je ook kiest. Ergens moet er winst gemaakt worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205269281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 18:22 schreef Spiegelei het volgende:

Eerder zei iemand hier het een macaber idee te vinden dat ouders bezig zijn met de uitvaart van hun kinderen.
Ik snap dat niet. Waarom is de dood macaber? Het hoort er toch bij? Ik vind het een doodnormaal (pun intended) onderwerp waarover je op elke leeftijd en met iedereen over moet kunnen praten.
Ik vind het niet macaber, maar het voelt wel enorm calvinistisch om voor je kinderen alvast uitvaartverzekeringen af te sluiten. Sowieso zijn we een volkje dat er dol op is om onszelf tegen alles te verzekeren.
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 19:48:54 #164
382129 crew  Donna
pi_205270062
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 18:55 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik vind het niet macaber, maar het voelt wel enorm calvinistisch om voor je kinderen alvast uitvaartverzekeringen af te sluiten. Sowieso zijn we een volkje dat er dol op is om onszelf tegen alles te verzekeren.
Voor sommige kinderen komt 'alvast' al bij de geboorte he? Lijkt me als ouders toch wel fijn dat die kosten dan gedekt zijn, zelfs al heb je nog maar 3 euro premie betaald.

Ik heb van dichtbij meegemaakt dat ouders geen geld hadden om de uitvaart van hun baby te betalen. Daar moet je toch niet aan denken? Voor heel veel mensen is het ook gewoon een verstandige verzekering.
  donderdag 7 juli 2022 @ 19:49:55 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205270080
quote:

[..]
Maar het is geen verzekering in de zin van dekking regelen voor als iets eventueel gebeurt. Want dood ga je wel.
pi_205270300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:48 schreef Donna het volgende:

[..]
Voor sommige kinderen komt 'alvast' al bij de geboorte he? Lijkt me als ouders toch wel fijn dat die kosten dan gedekt zijn, zelfs al heb je nog maar 3 euro premie betaald.

Ik heb van dichtbij meegemaakt dat ouders geen geld hadden om de uitvaart van hun baby te betalen. Daar moet je toch niet aan denken? Voor heel veel mensen is het ook gewoon een verstandige verzekering.
Ja het lijkt me een verstandig uitgangspunt om alles te verzekeren wat je niet zelf kan dragen.
  donderdag 7 juli 2022 @ 20:07:25 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205270374
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja het lijkt me een verstandig uitgangspunt om alles te verzekeren wat je niet zelf kan dragen.
De dood is geen eventualiteit, hè.
pi_205270612
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De dood van je kind tijdens je eigen leven wel, gelukkig.
pi_205270811
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
een erg vroege dood wel.
  donderdag 7 juli 2022 @ 20:49:05 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205270867
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:26 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De dood van je kind tijdens je eigen leven wel, gelukkig.
Maar alsnog niet te vergelijken met ‘je tegen alles verzekeren’. Of het verschil ontgaat je gewoon echt, kan ook.
pi_205271281
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar alsnog niet te vergelijken met ‘je tegen alles verzekeren’. Of het verschil ontgaat je gewoon echt, kan ook.
De Nederlandse traditie van uitvaartverzekeringen kopen voor je kleine kinderen past gewoon keurig in de Nederlandse cultuur van extreme risicomijding en je overal voor verzekeren. Van mij mag je, maar ik zou het alleen doen als je dat (extreem kleine) risico niet zelf kunt dragen.
pi_205272450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 17:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat een armoe.

Ja een vrouw die haar overleden man thuis wil houden tot de uitvaart is erg armoedig.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:03:42 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273245
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:17 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb zelf yarden die 8000 dekt, de helft is voor de uitvaart en de andere helft gaat naar de nabestaande.
Ik wil zelf een natuurbegravenis, en het hoeft echt niet uitbundig, hou dat geld voor jezelf :P
Alle instructies heb ik opgeschreven dus das ook weer handig.
Juist een natuurgraf is heel duur dus het is goed dat je 8000 euro hebt, je hebt echt meer dan de helft nodig dan. :Y
pi_205273396
Nee, genoeg spaargeld om het zelf te kunnen betalen. Maar voor mijn part flikkeren ze me te mijner tijd gewoon in een biomassacentrale.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:31:01 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273417
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:39 schreef Steven_Stil het volgende:
Het cremeren zal inmiddels ook al weer flink duurder geworden zijn vanwege de gestegen gasprijzen.
Wanneer een uitvaartverzekering daardoor in de problemen komt en omvalt dan sta je als verzekerde met lege handen.
:N
Ik heb nog geen crematorium meegemaakt die de prijzen omhoog gedaan heeft.

Ja, ik ben er zoeen. En nee, ik schrijf niet met een vork. Voor een kist betaal je bij mij de inkoopprijs plus btw olus de kosten voor een biologisch afbreekbare hoes.

Er worden idd hoge prijzen berekend door sommige collega’s, maar in welke branche is dat niet?
En dus moet je als consument onderzoek doen! Een nieuwe bank koop je toch ook niet zomaar bij de eerste winkel die je tegen komt?

Voorbeeld:
Een nacht thuisopbaring op bed kost voor mijn klanten 35 euro per nacht. Een van de grootste ondernemingen in NL rekent hiervoor 120 euro per nacht.

Ga op onderzoek uit dus! En bel niet zomaar dat nummer op die polis!!! Want als het dienstenpakket op is dan wordt daar over het algemeen wel met een vork geschreven! :Y Leuk dat je ook nog een extra ‘vrij te besteden’ bedrag hebt, maar zij zorgen er dan wel voor dat het op is ook. ;)

Voor de mensen die roepen ‘leg mij maar langs de kant van de weg’: Uitvaart24.nl. Vanaf 849 euro kunnen zij je al cremeren. Zonder dienst en rouwbezoek etc. Is goedkoper dan wat de gemeente mogelijk bij je familie komt claimen bij een gemeentelijke uitvaart.
pi_205273502
quote:

[..]
JE MAG DE KOSTEN VAN DE BEGRAFENIS RECHTSTREEKS UIT DE MIDDELEN VAN DE OVERLEDENE BETALEN !!!!!

Jezus mina. Het lijkt de misvatting over belasting op vakantiegeld wel

Je mag de kosten voor de uitvaart laten betalen vanaf de geblokkeerde rekening van de overledene en daarmee zit je *niet* aan de erfenis en aanvaard je niks en en en en en.

Dus, let op:
JE MAG DE KOSTEN VAN DE BEGRAFENIS RECHTSTREEKS UIT DE MIDDELEN VAN DE OVERLEDENE BETALEN !!!!!

Neem vooral een verzekering als je dat verstandig lijkt, maar doe het niet vanwege een hardnekkige leugen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205273533
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:27 schreef thabit het volgende:
Nee, genoeg spaargeld om het zelf te kunnen betalen. Maar voor mijn part flikkeren ze me te mijner tijd gewoon in een biomassacentrale.
Een biomassacentrale heeft een soort van "grote brokken scheider" voor de vuurhaard om te voorkomen dat te grote delen in de ketel komen. Daar ga jij niet door en dan kom je in de "grote-brokken-container"
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:53:34 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205273574
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Je mag de kosten voor de uitvaart laten betalen vanaf de geblokkeerde rekening van de overledene en daarmee zit je *niet* aan de erfenis en aanvaard je niks en en en en en.

Dus, let op:

Neem vooral een verzekering als je dat verstandig lijkt, maar doe het niet vanwege een hardnekkige leugen.
Ja, die deurwaarder is waarschijnlijk overdreven, tenzij de overledene een nalatenschap van 0 had (of erger) want dan zijn er geen middelen.

Ik vraag me wel af of rechtstreeks laten betalen uit de middelen dan (altijd) makkelijk gaat. Ik heb daar geen ervaring mee.

Kijk, degene die opdracht geeft aan de begrafenisondernemer om het regelen van de uitvaart in gang te zetten, is aansprakelijk voor betaling van de gemaakte kosten. Je weet niet in welke verhouding die opdrachtgever staat tot de overledene en dat zou ook betekenen dat het laten betalen uit de middelen van de overledene ‘rompslomp’ meebrengt.

Als er middelen beschikbaar zijn uit een uitvaartverzekering, dan maakt het volgens mij vrij weinig uit wie de opdrachtgever is, mits je binnen budget blijft.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:10:56 #179
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205273667
quote:

[..]
Och ik vind dat wel meevallen. Maar hey ieder z'n ding. :)

Mijn ouders hebben het financieel heel zwaar gehad tot ik ongeveer 12 jaar oud was.
Daarna hebben ze het een periode juist best goed gehad.

Vervolgens hebben ze door bepaalde keuzes heel bewust financieel weer een flinke stap terug gedaan en later zijn ze ook nog gescheiden na 33 jaar huwelijk.

Wat ik wil zeggen is dat niet altijd alles planbaar is.
Misschien blijkt achteraf bezien dat die verzekering bij mij onnodig was en zelfs mij "te veel" heeft gekost.

Of dat de dekking om te janken is.

Ja dat kan. Ook dat weet ik niet zeker. Ik kies er wel overwogen voor om het zo te doen. Een ander maakt een weloverwogen keuze om het anders te doen.
Prima.

Wat ik wel lastig vind (niet perse van jou hoor :) ) is dat er ook mensen zijn die in mijn ogen de hele dag door met een rekenmachine alles dood lopen te berekenen en dan moord en brand schreeuwen als er ergens iemand een eurootje "teveel" verdient aan jouw centjes en dat juist daardoor er ook een groep mensen géén weloverwogen keuze maken maar gewoon de verzekering overboord gooien terwijl dat wellicht niet altijd het verstandigste is.
klerkje
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:12:52 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273685
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, die deurwaarder is waarschijnlijk overdreven, tenzij de overledene een nalatenschap van 0 had (of erger) want dan zijn er geen middelen.

Ik vraag me wel af of rechtstreeks laten betalen uit de middelen dan (altijd) makkelijk gaat. Ik heb daar geen ervaring mee.

Kijk, degene die opdracht geeft aan de begrafenisondernemer om het regelen van de uitvaart in gang te zetten, is aansprakelijk voor betaling van de gemaakte kosten. Je weet niet in welke verhouding die opdrachtgever staat tot de overledene en dat zou ook betekenen dat het laten betalen uit de middelen van de overledene ‘rompslomp’ meebrengt.

Als er middelen beschikbaar zijn uit een uitvaartverzekering, dan maakt het volgens mij vrij weinig uit wie de opdrachtgever is, mits je binnen budget blijft.
In principe is het zo simpel als de rekening van de uitvaart naar de betreffende bank sturen met het verzoek tot uitbetaling. Maar dan moet er natuurlijk wel genoeg geld op die rekening staan. ;)
pi_205273693
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:10 schreef Spiegelei het volgende:
Wat ik wel lastig vind (niet perse van jou hoor :) ) is dat er ook mensen zijn die in mijn ogen de hele dag door met een rekenmachine alles dood lopen te berekenen en dan moord en brand schreeuwen als er ergens iemand een eurootje "teveel" verdient aan jouw centjes en dat juist daardoor er ook een groep mensen géén weloverwogen keuze maken maar gewoon de verzekering overboord gooien terwijl dat wellicht niet altijd het verstandigste is.
Tja, rekenen is mijn vak. Ook in mijn vrije tijd dus.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:21:35 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205273750
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:12 schreef BE het volgende:

[..]
In principe is het zo simpel als de rekening van de uitvaart naar de betreffende bank sturen met het verzoek tot uitbetaling. Maar dan moet er natuurlijk wel genoeg geld op die rekening staan. ;)
Kijk, dat is goed om te weten!
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 09:22:02 #183
236264 crew  capricia
pi_205273754
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:12 schreef BE het volgende:

[..]
Het fijne is dat je daar je eigen kosten voor het regelen van de uitvaart ook in mee kan nemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:34:36 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273856
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Het fijne is dat je daar je eigen kosten voor het regelen van de uitvaart ook in mee kan nemen.
Dat kan bij veel verzekeringen ook. Nieuwe kleding etc is vaak ook gedekt. :Y
pi_205273880
quote:
En het verontrust je niet dat je ouders een aantal maanden de deurwaarder achter zich aan krijgen omdat ze voorlopig nog niet bij jouw erfenis kunnen en dus de uitvaart niet kunnen betalen, laat staan dat ze mogelijk hun huis uitgezet worden als het te lang duurt?
Dus als mijn zus overlijdt (ik ben haar erfgenaam) wordt ik uit ons huis (of: wij gezamelijk??) gezet als "het te lang duurt? Echt, wat een kolder.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 08-07-2022 09:45:42 ]
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 09:40:29 #186
236264 crew  capricia
pi_205273899
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:34 schreef BE het volgende:

[..]
Dat kan bij veel verzekeringen ook. Nieuwe kleding etc is vaak ook gedekt. :Y
Mooi. :)
Ik had een tijd geleden een uitvaart van een NLse vriend (eigenlijk familielid) die in het buitenland begraven werd. Ook mijn vliegticket, autohuur etc werden gewoon meegenomen als uitvaartkosten. En bij de uitvaartrekening bij de bank ingediend.

Geen idee of dat ook bij een normale uitvaartverzekering vergoed wordt. Het voelde voor mij wat flexibeler, zeg maar, op deze manier.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205274022
Tja, toen ik veel jonger was, had ik de verzekering echt nodig,
nu ik rijker ben dan toen, is het eigenlijk niet meer nodig maar ik vrees dat afkopen teveel kost,
ik ga me eens verdiepen in "premievrij" maken van de polis,

Verder nog wel aardig verhaal, ik regelde iemands uitvaart en belde de verzekeraar voor informatie,
aardige gast, hij adviseerde me de begrafenisondernemer niet te melden dat er een verzekerd bedrag uitbetaald werd want dat zou dan ook echt opgaan.
pi_205274064
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:58 schreef paulowna het volgende:
Je leeft toch nog??
pi_205274190
Reken es voor de grap uit 50-60 jaar premie betalen en wat de vergoeding is...

Vreemd vonden wij toen mn opa (jaren terug) overleed dat de kosten via een verzekering veel hoger berekend werden... plakje cake 1.80... koffie 2.25... terwijl de prijzen bij zelf betalen veel lager was (praat wel over 2005)

Z8e je trouwens ook bij zorgverzekeringen, zelf betalen zijn de prijzen anders.
Interessant he ?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:47:15 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205274416
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:26 schreef Zwolsboy het volgende:
Reken es voor de grap uit 50-60 jaar premie betalen en wat de vergoeding is...

Vreemd vonden wij toen mn opa (jaren terug) overleed dat de kosten via een verzekering veel hoger berekend werden... plakje cake 1.80... koffie 2.25... terwijl de prijzen bij zelf betalen veel lager was (praat wel over 2005)

Z8e je trouwens ook bij zorgverzekeringen, zelf betalen zijn de prijzen anders.
Verhouding 2:3. Als ik betaal tot mijn 65ste (daarna premievrij), heb ik betaald vanaf mijn 21ste. Het is een geldverzekering. Ik heb dan ongeveer 2/3 van het verzekerde geldbedrag in premies betaald.
pi_205274437
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Je leeft toch nog??
Ik had het geld dus uiteindelijk niet nodig maar de verzekering wel, vind ik,
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:51:07 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205274457
quote:
nu ik rijker ben dan toen, is het eigenlijk niet meer nodig maar ik vrees dat afkopen teveel kost,

Verder nog wel aardig verhaal, ik regelde iemands uitvaart en belde de verzekeraar voor informatie,
aardige gast, hij adviseerde me de begrafenisondernemer niet te melden dat er een verzekerd bedrag uitbetaald werd want dat zou dan ook echt opgaan.
Op het gevaar af dat het lijkt of ik reclame wil maken voor de Dela, dat laatste was niet mijn ervaring.

Bijv. bij de laatste keer (moeder) zei mijn broer steeds: ‘we gaan nergens op besparen’, dus bij de eerste keer doorlopen van alle punten hebben we gekozen wat onze voorkeur had (net iets meer dan standaard, zeg maar). Toen bleef er onder de streep nog steeds geld over.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:53:33 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205274496
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi. :)
Ik had een tijd geleden een uitvaart van een NLse vriend (eigenlijk familielid) die in het buitenland begraven werd. Ook mijn vliegticket, autohuur etc werden gewoon meegenomen als uitvaartkosten. En bij de uitvaartrekening bij de bank ingediend.

Geen idee of dat ook bij een normale uitvaartverzekering vergoed wordt. Het voelde voor mij wat flexibeler, zeg maar, op deze manier.
Dat zou ik je niet durven zeggen, of dat bij een verzekering ook zou zijn, maar wel heel fijn voor jou inderdaad! O+
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:57:25 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205274531
quote:

Dat verschilt dus echt enorm bij wie je voor je hebt. :Y
Ga op zoek naar iemand met een kleine onderneming, alleen of misschien met 2-3 personen, zonder groot eigen pand en eigen wagenpark en dan zit je bijna altijd wel goed. Dat soort mensen zullen zelden zorgen dat ze je geld opmaken.

Premievrijmaken van de polis is idd slim, nu laten uitkeren is zonde.
Als voorbeeld: wij (mijn ouders en zus en ik) zijn/waren allemaal bij Yarden verzekerd. Ik heb 2jr terug mijn polis uit laten keren en dat geld, toen 8-900 euro, gebruikt bij de opstart van mijn eigen uitvaartonderneming :+. Maar ik heb mijn ouders geadviseerd het gewoon te laten staan waar het is. Want bij overlijden krijg je, als een andere onderneming de uitvaart regelt, zo'n 3000-3500 euro uitgekeerd.
pi_205275502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:57 schreef BE het volgende:

[..]
Dat verschilt dus echt enorm bij wie je voor je hebt. :Y
Ga op zoek naar iemand met een kleine onderneming, alleen of misschien met 2-3 personen, zonder groot eigen pand en eigen wagenpark en dan zit je bijna altijd wel goed. Dat soort mensen zullen zelden zorgen dat ze je geld opmaken.

Premievrijmaken van de polis is idd slim, nu laten uitkeren is zonde.
Als voorbeeld: wij (mijn ouders en zus en ik) zijn/waren allemaal bij Yarden verzekerd. Ik heb 2jr terug mijn polis uit laten keren en dat geld, toen 8-900 euro, gebruikt bij de opstart van mijn eigen uitvaartonderneming :+. Maar ik heb mijn ouders geadviseerd het gewoon te laten staan waar het is. Want bij overlijden krijg je, als een andere onderneming de uitvaart regelt, zo'n 3000-3500 euro uitgekeerd.
uiteindelijk inderdaad bij een kleine terechtgekomen,
best gênant, mijn wantrouwen, ben ontzettend goed geholpen,
ze deden zelfs geld van de rekening af (van de vaste kosten) omdat ze vonden dat ze veel minder werk hadden gehad dan bij anderen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:59:31 #196
138876 Andromache
pi_205277471
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Dus, let op:

En als die nalatenschap nou volledig in een huis zit en niet in liquide middelen? Die uitvaartonderneming wacht niet op verkoop van het huis hoor. Lang niet iedereen heeft 10.000 op de bank staan.
pi_205277515
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:59 schreef Andromache het volgende:

[..]
En als die nalatenschap nou volledig in een huis zit en niet in liquide middelen? Die uitvaartonderneming wacht niet op verkoop van het huis hoor. Lang niet iedereen heeft 10.000 op de bank staan.
Dat is niet het punt. Als je geld hebt op je bankrekening en zegt dat je nabestaanden daarvan de uitvaart wel kunnen betalen, dan is het kolder om te gaan schermen met dat die niet bij dat geld kunnen, of dat je dan de erfenis aanvaard hebt, of andere spoken die mensen verzinnen om anderen bang te maken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:04:03 #198
138876 Andromache
pi_205277536
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is niet het punt. Als je geld hebt op je bankrekening en zegt dat je nabestaanden daarvan de uitvaart wel kunnen betalen, dan is het kolder om te gaan schermen met dat die niet bij dat geld kunnen, of dat je dan de erfenis aanvaard hebt, of andere spoken die mensen verzinnen om anderen bang te maken.
In mijn geval, misschien, alhoewel we net wat grote uitgaven hebben... En in het geval van degene op wie ik reageerde, waarschijnlijk ook. Maar voor heel veel mensen niet, dat punt wilde ik maken.

En dan nog: ik heb nu 1200,- betaald en er komt 7.000 vrij mocht ik overlijden. Ik vind het een prima deal tot nu toe. Maar goed, dat is persoonlijk. Ik had het echt niet met beleggen of crypto voor elkaar gekregen; ik krjig dat toch niet in de vingers.
pi_205277936
Nee natuurlijk niet.

Op het moment van mijn overlijden mag ik toch wel hopen dat er genoeg assets over zijn om een gat in de grond van te graven en een paar houten planken...
pi_205277956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:04 schreef Andromache het volgende:
En dan nog: ik heb nu 1200,- betaald en er komt 7.000 vrij mocht ik overlijden.
Is die 7000 inflatie beschermd? Anders wordt het alsnog maar een karige bedoeling over een aantal decenia..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')