Oh jeetjequote:Op woensdag 6 juli 2022 16:42 schreef Debsterr het volgende:
Ja, hebben we. Ik heb zelf een geldpolis, mijn man een dienstenpolis, beiden via de Dela.
Onlangs hebben we deze ook nodig gehad i.v.m. het overlijden van ons ongeboren kind. Dela is de enige uitvaartverzorger in Nederland die voor de wettelijke termijn uitkeert (bij een dienstenpolis). Wij zijn dus erg blij dat we deze verzekeringen hebben.
Dank je. Wilde het vooral benoemen als tip omdat dus blijkbaar andere verzekeraars pas vanaf een later moment vergoeden en wij wel veel mentale steun gehad hebben aan de uitvaartquote:
Je zet nu alvast duizenden euro's apart voor je uitvaart of hoe moet ik dit zien?quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:52 schreef Dehelerambam het volgende:
Nee, voor alles wat ik kan betalen neem ik geen verzekering
Je hebt nergens garantie op. Maar de kans dat ik de 10/20K heb als ik de pijp uit ga is heel groot.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zet nu alvast duizenden euro's apart voor je uitvaart of hoe moet ik dit zien?
Je hebt geen garantie dat je dat geld hebt wanneer je komt te overlijden.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:52 schreef Dehelerambam het volgende:
Jij betaalt niks. Een van je nabestaanden moet het regelen van je uitvaart op zich nemen. Uit een polis worden de kosten direct vergoed. Als het uit je nalatenschap moet komen, is dat alweer een stuk meer rompslomp.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:52 schreef Dehelerambam het volgende:
Dat ligt eraan wanneer je overlijdt. Maar ik heb het wel eens berekend. Als ik tot mijn 65ste betaal (daarna is de polis premievrij) dan heb ik echt niet tig keer meer betaald dan ik in de loop van mijn leven aan premie heb betaald.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je hebt nergens garantie op. Maar de kans dat ik de 10/20K heb als ik de pijp uit ga is heel groot.
Andersom, reken eens uit wat die uitvaartverzekering je kost?
Hoezo rompslomp? Zowel bij de begrafenissen van mijn grootouders als van een ander iemand heb ik geen rompslomp ervaren.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij betaalt niks. Een van je nabestaanden moet het regelen van je uitvaart op zich nemen. Uit een polis worden de kosten direct vergoed. Als het uit je nalatenschap moet komen, is dat alweer een stuk meer rompslomp.
En dan is je hele uitvaart verzekert, of krijg je dan kartonnen doos om in te liggen en slappe koffie met ouwe cake?quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wanneer je overlijdt. Maar ik heb het wel eens berekend. Als ik tot mijn 65ste betaal (daarna is de polis premievrij) dan heb ik echt niet tig keer meer betaald dan ik in de loop van mijn leven aan premie heb betaald.
Iemand moet dan de kosten (willen) voorschieten.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo rompslomp? Zowel bij de begrafenissen van mijn grootouders als van een ander iemand heb ik geen rompslomp ervaren.
Echt? Het moet op deze toon, Vinnie?quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan is je hele uitvaart verzekert, of krijg je dan kartonnen doos om in te liggen en slappe koffie met ouwe cake?
Mocht ik binnenkort de pijp uit gaan kunnen mijn familieleden dat heel prima, als ik als laatste overblijf zal ik 't tzt vast voorschieten voor m'n neefjequote:Op woensdag 6 juli 2022 17:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iemand moet dan de kosten (willen) voorschieten.
Naja ik heb al vaak genoeg artikelen gelezen over mensen die verbolgen/teleurgesteld waren dat ze een zeer karige uitvaart hadden terwijl ze op veel meer gerekend hadden omdat ze er al die jaren voor betaald hadden.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Echt? Het moet op deze toon, Vinnie?
Ja, mensen klagen graag. Als je daar je oren naar wil laten hangen, ga je gang.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja ik heb al vaak genoeg artikelen gelezen over mensen die verbolgen/teleurgesteld waren dat ze een zeer karige uitvaart hadden terwijl ze op veel meer gerekend hadden omdat ze er al die jaren voor betaald hadden.
50 euro voor max 25k.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:14 schreef FlauwKapsel het volgende:
Hoeveel is t ongeveer als je 40 bent en er een wil afsluiten die ¤50.000 dekt?
Nee hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, mensen klagen graag. Als je daar je oren naar wil laten hangen, ga je gang.
Mooi toch?quote:Bij mijn broer hoefden we in ieder geval nergens op te besparen en bleef nog geld over.
Nee.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:17 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Je kunt je niet verzekeren voor 50.000?
50.000 lijkt me echt buitensporig veel voor een uitvaart.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:14 schreef FlauwKapsel het volgende:
Hoeveel is t ongeveer als je 40 bent en er een wil afsluiten die ¤50.000 dekt?
Ja als je me niet kent is die conclusie logisch.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
50.000 lijkt me echt buitensporig veel voor een uitvaart.
Absoluut.quote:
Misschien ernaast sparen?quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:19 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ja als je me niet kent is die conclusie logisch.
2 minuten geleden. voor 50 euro kijk ik het nog eens na.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:20 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Zeker weten? Wanneer heb je voor t laatst rondgekeken?
Tsja, ik heb prima ervaringen zonder verzekeringen. Misschien denk ik er ooit nog eens anders over, maar die kans lijkt me klein.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Absoluut.
Mijn man heeft zich na die ervaring ook laten verzekeren.
Jawel, hoor. Je mag gerust bij meerdere uitvaartverzekeringen polissen hebben lopen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:17 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Je kunt je niet verzekeren voor 50.000?
Je hoeft van mij geen polis.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2 minuten geleden. voor 50 euro kijk ik het nog eens na.
[..]
Tsja, ik heb prima ervaringen zonder verzekeringen. Misschien denk ik er ooit nog eens anders over, maar die kans lijkt me klein.
Ja maar ze willen toch t liefst alles zelf regelen? (Dan kan t ineens veel goedkoper). Zo'n cashuitkering is volgens mij ook ongewoon in Nederland.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel, hoor. Je mag gerust bij meerdere uitvaartverzekeringen polissen hebben lopen.
Ja, verdiep je er dan een beetje in.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:27 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ja maar ze willen toch t liefst alles zelf regelen? (Dan kan t ineens veel goedkoper). Zo'n cashuitkering is volgens mij ook ongewoon in Nederland.
Nou ja, als je er 20/30 jaar geleden aan begonnen bent, kon je nog redelijk weggebracht worden, voor 10.000 gulden.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja ik heb al vaak genoeg artikelen gelezen over mensen die verbolgen/teleurgesteld waren dat ze een zeer karige uitvaart hadden terwijl ze op veel meer gerekend hadden omdat ze er al die jaren voor betaald hadden.
Er kunnen altijd experts zijn hier, natuurlijk en ik val vandaag waarschijnlijk niet dood.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, verdiep je er dan een beetje in.
Voor iemand die zich voor 50.000 wil verzekeren voor begrafeniskosten heb je je er gewoon te weinig in verdiept. Je bent aan het trollen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:35 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Er kunnen altijd experts zijn hier, natuurlijk en ik val vandaag waarschijnlijk niet dood.
Bij mij ook.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:37 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb er ook een, ook ooit door mijn ouders afgesloten. Is inmiddels premievrij zo lang geleden is dat al.
Oh nee, maar het is zo'n 3 jaar terug dat ik ernaar heb gekeken. Ik ben veel kwijt (geheugen) en er kan van alles zijn veranderd, zeker na die klote-epidemie.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor iemand die zich voor 50.000 wil verzekeren voor begrafeniskosten heb je je er gewoon te weinig in verdiept. Je bent aan het trollen.
Hoe dan, mensen in hun kist klagen toch niet meer?quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ze dat geld eenvoudig op een spaarrekening van de bank hadden gezet, dan hadden ze ook meer gekregen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En hoeveel keert hij uit?quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:37 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb er ook een, ook ooit door mijn ouders afgesloten. Is inmiddels premievrij zo lang geleden is dat al.
Ja ik ga elke maand geld betalen omdat mijn nabestaande anders rompslomp hebben..quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij betaalt niks. Een van je nabestaanden moet het regelen van je uitvaart op zich nemen. Uit een polis worden de kosten direct vergoed. Als het uit je nalatenschap moet komen, is dat alweer een stuk meer rompslomp.
Je nabestaanden (als je geen partner hebt) kunnen niet zomaar bij dat geld. Bovendien kost de hut verkopen ook tijd en energie. Je hebt niet gelijk de centen op de rekening staan.quote:Op woensdag 6 juli 2022 18:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja ik ga elke maand geld betalen omdat mijn nabestaande anders rompslomp hebben..
Terwijl er geld zat op de rekening staat plus een koophuis te erven valt.
Als je een beetje een normale leeftijd haalt heb je je uitvaart een keer of 3/4 betaald met zo'n verzekering.
Je zou het bedrag ook opzij kunnen zetten elke maand (moet je alleen niet te vroeg doodgaan natuurlijk)
ff gechecktquote:Op woensdag 6 juli 2022 17:50 schreef Rene het volgende:
Ja.
Uitkering ligt bij de 7000 euro
Ik betaal 100 euro per jaar voor 30 jaar. Ik laat hem wel indexeren. Vind t geen verkeerde deal. Gewoon een stukje ontlasting voor mn omgeving. Nog 15 jaar te gaan
Nee hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iemand moet dan de kosten (willen) voorschieten.
Je verzekert je van (betaling van) de kosten van de uitvaart. Niet van het doodgaan.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nee. Geen uitvaartverzekering. Uiteraard niet.
Ten eerste is het eigenlijk geen "verzekering", waarvan het kenmerk is dat het gaat om de kosten van een ongewenste gebeurtenis te dekken.
Het duidelijkst is misschien wel een brandverzekering. Je betaalt de premie, maar hoopt natuurlijk dat deze verzekering nooit uitkeert.
De uitvaart (ten gevolge van het overlijden) is echter nu juist een van de gebeurtenissen in het leven waarvan je zeker weet dat die zal plaatsvinden. Dit valt dus niet te "verzekeren".
Wat is het dan wel? In feite een belegging. Die uitkeert bij overlijden. Maar het is wel een belegging met het allerslechtst denkbare rendement. Een "uitvaartverzekering" is ronduit een hele slechte belegging. Alle andere beleggingen van geld zijn veel beter.
Neem dus nooit een uitvaartverzekering en vooral: zadel je kinderen daar niet mee op. Die voelen zich dan zoals TS verplicht om er mee door te gaan. Ook zoiets raars: als je nog niet bent overleden, kun je de belegging inclusief het rendement niet meer terugkrijgen!
Dit. Het is eigenlijk een spaarpotje voor paupers die structureel te weinig geld hebben hun uitvaart te betalen. Heb je 50 jaar geleefd, heb je nog geen 15K aan vermogen opgebouwdquote:Op woensdag 6 juli 2022 16:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ten eerste is het eigenlijk geen "verzekering", waarvan het kenmerk is dat het gaat om de kosten van een ongewenste gebeurtenis te dekken.
Het duidelijkst is misschien wel een brandverzekering. Je betaalt de premie, maar hoopt natuurlijk dat deze verzekering nooit uitkeert.
De uitvaart (ten gevolge van het overlijden) is echter nu juist een van de gebeurtenissen in het leven waarvan je zeker weet dat die zal plaatsvinden. Dit valt dus niet te "verzekeren".
Wat is het dan wel? In feite een belegging. Die uitkeert bij overlijden. Maar het is wel een belegging met het allerslechtst denkbare rendement. Een "uitvaartverzekering" is ronduit een hele slechte belegging. Alle andere beleggingen van geld zijn veel beter.
Neem dus nooit een uitvaartverzekering en vooral: zadel je kinderen daar niet mee op. Die voelen zich dan zoals TS verplicht om er mee door te gaan. Ook zoiets raars: als je nog niet bent overleden, kun je de belegging inclusief het rendement niet meer terugkrijgen!
Je weet niet hoe het leven loopt…misschien ben je over 10 jaar berooid en lig je in de goot.quote:Op woensdag 6 juli 2022 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit. Het is eigenlijk een spaarpotje voor paupers die structureel te weinig geld hebben hun uitvaart te betalen. Heb je 50 jaar geleefd, heb je nog geen 15K aan vermogen opgebouwd
Nee, dat is niet waar dat je het drie tot vier keer betaalt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 18:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja ik ga elke maand geld betalen omdat mijn nabestaande anders rompslomp hebben..
Terwijl er geld zat op de rekening staat plus een koophuis te erven valt.
Als je een beetje een normale leeftijd haalt heb je je uitvaart een keer of 3/4 betaald met zo'n verzekering.
Je zou het bedrag ook opzij kunnen zetten elke maand (moet je alleen niet te vroeg doodgaan natuurlijk)
quote:Op woensdag 6 juli 2022 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit. Het is eigenlijk een spaarpotje voor paupers die structureel te weinig geld hebben hun uitvaart te betalen. Heb je 50 jaar geleefd, heb je nog geen 15K aan vermogen opgebouwd
Mijn ouders waren niet voldoende verzekerd, het vrij te besteden bedrag naast de dienstenverzekering moest eigenlijk wel een beetje omhoog. In 2013 werden ze daarover netjes gebeld door DELA, maarja, dat komt wel toch? Als je nog niet eens 60 bent dan kan je daar 'later dit jaar' wel eens naar kijken. Paar weken na het telefoontje overleed mijn vader en was er inderdaad geld te kort.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:34 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou ja, als je er 20/30 jaar geleden aan begonnen bent, kon je nog redelijk weggebracht worden, voor 10.000 gulden.
Zo'n polis is op zo'n bedrag afgesloten.
Mijn ouders zijn begraven voor 7.900 en 8.600 Euro.
Dat was net niet het goedkoopste, maar gewoon netjes weggebracht, zoals ze het wilden.
Met een polis zoals bovenstaand, kom je er nu dus behoorlijk aan tekort.
Voor de prijzen van toen, gaan ze het nu niet meer doen.
Mijn moeder had haar polissen iig goed bijgehouden.
Voor mijn vader stond er een bedrag apart, maar had mijn moeder stiekem ook nog wat polissen voor hem afgesloten.
Voor beiden kwamen we iig niets tekort.
Je zou, evt. met je zus, ook een verzekering voor haar kunnen afsluiten. Hoeft jullie maar een paar euro per maand te kosten.quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:06 schreef Van_Poppel het volgende:
Mijn moeder hebben ze (beschermd wonen) ook verteld dat ze beter haar uitvaartverzekering kon opzeggen. Ondanks dat ze het niet breed heeft, kan nu de uitvaart betaald worden. Als wij (zus en ik) tzt voor de kosten moeten opdraaien, dan zij het zo, maar toch hadden we liever dat ze gewoon een verzekering had.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn ouders waren niet voldoende verzekerd, het vrij te besteden bedrag naast de dienstenverzekering moest eigenlijk wel een beetje omhoog. In 2013 werden ze daarover netjes gebeld door DELA, maarja, dat komt wel toch? Als je nog niet eens 60 bent dan kan je daar 'later dit jaar' wel eens naar kijken. Paar weken na het telefoontje overleed mijn vader en was er inderdaad geld te kort.
Mijn moeder heeft toen diezelfde maand nog haar polis bijgesteld, gelukkig.En gelukkig heeft ze 'm nog niet hoeven gebruiken.
Ze is inmiddels bijna 70 en heeft suikerziekte en overgewicht. Dat wordt hem dus niet meer.quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou, evt. met je zus, ook een verzekering voor haar kunnen afsluiten. Hoeft jullie maar een paar euro per maand te kosten.
Niet als iemand al bejaard is. Dan betaal je de hoofdprijsquote:Op woensdag 6 juli 2022 20:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou, evt. met je zus, ook een verzekering voor haar kunnen afsluiten. Hoeft jullie maar een paar euro per maand te kosten.
Ligt er aan hoe je het berekent.quote:Op woensdag 6 juli 2022 19:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar dat je het drie tot vier keer betaalt.
Dat is toch slecht hoor, dat ze haar hebben geadviseerd die verzekering stop te zetten. Jullie gaan niet over haar financiën?quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze is inmiddels bijna 70 en heeft suikerziekte en overgewicht. Dat wordt hem dus niet meer.
We hopen dat ze nog 15 min of meer gezonde jaren heeft, maar de kans is groot dat er dan geen geld meer in de pot is (met AOW en wat pensioen van haar ex(onze vader dus)).
Ja, dat is hoe zij eraan verdienen. Maar niet wat het mij heeft gekost.quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:23 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je het berekent.
Als je op je 20e begint met 'premie' wegleggen voor jezelf en dat net zo belegt als de verzekeraars het doen, kom je op je 80e echt op een veel hoger bedrag uit dan wat je uitgekeerd krijgt.
Nope, wij zijn door onze vader opgevoed (en hadden eigenlijk matig contact met onze moeder).quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is toch slecht hoor, dat ze haar hebben geadviseerd die verzekering stop te zetten. Jullie gaan niet over haar financiën?
Zo'n kop heb ik ook.quote:Op woensdag 6 juli 2022 18:55 schreef Farenji het volgende:
Nee, ik vind een dure uitvaart sowieso onzin. Ik hoef ook geen kist of dure plechtigheid, pleur me maar in een jutenzak op de composthoop en daarna gaan ze maar de kroeg in.
Wat zij er aan verdienen kan jij er ook aan verdienen. Kunnen je nabestaanden nog een mooie reis maken nadat ze je begrafenis betaald hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is hoe zij eraan verdienen. Maar niet wat het mij heeft gekost.
denk het ook niet, al is een super basic uitvaart voor mij echt genoeg. Maar ja, het gaat er meer om wat de mensen die het regelen willen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:41 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Bij mij ook.
Maar ik geloof nooit meer dat dat voor nu genoeg is.
Op het moment geen geld tekort.
Maar nu is straks niet
Ja, of er was niks overgebleven. Die illusie van beleggen en daar gegarandeerd rendement uithalen is iets dat imo te pas en te onpas gepredikt wordt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:41 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wat zij er aan verdienen kan jij er ook aan verdienen. Kunnen je nabestaanden nog een mooie reis maken nadat ze je begrafenis betaald hebben.
Daar is de indexering voor uitgevonden. Het bedrag waarvoor je verzekerd bent wordt om de zoveel tijd verhoogd (en de premie uiteraard ook).quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:05 schreef Pensioengenieter het volgende:
Het bedrag waar je voor verzekerd bent zal tegen de tijd van de begrafenis lang niet toereikend zijn. Wij hebben zelf gereserveerd uit de overwaarde, en de langstlevende moet vanuit de erfenis betaald worden.
Nou, niet cadeau hoor, ik betaalde hem zelf. En wat heet macaber. Ik noem het reëel. Je weet niet wanneer het jouw tijd is.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:09 schreef blomke het volgende:
Nee, wij verzekeren alleen 1) wat verplicht is en 2) een onaanvaardbaar risico is.
Lees btw een hoop posts dat ouders hun kinderen zo'n uitvaartverzekering cadeau doen. Vind het een macaber cadeau. Ik kreeg op m'n 18-de van mijn ouders een boormachine en een decoupeerzaag. Stel ze hadden gezegd: "kan je later je eigen doodskist mee maken"
Dit.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik bedoel de polis. Blijf het macaber vinden dat ouders voor de uitvaart van hun kinderen zorgen. Geef ze dan en hometrainer of een racefiets.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:12 schreef Lienekien het volgende:
Nou, niet cadeau hoor, ik betaalde hem zelf. En wat heet macaber. Ik noem het reëel. Je weet niet wanneer het jouw tijd is.
Huh, hoezo zie je dat als cadeau?quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik bedoel de polis. Blijf het macaber vinden dat ouders voor de uitvaart van hun kinderen zorgen. Geef ze dan en hometrainer of een racefiets.
Dan kan je die verzekering ook niet meer betalen...quote:Op woensdag 6 juli 2022 19:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je weet niet hoe het leven loopt…misschien ben je over 10 jaar berooid en lig je in de goot.
Het punt is ook dat er een miljardenindustrie bestaat rond de uitvaart met allemaal van die professioneel droevig kijkende doodgravertjes die duizenden euro's voor een of andere glanzende kist rekenen die vervolgens zo huppetee de oven in geschoven wordt. En dan mag je nog een keer lappen voor een urn om de as in te stoppen. En als dat toch allemaal van de uitvaartverzekering betaald wordt doet men daar niet moeilijk over. Lekker makkelijk rijk worden.quote:Op woensdag 6 juli 2022 20:37 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zo'n kop heb ik ook.
Ik zei al; leg me naar langs de weg voor de destructie.
Schijnt niet te mogen.
Koeien, kippen, varkens, schapen en konijnen. Alles gaat op de wagen.
Maar omdat het beestje 'mens' genoemd wordt, moet het met 'waardigheid' ter aarde besteld worden.
Het lichaam is alleen nog maar een leeg omhulsel.
Een jas waar je je leven in hebt geleefd.
Die jas is oud. Versleten.
Waar je nu heen gaat, heb je hem niet meer nodig.
Al gooiden ze mijn lijf over het hek bij de varkens.
Ik at hen.
Mogen zij mij eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |