Kan allemaal vast wel, maar heb je niet zo'n zin in als je vol zit van verdriet en 4 dagen de tijd hebt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:27 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat hele uitvaartgebeuren is 1 grote oplichtingsbende met belachelijke prijzen.
Een kist kun je online kopen, de oven en urn of begraafplek kun je ook prima zelf regelen.
Het zaaltje en koffie met cake kan ook in het buurthuis.
En dat is precies waar flink misbruik van wordt gemaakt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Kan allemaal vast wel, maar heb je niet zo'n zin in als je vol zit van verdriet en 4 dagen de tijd hebt.
Kletskoek.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:35 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
En dat is precies waar flink misbruik van wordt gemaakt.
Bij mijn ouders was het ooit een gezinspolis van Yarden, en die is toen wij zelfstandig gingen wonen gesplitst en premievrij geworden. He tis een polis voor een klein bedrag.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:09 schreef blomke het volgende:
Lees btw een hoop posts dat ouders hun kinderen zo'n uitvaartverzekering cadeau doen. Vind het een macaber cadeau. Ik kreeg op m'n 18-de van mijn ouders een boormachine en een decoupeerzaag. Stel ze hadden gezegd: "kan je later je eigen doodskist mee maken"
Ik weet niet hoe je aan die notie van ‘cadeau doen’ komt en wat voor vreemde ideeën je daar verder bij hebt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik bedoel de polis. Blijf het macaber vinden dat ouders voor de uitvaart van hun kinderen zorgen. Geef ze dan en hometrainer of een racefiets.
Ja, vrij recent nog.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:41 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Heb je weleens de rekening bekeken?
Ja, nou, dan zal je wel gelijk hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:42 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ik ook , inmiddels 5x en daar stonden regelrecht absurde bedragen op.
Hoe hoog was de rekening van die uitvaart onlangs?quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, nou, dan zal je wel gelijk hebben.
Heb de indruk dat er wel wat prijsafspraken in zitten. Vind het een schimmige branche.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:42 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ik ook , inmiddels 5x en daar stonden regelrecht absurde bedragen op.
Hoe is dat relevant?quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:47 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Hoe hoog was de rekening van die uitvaart onlangs?
Schuif jij je vrouw maar in een zelfgehuurde container in de voortuin, ik doe dat niet.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:47 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Hoe hoog was de rekening van die uitvaart onlangs?
Heb je wel eens overwogen om de verzekering af te kopen?quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:57 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ja ik heb een uitvaart verzekering, nu niet meer nodig omdat er geld genoeg is.
Maar zeker toen ik jong was vond ik het een fijne gedachte dat ik verzekerd ben en ik een ander niet met kosten zou opzadelen.
Kon ik mijn geld lekker uitgeven aan zaken die je belangrijker vind als je jong bent.
Opbaren kan gewoon thuis met koelelementen, de kist in de koeling is een verdienmodel.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schuif jij je vrouw maar in een zelfgehuurde container in de voortuin, ik doe dat niet.
De koelelementen die je in de zomer weer op de camping gebruikt?quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:02 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Opbaren kan gewoon thuis met koelelementen, de kist in de koeling is een verdienmodel.
En dan kijk ik naar hoe je allemaal op de kosten zou kunnen besparen en dan zeg ik: ik moet er niet aan denken om dat allemaal zelf te moeten doen. Om misschien 1000-2000 euro uit te sparen? Nee.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:00 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Omdat die te hoog is wanneer je zonder al die emoties naar die prijzen kijkt
Precies. Ik was maar wat blij dat de helft van die dingen werd geregeld door iemand anders.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan kijk ik naar hoe je allemaal op de kosten zou kunnen besparen en dan zeg ik: ik moet er niet aan denken om dat allemaal zelf te moeten doen. Om misschien 1000-2000 euro uit te sparen? Nee.
https://www.uitvaart.nl/u(...)r-uitvaartondernemer
Een mobiele airco kan ook.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De koelelementen die je in de zomer weer op de camping gebruikt?
De uitvaartondernemers zijn blij met je en schrijven met de vorkquote:Op woensdag 6 juli 2022 23:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies. Ik was maar wat blij dat de helft van die dingen werd geregeld door iemand anders.
Mooi, ik ben ook blij met hun werkquote:Op woensdag 6 juli 2022 23:08 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De uitvaartondernemers zijn blij met je en schrijven met de vork
Jij hebt echt nog nooit een uitvaart geregeldquote:
Regelrechte onzin.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:35 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
En dat is precies waar flink misbruik van wordt gemaakt.
Met deze vergelijking geef je al aan dat je geen flauw benul hebt waar je het over hebt.quote:Bijvoorbeeld, de rekening voor 3 dagen de kist in een koeling vol met andere kisten is regelrecht belachelijk hoog.
Een koelwagen huren is nog goedkoper.
Nee eigenlijk niet. De premie is zo laag dat ik er niet zo veel meer aan denk eigenlijk.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je wel eens overwogen om de verzekering af te kopen?
Meer dan jij.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooi, ik ben ook blij met hun werkEn gelukkig kan 't er vanaf.
[..]
Jij hebt echt nog nooit een uitvaart geregeld
En waar is dat?quote:Op woensdag 6 juli 2022 19:55 schreef Donna het volgende:
Ja die heb ik. Mijn ouders hadden het nooit breed (genoeg) om een uitvaart te kunnen betalen, dus ik heb een uitvaartverzekering vanaf baby.
Inmiddels zitten we met het gezin op 1 polis. Kost ¤120 per jaar voor 4 personen en dan zijn we ruim voldoende verzekerd.
Heb je enig idee hoeveel daar voor gerekend wordt?quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:10 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Regelrechte onzin.
[..]
Met deze vergelijking geef je al aan dat je geen flauw benul hebt waar je het over hebt.
Maar blijf vooral ongefundeerde onzin verkondigen.
Ja, een week een koelaanhanger huren is waarschijnlijk goedkoper dan een mortuarium.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel daar voor gerekend wordt?
Of je bent vreselijk aan het trollen of je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel daar voor gerekend wordt?
Bij mijn schoonvader in de jaren 90 ging dat nog gewoon zo.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:35 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Of je bent vreselijk aan het trollen of je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.
Thuis opbaren met koelelementen zegt ie..![]()
![]()
In Nederland kun je wel een begraafplaats regelen maar je lijk wordt er uiteindelijk toch weer uitgeflikkerd als er niet betaald wordt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:27 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat hele uitvaartgebeuren is 1 grote oplichtingsbende met belachelijke prijzen.
Een kist kun je online kopen, de oven en urn of begraafplek kun je ook prima zelf regelen.
Het zaaltje en koffie met cake kan ook in het buurthuis.
Ja begraven is duur. De grondprijzen zijn hard gestegen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:52 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
In Nederland kun je wel een begraafplaats regelen maar je lijk wordt er uiteindelijk toch weer uitgefilterd als er niet betaald wordt.
Het is vooraf betalen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:55 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Nee. Er blijven liggen is duur. Hebben we alleen hier last van.
De uitvaartbranche gaat anders wel letterlijk over lijken ja !! Open je ogen !!quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, een week een koelaanhanger huren is waarschijnlijk goedkoper dan een mortuarium.
Maar nogmaals, dat de service van een uitvaartcentrum duurder is dan goedkope doe-het-zelfopties maakt de uitvaartbranche nog niet tot oplichters.
Dan zou je de horeca ook oplichters moeten noemen. Die rekenen voor een glas fris meer dan het kost om een hele fles te kopen.
Heb je betere voorwaarden dan die m'n ouders voor mij hebben afgesloten. Moet hem eigenlijk nog eens opzeggen ofzoquote:
Wajooo. Ik heb per ongeluk de 1 en 2 omgedraaid, het is ¤210. ¤210 voor 1 jaar, 4 personen. Ik zie nu pas dat ik een typefout gemaakt heb, sorry.quote:Op donderdag 7 juli 2022 07:17 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Heb je betere voorwaarden dan die m'n ouders voor mij hebben afgesloten. Moet hem eigenlijk nog eens opzeggen ofzo
Misschien lees ik het verkeerd, maar...dus je ligt er wakker van dat je bijna een schuldgevoel aangepraat wordt (wakker liggen is gechargeerd he), maar je hebt er 0 moeite mee dat je je ouders opzadelt met de kosten van jouw crematie, terwijl ze het al niet breed hebben en als ze het niet redden moeten ze maar wat van hun of jouw zooi verkopen?quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:44 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
De laatste keer dat er bij mij een uitvaartverzekering ter sprake kwam was vreemd genoeg toen ik mijn hypotheek afsloot. Of ik die er ook bij wilde, want dat was vooral fijn voor mijn nabestaanden. Er werd me bijna een schuldgevoel aangepraat. Nee dank je. Misschien zou de situatie anders zijn als ik niet solo in een tweekapper woonde, maar nu heb ik bij mijn overleden vooral het gevoel dat het pas in de allerlaatste plaats mijn probleem gaat zijn.
Als ik later vandaag onder een bus terecht kom, moeten mijn ouders (en die hebben het helemaal niet zo breed) maar een bescheiden begrafenis voor me voorschieten - er zit financieel nog wel wat verschil tussen een crematie en een Rammstein-show. Als ze het niet redden verkopen ze maar wat van hun of mijn zooi. Ergens later in het proces krijgen ze er wellicht een paar ton voor terug als mijn huis verkocht wordt.
Ik lig er absoluut niet wakker van, maar ik vond het gewoon niet een heel prettig gesprek en de argumentatie vond ik niet heel erg zakelijk of objectief.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar...dus je ligt er wakker van dat je bijna een schuldgevoel aangepraat wordt (wakker liggen is gechargeerd he), maar je hebt er 0 moeite mee dat je je ouders opzadelt met de kosten van jouw crematie, terwijl ze het al niet breed hebben en als ze het niet redden moeten ze maar wat van hun of jouw zooi verkopen?
En dat omdat ze er 'wellicht' later in het proces iets voor terug krijgen en het in de laatste plaats jouw probleem gaat zijn?
Het komt heel kil op me over, maar, daarmee zeg ik niet dat het verkeerd is, het is gewoon heel erg anders dan hoe ik er in sta, dus wellicht sta ík er wel verkeerd in
Bij de aankoop van een woning was het een half soort koppelverkoop bij de hypotheekverstrekker: of je er een ORV bij wilde.quote:Op donderdag 7 juli 2022 11:11 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]
Ik lig er absoluut niet wakker van, maar ik vond het gewoon niet een heel prettig gesprek en de argumentatie vond ik niet heel erg zakelijk of objectief.
En ik zie dit gewoon als een zakelijk gebeuren - net als andere verzekeringen. Ik vind het niet kil maar gewoon realistisch. Het is in gesprek met mijn ouders ook wel eens ter sprake gekomen, zij hebben wel een uitvaartverzekering maar dat had van mij puur uit financieel perspectief ook niet gehoeven. Enige verschil is dat ze allebei nog leven en samenwonen, ik kan me voorstellen dat het dan wat anders/prettiger voelt.
Punt blijft dat mijn nabestaanden er uiteindelijk financieel écht niet op achteruit gaan (hooguit in de eerste week/maand), en ik zelf van het hele circus niet veel mee ga krijgen. Ik zou daarom niet weten waarom mijn aanstaande overlijden - het gaat namelijk echt wel ooit gebeuren - me op dit moment ook maar enigszins zou moeten verontrusten (wat toch de aanleiding zou moeten zijn voor het afsluiten van de meeste verzekeringen).
Een ORV is btw wat anders dan een uitvaartverzekering (TT).quote:Op donderdag 7 juli 2022 11:17 schreef capricia het volgende:
Bij de aankoop van een woning was het een half soort koppelverkoop bij de hypotheekverstrekker: of je er een ORV bij wilde.
Daarvoor was het zelfs verplicht bij bepaalde (spaar- bijv) hypotheken.
Vond dat ook nooit fijn. Als ik dat wil, sluit ik het zelf wel af. Nee, dank u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |