abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205273693
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:10 schreef Spiegelei het volgende:
Wat ik wel lastig vind (niet perse van jou hoor :) ) is dat er ook mensen zijn die in mijn ogen de hele dag door met een rekenmachine alles dood lopen te berekenen en dan moord en brand schreeuwen als er ergens iemand een eurootje "teveel" verdient aan jouw centjes en dat juist daardoor er ook een groep mensen géén weloverwogen keuze maken maar gewoon de verzekering overboord gooien terwijl dat wellicht niet altijd het verstandigste is.
Tja, rekenen is mijn vak. Ook in mijn vrije tijd dus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:21:35 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205273750
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:12 schreef BE het volgende:

[..]
In principe is het zo simpel als de rekening van de uitvaart naar de betreffende bank sturen met het verzoek tot uitbetaling. Maar dan moet er natuurlijk wel genoeg geld op die rekening staan. ;)
Kijk, dat is goed om te weten!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 09:22:02 #183
236264 crew  capricia
pi_205273754
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:12 schreef BE het volgende:

[..]
In principe is het zo simpel als de rekening van de uitvaart naar de betreffende bank sturen met het verzoek tot uitbetaling. Maar dan moet er natuurlijk wel genoeg geld op die rekening staan. ;)
Het fijne is dat je daar je eigen kosten voor het regelen van de uitvaart ook in mee kan nemen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:34:36 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273856
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Het fijne is dat je daar je eigen kosten voor het regelen van de uitvaart ook in mee kan nemen.
Dat kan bij veel verzekeringen ook. Nieuwe kleding etc is vaak ook gedekt. :Y
pi_205273880
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:21 schreef Andromache het volgende:
En het verontrust je niet dat je ouders een aantal maanden de deurwaarder achter zich aan krijgen omdat ze voorlopig nog niet bij jouw erfenis kunnen en dus de uitvaart niet kunnen betalen, laat staan dat ze mogelijk hun huis uitgezet worden als het te lang duurt?
Dus als mijn zus overlijdt (ik ben haar erfgenaam) wordt ik uit ons huis (of: wij gezamelijk??) gezet als "het te lang duurt? Echt, wat een kolder.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 08-07-2022 09:45:42 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 09:40:29 #186
236264 crew  capricia
pi_205273899
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:34 schreef BE het volgende:

[..]
Dat kan bij veel verzekeringen ook. Nieuwe kleding etc is vaak ook gedekt. :Y
Mooi. :)
Ik had een tijd geleden een uitvaart van een NLse vriend (eigenlijk familielid) die in het buitenland begraven werd. Ook mijn vliegticket, autohuur etc werden gewoon meegenomen als uitvaartkosten. En bij de uitvaartrekening bij de bank ingediend.

Geen idee of dat ook bij een normale uitvaartverzekering vergoed wordt. Het voelde voor mij wat flexibeler, zeg maar, op deze manier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205274022
Tja, toen ik veel jonger was, had ik de verzekering echt nodig,
nu ik rijker ben dan toen, is het eigenlijk niet meer nodig maar ik vrees dat afkopen teveel kost,
ik ga me eens verdiepen in "premievrij" maken van de polis,

Verder nog wel aardig verhaal, ik regelde iemands uitvaart en belde de verzekeraar voor informatie,
aardige gast, hij adviseerde me de begrafenisondernemer niet te melden dat er een verzekerd bedrag uitbetaald werd want dat zou dan ook echt opgaan.
pi_205274064
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:58 schreef paulowna het volgende:
Je leeft toch nog??
pi_205274190
Reken es voor de grap uit 50-60 jaar premie betalen en wat de vergoeding is...

Vreemd vonden wij toen mn opa (jaren terug) overleed dat de kosten via een verzekering veel hoger berekend werden... plakje cake 1.80... koffie 2.25... terwijl de prijzen bij zelf betalen veel lager was (praat wel over 2005)

Z8e je trouwens ook bij zorgverzekeringen, zelf betalen zijn de prijzen anders.
Interessant he ?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:47:15 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205274416
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:26 schreef Zwolsboy het volgende:
Reken es voor de grap uit 50-60 jaar premie betalen en wat de vergoeding is...

Vreemd vonden wij toen mn opa (jaren terug) overleed dat de kosten via een verzekering veel hoger berekend werden... plakje cake 1.80... koffie 2.25... terwijl de prijzen bij zelf betalen veel lager was (praat wel over 2005)

Z8e je trouwens ook bij zorgverzekeringen, zelf betalen zijn de prijzen anders.
Verhouding 2:3. Als ik betaal tot mijn 65ste (daarna premievrij), heb ik betaald vanaf mijn 21ste. Het is een geldverzekering. Ik heb dan ongeveer 2/3 van het verzekerde geldbedrag in premies betaald.
pi_205274437
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Je leeft toch nog??
Ik had het geld dus uiteindelijk niet nodig maar de verzekering wel, vind ik,
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:51:07 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205274457
quote:
nu ik rijker ben dan toen, is het eigenlijk niet meer nodig maar ik vrees dat afkopen teveel kost,

Verder nog wel aardig verhaal, ik regelde iemands uitvaart en belde de verzekeraar voor informatie,
aardige gast, hij adviseerde me de begrafenisondernemer niet te melden dat er een verzekerd bedrag uitbetaald werd want dat zou dan ook echt opgaan.
Op het gevaar af dat het lijkt of ik reclame wil maken voor de Dela, dat laatste was niet mijn ervaring.

Bijv. bij de laatste keer (moeder) zei mijn broer steeds: ‘we gaan nergens op besparen’, dus bij de eerste keer doorlopen van alle punten hebben we gekozen wat onze voorkeur had (net iets meer dan standaard, zeg maar). Toen bleef er onder de streep nog steeds geld over.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:53:33 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205274496
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi. :)
Ik had een tijd geleden een uitvaart van een NLse vriend (eigenlijk familielid) die in het buitenland begraven werd. Ook mijn vliegticket, autohuur etc werden gewoon meegenomen als uitvaartkosten. En bij de uitvaartrekening bij de bank ingediend.

Geen idee of dat ook bij een normale uitvaartverzekering vergoed wordt. Het voelde voor mij wat flexibeler, zeg maar, op deze manier.
Dat zou ik je niet durven zeggen, of dat bij een verzekering ook zou zijn, maar wel heel fijn voor jou inderdaad! O+
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:57:25 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205274531
quote:

Dat verschilt dus echt enorm bij wie je voor je hebt. :Y
Ga op zoek naar iemand met een kleine onderneming, alleen of misschien met 2-3 personen, zonder groot eigen pand en eigen wagenpark en dan zit je bijna altijd wel goed. Dat soort mensen zullen zelden zorgen dat ze je geld opmaken.

Premievrijmaken van de polis is idd slim, nu laten uitkeren is zonde.
Als voorbeeld: wij (mijn ouders en zus en ik) zijn/waren allemaal bij Yarden verzekerd. Ik heb 2jr terug mijn polis uit laten keren en dat geld, toen 8-900 euro, gebruikt bij de opstart van mijn eigen uitvaartonderneming :+. Maar ik heb mijn ouders geadviseerd het gewoon te laten staan waar het is. Want bij overlijden krijg je, als een andere onderneming de uitvaart regelt, zo'n 3000-3500 euro uitgekeerd.
pi_205275502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:57 schreef BE het volgende:

[..]
Dat verschilt dus echt enorm bij wie je voor je hebt. :Y
Ga op zoek naar iemand met een kleine onderneming, alleen of misschien met 2-3 personen, zonder groot eigen pand en eigen wagenpark en dan zit je bijna altijd wel goed. Dat soort mensen zullen zelden zorgen dat ze je geld opmaken.

Premievrijmaken van de polis is idd slim, nu laten uitkeren is zonde.
Als voorbeeld: wij (mijn ouders en zus en ik) zijn/waren allemaal bij Yarden verzekerd. Ik heb 2jr terug mijn polis uit laten keren en dat geld, toen 8-900 euro, gebruikt bij de opstart van mijn eigen uitvaartonderneming :+. Maar ik heb mijn ouders geadviseerd het gewoon te laten staan waar het is. Want bij overlijden krijg je, als een andere onderneming de uitvaart regelt, zo'n 3000-3500 euro uitgekeerd.
uiteindelijk inderdaad bij een kleine terechtgekomen,
best gênant, mijn wantrouwen, ben ontzettend goed geholpen,
ze deden zelfs geld van de rekening af (van de vaste kosten) omdat ze vonden dat ze veel minder werk hadden gehad dan bij anderen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:59:31 #196
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205277471
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:41 schreef sigme het volgende:

[..]
JE MAG DE KOSTEN VAN DE BEGRAFENIS RECHTSTREEKS UIT DE MIDDELEN VAN DE OVERLEDENE BETALEN !!!!!

Jezus mina. Het lijkt de misvatting over belasting op vakantiegeld wel

Je mag de kosten voor de uitvaart laten betalen vanaf de geblokkeerde rekening van de overledene en daarmee zit je *niet* aan de erfenis en aanvaard je niks en en en en en.

Dus, let op:
JE MAG DE KOSTEN VAN DE BEGRAFENIS RECHTSTREEKS UIT DE MIDDELEN VAN DE OVERLEDENE BETALEN !!!!!

Neem vooral een verzekering als je dat verstandig lijkt, maar doe het niet vanwege een hardnekkige leugen.
En als die nalatenschap nou volledig in een huis zit en niet in liquide middelen? Die uitvaartonderneming wacht niet op verkoop van het huis hoor. Lang niet iedereen heeft 10.000 op de bank staan.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205277515
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:59 schreef Andromache het volgende:

[..]
En als die nalatenschap nou volledig in een huis zit en niet in liquide middelen? Die uitvaartonderneming wacht niet op verkoop van het huis hoor. Lang niet iedereen heeft 10.000 op de bank staan.
Dat is niet het punt. Als je geld hebt op je bankrekening en zegt dat je nabestaanden daarvan de uitvaart wel kunnen betalen, dan is het kolder om te gaan schermen met dat die niet bij dat geld kunnen, of dat je dan de erfenis aanvaard hebt, of andere spoken die mensen verzinnen om anderen bang te maken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:04:03 #198
138876 Andromache
pi_205277536
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is niet het punt. Als je geld hebt op je bankrekening en zegt dat je nabestaanden daarvan de uitvaart wel kunnen betalen, dan is het kolder om te gaan schermen met dat die niet bij dat geld kunnen, of dat je dan de erfenis aanvaard hebt, of andere spoken die mensen verzinnen om anderen bang te maken.
In mijn geval, misschien, alhoewel we net wat grote uitgaven hebben... En in het geval van degene op wie ik reageerde, waarschijnlijk ook. Maar voor heel veel mensen niet, dat punt wilde ik maken.

En dan nog: ik heb nu 1200,- betaald en er komt 7.000 vrij mocht ik overlijden. Ik vind het een prima deal tot nu toe. Maar goed, dat is persoonlijk. Ik had het echt niet met beleggen of crypto voor elkaar gekregen; ik krjig dat toch niet in de vingers.
pi_205277936
Nee natuurlijk niet.

Op het moment van mijn overlijden mag ik toch wel hopen dat er genoeg assets over zijn om een gat in de grond van te graven en een paar houten planken...
pi_205277956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:04 schreef Andromache het volgende:
En dan nog: ik heb nu 1200,- betaald en er komt 7.000 vrij mocht ik overlijden.
Is die 7000 inflatie beschermd? Anders wordt het alsnog maar een karige bedoeling over een aantal decenia..
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:53:30 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205278086
quote:
13s.gif Op donderdag 7 juli 2022 23:27 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ja een vrouw die haar overleden man thuis wil houden tot de uitvaart is erg armoedig.
Daar doel ik uiteraard niet op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:08:56 #202
138876 Andromache
pi_205278461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:44 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Is die 7000 inflatie beschermd? Anders wordt het alsnog maar een karige bedoeling over een aantal decenia..
Mag ik verhogen en dat doe ik ook elke paar jaar.
pi_205278488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:08 schreef Andromache het volgende:

[..]
Mag ik verhogen en dat doe ik ook elke paar jaar.
Hoe werkt dat dan?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:22:12 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205278776
Mijn ouders hebben een paar jaar geleden een bedrag in een Dela depositofonds gestort, een bedrag dat ongeveer net niet genoeg zou zijn voor de uitvaart (¤ 7.500), want als er een bedrag over is dan moet je daarvoor een andere deelnemer aan het depositofonds aanwijzen.

Nou was de uitvaart van mijn moeder net wat duurder, dus daar was geen sprake van, en ik weet zeker dat de uitvaart van mijn vader sowieso duurder zal zijn, want die zal veel meer koffie kosten, en waarschijnlijk ook een condoleance vooraf, hoewel hij er bij mijn moeder voor gekozen heeft dat niet te doen verwacht ik dat we dat bij mijn vader beter wel kunnen doen, gezien zijn vele bestuursfuncties tot op vrij hoge leeftijd.

Zelf hebben wij geen uitvaartverzekering, wel een ORV die een deel van de hypotheek dekt (maar niet verpand is) en een ORV die ruim voldoende is voor een uitvaart met alle toeters, bellen, duur graf en de hele mikmak.
Tegen de tijd dat die ORV voorbij de einddatum is mag ik hopen dat we sowieso ruim voldoende over hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:01:48 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205279434
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:56 schreef paulowna het volgende:

[..]
uiteindelijk inderdaad bij een kleine terechtgekomen,
best gênant, mijn wantrouwen, ben ontzettend goed geholpen,
ze deden zelfs geld van de rekening af (van de vaste kosten) omdat ze vonden dat ze veel minder werk hadden gehad dan bij anderen.
Wat fijn! :Y En ik doe dat idd ook wel eens, een beetje korting geven als ik echt heel weinig hoef te doen. Maar wel pas altijd achteraf. Want de families die van te voren zeggen 'dit wordt een makkie voor je' zijn vaak het meest bewerkelijk! :D ;)

Ik loop daar ook wel tegenaan hoor.
Ik bood een keer aan om de rouwkaarten te posten voor een familie omdat ik wist dat ze nog een afspraak met de pastoor hadden en voor mij was het een kleine moeite. 'Nee, dat doen we zelf!'
Totdat ze de volgende dag heel verbaasd reageerde dat mijn begroting zo heel veel lager uit viel dan de rekening voor de crematie van hun vader 7 jaar eerder. Dat scheelde 4000 euro! :X :o Waarbij de crematie 7 jaar eerder dus 4000 euro duurder was dan de begrafenis van moeder afgelopen jaar. Echt onvoorstelbaar, want begraven is normaliter echt duurder dan begraven en dan was het ook nog eens 7 jaar eerder!
Ik vroeg of ze misschien van gouden lepeltjes hadden gegeten die iedereen vervolgens mee mocht nemen. :{w Maar toen kwam de aap uit de mouw, die uitvaartverzorger bood dus ook aan om de rouwkaarten weg te brengen. Maar dat stond vervolgens dus voor 75 euro op de factuur! :r Echt, hoe durf je! :o En dus durfden ze in eerste instantie niks aan te nemen van alle vriendelijke, en in mijn ogen normale, dingen die ik aan bood voor ze te doen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:01:53 #206
3542 Gia
User under construction
pi_205279435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:06 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat een waanzinnig goed idee zeg!!
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.
pi_205279625
Nee, als ik eraan ga betalen ze het maar met het spaargeld.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:06 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205279653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.
Mooi! O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:38 schreef blomke het volgende:

[..]
Dus als mijn zus overlijdt (ik ben haar erfgenaam) wordt ik uit ons huis (of: wij gezamelijk??) gezet als "het te lang duurt? Echt, wat een kolder.
Het is wat gecharcheerd gesteld, maar als jij tekent voor de opdracht van haar uitvaart ben jij ook degene die de rekening krijgt en dus verantwoordelijk bent voor de betaling. Of dat dan uit de nalatenschap van je zus, een verzekering of jouw spaarrekening komt maakt niet uit, jij bent degene die er voor moet zorgen dat de rekening betaald wordt.

En dus wordt er op het sentiment gespeeld 'wat als dat nou niet lukt en je kan je hypotheek niet betalen, en... en... en... '
Maar wat als... dus...
pi_205280715
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef Gia het volgende:
Schitterend, schitterend. Ik bestel alvast een Rododendron, heb ik geen verzekering bij nodig. Uit eigen tuin.

En een bronzen beeld van een kip.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 19:51:56 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205280772
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Schitterend, schitterend. Ik bestel alvast een Rododendron, heb ik geen verzekering bij nodig. Uit eigen tuin.

En een bronzen beeld van een kip.
Beetje jammer dat in de tuin begraven niet mag, as in de tuin begraven mag dan weer wel, dat wordt gezien als thuis bewaren.
Moeten ze je alleen wel weer opgraven als ze verhuizen.... biologische urn kopen dus, dan is je as zo een met de aarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')