Daar doel ik uiteraard niet op.quote:Op donderdag 7 juli 2022 23:27 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja een vrouw die haar overleden man thuis wil houden tot de uitvaart is erg armoedig.
Mag ik verhogen en dat doe ik ook elke paar jaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:44 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Is die 7000 inflatie beschermd? Anders wordt het alsnog maar een karige bedoeling over een aantal decenia..
Hoe werkt dat dan?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:08 schreef Andromache het volgende:
[..]
Mag ik verhogen en dat doe ik ook elke paar jaar.
Wat fijn!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:56 schreef paulowna het volgende:
[..]
uiteindelijk inderdaad bij een kleine terechtgekomen,
best gênant, mijn wantrouwen, ben ontzettend goed geholpen,
ze deden zelfs geld van de rekening af (van de vaste kosten) omdat ze vonden dat ze veel minder werk hadden gehad dan bij anderen.
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.quote:
Mooi!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.
Het is wat gecharcheerd gesteld, maar als jij tekent voor de opdracht van haar uitvaart ben jij ook degene die de rekening krijgt en dus verantwoordelijk bent voor de betaling. Of dat dan uit de nalatenschap van je zus, een verzekering of jouw spaarrekening komt maakt niet uit, jij bent degene die er voor moet zorgen dat de rekening betaald wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus als mijn zus overlijdt (ik ben haar erfgenaam) wordt ik uit ons huis (of: wij gezamelijk??) gezet als "het te lang duurt? Echt, wat een kolder.
Schitterend, schitterend. Ik bestel alvast een Rododendron, heb ik geen verzekering bij nodig. Uit eigen tuin.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef Gia het volgende:
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.
Beetje jammer dat in de tuin begraven niet mag, as in de tuin begraven mag dan weer wel, dat wordt gezien als thuis bewaren.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 19:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Schitterend, schitterend. Ik bestel alvast een Rododendron, heb ik geen verzekering bij nodig. Uit eigen tuin.
En een bronzen beeld van een kip.
Denk dat ze de voorlopers waren van de uitvaartverzekering. Maar dan niet op dorpsniveau maar op landelijke, commerciële schaal.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Tot nog niet zo lang geleden was ik (onbewust) lid van een begrafenisvereniging. Ooit als kind lid gemaakt door mijn ouders die ook altijd het lidmaatschapsgeld betaalden. Opzeggen was trouwens nogal een toer omdat nergens contactgegevens van de vereniging te vinden waren, een beetje van het oude stempel dus waar alle informatie mondeling onder de dorpsgenoten verspreidt wordt. Ik vroeg me af, is zo'n vereniging typisch voor het noordnederlandse dorpsleven of zijn ze algemeen bekend.
Die kleintjes zijn volgens mij intussen door een paar grote spelers opgeslokt. Mijn oorspronkelijke polis was ook bij zo’n plaatselijke club afgesloten.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Nee, geen uitvaartverzekering. Sowieso heb ik heel weinig verzekeringen, alleen aansprakelijkheid en de verplichte zorgverzekering.
Mocht ik morgen door een boze boer op een trekker overreden worden dan is er genoeg spaargeld voor een bijzonder luxe begrafenis. Het probleem zou kunnen zijn als ik niet plotseling maar juist heel langzaam dood ga. Stel ik krijg een ernstige ziekte, dus veel minder inkomsten en veel meer kosten, heb ik dan na 10 of 15 jaar nog steeds genoeg spaargeld?
Ik krijg trouwens een déjà vu gevoel van dit onderwerp. Is dit niet kortgeleden ook al eens besproken?
Een klein zijspoor dat nog niet genoemd is. Tot nog niet zo lang geleden was ik (onbewust) lid van een begrafenisvereniging. Ooit als kind lid gemaakt door mijn ouders die ook altijd het lidmaatschapsgeld betaalden. Opzeggen was trouwens nogal een toer omdat nergens contactgegevens van de vereniging te vinden waren, een beetje van het oude stempel dus waar alle informatie mondeling onder de dorpsgenoten verspreidt wordt. Ik vroeg me af, is zo'n vereniging typisch voor het noordnederlandse dorpsleven of zijn ze algemeen bekend.
Jaarlijks topicquote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Nee, geen uitvaartverzekering. Sowieso heb ik heel weinig verzekeringen, alleen aansprakelijkheid en de verplichte zorgverzekering.
Mocht ik morgen door een boze boer op een trekker overreden worden dan is er genoeg spaargeld voor een bijzonder luxe begrafenis. Het probleem zou kunnen zijn als ik niet plotseling maar juist heel langzaam dood ga. Stel ik krijg een ernstige ziekte, dus veel minder inkomsten en veel meer kosten, heb ik dan na 10 of 15 jaar nog steeds genoeg spaargeld?
Ik krijg trouwens een déjà vu gevoel van dit onderwerp. Is dit niet kortgeleden ook al eens besproken?
Een klein zijspoor dat nog niet genoemd is. Tot nog niet zo lang geleden was ik (onbewust) lid van een begrafenisvereniging. Ooit als kind lid gemaakt door mijn ouders die ook altijd het lidmaatschapsgeld betaalden. Opzeggen was trouwens nogal een toer omdat nergens contactgegevens van de vereniging te vinden waren, een beetje van het oude stempel dus waar alle informatie mondeling onder de dorpsgenoten verspreidt wordt. Ik vroeg me af, is zo'n vereniging typisch voor het noordnederlandse dorpsleven of zijn ze algemeen bekend.
Vroeger hadden ze op grote landgoederen een begraafplaats in een hoek van de 'tuin'.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 19:51 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat in de tuin begraven niet mag, as in de tuin begraven mag dan weer wel, dat wordt gezien als thuis bewaren.
Moeten ze je alleen wel weer opgraven als ze verhuizen.... biologische urn kopen dus, dan is je as zo een met de aarde.
Dit en daar blijft het bij. Er staat genoeg vermogen op de bankrekening.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:37 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb er ook een, ook ooit door mijn ouders afgesloten. Is inmiddels premievrij zo lang geleden is dat al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |