abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205322110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Reken voor gein eens uit als je dat bedrag iedere maand in een indexfonds of staatslening had gezet.
Tja ben dan dood dus maakt het uit. Het is vooral voor het gemak van de nabestaanden. Toen ik het afsloot, hadden alle directe familieleden schulden en mijn spaargeld was niet veel. De gedacht dat bij het onverwacht op jonge leeftijd overlijden van mijzelf, mijn familie geld bij elkaar moet sprokkelen, heeft mij doen besluiten om een verzekering af te sluiten. Nu zou ik het kunnen opzeggen maar vind het wel goed zo. Ondanks spaarrekening en indexfonds.
  woensdag 13 juli 2022 @ 04:39:34 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205323368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Tja ben dan dood dus maakt het uit. Het is vooral voor het gemak van de nabestaanden. Toen ik het afsloot, hadden alle directe familieleden schulden en mijn spaargeld was niet veel. De gedacht dat bij het onverwacht op jonge leeftijd overlijden van mijzelf, mijn familie geld bij elkaar moet sprokkelen, heeft mij doen besluiten om een verzekering af te sluiten. Nu zou ik het kunnen opzeggen maar vind het wel goed zo. Ondanks spaarrekening en indexfonds.
Lees anders de draad ff terug
pi_205323894
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:55 schreef laziness het volgende:

[..]
Dat jij het niet wilt begrijpen kan ik niks aan doen.
Ik wil onrealistische doemscenario's niet begrijpen nee. En al helemaal geen verzekering voor afsluiten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205356840
Nee, want niet nodig dus zonde van mijn geld.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205409510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Je hebt nergens garantie op. Maar de kans dat ik de 10/20K heb als ik de pijp uit ga is heel groot.

Andersom, reken eens uit wat die uitvaartverzekering je kost?
Niets meer, mijn ouders hebben dat bij geboorte afgesloten en ik heb tot mijn 30e rond de 30 euro per jaar moeten betalen daarna vrijgesteld van betaling en ben volgens mij verzekerd tot 15k euro. Maar dat bedrag groeit ook elk jaar met een klein beetje. Dus het zal misschien niet de hele uitvaart dekken. Maar wel een heel groot gedeelte
pi_208102842
Er is een ding wat we allemaal zeker weten in ons leven en dat is dat we zullen sterven.

Dus als er een uitgave is die je zeker weet in je leven is het wel je allerlaatste uitgave en dat is je uitvaart.

Waarom zou je daar dan in godsnaam een verzekering voor nemen, vraag ik me dus af? Je mag toch hopen dat je tegen die tijd nog wel een paar duizend op de bankrekening hebt staan voor een begrafenis of crematie, en anders je familie wel.

Mijn redenering is namelijk: ik ben dan dood dus hoe men de uitvaart wil doen mag men helemaal zelf weten. Als ze me in de sloot willen dumpen vind ik het ook best ik ben er dan niet meer :W (mag overigens niet maar bij wijze van spreken dan)

Misschien kan je tegenwerpen ' maar dat is zielig voor je familie dan moeten zij het misschien betalen'. Nou ja dat kan mij dus echt helemaal niks schelen dat zij dat moeten betalen, mocht bijvoorbeeld mijn broer onverhoopt komen te overlijden dan betaal ik dat ook voor hem en ik verwacht dat ook vice versa. Maar mochten ze het om wat voor reden dan ook niet kunnen of willen betalen lig ik daar ook niet wakker van want ik ben dan immers dood.

Wat is jullie mening hierover, waarom hebben jullie een uitvaartverzekering?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208102850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:08 schreef PotjeSambal het volgende:
Zodat familie daar in ieder geval niet over na hoeft te denken. Zo te lezen sta jij wat egoïstischer in het leven, dat mag
Alsof zij wel een uitvaartverzekering hebben :') :')

Nog nooit met ze over gehad in ieder geval. En ik wil best wel wat betalen voor de uitvaart van bijvoorbeeld mijn broer mocht die onverhoopt komen te overlijden hoor.

Ze krijgen wel het allergoedkoopste van het goedkoopste dat mogelijk is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:23:40 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208102954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:11 schreef sirdanilot het volgende:
Er is een ding wat we allemaal zeker weten in ons leven en dat is dat we zullen sterven.

Dus als er een uitgave is die je zeker weet in je leven is het wel je allerlaatste uitgave en dat is je uitvaart.

Waarom zou je daar dan in godsnaam een verzekering voor nemen, vraag ik me dus af? Je mag toch hopen dat je tegen die tijd nog wel een paar duizend op de bankrekening hebt staan voor een begrafenis of crematie, en anders je familie wel.

Mijn redenering is namelijk: ik ben dan dood dus hoe men de uitvaart wil doen mag men helemaal zelf weten. Als ze me in de sloot willen dumpen vind ik het ook best ik ben er dan niet meer :W (mag overigens niet maar bij wijze van spreken dan)

Misschien kan je tegenwerpen ' maar dat is zielig voor je familie dan moeten zij het misschien betalen'. Nou ja dat kan mij dus echt helemaal niks schelen dat zij dat moeten betalen, mocht bijvoorbeeld mijn broer onverhoopt komen te overlijden dan betaal ik dat ook voor hem en ik verwacht dat ook vice versa. Maar mochten ze het om wat voor reden dan ook niet kunnen of willen betalen lig ik daar ook niet wakker van want ik ben dan immers dood.

Wat is jullie mening hierover, waarom hebben jullie een uitvaartverzekering?
Dat is dus de grote vraag in het leven 'Wanneer is 'tegen die tijd'?'

En als je familie het niet kan of wil betalen, wie gaat het dan betalen? Want in de sloot gooien is simpelweg geen optie en lijkbezorging kost hoe dan ook, op wat voor manier dan ook, geld...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat iedereen een uitvaartverzekering zou moeten hebben hoor, maar het is voor de mensen die het niet voor elkaar krijgen/hebben om nu een paar duizend euro op een spaarrekening te hebben echt geen gek idee.

En alvast een tip, voor als je broer overlijdt en die heeft geen geld en geen verzekering en hij hoeft verder ook geen persoonlijk afscheid: uitvaart24.nl, vanaf 949 euro.
https://uitvaart24.nl/uitvaart-tarieven/crematie-tarieven/
pi_208102986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:23 schreef BE het volgende:

[..]

En als je familie het niet kan of wil betalen, wie gaat het dan betalen? Want in de sloot gooien is simpelweg geen optie en lijkbezorging kost hoe dan ook, op wat voor manier dan ook, geld...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat iedereen een uitvaartverzekering zou moeten hebben hoor, maar het is voor de mensen die het niet voor elkaar krijgen/hebben om nu een paar duizend euro op een spaarrekening te hebben echt geen gek idee.

En alvast een tip, voor als je broer overlijdt en die heeft geen geld en geen verzekering en hij hoeft verder ook geen persoonlijk afscheid: uitvaart24.nl, vanaf 949 euro.
Dat is toch niet mijn probleem? Ik ben dan namelijk dood. Ze zoeken het lekker uit :W
pi_208102992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:23 schreef BE het volgende:

[..]

Sorry had je edit niet gezien.

Ach gut vanaf 1000 euro? Die kan ik zo pinnen.
pi_208103296
Ja.

Doodgaan is duur (klinkt klinisch maar is wel zo, een beetje begrafenis of crematie loopt snel op een kan zeker een paar duizend kosten) en die verzekering is daarbij vergeleken een mini kostenpost, Geeft ook wel rust wetende dat de familie daar geen zorgen over hoeft te maken.

Stel niemand heeft toegang tot mijn bankrekening hoe willen ze dan die begrafenis betalen? Kan heel lang duren voordat het geregeld is dat ze toegang hebben tot de rekening. Zijn wel dingen (niet leuk) maar wel belangrijk om over na te denken want ja dat maakt het niet makkelijker voor de nabestaanden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Borrelnootje00 op 22-02-2023 18:57:55 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:55:39 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208103330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Sorry had je edit niet gezien.

Ach gut vanaf 1000 euro? Die kan ik zo pinnen.
Niet nadat DUO je schuld geïncasseerd heeft bij je nabestaanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208103390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zal niet gebeuren
quote:
In geval van overlijden vervallen de schulden van de overledene. DUO verhaalt de schuld niet op de partner, kinderen of andere familieleden. Dat geldt voor alle soorten schulden die wij invorderen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:07:51 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208103485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat zal niet gebeuren
[..]

Nog mazzel dan.
Dan kun je dus moedwillig DUO blijven ontwijken en je schuld vervalt vervolgens bij overlijden..... Dat gaat vast op een bepaald moment wel veranderen, al dan niet omdat DUO de schuld verkoopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208103605
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Alsof zij wel een uitvaartverzekering hebben :') :')

Nog nooit met ze over gehad in ieder geval. En ik wil best wel wat betalen voor de uitvaart van bijvoorbeeld mijn broer mocht die onverhoopt komen te overlijden hoor.

Ze krijgen wel het allergoedkoopste van het goedkoopste dat mogelijk is.
_O- 1 woord: medelijden.
pi_208103686
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een studieschuld bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) wordt bij een overlijden van een student kwijtgescholden. De eventuele achtergebleven schuld wordt onder geen enkele omstandigheid overgedragen aan een partner of andere nabestaanden. Dit geldt ook voor andere leningen die bij DUO zijn afgenomen.

https://www.uitvaartverze(...)O%20zijn%20afgenomen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:48:46 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208105058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:52 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ja.

Doodgaan is duur (klinkt klinisch maar is wel zo, een beetje begrafenis of crematie loopt snel op een kan zeker een paar duizend kosten) en die verzekering is daarbij vergeleken een mini kostenpost, Geeft ook wel rust wetende dat de familie daar geen zorgen over hoeft te maken.

Stel niemand heeft toegang tot mijn bankrekening hoe willen ze dan die begrafenis betalen? Kan heel lang duren voordat het geregeld is dat ze toegang hebben tot de rekening. Zijn wel dingen (niet leuk) maar wel belangrijk om over na te denken want ja dat maakt het niet makkelijker voor de nabestaanden.
In principe kun je de nota van een uitvaart gewoon naar de bank van de overledene sturen en in de meeste gevallen zullen ze die gewoon betalen.
pi_208105118
Ze hebben voor mij een plek gereserveerd in the valley of kings
pi_208105605
Eerste openingspost gelezen en nu de laatste. Mijn ouders hebben nooit in dit soort verzekeringen geloofd en terecht, toen mijn vader overleed konden wij als nabestaanden prima zijn crematie betalen, met alles er op en er aan. Iets van een redelijk goede achtergebleven spaarbankrekening is dan wel een voorwaarde. Ik werd aan de deur benaderd door een verkoper van dit soort verzekering (was zelf 25 jaar) en dacht toen al, goh, wat een vak heb jij.

Altijd valt het tegen wat je uiteindelijk vergoed krijgt na 60 jaar premie betaald gehad te hebben en een hoop gezeik. Nooit aan beginnen.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:00:14 #260
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106146
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat is toch niet mijn probleem? Ik ben dan namelijk dood. Ze zoeken het lekker uit :W
Lekker bezig vriend.
Ik begrijp dat je geen 100 euro per jaar over hebt voor iets wat anderen ontlast en met een gerust hart (ga er vanuit dat je die tzt nog wel ontwikkelt) op je sterfbed ligt.
Je loopt nu enorm te trollen. Dat weet je dondersgoed. Het wordt tijd dat je weer wat te doen krijgt :N !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208106260
Heb het gehad, maar nu niet meer. Dat mogen ze mooi van de spaarcentjes doen. Ik verwacht wel 100 te worden, ga niet al die tijd dokken voor het feestje van een ander.
-nee-
pi_208106521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:00 schreef Rene het volgende:

[..]
Lekker bezig vriend.
Ik begrijp dat je geen 100 euro per jaar over hebt voor iets wat anderen ontlast en met een gerust hart (ga er vanuit dat je die tzt nog wel ontwikkelt) op je sterfbed ligt.
Je loopt nu enorm te trollen. Dat weet je dondersgoed. Het wordt tijd dat je weer wat te doen krijgt :N !
Wie denk je dat de ' anderen' zijn tegen de tijd dat ik dood ben?

Kinderen krijg ik niet want ik ben homo. Mijn broer wil toevallig ook geen kinderen. Mijn vader is tegen die tijd allang morsdood.

Dus ik heb niet eens erfgenamen tenzij ik heel vroeg kom te overlijden.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:31:59 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Wie denk je dat de ' anderen' zijn tegen de tijd dat ik dood ben?

Kinderen krijg ik niet want ik ben homo. Mijn broer wil toevallig ook geen kinderen. Mijn vader is tegen die tijd allang morsdood.

Dus ik heb niet eens erfgenamen tenzij ik heel vroeg kom te overlijden.
Je weet duidelijk hoe het leven gaat lopen. Dat kan. Ik heb niet zo'n glazenbol. En juist voor die situatie betaal ik al 16 jaar 100 euro per jaar. Over 1400 euro (jaar) is dat klaar en kan ik voor 7000 euro onder de grond gestopt worden door familie of mensen die ik om mij heen heb die mij lief (genoeg) hadden en mij een waardig einde gunnen.
pi_208106619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:31 schreef Rene het volgende:

[..]
Je weet duidelijk hoe het leven gaat lopen. Dat kan. Ik heb niet zo'n glazenbol. En juist voor die situatie betaal ik al 16 jaar 100 euro per jaar. Over 1400 euro (jaar) is dat klaar en kan ik voor 7000 euro onder de grond gestopt worden door familie of mensen die ik om mij heen heb die mij lief (genoeg) hadden en mij een waardig einde gunnen.
Ik heb genoeg geld op mijn rekening dat ze de begrafenis kunnen betalen, en ook mijn directe familieleden hebben genoeg geld om dit te betalen. Ik zie dus echt niet in waarom je die uitvaartverzekering nodig hebt.

Dat is misschien als je heel arm bent, maar als je zo arm bent kan je de premie ook niet betalen.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:38:11 #265
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb genoeg geld op mijn rekening dat ze de begrafenis kunnen betalen, en ook mijn directe familieleden hebben genoeg geld om dit te betalen. Ik zie dus echt niet in waarom je die uitvaartverzekering nodig hebt.

Dat is misschien als je heel arm bent, maar als je zo arm bent kan je de premie ook niet betalen.
Zie het als een verzekering. Immers; mocht je in een zorginstelling geraken dan ben je straks al je vermogen kwijt aan de zorginstelling en ben je arm wanneer je dood gaat. Dat heb ik al te vaak zien gebeuren in mijn werk. Mensen met vermogen die hulpbehoefend zijn betalen zo 2000 euro per maand aan zorg met een AOW van 1200 euro. Interen die hap.
pi_208106663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:38 schreef Rene het volgende:

[..]
Zie het als een verzekering. Immers; mocht je in een zorginstelling geraken dan ben je straks al je vermogen kwijt aan de zorginstelling en ben je arm wanneer je dood gaat. Dat heb ik al te vaak zien gebeuren in mijn werk. Mensen met vermogen die hulpbehoefend zijn betalen zo 2000 euro per maand aan zorg met een AOW van 1200 euro. Interen die hap.
Een zorginstelling zou gewoon door de staat betaald moeten worden, niet door mij.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:40:04 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Een zorginstelling zou gewoon door de staat betaald moeten worden, niet door mij.
C'est la vie. Just saying.
pi_208106716
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:40 schreef Rene het volgende:

[..]
C'est la vie. Just saying.
Stel mijn broer belandt in een zorginstelling en gaat daarna dood dan betaal ik ook een begrafenis voor hem. Tsja dat is duur maar dat moet dan maar. En omgekeerd verwacht ik hetzelfde.

Stel we gaan stomtoevallig allebei precies tegelijkertijd dood tsja dan is er dus niemand om het te betalen en hebben we pech gehad :W
pi_208106717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zou moeten? Want?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_208106721
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:38 schreef Rene het volgende:

[..]
Er is een vrijstelling van ruim 30.000 euro, voor dat bedrag kan je Lee Towers live het Ave Maria komen laten zingen op je uitvaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')