abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205143772
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nah und? Dat is een argument ofzo?
Je zei zojuist dat mannen niet over vrouwen moet beslissen.
-XOXO-
pi_205143774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:52 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
:')

Mensen mogen om de havenklap meekijken bij ingrepen en operaties.
Bij een kaakoperatie of maagonderzoek ja of bij het zetten van bepaalde implantaten en bij een mri-scan bijvoorbeeld, niet bij een abortus ...

Welk ziekenhuis was het?
En in welk jaartal?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:02:34 #93
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205143775
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Enkel? :D
Ja, recht op lichamelijke onaantastbaarheid gaat (in theorie) minder ver dan zelfbeschikkingsrecht.
are we infinite or am I alone
pi_205143776
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:01 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Dat deden ze dus met Roe vs Wade dan ook juist expliciet niet, ze legden de verantwoordelijkheid juist neer bij de vrouw. Tis niet zo moeilijk allemaal hoor :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:04:16 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205143777
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ja, onaantastbaarheid gaat (in theorie) minder ver dan zelfbeschikkingsrecht.
Owh, nooit geweten. Kun je dat toelichten? Want puur semantisch klinkt onaantastbaarheid juist zelfs zwaarder (voor mij).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205143779
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat deden ze dus met Roe vs Wade dan ook juist expliciet niet, ze legden de verantwoordelijkheid juist neer bij de vrouw. Tis niet zo moeilijk allemaal hoor :')
Dat zeg ik toch. Mannen besloten over vrouwen.
En dat mag van jou blijkbaar niet. :)
-XOXO-
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:05:29 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205143780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:01 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
En dan geef je voorbeelden waarbij mannen juist afstapten van dat beslissen voor vrouwen.. |:(
pi_205143782
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:04 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch. Mannen besloten over vrouwen.
En dat mag van jou blijkbaar niet. :)
Wat is dit voor een quatsch? _O-
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205143783
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dan geef je voorbeelden waarbij mannen juist afstapten van dat beslissen voor vrouwen.. |:(
Echt.

Veeg.

Me.

Op.

_O-
pi_205143786
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee ik noem voorbeelden van mannen die rechten toekennen aan vrouwen.
-XOXO-
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:09:59 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205143792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:06 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Nee ik noem voorbeelden van mannen die rechten toekennen aan vrouwen.
|:(
pi_205143795
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
|:(
Uitgeluld :W
-XOXO-
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:12:37 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205143797
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:11 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Uitgeluld :W
Dat zal het zijn ja _O-
Veeg.me.op. inderdaad :D

Ik ga dit ook niet eens uitleggen. Heeft totaal geen zin.
pi_205143798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:34 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Stel, geen incest, geen verkrachting, geen ernstige handicap. Hoeveel weken?
Voor mij persoonlijk ligt die grens bij de (zelfstandige) levensvatbaarheid van de baby, als alle organen (maar ook de ogen en oren etc) volgroeid zijn en naar behoren werken, dan is het imo te laat voor een abortus, maar dan nog is het niet mijn probleem, en is het aan die hypothetische vrouw om die keus te maken en ermee te moeten leven verder.
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_205143806
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:14 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Voor mij persoonlijk ligt die grens bij de (zelfstandige) levensvatbaarheid van de baby, als alle organen (maar ook de ogen en oren etc) volgroeid zijn en naar behoren werken, dan is het imo te laat voor een abortus, maar dan nog is het niet mijn probleem, en is het aan die hypothetische vrouw om die keus te maken en ermee te moeten leven verder.
Dat is een zeer redelijk standpunt :Y

Alleen het probleem is dat dit heel moeilijk is om in wetgeving te gieten. Het levensvatbaar van nu is namelijk niet hetzelfde als het levensvatbaar van 50 jaar geleden en niet hetzelfde als levensvatbaar 50 jaar in de toekomst.
-XOXO-
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:19:39 #106
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205143807
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Owh, nooit geweten. Kun je dat toelichten? Want puur semantisch klinkt onaantastbaarheid juist zelfs zwaarder (voor mij).
Onaantastbaarheid: het recht te worden gevrijwaard van schendingen van en inbreuken op het lichaam door anderen;

Zelfbeschikkingsrecht: het recht zelf over het lichaam te beschikken (wat in theorie ook bvb het recht op zelfverminking, op kiezen voor niet goedgekeurde medische behandelingen, het gebruik van drugs, etc... zou inhouden).
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:24:49 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205143816
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Onaantastbaarheid: het recht te worden gevrijwaard van schendingen van en inbreuken op het lichaam door anderen;

Zelfbeschikkingsrecht: het recht zelf over het lichaam te beschikken (wat in theorie ook bvb het recht op zelfverminking, op kiezen voor niet goedgekeurde medische behandelingen, het gebruik van drugs, etc... zou inhouden).
Dat heb je bij onaantastbaarheid dan toch ook? Geen behandeling voor bijv. Een verslaving willen = geen behandeling opgedrongen krijgen (behalve evt. Na een gerechtelijke uitspraak).
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:26:39 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205143818
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:19 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Alleen het probleem is dat dit heel moeilijk is om in wetgeving te gieten. Het levensvatbaar van nu is namelijk niet hetzelfde als het levensvatbaar van 50 jaar geleden en niet hetzelfde als levensvatbaar 50 jaar in de toekomst.
Nee hoor. Gewoon de term "levensvatbaar" opnemen in een wet is toereikend. Juist omdat de definitie ervan kan veranderen. Ben je juist altijd up to date met de wetenschappelijke inzichten *)
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:46:30 #109
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205143835
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat heb je bij onaantastbaarheid dan toch ook? Geen behandeling voor bijv. Een verslaving willen = geen behandeling opgedrongen krijgen (behalve evt. Na een gerechtelijke uitspraak).
Dat je een behandeling kan weigeren betekent nog niet dat je het recht hebt om drugs te gebruiken (al is druggebruik in Nederland niet verboden, enkel bezit van drugs).

Maar goed, dat is theorie, in de praktijk wordt artikel 11 geïnterpreteerd als zowel een afweerrecht als een zelfbeschikkingsrecht (zie https://research.vu.nl/ws(...)m_B.C._van_Beers.pdf "Afweerrecht of beschikkingsrecht?", pag 8 (9 van de pdf)):
  zaterdag 25 juni 2022 @ 03:03:49 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205143846
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:28 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Laag percentage? Het is 25% van alle zwangerschappen. In de zwarte communities worden er meer babies geaborteerd dan geboren.
Is niet de eerste keer dat ik je hoor blaten over baby's, en leven, en hoe waardevol het allemaal is...

... om de rest van de tijd te zeiken over negers, Marokkanen, zieken, ouderen, werklozen, zeg maar alles wat voor dimmy wellicht betekent dat er wat belastingcentjes geïnd worden. Dan zijn het allemaal parasieten, ellendelingen, paupers.

Je hebt je ziel en zaligheid aan die ranzig conservatief-rechtse bagger verkocht, zoveel is duidelijk, maar minder schijnheilig wordt het niet, of jij het nou propageert of die oh zo christelijke Republikeinse helden van jou

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 25-06-2022 03:11:29 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205143872
Tip:
In je bips kan je niet zwanger raken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205143876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:07 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Maar om het voordeel van de discussie weer bij jou te leggen. Wat is een acceptabel percentage?
40%-45%
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205143890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:53 schreef GoogleFactChecker het volgende:
ls de meerderheid in een staat iets wil verbieden wie ben jij om ze dan te verplichten het toch legaal te maken?
Nou ja, als rond de 55% dat wil en rond de 45% niet (in de staten waar het schrappen van Roe meteen in werking zou treden), dan kan je je wel afvragen of de mening van de meerderheid zodanig op de persoonlijke integriteit van anderen mag intreden ja. Juist de wil van de minderheid moet in zulke gevallen beschermd worden, dat is de hele basis van democratie.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
To regret is to compromise
Best pilot in history
  zaterdag 25 juni 2022 @ 06:14:12 #114
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205143912
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:08 schreef nostra het volgende:

[..]
In die zin dat-ie niet vigerend kan zijn aan de morele principes op het moment zelf. Dat is nu overduidelijk wel het geval en dat is juist het probleem. Je kan niet van links naar rechts schuiven du moment dat er een ander politiek dogma achter je rechters zit.
Waarom kan dat niet? Daar is zo'n wet juist voor bedoeld. Om de (morele) tand des tijds te doorstaan.

En zo overduidelijk vind ik het allemaal niet. Ik vind het wel eenzijdig belicht. Staten mogen nu zelf beslissen. Genoeg staten waar men abortus wil beperken vanuit de morele principes van die staat. En daar waar men abortus wil faciliteren is die ruimte er ook. In die zin kun je stellen dat de wetgeving flexibeler wordt uitgelegd (geen algemene plichten of rechten) waarmee het beter aan kan sluiten bij de morele behoeften van een aantal staten. Er wordt net gedaan alsof er een algemeen verbod op abortus is gekomen. Dat is bij lange na niet het geval.

Als ik de VS opnieuw mocht bouwen zou ik overigens ook niet kiezen voor een gepolitiseerd hooggerechtshof. Maar die regels kunnen ook weer in het voordeel van de democraten vallen. Een hele grote links-rechts zwaai vind ik in deze gebeurtenis niet zitten. Hoezeer men deze gedachte ook wil opdringen. Zoals gezegd wordt abortus niet verboden in de VS. Hooguit in wat staten waar je dan in mijn ogen toch al niet moet willen wonen. Het gaat dan eerder van links naar neutraal, vanuit de Amerikaanse burger bezien. Oke dat is wel de rechter kant op maar je zou de eerdere roe vs wade ook kunnen uitleggen als een zwaai naar links.

Hoe dan ook zouden rechters (zeker de hoogste rechters) altijd politiek onafhankelijk moeten zijn en daar kun je in de VS niet vanuit gaan. Dat is zeker geen best systeem.
pi_205143974
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:30 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Oké. Maar dat staat dit totaal los van deze beslissing.
Indien het Hooggerechtshof anticonceptie zou verbieden of moeilijker maken, zal dit ongetwijfeld een nadelige invloed op het aantal abortussen hebben. Hoe makkelijker de toegang tot anticonceptie, hoe minder abortussen.
pi_205143987
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 03:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is niet de eerste keer dat ik je hoor blaten over baby's, en leven, en hoe waardevol het allemaal is...

... om de rest van de tijd te zeiken over negers, Marokkanen, zieken, ouderen, werklozen, zeg maar alles wat voor dimmy wellicht betekent dat er wat belastingcentjes geïnd worden. Dan zijn het allemaal parasieten, ellendelingen, paupers.

Je hebt je ziel en zaligheid aan die ranzig conservatief-rechtse bagger verkocht, zoveel is duidelijk, maar minder schijnheilig wordt het niet, of jij het nou propageert of die oh zo christelijke Republikeinse helden van jou
Het is ook een gotspe. Niet voor niets is reli-rechts heel vergelijkbaar met funda-Islam.
pi_205143994
quote:

[..]

Wat als een baarmoeder straks helemaal niet meer nodig is om een kind te laten volgroeien?
Dan kunnen deze ongewild zwangeren hun foetus laten dumpen bij een ziekenhuis?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 07:34:32 #118
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205144012
quote:

Ik zie geen probleem. Je kunt wetgeving aanpassen aan de werkelijkheid van de dag. Zoals ook gebeurd is in het verleden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205144019
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 06:14 schreef Rode_Wijn het volgende:
Waarom kan dat niet?
Daar is zo'n wet juist voor bedoeld.
Staatsrecht is niet "zo'n wet". Het lijkt me vrij evident dat je de interpretatie van wetten niet lukraak kan wijzigen; voor die initiële interpretatie zijn procedures voor, maar eerdere beslissingen maar lukraak kunnen wijzigen, omdat er een andere rechter zit, is levensgevaarlijk ja. Ondermijnend, onzeker en potentieel te politiek gemotiveerd. Dat is nu precies wat je hier nu ziet gebeuren. Of je het nu stare decisis wil noemen of wat dan ook, rechtszekerheid is een enorm belangrijk goed ja.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
To regret is to compromise
Best pilot in history
  zaterdag 25 juni 2022 @ 07:39:58 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205144026
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:03 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
niet relevant in deze.
Natuurlijk wel. Als je het al interessant vindt om met getallen te goochelen, dan moet je wel de correcte getallen nemen. Ergo het aantal miskramen afzetten tegen het aantal bevruchtingen, niet het aantal voldragen zwangerschappen. Want zoals meerdere users al hebben aangegeven, god voert de meeste abortussen uit (of de natuur als je niet in sprookjes gelooft).

Anyway, zwarte dag in de geschiedenis van de wereld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 25-06-2022 08:29:53 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')